Društvo

Dan

natasa_tasic_10 RSS / 14.10.2021. u 22:40

Danas sam zanemela kada sam cula da je preminuo Marko Zivić.

Sve sam se nadala izguraće, mlad je, ali me je ta vest potpuno zaledila. Prošle nedelje Neša, danas Marko.

Ja se, evo,  javno priznajem plašim da uđem u autobus, samoposlugu, da odem na posao zato što ima ljudi koji negiraju kovid.

Ti isti idu po raznim vračarama, energetskim tarapeutima i traže način da ih on zaobiđe, dok gledaju YouTube klipove i obrazuju se učenjem medicine kroz teorije zavere.

Volim i ja SF, ali ne u realnom životu gde postoji ova bolest.

Ako pogledamo unazad i pre su postojale razne zarazne bolesti kroz vekove i bilo je onih koji su se trudili da ih izleče, a bilo je i šarlatana koji su prodavali na trgovima šećernu vodicu kao magični lek za sve.

Danas sam zanemela i sutra kada budem trebala da pevam, evo javno priznajem plašim se, jer ne postoji način da se potpuno zaštitiš, a život treba i mora da ide dalje.

Danas sam zanemela jer ova bolest ne bira, a odlučila je da povede najbolje sa sobom.

Šećerna vodica na internet trgovinama postala je unosan biznis.

Marko počivaj u miru.

 



Komentari (1173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 21:52 18.10.2021

Re: Omega

Ići čemo mi da se vozamo. Sve mi pokaži.

Epl danas sa najnovijm ARM-ovima pokidao i obesmislio sve postojeće Wintel noutbuke i one koji će izaći u dogledno i nedogledno vreme.

Uzmeš jedan taj sad i miran si dok Vučić ne padne, dakle bar dvaes godina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:52 18.10.2021

Re: Omega

maksa83
alselone
Gvozdene, tu šajkaču nam uvalili ovo preko reke (tj. reka) i to ovi Alsovi Bačvani.


Daj molim te reci mi da je istina, likovaću do kraja svemira.

Ja znam ko je to uvalio.



E sad, na kraju Torvalds da ispadne kriv...
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:54 18.10.2021

Re: Omega

alselone

Ići čemo mi da se vozamo. Sve mi pokaži.


Pazi kad mi suze idu od smeha...
freehand freehand 21:54 18.10.2021

Re: Omega

Jedini put da sam čuo da je neko nekom pre rata, otvoreno u lice sasuo "balinkuro", bilo je kad je moja drugarica iz razreda, etnička Turkinja, to rekla drugarici iz razreda koja je bosanska muslimanka.
I bilo je to izrečeno sa mnooogooo prezira u glasu.

Jedini primer ozbiljnog nacionalističkog vređanja u Pančevu desio se , otprilike, 1984.
Kad je u po bela dana, i to radnog dana, u centru grada, iz sveg glasa opsovana majka mađarska.
Organ reda pritrči, pohvata sukobljene, uzme lične karte, pogleda, vrati i kaže mršupzdmtrn obojica.
jedan se zvao Ladislav, drugi se zvao Ernest.
To su im prava imena, iz relanog života.!
alselone alselone 21:54 18.10.2021

Re: Omega

Epl danas sa najnovijm ARM-ovima pokidao i obesmislio sve postojeće Wintel noutbuke i one koji će izaći u dogledno i nedogledno vreme.


Video sam. Surova dominacija.
zilikaka zilikaka 21:54 18.10.2021

Re: Omega

Po meni (a imam uho za to) ne postoji jedinstven vojvođanski akcenat. Mislim da mogu sa 80% šuta da raspoznam Novosađane, Somborce, Kikinđane, Zrenjanince.

Apsolutno. Svako ima svoj način tegljenja i drugu melodiju. Jedino ovi oko Pančeva, i malo gore, donji tok Tamiša, e tu možeš da se zezneš. Oni umeju da zavrću po srbijanski.

Tamo možeš da čuješ devOjka, dok prema Kikindi kažu devoučica. To o nekako uvrnu kao u.
Sam sever Bačke definitivno povuko melodiju od mađarkog i to se čuje. Subotičani posebno.
Novosađani imaju svoje karakteristično pevanje. Mi ovde okolo teglimo e, baš ga teglimo. Nekad i a.
Sremci, ne mogu sad da se setim al poznam ih.

Mada, isto je to i ispod Dunava i Save.
Valjevci jedan govor, Smederevci drugačiji, pa Moravci...ili dole kod Užica. Teško možeš da omašiš. Kod njih su veće razlike.

Jedino ove što govore ijekavski slabo razaznajem. To sve Bocanci.



gvozden1 gvozden1 21:55 18.10.2021

Re: Omega


Da je moj pokojni deda Desimir živ, verovatno bi sa Gvozednom zajedno sada na poluintenzivnu. On šajkaču nije skidao 365 dana godišnje.

Moj je i spavao sa šajkačom.
Zna se kad se šajkača skida, u tri situacije, kad se jede, kad se moli bogu, i kad neko umre.

Ni pred kraljem se ne skida.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:56 18.10.2021

Re: Omega

gvozden1


E jbg!
Pa što ispriča?
:)


A bem miša, uhvatilo me nešto ono "Drag mi je Sokrat ali..."

predatortz predatortz 21:56 18.10.2021

Re: Omega


Pa eto, ima jedan sitan razlog: bio mi je prva asocijacija za odgovor kako Srbi nikad i nigde ne upotrebljavaju "babo".


Ja to nisam rekao. Između ostalog, slušao sam i ja Balaševića, da ništa drugo...

Ja sam rekao da većina Srba u Bosni, naročito među obrazovanom ili urbanom populacijom, mada su sela često bila i rigidnija u otklonu od muslimana, reč babo nije upotrebljavala u govoru.

Gospođa koja je imala rodbinu u Sarajevu, te ssmim tim to zna bolje od mene, je tvrdila kako su svi u Bosni oca zvali babo, što je jedna od najvećih gluposti izrečena na ovom mestu.
alselone alselone 21:59 18.10.2021

Re: Omega

Moj je i spavao sa šajkačom.
Zna se kad se šajkača skida, u tri situacije, kad se jede, kad se moli bogu, i kad neko umre.

Ni pred kraljem se ne skida.


Kad je meni počela opadati kosa na faksu i ja pričam sa kevom da li nešto može da se uradi, imal nekih preparata, sranja, kaže ona - ma nema tu leka, pogledaj oca i obojicu deda. Pazi kada sam se morao dobro zamisliti kakvu Despot kosu ima. :)
freehand freehand 21:59 18.10.2021

Re: Omega

Ja to nisam rekao. I

JA sam to rekao, i odgovorio zašto. Mislim, to za pismene (ovo nije na tvoj račun).
Dakle ne potriši se.
angie01 angie01 22:02 18.10.2021

Re: Omega

Kapa ime nije dobila po materijalu od kojeg je napravljena, već po srpskim graničarima u području Šajkaša. Ime šajkača čuva sjećanje na srpske borbene rječne jedinice pripadnike službe Ausrougarske monarhije sa područja Banata u 18. vjeku. Ovi vojnici su nazivani šajkašima. Djelovali su u vodama Dunava, Tise, Save i Moriša na granici sa Otomanskim carstvom. Nosili su kape koje su oblikom vrlo podsjećale na brodove koji su nazivani šajkama. Ne postoji podatak o tome kako su Srbi iz Šajkaša nazivali svoje kape, ali su one ubrzo preuzete kao dio vojne uniforme 1870. godine.

Polovinom XIX vjeka austrougarska vojska, kao i druge evropske vojske, shvatila je da šarene, nakinđurene uniforme koje su se do tada nosile nisu praktične za poljske uslove, loše se uklapaju u okolinu i blato ih brzo učini pohabanim. Pored toga, neprijatelj ih lako uoči iz daljine. Zato je austrougarskoj armiji napravljena nova uniforma. Kapa je bila šajkača.

Nova uniforma se nije dopala vladaru Francu Ferdinandu, pa je urađeno novo rješenje, a postojeće već sašivene uniforme je kupila Srbija u četvrt cjene. Srbija je u to vrjeme često ratovala, a bila je mala i siromašna zemlja. Jeftine uniforme su joj bile kao dar sa neba. Do tada pocjepani i neuredni vojnici počeli su da liče na pravu vojsku.
maksa83 maksa83 22:02 18.10.2021

Re: Omega

Jedino ove što govore ijekavski slabo razaznajem. To sve Bocanci.

Po mom uzorku izbosne dizvini predatorz Tuzlaci (sve Srbi) govore bliže Hrvatima nego Bosancima, Doboj je isto karakterističan i mogu da ga razlikujem od ostalih, a Sarajevo prepoznaš u prva dva takta.
freehand freehand 22:02 18.10.2021

Re: Omega

Jedino ovi oko Pančeva, i malo gore, donji tok Tamiša, e tu možeš da se zezneš. Oni umeju da zavrću po srbijanski.

Ne. Na Ssrbijanski znaju malo da zavrću Crepajci, eventualno Dolovci, i ono tamo oko Kovina, što su vazda sa Smederevcima trgovali i švercovali. Ni u Pančevu - sem ovih ko moji roditelji što su bili pravi Srbijanci - ni u drugim selima toga nema.
zilikaka zilikaka 22:03 18.10.2021

Re: Omega

Ja to nisam rekao. Između ostalog, slušao sam i ja Balaševića, da ništa drugo...

Da, s tim što naravno ni naše generacije nisu roditelje tako zvale, a eto čak ni moji roditelji svoje.
Tu, generacija pre mene je nekako bila moda da najbliža rodbina ima karakteristične nadimke samo za njih, pa je stric često bio braca, brat od strica braša, baba po ocu se po difoltu zvala majka ili majkica. Stric je obavezno čika.
Hansel Hansel 22:04 18.10.2021

Re: Omega

Немате појма. Отац се каже "баштâ" (мислим да би био тај акценат, дугосилазни, на том месту апсолутно). Отуда ваљда и баштинити, баштина...
alselone alselone 22:04 18.10.2021

Re: Omega

brat od strica braša,

Ima čarda kod Braše u Begeču, ali mislim da je on Branislav zapravo. Mada, moguće da je i nadimak za strica. Čarda je bila sasvim korektna ali se profenselisala i pokvarila.
zilikaka zilikaka 22:05 18.10.2021

Re: Omega

Ni u Pančevu - sem ovih ko moji roditelji što su bili pravi Srbijanci - ni u drugim selima toga nema.

Štabre nema, kad ja uhvatim i ove moje što su severnije, Orlovat. Ne da umeju da zavrnu nego da ne veruješ. A kapi srbijanske krvi nemaju.
Mada, moja baba tako nije govorila, to je izgleda kasnije došlo.
maksa83 maksa83 22:06 18.10.2021

Re: Omega

baba po ocu se po difoltu zvala majka ili majkica.

U mom kikindskom uzorku majka je i baba po mami, tako je svi zovu, i deca i unuci i pridruženi članovi porodice - otegnuto maaajka.
zilikaka zilikaka 22:07 18.10.2021

Re: Omega

Ima čarda kod Braše u Begeču, ali mislim da je on Branislav zapravo.

Braša je brat, izvorno, kao kad bi rekao "kod Bate".
A Branislav bude Bane ili Banja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:08 18.10.2021

Re: Omega

alselone
brat od strica braša,

Ima čarda kod Braše u Begeču, ali mislim da je on Branislav zapravo. Mada, moguće da je i nadimak za strica. Čarda je bila sasvim korektna ali se profenselisala i pokvarila.


Ama, odeš na Jamu, ni pun kilometar odatle, rekao sam ti več.

E da ga jebeš, ako ja moram da ti otkrivam bircuze u tvom širem komšiluku...
gvozden1 gvozden1 22:08 18.10.2021

Re: Omega

vrabac_onaj
gvozden1


E jbg!
Pa što ispriča?
:)


A bem miša, uhvatilo me nešto ono "Drag mi je Sokrat ali..."


Ajd kad si već ofirao.
Šajkaški bataljon, samostalna jedinica sa komandom direktno u Beču je bila sastavljena od Srba i nosila tu kapu, otud naziv.
Milan Obrenović uvede kapu u srpsku vojsku, vojnici posle rata (srpsko turski) odnesu kape kućama, krenu šnajderi da ih šiju, i jbg :)

Tako je nastala Šumadijska kapa :)
angie01 angie01 22:08 18.10.2021

Re: Omega

Ali pošto tebi samo srpski nacionalizam smeta, muslimanski ti je kul, onda je u redu.

Ili stvarno ne znaš da muslimanski nacionalisti ubacuju to H na silu i gde god stignu?


:))),...pa ti si pomenuo marhama, ja nisam cula da neko tako govori,..u stvari jesam u top listi nadrealista-kada se zahebavaju...niti mi smeta bilo ciji specifican nacin govora-ako je to tebi nacionalizam, ehebemli ga,...ti koji srbomerujes.
alselone alselone 22:09 18.10.2021

Re: Omega

U mom kikindskom uzorku majka je i baba po mami, tako je svi zovu, i deca i unuci i pridruženi članovi porodice - otegnuto maaajka.

To "maaajka" za babu po mami je bilo i u mom severnjačkom uzorku uz to da su i Damlatinci preuzeli. DA li je bio izuzetak ili je tako bilo i kod njih, ne znam.

Ali ono što je najvažnije što sam preuzeo od Dalmatinaca, je da sam naučio igrat Briškula (a bogami i Treseta i Trijumfa).
alselone alselone 22:10 18.10.2021

Re: Omega

Ama, odeš na Jamu, ni pun kilometar odatle, rekao sam ti več.

Ma znam, spomenuo sam usput. Kod Braše nisam bio baš dosta dugo. Poslednji put sam se razočarao.
freehand freehand 22:10 18.10.2021

Re: Omega

zilikaka
Ja to nisam rekao. Između ostalog, slušao sam i ja Balaševića, da ništa drugo...

Da, s tim što naravno ni naše generacije nisu roditelje tako zvale, a eto čak ni moji roditelji svoje.
Tu, generacija pre mene je nekako bila moda da najbliža rodbina ima karakteristične nadimke samo za njih, pa je stric često bio braca, brat od strica braša, baba po ocu se po difoltu zvala majka ili majkica. Stric je obavezno čika.

I sad imamo ono braćela. A postoji i prezime Brašovan, za koje ne znam da li potiče od tog Braša ili zbog porekla odekud iz Brašova.
Inače, , ako nekog put nanese u Temišvar pa tamo sretne nekog od retkih preostalih Srba koji se nisu asimilovali (namerno koristimpovratnu zamenicu) kad sa njima pričate kao da ste seli u vremeplov. Jer oni govore onaj stari, izvorni, banatski srpski.
"Ću te zvonim" kaže moj drug Dragan kad hoće da mi kaže da će me zvati telefonom. Naravno da telefoniranja nije bilo pre sto godina među banatskim Srbima, ali način gradnje rečenice je čist arhaizam.

gvozden1 gvozden1 22:14 18.10.2021

Re: Omega

ako je to tebi nacionalizam

Ne, nije.

Ajd da pitamo predatora?

A ne, ti znaš bolje.

A kad neko umesto uzneti napadno koristi vozneti, umesto uzdići koristi vozdići, đeneral umesto general, to ti je samo specifičan način govora?

freehand freehand 22:15 18.10.2021

Re: Omega

maksa83
baba po ocu se po difoltu zvala majka ili majkica.

U mom kikindskom uzorku majka je i baba po mami, tako je svi zovu, i deca i unuci i pridruženi članovi porodice - otegnuto maaajka.

Pa i u Župi. Ako je prava onda je baba, ako je na note onda je baka. A ako je mnogo vole onda je nana.
maksa83 maksa83 22:16 18.10.2021

Re: Omega

A kad neko umesto uzneti napadno koristi vozneti, umesto uzdići koristi vozdići, đeneral umesto general, to ti je samo specifičan način govora?

Meni to govori da je taj neko Ivana Žigon.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:17 18.10.2021

Re: Omega

angie01
Kapa ime nije dobila po materijalu od kojeg je napravljena, već po srpskim graničarima u području Šajkaša. Ime šajkača čuva sjećanje na srpske borbene rječne jedinice pripadnike službe Ausrougarske monarhije sa područja Banata u 18. vjeku. Ovi vojnici su nazivani šajkašima. Djelovali su u vodama Dunava, Tise, Save i Moriša na granici sa Otomanskim carstvom. Nosili su kape koje su oblikom vrlo podsjećale na brodove koji su nazivani šajkama. Ne postoji podatak o tome kako su Srbi iz Šajkaša nazivali svoje kape, ali su one ubrzo preuzete kao dio vojne uniforme 1870. godine.

Polovinom XIX vjeka austrougarska vojska, kao i druge evropske vojske, shvatila je da šarene, nakinđurene uniforme koje su se do tada nosile nisu praktične za poljske uslove, loše se uklapaju u okolinu i blato ih brzo učini pohabanim. Pored toga, neprijatelj ih lako uoči iz daljine. Zato je austrougarskoj armiji napravljena nova uniforma. Kapa je bila šajkača.

Nova uniforma se nije dopala vladaru Francu Ferdinandu, pa je urađeno novo rješenje, a postojeće već sašivene uniforme je kupila Srbija u četvrt cjene. Srbija je u to vrjeme često ratovala, a bila je mala i siromašna zemlja. Jeftine uniforme su joj bile kao dar sa neba. Do tada pocjepani i neuredni vojnici počeli su da liče na pravu vojsku.


E dobro je, položila si.
Ne moraš dalje.
predatortz predatortz 22:20 18.10.2021

Re: Omega

Ajd da pitamo predatora?


To h gde mu mesto nije je buknulo nakon rata. Verovatno tokom rata među muslimanima, ali sam bio opravdano odsutan.

Tako da hajkula, halat, mahrama i slične budalaštine više nisu zajebancija, nego pokušaj tvorbe nekog jezika koji se po svaku cenu mora razlikovati od srpskog i hrvatskog.

Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.
angie01 angie01 22:22 18.10.2021

Re: Omega

Ja sam rekao da većina Srba u Bosni, naročito među obrazovanom ili urbanom populacijom, mada su sela često bila i rigidnija u otklonu od muslimana, reč babo nije upotrebljavala u govoru.


:)))),sto si sada romantizovao-skocio si kao opareni rekao da ni jedan Srbin svoga oca ne zove babo i da lazem da je dete tako reklo i da se za takav prekrsaj dobijala kazna-tako nekako,..a sada si dodao, da nikako u gradu iobrazovani i jos nikako Hrvati:))),..a ja znam i oca Hrvata koga deca zovu babo.

a dete reklo bukvalno,kup'jo mi babo tene, praVe A'didaske...znaci,umrli smo od smeha i 100 puta se zahebavali,jer je bilo vise nego slatko-sada je on vec momak i isto se smeje na tu foru...rekoh vec sta su mu roditelji i po obrazovanju i po nacionalnosti i odakle su-to nije moja rodbina.
alselone alselone 22:22 18.10.2021

Re: Omega

Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.


Ja sam mislio da se kaže Zjenica i to nisam baš bio dete kada sam to rekao u nekom društvu.
gvozden1 gvozden1 22:22 18.10.2021

Re: Omega

maksa83
A kad neko umesto uzneti napadno koristi vozneti, umesto uzdići koristi vozdići, đeneral umesto general, to ti je samo specifičan način govora?

Meni to govori da je taj neko Ivana Žigon.

Dakle pametnica jedna :)
zilikaka zilikaka 22:23 18.10.2021

Re: Omega

Šajkaški bataljon, samostalna jedinica sa komandom direktno u Beču je bila sastavljena od Srba i nosila tu kapu, otud naziv.
Milan Obrenović uvede kapu u srpsku vojsku, vojnici posle rata (srpsko turski) odnesu kape kućama, krenu šnajderi da ih šiju, i jbg :)

Tako je nastala Šumadijska kapa :)


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.
freehand freehand 22:24 18.10.2021

Re: Omega

Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.

Al zato ih po č i ć možeš prepoznati bez greške. kao da imaju kotragramtiku što se ta dva glasa tiče.
omega68 omega68 22:25 18.10.2021

Re: Omega



Da li ste znali, da u Iranu postoji takodje šajkača koja se naziva kaškaj. Kaškaj nose plemena koja se zovu Qashqi koji su poreklom Turkic ( Lurs, Kurdi, Arapi), koji su nomadi. Sastoje se od 5 velikih plemena Amale, Dere-Shorlu, Kashkollu, Shishbeyli, i Eymur. Njihov ples se naziva qashqai, ova plemena mahom naseljavaju zapadni i jugozapadni deo Irana. Njihov ples, kao i život su povezani sa prirodom. Kada izvode ovaj ples, žene obuku najlepše haljine i plešu u krugu oko muškaraca, na lokalnu muziku koja se izvodi na instrumentima zvani Saz o Naqareh. Qashqai ples je imitacija pokreta koji su se izvodili u ratu, dok su radili u poljima i dok su lovili.

Наравно да шајкача има везе са нашим одласком и повратком из ,,ИнЂије'' а све остало је споредно и скоројевићко
Šajkaški bataljon, samostalna jedinica sa komandom direktno u Beču je bila sastavljena od Srba i nosila tu kapu, otud naziv.


Хвала
bene_geserit bene_geserit 22:28 18.10.2021

Re: Omega

Epl danas sa najnovijm ARM-ovima pokidao i obesmislio sve postojeće Wintel noutbuke i one koji će izaći u dogledno i nedogledno vreme.

Video sam. Surova dominacija.

I ja baš to sad gledao.

LPDDR5 sa oversized System level kešom i duplo širim busevima, ne možeš to da porediš sa trenutnim čipovima. Naravno svi će da pređu na DDR5, šire buseve, veće system cache-ve u sledećoj generaciji, to je trend u celoj industriji.

Ekstremno veliki GPU, da čovek ne poveruje. Zapravo nema nikakvog smisla koliki je na M1 max (čip preko 4 sqcm, tu će yield da im bude 10%).
Obrati pažnju na slici kolicki je CPU u odnosu na GPU.

I naravno softwerska nekompatibilnost i emulacija.
Ja bih ipak sačekao sa tvrdnjama. Al je super što su pokrenuli odmak od x86 arhitekture, oni su jedni od retkih koji to mogu da proguraju.


vrabac_onaj vrabac_onaj 22:29 18.10.2021

Re: Omega

zilikaka


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.


Pu! Majku im njihovu!
Ovi nemačkari samo gledaju kako sirotom geguli kožu sa leđa da oderu.
gvozden1 gvozden1 22:30 18.10.2021

Re: Omega

zilikaka
Šajkaški bataljon, samostalna jedinica sa komandom direktno u Beču je bila sastavljena od Srba i nosila tu kapu, otud naziv.
Milan Obrenović uvede kapu u srpsku vojsku, vojnici posle rata (srpsko turski) odnesu kape kućama, krenu šnajderi da ih šiju, i jbg :)

Tako je nastala Šumadijska kapa :)


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.

Pošteni smo ljudi Šumadinci, plaćamo (samo) što se mora, al tanki smo s parama, može u rakiji.
Imamo je, a vi ionako numete da je pečete :)
angie01 angie01 22:30 18.10.2021

Re: Omega

Kikindi kažu


Kekendjani svasta cudno govore,kazu,idem na pijace,cepkam semenke, vozim biciklu,...
predatortz predatortz 22:30 18.10.2021

Re: Omega

a dete reklo bukvalno,kup'jo mi babo tene, praVe A'didaske...


Niđe veze!
Tene (teniske) su bile određen model patike, one teget koje smo nosili na fizičkom svi da se ne bi uočavale socijalne razlike.

Ostalo se zvalo patike - pa model. Ili prosto starke, konverske, top tenke...
Bar u moje vreme, a dečko je mlađi od mene.

Ako hoćeš da naglasiš, ne bi bilo a'didaske nego ad'daske...

I tak pahože, i tak pahože...
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:30 18.10.2021

Re: Omega

angie01
imala porodicu, prijatelje i apsolutno su svi svoje oceve zvali babom

Angi, vjeruj mi da sam dobronamjeran, ali moram ti reći da griješiš ako tu mikro cjelinu, koju poznaješ, generalizuješ na čitavu Bosnu. Bosna je nezamislivo šarena.
Ja ne znam ni jedno bivše ili sadašnje srpsko ili hrvatsko dijete u Bos. Krajini koje
oslovljava oca babo ali sam sreo u vojsci Srbina iz centralne Bosne koji je oca nazivao babo.
Moja supruga, njezine dvije sestre i brat svog oca uvijek oslovljavaju sa tata. I njihova djeca isto tako svoje očeve. Jedino jedna lukavica, kad hoće da od oca iskamči nešto oslovi ga sa babo.
Moj prijatelj Mirsad, iz okoline Srebrenice, očevog oca naziva đedo, isto kao i ja.
Različitost u svakodnevnom govoru često se može sresti u dva susjedna sela.


predatortz predatortz 22:34 18.10.2021

Re: Omega

freehand
Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.

Al zato ih po č i ć možeš prepoznati bez greške. kao da imaju kotragramtiku što se ta dva glasa tiče.


Da, to je bilo jako izraženo.
Pokojni Ekmečić je tvrdio da oni koji ne mogu pravilno da izgovaraju te glasove zapravo nisu slovenskog porekla, nego su starosedeoci Bosne.

gvozden1 gvozden1 22:35 18.10.2021

Re: Omega

vrabac_onaj
zilikaka


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.


Pu! Majku im njihovu!
Ovi nemačkari samo gledaju kako sirotom geguli kožu sa leđa da oderu.

Jel vidiš sad!
Oćeš ti istinu, ebala te istina :)
zilikaka zilikaka 22:36 18.10.2021

Re: Omega

kazu,idem na pijace,cepkam semenke

Da, i ovde je reč pijaca nekako pluralija tantum. Kaže se pijace..
Za semenke..a kako drukčije?
Dobro, ređe koristimo cepkam, al eto moj muž poreklom sa severa Banata, odrastao u Bačkoj, baš tako kaže.
alselone alselone 22:37 18.10.2021

Re: Omega

Obrati pažnju na slici kolicki je CPU u odnosu na GPU.

Je l to znači da će igrice da lete? Nije da bih igrao nešto, neg nako pitam. D
Što se tiče igara, ja sam kao moj komšija koji je govorio - ja sam srećan čovek, mene je pre prošla želja od moći.
alselone alselone 22:37 18.10.2021

Re: Omega

Kaže se pijace..


Jeste jeli vi pijaca kada ste bili mali?
maksa83 maksa83 22:37 18.10.2021

Re: Omega

Ekstremno veliki GPU, da čovek ne poveruje. Zapravo nema nikakvog smisla koliki je na M1 max (čip preko 4 sqmm, tu će yield da im bude 10%).

M1 Max obesmišljava i većinu high end desktopa.

Inače, koliko su se prošli put kada je izašao M1 naobećavali ja sam mislio "aha kako da ne", međutim ispostavilo se da ništa nisu lagali. Ako su sada preterali tj. lagali 20% još uvek je impresivno.
zilikaka zilikaka 22:39 18.10.2021

Re: Omega

Pokojni Ekmečić je tvrdio da oni koji ne mogu pravilno da izgovaraju te glasove zapravo nisu slovenskog porekla, nego su starosedeoci Bosne.

Il im slon prdno u uvo, biće da je to.
angie01 angie01 22:39 18.10.2021

Re: Omega

Angi, vjeruj mi da sam dobronamjeran, ali moram ti reći da griješiš ako tu mikro cjelinu, koju poznaješ, generalizuješ na čitavu Bosnu. Bosna je nezamislivo šarena.


ma znam-to je bio samo odgovor na negiranje necega sto jeste bilo tako...ja apsolutno ne poznajem sve varijacije i da potoponimimaizlistavam kako ko gde nesto kaze-al ovo sto sam ispricala jeste bilo tako, nemam nikakvog razloga da lazem i izmisljam.

eno ga sada objasnjava i za patike:))),bozemeprosti, kakvi kompleksi...dete bikvalno reklo tene
zilikaka zilikaka 22:39 18.10.2021

Re: Omega

alselone
Kaže se pijace..


Jeste jeli vi pijaca kada ste bili mali?

Kako nismo, to je osnovno.
alselone alselone 22:40 18.10.2021

Re: Omega

M1 Max obesmišljava i većinu high end desktopa.

I to po sasvim razumnoj ceni.
alselone alselone 22:41 18.10.2021

Re: Omega

Kako nismo, to je osnovno.

Moja baba je keru pravila pijace kada su ostali sami njih dvoje pošto smo se mi unuci raselili.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:41 18.10.2021

Re: Omega

gvozden1
vrabac_onaj
zilikaka


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.


Pu! Majku im njihovu!
Ovi nemačkari samo gledaju kako sirotom geguli kožu sa leđa da oderu.

Jel vidiš sad!
Oćeš ti istinu, ebala te istina :)


Čuti, može i gore. Ovako bi bar plaćali ovim našim što su se ponemčili. Po Omegi bi trebalo da putujemo za Bombaj da platimo porez...
Znaš bre ti koliko je avionska karta do tamo?!
Ovako, sedneš u šiklju prevslaš preko, poneseš malo radže da platiš porezU, a malo da isplatiš put. A mož' i neke dobre čvarke da pazariš.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:41 18.10.2021

Re: Omega

freehand

Koliko su me samo puta spalili ovde zbog toga.

Isukrste!
Kakve si ti šikane prošao i koliko pljumačke istrpio.
maksa83 maksa83 22:42 18.10.2021

Re: Omega

Jeste jeli vi pijaca kada ste bili mali?

Meni to pod tim imenom pravio novosadski deda. Ovde toga nema.
zilikaka zilikaka 22:42 18.10.2021

Re: Omega

gvozden1
vrabac_onaj
zilikaka


Ništa, s obzirom da smo mi ovde racionalni, a da ja papirima mogu da dokažem i šajkaško poreklo, dogovorićemo se za naknadu, za korišćenje simbola našeg geografskog porekla.


Pu! Majku im njihovu!
Ovi nemačkari samo gledaju kako sirotom geguli kožu sa leđa da oderu.

Jel vidiš sad!
Oćeš ti istinu, ebala te istina :)

Nemoj da idemo dalje, ko zna šta ćemo još pronaći.
angie01 angie01 22:42 18.10.2021

Re: Omega

Kaže se pijace.



ima nesto i za paradajz-neko cudno naglasavanje.
predatortz predatortz 22:43 18.10.2021

Re: Omega

Ja ne znam ni jedno bivše ili sadašnje srpsko ili hrvatsko dijete u Bos. Krajini koje
oslovljava oca babo


U majevičkom kraju, odakle vučen korene i po ocu i po majci, za babo, koje nije izrečeno u najočiglednijoj zajebanciji, dobio bi od oca preko usta.

Ja sam jednom dobio od majke.
Došao s polja razderanih kolena i rekao da sam "upao". Majka me pita u šta sam upao, a ja njoj da sam upao na asfalt.

Stara, a bog dušu da joj prosti bila je veoma blaga žena, zviznu me bekhendom!

U ovoj kući se upada u rupu, pada se na zemlju! Upamti to za sva vremena!

Upamtio!

Treba li da kažem da su "up'o sam" govorili uglavnom muslimani?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:44 18.10.2021

Re: Omega

predatortz

Da, to je bilo jako izraženo.
Pokojni Ekmečić je tvrdio da oni koji ne mogu pravilno da izgovaraju te glasove zapravo nisu slovenskog porekla, nego su starosedeoci Bosne.



Au sunce mu njegovo...
Ispadoh drevni Ilir
gvozden1 gvozden1 22:45 18.10.2021

Re: Omega

porezU

E tako, sa U.
A objasni im, molim te, mene nešto mrzi, da se pravilno kaže pijaC.
crossover crossover 22:45 18.10.2021

Re: Omega

zilikaka
Sam sever Bačke definitivno povuko melodiju od mađarkog i to se čuje. Subotičani posebno.
Novosađani imaju svoje karakteristično pevanje.


Дошла код мене у фирму послом нека женска из Темерина, причамо нешто необавезно док сам кувао кафу, кажем јој како је лепо за промену слушати њен говор, који ме помало потсећа на мог брата од ујака из Суботице. На то ће она: А, они баш отежу. Нисам смео дубље да се упуштам у дискусију о локалним говорима пошто је имала неки дан из неког каратеа, па сам само куртоазно рекао да, да. Све у свему, мислим да Београду фали мало више Новосађанки.
alselone alselone 22:45 18.10.2021

Re: Omega

odakle vučen


Jesi kupija auto?
Jesan!
Koji?
Nisan.

Pa kako sad, jesi ili nisi?
Jesan.
Koji.
Nisan.
alselone alselone 22:47 18.10.2021

Re: Omega

На то ће она: А, они баш отежу. Нисам смео дубље да се упуштам у дискусију о локалним говорима


Tako smo žena i ja letos pokušali da objasnimo Docsu razlike izmedju Sombora, Novog Sada i Subotice, pa nas je samo iskulirao sa "to je sve jedna tačka u prostoru".
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:48 18.10.2021

Re: Omega

freehand

Kad se kaže "amidža" misli se na ujaka


U Krajini je amidža stric a daidža ujak. Strina je strina a daidžinica ujna.
alselone alselone 22:49 18.10.2021

Re: Omega

daidžinica

Zvuči kao nešto za kuvanje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:50 18.10.2021

Re: Omega

gvozden1
porezU

E tako, sa U.
A objasni im, molim te, mene nešto mrzi, da se pravilno kaže pijaC.


Ma nema šta da objašnjavam, neka pesma kaže sama...

predatortz predatortz 22:50 18.10.2021

Re: Omega

alselone
daidžinica

Zvuči kao nešto za kuvanje.


U tuzlanskom kraju, među muslimanima, bilo je da'jnica.
zilikaka zilikaka 22:51 18.10.2021

Re: Omega

kamilo_emericki
freehand

Kad se kaže "amidža" misli se na ujaka


U Krajini je amidža stric a daidža ujak. Strina je strina a daidžinica ujna.

Kod nas je sestra umela da bude seša od milošte. I ja se nekad zezam sa svojom tako.
zilikaka zilikaka 22:53 18.10.2021

Re: Omega

E tako, sa U.
A objasni im, molim te, mene nešto mrzi, da se pravilno kaže pijaC.

U Banatu imaš selo Male Pijace.
omega68 omega68 22:53 18.10.2021

Re: Omega

Jel vidiš sad!
Oćeš ti istinu, ebala te istina :)

Nemoj da idemo dalje, ko zna šta ćemo još pronaći.


На врху Гебел Банат и Гебел Сербал
У ЕГИПТУ
predatortz predatortz 22:54 18.10.2021

Re: Omega

Kod nas je sestra umela da bude seša od milošte. I ja se nekad zezam sa svojom tako


Tako ja zovem ženu i njene sestre od tetke i strica.

Đe ste, seše slatke?!

Pa sebi u bradu, ali da se čuje:

Đe baš meni dopadoste...
zilikaka zilikaka 22:55 18.10.2021

Re: Omega

На врху Гебел Банат и Гебел Сербал
У ЕГИПТУ

E, hvala, da znam. I njima da ispostavim račun.
Hansel Hansel 22:55 18.10.2021

Re: Omega

angie01
ima nesto i za paradajz-neko cudno naglasavanje.

Да није парАдајз?

Веровали или не, ако иког занима, то је једино исправно наглашавање у књижевном говору јер је једно од основних правила акцентуације да акценат у српском не може бити на последњем слогу, чак ни код туђица, чак ни код страних личних (прези)имена (па ни француских).

Код парадајза ипак ствар (ако је то икоме битно ) може да реши дублет парадАиз. Ту је акценат на другом "а" зато што после њега постоји још један слог.
freehand freehand 22:56 18.10.2021

Re: Omega

kamilo_emericki
freehand

Kad se kaže "amidža" misli se na ujaka


U Krajini je amidža stric a daidža ujak. Strina je strina a daidžinica ujna.

Nisi ispratio do kraja, rekoh da sam se zeznuo. Zamenio strica i ujca.
zilikaka zilikaka 22:57 18.10.2021

Re: Omega

Ту је акценат на другом "а" зато што после њега постоји још један слог

Pa tako se i kaže, kako drukčije?
angie01 angie01 22:59 18.10.2021

Re: Omega


Да није парАдајз?


nije-ne mogu sada da se setim-al bas specificno.
freehand freehand 23:00 18.10.2021

Re: Omega

Hansel
angie01
ima nesto i za paradajz-neko cudno naglasavanje.

Да није парАдајз?

Веровали или не, ако иког занима, то је једино исправно наглашавање у књижевном говору јер је једно од основних правила акцентуације да акценат у српском не може бити на последњем слогу, чак ни код туђица, чак ни код страних личних (прези)имена (па ни француских).

Код парадајза ипак ствар (ако је то икоме битно ) може да реши дублет парадАиз. Ту је акценат на другом "а" зато што после њега постоји још један слог.

a i prva varijanta odgovara origiunalu, kako je preuzeto.
S timšto u Župi i sad na selu vrlo često kažu paradajS. Dakle s umesto z.
alselone alselone 23:01 18.10.2021

Re: Omega

Веровали или не, ако иког занима, то је једино исправно наглашавање у књижевном говору


U rečniku matice srpske paradajz je germanizam a pravilo je ili rajčica ili crveni patlidžan.
zilikaka zilikaka 23:03 18.10.2021

Re: Omega

Sad kad razmislim, umem da kažem i pAradajz. I to ne retko.
zilikaka zilikaka 23:04 18.10.2021

Re: Omega

alselone
Веровали или не, ако иког занима, то је једино исправно наглашавање у књижевном говору


U rečniku matice srpske paradajz je germanizam a pravilo je ili rajčica ili crveni patlidžan.

E, probaj tako da pazariš na pijaci.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:06 18.10.2021

Re: Omega

alselone


U rečniku matice srpske paradajz je germanizam a pravilo je ili rajčica ili crveni patlidžan.


To su oni nemačkari/mađaroni? Oni će mene da uče srpski?!
A pri tome bez ikakvog stida sebe nazivaju "maticom"?!

Ma idi bre...
alselone alselone 23:07 18.10.2021

Re: Omega

E, probaj tako da pazariš na pijaci.


Vreme je da se vratio tradicionalnim rečima.

Nego, kad pomenu paradajz, tu je moj ćale kralj - ne jede paradajz ali jede paradajz čorbu. Ako može sa čikovima, bilo bi najbolje.
zilikaka zilikaka 23:08 18.10.2021

Re: Omega

Šta se ti jediš, ti i onako imaš keče, to se ne plaća.
alselone alselone 23:08 18.10.2021

Re: Omega

To su oni nemačkari/mađaroni? Oni će mene da uče srpski?!
A pri tome bez ikakvog stida sebe nazivaju "maticom"?!


Što ti ne ideš po kvizovima kada znaš koliko enciklopedijskih stvari?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:10 18.10.2021

Re: Omega

alselone
To su oni nemačkari/mađaroni? Oni će mene da uče srpski?!
A pri tome bez ikakvog stida sebe nazivaju "maticom"?!


Što ti ne ideš po kvizovima kada znaš koliko enciklopedijskih stvari?


stidim se na javnim nastupima :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:11 18.10.2021

Re: Omega

freehand
Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.

Al zato ih po č i ć možeš prepoznati bez greške. kao da imaju kotragramtiku što se ta dva glasa tiče.

Kako gdje, već rekoh, razlika selo od sela.
alselone alselone 23:14 18.10.2021

Re: Omega

Što se tiče Matice i starih reči, ja imam ovo

8 tomova.



freehand freehand 23:15 18.10.2021

Re: Omega

kamilo_emericki
freehand
Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.

Al zato ih po č i ć možeš prepoznati bez greške. kao da imaju kotragramtiku što se ta dva glasa tiče.

Kako gdje, već rekoh, razlika selo od sela.

Bogami, ja ne znam muslimana Sarajliju da to ne zamenjuje redovno, a i dosta Srba Sarajlija sa njima.
Hansel Hansel 23:19 18.10.2021

Re: Omega

alselone
Веровали или не, ако иког занима, то је једино исправно наглашавање у књижевном говору

U rečniku matice srpske paradajz je germanizam a pravilo je ili rajčica ili crveni patlidžan.

Хм, а патлиџан није, рецимо, турцизам? А рајчица би био превод германизма, не? Уосталом, то ионако није аутохтоно поврће, дошло из зле Америке, па боље да га и не једемо и не помињемо!

Иначе, то што је нека реч туђица, не значи да није књижевна.

EDIT: Ако је веровати овом сајту, патлиџан јесте турцизам и изворно значи – поврће. Тренутно ми нажалост папирни речници нису у домету, копао бих да јесу...
Hansel Hansel 23:43 18.10.2021

Re: Omega

alselone
Što se tiče Matice i starih reči, ja imam ovo
8 tomova.

Лепо! Ја имам шестотомни Матичин речник српскохрватског језика и нови, једнотомни, српског. Што се тиче Матице... даље да се не хвалим.
angie01 angie01 23:44 18.10.2021

Re: Omega

i pAradajz


to je to!

idem na pijace da kupim pAradajz,..pa malo otegnuto.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:46 18.10.2021

Re: Omega

freehand
kamilo_emericki
freehand
Da je neko tako govorio pre rata, sami muslimani bi ga smatrali za idiota.

Al zato ih po č i ć možeš prepoznati bez greške. kao da imaju kotragramtiku što se ta dva glasa tiče.

Kako gdje, već rekoh, razlika selo od sela.

Bogami, ja ne znam muslimana Sarajliju da to ne zamenjuje redovno, a i dosta Srba Sarajlija sa njima.

Suzdržaću se komentarisanja Sarajlija.
bene_geserit bene_geserit 00:47 19.10.2021

Re: Omega

Epl danas sa najnovijm ARM-ovima pokidao i obesmislio sve postojeće Wintel noutbuke i one koji će izaći u dogledno i nedogledno vreme.

Nego, šta si hteo zapravo ovim da kažeš ?
Početna cena 3500$ pa do preko 6000$. Uz standardno Apple drpanje para ako hoćeš više rama ili veći disk.
Prosečan čovek kad kupuje laptop daje manje od 1000$, dakle za prosečnog čoveka nije.
Gejmeri daju velike pare za računare, ali Apple ne postoji na gajming marketu. To teško da će skoro da se promeni, ali ko zna. Svakako u ovom trenutku, nije ni za gejmere.
IT-evci sve više koriste MacBook Pro to je tačno, ali uglavnom po fensi krajevima tipa Bay Area.
Dakle ostaju Apple hardcore fanovi, raznorazni umetnici koji se bave slikom i videom. To je vrlo tanka skupina.
crossover crossover 01:58 19.10.2021

Re: Omega

alselone
На то ће она: А, они баш отежу. Нисам смео дубље да се упуштам у дискусију о локалним говорима


Tako smo žena i ja letos pokušali da objasnimo Docsu razlike izmedju Sombora, Novog Sada i Subotice, pa nas je samo iskulirao sa "to je sve jedna tačka u prostoru".


За Докса су те минорне варијације у говору безначајне јер он посматра друштво и појединца са аспекта трансхуманизма. Кад би у Суботици живели киборзи то би га више занимало. :)
crossover crossover 02:08 19.10.2021

Re: Omega

alselone
Gvozdene, tu šajkaču nam uvalili ovo preko reke (tj. reka) i to ovi Alsovi Bačvani.


Daj molim te reci mi da je istina, likovaću do kraja svemira.


Истина је али нећемо се ваљда држати истине као пијан плота.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:32 19.10.2021

Re: Omega

Apsolutno, ja znam Kikinđane koji nemaju trunku brdske krvi koji oca zovu baba.


I kod mojih na selu, na severu Bačke se kaže baba za oca, nikakve veze sa brdskoplaninskim krajevima nemaju. Ima i kod Đoke Balaševića onaj stih:

Baba nikad nije mnogo
bas voleo kobile
sad sam ga i ja razum'o
otkad sam odrastao

...

Pitam, je l', di su ti baba i mati
ona rece mi ovako
baba do utorka nece da se vrati
a s materom cemo lako


Nemam pojma o kako je počela ova diskusija, samo sam video ovih par komentara, pa reko da povrdim da je tako i u kraju iz kog su moji došli u Beograd. Dobro, ajde, Krnjaču. Meni je to baš lepa laloška reč, onako otegnuto kad se kaže, nekako ti milo da čuješ.
alselone alselone 06:05 19.10.2021

Re: Omega

Početna cena 3500$ pa do preko 6000$. Uz standardno Apple drpanje para ako hoćeš više rama ili veći disk.


Početna cena 2000 za 14 inca mode i 2500 za 16 inca model. Sasvim u redu cena za novi latop 1500 evra i 2000 evra. Pogleda 17 inca modele sa i9 kod Lenovo ili Dell.

6000 kosta sa 64 giga rama i 8 tera SSD. Brate ajde mi nadji drugi laptop koji ima te performanse i pogledaj koliko kosta.

Stvar je u tome da APple ne pravi jeftine uredjaje nego kvalitetne i sa naprednim performansama i kada pogledas konkurenciju cesto ces dobiti i vecu cenu.

Kada sam kupovao racunar pre mesec dana, Lenovo istih performansi je bio skuplji. Dobio sam mnogo vise za iste pare kod Applea.

zilikaka zilikaka 06:15 19.10.2021

Re: Omega

u kraju iz kog su moji došli u Beograd. Dobro, ajde, Krnjaču

Garant sam ti već nekad rekla, meni prababa bila iz Borče. I kad su pričali o njoj nikad niko nije rekao da je iz Beograda, ni nalik. Čak kažu da ju je pradeda doveo jednog dana kući, na konju, a pokupio je kod njenog sela jer je tamo bio zvanični pašnjak i za njegovo, ne baš blizu selo. Tamo bili ritovi.
Inače, bila sitne građe i riđa i evo i u petoj generaciji probijaju njeni geni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana