Astrologija| Gradjanske inicijative| Hobi| Religija| Životni stil

Stazama revolucije

maksa83 RSS / 20.10.2021. u 23:25

... na rezervni položaj. 

Ovo je blog posvećen Pajinom oblaganju stola limom i naravno temi c) razno.

Čisto da se nađe, ako bi neko nešto intelektualno evo i malo istočnjačke filozofije, a može i nutricionizam.

 

 4O4m5m6.jpg 

 

 



Komentari (600)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

macak_tosa macak_tosa 09:35 22.10.2021

Re: Druže Pajiću

freehand
moram da te upozorim da sam ja tamo beše valjda 2016. ubedio nekih 10 (deset) ljudi da glasaju za (tada manje) ludog Radula, i taj koncept - da se blago izrazim - nije izdržao zub vremena. Cena koju plaćam je da me oni koji su nastavili da prate njegov rad do dana današnjeg zajebavaju, ali tomieštomie.

Nije ti to najgore što imaš na rabošu, a bogami je, posle onolikog hajpa za Vučićem dve godine pre toga Radulović bio vrlo popularan ne samo na ovom mestu.
nego nisam to hteo.

Taman pri kraju mog bolovanja - mada još nisam baš fit, no nebitno - stigne mi obaveštenje da sam zreo za trećeg Fajzera. Elem, računam da to sad, bar neko vreme, nema smisla. Ima li neko pojma kako to funkcioniše sa preležavanjem kovida i vakcinom? smeta li to jedno drugom?
Mislim, da postoji problem i da ovaj đampir baš odluči da ga bodu fajzerom koga nema trenutno ja bih se moje doze odrekao na neki period.
Al pošto to nije slučaj i nema redova za vakcinaciju - studio?

Ja sam, po isteku 6 meseci, pre neki dan dobio SMS da je vreme za treću dozu.
Idem sutra da primim Fajzera, prve dve doze bile Sputnjik.
macak_tosa macak_tosa 09:38 22.10.2021

Re: Druže Pajiću

freehand
A, a, a, a, a, izvini, ja nikad nisam hajpovao Vučića, božemeoprosti.

Nisam to ni rekao, ali je bogami bilo prvo dilema a posle i otvorenih hajpovanja ovuda, i to nekolicine ljudi koji svakako nisu izgledali kao njegovi fanovi niti kao materijal za tako nešto.
A što se Krstića tiče, on je u otvorenu jeres krenuo znatno kasnije, ne mogu sad da baš to hronološki postavim ali prvo su mu se pojavile te iskre razumevanja, spremnost na pomirenje da bi na kraju postao ono najsmrdljivije korifeja Vučićevskog smradnog hora. I iz toga ne izlazi, niti će ikad moći.

No daklem, štakažu dušmani koliki bi taj period apstinencije trebalo da potraje? Neću valjda opet morati da čekam čitavih šest meseci na dozu?

Nemoj da kažeš triput!
Jer - iskustvo bi trebalo da ti kaže da govna naprave tranziciju očas.
angie01 angie01 13:41 22.10.2021

Re: Druže Pajiću

srdjan.pajic


vezano za raspravu oko resenja za sto-meni deluje da je kljucno za odabir materijala i ambijent u kome taj sto treba da stoji, tj, da se uklopi,...granit je hladan, elegantan i kompatabilan je sa metalom-( ne lim verzija:) i staklom u nekim minimalistickim resenjima,..a ako ti je ambijent rustikalan i topao, onda vise ide drvo, keramika, samot cigle, kamen,...

...izmedjuostalog- ne natu ima ponuda takvih stolova u raznim resenjima-i nisu skupi.
Черевићан Черевићан 12:20 21.10.2021

ајд'

o свему, а може и

Сам свој мајстор уме да намами
(само не сме ....у том се претера),
те да креације недорек ....понесе
па више ускошта дара него мера
docsumann docsumann 13:41 21.10.2021

alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

imam jednu dobru mozgalicu...nije moja

vi ste vođa sajber kontrole jednog superračunara na jednoj dalekoj planeti. taj kompjuter je neophodan za održavanje života na njoj.
jednog dana dobili ste dojavu da je neko fizički hakovao jedan od četiri centralna diska kompjutera.
svaki disk iznad sebe ima svijetlo koje je upaljeno kad je disk aktivan, a isključeno kad je ugašen. haker je upravo pobrkao dotičnu signalizaciju na jednom od diskova.

kad je vaš tim došao na mjesto zločina, zatekli ste na licu mjesta kiborg-hakera koji vam je saopštio:
- bez njegove pomoći nemoguće je otkriti koj disk je hakovao.
- jedino vama lično će pokazati koji je to sjebani disk, ali za uzvrat vi se morate pridružiti njegovoj bandi svemirskih hakera.
- vi nećete biti u prilici da dobijenu informaciju prenesete ostalim čalnovima svog tima.
- jedinio što ćete moći (zapravo - morati) je da promjenite status signalnog svijetla na jednom od diskova, ako je uključeno da ga isključite i obrnuto, po sopstvenom izboru.
svijetla mogu biti proizvoljno upaljena ili ugašena u zavisnosti od statusa diska (u koji nemate uvida).




nakon što ste se dogovorili sa vašim timom o strategiji kako da im prenesete poruku, otišli ste sa robotom da vam pokaže koji je disk hakovao. nakon toga ste prema pomenutom dogovru sa svojim timom promjenili status (svijetlo) na jednom od diskova, a zatim odjezdili u kosmos s hakerskom družinom...

koji princip paljenja/gašenja svijetla ste dogovrili sa svojim timom?



P.S. imam rješenje koje još nisam provjerio u ortiginalnoj postavci.


EDIT: nakon provjere - šljaka ok, al nije kao u originala




zilikaka zilikaka 13:50 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Ja ovo pokušavam da razumem.
Jedan disk zeza obrnuto, ti saznaš koji je i imaš pravo jednom da promeniš režim.
Zašto ne bi odabrao baš taj jedan i nema mozgalice?
docsumann docsumann 14:03 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

zilikaka
Ja ovo pokušavam da razumem.
Jedan disk zeza obrnuto, ti saznaš koji je i imaš pravo jednom da promeniš režim.
Zašto ne bi odabrao baš taj jedan i nema mozgalice?


pa recimo da imaš slučaj u kom je upravo na tom disku svijetlo isključeno, a ostala tri su upaljena.
ako sad i njega upališ, ostvićeš svojim kolegama sva 4 svijetla popaljena, na osnovu čega oni neće moći baš mnogo da saznaju.

zilikaka zilikaka 14:34 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Čekaj, znači, ti samo jednokratno menjaš svetlo. On posle ipak nastavlja da radi u režimu u kojem je radio, ispravan ili hakovan, jedino tog puta na tom jednom bude kako si zadao, do sledeće njegove prirodne promene (kad nastavlja da radi kako je podešen, bilo ispravan ili hakovan?)

Da li sam sada razumela?
docsumann docsumann 14:55 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

zilikaka
Čekaj, znači, ti samo jednokratno menjaš svetlo. On posle ipak nastavlja da radi u režimu u kojem je radio, ispravan ili hakovan, jedino tog puta na tom jednom bude kako si zadao, do sledeće njegove prirodne promene (kad nastavlja da radi kako je podešen, bilo ispravan ili hakovan?)

Da li sam sada razumela?


kako komp radi i šta će se s njim dešavati ako... uopšte nije bitno (za naš slučaj).
bitno je otkriti što prije koji je disk hakovan.

dakle vaš zadatak je da kombinacijom upaljenih/izgašenih svjetala, signalizirate kolegama koji disk je hakovan.
a vi to znate pošto vam je robot sam pokazao oko kojeg diska je prčkao.

pri tom možete (morate) da promjenite status samo jedne lampice, po ličnom izboru...


EDIT: činjenica da jedno svjetlo pogrešno pokazuje status diska je nebitna. bitno je samo da VI znate kojije to disk/svjetlo i kako da tu informaciju prenesete vašim kolegama.


EDIT 2: podrazumjeva se da vaša ekipa upada odmah nakon što ste vi uključili/isključili jednu od 4 lampice, tako da se u tom kratkom periodu između vašeg odlaska i njihovo dolaska ništa nije promjenilo u vezi sa stanjem signalnih svjetala.
docsumann docsumann 19:30 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

problem se svodi na to kako ostaviti signal o tome koje je od 4 svjetla izabrano onima koji dođu poslije vas.

vi možete (morate) da promjenite stanje samo jednog svijetla.

vaše kolege ne znaju u kakvom su rasporedu (uključ/isključ) svijetla bila prije vaše intervencije.

način signalizacije možete unaprijed dogovoriti. poslije se više nećete sresti, ni čuti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:51 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Ja imam jednu drugu mozgalicu: Docs, znas li kakav je pisac Ognjen Spahic? Dobio preporuku za njegove knjige ali sture informacije o tome kakav je pisac. Google ga hvali ali ziva rec je ziva rec.
ovderadiocacka ovderadiocacka 21:11 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

neka je hakovan disk N (n=1..4). Promenis stanje svetla na disku N.
tvoja ekipa utrcava odmah (vidi edit 2), i meri temperature svih svetala. onaj disk ako mu je svetlo ugasno a temperatura visa od temerature sobe - taj je;
onaj disk kome je svetlo upaljeno a temperature niza of temperature ostalih upadljenih svetla - taj je; ako nema upaljenih svetala, kriterijum je da mu je temperatura visa od ostalih ugasenih svetala
penzioner mc penzioner mc 22:02 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

docsumann
imam jednu dobru mozgalicu...nije moja




Ako sam dobro razumeo, rekao bih ipak da je na blogu bilo dosta težih mozgalica od ove.

Posmatramo lampice sa dva stanja 0-ugašeno i 1-upaljeno, to znači da imamo ukupno 16 stanja u kojem lampice mogu biti. Cilj je (želimo da ovima iza sebe da "kažemo" neispravna je lampica br.1 npr.) onda da svakoj od lampica na koju želimo da ukažemo dodelimo 4 stanja koja će na nju da ukazuju. To se mora uraditi na taj način da se iz bilo kog zatečenog stanja jednom promenom 0u1 ili 1u0 može doći u bar jedno od 4 stanja lampe na koju želimo da ukažemo.
Rekao bih, nikad mi nisu posebno ležale, da se ovo elegantno rešava matricama, ali može i metodom odoka, za jednu lampu stanja su 0001,1110,1100,0011. i tako redom...

zilikaka zilikaka 22:16 21.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

metodom odoka, za jednu lampu stanja su 0001,1110,1100,0011. i tako redom...

Hajde odoka. Neka je to dogovoreno stanje za br.1
I baš ta bude hakovana, a majstor pre intervencije zatekne 0101. Kako onda?
PS i još sa postavlja pitanje da li majstor može ili mora da promeni to jedno stanje.
docsumann docsumann 05:52 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

ovderadiocacka
neka je hakovan disk N (n=1..4). Promenis stanje svetla na disku N.
tvoja ekipa utrcava odmah (vidi edit 2), i meri temperature svih svetala. onaj disk ako mu je svetlo ugasno a temperatura visa od temerature sobe - taj je;
onaj disk kome je svetlo upaljeno a temperature niza of temperature ostalih upadljenih svetla - taj je; ako nema upaljenih svetala, kriterijum je da mu je temperatura visa od ostalih ugasenih svetala


bez pipanja. svjetla su ladna...
docsumann docsumann 05:54 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

penzioner mc
docsumann
imam jednu dobru mozgalicu...nije moja




Ako sam dobro razumeo, rekao bih ipak da je na blogu bilo dosta težih mozgalica od ove.

Posmatramo lampice sa dva stanja 0-ugašeno i 1-upaljeno, to znači da imamo ukupno 16 stanja u kojem lampice mogu biti. Cilj je (želimo da ovima iza sebe da "kažemo" neispravna je lampica br.1 npr.) onda da svakoj od lampica na koju želimo da ukažemo dodelimo 4 stanja koja će na nju da ukazuju. To se mora uraditi na taj način da se iz bilo kog zatečenog stanja jednom promenom 0u1 ili 1u0 može doći u bar jedno od 4 stanja lampe na koju želimo da ukažemo.
Rekao bih, nikad mi nisu posebno ležale, da se ovo elegantno rešava matricama, ali može i metodom odoka, za jednu lampu stanja su 0001,1110,1100,0011. i tako redom...



naravno da je binarno obilježavanje ključ, međutim treba osmisliti metodu očitavanja.
penzioner mc penzioner mc 06:41 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

zilikaka
metodom odoka, za jednu lampu stanja su 0001,1110,1100,0011. i tako redom...

Hajde odoka. Neka je to dogovoreno stanje za br.1
I baš ta bude hakovana, a majstor pre intervencije zatekne 0101. Kako onda?



Ako je majstor zatekao 0101, ugasiće drugu lampu i dobiti 0001, što je jedno od predefinisanih stanja za 1.

PS i još sa postavlja pitanje da li majstor može ili mora da promeni to jedno stanje.


Ja sam u ovom slučaju izabrao da mora da promeni, tako sam razumeo postavku.
Da bi bilo jasnije, evo i ostalih:
"2" (0010,1101,0101,1010)
"3" (0100,1011,1001,0110)
"4" (1000,0111,1111,0000)


penzioner mc penzioner mc 06:45 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

docsumann



naravno da je binarno obilježavanje ključ, međutim treba osmisliti metodu očitavanja.


Ako tražimo zakonitost na osnovu koje se formiraju četvorke bitova za pojedinu lampu na koju želimo da ukažemo, to je van mog domašaja :)
docsumann docsumann 07:07 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

penzioner mc
docsumann



naravno da je binarno obilježavanje ključ, međutim treba osmisliti metodu očitavanja.


Ako tražimo zakonitost na osnovu koje se formiraju četvorke bitova za pojedinu lampu na koju želimo da ukažemo, to je van mog domašaja :)


ne znam šta tačno podrazumjevaš pod tom zakonitošću.

ja bih to formulisao ovako:

potrebno je odrediti sistem očitavanja zapisa svjetala, tako da vaše kolege jasno pročitaju iza kojeg svijetla se krije hakovan disk (jednostavnije rečeno - koje je traženo svjetlo)

naravno, postoji 16 kombinacija upaljenih/izgašenih svjetala koju možete da zateknete u trenutku kad vam robot pokaže iza kojeg svjetla je hakovani disk.

penzioner mc penzioner mc 07:27 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

docsumann


ne znam šta tačno podrazumjevaš pod tom zakonitošću.



Pa evo, gore sam naveo primer jednog rešenja za koje mislim da je ispravno. Ali pretpostavljam da ono nije jedino.

U tom smislu, zakonitost vidim kao opšte pravilo, na osnovu se mogu odrediti sva pojedinačna rešenja.
docsumann docsumann 07:53 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi


ok, tvoje rješenje je tačno, al recimo da se traži nešto univerzalnije, što bi moglo da važi i za veći broj diskova, a da ne možeš da nosiš tablicu sa dogovorenim vrijednostima.
zilikaka zilikaka 09:47 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Ako je majstor zatekao 0101, ugasiće drugu lampu i dobiti 0001, što je jedno od predefinisanih stanja za 1.

Da, potpuno sam nepažljiva, izvinjavam se.
zilikaka zilikaka 09:50 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

tvoje rješenje je tačno, al recimo da se traži nešto univerzalnije, što bi moglo da važi i za veći broj diskova, a da ne možeš da nosiš tablicu sa dogovorenim vrijednostima.

E, sad, i ti ga pretera. Nema proširivanja zadatka
docsumann docsumann 11:03 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

zilikaka
tvoje rješenje je tačno, al recimo da se traži nešto univerzalnije, što bi moglo da važi i za veći broj diskova, a da ne možeš da nosiš tablicu sa dogovorenim vrijednostima.

E, sad, i ti ga pretera. Nema proširivanja zadatka


ne proširujem, maikemi
rekoh, rješenje se priznaje, al recimo da nemate puno vremena da popamtite koje 4 kombinacije su vezane za koje svjetlo, a nemate ni na čemu da to zapišete...

za sada imamo 3 različita rješenja.
docsumann docsumann 11:43 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Ja imam jednu drugu mozgalicu: Docs, znas li kakav je pisac Ognjen Spahic?


nisam ga čitao. znam da je dobio neku bitnu nagradu za književnost na ovim prostorima.
imao sam priliku da sarađujem s njim dok je bio urednik časopisa za kulturu ARS, krajem 90-tih.
dopale su mu se moje pjesme (koje mi je zatražio da mu pošaljem na preporuku Rambove majke, koja je bila profesor književnosti) pa je rješio da ih objavi u pomenutom časopisu.
malo smo proćaskali, koliko se to može u dva telefonska razgovora, i djelovao mi je kao ok lik.

zbnam da nisam nešto pomogao ... al ni odmogao
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:35 22.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

nisam ga čitao. znam da je dobio neku bitnu nagradu za književnost na ovim prostorima.
imao sam priliku da sarađujem s njim dok je bio urednik časopisa za kulturu ARS, krajem 90-tih.
dopale su mu se moje pjesme (koje mi je zatražio da mu pošaljem na preporuku Rambove majke, koja je bila profesor književnosti) pa je rješio da ih objavi u pomenutom časopisu.
malo smo proćaskala, koliko se to može u dva telefonska razgovora, i djelovao mi je kao ok lik.


Cool!

zbnam da nisam nešto pomogao ... al ni odmogao


Ipak vise pomogao nego odmogao. Hvala lepo.
ovderadiocacka ovderadiocacka 00:14 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

bez pipanja. svjetla su ladna...

Kolega, pa mi vec godinama koristimo infracrveni merac temperature (vidi ruke ), a svetla su 'ladna samo ako ste postigli 100% efikasnost u pretvaranju elektricne energije u svetlostnu .
docsumann docsumann 09:31 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

u suštini imate sasvim dovoljno prostora za zapisati informaciju.
za redni broj svjetla trebaju vam dvije binarna cifre (dva svjetla)
00, 01, 10, 11

iz 00 se prelazi u 11, zamjenom cifara (0 u 1, 1 u 0) tj. komutacijom.
isto važi za 01 i 10.
dakle treba nam još jedno mjesto koje će pokazivati da li izraz (zapisan na prva dva mjesta) ostaje isti (0) ili se invertuje (1).

četvrta pozicija služi u slučaju da prve tri cifre već tačno određuju poziciju, onda se ona promjeni.
četvrta cifra ne učestvuje direktno u zapisu. pri čitanju je zanemarujemo.



prikaz kako se od bilo koje situacije, na ovaj način, dolazi do zapisa bilo kojeg od četiri svjetla. crvenim je označeno svjetlo koje se mjenja da bi se dobio adekvatan zapis.

macak_tosa macak_tosa 09:48 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

docsumann
u suštini imate sasvim dovoljno prostora za zapisati informaciju.
za redni broj svjetla trebaju vam dvije binarna cifre (dva svjetla)
00, 01, 10, 11

iz 00 se prelazi u 11, zamjenom cifara. tzv. "isključno ili" (XOR) opercijom
isto važi za 01 i 10.
dakle treba nam još jedno mjesto koje će pokazivati da li izraz zapisan na prva dva mjesta ostaje isti (0) ili se invertuje (1).
četvrta pozicija služi u slučaju da prve tri cifre već tačno određuju poziciju, onda se ona promjeni.
četvrta cifra ne učestvuje direktno u zapisu. pri čitanju je zanemarujemo.


prikaz kako se od bilo koje situacije na ovaj način dolazi do zapisa bilo kojeg od četiri svjetla


Koga ovo zanima!

Šta se 'XOR-uje' sa čim?
Za tu operaciju su potrebna dva operanda.
Samo za komplementiranje je dovoljan jedan operand.
docsumann docsumann 10:10 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Koga ovo zanima!


vidim ima poneko...

Za tu operaciju su potrebna dva operanda.
Samo za komplementiranje je dovoljan jedan operand.


da, komplementacij bi bilo ispravno
Milan Novković Milan Novković 10:11 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

macak_tosa
docsumann
u suštini imate sasvim dovoljno prostora za zapisati informaciju.
za redni broj svjetla trebaju vam dvije binarna cifre (dva svjetla)
00, 01, 10, 11

iz 00 se prelazi u 11, zamjenom cifara. tzv. "isključno ili" (XOR) opercijom
isto važi za 01 i 10.
dakle treba nam još jedno mjesto koje će pokazivati da li izraz zapisan na prva dva mjesta ostaje isti (0) ili se invertuje (1).
četvrta pozicija služi u slučaju da prve tri cifre već tačno određuju poziciju, onda se ona promjeni.
četvrta cifra ne učestvuje direktno u zapisu. pri čitanju je zanemarujemo.


prikaz kako se od bilo koje situacije na ovaj način dolazi do zapisa bilo kojeg od četiri svjetla


Koga ovo zanima!

Šta se 'XOR-uje' sa čim?
Za tu operaciju su potrebna dva operanda.
Samo za komplementiranje je dovoljan jedan operand.

Možeš i da se XOR-uješ sa samim sobom, ako žena tako poželi pošto nisi ispoštovao ToDo listu što ti je ostavila
docsumann docsumann 10:35 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

nego, imam još jednu zanimljivost u vezi ovih stvari koje nikog ne zanimaju.

radi se o jednoj mozgalici koju smo već obrađivali na blogu, onu sa ljekovitim žabama...
za podsjetnik: vi ste istraživač-ica u džungli, i tokom jedne šetnje ubola vas je otrovna muva. njen otrov može biti smrtonosan, a jedini lijek se nalazi na koži lokalnih žaba. samo ih treba olizati, što generalno nije problem jer ne bježe od ljudi.
samo ženka žabe su ljekovite. ženske i muške žabe su vizuelno identične, ali se jedino muške oglašavaju specifičnim kreketom.

već poprilično slabi našli ste jednu žabu desetak metara ispred vas.
taman ste krenuli ka njoj, kad ste iza vas čuli kreket, okrenuli ste se i vidjeli dvije žabe takođe na desetak metara od vas.
ostalo vam je još toliko snage da možete stići ili do solo žabe ili do para (gdje možete liznuti obje žabe)...gdje su vam veći izgledi?


mancini i ja smo tvrdili, uz priloženi račun, da je bolji izbor par žaba.
bene je smatrao da je vjerovatnoća ista (1/2) ali je to obrazlagao intuitivnim osjećajem.

ustvari, bio je u pravu.

i meni je tu nešto smetalo (intuitivno) ali mi se račun činio neumoljiv

žablji par se mogao sastojati od MM, MŽ, ŽM (M - mužjak, Ž - ženka), pošto ŽŽ ne dolazi u obzir zbog kreketa koji ste čuli (bar jedno mora biti muško).
od ove 3 mogućnosti samo MM je nepovoljna, dakle vjerovatnoća izlečenja je 2/3.

e jbg, ovo nije tačno, a dokaz je kao što rekoh zanimljiv i ulazi u srž problema - šta znači definisati polje događaja u ovom slučaju.

možda neko ima ideju u čemu je kvaka?
macak_tosa macak_tosa 11:57 23.10.2021

Re: alo, nerdovi, gikovi i drugi čudni likovi

Milan Novković
macak_tosa
docsumann
u suštini imate sasvim dovoljno prostora za zapisati informaciju.
za redni broj svjetla trebaju vam dvije binarna cifre (dva svjetla)
00, 01, 10, 11

iz 00 se prelazi u 11, zamjenom cifara. tzv. "isključno ili" (XOR) opercijom
isto važi za 01 i 10.
dakle treba nam još jedno mjesto koje će pokazivati da li izraz zapisan na prva dva mjesta ostaje isti (0) ili se invertuje (1).
četvrta pozicija služi u slučaju da prve tri cifre već tačno određuju poziciju, onda se ona promjeni.
četvrta cifra ne učestvuje direktno u zapisu. pri čitanju je zanemarujemo.


prikaz kako se od bilo koje situacije na ovaj način dolazi do zapisa bilo kojeg od četiri svjetla


Koga ovo zanima!

Šta se 'XOR-uje' sa čim?
Za tu operaciju su potrebna dva operanda.
Samo za komplementiranje je dovoljan jedan operand.

Možeš i da se XOR-uješ sa samim sobom, ako žena tako poželi pošto nisi ispoštovao ToDo listu što ti je ostavila

Ja sve ispoštujem što moja žena kaže - ne samo zbog toga da bi se XOR-ovao.
shmoo shmoo 14:48 21.10.2021

Дороти, Лименко и Марли

Има у Железнику неки Ђура, аутолимар.

Али га нико у Београду не зове Ђура Лимар него Ђура Лажов.

Кеве ми покојне, чуо ја то од возача ГСП.











maksa83 maksa83 15:00 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Taso je l ovo znači da mogu da te pišem za team keramika?

(FK Keramika zvuči kao dobro ime za neki fudbalski klub iz Kikinde, možda je i postojao neki FK Toza Marković, ko će ga znati, mrzi me da proveravam)

Nema sada više ni mesta ni vremena za tuc-muc-ja-neutralan, moraju da se postave crte i da se zna od koje se drvo prave kašikE, ko kosi a ko kuje gvožđe bez krčmara i sve to.
docsumann docsumann 15:07 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Али га нико у Београду не зове Ђура Лимар него Ђура Лажов.


u Bijeloj su čovjeka sličnih sklonosti zvali Pero Istina.

bio je toliki (opsesivni) Lažov da je to bilo legendarno. ljudi su se skupljali da slušaju njegove izmišljene dogodobštine.

jednom prilikom je farbao neku ekipu u vezi lova...
idemo ti mi tako kroz šumu, kad vidim ja na jednoj litici iznad, na nekih 300-400 metar stoji vuk.
nanišanim ti ja u srce i iz prve - BANG! pada vuk sa litice ko gromom pokošen. odoh ti ja tamo, nađem ubijenog vuka izvadim nožekanju, rasčerečim mu noge, zaparam trbuh i odmah stadoh da mu derem kožu


uto naiđe neko od poznanika, pa mu se Pero javi i izmjeni par rečenica...
kad je završio, obrati se ovima iz publike - đe sam ono stao?

- kad si rsčerečio noge...


- e da, i krenem ti tu da jebem, i jebem i jebem...
mirelarado mirelarado 15:50 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Nema sada više ni mesta ni vremena za tuc-muc-ja-neutralan, moraju da se postave crte i da se zna od koje se drvo prave kašikE, ko kosi a ko kuje gvožđe bez krčmara i sve to.


Ako je tako, ja sam za granitno rešenje. ubedljivo najtrajnije, najpouzdanije, a ni estetika nije zanemarena.


Jaril Jaril 16:17 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

docsumann
Али га нико у Београду не зове Ђура Лимар него Ђура Лажов.


u Bijeloj su čovjeka sličnih sklonosti zvali Pero Istina.

bio je toliki (opsesivni) Lažov da je to bilo legendarno. ljudi su se skupljali da slušaju njegove izmišljene dogodobštine.

jednom prilikom je farbao neku ekipu u vezi lova...
idemo ti mi tako kroz šumu, kad vidim ja na jednoj litici iznad, na nekih 300-400 metar stoji vuk.
nanišanim ti ja u srce i iz prve - BANG! pada vuk sa litice ko gromom pokošen. odoh ti ja tamo, nađem ubijenog vuka izvadim nožekanju, rasčerečim mu noge, zaparam trbuh i odmah stadoh da mu derem kožu


uto naiđe neko od poznanika, pa mu se Pero javi i izmjeni par rečenica...
kad je završio, obrati se ovima iz publike - đe sam ono stao?

- kad si rsčerečio noge...


- e da, i krenem ti tu da jebem, i jebem i jebem...


А где је обрт?
macak_tosa macak_tosa 18:17 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

mirelarado
Nema sada više ni mesta ni vremena za tuc-muc-ja-neutralan, moraju da se postave crte i da se zna od koje se drvo prave kašikE, ko kosi a ko kuje gvožđe bez krčmara i sve to.


Ako je tako, ja sam za granitno rešenje. ubedljivo najtrajnije, najpouzdanije, a ni estetika nije zanemarena.



Da ostanemo pri temi!

Udri Omere!


shmoo shmoo 19:45 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

maksa83

Taso je l ovo znači da mogu da te pišem za team keramika?



Наравно.

Дрвну грађу смо већ апсолвирали, ФК Дрводеља се успешно бори за улазак у Супермастербластерпингпонг прву лигу.

shmoo shmoo 20:08 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

mirelarado
Nema sada više ni mesta ni vremena za tuc-muc-ja-neutralan, moraju da se postave crte i da se zna od koje se drvo prave kašikE, ko kosi a ko kuje gvožđe bez krčmara i sve to.


Ako je tako, ja sam za granitno rešenje. ubedljivo najtrajnije, najpouzdanije, a ni estetika nije zanemarena.





Лепо је ово, Мирела. Стварно лепо. Уметност.

Али поставља се питање да ли та Лепота може мене оваквог какав сам (дебели, па још пуваџија - тежина је то) да издржи.

Или је боље да одмах седнем на патос поред Лепоте?

mirelarado mirelarado 20:17 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Али поставља се питање да ли та Лепота може мене оваквог какав сам (дебели, па још пуваџија - тежина је то) да издржи.


A što da sedaš na astal, pobogu? A i ne moraju drvene nogare, može neko meNtalno postolje presvučeno Pajinim limom. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:47 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Da ostanemo pri temi!

Udri Omere!


To je to! Ovo je heavy a ne ono gore.

Jednom u Diyarbakiru sam prisustvovao slicnom performansu. Ludacki uzbudljivo. Dok me nisu pozvali da se prikljucim. Ja pokusao da objasnim da imam dve leve noge. Kazu nema veze. Reko ima. Jedva izvukoh zivu glavu.
mirelarado mirelarado 20:48 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

И добро ми рече да се не срамотим када одем негде у госте за славу па седнем поред славског жита и свеће.



Nadam se da nećeš naleteti na domaćina koji ima ovakav nemoguć, plutajući sto u stimpank stilu:

nsarski nsarski 22:39 21.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

Hm, tako se zovu ličnosti..?
Limenko, Marli...
Ovo je Marli?

macak_tosa macak_tosa 09:45 22.10.2021

Re: Дороти, Лименко и Марли

docsumann
Али га нико у Београду не зове Ђура Лимар него Ђура Лажов.


u Bijeloj su čovjeka sličnih sklonosti zvali Pero Istina.

bio je toliki (opsesivni) Lažov da je to bilo legendarno. ljudi su se skupljali da slušaju njegove izmišljene dogodobštine.

jednom prilikom je farbao neku ekipu u vezi lova...
idemo ti mi tako kroz šumu, kad vidim ja na jednoj litici iznad, na nekih 300-400 metar stoji vuk.
nanišanim ti ja u srce i iz prve - BANG! pada vuk sa litice ko gromom pokošen. odoh ti ja tamo, nađem ubijenog vuka izvadim nožekanju, rasčerečim mu noge, zaparam trbuh i odmah stadoh da mu derem kožu


uto naiđe neko od poznanika, pa mu se Pero javi i izmjeni par rečenica...
kad je završio, obrati se ovima iz publike - đe sam ono stao?

- kad si rsčerečio noge...


- e da, i krenem ti tu da jebem, i jebem i jebem...

Hahaha!
Unfuckable Unfuckable 04:16 23.10.2021

Re: uhsunceti, žara

Немам ја те паре да то платим ако поломим.


lolobekrijo, vatro!
macak_tosa macak_tosa 17:12 21.10.2021

M'da!

O čemu je ovaj blog?!
maksa83 maksa83 17:15 21.10.2021

Re: M'da!

macak_tosa
O čemu je ovaj blog?!


solo solo 23:18 21.10.2021

Re: macak_tosa

O čemu je ovaj blog?!




Sestrinstvo i jedinstvo! Broz.

P.S.

alselone alselone 18:00 21.10.2021

Uzgred da vam kažem nešto

Jedna od najvećih IEEE konferencija na svetu, Innovative Smart Grid Technologies Conference sponsored by IEEE Power and Energy Society, biće održana u Novom Sadu sledeće godine.

Ogroman uspeh našeg fakulteta, ali da budem potpuno iskren, dva čoveka sa našeg departmana.

Kao deo organizacionog odbora i Industry Chair, pozivam vas da donirate. Zalepićemo vam reklamu negde.

Vest je praktično od malopre.

Evo vam Bajatović, jebo vas Bajatović.
zilikaka zilikaka 19:37 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Evo vam Bajatović, jebo vas Bajatović.

Pitaću te posle Božuća šta ćeš ložiti.
Ili će opet gas iz Banata ( koji nije neki al je znatno bolji nego nikakav) otići Tamo gde je potrebniji.
maksa83 maksa83 19:51 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Evo vam Bajatović, jebo vas Bajatović.

Neka Bajatović, on od 4-5 plata isfinansira ceo ivent. Mislim, mogao bi, kada bi hteo.
alselone alselone 21:00 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Pitaću te posle Božuća šta ćeš ložiti.


Srce, srce ložim u svemu.
alselone alselone 21:33 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

shmoo
alselone
Pitaću te posle Božuća šta ćeš ložiti.


Srce, srce ložim u svemu.


Кажу неки упућени, после Нове године престаје корона (и вакцина) да буде ударни, главни, медијски наратив, а замениће га нови медијски наратив о енергетској кризи.




Ja sam uvek za to da sve prognoze orocimo i proverimo posle nekog vremena.
zilikaka zilikaka 21:45 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ja sam uvek za to da sve prognoze orocimo i proverimo posle nekog vremena.

Sudeći po insajderskim informacijama, mršaviji smo nego što mislimo. Da li će do prave zime stići konjica, to ne znamo. Za sad se niko ne usuđuje da da ozbiljnije prognoze.
alselone alselone 22:01 21.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ne kapiram na sta mislis Zili.
bene_geserit bene_geserit 00:02 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

после Нове године престаје корона (и вакцина) да буде ударни, главни, медијски наратив, а замениће га нови медијски наратив о енергетској кризи.

E taj narativ ima svoje probleme.
Gasimo elektrane na ugalj i nuklearke zbog jeli klimatskih promena i zagađenja, a onda kad vetar prestane da duva i bude oblačno koji dan se čudimo što sistem padne, i naravno optužimo klimatske promene za to (ko kaže da nije istina, dal vetar duva il ne duva jeste klimatska promena).

Mislim ja sam skroz za ekološke izvore energije ali sam mnogo više za to da imamo robustan sistem koji ne pada, i da ne finansiramo Pajićevu sekretaricu da vozi prijusa i Pajića da zagreva bazen u dvorištu solarnim ćelijama koji još nije iskopao al pošto mu je ogromno dvorište pitanje je dana kad će.
alselone alselone 08:42 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Mislim ja sam skroz za ekološke izvore energije

Non stop se priča o tome kako je prelazak na obnovljive izvore kompletna transofrmacija rada ne samo elektroenergetskih sistema, nego cele privrede, cele civilizacija i onda ljudi odu i pogase redom kao kada se gasi svetlo posle žuke.

Da bi se transformisali na obnovljive izvore i na stuju kao primarni izvor energije treba:
- da ima jako puno obnovljivih izvora kako bi se pojačao "Gaus" i smanjila neizvesnost (ako negde stane vetar ili naidje oblak, na drugom mestu krene ili prodje oblak) - nismo ni blizu ovoga
- da se naprave softverski sistemi koji mogu time brzo da upravljano - nismo ni blizu ovoga
- da se razvuku brzi optički kablovi po dubini teritorije kako bi pomenuti softveri imali način kako da očitavaju stanje i upravljalju - nismo ni blizu ovoga
- da se unapredi energetska elektronika kako bi takvi softveri i takvi izbori mogli biti kontrolisani - na pola smo
- da se osmisle novi algoritmi i nova teorija upravljanja naponima i frekvencijom a i zaštitom - na pola smo
- da se unapredi elekltroenergeska mreža koja je projektovana tako da se energija sipa gore na visokom naponu i ide prema dole, prema niskom, u mrežu u kojoj imamo obrnuti tok snage gde energija ide od dole - nismo ni blizu ovome
- da se prošire kapaciteti vodova kako bi mogli da prime povećanu potrošnju i tokove snaga - nismo ni blizu ovome
- da se naprave pametni kućni uređaji koji mogu dinamički da menjaju potrošnju i prilagode je trenutnim mogućnostima obnovljivih izvora (pametna klima, bojler, šporet, pegla) - nismo ni blizu ovome
- da se značajno povećaju energu storage kapaciteti - nismo ni blizu ovome
i tako dalje

Ovo je posao za narednih 5 do 10 godina u najoptimističkijem scenariju a ne danas za juče.
docsumann docsumann 11:12 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

alselone
Mislim ja sam skroz za ekološke izvore energije

Non stop se priča o tome kako je prelazak na obnovljive izvore kompletna transofrmacija rada ne samo elektroenergetskih sistema, nego cele privrede, cele civilizacija i onda ljudi odu i pogase redom kao kada se gasi svetlo posle žuke.

Da bi se transformisali na obnovljive izvore i na stuju kao primarni izvor energije treba:
- da ima jako puno obnovljivih izvora kako bi se pojačao "Gaus" i smanjila neizvesnost (ako negde stane vetar ili naidje oblak, na drugom mestu krene ili prodje oblak) - nismo ni blizu ovoga
- da se naprave softverski sistemi koji mogu time brzo da upravljano - nismo ni blizu ovoga
- da se razvuku brzi optički kablovi po dubini teritorije kako bi pomenuti softveri imali način kako da očitavaju stanje i upravljalju - nismo ni blizu ovoga
- da se unapredi energetska elektronika kako bi takvi softveri i takvi izbori mogli biti kontrolisani - na pola smo
- da se osmisle novi algoritmi i nova teorija upravljanja naponima i frekvencijom a i zaštitom - na pola smo
- da se unapredi elekltroenergeska mreža koja je projektovana tako da se energija sipa gore na visokom naponu i ide prema dole, prema niskom, u mrežu u kojoj imamo obrnuti tok snage gde energija ide od dole - nismo ni blizu ovome
- da se prošire kapaciteti vodova kako bi mogli da prime povećanu potrošnju i tokove snaga - nismo ni blizu ovome
- da se naprave pametni kućni uređaji koji mogu dinamički da menjaju potrošnju i prilagode je trenutnim mogućnostima obnovljivih izvora (pametna klima, bojler, šporet, pegla) - nismo ni blizu ovome
- da se značajno povećaju energu storage kapaciteti - nismo ni blizu ovome
i tako dalje

Ovo je posao za narednih 5 do 10 godina u najoptimističkijem scenariju a ne danas za juče.


zapravo djeluje skroz obećavajuće.

ciljevi dijeluju jasno izdefinisani, konkretni i ostvarivi. ne vidim prepreku u potrebi za otkrivanjem nekih novih teorija kako bi se tačke iz spiska realizovale.

ambiciozni inžinjerski izazovi (od infrstrukture, softvera, novih koncepata samih potrošača...) do koji traže vremena i novca, al kao što si sam spomenuo to je nešto na dohvat ruke, nije više SF

vrabac_onaj vrabac_onaj 11:34 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

docsumann


zapravo djeluje skroz obećavajuće.

ciljevi dijeluju jasno izdefinisani, konkretni i ostvarivi. ne vidim prepreku u potrebi za otkrivanjem nekih novih teorija kako bi se tačke iz spiska realizovale.

ambiciozni inžinjerski izazovi (od infrstrukture, softvera, novih koncepata samih potrošača...) do koji traže vremena i novca, al kao što si sam spomenuo to je nešto na dohvat ruke, nije više SF



Jesi li pročitao prvu stavku?


- da ima jako puno obnovljivih izvora kako bi se pojačao "Gaus" i smanjila neizvesnost (ako negde stane vetar ili naidje oblak, na drugom mestu krene ili prodje oblak) - nismo ni blizu ovoga

alselone alselone 13:31 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

zapravo djeluje skroz obećavajuće.

ciljevi dijeluju jasno izdefinisani, konkretni i ostvarivi. ne vidim prepreku u potrebi za otkrivanjem nekih novih teorija kako bi se tačke iz spiska realizovale.

ambiciozni inžinjerski izazovi (od infrstrukture, softvera, novih koncepata samih potrošača...) do koji traže vremena i novca, al kao što si sam spomenuo to je nešto na dohvat ruke, nije više SF


Nisam rekao da nije, rekao sam da je to proces koji zahteva vreme. U principu znamo kuda idemo i sada treba raditi na tome.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:18 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Mislim ja sam skroz za ekološke izvore energije ali sam mnogo više za to da imamo robustan sistem koji ne pada, i da ne finansiramo Pajićevu sekretaricu da vozi prijusa i Pajića da zagreva bazen u dvorištu solarnim ćelijama koji još nije iskopao al pošto mu je ogromno dvorište pitanje je dana kad će.


Ne, ne, to treba drugačije da gledaš, i biće ti lakše: zapravo Pajić i njegova sekretarica finansiraju tvoju srećnu budućnost, dobro, manjeviše tvoju ali tvojih potomaka svakako (molim, i drugi put), i svojih takođe, tako što sad, kad je najteže, prelaze na renewables, električna kola, bazene koji se greju iz solarnih panela na krovu umesto iz uglja i gasa koji truje iz elektrana na indijanskim rezervatima, o nuklearnim postrojenjima i gde njihov otpad završava da ne govorimo.

To što i tebi i drugim kenjatorima uzmu neki dolar, to je toliko beznačajna suma u odnosu na to koliko mi platimo iz svog džepa za auto, panel, tesla wall i krov, bazen na solarnu energiju, da to što tebi uzmu kroz porez ne vredi pominjati, evo ja smem da se opkladim da ti i ne znaš koliko je to. I više služi da jednom možete da kažete da ste i vi u tome učestvovali, i da se osećate malo manje loše, mislim, kao ljudi i građani i stanovnici Zemlje, da vas se deca ne stide, unuci proklinju, što moraju da žive sto metara pod zemljom jer je površina postala nenastanjiva.

alselone alselone 17:41 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Nisam rekao da nije, rekao sam da je to proces koji zahteva vreme. U principu znamo kuda idemo i sada treba raditi na tome.


Čitam neke procene konsultantskih kuća, i sva je prilika da će biti potrebno najmanje 600, 700 milijardi u narednih 20 godina da se pređe na obnovljive izvore i emobility. Ukačiti se konkretnije na tu sisu znači ukačiti se u pravljenje weba pred .com bubble, u mobilne 2006-te, u cloud 2012 ili AI 2015. Pa još i više. Kao ukačiti se u infrastrukturu 1950. I tome slično.
Skoro sam napisao onepage-er pod nazivom The second era of electrification, jer se baš o tome i radi.

Ključna reč u prethodnom pasusu je "konkretnije" a to znači ne za buđavu platu.

Sad ja ovako lajem više radi sebe nego radi sela.
gedza.73 gedza.73 17:59 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ključna reč u prethodnom pasusu je "konkretnije" a to znači ne za buđavu platu.

Sad ja ovako lajem više radi sebe nego radi sela.

I treba. Ljudi koji znaju da rade svoj posao moraju da imaju dobru platu, ostali neka promene zanimanje u kome se bolje snalaze. Jednima povišica, bolji uslovi, drugima otkaz. Najbolji mogući sistem. Što reče jedan pametan čovek u polemici sa političarem čijih reči se stalno setim
'tebi da uzmu partijsku knjižicu ti bi bio ništa'
alselone alselone 18:02 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

'tebi da uzmu partijsku knjižicu ti bi bio ništa'




Šalim se.

Dva keca u ruci, jedan na stolu i povlače se još dve karte (možda je ovo veoma glupa paralela sa pokerom ali bolju ne znam).
zilikaka zilikaka 18:03 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

tebi da uzmu partijsku knjižicu ti bi bio ništa'

Zato se oni potrude da što pre dooobro unovče knjižicu pa mu ubrzo dođe na isto. Ne mora niko da ga zapošljava i plaća.
gedza.73 gedza.73 18:04 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Šalim se.

Ovo je bilo posle dvehiljadite.
A lik kome je bilo upućeno je bio malo stariji. Iz onih struktura
gedza.73 gedza.73 18:05 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Zato se oni potrude da što pre dooobro unovče knjižicu pa mu ubrzo dođe na isto. Ne mora niko da ga zapošljava i plaća

Al ne pustaju ni kad unovče. Uvek im malo. A što da prerano odustaju kad ih ništa ne košta.
alselone alselone 18:12 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Zato se oni potrude da što pre dooobro unovče knjižicu pa mu ubrzo dođe na isto. Ne mora niko da ga zapošljava i plaća.

To ide dokle ide.

Ja često pričam sa mojim ćaletom o tome. On je imao prilično obećavajuću karijeru kao mlad radnik, stručnjak, koja se raspršila početkom devedesetih zato što se nije priklonio. I nikad se kasnije nije vratila.

I onda mu ja svaki put ponavljam, tako kada se družimo i pijemo pivo, da je to tada prihvatio, ja bih upisao neki menadžment, nešto bismo privatizovali, napravili pare od "tuđih gladnih godina", pošto za bolje ne bismo znali, što kažu Letu štuke, onda bi se sve to raspalo 2008. i ja bih danas vozio taksi.

Prepustio je svoj život stihiji da bih ja danas imao svoj u potpunosti i njegov unuk još i bolji.

Al nije lako kada vidiš kako je tvoj život mogao da izgleda jedno dobrih 20 godina.
gedza.73 gedza.73 18:21 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

alselone
Prepustio je svoj život stihiji da bih ja danas imao svoj u potpunosti i njegov unuk još i bolji.

Al nije lako kada vidiš kako je tvoj život mogao da izgleda jedno dobrih 20 godina.


Bukvalno sam ovo danas pričao sinu. Pričao mu primere tih 'velikih' iz devedesetih gde su sad i gde su im sledeće generacije. Kaže 'žao mi je kad vidim koliko se mučite a koliko imaju oni što ništa ne rade'.
Jedva sam mu objasnio da se ne mučimo i da živimo život koji smo odabrali nadajući se kako će da bude za njegovo dobro. Da on bude stabilan čovek.
Al nije lako kada vidiš kako je tvoj život mogao da izgleda jedno dobrih 20 godina.

Uopšte se ne treba opterećivati time. Nikada nisam zavideo nekome ko ima više od mene a stekao trudom, radom, odricanjem ili znanjem a oni sigurno znaju da prenesu svoja iskustva sledećoj generaciji.
Niti sam zavideo onome ko je sve to lako stekao. Lako stečeno, zagarantovano sjebavanje u budućnosti na jedan ili drugi način.
alselone alselone 18:27 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Jedva sam mu objasnio da se ne mučimo i da živimo život koji smo odabrali nadajući se kako će da bude za njegovo dobro. Da on bude stabilan čovek.


To je ključno. Zvuči verovatno kao opšte mesto i malo patetično ali "miran san".

Uopšte se ne treba opterećivati time.

Lako je to reći. Dođe njemu onako posle trećeg piva "da sam onda uradio ono, da sam onda uradio ovo". Ili - znaš u kakvoj sam prilici bio. Kad to čujem, sloši mi se samo kada pomislim kakva bi moja srednja škola bila - idemo bmw, idemo Kajzer pivo umesto Jelena. :) A on do kraja završio kao podstanar da bismo sestra i ja završili fakultet. Eno ga i dan danas podstanar. Ali sam ja sebi kupio kuću od pola stana što je prodao i od svog posla. I eno ga "kućno sleme" razume kako izgleda život.

Odo ja sad malo isuviše u lično, ali blog je i onako terapija. Na ovaj ili onaj način.
gedza.73 gedza.73 18:39 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Odo ja sad malo isuviše u lično, ali blog je i onako terapija. Na ovaj ili onaj način.

Zamisli mene u ovoj rečenici.
Lako je to reći. Dođe njemu onako posle trećeg piva "da sam onda uradio ono, da sam onda uradio ovo". Ili - znaš u kakvoj sam prilici bio. Kad to čujem, sloši mi se samo kada pomislim kakva bi moja srednja škola bila - idemo bmw, idemo Kajzer pivo umesto Jelena. :) A on do kraja završio kao podstanar da bismo sestra i ja završili fakultet.

verovatno svako od nas ponekad reaguje slično. Ja se uglavnom ne kajem zbog stvari iz prošlosti (a ludo deluje s obzirom na moje komentare po blogu) i jedino ih gledam kao pouku. Vrlo retko kažem 'što nisam uradio' nego 'kako da uradim'. Naravno da veliku ulogu igra generacijski jaz i pitanje kako i šta ćemo mi da pričamo u godinama naših roditelja.
Kad piješ kajzer nemaš vremena za dete, ne pričaš sa njim (onako ugrubo, mislim da razumš šta oću da kažem) tako da tvoj otac sve što je mogao a nije uradio treba da uporedi samo sa tobom, tvojim uspehom i tvojom porodicom. Onda deluje da je mnogo uradio i da te propuštene šanse možda ne bi bile toliko uspešne nego vrlo pogrešne.

Ima likova koji su se mnogo obogatili. Baš mnogo. I upropastili porodice. Uvek sam se pitao kad bi im neko ponudio da se vrate u prošlost, u ono vreme kad nisu imali toliko ali su imali sebe da li bi ponovo pošli istim putem ili bi ponovo sve odbacili.



alselone alselone 18:44 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

tako da tvoj otac sve što je mogao a nije uradio treba da uporedi samo sa tobom, tvojim uspehom i tvojom porodicom. Onda deluje da je mnogo uradio i da te propuštene šanse možda ne bi bile toliko uspešne nego vrlo pogrešne.


Ma sve je to jasno Gedžo, 100 puta prepričana priča, ali hvala ti na angažovanju. :)
alselone alselone 18:48 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ima jedan stih Nirvanie ili Bovija u tom smislu:

For years and years I roamed
I gazed a gazeless stare
We walked a million hills
I must have died alone
A long, long time ago
nsarski nsarski 18:57 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Što reče jedan pametan čovek u polemici sa političarem čijih reči se stalno setim
'tebi da uzmu partijsku knjižicu ti bi bio ništa'


To je rekao Dejan Mijač u nekom "razgovoru" u TV studiju u kome se isticao neki SPS buzdovan.
zilikaka zilikaka 19:08 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Čitam ovu vašu razmenu i slatko mi koliko ste se upleli.
Posmatrate život iz jednog ugla ( i i meni taj ugao odgovara) al to nije ceo pogled.
Ljudi imaju različite vizije, moralne skrupule kriterijume vrednosti i uspeha.
I mnogi smatraju da je njihovo jedino ispravno
alselone alselone 19:09 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ljudi imaju različite vizije, moralne skrupule kriterijume vrednosti i uspeha.


Čeka se dr Docsuman da postavi pitanje postoji li univerzalni moral.
gedza.73 gedza.73 19:38 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

nsarski
To je rekao Dejan Mijač u nekom "razgovoru" u TV studiju u kome se isticao neki SPS buzdovan.

Nsarski ti si prava enciklopedija bloga.
gedza.73 gedza.73 19:45 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

alselone
100 puta prepričana priča, ali hvala ti na angažovanju. :)

I ja slično divanim sa mojim ocem. A kad je već terapija
On je na primer imao ponudu tamo krajem sedamdesetih od Guerrini armunike i to od vlasnika da bude njihov predstavnik za Jugoslaviju. Čak su pregovori trajali pošto im je odgovarao po nekoliko potrebnih znanja u tom trenutku. Plata u inostranstvu, bonusi, auto...

On odustane jer mu se u tom trenutku sviđalo nešto druga. A i čemu? Sad bi ja imao studio veličine stadiona u beogradu, dolazile bi kod mene nabudžene pevaljke i one koje bi htele da budu... Aca Lukas. Gedža na splavovima u buljucima žena


idi bre Alse počelo da mi lupa srce i tresu mi se ruke. Ovako živo žensko ne vidim mesecima.
gedza.73 gedza.73 19:51 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

zilikaka
Čitam ovu vašu razmenu i slatko mi koliko ste se upleli.
Posmatrate život iz jednog ugla ( i i meni taj ugao odgovara) al to nije ceo pogled.
Ljudi imaju različite vizije, moralne skrupule kriterijume vrednosti i uspeha.
I mnogi smatraju da je njihovo jedino ispravno

Slažem se i sa tobom. Pitanje samo da li bi nam njihove cipele bile udobne i da li bi kod nas Trading Places funkcionisao. Ko zna, u nekom paralelnom univerzumu ja sam glavni baja čiji je blog i samo o komunistima ima da se piše dok svi morate da odobravate moje stavove

Ponekad se pitam da li b'i ja bio oni u drugačijoj preraspodeli? Ono što mene čudi a malkice plaši da deci tih novobogataša nije želja da putuju, upoznaju nešto drugo nego da budu mali kriminalci.
docsumann docsumann 20:22 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

alselone
Ljudi imaju različite vizije, moralne skrupule kriterijume vrednosti i uspeha.


Čeka se dr Docsuman da postavi pitanje postoji li univerzalni moral.


da li je moral i dobro isto?
alselone alselone 20:25 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

da li je moral i dobro isto?


Dobro pitanje.

U svojoj najdubljoj suštini to su sinonimi.
freehand freehand 20:31 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

docsumann
alselone
Ljudi imaju različite vizije, moralne skrupule kriterijume vrednosti i uspeha.


Čeka se dr Docsuman da postavi pitanje postoji li univerzalni moral.


da li je moral i dobro isto?

Naravno da nije. Dobro je cilj, moral je način.
docsumann docsumann 20:58 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto


da, dobro je univerzalno, moral nije.

i to je manje više to.

freehand freehand 21:10 22.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

docsumann

da, dobro je univerzalno, moral nije.

i to je manje više to.


Pa ne baš. Mislim, nije tako jednostavno. Jer moral definiše sadržaj dobra i puteve za njegovo dostizanje.
docsumann docsumann 11:20 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Jer moral definiše sadržaj dobra i puteve za njegovo dostizanje.


moral definiše dobro kao ono što nam valja činiti na opštu korist, a ne kao etički ideal.
sad koliko se jedno i drugo preklapaju, može biti znakovito u smislu da l' je pametno ići bez kurca na kanibalističku svadbu
freehand freehand 12:00 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

moral definiše dobro kao ono što nam valja činiti na opštu korist, a ne kao etički ideal.

Pojmovi dobra i zla osnov su i temelj etike, pa i morala. Njihovo definisanje osnovni je zadatak svakog etičkog modela.

da l' je pametno ići bez kurca na kanibalističku svadbu

Ili na domaćinsku žurku, greota je poći a ne ponuditi ništa. Evo Maksa kao čovek široke ruke po tri nosi.
maksa83 maksa83 12:07 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Evo Maksa kao čovek široke ruke po tri nosi.

Pa kad je jagma.
macak_tosa macak_tosa 12:09 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

maksa83
Evo Maksa kao čovek široke ruke po tri nosi.

Pa kad je jagma.

Ja se sa tim ne bih zezao!
freehand freehand 12:11 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

maksa83
Evo Maksa kao čovek široke ruke po tri nosi.

Pa kad je jagma.

to u neku ruku baca sasvim novo svetlo na čuvenog Boru Sibira koga su mlađe pubertetlije zabalavljeni slušali kako im priča doživljaje iz bioskopa "Vojvodina " - pandan nekadašnjem "Partizanu" - i tu onim čuvenim "Jednu jebem a druga mi puši!" zaradi, očigledno neopravdano, epitet strašnog lažova.
milisav68 milisav68 12:40 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

freehand
i tu onim čuvenim "Jednu jebem a druga mi puši!) zaradi, očigledno neopravdano, epitet strašnog lažova.

E, moram ovde da se umešam :)

Očigledno je to (i ono Doksovo o raskrečenim nogama), malo starije od vremena kad smo bili klinci (ili je ta fora svuda eksplodirala u isto vreme) pošto sam ja prvu priču čuo od izvesnog Vlade Pirte, a drugu od Žire Istine, pre jedno 40 godina :)
docsumann docsumann 12:56 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Pojmovi dobra i zla osnov su i temelj etike, pa i morala.


naš moral može počivati na različitim društveno-vrijednosnim "aksiomima"
na mora svaki moralni kodeks da sadrži stavove kao što su ne ubij ili ne čini drugima ono što ne bi volio da drgi čini tebi.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:01 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Odo ja sad malo isuviše u lično, ali blog je i onako terapija. Na ovaj ili onaj način.


drago mi je zbog tvog starog
on sada ima
moc da pred svima
podigne glas

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:10 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ma sve je to jasno Gedžo, 100 puta prepričana priča, ali hvala ti na angažovanju. :)


ej gedzo alse samo jedno veliko



za sve komentare
alselone alselone 13:30 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

drago mi je zbog tvog starog
on sada ima
moc da pred svima
podigne glas



Ima Žorž stih za sve.
freehand freehand 14:25 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Očigledno je to (i ono Doksovo o raskrečenim nogama), malo starije od vremena kad smo bili klinci (ili je ta fora svuda eksplodirala u isto vreme) pošto sam ja prvu priču čuo od izvesnog Vlade Pirte, a drugu od Žire Istine, pre jedno 40 godina :)

Što se Docsove priče tiče znam je kao vic odavno, za lovca u voszu, pa uđe kondukter taman kad je on jelena velikog ko kuća uhvatio da vuče tako što je stavio noge za ramena.
Boru Sibira sam lično slušao pre malo više od četrdeset. Lako je moguće da on tu nije bio baš originalan, ali za mene je ostao on kao autor.
Svejedno, bitna je poenta, jebeš autorstvo.
freehand freehand 14:28 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

naš moral može počivati na različitim društveno-vrijednosnim "aksiomima"

Tako je, o tome govorimo.

na mora svaki moralni kodeks da sadrži stavove kao što su ne ubij ili ne čini drugima ono što ne bi volio da drgi čini tebi.

Ko je rekao da mora? Pričamo o najopštijim mestima i osnovama.
docsumann docsumann 14:47 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

Ko je rekao da mora? Pričamo o najopštijim mestima i osnovama.


u načelu moral bi trebao da reflektuje najviše etičke principe, al u praksi je on obično kompromis između tih težnji i onih nešto manje etičkih principa koje smo naslijedili kroz krvoločnu nam istoriju, a i same ljudske prirode, bremenite raznim egoizmima, hedonizmima, pohlepi i volji za moć.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:30 23.10.2021

Re: Uzgred da vam kažem nešto

alselone


Da bi se transformisali na obnovljive izvore i na stuju kao primarni izvor energije treba:

Da bi se desilo sve ovo što ti pričaš svijet bi trebalo da vode elite sa idejom i vizijom a ne najprizemniji ulični šibicari kao što je danas slučaj.
Trenutna energetska kriza je najbolja potvrda sposobnosti današnjih elita.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana