Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 12:38 28.01.2022

Re: drago mi je

Javljam se samo zato što si me potsetio sad na Hendrixa i romantizam onomad - tj ja sam izneo suprotno mišljenje od tvog, ali je sve to jako široko, suprotno i "suprotno" su u superpoziciji, i ostao mi sitan crv sumnje pošto znam da ti puno čitaš na R&R teme, a moje čitanje je od Berlina i istorije ideja ...

Ne sećam se da smo se nešto neslagali oko romantizma, ja sam samo rekao da se meni - za razliku od npr. baroka - empirijski muzika obeležena kao romantizam ne sviđa, ne leži mi, ne radi me - Čajkovski, Šopen (po-go-to-vo Šopen), List itd itd . ... čak ni Grig. To ne znači da tu nešto ne valja (mislim, zaboga, ko sam ja da sudim o kvalitetu muzije), čak ne znači ni da je to konstanta u vremenu (sa 16 godina sam se pitao zašto V. i Č. hoće da sviramo u Dadovu taj Hey Joe ot tog mrtvog crnca gitariste pored svih ovih živih The Clash i ostalih, trebalo je da prođe još 16 godina da shvatim da je mrtav crnac gitarista genije Tesla kalibra u tom svetu).
maksa83 maksa83 12:38 28.01.2022

Re: drago mi je

Pa dobro, to bistro dete nauči još kod učiteljice.

Ne vidim preteranu potrebu za uramljivanjem.

Ja eto vidim, pa sam uramio.
predatortz predatortz 12:40 28.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Pa dobro, to bistro dete nauči još kod učiteljice.

Ne vidim preteranu potrebu za uramljivanjem.

Ja eto vidim, pa sam uramio.


Ti si uramio jer si loše video, a video si da ja želim da nametnem kamilu svoje stavove.

A toga nema.
benedykt benedykt 12:42 28.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
benedykt


greota što danas za Hlebnjikova mnogi čuju tek kao za jednog od malobrojnih literarnih saboraca i saidejnika Danila Harmsa.
Hlebnjikov je bio jednako intrigantna ličnost. rodonačelnik zaumne poezije, matematičar, dramaturg, čudak. nekonvencionalan u nekonvencionalnom smsilu.



Hlebnjikov je bio potpuno neverovatan, tu negde na granici genijalnosti i ludila, sa sve tim čuvenim zaumnim jezikom. Ne znam da li znaš ali imaš i odličnu knjigu na tu neku temu koja se zove Hlebnjikov i Nauka koju je napisao Vječeslav Ivanov…
maksa83 maksa83 12:44 28.01.2022

Re: drago mi je

Ti si uramio jer si loše video, a video si da ja želim da nametnem kamilu svoje stavove.

Ne, uramio sam to van bilo kakvog konteksta pošto me se dojmilo kao takvo, čak zapravo ni nemam pojma oko čega se vas dvojica raspravljate.
predatortz predatortz 12:46 28.01.2022

Re: drago mi je

čak zapravo ni nemam pojma oko čega se vas dvojica raspravljate.


Čak se i ne raspravljamo.

Ja njegovu emociju, u pogledu minulog rata, veoma cenim i ni sekund ne sumnjam da li je istinita.
docsumann docsumann 12:51 28.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
docsumann
benedykt


greota što danas za Hlebnjikova mnogi čuju tek kao za jednog od malobrojnih literarnih saboraca i saidejnika Danila Harmsa.
Hlebnjikov je bio jednako intrigantna ličnost. rodonačelnik zaumne poezije, matematičar, dramaturg, čudak. nekonvencionalan u nekonvencionalnom smsilu.



Hlebnjikov je bio potpuno neverovatan, tu negde na granici genijalnosti i ludila, sa sve tim čuvenim zaumnim jezikom. Ne znam da li znaš ali imaš i odličnu knjigu na tu neku temu koja se zove Hlebnjikov i Nauka koju je napisao Vječeslav Ivanov…


evo, guglam u tom smjeru...u međuvremenu


Zakletva u smeh


Nasmejte se, o, smejači!
Zasmejte se, o, smejači!
Ne smejte se podsmehom, ne smejančite smehovno!
Zasmejte se nasmejano!
O, smejanja nadsmehovna – smeh smehovnih ismejača!
O, ismej se, smešni smehu nadsmehovnih tih smejača!
O, Smehovo, o, Smehovo, Osmej, nasmej, smehom, smeškom – Smejunčićem, osmeščićem. Nasmejte se, o, smejači! Zasmejte se, o, smejači!



EDIT: kad se vratim kući pokušaću da iskopam neke moje eksperimente u istom smislu, samo što je polazna riječ um, a ne smjeh.
al logika poetske igre - ista. ne kažem, naravno, da je isto (podjednako) uspješno realizovana, već je isti pristup riječima u pitanju.
tess1 tess1 12:52 28.01.2022

Re: drago mi je

U knjizi nema jedan-jedini pozitivan srpski lik, svi su od zlog oca i još gore majke (pa i odrubljivanje glave srpskoj djevojčici u liftu on vidi kao sudbinu Taibovu "sad smo kvit" kad onom što mu je zgazio dijete umre sin, zlurad bi rekao vidi pravdu jer je djevojčica odrubljene glave uselila u tuđi stan) monstruozni su svi. I to bi prošlo, ok. Nema pa nema. Da ne bi snajperistkinje i obrezanog, hm, nešto mi reče, šanu, da ne poznajem Cvijetićevu književnost i šta ga stvarno muči.
tess1 tess1 12:53 28.01.2022

Re: drago mi je

I da li je moguće da on, Cvijetić, kroz cijeli rat nema neki svijetao primjer? Ja imam, i poznajem ljude koji ostali dobri ljudi.
predatortz predatortz 12:55 28.01.2022

Re: drago mi je

tess1
U knjizi nema jedan-jedini pozitivan srpski lik, svi su od zlog oca i još gore majke (pa i odrubljivanje glave srpskoj djevojčici u liftu on vidi kao sudbinu Taibovu "sad smo kvit" kad onom što mu je zgazio dijete umre sin, zlurad bi rekao vidi pravdu jer je djevojčica odrubljene glave uselila u tuđi stan) monstruozni su svi. I to bi prošlo, ok. Nema pa nema. Da ne bi snajperistkinje i obrezanog, hm, nešto mi reče, šanu, da ne poznajem Cvijetićevu književnost i šta ga stvarno muči.


Nisam čitao, a po svemu sudeći i neću.
Danas je izdrkavanje po Srbima u RS siguran biznis. Malo je šupaka koji se tu nisu ovajdili.

Ćuti, trpi, pamti i čekaj...
tess1 tess1 12:56 28.01.2022

Re: drago mi je

Danas je izdrkavanje po Srbima u RS siguran biznis.

Ma ovo su neki piščevi jadi, duboki.
Milan Novković Milan Novković 12:58 28.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
maksa83
Naučio sam da zazirem od ljudi koji misle da ono što radim trebam raditi tako da njih zadovolji, jer ako su oni zadovoljni onda bih trebao biti i ja.

Samo ovo da izdvojim i uramim ovako.


Pa dobro, to bistro dete nauči još kod učiteljice.

Ne vidim preteran značaj za uramljivanjem.

Niti za pizdunskim isticanjem nečega što mi nije ni bila namera - da kamila učim šta on treba da misli ili treba ovde da piše.

Ja iznosim svoje viđenje.

Smem, gospodo?

Pošto se na blogu skoro svi i skoro svako malo nešto štrecaju, ima Romanzizam jedan sitan derivat, koji možeš da bootstrapuješ iz tvog, maksinog, kamilovog, mog i ostalih komentara.

I pre nego što potegnem laka Berlina (nisam siguran da baš sve njegove knjige imam i na Kindletu) evo sitnog frljanja na temu organizacione fenomenologije i skoro pravila koja u okruženju Romantizma (koji i danas živimo, minus Covid iako je i Fašizam u velikim delovima proizvod Romantizma) izranjaju iz kompleksnosti - nisu analitička nešto, i nemoš baš da ih dekontruišeš olako, ali i lahkoj heuristici i stokastikama raznim ume da se uvrne ruka

Naime, ovo pravilo što smo dotakli u bar 4 komentara UVEK ide sa još jednim, braća i sestre blizankinje, koje kaže da će nas kopleksnost u nebrojeno situacija suočiti sa suprotnošću delova našeg bića, dela, i tihe ratoborne enrgije, i da neće biti prostora za oba verbalno aktivirana stava

"... As a result a rather peculiar situation has arisen. Here are the romantics, whose chief burden is to destroy ordinary tolerant life, to destroy philistinism, to destroy common sense, to destroy the peaceful avocations of men, to raise everybody to some passionate level of self-expressive experience, of such a kind as perhaps only divinities, in older works of literature, were supposed to manifest. This is the ostensible sermon, the ostensible purpose of romanticism, whether among the Germans or in Byron or among the French, or whoever it may be; and yet, as a result of making clear the existence of a plurality of values, as a result of driving wedges into the notion of the classical ideal, of the single answer to all questions, of the rationalisability of everything, of the answerability of all questions, of the whole jigsaw-puzzle conception of life, they have given prominence to and laid emphasis upon the incompatibility of human ideals. But if these ideals are incompatible, then human beings sooner or later realise that they must make do, they must make compromises, because if they seek to destroy others, others will seek to destroy them; and so, as a result of this passionate, fanatical, half-mad doctrine, we arrive at an appreciation of the necessity of tolerating others, the necessity of preserving an imperfect equilibrium in human affairs, the impossibility of driving human beings so far into the pen which we have created for them, or into the single solution which possesses us, that they will ultimately revolt against us, or at any rate be crushed by it.

The result of romanticism, then, is liberalism, toleration, decency and the appreciation of the imperfections of life; some degree of increased rational self-understanding. This was very far from the intentions of the romantics. But at the same time – and to this extent the romantic doctrine is true – they are the persons who most strongly emphasised the unpredictability of all human activities. They were hoist with their own petard. Aiming at one thing, they produced, fortunately for us all, almost the exact opposite.


Berlin, Isaiah. The Roots Of Romanticism . Random House. Kindle Edition.

..."

Primer koji ja često dajem je gde se biješ sa Samurajem, i on bedi, saterao te u ćošak, izbio mač iz ruke, i sad ...

... kako lahki japanski domaćih zahteva vreme je da ti odrubi glavu, pošto te poštuje, ... a ti, jbg ...

... ne želiš da ti odrubi glavu

Ipak, bez sumnje, prosečni ljuti Samuraj od blogera će više naučiti iz jedne druge knjige, Freedom and its Betrayal, ili prosto iz hipotetičnog bloga o Rusou kao osobi koja je izneverila slobode - tu ljuti popularni filozofi sa nefilozofskim obrazovanjem potežu ljute bodeže ...

"...Men may be divided into those who are in favour of life and those who are against it. Among those who are against it there are sensitive and wise and penetrating people who are too offended and discouraged by the shapelessness of spontaneity, by the lack of order among human beings who wish to live their own lives, not in obedience to any common pattern. Among such was Maistre. On the whole he has no positive doctrine, and if he has to choose between liberty and death he rejects liberty. He has his disciples in the twentieth century – Charles Maurras, for example, and Ezra Pound – and although we may disagree with such persons, let us remember that liberty needs its critics as well as its supporters. After all, as in Goethe’s Faust, Mephistopheles, who criticised the ways of God, is not left altogether without an answer...." - Berlin, Isaiah. Freedom And Its Betrayal . Random House. Kindle Edition.


tess1 tess1 13:25 28.01.2022

Re: drago mi je

Nisam čitao, a po svemu sudeći i neću.

Za tebe je više Sikimić, Hercegovac iz Ljubinje. :)
benedykt benedykt 14:21 28.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
benedykt
docsumann
benedykt


greota što danas za Hlebnjikova mnogi čuju tek kao za jednog od malobrojnih literarnih saboraca i saidejnika Danila Harmsa.
Hlebnjikov je bio jednako intrigantna ličnost. rodonačelnik zaumne poezije, matematičar, dramaturg, čudak. nekonvencionalan u nekonvencionalnom smsilu.



Hlebnjikov je bio potpuno neverovatan, tu negde na granici genijalnosti i ludila, sa sve tim čuvenim zaumnim jezikom. Ne znam da li znaš ali imaš i odličnu knjigu na tu neku temu koja se zove Hlebnjikov i Nauka koju je napisao Vječeslav Ivanov…


evo, guglam u tom smjeru...u međuvremenu

Imaš na Kupindo sajtu nekoliko komada u ponudi, što polovnih što novih.
LINK
Kratka knjiga u nekom mini formatu ali odlična…
svarog svarog 16:27 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI


mene zanima ako je neko pratio, kako je počelo ovo sad natezanje. Da li su Rusi iz čista mira krenuli da skupljaju vojsku na zapadu, da li se to stvarno dešava kao što pišu - 100.000 vojnika na ukrajinskoj granici. Prosto, sve što mogu da pročitam da se Rusi spremaju na agresiju na Ukrajinu i to je to. Jel se desilo nešto konkretno ili nekom tamo palo na pamet, ajd da osvajamo Ukrajinu?

a šta kažete na ovu hipotezu: bajdenu treba neka frka napolju jer mu se ozbiljno klima-video sam neko istraživanje da je 1 poen ispred Trampa
a i ruska ekonomija je u solidnom problemu. Oni realno izvoze samo naoružanje i sirovine (energente i metale). Pa, ono, šta je skupo da koja ukrajinska glava plati njihovo održavanje na vlasti
Milan Novković Milan Novković 18:33 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

svarog

mene zanima ako je neko pratio, kako je počelo ovo sad natezanje. Da li su Rusi iz čista mira krenuli da skupljaju vojsku na zapadu, da li se to stvarno dešava kao što pišu - 100.000 vojnika na ukrajinskoj granici. Prosto, sve što mogu da pročitam da se Rusi spremaju na agresiju na Ukrajinu i to je to. Jel se desilo nešto konkretno ili nekom tamo palo na pamet, ajd da osvajamo Ukrajinu?

a šta kažete na ovu hipotezu: bajdenu treba neka frka napolju jer mu se ozbiljno klima-video sam neko istraživanje da je 1 poen ispred Trampa
a i ruska ekonomija je u solidnom problemu. Oni realno izvoze samo naoružanje i sirovine (energente i metale). Pa, ono, šta je skupo da koja ukrajinska glava plati njihovo održavanje na vlasti

Natezanje je, imho, pretstava (sve mi je ovde imho, a ne ni to, nego sam pročitao kod raznih).

Tj dil je, verovatno, krenuo još u Ženevi u Junu 2021, gde je zapad, pa raspevanom rečniku jednog lika "kapitulirao" po izlasku iz Avganistana - neki kažu (više metaforično) kako se završio "WW3" - kad gledaš frke poslednjih decenija, i brojeve igrača, Jugoslavije, Srbije, Irake, Libije, Sirije ... itd, pa lovu i sve ostalo, finansijske i razne druge krize, Kine ...

Problem sa pojašnjavanjem svega je, pored neizvesnih i podataka i poteza, je i što je igra višeslojna, a u svakom sloju postoje i drugačiji igrači, a oni višeslojni nemaju iste boundaries, i te boundarise nisu samo po državnim granicama merene.

Pa je, kao i u drugim igrama, sve dinamično, kao u šahu gde možeš da imaš cool strategiju, ali ni protivnik ne miruje.

I neki od igrača su nadnacionalni, dok im je presence na nivou nacije sub-nacionalni.

Pa su veze između igrača labave, svi ulaze iz interesa, ali tako lako i izaađu kad su im interesi ugroženi.

Primeri prvo:

- Zamisli US deep gov u spoljnoj politici. To nije monolitni entitet, ima bar dva bitna dela: Jacksonians (zbog jednostavnosti zovimo ih America First u ovoj igri, Trampovci ..) pa, recimo (ja sam amater, naravno, pa ću koristiti proste i popularne proxies) neocons - single hegemon, US kako mi to vidimo, al većinski deo UK deep gov tu vuče dosta konaca, jako bitnih i tako je "oduvek", osim pod Ruzveltom (Staljin je tvrdio da su Britanci otrovali Ruzvelta). Zgodan proxy/sinonim za ove, iako samo parcijalan, je Rhodes Scholars influenced (seti se Klintonovog Oxforda, pored njega imaš samo 3 njegova bliska čiveka, a ostalih koliko hoćeš: David Kendall - njegov lični pravnik, George Stephanopoulos - Moderator of ABC's This Week and communications director for Bill Clinton's 1992 presidential campaign, Kevin Thurm - CEO of the Clinton Foundation (2017–present), ... imaš listu svih na Wikipediji, ceo prošli vek i ovaj so far - to, naravno, nisu samo političari, nego razni "vlasnici" manjih i većih delova javnog mnjenja i poluga vlasti

- Pa zamisli Davos crowd - WEF. Klaus Schwab. A on je istovremeno i glavni na , a tu su i associates razni, od Sorosa, pa bio u strearing comitetu Bilderberg Group, Kisindžer mu bio profa sve tad pod kišobranom Rokfelera i Bžežinskog, ... A jako bitna njegova institucija sada je Young Global Leaders - pazi ovu, tu je bio Bler, Gordonm Brown, Merkelova, ... a najinteresantnije Macron kao promer moći. Njega su primili pred izbore i onda uposlili ceo aparatus i on izabran, preko noće su sve francuske novine stale iza njega.

E sad, srže Davos Crowda je Evropska aristokratija, nači nanadnacionalna bratija ali sa Nemcima kao nešto moćnijim od drugih.

Ne treba zaboraviti da će mnogi jako bitni u US, a pridruženi ovim raznim evropljanima, bez da trepnu raskomadati i urušiti US, bez obira što su ne samo oni rođeni tamo, nego im i više generacija predaka.

Pa imamo druge delove US, UK, Nemačke biznise, Ruse, Kineze itd.

Šta su osnovne interesantne crtice u "tuči"

- Evropa je pukla, US drži samo dolar (spomenu si Ruski izvoz - takav je i US, UK, i većine evropskih država)

- Rusi nemaju ekonomsku frku, oni su dosta interno diversified, spoljni dugovi su im samo 25% GDPja, skoro ništa u dolarima, uglavnom Evri. Oni su jako mnogo napredovali - ok, u izvozu dominira sirova nafta, derivati, gas, minerali - al na primer imaju i toliko žita da su broj 1 izvoznik u svetu (uvek ovo treba posmatrati i kroz činjenicu da su prvo sebe pokrili, a ovo je strategijsks stavka). Njih Kina i ostali čekaju da im kupe sav NS2 gas, nprm čak potpisuju ovih dana ugovore u drugom cevovodu ka Kini koji će voditi gas sa ovih sad, "evropskih" polja i treba da bude završen do 2025. Plus imaju razne sve manje tajne trange-frange sa Kinezima i drugima - npr oni Kinezima know-how u naoružanjum Kinezi njima u electronici - ignoriši embargo na iPhones, to je čak malo smešno, za ogroman deo ne ove consumer elektronike oni sami sebi prave čipove, a ubrzano napreduju. Itd...

- Rusi i Kinezi su se približili, i to je, u retrospektivi, najveća greška i fatalno izgubljena, koju je zapad napravio bizarnim drndanjem Rusu u utopijskom trudbeništvu da će ona istorijska komadanja što sam nbaveo moći zauvek

Približili su se do te mere da se očekuju bitni proglasi uskoro, a i sad ih foreign ministers zovu "timom".

Pa tako:

- Ameri dižu ruke od Evrope. ovo sada je (osim imbecilnost mnogih US političara) sasvim moguće farsa za spašavanje obraza, a Putin i Biden su napravili dil u Ženevi u Junu 2021 (tj nema ovde crno-belog, a nema niti nekih dobrovoljnih dilova, nit nametanja volje - Putin jeste dao zapadnjacima uslove kapitulacije, al igranka ide dalje).

- Davos crowd izgleda lupa neku lukavštinu gde žele da zavade Kinu i US pa tako dok se oni troše EU se oporavi.

- Rusija, Kina i EU insideri (većina nema pojma od ostalih šta se dešava) vide Evroazijsku integraciju.

- US imaju dolar i dalje, još nekoliko godina minimalno, i ugrožene komercijalne banke preko FED Chairman J Powela lupe packe i bore se za život. AL nije lako, jes on podigao reverse repo rates ne tako davno samo 25basis points (0.25%) pa smo u Evropi, svetu, imali mini-finansijski crash, al to pogađa sad i druge US bitnike, pogotovo ultra bogate koji su se navukli na te zero-cost novce odštampane niotkuda, a koje onda koriste za kupovinu real-assets i bogaćenje. Očekuje se dosta drame na ove teme ove godine.

Naravno, military-security complex mora da ima neprijatelja da bi opravdao skoro trilion dolaza godišnji budžet.


A pored ove pretstave za raju najverovatnije su US priznali hegemonski poraz - nije teško, nemaju prosto resursa da sve drže pod kontrolom, EU i NATO pustili niz vodu, i odoše da se nose sa Kinom.

E sad, ne zaboravi da im to Davos Crowd žarko i želi, samo oni se nadaju da će tamo da se tuče doko oba protivnika ne iskrvare ...

... al puki su, Kinezi su od ljudi, izgleda, dosta toga podmitili.

Bilo je indikacija i da je Tajvan de-facto pušten Kini - npr kad slušaš Michael Hudsona na temu trećeg izdanja Super Imperialism: The Economic Strategy of American Empire imaš da je on to davno napisao, pa su mu drugo izdanje ohrarbili i izfinansirali Cije, Pentagoni itd, a ovo kreće Kinezi - kaže sva vrhuška u Tajvanu zna da će biti deo Kine, i to žele, ali ćute u javnom prostoru.

Recimo, da nije sve to deo nekog plana ne bi Nemci sad tako olako rekli "njet" Bajdenu.

Britanci su čudni u imbecilnom, na prvi pogled, igranju its-not-over-until-its-over igre, ali oni su moćni dubinski igrači, ja mislim i zombifikovali su real-imbeciles, neocons, pa ih koriste da u taktičkoj igri pokupe što više - za sada meni se čini da se Nemci, Rusi, Kinezi i Britanci najinteligentnije strategijski pomeraju. Da ih ne cimaju Davos crowd i neocons, a pukli i jedni i drugi, bili bi još bolji - EU je pukao bez britanije, pa to pomalo objašnjava koliko se grčevito drže za prljave trikove da bi kaznili UK

... itd, evo i Ukrajinci se bune da Rusi ne gomilaju ništa (neke su fotke cropped tako što izbace kasarne pa vidiš tenkove na kobajagi nekim livadama, al dovlači se svašta, samo, najverovatnije, prosto kao deo održavanja pritiska u ime implementiranja dobrog plana.

Itd, Free je ovde stavio interesantan video o Ruskom trudbeništvu na zaobilaženju Sueckog kanala preko Arktika - tj jedan od mnogo primera kako imaju dobar plan i agresivno ga implementiraju, kao i Kinezi ...

... tj od većih, izgleda, većina dobro planira, osim US koje su uzjašili razni gramzivi i veliki, u biznisu i politici - sitna briga je da će neocons i Davos crowd pustiti demokrate niz vodu i sa svojim republikancima, pa novo-kupljenim, nastaviti da talasaju duže nego što im je suđeno...

I sve su ovo neki delići, tačni ili ne, i manji deo cele priče ako gledaš iz uskog vremenskoig intervala, pošto vidiš samo pojedinačne poteze nege duže i jako kompleksne igre.

Da daljeg, Evropa postala veliki Diznilend, US se urušava suludom brzinom, koju niko nije mogao predvideti, ili jeste ali je ćutao, Nensi Pelosi inc razmišljaju samo o crkavici za stare dane kad je, npr, ukrajina ili slično u pitanju - veći deo tuče sa Rusijom, NS2, sada je u stvari samo oko toga da se zadrži i ukrajinski tok da bi oni uzimali ...

... "svoj deo", jelte
softelectronics_e softelectronics_e 18:52 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Milane, pitaću samo jedno, naoko logično, pitanje - zar nije prerano to odbacivanje braće Amerikanaca i smatranje njih za budalčine?
benedykt benedykt 18:53 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Milan Novković


I sve su ovo neki delići, tačni ili ne, i manji deo cele priče ako gledaš iz uskog vremenskoig intervala, pošto vidiš samo pojedinačne poteze nege duže i jako kompleksne igre.

Da daljeg, Evropa postala veliki Diznilend, US se urušava suludom brzinom, koju niko nije mogao predvideti, ili jeste ali je ćutao, Nensi Pelosi inc razmišljaju samo o crkavici za stare dane kad je, npr, ukrajina ili slično u pitanju - veći deo tuče sa Rusijom, NS2, sada je u stvari samo oko toga da se zadrži i ukrajinski tok da bi oni uzimali ...

... "svoj deo", jelte

Orden bih vam dao za toliko žrtvovanje, jer ste vi gosn Milanče tu u ilegali iza neprijateljskih linija pa još kod Engleza. Kako samo možete to se jedino pitam, mislim međ tim zlotvorima svaki dan sedite, pa im se još i sve smeškate kada vam se obrate.
Ej, šta ti je the samokontrola…
benedykt benedykt 18:57 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e
Milane, pitaću samo jedno, naoko logično, pitanje - zar nije prerano to odbacivanje braće Amerikanaca i smatranje njih za budalčine?

Kako te nije sramota, pa zar ne vidiš šta im Rusi rade. Kao maloj deci im zavrću uši. Nema, velemajstor iz Kremlja je neprevaziđen, jer čuješ šta rade na Arktiku da zaobiđu Suecki kanal a evo koliko shvatam još malo pa završiše i novi gasovod do Kine. U čvor ih je bre sve vezao…
freehand freehand 18:58 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
Milan Novković


I sve su ovo neki delići, tačni ili ne, i manji deo cele priče ako gledaš iz uskog vremenskoig intervala, pošto vidiš samo pojedinačne poteze nege duže i jako kompleksne igre.

Da daljeg, Evropa postala veliki Diznilend, US se urušava suludom brzinom, koju niko nije mogao predvideti, ili jeste ali je ćutao, Nensi Pelosi inc razmišljaju samo o crkavici za stare dane kad je, npr, ukrajina ili slično u pitanju - veći deo tuče sa Rusijom, NS2, sada je u stvari samo oko toga da se zadrži i ukrajinski tok da bi oni uzimali ...

... "svoj deo", jelte

Orden bih vam dao za toliko žrtvovanje, jer ste vi gosn Milanče tu u ilegali iza neprijateljskih linija pa još kod Engleza. Kako samo možete to se jedino pitam, mislim međ tim zlotvorima svaki dan sedite, pa im se još i sve smeškate kada vam se obrate.
Ej, šta ti je the samokontrola…

Čuveni argument "šta ćeš tamo" i "Idi u Rusiju". Eto kao Njegova Gorostasnost, što iz Rusije bloguje ali ne kontra Rusije jer samo on zna šta je za Rusiju dobro.
Klovn.
benedykt benedykt 19:03 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

svarog

mene zanima ako je neko pratio, kako je počelo ovo sad natezanje. Da li su Rusi iz čista mira krenuli da skupljaju vojsku na zapadu, da li se to stvarno dešava kao što pišu - 100.000 vojnika na ukrajinskoj granici. Prosto, sve što mogu da pročitam da se Rusi spremaju na agresiju na Ukrajinu i to je to. Jel se desilo nešto konkretno ili nekom tamo palo na pamet, ajd da osvajamo Ukrajinu?


Rusi su jako duhovit narod, i imaju jednu svoju pošalicu zvanu "Бомбить Воронеж", i koja najbolje opisuje trenutno stanje…


Tako da, Putin je opet rešio da ”bombarduje Voronjež”…
softelectronics_e softelectronics_e 19:05 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Da, jebote!
Ludnica.
Milan živi u UK, a piči po UKovcima samo tako.
Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.
Milan Novković Milan Novković 19:06 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e
Milane, pitaću samo jedno, naoko logično, pitanje - zar nije prerano to odbacivanje braće Amerikanaca i smatranje njih za budalčine?

Ovo je skoro sve iz pera Amerikanaca, 95-98%.

Kao mera predrostrožnosti ja ne čitam druge preterano, Ruse ne čitam uopšte - poneki zalutali članak.

I autori su promenentni, iako ih ima puno pa se ne pozivam preterano na pojedince - isto mera predostrožnosti.

Ja mislim da će se oni trgnuti, tj priča je o tome dobrim delom
freehand freehand 19:08 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

I to iz Putinovog gulaga negde podno Magadana. A jebe Putin pa malo-malo te promeni šifru za wi-fi...
benedykt benedykt 19:14 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

Čuveni argument "šta ćeš tamo" i "Idi u Rusiju". Eto kao Njegova Gorostasnost, što iz Rusije bloguje ali ne kontra Rusije jer samo on zna šta je za Rusiju dobro.
Klovn.

Ma sve znam, iz Engleske, Francuske ili iz Kalifornije se najviše voli Rusija. Prosto se obožava, a posebno kada se sve zasniva na priči likova kao što je Pepe Escobar. Imaju Rusi jedan odličan izraz za takve a to je полезные дураки. Mada možda je bolje ono kako bi to rekao (pokojni) Sava iz Kekende… Licimuri…
freehand freehand 19:19 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand

Čuveni argument "šta ćeš tamo" i "Idi u Rusiju". Eto kao Njegova Gorostasnost, što iz Rusije bloguje ali ne kontra Rusije jer samo on zna šta je za Rusiju dobro.
Klovn.

Ma sve znam, iz Engleske, Francuske ili iz Kalifornije se najviše voli Rusija. Prosto se obožava, a posebno kada se sve zasniva na priči likova kao što je Pepe Escobar. Imaju Rusi jedan odličan izraz za takve a to je полезные дураки. Mada možda je bolje ono kako bi to rekao (pokojni) Sava iz Kekende… Licimuri…

Ma ja znam da se ti zezaš, mene ne možeš prevariti: sve se najbolje zna tamo gde si ti. Gde god da si. I to znanje sa tobom hodi.
A koliko razumem nadležan si i za dodelu licenci ko o čemu i odakle može i sme da misli, to je ona jeftinija licenca. Skuplja je da o tome sme i javno da se izjašnjava.
To ti je valjda refleks na ono kad su te Dragec i Milićka naterali da skupiš pinkle. Pa si se sad, kad su oni otišli ti, eto, vratio da se frljaš idiotskim "argumentima".
benedykt benedykt 19:25 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e

Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

Znači pičiti po Vučiću, znači pičiti po Srbima…!? Nisam vidiš znao…
Eto vidiš, Vučić je onda u pravu kada kaže da samo oni što mrze Srbiju imaju nešto protiv njega…
freehand freehand 19:30 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
softelectronics_e

Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

Znači pičiti po Vučiću, znači pičiti po Srbima…!? Nisam vidiš znao…
Eto vidiš, Vučić je onda u pravu kada kaže da samo oni što mrze Srbiju imaju nešto protiv njega…

I dok ti ovde mrcvariš logiku - Nešvil, Tenesi:

KLIK
benedykt benedykt 19:31 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

To ti je valjda refleks na ono kad su te Dragec i Milićka naterali da skupiš pinkle. Pa si se sad, kad su oni otišli ti, eto, vratio da se frljaš idiotskim "argumentima".

A bilo je baš lepo dok je sve moglo da prođe na seoske pošalice, dobacivanja i ma šta ti tu znaš priču, odnosno dok se pod vrhuncem mudrosti podrazumevalo prepisivanje idiotarija od Pepe Escobara i njemu sličnih. Tja šta sad da se radi…
freehand freehand 19:36 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand

To ti je valjda refleks na ono kad su te Dragec i Milićka naterali da skupiš pinkle. Pa si se sad, kad su oni otišli ti, eto, vratio da se frljaš idiotskim "argumentima".

A bilo je baš lepo dok je sve moglo da prođe na seoske pošalice, dobacivanja i ma šta ti tu znaš priču, odnosno dok se pod vrhuncem mudrosti podrazumevalo prepisivanje idiotarija od Pepe Escobara i njemu sličnih. Tja šta sad da se radi…

Pa dobro, nemoj da se ljutiš. Da sam mogao odmah da ukapiram da ovde imamo posla sa nekim ko je onomad sedeo za Jeljcinovim stolom dok se odlučivalo ko će biti naslednik noge bi mi se odsekle kudikamo ranije. Sad treptim od pomisli da su svi za tim stolom baš u tebe gledali i tvoj mig čekali dok s ti samo zgrožen vrteo glavom u neverici...
benedykt benedykt 19:39 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
benedykt
softelectronics_e

Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

Znači pičiti po Vučiću, znači pičiti po Srbima…!? Nisam vidiš znao…
Eto vidiš, Vučić je onda u pravu kada kaže da samo oni što mrze Srbiju imaju nešto protiv njega…

I dok ti ovde mrcvariš logiku - Nešvil, Tenesi:

KLIK

Mislite da su to sve uradili samo zato što je neko njegov od rodbine pričao nešto protiv Bajdena na netu…
freehand freehand 19:41 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand
benedykt
softelectronics_e

Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

Znači pičiti po Vučiću, znači pičiti po Srbima…!? Nisam vidiš znao…
Eto vidiš, Vučić je onda u pravu kada kaže da samo oni što mrze Srbiju imaju nešto protiv njega…

I dok ti ovde mrcvariš logiku - Nešvil, Tenesi:

KLIK

Mislite da su to sve uradili samo zato što je neko njegov od rodbine pričao nešto protiv Bajdena na netu…

Nešto sam mislio da su ga uhvatili da čita Eskobara?
benedykt benedykt 19:42 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
benedykt
freehand

To ti je valjda refleks na ono kad su te Dragec i Milićka naterali da skupiš pinkle. Pa si se sad, kad su oni otišli ti, eto, vratio da se frljaš idiotskim "argumentima".

A bilo je baš lepo dok je sve moglo da prođe na seoske pošalice, dobacivanja i ma šta ti tu znaš priču, odnosno dok se pod vrhuncem mudrosti podrazumevalo prepisivanje idiotarija od Pepe Escobara i njemu sličnih. Tja šta sad da se radi…

Pa dobro, nemoj da se ljutiš.

Što bih se ljutio, više mi kao žao što sam svojim povratkom izgleda mi pokvario tako dobro i uigrano zezanje…
freehand freehand 19:45 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Što bih se ljutio, više mi kao žao što sam svojim povratkom izgleda mi pokvario tako dobro i uigrano zezanje…

Ma kakvi, sa tobom je zezanje tek počelo.

Nego, nisi bio do kraja jasan - ko odakle i o čemu sme da misli i komentariše?
benedykt benedykt 19:58 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Što bih se ljutio, više mi kao žao što sam svojim povratkom izgleda mi pokvario tako dobro i uigrano zezanje…

Ma kakvi, sa tobom je zezanje tek počelo.

Nego, nisi bio do kraja jasan - ko odakle i o čemu sme da misli i komentariše?

Može da misli ko god šta hoće i zbog čega god da hoće, uključujući i mene koji mislim da je najlepši pogled na Putinovu Rusiju tu negde sa poteza London - San Francisco sa okolinom tj Bay Area. Ej bre milina jedna, što-no se kaže win-win situejšn u svakom mogućem pogledu. Putinovu Rusiju sanjaš a oko Londona tj u Bay Area živiš, pa sve cokćeš ustima i kukaš & proklinješ hudu sudbu šta ti radi…
tess1 tess1 20:00 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Da sam mogao odmah da ukapiram da ovde imamo posla sa nekim ko je onomad sedeo za Jeljcinovim stolom dok se odlučivalo ko će biti naslednik noge bi mi se odsekle kudikamo ranije

Benedykt. :)

benedykt benedykt 20:02 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1
Da sam mogao odmah da ukapiram da ovde imamo posla sa nekim ko je onomad sedeo za Jeljcinovim stolom dok se odlučivalo ko će biti naslednik noge bi mi se odsekle kudikamo ranije

Benedykt. :)


Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…
freehand freehand 20:02 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand
Što bih se ljutio, više mi kao žao što sam svojim povratkom izgleda mi pokvario tako dobro i uigrano zezanje…

Ma kakvi, sa tobom je zezanje tek počelo.

Nego, nisi bio do kraja jasan - ko odakle i o čemu sme da misli i komentariše?

Može da misli ko god šta hoće i zbog čega god da hoće, uključujući i mene koji mislim da je najlepši pogled na Putinovu Rusiju tu negde sa poteza London - San Francisco sa okolinom. Ej bre milina jedna, što-no se kaže win-win situejšn u svakom mogućem pogledu. Rusiju sanjaš a oko Londona tj San Francisca živiš pa sve kukaš i proklinješ hudu sudbu šta ti radi…

Obzirom da se Novković ni na koji način nije pozivao na svoju geografsku poziciju i poreklo već je komentarisao kao i svako od nas a ti insistiraš upravo na tome kao argumentu od tvoje Gorostasnosti očekivalo bi se da se izjasni o sopstvenoj poziciji u prostoru, tek toliko da budemo sigurni da on nije onaj kikindski licimur
Sem što je, kako bi to moj dobar prijatelj i bloger ovdašnji rekao - samozvani goli kurac.
tess1 tess1 20:03 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…

Smiješno je, ja se ne bih ljutila. :))
freehand freehand 20:04 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1
Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…

Smiješno je, ja se ne bih ljutila. :))

Ček polako, ne znaš ti šta mu u brevijaru piše. Možda ni iz beča ne sme da se komentariše Prijedor i Bijeljina.
benedykt benedykt 20:06 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

Obzirom da se Novković ni na koji način nije pozivao na svoju geografsku poziciju i poreklo već je komentarisao kao i svako od nas a ti insistiraš upravo na tome kao argumentu od tvoje Gorostasnosti očekivalo bi se da se izjasni o sopstvenoj poziciji u prostoru, tek toliko da budemo sigurni da on nije onaj kikindski licimur

Pa komšija vi me znači definitivno ne prepoznajete, a skoro pa svaki dan se tu kod nas u kraju viđamo…
freehand freehand 20:11 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand

Obzirom da se Novković ni na koji način nije pozivao na svoju geografsku poziciju i poreklo već je komentarisao kao i svako od nas a ti insistiraš upravo na tome kao argumentu od tvoje Gorostasnosti očekivalo bi se da se izjasni o sopstvenoj poziciji u prostoru, tek toliko da budemo sigurni da on nije onaj kikindski licimur

Pa komšija vi me znači definitivno ne prepoznajete, a skoro pa svaki dan se tu kod nas u kraju viđamo…

Očekivano jeftino. Može li bar da se zna koji je to bio nick onomad kad su Dragec i Milićka ovuda harali i slamali prave vrednosti i istinske junake?
benedykt benedykt 20:13 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1
Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…

Smiješno je, ja se ne bih ljutila. :))

Ljut sam na tebe samo da znaš…!? I morala si baš Freehandu da pošalješ ovu sliku gde se vidim u pozadini…
freehand freehand 20:16 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gde se vidim u pozadini…
There, there... Ah ti skromni mali Gorostase...
benedykt benedykt 20:16 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
benedykt
freehand

Obzirom da se Novković ni na koji način nije pozivao na svoju geografsku poziciju i poreklo već je komentarisao kao i svako od nas a ti insistiraš upravo na tome kao argumentu od tvoje Gorostasnosti očekivalo bi se da se izjasni o sopstvenoj poziciji u prostoru, tek toliko da budemo sigurni da on nije onaj kikindski licimur

Pa komšija vi me znači definitivno ne prepoznajete, a skoro pa svaki dan se tu kod nas u kraju viđamo…

Očekivano jeftino. Može li bar da se zna koji je to bio nick onomad kad su Dragec i Milićka ovuda harali i slamali prave vrednosti i istinske junake?

Nick mi je bio Deda Miloje, zato što sam tada radio kao prodavac paradajza na Bajloniju, pa me svi znali tako…
freehand freehand 20:17 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Nick mi je bio Deda Miloje, zato što sam tada radio kao prodavac paradajza na Bajloniju, pa me svi znali tako…

I važio si za najvećeg šaldžiju. To mi je jasno.
AAli ne raztumem čemu skrivanje?
benedykt benedykt 20:21 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Nick mi je bio Deda Miloje, zato što sam tada radio kao prodavac paradajza na Bajloniju, pa me svi znali tako…

I važio si za najvećeg šaldžiju. To mi je jasno.
AAli ne raztumem čemu skrivanje?

Pa i sad se skrivam, nije mi pravo ime Benedykt ali nemoj da širiš dalje ako nije problem…
freehand freehand 20:25 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand
Nick mi je bio Deda Miloje, zato što sam tada radio kao prodavac paradajza na Bajloniju, pa me svi znali tako…

I važio si za najvećeg šaldžiju. To mi je jasno.
AAli ne raztumem čemu skrivanje?

Pa i sad se skrivam, nije mi pravo ime Benedykt ali nemoj da širiš dalje ako nije problem…

Važi Miloje, no voriz.
I Čarobnjak iz Oza je smuljani dedica sa megafonom
benedykt benedykt 20:41 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

I Čarobnjak iz Oza je smuljani dedica sa megafonom

Zar…!?! Ko bi rekao…!? A ja se sve veselnik nadao da si ti zaista Jack Nicholson glavom, bradom i sa to kapče iz Let iznad kukavičije gnezdo, pa se sve spremam da ti tražim the autogram i da ti potanko objasnim koliko sam te samo silno kao glumca u sve tvoje uloge voleo, takoreći obožavao…
freehand freehand 20:47 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand

I Čarobnjak iz Oza je smuljani dedica sa megafonom

Zar…!?! Ko bi rekao…!? A ja se sve veselnik nadao da si ti zaista Jack Nicholson glavom, bradom i sa to kapče iz Let iznad kukavičije gnezdo, pa se sve spremam da ti tražim the autogram i da ti potanko objasnim koliko sam te samo silno kao glumca u sve tvoje uloge voleo, takoreći obožavao…

To sam nekima već objašnjavao, no niko od tebe nije ni očekivao da budeš originalan.
Ali ja tebi nisam tražio ništa od ličnih podataka, niti identitet.
Prvo sopstvenu verodostojnost dokazao bi - da kad već Novkoviću prebacuješ gde je i to dovodeći u kontekst onoga što komentariše - navedeš odakle ti ispaljuješ svoje mudrosti.
A drugo, pitao sam za prethodni nick, pošto si već sam rekao da si ovde stradao junački na braniku istine od strane podlih tlačitelja,i to ni manje ni više no Milićke i Drageca.
Pa bi ok bilo da odbiješ da se izjasniš ali i da se maneš jeftinog spinovanja.
softelectronics_e softelectronics_e 20:47 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
tess1
Da sam mogao odmah da ukapiram da ovde imamo posla sa nekim ko je onomad sedeo za Jeljcinovim stolom dok se odlučivalo ko će biti naslednik noge bi mi se odsekle kudikamo ranije

Benedykt. :)


Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…

I ja sam te prepoznao ... nemaš šubaru.
docsumann docsumann 21:05 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

cijenim da znam pod kojim koji nickom je benedykt egzistirao na blogu u predhodnoj inkarnaciji, al ću to naravno zadržati za sebe
Milan Novković Milan Novković 21:07 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e
Da, jebote!
Ludnica.
Milan živi u UK, a piči po UKovcima samo tako.
Benedikt zna sve o Rusima, a piči po njima, takođe, samo tako.

Ja periodično stavljam disclaimer pa ga evo ponovo

Ja po defaultu prezirem političare, i nije mi bitno koji i čiji su, srpski, UK, US, Rusi, Kinezi, Nemci, Francuzi ... izlistao sam one o kojima nešto znam.

Oni razaraju, kradu, grmazivi su, lopovi, urušavaju živote ljudi unutar svog fiefdoma i ostalih, ako mogu.

Dok se ne pokaže da su ok.

Ni JEDNI u ovim mojim "pričicama" mi nisu ok, da ne pojašnjavam, znam ja i priča o Putinu, o Kinezima, ... tone stvari ima koje nemaju nikakve dodirne tačke sa mojim moralnim načelima, da sad ne pojašnjavam.

To gde ko i zašto živi kao bitan argument, u vezi sa kritikovanjem, je bulažnjenje infantilnih - da mogu ja bih godišnje 2 meseca godišnje živeo u Prigrevici, 3 u Beogradu, 3 u US , razna mesta - outdoors plus NY interesovanje, i 4 švrljao po svetu, sa akcentom na toplim morima - opet outdoors fora, ronjenja, foto safariji, ...

A ponekad mlatio kolima po Evropi, što i radim - poslednje je bilo Prag, Beč, Dolomiti, gomila fransuskih gradova, Alpi ...

Nikako ne bih živeo u Rusiji, Kini, ... uopšte civilizacijama koje ne vuku žestoke korene u Evropi (Rusija je mentalitetno više Azija nego Evropa)

Pa, tako, ja mlatim po političarima, u to ime:

- UK ima divnu običnu raju, vanredno predusretljivi i od većih zemalja najviše daju za dobročinske stvari, za ceo svet.

- US sa njima skoro da se bolje slažem pošto su otvoreniji i manje inhibirani, iako, za moj ukus, prebrzo se udaljavaju od tebe ako dobacite do konfliktne teme.

- Kinezi - imao ja zaposlene godinama, pa buljuk pri EC R&D projektima - oni imaju tu sentimetalnu crtu, iako mi je strana kultura, gde se poštuju stariji - tako sam ja odrastao.

- Rusi - super iskustva, jedino što non stop skakuću - dođu kod nas s jednog posla, ostanu kratko i idu dalje, non stop menjaju poslove ovi genijalci koji su i za nas radili, i mi smo im bili jedan od mnogo poslova, previše rade na traženju neke po njima izgubljene sreće.

Pa, mimo kriminalnog svih koje ja dotaknem u politici, baš svih, ja u stvari samo pričam o bitnom u širem konteksu - tipa US, Evropljani su došli u moju zemlju i ubijali ljude, razorili infraastrukturu i živote, to rade i po drugim zemljama, u ime pljačkanja i gramzivosti.

Rusi i Kinezi promovišu multi-polarnost i nemešanje u unutrašnje stvari drugih država, izuzetno su dobri u tome i u, pored svog lično bogaćenja i pljačkanja, u koje ja ne zalazim iz razloga koji sam stavio pri vrhu, sve ih prezirem, dok ovi imbecili Zapadni ubrzano urušavaju svoju okolinu i živote ljudi koji u njoj žive.

Kako to Rusi i Kinezi rade je jako interesantno, ima i manje poznatih detalja, al to je za neki drugi blog

Pa sam ovako, nadam se, miran sa disklejmerima godinu dve
freehand freehand 21:11 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

al ću to naravno zadržati za sebe

To ćeš zadržati za njega.
softelectronics_e softelectronics_e 21:13 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Jesi, miran si!
Osim što ću te ja podjebavati što si me okarakterisao kao infantilnog.

A to da bi političare trebalo nepodnostiti, to je u redu.
docsumann docsumann 21:21 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
al ću to naravno zadržati za sebe

To ćeš zadržati za njega.


ti nisi provalio?
Milan Novković Milan Novković 21:21 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e
Jesi, miran si!
Osim što ću te ja podjebavati što si me okarakterisao kao infantilnog.

A to da bi političare trebalo nepodnostiti, to je u redu.

Već me mrzi da pogledam šta sam napisao, po mom sećanju ti ne spadaš u tu grupu.

Mislio sam na ljude (sad pojašnjavam šta sam hteo da kažem, šta god da sam gore napisao) koji sugerišu da ako hvalim Ruse i Kineze, po bilom kom osnovu, trebao bih da živim tamo.

Inače nemam pravo da ih hvalim, odnosno, morao bih da navijam za one gde živim.

Ali, država nije vlasništo budalastih političara koje ja prezirem, ni jedna država, ma koliko je političari pljačkali, urušavali živote ljudi - plus mi svi živimo gde nam se živi, ako imamo izbora, ne gde nam tuđa pravila nalažu.

Taj budalasti argument nije važio ni pre Romantizma, sad kad smo se i njega dotakli na blogu.

Ne znam dovoljno o prosvetiteljstvu ali sumnjam da su i oni davali oštra pravila gde mora da se živi.
maksa83 maksa83 21:26 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Rusi i Kinezi promovišu multi-polarnost i nemešanje u unutrašnje stvari drugih država, izuzetno su dobri u tome i u, pored svog lično bogaćenja i pljačkanja, u koje ja ne zalazim iz razloga koji sam stavio pri vrhu, sve ih prezirem, dok ovi imbecili Zapadni ubrzano urušavaju svoju okolinu i živote ljudi koji u njoj žive.

Ne bih se baš okladio ni u neutralnost ni u dobrohotnost Kine. A oko urušavanja okoline i života ljudi - Čukaru Peki, Zrenjanin, Bor... O Huawei surveillance sistemu gde mi ovde služimo za treniranje neuronskih mreža na belce da ne govorimo, pa kreditiranje raznih uz punu svest da će se to završiti uzimanjem kolaterala, itd. itd.

freehand freehand 21:33 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

docsumann
freehand
al ću to naravno zadržati za sebe

To ćeš zadržati za njega.


ti nisi provalio?

C.
softelectronics_e softelectronics_e 21:35 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Rusi i Kinezi promovišu multi-polarnost i nemešanje u unutrašnje stvari drugih država, izuzetno su dobri u tome i u, pored svog lično bogaćenja i pljačkanja, u koje ja ne zalazim iz razloga koji sam stavio pri vrhu, sve ih prezirem, dok ovi imbecili Zapadni ubrzano urušavaju svoju okolinu i živote ljudi koji u njoj žive.

Ne bih se baš okladio ni u neutralnost ni u dobrohotnost Kine. A oko urušavanja okoline i života ljudi - Čukaru Peki, Zrenjanin, Bor... O Huawei surveillance sistemu gde mi ovde služimo za treniranje neuronskih mreža na belce da ne govorimo, pa kreditiranje raznih uz punu svest da će se to završiti uzimanjem kolaterala, itd. itd.


Nema nam druge nego da počnemo da se maskiramo.
tess1 tess1 21:40 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Ljut sam na tebe samo da znaš…!?

Milan Novković Milan Novković 21:44 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Rusi i Kinezi promovišu multi-polarnost i nemešanje u unutrašnje stvari drugih država, izuzetno su dobri u tome i u, pored svog lično bogaćenja i pljačkanja, u koje ja ne zalazim iz razloga koji sam stavio pri vrhu, sve ih prezirem, dok ovi imbecili Zapadni ubrzano urušavaju svoju okolinu i živote ljudi koji u njoj žive.

Ne bih se baš okladio ni u neutralnost ni u dobrohotnost Kine. A oko urušavanja okoline i života ljudi - Čukaru Peki, Zrenjanin, Bor... O Huawei surveillance sistemu gde mi ovde služimo za treniranje neuronskih mreža na belce da ne govorimo, pa kreditiranje raznih uz punu svest da će se to završiti uzimanjem kolaterala, itd. itd.


I ja isto to mislim, tj imam verovatno isto mišljenju po pitanju Kineskih borbi za svoje bivše teritorije.

Izvan toga, ako ne računamo širenje ekonomski uticaja, ja ne znam za njihove teritorijalne ambicije po pitanju drugih zemalja.

Pa ja njih vidim kao pozitivne u tom slislu kroz nbaš jako pojačan kontrast, ne preko nijansi sivog.

A o ograničavanju sloboda građanstva - ovde sam prasnuo na trenutak po pitanju jangovog ograničavanja sloboda i to je dobar primer.

Ali ni ta priča nije crno bela, iako je teška do nemoguća za pravdanje, ako znaš šta oni danas vide kao svoj osnovni egzistencijalni problem - komadanje pod unicajem lokalnih sila, i velikim delom stihijskih (e.g. raslojavanje po standardu) pa spoljnih, koje su fokusirane na komadanje i pljačkanje.

Velik delom ne više fašistoidnost, nego fašizmi zapada donekle idu i povrh panike da im se ne desi ono što su oni radili drugima mnoge decenije.

Nije baš da lokalni top igrači Austrija, Australija, a posebno Kanada ovog sveta to kapiraju, mnogi su došli tu gde jesu stvarno na lepe oči, ali controler iznad paniči.

Davao sam ja primere samo koji je rat oko digitalnih indentiteta, pa digitalnih valuta u cashless društvima, sa minimalnim primanjima, radio ne radio (a oko 20% nas je skoro pa višak, imminent problem) i dozvoljenim modalitetima trošenja, moderiranim, od strane države.

Isto velika tema za neki blog.
benedykt benedykt 22:03 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1
Ljut sam na tebe samo da znaš…!?



benedykt benedykt 22:06 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Milan Novković

Nije baš da lokalni top igrači Austrija, Australija, a posebno Kanada ovog sveta to kapiraju, mnogi su došli tu gde jesu stvarno na lepe oči, ali controler iznad paniči.

Amerika i Engleska biće zemlja sovjetska, a gde je Francuska i Kanada tu će Putin da vlada…
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:09 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Na Sanskritu - "mesto gde ljudi žive".

Bantustan - mesto gde žive Bantui, Kirgistan - mesto gde žive Kirgizi, Infostan - mesto gde žive Infoi...


ja ni dan danas ne kapiram termin 'komanda stana' iz askare. komandujes nekim stanom, sta li?
benedykt benedykt 22:10 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e
benedykt
tess1
Da sam mogao odmah da ukapiram da ovde imamo posla sa nekim ko je onomad sedeo za Jeljcinovim stolom dok se odlučivalo ko će biti naslednik noge bi mi se odsekle kudikamo ranije

Benedykt. :)


Tess nije zaista u redu da me ofiraš, to sam samo tebi rekao i to još u poverenju…

I ja sam te prepoznao ... nemaš šubaru.


Znam, mnogo sam zgodan sa nju, pa nisam hteo da se ističem tu među комитетчики…
benedykt benedykt 22:13 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

docsumann
freehand
al ću to naravno zadržati za sebe

To ćeš zadržati za njega.


ti nisi provalio?

Ajd što nije on, nego nisam ni ja…!? Mada kada nešto malo bolje porazmislim, bolje i da ne znam…
bene_geserit bene_geserit 22:22 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Može da misli ko god šta hoće i zbog čega god da hoće, uključujući i mene koji mislim da je najlepši pogled na Putinovu Rusiju tu negde sa poteza London - San Francisco sa okolinom tj Bay Area. Ej bre milina jedna, što-no se kaže win-win situejšn u svakom mogućem pogledu. Putinovu Rusiju sanjaš a oko Londona tj u Bay Area živiš, pa sve cokćeš ustima i kukaš & proklinješ hudu sudbu šta ti radi

Samo da napomenem da ja živim u San Diegu. Bay area nikako, homlesi na sve strane, imaš i onu aplikaciju za gde ima govana po ulici, skupe kuće, jes za posao dobro ali ja ionako ne volim da menjam firme, naporno mi to.

Rusija me slabo zanima, ni u posetu nemam nameru da idem, mada me jedan Rus sa posla u jednom trenutku skoro ubedio da idemo na leto na neku planinu na tromeđi Rusije, Mongolije i Kine. Na kraju cela akcija ispala prekomplikovana. A i tad sam bio mlađi, sad mi na pamet ne bi palo ni da razmišljam o tome.

Sve što sam prodiskutovao o Rusiji je u vezi demografskih promena u poslednih 33 godine od pada SSSRa. O Putinu se nisam izjašnjavao, čak i nemam nešto posebno formirano mišljenje, mahom što me ne zanima toliko, ali tebe izgleda nešto trigeruje kako se on pomene.

Nego za tebe, koji non stop nešto sereš i po Rusiji i po Putinu, odakle se najbolje sere po njima? Čisto da se i to zna.
benedykt benedykt 22:26 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI


freehand

A drugo, pitao sam za prethodni nick, pošto si već sam rekao da si ovde stradao junački na braniku istine od strane podlih tlačitelja,i to ni manje ni više no Milićke i Drageca.
Pa bi ok bilo da odbiješ da se izjasniš ali i da se maneš jeftinog spinovanja.

Jes vala neki ste smrdeli a neki smo i ginuli. Nego kada smo kod tog spinovanja, Depeche Mode vs Milosh feat. Mudonna - A ona igra (vrti se kao čigra)...


benedykt benedykt 22:45 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

bene_geserit

Samo da napomenem da ja živim u San Diegu. Bay area nikako, homlesi na sve strane, imaš i onu aplikaciju za gde ima govana po ulici, skupe kuće, jes za posao dobro ali ja ionako ne volim da menjam firme, naporno mi to.
Čisto da se i to zna.
Eto vidiš, pre deset i kusur godina sam mislio da si tu negde na potezu od Zvezdarske šume do Crvenog Krsta, tako da sve mi bolje ide…
freehand freehand 22:57 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI


Itd, Free je ovde stavio interesantan video o Ruskom trudbeništvu na zaobilaženju Sueckog kanala preko Arktika - tj jedan od mnogo primera kako imaju dobar plan i agresivno ga implementiraju, kao i Kinezi ...

A naročito je interesantno da tamo investiraju i rade svi. Francuzi, Nemci, Kinezi, a koliko sam razumeo i Britanci, pa verovatno i Amerikanci, ako ne direktno a ono preko posrednika. I projekti su gigantski u svakom smislu. Tu ucenjivački potencijal i proizvođača sa Bliskog istoka i transportera i naftnih kompanija žestoko pada.
bene_geserit bene_geserit 23:02 28.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

pre deset i kusur godina sam mislio da si tu negde na potezu od Zvezdarske šume do Crvenog Krsta

A tu sam bio pre ~20+ godina, radio u Pupinu u Zvezdarskoj šumi, živeo na Crvenom Krstu, kako si ubo svaka čast.

Nego zar te nije sramota da nešto sereš ljudima koji lepo kažu gde žive a sam to kriješ ko zmija noge ?
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:15 29.01.2022

Re: drago mi je

Milan Novković

Pošto se na blogu skoro svi i skoro svako malo nešto štrecaju

Vala baš.
Kao da svi čekaju nekakvu nepreciznost sagovornika ili razliku pa da pravednički skoče u oči.

benedykt benedykt 00:20 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

bene_geserit
pre deset i kusur godina sam mislio da si tu negde na potezu od Zvezdarske šume do Crvenog Krsta

A tu sam bio pre ~20+ godina, radio u Pupinu u Zvezdarskoj šumi, živeo na Crvenom Krstu, kako si ubo svaka čast.

Nego zar te nije sramota da nešto sereš ljudima koji lepo kažu gde žive a sam to kriješ ko zmija noge ?

Eto vidiš, možda smo se mogli i sresti tu oko Krsta tih davnih dana, samo ako smem da primetim nisi se toliko interesovao gde živim pre deset i kusur godina, niti me nazivao trolom i generatorom gluposti. Šta ti uradi ta prokleta Amerika moj Bene, da bog da se zapalila…
benedykt benedykt 00:22 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Tu ucenjivački potencijal i proizvođača sa Bliskog istoka i transportera i naftnih kompanija žestoko pada.

Ma naravno, kada je na primer Putinova Rusija bilo koga ucenjivala po pitanju snabdevanja naftom i gasom…
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:41 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Milan Novković

Pa sam ovako, nadam se, miran sa disklejmerima godinu dve

Čemu disklajmeri? Da se izvinjavam zbog toga što iemam mišljenje drugačije od onog što su neki sebi dali za pravo propisati?
Treba da se izvinjavam što iznosim mišljenje o Republici Srpskoj iz Francuske ili ako nešto kritički kažem o pojavama u Francuskoj ili nekoj zapadnoj državi?
Dočim, zapljunuti, ne samo kritikovati, neke narode, države, ljude, je dozvoljeno, čak i poželjno.
Evo šta o Francuskoj misli neko čijih su 26 miliona ploča kupili Francuzi.
I nikome se nije izvinjavao.


bene_geserit bene_geserit 01:22 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

niti me nazivao trolom i generatorom gluposti. Šta ti uradi ta prokleta Amerika moj Bene, da bog da se zapalila

Nema to veze ni sa mnom sa Amerikom, već si ti počeo da troluješ.
Ja o Putinu nit imam definisano mišljenje, a ono što imam definitivno nije nešto pozitivno (jeste u odnosu na Jeljcina ali taj bar nije teško preskočiti).
Ti si primedbu o promenama u ruskoj demografiji ekstrapolirao na neko veličanje Putina, što veze sa životom nema.
Uz to i ne razumeš kolika inercija postoji kad je demografija u pitanje, koliko je godina potrebno da bi se promene manifestovale u broju stanovnika, pa misinterpretiraš statistiku.
tess1 tess1 08:01 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Čemu disklajmeri? Da se izvinjavam zbog toga što iemam mišljenje drugačije od onog što su neki sebi dali za pravo propisati?
Treba da se izvinjavam što iznosim mišljenje o Republici Srpskoj iz Francuske

Patetičan si.

Mišljenje o srpskoj djevojčici odrubljene glave u knjizi me ne interesuje jer knjigu nisi čitao, snajperistkinja i obrezani je ustaškog govno na kub.

Dodik iz Francuske je pikanterija, posebno od onih koji navodno "vole svoj narod" tj vole dok im gušt, kad ih prestanu voljeti neće lagati da ih vole samo da bi narod bio zadovoljan, ma nemoj..

Naučio sam da zazirem od ljudi koji misle da ono što radim trebam raditi tako da njih zadovolji, jer ako su oni zadovoljni onda bih trebao biti i ja.

Otkad je voljeti svoj narod iz Francuske kritika fudbalskog kluba u RS za koji navijaju svi al ti nećeš jer si čovjek bez okova?
vcucko vcucko 09:09 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand
Tu ucenjivački potencijal i proizvođača sa Bliskog istoka i transportera i naftnih kompanija žestoko pada.

Ma naravno, kada je na primer Putinova Rusija bilo koga ucenjivala po pitanju snabdevanja naftom i gasom…

Pa svako koristi ono što ima. U čemu problem?

Šta treba da kažu. Evo naša pumpa je džabe, narodna kuhinja, imaret.
Da se mali Johan ne smrzne, a Giovanni da može da tera svoj Maserati.

Kako se ono kaže, zift srbijanski. Rotkve strugane.
freehand freehand 09:12 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Da se mali Johan ne smrzne, a Giovanni da može da tera svoj Maserati.

Da mali Johan tera Leoparda a Đovani F-16, da mogu da i dalje pumpaju malog Nikitu da krade gas i naftu iz cevki i preprodaje a da i ono što plaća plaća 3x jeftinije od realne cene.
freehand freehand 09:13 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI


Otkad je voljeti svoj narod iz Francuske kritika fudbalskog kluba u RS za koji navijaju svi al ti nećeš jer si čovjek bez okova?

Otkad je ljubav prema bilo kom pa i svom narodu uopšte tema, kamoli geografska pozicija sa koje se širi emocija? I otkud bilo kome pravo da licencira druge po tom pitanju?
vcucko vcucko 09:25 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Da se mali Johan ne smrzne, a Giovanni da može da tera svoj Maserati.

Da mali Johan tera Leoparda a Đovani F-16, da mogu da i dalje pumpaju malog Nikitu da krade gas i naftu iz cevki i preprodaje a da i ono što plaća plaća 3x jeftinije od realne cene.

Nemoj Nikitu, to zvuči previše ruski.

Serhij z Lviva, to je granica ispod koje se ne ide. Iki hiki
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:53 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1

Patetičan si.


To ti misliš. A ako i jesam, pa šta onda. To sam ja.
Ja kad gledam Šapelsku zvjezdu (L'Etoile CHapelaine) ne bjesnim što ne igraju kao Ajaks iz doba Kovača. Znam gdje sam i šta, otprilike, mogu dobiti. Ono što je uokvirio Maksa to je bio odgovor na tvoje vajkanje kako ti Cvjetićeva knjiga nije uradila, ne znam šta već.
Đavo me uveo u priču oko Cvijetića jer sam samo želio reći kako se ogromna većina njegovih priča bazira na istinitim događajima kojima je on, a i mnogi Prijedorčani, bio svjedok a Prijedor je mali grad.
Ne znam da li će tvoja tanana osjećanja povrijediti priča o zelenom džemperu, bazirana na stvarnom događaju kad je u pola bijelog dana na ulici ubijena Srpkinja, samo zbog toga što je nosila zeleni džemper.
To što je skot pobio prije toga neke druge ljude nije bio problem, za većinu u Prijedoru, ali kad je ponestalo nesrba onda su na red došli oni što su pogrešno obučeni. Tada je u Republici Srpskoj bila moguća i smrtna kazna i Žigić, ubica, da to izbjegne se prijavi haškom tribunalu za ratne zločine gdje je i osuđen. Nisam pratio da li je i ta jadna djevojka ubrojana u njegove ratne žrtve ili samo nesrbi.
Kakav je haški sud, ne bi me čudilo.
tess1 tess1 09:58 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Otkad je ljubav prema bilo kom pa i svom narodu uopšte tema, kamoli geografska pozicija sa koje se širi emocija? I otkud bilo kome pravo da licencira druge po tom pitanju?

Kako nije, rekao je Kamilo prvi da o ratu u Prijedoru ne mogu pričati drugi iz udobnosti svoje fotelje na komentar Predatortza da te priče postoje u svakom gradu, tj do časti je pisca šta će pokazati a šta razastrijeti kao poderane gaće (te u ovoj knjizi rat počinje sa prvim ukopanim temeljom solitera na prijedorskoj njivi, i završava kad pisac kaže sad smo kvit, a kvit smo kad odrubimo glavu srpskoj djevojčici?).. I dalje, sa ovom bezrezervnom ljubavlju prema Putinu i Dodiku, Kamilo je čovjek partije, priča o nezavisnom mišljenju je kao da neki bloger sa stotinu preporuka kaže moje mišljenje je samo ispravno i ono ne podilazi vašim željama..
tess1 tess1 10:00 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Ne znam da li će tvoja tanana osjećanja povrijediti priča o zelenom džemperu, bazirana na stvarnom događaju kad je u pola bijelog dana na ulici ubijena Srpkinja, samo zbog toga što je nosila zeleni džemper.

Ne, ja mislim da je mnogima trebalo 30 godina utopiti u alkoholu, pregoriti i napisati knjigu od 80 strana bez emocija i bez nade kao da u Bosni postoji neka budućnost kad ćemo evoluirati u bića bez emocija.. Ne, ne postoji, postoje pisci kao drhturavi kučići na prvom spratu solitera, kraj lifta..
benedykt benedykt 10:12 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
benedykt
freehand
Tu ucenjivački potencijal i proizvođača sa Bliskog istoka i transportera i naftnih kompanija žestoko pada.

Ma naravno, kada je na primer Putinova Rusija bilo koga ucenjivala po pitanju snabdevanja naftom i gasom…

Pa svako koristi ono što ima. U čemu problem?

Šta treba da kažu. Evo naša pumpa je džabe, narodna kuhinja, imaret.
Da se mali Johan ne smrzne, a Giovanni da može da tera svoj Maserati.

Kako se ono kaže, zift srbijanski. Rotkve strugane.

Tako je, već si se odomaćio tj pustio korenje, čim znaš i za rotkve strugane. Nikada mi nije bila jasna ta uzrečica, iskren da ti budem. Naravno da Putin koristi, samo mi smešno to da će sad to kao nešto preko Arktika da sredi nečiji drugi ucenjivački potencijal. Svako tu ucenjuje koliko god da može, tj upravo evo sada Amerikanci ucenjuju te sa Bliskog istoka da pomognu Evropi ako Rusi zavrnu svoju cevku, kada i ako krene furtutma u Ukrajini. Ovi im lepo rekli, može bratići sve može ali vi da zavrćete ruke tamo po Aziji i drugde, gde smo dužni da isporučimo po potpisanim ugovorima…
benedykt benedykt 10:34 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

bene_geserit
niti me nazivao trolom i generatorom gluposti. Šta ti uradi ta prokleta Amerika moj Bene, da bog da se zapalila

Nema to veze ni sa mnom sa Amerikom, već si ti počeo da troluješ.
Ja o Putinu nit imam definisano mišljenje, a ono što imam definitivno nije nešto pozitivno (jeste u odnosu na Jeljcina ali taj bar nije teško preskočiti).
Ti si primedbu o promenama u ruskoj demografiji ekstrapolirao na neko veličanje Putina, što veze sa životom nema.
Uz to i ne razumeš kolika inercija postoji kad je demografija u pitanje, koliko je godina potrebno da bi se promene manifestovale u broju stanovnika, pa misinterpretiraš statistiku.

Ne postoji tolika inercija Bene veruj mi, niti sam loše interpretirao statistiku, već je situacija takva kakva jeste a inercija za demografiju je nekoliko godina. Sam ti Putin kaže da stvari danas stoje loše po tom pitanju i to tamo nije nikakva tajna. Putin je prvo popravio celu tu priču sa lošom demografijom koju mu je ostavio Jeljcin da se sa njom snalazi, i to tamo još za vreme svog drugog mandata se već pokazali rezultati, a sada se sve opet vratilo u minus. Isto važi i za ekonomiju, isto važi i za sve ostalo. Rusija je odlično krenula sa njim, ali je onda sve krenulo nizbrdo da ne može gore da bude. Ja sve vreme pokušavam da objasnim samo to, a to je da je cela ta struktura muljatora i lopina formirana još za vreme Jeljcina i dalje tu, odnosno da je on potpuno isto kao i Vučić u Srbiji samo sredio neke lokalne Miškoviće i onda na njihova mesta stavio svoje ljude.
Da ne pričam sada o 24/7 propagandi na temu glorifikovanja SSSR-a i Staljina na primer, odnosno da nemaš bukvalno film ili seriju ( a 75% produkcije je o tom nekom dobu, posebno o ratu) gde se ne pojavljuje neki cool NKVD lik. Takođe, ono što se dešava u proteklih godinu i po - dve dana tamo je tek priča za sebe, pošto su izgleda mi konačno skinute rukavice…
docsumann docsumann 10:59 29.01.2022

Re: drago mi je

Zakletva u smeh

Nasmejte se, o, smejači!
Zasmejte se, o, smejači!
Ne smejte se podsmehom, ne smejančite smehovno!
Zasmejte se nasmejano!
O, smejanja nadsmehovna – smeh smehovnih ismejača!
O, ismej se, smešni smehu nadsmehovnih tih smejača!
O, Smehovo, o, Smehovo, Osmej, nasmej, smehom, smeškom – Smejunčićem, osmeščićem. Nasmejte se, o, smejači! Zasmejte se, o, smejači!



EDIT: kad se vratim kući pokušaću da iskopam neke moje eksperimente u istom smislu, samo što je polazna riječ um, a ne smjeh.
al logika poetske igre - ista. ne kažem, naravno, da je isto (podjednako) uspješno realizovana, već je isti pristup riječima u pitanju.



ovo sam ostao dužan.
dakle, moje igranje riječju i (bes)smislom na tragu Hlebnjihovog eksperimenta, u pokušaju...


mislio sam
misli neke
misaosne
i daleke
i
mislio da će one
osmisliti
besmislove

al pomisao na nepomisno
na misaosnost nesmišljivu
umisli se
samosmisla
i u mom se umu stisla

u mom umu umnožena
i bezumljem zaumljena
besmilena uma suma
nadamnom se nadmislila

sad
bez sna - besan, nepodesan
sumnjam sumne besmislice - bes lisice bez lisice,
misolikost umnomislu,
sve misleći da će ona
biti osa
mome smislu

vcucko vcucko 11:01 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt

Ovi im lepo rekli, može bratići sve može ali vi da zavrćete ruke tamo po Aziji i drugde, gde smo dužni da isporučimo po potpisanim ugovorima…

U svemu tome Rusija ima vrlo jednostavnu krajnju mogućnost. Da kompletan gas (i naftu, ali ona je tu sekundarna stvar) preusmeri ka Kini. Kraj igre.

Kina (u svetskoj raspodeli zadataka zadužena za proizvodnju) vapi da sa uglja pređe na gas, daleko su oni od ludih, propašće im zemlja ovako. Čak mislim da bi Kitajci rado sami sve izgradili, do poslednjeg šrafa, šta treba da se komplet preusmeri iz Jugre-Jamala-svejedno. A Evropa neka struže rokve, razbija škriljce, duva u prste, koga briga.

Tu bi samo ta neka drugorusijanska kalakurcija digla dževu, te postali bi čisto azijatska zemlja, europa zdaj, qrac palac. Naravno i osnovni postulati geostrategije nalažu oprez. Ali ako ti se jedni non-stop groze i mašu oružjem, a drugi nude tako nešto... jbg nema tu mnogo priče.

Uostalom, šta je Evropa? Muzej. U kome žive bogati penzioneri, a radi uvezena sirotinja. Nije ni to doveka.
freehand freehand 11:48 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Kako nije, rekao je Kamilo prvi da o ratu u Prijedoru ne mogu pričati drugi iz udobnosti svoje fotelje
Ne sećam se da jsam pročitao igde išta slično.
Znam da se moja drugarica Goca onomad, u zimu '92 vratila iz svog rodnog Prijedora i deset dana plakala ko kiša. I plakala je za svojim sugrađanima, ali ne Srbima nego muslimanima.
tj do časti je pisca šta će pokazati a šta razastrijeti kao poderane gaće

Da, otprilike su ovako i neki Nemci o Tomasu Manu pričali, a rpičaju i danas.
Nema to veze sa čašću, odnbosno tek ukoliko govori istinu koju najveća većina njegovih sunarodnika i braće u veri prećutkuje. Onda tu nije njegova čast upitna.
Otprilike kao kad ovde samozvani Srbi i Srbomeri počnu Srbe da dele po klasama i vrednosti a normalni ljudi i Srbi druge i treće klase na to ćute.
freehand freehand 11:49 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI


Tako je, već si se odomaćio tj pustio korenje, čim znaš i za rotkve strugane.

Reče prastanovnik Pačine, Zvezdare, Kremlja i katara.
tess1 tess1 12:21 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Kako nije, rekao je Kamilo prvi da o ratu u Prijedoru ne mogu pričati drugi iz udobnosti svoje fotelje
Ne sećam se da jsam pročitao igde išta slično.
Znam da se moja drugarica Goca onomad, u zimu '92 vratila iz svog rodnog Prijedora i deset dana plakala ko kiša. I plakala je za svojim sugrađanima, ali ne Srbima nego muslimanima.
tj do časti je pisca šta će pokazati a šta razastrijeti kao poderane gaće

Da, otprilike su ovako i neki Nemci o Tomasu Manu pričali, a rpičaju i danas.
Nema to veze sa čašću, odnbosno tek ukoliko govori istinu koju najveća većina njegovih sunarodnika i braće u veri prećutkuje. Onda tu nije njegova čast upitna.
Otprilike kao kad ovde samozvani Srbi i Srbomeri počnu Srbe da dele po klasama i vrednosti a normalni ljudi i Srbi druge i treće klase na to ćute.

I Ivi Andriću zamjeraju islamofobiju, a on Hrvat i Nobelovac? Pa ja sam ovde čula i da sam Hrvatica od Srbina koji se kune u Dražu i nije vjernik, ništa krst časni i pomoz Bog junaci, jok, i od Beograđanke da sam Bosančica, i šta sad.. Čuli si i oni od mene svašta nečasno, evo čuo je i Kamilo šta mislim o njegovom časnom piscu, ne i mom.

Da, to je bilo prije 30 god, pamtim to vrijeme kao da je bilo juče, knjiga je od prije 2 god (pardon, 2018, djevojčica u knjizi se zove Stojanka Kobas, ponavlja njeno ime nekoliko puta da je zamisliš kao tele odrubljene glave, i ima pijanac neki Čedo Lažov), i Kozarac je izgrađen, baštovani i kamere u avlijama, na samom ulazu i odatle jedinom usponu ka Mrakovici stoji veliki spomenik inspirisan logorom, radio Kozarac ima tako jak prijem kako se kaže, signal, da do BL ne možeš slušati Svilen konac, ok, par puta dnevno je učenje Kurana, i evo ova pjesam, baš sam je zapamtila. Mene interesuje kako pisac za 20 godina prije rata nije stekao prijatelja među Srbima koji bi za njega bili spremni rizikovati, i drugo, ako je Stojanka ušla u nečiji stan, zašto ne bi bili maštoviti pa zamisli da su u tom stanu bili ljudi čij je did pogledom pratio Srbe na klanje 40 god prije, nije se bunio, ko veli, nismo kvit al nek je moja glava na ramenima.. (porediti Tomasa Mana i Bosnu, neozbiljno je)



Ne znam na šta me konkretno pecaš, osim da budeš kao uvijek na pravoj strani, braniš Rusiju i Vladimira u Prijedoru, šta su oni radili po Čečeniji?, i šta će u Afganistanu ako ne uzgajaju mak?, na suze neke žene od prije 30 god? I kakve to veze ima sa ovim, da povežem: ko voli ovo ne voli narod. I posebno ga ne vole oni iz udobne fotelje u Francuskoj.


freehand freehand 12:34 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

I Ivi Andriću zamjeraju islamofobiju, a on Hrvat i Nobelovac? Pa ja sam ovde čula i da sam Hrvatica od Srbina koji se kune u Dražu i nije vjernik, ništa krst časni i pomoz Bog junaci, jok, i od Beograđanke da sam Bosančica, i šta sad.. Čuli si i oni od mene svašta nečasno, evo čuo je i Kamilo šta mislim o njegovom časnom piscu, ne i mom.

I kakve to veze ima sa don Kamilom, sem što nije nije pravoveran po tvom Simvolu vere pa knjigu na kojoj ti insistriraš ne čita onako kako ti misliš da treba?
?

Ne znam na šta mene konkretno pecaš, osim da budeš kao uvijek na pravoj strani, braniš Rusiju i Vladimira u Prijedoru, šta su oni radili po Čečeniji?, i šta će u Afganistanu ako ne uzgajaju mak?, na suze neke žene od prije 30 god? I kakve to veze ima sa ovim, da povežem: ko voli ovo ne voli narod. I posebno ga ne vole oni iz udobne fotelje u Francuskoj.

Ne pecam ja tebe uopšte, kažem šta mislim o onome što ovde pišeš. Iz udobne fotelje koja nije u Francuskoj, već baš gde treba, u carstvujuščoj Vijeni.

porediti Tomasa Mana i Bosnu, neozbiljno je)

Ne poredim ja Mana i Bosnu. Nego kažem da kao što neki ovde - izgleda i ti među njima - u piscima koji su videli i zločince u svom soju gledaju izdajnike, tako ima i mnogo Nemaca koji Mana smatraju izdajnikom.
Iz istih razloga i na isti način.
Koliko razumem Kamilo uopšte ne ulazi ni u radnju ni u etiku romana, koji bajdvej po njegovim rečima nije ni čitao. Ali svedoči o istinitosti događaja u njemu opisanih. Al to se valjda ne sme. Jer nevina žrtva može biti samo naša, i samo za nju časni i pošteni i pravi rodoljubi među NAMA mogu pustiti suzu.
E to je, da prostiš, šovnisitički bulšit.

benedykt benedykt 12:35 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
benedykt

Ovi im lepo rekli, može bratići sve može ali vi da zavrćete ruke tamo po Aziji i drugde, gde smo dužni da isporučimo po potpisanim ugovorima…

U svemu tome Rusija ima vrlo jednostavnu krajnju mogućnost. Da kompletan gas (i naftu, ali ona je tu sekundarna stvar) preusmeri ka Kini. Kraj igre.

Kina (u svetskoj raspodeli zadataka zadužena za proizvodnju) vapi da sa uglja pređe na gas, daleko su oni od ludih, propašće im zemlja ovako. Čak mislim da bi Kitajci rado sami sve izgradili, do poslednjeg šrafa, šta treba da se komplet preusmeri iz Jugre-Jamala-svejedno. A Evropa neka struže rokve, razbija škriljce, duva u prste, koga briga.

Tu bi samo ta neka drugorusijanska kalakurcija digla dževu, te postali bi čisto azijatska zemlja, europa zdaj, qrac palac. Naravno i osnovni postulati geostrategije nalažu oprez. Ali ako ti se jedni non-stop groze i mašu oružjem, a drugi nude tako nešto... jbg nema tu mnogo priče.

Uostalom, šta je Evropa? Muzej. U kome žive bogati penzioneri, a radi uvezena sirotinja. Nije ni to doveka.

Pa sad, kapacitet cevke ka Kini je nekih valjda 100 milijardi kubnih metara godišnje, odnosno daleko je veća isporuka ka Evropi. Pri tome se odmah postavlja pitanje a za čije babe zdravlje se spucaše onolike pare za cevke preko Severnog mora i do Turske, iako su i odavno postojeće bile sasvim doboljne. Međutim, braća Rotenberg se tu lepo ugradila, tj oprale se pare i koga sad pa briga a šta će sutra da bude. Takođe, svaki problem sa isporukom Evropi je ”bombardovanje Voronježa” jer nafta i gas imaju udeo u GDP-u nekih 10-12% ili tako već nešto, odnosno učestvuju u punjenju državnog budžeta sa tu negde oko 50%. Dakle, to su pare za vojsku, to su pare za policiju, to su pare za 300.000 pripadnika Nacionalne garde koja je tu da gasi vatru ako se negde neko buni, a pri tome se od tih para hrani Ramzanova Čečenija da bude mirna i sita.
Isto tako, je ta muzej Evropa sasvim dobra, nema je bolje da se tamo vile na jezeru Komo kupuju i vinogradi po Toskani, da se tamo letuje, zimuje, pare po švajcarkim bankama drže, da se deca školuju i rade, da tamo žive ili borave po nekoliko meseci godišnje što bivše žene a što sadašnje švalerke. U jedno se zaklinje a sasvim drugo se radi…
benedykt benedykt 12:38 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand

Tako je, već si se odomaćio tj pustio korenje, čim znaš i za rotkve strugane.

Reče prastanovnik Pačine, Zvezdare, Kremlja i katara.

Više kao Čubure nego Zvezdare, ali kao nebitno. Kao što je uostalom i nebitno wtf iz pa ta Pačina, ili šta god već, tj bolje i da ne znam na kraju krajeva…
tess1 tess1 12:39 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Freehand, neprijatno mi je odgovarati na ovaj tvoj poslednji komentar, izvini.
tess1 tess1 12:40 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Osjećam nelagodu a ne mogu toliko u rikverc ići.
freehand freehand 12:42 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Pri tome se odmah postavlja pitanje a za čije babe zdravlje se spucaše onolike pare za cevke preko Severnog mora i do Turske, iako su i odavno postojeće bile sasvim doboljne. Međutim, braća

Gde se to tačno postavlja takvo pitanje? Ako može neki link ili citat na izvor, a da nije tvoja Gorostasnost, samo, molio bih. jer su cevovodi postavljeni da bi se Evropa snabdevala, a Vcucko hipotetički postavlja potpuno nemoguću pretpostavku šta bi semoglo desiti ako bi se Rusi na Evropu naljutili.

Isto tako, je ta muzej Evropa sasvim dobra, nema je bolje da se tamo vile na jezeru Komo kupuju, vinogradi po Toskani, da se tamo letuje, zimuje, pare po švajcarkim bankama drže, da se deca školuju i rade, da tamo žive ili borave po nekoliko meseci godišnje što bivše žene a što sadašnje švalerke. U jedno se zaklinje a sasvim drugo se radi…

Pa da, to je otprilike slika kapitalističkog sna. Zaradiš velike pare i trošiš ih onako kako si sanjao da ćeš ih trošiti.
Ti si neki revolucionar?
freehand freehand 12:43 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

benedykt
freehand

Tako je, već si se odomaćio tj pustio korenje, čim znaš i za rotkve strugane.

Reče prastanovnik Pačine, Zvezdare, Kremlja i katara.

Više kao Čubure nego Zvezdare, ali kao nebitno. Kao što je uostalom i nebitno wtf iz pa ta Pačina, ili šta god već, tj bolje i da ne znam na kraju krajeva…

Čudi me da te ne žuljaju Kremlj i Katar a verovatno i Filadelfija. Al to ćeš valjda na ruskom i arapskom, i originalnom američkom, samo da gugl translejt generiše.
freehand freehand 12:44 29.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

tess1
Freehand, neprijatno mi je odgovarati na ovaj tvoj poslednji komentar, izvini.

Nije problem, ne postoji obaveza da se na sve odgovori.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana