Ljudska prava

ADRESE NEDOKUVANIH ŽABA...

Filip Mladenović RSS / 31.03.2022. u 20:50

Ovo nije tekst o velikom broju tzv. fantomskih birača, čija imena i prezimena (sa imenom jednog od roditelja u zagradi), završavaju na Obaveštenjima o predstojećim izborima u poštanskim sandučićima gradjanki i gradjana širom Srbije. Takodje, nije tekst ni o tome da je tokom proteklih nekoliko dana MUP-u Republike Srbije stiglo oko 200 pritužbi gradjanki i gradjana zbog poziva za glasanje za nepoznate osobe, koji su stigli na njihove adrese.

Ovo je tekst o tome kako je moguće da se u pomenutim Obaveštenjima, u rubrici "Adresa birača", nalazi samo broj ulaza, ali ne i broj stana, gde birač ima prijavljeno prebivalište, u skladu sa zakonom i propisanom procedurom.

Najpre sam potražio odgovor od nadležnog Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave:

Poštovani,

na osnovu odredbi Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja zahtevam da odgovorite na novinarsko pitanje:

ZAŠTO SU U OBAVEŠTENJU ZA PREDSTOJEĆE IZBORE U RUBRICI ADRESA BIRAČA NAVEDENI SAMO BROJEVI ULAZA, A NE I BROJ STANA KONKRETNOG BIRAČA, GDE IMA PRIJAVLJENO PREBIVALIŠTE?

U Obrascu za prijavu prebivališta (u attachmentu) jasno je navedeno šta gradjani moraju da prilože od dokumenata prilikom prijave svog prebivališta.

Medju tim potrebnim dokumentima navedeni su i oni koji se odnose na konkretan stan, kao osnova prijave prebivališta: PRAVO SVOJINE, UGOVOR O ZAKUPU STANA, DRUGI PRAVNI OSNOV, REŠENJE.

Odgovor je brzo stigao:

Законом о јединственом бирачком списку прописано је, између осталог, да се у бирачки списак уписују лица која имају бирачко право према месту њиховог пребивалишта. Евиденцију о пребивалишту грађана, у складу са законом, води Министарство унутрашњих послова, док се Јединствени бирачки списак, као евиденција о бирачима, на основу исте ажурира. У складу са наведеним, молимо Вас да се обратите надлежном министарству.

Usledila je novinarska reakcija:

Poštovani,

uz novinarsko HVALA za odgovor i komentar:

Dobijeni odgovor uopšte se ne odnosi na novinarsko pitanje.
Dobijeni odgovor na moje novinarsko pitanje je zapravo izbegavanje odgovora i prebacivanje odgovornosti na Ministarstvo unutrašnjih poslova.
U evidenciji o prebivalištu gradjana, u koju sam i kao novinar i kao gradjanin imao uvid, jasno i precizno su u adresi prebivališta navedeni i BROJ ULAZA i BROJ STANA.
To je, uostalom, i zakonska obaveza, sprovedena u OBRASCU ZA PRIJAVU PREBIVALIŠTA, uz koji se moraju priložiti i dokumenti sa TAČNOM adresom, i broj ulaza i broj stana.

Zato ponavljam novinarsko pitanje:

ZAŠTO SU U OBAVEŠTENJU ZA PREDSTOJEĆE IZBORE U RUBRICI ADRESA BIRAČA NAVEDENI SAMO BROJEVI ULAZA, A NE I BROJ STANA KONKRETNOG BIRAČA, GDE IMA PRIJAVLJENO PREBIVALIŠTE?

U očekivanju preciznog odgovora na konkretno pitanje...

Opet brzi odgovor Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave:

Поштовани господине Младеновићу,

Министарство државне управе и локалне самоуправе још једном указује на то да се подаци о пребивалишту лица која имају бирачко право у бирачки списак уносе на основу евиденције коју води Министарство унутрашњих послова. С тим у вези, уколико податак о броју улаза или стана није наведен на обавештењу о гласању, то значи да такав податак није достављен од стране МУП-а референту који води бирачки списак, односно највероватније тај податак не постоји у званичној евиденцији министарства надлежног за податак о пребивалишту. Најљубазније Вас молимо да одете у полицијску управу и допуните тај податак, како би се осликао и у бирачком списку.
Срдачан поздрав,
Прес МДУЛС

Opet hitra novinarska reakcija:

Poštovani,

postavlja se logično pitanje kako referent, sekretar, Ministar... može da prihvati, uvaži, prosledi, primeni, umnožava... adresu birača, koja je nepotpuna, i samim tim u suprotnosti sa obavezujućim odredbama Zakona o prebivalištu i boravištu!?

Čemu onda Obrazac o prebivalištu, koji na osnovu zakona obavezuje gradjane da prilikom prijave svog prebivališta dostave i dokument o broju stana, a ne samo o broju ulaza?

Vaše Ministarstvo je u zakonskoj obavezi da javnosti Srbije detaljno i precizno odgovori na ova 2 pitanja, koja svakako nisu u nadležnosti samo Ministarstva unutrašnjih poslova RS!

I pošto više nije bilo odgovora od ovog Ministarstva, poslao sam pitanja MUP-u Republike Srbije, odnosno Načelnici odeljenja za upravne poslove tog Ministarstva, gospodji Valentini Vulić:

Poštovana gospodjo Vulić,

na osnovu odredbi Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja zahtevam da odgovorite na novinarsko pitanje:

ZAŠTO JE U OBAVEŠTENJU ZA PREDSTOJEĆE IZBORE U RUBRICI ADRESA BIRAČA NAVEDEN SAMO BROJ ULAZA, ALI NE I BROJ STANA KONKRETNOG BIRAČA, GDE IMA PRIJAVLJENO PREBIVALIŠTE?

U Obrascu za prijavu prebivališta (u attachmentu) jasno je navedeno šta gradjani moraju da prilože od dokumenata prilikom prijave svog prebivališta.

Medju tim potrebnim dokumentima navedeni su i oni koji se odnose na konkretan stan, kao osnova prijave prebivališta: PRAVO SVOJINE, UGOVOR O ZAKUPU STANA, DRUGI PRAVNI OSNOV, REŠENJE.

Takodje, na zvaničnom sajtu MUP-a RS detaljno je navedeno sledeće:

Prijava prebivališta
• Prijava prebivališta podnosi se lično na propisanom obrascu (koji se isključivo dobija kod službenika na šalteru), pri čemu je za prijavu neophodno sledeće :
1. važeća lična karta podnosioca prijave;
2. isprave kojima se dokazuju podaci iz prijave (dokaz o pravnom osnovu korišćenja stambene jedinice na adresi na koju se prijavljuje tj. ugovor o kupoprodaji stana, ugovor o poklonu stana, pravosnažno ostavinsko rešenje, ugovor o korišćenju stana, vlasnički list, rešenje o kućnom broju, itd.) ;
3. lična karta vlasnika nepokretnosti odnosno pisana izjava vlasnika nepokretnosti sa adrese na kojoj se vrši prijavljivanje;

Kako je onda moguće da se gradjankama i gradjanima Srbije u poštanske sandučiće, u njihovim stambenim zgradama, ubacuju Obaveštenja o predstojećim izborima samo sa brojem ulaza, ali ne i sa brojem stana, na koji imaju prijavljeno prebivalište, iz Evidencije koju vodi MUP RS?
Dakle, bez kompletne adrese, koja i po zakonu i po traženom Obrascu mora da sadrži i broj ulaza i broj stana, gde gradjanka/gradjanin ima prijavljeno prebivalište?

Sa nestrpljenjem očekujem odgovor Načelnice Valentine Vulić...

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (328)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 16:56 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

Sad, verovao ili ne, mogu da razumem taj odgovor jer sudije primenjuju zakon na mišljenja i definicije veštaka određenih struka.


E, da ne bih prepričavao, evo ga link na ceo tok razgovora.

‘I’m Not A Biologist’: Supreme Court Nominee Says She Can’t Define The Word ‘Woman’.

gvozden1 gvozden1 17:03 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

žena ljudska biće s rupom dole

Onoga ko je ovo izmislio treba streljati.

Tolika banalizacija ljudskih težnji, strepnji, strahova, nadanja, maštanja, snova, iščekivanja, čega sve ne, je za smtrnu kaznu.

Sve to nazvati banalnim "rupa dole".

Aman!
nsarski nsarski 17:09 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

Onoga ko je ovo izmislio treba streljati.

Tolika banalizacija ljudskih težnji, strepnji, strahova, nadanja, maštanja, snova, iščekivanja, čega sve ne, je za smtrnu kaznu.

Sve to nazvati banalnim "rupa dole".

Aman!


Evo, crno na belo. Polemika je oko "front hole" izraza koji je predložen za definiciju žene.

An expert weighs in on the ‘front hole’ debate

Ima takvih "diskusija" nebrojeno mnogo. Ja sam ovu nasumice izabrao.
gvozden1 gvozden1 17:33 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime


Ima takvih "diskusija" nebrojeno mnogo. Ja sam ovu nasumice izabrao.

Teško je i pretpostaviti kome bi ta glupost donela neku korist, ko je taj koji gura ovakve nelogične, nerazumne, nenormalne ideje, a bez neke koristi sigurno nije.
Altruizam, briga za ravnopravnošću svih, za pravima svih i te cinične pokrivalice koje se poturaju, nisu.

Neko sve to guta i još se ponosi (ko je pomenuo Filipa?:)) ali zašto se takve stvari, suprotne zdravom razumu, forsiraju?

I to samo u jednom delu sveta i čovečanstva, i to onom koji sebe smatra civilizacijskom avangardom.
A do skora i veći deo onog drugog dela sveta je u njima gledao uzor.

Izgleda da su preterali, da su se previše suprotstavili pameti, razumu, da to ljudski um ne može da prihvati, pa se javlja i sve glasnije onaj drugi deo, i svet postaje, što kažu, policentričan.

I svako on nas navija za jedne ili druge.

highshalfbooze highshalfbooze 18:00 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

nsarski

E, da ne bih prepričavao, evo ga link na ceo tok razgovora.

Pa da, preslušao sam. Sudija i kaže otprilike ono što sam i rekao. A u kasnijem pojašnjenju senatorke zbog čega uopšte postavlja to pitanje, zapravo i opravdava njenu rezervisanost u odgovoru, pa kaže da bi to svakako moglo da se iznese pred sud. A u pitanju je sport, upravo ono što si i ti rekao. Tako da ne mora da se raspituješ dalje. Da, muškarcima je dozvoljeno da se takmiče u kategoriji žena što je apsolutno sumanuto, ja ne znam kuda ide to društvo tamo.
Ali, u svakom slučaju, ova sudija bi arbitrirala po tom pitanju i onda bi imali stav. Američko pravo je sasvim različito i ne bih se upuštao baš u to obzirom da sam laik i za domaće. Ali, po mom, mišljenju sudija je oprezna što sudija i treba da bude. Mislim meni zaista ovo nije ništa neobično. Neobično mi je što se muškarci u školama takmiče u konkurenciji žena.
tess1 tess1 18:16 03.04.2022

Re: God save the queen

Pre će biti da laskam tebi.

Nasmijao si me, k'o ono kad je odgovor neočekivan. :)

Ne pođoh od sebe u skupini maloj ali odabranoj, Emsi, ljudi dobro pišu i van ovog tvog sokaka.

Jeste li bili u Golubačkoj tvrđavi? Sad mi tu neka reklama prikaza se, rekao bi čovjek - očekivana nakon lovačkog dvorca od juče. I ne smijem priznati kad sam prvi put vidjela tvrđavu tj grad. Nije maloprije, dobro, nije ni prije sto godina. :)

tess1 tess1 18:20 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

Da, muškarcima je dozvoljeno da se takmiče u kategoriji žena što je apsolutno sumanuto,

Da, nedopustivo.
docsumann docsumann 18:42 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

gvozden1
žena ljudska biće s rupom dole

Onoga ko je ovo izmislio treba streljati.

Tolika banalizacija ljudskih težnji, strepnji, strahova, nadanja, maštanja, snova, iščekivanja, čega sve ne, je za smtrnu kaznu.

Sve to nazvati banalnim "rupa dole".

Aman!


zavisi kako okreneš vektor refleksije.
isto, u inverziji, može i da se čita kao - koliko li samo značenja učitanog u tu rupu dolje
gvozden1 gvozden1 19:11 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime


zavisi kako okreneš vektor refleksije.
isto, u inverziji, može i da se čita kao - koliko li samo značenja učitanog u tu rupu dolje

To može, ali u "određenim" godinama.

Ajd objasni to inverzno čitanje dvadesetogodišnjaku :)
softelectronics_e softelectronics_e 20:11 03.04.2022

Re: God save the queen

tess1
Pre će biti da laskam tebi.

Nasmijao si me, k'o ono kad je odgovor neočekivan. :)

Ne pođoh od sebe u skupini maloj ali odabranoj, Emsi, ljudi dobro pišu i van ovog tvog sokaka.

Jeste li bili u Golubačkoj tvrđavi? Sad mi tu neka reklama prikaza se, rekao bi čovjek - očekivana nakon lovačkog dvorca od juče. I ne smijem priznati kad sam prvi put vidjela tvrđavu tj grad. Nije maloprije, dobro, nije ni prije sto godina. :)


Normalno!
2 puta otkako je obnovljena, poslednji puta prošle godine.
I, kako bi to rekli političari, odgovorno tvrdim da je to nešto što mora da se obiđe.
Super je.
A Dunav ispred tvrđave, širok ko more, cca 5 kilometara.
Fenomenalno.

Na riblju čorbu treba da se svrati u jednu kafanicu cca 3 do 4 km ispred tvrđave, jedeš riblju čorbu (i koješta drugo ako hoćeš) i posmatraš tvrđavu - fenomenalno.
I čorba i pogled.
Eee, da, ovih dana pravili raspored ... uskoro Drinski pravac, od Šapca na jug, potom žena par dana u Pariz, a potom ponovno istočna Srbija, Kučevo i region, tako da možda opet svrnemo i do golubačke tvrđave.

kamilo_emericki kamilo_emericki 21:12 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

nsarski
Pa su izmislili fantastičnu "definiciju" da je žena ljudska biće s rupom dole.


Jednom ili dvije rupe?
shmoo shmoo 21:42 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

kamilo_emericki
nsarski
Pa su izmislili fantastičnu "definiciju" da je žena ljudska biće s rupom dole.


Jednom ili dvije rupe?



Мени је то и дан-данас и у овим мојим годинама нерешива енигма.

Исто као и разлог зашто неки на Блогу Б92 ипак читају моје коментаре иако тврде да их прескачу.

tess1 tess1 21:55 03.04.2022

Re: God save the queen

Normalno!
2 puta otkako je obnovljena, poslednji puta prošle godine.
I, kako bi to rekli političari, odgovorno tvrdim da je to nešto što mora da se obiđe.
Super je.
A Dunav ispred tvrđave, širok ko more, cca 5 kilometara.
Fenomenalno.

Na riblju čorbu treba da se svrati u jednu kafanicu cca 3 do 4 km ispred tvrđave, jedeš riblju čorbu (i koješta drugo ako hoćeš) i posmatraš tvrđavu - fenomenalno.
I čorba i pogled.
Eee, da, ovih dana pravili raspored ... uskoro Drinski pravac, od Šapca na jug, potom žena par dana u Pariz, a potom ponovno istočna Srbija, Kučevo i region, tako da možda opet svrnemo i do golubačke tvrđave.

Svaka čast.

Znamenitosti i restorani, jedan vodič kroz Srbiju realizuješ za mjesec-dva. Bez ocjena il zvjezdica pošto je kritika velika odgovornost za pravog hedonistu, samo spomeneš gdje je bilo supi-dupi. :)

Rekoše da je jeftin smještaj, jeftin u odnosu na zimska odmarališta i da je tu Dunav kao more.

I je li ovo desno, ne, lijevo, lijevo sa staklom restoran, vidikovac?

tess1 tess1 21:57 03.04.2022

Re: God save the queen

Moguće i da ima knjiga npr epska fantastika, il, ko zna, spekulativna fikcija, ono za šta ja nemam maštu.


bene_geserit bene_geserit 22:10 03.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

kamilo_emericki
nsarski
Pa su izmislili fantastičnu "definiciju" da je žena ljudska biće s rupom dole.

Jednom ili dvije rupe?

Ne sa "rupom dole" već sa "prednjom rupom".
kako je to društvo došlo do tog stadijuma

Zapravo vrlo jednostavno, zato što libtardi ne razmišljaju o posledicama svojih budalesanja.
Recimo transdže, jednom kad to proglasiš za normalno i društveno prihvatljivo, sledeća neizbežna posledica je ovo što se upravo događa, da stavljaju i malu decu na hormonske terapije za "odlaganje puberteta", jednostavno iz prvog neminovno proizlazi drugo. Jer zašto da ne kad je u pitanju normalna stvar. I naravno i sve ostale posledice, transdže u ženskom sportu, novogovor i ostalo su jednostavno neizbežne.
nsarski nsarski 07:16 04.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

Zapravo vrlo jednostavno, zato što libtardi ne razmišljaju o posledicama svojih budalesanja.
Recimo transdže, jednom kad to proglasiš za normalno i društveno prihvatljivo, sledeća neizbežna posledica je ovo što se upravo događa, da stavljaju i malu decu na hormonske terapije za "odlaganje puberteta", jednostavno iz prvog neminovno proizlazi drugo. Jer zašto da ne kad je u pitanju normalna stvar. I naravno i sve ostale posledice, transdže u ženskom sportu, novogovor i ostalo su jednostavno neizbežne.


Pre mnogo godina (još kad su dinosaurusi vladali Zemljom) smatralo se za loše - i čak bilo osuđivano - to što su pred-pubertetskim devojčicama, gimnastičarkama iz Rumunije ili SSSR-a, na primer, davali takve hormone da bi bile efikasnije u svom sportu. To se smatralo za prekršaj, kao što je prekršaj ako olimpijski takmičari uzimaju steroide. Između ostalog, takve "terapije" mogu da imaju ozbiljne posledice po kasnije zdravlje i kvalitet života tih ljudi. (Verujem da će docs ovo potvrditi kad su u pitanju dizači tegova).

Danas se takvi "tretmani" bez problema sprovode, i čak se preporučuju svima koji to požele. Ušlo u "modu".
U novije vreme je ozbiljno smanjen broj pušača duvana - jednostavno, nije u modi - i to je dobro. Za opšte zdravlje, prevashodno. Zato su jače droge dostupnije i popularnije nego ranije.
S druge strane, veliki broj ljudi se tetovira, stavljaju piercing i slične "ukrase" po telu. To je sada "moderno". Ova moda ima malog efekta na fizičko zdravlje koliko mi je poznato. Međutim, ne znam da li to važi za mentalno zdravlje: toliko masovni self-mutilation je verovatno odraz anksioznosti i izvesne psihičke nestabilnosti.
Jbg, svako vreme nosi svoj pečat. Ovo današnje je doba uvređenih.
softelectronics_e softelectronics_e 07:23 04.04.2022

Re: God save the queen

tess1
Normalno!
2 puta otkako je obnovljena, poslednji puta prošle godine.
I, kako bi to rekli političari, odgovorno tvrdim da je to nešto što mora da se obiđe.
Super je.
A Dunav ispred tvrđave, širok ko more, cca 5 kilometara.
Fenomenalno.

Na riblju čorbu treba da se svrati u jednu kafanicu cca 3 do 4 km ispred tvrđave, jedeš riblju čorbu (i koješta drugo ako hoćeš) i posmatraš tvrđavu - fenomenalno.
I čorba i pogled.
Eee, da, ovih dana pravili raspored ... uskoro Drinski pravac, od Šapca na jug, potom žena par dana u Pariz, a potom ponovno istočna Srbija, Kučevo i region, tako da možda opet svrnemo i do golubačke tvrđave.

Svaka čast.

Znamenitosti i restorani, jedan vodič kroz Srbiju realizuješ za mjesec-dva. Bez ocjena il zvjezdica pošto je kritika velika odgovornost za pravog hedonistu, samo spomeneš gdje je bilo supi-dupi. :)

Rekoše da je jeftin smještaj, jeftin u odnosu na zimska odmarališta i da je tu Dunav kao more.

I je li ovo desno, ne, lijevo, lijevo sa staklom restoran, vidikovac?


Nije restoran nego sala sa velikim projekcionim platnom gde na engleskom ide dokumentarni film o istorijatu tvrđave i borba kojekojih za njegovo preuzimanje u određenim istorijskim periodima.
tess1 tess1 08:40 04.04.2022

Re: God save the queen

Nije restoran nego sala sa velikim projekcionim platnom gde na engleskom ide dokumentarni film o istorijatu tvrđave i borba kojekojih za njegovo preuzimanje u određenim istorijskim periodima.

Interesantno, pomislila sam da je restoran preambiciozan, ali i nakon sinoć otrkivene vituelne izložbe tj istorijske interaktivne karte na njihovoj stranici nije mi projekciona sala bila među par ideja šta je tu iza staklenog zida..

regionalni projekat

tess1 tess1 08:41 04.04.2022

Re: God save the queen and the fascist regime

Samo malo, ova priča o rupama nije privremeno ludilo, vi ste ozbiljni?
softelectronics_e softelectronics_e 08:49 04.04.2022

Re: God save the queen

tess1
Nije restoran nego sala sa velikim projekcionim platnom gde na engleskom ide dokumentarni film o istorijatu tvrđave i borba kojekojih za njegovo preuzimanje u određenim istorijskim periodima.

Interesantno, pomislila sam da je restoran preambiciozan, ali i nakon sinoć otrkivene vituelne izložbe tj istorijske interaktivne karte na njihovoj stranici nije mi projekciona sala bila među par ideja šta je tu iza staklenog zida..

regionalni projekat


Naravno!
Ima i izložba garderobe, srednjovekovne i moderne, u toj zoni.
tess1 tess1 09:06 04.04.2022

Re: God save the queen

Naravno!
Ima i izložba garderobe, srednjovekovne i moderne, u toj zoni.

Eto vidiš, trista čuda. :)
tess1 tess1 09:10 04.04.2022

Re: God save the queen

Zaboravih, muzika je dramatična, nešto slično ovom:

solo solo 13:33 02.04.2022

Filipeeeeeeeeeeee


I šta smo rešili?

Oćemo?



Taso obuj se idemo!
shmoo shmoo 15:47 02.04.2022

Сутра је радостан дан за све Спајалице

ин Србија, ленд ов милк енд хани.


solo

Taso obuj se idemo!






softelectronics_e softelectronics_e 17:30 02.04.2022

Re: Filipeeeeeeeeeeee

solo

I šta smo rešili?

Oćemo?



Taso obuj se idemo!

Dobro da si pomenuo Šabac.
Zapustio sam taj Drinski pravac.
Mogli bi, žena i ja, neki od sledećih vikenda da krenemo do Šapca pa naniže do Banje Koviljače.
Zanimljive su predrasude vezane za Šabac - kojega skorojevići povezuju sa seljanom prema nekadašnjem 'radio Šapcu'.
No Šabac ima kul pozorište.
A mislim da je u šabačkoj bolnici instaliran i prvi rendgen uređaj u Srbiji.
Inače, godinama sam decu vodio u letnji matematički kamp u Šapcu koji je opstajao aktivnosšću genijalnih ljudi iz osnovne škole, ako se odbro sećam, Nikolaj Velimirović.
shmoo shmoo 16:28 02.04.2022

Дан после сутра

недеља, 3. април 2022.


Sa nestrpljenjem očekujem odgovor Načelnice Valentine Vulić...





понедељак, 4. април 2022.




solo solo 21:59 02.04.2022

Otvaraj frižider. Eto ga. 51% do 2026 god.



kamilo_emericki kamilo_emericki 13:26 04.04.2022

Izbori bili i prošli

O Ukrajini nismo odavno.
Vedrana Rudan piše:

"JEBO VAS PUTIN!
Mene i vas uznemirava rat između Rusije i Ukrajine. Kad se sjetim da je ona drončina mogla pasti na krov zgrade u kojoj su bili studenti, smrzne mi se srce. Tko nam ju je poslao ne znamo, ako smo uopće bili cilj? Činjenica da možemo biti cilj ledi nam krv u žilama. Da, Putin nam je preblizu.

Putin? Putin. Putin. Putin. Putin. Ne postoji medij u Evropi i Americi da ga već tisuću puta nije proglasio „ratnim zločincem“. O njegovom protivniku, sad već legendarnom vojskovođi, većem i od Napoleona i od Čerčila i od Cezara, budućem dobitniku Nobelove nagrade za mir, tiše se govori. Zaboravilo se da je čovjek ušao u povijest kao pijanist koji svira kurcem. Zelenski danas drži kurac u maslinastim hlačama, na tijelu mu maslinasta majica, skroman čovjek, Che Guevara naših dana. Svjetski borac za slobodu obraća se svim parlamentima „civiliziranih“ zemalja i optužuje ih što mu ne šalju još oružja i još i još. I još sankcija Rusiji i još i još i još.

Novinari, psi rata, bolje ih kužim jer mi je Putin blizu, reže onako kako im gazde kažu. Svi znaju koliko je Putin pobio dječice pred kojom je bio život. Putin Hitler, Putin djecoubojica. Ej, u svakom jebenom ratu ginu djeca. U svakom. Samo što se nekad brojke izvlače, nekad preskaču. Na mojoj sam stranici objavila podatak koga svi znamo, u Iraku je pobijeno 500 tisuća djece. Zloglasna Madeleine Albright glasno i jasno je izjavila da ta cijena nije bila previsoka.

Za koga nije bila previsoka? Za Ameriku, naravno. Za Busha. Dok su Amerika i Zapad na pravdi boga taracali Irak, nikad ni jedan novinar nije proglasio Busha Hitlerom. Ona djeca su poginula, i ne samo djeca, da bi se američki kriminalci dočepali nafte. Smije li se spomenuti Gaza? Koliko tamo djece umire dok se novinari dižu na zadnje noge zbog dječjih leševa u Ukrajini? Naravno da se na tu temu ne smije pisnuti. Postoje ratovi za slobodu, to je primjerice svaki rat u kome država Izrael ubija djecu, i država Amerika, i „civilizirane“ evropske države.

Nemate pojma gdje je Jemen? Ni ja. Slučajno sam naletjela na nekoliko rečenica uvaženog novinara Večernjaka Hassana Haidara Dijaba. Pa kaže: „Zbog napada Saudijske Arabije i njenih saveznika 25 milijuna ljudi u Jemenu je na rubu bijede, a četiri milijuna djece gladuje.“ Nisu bitni. Nisu bijeli. Daleko su. Postoji samo Hitler Putin.

Volim Hitlera? Jebite se. Ja volim svoju djecu i moju mačku, ali ne volim kad me mediji prostački zajebavaju i prodaju mi kurcosvirca kao heroja. Nisam voljela ni Clintona koji je osiromašenim uranom zasuo Evropu. Da, Evropu, ne Beograd. Je li tada itko od „demokratskih“ novinara Clintona proglasio Hitlerom? Smeću to nije padalo na pamet. Osiromašeni uran je u međuvremenu u liječničkim krugovima „civiliziranih“ zemalja postao bezazlena prašina. Nešto kao pelud. Hitler Clinton je bio i ostao borac za demokraciju. Milijuni buduće mrtve evropske djece svjedočit će o njegovoj veličini.

A Obama? Koliko je djece pobio odvratni crni lutak na konopcu bijelog kapitala? Tko se još sjeća libijske djece? Naravno, u libijskoj priči je Gadafi bio Hitler. Obama će ući u povijest kao mirotvorac. Uostalom, gospodin je dobio Nobelovu nagradu za mir.

Svaki rat osim strahota donosi i mnoštvo dražesnih priča o dobrim ljudima koji udomljuju nesretne izbjeglice. Milijuni bježe iz Ukrajine. Sve „civilizirane“ evropske zemlje ih primaju raširenih ruku, Amerika ne jer to nije njezin rat. Ha! Ha! Pametno i praktično i jeftino. Amerika „samo“ prodaje oružje i planira izvoziti plin, ne uvoziti izbjeglice. Kad se smiri Hitler.

Mi, istovremeno dok širimo ruke prema bijelim Ukrajincima, ne čujemo, ne vidimo i ne čitamo što naša država čini tamnim izbjeglicama na našoj granici. Razbija im crne glave, otima lovu i mobitele. Koliko je dječice boje čokolade poginulo u Hrvatskoj? Koga briga. Tko ih jebe! To nisu djeca, to su teroristi.

Hrvatska, „civilizirana“ nula na karti svijeta, svoja je vrata otvorila bijelcima. Osigurat će im krov, školovanje, posao, struju, vodu, hranu. Koji je meni kurac? Imam nešto protiv? Ja? Jedina u Evropi? Kako mogu biti tako luda? Zato što samo luda postavljam pitanje našim vlastodršcima: zašto već trideset godina ne vidite patnju svog naroda? Hrvati su izbjeglice, zbog vas. Hrvati su bez krova, zbog vas. Hrvati su gladni, zbog vas.

Jučer sam bila u Mlinaru. U prodavaonicu kruha ušao je dječak koji pohađa Osmogodišnju školu na Trsatu. Uredan, pristojan, čist. Htio je kupiti „nešto najjeftinije“. I to mu je bilo preskupo. Moja prijateljica učiteljica plaća marendu za četvero djece koja pohađaju školu u kojoj radi jer joj se srce slama. Znamo koliko je dječice poginulo u Ukrajini. Koliko dječice od gladi umire u Hrvatskoj?

E, kužim, nisam spomenula ono ključno što ovaj rat između Amerike i Rusije razlikuje od svih ostalih ratova. Putin ima atomske bombe. Da su me Ameri nazvali, prije nego su krenuli obučavati zelenog Che Guevaru, otkrila bih im taj podatak. Sada je kasno.

Ne serite! Nije Putin junak mojih snova. Jednostavno, ne volim pušiti sranja.




FOTO: iračka djeca okovana američkom demokratskom žicom."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana