Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 09:21 27.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand

Takođe, nije poenta u tom nekom kao fol realnom svetu, već u tome da si ti sam najobičniji prostak i primitivac u duši, što bukvalno kipi iz svake rečenice koju napišeš, pa onda bude similis simili gaudet tj slični se sličnima raduju…

To smo već utvrdili. Da nećemo ad populum nego ćemo ad hominem,pošto je to način i metod svakog jeftinog vašarskog šarlatana.

Neuki, argumentum ad hominem bi bio kada bih ja rekao da si nizak rastom ili da mucaš npr, a ako kažem da si prostak i primitivac u sklopu rasprave o romanu koga ti obožavaš a koji je napisan primitivno prostačkim vokabularom, ili ako i sam upotrebljavaš isti u svojim komentarima, onda to nije ad hominem pobogu, već moj zaključak a na osnovu priloženog…

Dobro, o Učeni.
Nego, zar se ne kaže "romanu koji ti obožavaš" a ne "romanu koga ti obožavaš"?

Bajdvej, ne obožavam nikog i ništa, pa ni izvanredne knjige i njihove pisce.
nask nask 09:22 27.01.2022

Re: drago mi je

Narkomani su u principu veoma smireni.

Ti očigledno nisi imo posla sa zavisnicima od kokaina, ti su sačuvajbože i njih i mene.
predatortz predatortz 09:24 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Moj plac vredi koliko i plac u šumi na brdu pored mora.

Probudiš se i umesto da gledaš na komšiju bosanca u potkošulji kako kosi travu i cepa Zaječarac, gledaš u more.


Dok ti komšija Rus ne zazida pogled ogradom, ili Šiptar ne pokaže interesovanje za tvoju imovinu...

Drž'se ti nas i sedi tu gde si!

Mi vas nećemo dirati, ne smetate nam ni u Novom Sadu, a ni šire u Vojvodini.

Rekoh li ti da moji indijanci Novi Sad zovu najvećim gradom Republike Srpske?
softelectronics_e softelectronics_e 09:27 27.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
docsumann
Ne ali realno, ko može da bude oduševljen ovakvim i ovolikim prostaklukom koji eto tako ide bukvalno u unedogled, pa još sve to tako napisano kao da je lopatom nabacano jedno preko drugog, gde se te rečenice u formi nekog pijanog baljezganja samo ređaju bez igde ikakvog smisla.


stvarno ne znam šta je sporno u tome.

ako želiš da prikažeš svjet i svijest džankija u poodmakloj fazi raspadanja ne možeš koristit riječnik sa katedre za francusku književnost

Jeste, na tu istu kartu igraju i ovi što prave Zadrugu, pa se unutra uvek nađu ljudi iz naroda, koji isto tako sede po ceo dan i baljezgaju.
Inače, video sam dosta toga u svom životu, imao poznanike i prijatelje koji su bili gadno navučeni na sve i svašta, pa se nešto nešto ne sećam ovakvog prostakluka. Tako da, ovako valjda jedino mali Đokica zamišlja neke stvari, ali kao nebitno uostalom…

M'da!
Imao sam priliku da pratim dete od prijatelja povremeno u centar za odvikavanje od narkotika (ili tako nekakav naziv), kako bi roditelji mogli nešto da rade.
Muka je to velika.
docsumann docsumann 09:27 27.01.2022

Re: drago mi je

Dobro, o Učeni.


imam prijatelja iz Prijedira, koji je godinama unazad nastanjen u Dablinu.
kao izbjeglica iz Bosne živio 5-6 godina u HN-u, tako smo se i upoznali.
brat mu je inače radio audio-video inžinjering Vladu Georgijevu na početku karijere...
elem, nekom prilikom mu je treći drug dobacio iz zajebancije kako je neuk (za neke stvari), pa mu je ostalo (takođe iz zajebancije) - Neuk iz Bosne, ne kao epitet već entitet (biće)
alselone alselone 09:28 27.01.2022

Re: drago mi je

Ti očigledno nisi imo posla sa zavisnicima od kokaina, ti su sačuvajbože i njih i mene.

U pravu si, nisam, to je bila skupa rabota devedesetih. Cepao se lepak i čaj od maka kada nema para, trodoni kada se nabavi recept a heroin "na crveno slovo". :) Trava usput.
alselone alselone 09:30 27.01.2022

Re: drago mi je

Dok ti komšija Rus ne zazida pogled ogradom, ili Šiptar ne pokaže interesovanje za tvoju imovinu...

Ovo je Herceg Novi, naš grad na moru. :)

Mi vas nećemo dirati, ne smetate nam ni u Novom Sadu, a ni šire u Vojvodini.

Rekoh li ti da moji indijanci Novi Sad zovu najvećim gradom Republike Srpske?


Što bi rekao jedan moj komšija kada je pričao telefonom sa zemarom "da, da, Lalo al dobar čovek".
freehand freehand 09:32 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Dobro, o Učeni.


imam prijatelja iz Prijedira, koji je godinama unazad nastanjen u Dablinu.
kao izbjeglica iz Bosne živio 5-6 godina u HN-u, tako smo se i upoznali.
brat mu je inače radio audio-video inžinjering Vladu Georgijevu na početku karijere...
elem, nekom prilikom mu je treći drug dobacio iz zajebancije kako je neuk (za neke stvari), pa mu je ostalo (takođe iz zajebancije) - Neuk iz Bosne, ne kao epitet već entitet (biće)


Bolje Neuk izBosne nego Učeni sa bloga što ga onomad Dragec i jelena Milić oteraše. Pa je skupio pinkle i otišao ali se sad vratio da ponovo širi Reč i dominira sopstvenom prazninom. Nad kojom se nikako ne valja nadnositi, kako reče mudri Kiš. To proguta začas.

docsumann docsumann 09:32 27.01.2022

Re: drago mi je

nask
Narkomani su u principu veoma smireni.

Ti očigledno nisi imo posla sa zavisnicima od kokaina, ti su sačuvajbože i njih i mene.


generalno ovdje je percepcija heroinskih i kokainskih zavisnika od strane društva prilično različita.
kokain je prećutno prihvatljiviji u smislu da on dođe kao statusni simbol i ide uz velike novec, turbo imidž, uspješnu japi ili estradnu karijeru i sl.
šmrkanje koksa s dupeta manekenki su vlažni snovi povećeg dijela muškog svijeta na oviJem prostorima.
s druge strane, heroin je prokužen kao droga za padavičare i luzere
predatortz predatortz 09:32 27.01.2022

Re: drago mi je

Ovo je Herceg Novi, naš grad na moru. :)


Slušaj, nije tajna da ja Srbe dole smatram za Srbe sa velikim P (ne pičke, daleko bilo, nego početnici) na leđima.
Dokaz za to su mi popisi posle WWII. Kad su jednom mogli onoliko da se rasrbe, mogu opet.
docsumann docsumann 09:33 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Ti očigledno nisi imo posla sa zavisnicima od kokaina, ti su sačuvajbože i njih i mene.

U pravu si, nisam, to je bila skupa rabota devedesetih. Cepao se lepak i čaj od maka kada nema para, trodoni kada se nabavi recept a heroin "na crveno slovo". :) Trava usput.


kad izgutam ja dve table trodona
tad ugledam ujedinjene boje Benetona


Prti Bee Gee
predatortz predatortz 09:34 27.01.2022

Re: drago mi je

šmrkanje koksa s dupeta manekenki su vlažni snovi povećeg dijela muškog svijeta na oviJem prostorima.


S tuđeg dupeta ni čvarke uzeo ne bih!
freehand freehand 09:34 27.01.2022

Re: drago mi je

"da, da, Lalo al dobar čovek".

Toe zato što je malo Lala u Ujvideku. I tamo smo dođoši.
alselone alselone 09:36 27.01.2022

Re: drago mi je

Toe zato što je malo Lala u Ujvideku. I tamo smo dođoši.

Primilo se to Lala za celu Vojvodinu i sada je gotovo.
docsumann docsumann 09:37 27.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
Ovo je Herceg Novi, naš grad na moru. :)


Slušaj, nije tajna da ja Srbe dole smatram za Srbe sa velikim P (ne pičke, daleko bilo, nego početnici) na leđima.
Dokaz za to su mi popisi posle WWII. Kad su jednom mogli onoliko da se rasrbe, mogu opet.


Herceg Novi nije Crna Gora, u tom smislu.

a što se rasrbljavanja Crnogoraca tiče ima tu dosta i reakcije (i inata) na 1918.


EDIT: moja stara, inače rođena bokeljka (i majka i đed joj), je za starog kad je na službenom putu do Nikšića ili Titograda, govorila da je otišao u Crnu Goru
docsumann docsumann 09:38 27.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
šmrkanje koksa s dupeta manekenki su vlažni snovi povećeg dijela muškog svijeta na oviJem prostorima.


S tuđeg dupeta ni čvarke uzeo ne bih!


s dobrog dupeta bih i čvarke prob'o
predatortz predatortz 09:39 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
predatortz
šmrkanje koksa s dupeta manekenki su vlažni snovi povećeg dijela muškog svijeta na oviJem prostorima.


S tuđeg dupeta ni čvarke uzeo ne bih!


s dobrog dupeta bi i čvarke prob'o






alselone alselone 09:40 27.01.2022

Re: drago mi je

kad izgutam ja dve table trodona

Moja dva druga popiju tablu bensedina na gomilu piva i jedan se onesvesti na sred glavne ulice a drugi jedva onako stoji. Neki glupi radni dan, kasna noć, nigde nikoga, a vreme pre mobilnih. Ne zna kako da pozove pomoć. I doseti se onako drogiran, uzme ciglu i zavfrljači je u izlog. Pukne staklo, upali se alarm, doleti murija i zovu hitnu pa onog nesretnika pokupe i odnesu u bolnicu. Spavao je dvadeset i nešto sati bez prestanka.
alselone alselone 09:40 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
predatortz
šmrkanje koksa s dupeta manekenki su vlažni snovi povećeg dijela muškog svijeta na oviJem prostorima.


S tuđeg dupeta ni čvarke uzeo ne bih!


s dobrog dupeta bih i čvarke prob'o

Ha, ha, kako je legao fazon!
maksa83 maksa83 09:40 27.01.2022

Re: drago mi je

a što se rasrbljavanja Crnogoraca tiče ima tu dosta i reakcije (i inata) na 1918.

predatortz predatortz 09:41 27.01.2022

Re: drago mi je

Moja dva druga popiju tablu bensedina na gomilu piva i jedan se onesvesti na sred glavne ulice a drugi jedva onako stoji.


dobar si ti sinko isp'o na kraju...
freehand freehand 09:43 27.01.2022

Re: drago mi je

Dokaz za to su mi popisi posle WWII. Kad su jednom mogli onoliko da se rasrbe, mogu opet.

Ma svi znaju da su to komunisti popisivali, kad se nije smelo
alselone alselone 09:44 27.01.2022

Re: drago mi je

dobar si ti sinko isp'o na kraju...

Moj deo grada u kom sam živeo u tinejdž godinama je bio prepun droge i kriminala. To su sve bili dobri momci, znali smo se od kada smo igrali žmurke oko zgrada. NIko od njih nije bio onaj pokondireni narkomančić koji se drogira iz obesti, od viška para, nego su sve to bile nesrećne priče i sudbine. Nešto kao Trainspotting, a ne tipa Vuk sa Volt Strita. Uz drogu se slušao pank a ne dizel, da tako kažem.

Voleo sam da se družim i pričam sa njima. Bili su iskreni kako samo pravi narkoman može da bude, ako razumete šta hoću da kažem. Uz njih, kao da sam se i ja drogirao, u smuslu da sam proživeo kako to izgleda i kako radi donekle, pa nisam morao i sam da uzimam.
docsumann docsumann 09:44 27.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
a što se rasrbljavanja Crnogoraca tiče ima tu dosta i reakcije (i inata) na 1918.



postoje tačke u blogodiskusiji na koje se uvijek vratiš gdje god da kreneš...slično kao 3n+1 misterija

freehand freehand 09:44 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Toe zato što je malo Lala u Ujvideku. I tamo smo dođoši.

Primilo se to Lala za celu Vojvodinu i sada je gotovo.

Jes vala, tako i od Madžara ispadoše Mađari
docsumann docsumann 09:46 27.01.2022

Re: drago mi je

Voleo sam da se družim i pričam sa njima. Bili su iskreni kako samo pravi narkoman može da bude, ako razumete šta hoću da kažem. Uz njih, kao da sam se i ja drogirao, u smuslu da sam proživeo kako to izgleda i kako radi donekle, pa nisam morao i sam da uzimam.


spasio te je samo tvoj profil ličnosti, il ako oćeš - genetika, a može i usud.

predatortz predatortz 09:51 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
dobar si ti sinko isp'o na kraju...

Moj deo grada u kom sam živeo u tinejdž godinama je bio prepun droge i kriminala. To su sve bili dobri momci, znali smo se od kada smo igrali žmurke oko zgrada. NIko od njih nije bio onaj pokondireni narkomančić koji se drogira iz obesti, od viška para, nego su sve to bile nesrećne priče i sudbine. Nešto kao Trainspotting, a ne tipa Vuk sa Volt Strita.

Voleo sam da se družim i pričam sa njima. Bili su iskreni kako samo pravi narkoman može da bude, ako razumete šta hoću da kažem. Uz njih, kao da sam se i ja drogirao, u smuslu da sam proživeo kako to izgleda i kako radi donekle, pa nisam morao i sam da uzimam.


Moje društvo, onaj najuži krug, to sve je nekako zaobišlo. Dobro, znatna je razlika u godinama našeg odrastanja, u moje vreme je droga bila manje dostupna, ali je bilo i tad moguće doći do nje.
Ok, umeli su ovi moji da srolaju džoint sporadično, ali se na tome završilo.

Pre neki dan baš pričam sa ženom kako bih voleo da po tim pitanjima sinovi liče na mene. Ja sam i cigarete zaobišao, nikad dim duvana povukao nisam, a ne nešto drugo da uzmem.

Mi smo imali jednu, srazmerno kratku, fazu alkoholisanja, a i tu smo nastojali da se ne izbrukamo. I nismo se izbrukali. I ta faza je prošla bez tuča, privođenja i većih blamaža. Bivalo je da se neko pijan nalupeta, pa mu posle dupe pomeramo danima od zajebancije, ali preko toga ne.

Nemam nikakva iskustva sa narkomanima i zahvalan sam na tome što me je to iskustvo, makar i druženja, mimoišlo.
alselone alselone 09:52 27.01.2022

Re: drago mi je

spasio te je samo tvoj profil ličnosti, il ako oćeš - genetika, a može i usud.

porodica. to je moje finalno mišljenje. dodajem i profil i usud, pošto je par puta bilo tu i tamo oko mene. ali pre svega porodica.

imam jednog dobrog prijatelja iz osnovne, pa srednje a bili smo i cimeri na faksu jedno vreme. isto je doktorirao ali je zbrisao u njemačku. pričali smo par puta o tome kako smo pretekli iz takvog okruženja. glavna misao je porodica. kad god je bilo nešto tu blizu i uzmi ili ostavi pomišljao sam "ne mogu to da im uradim". ne sebi, njima.

slično tome, mislim da je narkomanija osveta dece prema roditeljima. zaista to mislim.
predatortz predatortz 09:55 27.01.2022

Re: drago mi je

maksa83


Nisam ja kriv što se Docs loži ko Hepo kockica!
alselone alselone 09:56 27.01.2022

Re: drago mi je

porodica. to je moje finalno mišljenje.

najbolja preventiva protiv narkomanije je upoznati kako je svet lep, ali ne previše da ti postane dosadan. toga "previše" se i ne brinem zato što za to treba jako puno para, nego se trudim za onaj prvi deo, upoznati koliko je lep. zato sina, a ubrzo ću i ćerke, vodačim non stop negde - idemo košarka, idemo tenis, idemo skijanje, idemo ronjenje (ronio je sa bocom ove godine na kratko), idemo robotić, idemo kompjuter, idemo telefon, idemo kuvanje i roštiljanje (jako voli da kuva i pomaže mi dok spremam), idemo baba i deda u drugom gradu, idemo deda svakih par dana u ovom hradu, idemo sve idemo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:58 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
ima vađenje krvi.


Ma to davanje krvi se desilo prilično godina prije rata.
Sretne me njen muž, koji je kao i ona bio moj putnik u autobusu, na ulici i pita koja sam krvna grupa jer punac mu ima iznenadnu i hitnu operaciju. Desi se da sam baš ona koja je trebala a bilo i vrijeme da mogu dati krv. Direktno sa trotoara odem u bolnicu dam krv, poslije me sva njihova porodica pozdravljala ali rat izbaci na površinu razne životne stavove. Iz straha ili uvjerenja, vrag bi ga znao.
Da ti ispričam još jednu priču koja se dotiče tih nebodera.
'96, kad je zaustavljen rat na terenu, IFOR na granici entiteta postavio dva tenka i nekoliko vojnih kontejnera. Jedan tenk i cijev mu okrenuti prema Prijedoru a drugi na isti načn prema Sanskom Mostu. Između tenkova bile, na svakoj strani ceste, autobuske stanice i tu se sastajao narod, rođaci, prijatelji jer prelazak u drugi entitet je bio prilično nezdrav, čitaj rizičan.
Jedno popodne D. i ja odemo na tu granicu da se vidimo sa Bracom. Dok nismo ispraznili obe gajbe piva koje su bile u gepeku stojadina nismo se rastali. Već je bilo dobro omrklo kad smo se D. i ja vratili u Prijedor, dobro nakvašeni pivom i emocijama. Uđemo u kafanu ispod Plavog da se ljudski pozdravimo i ja vidim da pored kasetofona ima kaseta nekog hrvatskog pjecača. Ubacim tu kasetu u kasetaš i odvrnem do kraja. Malo poslije u birtiju ulazi Gojko Š. i pita nas jesmo li normalni, ućiće u kafanu neki veliki Srbin i gužva je zagarantovana.
-E pa to i hoćemo!
Ništa se nije značajno desilo, mnogi zavirili kroz vrata, vidjeli kakvo je stanje i otišli, kaseta se vrtila do fajronta, mi se ljudski pozdravili, kako običaj nalaže, a ne sjećamo se koji pjevač je bio u pitanju.
docsumann docsumann 10:04 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
spasio te je samo tvoj profil ličnosti, il ako oćeš - genetika, a može i usud.

porodica. to je moje finalno mišljenje. dodajem i profil i usud, pošto je par puta bilo tu i tamo oko mene. ali pre svega porodica.

imam jednog dobrog prijatelja iz osnovne, pa srednje a bili smo i cimeri na faksu jedno vreme. isto je doktorirao ali je zbrisao u njemačku. pričali smo par puta o tome kako smo pretekli iz takvog okruženja. glavna misao je porodica. kad god je bilo nešto tu blizu i uzmi ili ostavi pomišljao sam "ne mogu to da im uradim". ne sebi, njima.


moje iskustvo ipak kaže - ličnost.
porodica ima veću ulogu u vađenju iz govana, dok je najbolja preventiva od samog upadanja u njih - mentalni sklop čovjeka.

slično tome, mislim da je narkomanija osveta dece prema roditeljima. zaista to mislim.


ovo je jako i za duboko se zamisliti.

inače što se samog mehanizma navlačenja tiče, preporučuje (već jesam par puta)



alselone alselone 10:07 27.01.2022

Re: drago mi je

ovo je jako i za duboko se zamisliti.

kada to kažem mislim na jake droge, ne mislim na travu. trava je kao pivo, rekreativna zajebancija i tu zaista ne mislim da ima ičeg drugog osim zezanja. ali popiti pola table bensedina ili uzeti trodone, ili nedajbože heroin je kao seći vene popreko. :) to je vapaj "pogledaj me".
gedza.73 gedza.73 10:10 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Moj deo grada u kom sam živeo u tinejdž godinama je bio prepun droge i kriminala

Prvi put da neko duva lepak na sred ulice usred bela dana sam video u Novom Sadu. A vidi se kako je već prebiVen. Kako ne bi bio razlog za lokalpatriotsku svađu viđao sam devojke i momke kod mene kako kao na štakama pokušavaju da održe ravnotežu, seoske klince koji su krenuli tim putem ali mi ovo ostalo u sećanju. Izlaziš posle bureka sa jabukama, prolaziš pored ljudi koji na stajalištu čekaju bus i lik u polučučnju na respirator kesi.

Dobru stvar koju drogi priznajem što ima osobinu da navuče novobogataše koji su se lako, na mufte i sa državnim parama obogatili. Kad im već niko ništa ne može bar ih droga sjebe. A znam da nije PC.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:10 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann

imam prijatelja iz Prijedira

Svijet je malen.
Tu, meni izuzetno dragu, porodicu smatram prijateljima i održavamo kontakt i danas. Naravno, pričam o roditeljima , djeca su me vjerovatno i zaboravila a sestra tvog prijatelja me je jedina, pored Makse, oslovljavala sa "čika".
alselone alselone 10:12 27.01.2022

Re: drago mi je

moje iskustvo ipak kaže - ličnost.
porodica ima veću ulogu u vađenju iz govana, dok je najbolja preventiva od samog upadanja u njih - mentalni sklop čovjeka.

verovatno si u pravu ako pričamo generalno o društvu, ono je moj osećaj. što rekoh neki dan kada mi je sin rekao da imam ja sreće pošto se nije povredio kada je pao, tako sam i ja mislio, sa sam važniji njima nego sebi. :)
predatortz predatortz 10:12 27.01.2022

Re: drago mi je

. Izlaziš posle bureka sa jabukama



watch your language!
alselone alselone 10:13 27.01.2022

Re: drago mi je

Izlaziš posle bureka sa jabukama,

PREDO!

tess1 tess1 10:14 27.01.2022

Re: drago mi je

Ne vulgarni, oni su beskorisni, beskorisne misli pa je i prostaštvo gnječenje, ništa ne iskri, ni beda. I moja poslednja rečenica na ovu temu.

Kamilo, ne bi vjerovao planirala sam te pitati jesi li čitao Lift, ali zašto nisam pomislila da te ima na osamdeset strana, sad mi krivo. :)

(citiraću ovde šta ima o krvi, kratke su to rečenice)


O Bosancima u Vojvodini vjerujem samo šta kaže Zili (ni Free nije postojano ostrašćen i gadljiv na njih tj nas toliko), ako kaže: bogami, Tess, došla muka do oka... nema šta, propast smo. Pro-pa-st.
predatortz predatortz 10:15 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Izlaziš posle bureka sa jabukama,

PREDO!



Reagovao!
Ovo je crvena linija! To ne pšraštam ni zbog ideološke bliskosti!
gedza.73 gedza.73 10:15 27.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
. Izlaziš posle bureka sa jabukama

watch your language!

Znam
. Al ne vredi. Ti lalinski bureci sa višnjama i jabukama su mi na listi pre bureka sa mesom i sa sirom.
alselone alselone 10:15 27.01.2022

Re: drago mi je

Dobru stvar koju drogi priznajem što ima osobinu da navuče novobogataše koji su se lako, na mufte i sa državnim parama obogatili. Kad im već niko ništa ne može bar ih droga sjebe. A znam da nije PC.


Da, to je drugi par opanaka, obest. Sve ovo što ja pričam je iz "trainspotting ugla", znači ono, pankeri, skineri, besparica, nefunkcionalne porodice, depra totalna.
docsumann docsumann 10:17 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
ovo je jako i za duboko se zamisliti.

kada to kažem mislim na jake droge, ne mislim na travu. trava je kao pivo, rekreativna zajebancija i tu zaista ne mislim da ima ičeg drugog osim zezanja. ali popiti pola table bensedina ili uzeti trodone, ili nedajbože heroin je kao seći vene popreko. :) to je vapaj "pogledaj me".


ma jasno mi je skroz.
upravo vršim neke retroanalize na fonu te rečenice.

onda još dodam međ dokazni materijal i iskustva djece nekih ljudi koji su u mladosti imali ozbiljne probleme s drogama.
imali su i ta djeca svoja iskustva, manje-više normalna za te godine (trava, eventualno ekser ili spid ponekad, ovo ipak nagađam , jer nemam pravi uvid), al se nisu zapatili u tome.
prošla su kroz to maltene neočešana, a bez posbne kontole & stege, bez supernadzora, kontorle zenica po povratku iz grada...otvorena priča s roditeljima na vrijeme, par savjeta iz prve ruke, bez onih tupavih maksima - sve droge su iste. i stvarno - nema te "osvete" o kojoj pričaš.
alselone alselone 10:17 27.01.2022

Re: drago mi je

Ovo je crvena linija! To ne pšraštam ni zbog ideološke bliskosti!

Sve, sve, ali baš toliko ne može. Čak i ja moram da uputim oštru kritiku (EU rečnik) i izrazim zabrinost za dalji razvoj situacije povodom izbora geografski neutralnog rečnika.

I pored polu-ideološke bliskosti. :)
freehand freehand 10:17 27.01.2022

Re: drago mi je

ni Free nije postojano ostrašćen i gadljiv na njih tj nas toliko

Free nije ostrašćen ni na koga uopšte.
Meni su u tom kontekstu svi dođpši isti, uključujući i moje roditelje, a bogami i one koji su došli pre dva ili tri veka koji su sad na došljake nekako najviše naoštreni, pokondireni u svojoj starostavnosti.

P.S. Meni su i svi Bosanci isti, to tako daleko ide. Svi su naši.
docsumann docsumann 10:19 27.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
docsumann

imam prijatelja iz Prijedira

Svijet je malen.
Tu, meni izuzetno dragu, porodicu smatram prijateljima i održavamo kontakt i danas. Naravno, pričam o roditeljima , djeca su me vjerovatno i zaboravila a sestra tvog prijatelja me je jedina, pored Makse, oslovljavala sa "čika".


malen i okrugao

jeste, i sestra. i ona je sad u Irskoj koliko mi se čini
gedza.73 gedza.73 10:28 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Ovo je crvena linija! To ne pšraštam ni zbog ideološke bliskosti!

Sve, sve, ali baš toliko ne može. Čak i ja moram da uputim oštru kritiku (EU rečnik) i izrazim zabrinost za dalji razvoj situacije povodom izbora geografski neutralnog rečnika.

I pored polu-ideološke bliskosti. :)

U duhu tolerancije i razvijanja dobrosusedskih odnosa korigujem rečnik na 'pite' i 'savijače' sa jabukama i višnjama.
alselone alselone 10:33 27.01.2022

Re: drago mi je

višnjama

"što je dobar burek s višnjama, a i zdrav".
mentol mentol 10:33 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann

koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

Meni je Njujorška trilogija
Ursula Le Gvin

Glasao bih za njenu Levu ruku tame da može SF. I da nije najbolja bila je naša. Iz ideoloških razloga

U Čoveku praznih šaka mi je još bliža.
Od prve dve rečenice, kada se još nadao da može napraviti most između ta dva sveta:
Postojao je zid. Nije izgledao značajan.


Do kraja, kada je shvatio da sa Urasa ništa korisno nije poneo, da je sve što mu je bilo važno u životu ostalo na Anaresu:

Noćas ću leći da spavam na Anaresu, pomisli on. Leći ću pokraj Takver. Voleo bih da sam poneo sliku, sliku jagnjeta, da dam Pilun.

Ali ništa nije poneo. Šake su mu bile prazne, kao što su uvek bile.


docsumann docsumann 10:37 27.01.2022

Re: drago mi je

Glasao bih za njenu Levu ruku tame da može SF. I da nije najbolja bila je naša. Iz ideoloških razloga


ha, evo mog čovjeka.

oko te knjige je baš bilo sporenja među SF fanovima na blogu. a meni je ona u prvih 5 od sve književnosti koju sam pročitao.
za sada imam još tebe i bocvenu u klubu.
alselone alselone 10:41 27.01.2022

Re: drago mi je

bocvenu

boc-venu, da ostanemo u temi.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:44 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
kamilo_emericki
docsumann

imam prijatelja iz Prijedira

Svijet je malen.
Tu, meni izuzetno dragu, porodicu smatram prijateljima i održavamo kontakt i danas. Naravno, pričam o roditeljima , djeca su me vjerovatno i zaboravila a sestra tvog prijatelja me je jedina, pored Makse, oslovljavala sa "čika".


malen i okrugao

jeste, i sestra. i ona je sad u Irskoj koliko mi se čini

U Španiji.
Ne jećam se ko, da li bi je tvoj drug ili brat mu, ali je ocu jednom napravio beseanu noć.
Otac im ponekad znao odigrati jednu ili dvije kombinacije lota. Veče kad je bilo izvlačenje brojeva roditelji su bili otišli u restoran sa nekim društvom a S. taj dan bio popunio tiket i zaboravio uplatiti loto, i mali je to nekako znao. Znao je i koje brojeve otac redovno igra pa na komadu papira ispiše te brojeve kao brojeve koji su to veče izvučeni i ostavi na stolu. Ode na spavanje pravedničkim snom a kad su došli roditelji i vidjeli brojeve S. se skoro samoubio od muke.
Jutro je proteklo u olakšavajućem izvinjavanju, smijehu, dobroćudnom gunđanju.


softelectronics_e softelectronics_e 10:46 27.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
malen i okrugao


On average, how many degrees apart is any one person in the world from another?

Pročitao sam ovo o '6 stepeni razdvojenosti' - i mogu da kažem da bih voleo da me sa nekim ljudima deli milion stepeni (nivoa) razdvojenosti.
docsumann docsumann 10:52 27.01.2022

Re: drago mi je

Ne jećam se ko, da li bi je tvoj drug ili brat mu


hahaha, sad mi nešto kao provjejava kroz maglu nesjećanja.
imam par osumnjičenih u glavi, al moram da provjerim...
tess1 tess1 10:52 27.01.2022

Re: drago mi je

Free nije ostrašćen ni na koga uopšte.
Meni su u tom kontekstu svi dođpši isti, uključujući i moje roditelje, a bogami i one koji su došli pre dva ili tri veka koji su sad na došljake nekako najviše naoštreni, pokondireni u svojoj starostavnosti.

Moje dijete je prije neki dan rekao da se bolje slaže sa Brazilijancima i Korejcima nego sa Austrijancima i Srbima, kaže da ima zajedničke teme sa ljudima s drugog kontinenta il s druge strane planete od ove njegove pa je pokazao rukom nakon šta je nacrtao krug u vazduhu, tamo s druge strane je njegova srodna duša.

Ne bi bilo razlike u njegovom odgoju ovde i dole kući, osnovno ne podcjenjuju ljude i ne razlikuju ih, ni po porijeklu ni po vjeroispovjesti, i on je sad napredna čovjekolika generacija koju možemo zamisliti u 2254. god, imao je u jednom trenutku dva najbolja drugara Turka i Kurda.. Da je kući kod mojih, bilo bi isto, mi nemam crnogorski elitizam da smo bolji, ma ne, ali imamo mudrosti prepoznati hvalisave pičkice..

P.S. Meni su i svi Bosanci isti, to tako daleko ide. Svi su naši.

Sve dok ne počneš citirati Emsija tj dok se ne odlučiš ogaditi nekim ženama, dobro je.
freehand freehand 10:55 27.01.2022

Re: drago mi je

Sve dok ne počneš citirati Emsija tj dok se ne odlučiš ogaditi nekim ženama, dobro je.
Saglasan!
alselone alselone 10:56 27.01.2022

Re: drago mi je

Kartografski intermeco.

softelectronics_e softelectronics_e 10:57 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Free nije ostrašćen ni na koga uopšte.
Meni su u tom kontekstu svi dođpši isti, uključujući i moje roditelje, a bogami i one koji su došli pre dva ili tri veka koji su sad na došljake nekako najviše naoštreni, pokondireni u svojoj starostavnosti.

Moje dijete je prije neki dan rekao da se bolje slaže sa Brazilijancima i Korejcima nego sa Austrijancima i Srbima, kaže da ima zajedničke teme sa ljudima s drugog kontinenta il s druge strane planete od ove njegove pa je pokazao rukom nakon šta je nacrtao krug u vazduhu, tamo s druge strane je njegova srodna duša.

Ne bi bilo razlike u njegovom odgoju ovde i dole kući, osnovno ne podcjenjuju ljude i ne razlikuju ih, ni po porijeklu ni po vjeroispovjesti, i on je sad napredna čovjekolika generacija koju možemo zamisliti u 2254. god, imao je u jednom trenutku dva najbolja drugara Turka i Kurda.. Da je kući kod mojih, bilo bi isto, mi nemam crnogorski elitizam da smo bolji, ma ne, ali imamo mudrosti prepoznati hvalisave pičkice..

P.S. Meni su i svi Bosanci isti, to tako daleko ide. Svi su naši.

Sve dok ne počneš citirati Emsija tj dok se ne odlučiš ogaditi nekim ženama, dobro je.

Moja deca imaju mnogo prijatelja svih nacija.
Ne smeta im to što znaju ko su sami.
Naprotiv!
softelectronics_e softelectronics_e 10:58 27.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Sve dok ne počneš citirati Emsija tj dok se ne odlučiš ogaditi nekim ženama, dobro je.
Saglasan!

Pojasni!
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:04 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Nego, da se vratimo na krizu u Ukrajini.

Evo, neka ostane ovde čisto da se jednog dana sećamo kako je počeo rat.


Ha, ha. Vidiš li kurvanluka? Poslali odgovor na javni upit ali traže da se ne objavljuje sadržaj.
Izgleda da mirši na završetak kubanske krize.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:11 27.01.2022

Re: drago mi je

koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

Ne mogu se baš pohvaliti količinom pročitanih romana, naročito američkih ali, kako nisam našao francuski prevod, "Bogataš i siromah" sam donio iz Prijedora na ponovno čitanje.
tess1 tess1 11:16 27.01.2022

Re: drago mi je

!

Jesi li čitao tvog zemljaka Uglješu Šajtinca, strastven Lala, bra-te (što bi rekli starosjedioci na Islandu).

Glasao bih za njenu Levu ruku tame da može SF. I da nije najbolja bila je naša. Iz ideoloških razloga

U Čoveku praznih šaka mi je još bliža.

Mentole, izvini, nisam vidjela, pa ti si pun iznenađenja. :)
docsumann docsumann 11:17 27.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

Ne mogu se baš pohvaliti količinom pročitanih romana, naročito američkih ali, kako nisam našao francuski prevod, "Bogataš i siromah" sam donio iz Prijedora na ponovno čitanje.


to sam čitao u srednjoj školi (mimo lektire), a nekih scena iz romana se i dalje jako dobro sjećam.
baš kao i iz Prosjaka i Lopova. samo što nisam siguran koje su scene iz kojeg romana
docsumann docsumann 11:38 27.01.2022

Re: drago mi je

Prvi put da neko duva lepak na sred ulice usred bela dana sam video u Novom Sadu. A vidi se kako je već prebiVen. Kako ne bi bio razlog za lokalpatriotsku svađu viđao sam devojke i momke kod mene kako kao na štakama pokušavaju da održe ravnotežu, seoske klince koji su krenuli tim putem ali mi ovo ostalo u sećanju. Izlaziš posle bureka sa jabukama, prolaziš pored ljudi koji na stajalištu čekaju bus i lik u polučučnju na respirator kesi.


narkomani sa dna kace.
najčešće je to "eskapizam" očajnika sa totalne socijalne margine. bitno je da je što jeftinije i da što jače udara. tj. da te odnese što dalje od realnosti koja je nepodnošljiva.

pazi ovaj pakao s periferije. baš me interesuje kako artikulisano i stilski uobličeno ovi jadnici komuniciraju...

softelectronics_e softelectronics_e 11:41 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
kamilo_emericki
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

Ne mogu se baš pohvaliti količinom pročitanih romana, naročito američkih ali, kako nisam našao francuski prevod, "Bogataš i siromah" sam donio iz Prijedora na ponovno čitanje.


to sam čitao u srednjoj školi (mimo lektire), a nekih scena iz romana se i dalje jako dobro sjećam.
baš kao i iz Prosjaka i Lopova. samo što nisam siguran koje su scene iz kojeg romana

Ja se spremam da ponovno čitam 'Jazavac pred sudom'.
Od svega mi, maltene, ostalo jedino ono ... glavati gospodine!
nsarski nsarski 12:15 27.01.2022

Re: drago mi je

postoje tačke u blogodiskusiji na koje se uvijek vratiš gdje god da kreneš...slično kao 3n+1 misterija


Misliš na Kolacovu pretpostavku?

docsumann docsumann 12:26 27.01.2022

Re: drago mi je

nsarski
postoje tačke u blogodiskusiji na koje se uvijek vratiš gdje god da kreneš...slično kao 3n+1 misterija


Misliš na Kolacovu pretpostavku?



mislim.
jbg, zaboravi se, a još vidim i da sam učestvovao na tom blogu s komentarima...
Milan Novković Milan Novković 12:29 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Ej, bre, tinejdžeri.

Čekček, ovde ide prvo lice množine, nemoš drugo lice da koristiš, tj ne može neko ko jednog dana gleda poslednju sezonu Ozarka iz kuhinje, stojeći, u odeći koja je full-spectrum Kate Winslet kroz vremena i epohe, dok jednim svilenim rukavom brišeš usta od prah šećera posle pojedene kutije ratluka, kako otvaraš novu čokoladu, a drugom gledaš da Guči satom ne ogrebeš kožu oko usta ako ti je desna ruka zauzeta, pošto prah šećer i krv ne idu dobro ... epizdemiološki

Mislim ... tj ne mislim, pročitao sam nedavno, al nije prvi put, ajd što je pojedinačna svest svakog od nas neka vrsta kontrolisanog haosa, tj "kontrolisanog" raznim lancima, između ostalog, nego isto važi i za kolektivnu svest

Trivija, evo mi još malo pa svi u seocu, jedno 900 kuća, brdošuma, bez ambulante ... ona nam je u mestašcu gde je sniman film Holiday, u onom pabu, ko Prigrevačka birtija, često odsedamo. Tu je na dohvat ruke i destilerija džina, the poznata, pa prodavnica džinova - na stotine vrsta ...

... nači ako se ikad budem ženio treći put ... mora da bude naša Kejt, ko drugi?!

Šalamala, ja sam geek, i ja se ne ženim, mene žene pošto me je lakše preskočiti nego zaobići, a žene numeju da skaču uvis dobro
gedza.73 gedza.73 13:10 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
najčešće je to "eskapizam" očajnika sa totalne socijalne margine. bitno je da je što jeftinije i da što jače udara. tj. da te odnese što dalje od realnosti koja je nepodnošljiva.


Podeljen sam. Nekad te ljude osuđujem, nekad ih pravdam, na smenu žalim i gledam kao slabe i nesposobne. isto i alkoholičare.

Doduše počeo sam da gledam malo drugačije na te stvari posle samoubistva (do tada porilično isljučiv) jednog očevog prijatelja (malo nedostajalo da obojica u mladosti odu na onaj najdalji kontinent) koji je bio divan čovek. Težak život bar što se tiče porodice, bolest i dal' slabost ili hrabrost da ode onako kako je on želeo.
gedza.73 gedza.73 13:12 27.01.2022

Re: drago mi je

@ Nsarski.

Srećna slava domaćine.
tess1 tess1 13:14 27.01.2022

Re: drago mi je

Čekček, ovde ide prvo lice množine, nemoš drugo lice da koristiš, tj ne može neko ko jednog dana gleda poslednju sezonu Ozarka iz kuhinje, stojeći, u odeći koja je full-spectrum Kate Winslet kroz vremena i epohe, dok jednim svilenim rukavom brišeš usta od prah šećera posle pojedene kutije ratluka, kako otvaraš novu čokoladu, a drugom gledaš da Guči satom ne ogrebeš kožu oko usta ako ti je desna ruka zauzeta, pošto prah šećer i krv ne idu dobro ... epizdemiološki

Mislim ... tj ne mislim, pročitao sam nedavno, al nije prvi put, ajd što je pojedinačna svest svakog od nas neka vrsta kontrolisanog haosa, tj "kontrolisanog" raznim lancima, između ostalog, nego isto važi i za kolektivnu svest

Milane, jabuko s grane,

Kandirana čokoladno karamelna jabuko sa pečenim slanim bademima. :))

mentol mentol 13:16 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann

oko te knjige je baš bilo sporenja među SF fanovima na blogu.

Nikove na sunce

a meni je ona u prvih 5 od sve književnosti koju sam pročitao.
za sada imam još tebe i bocvenu u klubu.



tess1
Mentole, izvini, nisam vidjela, pa ti si pun iznenađenja. :)


Što? Svaki pravi anarhista mora da voli Ursulu

tess1 tess1 13:20 27.01.2022

Re: drago mi je

Što? Svaki pravi anarhista mora da voli Ursulu

Svaki pravi anarhist ne mora ništa.
mentol mentol 13:23 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1

Svaki pravi anarhist ne mora ništa.

I to što kažeš...
Milan Novković Milan Novković 13:35 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Što? Svaki pravi anarhista mora da voli Ursulu

Svaki pravi anarhist ne mora ništa.

Pravi anarhista je anarho-sindikalista, imho.

I ne kažem to samo zato što sam ja anarho-sindikalista bar 50% vremena, nego zato što ja nikako da dokučim tu izmigoljujuću prirodu slobode i sloboda raznih, gde kroz razne iluzorne prizme svako malo iza sve više slobode naletimo na neslobodu, a onda, svako malo, iza sve više neslobode naletimo na slobodu ... pa kad ja ne kapiram ...

... što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!

Da nije Švabo izmislio frižider baš bi čoveku frka bila, kad ,mu popusti pažnja pa ovako uleti u klopku nekog kobajagi razmišljanja
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:37 27.01.2022

Re: drago mi je

BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.


Si vido!! Ako misliš na sad lake trzaje Nila Janga



Sta u ovoj prici Rogana pravi herojem a Younga trzateljem?

Od tog Rogana sam uhvatio nesto usput i ne kapiram sto se na njega neko lozi. Jos jedan od koji pokusava da bude popularni querdenker. Nesto tu ne stima kad se sirenje konvencionalnih stavova smatra za querdenken.
alselone alselone 13:37 27.01.2022

Re: drago mi je

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode,


Boze, Boze
Di bas ja od svih gresnih cigana
Da padnem na sitnim gresima

Ne das mi je videti i to od ruke ide ti
Mora da je besposleno na nebesima

Sticu sutra do mraka
Do komsijskog oblaka
Pod njim cu se opet roditi

Nisi ti na nebu sam
Bogova je povazdan
S nekim cu se vec nagoditi
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:44 27.01.2022

Re: drago mi je

Ništa logičnije, ali nekima (ne Rusiji) to ne odgovara.


ne odgovara ni Rusiji (kavkaz).
docsumann docsumann 13:50 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.


Si vido!! Ako misliš na sad lake trzaje Nila Janga



Sta u ovoj prici Rogana pravi herojem a Younga trzateljem?

Od tog Rogana sam uhvatio nesto usput i ne kapiram sto se na njega neko lozi. Jos jedan od koji pokusava da bude popularni querdenker. Nesto tu ne stima kad se sirenje konvencionalnih stavova smatra za querdenken.


nemam pojma o čemu pričate.
ja sam Rogana dosta slušao ranije. tj. slušao sam njegove goste u emisijama, a njega samo kad priča o DMT iskustvima.

kakve veze sad ima stari Nil Jang?
Milan Novković Milan Novković 13:51 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.


Si vido!! Ako misliš na sad lake trzaje Nila Janga



Sta u ovoj prici Rogana pravi herojem a Younga trzateljem?

Od tog Rogana sam uhvatio nesto usput i ne kapiram sto se na njega neko lozi. Jos jedan od koji pokusava da bude popularni querdenker. Nesto tu ne stima kad se sirenje konvencionalnih stavova smatra za querdenken.


Zaboravimo Rogana za sada. Janga, Jangu, Jangovo ... meni je oteže mlatiti po njemu zbog njegove iskrene napaćenosti, i poseban mi je primer anti-hrišćanskog to raditi, pa ću birati reči: teško je naći netalentovanijeg umetnika, a ubeđenijeg, sebičnijeg do psihopatije, glupljeg i neobrazovanijeg, a ovako agresivno-fašistoidno korisnijeg idiota. S tom razlikom što nije koristan pošto su ga ladno izignorisali, pa je fašistima više štete nego koristi ...

... ovih dana.

Zar je potrebno objašnjavati geneze razne koje čuče povrh oduzimanja sloboda najširoj populaciji?
docsumann docsumann 13:56 27.01.2022

Re: drago mi je

.. što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!


kad smo to i kako, usput, srozali kriterijume za biti bogom?
zar ne bi bilo logičnije da s rastom naših moći imamo i veće ambicije u pogledu toga šta bi (eventualni) bog trebao da predstavlja u sveopštoj metafizici.

a desilo se upravo obrnuto, degradacija pojma Boga. otud se namnožilo toliko bogova ko kućnih božanstava...
Milan Novković Milan Novković 13:59 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
.. što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!


kad smo to i kako, usput, srozali kriterijume za biti bogom?
zar ne bi bilo logičnije da s rastom naših moći imamo i veće ambicije u pogledu toga šta bi (eventualni) bog trebao da predstavlja u sveopštoj metafizici.

a desilo se upravo obrnuto, degradacija pojma Boga. otud se namnožilo toliko bogova ko kućnih božanstava...

Ma egzistencijalisti radili ko zečevi, nismo mi sada ništa krivi
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:04 27.01.2022

Re: drago mi je

kakve veze sad ima stari Nil Jang?


Dao ultimatum Spotify-u: ili Rogan ili ja.

docsumann docsumann 14:10 27.01.2022

Re: drago mi je

Milan Novković
docsumann
.. što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!


kad smo to i kako, usput, srozali kriterijume za biti bogom?
zar ne bi bilo logičnije da s rastom naših moći imamo i veće ambicije u pogledu toga šta bi (eventualni) bog trebao da predstavlja u sveopštoj metafizici.

a desilo se upravo obrnuto, degradacija pojma Boga. otud se namnožilo toliko bogova ko kućnih božanstava...

Ma egzistencijalisti radili ko zečevi, nismo mi sada ništa krivi


heh, neko krivi egzistencijaliste, neko masone, treći Ničea, četvrti superkompjuter iz budućnosti...a život je san, Bog je veliki spavač

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:13 27.01.2022

Re: drago mi je

teško je naći netalentovanijeg umetnika, a ubeđenijeg, sebičnijeg do psihopatije, glupljeg i neobrazovanijeg, a ovako agresivno-fašistoidno korisnijeg idiota.



Na stranu njegov 'netalenat' ali ovo podvuceno.

docsumann docsumann 14:15 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
kakve veze sad ima stari Nil Jang?


Dao ultimatum Spotify-u: ili Rogan ili ja.



isključno ili. dotle došlo?

a čime ga je dotični načepio? pretpostavljam duplom dozom ivermektina.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:17 27.01.2022

Re: drago mi je

I jesi li čitao Lasla Krasnahorkaija, da li je moguće da se ovako piše? Hm. Evo prve rečenice Melanholije otpora, nakon skoro dvije godine kako mi ga jedan čovjek preporučuje, nakanim se i pfiju: do-ba-r je.. Ovo je za Murakamija i N. Gejmana (kandidate Nobela) ozbiljna književnost. Kad smo kod ličnih utisaka. :)


"Budući da putnički voz koji spaja mrazom okovana naselja južnog Alfelda od reke Tise pa skoro sve do samog podnožja Karpata, uprkos nejasnim objašnjenjima železničara koji se zbunjeno šetkao gore-dole po šinama, kao i sve odlučnijim obećanjima šefa stanice koji je s vremena na vreme nervozno istrčavao na peron, ipak nije stigao („Tja, šta ćeš, ovaj je kanda opet ispario.. ” – odmahnuo je rukom železničar sa zlurado kiselim izrazom lica), vanredna kompozicija, sastavljena samo od dva, specijalno za ovakve, takozvane „posebne situacije" predviđena razdrndana vagona sa drvenim klupama, kao i jedne odavno zastarele, bolesne lokomotive model 424, krenula je sa dobrih sat i po vremena zakašnjenja u odnosu na za nju naravno sasvim neobavezujući, a i inače u najboljem slučaju tek približni red vožnje, ne bi li na taj način meštani, koji su vest o nedolasku uzalud očekivanog putničkog voza iz pravca zapada primili sa priličnom ravnodušnošću i kolebljivom pomirenošću, ipak nekako prešli preostalih pedesetak kilometara trase i stigli na odredište."


Nisam citao ni jednog ni drugog. Ovo opisano u odlomku mogu vrlo dobro da zamislim. Posebno podvuceno. Mogu da vidim u daljini i sinobus kako se tetura kroz ravnicu.

Sad vidim da se blogokolega pojavljuje u Cvijeticevom romanu - uzbudljivo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:19 27.01.2022

Re: drago mi je

vjerovatno nas je većina svojim izborom locirana u toj epohi

da ne ostanem dužan - Pogledaj dom svoj anđele



Dobar izbor. Ovde je prevod naslova bas upecatljiv iako se udaljava od originala.



Meni je i Zora Hurston medju favoritima.

docsumann docsumann 14:26 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
teško je naći netalentovanijeg umetnika, a ubeđenijeg, sebičnijeg do psihopatije, glupljeg i neobrazovanijeg, a ovako agresivno-fašistoidno korisnijeg idiota.



Na stranu njegov 'netalenat' ali ovo podvuceno.



kanda je Milanče malo ostrašćen u ovom slučaju
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:28 27.01.2022

Re: drago mi je

a čime ga je dotični načepio? pretpostavljam duplom dozom ivermektina.


Zabrinuo se covek za njegovo zdravlje.
maksa83 maksa83 14:46 27.01.2022

Re: drago mi je

Da nije Švabo izmislio frižider


"Najteže je bilo dok nisu izmislEl Švabu, posle Švaba sve izmislEo."
maksa83 maksa83 14:47 27.01.2022

Re: drago mi je

teško je naći netalentovanijeg umetnika


Hajte molim vas.
softelectronics_e softelectronics_e 14:50 27.01.2022

Re: drago mi je

gedza.73
docsumann
najčešće je to "eskapizam" očajnika sa totalne socijalne margine. bitno je da je što jeftinije i da što jače udara. tj. da te odnese što dalje od realnosti koja je nepodnošljiva.


Podeljen sam. Nekad te ljude osuđujem, nekad ih pravdam, na smenu žalim i gledam kao slabe i nesposobne. isto i alkoholičare.

Doduše počeo sam da gledam malo drugačije na te stvari posle samoubistva (do tada porilično isljučiv) jednog očevog prijatelja (malo nedostajalo da obojica u mladosti odu na onaj najdalji kontinent) koji je bio divan čovek. Težak život bar što se tiče porodice, bolest i dal' slabost ili hrabrost da ode onako kako je on želeo.

Muka je to!
Teška.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:51 27.01.2022

Re: drago mi je

Hajte molim vas.


Nekako sam se suzdrzao da ne postavim nista od ovog netalentovanog+jos-svastanesto-loseg-umetnika.
maksa83 maksa83 14:54 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
kakve veze sad ima stari Nil Jang?


Dao ultimatum Spotify-u: ili Rogan ili ja.


To je da se najblaže izrazim detinjasto histerično ponašanje.
Milan Novković Milan Novković 14:55 27.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
teško je naći netalentovanijeg umetnika


Hajte molim vas.

Nil Jang voli, with all his heart, samo Nila Janga - jeftina sirena
Milan Novković Milan Novković 14:58 27.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
Hajte molim vas.


Nekako sam se suzdrzao da ne postavim nista od ovog netalentovanog+jos-svastanesto-loseg-umetnika.

Ma stvar ukusa, nije mi bila namera da sugerišem absolutni sud
softelectronics_e softelectronics_e 14:58 27.01.2022

Re: drago mi je

Milan Novković
tess1
Što? Svaki pravi anarhista mora da voli Ursulu

Svaki pravi anarhist ne mora ništa.

Pravi anarhista je anarho-sindikalista, imho.

I ne kažem to samo zato što sam ja anarho-sindikalista bar 50% vremena, nego zato što ja nikako da dokučim tu izmigoljujuću prirodu slobode i sloboda raznih, gde kroz razne iluzorne prizme svako malo iza sve više slobode naletimo na neslobodu, a onda, svako malo, iza sve više neslobode naletimo na slobodu ... pa kad ja ne kapiram ...

... što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!

Da nije Švabo izmislio frižider baš bi čoveku frka bila, kad ,mu popusti pažnja pa ovako uleti u klopku nekog kobajagi razmišljanja

Sloboda je toliko ograničavajuća da je ponekada veoma tegobna.
Sloboda, istinska, liči na ono 'čojstvo' od Marka Miljanova.
Anarhizam mi deluje presmešno, egzibicionizam nedefinisanih ljudi.
Milan Novković Milan Novković 15:05 27.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
Milan Novković
tess1
Što? Svaki pravi anarhista mora da voli Ursulu

Svaki pravi anarhist ne mora ništa.

Pravi anarhista je anarho-sindikalista, imho.

I ne kažem to samo zato što sam ja anarho-sindikalista bar 50% vremena, nego zato što ja nikako da dokučim tu izmigoljujuću prirodu slobode i sloboda raznih, gde kroz razne iluzorne prizme svako malo iza sve više slobode naletimo na neslobodu, a onda, svako malo, iza sve više neslobode naletimo na slobodu ... pa kad ja ne kapiram ...

... što su drugi bolji od mene, pogotovo ako su i oni Bogovi isto kao što sam ja Bog ...

... misim, Bogova ko šodera, nemoš čovek naći mira od njih, niti slobode, ... ili možda može?!

Da nije Švabo izmislio frižider baš bi čoveku frka bila, kad ,mu popusti pažnja pa ovako uleti u klopku nekog kobajagi razmišljanja

Sloboda je toliko ograničavajuća da je ponekada veoma tegobna.
Sloboda, istinska, liči na ono 'čojstvo' od Marka Miljanova.
Anarhizam mi deluje presmešno, egzibicionizam nedefinisanih ljudi.

Prvo i prvo, anarho-sindikalizam.

Drugo i prvo, pošto si rekao da gotiviš filozofiju, i ako moraš da koristip samo jednu asocijativnu reč kad je filozofija u pitanju, natera te neki alien, imaš etiku. Pa evo:

1. Zamisli da ti je Toni Bler šef tu, zadesio se rat u Iraku, i tebi zapalo da dronovima mlatiš po civilima - false-flags, npr. A ako nećeš to je dezerterstvo i ubiju te. Šta bi radio?

2. Ako si spreman da te ubiju zamisli da će ti familija umreti od gladi ako tebe ubiju, pošto jedini umeš da se snažeš za hranu.

3. A zamisli da ti umeš da se provučeš mimo rata, ali su tvoji pajtosi pod palcem stavki 1 & 2. Šta bi ti u takvoj situaciji radio? Tj kako bi se ponašao i živeo?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana