Životni stil

Mijazma

srdjan.pajic RSS / 06.11.2021. u 03:45

Lepa reč, ne znam zašto mi pada napamet u poslednje vreme, ali nema ni veze.

Otvaram blog za koju god temu, tamo kod Zili smo ga zapušili, srećom je zatvoreno, pa da pređemo u moju kafanu.

Poruka na margini (Budimac™), drugu Omegi, pošto vidim da se raznežio tamo na kraju bloga, kad je napokon shvatio da je preterao: druže, ako te opet banuju (a neće), kod mene možeš uvek da gostuješ, makar i namazan ivermektinom i palmotićevom kremom.

Koju sliku da stavim? 

AM-JKLVPRKpKNjm2bDg4THLwNk0cBDsx5TliY6m6a0ORSyHk79WOM2DGyCR5vB9C7n29Tf3k2MieTkUewQYwSMQ9Bhlnx_urT9KSbHogdr1-8uhcuxF5zAoGyt0hJhUkx-OnUw2IH5x6tk71g9f9DnjfE4CYGA=w524-h698-no?authuser=0 



Komentari (414)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 14:28 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

principessa_etrusca
freehand
На српским средњевековним фрескама је много детаља са српског, али и са византијског двора.

Pa to ti je to. Ili si htela da kažeš da sad ni ta vizantijska jela nisu srpska samo zato što su došla iz Vizantije, sa kojom su Srbi bili u izvanrednim odnosima sem kad su se sa njima klali i otimali oko teritorije, što je bilo pretežno stanje?
Iz čega proizilazi da su Srbi bili gladni, jeli drvo i kamenje ako im se odrekne da su svi ti recepti po kojima su jela donešena iz Dubrovnika ili Vizantije bili srbski?
A podrazumeva se da ko kaže da neko (bilo koje) jelo nije original srbsko u stvari hoće da kaže da Srbi nisu ništa jeli, i da nije rodoljub pa time ni Srbin.
Valjda je važnije da je srbsko nego da je istina, ne daj Bože da su i od Turaka nešto naučili i prihvatili.

Далеко од тога.
Говорило се о конкретној фресци из Каленића која приказује свадбу у Кани, а она је рађена по мозаику из Хоре, па та конкретна фреска приказује дворску гозбу у Цариграду, а не у Србији.

Ma znam, izvini.
Nego sam iskoristio kao priliku za odgovor sasvim druge vrste.
zilikaka zilikaka 14:35 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Samo da se precizira, nije to ova današnja medovača koja je zapravo rakija od (najčešće) jabuke, u koju se doda malo meda.

Za to piće u kacu ide med na fermentaciju, ne voće.

Samo da prijavim, pila. Meni nije nešto.
Kod prijatelja komšiji pčelaru probila voda u podrum i zagadila med taman da ne zna šta će, pa se ovaj naš pogodio da otkupi i proba da pravi tu medovaču.
Znam da je radila literatura i konsultacije i jeste to ispalo ok al imala neku tek-tek al oštru aromu.
Tačno joj falilo da ne znaš od kojeg je voća



apacherosepeacock apacherosepeacock 14:35 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

vrabac_onaj
apacherosepeacock


Autor: Pavle Ćosić


Znam čoveka, težak nacoš. Srećom ga je Teofil Pančić onomad raskrinkao da se zna o kakvoj bitangi se radi.


E za to ne znam (pedigre autora/autorke prve i drugog) ipak sam ja predugo izvan Srbije da znam ko šta kome i zašto, mene je striktno interesovala istorija prehrane i svega oko toga u nas što bi se reklo.. ako trefe podatke (istinu zbore na temu), a rekla bih da da, mogu da budu i rogati i imaju kopita.
alselone alselone 15:04 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Na BIP-ovom sajtu piše da se pominje u nekom pismu kralja Vladislava, u vreme Nemanjića.

link


To je lepo ali pivo nije tradicionalno srpsko piće. Pilo se još u starom Egiptu.
milisav68 milisav68 15:08 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock
vrabac_onaj
apacherosepeacock


Autor: Pavle Ćosić


Znam čoveka, težak nacoš. Srećom ga je Teofil Pančić onomad raskrinkao da se zna o kakvoj bitangi se radi.


E za to ne znam (pedigre autora/autorke prve i drugog) mene interesovala istorija prehrane i svega oko toga u nas što bi se reklo.. ako trefe podatke (istinu zbore na temu), a rekla bih da da, mogu da budu i rogati i imaju kopita.

A i Teofil je karakteran čovek :)

Što se tiče samog teksta, ne vidim mnogo ulepšavanja, slični podaci mogu da se nađu sa raznih strana.

Sirotinja se uvek hranila oskudno, čak i u vremenu dok se spavalo u parku su to bile jeftine salame i paštete.Ono kvalitetno je išlo za izvoz.

Mene je to oko hrane zainteresovalo kada sam čitao o Prvom Ustanku, Stanoju Glavašu, opis prirode i puteva, kraja koji gledam svaki dan, i gde su im bila skloništa i sačekuše za Turke, koji i pre ustanka nisu smeli bez veće vojske da krenu preko Glibovca (samo ime kaže - glib), rodno i boravišno Stanojevo selo.

To sve bila šuma i divljina, sa puno divljači.Raskrčiti sve to je zahtevao veliki napor.To je ozbiljno započeto tek posle WW1, dosta su i Nemci krčili u vreme WW2, da bi se totalno raskrčilo šezdesetih godina, kad se pojavila malo jača mehanizacija.

Na suprotnoj strani ima Krnjevo, gde se nalazi najstarija zgrada škole/crkve, napravljene 1779. godine.

Tu Turci takođe nisu smeli da zađu, nešto kao svojevremeno naša vojska i policija po Kosovu.

Bukvalno paralelan svet i život.
gvozden1 gvozden1 15:08 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Samo da prijavim, pila. Meni nije nešto.

Ja nikad, a voleo bih.

Ove od voća sa dodatnim medom je na sve strane, al na tu od meda nisam naleteo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:18 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock


... ako trefe podatke (istinu zbore na temu), a rekla bih da da, mogu da budu i rogati i imaju kopita.



Konkretno u ovom slučaju Pavle omašio za maslinu. Maslina je nazvana po maslu, maslacu (ali ne i masti) a ne obrnuto maslac po maslini.


milisav68 milisav68 15:20 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

alselone

To je lepo ali pivo nije tradicionalno srpsko piće. Pilo se još u starom Egiptu.

A ne, to nije isto.Marko Kraljević je cedio pivo iz kamena, to niko nije radio :)

Pivo je bilo "skupo", malo obradivih površina, sa slabim rodom, žitarice su više išle u brašno.Loza se lakše gajila, pa se više pilo vino, odnosno bevanda zbog dezifenkcije vode.

Treba se mentalno vratiti u taj svet bez struje i svih tekovina savremene civiluzacije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:24 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Ps, nego imamo mi većih briga od toga šta je pio i jeo Nemanja.
Ide neki školski (ŠKOLSKI) program na RTSu, i tamo laži o Sutjesci.



Sreća tvoja da mi je (najnovije usvojeni) princip to da ne banujem deke (ni bake), prave ili vas, uskoropostajuće.

Pa tako ovaj put nisam banovao ni kolegu Bobića, ko prošli put što sam. Dobro, nisam, ali sam hteo, jer nam je obrisao seriju komentara kod njega na blogu.
gvozden1 gvozden1 15:26 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Na suprotnoj strani ima Krnjevo, gde se nalazi najstarija zgrada škole/crkve, napravljene 1779. godine.

Pre hatišerifa o slobodnom izdanju crkvi.
Jbg Šumadija :)

Skoro obratim pažnju na crkvu u Vrnjačkoj Banji, napravljena 1834, odmah posle hatišerifa, i podigli je na najvišu tačku koja postoji tu i blizini.
Tačno se vidi inat :)

Do tad crkve nisu smele da budu istaknute, ne na brdo, ne visoke, morale da budu neprimetne, a kad je pustilo, diži što više možeš.

I dopalo mi se to.

Šteta samo što su to brdo nazvali po nekom Čajki, neki njihov probisvet valjda bio.
gvozden1 gvozden1 15:29 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Sreća tvoja da mi je (najnovije usvojeni) princip to da ne banujem deke (ni bake), prave ili vas, uskoropostajuće.

A od koga bi naučio istinu ako mene banuje a rts laže?
:)
milisav68 milisav68 17:05 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1

Pre hatišerifa o slobodnom izdanju crkvi.
Jbg Šumadija :)

Treba to da se vidi, sa druge strane brda - autoput, a 100 metara dalje Carigradski drum, dalje, preko Morave, Via Militaris.

Što se kaže, uz dupe turskim vlastima :)
macak_tosa macak_tosa 17:12 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

vrabac_onaj
apacherosepeacock


Autor: Pavle Ćosić


Znam čoveka, težak nacoš. Srećom ga je Teofil Pančić onomad raskrinkao da se zna o kakvoj bitangi se radi.

Ako je to Teofil rekao, onda dalje nema.
Možda još samo drugarica Latinka da podeblja.
macak_tosa macak_tosa 17:14 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock
vrabac_onaj
apacherosepeacock


Autor: Pavle Ćosić


Znam čoveka, težak nacoš. Srećom ga je Teofil Pančić onomad raskrinkao da se zna o kakvoj bitangi se radi.


E za to ne znam (pedigre autora/autorke prve i drugog) ipak sam ja predugo izvan Srbije
da znam ko šta kome i zašto, mene je striktno interesovala istorija prehrane i svega oko toga u nas što bi se reklo.. ako trefe podatke (istinu zbore na temu), a rekla bih da da, mogu da budu i rogati i imaju kopita.

Bolje da ne znaš.
macak_tosa macak_tosa 17:19 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

milisav68
...

Na suprotnoj strani ima Krnjevo, gde se nalazi najstarija zgrada škole/crkve, napravljene 1779. godine.


Video.
Pre desetak godina išao da pomognem jednom drugaru dok je pogađao neku automatizaciju, tj. posao u DIS-u u Krnjevu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:56 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock

za med i običaje nisam pa mi je ovaj tekst vrlo interesantan.

Moj pokojni prijatelj Mustafa T. kupio jedan isluženi autobus koji smo prepravili u pokretni pčelinjak. Dok sam, uglavnom poslije ponoći, prvozio autobus između dvije paše Mujo je pričao o pčelama.
Od tada znam da je u srednjevjekovnoj Srbiji postojalo pčelarstvo, primjereno vremenu, i da su pčelari bili vrlo poštovani. Ispričao mi je da su pčelari u mnogim državama bili oslobađeni nekih dažbina i obaveze vojevanja. Ne sjećam se o kojima se sve državama radilo i da li je Srbija bila bila među njima ali je sigurno imala neku vrstu organizovanog pčelarstva.




vcucko vcucko 22:35 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock

a u poznijim periodima i pirinča i kukuruza, koji stižu na naš prostor sa turskim osvajanjima sredinom 15. i početkom 16. veka

U redu pirinač, ali zar nije kukuruz stigao kasnije, od preko Atlantika?
nikvet pn nikvet pn 23:38 06.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Последњи тур на угинуо је почетком 17. века (1623.ваљда). Али сад се управо реконструише реверзибилном селекцијом, ништа неспортски и за још неколико генерација ето га опет. Капа доле, мој наклон до пода.

Европски бизон је некако претеко у Бјаловјешкој шуми на истоку Пољске и сад је у благој експанзији.

Фазан је из Азије у Србију дошао за књаз-Милоша вакта преко - Енглеске... Примио се само тако.

У средњевековној Србији просо је било врло високо котирано. И овас (дизел).

А пчеларство је било високо цењено као смртно опасан посао. Мед се вадио само уништавањем друштва-роја и кошнице трмке. То је она купаста плетена омазана блатом. А пчеле умеју да се бране
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:48 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

U redu pirinač, ali zar nije kukuruz stigao kasnije, od preko Atlantika?


Jes', zbunio se autor, verovatno je mislio na sredinu 16 veka i početak 17..
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:51 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Bolje da ne znaš.


Da, da, ignorance is bliss kad su neke stvari u pitanju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:55 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:00 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Treba se mentalno vratiti u taj svet bez struje i svih tekovina savremene civiluzacij


Ja sam čitajući tekst imala čitav film u glavi kako je to izgledalo ko u vremeplov da sam sela..

gvozden1 gvozden1 11:13 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:18 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)


Pa ima uputstvo i za to, na nekom blogu sam videla.
macak_tosa macak_tosa 11:23 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)

Oblog od svežeg kupusa i karfiola, naizmence.
Sve dok se ne ukiseli kupus.
Potom list kiselog kupusa, sa sitno iseckanim belim lukom i sasušenom paprikom.
Bilo na internetu.
gvozden1 gvozden1 11:39 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)


Pa ima uputstvo i za to, na nekom blogu sam videla.


Nisi zapamtila!?
A vidi Čakija, ozbiljan čovek.

Hvala Čaki :)
maksa83 maksa83 11:48 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Grcite carevi.

Greece fake vaccination

Podmićivali doktore sa 400 EUR da im daju vodu umesto vakcine, ovi im uzimali pare i ipak davali prave vakcine.

Biti glup nikad nije bilo jeftino.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:54 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)


Pa ima uputstvo i za to, na nekom blogu sam videla.


Nisi zapamtila!?
A vidi Čakija, ozbiljan čovek.

Hvala Čaki :)


E..
Samo, Mačak zaboravio da ti kaže da 'Potom list kiselog kupusa, sa sitno iseckanim belim lukom i sasušenom, ljutom, paprikom' mora rektalno, al izdrži jbg.. :)
macak_tosa macak_tosa 12:17 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1


E, nisam videla juče - pa da čestitam budućem deda Hučiju pa još taze pelcovanom.

Hvala, hvala.
Nego, zna li neko kako da neutrališem ovaj đavolji beleg na koji su me rođena deca primorala?
:)


Pa ima uputstvo i za to, na nekom blogu sam videla.


Nisi zapamtila!?
A vidi Čakija, ozbiljan čovek.

Hvala Čaki :)


E..
Samo, Mačak zaboravio da ti kaže da 'Potom list kiselog kupusa, sa sitno iseckanim belim lukom i sasušenom, ljutom, paprikom' mora rektalno, al izdrži jbg.. :)

Oralno, analano, ...
Hu kerz?
Bitno je da se pelcer primi, a da se ne vidi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:51 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Oralno, analano, ...
Hu kerz?
Bitno je da se pelcer primi, a da se ne vidi.


Misliš ne primi/poništi (pelcer, a to je pitao Huči, osim ako nisi hteo da ga dezinformišeš a viš' kako je tebi spremno poverovao a mene kudi, cc..).

Protiv Zveri (žiga i sl.) se ide samo Full Monty, dizviniš.


Nego, ajd dosta bilo zajebancije, Huči dobio u biceps kinesku Zver. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:19 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1

Sreća tvoja da mi je (najnovije usvojeni) princip to da ne banujem deke (ni bake), prave ili vas, uskoropostajuće.

A od koga bi naučio istinu ako mene banuje a rts laže?
:)



Misliš "istinu"? Pa ne znam, morao bih da odem na neki blog Srpskih Patriota u Otadžbini. Ili na onaj samit na Ravnoj Gori.
crossover crossover 21:51 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1
milisav68
apacherosepeacock
za med i običaje nisam

Od meda se pravila rakija/liker - medovača, to se pored vina često pominjalo u pesmama i pričama, kao i u zapisima po crkvenim knjigama.

Samo da se precizira, nije to ova današnja medovača koja je zapravo rakija od (najčešće) jabuke, u koju se doda malo meda.

Za to piće u kacu ide med na fermentaciju, ne voće.


Kaže Internet da je medovača rakija od meda koja se dobija destilacijom fermentisanog meda, bez voćne rakije kao osnove. Medica je rakija od voća kojoj je dodat med, i eventualno matični med ili propolis.

Medovina je vino od meda koje se dobija fermentacijom, to su pili Aristotel, Dikan i Vukoje, i Nemanja. Sad me živo zanima kakav ukus ima ta medovina.
gvozden1 gvozden1 22:08 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Kaže Internet da je medovača rakija od meda koja se dobija destilacijom fermentisanog meda, bez voćne rakije kao osnove. Medica je rakija od voća kojoj je dodat med, i eventualno matični med ili propolis.

Pa ne znam baš da li postoji ikakvo pravilo što se naziva tiče, zovu ih kako gde, zbog toga sam se i uzdržao da insistiram na tome.
Ono što sam ja kao usvojio jer se ovde uglavnom tako kaže je, medovača - rakija od voća sa medom (to i dobiješ kad u restoranu naručiš medovaču) i medovina - rakija od meda.
gvozden1 gvozden1 22:25 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Misliš "istinu"?

Briši bre ove navodnike, nemoj da se sramotiš :)

Nije ovo za zezanje Srki.
Decu lažu.
I to baš lažu.

Nije to isto kao kad se ti i ja prepucavamo ovde.
nsarski nsarski 23:44 07.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Sad me živo zanima kakav ukus ima ta medovina.


Nikakav posebno. Čak i malo alkohola ima (malo jače od vina).
Ja sam ovaj probao u Irskoj i čak sam jednu flašu poneo u Bg. (još je imam).

angie01 angie01 00:04 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

medovača


je raakija od meda.


Медовача је ракија из категорије ликера која се кроз историју високо ценила због свог лековитог дејства. Добија се дестилацијом раствора меда и воде који је ферментирао око 72 дана. Након дестилације додаје се бирана врста меда и прополиса. Врло је пријатна на укус и поред своје велике јачине која се осећа у стомаку.

vecina medara pravi tu rakiju,prodaje se po sajmovima i nema nikakvog voca i hucikucina,...to sto neko i takvo buckanje zove medovacom, to je glupost i nenzanje.

i medovina - rakija od meda.


pa sad i za ovo da te ucim,stvarno bre huci,...medovina je vino od meda-gvirc.
zilikaka zilikaka 00:05 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

nsarski
Sad me živo zanima kakav ukus ima ta medovina.


Nikakav posebno. Čak i malo alkohola ima (malo jače od vina).
Ja sam ovaj probao u Irskoj i čak sam jednu flašu poneo u Bg. (još je imam).


To tvoje je prošlo destilaciju ili nije?
Rekoh da posle destilacije bude nekakva rakija koju komotno možeš da preskočiš. Špiritus sa neko blagom, neodređenom, i ne baš posebnom aromom.
Verujem da je slično i samo fermentisano bez destilacije jer med zapravo i nema neku aromu.
To što su nekad tako pili verovatno samo znači da druge sirovine za alkohol nije bilo odnosno nisu umeli sve ono što su ljudi kasnije izumeli.
angie01 angie01 00:08 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Dikan i Vukoje,


nsarski nsarski 00:16 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

To tvoje je prošlo destilaciju ili nije?
Rekoh da posle destilacije bude nekakva rakija koju komotno možeš da preskočiš. Špiritus sa neko blagom, neodređenom, i ne baš posebnom aromom.
Verujem da je slično i samo fermentisano bez destilacije jer med zapravo i nema neku aromu.
To što su nekad tako pili verovatno samo znači da druge sirovine za alkohol nije bilo odnosno nisu umeli sve ono što su ljudi kasnije izumeli.


Nije destilacija. Ovo sam kupio na putovanju kroz zapadnu obalu Irske, obilazio zamkove, i u jednom bila prodavnica suvenira. Ovo se reklamiralo kao piće Irskih vitezova. Ja, glupi turista, odlučio da kupim.
zilikaka zilikaka 07:13 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Ovo se reklamiralo kao piće Irskih vitezova. Ja, glupi turista, odlučio da kupim.

Šta te briga, bar si je dobro platio.

gvozden1 gvozden1 08:19 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


pa sad i za ovo da te ucim,stvarno bre huci,...medovina je vino od meda-gvirc.

Sunce ti jebem evo i ovde se trpa.
Ne lupaj gluposti Endži leba ti.
Idi u prvi restoran, naruči medovaču o vidi šta će ti doneti.

Može konobar da te slaže, ali da ti donese destilat od fermentisanig meda, e to nećeš doživeti.
gvozden1 gvozden1 08:30 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Медовача је ракија из категорије ликера која се кроз историју високо ценила због свог лековитог дејства

Sad vidim, pa ti ovo bre sa vikipedije skinula!

Idi bre Endži u pm, i ja se nešto palim.
angie01 angie01 10:54 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Sad vidim, pa ti ovo bre sa vikipedije skinula!


zbog tebe, da ti dokazem, ja znam sta je medovaca, a ti ocigledno ne.


Može konobar da te slaže, ali da ti donese destilat od fermentisanig meda, e to nećeš doživeti.


to sto podmecu laznjak,jos uvek ne menja na stvari- sta je medovaca.

vidim ne znas ni sta je medovina,...:))),...dobro bre huci,bar se ponasaj pristojno, a ne ko da imas granicni poremecaj, pa jos prebacujes svoje neznajena onog ko ti otvara oci-to ti je bas seljacki manir,koji uvek koristis, jer cesto pricas o necemu o cemu nemas pojma,..a za ovo si me iznenadio, to bi trebalo da je tvoj resor.
gvozden1 gvozden1 11:13 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


zbog tebe, da ti dokazem

E hvala ti, srce moje lepo.
Šta bih ja bez tebe.


to sto podmecu laznjak

Nije lažnjak, piše na etiketi šta je, dušo moja.
alselone alselone 11:16 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Medovače su najgore brlje za pozere i pozerke koje dolaze u kafane "sa kariranim stolnjacima i metalnim pikslama" i glume Đuru Jakšića i boemski život.

To kada naručiš u kafani dobiješ neku daskovaču malo zaslađenu najgorim medom. Zajedničko im je da su pravljeni od šećera i jedno i drugo.
gvozden1 gvozden1 11:28 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Medovače su najgore brlje za pozere i pozerke koje dolaze u kafane "sa kariranim stolnjacima i metalnim pikslama" i glume Đuru Jakšića i boemski život.

Slabo to i ide.
U svim destilerijama glavni proizvod je rakija od šljive, i ona čini sigurno preko 80 posto prometa.
U ovih par sa kojima neposredno radim i preko 90.

Sve ostalo je tu samo asortimana radi, mora da ima i tih zajebancija.

I najčešće je osnova jabuka (industrijska i ona što se dobije iz hladnjača posle prebijanja, ona što nije za tezgu je i ispod 10 din za kilo) i od toga se prave "dunjevače" "malinovače" i ostale egzotike.
Tu se uglavnom vara, ne piše da je od jabuke, nego od dunje recimo.

Medovača je poštenja stvar, piše šta je, s tim što negde napišu da je osnova dunjevača u koju je dodat med, a ta dunjevača je najverovatnije "dunjevača"
angie01 angie01 11:53 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Nije lažnjak, piše na etiketi šta je, dušo moja.


ako pise stvarni sastav, onda nije medovaca, moze samo da bude,sljivovica sa medom, dunjevaca sa medom,...
gvozden1 gvozden1 11:59 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

angie01
Nije lažnjak, piše na etiketi šta je, dušo moja.


ako pise stvarni sastav, onda nije medovaca, moze samo da bude,sljivovica sa medom, dunjevaca sa medom,...

E da ga ebem sad Endži
Svi propisi, svi tehnolozi, svi zakoni kažu da jeste, Endži pročita na vikipediji i kaže da nije.

zilikaka zilikaka 12:06 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Da, logično je jer svakako gledaju da sirovina bude jeftinija a ono malo "nazivnog voća" dodaju zbog arome.
Verujem da čiste rakije imaš samo kod onih što pprave za sebe. Eto, taj moj drugar sa medovačom...da nije onom nesrećniku propao med, nikad ne bi bilo rakije. Ko bi normalan kupio med po regularnoj ceni da bi se igrao.
I pošto bi ta rakija bila.
Nama skoro ponudili na poklon 200 kila dunje al nam se nije pravio pančeraj po kući pa odbili.
angie01 angie01 12:17 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Svi propisi, svi tehnolozi, svi zakoni kažu da jeste,


koji tehnolozi i zakoni-kada je medovaca rakija od meda, a ne vocna rakija sa dodatkom meda,...ajde ne lupaj sad dalje,kao i obicno,...nije to moje misljenje, nego je cinjenica,kao sto je medovina- vino od meda, a ne rakija, kao sto si ti rekao.


to sto ljudi prave rakiju od voca i dodaju med, pa je zovu medovacom, to je druga stvar, al to ne menja cinjenicu da to nije medovaca.
gvozden1 gvozden1 12:22 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Da, logično je jer svakako gledaju da sirovina bude jeftinija a ono malo "nazivnog voća" dodaju zbog arome.

Ma kupe arome.
Legalan proizvod na tržištu, pravi ih Eterika iz Trstenika
E tu ima nijansi, te arome se svrstavaju u veštačke, prirodno identične i prirodne.

Sve su legalne s tom što su prirodne (uglavnom "nus proizvod" u industriji voća, kod proizvodnje voćnih koncentrata) najređe i najskuplje jer ih treba više da bi se pokrio miris baznog voća.

To ne sme da se radi ako neko hoće (a mnogi to hoće) da deklarišu proizvod kao rakiju od npr dunje.

Legalno bi bilo ako bi se napisalo destilat od jabuke sa aromom dunje, ali to se ne kupuje jbg :)
gvozden1 gvozden1 12:28 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

koji tehnolozi i zakoni-kada je medovaca rakija od meda, a ne vocna rakija sa dodatkom meda

Kaže vikipedija :)

Sunce ti ebem, postoji zakon koji precizira šta je šta, šta je rakija, kako se sme proizvoditi, šta mora sadržati da bi se tako deklarisala i pustila u promet, postoje laboratorije koje sve to proveravaju i daju ili ne daju dozvole, postoje tehnolozi koji sve to prate, inspektori koji kontrolišu, i svi uslovi se ispune, izađe proizvod sa tim imenom na tržište, a Endži kaže, ma jok, nije to to, ja znam.

Ženo, bog te jebo, šta je s tobom?
freehand freehand 12:29 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

to sto ljudi prave rakiju od voca i dodaju med, pa je zovu medovacom, to je druga stvar, al to ne menja cinjenicu da to nije medovaca.

Jel znaš nekog ko pravi rakiju od oraha?
Ili od trave?
Rakije se prave na dva načina: tamo gde baza može da bude dovoljno izdašna nije problem - šljiva, jabuka, kruška, grožđe, kajsija su standardne osnove. Naravno da može i od dunje, borovnice pa i kleke. Ali što je sirovina teža za sakupiti ili skuplja u nabavci to je češći način da se za bazu koristi neka od onih što rekosmo da su najizdašnije a da se onda "začinjava" da bi se dobilo ono što se posle na etiketi napiše.
Najgore su one iz kesice.

milisav68 milisav68 13:10 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

angie01
koji tehnolozi i zakoni-kada je medovaca rakija od meda,

Cena te rakije bi bila 300 evra litar.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:32 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Grcite carevi.

Greece fake vaccination

Podmićivali doktore sa 400 EUR da im daju vodu umesto vakcine, ovi im uzimali pare i ipak davali prave vakcine.

Biti glup nikad nije bilo jeftino.


i svajcarci, ali ovde cak nije ni bilo ni vodice ni vakcine.

ovde je tarifa 400 chf.

i navodno nije moguce utvrditi koji su fake jer su normalno uneti u sistem.
zilikaka zilikaka 13:34 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

milisav68
angie01
koji tehnolozi i zakoni-kada je medovaca rakija od meda,

Cena te rakije bi bila 300 evra litar.

Pa ne baš, al 100 sigurno, ako je praviš da bi zaradio. Računam da bi se litra dobila od 2 kile meda, to je oko 10 evra u maloprodaji, na veliko sigurno znatno manje al treba svi da se redom ugrade.
Mada, nije loša ideja za pčelare, da nađu sigurno tržište po stabilnoj otkupnoj ceni, pod uslovom da onaj ko plasira ume da uđe u krugove onih koji imaju previše para i obrnuto srazmerno mozga, pa im nametne da ta (inače potpuno bezvezna) rakija postane stvar prestiža.

milisav68 milisav68 13:45 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

zilikaka

Pa ne baš, al 100 sigurno, ako je praviš da bi zaradio. Računam da bi se litra dobila od 2 kile meda, to je oko 10 evra u maloprodaji, na veliko sigurno znatno manje al treba svi da se redom ugrade.
Mada, nije loša ideja za pčelare, da nađu sigurno tržište po stabilnoj otkupnoj ceni, pod uslovom da onaj ko plasira ume da uđe u krugove onih koji imaju previše para i obrnuto srazmerno mozga, pa im nametne da ta (inače potpuno bezvezna) rakija postane stvar prestiža.

Zato sam i napumpo cenu.

Ali da, ko bi plaćao 100 evra za medovaču, kada je viljamovka 20 puta bolja i pet puta jeftinija.
angie01 angie01 14:06 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

...kosta 1400 rsd.

pa i nije skupo, ista mera dunjevace Zaric je 1800rsd...neka i 2000, a sljiva prepecanica 2700.

MEDOVACA
crossover crossover 15:41 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

nsarski
(još je imam)


Sad mi je jasno kakvog je ukusa.
crossover crossover 15:55 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Kaže Nevena Novićević, iz destilerije Novićević, Velika Plana:

Medovača je destilat prirodnog meda i u sebi nema metil alkohola, jer prilikom vrenja med se razblažuje samo vodom. Za pravljenje te rakije je potrebno tehnološko znanje. Ljudi često nazivaju medovačom voćne rakije kojima je samo dodat med. To nije medovača, već mednica ili liker. Za medovaču osnovna sirovina je med – kaže dama koja je diplomirala na flaši medovače, pravljenoj od meda iz košnica njenog oca.

Medovača Novićević je jako alkoholno piće jačine 40% i nastaje dvostrukom destilacijom fermentisanog meda. Mora da odleži dve godine u jasenovim buradima koja čuvaju karakterističnu aromu i najplemenitije osobine meda, dajući joj pri tom vrhunski kvalitet i jedinstvenu zlatno-žutu boju. Za jedna litar rakije potrebno je kilogram i po vrhunskog meda, zbog čega se medovača, s punim pravom, naziva kraljicom među rakijama.

Destilerija Novićević LINK
gvozden1 gvozden1 15:59 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Računam da bi se litra dobila od 2 kile meda,

Verovatno treba nešto više meda.
To pretpostavljam onako odoka, a postoji računica da se to utvrdi.
Da bi se taj račun izveo treba imati podatke o sastavu meda, tog konkretnog, o sadržaju šećera, nešećernih materija, klinaca placa, što se kod voća uglavnom zna, pa se jednim merenjem i nekim zaokruživanjem dobije dosta precizan podatak o očekivanoj količini rakije.

Ali, obzirom da se teoretski uzima da se od 1 kg šećera dodatnog u kominu, dobije 1 litar rakije, a praktično uvek malo manje, to verujem da treba više od dva kg meda za litar.

E a što je ovo ovako jeftino u primeru koji je postavila Endži, teško je tvrditi.

Jedino logično objašnjenje je da je to neki Š med koji ne može da se proda, nešto poput tvoje poplave, ili tako nečeg, pa daj da ispeče rakiju da se ne baci.

A s obzirom da je ovaj što to pravi prvenstveno pčelar a ne proizvođač rakije, liči mi na to.

Da ne grešim dušu, to je samo moje nagađanje, jer ne mogu da shvatim što bi neko od skupe stvari pravio jeftinu pa prodavao.
freehand freehand 16:03 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

crossover
nsarski
(još je imam)


Sad mi je jasno kakvog je ukusa.

Brt, nekad je u redakcijama važilo pravilo da ako dođeš u goste negde i vidiš rakiju koja stoji duže od dva dana - to znači da je ili otrovna ili da nije rakija.-
'93, došli gosti, pita urednik
- "Momci, imamo li nešto za piće?"
- "Ima ona rakija što stoji sedam dana u ormaru..."
- "Pa kakva je?"
- "Jebiga, reko sam ti da stoji sedam dana... Ni Stanko je neće."
zilikaka zilikaka 16:08 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Za jedna litar rakije potrebno je kilogram i po vrhunskog meda, zbog čega se medovača, s punim pravom, naziva kraljicom među rakijama.

Kažem da sam pila pravi destilat meda. Čovek radio za sebe i nije mario koliko će rakije dobiti ali da ni ja ni drugi nismo baš oduševljeni.
Normalno je da oni iz destilerije hvale svoj proizvod, kako drugačije, al meni je iza ove rakije, da izvine Huči, samo šljiva, zbog karakterističnog mirisa. Znači pre bi se mašila za lozu, krušku, dunju, kajsiju (nema veze redosled) nego za tu medovaču.
gvozden1 gvozden1 16:09 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

To nije medovača, već mednica ili liker.


Ako neko registruje proizvod kao medovaču to jeste medovača.
Ne može Nevena o tome da odlučuje.

Ona može da to tako zove ili smatra, neko drugi drugačije, ali da ona presuđuje, ne može jbg.

I upravo zato sam ti na početku ove priče rekao

Pa ne znam baš da li postoji ikakvo pravilo što se naziva tiče, zovu ih kako gde, zbog toga sam se i uzdržao da insistiram na tome.
Ono što sam ja kao usvojio jer se ovde uglavnom tako kaže je,

Dakle ne treba insistira ti na jedino tačnom izrazu jer to ne postoji, neko zove ovako neko onako, ja sam KAO usvojio, jer se OVDE tako UGLAVNOM, zove..... itd.

Nema tu jedne istine (osim na vikipediji :)
gvozden1 gvozden1 16:11 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

al meni je iza ove rakije, da izvine Huči, samo šljiva,

Oprosti joj bože, ne zna šta priča :)
angie01 angie01 16:14 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Nevena Novićević


ja Nevenu poznajem-sem sto je strucnjak, nevidjeno je draga i fina devojka, njena ljubaznost je retka,( a i slataka je)-upoznala sam je tako sto sam zapazila njen stand na nekom sajmu, zastala i ona mi je dala da probam neke od njenih proizvoda- kupila sam medovacu i visnjevacu,...i posle dolazila po jos,..pa pocela da kupujem ovima sto su izbegli,...jos sam od nje uzimala propolis,...imam njen telefon, lepo si me podsetio da narucim turu:)
angie01 angie01 16:21 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

samo šljiva


ja jedino sljivu ne pijem- bas zbog tog smeka,...dunja mi je favorit-suboticka,od ljudi koji prave za sebe.

imai jedna nevidjena rakija dunjevaca,sa dodatim medom- Rtanjska medunjica iz podruma Djordjevic, Vrbovac,Boljevac.Al41,40% vol,..znaci ne-vi-dje-na,...samo sto se retko navatava.
angie01 angie01 16:23 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Brt, nekad je u redakcijama važilo pravilo da ako dođeš u goste negde i vidiš rakiju koja stoji duže od dva dana - to znači da je ili otrovna ili da nije rakija.-


bas tako:).
angie01 angie01 16:31 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Dakle ne treba insistira ti na jedino tačnom izrazu jer to ne postoji, neko zove ovako neko onako, ja sam KAO usvojio, jer se OVDE tako UGLAVNOM, zove..... itd.


hebote huci- pa ja mogu neku zahebanciju da zovem vinom i da tvrdim daje to vino- zna se u nomenklaturi sta je sta-pa kakv si ti to poljoprivredni fax zavrsio kada pricas gluposti iz svoje struke,..Nevena ne da je merodavana, nego je verifikovani, dokazani strucnjak i cenjeni proizvodjac...
gvozden1 gvozden1 16:43 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

pa ja mogu neku zahebanciju da zovem vinom i da tvrdim daje to vino

Možeš, ali probaj da to registruješ i pustiš na tržište kao vino.

Malupetala si se gluposti i sad jedva dočekala da Kros stavi nešto o nekoj jebenoj Neveni i ona ti je vrhunski autoriret.

Nevena i vikipedija.

Sto ostalih destilerija, sto zakona, sto inspekcija, laboratorija, svi kažu jedno, Nevena i vikipedijia drugo, svi ludaci samo je Nevena pametna.

A i to o ne postojanju metilalkohola.

Pitaj Nevenu kako je prodavala tu rakiju bez metil alkohola kad je do pre par godina sadržaj metil alkohola u rakiji bio obavezan, postojala gornja ali i donja granica, tek od skora je moguće prodavati rakiju sa 0 posto metil alkohola.
crossover crossover 16:51 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Malupetala si se gluposti i sad jedva dočekala da Kros stavi nešto o nekoj jebenoj Neveni i ona ti je vrhunski autoriret.

Nevena i vikipedija.

Sto ostalih destilerija, sto zakona, sto inspekcija, laboratorija, svi kažu jedno, Nevena i vikipedijia drugo, svi ludaci samo je Nevena pametna.


Ne znam kakva joj je rakija, ja pijem samo šljivu, ali med njenog oca je stvarno dobar. Kod mene u kući se dosta troši med i pčelarski proizvodi pa smo se pomalo izveštili da prepoznamo kvalitet, njihov je odličan.
gvozden1 gvozden1 16:59 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Ne znam kakva joj je rakija, ja pijem samo šljivu, ali med njenog oca je stvarno dobar. Kod mene u kući se dosta troši med i pčelarski proizvodi pa smo se pomalo izveštili da prepoznamo kvalitet, njihov je odličan.

Ja još manje, sad mi žao što ispljuvah ženu ni krivu ni dužnu, ona ima sva prava da zove kako šta hoće, ali da je njena presudna, nije.

Ne pričam o njoj, njenoj rakiji, nego šta jeste a šta nije medovača.

Jedino što se može uzeti kao važeće je neka zvanična odluka, neki zakon, a ne nečiji lokalizam ili uverenje.
A zvanična odluka je da medovača jeste rakija od voća sa dodatnim medom.
Ma šta o tome Nevena mislila.

milisav68 milisav68 17:35 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

angie01

ja jedino sljivu ne pijem- bas zbog tog smeka,...dunja mi je favorit-suboticka,od ljudi koji prave za sebe.

imai jedna nevidjena rakija dunjevaca,sa dodatim medom- Rtanjska medunjica iz podruma Djordjevic, Vrbovac,Boljevac.Al41,40% vol,..znaci ne-vi-dje-na,...samo sto se retko navatava.

Šljiva ima šmek kad se fušeriše ili kad se ne zna.

Zato postoje takmičenja, pa se ocenjuju rakije i dele nagrade.

Moj komšija, tri zlatne medalje, i nisu jedine.Pogledaj ko su sve pobednici.
gvozden1 gvozden1 17:42 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Pogledaj ko su sve pobednici

Što se mene tiče, ovaj

Слободана Сенића, Вишевац,

:)
angie01 angie01 18:26 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Malupetala si se gluposti i sad jedva dočekala da Kros stavi nešto o nekoj jebenoj Neveni i ona ti je vrhunski autoriret.


huci,najbednije sto neko moze da uradi,je da prebacuje svoju krivicu na nekog drugog i da je sisica i nemoze da prizna da je pogresio,..Nevena jeste autoritet- verifikovan, dok Cros nije naveo Nevenu,ja sam isto govorila, nije ta njegova napomena nista promenila, vikipedija je zbog tvog nenzanja, da vidis napismeno,..al ne vredi, ti ces da teras svoju pricu, koja je glupa,-kaoiobicno,...to sto neki seljaci prave neko muckanje i zovu to medovacom, nije nikakav dokaz, a jos manje sto im je proslo u registrovanju, pa isti takvi i sede na takvim mestima.

evo sta kazu i drugi proizvodzaci,

Šta je Medovača ( Medina rakija )

Medina rakija je rakija dobijena destilatom fermentisanog meda bez bilo kakvog dodatka voća ili voćnih rakija.

Proizvedena je u duhu tradicije od najkvalitetnijeg meda sa područja šumadije.

Da bi užitak bio potpun posle dužeg odležavanja oplemenjena je medom, propolisom i voskom.

Pitka a snažna, pleni čula svojom elegancijom ukusa i aroma, dajući vedrinu dobro raspoloženje i užitak na koji nisu imuni ni najveći hedonisti.

U vremenu užurbanog života, nedostatka opšte pažnje, otudjenja od sebe i drugih ljudi, Medina rakija pruža jedinstven osećaj u kome kapi nektara, koje je pčela vredno sakupila sa cvetnih pupoljaka pretočene u čašicu nade za povratak prirodi koja nam je preko potrebna.

MEDOVACA

pa destilerija Momirovic,

Skoro svi, a posebno sladokusci, znamo šta je medovača ili liker od meda. Za one koji možda ne znaju, naglasićemo da medovača nije rakija sa dodatkom meda, ..






gvozden1 gvozden1 18:49 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

pa destilerija Momirovic

I šta ćemo ako ja navedem sto drugih momirovića koji tvrde suprotno?
Njih nećeš da prihvati, samo ove što tebi pašu?

Tražiš neke dokaze po sajtovima gde cige hvale svoje konje, jebote!

Imaš zvanično tumačenje, registrovane proizvode pod tim imenom, zakon koji tako stvar formuliše, ti tome suprotstavljaš neka lična hvalisanja kako je jedino njihov proizvod onaj pravi.
I još bolduješ!

I to je tebi dokaz.


Vidi curo, da bi se tako stvari posmatrale mora se biti baš mnogo glup.
Ti, vidim, tako posmatraš, zaključi sama.
milisav68 milisav68 18:56 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

angie01
...kosta 1400 rsd.

pa i nije skupo, ista mera dunjevace Zaric je 1800rsd...neka i 2000, a sljiva prepecanica 2700.

MEDOVACA

Kilo meda je 1000 dinara, za litar medovače ti treba najmanje 2 kg meda.

Koja budala bi pravila medovaču od čostog meda, i prodavala za 1400 dinara?

angie01 angie01 20:14 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Vidi curo, da bi se tako stvari posmatrale mora se biti baš mnogo glup.




kako si ti uopste zavrsio fax-kad treba ja da te ucim za stavri iz tvoje materije i jos nekome kazes da je glup,...pa procitaj malo od kada datira medovaca-jos iz vremena kada se nije svindlovalo raznim muckanjima...pa i sok od 50% iscedjene bundeve i dodate arome pomoradze-zovu pomorandza jujce, a nije...aregistrovan je zvanicnou proizvodnji,..i nikome ne pada na pamet da kaze, da to jeste pravi orange jujce,kao sto ti sada uporno pokusavas da se operes...i jos si bezobrazan.


Imaš zvanično tumačenje,


imas- od strucnjaka,..recimo profesora na faxu,kod kojih je Nevena diplomirala.
, registrovane proizvode pod tim imenom, zakon koji tako stvar formuliše, ti tome suprotstavljaš neka lična hvalisanja kako je jedino njihov proizvod onaj pravi.
I još bolduješ!


za registrovani proizvdo sam ti upravo objasnila,..paprodaje se i sis kebaba od soje-kao sis kebab, a nije,...i kakvo bre licno hvalisanje, samo skrecu paznju da nisu u ravni tih poluprevara koje su preplavile trziste-ja ne kazem da te mucke ne mogu biti dobre,samo kazem da nisu prave medovace-jer nisu, nego su neki koktel.

a ti ga tupi do prekosutra...kao i uvek sto smaras...dok tvrdis da je medovina-rakija
angie01 angie01 20:17 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Kilo meda je 1000 dinara, za litar medovače ti treba najmanje 2 kg meda.

Koja budala bi pravila medovaču od čostog meda, i prodavala za 1400 dinara?


ja ne znam sta tebi nije jasno, niti sta hoces...a i nije da mi je to vazno.
gvozden1 gvozden1 20:36 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Endžika sunce moje, jesi li ti dobro?
Ako jesi onda je sve super, to je važno, a to što ne možeš da ukapiraš, nema veze, voli tebe neko i takvu kakva si.

Pa, jesi li dobro?
predatortz predatortz 21:18 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Koja budala bi pravila medovaču od čostog meda, i prodavala za 1400 dinara?



Šta se koji qratz ti i onaj voćar mešate u pravljenje rakije?!
milisav68 milisav68 21:39 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

angie01

ja ne znam sta tebi nije jasno, niti sta hoces...a i nije da mi je to vazno.



1400 < 2000
freehand freehand 21:57 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

predatortz
Koja budala bi pravila medovaču od čostog meda, i prodavala za 1400 dinara?



Šta se koji qratz ti i onaj voćar mešate u pravljenje rakije?!

Zaboravio si onu jebenu Nevenu. I opna se meša, izgleda.
Mislim, rekoh gore negde da je drug mlađi vodnik ovde, po pitanju merituma stvari a po mom mišljenju u pravu. Ali se ove "sunce moje" "zlato moje" "srce moje" "curo" i "Endžika" i slične seljoberske fore ostaju iza "jebene Nevene" kao vrhunskog prostakluka koji potpuno razjebava i temu i bilo kakav razgovor. A odnosi se na osobu koja nit učestvuje, nit zna da je pomenuta.
Prava domaćinska priča, nema šta.
Intelektualac i džentlmen, isti Kalabić.
freehand freehand 21:59 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

milisav68
angie01

ja ne znam sta tebi nije jasno, niti sta hoces...a i nije da mi je to vazno.



1400 < 2000

Tebi je jasno da proizvođačka i prodajna cena nisu isto, da proizvodnja na veliko i na malo nisu isto, i da postoje situacije u kojima se, možda, cena dampinguje da bi se, opet možda, osvojilo tržište?
Mislim, ok je rezon ali uopšte ne znači da je to što tvrdiš tačno.
milisav68 milisav68 22:02 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

predatortz

Šta se koji qratz ti i onaj voćar mešate u pravljenje rakije?!

Voćar primio kineza pa je sumnjiv :)

E, posle se čudimo otkud antivakseri i ostali samozvani doktori, kada te neko ubeđuje da nemaš pojma posao koji radiš.

Doduše, meni to nije posao, ali sam mnogo puta pomagao ženinom ujaku, kome to jeste posao.Naučio me i kako treba da se radi, ali i kako da se muva, a da ne potruješ narod.

I to je ovo što Huči priča, kupiš raspale jabuke, i samo ubaciš aromu.

A kad se radi kako treba, onda je i cena ozbiljna.
milisav68 milisav68 22:12 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

freehand

Tebi je jasno da proizvođačka i prodajna cena nisu isto, da proizvodnja na veliko i na malo nisu isto, i da postoje situacije u kojima se, možda, cena dampinguje da bi se, opet možda, osvojilo tržište?
Mislim, ok je rezon ali uopšte ne znači da je to što tvrdiš tačno.

Ma jasno je to, probao sam da karikiram da bi lakše doprlo, ali očigledno ne ide.

Ipak, što bi se neko zajebavao za sitne pare, kad može za krupnije.

Druga je stvar ovo što Zili priča, kad je već napravljena šteta, pa da se čupaš.

Dopuna:

Setio sam se da se Rači Kragujevačkoj otkupljuje med, cena od prošle godine 5,5 evra po kilu.

link
predatortz predatortz 22:17 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Prava domaćinska priča, nema šta.
Intelektualac i džentlmen, isti Kalabić.


Ne mogu sad da učestvujem u raspravi. Slušam maršala kako sa vrhom vojske i službi bezbednosti raspravlja o problematici Jovankinog klimaksa.
freehand freehand 22:19 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

milisav68
freehand

Tebi je jasno da proizvođačka i prodajna cena nisu isto, da proizvodnja na veliko i na malo nisu isto, i da postoje situacije u kojima se, možda, cena dampinguje da bi se, opet možda, osvojilo tržište?
Mislim, ok je rezon ali uopšte ne znači da je to što tvrdiš tačno.

Ma jasno je to, probao sam da karikiram da bi lakše doprlo, ali očigledno ne ide.

Ipak, što bi se neko zajebavao za sitne pare, kad može za krupnije.

Druga je stvar ovo što Zili priča, kad je već napravljena šteta, pa da se čupaš.

Upravo govorim da mi ne znamo ni da li se, ni na koliko se taj neko zajebava -na veliko ili na malo. Ako se zajebava. Ali da cena nije dokaz - to je apsolutno tačno.
gvozden1 gvozden1 22:46 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Voćar primio kineza pa je sumnjiv

Neće dugo, prepisao mi Čaki terapiju da to očistim :)

Slušam maršala kako sa vrhom vojske i službi bezbednosti raspravlja o problematici Jovankinog klimaksa.

Šta zaključiše, jesu li drugarice uopšte imale klimakse, ili je to bila samo imperijistička propaganda?
predatortz predatortz 22:49 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Šta zaključite, jesu li drugarice uopšte imale klimakse, ili je to bila samo imperijistička propaganda?


Ja sam zaključio da bi drug Tito bio još živ da mu žena nije kosti jela!
freehand freehand 22:50 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

predatortz
Šta zaključite, jesu li drugarice uopšte imale klimakse, ili je to bila samo imperijistička propaganda?


Ja sam zaključio da bi drug Tito bio još živ da mu žena nije kosti jela!

To kažu i za Aleksandra Obrenovića, da bi bio živ i on i Srbija.
gvozden1 gvozden1 22:58 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

predatortz
Šta zaključite, jesu li drugarice uopšte imale klimakse, ili je to bila samo imperijistička propaganda?


Ja sam zaključio da bi drug Tito bio još živ da mu žena nije kosti jela!

Pa onda da je slavimo.
Zamisli da je još živ :)
predatortz predatortz 23:05 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1
predatortz
Šta zaključite, jesu li drugarice uopšte imale klimakse, ili je to bila samo imperijistička propaganda?


Ja sam zaključio da bi drug Tito bio još živ da mu žena nije kosti jela!

Pa onda da je slavimo.
Zamisli da je još živ :)


Brate, kad mi ga na momente bilo i žao! Muška solidarnost je nadjačala ideološku netrpeljivost.

Jebem mu mater, što svaka skorojevićka kad se poapuči navuče u kuću gomilu kerova, nikad mi neće biti jasno?! I to onih malih i nervoznih, samo da čoveku jebu živce, kevću, zapišavaju i smrde kao tvorovi?
angie01 angie01 23:12 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

po pitanju merituma stvari a po mom mišljenju u pravu.


evo sta kaze zakon o jakim alkoholnim picima (a pise i u udzbeniku za poljoprivrdni, pod medovaca:), na koji se drug poziva,



11. Rakija od meda

Rakija od meda je jako alkoholno piće koje je:

1) proizvedeno isključivo fermentacijom i destilacijom medne kaše;

2) destilovano na najviše 86% vol, tako da destilat ima senzorska svojstva koja potiču od upotrebljene sirovine.

Minimalna alkoholna jačina rakije od meda je 35% vol.

Nije dozvoljeno dodavanje alkohola, razblaženog ili nerazblaženog.

Rakija od meda ne može biti aromatizovana.

Rakija od meda može da sadrži samo dodat karamel kao sredstvo za podešavanje boje.

Rakija od meda može biti zaslađena isključivo medom.
zakon-o-jakim-alkoholnim-picima

eto ti hvalisavci, koji hvale svoju ispravnu robu, a ne ko neki prevaranti-mada, kazu ti proizvodjaci sta je upitanju-iako sam razumela, da nije dozvoljeno koristiti ime koje ne odgovara propisanom standardu, cak ni sa naznakom-kao,slicno,...

gvozden1 gvozden1 23:13 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..


Brate, kad mi ga na momente bilo i žao! Muška solidarnost je nadjačala ideološku netrpeljivost.

Sve je to bila banda skorojevića.
Kad u tom kontekstu posmatraš stvari, a to je jedino ispravan kontekst, postane ti svejedno ko je kome tu glabao kosti, ko je koga u grob oterao, svi su oni bili ista stoka.

Samo se seti otkud oni u tim kućama, čije je to bilo i kako su oni upali u to, i biće to svejedno ko je među njima bio u pravu.

To đubre samo nije smelo da bude prikazivano na javnom servisu.
gvozden1 gvozden1 23:16 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Srećo moja, pa ti još tražiš nešto? :)

Ako, ako, samo ti uči.
predatortz predatortz 23:18 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1

Brate, kad mi ga na momente bilo i žao! Muška solidarnost je nadjačala ideološku netrpeljivost.

Sve je to bila banda skorojevića.
Kad u tom kontekstu posmatraš stvari, a to je jedino ispravan kontekst, postane ti svejedno ko je kome tu glabao kosti, ko je koga u grob oterao, svi su oni bili ista stoka.

Samo se seti otkud oni u tim kućama, čije je to bilo i kako su oni upali u to, i biće to svejedno ko je među njima bio u pravu.

To đubre samo nije smelo da bude prikazivano na javnom servisu.



Au, pa ti si ovu moju zajeebanciju baš ozbiljno shvatio

Naravno da im nije bilo mesto ni kao posluzi u kući u kojoj su živeli, bahatili se i prosatčili.
No, dođu zla vremena, isplivaju govna na površinu. Ovde to malo češće biva no drugde.
gvozden1 gvozden1 23:24 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

Au, pa ti si ovu moju zajeebanciju baš ozbiljno shvatio

Ma vidim da se ti zajebavaš, ali činjenica da se to prikazuje na javnom servisu nije zajebancija, pričali smo o tome.

Plus, pre neki dan na istoj televiziji ide propaganda o Sutjesci, kao nekoj herojskoj, presudnoj borbi, a u programu za decu.

Nisu to neozbiljne stvari, komunistička propaganda je ovde itekako živahna.
freehand freehand 23:28 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

gvozden1

Brate, kad mi ga na momente bilo i žao! Muška solidarnost je nadjačala ideološku netrpeljivost.

Sve je to bila banda skorojevića.
Kad u tom kontekstu posmatraš stvari, a to je jedino ispravan kontekst, postane ti svejedno ko je kome tu glabao kosti, ko je koga u grob oterao, svi su oni bili ista stoka.

Samo se seti otkud oni u tim kućama, čije je to bilo i kako su oni upali u to, i biće to svejedno ko je među njima bio u pravu.


To đubre samo nije smelo da bude prikazivano na javnom servisu.


Kad dođu izvršitelji na gajbu da vide ko se besrpavno uselio,koja su govna i koja gospoja uništava Srbiju.



A posle i izvršiteljima dođu izvršitelji, al to je ono srećo, maco, kuco, pile, dušo, ako, ako, uči sa Gugla, ja sve znam a niko ništa ne zna. jebena jelena, korona i sida i slične džukačke fore.
angie01 angie01 23:29 08.11.2021

Re: Šta se jelo u srednjovekovnoj Srbiji..

pa ti još tražiš nešto? :)


pa ti si se pozivao na zakon, registrovanje, pa rekoh da ti pokazem sta stvarno pise, da ne lupetas vise.


Ako, ako, samo ti uči.


koliko brojim, ja sam tacno odgovorila na pitanje, a ti si pao...ni svoju oblast nisi savlado.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana