Društvo| Gost autor| Kultura

Bal vampira, revisited

freehand RSS / 07.02.2022. u 19:41

 

Ovde je prvobitno stajao Yugayin tekst. 

A onda se pojavila ograda od bodljikave žice. 

Prevelika očekivanja stvaraju nepotrebne patnje. 



Komentari (997)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 11:48 09.02.2022

Re: Lived experience

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft
A sada, elementarne pristojnosti radi, većinske ili manjinske, svejedno, molim te za citat mog komentara gde sam ženu o kojoj si pisala nazvao pevaljkom.


Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je. Autorka vas je pomesala verovatno. Sto, ruku na srce, nije bilo ni tesko za nekoga ko ne prati ovaj blog redovno.

JA sam prvi pomenuo pevaljke.

I sise i dupeta.

JBGa takvi nam mediji nevezano za krvna zrnca.


Svi ovi što se sad kao nešto prenemažu (malo ih je al su .....) bi na vest "trudna pevačica" upotrebljavati baš te izraze.

Ovo je neki izuzetak, vidim.
Što, bem li ga.
docsumann docsumann 11:53 09.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
docsumann
predatortz
gvozden1
Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je.

I opet će, i opet će


Ja nisam i neću. No, ne dozvoljavam ni da mi se podmeće da jesam.


dobro, al si ti komentarisao crnogorske političke prilike, tako da si mi otvorio legalistički prozor za komentarisanje srbijanskih unutar političke scene


Udri, svoji smo!


to je ustvari bilo adresirano gvozdenu
docsumann docsumann 11:57 09.02.2022

Re: Lived experience

softelectronics_e
predatortz
docsumann
predatortz
gvozden1
Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je.

I opet će, i opet će


Ja nisam i neću. No, ne dozvoljavam ni da mi se podmeće da jesam.


dobro, al si ti komentarisao crnogorske političke prilike, tako da si mi otvorio legalistički prozor za komentarisanje srbijanskih unutar političke scene


Udri, svoji smo!

Нисам ја, баш, сигуран.


što je napredak jelte. ranije si bio siguran da sam srbomrzac.

oću reć, nisi baš neki stručnjak, čak ni za koncentraciju srbona u sukrvici ...
predatortz predatortz 11:59 09.02.2022

Re: Lived experience

gvozden1
milisav68
Neues aus der Nachbarschaft
A sada, elementarne pristojnosti radi, većinske ili manjinske, svejedno, molim te za citat mog komentara gde sam ženu o kojoj si pisala nazvao pevaljkom.


Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je. Autorka vas je pomesala verovatno. Sto, ruku na srce, nije bilo ni tesko za nekoga ko ne prati ovaj blog redovno.

JA sam prvi pomenuo pevaljke.

I sise i dupeta.

JBGa takvi nam mediji nevezano za krvna zrnca.


Svi ovi što se sad kao nešto prenemažu (malo ih je al su .....) bi na vest "trudna pevačica" upotrebljavati baš te izraze.

Ovo je neki izuzetak, vidim.
Što, bem li ga.


Ma bre, što bih se prenemagao?
Stvar je jednostavna.
Nisam je nazvao pevaljkom jer nemam ni jedan razlog da ženu tako nazovem.
Meni se njihova priča dopala, našao sam i onaj tekst na srpskom koji sam linkovao i svidelo mi se kako i šta čovek govori.
Rekao bih, jako fini i uspešni mladi ljudi.

Šta mi se nije dopalo?

Nije mi se dopalo da je ta priča, odnosno to što nema priče na srpskom o njima, iskorišćena da se pominju ćirilična krvna zrnca, da se vodi nekakva bitka za koju razloga nema.

Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci... Da poželiš da tvoje/moje dete krene njegovim putem i napravi izbore koje je on pravio. Pa još i Srbin, ako je to za priču bitno, a bitno je jer je autorka krenula od toga da se ne piše o nesrbima. Pa, ne budem lenj, probam da nađem neki članak u našoj štampi o njemu. Nema!

Pa rekoh da je takav trend u medijima, da takve stvari nažalost nisu vest koja pobuđuje pažnju, pa rekoh da pažnju dobijaju oni koji nikako ne bi smeli da je dobiju...

Džaba!

Opet se priča završava na nekim ćiriličnim krvnim zrncima i srbohrišćanima (kao da Mađari nisu hrišćani)!

Eto, to mi se nije dopalo i samo na to sam reagovao.
maksa83 maksa83 12:00 09.02.2022

Re: Lived experience

Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.
predatortz predatortz 12:01 09.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
predatortz
docsumann
predatortz
gvozden1
Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je.

I opet će, i opet će


Ja nisam i neću. No, ne dozvoljavam ni da mi se podmeće da jesam.


dobro, al si ti komentarisao crnogorske političke prilike, tako da si mi otvorio legalistički prozor za komentarisanje srbijanskih unutar političke scene


Udri, svoji smo!


to je ustvari bilo adresirano gvozdenu


Svejedno, svoji smo! *

*
ovo je zajebancija, ironišem, rugam se prozivkama kako je "svojim" sve dopušteno.

predatortz predatortz 12:02 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.


E, to nisam znao!
Povlačim sve što sam rekao!

Peder!
gedza.73 gedza.73 12:03 09.02.2022

Re: Lived experience


predatortz
maksa83
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.

E, to nisam znao!
Povlačim sve što sam rekao!
Peder!

Ne jede suši?
softelectronics_e softelectronics_e 12:05 09.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
softelectronics_e
predatortz
docsumann
predatortz
gvozden1
Evo ja cu. Nisi ti, Gvozden je.

I opet će, i opet će


Ja nisam i neću. No, ne dozvoljavam ni da mi se podmeće da jesam.


dobro, al si ti komentarisao crnogorske političke prilike, tako da si mi otvorio legalistički prozor za komentarisanje srbijanskih unutar političke scene


Udri, svoji smo!

Нисам ја, баш, сигуран.


što je napredak jelte. ranije si bio siguran da sam srbomrzac.

oću reć, nisi baš neki stručnjak, čak ni za koncentraciju srbona u sukrvici ...

Нисам био сигуран ни раније, а нисам ни сада.
За ово друго - никада нисам мерио концентрацију 'ћириличних крвих зрнаца', нити икаквих других.
Свако бира за себе своја крвна зрнца.
Осим што сам, увек, не само сада, реаговао када се неко руга 'српским крвним зрнцима' - на ћирилици или не.
milisav68 milisav68 12:06 09.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
Eto, to mi se nije dopalo i samo na to sam reagovao.

I moj prvi komentar je bio ozbiljan.

Posle sam se pretvorio i Misirca.


U stvari, više u Ljubu Moljca.
freehand freehand 12:08 09.02.2022

Re: Lived experience

Свако бира за себе своја крвна зрнца.
Dapače.

Niko sebi ne bira krvna zrnca.
Valjda ti zato nije lako što si (ako si) Srbin.
docsumann docsumann 12:10 09.02.2022

Re: Lived experience

Нисам био сигуран ни раније, а нисам ни сада.


to što se tvoja mišljenja ne podudaraju sa izrečenim nije moj problem. ni sad, ni onda.

drugo je isto prvo. i treće...manje-više, sve jedno te isto.

docsumann docsumann 12:12 09.02.2022

Re: Lived experience

gedza.73

predatortz
maksa83
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.

E, to nisam znao!
Povlačim sve što sam rekao!
Peder!

Ne jede suši?


nit travu puši
nit špricere ruši
gedza.73 gedza.73 12:14 09.02.2022

Re: Lived experience

Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci... Da poželiš da tvoje/moje dete krene njegovim putem i napravi izbore koje je on pravio.

Radom i trudom. Pa
Lidiaz.

Ko je gde u javnim glasilima pisao ili pričao o njoj?
gedza.73 gedza.73 12:17 09.02.2022

Re: Lived experience

Ne jede suši?


nit travu puši
nit špricere ruši

Nisu ista kategorija ovi sa travom, špricerima i sušijem. Suši 'stado' su sličniji jagnjećim brigadama
Travarice su laganica a špriceraj kafanska opoziciona podjebantska i zajebantska priča.



gvozden1 gvozden1 12:22 09.02.2022

Re: Lived experience


Ma bre, što bih se prenemagao?

Kako li se to prepoznade ovde jbt?
gvozden1 gvozden1 12:26 09.02.2022

Re: Lived experience


to je ustvari bilo adresirano gvozdenu

Ne znam kako da ti kažem a da bude kratko?

Uglavnom, pucaj, imaš pravo, nije mešanje u nešto što ne treba da te se tiče.

A možda nekad i proćakulamo opširnije.
alselone alselone 12:29 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.




i kuva žute supe od fazana.
alselone alselone 12:30 09.02.2022

Re: Lived experience

Ko je gde u javnim glasilima pisao ili pričao o njoj?


Ipak priča mora da bude malo uzbudljivija da bi se objavila u medijima. Na primer ovo, kačio sam već.

https://www.blic.rs/premium/luka-je-jedan-od-najboljih-naucnika-u-srbiji-a-uz-to-je-i-mma-borac-ovo-je-njegova/sj7x20g
maksa83 maksa83 13:47 09.02.2022

Re: Lived experience

Ipak priča mora da bude malo uzbudljivija da bi se objavila u medijima. Na primer ovo, kačio sam već.

Ne znam da li mi je smešnije što je Deqwan teatralno ušao maskiran u Majkla Mejrsa uz muziku iz Petak 13 što valjda hoće reći da je neuništiv i ipak nije dočekao ni kraj prve runde, ili što ga je omlatio docent elektroenergetike i primenjenog softverskog inžinjerstva.
vcucko vcucko 13:53 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci...

+ pije smutije.

Al' ne je suši. Koliko se sećam
gvozden1 gvozden1 13:56 09.02.2022

Re: Lived experience

, ili što ga je omlatio docent elektroenergetike i primenjenog softverskog inžinjerstva.

Predrasude, predrasude, nekad mogu biti baš zaebana stvar.

Meni da je neko rekao, smeš li na crtu docentu nečeg softverskog, rekao bih, vežite mi jednu ruku, human sam ja čovek :)
maksa83 maksa83 13:56 09.02.2022

Re: Lived experience

Al' ne je suši. Koliko se sećam

Nadam se da se neće ljutiti zbog ovoga ali poslednji put smo stajali ovako: leva vrata Moon Sushi bar, par metara dalje desna vrata Šumatovac (pica Napoletana, peć ~400 stepeni).

Nikad nećete pogoditi šta je Lala izabrao.
maksa83 maksa83 13:59 09.02.2022

Re: Lived experience

Meni da je neko rekao, smeš li na crtu docentu nečeg softverskog, rekao bih, vežite mi jednu ruku, human sam ja čovek :)

A da ti neko kaže "da li bi smeo da staneš na crtu Java programerki iz Beograda?".

Verovatno bi rekao "da", i zajebao bi se.

freehand freehand 14:00 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Al' ne je suši. Koliko se sećam

Nadam se da se neće ljutiti zbog ovoga ali poslednji put smo stajali ovako: leva vrata Moon Sushi bar, par metara dalje desna vrata Šumatovac (pica Napoletana, peć ~400 stepeni).

Nikad nećete pogoditi šta je Lala izabrao.

Samo da ludi Abu Ćirjhak i ovdašnji domaćini ne saznaju... Pretrnuo sam.
Atomski mrav Atomski mrav 14:07 09.02.2022

Re: Lived experience

i ispravljanja negativnih uticaja sistemske diskriminacije.

Da li je moguće da su pripadnici mađarske nacionalne manjine sistemski diskriminisani ako ih, na primer, ima dosta koji su ceo svoj život proživeli u Srbiji a reč srpskog ne znaju?
alselone alselone 14:19 09.02.2022

Re: Lived experience

Ne znam da li mi je smešnije što je Deqwan teatralno ušao maskiran u Majkla Mejrsa uz muziku iz Petak 13 što valjda hoće reći da je neuništiv i ipak nije dočekao ni kraj prve runde, ili što ga je omlatio docent elektroenergetike i primenjenog softverskog inžinjerstva.



Šteta što ne možemo te njegove da kažem mogućnosti koristiti u svakodnevnom radu.

Ta konkretna borba koju spomišnješ je stvarno dobra i taj potez kada je uleteo u polugu je po meni vrhunski. Nemam neko preveliko znanje o MMA ali meni je to sjajno.

alselone alselone 14:21 09.02.2022

Re: Lived experience

Nikad nećete pogoditi šta je Lala izabrao.




Pošto si veliki poznavalac pica, greota mi je bilo da probam bilo šta drugo. Ali kad dođem po AirTag, onda možemo overiti Moon Suši.
alselone alselone 14:23 09.02.2022

Re: Lived experience

A da ti neko kaže "da li bi smeo da staneš na crtu Java programerki iz Beograda?".

Verovatno bi rekao "da", i zajebao bi se.


Brate al se mlate ove, uopšte nije svejedno dok gledaš.
predatortz predatortz 14:23 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Nikad nećete pogoditi šta je Lala izabrao.




Pošto si veliki poznavalac pica, greota mi je bilo da probam bilo šta drugo. Ali kad dođem po AirTag, onda možemo overiti Moon Suši.


'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...
predatortz predatortz 14:24 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
A da ti neko kaže "da li bi smeo da staneš na crtu Java programerki iz Beograda?".

Verovatno bi rekao "da", i zajebao bi se.


Brate al se mlate ove, uopšte nije svejedno dok gledaš.



Đe nam je ova bila devedesetih...
alselone alselone 14:25 09.02.2022

Re: Lived experience

'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...


Jesam ti već rekao da ja u krugu od recimo kilometar imam više pečenjara nego pekara?
predatortz predatortz 14:28 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...


Jesam ti već rekao da ja u krugu od recimo kilometar imam više pečenjara nego pekara?


Ispravno! Pekare goje!
maksa83 maksa83 14:31 09.02.2022

Re: Lived experience

'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Sto metara niže je To je To!. Baš dobri ćevapi, ali brizle i-zu-va-ju.
alselone alselone 14:31 09.02.2022

Re: Lived experience

Ispravno! Pekare goje!


Jedna pečenjara tu kod mene pravi najbolju jagnjetinu koju sam ikada probao. To je nešto neverovatno. Jaganjci stižu iz Sjenice, majstor što peče zna znanje, to moraš probati da bi razumeo. :=)
alselone alselone 14:32 09.02.2022

Re: Lived experience

ali brizle i-zu-va-ju.

Brizle nisam jeo od kako sam bio klinac, više se ni ne sećam ni ukusa ni teksture.

To moram probati!
angie01 angie01 15:56 09.02.2022

Re: Lived experience

, ima dosta koji su ceo svoj život proživeli u Srbiji a reč srpskog ne znaju?


izvini,a gde su ti-koje god manjine-koje ne znaju Srpski, a ceo zivot su ziveli u Srbiji?
maksa83 maksa83 16:28 09.02.2022

Re: Lived experience

izvini,a gde su ti-koje god manjine-koje ne znaju Srpski, a ceo zivot su ziveli u Srbiji?

Imaš mađarska sela po Vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.
softelectronics_e softelectronics_e 16:47 09.02.2022

Re: Lived experience

gedza.73
Čak sam za primer uzeo i našeg Alsa. Mlad, uspešan, doktorirao, docent koliko znam, porodičan, ostvaren u struci... Da poželiš da tvoje/moje dete krene njegovim putem i napravi izbore koje je on pravio.

Radom i trudom. Pa
Lidiaz.

Ko je gde u javnim glasilima pisao ili pričao o njoj?

Eeee!
Ali!
Lidiaz nije kul.
Jer je često znala da podseti na zločine nad Srbima.
I zato nije bila kul - budalama.
angie01 angie01 17:02 09.02.2022

Re: Lived experience

Imaš mađarska sela po vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.


sta nisu isli u skolu?...administraciju i ostale neophodne rabote im odradjuje komsija?

ja sam bas dramaticno vezana za Vojvodinu-poznajem monoge Madjare, Rumune, Rusine, statejaznamkogajos-i svi uredno govore Srpski-prvo, ucili u skoli, a drugo, nisu izolovani u sredini u kojoj zive od rodjenja....npr,moja baka nemica je isla u austrougarsku skolu je l te-tecno je govorila, citala, pisala Madjarski i pored maternjeg Nemackog, al pazi sad-isto tako je tecno, bez naglaska, govorila, citala, pisala i Srpski, jer je zivela u toj sredini-ucili su prvo jezik u skoli, a svakako su svakodnevno imali potrebu da ga koriste, ...tako da mi nije bas najasnije to sto tvrdis.
maksa83 maksa83 17:15 09.02.2022

Re: Lived experience

sta nisu isli u skolu?

U SFRJ si imao školovanje na jezicima manjina i dvojezična dokumenta.

..tako da mi nije bas najasnije to sto tvrdis.

Ne znam baš šta je nejasno, tvrdim da sam u vojsci imao bar dva Mađara koji nisu znali reč srpskog, takođe i par Albanaca koji nisu znali reč srpskog (jednom sam pomagao da se snađe u toj srpskogovorećoj vojsci, pa me pazio kao Golem i učio njihove narodnjake) a i Slovenca koji je hteo da priča sa nama isključivo na engleskom (to je bilo malo smešno). Da li ćeš ti da veruješ u to ili se iščuđavaš i ne veruješ nije baš važno, pošto je bilo baš tako.
angie01 angie01 17:36 09.02.2022

Re: Lived experience

U SFRJ si imao školovanje na jezicima manjina i dvojezična dokumenta.


ti ce'mi kazes,..pa imali su u tim razredima na jezicima manjina i Srpski jezik u programu.
Da li ćeš ti da veruješ u to ili se iščuđavaš i ne veruješ nije baš važno, pošto je bilo baš tako.


ja mogu da ti kazem samo da su tu samo dve mogucnosti- da su ziveli izolovano, ili da nisu hteli da pricaju na drugom jeziku,...za Albancene znam, al zamanji ne u Vojovdini znam-ako su njihove babe i dede govorili jezik zemlje u kojoj zive, tesko da unuci bas nisu znali.
zilikaka zilikaka 17:55 09.02.2022

Re: Lived experience

Imaš mađarska sela po Vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.
softelectronics_e softelectronics_e 18:05 09.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
alselone
Nikad nećete pogoditi šta je Lala izabrao.




Pošto si veliki poznavalac pica, greota mi je bilo da probam bilo šta drugo. Ali kad dođem po AirTag, onda možemo overiti Moon Suši.


'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Omladini svaka čast!
Ali ja ću uvek pre da pojedem picu nego roštilj.
A roštilj bez salate neću ni da pipnem.
angie01 angie01 18:06 09.02.2022

Re: Lived experience

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.


eto,ja probala da mu kazem,...
maksa83 maksa83 18:11 09.02.2022

Re: Lived experience

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.

Veruj nije to ni prva ni poslednja stvar u koju neće poverovati neko ko nije bio u JNA i bio bućnut u savršen slučajni uzorak pok. SFRJ.
softelectronics_e softelectronics_e 18:13 09.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka
Imaš mađarska sela po Vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.

Ja sam imao druga Z., Madžara.
Govorio je srpski apsolutno savršeno.
Sa dvadeset i kusur godina sam ga pitao da li zna mađarski, jer ga nikada nisam čuo da ga govori.
On mi na to, da mi učini, nazvaao svoju sestru i pričao sa njom mađarski.
Ja bio potpuno zbunjen, jer mi to nikako nije išlo uz njega.
Pitam ga, pa kako to da savršeno pričaš srpski.
Eeee, kaže on, moji roditelji su bili bistriji, pa su me u osnovnu školu dali u srpsko odeljenje.
Logika im je bila - u kući učim mađarski, a u školi srpski.
I tako je on istinski postao bilingualan, ali potpuno.
maksa83 maksa83 18:13 09.02.2022

Re: Lived experience

angie01
Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.


eto,ja probala da mu kazem,...

Nemam pojma da li su još živi njegovi blogovi, ali postojao je krkarov blog gde se sa njim vodila slična rasprava, i on sam je rekao da je u Vojvodini kucao na vrata Mađara da pita za put i da ga je "spaslo" što je govorio bejzik mađarski.

maksa83 maksa83 18:16 09.02.2022

Re: Lived experience

ti ce'mi kazes,..pa imali su u tim razredima na jezicima manjina i Srpski jezik u programu.

Imao sam i ja francuski u programu 8 godina dosta časova nedeljno, pa ga od nas 30 u razredu danas govori nas tačno četvoro - ja, drugar koji je pola švajcarac, i ona moja drugarica kod koje će apacherose da ode na pilates evo sutra časna reč koja je odrasla u Parizu i Tunisu i njen rođeni brat (onaj što ga promaši torta kada gađaju Bernar Anri Levija kome uvek simultano prevodi kada ovaj dođe).

gedza.73 gedza.73 18:46 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Ipak priča mora da bude malo uzbudljivija da bi se objavila u medijima. Na primer ovo, kačio sam već.


I ja sam pričao ovo već al da ponovim još jednom. Među omladincima kruži priča da tvoj fakultet jedini vredi u Srbiji. Nastavno osoblje i znanje koje se stekne.
softelectronics_e softelectronics_e 18:57 09.02.2022

Re: Lived experience

gedza.73
alselone
Ipak priča mora da bude malo uzbudljivija da bi se objavila u medijima. Na primer ovo, kačio sam već.


I ja sam pričao ovo već al da ponovim još jednom. Među omladincima kruži priča da tvoj fakultet jedini vredi u Srbiji. Nastavno osoblje i znanje koje se stekne.

Otkada to ETF ne vredi?
gedza.73 gedza.73 18:58 09.02.2022

Re: Lived experience

Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.


ja sam u vojsci (već umrla al' joj još niko nije bio javio pa se ponašala kao živa) imao Mađara (generacija posle mene) koji je bio vegetarijanac. Zajebavali ga ovi iz velegrada ali mi smo bili dobri. Ne sećam mu se imena, ne sećam mu se lika ali se sećam njegove smirenosti i takve snage ubeđenja da je to izbijalo iz njega. Gurali mu klošari meso i podjebavali ga ali je on tako stoički podnosio i terao svoje da mi ličio na planinu. Moš uradiš šta oćeš al da je poremetiš ne možeš. Posle otišao na karaulu pa smo se viđali povremeno.

gedza.73 gedza.73 18:59 09.02.2022

Re: Lived experience


Otkada to ETF ne vredi?

Ove 'novije' generacije nemaju baš neko visoko mišljenje. Navodno gube korak sa tehnologijama. Tako ja čuo od dece.
softelectronics_e softelectronics_e 19:01 09.02.2022

Re: Lived experience

gedza.73
Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.


ja sam u vojsci (već umrla al' joj još niko nije bio javio pa se ponašala kao živa) imao Mađara (generacija posle mene) koji je bio vegetarijanac. Zajebavali ga ovi iz velegrada ali mi smo bili dobri. Ne sećam mu se imena, ne sećam mu se lika ali se sećam njegove smirenosti i takve snage ubeđenja da je to izbijalo iz njega. Gurali mu klošari meso i podjebavali ga ali je on tako stoički podnosio i terao svoje da mi ličio na planinu. Moš uradiš šta oćeš al da je poremetiš ne možeš. Posle otišao na karaulu pa smo se viđali povremeno.


Podseća me na mene!
Osim što ja nisam vegetarijanac.
softelectronics_e softelectronics_e 19:02 09.02.2022

Re: Lived experience

gedza.73

Otkada to ETF ne vredi?

Ove 'novije' generacije nemaju baš neko visoko mišljenje. Navodno gube korak sa tehnologijama. Tako ja čuo od dece.

Eh!
Nemaju deca dovoljno kompetencije da iznose takve ocene.

milisav68 milisav68 19:02 09.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.

Albanci se jesu folirali, bilo je par koje smo provalili da znaju, a Mađara je kod mene bilo isto dva, jedan je znao, drugi nije.Ovaj što je znao, je pomagao ovom drugom, i obojica su bili korektni, radili šta im kaže/naredi oficir, kao i većina nas.Takođe, u četi bilo tri Slovenca, jedan isto nije znao srpskohrvatski, ali je tu sporazumevanje bilo lakše.

vcucko vcucko 19:11 09.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
alselone
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...


Jesam ti već rekao da ja u krugu od recimo kilometar imam više pečenjara nego pekara?


Ispravno! Pekare goje!

Kažu i da smanjuju pišu
predatortz predatortz 19:13 09.02.2022

Re: Lived experience

Takođe, u četi bilo tri Slovenca, jedan isto nije znao srpskohrvatski, ali je tu sporazumevanje bilo lakše.


Slovenci su meni bili gotivni likovi.Sa Makedoncima sam imao loša iskustva. Potrefilo se da su svi bili neki mračni i kvarni likovi.
softelectronics_e softelectronics_e 19:15 09.02.2022

Re: Lived experience

vcucko
predatortz
alselone
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...


Jesam ti već rekao da ja u krugu od recimo kilometar imam više pečenjara nego pekara?


Ispravno! Pekare goje!

Kažu i da smanjuju pišu

Zar to ne rade vakcine?
angie01 angie01 19:21 09.02.2022

Re: Lived experience

maxicu- ponudila sam ti moguce opcije, jer prosto nije moguce drugacije,..znaci, ili se pravi da nema pojma,ili je ziveo odrodjenja izolovano,...to sto si ucio u skoli strani jezik- nije ni za q,ako mene pitas i nije uporedivo sa ucenjem jezika u zemlji u kojoj zivis-gde hteo/ne hteo, moras da usvojis bar osnovno, da bi mogao da se sporazumevas van svoje zajednice-ako ne zivis zatvoren u citadeli.
...ja zivela na Tajlandu, pa iako im je drugi zvanicni jezik Engleski, naucila sam brzo i lako neke osnovne recenice i pojmove- jer sam ih cula svakodnevno,..moje dete islo u Americku skolu, ali su imali i Tajski jezik...
kho khai
kho khuat
kho khwai
kho khon
kho ra-khang
ngo ngu snake
cho chan...
pa gledas tv- ajde molim te Madjari nisu gledali nase serije, nego samo onaj smesni program na madjarskom, ili sta....
alselone alselone 19:32 09.02.2022

Re: Lived experience

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.
Naročito kad su u pitanju generacije koje su u školi obavezno imale "Jezik nacionalne sredine".
Jedino mi objašnjenje da su se namerno pravili nevešti, ko što neki u vojsci simuliraaju ludilo.


I ja sam znao par Mađara koji nisu znali srpski ili su pričali toliko loše da se skoro može smatrati da ne znaju. Doduše, nisu bili mlađa generacija kao Maksa, nego malo stariji, roditelji i babe i dede od mojih drugara.

Neki su se i folirali, i toga je bilo poprilično. Bilo je poprilično i onog specifičnog jako glasnog pričanja na ćoršku ulice ili na pijaci. Stanu dve Mađarice i divane ali toliko glasno kao da je važno da ih čuju svi a ne njih dve međusobno.

To je sve nestalo danas. Orban je pokupio skoro sve nacionaliste kada je počeo da deli pasoše, tako da je situacija sada dosta mirnija. Ima naravno idiota uvek, eno neki dan jedan tvrdio na Tviteru kako je Novosadska racija zapravo bila usmerena prema četnicima koji su se sakrivali u redovima naroda pa su bili prinuđeni redom da bacaju pod led jer po zakonu verovatnoće tu je morao biti i neki četnik.
alselone alselone 19:33 09.02.2022

Re: Lived experience

Sa Makedoncima sam imao loša iskustva

Ja sa Makedoncima imam sjajna iskustva, i ovde po Srbiji a i tamo kada smo odlazili. Retko gostoprimljiv narod.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:33 09.02.2022

Re: Lived experience

Brizle nisam jeo od kako sam bio klinac, više se ni ne sećam ni ukusa ni teksture.

To moram probati!


ja prvi put za brizle cuo na koncertu...

alselone alselone 19:34 09.02.2022

Re: Lived experience

I ja sam pričao ovo već al da ponovim još jednom. Među omladincima kruži priča da tvoj fakultet jedini vredi u Srbiji. Nastavno osoblje i znanje koje se stekne.

Hvala ti Gedžo. Pričali smo onda pa da ne ponavljam, ekipa je dosta mlada i agilna, prilagodljiva. FTN ove godine upisao rekordnih preko 16,000 studenata.
alselone alselone 19:34 09.02.2022

Re: Lived experience

ja prvi put za brizle cuo na koncertu...

Kod Žorža?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:35 09.02.2022

Re: Lived experience

Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.


Aman cela Szenta retko ko govori srpski.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:36 09.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka


Ovo mi je teško da poverujem, iskreno.


???

Za tebe me već čudi da ne možeš da poveruješ. Ideš li ti igde van tog Zrenjanina?
I ja sam imao Mađara u vojsci koji nije govorio srpski. Uvek ih je bilo a ima ih sada.
Imao sam drugaricu u Bečeju (sad je nekim Kanadama), Mađaricu, koju je to baš nerviralo. Dotle, da je u pojedinim situacijama odbijala da govori na mađarskom dok se ne uveri da znaju srpski. Po njenoj priči (a znajuči je, ne verujem da je izmislila) jednom nekim svojim sunarodnicima kojima su se pokvarila kola u nekim ravničarskim bespučima oko Bečeja nije htela da pomogne dok iz njih nije iskamčila tih par reči na srpskom koje su znali(nisu folirali, stvarno nisu znali). Pravila se da ne razume, oni nisu znali da je i ona Mađarica. Recimo da se sve dešava neke 2008.

A naletao sam na to i oko Bačke Topole. Mislim, da ih ima koji ne znaju ni da beknu.
alselone alselone 19:38 09.02.2022

Re: Lived experience

A naletao sam na to i oko Bačke Topole. Mislim, da ih ima koji ne znaju ni da beknu.


Deo ženine familije je iz Čoke, tamo je isto bilo kritično.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:43 09.02.2022

Re: Lived experience

Nego, nema nam ga Doks, da ga nije, pupunedajbože, pojeo lav?
predatortz predatortz 19:51 09.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
Nego, nema nam ga Doks, da ga nije, pupunedajbože, pojeo lav?


Mala je ono živuljka za našeg Doksa.
No, za pet, šest meseci...
maksa83 maksa83 19:56 09.02.2022

Re: Lived experience

Albanci se jesu folirali, bilo je par koje smo provalili da znaju

Ovaj moj se nije folirao, bio sa neke planine pored Suve Reke, čista duša ko dečija, nije čak ni kongregirao sa ostalim zemljacima koji su ga gledali ispod oka zato što se druži sa Škijom, mada nam se jedan jednom pridružio kad smo pevali jalašoferjalakumjetujškuje. Ne znam u čemu je fora, verovatno je tamo ta bemliga "besa" jača od plemena, ja sam ga "zadužio" time što sam mu pomagao (nije bilo drugih Šošona u četi, vrlo su pazili da ih razbacaju, pa je bio upućen na mene), kad treba nešto da se kopa on krene da kopa i moj deo i sve tako. Ostali ga nisu gledali lepo zbog toga ali je bio jak ko konj (tipa radio na građevini od 12 godine) pa se nisu zajebavali sa njim.

Ali pazi kad nas petorica nećemo uspeti da im objasnimo da ima Mađara koji ne govore srpski...
freehand freehand 20:01 09.02.2022

Re: Lived experience

angie01
, ima dosta koji su ceo svoj život proživeli u Srbiji a reč srpskog ne znaju?


izvini,a gde su ti-koje god manjine-koje ne znaju Srpski, a ceo zivot su ziveli u Srbiji?

Ja u Čantaviru, pre 15 dana.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:02 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
ja prvi put za brizle cuo na koncertu...

Kod Žorža?


da

krajnik od krave

softelectronics_e softelectronics_e 20:04 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Albanci se jesu folirali, bilo je par koje smo provalili da znaju

Ovaj moj se nije folirao, bio sa neke planine pored Suve Reke, čista duša ko dečija, nije čak ni kongregirao sa ostalim zemljacima koji su ga gledali ispod oka zato što se druži sa Škijom, mada nam se jedan jednom pridružio kad smo pevali jalašoferjalakumjetujškuje. Ne znam u čemu je fora, verovatno je tamo ta bemliga "besa" jača od plemena, ja sam ga "zadužio" time što sam mu pomagao (nije bilo drugih Šošona u četi, vrlo su pazili da ih razbacaju, pa je bio upućen na mene), kad treba nešto da se kopa on krene da kopa i moj deo i sve tako. Ostali ga nisu gledali lepo zbog toga ali je bio jak ko konj (tipa radio na građevini od 12 godine) pa se nisu zajebavali sa njim.

Ali pazi kad nas petorica
nećemo uspeti da im objasnimo da ima Mađara koji ne govore srpski...

Srbende.
zilikaka zilikaka 20:05 09.02.2022

Re: Lived experience

Za tebe me već čudi da ne možeš da poveruješ. Ideš li ti igde van tog Zrenjanina?
I ja sam imao Mađara u vojsci koji nije govorio srpski. Uvek ih je bilo a ima ih sada.

Pazi rečeno je doslivno da nisu znali reč srpskog. To je stepen neznanja sa kojim ne možeš da se sporazumeš oko običnih stvari.
Ako pričamo dalje, imaš onan nivo elementarnog sporazumevanja koji su imali svi, pa dalje ide težak govor, pa govor sa mnogo grešaka...do nekih koje mogu u kući da ti ostavim na godinu dana i da nećeš provaliti da im je mađarski maternji.
A da li idem van Zrenjanina?
Do pre par godina bar jednom mesečno tamo na sever. U svakoj radnji su dvojezični, na pijaci isto.
Ono što ne valja je što nema obaveznog jezika sredine po školama pa su deca prosto odvojena i oni se međusobno sporazumevaju na engleskom, ali to su generacije mladih ljudi. Matorci koji su služili s Maksom su mnogo više znali. Posebno jer se u Mađarsku išlo po sir i salamu a ne po sve stvari i poso, kako je posle bilo.
I da, desilo mi se da povezemo tinejžerku stoperku (zato smo je i pokupili, da ne naleti na budalu) iz Čoke ka Senti, pa smo se jedva sprorazumeli gde da je dalje vozimo jer je išla posle u Adu. E, ta mala danas ima oko 25 godina i stvarno ne zna reč srpskog, nije se država pobrinula da nauči.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:06 09.02.2022

Re: Lived experience

A naletao sam na to i oko Bačke Topole. Mislim, da ih ima koji ne znaju ni da beknu.


Moj ortak na pragi je bio Laszlo. Jedan od boljih ljudi koje sam znao. Obojica smo poceli u 211. a zavrsili onako kako napisah. Dok smo bili u 211. cimalo ga non-stop da prevodi madjarima koji ne znaju jezik. bukvalno mu svanulo kad smo nas trojica najstarijih dobili prekomandu za sinkovce - resio se ovih madjara. ta 211. je posle nedelju dana otisla, znam sigurno da se nas mladji vodnik ugovorac nije vratio. sta je bilo sa ostalima pa i madjarima ne znam.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:09 09.02.2022

Re: Lived experience

Pazi rečeno je doslivno da nisu znali reč srpskog. To je stepen neznanja sa kojim ne možeš da se sporazumeš oko običnih stvari.


pa da se javis Laszlu? mozda ti objasni kako je uzivao u svojim prevodilackim danima. Coveku bukvalno svanulo kad je poceo rat.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:14 09.02.2022

Re: Lived experience

To je stepen neznanja sa kojim ne možeš da se sporazumeš oko običnih stvari.


O tom stepenu neznanja i govorim i to kod ljudi otprilike mojih (dakle i Maksinih) godina.
predatortz predatortz 20:15 09.02.2022

Re: Lived experience

Moj ortak na pragi je bio Laszlo. Jedan od boljih ljudi koje sam znao


Ja sam u četi imao Roberta. Kul lik. Ostao mi u sećanju po odvali koju je izrekao prilikom povratka iz grada:

Braća, kakav pičok sam videla danas!
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:17 09.02.2022

Re: Lived experience

Braća, kakav pičok sam videla danas!


alselone alselone 20:18 09.02.2022

Re: Lived experience

Ja sam u četi imao Roberta. Kul

Ja pročitao Robert Kuk.
zilikaka zilikaka 20:20 09.02.2022

Re: Lived experience

dogodinedragosevac
Pazi rečeno je doslivno da nisu znali reč srpskog. To je stepen neznanja sa kojim ne možeš da se sporazumeš oko običnih stvari.


pa da se javis Laszlu? mozda ti objasni kako je uzivao u svojim prevodilackim danima. Coveku bukvalno svanulo kad je poceo rat.

Ne znam koje su to godine u pitanju i koliko se insistiralo na drugom jeziku.
Evo, žena mog kolege nije Mađarica al je odande i sasvim tečno govori, čita i piše bez problema. Učila u školi i iz komšiluka.
Mada, ubedili ste me, sigurno ne izmišljate.
Razmišljala sam u kakvim okolnostima su ti neki rasli, i verovatno su stvarno živeli po selima, ostali na osnovnoj, pa ih stigla i vojska. Ostale bi zadesilo dalje u ßkoli i putu do nje i nazad ipak mora da nauči osnovno.
Sad znam da je drugačije.
zilikaka zilikaka 20:20 09.02.2022

Re: Lived experience

Duplo
gedza.73 gedza.73 20:20 09.02.2022

Re: Lived experience

Roberta


Robert (izraz lica narkomana Dragana iz vica kad ga majka pozove po imenu iz dnevne dok on visi jedno pola sata u kupatilu i tek na njen pozov ozareno ukapira da se zove Dragan). Ovaj Mađar o kome pričam se zvao Robert.

Da se razumemo od dobrih Mađara izuzimamo mađarske carinike?

A tokom cele srednje u ona ratna vremena sam imao Albanca u odeljenju. Žilav kao sajla.
predatortz predatortz 20:20 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Ja sam u četi imao Roberta. Kul

Ja pročitao Robert Kuk.


Malo sam mlađi od njega.
gedza.73 gedza.73 20:23 09.02.2022

Re: Lived experience

softelectronics_e
Nemaju deca dovoljno kompetencije da iznose takve ocene.

Mogu delom da budem saglasan. A opet na mladima svet ostaje pa ne bih do kraja ni da sumnjam u njihove procene. Za Alsov kažu kako je evropski ('nauči se, profesori izlaze u susret') dok za ETF kažu kako kaska.
zilikaka zilikaka 20:23 09.02.2022

Re: Lived experience

Da se razumemo od dobrih Mađara izuzimamo mađarske carinike.

Ih, nema carinika do mađarskog. Ko to nije osetio nema pojma šta je moć uniforme.
maksa83 maksa83 20:23 09.02.2022

Re: Lived experience

Da se razumemo od dobrih Mađara izuzimamo mađarske carinike.

Mađarski carinik na Horgošu ti je srpski carinik na Merdare, za 100 godna. Neke rane nikad ne zacele.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:25 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
izvini,a gde su ti-koje god manjine-koje ne znaju Srpski, a ceo zivot su ziveli u Srbiji?

Imaš mađarska sela po Vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.


Ma, folirali se, kao kolege Albanci . Ja sam odrastao u bačkom selu Molu, dakle na dalekom severu, (dobro, zapravo sam samo provodio letnje raspuste) i ne sećam se da sam upoznao Mađara koji nije znao ni da bekne srpski (i obrnuto, tamo su sva deca imala obavezan i mađarski i srpski u školama, bez obzira na nacionalnost, eto toliko je bila surova ona komunjarska tamnica od zemlje, čak sam i ja u ono vreme vladao elementarnim mađarskim i sasvim solidnim fondom psovki na mađarskom, prosto bez toga se tamo nije moglo).

edit: i zilikaka primetila, nisam video. Zili, gde si ti služila vojsku?


alselone alselone 20:28 09.02.2022

Re: Lived experience

Mađarski carinik na Horgošu ti je srpski carinik na Merdare, za 100 godna. Neke rane nikad ne zacele.


Da, da, kao i srpski kod Sava centra.
angie01 angie01 20:29 09.02.2022

Re: Lived experience

Ja u Čantaviru, pre 15 dana.


folira se garant,ma ko to bio-ako nije pustinjak,..dodju bre ambasodori na cetiri godine-pa progovore, a ne moraju, imaju svoje posilne, staf,..prevodioce, ove,one...ili strani studenti, a ne neko ko je rodjen ovde,isao u skolu, prodavnicu, slusa svaki dan,...jezik ti sluzi da se sporazumevas-znaci,moras da ga znas-sem ako nisi aca gica.

...pabogtemazo-evo moram da priznam da sam odgledala Tursku seriju, doduse, zbog Can Yamana,...i posle 51 epizode, uredno znam vise od 50 reci i sve one uobicajene fraze, dobar dan, laku noc, dobro jutro, hvala, mnogo, malo, prijatelj, neprijatelj, znam, ne znam, dobro, lose, slazem se, ne slazem se...i naravno sve romanticne-
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:29 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Mađarski carinik na Horgošu ti je srpski carinik na Merdare, za 100 godna. Neke rane nikad ne zacele.


Da, da, kao i srpski kod Sava centra.


Ili Lionski na Dimitrijali...
alselone alselone 20:29 09.02.2022

Re: Lived experience

Za Alsov kažu kako je evropski ('nauči se, profesori izlaze u susret') dok za ETF kažu kako kaska.

Vidi i novu zgradu.

milisav68 milisav68 20:30 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Ovaj moj se nije folirao,

Ma ima svakakvih ljudi, kod nas ih je bilo nekoliko, bio jedan baš sa mnom u odeljenju, moja klasa, zvao se - pazi sad - Ramuš Haradinaj.

E, on nije znao reč srpskog, nije se folirao, u početku mu je pomagao jedan drugi Albanac kome je brat zaglavio zatvor zbog organizovanja demonstracija `81.

A kad već evociramo uspomene , u odeljenju sa nama bio i Josip Broz poreklom iz Kumrovca, a rođen u Zagrebu.Kad smo ga pitali za rodbinske veze, rekao je da mu je onaj bio neki dalji strićek.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:31 09.02.2022

Re: Lived experience


Ma, folirali se, kao kolege Albanci


Nisu. Verovali ili ne, toga je bilo i ima ga i sada.
vcucko vcucko 20:31 09.02.2022

Re: Lived experience

softelectronics_e
vcucko
predatortz
alselone
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...


Jesam ti već rekao da ja u krugu od recimo kilometar imam više pečenjara nego pekara?


Ispravno! Pekare goje!

Kažu i da smanjuju pišu

Zar to ne rade vakcine?

To se nekad zvalo udruženi rad.
maksa83 maksa83 20:34 09.02.2022

Re: Lived experience

Ili Lionski na Dimitrijali...

Biće vama DOGODINE U GLAS SERVISU!
alselone alselone 20:34 09.02.2022

Re: Lived experience

Nisu. Verovali ili ne, toga je bilo i ima ga i sada.


Ima, ali se situacija dosta pacifikovala prethodnih godina. Prvo, kao što rekoh malopre, Orban je dao pasoše svima pa je gomila nacionalista zbrisala preko, plus Čanka i co. su namireni od strane Vučića pa ne jedu govna svako malo sa "nepoznati počinioci bacili kamen u prozor stranke" i proglašavanjem svake momčke tuče za međunacionalni incident.
vcucko vcucko 20:35 09.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
vrabac_onaj
Nego, nema nam ga Doks, da ga nije, pupunedajbože, pojeo lav?


Mala je ono živuljka za našeg Doksa.
No, za pet, šest meseci...

Za pet-šest meseci završiće na nečijoj ogradi.

Sa jedne strane lav, sa druge oro. Takorekuć izvorni plamenac.
softelectronics_e softelectronics_e 20:35 09.02.2022

Re: Lived experience

srdjan.pajic
maksa83
izvini,a gde su ti-koje god manjine-koje ne znaju Srpski, a ceo zivot su ziveli u Srbiji?

Imaš mađarska sela po Vojvodini. Ja sam u vojsci (u umirućoj SFRJ) imao bar 2 Mađara koji nisu znali reč srpskog.


Ma, folirali se, kao kolege Albanci . Ja sam odrastao u bačkom selu Molu, dakle na dalekom severu, (dobro, zapravo sam samo provodio letnje raspuste) i ne sećam se da sam upoznao Mađara koji nije znao ni da bekne srpski (i obrnuto, tamo su sva deca imala obavezan i mađarski i srpski u školama, bez obzira na nacionalnost, eto toliko je bila surova ona komunjarska tamnica od zemlje, čak sam i ja u ono vreme vladao elementarnim mađarskim i sasvim solidnim fondom psovki na mađarskom, prosto bez toga se tamo nije moglo).

edit: i zilikaka primetila, nisam video. Zili, gde si ti služila vojsku?



Onda maksa laže!
Šta drugo?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana