Društvo| Ljubav| Ljudska prava| Religija

Јавни позив на убијање Срба

Jaril RSS / 13.08.2022. u 14:10

Свако мало, у јавни простор Србије искочи србофобија. Ових дана смо сведоци оцрњивања Срба и изражавања жеље се да се Срби побију.

Изјава Никанора нарочито јако емотивно удара у контексту трагедије која се догодила у Црној Гори. Трагедије која нам каже да је то да неко извуче ватрено оружје и побије нечију децу и нечије родитеље – сасвим реална могућност.

Ова изјава долази покривена духовном функцијом у Цркви и представља поушај да се морално оправда убијање људи.

Позивање на убијање Срба јесте осуђивање српских живота као мало вредних.

- - - - - -

Мала молба:

хајде да пробамо да избегнемо осуђивање Хришћања као затуцаних или заосталих у времену. Сржне хришћанске вредности јесу неосуђивање других и брига о туђим потребама (прича о добром Самарићанину, „који хоће да се суди с тобом и кошуљу твоју да узме, подај му и хаљину“, „који иште у тебе, подај му”).

А да је тешко живети према овим вредностима, тешко је.



Komentari (947)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pecaros pecaros 18:58 16.08.2022

Re: Preterao

benedykt
E sad, ako obratiš pažnju na onaj čuveni falsifikat videćeš da je rezolucija užasno loša, odnosno da je Nemac ubačen naknadno a da je pozadina iza njega namerno upravo radi sakrivanja montaže zacrnjena. Takođe ćeš primetiti da bi se sa obzirom na visine ove trojice koji su bili visoki od 185-190cm, taj isti Nemac trebao da ima najmanje 2.5m da bi onoliko virio iza njih, a na slici mu je npr kvaka na vratima koja je na negde 1.1m nešto malo ispod grudi, tj on kao da je istovremeno i džin a pri tome i patuljak.


Bez upuštanja u to da li je sporna fotografija montirana (ostajem, ipak, u čudu - zašto falsifikovati fotografiju koja svedoči o evidentnom događanju), nalazim da je tvoja "analiza" na nivou deteta od jedno pet godina.

- kontrast fotografije je vrlo visok. "Zacrnjena" pozadina iza Nemca je potpuno u skladu sa količinom i rasporedom crnila na ostatku slike. Bilo bi čudno da nije zacrnjena.

- Nemac se nalazi na vrhu stepeništa, tačno 6 (šest) stepenika iznad kršnih četnika. Iz vizure petogodišnjaka, verujem da je čudno da ovaj Švabo viri iznad njih.

. E sad, ta čudna kvaka. Perspektivu ili vidiš ili ne. To je kao sa sluhom kod muzike - ako ga nemaš, bolje da ćutiš dok se peva. Dakle, vrata su otvorena prema nama, tako da nam je kvaka bliža za njihovu širinu. Petogodišnjaku se može učiniti da je Švabi kvaka "malo ispod grudi", ali je dokazano da se 1.1m visine nečega što je bliže čini višim od nečega iste visine, ali udaljenijem.

Kad bi mogao da zamisliš linije perspektive, kao na likovnom, video bi i onu koja ide horizontalno (iako smo mi ispod) od kvake prema telu Nemca, bilo bi ti jasnije. Ali, ko ne vidi odmah, ne vidi nikako.
angie01 angie01 19:02 16.08.2022

Re: Preterao

die Zeit als möglichen Horizont eines Seinsverständnisses hin.


nikakvo vreme u slucaju nas dvoje nece imati mogucnost horizonta razumevanja,

prvo, jer razgovars tako sto ucitavas gomilu gluposti i pretpostavki, a onda postiras neka dugacka prepisivanja sa potrebnim izmenama,...

evo npr, ja rekoh dva puta, gospodin ilic NIKADA nije iskazivao takve stavove, nije primitivac, naprotiv i nije se sluzio lazima, pri cemu jos dodatno, mnogo se pismenije izrazava nego sto je sve to skupa u prilozenom pismu, pa bi mi bilo cudno da je autenticno.

a ti mi na to odgovaras, kako je eto on, isto kao i ja postavio neku granicu, a ona je protiv gej parade,...

to naprosto nije replika na ono sto sam ja rekla, nego koriscenje mog komentara da se kaze ono sto se naumilo.

a drugo, jer si fejk, ne samo zbog novog nika i krijes svoj prvi identitet kao zmija noge, nego vidim, frka ti je da kazes i gde si stacioniran-sto jeste tvoja privatna stvar,..al brate, pa nisi direktor svetske banke, da bi iz bilo kog razloga bilo nezgodno tako nesto reci,..prosto ovde ne postoji niko, sa sve razlikama, kome je frka da to kaze,..ono sta je po profesiji, gde zivi, ...to mu dodju neke osnovne stvari.
milisav68 milisav68 20:58 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Hoćeš reći da crkva radi na podizanju svijesti društva o potomstvu tako što muškarac može tri puta da se crkveno razvede a žena jednom? Ok, crkva otvara vrata muškarcu da oplodi nekoliko žena i puna kuća djece, ok, računamo i da će muškarac voditi računa o silnoj djeci sa nekoliko žena.

Kad bi udahnula vazduh i izbrojala do deset, možda bi se setila da su nekad stalno vođeni ratovi, u koje su mahom išli muškarci, u tim ratovima se gle čuda ginulo, pa je onda bio manjak muškaraca, i crkva je reagovala na to tako što je dozvolila muškarcima više brakova.Tada građanskih brakova nije bilo.

Uostalom, imaš primer iz tvog kraja gde su ustaše pobile sve mušku decu, pa je prvi regrut poslan u JNA tek 1961. godine, a odnos muškaraca i žena je valjda bio 1:5, što sam mogao lično da vidim kad sam bio u JNA u Banja Luci.
literatesa literatesa 21:10 16.08.2022

Re: Preterao

Kad bi udahnula vazduh i izbrojala do deset, možda bi se setila da su nekad stalno vođeni ratovi, u koje su mahom išli muškarci, u tim ratovima se gle čuda ginulo, pa je onda bio manjak muškaraca, i crkva je reagovala na to tako što je dozvolila muškarcima više brakova.Tada građanskih brakova nije bilo.

Da, ali od vaših analogija meni se mozak okreće. Shvatila sam da je crkvi najbolji način ubiti ženu u pojam samo krenuti objašnjavati crkvene zakone al onako sa visine, prvo nam probuditi strah od Boga, da se postidimo grijeha razmišljanja.

Dozvolila je muškarcu da se tri puta razvede crkveno zato što nije bilo muškaraca ili da bi oženio tri žene? Prvo tu imamo problem, na šta misliš?
gvozden1 gvozden1 21:16 16.08.2022

Re: Preterao

Dozvolila je muškarcu da se tri puta razvede crkveno zato što nije bilo muškaraca ili da bi oženio tri žene? Prvo tu imamo problem, na šta misliš?

Šta god da je uzrok, to ili nešto treće, tako je, crkva daje prednost muškarcima.
Ne postoji žena pop, žena nikad neće biti vladika, to ti je što ti je.

Uzmi ili ostavi, a niko te ne tera da uzmeš.
gedza.73 gedza.73 21:19 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Dozvolila je muškarcu da se tri puta razvede crkveno zato što nije bilo muškaraca ili da bi oženio tri žene? Prvo tu imamo problem, na šta misliš?

A što je problem? Jel primorava bilo ko bilo koga na venčanje u crkvi?
Jel tebe neko uhvatio na ulici za ruku i rekao kako moraš da se venčaš u crkvi?

Zašto ti muškarcima hočeš da napraviš problem i zabraniš da se razvode i ponovo žene? Naišao čovek na skota koga nije mogao da podnese. Pa bio kurosrećan i drugi put. Pa i treći. Onda mu se svidelo. Što ne razmišljaš na taj način?

Uzmi ove moderne feminističke organizacije. One donesu neka pravila a ja da se bunim zbog tih pravila koja mene ne dotiču bi' bio debil zar ne?

literatesa literatesa 21:27 16.08.2022

Re: Preterao

Ljudi, ne postoji način objasniti vam da crkva nema ni jedan razlog da ne kažem adut u rukavu da muškarcu i ženi uskraćuje starosnom dobi vjenčanje u crkvi.

I ponavljam, da li je moguće da toliko ne vežete napisano, ali toliko jednostavno napisano da mi nije jasno kako ne osjetite zvuk jasnog prostora među rečenicama, ponavljam: želja je dvoje ljudi da se vjenčaju u crkvi, ponavljam: niko ih ne primorava.
literatesa literatesa 21:28 16.08.2022

Re: Preterao

Zašto ti muškarcima hočeš da napraviš problem i zabraniš da se razvode i ponovo žene? Naišao čovek na skota koga nije mogao da podnese. Pa bio kurosrećan i drugi put. Pa i treći. Onda mu se svidelo. Što ne razmišljaš na taj način?

Jbtb.
milisav68 milisav68 21:30 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa

Dozvolila je muškarcu da se tri puta razvede crkveno zato što nije bilo muškaraca ili da bi oženio tri žene? Prvo tu imamo problem, na šta misliš?

Zato što nije bilo muškaraca.

Ne možeš da gledaš ondašnje vreme današnjim očima.
literatesa literatesa 21:37 16.08.2022

Re: Preterao

Zato što nije bilo muškaraca.

Ne možeš da gledaš ondašnje vreme današnjim očima.

Ok, tri puta crkveno se vjenčati značilo je pravo na tri žene u to vrijeme?

Ok, sad u ovim vremenima to znači da se muškarac može tri puta razvesti i tri puta sklopiti crkveni brak, žena jednom?

Hm, koliko to utiče na ovaj trend ubijanja žena kad se usude razvesti i taj jedan put koji im crkva dozvoljava, ako je već usađena svijest muškarcu o njegovom pravu na tri puta a njeno jedno samo za njega?
gedza.73 gedza.73 21:38 16.08.2022

Re: Preterao

Ljudi, ne postoji način objasniti vam da crkva nema ni jedan razlog da ne kažem adut u rukavu da muškarcu i ženi uskraćuje starosnom dobi vjenčanje u crkvi.

Onda to napiši, pošalji mejlom tvoju molbu i SPC ti odobri.
Neuklonjive smetnje za sklapanje braka tiču se stvari koje crkva izričito zabranjuje i koje su definitivno propisane i bezkompromisne. Crkva tako izričito zabranjuje brak maloletnih lica i onih koji su trenutno u drugom crkvenom braku. Takođe, budući supružnici ne smeju biti u krvnom srodstvu.

Uklonjive smetnje tiču se onih stvari koje potencijalno predstavljaju problem za pristupanje svetoj tajni braka, te zahtevaju posebno odobrenje sveštenog lica. To je slučaj sa parovima gde starosna razlika nadmašuje 15 godina ili gde jedan od budućih supružnika iza sebe već ima jedan crkveni brak koji je napustio.

Ili da prihvatiš ili kao onaj Henri što se posvađao sa Vatikanom i papom jer mu nisu dozvolili da se venčava unedogled pa je napravio svoju crkvu i ti uradiš isto.

Ili onaj komunista što je napravio Hram Sunca i ubedio hiljadu ljudi da se ubiju i ubiju svoju decu.



milisav68 milisav68 21:43 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Ok, tri puta crkveno se vjenčatu značilo je pravo na tri žene u to vrijeme?

Ne u isto vreme.

Ok, sad u ovim vremenima to znači da se muškarac može tri puta razvesti i tri puta sklopiti crkveni brak, žena jednom?

Sad u ovim vremenima imaš građanski brak, za koji mnoge zabole, kao i za crkveni.Nešto su pokušali da izjednače vanbračnu zajednicu, ali im to loše ide.

Rekoh ti u prvom komentaru razlog zašto je muškarcima to dozvoljavano, i da je ovo danas posledica toga.

literatesa literatesa 21:49 16.08.2022

Re: Preterao

Ne u isto vreme.

Rekoh ti u prvom komentaru razlog zašto je muškarcima to dozvoljavano, i da je ovo danas posledica toga.

Rekao si da je muškarcu, i naveo razlog zašto, bilo dozvoljeno više žena, i ja sam te pitala šta tačno misliš?

I opet ne razumijem kakve veze ima crkveni zakon o pravu na tri vjenčanja pred Bogom sa muškarcima koji su se, ne znam kako bih rekla, našli na usluzi ženama poginulih u ratu muškaraca?
predatortz predatortz 21:54 16.08.2022

Re: Preterao

Rekoh ti u prvom komentaru razlog zašto je muškarcima to dozvoljavano, i da je ovo danas posledica toga.


Plus, cela dreka je trivijalna po više osnova.

Prvi, crkveno venčanje nije obavezno.
Drugi, nije obavezna ni pripadnost crkvi.
Treći, crkveni zakoni ne mogu da te dotaknu ni u jednom segmentu života, ukoliko nisi svešteno lice. Svi drugi mogu reći odjebite i ignorisati ih bez ikakvih posledica.
Četvrti, ni samo ovo ograničenje nije u kamen uklesano. Episkop može da ga ignoriše i dozvoli venčanje, razvod...

Ali eto, da se o nečem priča.

Crkva daje pravo muškarcima?
Daje, jebiga, takve joj pusule!
Ali, sve dok bilo koja žena može reći da i crkva i muškarac ta prava mogu da nabiju na onu stvar i da odjezdi u noć, smešna je priča o diskriminaciji.

Za ovakve stvari moj tast ima odličnu izreku

Neće ni kako ona/on hoće!

Šta te boli dupe šta crkva brani i dozvoljava ako nisi time pogođen i ne može ti se nametnuti?
gvozden1 gvozden1 21:56 16.08.2022

Re: Preterao

želja je dvoje ljudi da se vjenčaju u crkvi,

crkva nema ni jedan razlog da ne kažem adut u rukavu da muškarcu i ženi uskraćuje starosnom dobi vjenčanje u crkvi.

Ima neke svoje razloge, očigledno, jer je to pravilo uspostavila.

I ona takva kakva je, sa tim pravilima, traje već toliko koliko traje, ima uticaja koliko ima, i ima pristalica koliko ima.
A traje dugo, mnogo pristalica i mnogo uticaja ima.

I što bi to menjala?

Ne dopada se svakome?

Pa nikad se neće dopasti svakome.
milisav68 milisav68 22:00 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
I opet ne razumijem kakve veze ima crkveni zakon o pravu na tri vjenčanja pred Bogom sa muškarcima koji su se, ne znam kako bih rekla, našli na usluzi ženama poginulih u ratu muškaraca?

Zato što nije bilo građanskog braka.

Znaš bili Turci, Srbi - raja bez prava.Crkva je bila jedina institucija koju su Srbi imali.

A i pre toga, crkva je bila jedina institucija.

I nije to nikakva usluga, već je tada shvatanje života bilo tako da žene treba da rađaju decu, i da bi se sve to formalizovalo, da deca budu rođena u braku, crkva je dozoljavala muškarcima razvod više puta.

Nije se svaki muškarac razvodio tri puta.
literatesa literatesa 22:08 16.08.2022

Re: Preterao

Zato što nije bilo građanskog braka.

Znaš bili Turci, Srbi - raja bez prava.Crkva je bila jedina institucija koju su Srbi imali.

A i pre toga, crkva je bila jedina institucija.

I nije to nikakva usluga, već je tada shvatanje života bilo tako da žene treba da rađaju decu, i da bi se sve to formalizovalo, da deca budu rođena u braku, crkva je dozoljavala muškarcima razvod više puta.

Nije se svaki muškarac razvodio tri puta.

Jel ti cijelo vrijeme govoriš o udovcima, umre žena i čovjek se oženi i tako tri puta? Ne razumijem šta se dešavalo sa ženama koje su sjedile kući i rađale djecu? Ako je ona imala pravo na samo jedan u to doba crkveni brak.

U vrijeme Turaka žene su umirale? - muškarac ženio tri puta
XX vijek obilježili ratovi - muškarci činili uslugu ženama, ali bez crkvenog blagoslova?
milisav68 milisav68 22:09 16.08.2022

Re: Preterao

predatortz
Plus, cela dreka je trivijalna po više osnova.

Ma naravno, umesto da se pritiska država da što više izjednači bračne i vanbračne zajednice, svi skaču na crkrvu, posebno na SPC da menja svoje zakone, koji ih uopšte ne dotiču.

literatesa literatesa 22:09 16.08.2022

Re: Preterao

I što bi to menjala?

Samo razmišljam, promjene na bolje neće biti, ne brini.
milisav68 milisav68 22:13 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa

Jel ti cijelo vrijeme govoriš o udovcima, umre žena i čovjek se oženi i tako tri puta? Ne razumijem šta se dešavalo sa ženama koje su sjedile kući i rađale djecu? Ako je ona imala pravo na samo jedan u to doba crkveni brak.

Govorim o mnogim kombinacijama, a ti uporno ponavljaš samo jednu, da se svaki muškarac ženio i razvodio tri puta.

To nije razgovor.
literatesa literatesa 22:15 16.08.2022

Re: Preterao

To nije razgovor.

Ma nemoj. :)
gvozden1 gvozden1 22:45 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
I što bi to menjala?

Samo razmišljam, promjene na bolje neće biti, ne brini.

Ne bojim se ni da ih neće biti, ni sa ih će biti, svejedno mi je.

I ja samo razmišljam o ljudima kojima je stalo da dobiju uslugu od institucije koja te usluge ne daje.

Ne mogu da razumem poriv da nekome treba usluga od onoga koga ne odobrava.

Ne odobravaš kako se crkva odnosi prema braku, a stalo ti je sa ti baš ona verifikuje brak.

Normalno bi mi bilo da zbog toga što je ona takva, kažu, ma baš me briga za vašu verifikaciju.

Ovo se posebno odnosi na Jarila, pun je ozbiljnih zamerki prema crkvi, a opet mu ona treba.

Otkači ih, teraj svoje.
Ti si to što jesi, vrlo dobro znaš šta crkva misli o takvima kao što si ti, šta ćeš ti tamo?

Ili ovi što hoće da se venčavaju po stare dane, ili žene koje bi da budu ravnopravne.

Nije crkva mesto za takve.

A ako ti je stalo da budeš tamo, pa poštuj pravila jbg.
maksa83 maksa83 23:04 16.08.2022

Re: Preterao

Ti si to što jesi, vrlo dobro znaš šta crkva misli o takvima kao što si ti, šta ćeš ti tamo?


gvozden1 gvozden1 23:13 16.08.2022

Re: Preterao

maksa83
Ti si to što jesi, vrlo dobro znaš šta crkva misli o takvima kao što si ti, šta ćeš ti tamo?



Samo nagađam šta je na slici:)

Ako je to što nagađam, i to ide i prilog ovome što pričam, licemerni su, a neko i pored svega toga se ubi od želje da baš tu pripada, i da dobije njihovu pažnju.

angie01 angie01 23:26 16.08.2022

Re: Preterao

ili žene koje bi da budu ravnopravne.




...nije uoste stvar u ovome sto si nabrojao, nego sto je crkvi ova sekularna papazjanija dala partnerstvo kako bi manipulisala masama, pa ako ima tu moc, evo uredno ucestvuje u deljenju naroda samo tako i lozenju, a tako se lakse vlada.

kakve porodicne vrednosti cuva crkva, zadriglim i prekrivenim zlatom popovima u preskupim dzipovima, dok je narod osiromasen, ponizen i jadan,...a ovamo gejevi smetaju,...pa brate neuredjena krimogena drzava sa sve tom spc kao saucesnikom smeta za normalan zivot, narocito porodicni.
angie01 angie01 23:31 16.08.2022

Re: Preterao

eda,...u Torontu sam kumovala na vencanju kod popa iz Bje'ljine, gde je mojoj kumi to bio treci brak, a mladozenji prvi...nesto se bio strecnuo kada su mu rekli za taj detalj, al je nesto izmislio, sta i kako je bog to tumacio, pa joj brojao ovaj kao prvi,..hebiga, dobro je naplacivao ta vencanja.
gvozden1 gvozden1 23:39 16.08.2022

Re: Preterao

..a ovamo gejevi smetaju

Naravno da smetaju.

Kad bi crkva rekla da je biti gej i redu, nestalo bi je.

Ma kako crkva mogla da manipuliše vernicima, neke stvari ni ona nije sposobna da učini, recimo nije sposobna da homoseksualizam dovoljno velikom broju vernika prikaže kao normalnu stvar.

Ogromna većina ljudi to doživljava kako doživljava, i organizacije koje homoseksualizam smatraju običnim normalnim stanjem, mogu da okupe ljudi u promilima.

A crkva sa promilom pristalica u populaciji, ne postoji.

Nije SPC luda da se samouništi zbog nekih tamo pedera.


A ovo, narod gladan, džipovi...smuči mi se da čitam frazetine glupe.
angie01 angie01 23:49 16.08.2022

Re: Preterao

Kad bi crkva rekla da je biti gej i redu, nestalo bi je.


ahahaha,..pa niko od nje trazi da kaze bilo sta,...sa sve svojim gejevima i pedofilima, kakav ona upliv u sekularnoj drzavi treba da ima za bilo sta.


recimo nije sposobna da homoseksualizam dovoljno velikom broju vernika prikaže kao normalnu stvar.


a ko to trazi od nje,...al zato moze da ih naziva nakazama i slicnim epitetima i da poziva da se s njima treba obracunati oruzjem,...kakva je to crkva lebati, 21. vek je.

...ti nemoj da citas, al to je istina.
gvozden1 gvozden1 23:58 16.08.2022

Re: Preterao

pa niko od nje trazi da kaze bilo sta

Evo traži Jaril, da se on ljubi na ulici, a da crkva ne samo kaže, nego i sa se ponaša kao da je to u redu.
a ko to trazi od nje,

Jaril.
angie01 angie01 00:00 17.08.2022

Re: Preterao

Evo traži Jaril, da se on ljubi na ulici, a da crkva ne samo kaže, nego i sa se ponaša kao da je to u redu.


nisam to videla, gde si to procitao?
maksa83 maksa83 00:04 17.08.2022

Re: Preterao

Ako je to što nagađam, i to ide i prilog ovome što pričam, licemerni su, a neko i pored svega toga se ubi od želje da baš tu pripada, i da dobije njihovu pažnju.

Možda moraš da prihvatiš da je nekome ta stvar više od pukog plemenskog poskakivanja (koje ovde žalosno preovlađuje), da to nema veze sa njihovom pažnjom , i da možda nekome stvarno treba taj Bog u životu.

- Meni treba Bog u životu.
- Ne može, ti si homoseksualac.
- Ovaj ... i vi ste.
- Nismo!
- Jeste, evo slika, a bogami neke znam baš jako dobro.
- Hehe, pa šta, ipak ne može.

Jaril ima SVAKO pravo na svetu da ih proziva, a ima i pravo da mu treba Bog u životu.
gvozden1 gvozden1 00:14 17.08.2022

Re: Preterao

Jaril ima SVAKO pravo na svetu da ih proziva, a ima i pravo da mu treba Bog u životu.

Ako mu treba bog, i ako smatra da do njega može da dođe samo preko SPC, onda neka prihvati pravila SPC.
angie01 angie01 00:16 17.08.2022

Re: Preterao

Jaril ima SVAKO pravo na svetu da ih proziva, a ima i pravo da mu treba Bog u životu.


normalno da ima,...moje retoricko pitanje je bilo u kontekstu drustva u drzavi koja je sekularna, gde me bas briga da spc nesto odobrava ili neodobrava.

Jarilu ne treba Bog koga odobrava spc, koja je umislila da na tako nesto ima pravo-jer ako ima potrebu za Bogom, on je u njemu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:22 17.08.2022

Re: Preterao

Bez upuštanja u to da li je sporna fotografija montirana (ostajem, ipak, u čudu - zašto falsifikovati fotografiju koja svedoči o evidentnom događanju), nalazim da je tvoja "analiza" na nivou deteta od jedno pet godina.

- kontrast fotografije je vrlo visok. "Zacrnjena" pozadina iza Nemca je potpuno u skladu sa količinom i rasporedom crnila na ostatku slike. Bilo bi čudno da nije zacrnjena.


Ni ja nisam razumeo objašnjenje druga benedikta, ali mu skidam kapu na ubedljivosti i elokvenciji. Ali sam našao na jutjubu onog nekog Samardžića iz Pogleda koji je napisao čitavu knjigu o navodnim falsifikatima fotografija od strane partizana to jest komunista, a koju prodaje u paketu sa svojim čitavim životnim naučnim opusom od valjda deset ili dvanaest knjižica za 3200 dinara ako se pretplatiš na kanal, lajkuješ uradak i pozoveš u roku od 30 minuta. I jedno pola sata objašnjava i ubeđuje ljude da je ovo falsifikat, ali dosta je to tanko, totalno se izgubio u detaljima i tehnikalijama koje očigledno ne razume, mada se baš trudi, verovatno je pitao nekog fotografa pa ga ovaj otkačio nekim levim objašnjenjem. Iznosi tu i neke polutračeve, da pridrže konstrukciju koja se inače raspada koliko je klimava, da je ovaj lepi Neško tog dana išao tetki da da lek, pa nije bio tu, iako se baš ne zna tačno datum kad je nastala ova fotografija, ni stanje tetke i gde je ovaj stvarno bio i klao tog dana, i tako dalje, mrzelo me da gledam da kraja jer se iz aviona videlo da ovaj siroma Samardžić nešto muva i laže.

Ako ta fotografija postoji, ne bi trebalo da bude teško da se ustanovi jel montirana ili nije. A s obzirom na horde dokonih istorijskih revizionista u samododeljenoj misiji, ja bih očekivao da je to već urađeno i objavljeno na sva zvona i u Službenom glasniku, rad na konferenciji, a ne na nekom jadnom jutjube kanalu sa 30 pretplatnika gde izmršaveli autor pokušava da uvali svoj sumnjivi proizvod naivčinama za sitne pare, da prehrani decu, vrati kredit, koji je uzeo u švajcarcima najverovatnije. Ajde možda za vreme komunjara to nije smelo da se radi, kako se priča, ali sad valjda sme. Čudi me da se niko ozbiljan nije latio tog posla.
benedykt benedykt 05:50 17.08.2022

Re: Preterao

pecaros

Bez upuštanja u to da li je sporna fotografija montirana (ostajem, ipak, u čudu - zašto falsifikovati fotografiju koja svedoči o evidentnom događanju), nalazim da je tvoja "analiza" na nivou deteta od jedno pet godina.

- kontrast fotografije je vrlo visok. "Zacrnjena" pozadina iza Nemca je potpuno u skladu sa količinom i rasporedom crnila na ostatku slike. Bilo bi čudno da nije zacrnjena.

- Nemac se nalazi na vrhu stepeništa, tačno 6 (šest) stepenika iznad kršnih četnika. Iz vizure petogodišnjaka, verujem da je čudno da ovaj Švabo viri iznad njih.

. E sad, ta čudna kvaka. Perspektivu ili vidiš ili ne. To je kao sa sluhom kod muzike - ako ga nemaš, bolje da ćutiš dok se peva. Dakle, vrata su otvorena prema nama, tako da nam je kvaka bliža za njihovu širinu. Petogodišnjaku se može učiniti da je Švabi kvaka "malo ispod grudi", ali je dokazano da se 1.1m visine nečega što je bliže čini višim od nečega iste visine, ali udaljenijem.

Kad bi mogao da zamisliš linije perspektive, kao na likovnom, video bi i onu koja ide horizontalno (iako smo mi ispod) od kvake prema telu Nemca, bilo bi ti jasnije. Ali, ko ne vidi odmah, ne vidi nikako.

Pokušavali ljudi da odrade to isto, pravili jedno stotinu i pedeset različitih fotografija iz svih mogućih uglova, udaljenja i visina fotoaparata ali im avaj ništa od te tvoje simplifikacije sa linijama perspektive nije uspelo iz nekog razloga. Zna se odakle je tačno slikano, odnosno da je visina fotoaparata bila tu između četvrtog i petog stepenika, ko što se zna i visina samih stepenika. Pronašli vojničke knjižice Kalabića i Nedića odnosno Wrede-a, upoređivali njihove visine, zavlačili se u meandre tipa gledali čak odakle je sunce bacalo senku taj dan, u koliko je sati popodne otprilike slikano i ništa. Osoba od 190cm samo viri da mu se samo glava vidi ukoliko je slikana na mestu Wrede-a, ukoliko se na egzaktnom mestu one trojice tj Neška konkretno nalazi osoba iste te 190cm visine (Neško je bio te visine po vojnoj knjižici). Ukoliko je osoba koja stoji na mestu Wrede-a niža onda se sve manje vidi, da bi osoba visoka 160cm ostala potpuno zaklonjena iza osobe koja stoji na mestu one trojice tj Neška a visoka je 190cm kao i on. Što se više odmičeš ta vrata su sve vidljivija, kao na onoj originalnoj slici gde je samo Kalabić, ali je onda ugao gledanja sasvim drugačiji nego na toj fotografiji gde su samo njih trojica. U prevodu, neko je zatamnio deo gde su vrata, i postavio tu naknadno Wrede-a, ali da je malčice omašio proporciju u odnosu na ovu trojicu.
U prevodu, možda nemam ni malo sluha ali se zato obično dobro pripremim za ono što pričam…
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:07 17.08.2022

Re: Preterao

U prevodu, možda nemam ni malo sluha ali se zato obično dobro pripremim za ono što pričam…


A, pa i ti si proučavao onog Samardžića na jujtubu!
benedykt benedykt 06:10 17.08.2022

Re: Preterao

srdjan.pajic
. Iznosi tu i neke polutračeve, da pridrže konstrukciju koja se inače raspada koliko je klimava, da je ovaj lepi Neško tog dana išao tetki da da lek, pa nije bio tu, iako se baš ne zna tačno datum kad je nastala ova fotografija...

Da me ne shvatiš pogrešno, sada me već podsećaš na ekipu sa Fox-a u vreme kada je rađen Mueller report i kada su se oni ubili dokazujući kako tu nema nikakvih dokaza za mutne radnje, odnosno kako su se svi oni koji misle da je tu bilo muljanja sa Rusima, izgubili u detaljima i tehnikalijama koje očigledno ne razumeju, mada se baš trude da nešto bilo šta dokažu tj pošli u a fishing expedition…
U to ime, ti poklanjam ovu sliku za uspomenu i dugo sećanje…
literatesa literatesa 06:25 17.08.2022

Re: Preterao

Većina crkvenih ljudi na pitanja na koja nema odgovor, ili ima ali ga stjeraju u ćorsokak, kaže: nije tvoje da o tome razmišljaš . Nije tvoje, njihovo je i crkve da o tome razmišljaju.

I vama bi bilo najbolje da kad vas neko nešto pita o  crkvi, ili baš, baš poželite odbraniti trikove, odgovorite: nije tvoje da o tome razmišljaš.

Prvo, ne razumijete koncept crkve i vjere, drugo, ono što razumijete, pogrešno je.

Otkači ih, teraj svoje.
Ti si to što jesi, vrlo dobro znaš šta crkva misli o takvima kao što si ti, šta ćeš ti tamo?

Ili ovi što hoće da se venčavaju po stare dane, ili žene koje bi da budu ravnopravne.

Nije crkva mesto za takve.

A ako ti je stalo da budeš tamo, pa poštuj pravila jbg.


Crkva ne prihvata "drugo", želju starijih ljudi da se vjenčaju, i prava žena..

Nema potrebe spominjati homoseksualnost u njihovim redovima, što su vrh crkve zaguljeni starci zaposjeli i talibanski odnos prema ženama,

SPC je Klub sa pravilima za određene članove?

Znači da pop iz crkve ne može progoniti "drugo" na ulici, bacati kletve na stare ljude u ljubavi, i spomenuti ženu u nekom kontekstu božije službe, ej, šta ima on sa ženinim obmnožavanjem u 2022. kad je ona u njegovom Klubu ponižavajuće neravnopravna? Prosto.

Sjetih se,



Crkveni džep svijeta?

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:28 17.08.2022

Re: Preterao

Da me ne shvatiš pogrešno, sada me već podsećaš na ekipu sa Fox-a u vreme kada je rađen


E, ma nemoji ni ti pogrešno da shvatiš, ali ovo objašnjenje koje si ponudio, uprkos trudu i zalaganju, stvarno nije ubedljivo koliko ti se čini da jeste. Ima i ovaj Samardžić u klipu neku postavku u kojoj izgleda praktično isto isto kao sa ovim zečicama i hju hafnerom iza, a on se trudi da ubedi gledaoca da nije isto i da ne vidi ono što vidi.

Na stranu tužna činjenica da fotografija sa četnicima u naručju esesovaca kojima je autentičnost nemoguće osporiti, niti se iko, osim čestitog Samardžića od Pogleda, trudi da ospori, ima pun internet, pa je malo glupo da se oko ove jedne fotografije vatamo za visinu kvake, na kom stepeniku je bio Nemac, gde je senka od hrasta, i da li je hodnik previše mračan, i da li je to baš taj nemac ili dvojnik i gde je bio Neško na toj fotografiji, pošto se zna da je bio negde drugde iako je nekako dospeo i na ovu fotografiju u isto vreme.
gvozden1 gvozden1 06:37 17.08.2022

Re: Preterao

Znači da pop iz crkve ne može progoniti "drugo"

Može šta god hoće, dok ne krši zakon.
Baš kao i ti i ja, jer i on je građanin kao i mi.
literatesa literatesa 06:43 17.08.2022

Re: Preterao

Može šta god hoće, dok ne krši zakon.
Baš kao i ti i ja, jer i on je građanin kao i mi.

Daj Gvozdene ne prosipaj se po blogu, neprijatno je.
benedykt benedykt 07:25 17.08.2022

Re: Preterao

srdjan.pajic
U prevodu, možda nemam ni malo sluha ali se zato obično dobro pripremim za ono što pričam…


A, pa i ti si proučavao onog Samardžića na jujtubu!

Nope, slab sam sa YouTubetom ali je bila svojevremeno pre nekoliko godina rasprava koju sam pratio i gde se išlo u sitna crevca, senke, uglove, strane sveta, sunce ovde sunce onde, kamera tu kamera tamo, odnosno gde je bio Neško dan pre i dan posle, gde ova dvojica a gde Wrede. Koji su izvori korišćeni itd itd itd. Sve u svemu skoro ništa se tu ne uklapa, tj treba imati eto veru i prethodno ubeđenje da je npr Neško koljač i kvisling, iako ga Nemci u borbama zarobili, pa mučili na Banjici tj jedva sa još dvojicom logoraša nekako pobegao odande…
benedykt benedykt 07:47 17.08.2022

Re: Preterao

srdjan.pajic


Na stranu tužna činjenica da fotografija sa četnicima u naručju esesovaca kojima je autentičnost nemoguće osporiti, niti se iko, osim čestitog Samardžića od Pogleda, trudi da ospori, ima pun internet, pa je malo glupo da se oko ove jedne fotografije vatamo za visinu kvake, na kom stepeniku je bio Nemac, gde je senka od hrasta, i da li je hodnik previše mračan, i da li je to baš taj nemac ili dvojnik i gde je bio Neško na toj fotografiji, pošto se zna da je bio negde drugde iako je nekako dospeo i na ovu fotografiju u isto vreme.

Zato što se u 99% slučajeva na datim fotografijama ne nalaze bilo kakvi pripadnici JVuO Draže Mihailovića, već npr četnici istog onog Koste Pećanca koga je Draža zbog saradnje sa Nemcima skratio za glavu. Pojam četnik je bukvalno generička odrednica za gerilskog borca u bilo kojoj formaciji, plus sve to ima neke svoje korene i prateći potpuno identičan izgled sa šubarama i kokardama. Onda tebi titoistička kvazi-istorija samo sve to proda zajedno i ti misliš… Jaooo vidi izdajnika… A ne shvataš da ti ljudi blage veze nemaju sa Dražom niti da su ikada imali, tj potpuno različite vojske u svakom mogućem pogledu.
Dakle ta fotografija je bukvalno jedina gde ti vidiš nekoga iz prve Dražine ekipe sa Nemcem, iako se čak i u najcrnjoj varijanti radilo samo o sastanku, tj da je sve to sa fotografijom i sastankom kao fol istina, bez ikakvog sporazuma ili bilo čega drugog što je iz tog kao fol sastanka proizašlo. Američki pukovnik McDowell je kod Draže baš tada i čovek se zakleo da su jedini sastanci Mihailovica sa Nemcima bili kada su išli zajedno, tj Amerikanci su želeli da čuju nemačke uslove za eventualnu predaju. Isto tako je svedočio da su se upravo tada u drugoj polovini 1944. četnici JVuO borili sa Nemcima koliko god da su im to snage dozvoljavale a da su ih pri tome ponekad partizani čak sa leđa napadali.
Sve u svemu, kakav god da je bio taj Kalabić i ostatak JVuO, nisu sa Nemcima sarađivali, već se borili protiv njih od 1941. do kraja 1944…
bene_geserit bene_geserit 08:22 17.08.2022

Re: Preterao

Ja ne verujem da nijedan normalan roditelj od svoje dece očekuje da služe za priplod

Zbunio si se, šta je normalno ne određuje onih 1% idiota koji su srećni kad im deca odseku onu stvar, sve samo da budu srećna, već onih 99% koji žele da dobiju unuke.
gedza.73 gedza.73 08:27 17.08.2022

Re: Preterao

SPC je Klub sa pravilima za određene članove?

Znači da pop iz crkve ne može progoniti "drugo" na ulici,

Jeste. I ne sme.
Crkva jeste zatovreni klub i u skladu sa svojim dogmama može da iznese stav u vezi prajda ali ne sme da dozvoli da ovakvi poput Nikanora pozivaju na krvoproliće. Niti je ljudski niti je u skladu sa hrišćanstvom.

Sveštenik na propovedi izjavljuje kako bi da ima oružje izašao i suprotstavio se oružjem onima koji drugačije razmišljaju ili se drugačije ponašaju. To je nenormalno.

Pre neki dan u rijalitiju (i bukvalno jer urednica koja je zadužena za tu emisiju u kojoj se često pominju tradicionalne vrednosti, porodica, pravoslavlje i braća Rusi je bila glavna u nekoliko sezona najprizemnijeg mogućeg rijalitija koji je promovisao dorgu i nasilje) koji se bavi agresijom na Rusiju u anketi pitaju neku slučajnu prolaznicu na ulici koja kaže da svi na svetu treba da budu pravoslavci jer smo mi najbolji a ako treba onda i silu možemo da upotrebimo.

Sve smo sjebaniji.

mariopan mariopan 08:30 17.08.2022

Re: Preterao

Predatorz
Slažem se sa tvojim komentarom ali izdvajam ovo
Ta zajednica u Srbiji radi totalno naopak posao!
Parada, ovakva kakva se godinama organizuje, je klasičan autogol koji LGBT zajednice sebi daje.

Ako tražiš prihvaćenost, a pritom imaš mozga, tražiš je na dopadljiv, a ne na antipatičan način.
Za promotere isturiš simpatične, elokventne, smirena ljude, a ne frustrirane budale.

Ovde na blogu smo imali dva primera ovoga o čemu govoriš.

Imali smo blogera koji je srpsku decu (srpčiće) "krštavao" pišanjem i pravio fotošop gde srpskim bebama stavlja kokardu i krvav nož u zube, i tako zarađuje "blokčiće". I to u najgora vremena kada su na ovim prostorima još vrile strasti od građanskog rata u kome je mnogo ljudi dožvelo strašne nesreće i nepravde.

I imamo Jarila.

Prvi bloger je čovek koji je na zadatku, radi i zarađuje tako što truje svoju okolinu od koje očekuje da ga prihvati, i ne samo njega nego ceo korpus LGBT populacije.

Zašto su ostali LGBT dozvolili da u njihovo ime i na taj način govori takva osoba? Da gura prst u oko, vređa i ponižava ljude od kojih onda očekuje razumevanje i podršku? Zašto se niko od LGBT nije pobunio zbog načina na koji je on "radio posao"? On je vređao na najgori način taj narod, stvarao neprijatelje tamo gde je trebalo da imate prijatelje.

A kada sam pročitala prve Jarilove blogove plakala sam. Imala sam sve simpatije i ljubav za njega.

To je primer onoga o čemu govoriš.

A sad malo o "narodu".

Narod nisu samo SRBI i smeta mi stalno naglašavanje srpstva, tabloidi će nam doći glave.

Imam druga od detinjstva koji je gej. Protiv svoje biti, onoga što on jeste, niti je mogao niti je trebalo da se bori. Nikada nije bio diskriminisan, i to u ona vremena kada se o "tome" samo šaputalo. To što on jeste nije mu davalo pravo na poseban tretman, tek time bismo ga obeležili i naglasili nešto što je samo njegova intima. To pristojni ljudi ne rade, kao što o našim intimama ne govorimo u društvu tako ni njegove nisu bile za javnost.

Sada imamo situaciju da se na tradicionalan srpski mentalitet protiv koga se narod ne može boriti jer je to njegova bit, želi na silu nakalemiti nešto sa čime se taj narod većinski ne može složiti.

Da popravljamo narod, da ga menjamo za neki bolji?

Da ste krenuli drugim putem bilo bi bar pola posla do sada obavljeno. Vi ste dopustili da vas predstavljaju osobe koje to ne bi smele da rade. Prajd je mogao da bude vesela fešta umesto što sada osvajate kotu po kotu kao u nekom ratu.

Imate i vaše krivice u svemu tome.
benedykt benedykt 08:34 17.08.2022

Re: Preterao

angie01
die Zeit als möglichen Horizont eines Seinsverständnisses hin.


nikakvo vreme u slucaju nas dvoje nece imati mogucnost horizonta razumevanja,

prvo, jer razgovars tako sto ucitavas gomilu gluposti i pretpostavki, a onda postiras neka dugacka prepisivanja sa potrebnim izmenama,...

evo npr, ja rekoh dva puta, gospodin ilic NIKADA nije iskazivao takve stavove, nije primitivac, naprotiv i nije se sluzio lazima, pri cemu jos dodatno, mnogo se pismenije izrazava nego sto je sve to skupa u prilozenom pismu, pa bi mi bilo cudno da je autenticno.

a ti mi na to odgovaras, kako je eto on, isto kao i ja postavio neku granicu, a ona je protiv gej parade,...

to naprosto nije replika na ono sto sam ja rekla, nego koriscenje mog komentara da se kaze ono sto se naumilo.

a drugo, jer si fejk, ne samo zbog novog nika i krijes svoj prvi identitet kao zmija noge, nego vidim, frka ti je da kazes i gde si stacioniran-sto jeste tvoja privatna stvar,..al brate, pa nisi direktor svetske banke, da bi iz bilo kog razloga bilo nezgodno tako nesto reci,..prosto ovde ne postoji niko, sa sve razlikama, kome je frka da to kaze,..ono sta je po profesiji, gde zivi, ...to mu dodju neke osnovne stvari.

Hajdemo ovako, dakle može biti da je tebi gosn popa bio baš onako kao super i kul, ali se nešto ne sećam da je bilo kada govorio o datoj temi tj mi jedino znamo šta se njemu dopadalo a ne i to gde mu je granica. Prema tome ti sada učitavaš ovde svoje lične emocije i pri tome misliš da ako ti se gosn popa dopao da vam je onda i granica tj prag osetljivosti na istoj koti tj srodne ste duše. Moja granica je za razliku od tvoje bukvalno nepostojeća tj posmatram sve iz datog repertoara kao još jedan u nizu socijalnih konstrukata. U prevodu, izjašnjavam se kao anarh (potraži Jünger-ov Eumeswil pa se informiši a šta mu je sad pa to) te kao takav sa izuzetnim zanimanjem i razonodom pratim titansku borbu između starog i novog socijalnog konstrukta uz prateća ubeđenja o jedinom ispravnom putu u svetlu budućnost.
To patetično podmetanje o nekakvom fejku samo meni govori da su ti namere saznavanja maliciozne tj kopaš kao krtica ne bi li nešto izbunarila o meni. Nisam otišao, oteran sam i to onda kada si ti bila potrčko tj kapo ondašnjih komesara. Ovde sam samo i jedino benedykt, i kao takvog me npr realno zabole baš briga kako se zove, šta radi i sve ostalo vezano za nick Angie, niti vidim šta bih sa time dobio. U prevodu, gde god da sam tj kod Gvozdena blizu Robaja, kod Doksa u junačku i ponositu Crnu Goru, ili kod Pajića u Denveru, je potpuno nebitno u svakom mogućem pogledu. Raspravljaj se sa onim što ja napišem a ne sa time odakle to tačno pišem. Mislim, ako je tebi žao što više ne možeš kao nekad da u kožnom kaputu zavodiš red po blogu na nečiji mig, drago mi je zbog tebe. Samo nemoj mene smarati ako nije problem…
angie01 angie01 09:00 17.08.2022

Re: Preterao

Ako ta fotografija postoji, ne bi trebalo da bude teško da se ustanovi jel montirana ili nije.


naravno da nije, to rekoh odmah,..s tim, sto je on ilustracija u krnjizi stranog izdavaca, koji publikuje mahom istorijske sadrzaje i autori su mu istoricari, gde ima obavezu da prilozi i izvor ilustrativnog materijala,...to sa fejkovanjem ne ide bas tako.
benedykt benedykt 09:25 17.08.2022

Re: Preterao

angie01
Ako ta fotografija postoji, ne bi trebalo da bude teško da se ustanovi jel montirana ili nije.


naravno da nije, to rekoh odmah,..s tim, sto je on ilustracija u krnjizi stranog izdavaca, koji publikuje mahom istorijske sadrzaje i autori su mu istoricari, gde ima obavezu da prilozi i izvor ilustrativnog materijala,...to sa fejkovanjem ne ide bas tako.

Jeste, a samo stranicu ispred te je u istoj toj knjizi i fotografija Mihailovića sa suđenja u Beogradu 1946. koju su napravili jugoslovenski novinari tj i jedna i druga su pokupljene iz Srbije. Jedna je original a druga nije. Čisto bih te podsetio da čim si videla onu prvu si na keca izjavila kako je to brutalno očigledan falsifikat u nekoj lokalnoj & novokomponovanoj četničkoj radinosti. Pa si onda tvrdila da sam ja fotošopom ubacio tu sliku na stranice te knjige pre par dana, samo da bih tebi dokazao kako to nije falsifikat novije proizvodnje. Sada znači tvrdiš sve suprotno tj die Beste makar se neki red u Njemačkoj znao. Lepo ti kaže Gvozden, od vas bi Nedićevci i to sa ubeđenjem nekada bili. Toliko…
angie01 angie01 09:27 17.08.2022

Re: Preterao

dakle može biti da je tebi gosn popa bio baš onako kao super i kul,


ja to nisam rekla, ni da mi je super ni da mi je kul, nego da u udnosu na njegove nastupe, ne mogu previse da prepoznam da je postovano pismo njegovo,.. isto ne tvrdim da nije,...


tj kopaš kao krtica ne bi li nešto izbunarila o meni.


ahahaha,..znas koliko me zanimas,...da mi se nisi obratio, ja bih te i ovog puta samo preskocila, kao i svaki put pre.

oteran sam i to onda kada si ti bila potrčko tj kapo ondašnjih komesara


super- jedino je sporno, sto zbog mene niko nije bio oteran, stavise, upravo obratno.

ja te nisam pitala gde si, niti me briga, samo sam komentarisala tvoje skrivanje- koje je uvek samo znak manipulacije,...kao i to sa drugim nikom, ako su te banovali, pa sta dodjes kazes, eto ja sam bio taj, kao sto su to uradili i svi drugi,...ako vec razgovaras sa ljudima za koje imas jasne profile,..znaci, nemoj da prevodis bezobrazno da sam ja zainteresovana za tebe u bilo kom smislu, samo sam ti opservirala situaciju,..inace mi uopste nisi interesantan,..klasican si prodavac magle.



angie01 angie01 09:44 17.08.2022

Re: Preterao


Čisto bih te podsetio da čim si videla onu prvu si na keca izjavila kako je to brutalno očigledan falsifikat u nekoj lokalnoj & novokomponovanoj četničkoj radinosti. Pa si onda tvrdila da sam ja fotošopom ubacio tu sliku na stranice te knjige pre par dana, samo da bih tebi dokazao kako to nije falsifikat novije proizvodnje. Sada znači tvrdiš sve suprotno tj die Beste makar se neki red u Njemačkoj znao.


ne ucitavaj mi- jeste, rekla sam da lici na montazu,...al sam isto rekla da ovde ovako na ekranu to ne moze da se utvrdi, da mi treba odsatmapna stranica ili original fotke,...posle kada si napisao ko je izdavac, nekako se smanjila mogucnost da jeste falsifikat- sto sam isto obrazlozila.

znaci- istina je da ovde na ekranu deluje cudno,...lako je moguce da se proveri da li jeste ili nije falsifikat,...s obzirom na reputaciju izdavaca i tematike kojom se prevashodno bavi, kao i reputacije autora, bilo bi suludo da podmece falsifikate,...pri cemu sam rekla da je u obavezi da izlista izvore publikovanih fotografija,...koje su pazi sad, samo ilustrativni materijal koji prati tekstualni sadrzaj, koji je u istorijskoj gradji, opet posledica neke dokumentacije i profesionalnog istrazivanja,...znaci, baziran na dokumentovanom materijalu, koji je obavezan da se stampa kao koriscena literatura.
literatesa literatesa 10:02 17.08.2022

Re: Preterao

Jeste. I ne sme.
Crkva jeste zatovreni klub i u skladu sa svojim dogmama može da iznese stav u vezi prajda ali ne sme da dozvoli da ovakvi poput Nikanora pozivaju na krvoproliće. Niti je ljudski niti je u skladu sa hrišćanstvom.

Sveštenik na propovedi izjavljuje kako bi da ima oružje izašao i suprotstavio se oružjem onima koji drugačije razmišljaju ili se drugačije ponašaju. To je nenormalno.

Pre neki dan u rijalitiju (i bukvalno jer urednica koja je zadužena za tu emisiju u kojoj se često pominju tradicionalne vrednosti, porodica, pravoslavlje i braća Rusi je bila glavna u nekoliko sezona najprizemnijeg mogućeg rijalitija koji je promovisao dorgu i nasilje) koji se bavi agresijom na Rusiju u anketi pitaju neku slučajnu prolaznicu na ulici koja kaže da svi na svetu trebaju da budu pravoslavci jer smo mi najbolji a ako treba onda i silu možemo da upotrebimo.

Sve smo sjebaniji.

Gedžo, zatečena sam dobrim komentarom.
angie01 angie01 10:07 17.08.2022

Re: Preterao

sta bih dodala,...ta fotka ima los kontrast i zbog toga je moguce da daje pogresanu perspektivu,...ne znam da li si cuo za predrenesansnog slikara Mazaca, koji je oslikao kapelu Brankaci u Firenci i koristio novu tehniku u slikarstv- chiaroscuro-izrazito jak kontrast svetla i senki i tako dobijao iluziju dubine i prostora,...do tada su slike delovale dvodimenzionalno,...bila sam u toj kapeli kada se rekonstruisala,... videla njegovu fresku Poreski novcic, gde su svi likovi naslikani u istoj ravni, al im koriscenje ove tehnike daje perspektivu u prostoru.
pecaros pecaros 12:03 17.08.2022

Re: Preterao

benedykt

Pokušavali ljudi da odrade to isto, pravili jedno stotinu i pedeset različitih fotografija iz svih mogućih uglova, udaljenja i visina fotoaparata ali im avaj ništa od te tvoje simplifikacije sa linijama perspektive nije uspelo iz nekog razloga.


Znam ja iz kog razloga.

Nisam džabe već spominjao ravnozemljaše u ovom kontekstu. I oni bezrezervno veruju da su u pravu, nudeći pritom hrpu "dokaza" do kojih su dobrim delom došli, gle čuda, eksperimentalnim metodama. E sad - možeš da zamisliš kako izgledaju ti eksperimenti koji "dokazuju" nešto sumanuto.

Konkretno, gledao sam (na YT) kako na Balatonu laserom dokazuju da zrak sve vreme ide paralelno sa površinom vode, u čamcu punom ljudi koji se stalno muvaju, čamac se ljulja, fokus lasera sve slabiji kako se udaljavaju, sve teže ga je na'vatati, verovatno pomažu i oni sa obale pomeranjem lasera, ali, dokazali su. To je bilo bolje od crtanih filmova...

Ukratko, siguran sam da je ekipa koja je pokušavala da rekonstruiše situaciju u kojoj je nastala fotografija učinila sve da izbegne svaku poziciju koja bi vodila ka nepovoljnom ishodu za "njihovu stvar". A desetak centimetara pomeranja aparata ovamo ili onamo može biti presudno.

Ali, o čemu mi pričamo? Pa sve je lako utvrditi sa same fotografije. na onoj drugoj slici se vide cela vrata, kvaka je negde malo niže od njihove polovine, dakle vrata su visoka oko 230cm, kvaka je Švabi negde oko pojasa, čovek je normalne visine, od šapke do visine dovratka ima oho-ho (dosta pomaže ona druga fotka).

Uz koju liniju olovkom po slici moglo bi se sve prilično precizno utvrditi.

Što se više odmičeš ta vrata su sve vidljivija, kao na onoj originalnoj slici gde je samo Kalabić, ali je onda ugao gledanja sasvim drugačiji nego na toj fotografiji gde su samo njih trojica. U prevodu, neko je zatamnio deo gde su vrata, i postavio tu naknadno Wrede-a, ali da je malčice omašio proporciju u odnosu na ovu trojicu.


To su dupla vrata, ova druga ne mogu biti vidljiva jer su otvorena prema unutra. Švaba stoji u vratima ili koji centimetar ispred. Na fotografiji su vidljive samo površine direktno izložene spoljašnjem osvetljenju, sve ostalo je zift crno. Nema nijansi. Otuda i cela pojava Nemca izgleda prilično pljosnato - nikakvih detalja nema u dubinu, osim čistog anfasa. Razume se da je pogled u unutrašnjost prostorije, iza njega, potpuno taman.

Meni liči da je ova fotografija kopija kopije, a da je kopiranje rađeno fotografisanjem fotografije. Otuda slaba rezolucija i visoki kontrast.
benedykt benedykt 14:07 17.08.2022

Re: Preterao

pecaros


Ukratko, siguran sam da je ekipa koja je pokušavala da rekonstruiše situaciju u kojoj je nastala fotografija učinila sve da izbegne svaku poziciju koja bi vodila ka nepovoljnom ishodu za "njihovu stvar". A desetak centimetara pomeranja aparata ovamo ili onamo može biti presudno.

Meni liči da je ova fotografija kopija kopije, a da je kopiranje rađeno fotografisanjem fotografije. Otuda slaba rezolucija i visoki kontrast.

Naprotiv, ubili su se da nađu originalnu poziciju svih učesnika tj njih trojice, Wredea i fotografa. Jedina opcija u kojoj ti imaš da onaj iza kod vrata toliko izviruje je fotograf na deset metara udaljenosti a to prosto nije bio slučaj sudeći po fotografiji. Pazi, da nisam pratio pro-contra raspravu sa sve vraćanjem na lice mesta pet puta po novi set fotografija sa novim uputstvima, pa kao hajde. Nebitno, presipamo iz šupljeg u prazno, tj složismo se da se ne slažemo. Bilo je uživanje raspravljati ma koliko se ne slagali u svakom slučaju…
pecaros pecaros 14:46 17.08.2022

Re: Preterao

benedykt

Naprotiv, ubili su se da nađu originalnu poziciju svih učesnika tj njih trojice, Wredea i fotografa. Jedina opcija u kojoj ti imaš da onaj iza kod vrata toliko izviruje je fotograf na deset metara udaljenosti a to prosto nije bio slučaj sudeći po fotografiji.


Ne razumem kako da razumem...
Imaš tri tipa čije glave pokrivaju scenu do visine nešto iznad kvake (nekih 130-140cm) i ti sada tu (na fotografiju kakva jeste, ne treba fotograf da se izmiče) ne možeš da smestiš čoveka normalne visine koji će toliko da izviruje? Da ti pomognem - čovek visine 180cm će da izviruje 40-50cm svoje visine. Prosto, zar ne?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:01 17.08.2022

Re: Preterao

bene_geserit
Ja ne verujem da nijedan normalan roditelj od svoje dece očekuje da služe za priplod

Zbunio si se, šta je normalno ne određuje onih 1% idiota koji su srećni kad im deca odseku onu stvar, sve samo da budu srećna, već onih 99% koji žele da dobiju unuke.


Roditelj koji je srećan kad mu je dete srećno teško da može da se proglasi za idiota. Trandže ne određuju meni šta je normalno nego se bore za svoje mesto pod suncem, uglavnom da ne može da ih šikanira svaka zatucana budala sa promajom u glavi. A te promena pola bukvalno spašavaju život toj deci, zato ih i rade, ali ti o tome verovatno ne znaš mnogo nego kenjaš ovde ko neki zatucani ispijač piva ispred dragstora.
gvozden1 gvozden1 18:42 17.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Može šta god hoće, dok ne krši zakon.
Baš kao i ti i ja, jer i on je građanin kao i mi.

Daj Gvozdene ne prosipaj se po blogu, neprijatno je.

U čemu je problem?

To što je pop, to mu uskraćuje neka prava?

Ja smem da kažem da mi se pederi gade, a gade mi se, a pop ne sme jer je pop?

Da ti objasnim, pred zakonom su svi isti, i svi imaju jednaka prava, popovi i svi ostali.

I tu se stavlja tačka.

Ako je ovaj vladika neki zakon prekršio, na sud brate, pa dokazuj.

Drugačije niti ide, niti bi smelo da ide.

A da li će ga njegova organizacija kazniti jer je, ako je, prekršio neki njihov unutrašnji kodeks, to ostavite njima, a vama je slobodno da o toj organizaciji sudite na osnovu postupanja.

Samo se nemojte prtljati u prava pojedinaca, pa makar oni i vladike bili.

Posebno ne vi kojima trebaju njihove usluge.

Sloboda popovima!
gvozden1 gvozden1 18:58 17.08.2022

Re: Preterao

od vas bi Nedićevci i to sa ubeđenjem nekada bili. T

Ali bez ikakve dileme.

To je taj profil.

Bez principa, samo da se uklope u trenutni trend.
softelectronics_e softelectronics_e 13:06 14.08.2022

Slova (i znakovi)

LGBTQ+

Šta je ovo na kraju - Q+?
To će, izgleda, ići do kraja alfabeta.
Jaril Jaril 13:18 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Има и дужих акронима

+ (плус) на крају значи 'и остали'

Сексуалност и родност су супер богате категорије, па се покушава да се обухвати целокупност људског искуства. Отуд стално додавање слова.
predatortz predatortz 13:22 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Jaril
Има и дужих акронима

+ (плус) на крају значи 'и остали'

Сексуалност и родност су супер богате категорије, па се покушава да се обухвати целокупност људског искуства. Отуд стално додавање слова.


Razdvojimo seksualnost od rodnosti.
Priroda i nauka poznaju dva roda.
softelectronics_e softelectronics_e 13:23 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Jaril
Има и дужих акронима

+ (плус) на крају значи 'и остали'

Сексуалност и родност су супер богате категорије, па се покушава да се обухвати целокупност људског искуства. Отуд стално додавање слова.

Čekaj!
Pa to ostali može da se odnosi i na nepedere i nepederke.
Mislim, čemu to trpanje u isti koš svega?
Jaril Jaril 13:39 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

softelectronics_e
Jaril
Има и дужих акронима

+ (плус) на крају значи 'и остали'

Сексуалност и родност су супер богате категорије, па се покушава да се обухвати целокупност људског искуства. Отуд стално додавање слова.

Čekaj!
Pa to ostali može da se odnosi i na nepedere i nepederke.
Mislim, čemu to trpanje u isti koš svega?


Обично се мисли на мањинске групе - нехетеро и атипичних родова. А то што се трпа све у исти кош је зато што је мање важно педатно раздвајање различитих сексуалности и различитих родова, већ је у првом плану питање људских права и људског достојанства.

С тим што, ја да се питам, ја бих и стрпао све у исти кош. Јер ми људи смо много више исти него што смо различити. Али то је сад неки мој лични приступ култури.
Jaril Jaril 13:50 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

predatortz
Jaril
Има и дужих акронима

+ (плус) на крају значи 'и остали'

Сексуалност и родност су супер богате категорије, па се покушава да се обухвати целокупност људског искуства. Отуд стално додавање слова.


Razdvojimo seksualnost od rodnosti.
Priroda i nauka poznaju dva roda.


Опет отвараш супер интересантну тему. Само је ово опет толико прешироко да би нам требало преко двадесет блогова да истресемо питања као што су: Шта је природа? Шта је наука? Шта је род? Шта је пол? Шта је сексуалност? Шта је сексуална орјентација? Да ли сексуалност мора бити на нивоу орјентације и идентитета или може бити само на нивоу понашања? (Ово последње се показало као врло контроверзна тема.) ...

Мејнстрим научни одговори су да су пол и род одвојени појмови. Према најчешћој дефиницији пола која се данас чује (заснованој на хромозомима) постоји шест полова. А род је друштвена категорија којом се пол пакује у друштвено понуђену форму. И постоји тушт и тма родова. При чему су и два најчешћа рода - мушкарац и жена, унутар себе врло разнолике категорије, јер различити мушкарци различито схватају мужевност и различите жене различито схватају женственост. Родне категорије које друштво нуди се различито преламају кроз сваког од нас.

predatortz predatortz 13:58 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Шта је род? Шта је пол?


Išao sam neprecizno.
Pol je činjenica, naučna i očigledna. Ima svoje primarne i sekundarne odlike, koje ga definišu.

Rod je, do skoro, bio upotrebljavan u istom kontekstu, pa ta dva pojma većina još uvek upotrebljava za on što je pol.

Rod je danas sociološki konstrukt i u njega se trpa sve i svašta, i koliko vidim bezgranično će se širiti.

Kao što je sociološki konstrukt samac, samica, oženjen, udata, razveden, razvedena...
Ali se kroz sve te izraze protežu dva pola, koja su jedina biološka činjenica za najveći broj živih bića na planeti (imamo hermafrodite, ali tek kao izuzetak koji potvrđuje pravilo).
docsumann docsumann 14:03 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Pol je činjenica, naučna i očigledna. Ima svoje primarne i sekundarne odlike, koje ga definišu.


interseksualnost i transeksualnost su takođe (biološke) činjenice
predatortz predatortz 14:10 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
Pol je činjenica, naučna i očigledna. Ima svoje primarne i sekundarne odlike, koje ga definišu.


interseksualnost i transeksualnost su takođe (biološke) činjenice


Sve što postoji u prirodi je činjenica i ja to ne sporim.
Jaril Jaril 14:36 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Ali se kroz sve te izraze protežu dva pola, koja su jedina biološka činjenica za najveći broj živih bića na planeti (imamo hermafrodite, ali tek kao izuzetak koji potvrđuje pravilo).


Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.


interseksualnost i transeksualnost su takođe (biološke) činjenice


Има један крајње левичарски јутјубер, природњак који исто тврди да је трансродност природна категорија, а не социјални конструкт, јер мора да буде резултат неуронске активности у мозгу.

Али се прича забибери схватањем да је сва наука огроман систем социјалних конструката који не откривају ништа о природи самој, већ научне теорије јесу модели који су резултати научног метода и да их не треба мешати са феноменима самим. Ја ово видим као озбиљан cutting edge од ког ми прошишти мозак.

Када је ономад једна физичарка рекла да не постоји научни метод којим човек може да докаже да други људи и уопште реалност постоје, а други физичари се са тим сагласили - мозак ми експлодирао. :-D

Потпуно удара у границе мог ума.
docsumann docsumann 19:22 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Када је ономад једна физичарка рекла да не постоји научни метод којим човек може да докаже да други људи и уопште реалност постоје, а други физичари се са тим сагласили - мозак ми експлодирао.


pa dobro, to su ona ista pitanja koja još djeca sebi postavljau pri prvim pokušajima kongnitivnih prodora u prirodu svijeta.
no, obično traba da se zavrti poveći krug pa da se s njima ponovo uhvatiš u koštac sad već kao ozbiljan naučnik/naučnica.

zašto baš ja postojim, da li sam samo ja svjestan/stvaran, a sve drugo je moja projekcija (ultimativni solipsizam), zašto ubijamo životinje...
bene_geserit bene_geserit 21:44 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

zašto ubijamo životinje

Zato što su ukusne i odličan izvor proteina i masnoća.
docsumann docsumann 21:49 14.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

bene_geserit
zašto ubijamo životinje

Zato što su ukusne i odličan izvor proteina i masnoća.


i ljudi su...
bene_geserit bene_geserit 06:21 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
i ljudi su...

Ukusni?
docsumann docsumann 06:37 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

bene_geserit
docsumann
i ljudi su...

Ukusni?


tako kažu...

a za životinjske predatore tipa tigar i lav, toliko su ukusni, da kad pomenute zverke jednom ćopnu čovjeka, nadalje traže samo ljudetinu.
nikvet pn nikvet pn 13:10 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
toliko su ukusni, da kad pomenute zverke jednom ćopnu čovjeka, nadalje traže samo ljudetinu


Није то због укуса него због лакоће улова. Плен спор, неопрезан, не боде-рита-уједа; ручак лаганица.
docsumann docsumann 14:10 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Није то због укуса него због лакоће улова.


a možda ima nekaj i u aromi
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:41 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.

Да ли то што неки људи могу да левитирају, значи да је Њутнов закон гравитације социјални конструкт?
Jaril Jaril 16:12 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

principessa_etrusca
Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.

Да ли то што неки људи могу да левитирају, значи да је Њутнов закон гравитације социјални конструкт?

Не разумем. Каква левитација? А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена. Треба ми појашњење да бих разумео коментар.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:14 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

bene_geserit
zašto ubijamo životinje

Zato što su ukusne i odličan izvor proteina i masnoća.


Mom drugaru sa posla je kardiolog rekao: "If it tastes good, spit it out!".


crossover crossover 18:27 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Jaril
А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена.


Klasična mehanika je zasnovana na društvenom dogovoru. Ok.
Jaril Jaril 18:59 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

crossover
Jaril
А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена.


Klasična mehanika je zasnovana na društvenom dogovoru. Ok.


Договор је мало непрецизна реч. Најпрецизније: Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.
docsumann docsumann 19:12 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu
crossover crossover 20:15 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu


Ovaj tvoj princip je prilično neodređen. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:21 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

softelectronics_e
LGBTQ+

Šta je ovo na kraju - Q+?
To će, izgleda, ići do kraja alfabeta.

Не брини, неће јер Q је почетно слово queer (што покрива све осим хетеросексуалаца), али све чешће се то Q сматра да представља у скраћеници реч questioning, што би значило ”још истражујем”. За сваки случај ту је и + ако искрсне још нешто.

Следећи видео сам већ качила. Мис Кимберли, транс жена, иначе моја познаница, говори овде, између осталог, о трансфобији гејева, а окачићу и један где пева.





docsumann docsumann 20:22 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

crossover
docsumann
Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu


Ovaj tvoj princip je prilično neodređen. :)


dovoljno neodređen
crossover crossover 20:30 15.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
crossover
docsumann
Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu


Ovaj tvoj princip je prilično neodređen. :)


dovoljno neodređen


Ha,ha, imaš pravo. Ili nemaš.
bene_geserit bene_geserit 03:22 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

a za životinjske predatore tipa tigar i lav, toliko su ukusni, da kad pomenute zverke jednom ćopnu čovjeka, nadalje traže samo ljudetinu.

Znaš da su nekim našim ljudima iz Srbije, tamo negde početkom 80-tih mislim (ne sećam se baš tačno kad), bili na safariju u Africi, lavovi pojeli decu (sina i ćerku) tinejdžere jer su se zajebavali noću gde nisu trebali. To mi je pričao otac nekog drugara, njihovi prijatelji u pitanju. Posle se valjda ispostavilo da su neki komunjarski funkcioneri (a i ko bi imao pare tada da ide na safari) pa mi je to smanjilo empatiju.

A usput, sledeće godine može da dođe do ozbiljnog nedostatka hrane na svetskom nivou.
Suše svuda redom, kod najvećih izvoznika žitarica, posebno kod Francuza (koji su tu negde kao Ukrajinci po izvozu žitarica, tj. u prvih 5-6 izvoznika) i ovde kod nas u SAD (koji smo tu negde kao Rusi, tj. najveći izvoznik), a i kod Nemaca (koji su u prvih 10 izvoznika).
Ne znam kako je u Srbiji, ali ćale mi se žalio kako mu je skoro sve pogorelo u bašti, iako se ubio od zalivanja. A vodu pumpa ručno, kad god mu ponudim da to nešto mehanizujemo kaže to mu je vežba nije poenta koliko će bašta rodi.
Uz to i ta frka sa cenom veštačkog đubriva, dakle opet umanjeni prinosi.
Naravno rat u Ukrajini takođe.
Sve u svemu ako si Egipćanin ili Avganistanac ili Nigerijac ili Indonežanin ili Alžirac ... može da bude prilično nezgodna 2023. Ko zna možda ljudetina bude na ceni.

docsumann docsumann 05:10 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Ko zna možda ljudetina bude na ceni.


literatesa literatesa 05:17 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

A usput, sledeće godine može da dođe do ozbiljnog nedostatka hrane na svetskom nivou.
Suše svuda redom, kod najvećih izvoznika žitarica, posebno kod Francuza (koji su tu negde kao Ukrajinci po izvozu žitarica, tj. u prvih 5-6 izvoznika) i ovde kod nas u SAD (koji smo tu negde kao Rusi, tj. najveći izvoznik), a i kod Nemaca (koji su u prvih 10 izvoznika).
Ne znam kako je u Srbiji, ali ćale mi se žalio kako mu je skoro sve pogorelo u bašti, iako se ubio od zalivanja. A vodu pumpa ručno, kad god mu ponudim da to nešto mehanizujemo kaže to mu je vežba nije poenta koliko će bašta rodi.
Uz to i ta frka sa cenom veštačkog đubriva, dakle opet umanjeni prinosi.
Naravno rat u Ukrajini takođe.
Sve u svemu ako si Egipćanin ili Avganistanac ili Nigerijac ili Indonežanin ili Alžirac ... može da bude prilično nezgodna 2023. Ko zna možda ljudetina bude na ceni.

Lijepo,

I da su Amerikanci od Rusa kupili đubrivo, prije neki dan.
softelectronics_e softelectronics_e 09:07 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
Када је ономад једна физичарка рекла да не постоји научни метод којим човек може да докаже да други људи и уопште реалност постоје, а други физичари се са тим сагласили - мозак ми експлодирао.


pa dobro, to su ona ista pitanja koja još djeca sebi postavljau pri prvim pokušajima kongnitivnih prodora u prirodu svijeta.
no, obično traba da se zavrti poveći krug pa da se s njima ponovo uhvatiš u koštac sad već kao ozbiljan naučnik/naučnica.

zašto baš ja postojim, da li sam samo ja svjestan/stvaran, a sve drugo je moja projekcija (ultimativni solipsizam), zašto ubijamo životinje...

Zašto ubijamo biljke?
Pravda za biljke!
Nije lako biti biljka!
softelectronics_e softelectronics_e 09:08 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Jaril
principessa_etrusca
Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.

Да ли то што неки људи могу да левитирају, значи да је Њутнов закон гравитације социјални конструкт?

Не разумем. Каква левитација? А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена. Треба ми појашњење да бих разумео коментар.

Gluposti!
Znaš li neku drugu frazetinu?
Jebo vas socijalni konstrukt.
softelectronics_e softelectronics_e 09:10 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu

Eeeeee, do kurca!
literatesa literatesa 09:12 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Znaš li neku drugu frazetinu?

cc
svarog svarog 10:27 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
bene_geserit
zašto ubijamo životinje

Zato što su ukusne i odličan izvor proteina i masnoća.


i ljudi su...


ne samo što su (smo) ukusni nego još i climate friendly
benedykt benedykt 13:08 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
Наука је колективни процес производње конструката (теорија, модела, хипотеза...) коришћењем научног метода.


a sve u okviru važeće naučne paradigme kao metakontekstu

Ja bih pre rekao važeća naučna paradigma kao metanarativ ali dobro može i tako…
benedykt benedykt 13:19 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Jaril
principessa_etrusca
Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.

Да ли то што неки људи могу да левитирају, значи да је Њутнов закон гравитације социјални конструкт?

Не разумем. Каква левитација? А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена. Треба ми појашњење да бих разумео коментар.

Jedno pozitivno brojanje za tebe, jer sam zaista bio ubeđen da će ovaj detalj ostati neprimećen tj odustao od pisanja svog komentara da se ne bi zavlačili u meandre. Potpuno tačno dakle, Njutnov zakon gravitacije je najobičniji socijalni konstrukt. Ta aproksimacija, odnosno simplifikovanje prirodnog fenomena koji se ne razume u potpunosti se najbolje vidi na primeru tzv gravitacione konstante koja se usvaja da bude takva kakva jeste tj da empirijski povezuje u smislenu celinu ono što je Njutn zaključio o sili gravitacije. Zašto je vrednost te konstante kao i svih ostalih empirijski dobijenih konstanti baš tolika, reći će verovatno neke nove teorije a.k.a. novi socijalni konstrukti…
Jaril Jaril 15:27 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

softelectronics_e
Jaril
principessa_etrusca
Да мало закомпликујем - и "правило" и "изузетак" су социјални конструкти које намећемо природи.

Да ли то што неки људи могу да левитирају, значи да је Њутнов закон гравитације социјални конструкт?

Не разумем. Каква левитација? А Њутнов закон гравитације јесте социјални конструкт који нам служи као објашњење природног феномена. Треба ми појашњење да бих разумео коментар.

Gluposti!
Znaš li neku drugu frazetinu?
Jebo vas socijalni konstrukt.


Чему брукање и самопонижавање?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:53 16.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Ne znam kako je u Srbiji, ali ćale mi se žalio kako mu je skoro sve pogorelo u bašti, iako se ubio od zalivanja. A vodu pumpa ručno, kad god mu ponudim da to nešto mehanizujemo kaže to mu je vežba nije poenta koliko će bašta rodi.


E, i moj ćale je onako mator i po najvećoj onoj vrućini, kad su najavili valjda 46C u Beogradu, ali bilo samo 42 iil tako nešto, išao da zaliva paradajz i drugo osetljivo bilje u Krnjači, da ne skapa. Njemu je svaka godina ona kad počinje glad i kad će se taj trud koji ulaže isplatiti. Doduše, bio je pametan pa je odlazio prvim jutarnjim autobusima (nema više vozačku dozvolu, suviše je mator da vozi) dok je napolju još bio mrak, i vraćao se kući do osam, tako da je izbegao da pandrkne negde od toplotnog udara (mada su ti naši matorci dosta žilavi). A i on isto zaliva ručno, i vodu vuče na bicikli iz baze, naše stare kuće jedno par km od bašte, jer su mu lopovi ukrali pumpu sa bunara, posle i one cevi za navodnjavanje, ali nisu mogli da ih iznesu cele iz nekog razloga nego pokušali da ih slome, ali nisu uspeli, pa ih je ćale jedno jutro zatekao u krošnjama jabuka i kajsija, valjda su lopovi koristili deblje granje kao polugu, ali nisu uspeli, odneli samo kraće cevi, ove duže iskrivili, pa je ćale i to odneo na otpad.
cmix909 cmix909 10:52 17.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

docsumann
bene_geserit
docsumann
i ljudi su...

Ukusni?


tako kažu...

Marko Polo (mozda uz pomoc Rustičela iz Pize) opisuje medicinsku praksu u jednom kraljevstvu tamo negde oko Sumatre. I u tom kraljevstvu bolesnike bi pregledao врач. No, posto je on prezirao farmakologiju, pacijenta bi ili otpustao da se sam snađe ili bi pozivao odeljenje za eutanaziju, pa bi neizlecivog ubrzo pridavili. Potom bi se okupili svi rođaci, skuvali ga i izjeli do preko kostiju, sto ce reci da bi smazali i svu srz iz njih. Ne zbog njenog ukusa ili proteina i vitamina, nego da se iz te srzi ne bi izlegli crvi. Logicno, kako nema mesa, crvi ce postradati od gladi, a to bi dusu 'umrlog' ucinilo gresnom.
literatesa literatesa 16:32 17.08.2022

Re: Slova (i znakovi)

Marko Polo (mozda uz pomoc Rustičela iz Pize) opisuje medicinsku praksu u jednom kraljevstvu tamo negde oko Sumatre. I u tom kraljevstvu bolesnike bi pregledao врач. No, posto je on prezirao farmakologiju, pacijenta bi ili otpustao da se sam snađe ili bi pozivao odeljenje za eutanaziju, pa bi neizlecivog ubrzo pridavili. Potom bi se okupili svi rođaci, skuvali ga i izjeli do preko kostiju, sto ce reci da bi smazali i svu srz iz njih. Ne zbog njenog ukusa ili proteina i vitamina, nego da se iz te srzi ne bi izlegli crvi. Logicno, kako nema mesa, crvi ce postradali od gladi, a to bi dusu 'umrlog' ucinilo gresnom.

Nevoljno sam preporučila, neka pisanja stvarno nema smisla samo preporučiti.

Na gladan stomak. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana