Budućnost

(NE)podnošljiva lakoća izbora...

Filip Mladenović RSS / 29.08.2022. u 20:25

Od 1835. godine, kada je usvojen prvi Sretenjski Ustav, pa do sada, a to je tokom 187 proteklih godina, Srbija je promenila čak 13 ustava, u proseku na svakih 14 godina!?
Da ironija bude veća, od dana usvajanja bilo kog ustava, od 1835. do danas - taj ustav je odmah kritikovan od preovladjujućeg dela javnosti.
Ali, ovo nije blog o inflaciji srpskih ustava, već o neophodnosti velike promene, da ne kažem velikog praska u spoljnoj i u unutrašnjoj politici države Srbije.

Kao što srpske elite (akademska, politička, medijska, crkvena, vojno-policijska) nisu shvatile i prihvatile epohalni značaj pada berlinskog zida 1989. godine, sada se ponavlja ista greška, od kada je započela agresija zločinačkog Putinovog režima na Ukrajinu.

Čini se da se jedna te ista greška stalno i štetno ponavlja, od proširenja i sticanja državne nezavisnosti Srbije nakon Berlinskog kongresa 1878. godine.

Ta uporna, fatalna greška se ogleda u zameni teza: najpre treba rešiti nacionalno pitanje, pa tek onda demokratsko!

Kao ilustraciju ove fatalne greške izdvajam ispovest Nikole Pašića: "Nacionalna sloboda celog srpskog naroda bila je za mene veći i jači ideal no što je bila građanska sloboda Srba u Kraljevini".

Drugim rečima, nacionalnoj politici moraju se žrtvovati svi lični interesi i ona dolazi pre definitivnog unutrašnjeg uređenja društva i države Srbije.

Drugi, na žalost manjinski politički stav, zagovarao je izgradnju moderne, demokratske, pravne države Srbije, kao uslov svih uslova i za rešavanje srpskog nacionalnog pitanja na Balkanu. Tako liberal Vojislav Marinković još 1902. godine upozorava: "Srbija mora da se opredeli, ili će biti Turska i Pijemont ili Švedska, Danska i Norveška. Ako hoćemo norveške škole i danske institute, onda treba da izbegnemo vojne troškove. Ako hoćemo da vidimo ostvarenje nacionalne politike, onda treba od ove zemlje da napravimo vojni logor!"

Takodje, i srpski socijaldemokrati daleke 1908. ponovo upozoravaju: "Iluzija Velike Srbije koštala nas je kao svetog Petra kajgana. Ta nam je iluzija sprečila da se privredno i kulturno dovoljno razvijemo, ona nam je prosvetu žrtvovala kasarni, ona nas je uljuljkivala šupljim nadama, koje su nas stale mnogo, premnogo."

Prošlo je, evo, 114 godina od ovog prosvetljujućeg apela, ali se na nesreću Srbije i njenog gradjanstva skoro ništa nije promenilo. I dalje su nacionalizam i jalovi san o teritorijama opsesivna tema i režima i većeg dela opozicije, kao i svih navedenih srpskih elita. Pitanja podele vlasti, nezavisnih institucija, parlamenta kao zakonodavne ustanove, slobode medija, poštovanja ustava, ekonomskog prosperiteta... i dalje su u dubokoj senci nacionalnog pitanja transponovanog iz XIX veka u XXI vek!

Odgovore na ovaj fatalno pogrešan odnos srpskih elita prema realnosti i istorijskim prelomnim trenucima pruža i upravo objavljena knjiga Milovana Djilasa "RASPAD i RAT, Dnevnik, 1989-1995."

Posebno zanimljiv deo dnevnika odnosi se na razgovore sa "prvacima" srpskog nacionalizma, Dobricom Ćosićem, Matijom Bećkovićem i Borislavom Mihajlovićem Mihizom i njihovo prihvatanje i tumačenje katastrofe srpskog nacionalizma na kraju XX veka.

Najintenzivnije razgovore Milovan Đilas je vodio sa pesnikom Matijom Bećkovićem i romanopiscem Dobricom Ćosićem (u uzajamnim kućnim posetama, gotovo svakodnevnim telefonskim pozivima, šetnjama...).

Đilas se politički razlikuje i od jednog i od drugog, ali sa obojicom razgovara:
„Matija je čvrsto nacionalno i monarhijski orijentisan (13. april 1991.). "Ali, on ima i drugu stranu, saoseća sa patnjama drugih, samim tim što se užasava slika i ovoga rata. Samo mu idejnost smeta da sagleda golotinju istine."

A što se tiče Dobrice Ćosića, Milovan Djilas u svom dnevniku istinito zaključuje: "Ćosićeve ideje o državnom jedinstvu srpskog naroda ideje su XIX veka."

Milovan Đilas bio je uveren da je upravo to odredilo Ćosićeve političke prioritete posle 1980. godine: prvo rešenje srpskog pitanja kao državnog pitanja, a zatim demokratija. Na istom tragu je i potreba Dobrice Ćosića za vlašću. Ali i njegovo neprihvatanje poraza velikodržavne politike. Milovan Đilas piše: „Dobrica Ćosić se nije pomirio sa porazom kada je svrgnut da niko nije digao glas za njega. Ni predsednikovanje mu nije uspelo. Kontradiktorni govori, forme bez podrške. To pokazuje vitalnost, ali ne i dubinu i visinu - biti iznad svega. Naprotiv, Dobrica Ćosić je nastojao da generacijama koje dolaze ostavi zaveštanje. Na Skupštini Republike Srpske na kojoj je raspravljano o Vens-Ovenovom planu, podsetio je poslanike da je on tvorac paradigme o Srbima dobitnicima u ratu - gubitnicima u miru. Posle poraza velikodržavne srpske politike u ratovima devedesetih godina, Dobrica Ćosić "unapredjuje" ovu paradigmu: ono što nismo uspeli u ratu, nastavimo drugim sredstvima u miru."

Ovo Ćosićevo prokletstvo živi i danas: Srbija status quo, susedne države u statusu pripravnosti.

Dobrica Ćosić nije imao intelektualnu i moralnu snagu Milovana Đilasa, ali ni snagu recepcije i samorecepcije Borislava Mihajlovića Mihiza, srpskog intelektualca, jednog od mnogih promotera srpske velikodržavne politike. Suočen sa razmerama katastrofe do koje je dovela ova pogrešna i pogubna politika, napravio je njen bilans. Svestan značaja tog bilansa, upravo zbog strane sa koje dolazi, Milovan Đilas je u svom "Dnevniku 1989-1995" citirao Mihiza više nego bilo koga drugog od svojih brojnih sagovornika.
U belešci sačinjenoj 9. oktobra 1994. godine, Milovan Đilas opširno citira razgovor sa Mihizom, kome je prisustvovao i Matija Bećković:
„Žali se na depresiju: veoma mi ga je žao. Čestit, inteligentan, za razliku od Dobrice - više demokrata, nego nacionalista... U toku diskusije, Mihiz je isticao sa svom svojom brilijantnom rečitošću da je rat izgubljen i da to treba što pre uvideti: da se nacionalizam srpski pokazao neuspešan. I mi smo, ja i ti (Matija), mi smo takođe krivi. Obilazili samo Bošnjake i Krajišnike, savetovali, podsticali, sve je pogrešno od početka! I sva naša istorija je naduvana, netačna... tukli Nemce u dva svetska rata - koješta! Da Vatikan mrzi nas zbog pravoslavlja - koješta! A što ne mrzi Grke i Bugare? ... Genocida ima kod Njegoša! To treba priznati. Užasavao se zločina Srba u BiH. Ostaće sramota na Srbima: kako se oprati? Nemci su se pokajali, zato ih i prihvataju. I mi bi morali... Ti (Matija) misliš da je Milošević dijabolična ličnost! Koješta! On je mali, jadni političar, kome su prilike išle na ruku i znao je da ih iskoristi... I orijentacija na Rusiju, nacionalističku - katastrofalna pogreška!"

Da zaključim: ako već duže od 150 godina srpske elite ponavljaju istu grešku, pri čemu država Srbija i njeno gradjansto nižu poraz za porazom, zašto se već jednom ne proba drugačije: demokratija iznad nacionalnog pitanja, pravna država Srbija iznad nacionalnih snova, podela vlasti iznad populizma, životni standard iznad "srpskog sveta", Evropska Unija i NATO iznad Rusije!?

Prestanimo da se više ponašamo u duhu one poznate narodne poslovice: "Bolje poznato zlo, nego nepoznato dobro!" Ili: "Ko hoće - nadje način, ko neće - nadje razlog!"

Atačmenti



Komentari (302)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 08:03 01.09.2022

Re: Избор?

Zašto nikad neće biti snimljen film, po istinitom događaju, u kom vod muslimanskih vojnika u Sarajevu, do smrti siluje dvanaestogodišnju srpsku devojčicu?
Ili o ritualnom odsecanju glava sarajevskim Srbima, civilima, na Kazanima i bacanju obezglavljenih tela u ambis, a sve uz pokliče Allahu?


To je pitanje za nas ne za njih. Oni rade svoj poso. Šta radimo mi?

I zašto tako?

I dokle tako?

I u krug.
predatortz predatortz 08:06 01.09.2022

Re: Избор?

solo
Zašto nikad neće biti snimljen film, po istinitom događaju, u kom vod muslimanskih vojnika u Sarajevu, do smrti siluje dvanaestogodišnju srpsku devojčicu?
Ili o ritualnom odsecanju glava sarajevskim Srbima, civilima, na Kazanima i bacanju obezglavljenih tela u ambis, a sve uz pokliče Allahu?


To je pitanje za nas ne za njih. Oni rade svoj poso. Šta radimo mi?

I zašto tako?

I dokle tako?

I u krug.


Ne, grešiš...

Baš je pitanje za autora, Slovenca. Odakle ta potreba da izmišljenim događajem satanizuješ Srbe?

Edit:

A za autora, novinara istraživača, predlog da krene tragom ove vesti. Ima sve, imkena, prezimena, mesto, datum, samo da kontaktira ljude i proveri tačnost.

LICE BRANITELJA SARAJEVA I GRAĐANSKE BOSNE

Pa vidite za kim slinite ovde po Srbiji, braćo drugosrbijanci.



solo solo 08:11 01.09.2022

Re: Избор?

Baš je pitanje za autora, Slovenca. Odakle ta potreba da izmišljenim događajem satanizuješ Srbe?


A šta očekuješ da ti kaže?

Možda mu je Ferdinand bio nešto u rodu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:12 01.09.2022

Re: Избор?

https://youtu.be/6v7nLyBsC1s

I ovaj grozan snimak, kada ruski pisac nasumično puca po Sarajevu iz puškomitraljeza, postavljen je kao ilustracija monstruoznih razmera naopake politike da je srpsko nacionalno pitanje važnije od demokratskog pitanja.

Takodje, vredi spomenuti i ruske i grčke plaćenike, koji nisu plaćali, već su bili plaćeni
za ubijanje bosanskih gradjanki i gradjana.

predatortz predatortz 08:13 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
https://youtu.be/6v7nLyBsC1s

I ovaj grozan snimak, kada ruski pisac nasumično puca po Sarajevu iz puškomitraljeza, postavljen je kao ilustracija monstruoznih razmera naopake politike da je srpsko nacionalno pitanje važnije od demokratskog pitanja.



Imaš u editu nešto o tim po kojim je pucano.
softelectronics_e softelectronics_e 08:16 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Da, te 2030. godine će kopija Kipa slobode biti postavljena na Krimu, u čast oslobodjenja Ukrajine od agresije Putinovog režima.

I kao nagoveštaj prijema Ukrajine u EU 2035. godine.

Bogami, Filipe dobro ti je to što trošiš.
Dobači malo.
softelectronics_e softelectronics_e 08:19 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
https://youtu.be/6v7nLyBsC1s

I ovaj grozan snimak, kada ruski pisac nasumično puca po Sarajevu iz puškomitraljeza, postavljen je kao ilustracija monstruoznih razmera naopake politike da je srpsko nacionalno pitanje važnije od demokratskog pitanja.


Filipe, to znamo.
Vi, papagaji, ste to milion puta ponovili.
Kao da vas neko placa?
Nego, ne komentarišeš Predatortzev post?
Šta?!
To ti nije agenda?
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:32 01.09.2022

Re: Избор?

Niko razuman i niko normalan ne spori da su i u redovima hrvatskog, bošnjačkog i albanskog naroda postojali monstrumi, koji su ubijali, silovali, pljačkali, proterivali... srpske civile.

Svaki od tih zločina i nad srpskim civilima mora biti sudski procesuiran, sa tačno označenim imenima i prezimenima zločinaca!

No, u ovom blogu akcenat je na poraznoj politici srpskih elita u rešavanju srpskog nacionalnog pitanja od 1878. godine do danas i na predlogu da se posle 150 godina ipak nešto promeni u tom rešavanju.

softelectronics_e softelectronics_e 08:39 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Niko razuman i niko normalan ne spori da su i u redovima hrvatskog, bošnjačkog i albanskog naroda postojali monstrumi, koji su ubijali, silovali, pljačkali, proterivali... srpske civile.

Svaki od tih zločina i nad srpskim civilima mora biti sudski procesuiran, sa tačno označenim imenima i prezimenima zločinaca!

No, u ovom blogu akcenat je na poraznoj politici srpskih elita u rešavanju srpskog nacionalnog pitanja od 1878. godine do danas i na predlogu da se posle 150 godina ipak nešto promeni u tom rešavanju.


Pa zašto onda, kao razuman i normalan, ne opisuješ, makar ponekad, stradanje tih srpskih civila ubijanih od hrvatskih, ustaških, balijskih, šiftarskih monstruma?
Kako to da za njih nikada nemaš primera niti dovoljno vremena?
Nije valjda da su oni manje vredni tvoga vremena.
predatortz predatortz 08:42 01.09.2022

Re: Избор?

Niko razuman i niko normalan ne spori da su i u redovima hrvatskog, bošnjačkog i albanskog naroda postojali monstrumi, koji su ubijali, silovali, pljačkali, proterivali... srpske civile.


A, ne! Neće moći ovako!

Hrvati, Bošnjaci i Albanci su imali tamo neke izolovane slučajeve monstruma, a Srbi su imali zločinački plan, nameru?

Pa, neće to baš tako biti!


maksa83 maksa83 08:45 01.09.2022

Re: Избор?

I, na kraju, zašto je taj film, evidentna fikcija i očigledno propagandno smeće, bitan za ovu priču?

Pridružujem se pitanju, Filipe, koj će ti ovo kurac?

Isto tako možeš da okačiš i poslednji Mission Impossible koji počinje pričom o tome kako su Tomu Kruzu (tj. liku superagenta kog tumači) dok se odmarao u Hrvatskoj poslatih šest srpskih agenata ubili ženu, pa ih on sve pobio.
Filip Mladenović Filip Mladenović 08:57 01.09.2022

Re: Избор?

predatortz
Niko razuman i niko normalan ne spori da su i u redovima hrvatskog, bošnjačkog i albanskog naroda postojali monstrumi, koji su ubijali, silovali, pljačkali, proterivali... srpske civile.


A, ne! Neće moći ovako!

Hrvati, Bošnjaci i Albanci su imali tamo neke izolovane slučajeve monstruma, a Srbi su imali zločinački plan, nameru?

Pa, neće to baš tako biti!





Zloba i Franja su imali i dogovor i zločinački plan o podeli Bosne i Hercegovine.

Valjda barem to nije sporno!
predatortz predatortz 09:00 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
predatortz
Niko razuman i niko normalan ne spori da su i u redovima hrvatskog, bošnjačkog i albanskog naroda postojali monstrumi, koji su ubijali, silovali, pljačkali, proterivali... srpske civile.


A, ne! Neće moći ovako!

Hrvati, Bošnjaci i Albanci su imali tamo neke izolovane slučajeve monstruma, a Srbi su imali zločinački plan, nameru?

Pa, neće to baš tako biti!





Zloba i Franja su imali i dogovor i zločinački plan o podeli Bosne i Hercegovine.

Valjda barem to nije sporno!


Alija je, mnogo pre Slobe i Franje, odnosno vakta njihove vlasti, pisao Islamsku deklaraciju. Sloba je tada bio bankarski referent.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:06 01.09.2022

Re: Избор?

To je tačno, ali je potom došlo salvetsko crtanje mapa u Karadjordjevu i realizacija tog zločinačkog plana na terenu.

Prostim uporedjivanjem broja pobijenih, ranjenih i proteranih u Bosni i Hercegovini može se lako i objektivno zaključiti koji narod je bio glavna žrtva etničkih čišćenja i masovnih egzekucija od 1992. do 1995. godine.
predatortz predatortz 09:19 01.09.2022

Re: Избор?

To je tačno, ali je potom došlo salvetsko crtanje mapa u Karadjordjevu i realizacija tog zločinačkog plana na terenu.


Uzrok i posledica!
Alija je sedamdesetih pisao političku agendu, koju je SDA devedesetih krenula da provodi.
Po toj agendi, oni su Bosnu videli kao zemlju u kojoj vlada politički islam i u kojoj bi hrišćani, dakle Srbi i Hrvati, imali da odu, budu ubijeni ili budu raja.

Što te onda čudi srpski i hrvatski odgovor na takvu agendu, po kojoj bi matice Hrvata i Srba učinile sve da islamizaciju zemlje, čiji sunarodnici tamo imaju status konstitutivnih naroda, zaustave?




Prostim uporedjivanjem broja pobijenih, ranjenih i proteranih u Bosni i Hercegovini može se lako i objektivno zaključiti koji narod je bio glavna žrtva etničkih čišćenja i masovnih egzekucija od 1992. do 1995. godine.



Ne valja ti matematika!
Ali uopšte ne valja!

Prte rata, etnički sastav BiH je izgledao ovako (izvor je zvaničan rezultat popisa iz 1991.):

Muslimani 43,65%
Srbi 31,38%
Hrvati 17,31%
Jugosloveni 5,49%
Ostali 2,14%

Nakon rata, po popisu sprovedenom 2013. (nije bilo ranijih popisa):


Bošnjaci (ex muslimani) 1.769.592 (50,1%)
Srbi 1.086.733 (30,8%)
Hrvati 544.780 (15,4%)
ostali: 130.054 (3,7%)

Sad ti meni objasni, kako neko nad kim je počinjen genocid može da ima porast u broju stanovnika u odnosu na ostalu populaciju, a onaj koji je genocid navodno počinio ima pad?







Filip Mladenović Filip Mladenović 09:47 01.09.2022

Re: Избор?

Od 1992. do 1995. u Bosni i Hercegovini je zbog rata stradalo 105.000 osoba.

Po nacionalnoj strukturi najviše je stradalih Bošnjaka, više od 68.000, potom Srba, skoro 23.000, Hrvata oko 9.000 i 5.000 ostalih.

Takodje, od 2,3 miliona proteranih, najveći broj se odnosi na pripadnike bošnjačkog naroda.
milisav68 milisav68 09:50 01.09.2022

Re: Избор?

solo


Dakle logično pitanje.

Jel' prvo bila fukara pa se nazvala komunistima ili su bili prvo komunisti pa postali fukara?

Vrlo je bitno.

Komunista nema više. Šta je sa fukarom? Od 1918 preko 45 do 2022. Aproksimativno.

Mešaš babe i žabe, fukare* su gospoda za komuniste, i nemaju veze jedni sa drugim.

A to što ti ne vidiš da komunista više nema, to je tvoj problem.

*Fukara - siromašan i prost svet, sirotinja, beda.

Fukari nikad ne bi palo na pamet da se useljava u otetoj vili na Dedinju.Ona bi je samo opljačkala, ali bi znala da to nije njeno, i ne bi ostala da živi tamo.
milisav68 milisav68 09:52 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Od 1992. do 1995. u Bosni i Hercegovini je zbog rata stradalo 105.000 osoba.

Po nacionalnoj strukturi najviše je stradalih Bošnjaka, više od 68.000, potom Srba, skoro 23.000, Hrvata oko 9.000 i 5.000 ostalih.

Takodje, od 2,3 miliona proteranih, najveći broj se odnosi na pripadnike bošnjačkog naroda.

A iz multi-kulti Sarajeva je proterano i poubijano preko 200.000 Srba.
predatortz predatortz 10:15 01.09.2022

Re: Избор?

Po nacionalnoj strukturi najviše je stradalih Bošnjaka, više od 68.000, potom Srba, skoro 23.000, Hrvata oko 9.000 i 5.000 ostalih.


To je nerelevantan podatak.
Relevantan je popis.
Možeš li zamisliti situaciju po kojoj je procenat Jevreja u Nemačkoj nakon WWII porastao u odnosu na predratni procenat?

Ne, jer je to nemoguće kod naroda nad kojim je izvršen genocid.

E, vidiš... Isto to je nemoguće i u BiH, samo se servira da je moguće. Neko to prihvata iz lakovernosti, neko iz nedovoljne informisanosti, neko zbog manjka znanja i obrazovanja, a neko Bogami iz čistog interesa.

Kad to pogledaš ovako, onda je jasno da tu nema govorta o bilo kakvom genocidu.

U ratu je, u odnosu na brojnost populacija etničkih grupa, stradalo ok 3,84% muslimana, 2,11% Srba i oko 1,65% Hrvata.

Kada uzmeš ove procente, pa nepristrasno razmisliš, teško je tu održati tezu o bilo kakvom genocidu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:38 01.09.2022

Re: Избор?

Andrej Nikolaidis:

"...U Bosni nije vođen nikakav rat. U Bosni nije bilo nikavih zaraćenih strana. Na Bosnu je izvršena dvostruka agresija, čiji je cilj bio da na teritorijama koje su naumile pripojiti Srbija i Hrvatska budu istrijebljeni Bošnjaci. Suočen sa onim što se od njega i njegove vojske očekivalo da učini, čak je i Ratko Mladić u zaprepaštenju rekao da je to nezamislivo, da je to genocid. Pa ipak je to učinio.

Da: u Bosni su bogataši iz Amerike, Italije, Kanade i Rusije ubijali djecu i za to plaćali. Da: u Bosni je, u gradovima koje je trebalo “etnički očistiti”, vršen elitocid: istrebljenje bošnjačke elite, sistematska i ledena ubistva bošnjačkih profesora, inžinjera, sveštenika, političara… Da: u Bosni su, kao političko-ratna operacija, vršena masovna i planska silovanja Bošnjakinja. Da: u Bosni su, u Prijedoru, Bošnjaci, kao Jevreji nekada, zatvarani u koncentracione logore i bili natjerani da, ako se usude izaći na ulicu, nose ne žute, nego bijele trake, a svoje kuće označe bijelim čaršafima. Da: u Bosni je izvršen genocid. Ne jedan: nego više njih.

To nije bio rat. Nego pokušaj istrebljenja..."

P.S. A što se tiče genocida u Srebrenici, to je potvrdio i Milorad Dodik:

milisav68 milisav68 10:48 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović

"...U Bosni nije vođen nikakav rat. U Bosni nije bilo nikavih zaraćenih strana. Na Bosnu je izvršena dvostruka agresija, čiji je cilj bio da na teritorijama koje su naumile pripojiti Srbija i Hrvatska budu istrijebljeni Bošnjaci.

A-ha.

Karington—Kutiljeov plan, poznat i kao Lisabonski sporazum, mirovni je plan koji su predložili Piter Karington (Peter Carington) i Žoze Kutiljero (José Cutileiro), kao rezultat mirovne konferencije održane u februaru 1992. u pokušaju da se spriječi rat u BiH. Plan je predlagao etničku konsolidaciju na svim administrativnim nivoima i davanje većih ovlašćenja lokalnim vlastima na štetu centralne vlasti. Međutim, svi okruzi bi bilo klasifikovani kao muslimanski, srpski i hrvatski, čak i ako ne bi postojala određena etnička većina.

Narodna skupština Srpske Republike Bosne i Hercegovine je 11. marta 1992. jednoglasno odbacila plan, predlagajuću novi plan po kome bi Srbi imali kontrolu na oko dvije trećine Bosne i Hercegovine, stvarajući time muslimanske i hrvatske enklave bez teritorijalnog jedinstva. Ovaj plan je odbio Kutiljero, ali je iznio prijedlog u kome je stajalo da će tri nacionalne jedinice biti „zasnovane na nacionalni principima, uzimajući u obzir ekonomske, geografske i druge kriterijume”.[1]

Dana 18. marta 1992. godine, sve tri strane su potpisale sporazum, Alija Izetbegović je za Muslimane, Radovan Karadžić za Srbe i Mate Boban za Hrvate.

Dana 28. marta 1992. godine, nakon sastanka sa američkim ambasadorom u Jugoslaviji Vorenom Cimermanom u Sarajevu, Izetbegović je povukao svoj potpis i iskazao svoje protivljenje bilo kakvoj podjeli Bosne i Hercegovine.

predatortz predatortz 10:51 01.09.2022

Re: Избор?

Andrej Nikolaidis:


Budi ozbiljan!
Ko je taj čovek?
Pisac i novinar u pokušajima, čije je glavna referenca da je bio dopisnik E novina.

Zašto je njegovo mišljenje relevantno za bilo šta?

Kada se govori o žrtvama, genocidu, relevantna je demografija a ne šta o tome misli neko plaćeno piskaralo.

Demografija kaže sledeće:

U Sarajevu pre rata bilo:

Muslimani - 259.470 (49,23%)
Srbi - 157.143 (29,81%)
Hrvati - 34.873 (6,61%)
Jugoslaveni - 56.470 (10,71%)
ostali, neopredijeljeni i nepoznato - 19.093 (3,62%)

a nakon rata:

Muslimani (Bošnjaci): 80,74%
Srbi (3,78%)


Tuzla 1991.:

Muslimani[ - 62.669 (47,61%)
Hrvati - 20.398 (15,49%)
Srbi - 20.271 (15,40%)
Jugoslaveni - 21.995 (16,71%)
ostali, neopredijeljeni i nepoznato - 6.285 (4,79%)

Tuzla 2013.:

Bošnjaci 80.774 (72,78%)

Hrvati 15.396 (13,87%)

Srbi 3.378 (3,04%)

Ostali 9.143 (8,23%)


Banjaluka:

година пописа 2013. 1991.

Срби 162.057 (90,00%) 106.826 (54,58%)
Муслимани 6.816 (3,79%) 28.558 (14,59%)

Mostar, 1991.:


Muslimani- 43.856 (34,63%)
Hrvati - 43.037 (33,98%)
Srbi - 23.846 (18,83%)
Jugoslaveni - 12.768 (10,08%)
ostali, neopredijeljeni i nepoznato - 3.121 (2,48%)

Mostar 2013:

Bošnjaci 44,2 %
Hrvati (48,4 %)
Srbi (4,2 %)
Ostali (3,2 %)

Ovo su podaci za 4 najveća grada u BiH, od kojih su tri u Federaciji BiH, a samo je Banjaluka u Republici Srpskoj.

Evidentno je da je u gradovima Federacije počinjeno veće etničko čišćenje.

Dakle, ovo pokazuje da su sve zaraćene strane nastojale da teritorija pod njihovom kontrolom bude što je više moguće etnički homogena u korist njihovog naroda.

Bezobrazno, glupo, nenaučno, šovinistički, rasistički, fašistički je podmetati to samo jednoj strani.










Filip Mladenović Filip Mladenović 11:27 01.09.2022

Re: Избор?

Ako jedan od najvećih i najborbenijih simbola srpskog nacionaizma tokom osamdesetih godina XX veka, Borislav Mihajlović Mihiz, pred Milovanom Djilasom i Matijom Bećkovićem kaže krajem 1994. godine: "...Užasavao se zločina Srba u BiH. Ostaće sramota na Srbima: kako se oprati? Nemci su se pokajali, zato ih i prihvataju. I mi bi morali...", šta drugo zaključiti nego da je to bio potpuno pogrešan put rešavanja srpskog nacionalnog pitanja.

Kada se sredinom 1993. godine, razočaran povukao iz dnevne politike, najpre je vratio mandat narodnog poslanika. Zatim je publikovao svoja pokajnička saopštenja.
Dok je divljao brutalni rat u susednoj Bosni, Mihiz se Otvorenim pismom obratio svojim prijateljima akademicima i domacoj “eliti”:

“...Okrnjili smo ugled Crkve, Univerziteta, Akademije,
Udruženja književnika, i gotovo svih javnih ličnosti koje su
nešto značile. Spiskali smo narodnu privredu, proćerdali državu,
i standard njenog stanovništva, a srpski narod obesramili
na rubu sveta. Vladajuće režimske garniture koje su dovele do
tog katastrofalnog bilansa bez premca, a bogami i njihovi protivnici
koji u tome nisu umeli da ih spreče, moraju da odu sa
političke scene. Medju njima, razume se, i onaj koji Vam govori!”


U poslednjem intervjuu ponovio je da se kaje za sve kuda je naveo srpski narod da ide. Obećao je da će posle toga zaćutati.

Održao je datu reč. Izolovao se u svom stanu, u znak protesta i rezignacije, sve do smrti decembra 1997. godine!



predatortz predatortz 11:32 01.09.2022

Re: Избор?

Ako jedan od najvećih i najborbenijih simbola srpskog nacionaizma tokom osamdesetih godina XX veka, Borislav Mihajlović Mihiz,


Ja te molim da upristojiš komunikaciju i da prestaneš da vređaš inteligenciju sagovornika.

Ja postavljam egzaktne, javne, svima dostupne demografske podatke iz kojih se može zaključiti da etničko čišćenje, migracije stanovnika po osnovu etničke pripadnosti nisu bile specifičnost jedne zaraćene strane, a ti mi postavljaš nerelevantne citate.

Molim te da mi odgovore daješ na ono što te jesam pitao, a ne da postavljaš čaršafe sa citatima osoba nerelevantnih za temu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:44 01.09.2022

Re: Избор?

Pa već sam odgovororio konkretnim, nespornim podacima o broju poginulih Bošnjaka, Srba, Hrvata i ostalih, kao i o broju proteranih, tokom rata u BiH od 1992. do 1995. godine.

A što se genocida tiče, predočio sam izjavu Milorada Dodika, predsednika RS, jednog od 2 entiteta u BiH, koji potvrdjuje da je u Srebrenici izvršen genocid.

Dakle, sve navedeno se odnosi na te 4 godine rata u BiH, od 1992. do 1995.

Šta se dešavalo nakon te 1995, a pogotovo popis iz 2013. godine, ne osporava podatke vezane za rat u BiH od 1992. do 1995.

P.S. Podaci sa popisa 2013, vezani za 4 najveća grada u BiH, samo su još jedan argument u prilog glavnoj tezi bloga o pogrešnom načinu rešavanja srpskog nacionalnog pitanja od 1878. do 2022. godine!
predatortz predatortz 11:51 01.09.2022

Re: Избор?

Pa već sam odgovororio konkretnim, nespornim podacima o broju poginulih Bošnjaka, Srba, Hrvata i ostalih, kao i o broju proteranih, tokom rata u BiH od 1992. do 1995. godine.


Ja sam ti pokazao da to ne znači ama baš ništa.


A što se genocida tiče, predočio sam izjavu Milorada Dodika, predsednika RS, jednog od 2 entiteta u BiH, koji potvrdjuje da je u Srebrenici izvršen genocid.


Povukao je tu izjavu, sad tvrdi da nije. Kako god, njegova izjava po tom pitanju je nerelevantne.



Šta se dešavalo nakon te 1995, a pogotovo popis iz 2013. godine, ne osporava podatke vezane za rat u BiH od 1992. do 1995.


Dešavalo se to da Bošnjaci nisu hteli da pristanu da se u BiH održi popis jer bi pale laži o 200.000 poginulih muslimana, pa su na kraju morali da pristanu i popis je pokazao da je u BiH populacija nad kojom je "izvršen genocid" znatno povećala procenat u udelu stanovništva u odnosu na pre genocida, što je veće čudo od piramida u Visokom.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:57 01.09.2022

Re: Избор?

Da li ste možda razmišjali o prostoj činjenici, koju su tih godina pominjali mnogi moji sugradjani, Beogradjani:

Pa, bre, ti Bošnjaci, tj. muslimani, preko 90% njih, zapravo su - Srbi.

Njihov jedini "greh" je što su njihovi preci, pre par vekova, iz raznoraznih razloga, prihvatili islam.

Da budem iskren, oni srpski izrodi koji su ubijali pripadnike bošnjačog naroda, zapravo su činili kolektivno samoubistvo!

A to je, po meni, na psihološkom planu, još gori i teži osećaj od genocida!

P.S.

Ratko Mladić je izrekao suštinu onoga što sledi u BiH 12. maja 1992, na zatvorenoj sednici Skupštine RS, na kojoj su Karadžić i Momčilo Krajišnik izneli ratne ciljeve: razgraničenje srpskog od ostalih naroda, uz grabež više od 80 odsto teritorije BiH, uključujući pola Sarajeva. Mladić je tada rekao:

"Ljudi i narodi nisu piljci niti ključevi u džepu pa ćemo premjestiti tamo amo. … Rat ne možemo voditi ni na svakom frontu niti protiv naroda, ja bih ovdje predložio da mi usvojimo takvu pamet da mi nećemo u rat, a ako budemo napadnuti mi ćemo se braniti i mi nećemo rat protiv Muslimana kao naroda, niti protiv Hrvata kao naroda, već protiv onih koji su taj narod poveli i nahuškali na nas… Prema tome, mi ne možemo očistiti niti možemo imati rešeto da prosijemo samo da ostanu Srbi ili propadnu Srbi i ostali da odu. Pa to je, to neće, ja ne znam kako će gospodin Krajišnik i gospodin Karadžić objasniti svijetu. To je, ljudi, genocid."
predatortz predatortz 12:01 01.09.2022

Re: Избор?

Da li ste možda razmišjali o prostoj činjenici, koju su tih godina pominjali mnogi moji sugradjani, Beogradjani:

Pa, bre, ti Bošnjaci, tj. muslimani, preko 90% njih, zapravo su - Srbi.


Nisam, jer nisam šovinista.
Meni je dovoljna činjenica da oni kažu da nisu Srbi. Svako teranje da to budu, ili svojatanje u skup kom ne žele da pripadaju, bio bi zločin.
Zapravo, to bi bio genocid!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:04 01.09.2022

Re: Избор?

Ovde govorim o poreklu, a ne o tome kako se ko izjašnjava.

Ipak, mislim da je Ratko Mladić tog 12. maja 1992. izrekao suštinu: "... Prema tome, mi ne možemo očistiti niti možemo imati rešeto da prosijemo samo da ostanu Srbi ili propadnu Srbi i ostali da odu. Pa to je, to neće, ja ne znam kako će gospodin Krajišnik i gospodin Karadžić objasniti svijetu. To je, ljudi, genocid."
predatortz predatortz 12:06 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Ovde govorim o poreklu, a ne o tome kako se ko izjašnjava.

Ipak, mislim da je Ratko Mladić tog 12. maja 1992. izrekao suštinu: "... Prema tome, mi ne možemo očistiti niti možemo imati rešeto da prosijemo samo da ostanu Srbi ili propadnu Srbi i ostali da odu. Pa to je, to neće, ja ne znam kako će gospodin Krajišnik i gospodin Karadžić objasniti svijetu. To je, ljudi, genocid."



Isto rešeto su koristili i muslimani, o Hrvatima de ne govorimo.

Dakle, da ponovim, natrljavati to na nos samo jednoj strani je fašizam!
predatortz predatortz 12:19 01.09.2022

Re: Избор?

P.S. Podaci sa popisa 2013, vezani za 4 najveća grada u BiH, samo su još jedan argument u prilog glavnoj tezi bloga o pogrešnom načinu rešavanja srpskog nacionalnog pitanja od 1878. do 2022. godine!


Pa, da onda zamolimo Đuru da nam oprosti što nas je tukao?

Verovatno smo krivi i za ustaše?
Novosadska racija je sigurno bila zbog neke srpske krivice?

U jednom se slažemo, mada to ti nikad ne bi tako definisao - srpsko nacionalno pitanje nije dobro rešavano, ali krajem WWI je napravljena najveća greška.

Tada je bio momenat da se sve teritorije poražene K und K gde su Srbi bili znatno zastupljeni nazovu Srbijom, a da se drugi narodi prepuste njihovim sudbinama.

Naročito zbog činjenice da Srbija tim narodima, osim osvete, ništa nije dugovala.

I, da...

Kad smo kod osvete - moramo naučiti da se svetimo. Nešto smo malo počeli, ali sve je to bilo mrljavo.
No, svaki početak je težak, bitno je da smo razumelli da treba.


Filip Mladenović Filip Mladenović 12:51 01.09.2022

Re: Избор?

Moramo naučiti da volimo.

I da razgovaramo, bez etiketa i predrasuda.
milisav68 milisav68 13:42 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Moramo naučiti da volimo.

I da razgovaramo, bez etiketa i predrasuda.

Kao što ti voliš četnike.
softelectronics_e softelectronics_e 13:46 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
https://youtu.be/6v7nLyBsC1s

I ovaj grozan snimak, kada ruski pisac nasumično puca po Sarajevu iz puškomitraljeza, postavljen je kao ilustracija monstruoznih razmera naopake politike da je srpsko nacionalno pitanje važnije od demokratskog pitanja.

Takodje, vredi spomenuti i ruske i grčke plaćenike, koji nisu plaćali, već su bili plaćeni
za ubijanje bosanskih gradjanki i gradjana.


Pravda za slovo Đ.
Dakle, nije gradjanki i gradjana, nego građanki i građana.
softelectronics_e softelectronics_e 13:51 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Andrej Nikolaidis:
...


Gde si pronašao ovog idiota?
Šta bi njegovo baljezganje trebalo da dokaže.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:33 01.09.2022

Re: Избор?

Niti je idiot niti je baljezganje.

Njegov tekst dokazuje tezu bloga da su srpske elite od 1878. do danas na pogrešan način pokušavale da reše srpsko nacionalno pitanje, gurajući u drugi plan razvoj demokratije, pravne države, slobode medija..., kao i prosperitet gradjanstva države Srbije.
predatortz predatortz 15:37 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Niti je idiot niti je baljezganje.

Njegov tekst dokazuje tezu bloga da su srpske elite od 1878. do danas na pogrešan način pokušavale da reše srpsko nacionalno pitanje, gurajući u drugi plan razvoj demokratije, pravne države, slobode medija..., kao i prosperitet gradjanstva države Srbije.


Koje on naučne kvalifikacije poseduje za takve ocene i procene?

Doktorat iz istorije na temu srpskog nacionalnog pitanja?

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:20 01.09.2022

Re: Избор?

Dr Dubravka Stojanović, istoričarka:

"Stvarno mislim da se naša društva drže nacionalizma kao zamene za razvoj. Razvoj je naporan, traži stvarne žrtve, mnogo rada, mnoge koji će loše proći u tranziciji. Mi kao da smo odlučili da nam se to ne desi, da se zakopamo u ideje 19. veka i da živimo u večno istom vremenu. Ne znam da li je to već znak da su procesi društvenog truljenja počeli ranije ili je ovo njihov uzrok, ali društva koja odaberu da stoje u stvari ne stoje. Ona propadaju."
predatortz predatortz 16:30 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Dr Dubravka Stojanović, istoričarka:

"Stvarno mislim da se naša društva drže nacionalizma kao zamene za razvoj. Razvoj je naporan, traži stvarne žrtve, mnogo rada, mnoge koji će loše proći u tranziciji. Mi kao da smo odlučili da nam se to ne desi, da se zakopamo u ideje 19. veka i da živimo u večno istom vremenu. Ne znam da li je to već znak da su procesi društvenog truljenja počeli ranije ili je ovo njihov uzrok, ali društva koja odaberu da stoje u stvari ne stoje. Ona propadaju."



Ovo je već kultivisaniji stav. Pod "naša društva", pretpostavljam, misli na prostor bivše Jugoslavije.
Činjenica je da tu ima mnogo zloupotrebe nacionalizma i patriotizma, odnosno bagatelisanja tih veoma pozitivnih ideja u pogrešne, a nekad i nelegalne svrhe.

Naš predsednik, njegova bivša i sadašnja stranka, su klasičan primer zloupotrebe nacionalizma u prizemne svrhe.
Slažem se da je takvo društvo naopako ustrojeno i da iz toga ništa pametno ne može izaći

Ali se ne slažem sa poturanjem teze da su nacionalizam i patriotizam negativne društvene vrednosti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:41 01.09.2022

Re: Избор?

Patriotizam je pozitivna, a nacionalizam je negativna društvena pojava.

Za mene lično vrhunski patriotizam je kada kao gradjanin i kao novinar kritikujem rad Vlade Republike Srbije, jer želim da bolje i više radi u interesu i za dobrobit gradjanstva Srbije.

A najveći srpski patriota je onaj koji i na rečima i na delu potrvrdjuje stari, provereni, dobar ljudski princip: nikada ne čini drugome ono što ne bi voleo da bude radjeno tebi!
predatortz predatortz 16:49 01.09.2022

Re: Избор?

Patriotizam je pozitivna, a nacionalizam je negativna društvena pojava.


Za nacionalizam su te komunisti doveli u zabludu.
Nacionalizam je pokretač nekog društva. Nacionalizam ne znači mržnju, naprotiv nacionalizam znači ljubav.

Ljubav prema svom.

To nikome ne bi smelo da smeta.


To što ja imam izražena osećanja prema Srbiji i srpskom narodu može da smeta samo onim koji im ne žele dobro.

Drugi će u tome videti pozitivan i logičan stav, jer i oni na isti način gledanu na svoj narod i svoju državu.

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:04 01.09.2022

Re: Избор?

Na žalost, taj pojam je toliko iskompromitovan tokom protekle 3 decenije, tako da se više volim držati starog, dobrog patriotizma i one poznate, proverene latinske izreke "Ubi bene, ibi patria."
solo solo 17:13 01.09.2022

Re: Milisav

Fukari nikad ne bi palo na pamet da se useljava u otetoj vili na Dedinju.Ona bi je samo opljačkala, ali bi znala da to nije njeno, i ne bi ostala da živi tamo.


Nisi bio na Dedinju.

*Fukara - siromašan i prost svet, sirotinja, beda.


fukara, ж

Значења:
(значење изведено преко синонима) bulumenta, žgadija, рег. baraberija рег., kamarila, фам. talog фам., polusvet, svetina (prosta), rulja, gamad, fajta рег., klika, ksindl рег., нар. fukara нар., klapa рег., banda, ološ, propalice, škvadra рег., šljam, изр. od zla oca a od gore majke изр., kompanija, фиг. mafija фиг., otpad, klan, koterija, klatež, bagra, bagaža фам., ciganluk, podzemlje, falanga фам., lacmanija рег., manguparija, ciganija фам. нар.



fukara
By
Dragana Amarilis
0

fukara– imenica, ženski rod
značenje reči fukara:

siromašan i prost svet, sirotinja, beda
siromašna, sirota osoba
pejorativno – propalica, bednik, ništarija, nikogović, ološ

Srpski dijalektološki rečnici:

фукара, м. олош.

—Туј белосвецку фукару више нећу да видим у моју авлију. Crnotravski rečnik, R. Stojanović

фука́ра м- ж ( ар. ) ( тур. fukara – сиромах ) погрд. човек из најнижег друштвеног слоја. „Што се дру́жиш сас туј фука́ру?” Rečnik govora južne Srbije

фукара, -е, ж. 1. особа, или особе, лошег карактера, некарактерна особа, или особе.


Budi temeljniji kad guglaš.

A to što ti ne vidiš da komunista više nema, to je tvoj problem.


Loše si sročio.
Ja vidim da komunista više nema. Nikada ih nije ni bilo u pravom smislu definicije.
A to što ti vidiš da komunista ima to je tvoj problem.

Fukare bilo i biće. Fukara starija.

Samo menja ,,ruho,, po potrebi i kroz vekove.
softelectronics_e softelectronics_e 18:58 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Niti je idiot niti je baljezganje.

Njegov tekst dokazuje tezu bloga da su srpske elite od 1878. do danas na pogrešan način pokušavale da reše srpsko nacionalno pitanje, gurajući u drugi plan razvoj demokratije, pravne države, slobode medija..., kao i prosperitet gradjanstva države Srbije.

Eeee, ako njegov tekst objašnjava sve, ko sam ja onda da tu oponiram.
Eeee, da, ipak si ti teška budalčina.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:04 01.09.2022

Re: Избор?

NIJE TEŠKO BITI FIN.
I TO JE PATRIOTIZAM!
shmoo shmoo 21:33 01.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
NIJE TEŠKO BITI FIN.



Је л' ово био предизборни слоган ЈУЛ-а?

Ето, и то сам заборавио.


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 10:24 02.09.2022

Re: Избор?

Ko to može, ko to smije, rastavit nas od Zambije, i od njene posestrime, nesvrstane Tanzanije...


odakle si seele, devojano mlada,
iz Ndzamene brale, glavnog grada Cada
milisav68 milisav68 11:45 02.09.2022

Re: Milisav

solo
Nisi bio na Dedinju.

Ne moram da idem tamo da bi znao da se unuka Titovog generala uselila u oteto.
Ja vidim da komunista više nema. Nikada ih nije ni bilo u pravom smislu definicije.

Čista metafizika.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:01 02.09.2022

Re: Избор?

Skoro pa neverovatna poenta, znači pišeš na srpskom pa ga možda malo zajekavčiš da te u Crnu Goru razumeju kako valja, a mi pričamo o EU ili se ti držiš one pričaj srpski da te ceo svet razume…


e tu je krkar bio neprevazdidjen - ono ekavica sve u sesnaest na blogu; a kad se javlja uzivo za neke montenegrinske lokalne televizije prsti ijekavica na sve strane.

ima i ona klinka na n1 sto radi prognozu - mislim da je iz herceogovine sto joj naravno omogucava da istu prognozu za bosance daje na ijekavici za nas na cistoj ekavici. hrvati je naravno ne pustaju.
solo solo 17:38 02.09.2022

Re: Milisav

Čista metafizika.


Za dragstor filozofiju. Da.

Ono uz pivce.

benedykt benedykt 17:54 02.09.2022

Re: Избор?

Filip Mladenović
Niti je idiot niti je baljezganje.

Njegov tekst dokazuje tezu bloga da su srpske elite od 1878. do danas na pogrešan način pokušavale da reše srpsko nacionalno pitanje, gurajući u drugi plan razvoj demokratije, pravne države, slobode medija..., kao i prosperitet gradjanstva države Srbije.

Njegov tekst ne dokazuje ništa pobogu čoveče, sem naravno tebi i ostalim zaluđenicima sličnog ideološko-političkog opredeljenja. Samo to konstatno pozivanje na jednu te istu ekipu realno efermenih likova kakvi su Aleksej Kišjuhas, Nikolaidis ili Dubravka Stojanović, jedino govori u prilog tome da si ti najobičniji konvertit koji bi da priča o nekakvoj demokratiji, pravnoj državi i svemu ostalom ali tako da sve posmatra kroz prizmu svojih boljševičkih uverenja.

Svi ti ljudi na koje se ti slavodobitno pozivaš su iz iste ideološke matrice kojoj i ti pripadaš, pa se samim time ne mogu se svrstati ali ni pod tačku razno u ljude od struke koji svojim objektivnim stavom podupiru bilo koji od tvojih navoda. Pobogu čoveče ne mogu tvoji ideološki istomišljenici tj hard kor a la LDP varijanta da budu meritorni za bilo šta. Mislim da li si ti zaista toliko naivan da misliš kako niko od nas ne zna ko su tačno svi ti likovi, odnosno samo čekam kada će da se pojavi i Radina Vučetić ili legendarni Sabahudin Dinko Gruhonjić.

Hajde se malo uozbilji za promenu, uzmi eventualno neku knjigu istorije u šake, umesto što po internetu od svojih ideoloških saboraca kupiš nekakva uvrnuta tumačenja koja se rade tako što se prvo napravi idološki ram, pa se onda u njega na silu utrpava samo ono što se uklapa u tu napred već zadatu priču…
benedykt benedykt 17:56 02.09.2022

Re: Избор?

dogodinedragosevac
Ko to može, ko to smije, rastavit nas od Zambije, i od njene posestrime, nesvrstane Tanzanije...


odakle si seele, devojano mlada,
iz Ndzamene brale, glavnog grada Cada

Zakuni se…!?! Odakle si to iskopao…
docsumann docsumann 19:11 02.09.2022

Re: Избор?

Nikolaidis je imao par klasično fašističkih tekstova. naravno on to u svojoj pravedničkoj vizuri ni izbliza ne vidi tako.
jedan je onaj o Herceg Novom o kom smo svojevremeno i diskutovali na blogu.

generalno Crnogorski Književni List je bilo fašistički medij, sa tvrdim šovinističkim odnosom prema srskom narodu.
nivo te mržnje i ostrašćenosti bio je nepodnošljiv za iole objektivno čeljade.
predatortz predatortz 19:20 02.09.2022

Re: Избор?

docsumann
Nikolaidis je imao par klasično fašističkih tekstova. naravno on to u svojoj pravedničkoj vizuri ni izbliza ne vidi tako.
jedan je onaj o Herceg Novom o kom smo svojevremeno i diskutovali na blogu.

generalno Crnogorski Književni List je bilo fašistički medij, sa tvrdim šovinističkim odnosom prema srskom narodu.
nivo te mržnje i ostrašćenosti bio je nepodnošljiv za iole objektivno čeljade.


Filipe, kad ti ovo kaže čovek koji je verovatno najneostrašćeniji na ovom mestu, onda dobro razmisli na koga se pozivaš.

docsumann docsumann 20:15 02.09.2022

Re: Избор?

to isto sam rekao u lice čovjeku koji je sarađivao sa CKL-om, objavljivao tamo čisto literarne radove, bez politike i ideologije.
jest bio independista, al je bio i normalan, dobar čovjek. zanimljiv.
o svačemu smo debatovali, al za to nije ni slovo potegao u odbranu.
predatortz predatortz 20:18 02.09.2022

Re: Избор?

jest bio independista, al normalan i dobar čovjek.


Što je sasvim ok da bude. Da sam Crnogorac, verovatno bih i ja bio.
Prirodna želja svskog naroda je da živi u svojoj državi, a ne da bude privesak.
docsumann docsumann 20:36 02.09.2022

Re: Избор?

predatortz
jest bio independista, al normalan i dobar čovjek.


Što je sasvim ok da bude. Da sam Crnogorac, verovatno bih i ja bio.
Prirodna želja svskog naroda je da živi u svojoj državi, a ne da bude privesak.


sad kad pročitam vidim da nespretno zvuči.
po mog društva iz HN-a su zelenaši
gvozden1 gvozden1 21:05 02.09.2022

Re: Избор?

po mog društva iz HN-a su zelenaši

Znači Srbi :)
A ima li Crnogoraca? :)

Nekako se zelenaši poistovetiše sa antisrbima u Crnoj Gori, a oni, zelenaši, to sigurno nisu bili.

Pristalica načina spajanja sa Srbijom koji su tražili zelenaši je bilo i u samoj Srbiji, možda je najpoznatiji Stojan Protić, a on sigurno nije bio antisrbin.
docsumann docsumann 21:07 02.09.2022

Re: Избор?

zelenaši u savremenom značenju.

uprošteno, da ne rečem banalizovano
docsumann docsumann 21:08 02.09.2022

Re: Избор?

Pristalica načina spajanja sa Srbijom koji su tražili zelenaši je bilo i u samoj Srbiji, možda je najpoznatiji Stojan Protić, a on sigurno nije bio antisrbin.


nisu ni crnogorci po automatizmu antisrbi
gvozden1 gvozden1 21:19 02.09.2022

Re: Избор?

docsumann
Pristalica načina spajanja sa Srbijom koji su tražili zelenaši je bilo i u samoj Srbiji, možda je najpoznatiji Stojan Protić, a on sigurno nije bio antisrbin.


nisu ni crnogorci po automatizmu antisrbi

Treba znati finije finese od ovoga što ja znam da bi se o tome diskutovalo, ali ako neko u Crnoh Gori kaže, ja nisam Srbin, teško da to može da ima neutralno značenje prema Srbima.

Nije to isto kao kad npr Bugarin kaže, ja sam Bugarin, ne Srbin.

Svaki Crnogorac zna da je se odrekao srpstva da bi postao Crnogorac, jer je sve to sveže.
Malo je onih kojima su roditelji bili Crnogorci, a tek dede, pradede, redom Srbi.

Al dobro, tako ljudi odlučili, nacija valjda tako i nastaje.
milisav68 milisav68 21:26 02.09.2022

Re: Milisav

solo

Za dragstor filozofiju. Da.

Ono uz pivce.


Mrzelo te da guglaš šta je to metafizika, pa si izbacio jedan od random odgovora - dragstor filozofija


predatortz predatortz 21:28 02.09.2022

Re: Избор?

Malo je onih kojima su roditelji bili Crnogorci


Zapravo, takvih je najviše.

Broj Srba u Crnoj Gori raste. Na prvom posleratnom popisu bilo ih je nešto oko 3%.


Tako da su deca, sad već i unuci, pametniji od roditelja i dedova i baba.

Ili to, ili vlada manji strah.

Zato se ja zajebavam da svi Srbi u Crnoj Gori treba da nose P na leđima. Naravno, izuzimam potomke onih 3%.
gvozden1 gvozden1 21:45 02.09.2022

Re: Избор?

Na prvom posleratnom popisu bilo ih je nešto oko 3%.

A za vreme kralja Nikole, samo par decenija pre, 99 posto :)

Za par decenija takve promene!
Šta je bilo sa Srbima u tih nekoliko godina, genocid?

Ma ti komunistički popisi, više politika nego statistika.

predatortz predatortz 22:01 02.09.2022

Re: Избор?

Šta je bilo sa Srbima u tih nekoliko godina, genocid?


A, kao da ne znaš?!
Crnogorci su poznati po kurčenju, ali ne i po principijelnosti.
Čim je bilo malo tvrđe, veru za večeru!

Mi u Bosni smo imali Turke, pa Benjamina Kalaja, pa Pavelića, pa Tita, i svi su gledali da nas što manje u životu i u srpskom rodu ostane.

Ako nam se broj smanjivao, smanjivao nam se što smo ginuli, a ne što smo prevrtali ćurak.
Ovde izuzimam one koji su se pre par stotina godina isturčili. Oni su ćurak prevrnuli. Govorim o ovim posle.
Bilo je, doduše, i onih koji su prevrnuli u Jugoslovene. Ali, pogledaj one statistike koje sam kačio iz raznih popisa, nije toga bilo puno.
Zapravo, neznatno, uzevši u obzir da se nisu samo Srbi u Jugoslovene pisali.

Ali da skoro svi u nekom momentu pameću prevrnemo i postanemo kao neko drugi, toga nije bivalo.

Zato, braćo Srbi iz Crne Gore, P da nosite još koju deceniju, dok dobro ne utvrdite ko ste.


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:46 02.09.2022

Re: Избор?

Zakuni se…!?! Odakle si to iskopao…




nisam autor, mislim da je bila neka vukajlija ili tako nesto..
softelectronics_e softelectronics_e 05:41 03.09.2022

Re: Избор?

predatortz
docsumann
Nikolaidis je imao par klasično fašističkih tekstova. naravno on to u svojoj pravedničkoj vizuri ni izbliza ne vidi tako.
jedan je onaj o Herceg Novom o kom smo svojevremeno i diskutovali na blogu.

generalno Crnogorski Književni List je bilo fašistički medij, sa tvrdim šovinističkim odnosom prema srskom narodu.
nivo te mržnje i ostrašćenosti bio je nepodnošljiv za iole objektivno čeljade.


Filipe, kad ti ovo kaže čovek koji je verovatno najneostrašćeniji na ovom mestu, onda dobro razmisli na koga se pozivaš.


Boli Filipa kitonijus za objektivnost.
Sve što se ne uklapa u agendu za njega ne postoji.
Iskusan je to najamnik ili beskorisni idiot.
softelectronics_e softelectronics_e 05:43 03.09.2022

Re: Избор?

predatortz
jest bio independista, al normalan i dobar čovjek.


Što je sasvim ok da bude. Da sam Crnogorac, verovatno bih i ja bio.
Prirodna želja svskog naroda je da živi u svojoj državi, a ne da bude privesak.

Nije to baš toliko prirodno.
Prirodno je da se grupišeš sa većinom svoga naroda.
Od Srba narodi otpadaju samo tako.
O tome bi, mi, Srbi trebalo da porazmislimo.
predatortz predatortz 09:41 03.09.2022

Re: Избор?

Od Srba narodi otpadaju samo tako.
O tome bi, mi, Srbi trebalo da porazmislimo.


Ako mene pitaš, to ne mora biti nužno loše.

crossover crossover 19:30 03.09.2022

Re: Избор?

docsumann
po mog društva iz HN-a su zelenaši


Позајмљују паре под камату? Брате, с ким се ти дружиш.
docsumann docsumann 19:39 03.09.2022

Re: Избор?

crossover
docsumann
po mog društva iz HN-a su zelenaši


Позајмљују паре под камату? Брате, с ким се ти дружиш.


shmoo shmoo 23:31 03.09.2022

Дон Стероид

docsumann
crossover
docsumann
po mog društva iz HN-a su zelenaši


Позајмљују паре под камату? Брате, с ким се ти дружиш.





А значи зато ти у ствари идеш тако често у теретану.

solo solo 00:04 04.09.2022

Re: Milisav

Mrzelo te da guglaš šta je to metafizika, pa si izbacio jedan od random odgovora - dragstor filozofija


Tako 'e.
docsumann docsumann 07:39 04.09.2022

Re: Дон Стероид

shmoo
docsumann
crossover
docsumann
po mog društva iz HN-a su zelenaši


Позајмљују паре под камату? Брате, с ким се ти дружиш.





А значи зато ти у ствари идеш тако често у теретану.



ne idem već godinama, nažalost.
medjutim92 medjutim92 08:53 04.09.2022

Re: Избор?

benedykt
Samo to konstatno pozivanje na jednu te istu ekipu realno efermenih likova kakvi su Aleksej Kišjuhas, Nikolaidis ili Dubravka Stojanović


Dubravka Stojanović ne zaslužuje u rečenicu s ovom dvojicom šalabajzera, s njom čovek može da se složi ili ne, ali ona zna o čemu priča i podebelo je obrazložila sve o čemu priča, a ova dvojica su propagandisti koji sutra mogu da zaborave tekst od prošle nedelje ako im se tako uklapa.
docsumann docsumann 09:56 04.09.2022

Re: Избор?

a ova dvojica su propagandisti koji sutra mogu da zaborave tekst od prošle nedelje ako im se tako uklapa.


ne mislim da je Nikolaidis trbuhozborac tuđih ideja. on vjeruje u to što priča i već godinama je konzistentan u svom ideološkom pregnuću.

Ž.Puhovski je jednom dobro rekao, komentarišući Milovu upotrebu nacionalnog pitanja u politici - To je politika grbova. S grbovima i zastavama nema razgovora.
kad uvedeš te kategorije u javni diskurs, to bukvalno znači - od ovog ne odstupam ni makac, pa makar svi ođe izginuli na gomilu (ok, ginuće drugi, al da ne širimo...).
to je idealna alatka za potpirivanje vječite podijele u narodu.
dodaj k tome i manihejsko tumačenje stvari u političkom životu kao borbu iskonskog dobra i zla, i sva raspoloživa sredstva za ocrnjavanje i satanizovanje druge strane su ti legalizovana. tad obično krene portretisanje onih drugih u maniru - ružni, grbavoi, zli, s velikim nosevima.
s tim da Nikolaidis voli da koristi široku četku, pa ponekad i čitav grad naslika s velikim nosem.

i da se razumjemo, slično je rađeno i od strane nakih entelektualaca druge crnogorske nacional-ideološke provenijencije. tako da nije to ničiji redak dar, nit posebnost određene nacije/poltike.
to je jednostavno ljuCki i za očekivat je da iskoči tu i tamo u vremena pogodna za pretjerivanja.
sa odašiljačima takvih sadržaja treba samo biti oprezan i na distanci, kao i sa svim drugim toksičnim materijama.
shmoo shmoo 11:10 04.09.2022

Re: Дон Стероид

docsumann
shmoo
docsumann
crossover
docsumann
po mog društva iz HN-a su zelenaši


Позајмљују паре под камату? Брате, с ким се ти дружиш.





А значи зато ти у ствари идеш тако често у теретану.



ne idem već godinama, nažalost.



Е, јбг.

Ни ја.

Тако то ваљда иде, дошли неки нови клинци. Мени потпуно страно племе.





milisav68 milisav68 13:33 04.09.2022

Re: Milisav

solo
Mrzelo te da guglaš šta je to metafizika, pa si izbacio jedan od random odgovora - dragstor filozofija


Tako 'e.

Opusti se brate, neće više niko da ti dira Tita i Jovanku.
docsumann docsumann 13:52 04.09.2022

Re: Дон Стероид

Тако то ваљда иде, дошли неки нови клинци. Мени потпуно страно племе.


da mi je lijevo rame ispravno trenirao bih ja i danas.
nažalost (kao što već rekoh) poluinvalid sam u lijevu stranu.

a danas klinci (i klinke) vježbaju svašta, od old school bodibilding treninga, krosfita, kalestenika, obaranje ruku, powerlifting...(osvrt je samo na čelične sportove)
stvari jednostavno idu naprijed same po sebi. mnogo se više zna, mnogo više ljudi trenira, neuporedivo je više teretana.
ima dosta YT kanala (i dobrih i loših i sumanutih). lični treneri su standard, ima ih ko taksista,.u moje vrijeme to je bila nepoznata kategorija.
generalno fitnes kultura je u ekspanziji. i to je u konačnici pozitivna stvar.

no, usput, profi bb je smrtonosniji nego ikad. čitava je lista poznatih šampiona i vrhunkih takmičara koji su umrli posljednjih par godina.
pričalo se i da će open kategorija (hard kore profesionalci) biti ukinuta, al evo do sada se ništa tako dramatično nije desilo.
docsumann docsumann 13:59 04.09.2022

Re: Дон Стероид



Nikola Pešič, prvak evrope u man klasik diviziji (to su ove mekše varijante uvedene potonjih godina)
shmoo shmoo 14:31 04.09.2022

Re: Дон Стероид

docsumann


Nikola Pešič, prvak evrope u man klasik diviziji (to su ove meše varijante uvedene potonjih godina)



Сунце му жарко(во)!

Какви трбушњаци!




П.С. - Ма мени је теретана била део тренинга, веслања. Кајак.

Па тако сваког радног дана од понедељка до петка по сат времена теретана, сат времена трчање, сат времена веслање (то на крају када више весло не можеш да држиш у рукама). Тренинзи трајали по 3 сата. Увек исти тај основни костур тренинга, мењале се само вежбе, количина, интензитет итд.

И тако 6-7 година непрекидно.

Тај део тих тренинга у теретани ми држао Никола Кулић, ондашњи кондициони тренер репрезентације кајакаша и кануиста (Љубек, Јанић) и тадашњи незванични првак Југе на бенчу, колико сам ја то тада разумео. А не знам много о боди билдингу. Могуће и да су ми то рекли онако... По принципу, сваки цига свога коња хвали. А ја веровао, па то и данас понављам.

То је било крајем седамдесетих и у првој половини осамдесетих, време Петра Челика и његовог брата и оног Јове, заборавих му презиме, када је боди билдинг код нас био тек у повоју, а теретане ретке и користили су их угавном други спортисти, мало је ту било боди билдера. Они су тада углавном сами и правили код својих кућа тегове, изливали их од бетона, па на шипку...

И ти ретки наши боди билдери су нам тада показивали слике Шварценегера и оног црнца (Серђо Олива? - нисам сигуран) из тог доба, а ми се чудили.

Комплексе ниже вредности по питању снаге ми у теретани у то време вазда набацивао Влада Милић, бацач кугле и, ако се добро сећам, европски рекордер тог доба.

А Николу Кулића сам срео много година касније као колегу у школи. Професор историје. Он је из једног малог села у Црној Гори, али познатог по томе, како каже Никола, да данас има 6 доктора наука у Београду.

benedykt benedykt 18:15 04.09.2022

Re: Избор?

medjutim92
benedykt
Samo to konstatno pozivanje na jednu te istu ekipu realno efermenih likova kakvi su Aleksej Kišjuhas, Nikolaidis ili Dubravka Stojanović


Dubravka Stojanović ne zaslužuje u rečenicu s ovom dvojicom šalabajzera, s njom čovek može da se složi ili ne, ali ona zna o čemu priča i podebelo je obrazložila sve o čemu priča, a ova dvojica su propagandisti koji sutra mogu da zaborave tekst od prošle nedelje ako im se tako uklapa.

Avaj, IMHO, Dubravka Stojanović je samo ideolog koji glumata nekog kao fol istoričara, odnosno kod nje se sve uvek svodi na unapred već zadati ideološki ram u koga se sve na silu uklapa. Ono što je ona npr napisala oko Jevreja u Beogradu za vreme 2. Svetskog rata je tragikomično netačno, dok je u istom trenutku za npr nešto što je samo nekakva filmska verzija manje više realnih događaja (Dara iz Jasenovca) odmah potrčala da kaže kako je to brutalan istorijski falsifikat, i to samo zato jer film po njoj previše insistira na samo Srbima u Jasenovcu. Ništa nije slučajno, jer je dovoljno videti ovu sliku iz njenog kabineta da bi svima sve bilo jasno. Ataturk, Če Gevara, drug Lenjin i kao šlag na torti drug Mao…
docsumann docsumann 18:25 04.09.2022

Re: Дон Стероид

(Серђо Олива? - нисам сигуран)


moj prvi autorski tekst na blogu b92

MYTH vs LEGEND
softelectronics_e softelectronics_e 19:15 04.09.2022

Re: Избор?

medjutim92
benedykt
Samo to konstatno pozivanje na jednu te istu ekipu realno efermenih likova kakvi su Aleksej Kišjuhas, Nikolaidis ili Dubravka Stojanović


Dubravka Stojanović ne zaslužuje u rečenicu s ovom dvojicom šalabajzera, s njom čovek može da se složi ili ne, ali ona zna o čemu priča i podebelo je obrazložila sve o čemu priča, a ova dvojica su propagandisti koji sutra mogu da zaborave tekst od prošle nedelje ako im se tako uklapa.

Dubravka Stojanović je komunjara.
Za koju je trajni partijski zadatak, borba protiv srpskog nacionalizma, svetinja.
maksa83 maksa83 20:35 04.09.2022

Re: Избор?

Dubravka Stojanović je komunjara.

Šta fali komunjarkama?!

solo solo 07:05 05.09.2022

Re: Milisav

Opusti se brate, neće više niko da ti dira Tita i Jovanku.



Tako 'e.

solo solo 07:20 05.09.2022

Re: bene dyktus

Avaj, IMHO, Dubravka Stojanović je samo ideolog koji glumata nekog kao fol istoričara, odnosno kod nje se sve uvek svodi na unapred već zadati ideološki ram u koga se sve na silu uklapa. Ono što je ona npr napisala oko Jevreja u Beogradu za vreme 2. Svetskog rata je tragikomično netačno, dok je u istom trenutku za npr nešto što je samo nekakva filmska verzija manje više realnih događaja


U 'ebo te kako ti to sve znaš?

Baš barataš materijom. Svaka čast kako postizavaš.

I ti ko neki spavaš samo par sati.

Nego žao mi što si se pokačio sa bosančicom Tessanijom. Baš vam je dobro krenulo.

Načitan ti, načitana ona pa samo pršti i vrca.

Mogo si da se ogrebeš za malo animalnog poriva al' te sjebala intelektualna nadgradnja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:03 01.09.2022

E, da je bila važnija demokratija te 1991!

„Nikada u svojoj dugačkoj političkoj karijeri nisam sreo takve samoubice!”, rekao je u Vašingtonu, u leto 1992, američki državni sekretar Džejms Bejker, opisujući svoju posetu Beogradu, u junu 1991, kada je “molio, podmićivao i pretio” kako se ne bi raspala Jugoslavija.

Razgovarao je duže od deset sati, u Palati Federacije, sa predsednicima svih šest republika, sa saveznim premijerom Antom Markovićem, predsednikom Predsedništva SFRJ Stjepanom Mesićem i ministrom vojnim generalom Veljkom Kadijevićem. Hrvatska i Slovenija već su bile najavile proglašenje državne nezavisnosti.

Bejker je od Franje Tuđmana i Milana Kučana ultimativno zatražio da odustanu od te namere.
Od Slobodana Miloševića je zahtevao da povuče svoju odluku da Srbija ne priznaje odluke ni savezne vlade ni saveznog predsedništva, koje je bilo ustavni vrhovni komandant JNA.

“Sjedinjene Države i Evropska zajednica neće priznati secesiju vaših republika!”, rekao je Tuđmanu i Kučanu.

“Sjedinjene Države i Evropska zajednica su i protiv svake upotrebe sile u rešavanju jugoslovenske krize”, rekao je Miloševiću i generalu Kadijeviću.

Bejker je ponudio donaciju od pet milijardi dolara za demokratizaciju države i najsnažnije podržao ubrzano priključenje Jugoslavije Evropskoj zajednici i NATO-u.

Tuđman i Milošević su to sve odbili.

Milan Kučan je rekao da Bejker nudi iluzije, jer su i Srbija i jugoslovenska vojska strateški protiv Zapada. “Slovenija će ući u NATO i Evropsku zajednicu samo kad napusti Jugoslaviju”, ponavljao je uporno.

shmoo shmoo 08:44 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Filip Mladenović



То је све било пре 30 година.

А кога нам Ви то, Филипе, предлажете да данас изаберемо за пут у бољу будућност Србије и Срба?

Али, молим Вас, дајте конкретна имена, немојте уместо тога да ми овде подастирете неке овештале пароле и излизане фразе.

Видим да се и Вучић данас залаже за улазак Србије у Европску унију и у НАТО.

А Ви сте, коолико сам схватио, против Вучића, његова опозиција.

Дакле, Филипе, ко онда?

Кога нам предлажете?

Конкретна имена на сунце, што каже Чарли.

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:41 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Koalicija „Moramo“, koju čine Ne davimo Beograd, građanska platforma „Akcija“ i Ekološki ustanak.

A zatim osnivači Skupštine slobodne Srbije.
Pogledajte moj blog o neophodnosti formiranja Vlade u senci nakon izbora održanih 3. aprila 2022.
softelectronics_e softelectronics_e 13:58 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Filip Mladenović
Koalicija „Moramo“, koju čine Ne davimo Beograd, građanska platforma „Akcija“ i Ekološki ustanak.

A zatim osnivači Skupštine slobodne Srbije.
Pogledajte moj blog o neophodnosti formiranja Vlade u senci nakon izbora održanih 3. aprila 2022.

1,5% maksimalno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:17 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

A istorijski i politički učinak za budućnost Srbije = 100%!
softelectronics_e softelectronics_e 16:46 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Filip Mladenović
A istorijski i politički učinak za budućnost Srbije = 100%!

Eeee, ako nas ti ne spasu, onda nam još samo ti preostaješ.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:51 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Pa ja sam sa njima...
softelectronics_e softelectronics_e 18:32 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Filip Mladenović
Pa ja sam sa njima...

To ti kažem.
Najebasmo načisto.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:22 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Evo, i Dritan Abazović danas u zgradi nekadašnjeg SIV-a (Palata Federacije), lepo kaže da smo do sada sve probali, od ratova do mržnje i progona, pa je red da najzad probamo nešto drugo.

shmoo shmoo 20:58 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Filip Mladenović
Koalicija „Moramo“, koju čine Ne davimo Beograd, građanska platforma „Akcija“ i Ekološki ustanak.

A zatim osnivači Skupštine slobodne Srbije.
Pogledajte moj blog o neophodnosti formiranja Vlade u senci nakon izbora održanih 3. aprila 2022.



Добро.

Ваш предлог примљен к знању.

Да ли ће бити усвојен?

Бумо вид'ли.

predatortz predatortz 21:00 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Бумо вид'ли.


Ćuj stari, danas tak zagrebaćki zvučiš...
shmoo shmoo 21:07 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

predatortz
Бумо вид'ли.


Ćuj stari, danas tak zagrebaćki zvučiš...





Па ћуј, стари мој, да је демократија заиста била важнија те 1991. године, онда би у целој СФРЈ важио принцип један човек-једна жена, пардон један глас, не?

А не овак' как' је на крају испало.





Filip Mladenović Filip Mladenović 23:03 02.09.2022

Re: E, da je bila važnija demokratija te 1991!

Ispalo je: ne zna se ni ko pije, ni ko plaća!

AV: "Sinoć smo radili do pola 12, imali ozbiljne razgovore sa Čavušogluom i svi između sebe, u pola 12 se završio moj radni dan, možete da mislite kako bismo bili čak uspešni da smo toliko trezni, da nismo ponekad pomalo pijani, pa juče 17 sati da radimo tako pijani."

Albanski premijer Edi Rama je naveo da je jučerašnji dan mogao početi i sukobom, ali počeo je zdravicom.

"Čuo sam da opozicija smatra da je predsednik bio malo pripit, e pa ja smatram da je pripitije da nekog optužujete ko pije dok ste vi trezni, a zapravo ste u isto takvom stanju!"

 

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana