Istorija| Ljudska prava| Mediji| Na današnji dan| Reč i slika

AIDA, JELENA, izvinite, ne znaju šta rade!

Filip Mladenović RSS / 09.11.2021. u 19:43

Fašizam i antifašizam
Fašizam i antifašizam
Današnji herojski čin koleginice antifašistkinje Aide Ćorović, koja je oprala obraz normalnom, čestitom, civlizovanom Beogradu gadjajući jajima sramni mural u Njegoševoj ulici sa likom osudjenog ratnog zločinca, nacionalne sramote celog srpskog naroda, kao da je najava prekretnice u odnosu prema nesrećnim, ratnim devedesetim godinama XX veka.

Ili ćemo i dalje većinski  zabijati glavu u pesak i ignorisati groznu činjenicu da su neljudi u ime srpskog naroda počinili najmonstruoznije ratne zločine nad civilnim stanovništvom ili ćemo doživeti javnu katarzu, ako ne u hrišćanskom, a ono barem u gradjanskom smislu, i kritički se odnositi prema huljama iz vlastitih redova.

Nikako se ne može opravdati većinsko ćutanje, guranje pod tepih, pileće pamćenje..., a kamoli licemerna simetrija u stilu "pa i oni su nama radili to isto"! Dobro kućno vaspitanje nalaže da se najpre očisti i sredi vlastito dvorište, a o susednom neka brine njegov vlasnik.

Način na koji je danas uhapšena i odvedena u nepoznatom pravcu Aida Ćorović, kao i umetnica Jelena Jaćimović, klasičan je fašistički čin i za svaku je osudu! Ćutanje zbog toga se svakom od nas može osvetiti, jer smo mi sledeći!

No, za istoriju ostaje da su jedna hrabra Bošnjakinja i jedna hrabra Srpkinja ovog 9. novembra 2021, dana posvećenog borbi protiv fašizma, zajedno branile i odbranile dostojanstvo slobodarske, demokratske Srbije 

I zato, hajde za početak da uzmemo četke i farbe u ruke i prekrečimo sve uvredljive grafite širom Srbije, a naročito one sa likovima ratnih zločinaca.

A komunalna milicija, opštinski inspektori, policija... neka se bave sirotinjom koja prodaje stare stvari i zeleniš po ulicama, džeparošima, švercerima, prosjacima...

Dok režim oličen u Vučiću, Vulinu, Ani Brnabić... i dalje više vodi računa o rejtingu i vlastitim džepovima, a ne o Ustavu Republike Srbije, važećim zakonima, radu i odgovornosti državnih službi, uključujući i one kojima je dužnost i za koje su plaćene da uklanjanju uvredljive i sramotne grafite!

 

 

Atačmenti



Komentari (1045)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 01:04 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gvozden1
koliko se potrovalo od zutih osa

Kao i od Milke - niko nikad.

Ovaj... hm... ja.

Mislim, nisam se otrovao, nego je u jednom kafiću na Bež-kosi u jednom momentu ponestalo piva (čuj u kafiću nestalo piva) pa gazda, da se izvadi, doneo flajku Žute ose.
Kroz maglu se sećam kako smo krenuli. Pa u Tošinom (mislim stotka) zakačim onaj tada crni zidić na sredini ulice levim točkom, uzletim i kovitlam u vazduhu i padam na krov. Pravo ispred policijskog punkta na ulazu stadiona Radničkog. Krov sa vozačke strane se spojio sa vratima, srečom meni glava otišla na drugu stranu, inače bi se kotrljala ulicom. Malo izgreban po glavi, kumu na suvozačkom (onaj koji je posle iselio u Sijetl) ništa. Nikog drugog zakačio, nikom ništa. Bogu hvala, od tada znam da definitivno čuva budale.
Sutra bila slika auta (Corsa) u novinama, kao je li ovo neko preživeo?!
Vreme, neki februar '92. Malo pre toga se skinuo iz rata (ona 4 meseca što mogu da te drže ako nije ratno stanje), divljina opšta. Kažem, nikom ništa, ubio kola ali jbg, ta noć me, koliko god paradoksalno zvučalo, vratila u normalu.
Neka kazna i mislim 6 meseci bez dozvole, iskreno me nije bilo briga za to.

Od tada, ako mi se pije (rijetki petki), držim se piva. Žestinu obilazim nadaleko. I kola ni u ludilu.

Zašto ovo pišem nemam pojma. A da, zbog Žute ose.

Inače, večeras otišao u kladžu da gledam utakmicu. Nemam SBB (i ne znam ko ga ima u kraju). Unutra potpuno slučajno i s koca i konopca društvance. Kad ga je Mitro zabio, kad je Talijan odsvirao kraj, braćo rođaci prijatelji taj opšti skok i vrisak, desetak ljudi nikad se videli, od 20 do 70+ svi u zagrljaju, skaču i deru se, to još nisam doživeo. Možda kad ga je Sale zabio u Istanbulu. Ali kakav Novak, basket, kakvi bakrači, fudbal je to.
Njegova odvratnost CR7 čuči i plače, neprocenjivo.



srdjan.pajic srdjan.pajic 04:43 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

docsumann
ruski sladoled je stvatno dobar. imao sam priliku da se u to lično uvjerim u Moskvi 1993.
i što čučko reče obično se radilo o varijanti kao u Meku, bjela baza ( punomasna i bogatog ukusa) sa prelivima od čega već zaiskaš.

glavna fora s rusima i sladoled je što ga konzumiraju, u gradu, na ulici, prekoc cijele godine.
ono mraz stego samo takav, sve bjelo zima je, minus 20 i kusur, a ruje cepaju marožnaje u svih 16


Pa ni mi ovde ne zaostajemo po tom pitanju, sladoled se ždere cele godine, zimi ladno u redu da čekaš, ali čekaš, šta češ. I slađa nam je odlična, pravo da ti kažem, ne mislim tu na ova industrijska nestle sranja, nego pravi sladoled koji prave tu na licu mesta u slastičarni.
predatortz predatortz 11:34 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

šta se desilo da četnici iz Bosne (Srbi sve do jednog


Na ovom delu rečenice se vidi koliko nemaš pojma o JVuO, kolokvijalno zvanoj četnicima.
U JVuO je bilo bosanskih muslimana u ne malom broju. Kao što su i u VRS muslimani činili, a njihovi ljudi komandovali četama, bataljonima, a boga mi i brigadama.

Na glupost o četnicima i Kozari neću ni da odgovaram. O tome su najbolje i najpoštenije rekli Nemci, koji ama baš niklakav razlog da peru četnike nemaju. A u njihovim izveštajima o toku ofanzive na Kozaru četnici se pominju jednom. U delu u kom se kaže da su partizani pokušali proboj kroz teritoriju koju drže četnici, da nikakvih zbegova tu nije bilo, zbegovi su bili duboko u planini. Dakle, partizani su napali četnike, ne četnici partizane. Četnici su čvrsto držali svoju teritoriju i branili narod na njoj, znajući da će Hrvatine i muslimani po partizanskim štabovima, dovesti do čega je i dovelo - do stradanja naroda.
Nažalost, četnici na Kozari su bili malobrojniji od partizanije, pa nisu imali snage ni prilike da partizaniju proteraju iz tog kraja, kao što je to bio slučaj na Majevici, Manjači, Trebavi, Ozrenu, gde je narod u najvećoj meri sačuvan.
Jebalo se Hrvatima, karijernim komunistima koji su učeni od Kominterne da je Srbin neprijatelj sveCke revolucije za seljake sa Kozare. Oni su ih uvukli u šta su ih uvukli, bez da je narod mogao išta tu i da bira i taj nesrećni narod je listom izginuo.

Za razliku od onoga koji je imao "nesreću" da njegovu teritoriju kontrolišu "bradati, prljavi, zli, izdajnici i gibaničari".
Da su gibaničari, a na nesreću nisu, kontrolisali i Kozaru, ovaj spomenik čiju si sliku kačila ili ne bi postojao, ili bi bilo nebrojeno puta manje imena na njemu.


gvozden1 gvozden1 11:39 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Prva, da je bio živ Gavrilo Princip, na čijoj bi strani bio, partizani ili četnici?

Zanimnjivo pitanje.
Moguće i jedno i drugo.
Postoji neka čudna ljubav između Apisovaca i komunista, a Princip je, opet, imao taj sentiment Apisa, prevrat, ubij, ja odlučujem.
Bio je ljut na neke od njih, ali to je taj karakter.

Ostalo, oduži ga brate, natrpa dosta toga, teško pratiti, saradnja četnika sa okupatorom je široka četka.

Sa Italijanima je jeste bilo, ali ako se pogleda malo dublje od komunističkih parola, o razlozima a posebno načinu saradnje, nije to obavezno za osudu.


predatortz predatortz 11:42 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Zanimnjivo pitanje.
Moguće i jedno i drugo.


Kerovići, potom moji prezimenjaci, Josipovići, i druge "jake" četničke familije na Majevici, odreda su bili Mladobosanci i Crnorukci.
tess1 tess1 11:56 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Zanimnjivo pitanje.
Moguće i jedno i drugo.
Postoji neka čudna ljubav između Apisovaca i komunista, a Princip je, opet, imao taj sentiment Apisa, prevrat, ubij, ja odlučujem.
Bio je ljut na neke od njih, ali to je taj karakter.

Ostalo, oduži ga brate, natrpa dosta toga, teško pratiti, saradnja četnika sa okupatorom je široka četka.

Sa Italijanima je jeste bilo, ali ako se pogleda malo dublje od komunističkih parola, o razlozima a posebno načinu saradnje, nije to obavezno za osudu.


Zanimljiv odgovor. :)
tess1 tess1 12:26 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Au, sestro...

Dobro došla u klub. Pa mi vaša komunistička sranja o našim precima slušamo od rođenja!
Malo nezgodno čitati kako su i tvoji klali, palili, zatucali ljude maljevima, bacali u jame?
Verujem da jeste.

No, za razliku od tebe, ja ću uvek za Vranić reći da je težak zločin. Odvratan! I za svaki četnički koji to jeste, a vi ovde pravdate zločine vaših, kojim četnički po broju ne mogu ni prismrdeti, i ne samo da pravdate, nego ih i glorifikujete, ponosite se njima.

Pa ti vidi ko je tu kakav...

Ček malo da mi razgraničimo. U srpskom sukobu sa ustašama u Bosni ti si na strani ustaša? Da li sam dobro razumjela? Zašto? Jer je u partizanima bilo i muslimana koje četnici vole klatili ili je bilo i Hrvata (pa šta ako je bilo, vi ste imali dobru saradnju?, ili ti ovo prestavljaš kao klasnu borbu srpskog seljaka i hrvacke vlastele? koji od njih imaju prolaz a koji ne u taj vaš herojski svijet?), da bilo je, ima iskrenih antifašista među njima..

Samo pitam. Da vidimo ko je ko. I ne samo to nego da ljudi vide, malo nas ima ovde ionako, dvoje-troje, da ovo što ti pričaš nije pravilo, anomalija je koja nama Srbima u Bosni na već nedefinisanu ulogu u ovom vjerskom ratu iza nas čini veliku štetu..

Znači, ja se ograđujem od pjevanja ustaških pjesmica sa ustašama o klanju muslimana, to pravi Srbi ne rade (parrdon, ali i ne mogu tvrditi da Srbi ne kolju muslimane).
tess1 tess1 12:51 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Koliko su moji bili na strani ustaša, govore spaljena ustaška sela.

Hajde se ti malo dogovori sa sobom kako je bilo to sa tvojim didovima i ustašama, il kom se Bogu moliš što bi rekli naši stari pravi srpski narodi.

A tebi Free rekao da smo baš o klanju muslimana pevali, ili o Juri i Bobanu, kako on tvrdi? Kao da je bio u vozilu sa nama, pa slušao!

Kako ono kažu, vrag je u detaljima, te i ti meni sad prepričavaš kakve je melodije ustaška pjesmica..

A i pristojno!

Mnogo si osjetljiv za nekog ko slavi klanje u pjesmicama, ono kad uzmeš nož, staviš pod grkljan čovjek i povučeš, il?
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:21 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
šta se desilo da četnici iz Bosne (Srbi sve do jednog


Na ovom delu rečenice se vidi koliko nemaš pojma o JVuO, kolokvijalno zvanoj četnicima.
U JVuO je bilo bosanskih muslimana u ne malom broju. Kao što su i u VRS muslimani činili, a njihovi ljudi komandovali četama, bataljonima, a boga mi i brigadama.

Na glupost o četnicima i Kozari neću ni da odgovaram. O tome su najbolje i najpoštenije rekli Nemci, koji ama baš niklakav razlog da peru četnike nemaju. A u njihovim izveštajima o toku ofanzive na Kozaru četnici se pominju jednom. U delu u kom se kaže da su partizani pokušali proboj kroz teritoriju koju drže četnici, da nikakvih zbegova tu nije bilo, zbegovi su bili duboko u planini. Dakle, partizani su napali četnike, ne četnici partizane. Četnici su čvrsto držali svoju teritoriju i branili narod na njoj, znajući da će Hrvatine i muslimani po partizanskim štabovima, dovesti do čega je i dovelo - do stradanja naroda.
Nažalost, četnici na Kozari su bili malobrojniji od partizanije, pa nisu imali snage ni prilike da partizaniju proteraju iz tog kraja, kao što je to bio slučaj na Majevici, Manjači, Trebavi, Ozrenu, gde je narod u najvećoj meri sačuvan.
Jebalo se Hrvatima, karijernim komunistima koji su učeni od Kominterne da je Srbin neprijatelj sveCke revolucije za seljake sa Kozare. Oni su ih uvukli u šta su ih uvukli, bez da je narod mogao išta tu i da bira i taj nesrećni narod je listom izginuo.

Za razliku od onoga koji je imao "nesreću" da njegovu teritoriju kontrolišu "bradati, prljavi, zli, izdajnici i gibaničari".
Da su gibaničari, a na nesreću nisu, kontrolisali i Kozaru, ovaj spomenik čiju si sliku kačila ili ne bi postojao, ili bi bilo nebrojeno puta manje imena na njemu.



Svaka ti čast. Napreduješ.
Vidim da se neće zabaviti dan kad ćeš napisati kako su seljaci sa i ispod Kozare, izbjegli u Kozaru od njemačkog noža*, lično i po svojoj volji zatvarali svoje porodice u Jasenovac, držali stražu dok su ih ustaške zvjeri klale. Sve da se dodvore Kominterni.

* Kažem da je nož bio njemački jer su Nijemci bili arhitekte i naručioci radova a njihovi kolabricionisti gnusni izvođači radova. Istina ponekad su se znali poklati međusobno, za malo više naklonosti gospodara.
gvozden1 gvozden1 13:35 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
Zanimnjivo pitanje.
Moguće i jedno i drugo.


Kerovići, potom moji prezimenjaci, Josipovići, i druge "jake" četničke familije na Majevici, odreda su bili Mladobosanci i Crnorukci.

Ma naravno da postoje i antikomunisti među maladobosancima i među crnorukcima, ali, Mustafa Golubić, rehabilitacija Apisa, spomenik vojvodi Vuku sa sve četničkim obeležjima u sred Beograda ne dirnut od strane komunista, ima tu neka tajna veza.
predatortz predatortz 13:36 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Svaka ti čast. Napreduješ.
Vidim da se neće zabaviti dan kad ćeš napisati kako su seljaci sa i ispod Kozare, izbjegli u Kozaru od njemačkog noža*, lično i po svojoj volji zatvarali svoje porodice u Jasenovac, držali stražu dok su ih ustaške zvjeri klale. Sve da se dodvore Kominterni.


Slušaj, nekad imam živaca da odgovaram na glupost, nekad ne.
Probaću da uprostim...
Vojska koja je preuzela na sebe obavezu da brani narod, preuzela je i odgovornost za sve što će tom narodu da se desi.
Vojska koja nije u stanju da napravi procenu šta može u datom momentu, i nije neka vojska.

Verujem da si gledao onaj crtać sa legendarnom replikom Patka Dače, kada on kaže:

Znam da sam đubre, ali sam izvukao živu glavu!

E, to su uradili četnici, jer su procenili da u tom momentu toliko mogu. I spasili glave onih pod njihovom nadležnošću.

Ja prostije ne mogu!

Zapravo, mogu.
Verujem da je onaj nesrećni Sima Spasić iskreno ubeđen da mi možemo i trebamo opet da rasturimo NATO. Veruje u to jer je glup. Nezgodno je kad tako glupom daš komandu i poveriš sudbinu naroda u njegove ruke.
S tim, što je VŠ boleo tuki koliko će Srba na Kozari da izgine. To su i dokazali, svojim mudrim vođenjem rata u momentu kada je Hitler gazio sve pred sobom, usput sprovodeći i revoluciju.

E, praštaj, jednostavnije ne mogu.


tess1 tess1 13:58 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Nema potrebe da to činim. Jako dobro znam kom Bogu i kako se vekovima u mojoj porodici moli, koja se slava slavi. A ti? Kako ti i tvoji stojite sa tim stvarima? Ima - nema, slavi se - ne slavi se - pa se opet slavi? Jbga, šta da vam radim...

Meni su dolari prva asocijacija na te naše slave i Božiće iz djetinjstva, dođu svakog Januara babina s očeve strane tri brata iz Čikaga i podijele nam, nam sitnoj djeci dolare. A tebi? Samo šenca bjelca?
Dakle, dragi moji moralni čistunci, da li sam po vama kriv kada sam Hrvaticu prevreo preko granice da ide ćerki u Novi Sad? Naša vlada joj dala propusnicu da može da se kreće kroz RS, a policija u Srbiji je nije puštala preko mosta, pa ja slagao da pratim majku za Beograd. Šta bi mi vi savetovali? Da je ubijem, silujem, da bi bio čovek u vašim očima?

Dobro, dobro, nisam ni sumnjala da si imao ljudskih gestova, svijet bi bio mračno mjesto da smo ono što o nama govore ili da smo ova monstruozna slika koju ti o sebi ničim izazvan gradiš. I ok, da je gradiš o sebi i staviš u zagradu "ovo je samo moje privatno mišljenje, il iskustvo", nego putnik namjernik stvarno pomisli, ma vidi svojim očima, da smo svi glupi i monstruozni, da smo svi samo Bosanci iz vica, iz crnjaka..



Samo neka borba majkumu, i preko koljena. :)
gvozden1 gvozden1 13:59 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Da, mene JESTE satnik HVO učio pesmu koju sam rekao,

Pusti to više u pm.
Nek priča ko šta hoće, ne mogu oni to da razumeju.
Ostaci komunističog načina razmišljanja u kom se ni slučajno ne sme pevati pesma koja nije podobna.

Ne mogu da pojne slobodu ni u zajebanciji.

A drugo, iz tog načina razmišljanja su i proizašla onolika ubistva, normalno im je da neprijateljskog vojnika ubiješ, a nikako da ga smatraš čovekom s kim se možeš i zajebavati, i s kim dogovor moraš da poštuješ.

Šteta što je i Draža razmišljao kao ti, pa pričao sa Titom, a nije roknuo skota kad mu je došao na vratanca.
predatortz predatortz 14:07 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Meni su dolari prva asocijacija na te naše slave i Božiće iz djetinjstva,

A tebi?


Meni neka prijatna, porodična toplina, bliskost, kakva samo u roditeljskoj kući postoji. I posle, kad postaneš roditelj, pa to isto osetiš kad tvoja deca prvi put za stolom "očitaju" Oče naš.





I ok, da je gradiš o sebi i staviš u zagradu "ovo je samo moje privatno mišljenje, il iskustvo",


A, nego čije je?! I gde rekoh da tako treba i tako mora? Moje iskustvo i iskustvo tog momenta. Da je bilo neki drugi dan, da sam bio nadrkaniji, možda bih ćutao i namršteno gledao oko sebe. Ko zna? Ja napisah kako je to bilo tada. Kao crticu iz MOG ratnog iskustva.
tess1 tess1 14:11 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Meni neka prijatna, porodična toplina, bliskost, kakva samo u roditeljskoj kući postoji. I posle, kad postaneš roditelj, pa to isto osetiš kad tvoja deca prvi put za stolom "očitaju" Oče naš.

Lijepo.

I moji ujaci su bili topli ljudi, npr izgradili su dolarima jednu crkvu za narod, da uđe i ugrije se uoč i na uranak Božića uz molitvu.
gedza.73 gedza.73 14:26 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
Ja, naime, nikad nisam "četnikovao".

Ti? Ma ne, ti si jedna mila dušica sa Karakterom. Sećam se da si pisao o suživotu sa Hrvatima skoro kao Milijana baletić da su srpska deca na eksurzije po Hrvatskoj išli u pratnji policajca u civilu zbog mogućih napada na njih osamdesetih (doba za koje skoro vlada konsenzus da je bilo 'zlatno'), partizanskom bloku si tvrdio da je Tito pičkoljub i rolrsorojsoljub, da je SFRJ bila prezadužena, da su direktori krali, da su se prezaduživali, da je samoupravljanje upropastilo državu, da su svi oficiri JNA u ratu devedesetih bili komunisti (da te podsetim to je bila rasprava sa KAragaćom), kako Srbija, pošto je nagrabusila u svim ratovima, treba malo na pamet i taktiku (to ono kad si gledao samo svoju tarabu), da četnici nisu nikako isti sa ustašama... Sad pričaš sve suprotno. Da je Tito velikan (kako si došao od pičkoljuba do velikana to samo ti znaš), da su partizani skoro sami oslobodili Berlin, da su nas dušmani posvađali sa Hrvatima (a ti si upravo jeo govna o njima ovde).

Kao da te pravio onaj direktor RTB Bor Spasovki, kod njega je sve moglo. Sve moguće stranke izmenjao i uvek je u pravu. Kažem ja pravi si karakter. Ljudina.
gedza.73 gedza.73 14:28 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
No, za razliku od tebe, ja ću uvek za Vranić reći da je težak zločin. Odvratan! I za svaki četnički koji to jeste

Sve sam više ubeđen da im se dažbe objašnjava. Ne shvataju oni to.
a vi ovde pravdate zločine vaših, kojim četnički po broju ne mogu ni prismrdeti, i ne samo da pravdate, nego ih i glorifikujete, ponosite se njima.

Upravo to. Inače sam saglasan sa tvojim komentarima.
gedza.73 gedza.73 14:52 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess
da bi se dodvorio ovim holivudski četnicima koji ratu prismrdili nisu)

Možda ne misliš na mene, ali mi se čini mala pecka. Nadam se kako smo saglasni da se ovaj prostor zove Srbija. U toj Srbiji ima Šumadija. Iz te Šumadije u koju su moji došli s jedne strane iz Hercegovine a sa druge iz Crne Gore su najverovatnije zakačili svaki mogući sukob počev od prvog srpskog ustanka do II svetskog rata pa nisam baš oduševljen da mi bilo ko kaže kako treba da se stidim svog porekla ili mojih predaka koji su se borili za slobodu. U toj Srbiji i toj Šumadiji monarhistički pokret je bio jak i masovan upravo zbog srpske slobodarske istorije.

Ovi što su igrali kozaračko kolo (pošto je od toga krenulo) i pevali kozaračke pesme su došli u Srbiju da ubijaju Šumadince zato što nisu delili njihove politkomesarske poglede na svet. Ova diskusija ide u pogrešnom smeru jer je pravo pitanje zašto vas vaši Kozarčani u JNA i partijskim komunističkim strukturama nisu zaštitili u ratu devedesetih ili, što je još važnije, nisu na vreme pripremili da bez rata izvučete maksimum.

Milan Nedić je saradnik okupatora. Njegove namere su možda bile drugačije ali on, i pod okupacijom, je bio to što jeste.
Srbi beže od ustaša i muslimana iz Bosne i Hrvatske i Nedić ih spašava, odnosno nalaze spas u nedićevoj Srbiji. Da li su oni saradnici okupatora ili su trebali da ostanu i da ih pobiju? I zašto je o zločinu nad srpskim civilima u Bosni na Mladence bilo zabranjeno u komunizmu da se priča?

Dijana Budisavljević je spašavala srpsku decu iz ustaških logora. Zaboravlja se činjenica da to nije radila sama nego da su joj pomagali Hrvati iz NDH uprave. Nakon rata Bulajićevi (paralela sa holivudskim četnicima) partizani joj uzimaju kartoteku sa generalijama dece (neka su tek nakon dvehiljaditih saznali da su Srbi poreklom ali su neki takođe izjavili da ih to uopšte ne zanima) i sakrivaju, Hrvate koji su pomagali DIjani ubijaju dok na položaj zapovednika avijacije u FNRJ dovode predratnog petokolonaša (spalio srpske aviona na zemlji i predao se folksdojčerima) i domobranskog zapovednika vazduhoplovstva u pavelićevoj Hrvatskoj.
Eto čisto da zaključim kako u Šumadiji, lepo si napisala u Srbiji, ne bi trebali ljudi da se stide svog četničkog porekla nego upravo oni koji su došli kako kaže Drug Mamula pod hrvatskim zapovedništvom u tu Srbiju koja nije bila njihova država i čije su uređenje prepravili u Bosni u Jajcu.





gvozden1 gvozden1 15:23 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

da bi se dodvorio ovim holivudski četnicima koji ratu prismrdili nisu)

Nema holivudski četnika ovde, nema nikakvih četnika.
Da bi se bilo četnik mora se biti vojnik, a pošto ovde vojske nema, nema ni četnika.

A to, familija probijena, jeste stvar za saučešće, ali argument ama baš nikakav nije.

Onaj ko nasleđuje politička uverenja od predaka, ko podržava komuniste jer mu je neki predak bio komunista (partizan, svejedno) ništa o politici ne zna, a ni o istoriji jer je ograničen time da mora poput dede.

Deda je iz nekog razloga odabrao stranu, pitanje je koliko je imao izbora, uvida, interesa, a da bi se shvatilo stvarno stanje mora se gledati šire od dede.

Pa ako je deda pogrešio, reći, izvini deda, naslediću prezime, slavu, kuma, imovinu, ali politička uverenja, stranu, e to ne.

Tako da, čim neko kaže a moj deda, moja mama (rođena na Dorćolu) ujka, stric.... odmah bude jasno, taj se slabo šta razume.
predatortz predatortz 15:48 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Predo, je l' ovo tačno?


Izvini, tek sad ovo vidim, u moru komentara.

Nisam bio u Hercegovini u to vreme, ali sumnjam u tačnost. Nevesinjci jesu imali dve žestoke ofanzive na Mitrovdan, jesu tu slomili kičmu Hrvatima za anale vojne nauke.
No, ne mogu da poverujem da ih je Mladić ostavio na cedilu ili izdao.
Jednostavno, on nije takav čovek.
tess1 tess1 16:01 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Možda ne misliš na mene, ali mi se čini mala pecka.

Pravo da ti kažem kad bi me pitali na koga sam mislila a nisam mislila ni na koga (provjerih kako se ovo piše), trenutak nadahnuća, sekundica, e kad bi me ipak pitali, rekla bih da sam mislila na Gvozdena, on mi ovako liči među četnicima na holivudskog šarmera npr Sandokana.



Nadam se kako smo saglasni da se ovaj prostor zove Srbija.

Koji prostor?
tess1 tess1 16:03 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

A to, familija probijena, jeste stvar za saučešće, ali argument ama baš nikakav nije.

Pogledaš li malo širu sliku ovih par razmjenjenih komentara između Predatortza i mene vidjećeš da neke činjenice ili istina o izgibiji moje familije (sa tim sam načisto) nisu izrečeni tj napisani kao opravdanje pred vama kojima se želudac okreće od slike spomenika na Mrakovici ili da bih kamčila neko saosjećanje ili izjave saučešća, ljudi koji pjevaju pjesmice sa ustašama ne mogu saučestvovati sa mnom u izgibiji moje familije od tih istih ustaša nego mi smo, po svim računicama, neprijatelji. Što bi naši stari pravi srpski narodi rekli, to je licemjerje.

Drugo, kako nisi primjetio da su babina braća izgradila crkvu dolarima pa mi čestitao na časti i obzirnim čikaškim ujacima, napisao: svaka čast.
predatortz predatortz 16:27 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

pred vama kojima se želudac okreće od slike spomenika na Mrakovici


Kako ovo možeš uopšte i da pomisliš?
Pobogu, tamo je ginuo naš narod!
Ne postoje toliko duboki rovovi, niti tolike podele, da ja te ljude ispišem iz našeg naroda i budem ravnodušan prema njihovoj nesreći.

gvozden1 gvozden1 16:41 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Drugo, kako nisi primjetio da su babina braća izgradila crkvu dolarima pa mi čestitao na časti i obzirnim čikaškim ujacima, napisao: svaka čast.


Primetio sam, lepo, u redu, čestitam.

Ali nisam od onih koji crkvama pridaju neku posebnu važnost, zato nisam ništa o tome napisao.

Svestan sam značaja crkve u srpskoj istoriji, identitetu, opstanku, ali me zidanje zgrada ne impresionira previše.
Ništa ružno, naprotiv, onaj ko gradi crkvu se sigurno oseća Srbinom i želi dobro i Srbima i Srbiji, ali eto, ne prodajem tome neku posebnu pažnju.

A ovo
ljudi koji pjevaju pjesmice sa ustašama


Razmisli malo o ovome, mladi ljudi se zajebavaju, šta je u tome loše?

Svako od njih tačno zna za šta se bori, i ne može jedna zajebancija sa im promeni stav.
To pevanje uopšte ne znači da jedan na drugog ne bi pucali u borbi.

Jel Predator postao Hrvat zbog toga, manji Srbin?
Šta je trebalo da uradi, da ne razgovara sa njima, da ih pobije?

Puna je istorija kontakata među neprijateljskim vojnicima, od pevanja, igranja, igranja fudbala, doturanja hrane, i to nije ništa loše.

Samo ostrašćeni to ne mogu da razumeju.



predatortz predatortz 16:46 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Razmisli malo o ovome, mladi ljudi se zajebavaju, šta je u tome loše?


Ma, pusti...
gvozden1 gvozden1 16:47 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

pred vama kojima se želudac okreće od slike spomenika na Mrakovici

A jeste malo nabudžen, iskreno.

Previše betončine, neumereno, neukusno.
freehand freehand 17:08 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Kao da te pravio onaj direktor RTB Bor Spasovki,

kad se dođe do toga ko je koga pravio - najbolje je kratko - mrš bre.
freehand freehand 17:12 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
pred vama kojima se želudac okreće od slike spomenika na Mrakovici


Kako ovo možeš uopšte i da pomisliš?
Pobogu, tamo je ginuo naš narod!
Ne postoje toliko duboki rovovi, niti tolike podele, da ja te ljude ispišem iz našeg naroda i budem ravnodušan prema njihovoj nesreći.


Pa ginuo je zato što su četnici čuvali teritoriju da partizani ne mogu da naprave proboj i zbegove izvedu iz obruča. A i da ustašama čuvaju leđa dok se deca i odrasli sprovode u logore.
Pedeset godina kasnije pričaju kako komunisti nisu oslobodili Jasenovac. Je su oni, srbski rodoljubi, eto, bili zauzeti, jebiga. Da ne bi neko siroče uteklo iz kolone.
tess1 tess1 17:13 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Ali nisam od onih koji crkvama pridaju neku posebnu važnost, zato nisam ništa o tome napisao.

Eno sad, na pitanje "znaš li šta je slava?", odgovorim "znam i šta je crkva". Podignem ČP igricu za 6 nivoa. Ali neće moći ove noći, srcu mome nema pomoći.. Tebi baš do crkve nije, Predatortzu još više, je li, vi ste četnici ateisti? A ja partizan sa čikaškom crkvom? Da li je moguće? :)

Gdje postoji četnik bez popa i crkve, ljeba vam i krušne mrve?
freehand freehand 17:17 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Jel Predator postao Hrvat zbog toga, manji Srbin?

Ma jok, Novak Đojković je postao ustaški general zato što se slikao sa Lukom Modričem i rekao da navija za hrvatsku reprezentaciju na svetskom prvenstvu skoro 20 godina kasnije.
Skroz je ok i svaki pravi srpski gibaničar ima duboko razumevanje za brata svoego što insitira na svojoj ideološkoj čistoći i što sa ustaškim satnikom u sred rata pjeva ustaške pjesme, ali u miru da se sportisti tako slkiaju - e to ne biva.
gvozden1 gvozden1 17:22 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Gdje postoji četnik bez popa i crkve, ljeba vam i krušne mrve?

Neverovatno koji stereotipi i predrasude.

Nisam bre četnik jbt!
A to što verujem, znam, mislim, smatram, da je u građanskom ratu ispravna strana bila četnička, strana legitimne vojske legitimne države, a ne partijska vojska ilegalne partije, ekspoziture neprijateljske države, me ne čini četnikom.

I što ne može ateista tako da misli?

Oslobodi se bre tih kalupa, stvari su jednostavne ali te kalupi sprečavaju da ih vidiš.
gvozden1 gvozden1 17:27 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
Razmisli malo o ovome, mladi ljudi se zajebavaju, šta je u tome loše?


Ma, pusti...

Treba pustiti, ali mi se na trenutak učinilo da Tes stvarno misli da je to problem.

Ovi fićfirići, Frihend Endži i ta fela, oni to protežu iz nemoći, hoće kao da uvrede pa hajd to.
Poput moje Bileće ili kazana sa rakijom.

To je nemoć, i to treba pustiti nek se muče sa tim.

Ali Tes mi drugačije izgleda, ona iskreno veruje da je to nesto mnogo loše, pa mi se čini da ima smisla s njom o tome razgovarati.
gedza.73 gedza.73 17:34 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
kad se dođe do toga ko je koga pravio

Opštenarodni izraz koji vuče poreklo iz pradavne narodne umotvorine po Vuku 'jebo te onaj koji te napravio'
gedza.73 gedza.73 17:49 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1
Pravo da ti kažem kad bi me pitali na koga sam mislila a nisam mislila ni na koga (provjerih kako se ovo piše), trenutak nadahnuća, sekundica, e kad bi me ipak pitali, rekla bih da sam mislila na Gvozdena, on mi ovako liči među četnicima

Biće sad da odgovaram u ime Gvozdena... opet moram malo kulturološke razlike a ujedno je odgovor i na tvoje pitanje 'koji prostor?'

U dve i po decenije imaš dva svetska rata (plus onih nekoliko pre toga u kojima je skoro svaka kuća iz Srbije učestvovala).

U tom Prvom na braniku Srbije stoje četnici (koji vuku poreklo od komita iz onih ratova za slobodu i nezavisnost gore pomenutih). Napada ih austrougarska vojska, odnosno vojska u kojoj su Hrvati, Slovenci, muslimani i Srbi.

Mačva, Gvozdenov kraj, stradaju tako da su ne familije nego cela sela pobijena, popaljena i opljačkana. Stravični zločini, monstruozni o kojima svedoče međunarodni izveštači. Šabac prepolovljen. Negde čak nije ni bilo svedoka jer suz svi redom pobijeni. Kad su zarobljeni KuK vojnici i kad je četnik Vuk pitao ko će od tih Srba, hrvata, muslimana ili Slovenaca da pređe i ratuje za Srbiju (prostor koji sam pomenuo) javilo se tek nekoliko. Razumeš šta oću da ti kažem?

Ovih dana ide zajebavancija da se australijska pevačica Lord (predak kraljev oficir, kako bi reko Tito u svom govoru 'potencijalni izdajnik') javi na Rudnik jer ne mogu da podele neko imanje. Ima tamo malo mesto na Rudniku, Majdan se zove, gde su na jedvite jade tek osamdesetih i uprkos protestima SUBNOR-a uspeli meštani da podignu spomenik četničkom oficiru koji ih je spasio i koga su Nemci (sa kojima je sudeći po blogu taj četnik sarađivao) obesili.

ceo taj kraj je bio četnički, čačanski, kraljevački. Zašto? zato što su se četnici borili za Srbiju. Ovde naravno da ne aboliram zločine koje su počinili.
Tako da za Kralja i otadžbinu u Srbiji ima drugi smisao koji bi imao za prostor na primer Kozare.

I da dodam nešto što sam se setio. U nemačke i hrvatske logore na prostoru Srbije su dovođeni žene, deca i starci upravo sa Kozare. Nedićevci su uspevali da neke izvuku iz tih logora. Ti ljudi sz zahvaljujući nedićevcima bili spašeni. Oni koje su nemci i Hrvati vratili nazad u Hrvatsku su bili pobijeni.

Jel možeš da mi objasniš, u ovom kontekstu, na ovom primeru ko je veći antifašista za tebe? Oni koji su živote tih nesrećnih ljudi sa Kozare spasili (bilo koji da je način u pitanju opet ne oslobađajući ih od krivice za druge zločine) ili partizani koji su krađom kartoteke od Diane namerno sakrili identitet kozaračke dece koji nisu znali za svoje poreklo sve do trenutka dok to njima više nije bilo bitno?

Za kraj veću mržnju između Srba sa ove i sa one strane Drine su stvorili ne Austrougari nego komunisti.
gvozden1 gvozden1 18:12 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Biće sad da odgovaram u ime Gvozdena..

Samo piči, da ovi ne pomisle da su u pravu, nedaobog.

Ja nešto mažem pa ovako na preskoke i čitam i pišem.

I da ti se pohvalim, opasan sam majstor za dunđeraj, ali O-PA-SAN.

Ono, mrežica i lepak, taj rad.

Ako nekome treba majstor (skup u pm, al vrhunski) javi :)
milisav68 milisav68 18:17 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1

Gdje postoji četnik bez popa i crkve, ljeba vam i krušne mrve?

Uh :)

Sigurnim koracima ideš ka tankom ledu.
milisav68 milisav68 18:24 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gvozden1

I što ne može ateista tako da misli?

Čitam ovu prepisku i ne mogu da verujem gde je to otišlo, i kakvi parametri se postavljaju za merne jedinice.

Dubok rez su napravili komunisti, polako mi postaje jasno otkud priča o srbomeru.

Pomalo liči na srbosjek.

Linija po kojoj treba se hoda ako si Srbin je tanka kao žilet.
gedza.73 gedza.73 18:28 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

I da ti se pohvalim, opasan sam majstor za dunđeraj, ali O-PA-SAN.

Ono, mrežica i lepak, taj rad.

Ako nekome treba majstor (skup u pm, al vrhunski) javi :)



Svaka čast. Ja se jurim sa dunđerima, lepo će da mi dođu glave. Moji bem mu miša oću da mi rade nešto sa seljačkom ciglom, dovukao sam šticar hrastovine (ima malo bukovine al' što kažu da je nije sramota od gazde od šume do kuće bi istrulila) pa dole bi išao struganik kao pločice (ili neki sličan), ogroman kamin-ložište u kome možeš da sediš i pečeš prase. Sto od hrastovine sa kombinacijom kovanog gvožđa koji će da se postavi i samo sa kamionskom dizalicom da pomere kad ruše zgradu. Negde oko osamdesetak kvadrata, neka vrsta zimske bašte.

Plan je takav a verovatno će da prođe dosta vremena dok se dovrši. U nastavku u drugoj prostoriji iste veličine ide mišmaš. Industrijski šank (metalni profili i drvo), ugaona garnitura sa projektorom, na platou neki stari auto (našao sam Ford iz sedamdesetih za 700 eura, treba samo da lepo izgleda za ukras ne da se vozi) ili motor, fotelja sa mini bibliotekom (i to ću u uglu da pored grejanja stavim pećku na drva), šareni taburei, dva, tri stilska stola sa različitim stolicama tipa pačvork ili krupni cvetovi, gobleni, slike... Više stilova. Biće promena ali ima dosta prostora pa će sve da se uklopi. Samo da mi je jedno pet godina a da ništa drugo ne radim.
milisav68 milisav68 18:41 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gedza.73
Nedićevci su uspevali da neke izvuku iz tih logora.

Mala crtica.

Ljotićevci su bili pronemačka i profašistička organizacija.

Ljotićevci su bili Marisav Petrović koji je skupljao ljude po Kragujevcu i sprovodio na streljanje.

Međutim, u Palanci je bio logor pod njihovom komandom, gde su bila deca, odnosno današnjim rečnikom - tinejdžeri koje su navatali da su ih komunisti vrbovali, za razne zadatke.

I oni su preživeli rat, jer nisu ginuli zbog sumanotih ideja.
gvozden1 gvozden1 18:47 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Dubok rez su napravili komunisti

Ozbiljan ožiljak, sasvim ozbiljan.

Tes nije glupa, naprotiv, a vidi kako rezonuje.

A i da Maksa kaže, nema komunizma.
Pa zar ovo nije komunizam.
tess1 tess1 19:02 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Neverovatno koji stereotipi i predrasude.

Ma kakva predrasuda, desio se trik, šahovska rokada, i ja sam zatečena. :)
tess1 tess1 19:03 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Jel možeš da mi objasniš, u ovom kontekstu, na ovom primeru ko je veći antifašista za tebe? Oni koji su živote tih nesrećnih ljudi sa Kozare spasili (bilo koji da je način u pitanju opet ne oslobađajući ih od krivice za druge zločine) ili partizani koji su krađom kartoteke od Dijane namerno sakrili identitet kozaračke dece koji nisu znali za svoje poreklo sve do trenutka dok to njima više nije bilo bitno?


Prvi put čujem tj čitam o ovome. Odakle je podatak o pokradenoj datoteci? Iz filma o Dijani? - pitam, nisam gledala, nisam imala živaca.

Za kraj veću mržnju između Srba sa ove i sa one strane Drine su stvorili ne Austrougari nego komunisti.

Ne znam šta bih rekla.
tess1 tess1 19:06 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Uh :)

Reci, Milisave. :)

Sigurnim koracima ideš ka tankom ledu.

Znači tako. A pod ledom 'ladno? :)

Samo malo, vi ste svi ateisti?, interesantno, nisam se nikada ovde izjašnjavala ali ja nisam ateista (ok, biram društvo ateista prije nego vjerskih fanatika, ali ateista nisam tj bila sam jedno kratko vrijeme kivna na sve i pamtim taj period po praznini, ateizam je prejednostavan i donekle uvrijedljiv da više od ovog što smo ne postoji)


Ne razumijem stvarno šta mi pokušavate reći, otkud sad to neko pranje ruku od crkve kad od pamtivjeka srpska vojska (a četnici su inače pagani? ispostaviće se komunisti i birokrate?) ima njen blagoslov..
tess1 tess1 19:09 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Tes nije glupa, naprotiv, a vidi kako rezonuje.

Vala, lako je sa mnom. :)
gedza.73 gedza.73 19:10 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

milisav68
Ljotićevci su bili Marisav Petrović

Koji je bio predratni komunista i član stranke koja je zagovarala integralno jugoslovenstvo.
Ceo taj rat je komplikovana priča koja je bila različita na različitim prostorima.
Imaš Hrvatsku seljačku stranku koja u Jajcu, u Bosni menja ustavno uređenje Srbije dok je istovremeno deo članova te političke stranke sa ustašama. A osnivača Narodne seljačke stranke u Srbiji (koji nikakve veze sa nacistima nije imao) nakon rata komunisti osude na deset godina robije
predatortz predatortz 19:12 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Prvi put čujem tj čitam o ovome. Odakle je podatak o pokradenoj datoteci? Iz filma o Dijani? - pitam, nisam gledala, nisam imala živaca.


Komunisti nisu dozvolili da se podaci preuzeti od nje objave, odnosno da se ta deca vrate porodicama ili bližim srodnicima koji su preživeli rat.
Dijana je uradila ono što je u tom momentu bilo moguće, spasila je tu decu od sigurne smrti. Većina ih je udomljena po porodicama koje zasigurno nisu bile srpske. Tako da su ta deca odrasla ne znajući ko su, zahvaljujući komunističkim vlastima.
Prijatelj mojih roditelja, dete Kozare, svoju mlađu sestru je "upoznao" dvadesetak godina nakon rata. Odrasla je u hrvatskoj porodici, novi "tata" joj je bio domobran u ratu.
macak_tosa macak_tosa 19:12 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gvozden1

Dubok rez su napravili komunisti

Ozbiljan ožiljak, sasvim ozbiljan.

Tes nije glupa, naprotiv, a vidi kako rezonuje.

A i da Maksa kaže, nema komunizma.
Pa zar ovo nije komunizam.

A gde je Maksa?
gedza.73 gedza.73 19:33 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess
Prvi put čujem tj čitam o ovome. Odakle je podatak o pokradenoj datoteci? Iz filma o Dijani? - pitam, nisam gledala, nisam imala živaca.

pogledaj ove dve priče (u dva komentara). Sa viki
Крајем маја 1945. два агента ОЗНЕ односе албуме са фотографијама деце. По налогу Министарства социјалне политике Хрватске 28. маја 1945. од Диане Будисављевић је узета и целокупна картотека деце, иако није била завршена идентификација и репатријација.

Поводом тога је изјавила:

Казала сам да ако морам картотеку предати, онда ћу му дати све. Кажем му да сам очајно увријеђена. Предајем картотеку, биљежнице за налажење непознате дјеце, регистар за фотографије и биљежницу с пописом особних ознака на дјеци.

Одузимањем документације Диани Будисављевић и њеној сарадници Иванки Џакули, онемогућено је да даље раде на идентификацији великог броја деце. „Знали смо да ће сада многе мајке узалуд тражити своју децу. Страшно растајање у логорима, дугогодишња чежња за њима на раду у Немачкој, а сада неће наћи своје најдраже”. Њена понуда да својим радом помогне на идентификацији деце, у Министарству није прихваћена.

Šta se desilo sa kartotekom koju su komunisti uzeli?
Hrvatska istoričarka Mateušić
Mataušić: Još 2003. godine, kada se u Jasenovcu pripremala stalna postavka muzeja, ali je građa bila u velikoj mjeri otuđena. Zapravo, nismo znali točno gdje se nalazi. Otišla sam u naš depo kako bih skupila materijal i tu nalazim gomilu fotografija djece i neke albume koji godinama nisu bili obrađivani

U četiri albuma uz svaku fotografiju djeteta bio je i datum kada je snimljena. Te fotografije su me proganjale. Djeca u groznom stanju, snimljena u zagrebačkim bolnicama ili u logoru u Sisku. Tada je jedan od članova Savjeta Spomen-područja Jasenovac slučajno došao kod mene, vidio albume i uzviknuo: "To mora da su albumi Diane Budisavljević!".

Ti albumi su njoj bili oduzeti 1945. godine. Pronađeni su na tavanu Više škole za socijalne radnike.

Ko joj je oduzeo nakon četres pete i stavio na tavan? Četnici? Oni što su sarađivali sa ustašama? Ili partizani?
Činilo mi se da sam u ovom tekstu naišao kako su mnogi tek nakon dvehiljadite saznali svoje poreklo koje im više nije bilo važno. Čini mi se kako je išla rečenica da su dva puta ubijeni. Kad su im ubijeni roditelji, kad su kao deca nabijeni u logor i kad im je oduzet identitet.

Dijana Budisavljević je heroina, super heroj, junak. Koja ulica je nosila njeno ime? Koja škola? Da li se o njoj i njenom humanizmu učilo u školama? Da li je postojala serija na komunističkoj televiziji? Dokumentarac?
p.s.
Predator je več odgovorio.






milisav68 milisav68 19:36 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1

Samo malo, vi ste svi ateisti?, interesantno, nisam se nikada ovde izjašnjavala ali ja nisam ateista

Zbog čega je tačno to bitno?

Imaš neke fijoke, pa onda tu guraš sagovornike, iako direktna tema nije religija, već građanski rat pod okupacijom.
gedza.73 gedza.73 19:38 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Ovo je sad druga priča. Isto žena koja spašava decu. Isto arijevka. I isto postupanje komunista.
Poljska bolničarka Irena Sendlerova krišom je izvodila jevrejsku decu iz varšavskog geta, borila se protiv nemačkog okupatora, preživela je surova mučenja i decenijama je ćutala pod vlašću komunista.

Irena, međutim, nije samo spasavala decu, već se pobrinula i da se kasnije vrate roditeljima. Na tankoj hartiji za cigarete beležila je imena dece, kao i ljudi koji su im pružili utočište.

Krila je u teglama podatke ako se ne varam a u ovom tekstu u Blicu ne piše pa da ne jurim na drugim mestima.
U eri komunizma nije smela da govori o onome šta je uradila, jer bi se onda saznalo da je Crvena armija u leto 1944. samo posmatrala kada je Vermaht najbrutalnije ugušio Varšavski ustanak pre nego što je sama umarširala u grad i oterala Nemce.

To komunizam? To komunisti koji se upljuvaše pričama o pravdi, humanosti i dobroti?
Međutim, Jad Vašem, memorijalni centar posvećen žrtvama holokausta, dodelio joj je 1965. godine najveće priznanje koje jevrejski narod dodeljuje onima koji su im pomagali u najmračnijem periodu njihove istorije: proglašena je “Pravednikom među narodima”.




Sve su ovo delovi koji su uspeli da prežive komunistički revizionizam i komunističke istoričare. Šta misliš koliko toga je još nestalo i o koliko se još nevinih žrtava ne zna? Zato skačem kad navodna antifašistička 'udruga' priča o zločinima dok svoje zločince uporno godinama na blogu veliča.

Koja je to knjiga o Diani Budisavljević napisana u SFRJ? Zašto nije ako nije? I gde su tu srpski partizani, komunisti?







tess1 tess1 19:56 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Zbog čega je tačno to bitno?

Šta nije bitno? Pa nisu "slava i krst časni" "bože pravde" "pomoz Bog junaci" i itd neke masonske šifre, kodovi koji kriju tajnu na nepoznatom jeziku i još prije tri dana umro poslednji čovjek koji ga je razumio. I ostadošmo kratkih rukava, zatvoriše se vrata nebeska.

Imaš neke fijoke, pa onda tu guraš sagovornike, iako direktna tema nije religija, već građanski rat pod okupacijom.

Ne, počeo je ovaj niz pitanjem da li znam šta je slava, i sad, sa 6 nivoa prelazimo na 8 jer nisam ateista (i nije me strah priznati). Mene ne interesuju tvoja vjerska osjećanja nego otkad četnici obilaze oko crkve kao oko turskog groblja?

I da, sjetih se ove pjesme, nemam pojma šta ljudi pjevaju i što? Razumije li neko ove riječi?

https://youtu.be/uAiBaMm8hOk
macak_tosa macak_tosa 19:58 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gedza.73
Ovo je sad druga priča. Isto žena koja spašava decu. Isto arijevka. I isto postupanje komunista.
Poljska bolničarka Irena Sendlerova krišom je izvodila jevrejsku decu iz varšavskog geta, borila se protiv nemačkog okupatora, preživela je surova mučenja i decenijama je ćutala pod vlašću komunista.

Irena, međutim, nije samo spasavala decu, već se pobrinula i da se kasnije vrate roditeljima. Na tankoj hartiji za cigarete beležila je imena dece, kao i ljudi koji su im pružili utočište.

Krila je u teglama podatke ako se ne varam a u ovom tekstu u Blicu ne piše pa da ne jurim na drugim mestima.
U eri komunizma nije smela da govori o onome šta je uradila, jer bi se onda saznalo da je Crvena armija u leto 1944. samo posmatrala kada je Vermaht najbrutalnije ugušio Varšavski ustanak pre nego što je sama umarširala u grad i oterala Nemce.

To komunizam? To komunisti koji se upljuvaše pričama o pravdi, humanosti i dobroti?
Međutim, Jad Vašem, memorijalni centar posvećen žrtvama holokausta, dodelio joj je 1965. godine najveće priznanje koje jevrejski narod dodeljuje onima koji su im pomagali u najmračnijem periodu njihove istorije: proglašena je “Pravednikom među narodima”.




Sve su ovo delovi koji su uspeli da prežive komunistički revizionizam i komunističke istoričare. Šta misliš koliko toga je još nestalo i o koliko se još nevinih žrtava ne zna? Zato skačem kad navodna antifašistička 'udruga' priča o zločinima dok svoje zločince uporno godinama na blogu veliča.

Koja je to knjiga o Diani Budisavljević napisana u SFRJ? Zašto nije ako nije? I gde su tu srpski partizani, komunisti?



Bilo, ne ponovilo se!
Neka je večna slava Ireni i Diani!
tess1 tess1 20:04 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Predatortz i Gedžo, pročitala sam sad sve. Moram razmisliti prvo o svemu. :)
gedza.73 gedza.73 20:10 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1
Predatortz i Gedžo, pročitala sam sad sve. Moram razmisliti prvo o svemu. :)

Važi. Ujedno obrati pažnju na Predatorov komentar šta piše na spomenicima i uporedi sa posleratnim betonskim monumetnima 'ovde su stradali antifašisti u borbi protiv okupatora i njegovih saradnika'. U Jasenovcu je prilikom otbvaranja (porilično bednog od strane države kao poslednjeg spomenika i nakon mnogih koji slave 'veličanstvenu' često samoubilačku partizansku borbu) rečeno upravo to. Priča kaže da okupljeni Srbi nisu mogli da veruju. Neki komunistički antifašisti su otvaranje spomenika proslavili u obližnjoj kafani dok je narod bukvalno provalio i počeo da ljubi spomenik.

milisav68 milisav68 20:38 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1

Šta nije bitno? Pa nisu "slava i krst časni" "bože pravde" "pomoz Bog junaci" i itd neke masonske šifre, kodovi koji kriju tajnu

A-ha, Bog čuva Srbe :)

A i englesku kraljicu i garantuje za američki dolar.

To mora da je deveta kapija.

Što se tiče četnika, oni svuda prave probleme, pa i u religijskim pitanjima, tako da to sve treba po kratkom postupku.

Onda ne mora da se razmišlja, i da nam se zbunjuje omladina.

Jel vidiš koliko problema oni prave, 70 godina od početka rata.

Četnici su zlotvori, mi branimo narod, reče Prle dok obara snajku - Anđelku.
tess1 tess1 21:24 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Jel vidiš koliko problema oni prave, 70 godina od početka rata.

A na to ti ciljaš, naslutih al reko nije valjda da čuje kundak o vrata u gluvo doba noći i prvo skine ikonu sa zida, sakrije u ormar, nije valjda da proživljava vrijeme u kojem nije živio.

Crkva na dlanu ovog murala iz Valjeva "Budućnost je u tvojim rukama" nam veli da ljudi u Srbiji u 2021. otvoreno (kao dlan?) iskazuju svoja vjerska (i druga?) osjećanja..



Šantić u Mostar, Starina Novak u Sokocu i D. Ivković u BL





freehand freehand 21:35 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

milisav68
gedza.73
Nedićevci su uspevali da neke izvuku iz tih logora.

Mala crtica.

Ljotićevci su bili pronemačka i profašistička organizacija.

Ljotićevci su bili Marisav Petrović koji je skupljao ljude po Kragujevcu i sprovodio na streljanje.

Međutim, u Palanci je bio logor pod njihovom komandom, gde su bila deca, odnosno današnjim rečnikom - tinejdžeri koje su navatali da su ih komunisti vrbovali, za razne zadatke.

I oni su preživeli rat, jer nisu ginuli zbog sumanotih ideja.

I posle kaže - logor nije dobar, prevaspitavanje ne valja, arbajt maht fraj ne valja.
Mita ne valja?!
A glave su im spasli.
freehand freehand 21:39 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Prijatelj mojih roditelja, dete Kozare, svoju mlađu sestru je "upoznao" dvadesetak godina nakon rata. Odrasla je u hrvatskoj porodici, novi "tata" joj je bio domobran u ratu.

Što je vrlo bitno, da bi se napravila razlika u odnosu na muža gospođe Dijane koji je bio - šta?
freehand freehand 21:51 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1
Predatortz i Gedžo, pročitala sam sad sve. Moram razmisliti prvo o svemu. :)

dok se budeš bavila razmišljanjem - nemoj zaboraviti odakle su, kako su deca dospevala u jastrebarsmo a naročito ko je taj logor zauzeo i decu oslobađao. uprkos rodoljubima koji su zaprečavali teritorije iza leđa ustaša i Nemaca i "čuvali narod".
26. августа 1942. Четврта кордунашка бригада НОВЈ заузела је Јастребарско. У логору је затечено 727 заточених дечака и девојчица. Командант бригаде Никола Видовић забележио је о сусрету са малим логорашима:
У мемљивим зидинама старог дворца налазило се 727 дјечака и дјевојчица, углавном предшколског узраста. Њих су „преваспитавале“ часне сестре. Наравно, то преваспитавање било је у усташком духу. Хтјеле су у неку руку да створе нове „јањичаре“. Сирота дјеца су на капама или реверима носила слово „У“, Живјела су под невјероватно тешким околностима. Због глади, болести и начина „васпитања“ дневно је умирало по неколико дјечака и дјевојчица.

Чим су ти мали измучени сужњи усташке самовласти чули пуцњаву и видјели партизане, неизмјерна радост испунила их је надом да ће бити ослобођени. Касније смо дознали од њих како су се усплахирили сви подједнако од страха због пуцњаве и због узбуђења да би их неко могао ослободити. Ганули су нас повици и чежњиви погледи дјеце начичкане иза решетака закључаног логора. Партизани су брзо отворили врата и дјеца су јурнула на сунце. Од радости су скакала и вјешала се о вратове бораца, својих ослободилаца. Општа врева и граја потрајала је неколико часака. Неколико најисцрпљенијих онесвјестило се на дневном свјетлу и сунцу ...

Неки борци 4. кордунашке бригаде пронашли су међу заробљеном дјецом своју, неко сина или кћер, или дјецу својих рођака или комшија.

То одушевљење ослобођених малих логораша врло је тешко описати...

[8]

Партизани су ослободили заточенике и стрељали руководиоце и неке од васпитачица у логору. Након тога логор више није обновљен.

Naravno, nemoj preskočiti ni ovaj momenat sa ratnim zločinima partizana koji su kolege ovdašnjih domaćina postreljali bez suda, takoreći hladnokrvno komunistički. Krajnje je vreme da neko za to odgovara.

KLIK
freehand freehand 21:53 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

More, da umem da crtam, ja bih ga nacrtao, stao mirno i rekao:
Ratko, izvini za sve što sam srao o tebi!

freehand freehand 21:54 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

70 godina od početka rata.

A i matematika ih malo jebe, ne samo veronauka.
milisav68 milisav68 21:57 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

tess1

A na to ti ciljaš, naslutih al reko nije valjda da čuje kundak o vrata u gluvo doba noći i prvo skine ikonu sa zida, sakrije u ormar, nije valjda da proživljava vrijeme u kojem nije živio.

Ma ne, to je Katabaza.
gvozden1 gvozden1 22:10 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

nego otkad četnici obilaze oko crkve kao oko turskog groblja?

:)
Ne možeš da se oslobodiš toga.

Četnici su bili vojska ko vojska, sastavljena od raznih tipova sa raznim uverenjima, i vernika, ateista, pripadnika raznih stranaka, onih van stranaka, sastav te vojske je odslikavao sastav društva.
Svega čega je bilo u društvu bilo je i u toj vojsci.

Pošto je u društvu bilo više vernika i u toj vojsci ih je bilo više.

Oni su bili vojska kakva je svaka normalna vojska u svakoj državi.

Komunisti a time ni njihova paravojska nisu bili to, oni su bili čudaci, njihov sastav nije odslikavao sastav društva.
To je bilo strano telo u društvu, i zato se makar u Srbiji nisu mogli primiti, gledali su, narod, građani, na njih, na komuniste, kao na nakaze, na nešto nenormalno čega se treba kloniti.

Pričam o većini, velikoj većini.

gedza.73 gedza.73 22:27 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

f.
Naravno, nemoj preskočiti ni ovaj momenat

U kome se pominje Andrija Hebrang, Vladimir Bakarić i njegovo odbijanje srpskih planova u dva navrata (tokom četres druge i četres treće) za napad na logor, kao i Titove raporte Moskvi u kojima piše o 'deset hiljada najboljih sinova Hrvatske' u logoru kao i deci ali bez nacionalnog predznaka. Jednom je rekao da je podjednako bilo Hrvata i Srba.
Pored ovog napada (koji je bio moguć) je bio još jedan manji kad je par logoraša izašlo da radi van žice (električar) pa je došlo do puškaranja pošto je bilo par partizana u blizini.

Takođe tokom partizanskih pregovora sa Nemcima (o kojima takođe nikad nismo učili a kad se saznalo za te pregovore tvrdilo se da je to briljantan taktički potez... kao onaj kad je Tito u nekoliko juriša na najjaču tačku slao partizane koji su ginuli kao mušice pa onda optužio Koču popovića za izdaju a on sam se izgubio u šumi) je došlo do razmene Titove žene (koju je ostavio trudnu i prešao na sledeću, Kapičićevu 'devojčicu' koja nije baš bila u vinklu) koja je oslobođena iz logora i razmenjena za neke nemačke oficire.
milisav68 milisav68 22:28 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand

I posle kaže - logor nije dobar, prevaspitavanje ne valja, arbajt maht fraj ne valja.
Mita ne valja?!
A glave su im spasli.

Ne bi to pričao da je tako preživeo tvoj deda/otac.

Možda su trebali preživele da streljaju posle rata, da ne kvare sliku visokomoralne vojske oslobodilaca.

Šta si radio u ratu?

Bio u Mitinom ligoru.

Po kratkom postupku!

milisav68 milisav68 22:31 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
70 godina od početka rata.

A i matematika ih malo jebe, ne samo veronauka.

E sad si me razotkrio :)

Dal je moguće da ništa pametnije ne možeš da smisliš?

gedza.73 gedza.73 22:33 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
U mojoj rodnoj Tuzli je to dignuto na viši nivo. Tamo doslovno stoji "srpski fašistički agresor"

Nemam šta da ti kažem. Tebi najviše verujem ovde kad pričaš o tome jer si jedini iskusio i imaš to ratno iskustvo koje nisi želeo.

I da ti kažem da ponekad moji komentare koji su možda preoštri su upućeni sa namerom određenoj grupi ljudi ovde. Otprilike onima koje si naveo.
freehand freehand 22:35 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Šta si radio u ratu?

Bio u Mitinom ligoru.

Po kratkom postupku!

Ovo je nešto dokumentarno što se na антикомунисти-четници.rs razmenjuje uz šljivovicu ili je neki čaršijski vic za maloumne?
freehand freehand 22:40 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

milisav68
freehand
70 godina od početka rata.

A i matematika ih malo jebe, ne samo veronauka.

E sad si me razotkrio :)

Dal je moguće da ništa pametnije ne možeš da smisliš?




Izvini što znam da računam...
Inače, ako je to neko opravdanje - ništa nisam smišljao. Sad bih morao da smišljam zašto sam ja kriv zato što blogovski gibaničari tvrde da neko ko nema vlast hapsi najvećeg tajkuna u državi i ne znaju osnovne računske operacije, al me mrzi.
A i zabole me baš.
predatortz predatortz 22:45 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni


I da ti kažem da ponekad moji komentare koji su možda preoštri su upućeni sa namerom određenoj grupi ljudi ovde. Otprilike onima koje si naveo.


Nema razoga za ovim. Ti iznosiš činjenice.
Jesu li neki Srbi iz Bosne činili zločine u Srbiji u oba svetska rata?
Jesu, nažalost.
Tu činjenicu ni moje priznaje, ni nečije negirnje ne može promeniti.
freehand freehand 22:48 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz

I da ti kažem da ponekad moji komentare koji su možda preoštri su upućeni sa namerom određenoj grupi ljudi ovde. Otprilike onima koje si naveo.


Nema razoga za ovim. Ti iznosiš činjenice.
Jesu li neki Srbi iz Bosne činili zločine u Srbiji u oba svetska rata?
Jesu, nažalost.
Tu činjenicu ni moje priznaje, ni nečije negirnje ne može promeniti.

Ruke šire, u lica se ljube
za junačko pitaju se zdravlje.
Sve serdar do vojvode...

Da se usere čovek...
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:55 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
Prvi put čujem tj čitam o ovome. Odakle je podatak o pokradenoj datoteci? Iz filma o Dijani? - pitam, nisam gledala, nisam imala živaca.


Komunisti nisu dozvolili da se podaci preuzeti od nje objave, odnosno da se ta deca vrate porodicama ili bližim srodnicima koji su preživeli rat.

Već sam jedno reagovao na ovu laž. I opet ću.
Između ostalih i zagrebački časopis "Arena" je godinama vodila akciju pronalaženja i spajanja sa porodicama otete djece sa Kozare. Dugo je Arena bila njačitanija novina pod i na Kozari.
Božidarka Frajt je jedno od djece sa Kozare.
Božidarka iz Velike Žuljevice
Gosti urednika Zagrebačke televizije, te večeri, bili su Kozarčani. Pred kamere i pod svjetlost reflektora sjeli su generali i heroji, kuriri i djeca s neobičnim ratnim sudbinama.

Link
predatortz predatortz 23:03 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Da se usere čovek...


I bez toga ostavlljaš trag.
Šta ti nije jasno?
Da postoje Srbi iz Bosne koji su svesni toga da su neki Srbi napadali Srbiju kao austrougarski soldati, a neki ubijali narod po Srbiji kao Titovi banditi, otimajući ljudima kuće i stanove?
Postoje!
Postoje i oni, a ja sam jedan od tih, koji su svesni da nas bez Srbije nema. Da je nama jaka Srbija važna kao i vama rođenim ovde, ako ne i više. Jer, vi ćete i u slaboj nekako preteći, mi bez jake Srbije nećemo.
I to nema nikakve veze sa Gvozdenom i Gedžom.
Sve ovo sam znao i bez njih i bez ovog mesta, tako da te tvoje šupačke insinuacije samo govore o tvojoj karakternoj niskosti.
milisav68 milisav68 23:05 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand

Ovo je nešto dokumentarno što se na антикомунисти-четници.rs razmenjuje uz šljivovicu ili je neki čaršijski vic za maloumne?

Ne, to je aluzija na pošalicu iz filma Sabirni centar.

- Tata, da se dopišem ispod tebe?
- Ne dolazi u obzir, da mi kvariš sveti lik!

I da ne pišem drugi komentar.

Uopšte nije bitno šta se stvarno desilo sa hapšenjem Miškovića, stvorena je iluzija da ga je on lično uhapsio.

Tako je do danas, on sve rešava i sve stiže.

Verovatno si gledao snimak, gde žena kaže da neće više da jede ćevape, jer se prave od ljudi, i da ON brine o NAMA.

To što mi znamo da je Mišković živ i zdrav, i da je kupio Sava Centar, možemo da okačimo mačku o rep.
predatortz predatortz 23:10 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Već sam jedno reagovao na ovu laž. I opet ću.
Između ostalih i zagrebački časopis "Arena" je godinama vodila akciju pronalaženja i spajanja sa porodicama otete djece sa Kozare. Dugo je Arena bila njačitanija novina pod i na Kozari.
Božidarka Frajt je jedno od djece sa Kozare


Jeste, dvadesetak godina nakon rata. Kad je moj dobri čika Gojko pronašao sestru Radmilu (to ime su joj dali otac i majka, kad su se našli nosila je drugo) koja do tad nije znala ni ko je, ni šta je.

A evidencija postojala i sve je moglo biti završeno za godinu dana. Bar za one sa Dijaninog spiska.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:41 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Ko joj je oduzeo nakon četres pete i stavio na tavan? Četnici? Oni što su sarađivali sa ustašama? Ili partizani?
Činilo mi se da sam u ovom tekstu naišao kako su mnogi tek nakon dvehiljadite saznali svoje poreklo koje im više nije bilo važno. Čini mi se kako je išla rečenica da su dva puta ubijeni. Kad su im ubijeni roditelji, kad su kao deca nabijeni u logor i kad im je oduzet identitet.

Dijana Budisavljević je heroina, super heroj, junak. Koja ulica je nosila njeno ime? Koja škola? Da li se o njoj i njenom humanizmu učilo u školama? Da li je postojala serija na komunističkoj televiziji? Dokumentarac?
p.s.
Predator je več odgovorio.



Ovo je tacno sto se tice kartoteke i dokumenata. I to nije jedini slucaj. Jedino nije jasno u ovoj raspravi za sta to sluzi kao dokaz ili koji argument bi trebalo da podrzi.

Jedan od kljucnih razloga zasto su komunisti posle rata sklanjali odredjenu dokumentaciju ili marginalizovali odredjene price nije jer su posebno mrzeli Srbe a voleli recimo Hrvate nego zato sto se prica iz te dokumentacije nije uklapala u specifican mit o NOB koji su stvarali*. To ne znaci cak ni da bi neki od tih dokumenata srusili taj mit nego nisu znali sta ce sa tim u okviru svoje price. Sve sto se nije uklapalo je stavljano sa strane. Jugosloveska istoriografija o Holokaustu na teritoriji Jugoslavije je recimo dobar primer za to iako se ne moze reci da je jedna od bitnih odlika partizana (ili jugoslovenskih komunista) da su bili antisemiti. A i kod marginalizacije prica nije jedini kriterijum bio da li je nesto nacionalisticka prica ili ne. Ima primera iz nacionalnih mitova i Srba i Hrvata koji su bili uklapljani u partizanski mit.

Evo i ovaj danasnji domoljubni narativ u Hrvatskoj je zasnovan na par 'jakih' momenata a ostatak je negde sa strane. A nisu to samo komunisti ili Hrvati radili. Britanski mit o prvom sv. ratu je isto jako fokusiran na jednu odredjenu pricu. Tako da su svi ti posleratni narativi ideoloski odredjene i nije lose biti malo oprezniji kod interpretacija pojedinacnih epizoda iz rata ili posle rata.

*Da razjasnim da to sto je o necemu stvaran mit ne znaci da se to nije desilo - da recimo partizani nisu bili antifasisti. Posleratni narativi naravno uvek sluze da se o tome stvori slika koja ce biti povoljna po 'pobednike' a nepovoljna po 'gubitnike'.

Svaka čast. Ja se jurim sa dunđerima, lepo će da mi dođu glave. Moji bem mu miša oću da mi rade nešto sa seljačkom ciglom, dovukao sam šticar hrastovine (ima malo bukovine al' što kažu da je nije sramota od gazde od šume do kuće bi istrulila) pa dole bi išao struganik kao pločice (ili neki sličan), ogroman kamin-ložište u kome možeš da sediš i pečeš prase. Sto od hrastovine sa kombinacijom kovanog gvožđa koji će da se postavi i samo sa kamionskom dizalicom da pomere kad ruše zgradu. Negde oko osamdesetak kvadrata, neka vrsta zimske bašte.

Plan je takav a verovatno će da prođe dosta vremena dok se dovrši. U nastavku u drugoj prostoriji iste veličine ide mišmaš. Industrijski šank (metalni profili i drvo), ugaona garnitura sa projektorom, na platou neki stari auto (našao sam Ford iz sedamdesetih za 700 eura, treba samo da lepo izgleda za ukras ne da se vozi) ili motor, fotelja sa mini bibliotekom (i to ću u uglu da pored grejanja stavim pećku na drva), šareni taburei, dva, tri stilska stola sa različitim stolicama tipa pačvork ili krupni cvetovi, gobleni, slike... Više stilova. Biće promena ali ima dosta prostora pa će sve da se uklopi. Samo da mi je jedno pet godina a da ništa drugo ne radim.


Ovo zvuci jako dobro. Zabelezio sam da te pitam za pet godina dokle se stiglo sa Planom.
freehand freehand 23:45 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Uopšte nije bitno šta se stvarno desilo sa hapšenjem Miškovića, stvorena je iluzija da ga je on lično uhapsio.

Razumem ja da ekipi ovde zaista nikad nije bitno šta se stvarno desilo.
Astvarno se desilo da je Vučić bio taj koji je organizovao i izdao nalog za to hapšenje, iako, kako ti kažeš, nije imao vlast.
To se desilo.

To što mi znamo da je Mišković živ i zdrav, i da je kupio Sava Centar, možemo da okačimo mačku o rep.

To svi znaju, ali to stvarno više nije važno, pošto je relativizatorska "svi su isti" ekipa odradila posao i pomogla nečastivom da potpuno zombifikuje masu.
E sad možete da svog Vučića nabijate na nos redom smejući se sopstvenim sjajnim fazonima.
Inače, od 1941 do 2021 ima osamdeset godina. A to je osam decenija.
freehand freehand 23:54 15.11.2021

Re: za antifašizam spremni

predatortz
Da se usere čovek...


I bez toga ostavlljaš trag.
Šta ti nije jasno?
Da postoje Srbi iz Bosne koji su svesni toga da su neki Srbi napadali Srbiju kao austrougarski soldati, a neki ubijali narod po Srbiji kao Titovi banditi, otimajući ljudima kuće i stanove?
Postoje!
Postoje i oni, a ja sam jedan od tih, koji su svesni da nas bez Srbije nema. Da je nama jaka Srbija važna kao i vama rođenim ovde, ako ne i više. Jer, vi ćete i u slaboj nekako preteći, mi bez jake Srbije nećemo.
I to nema nikakve veze sa Gvozdenom i Gedžom.
Sve ovo sam znao i bez njih i bez ovog mesta, tako da te tvoje šupačke insinuacije samo govore o tvojoj karakternoj niskosti.

To je valjda taj stokholmski sindrom i autošovinizam.
Svejedno - uživaj ti u tome, tvoja stvar. Ali koliko je besmisleno i odvratno kad domaćini razvezu o Srbima kao ibermenšima a svakog ko kaže da je to obično sranje zovu ustašom i/ili komunistom, još je tri putaodvratnije kad sami počnu da licitiraju srpskošću i onom fašističkom "porodičnošću". Jer tako su nacisti po rasnim zakonima ispitivali poreklo i "porodičnost" do n-tog kolena.
No nije to bitno. Bitno je da sad ovde nije dovoljno mrzeti Hrvate, pa muslimane, pa Crnogorce. Sad smo došli i dobosanskih Srba, Kordunaša, Ličana, Banijaca.
Pa poremećeni umovi, nadriistoričari iz Laze i džibra-sajentolozi ostvaruju neviđene rezultate u vrcanju baljezgarija, šteta je samo što nema više publike.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:14 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
Uopšte nije bitno šta se stvarno desilo sa hapšenjem Miškovića, stvorena je iluzija da ga je on lično uhapsio.

Razumem ja da ekipi ovde zaista nikad nije bitno šta se stvarno desilo.
Astvarno se desilo da je Vučić bio taj koji je organizovao i izdao nalog za to hapšenje, iako, kako ti kažeš, nije imao vlast.
To se desilo.

To što mi znamo da je Mišković živ i zdrav, i da je kupio Sava Centar, možemo da okačimo mačku o rep.

To svi znaju, ali to stvarno više nije važno, pošto je relativizatorska "svi su isti" ekipa odradila posao i pomogla nečastivom da potpuno zombifikuje masu.
E sad možete da svog Vučića nabijate na nos redom smejući se sopstvenim sjajnim fazonima.
Inače, od 2941 do 2021 ima osamdeset godina. A to je osam decenija.

Sve kao iz priručnika o proizvodnji pristanka.
Jučašnju laž danas zatrpaš novom laži koju začiniš patetikom i frazama o borbi protiv korupcije, sutra ide nova laž i nova galama...
Kad kažeš: Stanite ljudi, uključite malo i mozak, ako ga imate, uporedite juče, danas, sutra.
Tada dobijaš etikete, kritike kako voliš ovog ili onog, pljuvačku u lice...
freehand freehand 00:59 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

kamilo_emericki
freehand
Uopšte nije bitno šta se stvarno desilo sa hapšenjem Miškovića, stvorena je iluzija da ga je on lično uhapsio.

Razumem ja da ekipi ovde zaista nikad nije bitno šta se stvarno desilo.
Astvarno se desilo da je Vučić bio taj koji je organizovao i izdao nalog za to hapšenje, iako, kako ti kažeš, nije imao vlast.
To se desilo.

To što mi znamo da je Mišković živ i zdrav, i da je kupio Sava Centar, možemo da okačimo mačku o rep.

To svi znaju, ali to stvarno više nije važno, pošto je relativizatorska "svi su isti" ekipa odradila posao i pomogla nečastivom da potpuno zombifikuje masu.
E sad možete da svog Vučića nabijate na nos redom smejući se sopstvenim sjajnim fazonima.
Inače, od 2941 do 2021 ima osamdeset godina. A to je osam decenija.

Sve kao iz priručnika o proizvodnji pristanka.
Jučašnju laž danas zatrpaš novom laži koju začiniš patetikom i frazama o borbi protiv korupcije, sutra ide nova laž i nova galama...
Kad kažeš: Stanite ljudi, uključite malo i mozak, ako ga imate, uporedite juče, danas, sutra.
Tada dobijaš etikete, kritike kako voliš ovog ili onog, pljuvačku u lice...

Ma ovima ovde najdraže je i najslađe kad svju ideološku i političku sliku i priliku nabiju na nos retkima koji su od početka govorili jasno i direktno šta će se desiti sa Vučićem i novoradikalima, uz standardno "isti si Vučić".
I još misle da je to smešno.
Što je ok za većinu glupandera, tragedija je što takve stvari ponavljaju i jedan ili dvojica sa mrvom inteligencije.
Koji razumeju koliko je to lažno ali - kao i u svemu ostalom - bitniji je utisak na krdo u kome zajedno smrde nego istina i dostojanstvo.
Al dobro. SVe što smrdi htelo bi da smrdi, pa nek smrdi. Valjda mu je lepo.
crossover crossover 07:30 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

gedza.73
ceo taj kraj je bio četnički, čačanski, kraljevački. Zašto? zato što su se četnici borili za Srbiju.
Tako da za Kralja i otadžbinu u Srbiji ima drugi smisao


Ми поред Мораве смо више за Краљицу и Отаџбину. Нема ништа лепше него кад се удобно завалиш на задње седиште, а вози те Краљица. God Save the Queen!

gedza.73 gedza.73 08:05 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

kamilo_emericki
Između ostalih i zagrebački časopis "Arena" je godinama vodila akciju pronalaženja i spajanja sa porodicama otete djece sa Kozare. Dugo je Arena bila njačitanija novina pod i na Kozari.
Božidarka Frajt je jedno od djece sa Kozare.

Ti oćeš da kažeš kako Diana Budisavljević laže da su joj komunisti oduzeli kartoteku, da laže da su joj dolazili roditelji koji su tražili svoju decu ali nije mogla da im pomogne pošto su joj komunistički antifašisti oduzeli sve podatke, da hrvatska istoričarka laže da je kartoteka bila na tavanu, da mnoga deca nisu našla svoje roditelje i da ne znaju svoje poreklo a da su, pored kartoteke, komunisti davali oglase u novinama?

Osim toga umešao si pogrešnu priču kako bi dokazao neku svoju poentu pa si se upleo.
U vagonima za stoku, iz Siska je 16. oktobra 1942. dovezeno 566 male, polužive, gladne, žedne i preplašene dece, sa okačenim kartonskim karticama oko vrata, koje su mnogi kidali ili jeli. Među njima je bila i Božidarka, koja je svoju karticu sačuvala, a sa još 30 dece u tajnosti je spasena i raspoređena u prihvatište Crvenog krsta u Zagrebu, odakle ju je samo pet dana kasnije usvojila porodica Frajt.


Pričaš o dva potpuno različita slučaja. O deci sa podacima i deci kojoj su podaci ostavljeni u nekom budžaku, odnosno svoje reči suprostavljaš rečima aktera i istoričarke. Zašto Diana Budisavljević, kao najzaslužnija, nije bila uključena u pomoć pri spajanju dece i roditelja nego su joj komunisti pretili da ukoliko ne pristane na ucenu i preda kartoteku (koju su oni ostavili na tavanu) biće optužena za saradnju sa okupatorom?

gedza.73 gedza.73 08:15 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Gvozden
Ma Gedžo, sve što pričaš se jasno vidi, ko hoće da vidi, i ko ume da gleda.

predatortz
Nema razoga za ovim. Ti iznosiš činjenice.

pokušavam da pišem o tačno određenoj grupi ljudi koji su naneli najveću štetu srpskom narodu. I čija delanja i ideološki fanatizam živimo danas a to su srpski komunisti. Bilo da su iz Šumadije, Bosne ili Hrvatske. Oni su podelili srpski narod i uveli podelu na podobne i nepodobne idući na ruku protivnicima srpskih interesa.

Jedan od primera je Kordunaški proces. Srbe u partizanskim jedinicama koji su potegli tu temu su osudili na smrt i ne streljali nego zaklali. Par godina kasnije njihove sudije koje su ih osudili na smrt (isto Srbi) za isti zahtev u vezi srpskih interesa je Komunistička partija osudila na logor. I to su srpski komunisti radili sa pripadnicima svog naroda na celom prostoru koji je bio pod njihovom kontrolom kako tokom tako i nakon rata.

Kordunaški proces ovaj proces navodi kao montirani sudski proces u kojem su stradala petorica Srba sa Korduna, učesnika Narodnooslobodilačkog rata, zato što su se zalagali za autonomiju Srba u Hrvatskoj i njihovo veće učešće u vlasti u skladu sa razmjerama njihovog stradanja i borbe u Drugom svjetskom ratu

Iako je odluka suda bila da se osuđeni na smrt strijeljaju, bili su zaklani. Sudskom presudom u ovom procesu na višegodišnji prinudni rad i gubitak građanskih i političkih prava osuđeni su: Dragić Bunčić, Dušan Balčin, Milica Vujčić, Milić Napijalo, Milan Napijalo, Jovo Balčin i Ljubo Martinović. U Višnjićevoj knjizi je pored dokumenata i svjedočenja, naveden i stenogram suđenja - optužnica, zaključak i obrazloženje presude, kao i odlomci iz Dnevnika ubijenog Veljka Koraća

Na Kordunu je 1943. godine vlada apatija zbog masovnog stradanja Srba, tifusa i gladi. Od kraja 1941. Kordun je bio gotovo slobodna teritorija. Pojedini partizani žalili su se da se od srpskog naroda traže nove žrtve, da najsposobniji muškarci idu u rat van Korduna.

Nekoliko partizana - sa Veljkom Koraćem i Ilijom Žegarcem na čelu, sastavlja letak koji će im biti smrtna presuda. Obraćaju se Srbima Like, Korduna i Banije, pišu da je poslije velikih žrtava Srba nikao ZAVNOH, u kojem rukovodeću ulogu imaju Hrvati, a oni ne mogu biti zastupnici srpskih interesa, da su Srbi u borbi, a da Hrvati vode ustanak.

Narodni tužilac bio je najuticajniji srpski komunistički prvak Stanko Opačić Ćanica. Vodeći hrvatski komunisti Ivan Stevo Krajačić i Andrija Hebrang nisu bili na suđenju. Srpski komunistički kadrovi, od kojih su neki bili i tužioci na Kordunaškom procesu (Stanko Opačić Ćanica), početkom pedesetih godina dvadesetog vijeka, biće poslani na Goli otok pod optužbom da su izražavali prosovjetske stavove, a koji su se zapravo pobunili, jer su smatrali da se ekonomski zapostavaljaju krajevi u kojima su živjeli Srbi.

gedza.73 gedza.73 08:39 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

crossover
Ми поред Мораве смо више за Краљицу и Отаџбину. Нема ништа лепше него кад се удобно завалиш на задње седиште, а вози те Краљица. God Save the Queen!

Napisao sam ovde da smo se o tu ženu ogrešili. I u pravu si. Takvom kraljicom bi se ponosio svaki narod na svetu. A nas su ubeđivali da je ona izdajnik i neprijatelj srpskog naroda.

Ova prelepa devojaka

je bila rođena sestra naše kraljice.

Bilo bi dobro da pored dokumentarca o Jovanki Broz (koja je mnogo manje uradila za srpski narod od rumunske princeze, srpske kraljice) bude urađen dokumentarac i o kraljici Mariji koja je u Beograd dovela Formulu 1.


Ovo je Italijan koji je pobedio

mada sam mu u muzeju video auto sa drugim brojem.





tess1 tess1 08:43 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

dok se budeš bavila razmišljanjem

:))


Nego, gledam nešto, fino smo juče razmjenili mišljenja, sve na nivou, ili fino smo se izljudikovali, što bi rekli naši stari znate vi koji. :)

Sad jedan dan od sledećeg utorka ako ne napravim Hajde malo o pričamo o Kinezima 2, nisam ništa uradila, kao Hajde da se volimo drugi dio. :)

Zezam se, ee. :)
gedza.73 gedza.73 08:54 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Neues aus der Nachbarschaft
Jedan od kljucnih razloga zasto su komunisti posle rata sklanjali odredjenu dokumentaciju ili marginalizovali odredjene price nije jer su posebno mrzeli Srbe a voleli recimo Hrvate nego zato sto se prica iz te dokumentacije nije uklapala u specifican mit o NOB koji su stvarali*.

Ali u nekom širem kontekstu gde Đilas i Ranković određuju granice Baranje ('ma nije bitno što je granica pomerena ovamo ionako je sve to jedna nacionalna država') tezom da tu ima manje Srba od Hrvata (iako su Srbi tu bili pobijeni), da Dalmacija nije pokrajina nego da se italijanska manjina etnički čisti sa tih prostora čime se menja nacionalna struktura u korist jednog naroda, da se Srbija deli na tri dela, da kolonisti umesto na prostoru gde su živeli dobiju kuće ustaša su, ponekad i sa prislilom, preseljavani u Vojvodinu u švapske kuće, da se nacionalizacija i prisilni otkup različito primenjuje u Srbiji i Vojvodini (surovo i prestrogo), u Hrvatskoj (daleko blaže), u Sloveniji (par slučajeva oduzimanja pokretne imovine dok je u Srbiji i Vojvodini oduzimana i pokretna i nepokretna uz gubitak građanskih prava) oće proradi crv sumnje.

Ovo zvuci jako dobro. Zabelezio sam da te pitam za pet godina dokle se stiglo sa Planom.

Kao i svaka Petoletka
gedza.73 gedza.73 09:07 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Neues aus der Nachbarschaft
Da razjasnim da to sto je o necemu stvaran mit ne znaci da se to nije desilo - da recimo partizani nisu bili antifasisti.

Ovde ima jedan zanimljiv momenat koji se tiče datuma. Kad? Srbiju je 6. aprila napala nacistička Nemačka. U Čačku komunisti igraju prijateljsku utakmicu sa nacistima, komunisti u grupi V..f..nešto pomažu Nemcima prvih dana rata, vrše se diverzije u jugoslovenskoj vojsci, Koča Popović poziva na dezertiranje...

Komunisti, kao moskovski poslušnici, su u savezu sa fašistima. Taj savez se raskida ne kad je napadnuta Srbija nego kad je napadnut SSSR. tek tada oni postaju antifašisti i to kad partizani ubijaju Srbina koji je pri tom izbeglica.
ŠBBKBB da je Nemačka napala Rusiju 1942? Komunisti bi tek tada postali antifašisti?
I zašto su uhapsili predratnog antifašistu, osnivača antifašističkog fronta i poslali ga na robiju?

Komunistima je pre svega i iznad svega bila ideologija. Loša procena sovjetske snage dovodi do građanskog rata u Srbiji jer su mislili, pogrešnim tumačenjem depeša iz Moskve, da Rusija samo što nije stigla u Srbiju i da se prelazi u drugu fazu. Revoluciju. Pa dolazi do sukoba sa srpskim monarhističkim partizanima (čuveni Kurt Vonegat tako u svojoj knjizi naziva taj pokret ali je Milica Đilas cenzurisala i izbacila par najvažnijih detalja koji nisu išli u prilog zvaničnom titoističkom narativu)
gvozden1 gvozden1 09:56 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni


Ovde ima jedan zanimljiv momenat koji se tiče datuma. Kad? Srbiju je 6. aprila napala nacistička Nemačka. U Čačku komunisti igraju prijateljsku utakmicu sa nacistima, komunisti u grupi V..f..nešto pomažu Nemcima prvih dana rata, vrše se diverzije u jugoslovenskoj vojsci, Koča Popović poziva na dezertiranje...

Kad sam pisao ono o fudbalu među neprijateljski vojnicima, ta mi utakmica pala na pamet, i htedoh da napišem da ona nije jedan od primera, jer oni se tad nisu smatrali neprijateljima.

I nije Koča sam pozivao na dezertiranje, to im je bila zvanična politika, to i pozivanje na udranički rad po fabrikama, jer je to dobro za nemačku privredu.
milisav68 milisav68 10:43 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
Valjda mu je lepo.

Pomeni i Đilasa :)

Pošto Lečić na Pinku reče da mu je on namestio aferu za silovanje.

A Đilas lopov ukrao 619 meleona, al nikako da ga uhapse.

Goca Čomić smišlja nove dijaloge u vladi.

Vesić stavlja novu kaldrmu.

Mali pita Vlahovića gde još da uloži.

Čeda razočaran, a Krle mu objašnjava da se strpi, jer njegovo vreme tek dolazi.

Jelena Trivan, gde se beše ona uglavila?

E da, i Čanak sviro i pevo na Pinku.

Jbte, taj Pink služi za propiranje :)

To je ta čuvena opozicija za koju je trebalo da glasamo, a nismo i onda je došao zli Vučić.

Pre će biti da se oni dobro zezaju.
freehand freehand 10:51 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

To je ta čuvena opozicija za koju je trebalo da glasamo, a nismo i onda je došao zli Vučić.

Ma jok, to je mada si zbrljao svašta, sem Vesića, bila vlast. A ti si glasao za koga si glasao i dobili smo to što smo dobili.
Inače, sličnom logikom dobili smo komuniste. Pošto su oni posledica prethodne vlasti u kojoj je bilo više diktature, prevrata, političkih ubistava nego normalnog političkog života. Demokratija u kojoj kralj postavlja i smenjuje vlade a poslanici se ubijaju u skupštini dosta je interesantna demokratija, naime.

milisav68 milisav68 11:24 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

freehand
To je ta čuvena opozicija za koju je trebalo da glasamo, a nismo i onda je došao zli Vučić.

Ma jok, to je mada si zbrljao svašta, sem Vesića, bila vlast. A ti si glasao za koga si glasao i dobili smo to što smo dobili.
Inače, sličnom logikom dobili smo komuniste. Pošto su oni posledica prethodne vlasti u kojoj je bilo više diktature, prevrata, političkih ubistava nego normalnog političkog života. Demokratija u kojoj kralj postavlja i smenjuje vlade a poslanici se ubijaju u skupštini dosta je interesantna demokratija, naime.


Pomeni i kralja :)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:32 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Loša procena sovjetske snage dovodi do građanskog rata u Srbiji jer su mislili, pogrešnim tumačenjem depeša iz Moskve, da Rusija samo što nije stigla u Srbiju i da se prelazi u drugu fazu.


Pa Staljinu je to otvaranje fronta u Jugoslaviji bas trebalo. Hitler verovao da je sa tim zavrsio.

Ali u nekom širem kontekstu gde Đilas i Ranković određuju granice Baranje ('ma nije bitno što je granica pomerena ovamo ionako je sve to jedna nacionalna država') tezom da tu ima manje Srba od Hrvata (iako su Srbi tu bili pobijeni), da Dalmacija nije pokrajina nego da se italijanska manjina etnički čisti sa tih prostora čime se menja nacionalna struktura u korist jednog naroda, da se Srbija deli na tri dela, da kolonisti umesto na prostoru gde su živeli dobiju kuće ustaša su, ponekad i sa prislilom, preseljavani u Vojvodinu u švapske kuće, da se nacionalizacija i prisilni otkup različito primenjuje u Srbiji i Vojvodini (surovo i prestrogo), u Hrvatskoj (daleko blaže), u Sloveniji (par slučajeva oduzimanja pokretne imovine dok je u Srbiji i Vojvodini oduzimana i pokretna i nepokretna uz gubitak građanskih prava) oće proradi crv sumnje.


Ima ovde svega. Nesto mi je poznato a nesto ne. Ipak, tesko je verovati da su imali jasnu strategiju ili agendu i da su prema njima sve te pojedinacne planove sprovodili. Ima tu mnogo i do lokalnog gde se neki lokalni funkcionercici hoce dokazati da su veci popovi od pape. Oni su recimo bili kljucni da se neprijatelj prepozna i posalje na Goli Otok ili za oduzimanje imovine.

Kao i svaka Petoletka


Samo napr(ij)ed! U bolju buducnost!
gedza.73 gedza.73 11:47 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Samo napr(ij)ed! U bolju buducnost!

Ne smem izgubiti ako kanim pobijediti.
Ipak, tesko je verovati da su imali jasnu strategiju ili agendu i da su prema njima sve te pojedinacne planove sprovodili. Ima tu mnogo i do lokalnog gde se neki lokalni funkcionercici hoce dokazati da su veci popovi od pape. Oni su recimo bili kljucni da se neprijatelj prepozna i posalje na Goli Otok ili za oduzimanje imovine

Da, to jeste. Ali takođe direktive Kominterne imaju ogroman uticaj. Jugoslovenski komunisti su bespogovorno prihvatili ruske, komunističke imperijalističke ciljeve, evropski komunisti su odbili.
Direktive Kominterne su bile rasturanje Jugoslavije i stvaranje nacionalnih država koje bi postale svojetske balkanske republike. Takođe je srpska 'velikoburžoazija' bila optužena za ugnjetavanje naroda i narodnosti a kao najveći greh joj je uzeto što nije priznala SSSR i što je prihvatila ruske izbeglice nakon komunističkog progona.

Najgore od svega što su srpske komuniste odnosno srpske socijaldemokrate koji bi možda pravili neku ravnotežu proglasili za neprijatelje jer su bili za delovanje kroz institucije a ne za revolucionarne metode (čitaj građanski rat).

Srpski komunisti iz Hrvatske su potpisali ZAVNOH gde piše da iz Beograda kreće ugnjetavanje, da su oni pod ropstvom beogradske klike i rezltat se vidi.

Mislim da bi Jugoslavija možda u nekom paralelnom univerzumu uspela da komunisti nisu bili na vlasti totalitarnim metodama nego da su nakon rata nastavljene političke borbe između različitih grupa. Bilo bi komplikovano, bilo bi sukoba ali mislim da bi se došlo do nekog konsenzusa.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:39 16.11.2021

Re: za antifašizam spremni

Mislim da bi Jugoslavija možda u nekom paralelnom univerzumu uspela da komunisti nisu bili na vlasti totalitarnim metodama nego da su nakon rata nastavljene političke borbe između različitih grupa. Bilo bi komplikovano, bilo bi sukoba ali mislim da bi se došlo do nekog konsenzusa.


Samo da odgovorim na ovo posto nemam vremena za ono od gore: jugoslovenska ideja je bila (i ostala) pozitivna i progresivna ideja i starija je i od Aleksandra i od Tita. Samo sto smo to mi svi u 'Regionu' zaboravili kroz ove dve neuspesne interpretacije. Sad da li je bilo realisticno ocekivati da se u 20om veku na tom nasem prostoru uz sve nasledjene probleme realizuje ideja cije je vreme realizacije u Evropi bio 19i vek je slazem se pitanje o kome se moze spekulisati. Sta je donekle paradoksalno je da ono sto veze danasnje ljude na prostoru bivse Jugoslavije nije toliko specificno ideolosko sfrj nasledje (u koje je tadasnja vladajuca elita ulagala onoliko energije i resursa) nego drustveno i jezicko-kulturno zajednistvo. Bas kao sto je i bio cilj u 19om veku. Eno ga dobar primer u tvom citatu Alana Forda od gore - nisi ga citirao na italijanskom.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:43 12.11.2021

Dozvolite da se obratim

Ratko Mladić je bio komunista.

Pa šta?
Bio.
Ima li stručnjaka za jezik ovdje da objasne koje je to vrijeme? Mnogi ljudi kroz život mjenjaju svoja uvjerenja.
Ja nisam bio komunista, ja sam to i danas, ja i danas vjerujem da čovjek čovjeka ne treba biti eksploatisati, maltretirati već treba da sarađuju. Ako to danas nije slučaj ne znači da se treba prestati nadati i vjerovati da će to jednog dana biti tako.
I ja sam, kao i Mladić, svoj moralni sistem formirao,uglavnom, na junačkoj narodnoj pjesmi jer jedina knjiga u mojoj kući do 11-e mi godine biješe neka poluraspadnuta zbirka jnačkih narodnih pjesama. Za razliku od Mladića ja u njima ne nađoh da je junaštvo svetiti se potomcima ljudi koji su napravili neko zlo mojim precima.
Ratko Mladić je kriv, čak i ako nije naredio ili izvršio ni jedan zločin, što nije spriječio činjenje zločina ili kaznio svoje potčinjene koji su ih počinili.
I trba da odgovara za ta nečinjenja.
Sudovi za ratne zločine su najčešće politički sudovi gdje se sudi gubitnicima ili manje jakoma.
I sudovi u Hagu ili Sarajevu su takvi, sudovi sa dvostrukim aršinima.
Koliko god bili pristrasni i neobjektivni ti sudovi su uklonili jedan broj ubica sa ulica i srpskih gradova. Nije bilo lijepo i ugodno sretati neke ljude u Prijedoru koji su se hvalili svojim "junaštvom" a koja su sigurno počinili. "Junaštv" u kojima su ubijani, ne ratni protivnici, čak ni ideološki, samo ljudi koji su se slučajno rodili kao Bošnjaci ili Hrvati. Stradali su i neki Česi, Slovaci zbog toga što su bili katolici ili se sumnjalo da jesu.
Na blogu se vrlo malo progovori o tome koja je to Srbija što štiti ovaj mural i zbog čega.
Zbog Mladića bivšeg komuniste? Zbog Mladića koji je vodio jednu vojsku koja je u većini slučajeva pošteno ratovala i branila narod koji je predstavljala? Zbog Mladića koji je imao za ratnu taktiku "raspamećivanje" jednog grada? Zboh Mladića i njegove uloge u Srebrenici? Zbog guranja prsta u oko ljudima koji bi da žive normalan život a prošlost ostave iza sebe i da je prepuste onima koji se sa njom bave profesionalno?

gedza.73 gedza.73 15:41 12.11.2021

Re: Dozvolite da se obratim

Ratko Mladić je bio komunista.
Pa šta?
Bio.

Hteo sam da ti verujem na reč da je bio al' reko' da proverim za svaki slučaj i nisam uspeo da pronađem njegovu izjavu koja bi potvrdila ovo što kažeš. Nema nigde da je Ratko Mladić pre zločina u Srebrenici izjavio kako on više nije komunista. Ili posle zločina da više nije. Niti da su komunisti nakon tog zločina tražili njegovu smenu.
Inače je simptomatično da su veliki komunisti ujedno i velike ubice. Bilo da su ostali komunisti do kraja života (poput Staljina i njemu sličnih) ili su se zadojeni netolerancijom samo prebacili u drugi isključiv pogled na svet poput bivših komunista Marisava Petrovića (komunisti poput njega su nakon rata cinkarili ljude i učestvovali u streljanjima) ili Musolinija (za njega je Lenjin govorio da je jedan od najvećih drugova ili komunista nisam siguran)

Ja nisam bio komunista, ja sam to i danas, ja i danas vjerujem da čovjek čovjeka ne treba biti eksploatisati, maltretirati već treba da sarađuju.

Ovo je lepo rečeno da nije prvog dela jer i ljudi koji nisu komunisti veruju u normalan suživot sa neistomišljenicima. Komunizam, kao ideologija, se u praksi na žalost pokazuje u potpuno drugačijem svetlu. Logori, prinudni radovi, pljačkanja, ubijanja, eksploatacija... Boljševici, Crveni Kmeri, Kulturna revolucija, jugoslovneski komunisti...

su bili katolici ili se sumnjalo da jesu.

Tako su komunisti iz osvete ubili jednog od možda najboljih hrvatskih pesnika iako je bio iskreni Jugosloven ali nije bio komunista. Nešto ne vidim da su komunisti nakon tog zločina bar održali sećanje na tog čoveka ali su ga skoro izbrisali iz istorije.

shmoo shmoo 17:59 12.11.2021

Туршија, јаја и диско музика

Ма добро, да пустимо ми г-ђицу/г-ђу Ћоровић (неко рече Чворовић) да се на миру уз заштиту полиције и блицеве новинских репортера фрља јајима која купује од пара из иностраних грантова датих НВО које се тако тешко и мучно боре за васпостављање и утемељење цивилног друштва у Србији.

Лако је Аиди. Јаја су скупа, а она очигледно не пита шта кошта.

Има се, може се.

Него, реците ми како вам је туршија ових дана?

Није вриснула?

Кажу, оће туршија да врисне ако се држи у мемљивим, буђавим, просторијама без обзира на сав винобран и есенцију коју сунеш у тегле.









macak_tosa macak_tosa 18:45 14.11.2021

Re: Туршија, јаја и диско музика

shmoo

...

Него, реците ми како вам је туршија ових дана?

Није вриснула?

Кажу, оће туршија да врисне ако се држи у мемљивим, буђавим, просторијама без обзира на сав винобран и есенцију коју сунеш у тегле.



Ja moram nešto da priznam.
A to je da godinama ne kiselimo turšiju.
Mislim, nije da je ne volim, ali, tako nam došlo.
Ali zato sve ostalo pravimo u velikim količinama - bez imalo konzervansa ili vinobrana.
A suteren svetao, prozračan, suv, cca 80 i kusur kvadrata.
Može da se spremi zimnice 'za diviziju'.

Usput, bio ovde danas na ručkiću, mesto štogod, toplo preporučujem
KLIKNITE

Pogledajte jelovnik, mi uzeli 'Nedelja, Dnevni meni 2'.
Naravno da nismo sve pojeli, pa nam spakovalo.


magnus magnus 22:30 13.11.2021

halal antifa

moro sam ovo podjeliti



shmoo shmoo 23:55 13.11.2021

Re: halal antifa

magnus
moro sam ovo podjeliti









Док је нама њих и њима нас... Да се халалимо међусобно када већ други неће да нам халале, и нама и њима.





Слобода народу!


(Кад већ ови "антифашисти" неће да доврше ту паролу па морам ја...)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana