Film| Nauka

Fabrika snova

jinks RSS / 17.10.2021. u 11:30

fs1.jpg 

Koliko god da je pojava kinematografije, zajedno sa naizmeničnom strujom ili motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, već u 19. veku nagovestila dolazak novog doba, prvi filmovi su bili eonima daleko od nečega što danas pod njima podrazumevamo. Naime, u nekakvim začecima oni su u principu bili dokumentarni - mogli ste da gledate vozove kako promiču pored zgranutih posmatrača, ili da se radujete zajedno sa radnicima na izlazima fabrika. Sve dok se neko nije dosetio kako bi filmovi možda bili mnogo interesantniji ukoliko ne bi bili posvećeni realnim, već pre nekakvim fiktivnim likovima - čime je, po mnogima, upravo i započeo 20. vek.

Jer, čak i kada su filmski junaci bazirani na stvarnim ličnostima, industriji zabave je izgleda postalo bitno da se svi oni na određeni način odvoje od realnosti i da se mitologizuju. I sad, kako uopšte nekoga mitologizovati? Na sreću, bilo je i onih koji su u svemu tome pokušali da zauzmu nekakav naučniji pristup, među kojima je posebno daleko otišao Džozef Kembel, poznati teoretičar kulture, čija su dela još uvek jedno od osnovnih štiva svekolikih svetskih producenata, režisera i scenarista (i ko je po sopstvenom priznanju dobar deo otkrića zasnovao na istraživanjima škole Karla Junga).

Naime, Kembel kaže da u svakoj dobro ispričanoj priči ne postoji 3 ili 7, već pre 12 karakterističnih likova (čije je korene g. Džozef našao u Jungovoj teoriji o 12 arhetipova ličnosti), koji se mogu prepoznati u mnoštvu različitih umetničkih ostvarenja:

1) Ratnik, ili čovek sa planom. Vrline: fizička ili mentalna superiornost, samopouzdanje, smirenost, spremnost da se učini bilo šta kako bi se ostvario cilj. Mane: egoističnost, potcenjivanje protivnika, preterano samopouzdanje. Motivacija: ako bi već neko trebalo da spase stvar, zašto to ne bih bio baš ja.

2) Dete, ili oni koji uče na teži način. Vrline: maštoviti, puni poverenja i nade. Mane: fizička slabost, naivnost, lako ih je izmanipulisati. Motivacija: žele da uče, u potrazi za srećom i istinom.

3) Siroče, ili oni koji nisu svesni svoje vrednosti sve dok im neko drugi na to ne ukaže. Najčešće su baš oni spasioci ili glavni protagonisti unutar priče, koji žive normalan život sve dok ih okolnosti ne stave u centar pažnje. Vrline: odabrani su, te upravo zbog toga i izazivaju poštovanje, preživljavaju u borbi, imaju saosećanja za običan svet. Mane: zavise od toga šta drugi misle o njima, nemaju samopouzdanja, izrazita želja da udovolje drugima. Motivacija: želja da budu prihvaćeni.

4) Stvaralac, uradiće sve da stvore nešto novo, često ni iz čega, i da učine svet boljim nego što jeste. Vrline: neumornost, genijalna kreativnost, vizija. Mane: nemogućnost da svoju misiju iskomuniciraju sa drugima, odbojni perfekcionizam, posao stavljaju ispred bilo čega drugog. Motivacija: da svojom kreacijom ostave trajni trag u vremenu.

5) Negovatelj, nesebični lik čije je čitavo putovanje posvećeno pomoći drugima po bilo koju cenu. Vode računa o porodici i prijateljima, ili o svima drugima, pouzdani u svakom smislu. Vrline: veliko srce, nesebičnost, darežljivost. Mane: lako ih je nasamariti, jednostranost, više im je stalo do opstanka drugih nego do sopstvenog. Motivacija: zaštititi voljene po svaku cenu, želja da se bude na usluzi drugima.

6) Mentor, mudri učitelj, koji može vladati logikom ili magijom, ili sa oboje. Vrline: spoznaja sveta, smirujuća pojava, savršeno ume da sluša druge. Mane: nemogućnost da se suoče sa sopstvenim problemima, izjalovljena predviđanja, učenje na lošim i teškim iskustvima. Motivacija: prenošenje znanja na narednu generaciju.

7) Šaljivdžija, neko kome je stalo da nekako prođe kroz život uz šegu i šalu. Mogu u priči da posluže za opomenu ili samo kao izvor zabave. Vrline: svi ih doživljavaju na pozitivan način, zabavno je biti u njihovom društvu, mogu biti duboke pameti i duše. Mane: nepouzdani u kritičnim trenucima, tu su najčešće zbog sebe, izvor distrakcije. Motivacija: šta će mi učiniti život lakšim, i šta će me učiniti srećnijim?

8) Mađioničar, kome je potraga za prosvetljenjem životna opsesija, i koji se od mentora razlikuje po tome što imaju viziju koju očekuju da svi slede. Vrline: znanje, strategija, razumevanje istorije događaja. Mane: oholost, ljutnja i jarost ukoliko nije kako oni žele, ratobornost. Motivacija: teže ka moći i organizaciji, vide haos u svetu i znaju kako da izađu sa time na kraj.

9) Vladar, oni koji se slede i od kojih se dobijaju direkcije i naređenja, dobri ukoliko je sreće. Vrline: moć, komunikativnost, vladarske veštine. Mane: kontrola po svaku cenu, paranoični strah od zavera i zaverenika. Motivacija: red i mir u društvu očuvanjem i daljim širenjem njihove vlasti.

10) Buntovnik, neće se zadovoljiti prosekom jer misle da zaslužuju više, život nije prema njima fer i to više neće da trpe. Vrline: nikada ne odustaju, inspirišu mase, znaju kako ni iz čega da stvore puno. Mane: često su na dnu društvene lestvice, sve postižu na teži način, nemaju vlast, kao ni jasan put napred. Motivacija: svet je loš, i treba ga promeniti.

11) Ljubavnik, rukovode se srcem i nesebični su, sve će učiniti za predmet svog obožavanja, ali neretko to čine na štetu sopstvenog zdravlja i sigurnosti. Vrline: posvećenost drugima, strastvenost u odnosu na one do kojih im je stalo, otvoreno iskazuju svoje emocije. Mane: zaginuli bi zbog drugih, gube sopstvenu ličnost u težnji da udovolje drugima. Motivacija: pružiti sve što imaju, uz težnju da izgrade što je moguće jače veze.

12) Zavodnik, koriste izgled i šarm kako bi kontrolisali situaciju, bitno im je samo ono što oni žele, i ništa ih u tome neće sprečiti. Vrline: harizma, lepota, slatkorečivost. Mane: odsustvo morala, težnja za kontrolom, odsustvo vernosti. Motivacija: da budu glavni po svaku cenu.

Sad, možda čitavoj priči o arhetipizovanim filmskim likovima ide u prilog i činjenica da glumci i režiseri neretko i izvan filmskog platna, kako u javnosti, tako i u svakodnevnom životu i dalje proživljavaju uloge svojih filmskih arhetipskih junaka. Takođe, ideju o tome da je svaku priču neophodno sagledati iz 12 karakterističnih uglova možemo naći, i to po svoj prilici neretko čak i mnogo više, i izvan filma, počev od svakodnevnog života, pa sve do različitih kulturoloških i religijskih obrazaca.

Na primer, u sudu imate 12 porotnika, zar ne. Takođe, i u pojedinim religijama pojam 12 svedoka ili 12 izvora priče nije nepoznat. Pa čak i među paganima imate davnašnju motiv o 12 karakterističnih tipova ličnosti, uslovljen igrama zvezda na noćnom nebu, ili čime već.

A opet, čak i da ispoštujete navedeni obrazac, da li vam to garantuje da ćete napisati, izrežirati ili producirati neki naredni holivudski klasik. Izmislite 12 karakterističnih likova, upletete ih nekako u priču, i - ništa. Jer, poentu priče izgleda da nikako ni ne mogu da predstavljaju njeni svedoci i posmatrači, bilo ih 12, ili koliko već. Do oni, da ne kažem trinaesti, već pre nenabrojani protagonisti koji uporno izmiču imenovanju i definiciji.

I koji izgleda da vekovima već inspirišu druge na to da budu kreativniji, mudriji, ili šta još sve ne, kako bi nekako ka njima dosegnuli.

 



Komentari (182)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 14:11 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83


Ono što ne razumem je zašto zanemaruješ sve Supermen klonove (zapravo je Supermen njihov klon) koji su se non stop javljali kroz istoriju ljudske rase.



Али зашто се реактивирају у поп култури (поуларна култура намењена широким народним масама, је л' тако?) баш у времену кризе - у стрипу за време Велике депресије, на филму сада у време рецесије, односно овог глобалног ресета човечанства?

Не занемарујем него је ово за мене кључно питање.


Kod nas je Tor - Ilija Gromovnik.


А пре њега Перун. Код Грка Зевс.

Ма све ми је то јасно. Знам то.

Али зашто нам треба "Перун" на филму баш сада?

Што га није било одмах после пада Берлинског зида, деведесетих?

Самокритика:

Вероватно се ја то питам зато што сам социологију културе и уметности полагао код Сретена Петровића, филозофију и марксизам код Ратка Нешковића, а филм, стрип и савремене медије као феномене поп културе учио од Богдана Тирнанића, Зорице Томић и Дивне Вуксановић.

(страна 145 - линк)








shmoo shmoo 14:24 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

gedza.73

Mene ponekad oduševe ovi ljudi (sa tehnologijama koje su im dostupne u vreme kada stvaraju) iz kamere kreativnošću i veštinama.



А да видиш тек како су били креативни са новим технологијама кинематографишући експлозију на USS Maine у хаванској луци што је послужило као casus belli за рат са Шпанијом и отварање новог модерног доба интервенционизма (наследник доба колонијализма) после чега су дуже од пола века држали Кубу под контролом, а за њом и све остале земље Централне и Јужне Америке све до данас.

Погледај филм Epicentro.

Занимљиво је.

ovo što Maksa kaže jeste tako


Не кажем да није.

Кажем:

Ма све ми је то јасно. Знам то.

Али зашто нам треба "Перун" на филму баш сада?

Што га није било одмах после пада Берлинског зида, деведесетих?



Или да допуним, зашто суперхероја има баш сада у толиким количинама у холивудским филмовима (и било их је у стриповима у време Велике депресије), а није их било, рецимо, деведесетих после пада Берлинског зида?

maksa83 maksa83 14:39 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Али зашто нам треба "Перун" на филму баш сада?

Pa onda nismo umeli film.

Onda je pop kultura bila trubadur kom bace paru u kapu ili mu daju 'ranu da peva u krčmi, a ako je baš dobar trubadur lokalni feudalac mu da neku paru da mu speva nešto kako je on lep i jak i moćan (pop kultura u službi propagande). Šekspirovo pozorište je bilo pučka zabava.

Ali filmovi uopšte nisu krajnji nivo toga, oni su uveliko pase kao medijum za mit o Heroju.

Next level svega toga su video igre. Više ne čitaš o superheroju koji leti okolo i krlja zlikovce ljudske i neljudske, ne sediš sa kokicama i ne gledaš pasivno film sa tipom koji nosi gaće preko pantalona sa kojim ćeš da se identifikuješ. TI sedneš za kompjuter i onda si TI superheroj - ako umraš il zaginaš pritisneš spejs i idemo opet, dok ne razdelimo svu pravdu i pokrljamo sve zlikovce i bosove, pojebemo sve mečke i svim indijankama polomimo nogu.

Ta industija je po zaradi već uveliko prevazišla filmsku, a budžeti su im veći od filmskih. Šta misliš zašto su igrice takva ovisnost? U Aziji imaju klinike za odvikavanje dece. Trenutno se dešava VR revolucija koja će još više da te odvoji od stvarnosti tako što nećeš da gledaš u kvadrat ispred sebe nego ćeš da natakariš cvikere i bićeš tamo.

Sve je to jedan te isti beg već hiljadama godina, samo je medijum sve bolji i bolji.

Edit: i Partizan i Zvezda imaju eSports timove.
maksa83 maksa83 14:43 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Или да допуним, зашто суперхероја има баш сада у толиким количинама у холивудским филмовима (и било их је у стриповима у време Велике депресије), а није их било, рецимо, деведесетих после пада Берлинског зида?

Bilo je itekako, pa ovi Betmeni su krenuli krajem osamdesetih i onda izlazili baš tih devedesetih.

Ova proliferacija je zato što je tehnologija tada bila nedozrela i skupa. Moć (svih) računara i (shodno tome) alata za video produkciju je od tada porasla toliko puta da je to nezamislivo. Ranije je bilo skupo snimiti takav film (tako da ne bude kao naivno slikarstvo) a sada je to nikakav problem, licence i franšize su se pokupovale i razdelile i krljaj. Zato što to sigurno donosi pare.
shmoo shmoo 14:45 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

milisav68

Evo ti tema za razmišljanje.

Zašto ima sve manje visokobudžetskih filmova, a sve više takvih serija?

I to je sve u istih zadnjih 10-15 godina.



Да, то је занимљиво питање.

Неки теоретичари то повезују са серијским секвенцијалним начином индустријске производње и фрагментарном сликом стварности коју медији здушно свакодневно граде као неки паралелни свет поред оног стварног света око нас.

А и серије су згодније од филмова да у њих трпаш ЕПП поруке за разне производе.

Нико неће да пљуне 5 евра за биоскоп да би му филм прекидали рекламама.

У серијама на ТВ то те нико и не пита да ли хоћеш или нећеш.

И сапунске опере су стекле свој назив још давних тридесетих у доба радија захваљујући рекламама за сапун, зар не?




soap opera - a series of television or radio programmes about the lives and problems of a particular group of characters. The series continues over a long period and is broadcast (several times) every week.



Па као код оних Павловљевих џукаца. Навикну те да тачно у одређено време једном или више пута недељно гледаш ЕПП програм који се повремено (на неким програмима ти прекиди ЕПП порука су краћи одд дужине трајања ЕПП програма) прекида неким снимљеним драматизованим материјалом са глумцима у разним улогама при чему се често понавља шта јке било пре тога у серији јер гледаоци од силних ЕПП порука забораве шта су до тада гледали.


Njih je uvek bilo i biće, a na filmu su se masovnije pojavili u zadnji 10-15 godina, zbog napretka tehnike i tehnologije.



Да не понављам оно питање које сам поставио Макси и Геџи...



shmoo shmoo 15:04 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83

Bilo je itekako, pa ovi Betmeni su krenuli krajem osamdesetih i onda izlazili baš tih devedesetih.



Осим Бетмена тада, ко још?

А погледај колико их је данас са натприродним моћима у холивудским филмовима.

Чему?

Pa onda nismo umeli film.

Ova proliferacija je zato što je tehnologija tada bila nedozrela i skupa.

Ova proliferacija je zato što je tehnologija tada bila nedozrela i skupa. Moć (svih) računara i (shodno tome) alata za video produkciju je od tada porasla toliko puta da je to nezamislivo.



Па ако се целокупни артизам на филму своди на производњу специјалних ефеката (захваљујући узнапредовалој технологији) који су само жвака за очи без суштинског садржаја и где је још при писању сценарија, ма од почетне идеје, све фокусирано само на приказивање специјалних ефеката, онда се то више и не може назвати филмом?


Sve je to jedan te isti beg već hiljadama godina, samo je medijum sve bolji i bolji.



Јесте, ту се слажемо. Исти бег.

Али да ли је бољи за човека тај и такав холивудски "филм"?

Подсетићу те, јавио сам се овде првим коментаром јер је домаћин написао "neki naredni holivudski klasik". (мислећи на поштовање оних правила о типовима ликова које је навео)

А ја се питам да ли се тако нешто о чему ти и ја причамо овде уопште и може назвати филмом, а камоли класиком, без обзира на поштовање тих правила која је домаћин навео?

И последње питање питање, Максо...

Зашто су ти филмови данас мени толико досадни, незанимљиви и празни?

А нисам никада био гадљив ни на СФ ни на хороре ни на акционе филмове...

А после гледања овога што данас праве под том етикетом, мени остане само бол у глави од силног треперња са екрана, брзине акција и још на то онда додам жаљење што сам бацио 2 сата свога времена на гледање неке глупости која је само жвака за очи и која ме је оставила потпуно равнодушним, чак и празним после гледања толико да одмах заборавим и шта сам гледао и како се зове.

Зашто, Максо?

jinks jinks 15:07 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

milisav68

Evo ti tema za razmišljanje.

Zašto ima sve manje visokobudžetskih filmova, a sve više takvih serija?

I to je sve u istih zadnjih 10-15 godina.

Да, то је занимљиво питање.

Неки теоретичари то повезују са серијским секвенцијалним начином индустријске производње и фрагментарном сликом стварности коју медији здушно свакодневно граде као неки паралелни свет поред оног стварног света око нас.


Možda i zato što u serijskom formatu može mnogo kompleksnija priča da se ispripoveda.

Slično verovatno kao što su i davnašnji prvi pripovedači priča pričali iz večeri u večer pre u serijskom nego u filmskom formatu.
maksa83 maksa83 15:08 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Зашто су ти филмови данас мени толико досадни, незанимљиви и празни?

Valjda iz istog razloga iz kog ne slušaš Karleušu i Radu Manojlović, nisi tzv. ciljna demografija.
Prvo, ne zanima te ta vrsta sadržaja, zatim nećeš kupovati majice, lutkice, rančeve i pernice sa njima (velika kinta) koje taj film zapravo prodaje. Ne zanimaš ih, postoji cela armija tamo koju to zanima i na kojoj će da zarade.

To ne znači da ne postoje i filmovi za tebe.
maksa83 maksa83 15:10 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Možda i zato što u serijskom formatu može mnogo kompleksnija priča da se ispripoveda.

Da, serija ti daje da razviješ likove i pleteš priču, menjaš ih, transformišeš, imaš vremena i imaš mesta da se razmašeš. Scenariji za serije su već godinama uveliko mnogo bolji od scenarija za film.
milisav68 milisav68 16:49 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83
Možda i zato što u serijskom formatu može mnogo kompleksnija priča da se ispripoveda.

Da, serija ti daje da razviješ likove i pleteš priču, menjaš ih, transformišeš, imaš vremena i imaš mesta da se razmašeš. Scenariji za serije su već godinama uveliko mnogo bolji od scenarija za film.

I još nešto (opet tehnologija), prvo su pojavili video rekorderi, a posle i internet, odnosno sa jedne strane piraterija, a sa druge udobnost, sediš/ležiš kod kuće, grickaš/klopaš/piješ šta i kad hoćeš, kad ti se ide u wc pritisneš pauzu, a ako gledaš preko TV - kad krenu reklame.

I bioskopi su polako izgubili trku, pa se prešlo na serije.
docsumann docsumann 17:01 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Осим Бетмена тада, ко још?


kako su super heroji izgledali bez savremene tehnologije...



ako zbog ičega, vrijedilo je čekati na nju baš zbog Hulka.
milisav68 milisav68 17:21 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

shmoo

Или да допуним, зашто суперхероја има баш сада у толиким количинама у холивудским филмовима (и било их је у стриповима у време Велике депресије), а није их било, рецимо, деведесетих после пада Берлинског зида?

Natero si me da guglam :)

Prvi superheroj - Supermen izašao je 1938. Betmen 1939. a Spajdermen 1962.

Što će reći, tad se već izlazilo iz depresije, odnosno, Spajdermen čak u vreme prosperiteta.

U vreme pada Berlinskog zida je strip gubio bitku sa video rekorderima, gde si mogao sve to da gledaš u vidu crtanih filmova, a mogao si da ih gledaš koliko hoćeš puta.

Jbga, mi smo kao deca crtaće imali u 7:15, i nedeljom pre podne, ostalo smo dopunjavali stripovima.

Danas moja ćerka 15 godina, već nekoliko godina, skida japanski stripcrtać Manga, i prepričava fore i događaje sa drugaricama kao mi nekad, samo što svaka ima svoju kopiju, a mi smo se menjali.

Kažem ti - tehnologija.
docsumann docsumann 17:53 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Natero si me da guglam :)


imao si sve te podatke, i još ponečeg, na onom mom linkovanom blogu
gedza.73 gedza.73 17:58 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

milisav68
odnosno sa jedne strane piraterija

Dobra, stara vremena. Pojavi se film u američkim bioskopima i nakon dva dana ide na BK televiziji. Posle Sloba ne valja, sankcije ne valjaju...
docsumann docsumann 18:08 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

U vreme pada Berlinskog zida je strip gubio bitku sa video rekorderima, gde si mogao sve to da gledaš u vidu crtanih filmova, a mogao si da ih gledaš koliko hoćeš puta.


ta se scena od nastanka samo razvijala.
film je povratno revitalizovao i strip o superherojima.
u 21. vijeku produkcija sh stripova doživljava novu ekspanziju.
recimo, mnogo različitih, kvalitetnih crtača iz cijelog svijeta se oprobalo na Betmenu.

imao si apsurdnu situaciju da je i pored hiper produkcije kvalitet crtaža bio nikad bolji.
imao sam priliku i da na izložbama vidim neke od radova potonjic MC i DC crtača. nevjerovatan kvalitet, da ne povjeruješ da su ručno crtani, a jesu

Alan Moor, Grant Morison i Danijel Žeželj su radili za DC, mada se njihove izražene autorske individulnosti nisu baš najugodnije osjećale u fabrici sličica i radu na normu. jbg, ipak se tamo dobro plaćalo...

gedza.73 gedza.73 18:10 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

shmoo
А погледај колико их је данас са натприродним моћима у холивудским филмовима.
Чему?


Taso, stripovi su bili ozbiljan medij od kad su se pojavili. Onako napamet posle rata su doživeli veliki bum. Posebno stripovi o super herojima. Onda su Marvel i DC Comics počeli da gube trku, smanjivalo se interesovanje (čitaj novac), prvi filmovi o superherojima su bili malo smešni (jel ti možeš da veruješ da sam ja kao dete pisao RTS-u da puste film o Supermenu?), decu ne interesuju stripovi oće nešto živo i KLIK.

Tehnologija izbacila strip na veliki ekran. Dostupno svima. Šta su trebali? Kao Nokia da propadnu?

I kad si već postavio pitanje što sada a baš se lepo namestio odgovor. Jedan od superheroja Captain Marvel Jr. je ratovao po Šumadiji tamo negde četres treće.






milisav68 milisav68 18:39 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

docsumann

imao si sve te podatke, i još ponečeg, na onom mom linkovanom blogu

Ma dosta toga znam, nego reko ajd da proverim da ne lupim nešto :)

Generalno tako radim sa svim temama o kojima znam nešto, većinu pišem "iz glave", pa ako nešto zapne, onda proguglam.

Ono što ne znam, ne mešam se ili samo pitam ako mi nešto nije jasno.
milisav68 milisav68 18:48 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

docsumann

u 21. vijeku produkcija sh stripova doživljava novu ekspanziju.
recimo, mnogo različitih, kvalitetnih crtača iz cijelog svijeta se oprobalo na Betmenu.

Internet.

Možeš da nađeš šta hoćeš, možeš da učiš da crtaš, možeš svoj rad da pokažeš bilo kome.

To ti je kao onaj koncert Rockin 1000, svi su "zvezde"
docsumann docsumann 20:16 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

milisav68
docsumann

u 21. vijeku produkcija sh stripova doživljava novu ekspanziju.
recimo, mnogo različitih, kvalitetnih crtača iz cijelog svijeta se oprobalo na Betmenu.

Internet.

Možeš da nađeš šta hoćeš, možeš da učiš da crtaš, možeš svoj rad da pokažeš bilo kome.

To ti je kao onaj koncert Rockin 1000, svi su "zvezde"


pa ne baš.
ovdje se radilo o već renomiranim stvaraocima koji su izabrali da urade po jednu priču o princu tame...možda izguglam kasnije (a čitao u papiru)
shmoo shmoo 20:21 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83

To ne znači da ne postoje i filmovi za tebe.



Ако наиђеш на нешто (из Холивуда) за шта мислиш да би ме заинтересовало, јави.

shmoo shmoo 20:31 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

gedza.73

Taso, stripovi su bili ozbiljan medij od kad su se pojavili.



Знам, радио сам (писао сценарије за стрипове) на стриповима у младости.


I kad si već postavio pitanje što sada a baš se lepo namestio odgovor. Jedan od superheroja Captain Marvel Jr. je ratovao po Šumadiji tamo negde četres treće.






То док су нас третирали као покрет отпора Швабама? Пре Јалте?

После постадосмо квислинзи и домаћи издајници.





(1943)





(1942)







Да цитирам Максу:










maksa83 maksa83 20:40 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Ако наиђеш на нешто (из Холивуда) за шта мислиш да би ме заинтересовало, јави.

Ne znam je l' baš mora Holivud, ima produkcije i van Holivuda.

Kada mene neko pita "daj neki film" (a nije bolid) ja uvek automatski ispalim "The Man from Earth".

Nema tuće, nema maćevanja, 0 specijalnih efekata - ceo se dešava u jednoj prostoriji i apsolutno nisi svestan da je prošlo sat i po.

Sad sam se setio da sam pre neki dan sa detetom gledao Whiplash, (meni treći put), i isto nisam bio svestan da je prošlo sat i po. Nula specijalnih efekata, nula letećih ljudi u gaćama preko pantalona, samo dečko koji žarko želi da postane najbolji džez bubnjar na svetu i ... neću da spojlujem.

milisav68 milisav68 20:46 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

docsumann

pa ne baš.
ovdje se radilo o već renomiranim stvaraocima koji su izabrali da urade po jednu priču o princu tame...možda izguglam kasnije (a čitao u papiru)

Ma ne moraš, kapiram šta kažeš, ali ih je opet okupio internet.

Probaj da se vratiš 50-60 godina unazad, i razmisli kako bi se oni upoznali, kako bi se dogovorili, ko bi ih okupio itd.

Možda bi se i desilo, ali za tako nešto bi bila potrebna ozbiljna organizacija.

Moja ćerka ima drugare po celom svetu (da tako kažem), i sve njih je (između ostalog) povezao japanski strip Manga (i oni imaju neke nadprirodne moći).

Ona zna, i ko su crtači, i ko piše scenario, i koliko je popularan u svetu.

I to sve iz neke srpske provincije.

Mi smo mogli samo da čekamo neki članak o autorima, i da skačemo do neba ako se pojavi.

Konkretno ja o Alan Fordu.

Tek sam sad uz pomoć interneta saznao nešto više o njima, i o prevodiocu Nenadu Briksiju.
shmoo shmoo 20:49 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83

Ne znam je l' baš mora Holivud, ima produkcije i van Holivuda.




А, па то се не рачуна. Причамо све време о холивудској продукцији.

И ја волим Потрагу за Једнооким Џимијем иако су га правили Холивуђани.

Али су га правили ван Холивуда.









А волим и Кустине филмове иако је и он снимао у Холивуду.

Додуше, само један филм па побегао одатле.


Дакле, Максо... Мора Холивуд. Мејнстрим. Оне фирме са сличице коју је окачио Џинкс у уводном тексту.

Бићу ти захвалан ако ту нађеш нешто да ми препоручиш.

maksa83 maksa83 20:53 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Дакле, Максо... Мора Холивуд.

Бићу ти захвалан.


Pa ako baš mora Holivud, ali da budem pošten ne znam da li se to računa u Holivud - kada je u pitanju tućamaćevanje žanr meni je Bornov Identitet (+2) trilogija briljantna, najbolji akcioni trileri snimljeni, bolji od svih Bondova.
docsumann docsumann 21:01 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

samo dečko koji žarko želi da postane najbolji džez bubnjar na svetu i ... neću da spojlujem.




u stripu ima bubnjarev solo na desetak stranica suvog crteža.
shmoo shmoo 21:08 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83
Дакле, Максо... Мора Холивуд.

Бићу ти захвалан.


Pa ako baš mora Holivud, ali da budem pošten ne znam da li se to računa u Holivud - kada je u pitanju tućamaćevanje žanr meni je Bornov Identitet (+2) trilogija briljantna, najbolji akcioni trileri snimljeni, bolji od svih Bondova.



Ма то је неоспорно.

Бонд је зонска лига за Борна.

(Не бих о пропаганди код 007, али када сам за Олимпијаду 2012. у Лондону, на отварању, видео како Бонд искаче из хеликоптера са "краљицом Цецом" у загрљају, заиста сам морао да отрчим у клозет и бацим пеглу колико је то отужно било.)

Али и Борнов идентитет је Universal Pictures.

Јбг, опет Холивуд мејнстрим.

(Извини, горе сам едитовао - види Џинксову сличицу у уводном тексту.)

Дакле, Борн отпада.

Без обзира што има добру литерарну подлогу.

(Имао ју је и Малтешки соко и The Big Sleep у Дешијелу, али ти филмови су заиста оно што се зове класик у односу на Борнов идентитет.)

docsumann docsumann 21:10 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Ma ne moraš, kapiram šta kažeš, ali ih je opet okupio internet.


betmen stripografija

ima toga na tone, prije i poslije interneta.
Frank Miler se svakako oprobao prije...

a i ovo je interesantno.

Partially impacted by the tone of Tim Burton's 1989 film Batman, the comics of the 1990s took a darker tone.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:40 19.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова


u stripu ima bubnjarev solo na desetak stranica suvog crteža


Dobio kao rodjendanski poklon. Dobar!

Ne znam spada li Alien u Holivud i kategoriju o kojoj se ovde prica ali svakako strasan film - excuse the pun. Primetih letos da je Gudvinova strip-adaptacija prevedena na srpski.
vcucko vcucko 21:40 19.10.2021

Re: П.С на П.С.

bene_geserit
neodređene rase, neki veći avlijaner. Dok su rasni buldozi banditi.
Zanimljiva postavka

E sad, nisu buldozi banditi zato što su rasni, već zato što su buldozi.
A avlijaneri su uvek simpatični, to su rabili 100 puta (Lunja i Maza, Aristocats, ...).
Kuče je valjda Pluto, a Šilja više neka kuče-čovek chimera.

Sad me (posle toliko godina) povuklo da guglam i - da pravo kažem - pomalo sam iznenadjen.

Prvo, Horacije nije goveče nego konj. Originalno ime Horace Horsecollar.
A buldozi nisu buldozi nego biglovi. Beagle Boys.

Proka Pronalazač je Gyro Gearloose, ma šta to bilo. Bolje zvuči na srpskom, kao i Maga Vračević (Magica De Spell).
crossover crossover 01:16 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83
Možda i zato što u serijskom formatu može mnogo kompleksnija priča da se ispripoveda.

Da, serija ti daje da razviješ likove i pleteš priču, menjaš ih, transformišeš, imaš vremena i imaš mesta da se razmašeš. Scenariji za serije su već godinama uveliko mnogo bolji od scenarija za film.


Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља. Осим пар неких полуизузетака све серије које сам гледао до сад би ладно могле да се компресују у филм и да ништа не изгубе на квалитету, неке би чак биле много боље такве компримоване. Хоћу да кажем, да за последњих десетак година једва да има неколико серија које сам гледао које су вредне пажње. Али не могу да кажем да сам нешто несрећан због тога, мени телевизор ионако више служи као расвета у кући.



bene_geserit bene_geserit 02:50 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

crossover
maksa83
serija ti daje da razviješ likove i pleteš priču, menjaš ih, transformišeš, imaš vremena i imaš mesta da se razmašeš. Scenariji za serije su već godinama uveliko mnogo bolji od scenarija za film.

Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља. Осим пар неких полуизузетака све серије које сам гледао до сад би ладно могле да се компресују у филм и да ништа не изгубе на квалитету, неке би чак биле много боље такве компримоване. Хоћу да кажем, да за последњих десетак година једва да има неколико серија које сам гледао које су вредне пажње.

Milking jeste problem kod većine serija, većinu bi mogao da ih komprimuješ sa faktorom 4:1 i ništa da ne izgubiš, naprotiv da budu mnogo bolje.
Princip na kome rade je najčešće da naprave prvih par epizoda za zanimljivom pričom i dinamično da te navuku, a posle toga, kad si im na milost i nemilost, da nemilosrdno izgenerišu još 100 epizoda koje bi mogle da se komprimuju u 10 a možda i u 5, koje možeš isključivo da gledaš u fast forward modu.

Napraviti dobru seriju je, još više napraviti dobar film, skupo. Treba tu neko ozbiljno da se bavi scenarijom, dijalozima. Ali za to često nema baš para a ni talenta.
bene_geserit bene_geserit 03:02 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

А и серије су згодније од филмова да у њих трпаш ЕПП поруке за разне производе.
Нико неће да пљуне 5 евра за биоскоп да би му филм прекидали рекламама.
У серијама на ТВ то те нико и не пита да ли хоћеш или нећеш. ...
Навикну те да тачно у одређено време једном или више пута недељно гледаш ЕПП програм који се повремено (на неким програмима ти прекиди ЕПП порука су краћи одд дужине трајања ЕПП програма) прекида неким снимљеним драматизованим материјалом са глумцима у разним улогама при чему се често понавља шта јке било пре тога у серији јер гледаоци од силних ЕПП порука забораве шта су до тада гледали.

Kad čitam ovo Tasino, ko da sam ušao u vremeplov.
Kakve su te reklame spopale.
Zar ne koriste svi streaming ovih dana ? Nije valjda da još neko gleda televiziju ?
А после гледања овога што данас праве под том етикетом, мени остане само бол у глави од силног треперња са екрана, брзине акција и још на то онда додам жаљење што сам бацио 2 сата свога времена на гледање неке глупости која је само жвака за очи и која ме је оставила потпуно равнодушним, чак и празним после гледања толико да одмах заборавим и шта сам гледао и како се зове.

Uzmi u obzira za koga prave filmove danas.
U bioskope idu gotovo isključivo mlađi od 30 godina (u SAD). A te generacije su sa kratkim attention span-om, odrasle uz mobilne telefone.
Ne možeš njima da razvijaš radnju sporo ko našim mamama. Niti možeš da se zajebavaš sa ozbiljnim dijalozima kad oni komuniciraju sa akronimima i mimovima.
Onda imaš gomilu specijalnih efekata, retardirane dijaloge i scenarija, i još kad dodaš woke sranja, potpuno negledljivo, slažem se.
Ali ne za poslednjih 40 godina, samo za zadnjih 10.
milisav68 milisav68 07:21 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

bene_geserit

Kad čitam ovo Tasino, ko da sam ušao u vremeplov.
Kakve su te reklame spopale.
Zar ne koriste svi streaming ovih dana ? Nije valjda da još neko gleda televiziju ?

Gleda naravno, nisu svi tehnički potkovani, da bi znali kako to funkcioniše.

Šta misliš zašto se na Pinku forsira zadruga, odnosno rijaliti već desetak godina.

U pauzama ide poneka turska serija, a ima i domaćih.

Muški deo gleda sport, i kladi se :)
maksa83 maksa83 07:37 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља.

To je zato što si specijalno sofisticiran. Ja sam ljaksa pa je meni sve to ok, i mindles fun, i misterija i histerija i letimo u svemir - Homeland, GoT (ok, minus kraj) i Billions, Galaktika i Fauda i još bar 10 koje ostavljaju jači utisak i duže zabave od 90% filmova koje sam gledao. Čak i Stargate franšiza kojia je Star Trek (koji nikad nisam gledao) format a za koji sam mislio da ga ne volim.
Jaril Jaril 07:56 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља.


Mr. Robot
maksa83 maksa83 08:13 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова


Jaril
Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља.


Mr. Robot

E da, 'de njega zaboravih.
Jaril Jaril 08:19 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83
Откако смо баталили телевизију и прешли на стримовање и интернет ја још увек нисам успео да набасам на ту фамозну серију која има комплекснију причу и ликове од филма па је због тога боља.

To je zato što si specijalno sofisticiran. Ja sam ljaksa pa je meni sve to ok, i mindles fun, i misterija i histerija i letimo u svemir - Homeland, GoT (ok, minus kraj) i Billions, Galaktika i Fauda i još bar 10 koje ostavljaju jači utisak i duže zabave od 90% filmova koje sam gledao. Čak i Stargate franšiza kojia je Star Trek (koji nikad nisam gledao) format a za koji sam mislio da ga ne volim.


И Westworld прва сезона. Ако се гледа као standalone сезона, онда јебе наративну кеву па растура.
shmoo shmoo 08:37 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

milisav68
bene_geserit

Kad čitam ovo Tasino, ko da sam ušao u vremeplov.
Kakve su te reklame spopale.
Zar ne koriste svi streaming ovih dana ? Nije valjda da još neko gleda televiziju ?

Gleda naravno, nisu svi tehnički potkovani, da bi znali kako to funkcioniše.



Нисмо, наравно.

А рекао бих још судећи по ономе што видим и чујем, нисам једини и заболе нас такве какви смо баш и патка да се поткивамо за те крајње досадне глупости намењене губљењу времена потрошача.

(Мој Кум ме удави шаљући ми линкове и упутства за стримовање, бинџовање, бла-бла-бла за те серије са његовом оценом "одлична". Па ја почнем да гледам, умрем од досаде на пола прве епизоде и одустанем. Али не смем то Куму да кажем да га не увредим, труди се човек, па се ја правим луд када ме пита да ли ми се серија допала. "Јесте," кажем, па окренем разговор на другу тему.)

То, наравно, не значи да осуђујемо оне потковане. Боже сачувај. Како рече Макса, свака бена има своју занимацију. Па кога занима да прати те серије, он нека се и поткива.

А ко неће, не мора.

И то је отприлике све што бих имао да кажем на ту тему.


П.С. - Јбт, ја чак ни ону прастару Династију нисам гледао! Последња серија на ТВ коју сам пратио од епизоде до епизоде па гледао већину серијала била још она "Свемир 1999".






Од 1975-1977.

Тада сам имао 11-13 година.

И сећам се да сам неке епизоде те серије гледао са синхронизованим преводом на пољски језик док сам био у гостима код мог друга из детињства Тадека у Варшави, па сам се ваљао од смеха слушајући Мартина Ландауа на пољском језику.

Тада сам престао и ту серију да гледам.

vcucko vcucko 09:15 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

bene_geserit

Napraviti dobru seriju je, još više napraviti dobar film, skupo. Treba tu neko ozbiljno da se bavi scenarijom, dijalozima. Ali za to često nema baš para a ni talenta.

Zamisli onda, kako je teško popuniti 24/7 desetina-stotina-hiljada TV kanala samo u USA ili bilo gde.

Nekad si u YU imao jedna državni kanal po republici, koji je radio od recimo 17 do 23. I najjače likove po oblastima zadužene da se to vreme kvalitetno popuni. Uz neizbežnu ideološku komponentu, ali naravno da je to rezultiralo sa mnogo kvalitetnog programa. Ima digitalni kanal RTS Trezor gde puštaju takve stvari iz prošlosti i tvrdim da se ni jedna televizija na svetu ne bi postidela.

Danas kad u Srbiji i svuda imaš stotine TV kanala, to treba popuniti, a ideja sve manje. Uglavnom sede i divane o kojekakvim glupostima, pa puste red muzike i reklama, telešop, filmovi ŽNJ produkcije (oni koji ništa ne koštaju) i tako u nedogled. Ne znam ni čemu služe toliki kanali, jedino nekakvo pranje para ima smisla.
docsumann docsumann 10:03 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Dobio kao rodjendanski poklon. Dobar!


Žeželj je majstor štogod.
imao sam kod bocvene gostujući blog o njemu. jedan od moja 2-3 najomiljenija strip crtača. čak sam mu i pjesmu posvetio negdje polovinom 90-tih.
naročito sam slab na njegove radove iz prve faze - upravo pomenuti Ritam Srca, Sofija, Sun City, Rex...

poslije se "odmetnuo" u minimalizam, redukcionistički crno-bijeli kontrast i apstrakciju. sve je manje narativan, sve više simboličan, sve šprigušenije epičan sve izraženije liričan.


docsumann docsumann 11:15 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова


kako montira...









Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:39 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

kako montira...


Sjajno! Dopada mi se posto deluje anti-special-effects-for-the-sake-of-special effects a pre klasicno pro-montaza-atrakcijski.
crossover crossover 23:59 20.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

maksa83
To je zato što si specijalno sofisticiran.


Nismo ovde došli da se vređamo. Homeland, prva sezona još i može da se gleda, ali meni to liči na seriju za domaćice, mnogo je bolja Hatufim (ne znam kako je prevedeno na engleski) po kojoj je rađen Homeland. GoT je snimljen za mlaćenje para, posle standarda koji je postavio Piter Džekson meni je to dosadno. Billions sam gledao par epizoda i uglavnom prespavao, isto i sa Galaktikom. Spejs opere nisu baš moj omiljeni podžanr ali ako je spakovano u film onda može. Fauda je fenomenalna, hoćemo još takvih serija (ima ih, ali je Fauda mnogo bolja: Our Boys, Valley of Tears).

Raised by Wolves je serija koja bi po definiciji meni opasno trebala da se sviđa, ali kurac dragi gledaoci, usrali su je posle druge epizode. Gledao sam je do kraja samo iz inata pomešanog sa očajem. Devs su još brže usrali, odmah posle prve epizode. Counterpart je serija sa fenomenalnom idejom i pričom ali je režija toliko loša da se nisam usudio da gledam drugu sezonu. Još su smorili sa onim lezbejkama koje nemaju nikakve veze sa pričom i bilo kakvim smislom (jbg, kad su mene smorile lezbejke onda je režija stvarno loša). Neke od retkih serija koju sam gledao u zadnjih nekoliko godina, koja su stvarno bolje u tom formatu su The Loudest Voice (Rasel Krou pokidao) i recimo prva sezona Keeping Faith (UK). Jeste, imam i ja svoju žensku stranu i ne stidim se to da priznam. :)
crossover crossover 00:04 21.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

Jaril

Mr. Robot


E, nisam gledao, po sinopsisu to bi trebalo da bude baš po mom ukusu. Zabeleženo, hvala ti.
crossover crossover 00:05 21.10.2021

Re: О конотацијама порука холивудских филмова

docsumann

kako montira...


Mnogo dobro, sviđa mi se.
nsarski nsarski 20:17 22.10.2021

Re: П.С на П.С.

Али им је и једнима и другима свакако заједничко то што су пропагандно оруђе једне идеологије.


kamilo_emericki kamilo_emericki 08:45 18.10.2021

Hollywar i druge priče


O proizvodnji politički podobnih pogleda na čitave narode, pokrete i ideje.
Meksikanci koji su neobrijani, okrutni, imaju sadistički smijeh dok su im žene bjinih grudi sa dekolteima i poželjne.
Žene kauboja zakopčane do grla i u dugim haljinama, baš kako treba u puritanskoj Americi, ali Indijanke su prikazane skoro gole jer su divljaci i ne podliježu pravilima prikazivanja ljudskih bića.


Kome se čita:

shmoo shmoo 23:00 18.10.2021

Re: Hollywar i druge priče

kamilo_emericki

Pierre Conesa

Hollywar

Kome se čita



Мени!


Хвала за ово!

Интервју изузетно занимљив.

Тражећи књигу на нету (нисам нашао, мораћу да дођем до ње на други начин), налетех на ово:


Hollywar, l’idéologie en 24 images/seconde (ЛИНК)

(релативно свеже, овогодишње)





gedza.73 gedza.73 12:01 20.10.2021

Re: Hollywar i druge priče

Интервју изузетно занимљив.

A Veljko Bulajić nevera. Kako bre nisu masni, prljavi, sa bradama kad po državnoj propagandi moraju da budu.

Ameri su za razilku od nas imali i drugačije filmove




Ovakav govor na dodeli je bio nemoguć u nekim drugim sistemima gde se po direktivi znalo ko mora da bude dehumanizovan






Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:25 18.10.2021

Fabrika realnosti: trol

Izvinjavam se na trolu - tema nije Holivud nego prica iz realne sklj produkcije.

Citam vest: izvor "Blica" tvrdi da su "Mangustom" upravljali Dijana Hrkalović, Bagzi Milenković, Coka Damjanović i Nikola Begović, šef odseka u Službi za specijalne istražne metode.

Cekaj, ovaj Bagzi Milenkovic koji je bio saradnik Hrkalovicke i "načelnika Službe za specijalne istražne metode Uprave kriminalističke policije" je ONAJ Limes-Bagzi??? U dveiljadedvaesprvoj! Svaki dan novi dokazi za Maksinu tezu.

maksa83 maksa83 10:53 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Cekaj, ovaj Bagzi Milenkovic koji je bio saradnik Hrkalovicke i "načelnika Službe za specijalne istražne metode Uprave kriminalističke policije" je ONAJ Limes-Bagzi??? U dveiljadedvaesprvoj!

Ne, ovo je drugi Bagzi Milenković verovao ili ne. Pored roda malina, gandže i rod Bagzija Milenkovića je bio rekordan.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:08 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ne, ovo je drugi Bagzi Milenković verovao ili ne. Pored roda malina, gandže i rod Bagzija Milenkovića je bio rekordan.


Uf, to je za utehu. Kakvu takvu.

Dva Dejana Milenkovica Bagzija - sta je sledece? Matriks se izgleda salalali sa nama. Ili mu je takva priroda da zivi od recikliranih odn. kopiranih dusa. Kad bi makar znali ko je sve iskopiran, u kom obliku i koliko ih ima.
jinks jinks 11:17 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

zivi od recikliranih odn. kopiranih dusa

Kad bi makar znali koliko ih ima

Po Džozefu Kembelu ih ima 12 :)
gedza.73 gedza.73 11:57 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol


ovaj Bagzi Milenkovic koji je bio saradnik Hrkalovicke i "načelnika Službe za specijalne istražne metode Uprave kriminalističke policije"

Zamalo da napišem 'zamisli da' a u stvari policajac jeste imao nadimak Bagzi.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:17 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Po Džozefu Kembelu ih ima 12 :)



Ako nam je ovo drugi lokalni Bagzi onda smo tek na pocetku.

P.S. Gde se seti Kembela Njegovi tekstovi o The Skin of Our Teeth (opet neka veza sa Maksinom strelom) i Finnegans Wake - obe knjige volim - su bili pravo otkrice za mene. Doduse, prema autoru prve knjige nije bio bas fer.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:22 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol


Zamalo da napišem 'zamisli da' a u stvari policajac jeste imao nadimak Bagzi.



Nisam znao da je i originalni Bagzi bio pandur.

Da se vratimo na temu bloga, ovaj najnoviji domaci Bagzi izgleda neki Kembelov Saljivdzija.
Jaril Jaril 13:48 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Kad bi makar znali ko je sve iskopiran, u kom obliku i koliko ih ima.

Постоје два Влада Георгијева.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:04 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Jaril
Kad bi makar znali ko je sve iskopiran, u kom obliku i koliko ih ima.

Постоје два Влада Георгијева.



Nadam se da ovaj drugi ne peva.
gedza.73 gedza.73 14:04 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Nisam znao da je i originalni Bagzi bio pandur.

Da se vratimo na temu bloga, ovaj najnoviji domaci Bagzi

Mislio sam na ovog našeg. Policajac koji je za sebe uzeo nadimak poznatog kriminalca.
Stvarno treba biti posebno pametan za tako nešto.
gedza.73 gedza.73 14:04 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Nadam se da ovaj drugi ne peva

Po zanimanju terorista.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:47 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Mislio sam na ovog našeg. Policajac koji je za sebe uzeo nadimak poznatog kriminalca.
Stvarno treba biti posebno pametan za tako nešto.


Posle sam ukapirao sta si mislio. Izvinjavam se na zbunu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:48 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Po zanimanju terorista.


Dvostruki identitet. Samo zbunjuju posten svet.
nsarski nsarski 14:48 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Njegovi tekstovi o The Skin of Our Teeth (opet neka veza sa Maksinom strelom) i Finnegans Wake - obe knjige volim - su bili pravo otkrice za mene.


Obe knjige voliš? The skin of our teeth još razumem da može da se voli (mada ja mnogo više volim Wilderov Our town), ali ne verujem da si uopšte uspeo da "pročitaš" Fineganovo bdenje. Mislim, mission impossible.

Ipak, možda bi ti se ova knjiga svidela (klasika)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:06 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Obe knjige voliš? The skin of our teeth još razumem da može da se voli (mada ja mnogo više volim Wilderov Our town), ali ne verujem da si uopšte uspeo da "pročitaš" Fineganovo bdenje. Mislim, mission impossible.


Ma ja tu knjigu obozavam! Bas zbog toga sto se ne da procitati. :) Knjiga je 'spomenik' nasoj lingvistickoj sposobnosti i granicama iste. Sve vreme hodas po granici semantike/nesemantike i gramatike/negramatike. Neponovljivo delo. Doduse, ima Handke par ranijih komada koji idu u taj pravac.

Moji prijatelji iz Irske se uvek prestrave kad ih pitam za Bdenje. To im bio deo obavezne lektire. Pretpostavljam ne cela knjiga.

Ipak, možda bi ti se ova knjiga svidela (klasika)


To je odlicno tumacenje. Ovaj sajt je isto fascinantan pokusaj objasnjenja termina u Bdenju:https://finwake.com/01/01.htm#10



bene_geserit bene_geserit 18:39 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

ne verujem da si uopšte uspeo da "pročitaš" Fineganovo bdenje. Mislim, mission impossible.

Ma tu knjigu niko nikad nije pročitao, al obožavaju da o njoj kenjaju, da pišu radove i analize o njoj i sl.

"The fall (bababadalgharaghtakamminarronnkonnbronntonnerronntuonnthunntrovarrhounawnskawntoohoohoordenenthurnuk!) of a once wallstrait oldparr is retaled early in bed and later on life down through all christian minstrelsy. The great fall of the offwall entailed at such short notice the pftjschute of Finnegan, erse solid man, that the humptyhillhead of humself prumptly sends an unquiring one well to the west in quest of his tumptytumtoes: and their upturnpikepointandplace is at the knock out in the park
where oranges have been laid to rust upon the green since devlinsfirst loved livvy.
What clashes here of wills gen wonts, oystrygods gaggin fishygods! Brékkek Kékkek Kékkek Kékkek! Kóax Kóax Kóax! Ualu Ualu Ualu! Quaouauh!"
nsarski nsarski 18:53 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ma ja tu knjigu obozavam! Bas zbog toga sto se ne da procitati. :)


Da! Ja sam je "čitao" godinu dana i, naravno, digao ruke.
Posle sam našao Tindalla i utešio se. Ipak, stoji mi n polici i povremeno je nasumice otvorim.

Nisam čitao Kembelov tekst o Fineganu (hehe, ja sam se čak jednom usudio i da napišem na blogu nekoliko rečenica o njemu, a povodom Bloomsday-a, 16. juna), ali ne sumnjam da je dobar. Zapravo, nisam ga mnogo čitao, mada sam jednom davno ozbiljno isčitavao njegov "Heroj sa 1000 lica" jer mi je koncept zaličio na Grejvsovu Diva Triformis.
Ako imaš link, bio bih zahvalan.
nsarski nsarski 19:04 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

"The fall (bababadalgharaghtakamminarronnkonnbronntonnerronntuonnthunntrovarrhounawnskawntoohoohoordenenthurnuk!) of a once wallstrait oldparr is retaled early in bed and later on life down through all christian minstrelsy. The great fall of the offwall entailed at such short notice the pftjschute of Finnegan,
...
Jbg, ima cela knjiga, napisao čuveni Marshall McLuhan, o "grmljavinama" u Fineganovom bdenju. Tih grmljavina ima 10 i svaka ima po 100 slova osim jedne koja ima 101 slovo, tako da se sve sabira do 1001, značajan broj za pripovedače.
Ovaj pad koji si ti naveo (Hampti Damptija) ima veze, po McLuhanu, sa prelaskom na vizuelnu komunikaciju.

Ma, zabavno je. Ima svega u FB. Ili, kako je Andrić citirao: Svaki ti je vrag u moje libro zapisan, Jovo Markov Džinović, radnik na Sueckom kanalu. Svaki vrag ima u FB.
mlatisa mlatisa 19:09 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Da! Ja sam je "čitao" godinu dana i, naravno, digao ruke.

Rekao bih da ima ima više smisla čitati Vojničev rukopis. Doduše Tindal se sigurno ludo zabavljao dok je pisao.
mirelarado mirelarado 19:16 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

mlatisa
Da! Ja sam je "čitao" godinu dana i, naravno, digao ruke.

Rekao bih da ima ima više smisla čitati Vojničev rukopis. Doduše Tindal se sigurno ludo zabavljao dok je pisao.


Džojsovoj ekstravagantnoj knjizi pristupio je temeljno i analitički. Da ne poveruješ koliko detaljno. Zabavljao se sigurno, ali s kakvim strpljenjem!
nsarski nsarski 19:29 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Džojsovoj ekstravagantnoj knjizi pristupio je temeljno i analitički. Da ne poveruješ koliko detaljno. Zabavljao se sigurno, ali s kakvim strpljenjem!


Tindalova knjiga je nastala kao posledica kursa koji je držao studentima književnosti u periodu od oko 19 godina (ako me sećanje ne vara). Ogroman posao koji zahteva ogromno strpljenje.

Uostalom, i Džojs je svoju knjigu pisao 16 godina. To se ne radi iz zezanja.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:40 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ako imaš link, bio bih zahvalan.



1000 lica ima na onom libgen sajtu ciju adresu ne smem da pomenem da me ne bi jurili zbog sirenja piraterije.

A ovo su isto fino uradili: https://orias.berkeley.edu/resources-teachers/monomyth-heros-journey-project

Ja sam pre Kembela u gimnazijskoj biblioteci slucajno nasao Propa. Kakvo je to otkrice za mene bilo! Odjednom su i pesme o Marku Kraljevicu postale zanimljive.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:51 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ma tu knjigu niko nikad nije pročitao, al obožavaju da o njoj kenjaju, da pišu radove i analize o njoj i sl.


Ima radova koliko neces. Za mnoge si u pravu. Ali ovi sto su ovde pomenuti to nije nikakva kenjaza.

Nisam znao da je i McLuhan pisao o Bdjenju. Odnosno grmljavini.
nsarski nsarski 20:01 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ja sam pre Kembela u gimnazijskoj biblioteci slucajno nasao Propa. Kakvo je to otkrice za mene bilo! Odjednom su i pesme o Marku Kraljevicu postale zanimljive.


Naravno. I Prop i Mihail Bahtin iz tog vremena. Njegova koncepcija "hronotopa" se može naći u mnogim holivudskim filmovima (Short cuts, Midnight train, pa i Pulp Fiction, da pomenem samo tri). Ova dvojica, VP i MB, su bili obavezna lektira.
Ipak, mislim da je prava tema ovog bloga malo drugačija. Fabrika snova, je, nažalost, politički toliko instrumentalizovana da nije ni nalik osnovnoj nameri.

Filmska industrija i filmska umetnost danas imaju veze koliko i vojna muzika ima sa muzikom (da citiram Tvena).
nsarski nsarski 20:10 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Nisam znao da je i McLuhan pisao o Bdjenju. Odnosno grmljavini.


U knjizi War and Peace in the global Village on ih zove "grmljavine".

But among McLuhan’s lesser-known distinctions is to have been one of a still-minuscule number of people worldwide who have read Finnegans Wake in full. Not only did he read it, it inspired one of his own defining works, a book about the dangers of new technology, including electronic media, for humanity, War and Peace in the Global Village (1968).

In this, he took as his framework the 10 longest words, or “thunders” as he called them, in Joyce’s notoriously impenetrable text. These are interspersed throughout FW and appear to introduce ever-deeper cycles of sleep in the dreaming characters. The first nine are each 100 letters long, while the tenth is 101, making them an obvious reference (insofar as anything in FW is obvious) to another nocturnal saga, One Thousand and One Nights.

McLuhan called them thunder words partly because the first is a portmanteau of terms for thunder, from multiple languages. But for him, they were all loaded with meaning. They evoked the image of a “tribal man” hearing thunder as the voice of God and wondering, “What did he say that time? as automatically as we say ‘Gesundheit’.”
(Ovo gore je iz Irish Times)
Itd.
Evo ceo tekst: thunder-enlightening-frank-mcnally-on-unravelling-the-mysteries-of-finnegans-wake-with-help-from-marshall-mcluhan

Kopam po svojoj biblioteci da pronađem tu knjigu...
nsarski nsarski 20:22 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Nisam znao da je i McLuhan pisao o Bdjenju. Odnosno grmljavini.


Našao sam knjigu u digitalnom obliku.



Ako te zanima, mogu da ti pošaljem na neku adresu po dogovoru.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:02 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol


nsarski
Ja sam pre Kembela u gimnazijskoj biblioteci slucajno nasao Propa. Kakvo je to otkrice za mene bilo! Odjednom su i pesme o Marku Kraljevicu postale zanimljive.


Naravno. I Prop i Mihail Bahtin iz tog vremena. Njegova koncepcija "hronotopa" se može naći u mnogim holivudskim filmovima (Short cuts, Midnight train, pa i Pulp Fiction, da pomenem samo tri). Ova dvojica, VP i MB, su bili obavezna lektira.
Ipak, mislim da je prava tema ovog bloga malo drugačija. Fabrika snova, je, nažalost, politički toliko instrumentalizovana da nije ni nalik osnovnoj nameri.

Filmska industrija i filmska umetnost danas imaju veze koliko i vojna muzika ima sa muzikom (da citiram Tvena).



Tacno je ovo za temu ali posto smo u trolu da nastavim. :)) Nisam bas upucen u to kako se razvijala fabrika snova ali secam se kako je Ajzenštajn u Montazi atrakcija pisao sa odusevljenjem o Grifitu i njegovoj vezi sa Dikensom. Negde sam citao i o tome kako su u tim ranim godinama Strausovi valceri preko Maksa Stajnera uticali na filmsku muziku. Pa onda jos uticaj Sistema Stanislavskog preko Kazanovog Actors Studio. I ovo gore sto si pomenuo. Interesantan misch-masch.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:07 18.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Ako te zanima, mogu da ti pošaljem na neku adresu po dogovoru.


Hvala najlepse na ponudi!!! Zainteresovao si me pa sam odmah pogledao i pronasao je na gore pomenutom sajtu. :)

Ne znam da li smo danas jos u 10oj grmljavini ili je ovo sto imamo neki novi oblik. Kad procitam knjigu mozda ce se samo kasti.
shmoo shmoo 14:14 19.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

nsarski
Nisam znao da je i McLuhan pisao o Bdjenju. Odnosno grmljavini.


Našao sam knjigu u digitalnom obliku.

Ako te zanima, mogu da ti pošaljem na neku adresu po dogovoru.



Мене такође занима.

Имаш моју мејл адресу.

Унапред захвалан.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:29 19.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

What clashes here of wills gen wonts, oystrygods gaggin fishygods! Brékkek Kékkek Kékkek Kékkek! Kóax Kóax Kóax! Ualu Ualu Ualu! Quaouauh!"


Pa kaže čovek da mu je ušla voda u koaksijalni kabl. Tako bar ja razumem taj poslednji deo koji si citirao. Ovo posle je verovatno intersimbolska interferencija.
nsarski nsarski 14:50 19.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

Мене такође занима.


Ošlo.
shmoo shmoo 14:26 20.10.2021

Re: Fabrika realnosti: trol

nsarski
Мене такође занима.


Ošlo.



Захваљивам!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana