Biz| Zabava

Well-off Wellness

jinks RSS / 17.12.2021. u 14:33

Wellness.jpg

Ili, zašto bogati ne mogu da odole Wellness-u? Naime, mnogi kulturu, a ponekad čak i kult Wellness-a poistovećuju sa pseudonaukom, ali pomešanu sa taman toliko nauke koliko je potrebno kako bi se sve učinilo donekle uverljivim. Sad, neko bi od bogatijeg dela društva ipak očekivao nešto realniji i pragmatičniji pristup, ili, ako ništa drugo, najmanje viši nivo obaveštenosti. Pa opet, uprkos svemu, upravo najbogatiji godinama unazad postaju zamajac industrije Wellness-a, vredne po nekima preko 4,5 triliona dolara.

A, opet, bogati neretko postaju i uzor milionima „manje srećnih", i pitanje je da li je motiv i jedinih i drugih isključivo u wellness-u, ili Wellness neretko ima i neko drugačije značenje. Naime, oni koji i ne brinu nešto preterano o svome telu u modernoj se kulturi obeležavaju kao lenji i slabe volje, gde ideologija Wellness-a podrazumeva da se hranimo zdravo (do granica opsesije bobicama i himalajskom solju), da imamo zdrav san, da često vežbamo (i to ne bilo šta, tipa fudbala, plivanja, košarke, ili neke druge zabave za mase), kao i to da usvojimo životnu filozofiju i norme prihvatljive od strane Wellness zajednice vezano za lične želje, potrebe i aspiracije, bilo privatne ili profesionalne (sa druge strane, između ostalih je i časopis New Scientist izvršio opsežno istraživanje vezano za ideje Wellness-a, po kome su dobar san i umereno vežbanje sasvim u redu, super-hrana tipa kinoe i drugih specijaliteta donekle i diskutabilna, dok su lampe od himalajske soli, opsesija hidracijom, kao i drugi slični mitovi u principu beskorisni). 

Ipak, postoje autori koji uzroke ideologije Wellness-a ne vide isključivo u nečijoj brizi za svoje zdravlje, već između ostalog i u kontraverznom pokretu u psihologiji nazvanom „pozitivno razmišljanje", u kome vladaju sledeća dva pravila: (i) možeš biti šta god želiš da budeš, i (ii) ukoliko ti se nešto loše desi, sam si sebi za to kriv. Sad ovakav, neko bi rekao esencijalno dvadesetprvovekovni libertarijanski okvir krije dva osnovna pitanja - do kojih granica i po koju cenu po okruženje se sve može ići pri ugađanju ličnoj dobrobiti (iliti Wellness-u), i gde u svemu tome ostaje prostor za druge (u moralnom, empatijskom, kao i u svakom drugom smislu). Posebno za one kojima su organski smutiji ili tibetanska utočišta misaona imenica.

Da se ipak vratimo na pitanje sa početka bloga, otkud u svemu tome i zašto baš - bogati. Pa, po pojedinima, razloga za to ima više. Osnovni je u tome što Wellness sam po sebi uključuje aktivnosti koje podrazumevaju da ste imućni, bilo kada su novac ili vreme u pitanju. Što znači da vaše instistiranje na Wellness-u drugima upravo to i komunicira, da ste bogati. Opet, radi se i o tome da Wellness pokušava da pruži i neki viši, gotovo spiritualni smisao nečemu što bogati inače svakodnevno rade. Jer, na primer, bez Wellness-a vikend proveden u preskupom rizortu bi inače predstavljao samo još jedno od mnogih bogataških "iživljavanja", dok dvodnevni ritrit u nekakvom Duhovnom centru za Wellness apoteozu od vas pravi ništa manje do predanog tragaoca za „istinom", ili za čime već sve ne.

A tu je i treći razlog, koji se dobrim delom upravo i oslanja na jednu od temeljnih pretpostavki, pa lako bi se moglo reći i čitave naše viševekovne civilizacije, po kojoj su uspeh i bogatstvo stečeni u jednoj uskospecijalizovanoj oblasti prenosivi i na sve ostale. Tipa, ako ste zaradili milione štancujući jeftine rijalitije ili prodajući brašno pomešano sa peskom, to automatski znači da ste ujedno i kandidat za sve Nobelove nagrade istovremeno. Gde ovo opšteuvreženo uverenje nereteko upravo i privlači bogate ka idejama na granici između pseudonauke i nauke (od kojekakvih misterioznih spoznaja, pa sve do večne mladosti), zasnovano na tome da oni znaju bolje, i da će im selektivno flertovanje kako sa naukom, tako i sa nekakvim samo njima dostupnim znanjima dati novi vid prednosti u odnosu na druge. Slično kao što, pored kvalitetnije hrane, životne sredine ili obrazovanja, imaju i pristup ka ozbiljnijoj zabavi, novim i boljim proizvodima, ili ka zatvorenim klubovima za dobrostojeću klijentelu.

Doduše, ako je u zdravom telu i zdrav duh, zašto onda i u Wellness telu ne bi mogao da bude nekakav Wellness duh. Kao i to da manje bogati možda i uistinu verom u Wellness automatski postaju bar za jotu bogatiji. Ili, ako možda i ne baš kandidati za Nobela, kao njihovi bogatiji uzori, onda u svakom slučaju kandidati za neko drugo ili drugačije priznanje - za početak bar, ako ništa drugo.

 



Komentari (374)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 17:54 18.12.2021

Re: N. Kejdž

Ili na srpskom: Smesan fejsbuk virus 2.0

Ili na MSM jeziku: svi će da pomrete.
alselone alselone 17:59 18.12.2021

Re: N. Kejdž

The Covid-19 passport implanted in your skin using this NFC-enabled microchip

Napravili Šveđani. Ti dobri sevenjaci, uvek su ispred svih.
alselone alselone 18:00 18.12.2021

Re: N. Kejdž

Za to vreme Bill Gates, taj dobri dekica u džemperu, ima poruku za nas:

I believe that governments need to regulate what you can and can’t use social media for. In the United States, this topic has raised a lot of free speech questions. But the reality is that our government already has all sorts of norms around communication.

Ljudi, pričamo o 2 + 2.
shmoo shmoo 18:04 18.12.2021

Нешко Кејџ? *




Баш малопре видех у Ада молу, продају намаз од сланине.



Знам за намаз од млевених чварака али први пут у животу видим намаз од сланине.

Каквог ли је то окуса, питам се...





______________________________________________________________________


* -




rodni rodni 18:09 18.12.2021

Re: N. Kejdž

shmoo



Баш малопре видех у Ада молу, продају намаз од сланине.



Знам за намаз од млевених чварака али први пут у животу видим намаз од сланине.

Каквог ли је то окуса, питам се...


Jutros sam morao sam da se pobrinem za doručak.
Tamo, ovamo - i izbor pade na slaninicu.
U klasičnom modu sa crnim lukom.
Naravno, u frižideru je bilo raznih stvari.
shmoo shmoo 18:11 18.12.2021

Re: N. Kejdž

rodni
shmoo



Баш малопре видех у Ада молу, продају намаз од сланине.



Знам за намаз од млевених чварака али први пут у животу видим намаз од сланине.

Каквог ли је то окуса, питам се...


Jutros sam morao sam da se pobrinem za doručak.
Tamo, ovamo - i izbor pade na slaninicu.
U klasičnom modu sa crnim lukom.




+

сир, парадајз и онај лебац што се пече на плотни смедеревца.

Бустер доза, слажем се.


rodni rodni 18:24 18.12.2021

Re: N. Kejdž

shmoo
rodni
shmoo



Баш малопре видех у Ада молу, продају намаз од сланине.



Знам за намаз од млевених чварака али први пут у животу видим намаз од сланине.

Каквог ли је то окуса, питам се...


Jutros sam morao sam da se pobrinem za doručak.
Tamo, ovamo - i izbor pade na slaninicu.
U klasičnom modu sa crnim lukom.




+

сир, парадајз и онај лебац што се пече на плотни смедеревца.

Бустер доза, слажем се.



Može!
Izuzev što u boldovanom trojstvu u ovo doba godine, zamenjujem paradajz ajvarom.
Paradajz mi se ne uklapa u ovo godišnje doba.
'Predrasude' su čudo, tako da meni paradajz u po zime nekako ne prija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:24 18.12.2021

Re: N. Kejdž

tess1
npr. vegani ne tolerišu čak ni koke nosilje koje slobodno žive u bašti, jer je kažu velika vjerovatnoća upale i začepljenje izlaznog trakta koje redovno dovodi do bolne smrti.






Milan Novković Milan Novković 22:32 18.12.2021

Re: N. Kejdž


alselone
The Covid-19 passport implanted in your skin using this NFC-enabled microchip

Napravili Šveđani. Ti dobri sevenjaci, uvek su ispred svih.

Šveđani su bili test-bed za čipovanje još pre Covida.

Indusi za cashless society.

Kod Indusa su izvlačili i fizičko zlato iz opticaja među "plebsom", ali sam zaboravio da li je to bila neka lokalna igranka, ili eksperimentalno-šira (drama oko zlata ide tek za nekoliko godina)

Ps: A ID2020 je velika strategijska igranka, tu su razni veliki, iako, nekim čudnom, oni najveći se često ne pojavljuju čak i na odvažnijim i alternativnijim medijima.

Npr Rockefelleri ovom prilikom - cenim da se samo spretnije drže zadnjih sedišta, za neke od njih i Gejts samo "kormani", al na višem nivou, dok "godišnje" planiraju drugi
alselone alselone 22:57 18.12.2021

Re: N. Kejdž

Indusi za cashless society.

Da, da, posmatram već duže vreme kako to ide.

A gle ovo:
JUST IN - Netherlands to impose hard lockdown effective from tomorrow until at least January 14th (NOS)
alselone alselone 07:15 19.12.2021

Re: N. Kejdž

Smešni fejsbuk virus.

Događaj jedan: South African Medical Research Council in collaboration with Discovery Health, a large health insurance company zakljjuči da je Omicron slabija varijanta kod njih u državi.

Veoma brzo se medijski pegla sledećom vesti: Omicron may be less severe in South Africa. That may not be the case for the U.S.

Plašite se!
bene_geserit bene_geserit 07:43 19.12.2021

Re: N. Kejdž

Ko kaže da nema belih muškaraca u reklamama.

tess1 tess1 09:11 19.12.2021

Re: N. Kejdž

Ko kaže da nema belih muškaraca u reklamama.

Dobra reklama. Šta reklamiraju? Šampon za kosu? Plavi dječak je potrošio sve? :)
tess1 tess1 10:12 19.12.2021

Re: N. Kejdž

Opet je potrošio sve? :))
tess1 tess1 13:10 19.12.2021

Re: N. Kejdž

Upravo sam austrijsku zastavicu na šahu promjenila u zastavicu BiH. Prvo sam mislila da uzmem Srbiju, ne, ne, nekako mi baš nazor, lažno i patetično, plus sam toliko loša da vas ne brukam po svijetu.

Ali zastavica BiH je jedno tako posebno osjećanje. Ne osjećanje rodoljublja nego svjesnosti o nečemu više, i gore i bolje. Gledam je iz dva ugla, očima ljudi kad je vide i drugi ugao je moj, sve je tu na svom mjestu i kako treba, i ja u svojoj koži. :)
rodni rodni 13:16 19.12.2021

Re: N. Kejdž

tess1
Upravo sam austrijsku zastavicu na šahu promjenila u zastavicu BiH. Prvo sam mislila da uzmem Srbiju, ne, ne, nekako mi baš nazor, lažno i patetično, plus sam toliko loša da vas ne brukam po svijetu.

Ali zastavica BiH je jedno tako posebno osjećanje. Ne osjećanje rodoljublja nego svjesnosti o nečemu više, i gore i bolje. Gledam je iz dva ugla, očima ljudi kad je vide i drugi ugao je moj, sve je tu na svom mjestu i kako treba, i ja u svojoj koži. :)

Mnoge naše ljude koje znam zastava BiH ne interesuje niti najmanje.
Naprotiv, iritira ih do krajnjih granica.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:37 21.12.2021

Re: N. Kejdž

Moja poenta je bila da se stavljaju prava životinja ispred prava ljudi.


pa imas i u beogradu - ona klinka dvanaestogodisnjakinja organizuje proteste jer pajz' sad- narodna vlast hoce da pretvori decje igraliste u - igraliste za kucice.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:41 21.12.2021

Re: N. Kejdž

Dragoševac, ne mogu više učestvovati na onom blogu, samo da znaš: vidjela sam komentar i odgovoriću neki drugi put npr sledeće god kad u CH uvedu obaveznu vakcinaciju. :)


koji komentar?
angie01 angie01 23:03 17.12.2021

nisam sigurna da samo bogati

imaju mogucnosti da upraznjavaju Wellness, jer je tu presudna svest o tome kako je moguce ocuvati dobar status organizma, a ne lova. Svako moze besplatno, umesto sto se uvali u kauc ispred tevea, da napravi dva kruga setnje po kraju, da smanji obroke, prepolovi unos masnoca, mesa, odrekne se losih secera, belog brasna, kvasca, previse soli, a u korist neke balansirane ishrane, sa povrcem, vocem i dovoljno tecnosti,...da ujutu popije dve solje tople vode sa malo limuna, pre nego nesto prezalogaji i da uvece zavrsi sa poslednjim-laganim obrokom oko 18h...sve to nije skupo, samo je stvar promena navika. Vecina sastojaka koje treba uneti, nisu nista novo, jedino ih mi koristimo nepravilno.

mi smo sampioni u bolestima srca, krvnih sudova i digestivnog trakta, sto je sve posledica upravo pogresne ishrane i nedostatka fizickih aktivnosti,...kada uporedis recimo, zene u najboljim godinama u Kanadii u Srbiji, dobijes dramaticnu razliku u korist ovih prvih, jer one i pored losijeg kvaliteta hrane-sve je gmo i sl-obavezno trce, setaju ili upraznjavaju neku drugu rekreaciju.

u Aziji nisam bas videla debele i trome ljude-oni pored standardne tople vode ujutru, jedu 5 manjih obroka dnevno,koji se sastoje od pirinca ili rezanaca, dosta povrca kratko obradjenog, mesa i ribe u tragovima, nesto orasastih plodova, luka ,cilija, preliva,...i tako odrzavaju metabolizam,....i dosta se krecu-oni nemaju nase hronicne bolesti.

nekada je kod nas socijalno slalo na oporavak u banje- sto bi bilo upravo to, plivanje, setnja, fizikalne terapije, balansirana ishrana.

preterana agresivnost u propagiranju wellness stila moze da nervira, ali bi u stvari trebalo da se vratimo prirodnijem nacinu zivota, jer ovaj ustanovljeni nije po meri coveka i ruinira mu zdravlje.

mene vise nerviraju ovi lajf koucevi,koji izranjaju iza svakog ugla i prosipaju formule po kojima je najbolje da se ponasamo, kao da je to moguce tako i kao da su sve situacije i njihove okolnosti iste,...meni je cisto zlostavljanje ono agresivno insistiranje na pozitivnom razmisljanju- pa heotebog, kada imas neki porblem, moras da nadjes nacin kako da ga resis i normalno je da nisi bas u najboljem modu...nikakvo nabedjeno pozitivno razmisljanje tu nece da uradi nista...sem sto ce da izazove anksioznost, kada nisi sposoban da ispunis trazeno raspolozenje.
jinks jinks 09:54 18.12.2021

Re: nisam sigurna da samo bogati

mene vise nerviraju ovi lajf koucevi,koji izranjaju iza svakog ugla i prosipaju formule po kojima je najbolje da se ponasamo, kao da je to moguce tako i kao da su sve situacije i njihove okolnosti iste


Interesantno, ne znam koliko važi i i za ostale struke (pretpostavljam da važi), ali sam čuo za najmanje dvoje koji su završili jedan tehnički fakultet, radili godinama u struci, doduše u principu kao tehnički obrazovani prodavci strane opreme i softvera (u jednom slučaju radilo se o prodaji pogona za motore, a u drugom slučaju o prodaji softvera IBM-a) - gde su oboje završili i trenutno rade kao lajf-koučevi.

Sad, ne znam, statistički bi trebalo da ih onda ima još više i iz drugih struka ... ili je možda pre u pitanju to što su se dugo bavili u principu nekakvom trgovinom i shvatili da im se više isplati da trguju lajf-kouč Velnesom nego tehnikom.
angie01 angie01 10:50 18.12.2021

Re: nisam sigurna da samo bogati

shvatili da im se više isplati
- pa da,ovde zaradjuju na blebetanju.

znam neke poznate licnosti,koje su se presvicovale na koucing, glumci, pevaci, novinari, voditelji,..Sinisa Ubovic (i njegova zena, pisao je neke knjige, koje su prerada afirmacija Lujze Hej), Sneki-Daki, Ksenija Mijatovic,...na Yuotube imas gomile kanala za koucing-koji su dosadni i lice jedni na druge,(manje vise se vrte oko ucenja Lujze Hej i Pitersona), sa razlikom u umecu da se nesto kaze koncizno, adekvatno i zanimljivo,...

...ocigledno je da je neki saport ljudima potreban, da ih osvesti i ukaze na greske koje prave, raspetlja neke cvorove, ali mi sve ovo lici na novu verziju americke popularne psihologije.

nase bake su bile najbolji lajf koucevi-nudile su sustinu za resavanje najvaznijih problema opstanka i to razradjenu u licnom iskustvu.


mlatisa mlatisa 17:46 18.12.2021

Re: nisam sigurna da samo bogati

Svako moze besplatno, umesto sto se uvali u kauc ispred tevea, da napravi dva kruga setnje po kraju, da smanji obroke, prepolovi unos masnoca, mesa, odrekne se losih secera, belog brasna, kvasca, previse soli, a u korist neke balansirane ishrane, sa povrcem, vocem i dovoljno tecnosti,...da ujutu popije dve solje tople vode sa malo limuna, pre nego nesto prezalogaji i da uvece zavrsi sa poslednjim-laganim obrokom oko 18h...sve to nije skupo, samo je stvar promena navika. Vecina sastojaka koje treba uneti, nisu nista novo, jedino ih mi koristimo nepravilno.


Баш тако. Проблем је што се угледањем на "богате" креирају "непотребне потребе". Није "довољно wellness" појести јабуку него је неопходно јести авокадо и кавијар, није "довољно wellness" прошетати по околини него је неопходно имати собни паметни тренажер генерације 2099 и личног тренера који служи не знам чему Па се онда у немогућности достизања идеала занемари суштина.
angie01 angie01 18:19 18.12.2021

Re: nisam sigurna da samo bogati

Проблем је што


sto treba razlikovati pomodarstvo od stvarnog benefita.

vecinu ljudi koje znam, koji su osvestili potrebu za zdravim zivotom-nisu uopste imucni, niti trose vise para za taj model zivota, od ovih drugih-nezdravih, stavise, nekada je sasvim suprotno,(mnogi od njih su u tom rezimu od pre vise godina, iz vremena kada to sve nije bilo popularno)...cak i strucne savete o personalnom rezimu ishrane, moguce je dobiti u Domu zdravlja u Siminoj, gde iznenadjujuce ljubazni doktori nutricionisti to rade za platu.

sve lose navike moguce je pretvoriti u nove- zdrave i samo o tome se radi.
alselone alselone 13:14 18.12.2021

The New York Times

Breaking News: Pfizer said its two-shot vaccine didn’t perform adequately in children 2 to 5, and it will test a three-dose series for official authorization.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:58 18.12.2021

Re: The New York Times

alselone
Breaking News: Pfizer said its two-shot vaccine didn’t perform adequately in children 2 to 5, and it will test a three-dose series for official authorization.

Ovi će me otjerati u antivaksere.
Ne razumijem zašto djeca koja nemaju zdravstvene probleme trebaju biti vakcinisana.
Naravno, ako je istina da i vakcinisani mogu biti zaraženi i prenijeti virus dalje.
rodni rodni 19:02 18.12.2021

Re: The New York Times

kamilo_emericki
alselone
Breaking News: Pfizer said its two-shot vaccine didn’t perform adequately in children 2 to 5, and it will test a three-dose series for official authorization.

Ovi će me otjerati u antivaksere.
Ne razumijem zašto djeca koja nemaju zdravstvene probleme trebaju biti vakcinisana.
Naravno, ako je istina da i vakcinisani mogu biti zaraženi i prenijeti virus dalje.

Ne razumem se u vakcine.
Zašto bih kada postoji čitava služba u društvu koja se (i) inače najduže školuje da bi mogla ovakve stvari da razume.
Na tvoje pitanje bi moglo da se odgovori pitanjem - zar se za one vakcine koje smo svi dobili kao deca čekalo da se razbolimo?

solo solo 10:08 19.12.2021

Re: ma pusti te komunjare

Na tvoje pitanje bi moglo da se odgovori pitanjem - zar se za one vakcine koje smo svi dobili kao deca čekalo da se razbolimo?


Kako je Jugoslavija prije 50 godina vakcinisala milione građana protiv velikih boginja

Beogradski Institut "Torlak" tada je koordinirao cijeli proces. A policija i vojska su odigrale veliku ulogu u samom procesu vakcinacije.

Vojska i policija su bile angažovane da bi regulisale kretanje, jer je bilo zabranjeno kretanje svima koji nisu vakcinisani - na ulazima u gradove i izlazima iz njih su zaustavljana vozila, na perone autobuske i željezničke stanice nije se moglo bez potvrde o vakcinaciji"

Predsjednik Josip Broz Tito odobravao je mjere i poteze, ali svjedočenja ljekara kažu da je pohvalno što se Tito u periodu krize nije mnogo pojavljivao u javnosti. Na kraju je epidemija suzbijena sa 175 zaraženih i 35 smrtnih slučajeva.



Историјат
Институт за вирусологију, вакцине и серуме „Торлак'' је здравствена установа са традицијом дужом од 80 година.


1927. Почела производња BCG вакцине
1930. Почела производња вакцине против дифтерије по Рамону и серума против дифтерије и тетануса
1934. Почела производња вакцине против тетануса по Рамону
1958. Произведена вакцина против великог кашља, од домаћих изолата
1959. Почела производња сувих бактериолошких подлога
1960. др Алберт Сејбин поклонио Институту „Торлак'' оригиналне сојеве полио вируса за производњу ОPV-а и исте године почела производња живе, оралне вакцине против дечје парализе (ОPV)
1962. Почела производња целовирусне инактивисане вакцинe против грипа
1965. Почела производња алергена
1968. Почела производња лактопрепарата


Kad je shvaćeno o čemu se radi, mašinerija Titove komunističke države krenula je u akciju. Vlasti su uspostavile karantin u hotelima i kampovima i naredile masovno vakcinisanje populacije.

- Vojska, policija i svi lekari bili su uključeni u potragu za zaraženima i u vakcinaciju - seća se Ana Gligić, virolog u penziji.
Neki lekari koji su ostali bez injekcija snalazili su se tako što su pacijente vakcinisali gramofonskim iglama umočenim u vakcinu.
Uprkos tome, život je bio normalan, išli smo na posao, gradski prevoz je funkcionisao, radnje su radile.
Tokom tog procesa je vakcinisano više od 18 miliona građana, što u zemlji koja je tada brojala oko 22 miliona stanovnika, predstavlja obuhvat od preko 90%. Kompletan Beograd od 1,2 miliona je na 727 punktova vakcinisan za samo 10 dana.


rodni rodni 10:17 19.12.2021

Re: The New York Times

solo

...


Nema wellnessa bez kačamaka poplašenog slaninicom, te, dodatno, sitno iseckanim belim lukom.
Kako je mene dočekalo po ustajanju ispred tastature.
A potom, lagani NES.
Nek ide život!
solo solo 11:00 19.12.2021

Re: The New York Times

Nema wellnessa bez kačamaka poplašenog slaninicom, te, dodatno, sitno iseckanim belim lukom.
Kako je mene dočekalo po ustajanju ispred tastature.
A potom, lagani NES.
Nek ide život!


Da, neki su voleli štruklice umesto kačamaka.
Probaj,možda i nije loša kombinacija.



Eh Zagorje lepe naše i Kumrovcu gradu........

Samo za tebe Čarli bas sekcija.

rodni rodni 11:05 19.12.2021

Re: The New York Times

solo
Nema wellnessa bez kačamaka poplašenog slaninicom, te, dodatno, sitno iseckanim belim lukom.
Kako je mene dočekalo po ustajanju ispred tastature.
A potom, lagani NES.
Nek ide život!


Da, neki su voleli štruklice umesto kačamaka.
Probaj,možda i nije loša kombinacija.



Eh Zagorje lepe naše i Kumrovcu gradu........

Kako kome i šta odgovara.
Usput - Srećan sveti Nikola svima koji slave, kao i onima koji odlaze na slavu!
solo solo 11:12 19.12.2021

Re: The New York Times

Usput - Srećan sveti Nikola svima koji slave, kao i onima koji odlaze na slavu!


Da, crveno slovo. Što baš ,,crveno,, al' nije bitno. To su izmislili ovi majstori što neće da rade na crveno slovo.

Uvek sam se pitao kako je Sv. Nikola postao deda mraz. Ima raznih teorija.
Kako god.To su izmislili ovi kapitalisti.

rodni rodni 11:12 19.12.2021

Re: The New York Times

solo
Nema wellnessa bez kačamaka poplašenog slaninicom, te, dodatno, sitno iseckanim belim lukom.
Kako je mene dočekalo po ustajanju ispred tastature.
A potom, lagani NES.
Nek ide život!


Da, neki su voleli štruklice umesto kačamaka.
Probaj,možda i nije loša kombinacija.



Eh Zagorje lepe naše i Kumrovcu gradu........

Samo za tebe Čarli bas sekcija.


Bukmarkovao sam Radeka pa ću večeras da poslušam i 'na' slušalicama.
mlatisa mlatisa 15:14 18.12.2021

И они су људи

A, opet, bogati neretko postaju i uzor milionima „manje srećnih"

Цивилизација је устројена тако још од старог Рима и мало пре тога. Ко нема стан хоће стан. Ко има стан хоће кућу. Ко има кућу жели две куће. .... Људи се одувек угледају на људе из богатијих слојева у свему. На жалост угледају се и на лоше појаве (наркоманија и сл.). Ту долази до девијација због тога што богати имају више времена да јебавају але по рaзноразним семинарима (што можда и има смисла, мислим на похађање семинара) али док се спусти у сиротињу рају све се "сурогатише" и том приликом губи своју суштину. У то име ево и одговарајућег Јутјубета јединог нашег оскаровца


jinks jinks 15:20 18.12.2021

Re: И они су људи

На жалост угледају се и на лоше појаве (наркоманија и сл.)
...
али док се спусти у сиротињу рају све се "сурогатише" и том приликом губи своју суштину


Zar nije tako, deo oko surogatisanja, baš kada je narkomanija u pitanju. Bogati troše samo najbolju drogu, dok do onih drugih, neretko i pod istim imenom, dođe surogat treš.

Što kažete, slično je u mnogim sferama, uključujući verovatno i velnes.

I što je najgore, na stranu sada droga, vezano za uobičajenije proizvode i usluge, verovatno kompanije ni ne zarade toliko od one uzorne (ili što kažete reklamne) tranše koja ide bogatima, već gro para zarade od surogata specijalno prilagođenih široj populaciji.
mlatisa mlatisa 16:33 18.12.2021

Re: И они су људи

Što kažete, slično je u mnogim sferama, uključujući verovatno i u svemu najmanje bitan velnes.


Баш тако. Ево, нпр. Iphone. Он је отприлике бар два пута скупљи од алтернативе. Слична је ситуација са "брендираним" аутомобилима које власници немају где да паркирају, итд.
docsumann docsumann 01:42 19.12.2021

Re: И они су људи

mislim da bi ljudi bili zgranuti koliko političara, biznismena, za pjevače i selebritije da ne spominjem - šmrču kokain.
naročito u zapadnim zemljama.

u mnogim sredinama na te ljude se uopšte ne gleda kao narkomane.
narkomani su oni luzeri što se bodu, puše met i duvaju ljepak.

kokain je postao stvar prestiža, statusni momenat.
mlatisa mlatisa 16:18 18.12.2021

Густав и велнес

Заправо Густав и дуг живот. Kолико има везе дуг живот са велнесом?

Уметање не ради али линк ради пошто показује на позицију у филму. Не знам како бих то решио и нисам посебно узрујан због тога.

solo solo 21:24 18.12.2021

Za: Tasa debeli & rodni

rodni rodni 21:38 18.12.2021

Re: Za: Tasa debeli & rodni

solo

Fala lepa!
No današnji muzički čas mi je prošao.
Te ću, stoga, da slušam sutra.

solo solo 21:45 18.12.2021

Re: Za: Tasa debeli & rodni

Fala lepa!
No današnji muzički čas mi je prošao.
Te ću, stoga, da slušam sutra.


Milan Novković Milan Novković 10:24 19.12.2021

U ime mentalnog "zdravlja" ...

...Doduše, ako je u zdravom telu i zdrav duh, zašto onda i u Wellness telu ne bi mogao da bude nekakav Wellness duh. Kao i to da manje bogati možda i uistinu verom u Wellness automatski postaju bar za nekakvu jotu bogatiji. Ili, ako možda i ne baš kandidati za Nobela, kao njihovi bogatiji idoli, onda u svakom slučaju za neko drugo ili drugačije priznanje - za početak bar, ako ništa drugo...

... mi svašta "radimo". (tek sam sad pročitao blog, zbog drugih obaveza, a komentarisanje odmaklo ... izvinjavam se na mogućim ponavljanjima).

Pa su nam razne kontekstualizacije deo svakodnevnog života skoro kao neke border-line fiziološke potrebe.

A svet je kompleksan i izazovan, pa su razna nedokučivo-dimenzionalna ostrvca što imamo u svom mentalnom prostoru ne samo labavo uvezana sa ostatkom tog našeg ličnog sveta pošto čvršće uvezivanje ne umemo da racionalizujemo, nego je i to labavo često racionaizovano u mnogo malih do većih nekorektnih detalja.

Tačnije mi izolujemo do blidiramo takva ostrvca pošto su nam jako bitna zbog nekih naših unutrašnjih veza i vezica, a zbog (delimično) besmislene logike iz perspektive spoljnjeg sveta treba to dovoljno izolovati i armirati da izdrži napade raznih hordi spolja

Svašta nam rade te horde spolja, na primer drugi blogeri dok "baš-uredno" iznosimo svoje teorije:

1. Umeju da nas uvežu ko Gulivera, u lošu situaciju, koji "baš-odlično" vidi koliko je to Liliputansko društvo "nelogično".

2. Blokiraju nam alternativne puteve, strategije i ponašanja

3. Navuku nam "prljavu" koprenu preko očiju tako da više ne umemo ni da vidimo gde su nam izvori tih loših situacija

Pa tako, u svakodnevnoj struji kontekstualizacije našeg mentalnog zdravlja mi fatamo li fatamo, ponekad i na neviđeno, svašta što nam zuji oko ušiju

rodni rodni 10:30 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

Milan Novković
...Doduše, ako je u zdravom telu i zdrav duh, zašto onda i u Wellness telu ne bi mogao da bude nekakav Wellness duh. Kao i to da manje bogati možda i uistinu verom u Wellness automatski postaju bar za nekakvu jotu bogatiji. Ili, ako možda i ne baš kandidati za Nobela, kao njihovi bogatiji idoli, onda u svakom slučaju za neko drugo ili drugačije priznanje - za početak bar, ako ništa drugo...

... mi svašta "radimo". (tek sam sad pročitao blog, zbog drugih obaveza, a komentarisanje odmaklo ... izvinjavam se na mogućim ponavljanjima).

Pa su nam razne kontekstualizacije deo svakodnevnog života skoro kao neke border-line fiziološke potrebe.

A svet je kompleksan i izazovan, pa su razna nedokučivo-dimenzionalna ostrvca što imamo u svom mentalnom prostoru ne samo labavo uvezana sa ostatkom tog našeg ličnog sveta pošto čvršće uvezivanje ne umemo da racionalizujemo, nego je i to labavo često racionaizovano u mnogo malih do većih nekorektnih detalja.

Tačnije mi izolujemo do blidiramo takva ostrvca pošto su nam jako bitna zbog nekih naših unutrašnjih veza i vezica, a zbog (delimično) besmislene logike iz perspektive spoljnjeg sveta treba to dovoljno izolovati i armirati da izdrži napade raznih hordi spolja

Svašta nam rade te horde spolja, na primer drugi blogeri dom "baš-uredno" iznosimo svoje teorije: _

1. Umeju da nas uvežu ko Gulivera, u lošu situaciju, koji "baš-odlično" vidi koliko je to Liliputansko društvo "nelogično".

2. Blokiraju nam alternativne puteve, strategije i ponašanja

3. Navuku nam "prljavu" koprenu preko očiju tako da više ne umemo ni da vidimo gde su nam izvori tih loših situacija

Pa tako, u svakodnevnoj struji kontekstualizacije našeg mentalnog zdravlja mi fatamo li fatamo, ponekad i na neviđeno, svašta što nam zuji oko ušiju


Wellness status je (poprilično) dinamičk(n)a kategorija.
Mnogo ljudi nemaju izrađen mehanizam korekcije disbalansa.
Jedan od razloga je što nemaju dobra sidra (ljubav bližnjih, deca i slično), te, za finu regulaciju, nedostatak brzine odziva na poremećaj.
A sve to otežava težak teg prevelikog ega.
solo solo 11:08 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

Wellness


Kako se to zove na srpskom? Taj Wellness.

I što ima u reči 2 L i 2 S ?
rodni rodni 11:15 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

solo
Wellness


Kako se to zove na srpskom? Taj Wellness.

I što ima u reči 2 L i 2 S ?

Na spskom bih ja to nazvao stabilnost ili izbalansiranost.
A na srpskom srpskom - kao osećaj zadovoljstva životom.
solo solo 11:28 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

A na srpskom srpskom - kao osećaj zadovoljstva životom.



Hmm. Ima li to neke veze sa sexom?



p.s

I što se onda ovaj blog ne zove ,,osećaj zadovoljstva životom,, da bi svi lepo razumeli o čemu se radi?

Pa u Srbiji smo brate mili. Pričamo Srpski.

rodni rodni 11:33 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

solo
A na srpskom srpskom - kao osećaj zadovoljstva životom.



Hmm. Ima li to neke veze sa sexom?


Sve ima veze sa seksom!
A i ne mora da ima nimalo veze.
Jer - neki ljudi su nezadovoljni inherentno i svoju nesreću ne mogu da kompenzuju ničim.
Niti iko može da im pomogne.
Sa druge strane, postoje mnogi ljudi ljudi koji su zadovoljni sa veoma malo, jer u tome malo im je sadržano sve.
solo solo 11:37 19.12.2021

Re: U ime mentalnog "zdravlja" ...

Sa druge strane, postoje mnogi ljudi ljudi koji su zadovoljni sa veoma malo, jer u tome malo ime je sadržano sve.


Mudro zboriš Mačak!
solo solo 11:34 19.12.2021

Let The Sunshine In


Vučić: "Sledi potpuni haos u Evropi"


Tako lep dan ali loše vesti u najavi. Ako iko zna- on zna.

Baš sam zabrinut.Bez struje nema ni muzike. Ebeš muziku na baterije.

A jutro lepo počelo.



Shmoo je već ostao bez struje. Nema ga. Brdo prvo isključuju.Šta će brđanima struja.
rodni rodni 11:40 19.12.2021

Re: Let The Sunshine In

solo

Vučić: "Sledi potpuni haos u Evropi"


Tako lep dan ali loše vesti u najavi. Ako iko zna- on zna.

Baš sam zabrinut.Bez struje nema ni muzike. Ebeš muziku na baterije.

A jutro lepo počelo.



Shmoo je već ostao bez struje. Nema ga. Brdo prvo isključuju.Šta će brđanima struja.

Jedan je Shmuu!
Pravda za njega!
I struja, naravno.
solo solo 11:54 19.12.2021

Re: Let The Sunshine In

Jedan je Shmuu!
Pravda za njega!
I struja, naravno.


Tasa je naš drug ali ovo je jače od mene.

Izvini Taso. Ovo je samo zbog struje.



p.s.
Mislim, svi se bez struje osećamo onako civilizacijski kurtonski.
rodni rodni 13:14 19.12.2021

Re: Let The Sunshine In

solo
Jedan je Shmuu!
Pravda za njega!
I struja, naravno.


Tasa je naš drug ali ovo je jače od mene.

Izvini Taso. Ovo je samo zbog struje.



p.s.
Mislim, svi se bez struje osećamo onako civilizacijski kurtonski.

Svi mi moramo ponekada da navučemo kurton kako bi se zaštitili.
Jer - je puno koječega oko nas.
bene_geserit bene_geserit 05:11 20.12.2021

Cena radne snage

Ostao sam dužan sa nekog od prethodnih blogova.
Daklem stvarno je jeftiniji inženjer za firmu u Irskoj nego u Srbiji. Ali iz razloga što Irska država daje subvenciju reda "pola plate" koja ide firmi naravno, pa kad se preračuna koliko firmu košta na kraju ispadne jeftinije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:33 20.12.2021

Re: Cena radne snage

bene_geserit
Ostao sam dužan sa nekog od prethodnih blogova.
Daklem stvarno je jeftiniji inženjer za firmu u Irskoj nego u Srbiji. Ali iz razloga što Irska država daje subvenciju reda "pola plate" koja ide firmi naravno, pa kad se preračuna koliko firmu košta na kraju ispadne jeftinije.



Pa i ovaj naš, to jest njihov, se setio da daje keš lovu investitoru unapred za svakog zaposlenog da bi stimulisao investitore da dođu i zaposle ljude. Posle se pokazalo da to koriste uglavnom neki mufljuzi, dođu, otvore kao našto, i zaposle ljude, pokupe tu džaba lovu i odmagle.

A koliko dugo to irska država daje subvencije?
bene_geserit bene_geserit 06:22 20.12.2021

Re: Cena radne snage

A koliko dugo to irska država daje subvencije?

Ne znam, moguće da je neograničeno, ali moguće i da nije (u mojoj struci prosečno vreme koje radiš u jednoj firmi je 3-5 godina). Ali uslov je da moraš kao zaposleni da budeš fizički prisutan u Irskoj.
Sad kad je krenula korona, pa su ljudi počeli da rade od kuće, cela stvar je postala problematična. Recimo par naših ljudi je otvorilo office u Grčkoj, jel se pojavio solidan broj grčkih inženjera koji su radili u Irskoj pre toga pa se vratili kući kad je krenula korona.
Inače staff inženjer (6-10 godina iskustva) te u Irskoj košta oko 70 a u Srbiji 80 k$ godišnje (uključujući ne samo platu, bonuse, stockove već i poslovni prostor i druge troškove).
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:05 20.12.2021

Re: Cena radne snage

te u Irskoj košta oko 70 a u Srbiji 80 k$ godišnje (uključujući ne samo platu, bonuse, stockove već i poslovni prostor i druge troškove).


Ovo 80K mi zvuči realno, pogotovu za taj tvoj zanat. Ja sam se nedavno dogovorio sa nekim našima u Beogradu za ~60Kevra (to je na godišnjem nivou, bruto, sam posao je svega par meseci, ali njih ima nekoliko komada i oni imaju svoj prostor, to jest firmu, i lab, tako da to ne moram da im plaćam, od države Srbije nisam tražio nikakav podsticaj ). Nisam se nešto iznenadio cenom, i nismo morali da se pogađamo, dobro, to su mi i bivše kolege, ne bih se sigurno pogađao njima na štetu, verovatno bih pristao i da su više tražili. Ali ovo je zapravo mala proba, da vidim kakvi su, i kako to uopšte funkcioniše. Pa ako je prihvatljivo onda će verovatno biti još posla za njih, i za više love. Ovde bih verovatno morao da platim slično kvalifikovanog čoveka bar duplo više, ako bih uopšte mogao da nađem takav profil (mi smo sad malo vrsta u izumiranju, a i to malo inženjera sigurno ne bi batalilo posao u korporaciji i dolazilo da radi u nekoj levoj firmici u Koloradu sa svim neizvesnostima koje to nosi, pogotovu sad u doba kovida, a evo čak ni ski sezona sad nije izvesna).

Čak smo razmatrali i to da se tamo (u Beogradu) proba sa pokretranjem proizvodnje tog što bi oni dizajnirali za moju firmu, mada ne znam stvarno koliko je to realno. Oni misle da jeste, ali sam ja prilično rezervisan za sada, iz raznoraznih razloga.

...

Nekad vam zavidim na poslovima koji mogu da se rade od kuće, gde god da je ista trenutno. Mislim, teorijski bih i ja mogao od kuće da radim jer sad imam nekoliko zaposlenih koji su prilično sposobni. Ali uvek ima nešto da se reši, popravi, proveri, kritikuje, tako da bih svejedno morao da visim u labu svaki čas, i onda i visim. Dobro, pomaže što je kuća 5 minuta kolima od posla.

Ali u aprilu mi ističe lease, i sad gledam u pasulj da li da potpisujem novi, na sledeće 2 ili 3 godine, ili da tražim drugi prostor. Sigurno će da mi podignu cenu, pogotovu sad sa ovom inflacijom, pa ću onda morati i ja da dižem svoju cenu. A i ovaj prostor mi postaje malo tesan, mada mislim da bih mogao da preguram još koju godinu u takvim uslovima.
bene_geserit bene_geserit 08:09 20.12.2021

Re: Cena radne snage

pogotovu za taj tvoj zanat ...
nekad vam zavidim na poslovima koji mogu da se rade od kuće, gde god da je ista trenutno.

U mom zanatu je trenutno skroz suluda situacija što se potrebe za ljudima tiče.
Ne mogu da uvezu dovoljno Indusa koliko im treba, hardware generalno nove generacije neće da rade (pročitali negde da će biti isplativije da rade software), sad su čipove svi redom krenuli da prave (Google, Facebook), ljudi se otimaju levo i desno, stokovi nenormalno naduvani pa para ima ko blata.
Ne znam kako je u softveru, ali mi ljude ne možemo da zadržimo ni sa ekstremno velikim ponudama, uvek im neko da više (obično mečuju stock i bonuse a daju im platu 15% veću i sl.).
Nama su otimali (odlične) staff inženjere sa 5 i manje godina iskustva ponudama od 300K (plata + bonusi + stock). Suludo. Na kraju priče sve sam moraš da uradiš, ne isplati ti se da se zajebavaš sa klincima, taman ih nešto naučiš oni odu za veće pare.
mlatisa mlatisa 10:06 20.12.2021

Re: Cena radne snage

te u Irskoj košta oko 70 a u Srbiji 80 k$ godišnje


Одатле следи да је "Total cost of doing business in Serbia" веома висок. Какви смо ми сомови (тј. корумпирана банда на врху). Место да праве малу Швајцарску на Балкану они праве од Србије депонију. Вероватно ће и да направе нуклеарку да би могли да складиште (тј. закопају пола метра испод земље) нуклеарни и сличан катастрофалан отпад са "чистих" пространстава на далеком западу. Нпр. нешто овако:

Немачка



Србија


Судећи по њиховом поимању "Welnessa" тако ће и бити ако не будемо упорни.
rodni rodni 10:37 20.12.2021

Re: Cena radne snage

mlatisa
te u Irskoj košta oko 70 a u Srbiji 80 k$ godišnje


Одатле следи да је "Total cost of doing business in Serbia" веома висок. Какви смо ми сомови (тј. корумпирана банда на врху). Место да праве малу Швајцарску на Балкану они праве од Србије депонију. Вероватно ће и да направе нуклеарку да би могли да складиште (тј. закопају пола метра испод земље) нуклеарни и сличан катастрофалан отпад са "чистих" пространстава на далеком западу. Нпр. нешто овако:

Немачка



Србија


Судећи по њиховом поимању "Welnessa" тако ће и бити ако не будемо упорни.

Očekivati od ovih da vide prvu sliku je iluzorno!
Jer kod njih vazi sebizam, kao najcrnji stadijum egoizma --- meni, meni, meni, ...
Užas!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:18 20.12.2021

Re: Cena radne snage

Nama su otimali (odlične) staff inženjere sa 5 i manje godina iskustva ponudama od 300K (plata + bonusi + stock). Suludo. Na kraju priče sve sam moraš da uradiš, ne isplati ti se da se zajebavaš sa klincima, taman ih nešto naučiš oni odu za veće pare.


Da, toga se i ja plašim, za ovu moju struku nema prepečenih inženjera na lageru, nikad ih nije ni bilo u izobilju, a da uzmem nekog klinca i naučim ga svim tajnama zanata, ili bar nekim, ima da mi ode da radi za konkurenciju. Male firme prosto ne mogu nikad da ponude ono što mogu velike, po pitanju plata, beneficija, kuracapalaca, a evo ni ski sezona ne obećava pa da kažem da je to glavni perk posla. A kad ti ode takav kadar to je mnogo veća katastrofa za malu firmu nego za veliku.

Ali druge stvari me sad jako brinu. Evo kako mi je počeo ponedeljak - električar dolazi da namesti trofazni panel i sa vrata vidim da je obesio nos. Trofaznih sklopki - nema. Nema nigda da se kupe. U celoj jebenoj USA nema trofaznih sklopki. Nestašica. E pa da ga jebem. Da pišem ćaletu da vidim jel ima u Beogradu u onoj radnji kod Štajge, sad sam zaboravio kako se zvala, a ni Štajge nema ne znam gde bih sad slao oca, možde "kod šišarke". Da mi kupi i pošalje...

A u petak sedim sa rep-om iz Arrow-a, čovek unezveren, kaže Intel bez ikakve najave i objašnjenja prekinuo proizvodnju nekog čipa koji koriste između ostalih i njegove važne mušterije (isto neka manja firma, koji su kvalifikovali svoj proizvod i krenuli u proizvodnju). Ladno ih je ubio Intel, oni su stvarno teške siledžije koje bi trebalo saraniti.

Kod ovih mojih laserdžija staju proizvodne trake, nema neki štampi, zaglavljene u Kini, sad ni avionom ne mogu da ih dostave nego ih tamo već nekoliko nedelja shufflujuy po raznimn aerodromima iz nepoznatih razloga (verovano kopiraju dizajn). Mislim, ne znam, da li kose da čupam, da se prekvalifujem, i u šta tačno, ili da se vratim da predajem na fakultetu, eto, nisam pametan.










magnus magnus 19:16 20.12.2021

kako dalje rođače

po meni
1. ozbiljno razmišljat o nuklearki u 10 godišnjem periodu.
2. forsirat "južni tok" i bar jednu veliku termoelektranu proširiti sa gasnim postrojenjem
3) kongeneraciske gasne elektrane/toplane u velikim gradovima
4) betonske zgrade / solitere obući u min 15-20cm kamene vune/stiropora i troslojni prozori .
5) forsirat solarno grejanje sanitarne vode
6) razmišljat o nrkoj reverzibilnoj hidro
7) alsa izvuć iz kolotečine fakulteta i postavit za direktora EPSa .
jinks jinks 19:22 20.12.2021

Re: kako dalje rođače

6) razmišljat o nrkoj reverzibilnoj hidro

Razmišlja se već od dve reverzibilne Bistrica 2 i Đerdap 3.
2. forsirat "južni tok" i bar jednu veliku termoelektranu proširiti sa gasnim postrojenjem

Planirano je u okruženju trase Južnog toka nekoliko gasnih elektrana koliko znam.

3) kongeneraciske gasne elektrane/toplane u velikim gradovima

Neke ozbiljnije već i postoje ali ne rade punim kapacitetom, i to se u principu dovodi u puno radno stanje, sve zavisi od cene goriva i cene struje.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:29 20.12.2021

Re: kako dalje rođače

1. ozbiljno razmišljat o nuklearki u 10 godišnjem periodu.



Ja bih predložio da se razmišlja još ozbiljnije, bar jedno 50 godina.

Šta je to "južni tok"?

A ti si baš omrzao solarne panele posle tog posla na krovu i iskustva sa priučenim vodoinstalaterom . Ali stvarno ne mora da bude tako, sa tim solarima, to bre radi super, samo da vas puste da možete da stavite net brojila i ko ljudi pređete na grid-tied invertore (saće da me banuje jinks, i tako ću ući u istoriju!).

Ovo za izolaciju zgrada si u pravu. I to, i da se stave kršteni termostati po stanovima koji se greju sa centralnim grejanjem, i kalorimetri, pa ti onda otvaraj prozore koliko hoćeš.


jinks jinks 20:16 20.12.2021

Re: kako dalje rođače

ko ljudi pređete na grid-tied invertore (saće da me banuje jinks, i tako ću ući u istoriju!)

Što, firma u kojoj radim razvija grid-tied invertore :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:52 20.12.2021

Re: kako dalje rođače

jinks
ko ljudi pređete na grid-tied invertore (saće da me banuje jinks, i tako ću ući u istoriju!)

Što, firma u kojoj radim razvija grid-tied invertore :)



Ma, snimio sam odma da ti ovde zastupaš interese ozloglašene hidroelektro mafije, pa moram da pazim šta pričam kad pominjem druge konkurente izvore obnovljive energije i zalažem se za njihovu duboku penetraciju, da prostiš. A misli li neko na ribe (ne te nego ove druge), i vidre, dabrove, čaplje i potopljena sela napuštena, vinčanske kulture zakopane u mulju, pa vi bi hidrocentale dizali na svakom ćošku, jedna u drugu da se prelivaju ako ikako može...

Dobro, u svetlu onog što si ranije napisao, možda i nije loše da imate posla oko smirivanja solara i vetrenjača, bolje nego da se dosađujete sa vodenicama.





srdjan.pajic srdjan.pajic 05:48 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

Juče sam slušao o krizi ovde na reci Kolorado, koja teče kroz nekoliko država, nivo vode u reci je toliko opao, i to hronično, zbog suše koja vlada ovde već deceniju i više, a i zbog nekog zajeba u procenama hidropotencijala od pre skoro vek. I sad moraju da ugase jednu od dve najveće hidrocentrale na njoj, da bi ona druga mogla da opstane to jest da ima dovoljno vode. Radi se o Glen Canyon centrali, a spašavaju ovu nizvodno, Hoover, koja je isto zamalo presahla. Tu je inače super mesto da se digne neka velika solarna elektrana, ima mesta koliko hoćeš, sunce stalno sija, već vekovima, a smeo bih da se zakunem i da vetrić uvek pirka, bar je pirkao kad sam tamo bio pre par decenija.

Baš sam čitao neku studiju o uticaju toga na snabdevanje i porast cene električne energije za potrošače koji su se mahom snabdevali iz Glen-a (dobar deo su to indijanci, tako da problem ima i tu stranu, to jest više se obraća pažnja na to).

I danas se vraćam kući i slušam opet radio, a tamo pričaju o istom problemu sa valjda najvećom hidroeletranom u Brazilu, koju će izgleda isto morati da ugase, jer nema dovoljno vode u reci koja je napaja. Zaboravio sam kako se zove, nešto pored Sao Paoloa. Isto zbog nezapamćene suše, a kažu i nebrige brazilske države o tom resursu. Tamo inače već neko vreme besni nekakav dust bowl, takođe zbog suše. Mogla bi možda neka vetrenjača tu da se posadi, , da pomogne sestri koja je ostala bez vode.

maksa83 maksa83 06:27 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

Ostao sam ti dužan odgovor na prethodnoj strani koji sam još juče nakucao a onda neoprezno malim prstom dokačio faking back strelicu na faking touchbaru (koji je na svu sreću juče iz mog života otišao na ropotarnicu povjesti, opet imam normalne funkcijske tastere umesto tog sranja, zajedno sa suludim M1 Max brzinama, ali to je neka druga tema), dakle elem:

1) Onaj toplomer što je prestao da ti radi je ionako sranje, po meni je to osrednje korisni gimmick koji su stavili da imaš neku ideju o temperaturi unutra, ali on će ti dati samo neku ambijentalnu temperaturu u zavisnosti od toga đe mu je senzor i koliko daleko od vatre. Ono što ti zapravo treba je temperatura na samoj ploči a njen gradijent ozbiljno varira i za po 150-200 stepeni od nazad ka napred, dakle nabavi neki onaj laserski pirometar većeg opsega tj. do 800-1000 stepeni (celzijusa, jasno, ne tih madafakin Farenhajta koji su dobri samo da na 451 spaljuju knjige), to ti je nekoliko desetina $, a treba ti. Pre nego što ubaciš bilo šta uperi ga i vidi šta je i kako je unutra i onda nema iznenađenja.

2) Ako je testo odbijalo da se razvuče to verovatno znači da si primenio neki brzi recept gde se iseče na one kugle neposredno pre razvlaćenja a to neće moći, to mora da se izdeli ranije i ostavi da stoji pošto testo "hvata pravac" ( sada to vole da zovu 'glutenska mreža' ) i onda ako ga premesiš neposredno pre razvlačenja neće da se širi nego se vraća u prvobitan oblik.

3) Mehurovi i treba da se javljaju ali na obodu, to postižeš tako što ozbiljno shvatiš one žabare koji ti pokazuju kako se testo razvlači, tj. da se gura prstima od unutra ka spolja vrlo prilježno pošto tako guraš vazduh iz testa ka obodima. Ne bih brinuo na tvom mestu da se stvar razleti od (upravo izmišljam glagol) mehuranja, na tom obodu ionako nema ničega što bi letelo.

4) Nisam koristio ugalj pa ne znam šta da kažem za tu prašinu, vidim da profi žabari sa profi pećima koriste krpu na dugoj štipaljici da brzo prebrišu kamen, ali baš brzo da se krpa ne zapali.

5) Ako ti je nešto ispalo na kamen ne obraćaj pažnju, samo ga okreni naglavačke kada se sve ohladi i onda će to da bude spaljeno u sledećoj sesiji i samo će da se dezintegriše. Onda ti posle kada okreneš kamen ta donja strana postaje gornja sledeći put, i tako ih vrtiš. Samo pečenje "oduzima toplotu" kamenu pa moraš da pustiš da se malo dogreje periodično.

6) Da kreneš odmah od 16" može biti preveliki zalogaj za tebe u toj Pizzaiolo Padawan fazi, kreni za početak manje ambiciozno od 10"-12" pa kad se osetiš sigurno ćeraj do 16".

Sve dođe vežbom.

rodni rodni 07:45 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

maksa83
Ostao sam ti dužan odgovor na prethodnoj strani koji sam još juče nakucao a onda neoprezno malim prstom dokačio faking back strelicu na faking touchbaru (koji je na svu sreću juče iz mog života otišao na ropotarnicu povjesti, opet imam normalne funkcijske tastere umesto tog sranja, zajedno sa suludim M1 Max brzinama, ali to je neka druga tema), dakle elem:

1) Onaj toplomer što je prestao da ti radi je ionako sranje, po meni je to osrednje korisni gimmick koji su stavili da imaš neku ideju o temperaturi unutra, ali on će ti dati samo neku ambijentalnu temperaturu u zavisnosti od toga đe mu je senzor i koliko daleko od vatre. Ono što ti zapravo treba je temperatura na samoj ploči a njen gradijent ozbiljno varira i za po 150-200 stepeni od nazad ka napred, dakle nabavi neki onaj laserski pirometar većeg opsega tj. do 800-1000 stepeni (celzijusa, jasno, ne tih madafakin Farenhajta koji su dobri samo da na 451 spaljuju knjige), to ti je nekoliko desetina $, a treba ti. Pre nego što ubaciš bilo šta uperi ga i vidi šta je i kako je unutra i onda nema iznenađenja.

2) Ako je testo odbijalo da se razvuče to verovatno znači da si primenio neki brzi recept gde se iseče na one kugle neposredno pre razvlaćenja a to neće moći, to mora da se izdeli ranije i ostavi da stoji pošto testo "hvata pravac" ( sada to vole da zovu 'glutenska mreža' ) i onda ako ga premesiš neposredno pre razvlačenja neće da se širi nego se vraća u prvobitan oblik.

3) Mehurovi i treba da se javljaju ali na obodu, to postižeš tako što ozbiljno shvatiš one žabare koji ti pokazuju kako se testo razvlači, tj. da se gura prstima od unutra ka spolja vrlo prilježno pošto tako guraš vazduh iz testa ka obodima. Ne bih brinuo na tvom mestu da se stvar razleti od (upravo izmišljam glagol) mehuranja, na tom obodu ionako nema ničega što bi letelo.

4) Nisam koristio ugalj pa ne znam šta da kažem za tu prašinu, vidim da profi žabari sa profi pećima koriste krpu na dugoj štipaljici da brzo prebrišu kamen, ali baš brzo da se krpa ne zapali.

5) Ako ti je nešto ispalo na kamen ne obraćaj pažnju, samo ga okreni naglavačke kada se sve ohladi i onda će to da bude spaljeno u sledećoj sesiji i samo će da se dezintegriše. Onda ti posle kada okreneš kamen ta donja strana postaje gornja sledeći put, i tako ih vrtiš. Samo pečenje "oduzima toplotu" kamenu pa moraš da pustiš da se malo dogreje periodično.

6) Da kreneš odmah od 16" može biti preveliki zalogaj za tebe u toj Pizzaiolo Padawan fazi, kreni za početak manje ambiciozno od 10"-12" pa kad se osetiš sigurno ćeraj do 16".

Sve dođe vežbom.


Oooo, bazmeg!
Ipak je ovo prekomplikovano!
Pozvaću Glovo!
maksa83 maksa83 08:27 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

Oooo, bazmeg!
Ipak je ovo prekomplikovano!
Pozvaću Glovo!

Ako zoveš Glovo najbliže ovom galimatijas rezultatu što možeš da dobiješ je Majstor i Margerita. Skoro pa dovoljno dobro. Šalim se, dobri su.

Oko naručivanje pice sa donesijaglovoavoltova i sl. to je baš za krajnju nuždu, ne znam kako da je dobro pravljena prevoz u kartonu joj osetno potkopa kvalitet.
rodni rodni 09:10 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

maksa83
Oooo, bazmeg!
Ipak je ovo prekomplikovano!
Pozvaću Glovo!

Ako zoveš Glovo najbliže ovom galimatijas rezultatu što možeš da dobiješ je Majstor i Margerita. Skoro pa dovoljno dobro. Šalim se, dobri su.

Oko naručivanje pice sa donesijaglovoavoltova i sl. to je baš za krajnju nuždu, ne znam kako da je dobro pravljena prevoz u kartonu joj osetno potkopa kvalitet.

Ma, šalio sam se!
Ili sednem u auto ili, što je skoro stoprocentni slučaj, zamolim ženu da časom ispeče za nas dvoje.
Njoj to nije teško.
Ja, pri tome, eventualno, trknem da kupim maslinke, jer bez maslinki pica za mene ne postoji.
Eventualno, ako nema u frižideru, trknem u suterem po kisele krastavčiće, jer sam i njih počeo da dodajem uz maslinke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:04 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

Sve dođe vežbom.


Fala, druže, na svim odgovorima i upuCtvima. Sledeća iteracija će biti bolja.


Za testo sam koristio recept od oonija, i kugle sam ostavio da stoje oko pola sata. Nisu se baš toliko opirale istezanju ali su mi bile malo suvlje (to je delom od jednog drugog zajeba za koji je delom kriva moja gospoja).


Inače, da im pohvalim custom serivice, požalio sam se na termometar i momentalno su mi poslali novi, to jest nov termospoj, izgleda da znaju da je to nekakakv manji issue, pa su imali toga na lageru ovde u USA, neću morati da čekam 3 meseca. A skroz je zgodan taj remometar jer mogu iz kuće kroz prozor da vidim gde je otprilike temperatura i kad je vreme da dodam još drva ili uglja.

Da, 16" sam ocenio da je mnogo za četnika početnika, a i nemam toliku lopatu, ali sam onda malo preterao na drugu stranu, pa su bile manje nego što treba. No, ono što je najvažnije, od klinki nisam dobio nikakve pritužbe.

I super je ovo staklo (dok se ne zacrni) jer vidiš kako pica raste bez da otvaraš poklopac, a i vatru lepo vidiš u kakvom je stanju.

E, jedino što mi se ne sviđa je ona čantra za drva, ne znam zašto su joj prednju stranu napravili toliko plitko pa mi se desilo par puta da mi se upaljeno drvo skotrlja u peć. Dobro, tu sam možda bio malo previše entuzijasta za količinom drveta u vatri, to ću svakako da optimizijem. Peć se bukvalno za 5-10 minuta zagreje do 600F, ali preko toga moraš baš da je ložiš, i to sa nekim lepim hardvudom (rekoh gore da sam kupio džak hickory-ja, to gori ko nenormalno, trebalo mi je samo 3-4 komada preko uglja za sve pice.





maksa83 maksa83 21:43 21.12.2021

Re: kako dalje rođače

Da, 16" sam ocenio da je mnogo za četnika početnika, a i nemam toliku lopatu, ali sam onda malo preterao na drugu stranu, pa su bile manje nego što treba. No, ono što je najvažnije, od klinki nisam dobio nikakve pritužbe.

Testo u kuglama mora da stoji više od pola sata, uzmi onaj Ooni kalkulator, trebaju ti kugle od oko 250gr za 12". Dodatno, nabavi jedan dough proofing box with lid u koji će ti stati bar 6 kugli, idealno 8. Malo ćeš morati da eksperimentišeš oko toga gde ga držiš zbog temperature, ali neka ti odstoji tako minimum 8 sati. Lopatu preporučujem drvenu.
mlatisa mlatisa 11:36 22.12.2021

Re: kako dalje rođače

Сагласан са свим ставкама. Само што се од нас не очекује да форсирамо "јужни ток". Македонци су били пристали на Јужни ток па су им САД подигле мањину на устанак а успут и да сруше владу. Тако да са тим током треба бити опрезан. Али свакако има смисла да за почетак инспекције на општинском нивоу раде свој посао и да строго контролишу и санкционишу градњу ако треба, а у стандарде градње убацити максималну енергетску ефикасност. Приликом било какве градње треба наметнути географску оријентацију такву да се панели, ветрењаче и сл. могу лако поставити а да то има енергетског смисла. Соларни аутопутеви су већ перверзија али ако може што да не.

Кључ је администрација која ради у интересу народа а не у само свом интересу. Или бар док краду да мало обрате и пажњу на плебс. На крају и они морају да дишу некакав ваздух негде. Синоћ и данас у БГ еколошка катастрофа. Вероватно су узрок индивидуалне котларнице.

Моје искуство, које је врло далеко од релевантног, у вези ове теме је соларна светиљка коју пазарих пре осам месеци а и може се пунити струјом (220V) или сунцем (има мале соларне панеле на себи). Пар пута се скроз испразнила. Никад нисам пунио "на струју" већ искључиво "на сунце", и ево је за сада светли и не делује ми да треба да је стављам на сунце скоро. Што ће рећи има ту нечега.

Место да правимо рудник литијума можда има више смисла да правимо соларне панеле. Кинези и то раде, али вероватно то баш и не нуде као опцију.
vcucko vcucko 07:18 23.12.2021

Re: kako dalje rođače

mlatisa


Место да правимо рудник литијума можда има више смисла да правимо соларне панеле. Кинези и то раде, али вероватно то баш и не нуде као опцију.


Ceniš, da nas se oko toga baš mnogo pita?
mlatisa mlatisa 13:02 23.12.2021

Re: kako dalje rođače

Ceniš, da nas se oko toga baš mnogo pita?


Па и не баш. Али са таквим "ауторитетом" овај може да ради шта жели па и да форсира неке домаће играче да се упусте у то. Шрафцигер фабрику могу да направе увозећи основне елементе из Кине. Не знам колико је компликовано правити основни елемент тј. соларну ћелију. Колико знам сада се панели увозе у целости.

Мада би и то била прилика за наше научнике (електронци, технолози, хемичари, машинци)

Сада видим да су нешто обећавали летос.
Američka kompanija planira proizvodnju solarnih panela u Srbiji

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana