Literatura| Roditeljstvo

Onaj lik

Boris Drenca RSS / 31.12.2021. u 18:42

Računovođe/knjigovođe, prodavci, novinari, neki majstori, polako završavaju posao za ovu godinu*. Majke i očevi pokušavaju u tajnosti da uviju poklone koje će deca posle ponoći (ili posle buđenja) naći pod jelkom. Prase se peče, sarma je zamotana i skuvana, krastavčići za salatu će biti seckani kasnije. Nova godina je tu. Kalendar je surov.

244201948_10226028555358338_484307970953068961_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_eui2=AeEpZg3kl0qIS31ZqzY4kHrylGC4DHnwY8qUYLgMefBjyuR4C_xSZzi4onFTrYdxsnE&_nc_ohc=7940RlFiDMcAX_A1hJE&_nc_ht=scontent.fbeg4-1.fna&oh=00_AT8S0cSdBM1LotL1Niw47gmgqhKjvbwzvo5xO1vX_9Hf0Q&oe=61D4BCEE

Ko je imao strpljenja da pročita ovo pisanije neka ga tretira kao priču onog lika na žurci koga baš i ne poznaje ali je osokoljen vinom seo pored Vas i 'štrikao“ do ponoći.

Sa optimizmom zagrlićemo jedni druge, poljubiti, rukovati se, pevati, poželećemo sve najbolje. Većini iskreno.

Potpuno lično: 2021. (u ovom slučaju stara, odlazeća) nekako mi je najznačajnija po dve stvari. Prva, neki su krenuli u srednju školu (Škola je OK i sve to izgleda veoma dobro), druga čitanje. Bilo je i pisanja ali to je tema za neke druge krajeve nekih drugih godina.

Pročitao sam više od nekoliko knjiga, nekoliko i preporučujem:

Knjiga koja je toliko dobro napisana da mi je bilo žao što se završila je „Vuci svoje ralo po kostima mrtvih“ Olge Tokarčuk. Bilo je nekih priča o 'ekološkom trileru'  što ne bih znao da li je dobar opis. Ne pišem o knjigama pa ne baratam tim rečima i izrazima. Knjiga je tako dobro napisana da čitalac dokuči, negde posle trećine, kakav bi, jedino, mogao biti rasplet ali ga kraj ipak iznenadi. Svaka preporuka.

Prvi roman Harukija Murakamija koji sam čitao  (nekako se do sada nisam sretao sa njim) je „Igraj, igraj, igraj“.  Čuo sam da je Murakami napisao i bolje knjige ali ova mi je baš prijala i možda nije objavljena 2021. ali mi je u toj godini jedna od najdražih. Sličnost sa Tokarčukovom je u tome da čitalac shvata kako će se knjiga završiti ali ga baš takav kraj, rasplet iznenadi.

Pesme  na papiru su nekada davno bile moj prvi susret sa Autorom (kasetu sa otpevanim stihovima sam dobio kasnije ali to je neka druga priča). „Plamen“  Leonarda Koena nije testament, to je rad uma starijeg i iskusnijeg čoveka. Opisi sveta oko nas, prepoznavanje, zamišljanje kako bi stihovi zvučali da su  pevani. Prevod odličan. Skoro da nema stiha koji nisam „čitao“ njegovim glasom.

Ko je čitao Tolkinovog Hobita verovatno nije zapamtio ime jednog od prevodilaca (pomenuo ga je na radiju prevodilac „Gospodara...“ Zoran Stanojević) ali siguno pamti „Nisu svi koji lutaju izgubljeni“ (beše li Bilbo?). E taj, neprimećeni, prevodilac bio je i pesnik i pisac Milan Milišić. Knjiga njegovih putopisa „Otoci“ jedna je od nekoliko koje su me posebno dojmile. Verujem da tih otoka, bar u takvom bajkovitom obliku, nema ali njihove romatike i duha da. U vreme dok sam je čitao pomenuo sam neke od otoka kumi koja živi u Dalmaciji. „Baš sam se odatle vratila i vino i sve jeste takvo. Neverovatno.“ Objavljena je u Beogradu povodom 30 godina od smrti autora. Čovek je, kažu prva, civilna žrtva napada na Dubrovnik one proklete 1991.

Želim Vam da produktivno sanjarite, korake u šetnji ne brojite, grane kao svod hrama da imate, udobno dočekujete jutra, negujete svoje zablude i volite i druge i sebe.

Znam da će se u 2022. neke stvari dogoditi, da bi se neke stvari mogle dogoditi a da će nas neke iznenaditi ako se dogode, želeli ih ili ne. Vidimo se za godinu dana. Sa nekim istim i nekim drugačijim željama. Svakako sa dobrom voljom i pozitivnim mislima.

*Postoje ljudi kojima smeta navođenje ljudskih zanimanja u muškom rodu. Nemojte čitati i nervirati se. Do mene je nije do vas.

** Na fotografiji je lični cilj za 2022.



Komentari (235)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 13:19 04.01.2022

Re: ,


Tutsi-Hutu, da li je trebalo posmatrati nemo masakr ili ne? Bivsu Jugoslaviju? Umesati se ili ne?

Nema dileme da li se treba mešati ili ne, uvek je bilo mešanja, i treba da ga bude.

Pitanje je motiva i ciljeva mešanja.

Mešala se Rusija u srpsku stvar 1915, da nije, srpska vojska bi pomrla na albanskoj obali jer Francuska, Italija i ostali nisu hteli da se mešaju.

Umešala se Francuska u Dubrovačku republiku pa je time zbrisala sa lica zemlje, a umešale se Engleska i Italija u albanske stvari pa im napravile državu.
Raznih mešanja ima.

Nije problem ni što su se umešali ni u SFRJ, ali je problem ciljeva.
Ako je cilj neprincipijelnost, srušiti sve principe da bi nekoga prptežirao a drugoga sakatio, onda se to mešanje zove agresijom.

Mešanje na način da drugome nametne ono što ti smatraš dobrim (demokratija u Avganistanu) je takođe agresija.

Tutsi Huti, trebalo se umešati da se razdvoje, na liniji koja je što bliža pravdi.

Isto tako i između Srba i Hrvata, a ne da se umešaš tako da pomogneš očiglednu neprincipijelnost pa i nepravdu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 13:34 04.01.2022

Re: ,

tess1

Da, i ja razmišljam isto o ovoj Kamilovoj dilemi i pitanjima, posebno ovde gdje većina podržava prirodnu vladavinu Talibana (ima da se izdrži i trpi).

Na Arte dokumentarcu iz 4 djela o Afganistanu najtužnijoj zemlji na svijetu sam zapamtila da im se Šah oženio mlad, Amerikanci kažu da im je praviti se da ne vide podvođenje dječaka bilo teško, i da su Mudžahedini i Talibani (više nego Rusi i Amerikanci zajedno) u borbama između sebe razorili Kabul i da je iza njih ostalo milion osakaćenih kojima su sjekli udove u bolnicama u podrumu dok ovi gore pucaju jedni na druge iz ulice u ulicu sa minobacačima na ramenu..


Zato i stavih ono 100 ljudi 100 misljenja, povodom Avganistana i Talibana i cele price o kulturoloskim razlikama i uvazavanju ja sam misljenja da sve to pada u vodu kad je izivljavanje u pitanju. Eto ja i ti tako vidimo a drugi ne. I ko je sad tu u pravu? (svako sebi hehe)

Mislim, ubi me (ne ti Tess) ali ja to vidim kao izivljavanje a ne kao 'kulturolosku' stvar.


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:44 04.01.2022

Re: ,

kamilo_emericki
apacherosepeacock
Umesati se ili ne?


Nisam ja protiv bilo kakvog mješanja, ali sam protiv miješanja koje jepotpuno nepromišljeno ili u kojem su razloz potpuno suprotni od javni objavljenih.
Gospodin čiji intervju prilažem je izuzetno dobro upoznat o intervencijama i njihovim posledicama.
Ovaj kanal preporučujem ljudima koji žele čuti ljude koji imaju šta reći.


Znam kamilo mislim da bi se vecina slozila sa tobom, pricamo, problem je sto je to danas kvaka 22, oni koji imaju realnu moc da se umesaju imaju i racunicu tj. naplacuju svoje mesanje.

Nepristrasnu i arbitrarnu stranu nemamo, ono sto je trebalo da izigrava neki UN zbog cega je i satro osnovan je samo bezubi stit koji je i kao takav - bio samo za predstavu - zglajznuo odavno. Znaci nema neutralne instance. Znaci pisi propalo.

Hvala za video, mislim takodje da je vecini po svetu odavno sve to jasno. Nego sta cemo sa tim? Ubija u pojam sto i za sadasnjeg kalifa ceka u redu neki drugi kalif da radi to isto samo vodjen svojim interesima. Bedak kako god okrenes.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:49 04.01.2022

Re: ,

gvozden1

Tutsi-Hutu, da li je trebalo posmatrati nemo masakr ili ne? Bivsu Jugoslaviju? Umesati se ili ne?

Nema dileme da li se treba mešati ili ne, uvek je bilo mešanja, i treba da ga bude.

Pitanje je motiva i ciljeva mešanja.

Mešala se Rusija u srpsku stvar 1915, da nije, srpska vojska bi pomrla na albanskoj obali jer Francuska, Italija i ostali nisu hteli da se mešaju.

Umešala se Francuska u Dubrovačku republiku pa je time zbrisala sa lica zemlje, a umešale se Engleska i Italija u albanske stvari pa im napravile državu.
Raznih mešanja ima.

Nije problem ni što su se umešali ni u SFRJ, ali je problem ciljeva.
Ako je cilj neprincipijelnost, srušiti sve principe da bi nekoga prptežirao a drugoga sakatio, onda se to mešanje zove agresijom.

Mešanje na način da drugome nametne ono što ti smatraš dobrim (demokratija u Avganistanu) je takođe agresija.

Tutsi Huti, trebalo se umešati da se razdvoje, na liniji koja je što bliža pravdi.

Isto tako i između Srba i Hrvata, a ne da se umešaš tako da pomogneš očiglednu neprincipijelnost pa i nepravdu.




Evo sve sam vec sumirala (moje misljenje/dilemu.. whatever) da ne kazem izmracila u odgovoru za Tess i kamilu.. (da se ne ponavljam)
gvozden1 gvozden1 14:07 04.01.2022

Re: ,

da ne kazem izmracila

Ovo?
Ovo
Bedak kako god okrenes.


Ma glavu gore, ništa ovo nije novo, svet oduvek tako funkcioniše, kalifi su oduvek postojali i smenjivali se.

Samo gledati svoje interese i racionalno procenjivati svoje snage i šanse.
I držati se osnovnih ljudskih principa, pravde, samopoštovanja, i ne dopustiti da se kalifu sve odobrava zato što je kalif.

Ne biti Srđan Pajić, dovoljno je.
softelectronics_e softelectronics_e 14:19 04.01.2022

Re: ,

gvozden1

Ti si zao čovek!
Zar to ne primećuješ?!

Baš grešiš, Čaki, baš.

I prema Bene(t)u, a posebno prema Zili.
Nadam se da ćeš mene razumeti, da ne mislim ništa loše.

Bene i ti, ok, različito stavovi, tvoj mi, za razliku od njegovog, ne drži vodu, ali u redu, ne slažemo se pa bože moj.

Ali Zili, nemaš razloga da se ljutiš što ti je pomenula decu, ništa loše nije mislila.

Razumem da si ti tu posebno osetljiv jer su ti ovde decu vređale kojekakve budale, ali ovo nije taj slučaj.

Razmisli.

Dobro sam ja razmislio.
Nebitno je to da bi se mnogo o tome raspredalo.
Ne, ti si čitao dijagonalno, jer su moja deca pomenuta, upravo, kako bi se mene unizilo.
No, to je nebitno.
Evo da ti pojednostavim, mada znam da shvataš da ne moram baš da 'crtam'.
Najkraće - ti, Šmuu, Solo, Vrabac, Maksa, Predatortz, gospodin Gedža ... možete da pomenete moju decu.
Naravno, apačero, principesa, mirelarado.
I, pre svih, mariopan.
Vi znate (i još neki nepomenuti) zašto to možete kada su moja deca u pitanju.
Znam i ja.
Drugi neka ih ne pominju (znaju oni koji su), nema potrebe, ne pominjem ni ja njihovu.

Razlike u stavovima sa tim drugima mogu da se iskažu bez da se pominju deca.
Ja se toga strogo držim.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:20 04.01.2022

Re: ,

gvozden1
da ne kazem izmracila

Ovo?
Ovo
Bedak kako god okrenes.


Ma glavu gore, ništa ovo nije novo, svet oduvek tako funkcioniše, kalifi su oduvek postojali i smenjivali se.

Samo gledati svoje interese i racionalno procenjivati svoje snage i šanse.
I držati se osnovnih ljudskih principa, pravde, samopoštovanja, i ne dopustiti da se kalifu sve odobrava zato što je kalif.

Ne biti Srđan Pajić, dovoljno je.


Ma nisam ja u bedaku huchi nego je tema sama po sebi bedak, ako me razumes.. sto reko gos'n vcucko ..

(Pajic nek ti sam odgovara..:))
softelectronics_e softelectronics_e 14:21 04.01.2022

Re: ,

gvozden1
da ne kazem izmracila

Ovo?
Ovo
Bedak kako god okrenes.


Ma glavu gore, ništa ovo nije novo, svet oduvek tako funkcioniše, kalifi su oduvek postojali i smenjivali se.

Samo gledati svoje interese i racionalno procenjivati svoje snage i šanse.
I držati se osnovnih ljudskih principa, pravde, samopoštovanja, i ne dopustiti da se kalifu sve odobrava zato što je kalif.


Ne biti Srđan Pajić, dovoljno je.

Nadam se da će Srbi ovo konačno da shvate - efemerna, trivijalna stvar, ali tako delotvorna.
Vreme bi nam bilo!
tess1 tess1 14:30 04.01.2022

Re: ,

Zato i stavih ono 100 ljudi 100 misljenja, povodom Avganistana i Talibana i cele price o kulturoloskim razlikama i uvazavanju ja sam misljenja da sve to pada u vodu kad je izivljavanje u pitanju. Eto ja i ti tako vidimo a drugi ne. I ko je sad tu u pravu? (svako sebi hehe)

Mislim, ubi me (ne ti Tess) ali ja to vidim kao izivljavanje a ne kao 'kulturolosku' stvar.

Tražim dokumentarac, tražim a znam da ga neću naći :), bio je dostupan do Oktobra prošle god, nemam riječi koliko dobro urađen, poharali su arhivu i napravili majstorski presjek tragedije i mraka jedne ranjene zemlje, podijeljen u 4 dijela Kraljevstvo, Sovjeti, Mudžahedini i Talibani, Nato..

U prvom dijelu Kraljevstvo tj par god prije dolaska Rusa oni su se već između sebe surovo desetkovali, prelaz između monarhije i komunizma je otvorio vrata mulama da pozivaju na džihad (zatvori su bili puni naroda koji će poslije postati Talibani i to je u početku bila plemenita borba i bijeg u šumu dok se nije vjerom otelo kontroli), bukvalno se smjenjivala vlast tako što su se mučki uklanjali npr poslednji među njima je prvo ubio predsednika (zamjenik njegov), pa je snimio neki filmić neku parodiju tu u prostorijama Vlade, čovjek bio budala za nepovjerovat.. Afganistanka jedna kaže, mi Ruse trpeljivo nismo voljeli, tiho, ali kad su oni otišli i došli Mudžahedini i Talibani nastao je pakao.. i njihov je dolazak u grad i na vlast tada identična slika ovom sad poslednjem povratku, da ne piše ispod god ne bi primjetio razliku..


gvozden1 gvozden1 14:42 04.01.2022

Re: ,

efemerna, trivijalna stvar, ali tako delotvorna.

Pa da, obična, svakome razumljiva, a valjda sebi izgledamo pametnije kad se zapetljamo u neke "visokoumne" kučine, i ne shvatamo da je rešenje jednostavno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:35 04.01.2022

Re: ,

Mešanje na način da drugome nametne ono što ti smatraš dobrim (demokratija u Avganistanu) je takođe agresija.


Pa nismo se "mi" "umešali" tamo da nametnemo demokratiju, nego da ubijemo Bin Ladena, što je ovaj pošteno zaslužio. Pa posle, kad smo već tu, daj da probamo i to sa demokratijom, mislim, neće da se baci (evo ova klinka što je pomenuh je mogla da ide u školu, umesto da služi samo za priplod i bičevanje), i možda nećemo morati da se vraćamo tamo da rokamo neke Talibane opet. E, to nije išlo, plus je Tramp sastavio krajnje debilan "dogovor" sa Talibanima (a kao da je i mogao drugačije, s obzirom na to koliki je moron i koliko je svoje moronske punjene lutke postavio na važne pozicije koje su tu nešto kao odlučivale i dogovarale) a koji ih je osokolio da krenu da divljaju. Ja lično ne verujem da bi bilo išta drugačije i da smo tamo ostali još 10 godina, nego verovatno i gore.

Inače, nije to povlačenje urađeno preko noći, to se radilio nekoliko godina. Na kraju je u Avganistanu bilo nešto oko par hiljada naših vojnika. Ono što se desilo preko noći je kolaps avganistanskih snaga bezbednosti, tako da odgovornost za to kako je sve ispalo i na šta sad zemlja liči, pa i za ovolike izbeglice, treba tamo tražiti.



gvozden1 gvozden1 17:20 04.01.2022

Re: ,

Ja lično ne verujem da bi bilo išta drugačije i da smo tamo ostali još 10 godina, nego verovatno i gore.

Ni ja.

Tamo će dugo klinke biti bičevane a neće ići u školu (da upotrebim tvoj opis) i Amerika je poslednja na svetu koja treba to puškama da menja.

Na jednog čoveka se ne ide vojskom, ko god da je taj čovek, a ako Amerika ne može da ubije jednog čoveka bez bombardera i divizija, onda je ona nesposobna.
A nije tako, znamo, i opet se pozivam na jednostavnu stvar, zdrav razum, i na to da ne dopustimo da nas niko, pa ni kalif, ne pravi budalama pričom o ubijanju jednog čoveka kao razlogu.

Tramp je, koliko sam pratio, a ne baš detaljno, je dogovorio povlačenje, ne ni dan ni način.
I to je u redu, u redu je kad neko svoju vojsku povlači sa tuđe teritorije.

Ovi tvoji su zabrljali i što su otišli i kako su se povukli.

A tvoje pozivanje na "bivšu vlast" je do u detalj isto kao i.... pogodi šta.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:28 04.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic


Pa nismo se "mi" "umešali" tamo da nametnemo demokratiju, nego da ubijemo Bin Ladena, što je ovaj pošteno zaslužio.


Kakvi ste vi to ljudi. Svoje rođeno čedo ste ubili.
Vi ste ga stvorili zajedno sa mudžahedinima da zaustavite širenje čak i pomisli na lijeve ideje. Finansirali ste i obučavali ljude da sruše vladu koja je uspostavila ateizam u državnoj upravi, opismenjavanje stanovništva, prava žena, agrarnu reformu... Doveli ste na vlast malo blažu verziju današnjih talibana a i talibane ste finansirali dok su bili Sovjeti u Avganistanu, kao i Islamsku državu u Siriji.
Ovo ste ubijali i ubili

pa doveli ovo
Ono što se desilo preko noći je kolaps avganistanskih snaga bezbednosti, tako da odgovornost za to kako je sve ispalo i na šta sad zemlja liči, pa i za ovolike izbeglice, treba tamo tražiti.

Znaš li Pajiću "ne znalite jadi" da je vlast koja je ostala poslije Sovjeta opstala dvije godine, iako je sav "demokratski" svijet pomagao mudžahedine u borbi protiv njih, a vlast koja je ostala poslije "vas" nije izdržala ni mjesec dana iako niko u svijetu nije pomagao talibane.
Ta činjenica govori kakvi ste "vi" i kakvu vlast uspostavljate tamo gdje dođete.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:43 04.01.2022

Re: ,

Tamo će dugo klinke biti bičevane a neće ići u školu (da upotrebim tvoj opis).


E, pa ove što smo primili neće biti bičevane i ići će u školu, iako se bene jako ljuti što smo ih primili i raspoređuje nam ih po kućama, umesto da smo ih lepo izmitraljirati još tamo na aerodromu, bolje to, nego da se jebavamo sa vratima od aviona. Oko toga se vodi ova diskusija.

Na jednog čoveka se ne ide vojskom, ko god da je taj čovek, a ako Amerika ne može da ubije jednog čoveka bez bombardera i divizija, onda je ona nesposobna.


Taj jedan čovek je imao zaštitu i gospoprimstvo države, ili kako bi već to tamo moglo da se nazove, država verovatno nije, nego nekakava organizovana skupina fanatika koja je godinama maltretirala sopstveno stanovništvo, i sa njima je teško moglo da se dogovori da izruče ovog. E sad, da li je moglo da se do njega dođe nekim teleportom, da mu se spusti dronom na glavu, ja stvarno ne znamm. A i ovaj vaš domaćin, Buš, je morao da pokaže svetu koliki mu je, da prostiš, i tako smo se tamo i našli.

Tramp je, koliko sam pratio, a ne baš detaljno, je dogovorio povlačenje, ne ni dan ni način.
I to je u redu, u redu je kad neko svoju vojsku povlači sa tuđe teritorije.


Tramp je "dogovorio" sve, i datum, detalje, a Bajden je samo ispoštovao zadate rokove. A i to su hteli da pomere, kad je nastala opšta bežanija, pa su videli da ne mogu toliko ljudi da evakuišu za tako kratko vreme, ali su im Talibani rekli njet, valjda su se uplašilki da će ostati bez žena za bičevanje i oplođavanje. Možda je onda trebalo da se vratimo i najebemo im se majke, sabijemo ih nazad u pećinu, pa onda ispočetka još dvaes godina, ali, eto, izgleda da ta opcija nije prošla.




bene_geserit bene_geserit 19:44 04.01.2022

Re: ,

odgovornost za to kako je sve ispalo i na šta sad zemlja liči, pa i za ovolike izbeglice, treba tamo tražiti

Dabre, svedoci tvrde da je Tramp lično bacao one Avganistance sa aviona dok mu je narandžasta kosica vijorila na vetru. Ne znam kako nije još uvek u zatvoru obzirom za šta je sve kriv.
bene_geserit bene_geserit 19:49 04.01.2022

Re: ,

Tramp je "dogovorio" sve, i datum, detalje, a Bajden je samo ispoštovao zadate rokove. A i to su hteli da pomere, kad je nastala opšta bežanija, pa su videli da ne mogu toliko ljudi da evakuišu za tako kratko vreme, ali su im Talibani rekli njet, valjda su se uplašilki da će ostati bez žena za bičevanje i oplođavanje. Možda je onda trebalo da se vratimo i najebemo im se majke, sabijemo ih nazad u pećinu, pa onda ispočetka još dvaes godina, ali, eto, izgleda da ta opcija nije prošla.

Da da, Tramp je dogovorio "detalje", kako sereš kamila ti nije ravna. "Za tako kratko vreme" od godinu dana mogli su da evakuišu pola Azije.
Nego pazi kako čovek humanista, čija se deca igraju sa avganistanskom, bi da se vrati i najebe se majke i sabije nekog u pećinu, da pogađamo koliko bi civilnih žrtava bilo u tom procesu, humanisto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:54 04.01.2022

Re: ,

Kakvi ste vi to ljudi. Svoje rođeno čedo ste ubili.
Vi ste ga stvorili zajedno sa mudžahedinima da zaustavite širenje čak i pomisli na lijeve ideje.


Što jes, jes, mada je to bilo pre "mog" vremena. Sad mi je jasno i zašto đeneral huči ovoliko pogibe za talibanima i mudžahedinima, jer su bili pravi originalni antikomunisti, kao i oni "njegovi", koji su valjda isto bili naše čedo, kako se sad to predstavlja u novoj istoriografiji, ubrzano fotošopuju slike i istrorijska dokumenta.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:58 04.01.2022

Re: ,

Da da, Tramp je dogovorio "detalje", kako sereš kamila ti nije ravna. "Za tako kratko vreme" od godinu dana mogli su da evakuišu pola Azije.
Nego pazi kako čovek humanista, čija se deca igraju sa avganistanskom, bi da se vrati i najebe se majke i sabije nekog u pećinu, da pogađamo koliko bi civilnih žrtava bilo u tom procesu, humanisto.



Mogli su, ali, gle, niko nije hteo da ide. I to ne samo domaći, nego ni onih sto hiljada stranaca koji su tu živeli i radili. Dok nisu Talibani antikomunisti krenuli da kolju i ubijaju sve redom. Glupi Tramp to izgleda nije poredvideo kad se tamo dogovarao, a misli su mu bile na tome kako da opamprči neku kuravu koju je kupio i kako da pokrade izbore koje je već tada video da sigurno gubi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 04.01.2022

Re: ,

Nego pazi kako čovek humanista, čija se deca igraju sa avganistanskom, bi da se vrati i najebe se majke i sabije nekog u pećinu, da pogađamo koliko bi civilnih žrtava bilo u tom procesu, humanisto.


Ne bih ja, nego sam hučiju pomenuo i tu opciju, mislim čak da bi mu bila vrlo draga, kad se ima u vidu šira slika i razume zašto zagovara to što zagovara. Što se mene tiče, Bajden je uradio jedinu moguću stvar, i za to ima plus od mene na sledećim izborima.
gvozden1 gvozden1 20:04 04.01.2022

Re: ,


E, pa ove što smo primili neće biti bičevane i ići će u školu

E onda je problem rešen.
Te dve, ili njih dvesta, ili dvadeset hiljada, to je rešenje.

To je ono kad se pomaže sebe radi, ne radi onoga kome se pomaže.

Kićenje pomaganjem je gore nego nepomaganje.

Te dve su vam odlične za rever, a one ostale milione, ma njih neka primi Bene, ti si svoje uradio.
A i sigurno si ih slikao da imaš dokaz.

Ne radi se to tako Srki.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:04 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
odgovornost za to kako je sve ispalo i na šta sad zemlja liči, pa i za ovolike izbeglice, treba tamo tražiti

Dabre, svedoci tvrde da je Tramp lično bacao one Avganistance sa aviona dok mu je narandžasta kosica vijorila na vetru. Ne znam kako nije još uvek u zatvoru obzirom za šta je sve kriv.


Što je više kleveta i laži, Trumpo nam je miliji i draži.
Nego, oćeš da glasaš ponovo za njega sad kad se kandiduje, ako pre toga ne zaglavi neku robiju?
bene_geserit bene_geserit 20:06 04.01.2022

Re: ,

Dobro bre Pajiću, jel ti stvarno ne razumeš koliko to globalističko "invade the World, invite the World" sranje razara i svet i društvo u kome živiš ?
Umesto saterivanja bilo koga u kameno doba i vođenja nekih ratova koji uglavnom služe tome da se pare prespu u nečije džepove, šta misliš o tome da se pomogne Avganistancima tehnološki i novčano da proizvedu više hrane da mogu da se prehrane a da ih pustiš da organizuju vlast kakvu oni žele ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:07 04.01.2022

Re: ,

E onda je problem rešen.
Te dve, ili njih dvesta, ili dvadeset hiljada, to je rešenje.


Za njih jeste. Možeš ti sad da filozofiraš i palamudiš koliko hoćeš, ti judi postoje, i primljeni su i zbrinuti, koliko toliko. A mogli biste i bene, pa i ti da se slično istaknete, umesto da ovde predlažete konačno rešerenje, mitraljiranje, nagazne mine, itd.
bene_geserit bene_geserit 20:10 04.01.2022

Re: ,

i primljeni su i zbrinuti, koliko toliko

Pa koliko si ih primio kod sebe u kuću ? Ni jednog. Šta onda sereš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 04.01.2022

Re: ,

šta misliš o tome da se pomogne Avganistancima tehnološki i novčano da proizvedu više hrane da mogu da se prehrane a da ih pustiš da organizuju vlast kakvu oni žele ?


Pa to smo i radili ovih dvaes godina, i nije baš ispalo najbolje. Mogli smo pare da damo i Talibanima, da mogu da unaprade metode vladanja i maltretiranja sopstvenog stanovništva, dok žive u vilama i planinskim resorima. A jesi li ti siguran da avganistanci žele vlast kao što je talibanska? Sudeći po onoj masovnoj bežaniji koja je nastupila, rekao bih da im entuzijazam za takvim sistemom i nije bio baš na visokom nivou.
bene_geserit bene_geserit 20:14 04.01.2022

Re: ,

Pa to smo i radili ovih dvaes godina, i nije baš ispalo najbolje

Ne, to nismo radili prethodnih 20 godina. Za tako nešto vojno prisustvo nije potrebno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:18 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
i primljeni su i zbrinuti, koliko toliko

Pa koliko si ih primio kod sebe u kuću ? Ni jednog. Šta onda sereš.


Ne boj se, bene, ne moraš ti nikog da primiš u kuću, ima milion načina da im pomogneš, umesto što vadiš mitraljez na njih i sereš mi ovde o globalizmu.
Oćeš da ti dam račun na koji možeš da uplatiš kintu, ili gde da pošalješ stvari ako imaš viška da se pomogne tim ljudima?

gvozden1 gvozden1 20:18 04.01.2022

Re: ,

Za njih jeste

Za ostale milione, jbg, nisu imali sreće.

A da razmisliš malo o tome da li moguće da neko nekome uredi državu silom, ili je možda bolje da, ako već hoće da pomogne, da pomogne parama, strukom?

Ili, ako neće, jer ne mora, da pusti svakoga da se svojim problemima sam bavi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:21 04.01.2022

Re: ,

A da razmisliš malo o tome da li moguće da neko nekome uredi državu silom, ili je možda bolje da, ako već hoće da pomogne, da pomogne parama, strukom?



Razmislio, u toj situaciji ne može.

I, da, ostali nisu imali sreće, to je tačno, ali to ne znači da je ove koji jesu trebalo izmitraljirati i baciti iz aviona za šta se bene ovde od početka zalaže, i prekoreva nas koji smo ih primili i pomažemo.

bene_geserit bene_geserit 20:23 04.01.2022

Re: ,

nas koji smo ih primili

Pa koliko si ih primio kod sebe ?
bene_geserit bene_geserit 20:36 04.01.2022

Re: ,

A jesi li ti siguran da avganistanci žele vlast kao što je talibanska?

Avganistanci kakvu god da vlast žele neka takvu vlast naprave, zbog čega je to naš problem ?
Jel to istorija američkog intervencionizma po svetu govori da je dobro da trpamo nos u takve stvari ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
nas koji smo ih primili

Pa koliko si ih primio kod sebe ?


Mi nismo primili nikog, nego smo pomogli ovima koji jesu. Ja sam za taj neki program saznao tek nedavno, kad je moja sekretarica primila te ljude, par dana pre ovog požara. Hoćeš li ti da pomogneš, ili ćeš da lelemudiš dok ne zaključaju blog? Ne moraš nikog da primiš, kao što rekoh, ako ti je toliko gadno, ili ako nemaš uslova (malo spavaćih soba, tesan džakuzi). Ajde, pokaži sad da te sudbina tih ljudi interesuje, umesto da ovde sereš o antiglobalizmu sav zabrinut za njih.
tess1 tess1 20:48 04.01.2022

Re: ,

Avganistanci kakvu god da vlast žele neka takvu vlast naprave

Genijalac.
gvozden1 gvozden1 20:58 04.01.2022

Re: ,


I, da, ostali nisu imali sreće, to je tačno, ali to ne znači da je ove koji jesu trebalo izmitraljirati i baciti iz aviona za šta se bene ovde od početa zalaže, i prekoreva nas koji smo ih primili i pomažemo.

Da li je moguće da ne shvataš da je to što si ti uradio, popio kafu s njima, igrao tablić, šta li već, ama ni za trunku nije promenilo ništa u Avganistanu?

To je nebitno Srki, sa bilo kog aspekta osim sa tvog ličnog, da možeš sebe da prestavljaš kao nekog humanog čoveka.
Ali ni ti nisi bitan u priči o Avganistanu. Ni ti ni te dve cure.

Priča je toliko široka da ste vas dvoje troje stvarno ništa, niste vredni pomena.

Ajd odmakni se od te sebične pozicije, šta si ti uradio, i reci, šta misliš da je moguće učiniti da bi se ženama iz Avganistana pomoglo?

Okupirati ih, nametnuti svoju volju, svoju kulturu, svoje obrasce, ili pustiti ih da sami grade svoje društvo?
gedza.73 gedza.73 21:02 04.01.2022

Re: ,

kamilo_emericki
da zaustavite širenje čak i pomisli na lijeve ideje. Finansirali ste i obučavali ljude da sruše vladu koja je uspostavila ateizam u državnoj upravi, opismenjavanje stanovništva, prava žena, agrarnu reformu.


Ova fotografija vremenski nema veze sa ovim što si napisao pošto se dešava za vreme vladavine kralja Mohameda Zahira (evropski đak).
1964. године прогласио је нови Устав, којим је покренуо модернизацију државе у сваком смислу, па је тиме створио много непријатеља међу верским фанатицима.

At Zahir Shah's behest a new constitution was introduced in 1964 which made Afghanistan a modern democratic state by introducing free elections, a parliament, civil rights, women's rights and universal suffrage.


A senior English class at the American International School of Kabul.


Kralja Mohameda je srušio pučem njegov rođak koji je proglasio autokratsku republiku i posredno uveo zemlju u haos uplićući interese dve velike imperije SAD i SSSR.

Inače hipici nisu pokret koji je nastao u SSSR-u pa prešao u Afganistan.


Before the trail grew cold, you could once catch a bus from London to Delhi with just $45, and for a little extra, you could take the scenic route into the Indian subcontinent via Turkey, Lebanon, Kashmir, Iran and Afghanistan, stopping at hotels, restaurants and cafés along the way that catered almost exclusively to cannabis-smoking Westerners.

They were known as the overlanders; mainly young Europeans, North Americans and Australians in search of alternative tourism, who traveled as cheaply as possible from the late 1950s to the 1970s, networking with other adventurers and hippies as they traversed the off-beat routes by bus, rail or thumb.

But in the late 1970s came the end of the road for the overlanders. 1979 was the year Russia invaded Afghanistan, plunging the country into years of armed conflict, and that same year the American puppet in Iran was finally ousted by the Iranian Revolution. After years of oppression by the West, the Iranians finally closed their doors.
bene_geserit bene_geserit 21:53 04.01.2022

Re: ,

tess1
Avganistanci kakvu god da vlast žele neka takvu vlast naprave

Genijalac.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:22 04.01.2022

Re: ,


bene_geserit
tess1
Avganistanci kakvu god da vlast žele neka takvu vlast naprave

Genijalac.







Bene, znas sta je Sharia? Onako iz glave.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:24 04.01.2022

Re: ,

Da li je moguće da ne shvataš da je to što si ti uradio, popio kafu s njima, igrao tablić, šta li već, ama ni za trunku nije promenilo ništa u Avganistanu?



Ama, da li ti shvataš ja ovde nisam bio na poslovima menjanja stvari u Avganistanu, nego na poslovima pomaganja ljudima koji su odande izbegli, a koji nisu bili izmitraljirani kako vas dvojica ovde očekujete da je trebalo da budu.

Ja razumem da si ti hteo da iskoristiš priliku i proširiš tu priču, a jasno je i zbog čega, nema to veze sa Aganistanom i Avganistancima, i njihovim mukama, nego sa tvojim nedosanjanim naci-snovima. I to je ok, naravno, samo mene sad malo mrzi da u tome učestvujem.


bene_geserit bene_geserit 22:31 04.01.2022

Re: ,

samo mene sad malo mrzi da u tome učestvujem.

Pa gore si hteo nekoga da bombama šalješ u kameno doba tj. u pećine.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:34 04.01.2022

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft

bene_geserit
tess1
Avganistanci kakvu god da vlast žele neka takvu vlast naprave

Genijalac.






Bene, znas sta je Sharia? Onako iz glave.


Ma de, bre, zna, čuo reč na Brajtbartu i dali mu i grafikon. Ja ću njega lepo da prijavim za pomoć ovim izbeglicama, da mu dostave jednu manju familiju na kućnu adresu, da ih smesti i brine o njima mesec dva, dok ne nauče jezik i nađu posao, pa da se sam uveri da su to ljudi isti ko mi, samo što nemaju toliko stvari i džakuzija, i trenutno malo slabije govore Engleski.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
samo mene sad malo mrzi da u tome učestvujem.

Pa gore si hteo nekoga da bombama šalješ u kameno doba tj. u pećine.


Ajde, nemoj da se praviš glup, ko boga te molim.
bene_geserit bene_geserit 22:44 04.01.2022

Re: ,

nemoj da se praviš glup

Pa ti uporno glasaš za političare koji su najgori intervencionisti okolo po svetu (od Obame, preko Hilari, do Bajdena).
I ovde hvališ vojnu intervenciju u Avganistanu.
Ko se tu pravi glup ?
gvozden1 gvozden1 22:45 04.01.2022

Re: ,

a koji su odande izbegli, a koji nisu bili izmitraljirani

Eto vidiš i sam.
O stvarnom problemu, o suštini, ne možeš ni reč da progovoriš jer bi neminovno završio u koliziji sam sa sobom, nego bežiš u u nešto u šta ni sam ne veruješ, da bi bilo ko poželeo sa su ta dva deteta probijena.

To je morbidno.
Kačiš se bez veze na Maksino "mitraljiranje" pa pišeš gluposti.

Mitraljezi na granici su tu da čuvaju granicu, da čuvaju zakon, ne da ubijaju decu, ali svoji mitraljezi na svojoj granici.

Da oni postoje ne bi bilo ovako masovnog nepoštovanja pravila i dogovora koja važe odavno, pa ne bi bilo ni ubijanja.
Svako bi svoju kuću sređivao.

Tebi su problem svoji mitraljezi na svojoj granici, a nisu ti problem američke bombe po celom svetu.

Kad te bombe ubijaju decu ti kažeš, ma to je zbog Bin Laden, nema veze što ginu deca, samo nek rokaju, ja ću pomaziti po kosi dve devojčice, od mene dovoljno.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:53 04.01.2022

Re: ,

Ma de, bre, zna, čuo reč na Brajtbartu i dali mu i grafikon. Ja ću njega lepo da prijavim za pomoć ovim izbeglicama, da mu dostave jednu manju familiju na kućnu adresu, da ih smesti i brine o njima mesec dva, dok ne nauče jezik i nađu posao, pa da se sam uveri da su to ljudi isti ko mi, samo što nemaju toliko stvari i džakuzija, i trenutno malo slabije govore Engleski.


Izgleda. Ne znam pise li na Brajtbartu da u US ima recimo par shariah-compliant banaka. Legalnih.

Sto se Afganistanaca tice ovde ima par slicica kako su izgledali evropski ekonomski migranti i izbeglice kada su dolazili u US pre +/-130 godina: https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/10/24/what-americas-immigrants-looked-like-when-they-arrived-on-ellis-island/
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:59 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
nemoj da se praviš glup

Pa ti uporno glasaš za političare koji su najgori intervencionisti okolo po svetu (od Obame, preko Hilari, do Bajdena).
I ovde hvališ vojnu intervenciju u Avganistanu.
Ko se tu pravi glup ?


Pa ti se praviš glup, jer znaš da nisam glasao za Bajdena zato što je nekakav imaginarni intervencionista (a prvo što je uradio je da je povukao vojsku iz Avganistana, što jesam pohvalio) nego zato što je neuporedivo bolji kandidat od onog tvog orangutana pussy grabbera, od koga više nije moglo da se živi. Dobro, od ONOG bi i moje pancerice bile bolji predsednik, pa to i nije tako veliki uspeh od strane Bajdena.




bene_geserit bene_geserit 23:02 04.01.2022

Re: ,

Bajdena zato što je nekakav imaginarni intervencionista

Predlagač rezolucije o intervenciji i bombadovanju Srbije ti je "imaginarni" intervencionista ?
bene_geserit bene_geserit 23:06 04.01.2022

Re: ,

u US ima recimo par shariah-compliant banaka

Ma taj sharia law je super izgleda.
Verovatno su zemlje u kojima je sharia law deo zakonodavnog sistema najbolje zemlje za život na svetu.
Avganistan, Pakistan, Saudijska Arabija, Iran, Irak, Nigerija, Jemen, Sudan, Egipat, Indonezija ...
Jel si otišao u neku od njih da živiš ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:08 04.01.2022

Re: ,

Mitraljezi na granici su tu da čuvaju granicu, da čuvaju zakon, ne da ubijaju decu, ali svoji mitraljezi na svojoj granici.


Pa čekaj, na granicu su ti došle žene i deca, beže od domaćina talibanskih tvome srcu dragih, ili iz nekog drugog razloga, i tu treba da ih čeka mitraljez, i minsko polje da ne zaboravimo. Mislim, to je teza oko koje se sporimo. I nisam se ja zakačio za maksin komentar nego je on komentarisao ono što sam ja opisao, i lepo ukazao na tu benetovu i tvoju monstruoznost.

Dakle, zabole tebe, ali onako najiskrenije, za neku tamo decu, pogotovu u Avganistanu, nego ti gledaš kako svoje dupe nacionalističko da zadovoljiš, dosanjaš te snove o Velikoj Srbiji itd, u čemu su te ti isti Amerikanci zaustavili i probudili. Pa otud i sva ta gorčina. Da ne pominjem sad i one čaše sa čistom i prljavom vodom Boška Obradovića, verujem da ti je i to na pameti.

bene_geserit bene_geserit 23:08 04.01.2022

Re: ,

Sto se Afganistanaca tice ovde ima par slicica kako su izgledali evropski ekonomski migranti i izbeglice kada su dolazili u US pre +/-130 godina

Neko je naslagao sličice ljudi u nošnjama iz tog vremena i zalepio idiotski naslov. Na šta se ti primaš ...
bene_geserit bene_geserit 23:13 04.01.2022

Re: ,

na granicu su ti došle žene i deca, beže od domaćina talibanskih tvome srcu dragih

Hm, ta "deca i žene" na granici više izgledaju kao muškarci u najboljim godinama.

bene_geserit bene_geserit 23:14 04.01.2022

Re: ,

lepo ukazao na tu benetovu i tvoju monstruoznost

Reče čovek koji bi bombama da vraća nekog u pećine tj. kameno doba.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:19 04.01.2022

Re: ,

Ma taj sharia law je super izgleda.
Verovatno su zemlje u kojima je sharia law deo zakonodavnog sistema najbolje zemlje za život na svetu.
Avganistan, Pakistan, Saudijska Arabija, Iran, Irak, Nigerija, Jemen, Sudan, Egipat, Indonezija ...
Jel si otišao u neku od njih da živiš ?



Pogresno si procitao moju poruku. Sadrzaj poruke nije da bih ja otisao da zivim u tu neku zemlju. Nego da sharia nije jednako talibani.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:22 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
Bajdena zato što je nekakav imaginarni intervencionista

Predlagač rezolucije o intervenciji i bombadovanju Srbije ti je "imaginarni" intervencionista ?




Pa gde su te intervencije koje pominješ, evo ga Bajden već godinu dana predsednik (i to prilično dobar, koliko ja mogu da vidim)? Još se i zakleo da će USA da malo oladi sa rešavanjem tuđih problema, to bi valjda i ti trebalo da mu uračunaš kao pozitivno, ne?
bene_geserit bene_geserit 23:23 04.01.2022

Re: ,

sharia nije jednako talibani

A gde sam ja te dve stvari izjednačio ? Nemoj učitavati u moje reči značenje koga nema.
Priča je bila o tome u kakvom sistemu Avganistanci žele da žive.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:23 04.01.2022

Re: ,

bene_geserit
lepo ukazao na tu benetovu i tvoju monstruoznost

Reče čovek koji bi bombama da vraća nekog u pećine tj. kameno doba.


Eto, opet bulazniš.
bene_geserit bene_geserit 23:23 04.01.2022

Re: ,

Bajden već godinu dana predsednik (i to prilično dobar, koliko ja mogu da vidim)


Pa gde su te intervencije koje pominješ

Pa da znaš, već godinu dana je predsednik a nije Srbiju još napao ponovo, da mu se oda priznanje za to.
maksa83 maksa83 23:26 04.01.2022

Re: ,

samo što nemaju toliko stvari i džakuzija, i trenutno malo slabije govore Engleski.

Po ovoj specifikaciji možeš da mu pošalješ i Ivicu Dačića...
bene_geserit bene_geserit 23:27 04.01.2022

Re: ,

maksa83
samo što nemaju toliko stvari i džakuzija, i trenutno malo slabije govore Engleski.

Po ovoj specifikaciji možeš da mu pošalješ i Ivicu Dačića...

Meni je to sumnjivo da Dačić nema toliko stvari i džakuzi.
bene_geserit bene_geserit 23:31 04.01.2022

Re: ,

Nego Nirvana Baby izgubila sudski spor za "child sexual exploitation",
Nole Đole dobio medicinsko izuzeće za Australiju i sav se radostan pohvalio.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:46 04.01.2022

Re: ,

A gde sam ja te dve stvari izjednačio ? Nemoj učitavati u moje reči značenje koga nema.
Priča je bila o tome u kakvom sistemu Avganistanci žele da žive.


Vazi.
gvozden1 gvozden1 23:53 04.01.2022

Re: ,



Pa čekaj, na granicu su ti došle žene i deca, beže od domaćina talibanskih tvome srcu dragih,

Mome srcu dragih?

Pa vidiš valjda koje gluposti moraš da izmišljaš sa bi branio svoje glupav teze.

Ali neću ti se naravno pravdati.

Koji je procenat žena i dece među ovima koji idu po Evropi, a koji onih što bi trebalo da prave svoju državu, a ne da nepozvani i nepoželjni idu u tuđe kršeći sve zakone i sva pravila?

Patetika sa "žene, deca, dve slatke devojčice" je dovoljna da se vidi da ti, borac za pravne države, procedure i uređena društva, zapravo i ne znaš šta je to.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 05.01.2022

Re: ,

gvozden1


Pa čekaj, na granicu su ti došle žene i deca, beže od domaćina talibanskih tvome srcu dragih,

Mome srcu dragih?

Pa vidiš valjda koje gluposti moraš da izmišljaš sa bi branio svoje glupav teze.

Ali neću ti se naravno pravdati.

Koji je procenat žena i dece među ovima koji idu po Evropi, a koji onih što bi trebalo da prave svoju državu, a ne da nepozvani i nepoželjni idu u tuđe kršeći sve zakone i sva pravila?

Patetika sa "žene, deca, dve slatke devojčice" je dovoljna da se vidi da ti, borac za pravne države, procedure i uređena društva, zapravo i ne znaš šta je to.


Ti bi samo trebalo da se skoncentrišeš na scenu koja ti je srcu draga: izbeglice (deca i žene included) vs. mitraljesko gnezdo. I da se onda zapitaš kako si dotle došao i toliko nisko pao na ljudskoj lestvici.

Inače niko od ovih ljudi koje sam pomenuo u uvodnom komentaru nije ovde ilegalno. Mislim, čisto da znaš, možda će ti biti lakše kad kreneš da bulazniš o pravnim državama, procedurama, uređenim društvima, itd.


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:33 05.01.2022

Re: ,

maksa83
samo što nemaju toliko stvari i džakuzija, i trenutno malo slabije govore Engleski.

Po ovoj specifikaciji možeš da mu pošalješ i Ivicu Dačića...



Može, ali da obeća da neće da skače bombe u Benetov džakuzi.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:43 05.01.2022

Re: ,

Eto, a do svega toga ne bi došlo da si ih lepo kao što drug bene savetuje toplo ljudski izmitraljirao...


pa beneove savete slusase dobrih dvadesetak godina po avganistanu.
bene_geserit bene_geserit 00:49 05.01.2022

Re: ,

pa beneove savete slusase dobrih dvadesetak godina po avganistanu.

Ne, slušali su Pajićeve savete po Avganistanu. Pajić se zalaže za intervenciju, zapamti već jednom, nije teško.
Ja sam izolacionista, bez intervencija napolju, bavljenje sopstvenom zemljom umesto zavođenja reda po svetu, odbrana sopstvenih granica po zakonu od najezde.
Pomoć Avganistancima u Avganistanu. A ne zamena belog hrišćanskog stanovništva kim stigneš iz belog sveta.
bene_geserit bene_geserit 01:00 05.01.2022

Re: ,

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:33 05.01.2022

Re: ,

zapamti već jednom, nije teško.


Siroma Dragoševac, ne zna ni šta priča, ni kome...
A ne zamena belog hrišćanskog stanovništva kim stigneš iz belog sveta.



Kakva te sad zamena spopala? Misliš da su neki siroti belci, nezadovoljni životom i tretmanom, potražili azil kod ovih svojih kolega Talibana? Vidiš, to je i za mene novost.

tess1 tess1 07:16 05.01.2022

Re: ,

Pomoć Avganistancima u Avganistanu.

Kakva pomoć? Ozbiljno pitam, interesuje me na šta misliš poslije rečenice da se tamo u Afganistanu snalaze sami kako znaju i umiju.
softelectronics_e softelectronics_e 07:54 05.01.2022

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Ma taj sharia law je super izgleda.
Verovatno su zemlje u kojima je sharia law deo zakonodavnog sistema najbolje zemlje za život na svetu.
Avganistan, Pakistan, Saudijska Arabija, Iran, Irak, Nigerija, Jemen, Sudan, Egipat, Indonezija ...
Jel si otišao u neku od njih da živiš ?



Pogresno si procitao moju poruku. Sadrzaj poruke nije da bih ja otisao da zivim u tu neku zemlju. Nego da sharia nije jednako talibani.

Znam da nije 'popularno' mišljenje, no, postoji.
Ja sam popriličan skeptik u vezi koegzistencije muslimanskog i hrišćanskog sveta.
Kako je to moguće uz sva civilizacijska dostignuća?
bene_geserit bene_geserit 08:29 05.01.2022

Re: ,

Kakva pomoć?

Pa pre svega za razvoj poljoprivrede, da bi mogli da se prehrane.
Novčana i tehnološka. Naravno proizvodnje hrane zahteva dosta energije, tako da je to povezano.
gvozden1 gvozden1 08:39 05.01.2022

Re: ,


Ti bi samo trebalo da se skoncentrišeš na scenu koja ti je srcu draga: izbeglice (deca i žene included) vs. mitraljesko gnezdo. I da se onda zapitaš kako si dotle došao i toliko nisko pao na ljudskoj lestvici.

A ti bi trebalo, a ne možeš, objasniću ti i zašto ne možeš, da se skoncentrišeš na to da ne pričaš šta je meni drago, jer ne znaš.
Ne znaš jer nisam napisao.

Dakle, te scene bi bile nemoguće da su mitraljezi postojali na svim granicama. Ne bi bilo masovnog pokreta da su se pravila poštovala.

Ali to može da shvati neko sa formiranim stavom, ti ne. To kod tebe nije stav, to je diktat medija, proizvod pranja mozga, ti si, jednostavno, lak materijal za oblikovanje, i zato ne shvataš.

Evo ti par pitanja na koje ne možeš da odgovoriš, kao dokaz tome.

Da li treba da postoje institucije pasoša, viza, pravila kako se u neku zemlju ulazi?

Ako da, treba li neko da se stara da se ta pravila poštuju, i do kog nivoa to važi, a kad da se kaže, nema veze, samo piči, upadaj?

Da li treba vojska, policija, graničari, čiji je zadatak da čuvaju državnu granicu, da se povuku kad vide neku grupu (koliko minimalno brojnu) kako prelaze?

Ili treba da ih sprečavaju ali isključivo bez primene sile?

Moj stav (a ja ga imam) je da ako zakon postoji, ako je pravilo propisano, onda to mora da se poštuje, a onaj ko ga sprovodi je dužan, i ovlašćen, da to obezbedi.
Da obezbedi na najmanje nasilan ali efikasan način.
Naglasak na efikasan.

A to ne isključuje ni mitraljeze.


predatortz predatortz 08:58 05.01.2022

Re: ,



A to ne isključuje ni mitraljeze.


Kada pričamo o migracijama, uvek se setim reči koje je jedan profesor Islamskog teološkog fakulteta u Sarajevu izrekao kao opomenu muslimanima u Bosni. Parafraziraću čoveka jer ne mogu sad da tražim originalni članak:

Ovo nije naš, bosanski i evropski islam. Ceo život sam posvetio izučavanju islama i ovaj islam koji nam dolazi nas ne priznaje za muslimane. Ovaj islam ne dolazi da se integriše, on dolazi da vlada! Da postavlja svoja pravila. Naša deca će biti sluge u takvom islamu i to neće biti evropska deca.

Pa vi sad razmislite...
tess1 tess1 09:13 05.01.2022

Re: ,

Pa pre svega za razvoj poljoprivrede, da bi mogli da se prehrane.
Novčana i tehnološka. Naravno proizvodnje hrane zahteva dosta energije, tako da je to povezano.

Ne bi bilo razlike da si napisao oni samo žele sladoled.



Izgledaju li tebi ovi dečki da su raspoložen za zemljoradnju i dobre traktore?, pa iza njih na zidu nije slika plodnih afganistanskih oranica..



Evo, ja sam za to da se ovim ženama pošalje oružje, kad goloruke nisu u stanju da ubiju boga u ovom prci u maskirnom odjelu.




tess1 tess1 09:14 05.01.2022

Re: ,

Ti razumiješ da kod njih zemlju uređuju (i žele joj blagostanje?) Mudžahedini i Talibani.

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:30 05.01.2022

Re: ,

Evo, ja sam za to da se ovim ženama pošalje oružje, kad goloruke nisu u stanju da ubiju boga u ovom prci u maskirnom odjelu.


word

Nego, IMO Amerikanci nisu odatle trebali da se povuku jos jedno 10 godina.. povukli su se manje vise iz tog podrucja potpuno, u Avganistanu su mogli ostati sa trupama.
nikvet pn nikvet pn 09:31 05.01.2022

Re: ,

tess1

Izgledaju li tebi ovi dečki da su raspoložen za zemljoradnju i dobre traktore?


Au contraire ma cher, итекако јесу. Немам линк при себи али поверуј да је за задњих 10 година обрадива пољопривредна површина у Авганистану повећана за невероватних 40%. Како и зашто? Из Кине долазе соларни панели и пумпе за наводњавање па су приноси одлични, све већи и све бољи. Остаје питање пољопривредне културе која се не једе. Опет, изгледа да им се у тој мега-несрећи понешто и посрећило - америчка цена одржавања засада је постала превелика у односу на нове јевтине синтетичке продукте.
tess1 tess1 10:11 05.01.2022

Re: ,

word

:)*
tess1 tess1 10:13 05.01.2022

Re: ,

Au contraire ma cher

:)
итекако јесу. Немам линк при себи али поверуј да је за задњих 10 година обрадива пољопривредна површина у Авганистану повећана за невероватних 40%. Како и зашто? Из Кине долазе соларни панели и пумпе за наводњавање па су приноси одлични, све већи и све бољи. Остаје питање пољопривредне културе која се не једе. Опет, изгледа да им се у тој мега-несрећи понешто и посрећило - америчка цена одржавања засада је постала превелика у односу на нове јевтине синтетичке продукте.

Mislila sam po cijenu čega sijati pšenicu, žnjeti je i praviti hljeb? Bane bi napravio u Afganistanu poljoprivrednu revoluciju samo da oni ne bi dolazili kod njega po hljeb u Ameriku. Što da te žene i djeca (sex sa dječacima je njihov maltene plemenski običaj, i prodaja ćerke za ovcu) rade na njivi? Da bi se živio talibanski mrak?
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:39 05.01.2022

Re: ,

Što da te žene i djeca (sex sa dječacima je njihov maltene plemenski običaj, i prodaja ćerke za ovcu) rade na njivi? Da bi se živio talibanski mrak?


Ih sestro, kad dodju Kinezi ima da nahrane celu planetu i zavladace vecni mir.. (sa jednopartijskom drzavom koja se ne bi mesala u poslove drugih drzava.. al onoliko:))

I sve onako mufte.

A svi znamo onako kroz istoriju da su Kinezi osvajaci u svilenim rukavicama.

Srbiji ce da vrate Kosovo i KKO i V, da izgrade jos neku smrdljivu fabriku sa robovima, da joj prociste vazduh.. i jos stosta.

Do tada zene(tine) u Avganistanu a i sire da se malo strpe.. red je.






tess1 tess1 11:38 05.01.2022

Re: ,

Do tada zene(tine) u Avganistanu a i sire da se malo strpe.. red je.

Ma da, do kada?, neće se sa sitim stomakom njihova pomračena svijest promjeniti, naprotiv, dokazaće da je put kojim idi ispravan ako mogu i uživati u izobilju i preko ženske pokornosti poštovati i slaviti Allaha.

Kinezi u Afganistanu su otprilike u mojim SF pričama morbidan kraj svijeta. Nema dalje.
tess1 tess1 11:41 05.01.2022

Re: ,

Nego, ne kažemo mi Vrancuska, ili Francuska? Zezam se. :)

I. Klajn je rekao, negdje sam davno pročitala, da može i Afganistan, ne mora, ali može. Ok, ja bih pisala sa f svakako. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:55 05.01.2022

Re: ,

tess1
Do tada zene(tine) u Avganistanu a i sire da se malo strpe.. red je.

Ma da, do kada?, neće se sa sitim stomakom njihova pomračena svijest promjeniti, naprotiv, dokazaće da je put kojim idi ispravan ako mogu i uživati u izobilju i preko ženske pokornosti poštovati i slaviti Allaha.

Kinezi u Afganistanu su otprilike u mojim SF pričama morbidan kraj svijeta. Nema dalje.


Sarkazam ovde (i inace ga rado koristim), ja reko' ocigledno je..


pajz sta preporucuju za nesporazume:

"Sarkazam može izgubiti smisao u tekstualnim medijima, kao što su online chatovi, te se zbog toga u nekim online društvima označava posebnim znakom na kraju izjave".


tess1 tess1 12:00 05.01.2022

Re: ,

Sarkazam ovde (i inace ga rado koristim), ja reko' ocigledno je..

Odgovorila sam potvrdno "ma da" na sarkazam. :)
pajz sta preporucuju za nesporazume:

"Sarkazam može izgubiti smisao u tekstualnim medijima, kao što su online chatovi, te se zbog toga u nekim online društvima označava posebnim znakom na kraju izjave".

Interesantno, ne znam ni da li koristim često sarkazam, mislim da ne..
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:00 05.01.2022

Re: ,

. Klajn je rekao, negdje sam davno pročitala, da može i Afganistan, ne mora, ali može. Ok, ja bih pisala sa f svakako. :)


U Srbiji se kaze Avganistan u Rvackoj (Sloveniji, Bosni..) Afganistan..= moze oba, ispravna oba..
tess1 tess1 12:01 05.01.2022

Re: ,

Rvackoj (Sloveniji, Bosni..) Afganistan..

Ovo nisam znala.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:02 05.01.2022

Re: ,

tess1
Sarkazam ovde (i inace ga rado koristim), ja reko' ocigledno je..

Odgovorila sam potvrdno "ma da" na sarkazam. :)
pajz sta preporucuju za nesporazume:

"Sarkazam može izgubiti smisao u tekstualnim medijima, kao što su online chatovi, te se zbog toga u nekim online društvima označava posebnim znakom na kraju izjave".

Interesantno, ne znam ni da li koristim često sarkazam, mislim da ne..


aaaa ok.


apacherosepeacock apacherosepeacock 12:04 05.01.2022

Re: ,

tess1
Rvackoj (Sloveniji, Bosni..) Afganistan..

Ovo nisam znala.


Kako nisi znala, kako ste u skoli ucili? (ok. za Bosnu nisam sigurna, vidim kamilo izgovara Avganistan a ti Afganistan)


Svi mi iz Srbije kazemo Avganistan, vidi po komentarima iznad.
tess1 tess1 12:19 05.01.2022

Re: ,

Kako nisi znala, kako ste u skoli ucili?

Ne sjećam se stvarno, mislila sam da je ovo sa f u suštini neispravno (rekoh da bih pisala bez obzira na pravopis), to je i Klajn naznačio, možete ali ako postoji izbor između v ili f onda ne..

Imam kući Pravopis bez korica iz 1970 i neke, Svjetlost Sarajevo, na ćirilici i latinici, baš ću pogledati večeras. Malo mi je sad kad razmislim nelogično da ijekavski srpski govori f a ekavski v..
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:38 05.01.2022

Re: ,

tess1
Kako nisi znala, kako ste u skoli ucili?

Ne sjećam se stvarno, mislila sam da je ovo sa f u suštini neispravno (rekoh da bih pisala bez obzira na pravopis), to je i Klajn naznačio, možete ali ako postoji izbor između v ili f onda ne..

Imam kući Pravopis bez korica iz 1970 i neke, Svjetlost Sarajevo, na ćirilici i latinici, baš ću pogledati večeras. Malo mi je sad kad razmislim nelogično da ijekavski srpski govori f a ekavski v..


Avganistan ili Afganistan

Piše se Avganistan.
Avganistan, Avganistanac, avganistanski jedini su uobičajeni oblici u srpskom jeziku, mada je izvorno (i pravilnije) Afganistan, Afganistanac, afganistanski.



U Srbiji se uci Avganistan a skoro sam sigurna da Hrvati i Slovenci kazu Afganistan kao i na svim drugim stranim jezicima (ne znam za ruski) postoji samo Afganistan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:23 05.01.2022

Re: ,

Evo ti par pitanja na koje ne možeš da odgovoriš, kao dokaz tome.

Da li treba da postoje institucije pasoša, viza, pravila kako se u neku zemlju ulazi?

Ako da, treba li neko da se stara da se ta pravila poštuju, i do kog nivoa to važi, a kad da se kaže, nema veze, samo piči, upadaj?

Da li treba vojska, policija, graničari, čiji je zadatak da čuvaju državnu granicu, da se povuku kad vide neku grupu (koliko minimalno brojnu) kako prelaze?



Ja nemam pojma o čemu pričaš, ali izgleda da ti imaš još manje. Ja ti lepo pomogoh gore, pričali smo o ovim konkretnim ljudima koje sam video kod moje sekretarice, a kojima je pomognuto da se izvuku iz onog zla koje im ovi tvoji talibani i mudžahedini doneše (i ne, ti ljudi ne žele takav Avganistan a ne mogu da ga promene, jedini period života u kome su videli neki boljitak je bilo ovih dvaes godina okupacije). I ovde su sasvim legalno, sa papirima, pravnom državom iza njih i dobrim ljudima pored, da im pomognu da se snađu. I to zato što tamo neki vojnik na aerodromu nije izvadio mitraljez kako ti ibene ovde krvavo priželjkujete i očekujete i pobio ih iz bliza, nego im je pružio ruku da pređu bodljikavu žicu i uđu u avion.

E, na njih je isukao kitu naš drug bene, Mitraljeta, a i ti ne zaostaješ. Naravno da ne treba niko da se povlači, nego ljudima u nevolji treba pomoći, što je i urađeno, koliko je moglo. E, sad što su malo manje beli i malo manje srbi, to je taj tvoj izgrađen anticivilizacijski duboko rasistički stav, na koji ja mogu samo da se poserem.



bene_geserit bene_geserit 18:50 05.01.2022

Re: ,

Bane bi napravio u Afganistanu poljoprivrednu revoluciju samo da oni ne bi dolazili kod njega po hljeb u Ameriku

Njima je Evropa mnogo bliže.

Nego ti bi da Avganistanci žive onako kako ti misliš da treba a ne kako oni misle da treba, i još bi da se ceo proces tog kulturološkog nametanja finansira, ne iz poreza koji ti plaćaš, nego iz poreza koji ja plaćam.
Deluje mi da bi te prosečna avganistanska zabrađena žena, kad bi joj objasnila ono feminizam, abortusi, trandže, lezbejke i ostalo, pljunula i rekla da joj je super pod onim velom. Možda se i varam.

Nego nije Avganistan jedina zemlja gde žene ne žive baš sjajno.
Evo Nigerija na primer, Boko Haram i ostalo. Zemlja koja će do kraja veka da ima više stanovnika nego cela Evropa.
Ja sam rekao šta mislim da je jedino rešenje, mitraljeze na granice a pomoći im koliko je moguće tamo gde su što se tiče hrane, vode, energije. Pa ako žele da imaju neodrživ rast stanovništva nek se sami bore sa time a ne od toga da prave svetski problem. Šta je tvoje rešenje ?
gvozden1 gvozden1 18:58 05.01.2022

Re: ,

pričali smo o ovim konkretnim ljudima koje sam video kod moje sekretarice

Ako su ti samo oni tema, onda ti je tema neinteresantna.
Tj, baš me briga za neko dvoje, troje nebitnih ljudi od ovoliki milijardi ostalih.
Stvarno, ni po čemu bitnih da bi se o njima razgovaralo.

A ako su tema masovne migracije, ili ponašanje najveće sile na planeti, to već jeste nešto o čemu treba pričati.

Tako da, baš me briga za tvoju sekretaricu i njene goste.
bene_geserit bene_geserit 20:14 05.01.2022

Re: ,

Znate onaj fazon, dolazi čovek na australijsku carinu. Pita ga carinik "Jel imate bilo kakvu kriminalnu istoriju, da li ste bili osuđivani ?". "Nisam znao da je to još uvek obavezno".

tess1 tess1 21:15 05.01.2022

Re: ,

U Srbiji se uci Avganistan a skoro sam sigurna da Hrvati i Slovenci kazu Afganistan kao i na svim drugim stranim jezicima (ne znam za ruski) postoji samo Afganistan.

I Makedonci pišu Avganistan.

Pola knjige na ćirilici, pola na latinici. 1977, samo što sam se rodila. Da bih večeras uživala prelistavajući je morali smo danas spomenuti v-f. Ovako, nema šanse da smo u školi pisali Afganistan, govorim po osjećaju, sjećanja nemam, nije to tada bilo aktuelno kao danas, ali sigurno da nam je nastavnik spominjao (na moju sreću svi su bili sjajni). Nisam znala gdje potražiti, u velikom slovu, stranim riječima, geografskim imenima, i nađem na kraju pod slovo A (od t. traži (?) 103 do 221c u Pravopisu nema ali piše da su u Rječniku dodali srodne primjere) Avganistan i Afganistan (ne obratno i redoslijed govori o značaju ili pravopisnom pravilu srpskog jezika na ekavskom (na ćirilici onako kako se izgovara) i ijekavskom (+ latinica + izvorno), istom pravilu).

Par zanimljivosti,

Zamak je ruski (zamok).
Dojam i pojam češki (dojem i pojem).

:)

Ruske:
brak, bukvalan, čudovište, dvojnik, dvor, gadost, gord, iskren, ličnost, nagrada, neminovan, nepoštedan, podvig, prozor, posredstvo, postojanje, potčiniti, predskazati, primjetiti, privremeno, rashod, smjena, staratelj, učtiv i itd..

Češke (bohemizmi):
časopis, čitanka, geslo, naslov, nadzor, okolnost, pisanka, smjer, stanovište, stroj (mašina), sustav, tlak, uzor i itd..




tess1 tess1 21:20 05.01.2022

Re: ,

Nego ti bi da Avganistanci žive onako kako ti misliš da treba a ne kako oni misle da treba, i još bi da se ceo proces tog kulturološkog nametanja finansira, ne iz poreza koji ti plaćaš, nego iz poreza koji ja plaćam.
Deluje mi da bi te prosečna avganistanska zabrađena žena, kad bi joj objasnila ono feminizam, abortusi, trandže, lezbejke i ostalo, pljunula i rekla da joj je super pod onim velom. Možda se i varam.

Ma ne varaš se, ovo je sto puta ponovljena priča kao mantra, prazna, zvekeće. Propast.
tess1 tess1 21:21 05.01.2022

Re: ,

Propast, čovječe.
bene_geserit bene_geserit 21:34 05.01.2022

Re: ,

ovo je sto puta ponovljena priča kao mantra, prazna, zvekeće. Propast.

Ma da, a ti bi ženama poslala oružje da napadnu svoje muškarce, sjajna ideja, tako ispunjena i nezveketava i ostvariva u praksi i humana.
tess1 tess1 21:43 05.01.2022

Re: ,

Ma da, a ti bi ženama poslala oružje da napadnu svoje muškarce, sjajna ideja,

To sam ja ljubomorna što one imaju Talibane, a ja ne.
bene_geserit bene_geserit 21:46 05.01.2022

Re: ,

To sam ja ljubomorna što one imaju Talibane, a ja ne.

Talibani su pravi muškarci, a ne ko ovi po zapadnom svetu, sve neke trandže i sl.
tess1 tess1 21:57 05.01.2022

Re: ,

Talibani su pravi muškarci, a ne ko ovi po zapadnom svetu, sve neke trandže i sl.

Pa da, to je ta nit koju pratimo.. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana