Društvo| Obrazovanje

Na Savindan, 2022.

selica_nena RSS / 27.01.2022. u 10:40
Osvanuo je još jedan tmuran dan, tek načete 2022. godine. Meteorološki ni bolji ni gori od niza prethodnih, osim što mi se jeza iz kostiju preselila u srce. Sveti Sava, do onomad poznat kao školska slava, sad još jedan neradni dan u januaru krcatom neradnim danima.
Znam da bi mnogi od vas uposlenih kod privatnika blagosiljali ovaj praznik da ste u situaciji da ga provedete kod kuće, ali nama, prosvetarima je ovaj dan bio više od toga. Bio je dan svečanosti i slavlja, dodeljivanja priznanja učenicima i zaposlenima za postignute rezultate, dan radovanja i druženja, dan kada smo dočekivali penzionere i ponosno im pokazivali da je škola i dalje dobro mesto za obrazovanje.
Sećate li se penzionisanih učitelja, nastavnika, profesora? To su, znate, oni ljudi koji su dobar deo života, svoje znanje, ljubav, posvećenost i trud uložili u ovo što se i danas zove škola. Ispratili smo ih uz obećanje da ćemo čuvati to što nam ostavljaju u zalog i da će uvek biti dobrodošli.
A sećate li se školskih priredbi spremanih za ovaj dan? Recitala i hora, svečanih, belih košulja na učesnicima, slavskog kolača, mirisa tamjana u zbornici i onog radosnog žamora, čestitanja i osećaja zajedništva?

Sećate li se da je obrazovanje onaj proces u kojem se od dece stvaraju ljudi sposobni da preuzmu odgovornost za sebe i one oko sebe, da očuvaju i u bolje sutra povedu jednu zemlju, narod, svet? Obrazovanje, ta divna reč koja vuče koren iz OBRAZA, onoga što pokazujemo i po čemu nas drugi prepoznaju. Obrazovanje su i one godine u kojima smo stvorili neraskidiva prijateljstva i uzbudljive uspomene, padali i ustajali, takmičili se sa drugima i sobom, trudili se i učili, maštali, zaljubljivali se i žurili da odrastemo i preuzmemo život u svoje ruke.
I slavili zajedno.
Znam da se sećate, samo razmišljam čega će se sećati naši đaci. Onlajn nastave? Prezentacija za Dan škole i Svetog Savu? Još jednog neradnog dana?
E neka nam je Sveti Sava u pomoći!

Tagovi



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 10:51 27.01.2022

Da!

Srećna školska slava svim đacima i Učiteljima!
selica_nena selica_nena 10:52 27.01.2022

Re: Da!

Hvala!
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:02 27.01.2022

2019.

u predkovidnu jesen, imao sam zadovoljstvo da, prvi put poslije rata, sretnem svog profesora SH (Srpskohrvatskog) jezika Ahmeta Čehajića. I da ručamo zajedno.
Bio mi je profesor, nažalost, samo treću, završnu godinu ŠUP-a (Škola učenika u privredi) i nije imao vremena ispraviti sve ono što nisu ili su loše uradili njegovi predhodnici kroz moje školovanje.
Vratili smo se sa zimskog raspusta '74i Savindan je već bio prošao ali on je jedan dvočas posvetio Rastku Nemanjiću. O njegovom značaju za srpsku kulturu, samostalnost, istoriju što je kroz protok vremena imalo uticaj i naostale balkanske narode.
Znao je Ahmet, onako, usput, ubaciti bubu u uho o nekim dobrim knjigama za čitanje, jer za zanatlije lektira nije bila baš obimna, o nekim normama poštovanja drugih, o životu uopšte. Za razne gramatičke zakone već je bilo kasno.
Ne znam koliko ima još živih školskih mi drugova a da o učiteljima, nastavnicima i profesorima i ne pričam.
Ali nisam ih zaboravio. Mnogima duguje zahvalnost i iskazujem je kad god je prilika.
selica_nena selica_nena 12:07 27.01.2022

Re: 2019.

Ali nisam ih zaboravio. Mnogima duguje zahvalnost i iskazujem je kad god je prilika.


Najveće HVALA za ovo lepo sećanje. Verujem da bi mnogim prosvetarima izazvao isto što i meni, ganutost i zahvalnost, a i neizgovoreno pitanje - hoće li se naši đaci nas sećati po dobrom.
gavros gavros 12:33 27.01.2022

Lijep tekst

Srećna školska slava a posebno porodična slava našem dragom blogeru Nsarskom!
selica_nena selica_nena 12:42 27.01.2022

Re: Lijep tekst

Hvala i srećna slava svima koji slave porodično i školski!
nsarski nsarski 15:48 27.01.2022

Re: Lijep tekst

gavros
Srećna školska slava a posebno porodična slava našem dragom blogeru Nsarskom!

Hvala tebi, i svima!

Moje uspomene na Sv. Savu su divne i loše. Divne, jer sam u najranijoj maldosti živeo na rubu Beograda, i tu su nam na slavu dolazili najverniji porodični prijatelji - među njima i Vladeta Jerotić, recimo.

Neki su peške išli po zavejanom drumu, ali su se probijali, i sve je bilo svečano i lepo i mirno s ljudima koji su ti bliski prijatelji. Porodični mir i toplina kao što treba da bude. Tako se ja toga sećam.

Kasnije, u osnovnoj školi (a školska slava je u pitanju, zar ne?) stvari su se promenile i pravo lice komunizma/Titoizma se ispoljilo u punom značenju za Savindan.

Kao predgovor, jedne godine, kad sam bio mladi osnovnjak, po završetku zimskog raspusta, pitala nas učitejica kako smo proveli zimu. Ja se dobro sećam da me je otac vodio u bioskop (mene i brata blizanca) da gledamo Diznijev film "Božićna priča" - klasičan Christmas Story - o nekioj deci u Americi kojima se konj izgubio u preriji i oni su ga tražili i dozivali, i najzad su ga, za Božić, našli. Klasični božićni kič, ali ja tada nisam znao šta je to kič.
I ja uzbuđen kažem učiteljici da sam gledao film "Božićna priča", o konju, i sve, a ona mi reče : "Šta? Božina priča? Šta je to?", a ja joj kažem da nije Boža, nego da je u pitanju Božićna priča, i ona mi reče da ona ne zna šta je to. Božić, to ne postoji. Ako ništa, shvatio sam da ona i ja ne mislimo na isti način.

E, ta ista učiteljica (udbašica, posle sam saznao) je par nedelja kasnije, na Sv. Savu, imala prigodnu pesmicu koja glasi
Kad je Sveti Savo na krevetu spavo
Došo jedan đavo pa ga zajebavo


(baš tako kako je napisano; sa klince je bilo zavitlavo))

A ja to popodne treba da se vratim roditeljskoj kući i sednem za slavsku trpezu.

Kad se spoje šesta Lička (pa bude Savo, umesto Sava) i udba, tako se proslavljala školska slava u Titoslaviji za kojom mnogi neizmerno žale.
Ali, toga sam postao svestan tek malo kasnije u životu.

Srećan svima Savindan.


selica_nena selica_nena 16:19 27.01.2022

Re: Lijep tekst

Neki su peške išli po zavejanom drumu, ali su se probijali, i sve je bilo svečano i lepo i mirno s ljudima koji su ti bliski prijatelji. Porodični mir i toplina kao što treba da bude. Tako se ja toga sećam


Srećna ti slava, dobri čoveče!
alselone alselone 16:32 27.01.2022

Re: Lijep tekst

Srećna slava Nšarskovićima i u miru i sreći je proveli. :)
nsarski nsarski 16:33 27.01.2022

Re: Lijep tekst

selica_nena
Neki su peške išli po zavejanom drumu, ali su se probijali, i sve je bilo svečano i lepo i mirno s ljudima koji su ti bliski prijatelji. Porodični mir i toplina kao što treba da bude. Tako se ja toga sećam


Srećna ti slava, dobri čoveče!


Hvala, hvala!
nsarski nsarski 16:34 27.01.2022

Re: Lijep tekst

alselone
Srećna slava Nšarskovićima i u miru i sreći je proveli. :)


Thx, mucho!
predatortz predatortz 09:27 28.01.2022

Re: Lijep tekst

alselone
Srećna slava Nšarskovićima i u miru i sreći je proveli. :)


Pridružujem se, sa danom zakašnjenja.

Srećna slava profo, tebi, svim profama, đacima i studentima!
Mene je dnevnik, kojeg je pošteno nosio moj otac tridesetak godina pre nego je otišao da radi neke druge stvari, othranio. Dnevnik i beli mantil majčin.

Stoga, uvek gajim posebno poštovanje za te dve profesije.

Srećna školska slava tebi i tvojim đacima, blogodomaćice!
selica_nena selica_nena 09:46 28.01.2022

Re: Lijep tekst

Srećna školska slava tebi i tvojim đacima, blogodomaćice!


Hvala ti
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:55 29.01.2022

Re: Lijep tekst

Moje uspomene na Sv. Savu su divne i loše. Divne, jer sam u najranijoj maldosti živeo na rubu Beograda, i tu su nam na slavu dolazili najverniji porodični prijatelji - među njima i Vladeta Jerotić, recimo.

Срећна слава, макар са закашњењем.

У најранијем детињству, живела сам у улици Св. Саве, а у школи Св. Сава сам завршила и прво полугође првог разреда. У малу цркву Св. Саве су ме водили на Св. Саву када деца рецитују, а знала сам и све строфе ”Ко удара тако позно у тишини ноћног мира....”

Тек касније сам схватила да је у ствари Св. Сава забрањен у српским школама као слава, а као историјска личност представљен на веома пажљиво едитован начин..

Кад си споменуо Владету Јеротића, са њим сам први пут била у горњој студеничкој Савиној испосници. :)
nsarski nsarski 21:10 29.01.2022

Re: Lijep tekst

Срећна слава, макар са закашњењем.


Hvala na čestitkama.

Pa, evo, da se i ja ispovedim. Rođen sam na drugi dan porodične slave Sv. Save, krstio sam se u maloj crkvi Sv. Save, porodična kuća nam je na Vračaru - parohija te crkve, nekako ceo život mi se vrti oko Sv Save.

principessa_etrusca principessa_etrusca 22:09 29.01.2022

Re: Lijep tekst

nsarski

Pa, evo, da se i ja ispovedim.

Ја и сада живим у парохији св. Саве. :)

ЛИНК

softelectronics_e softelectronics_e 08:11 30.01.2022

Re: Lijep tekst

principessa_etrusca
Moje uspomene na Sv. Savu su divne i loše. Divne, jer sam u najranijoj maldosti živeo na rubu Beograda, i tu su nam na slavu dolazili najverniji porodični prijatelji - među njima i Vladeta Jerotić, recimo.

Срећна слава, макар са закашњењем.

У најранијем детињству, живела сам у улици Св. Саве, а у школи Св. Сава сам завршила и прво полугође првог разреда. У малу цркву Св. Саве су ме водили на Св. Саву када деца рецитују, а знала сам и све строфе ”Ко удара тако позно у тишини ноћног мира....”

Тек касније сам схватила да је у ствари Св. Сава забрањен у српским школама као слава, а као историјска личност представљен на веома пажљиво едитован начин..

Кад си споменуо Владету Јеротића, са њим сам први пут била у горњој студеничкој Савиној испосници. :)

Eeee, da!
Ali ti niko nije branio da druga Titu voliš više od mame i tate.
Uhhhhh!
highshalfbooze highshalfbooze 13:41 27.01.2022

Samo neka se ne radi

Đaci će dočekivati školsku slavu onlajn u kafiću sa perecom iz hipermarketa.

Pandemija nerada.
selica_nena selica_nena 14:44 27.01.2022

Re: Samo neka se ne radi

E baš to! Sve u duhu današnjice.
zilikaka zilikaka 17:16 27.01.2022

Srećna slava

Onima koji nam decu uče i naravno dnašem blogosvečaru Nsarskom.
Ja sam generacija koja nije u školi imala priliku da slavi Sv. Savu, jedino sam tog dana dobijala perece. Uvek se našao neko da
doturi, da se ne zaboravi koji je dan.
selica_nena selica_nena 17:37 27.01.2022

Re: Srećna slava

Uvek se našao neko da
doturi, da se ne zaboravi koji je dan.

Dobro je dok ima nekog da podseti, zar ne?
zilikaka zilikaka 17:23 27.01.2022

Nije dan za primedbe,slava je

Ali nadam se da nećeš zameriti
Obrazovanje, ta divna reč koja vuče koren iz OBRAZA, onoga što pokazujemo i po čemu nas drugi prepoznaju.

Mislim da je koren reči od obrazovati (stvarati) nešto. I u ruskom imaš isti glagol sa istim značenjem.
Naravno da to ne umanjuje značaj obrazovanja.
nsarski nsarski 17:24 27.01.2022

Re: Nije dan za primedbe,slava je

Mislim da je koren reči od obrazovati (stvarati) nešto.


Ili, možda, oblikovati? Uobličiti. Kao Pigmalion.
zilikaka zilikaka 17:30 27.01.2022

Re: Nije dan za primedbe,slava je

Ili, možda, oblikovati?

Da, možda. Nekako zajedno najbolje opisuju.
Ako baš dalje laprdam o materiji koju ne znam, i mi kažemo "obrazovali smo nadzorno telo", pa mi se nameće najbolji prevod-formitati.

Opet, forma je oblik...mada oblikujemo obično nešto što već postoji...
nsarski nsarski 17:33 27.01.2022

Re: Nije dan za primedbe,slava je

zilikaka
Ili, možda, oblikovati?

Da, možda. Nekako zajedno najbolje opisuju.
Ako baš dalje laprdam o materiji koju ne znam, i mi kažemo "obrazovali smo nadzorno telo", pa mi se nameće najbolji prevod-formitati.

Opet, forma je oblik...mada oblikujemo obično nešto što već postoji...


Da, ni ja nisam siguran. Ima mnogo različitih interpretacija reči "obrazovati". Ipak, mislim da svi znamo o čemu se radi. I prilično dobro prepoznajemo ko je ne-obrazovan.
selica_nena selica_nena 17:39 27.01.2022

Re: Nije dan za primedbe,slava je

Tumačite kako hoćete, ja napisah kako je doživljavam
shmoo shmoo 18:45 27.01.2022

Просветарски џихад на дан школске славе

Занемаримо број изгинулих просветних радника на бранику Отаџбине, то јест у учионици са децом када се дневни број заражених ковидом у Србији креће између 15 и 20 хиљада... Ко јебе просветне раднике, што нису научили да баратају савременим ИКТ средствима за држање онлајн наставе. Сами су себи криви за тај едукациони самогеноцид.

Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.

Но, ко мене јебе заједно са свим изгинулима, то ја само ширим дефетизам у том отаџбинском просветарском џихаду за што "боље образовану" нашу децу.

Гледам како се само просеравају моје колегинице и колеге професори у Србији, па за њима и родитељи те деце...

"Деца ништа не уче онлајн, деца не прате онлајн наставу, деца ленчаре..."

А иначе када иду редовно у школу, деца све вредно прате, убише се од учења, слушају те пажљиво на часу у учионици, радозналост им врца из очију? И то само зато што имају непосредни контакт, уживо, са својим професорима?

Ма дај, бре...

Имам много колегиница и колега професора са чијих часова бих и ја бежао, не бих поштовао ни њих ни те часове, јер они заправо и не знају да подучавају децу и то раде механички као да су у некој фабрици на траци на којој заврћу шрафове попут Чарли Чаплина.

Наравно да се деца у таквој ситуацији, гледајући такве васпитачке моделе испред себе, осећају понижено и неће не само да уче него их уопште и не интересује шта то тамо прича неки чова иза катедре који се размахао кредом и сунђером и прича на неком, за те клинце, страном језику.

Када би људи, моје колегинице и колеге професори, хтели да се потруде и да мало размисле како би могли ту децу да подучавају онлајн а да то ипак даје резултате, све би другачије изгледало.

А овако моје колегинице и колеге професоре мрзи да се уопште и упуштају у то, па траже преко својих трулих синдиката просветних радника (4 на броју у Србији који више раде у корист послодавца, државе, него у корист свога чланства) од Министарства само непосредну наставу.

А зашто?

Да деца не би била лења и да би нешто научила.

Е?

Па онда у ствари оптужују децу за сопствену лењост, за сопствено избегавање учења, иду линијом мањег отпора и траже непосредну наставу јер "ништа не може заменити живу реч" ( )

У томе је највећи проблем.

А то лицемерје просветних радника и педагога, васпитача, младих генерација (као и родитеља) који сопствену децу оптужују за своју сопственуи неспособност најгоре ми је од свега.

Леп пример се клинцима даје како да и сами буду лицемери у сопственом животу.






alselone alselone 19:06 27.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.
selica_nena selica_nena 19:06 27.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

U bre, gde ti ode?! Ni manje ni više, nego prosvetarski džihad, licemerje, lenjost i nesposobnost nastavnika. O čemu to pričaš, čoveče, kad ništa od toga niti je tema ni ideja mog teksta?
Al ajde, danas je sveti dan, pa neka ti je po volji i ostaj u miru!
zilikaka zilikaka 21:46 27.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone
Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.


Učenje je slično tjelovežbanju. Možeš ti da to radiš sam, može pri tome i neko da koordinira vas takve što radite svaki u svojoj sbi, ali je nemerljivo sa situacijom kad se svi skupite zajedno i počnete da vežbate.
To je jednostavno sabiranje pojedinačnih želja i energija koja većinu uspe da povuče i motiviše.
...kad se samo setim kako smo mi umeli da se posvađamo međusobno oko nekog zadatka. Pa izvrtimo sve opcije dobre i pogrešne. To jedan sam nikad ne može. Nikad. Niti ima volju.
Mislim da ovo vreme pogoduje samo onima sa najjačom željom i voljom, ali sve ostale prilično demotiviše.

shmoo shmoo 07:33 28.01.2022

"Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

selica_nena

O čemu to pričaš, čoveče, kad ništa od toga niti je tema ni ideja mog teksta?


selica_nena


Sećate li se da je obrazovanje onaj proces u kojem se od dece stvaraju ljudi sposobni da preuzmu odgovornost za sebe i one oko sebe, da očuvaju i u bolje sutra povedu jednu zemlju, narod, svet? Obrazovanje, ta divna reč koja vuče koren iz OBRAZA, onoga što pokazujemo i po čemu nas drugi prepoznaju.

Znam da se sećate, samo razmišljam čega će se sećati naši đaci. Onlajn nastave? Prezentacija za Dan škole i Svetog Savu? Još jednog neradnog dana?



Некада давно у нашим школама се осим читања, писања, рачуна и осталога подучавала и логика и тај предмет је некада давно такође био саставни и обавезни део ОБРАЗовног процеса.

Задржала се у мени до данас, када и сам подучавам децу по школама, још увек успомена на тај занимљиви школски предмет из мојих ђачких дана иако одавно нисам чуо да се тај предмет подучава у некој школи.





softelectronics_e softelectronics_e 08:26 28.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

zilikaka
alselone
Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.


Učenje je slično tjelovežbanju. Možeš ti da to radiš sam, može pri tome i neko da koordinira vas takve što radite svaki u svojoj sbi, ali je nemerljivo sa situacijom kad se svi skupite zajedno i počnete da vežbate.
To je jednostavno sabiranje pojedinačnih želja i energija koja većinu uspe da povuče i motiviše.
...kad se samo setim kako smo mi umeli da se posvađamo međusobno oko nekog zadatka. Pa izvrtimo sve opcije dobre i pogrešne. To jedan sam nikad ne može. Nikad. Niti ima volju.
Mislim da ovo vreme pogoduje samo onima sa najjačom željom i voljom, ali sve ostale prilično demotiviše.


Slažem se!
Jer su ljudi, pre svega, društvena bića.
A deca posebno.
Online bilo čega može biti dobro samo za ostarele krkane i krkanke kojima je dosta svega, pa i sebe samih.
To su oni mrzovoljni tipovi koji uvek moraju da budu najdrukčiji i kojima uvek neko smeta, uvek im je neko kriv ... i sličnih.
selica_nena selica_nena 09:51 28.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)



Некада давно у нашим школама се осим читања, писања, рачуна и осталога подучавала и логика и тај предмет је некада давно такође био саставни и обавезни део ОБРАЗовног процеса.


Vidim da vraćaju u nove obrazovne profile predmet Filozofija sa logikom, ali kao izborni predmet. Dobro bi bilo da se izučava.
Hvala na komentaru.
milisav68 milisav68 15:48 28.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone
Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.

I moje, škola pored obrazovanja služi i za socijalizaciju dece.
softelectronics_e softelectronics_e 16:10 28.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68
alselone
Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.

I moje, škola pored obrazovanja služi i za socijalizaciju dece.

I, trebalo bi, za vaspitavanje.
Odavno je dokazano da inteligentni, a nemoralni i nevaspitani, prave mnogo više štete od budala.
alselone alselone 07:42 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

I moje, škola pored obrazovanja služi i za socijalizaciju dece.


Apsolutno tako, ali ako pogledamo i samo učenje, online je sranje u odnosu živu nastavu i to kažem iako koristim veoma naprednu opremu i softver za nastavu. Za ovaj semestar sam kupio i faking iPad i Apple Olovku (pozdrav za MIlana) da mogu da crtam još bolje u odnosu na grafičke table i da minimalno koristim slajdove. Tako da nema spora da imam i opremu i znjanje i želju, ali je to sve sranje za predmete koji treba da "prođu kroz ruke".

Razumem Tasu donekle, "društverni" predmeti još božpomozi mogu da se drže online, ono, nadlaktiš se i pričaš, ali ono što mora da se vežba, matemtika, fizika, hemija, programiranje, medinica, pa to ne da je sranje nego je verovanto i kontraproduktivno.

Drugo, neverbalni odgovor koji dobijaš od đaka i studenata kada im pričaš užuvo zlata vredi u odnosu kada gledaš u ekran. Taj neverbalni odgovor ti govori kada da usporiš, kada da ubrzaš, kada dodatno da objasniš, kada da napraviš pauzu, kada da odložiš pauzu, kada da olabaviš nekim fazonom i sve tome slično.
shmoo shmoo 09:09 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68
alselone
Мој утисак је да су, заправо, противници онлајн наставе у Србији углавном они који не знају како би то радили и немају никакву представу какве све могућности пружа онлајн настава и да деца могу и онлајн да уче исто као и у учионици јер је и у учионици и онлајн важна заправо њихова воља и жеља за учењем и њихова радозналост.


Moje mišljenje je potpuno suprotno.

I moje, škola pored obrazovanja služi i za socijalizaciju dece.



Појасните!

Обојица.

Шта вам тачно значи тај појам "социјализација деце"?

Је л' то оно када се деца скупе на гомилу, сви седе, ћуте, свако од њих појединачно буљи у свој мали појединачни екран на свом сокоћалу и пичи неку игрицу ћутке не констатујући свет око себе, а тек ту и тамо пошаљу поруку (писану, не усмену) некоме ко седи поред њих у клупи о томе до ког су нивоа у игрици стигли?

На ту "социјализацију деце" вас двојица мислите?

Јер...

Баш тако вам то изгледа у школској учионици данас када деца дођу у школу "да буду заједно да би се дружили". То је оно што ја видим у школи и у школским учионицама.

Мишљења сам да тако могу да се "друже и социјализују" и код куће.

Не треба им школа за то.

П.С. - Осврните се мало око себе, погледајте пажљивије ту нашу децу данас, шта раде, како проводе време...

Немојте само понављати неке педагошке флоскуле ( "социјализација деце" ) које су у данашње време испражњене од сваког значења.

Деца се више социјализују тренирајући нешто, бавећи се нечим ван школе (музика, спорт...), а у самој школи се понашају исто онако како су видели да се и одрасли око њих понашају ако већ морају да отаљају неку обавезу како им је наређено. Буље у своје телефоне и ћуте.

Највећи степен социјализације деце у школи је данас када се потуку јер су се пре тога попичкали на друштвеним мрежама копирајући модел Фарма/Парови.

А то не може ниједна школа да исправи.

Мора да крене од куће, од родитеља, оног првог и основног модела на који се миленијумима година деца угледају као на неки узор понашања.

И од система вредности у друштву за који обојица знате да га данас практично и немамо. Било какав СИСТЕМ вредности. Урушен је па се под системом вредности подразумева искључиво и само лични појединачни интерес појединца који се своди само на то шта је појединцу лепо и шта му одговара у датом тренутку, а боли га уво за све друге. Други не постоје. Нити постоји сутрашњи дан. Искључиво, "хоћу сад и хоћу све, а живот је само журка па се и не треба мучити за неко сутра, него само уживати у садашњем тренутку".

'Ајмо мало да погледамо истини у очи и да престанемо да лажемо сами себе речима које су изгубиле свако значење.

(Немојте то мерити само по сопственој деци. Ја их у школи гледам много више на броју и окупу док вас двојица у кући видите само своју децу.)

milisav68 milisav68 09:57 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone

Drugo, neverbalni odgovor koji dobijaš od đaka i studenata kada im pričaš užuvo zlata vredi u odnosu kada gledaš u ekran.

Samo da podvučem, i da napravim paralelu sa ovim našim blogom.

Koliko puta si došao nadrkan a ja dobro raspoložen i obrnuto.

"Znamo se" više od deset godina, a opet dolazi do nerazumevanja jer nema te neverbalne komunikacije.
milisav68 milisav68 10:17 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

shmoo

(Немојте то мерити само по сопственој деци. Ја их у школи гледам много више на броју и окупу док вас двојица у кући видите само своју децу.)

A jbga, nemoj ti da meriš prema svojoj školi i prema svom predmetu.

Evo ja sad imam iskustvo iz dve škole i dva grada.

Jeste da ima puno telefona i mreža, ali tek sa pandemijom se videlo koliko im nedostaje druženje uživo.

Između ostalog, generacija moje ćerke je ostala bez ekskurzije u sedmom i osmom razredu.

Da ne pričam koliko je bilo nerazumevanja između njih i pojedinih nastavnika/profesora.

Svaka tebi čast, ali i ti sam znaš kakvog ološa imaš oko sebe za kolege.
selica_nena selica_nena 11:38 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Jeste da ima puno telefona i mreža, ali tek sa pandemijom se videlo koliko im nedostaje druženje uživo.


Baš to, nedostaje im druženje uživo, a nedostaju i oni meni, pa makar ih ceo čas smirivala.
Mogu oni da nauče i onlajn, ali im treba živ doživljaj.
shmoo shmoo 14:02 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68

Svaka tebi čast, ali i ti sam znaš kakvog ološa imaš oko sebe za kolege.



Знам.

Отуд и онај мој први коментар овде на који сте се ти и Алселон надовезали, а за који ми Селица Нена рече да сам претерао.


EDIT:
A jbga, nemoj ti da meriš prema svojoj školi i prema svom predmetu. Evo ja sad imam iskustvo iz dve škole i dva grada.



На жалост, Милисаве, није то само у мојој школи нити то важи само за мој предмет.

Jeste da ima puno telefona i mreža, ali tek sa pandemijom se videlo koliko im nedostaje druženje uživo.


А када се и нађу заједно у школи (не заборави, ту моају да буду да не би добијали неоправдане), раде исто оно што раде и код куће. Седе, ћуте и буље у своје телефоне.

Не бих никако то називао дружењем.

Da ne pričam koliko je bilo nerazumevanja između njih i pojedinih nastavnika/profesora.


Наравно, када се нешто ради по први пут у животу, треба времена да се те "дечје болести" превазиђу. Али много времена. И зато и не треба одустати одмах на почетку "јер је то много тешко".

А када би клинци видели колико су им наставници упорни у томе да се неспоразуми и тешкоће превазиђу, и сами би онда били натерани да уложе мало свог напора и воље у то, а не само да пасивно чекају да им неко преко Гугл Мита истовари неку жваку из свог предмета исто онако као и у учионици (стручњаци би рекли екс катедра) док они хрчу иза сличице неког Супермена или чега већ...

То није онлајн настава.

То је имитирање наставе из учионице која је ионако катастрофалног квалитета. Зато клинци онда и хрчу за време тих часова преко Гугл Мита и наравно да се онда ништа и не научи него се само задовољава пука форма... Наставник је уписао да је час одржан, истртљао је нешто тамо из свог предмета мислећи више на то да ли га слушају и родитељи по кућама, а клинци за то време спавају, Министарство се похвали како је систем успешан и сви задовољни.

Е, па ја нисам задовољан.

Може то много боље, само се треба потрудити.

А клинци се друже, ако заиста и желе уопште да се друже а не да буље у телефоне, много више и ван школе, веруј ми. Видим то.


П.С. - Цело прво полугодиште сам држао часове од 45 минута непосредно у учионици са целим одељењем, али сам упоредо са тим у учионици обавезно и свакодневно користио и онлајн наставу. (Моја жена је почела да користи онлајн наставу упоредо са часовима уживо целих пет година пре короне.)

А сада су нас бацили на тзв. комбиновани модел. Одељење подељено на пола, у две групе, свака група долази у школу сваки други дан а када није у школи, прати наставу онлајн.

То ти је решење по рецепту "попе Мило, нит' си вино, ниот' си вода".

Најгоре од свега.

Зато...

Или треба да имамо наставу редовно, цело одељење свакога дана у школи на часовима од 45 минута (а ко жели од наставника да ради и онлајн са децом нека ради) или да имамо искључиво онлајн.

Ово је решење да се задовоље родитељи. Родитељи су бирачи на изборима, јбг. Министар Ружић рече у једном моменту да деца треба да иду у школу јер нема ко да их чува код куће. Па је л' деца долазе у школу да бисмо их ми наставници чували док родитељи раде или да бисмо их ми подучавали нечему? Школа није вртић, јбг.

И родитељи се нису побунили због те изјаве. Ниједног родитеља нисам чуо да шаље дете у школу да би дете нешто научило него зато што не зна шта би са тим дететом тих пола дана.

А упорно избегавање онлајн наставе служи још и да се добију поени за изборе и код наставника који су тако удобно уваљени у сопственом јавашлуку и не би из тога да мрдну.

И на крају баладе, све се то онда покрива лицемерном педагошком флоскулом да "деца треба да иду у школу зарад социјализације".

Ово сада, овај комбиновани модел (тако смо целу прошлу школску годину ишли) највећа је глупост коју су могли да смисле и тиме се не добија ништа сем што се добијају поени политичара за изборе.

Или непосредна редовна настава са целим одељењем или онлајн настава у потпуности ако већ мора због короне па ће временом и клинци и наставници морати да науче како се то ради.

Извештај из моје школе од прошле недеље:

Одсутно 9 наставника због короне.

Замена нема.

Деца су практично на сваком другом часу седела сама у учионици (и то пола одељења).

Па је л' то школа, мој Милисаве?

Мени то више личи на зајебавање читавог овог друштва у Србији само тек да се каже да деца иду у школу ( "јер нема ко да их чува" и "зарад социјализације" )

shmoo shmoo 14:20 29.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

selica_nena


Некада давно у нашим школама се осим читања, писања, рачуна и осталога подучавала и логика и тај предмет је некада давно такође био саставни и обавезни део ОБРАЗовног процеса.


Vidim da vraćaju u nove obrazovne profile predmet Filozofija sa logikom, ali kao izborni predmet. Dobro bi bilo da se izučava.
Hvala na komentaru.


Нема на чему, и други пут.

Немам никакву злу намеру, само пишем овде о ономе што видим својим очима и чујем својим ушима радећи као наставник и васпитач у образовном систему Србије преко 30 година.

Дај боже да стварно и врате Филозофију и Логику (или са логиком, свеједно).

Пре неколико година, тачније 2018, најавили су и нове предмете за средњошколце (Језик, медији и култура и Група и друштво), али од та посла ни до данас није било ништа.

Надајмо се да ће Филозофија са логиком боље проћи и да те најаве неће бити само тек пуко медијско самопромовисање надлежних у Влади Србије и у Министарству просвете, науке и образовања са све његова два Завода, за унапређење образовања и васпитања и вредновање образовања и васпитања.

Али нисам претерани оптимиста знајући какав се заправо јавашлук у свему томе крије иза крупних речи које служе искључиво за нарцисоидне медијске наступе дневнополитикантских пилићара у Србији.






У друштву у којем је 90% универзитетских професора и асистената схватило пре две године да се онлајн настава састоји у томе да они на мејл адресе својих студената пошаљу написана предавања, задатке и вежбе и да на питања студената којима нешто није јасно одговарају само са кратким Све ти ту пише, немам баш пуно вере у бољу будућност.

Није онда ни чудо што гимназијски, средњошколски и основношколски професори онда имају урођену мржњу према онлајн настави. Ако је онлајн настава тако схваћена на највишем академском нивоу, онда они испод у хијерархији немајуз ту ни шта да траже без обзира на све изјаве наших министара (Шарчевић, Ружић) како су просветни радници у потпуности оспосбљени за онлајн наставу.

Нису.

А нису оспосбљени зато што и не желе да се оспособе, не занима их... Не воле и не желе да уче и науче нешто ново. Деца само копирају такве васпитачке моделе.

На онлајн настави се лепо види ко заиста ради свој професорски посао и поштено зарађује свој учитељски хлеб, а ко забушава у свакодневном свеопштем јавашлуку.

Када су учионици, тзв. непосредна настава, то се не види.

А на онлајн настави тај њихов јавашлук и лењост се итекако виде.

Отуд и толики многобројни захтеви из редова професора да се настава одвија искључиво и само у учионици јер онда тамо могу да тако добро закамуфлирају своју лењост, јавашлук и неспособност да се уопште и баве тим часним (Чарли воли да каже племенитим) послом.

selica_nena selica_nena 15:06 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Отуд и онај мој први коментар овде на који сте се ти и Алселон надовезали, а за који ми Селица Нена рече да сам претерао.


Nemoj zameriti. I ja radim u školi, tehničkoj. Predajem informatiku i programiranje i to jesu predmeti koji podrazumevaju informatičku potkovanost nastavnika, a uz to se istinski trudim da onlajn nastavu držim kvalitetno i da im bude zanimljivo i da pričamo i da se dopisujemo i svašta nešto, ne bih li im održala pažnju i naučila ih onome što će im koristiti. Sve to ide nekako, ali...
Kad dođu u učionicu to je sasvim druga priča. Nekad potegnemo teme koje nemaju veze sa gradivom, ali imaju sa životom. Nekad se naljute oni na mene i ja na njih, nekad je čas sačuvaj bože, a nekad nas zvono iznenadi. Bude svega, i suza i smeha i dosade i ekscesa... Hoću da kažem, u učionici se stvore i uspomene, lepe, smešne, nekad i mučne.

Mene plaše ravnodušnost i otuđenost, a čini mi se da sve ka tome vodi.


alselone alselone 15:08 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Koliko puta si došao nadrkan a ja dobro raspoložen i obrnuto.

"Znamo se" više od deset godina, a opet dolazi do nerazumevanja jer nema te neverbalne komunikacije.


Jeste, uživo je sve drugačije.

Taso, odgovor tebi bi zahtevao malo više vremena a sada sam kratko naleteo do bloga, pa kasnije ako ne zaboravim pisaću.
selica_nena selica_nena 15:12 29.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

У друштву у којем је 90% универзитетских професора и асистената схватило пре две године да се онлајн настава састоји у томе да они на мејл адресе својих студената пошаљу написана предавања, задатке и вежбе и да на питања студената којима нешто није јасно одговарају само са кратким Све ти ту пише, немам баш пуно вере у бољу будућност.

Није онда ни чудо што гимназијски, средњошколски и основношколски професори онда имају урођену мржњу према онлајн настави. Ако је онлајн настава тако схваћена на највишем академском нивоу, онда они испод у хијерархији немајуз ту ни шта да траже без обзира на све изјаве наших министара (Шарчевић, Ружић) како су просветни радници у потпуности оспосбљени за онлајн наставу.


Pa šta da ti kažem kad su nam sednice aktiva, Pedagoškog kolegijuma i Nastavničkog veća preko vibera. Zakače dnevni red i ispod svake tačke poruku: potvrdite saglasnost lajkom na ovu poruku.
I najveći entuzijasta izgubi volju i želju da išta kaže, jer se "sednica" završi za 5 minuta, bukvalno.
alselone alselone 15:15 29.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

potvrdite saglasnost lajkom na ovu poruku.

shmoo shmoo 15:21 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

selica_nena
Отуд и онај мој први коментар овде на који сте се ти и Алселон надовезали, а за који ми Селица Нена рече да сам претерао.


Nemoj zameriti. I ja radim u školi, tehničkoj. Predajem informatiku i programiranje i to jesu predmeti koji podrazumevaju informatičku potkovanost nastavnika, a uz to se istinski trudim da onlajn nastavu držim kvalitetno i da im bude zanimljivo i da pričamo i da se dopisujemo i svašta nešto, ne bih li im održala pažnju i naučila ih onome što će im koristiti. Sve to ide nekako, ali...
Kad dođu u učionicu to je sasvim druga priča. Nekad potegnemo teme koje nemaju veze sa gradivom, ali imaju sa životom. Nekad se naljute oni na mene i ja na njih, nekad je čas sačuvaj bože, a nekad nas zvono iznenadi. Bude svega, i suza i smeha i dosade i ekscesa... Hoću da kažem, u učionici se stvore i uspomene, lepe, smešne, nekad i mučne.

Mene plaše ravnodušnost i otuđenost, a čini mi se da sve ka tome vodi.





Ма не замерам, само причамо јер сам ја баш тако и схватио тему овог твог блога (цитирао сам то горе).

И све те разумем.

Али и сама знаш колико наших колегиница и колега није такво на часовима.

Себе схватају само као неку машину која ће доћи на час, испричати нешто из свог предмета, а онда на следећем часу захтевати од деце да то механички понове да би добили оцену.

Нема смеха, нема суза, нема успомена,...

Колико онда деци заиста недостају те наше колеге и колегинице наставници какве сам ти навео?

То што важи за тебе (можда и за мене, не знам), како те деца доживљавају, чега се сећају са твојих часова... На жалост, нема пуно таквих у српским школама.

И зато мисдлим да главни кривац за нашу муку коју имамо није само и једино онлајн настава.

Много фактора утичу на то да је данас стање у нашим школама такво какво је.

Корона је само један додатни отежавајући чинилац који нам је дошао одозго, згодан да покрије све оно што ионако није ваљало по нашим школама и пре короне.

shmoo shmoo 15:23 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone

Taso, odgovor tebi bi zahtevao malo više vremena a sada sam kratko naleteo do bloga, pa kasnije ako ne zaboravim pisaću.



Опуштено.

Само размењујемо педагошко-методичка искуства. И наставничка и родитељска. У овом хаосу у којем живимо.

alselone alselone 15:32 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Taso, odgovor tebi bi zahtevao malo više vremena a sada sam kratko naleteo do bloga, pa kasnije ako ne zaboravim pisaću.


Ipak krećem malo kasnije pa evo sada ukratko.

Problemi sa online učenjem:

1. Izolacija. Deca i studenti se osećaju usamljeno. Povećan je broj psihičkih oboljenja među tinejdžerima i mladim ljudima.
2. Fidbek. Deci nije lako da kažu ako nešto ne razumeju niti im je lako objasniti detalje kada se radi online. Ponajviše na predmetima koji "prolaze kroz ruke".
2. Manjak motivacije. "Daleko od očiju, daleko od srca". Da, postoje deca koja se motivišu većim ciljem ali veliki deo dece se prima motivaciju i energiju od predavača i od peer-ova.
3. Time management. Deci je teško da se organizuju kada nemaju jasan raspored. Rad od kuće meša rad i zabavu i prosečnom detetu ili studentu je teško da se bori sa time i da se reorganizuje.
4. Smanjivanje komunikacionih mogućnosti i predstavljanja pred publikom. Kucanje je sranje u poređenju sa razgovodom.
5. Varanje. Razgovor, potpidanja, protpitivanja, kvizovi, brza pitanja i slično je sranje online. Nikad ne znaš gde osoba gleda u pozadini, plus je jako teško tehnički izvesti.
6. Fokus na teoriji u odnosu na praksu. Nema prakse online.
7. Teničke potešoće. Nemaju baš svi broadband internet i dobre uređaje kod sebe u kući.
shmoo shmoo 15:35 29.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

selica_nena
У друштву у којем је 90% универзитетских професора и асистената схватило пре две године да се онлајн настава састоји у томе да они на мејл адресе својих студената пошаљу написана предавања, задатке и вежбе и да на питања студената којима нешто није јасно одговарају само са кратким Све ти ту пише, немам баш пуно вере у бољу будућност.

Није онда ни чудо што гимназијски, средњошколски и основношколски професори онда имају урођену мржњу према онлајн настави. Ако је онлајн настава тако схваћена на највишем академском нивоу, онда они испод у хијерархији немајуз ту ни шта да траже без обзира на све изјаве наших министара (Шарчевић, Ружић) како су просветни радници у потпуности оспосбљени за онлајн наставу.


Pa šta da ti kažem kad su nam sednice aktiva, Pedagoškog kolegijuma i Nastavničkog veća preko vibera. Zakače dnevni red i ispod svake tačke poruku: potvrdite saglasnost lajkom na ovu poruku.
I najveći entuzijasta izgubi volju i želju da išta kaže, jer se "sednica" završi za 5 minuta, bukvalno.







Знам.

Моје седнице су преко Гугл Мита на којем 99% колегиница и колега не укључују камеру него имају неку своју сличицу са мејла. Ономад се колега биологичар појавио са сликом Мајка Тајсона, а колега висок метар и ветар и има 40 кила са све ципелама. Хемичарка има слику неке манекенке са цвећем у руци, а младом колеги математичару на сличици пише fuck off. Заборавио да промени сличицу пре Наставничког већа па се после свима извињавао.

И вероватно испод тих сличица нико и не присуствује Већу него дрема или поради нешто по кући. Моја фах колегиница српкиња прошле године искључила микрофон али заборавила да искључи и камеру па смо је гледали како усисава собу целих 10 минута, проноси веш за простирање и слично док није и сама приметила шта је урадила.

Зато је и логично што то раде и клинци на "онлајн" часовима преко Гугл Мита тих 99% посто наставница и наставника. Ставе неку сличицу и слатко хрчу или играју игрице.

Имитирају своје наставнике "због којих долазе у школу".


П.С. - Да ли си пробала да радиш са клинцима преко образовне платформе Едмодо?

shmoo shmoo 15:40 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone

Ipak krećem malo kasnije pa evo sada ukratko.

Problemi sa online učenjem:



Е сад ја ово морам пажљиво и полако тачку по тачку да размотрим, а за то ми треба времена...

milisav68 milisav68 16:44 29.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

shmoo

Па је л' то школа, мој Милисаве?

Све те разумем, само хоћу да ти кажем да постоје објективне околности и субјективне слабости :)

Доста тога ти је рекао Алс доле, а мојих 50 пара је ово:

Не можеш да ломиш преко колена или - или, јер зараженост није свуда иста (Београд и Паланка на пример).

Друга ствар, јесте власт неспособна и брине за рејтинг, али и да није, ипак је ово нова ситуација за све
selica_nena selica_nena 20:09 29.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

П.С. - Да ли си пробала да радиш са клинцима преко образовне платформе Едмодо?



Nisam. Predajem mašinskim tehničarima za kompjutersko konstrusanje (III razred) i zanatlijama. Dve trećine učenika kažu da nemaju računar kod kuće. Sva komunikacija je preko telefona.
Ma svi znate kakvih tu bisera bude, od prijavljivanja sa: "E, profesorka, ja ne mogu sad. tata me naterao da cepamo drva" (što je možda istina, jer je dete sa sela), do "Meni crko komp, ne znam da li može da se popravi". A ja mu predajem C++ u trećem razredu, aj ga nauči, majstore preko telefona.
Onomad došli u školu, ja počela lekciju, oni pitaju jel možemo 1 čas da pričamo. Ajde! U početku bilo malo bezveze, a onda se desila čarolija.
Jedan dečak nam ceo čas pričao šta mu je životna želja - da kupi polovni BMV (kaže našao neki za 800 evra, za sad ima 300 skupljeno) i da ga sam sredi. Opisivao nam šta će sve da uradi, pokazivao slike polovnjaka i nekog baš sređenog auta i u jednom trenutku kaže: "Ma nema veze koliko ću da radim za njega, važno je koliko ću da mu se radujem". Kaže, to je čuo od jednog lika koji ima BMV, pitaj boga koliko skupog.
Mogu vam reći da mi je to jedan od onih časova koji se pamte.
E to mi nedostaje.
shmoo shmoo 10:30 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68

Доста тога ти је рекао Алс



Јесте и да искористим прилику да и Алселону овде кажем да је потпуно у праву за сваку од оних тачака које је горе навео. Све то стоји што је написао.

И иза тога нема никаквог "али".


Не можеш да ломиш преко колена или - или, јер зараженост није свуда иста (Београд и Паланка на пример).



Знам. Одавно причамо о децентрализацији целе Србије, па између осталог и о децентрализацији образовног система што би значило да се све осим наставних планова и програма спусти на локални ниво, па самим тим и одлуке у овој ситуацији.

Тако је некада било, пре распада СФРЈ. Примера ради, плате професора нису ишле из републичког буџета већ из локалног буџета, па су се и плкате професора разликовале у зависности од општине на којој се школа налази. Али пошто су усрали привреду (локални порези и давања), то са платама професора је сада немогуће извести и мора да иде из државне касе доки је локална заједница дужна да брине о материјалним трошковима за школе на својој територији.

И тако нам је већ 30 година.

Што се тиче осталог одлучивања, већ 20 година уназад слушам о већој локалној аутономији за школе (и индивидуалној аутономији за професоре по питању програма и планова, распореда рада да би се постигли задати циљеви и да би се дошло до очекиваних исхода школовања), али то је и даље само на причи.

Разлог си и сам навео:

јесте власт неспособна и брине за рејтинг


А за ово:

ипак је ово нова ситуација за све


О томе и ја причам.

Треба времена да се прилагодимо сви, и деца и професори и родитељи.

О онлајн настави (упоредо са часовима уживо у учионици) се у нашем образовању причало годинама пре короне, али ето ретки су оне моје колеге и колегинице који су се озбиљно тога подухватили. Кажем ти, моја жена ради са својим ђацима преко тог Едмода већ 6-7 година, почела 4-5 година пре короне.

И њу онда корона није изненадила. Само су наставили онлајн како су и пре тога радили упоредо са уживо часовима.

Али огромна већина професора и професорки није и онда их је корона изненадила јер добар део њих се једва навикао и на уписивање часова и давање оцена (описних-формативних и бројчаних-сумативних) у електронском дневнику. О томе да је добар део њих припреме за часове писао руком јер не зна ни где се укључује компјутер, а камоли да нешто уради у ворду, ексерлу, пауер поинту,... да ти не причам.

Са таквима не може онлајн настава.

А пази, Милисаве, 15 година смо морали сви да идемо на стручна усавршавања и по том питању између осталога. То нам је била обавеза.

И шта су моје колеге и колегинице (већином) научили на тим часовима стручног усавршавања на којима су проводили силно време?

Ништа.

И после се чуде што деца неће да уче него само формално седе у школи да не добијали неоправдане и чекају ту своју двојку за крај школске године.

Па неће деца да уче јер гледају како одрасли око њих то раде.

Логично.

И зато се толико мојих колега и колегиница ужасава онлајн наставе.

А онда то покривају том лицемерном флоскулом "социјализација деце" па зато уживо часови.

Лажу бре, Милисаве. Моје колеге и колегинице то кажу само зато што немају појма како би радили онлајн са том децом.

Нити су за ове две године короне покушали уопште да науче и да осмисле систем по којем може да се ради и онлајн и да то даје резултат.

Седели две године по кућама, слали деци вибер поруке и мејлове, лапрдали наставне јединице по програму свог предмета преко Гугл Мита док клинци спавају иза сличице Супермена коју ставе (а професор бележи да је клинац присутан на часу) и онда кажу онлајн настава ништа не ваља.

Па не ваља. Таква "онлајн настава" стварно не ваља.

shmoo shmoo 10:49 30.01.2022

Re: "Живу реч не може ништа заменити!" (сиц!)

selica_nena

jel možemo 1 čas da pričamo

Mogu vam reći da mi je to jedan od onih časova koji se pamte.



Све те разумем. И смех и сузе...

С тим што ја имам ту привилегију због предмета да то добијам и у писаном облику.

Када ти дечак, 8. разред, у школи за слепу и слабовиду децу у Земуну пише како га је мајка као бебу оставила у корпи на улици јер се родио слеп па га директор те школе који и сам има четворо деце сваког петка откада тај дечак зна за себе води својој кући из интерната који је поред школе па га доведе у школу опет у понедељак ујутро...

Или када дете у петом разреду чита свој домаћи задатак о оцу који је преминуо када је мали био у првом основне па сви у учионици плачемо...

Или када дечак на трогодишњем школовању за месара пише у свом задатку како је својим очима гледао када је имао 12 година како су му оца убили неки лопови који су им упали у кућу...

Ту ниједна друга оцена осим оне највише не долази у обзир ма колико год ти задаци имали правописних и граматичких грешака.

Или оно веселије, за смех да не буду само сузе.

Када дечак у 5. основне у писменом задатку са темом о мајци пише:

"Моја мама је лепа жена буцмастог облика. Она се стално жали да је дебела, али тата јој каже: Ма нееее, ти си таман!"

Или ти у 5. разреду на контролном о падежима на питање:

У ком падежу је реч репом у реченици Пас маше репом?

неки бистрооки на црти за одговор напише:

У дворишту.

Све те разумем.

alselone alselone 10:54 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе


Јесте и да искористим прилику да и Алселону овде кажем да је потпуно у праву за сваку од оних тачака које је горе навео. Све то стоји што је написао.

Hvala ti, shvatam to kao kompliment pošto se oseti kroz razgovor koliko ti je važno to što radiš.
alselone alselone 10:57 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

Nego da dodam nešto na i Tasinu "vodenicu". Iako mislim da je uživo mnogo bolje, jasno nam je postalo da može i online da se radi. Mislim da time možemo redefinisati kroz način rada. Otvara se lep spektar da redefinišemo kako se vodi nastava prilikom izostanaka zbog prehlada, kako se vode sekcije, dodatna nastava, dopunska nastava... Možemo puno naučiti iz ovog iskustva i primeniti ga ako se ikada vratimo u normalu.
shmoo shmoo 11:14 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

alselone

Јесте и да искористим прилику да и Алселону овде кажем да је потпуно у праву за сваку од оних тачака које је горе навео. Све то стоји што је написао.

Hvala ti, shvatam to kao kompliment pošto se oseti kroz razgovor koliko ti je važno to što radiš.



Јесте.

Знаш и сам да сам одавно могао да се бавим и само нечим другим и да живим од тога те да ми школа није једино и последње прибежиште пошто не знам шта бих са собом и са својим знањем.

Ваљда ми је зато толико и стало.

Nego da dodam nešto na i Tasinu "vodenicu". Iako mislim da je uživo mnogo bolje, jasno nam je postalo da može i online da se radi. Mislim da time možemo redefinisati kroz način rada.


Боље је уживо. Уз квалитетнију наставуи, а не да се изађе пред узраст 7-18 година и одржи предавање екс катедра, па да се онда очекује од те деце да за оцену од речи до речи понове то што им је речено нас прошлом часу.

Таква настава уживо може да се баци у воду.

Онда је боља квалитетна онлајн настава од такве наставе уживо.

И зато мислим да нам треба редефиниција и наставе уживо и онлајн наставе.


Otvara se lep spektar da redefinišemo kako se vodi nastava prilikom izostanaka zbog prehlada, kako se vode sekcije, dodatna nastava, dopunska nastava... Možemo puno naučiti iz ovog iskustva i primeniti ga ako se ikada vratimo u normalu.





А ако ти кажем да је моје одељење (6. разред) у првом полугодишту ове школске године имало у просеку по ученику преко 120 изостанака (то је 20 наставних дана, четири пуне наставне недеље, месец дана од 4 месеца првог полугодишта) јер су неки од њих били и по три пута у изолацији што због себе што због укућана, онда ове твоје речи добијају на тежини.

Изем ти школовање када од 4 месеца ниси присутан месец дана (оправдано) и немаш никакав контакт шта се радило у међувремену, шта су други учили...

milisav68 milisav68 11:16 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

shmoo

Па не ваља. Таква "онлајн настава" стварно не ваља.

Е, све се слажем, само то не потире да телефони нису главни проблем.
shmoo shmoo 11:32 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68
shmoo

Па не ваља. Таква "онлајн настава" стварно не ваља.

Е, све се слажем, само то не потире да телефони нису главни проблем.








Нису они само деци главни проблем, постали су проблем и нама одраслима па је логично што су онда проблем и деци.

Рећи ћу ти само да сам мутирао, искључио звук обавештења на виберу за све контакте осим мојих најближих из породице још пре годину и по дана јер сам у једном тренутку схватио да од силног зврцкања не могу уопште да се сконцентришем и да било шта урадим људски и како ваља. А 99% тога што ми шаљу преко вибера су неке зезалице... Небитне ствари.

А пази, ја нисам, нема ме, на фејсбуку, твитеру, инстаграму,... Нисам се никада ни качио и немам намеру. Замисли само да се и тиме још бавим...

(Каже један трговац са ове моје пијаце на Бановом брду неком лику који му је дошао на тезгу:"Где си, бре, нема те месецима... Тражио сам те и на фејсбуку и у читуљама на бандерама..." )

Дођем овде на Блог Б92 и то је то. Срећом, Блог нема звучна обавештења за поруке и коментаре. И дођеш кад хоћеш, одеш кад хоћеш... Нико те не тера ни на шта и немаш никакву обавезу да одговараш на поруке било коме.

И онда ти је и јасно зашто клинци немају пажњу, не могу да се сконцентришу на учење јер да би учили, морају томе да посвете своју пажњу. А ако је поред њих телефон који зврцка на свака 2 минута и они скачу да "виде шта се то тамо дешава и да нису нешто пропустили", нема ту учења.

И на уживо настави и на настави онлајн.

Проблем дефокусираности, деконцентрације, немогућности да се усредсредимо на нешто што радимо (и клинци и одрасли) и проблем фрагментизоване стварности (EDIT: Отуд и све већа популарност ТВ серија у односу на филмове због чега и настаде оно бинџовање. Фрагментизиована стварност и фрагментизовано сопствено делање и захтева такав серијални облик забаве, у деловима, без претераног уношења у оно што се гледа.) коју добијамо тим медијским путем су највећи проблеми нашег доба и нашег цивилизацијског и културног круга у којем живимо.

И то јесте забрињавајуће када је у питању и психичко и духовно здравље човека.

Писао сам ја о томе на Блогу некада давно...

(Све што није од прошле године постало нам је у овом времену много давно. )

milisav68 milisav68 12:39 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

shmoo

(Све што није од прошле године постало нам је у овом времену много давно. )

Е то, корона, изолација, је дигла проблем зурења у телефон на еНти.

Зато сам присталица да се што мање користи онлајн настава.

Пази, ћерка сама приметила да је постала узнемирена кад се нађе у физичкој гужви, а нема поремећај пажње кад "прича" са пет људи истовремено преко интернета.

А за нотификације, само их искључиш, оставиш само битне контакте.Јесте зезање док подесиш, али после настане благословени мир :)
shmoo shmoo 18:11 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

milisav68

Јесте зезање док подесиш, али после настане благословени мир :)






zaharaga zaharaga 19:53 30.01.2022

Re: Просветарски џихад на дан школске славе

shmoo


...

Ово је решење да се задовоље родитељи. Родитељи су бирачи на изборима, јбг. Министар Ружић рече у једном моменту да деца треба да иду у школу јер нема ко да их чува код куће. Па је л' деца долазе у школу да бисмо их ми наставници чували док родитељи раде или да бисмо их ми подучавали нечему? Школа није вртић, јбг.

И родитељи се нису побунили због те изјаве. Ниједног родитеља нисам чуо да шаље дете у школу да би дете нешто научило него зато што не зна шта би са тим дететом тих пола дана.

...

Мени то више личи на зајебавање читавог овог друштва у Србији само тек да се каже да деца иду у школу ( "јер нема ко да их чува" и "зарад социјализације" )



U svetu kome zelimo da pripadamo, Zapad, Europa, to jeste tako. Skola, drzavna, sirotinjska, to je mesto gde se deca drze dok roditelji rade. Mozda nesto i nauce, ali nije obavezno.
Черевићан Черевићан 00:51 28.01.2022

знам да

sećamo se da...

..........традицијa поштовањa
веровању ............снагу даје,
питомија пристижу времена
ето наде .........за те обичаје
selica_nena selica_nena 09:52 28.01.2022

Re: знам да

питомија пристижу времена


Daj bože pitomosti!
A tebi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana