In memoriam

Pesnik istine i slobode

Filip Mladenović RSS / 11.01.2023. u 13:52

Američki pesnik, esejista i prevodilac srpskog porekla Čarls Simić, jedan od najvećih svetskih pesnika, preminuo je 9. januara 2023, u 84. godini.

Rođen je kao Dušan Simić 1938. godine u Beogradu, odakle je sa majkom emigrirao 1953. najpre u Pariz, pa u SAD (pri kraju II sv. rata otac je emigrirao najpre u Italiju, a zatim u Ameriku, dok su majka i sin skoro 10 godina čekali pasoše).

Za svoj poetski opus osvojio je brojne međunarodne nagrade, uključujući i Pulicerovu nagradu, kao i nekoliko srpskih i regionalnih književnih nagrada: Nagrada „Edgar Alan Po", Nagrada Američke akademije, Međunarodna Grifinova nagrada za poeziju, Nagrada „Valas Stivens", Nagrada Poeta Laureatus Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Medalja „Robert Frost" za životno delo u poeziji, Nagrada Vilček za umetnost i humanistiku, Nagrada „Zbignjev Herbert" i Zlatni venac Struških večeri poezije.

Pesme je počeo da piše još u srednjoj školi. Na njegove pesničke početke posebno su uticali američki pesnici Volt Vitmen, Emili Dikinson, Volas Stivens...

Najvažnije zbirke pesama Čarlsa Simića su "Haronova kosmologija", "Svet se ne završava", za koju je 1990. godine dobio Pulicerovu nagradu, "Šetnja sa crnom mačkom", "Venčanje u paklu", "Majstor prerušavanja"...

Najznačajnije knjige eseja su "Alhemija sitničarnice", "Metafizičar u mraku", "Gledaj dugo i netremice"... 

Kao prevodilac Čarls Simić je veoma značajan za Srbiju, jer je prevodeći poeziju Vaska Pope, Ivana Lalića, Milorada Pavića, Radmile Lazić, Novice Tadića doprineo popularizaciji srpske književnosti u SAD.

Prevodio je i druge pesnike ex Jugoslavije. Sačinio je i jednu antologiju srpske poezije "Konj ima šest nogu".

Član Američke akademije za umetnost i književnost postao je 1995. godine.

Čarls Simić je bio profesor na Univerzitetu u Nju Hempširu, gde je predavao američku književnost i kreativno pisanje.

U znak sećanja, poštovanja i večne slave, odlomak iz njegovog eseja "OTPADNIK":

"..Kao i mnogi drugi, ja sam imao utisak da je Jugoslavija uspješna zemlja koje se neće tako lako raspasti ni poslije Titove smrti. Dva puta sam na kratko posjetio Beograd, 1972. i 1982, čuo sam za neke etničke incidente, ali sam nastavio vjerovati, čak i kad je kasnih 80-tih, poslije pojave prvih nacionalističkih lidera, retorika postala žučnija, da će razum na kraju prevladati. Nisam imao problema sa kulturnim nacionalizmom, ali mi se gadio nacionalizam koji je zahtijevao neupitnu solidarnost sa predrasudama, samoobmanjivanje i kolektivnu paranoju. Nisam ga mogao podnijeti ni u Americi, a još manje u Srbiji. Nekolicina prijatelja i rođaka iz Beograda govorila mi je o usponu novog lidera, spasioca nacije, koji se zvao Slobodan Milošević i činilo se da svi oni o njemu imaju dobro mišljenje. Počeo sam čitati beogradske novine i tjednike, a mjesečni telefonski računi su mi se značajno povećali, sve u pokušaju da razumijem što se događa. Nakon više od četrdeset godina u Americi postao sam ponovo Srbin, samo, kako bi neki rekli, loš Srbin.

"Ne želimo više živjeti s njima", govorili bi mi moji prijatelji. Oni su htjeli potpuno razdvajanje od Hrvata i Bosanaca, ali u isti čas željeli su i Srbiju koja bi obuhvaćala sve teritorije gdje su Srbi živjeli stoljećima. Kad sam ih upozorio da se to ne može učiniti bez krvoprolića, postajali bi vrlo kivni na mene jer, za boga, oni su pristojni ljudi koji ne odobravaju nasilje. Oni naprosto nisu prihvaćali da lideri i politike kojima su se oni oduševljavali vode prema klanju.

Na moje pitanje: "Kako se možete razdvojiti kad ste vi svi međusobno pomiješani?" nikad nisam dobio izravan odgovor. Mogao sam se sjetiti etničke pomiješanost, u našem beogradskom susjedstvu i nisam mogao zamisliti da bi netko stvarno pokušao učiniti nešto tako zlo. Osim toga, ja sam volio izmiješanost. Veći dio mog života proveo sam prevodeći poeziju iz svih dijelova Jugoslavije, imao sam neku predodžbu o njihovim kulturama i nisam vidio nikakvu prednost u tome da netko živi u getu samo sa svojima.

Naravno, bio sam naivan. Nisam razumio koji ogroman prestiž imaju nehumanost i brutalnost kod nacionalista. Takođe, nisam shvaćao do kojeg su stupnja oni nepristupačni razumnim argumentima. To da im se predoče neizbježne posljedice njihovih postupaka nije na njih ostavljalo nikakav utisak, oni su naprosto odbijali vjerovati u vezu uzroka i posljedica.

Poražavajući aspekt svakog nacionalizma je da ne razumije da su nacionalizmi slični jedan drugome kao slike u zrcalu, da je većina njihovih priopćenja nešto što se već čulo na drugim mjestima i u drugim vremenima. Uskogrudni u svojoj etnocentričnosti, sigurni u svoju superiornost, indiferentni prema kulturnim dostignućima, vjerskim običajima i političkim interesima i strahovima svojih susjeda, sve što su 1990. godine trebali bio je vođa koji bi ih odveo u katastrofu.

Kako to da sam je vidio što mnogi drugi nisu? Ili, kako bi Srbi rekli, što me je učinilo odrodom (otpadnikom)?

Godine Vijetnamskog rata formirale su moj način mišljenja. Trebalo mi je neko vrijeme da shvatim pravu veličinu podvale i čistog ludila u našim novinama, na televiziji i u političkim stavovima pa da uvidim u što su nas naši zapjenjeni domoljubi, sa svojim pozivima na neselektivno klanje, uvalili. Rat je učvrstio ono što je već bilo moje nepovjerenje prema svim razlozima koji traže da se pravimo da ne vidimo pokolje nevinih.

Sjećam se kako su antiratnim demonstrantima u New Yorku vikali: "Odite u Rusiju." Dakle to je tako, mislio sam, ti se opredjeljuješ za nepovredivost pojedinca, a tvoji sugrađani te odmah žele objesiti. Još i danas naši konzervativci dokazuju da smo rat u Vijetnamu izgubili jer su demonstranti potkopali vojsku koja je bila prisiljena boriti se jednom rukom vezanom na leđima. Drugim riječima, da smo se mi borili neometano i ubili četiri milijuna Vijetnamaca umjesto dva, pobijedili bismo u tom ratu.

Milošević mi je od samog početka, od kasnih 80-tih, izgledao kao loša vijest. Nešto od toga sam i rekao u intervjuu srpskim novinama. To je izazvalo reakciju; nazvan sam, između ostalog i izdajnikom koga plaćaju srpski neprijatelji. Za mene je to bio samo poticaj.

Poslije opsade hrvatskog grada Vukovara 1991, nije trebalo biti Nostradamus da se prorekne kako će sve to loše završiti za Srbe. Napisao sam mnoge članke u srpskim i njemačkim novinama u kojima sam iznosio argumente protiv nacionalista. I mnogi drugi u Srbiji činili su isto, snažnije i elokventnije od mene. Bili smo u manjini. Kao što je to uobičajeno svuda, kukavička, korumpirana intelektualna klasa nije bila voljna zvoniti na uzbunu da su ratni zločini počinjeni, naviknuta kao što je bila pod komunizmom, da bude sluga vlasti.

Vjerovanje u nezavisnost intelektualaca, što se toliko puta u dvadesetom stoljeću pokazalo, obična je bajka. Najodvratniji zločini počinjeni u bivšoj Jugoslaviji imali su oduševljenu podršku ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje. Čak i pjesnici izuzetnog talenta i ugleda našli su razloge da veličaju razaranje gradova. Kad bi plakali, to bi bilo samo nad svojima. Nijednom se nisu potrudili da se odmaknu i zamisle kolika je cijena tih ratova koje su njihovi vođe započeli, za sve ostale.

Mnoge moje zemljake ja sam zbunjivao i uzrujavao. Srbi uvijek zamišljaju složene zavjere: svaki je događaj za njih varka iza koje djeluju neki skriveni interesi. Predodžba da su moja stajališta moja, rezultat besanih noći i grižnje savjesti, bila je nezamisliva. Bilo je aluzija o mojoj obitelji, nagovještaja da smo mi godinama bili sumnjivi, da smo mi zapravo stranci koji su se stoljećima uspjeli prikazivati kao Srbi.

Najdraži od tih tračeva bio mi je o CIA-i, da mi je platila velike novce da pišem pjesme protiv Srbije i kao rezultat toga sad živim lagodnim životom u vili u New Hampshireu, gdje me poslužuje gomila crnih slugu.

Nesposobni da vode državničku politiku ili da ustanove legitimne nacionalne interese, jedino u čemu su Milošević i njegovi sljedbenici bili dobri bilo je poticanje mržnje i huškanje susjeda na susjeda. Danas znamo da je svu tobože spontanu patriotsku vojnu pomoć koja je slana za obranu Srba u Hrvatskoj i Bosni organizirala, naoružavala i kontrolirala Miloševićeva tajna služba.

Ništa ne može toliko obeshrabriti kao promatranje, godinu za godinom, razaranje gradova i sela, ubijanje i protjerivanje ljudi, znajući da se njihove patnje nisu morale dogoditi. Otkad su novine i tjednici postali dostupni na Internetu, ustajao bih rano svako jutro, čitao ih i, neizbježno, do osam sati padao u najdublju depresiju.

Srbi često, u samoobrani, kažu da nisu oni jedini koji su činili ratne zločine. Naravno da nisu. Da su svi drugi bili anđeli, ne bi danas u Srbiji bilo nekoliko stotina tisuća izbjeglica. Međutim, moralna je obaveza da se prvo raščisti sa ubojstvima u vlastitoj obitelji.

Otkrio sam, međutim, da to nije nešto što se očekivalo od domoljuba. Uloga intelektualaca je bila da nađu opravdanja za ubojice žena i djece. A uloga novinara i političkih komentatora da šire laži i poslije dokazuju da su te laži bile istina. Odmah mi je postalo jasno da se od mene tražilo da postanem suučesnik u zločinu tako što ću se praviti da razumijem i opraštam djela za koja sam znao da su neoprostiva.

Naravno, nisu samo Srbi stavljali takve zahtjeve. Nije mnogo bolje ni u današnjoj Americi, ali to nije isprika. Nespremnost da se suoči s prošlošću učinila je od Srbije društvo koje zaostaje, nesposobno da se okrene sadašnjosti, a još manje da se uhvati u koštac s teškim problemima današnjice. To je malo kao obitelj koja svaku večer sjedi zajedno oko stola praveći se da nitko ne zna da je baka zaklala poštara škarama, a tata pokušao silovati jednu od svojih malih kćeri u kupaoni.

Najgore što vam se može dogoditi je da ste u pravu u vezi sa svojima. To se nikad ne oprašta. Bolje je biti u krivu stotinu puta. Oni će to kasnije objasniti velikom ljubavlju prema vlastitom narodu. Nacionalisti bi nas vjerojatno više cijenili da smo se fotografirali kako koljemo neko dijete nego što demonstriramo protiv rata koji su oni vodili i izgubili..."

 

 

Atačmenti



Komentari (651)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pecaros pecaros 20:51 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73

Inače da te podsetim Slobodan Milošević je isto kao i Tito i kao mnogi drugi komunisti izabran u krugu Partije jer je podoban i poslušan. Sve to ista goveda. Kao i oni koji ih hvale.


kad je trebalo da padne, imao je masovnu i histeričnu podršku takvih kao što si ti. Ne vredi ti nabeđivanje na druge i slični botovski fazoni, dobro se sećamo šta je bilo.
freehand freehand 20:54 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gedza.73

Inače da te podsetim Slobodan Milošević je isto kao i Tito i kao mnogi drugi komunisti izabran u krugu Partije jer je podoban i poslušan. Sve to ista goveda. Kao i oni koji ih hvale.


kad je trebalo da padne, imao je masovnu i histeričnu podršku takvih kao što si ti. Ne vredi ti nabeđivanje na druge i slični botovski fazoni, dobro se sećamo šta je bilo.

To je ono kad se u feljtonima Politike Ekspres formirala prava istorija Jugoslavije i Srbije koju lumeni i danas ovde prodaju kao sopstvena otkrića skrivene istoriografije?
gedza.73 gedza.73 21:12 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ne vredi ti nabeđivanje na druge i slični botovski fazoni, dobro se sećamo šta je bilo.

U selu se dobro zna ko je čiji. Moji nikad nisu bili komunisti pa nisam ni ja mogao da budem izrod.
Pisao sam već kako su komunističke jajare (iz komunističkih antifašističkih NOB porodica sa boračko-subnor apanažama) lagale da sam u protestima nosio nemačku zastavu za 500 DM.

Posle sam morao da im objašnjavam kako sam nosio za dažbe, mamu im klošarsku i njim i njima sličnima.

Skoro me sestra podsećala kako se deda raspravljao zašto se škola zove po nekoj partizanskoj jajari (deda umro krajem osamdesetih).
kad je trebalo da padne, imao je masovnu i histeričnu podršku takvih kao što si ti.



p.s. Švapsku zastavu nisam nosio nego je to takav komunjarski sistem 'pazi ti šta pričaš da te ne prijavim' i 'znamo mi dobro ko si ti'. A jedan od likova (ovan predvodnik) je inače bio drukara i lopov. Pravi lopov koga su uhvatili u krađi. Kao takav odličan kadar i za komuniste i za miloševićevce-julovce.

pecaros pecaros 21:32 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73

kad je trebalo da padne, imao je masovnu i histeričnu podršku takvih kao što si ti.





Džabe se smeješ. Samo da te (ponovo) podsetim, kao i tvoje blogokolege. Milošević je trebalo da padne barem do '90, posle je bilo kasno. Simptomatično je da se vaše sećanje uvek proteže samo do prve polovine devedesetih, a kako se vraćamo u prošlost naglo sve zapada u neku izmaglicu.
gedza.73 gedza.73 21:48 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Simptomatično je da se vaše sećanje uvek proteže samo do prve polovine devedesetih, a kako se vraćamo u prošlost naglo sve zapada u neku izmaglicu.

Devedesete sam bio srednjoškolac. Na prvim izborima glasao za Demokratsku stranku i bojkotovao kad je iza bojkota bila DS.
Pre tih devedesetih niti sam mogao da glasam kao komunisti da im ubica i lopov bude predsednik niti sam bio komunista pa da glasam za Miloševića koji je pričao o herojskoj partizanskoj borbi i komunističkoj revoluciji.
p.s.
Inače kad sam tih devedesetih izlazio iz zemlje redovno su mi uzimali pasoš na kontrolu. Uzmu par pasoša na proveru i uvek meni. Već sam se bio navik'o dok jednom nisu uzeli svima u busu.
Taj dan su bili izbori. Verujem da su nas sve upisali za Miloševića. Pretpostavljam kako sam ne svojom voljom glasao. A to moje glasanje je proteklo potpuno u skladu sa komunističkom tradicijom, sistemom i državom. Lopovski.


freehand freehand 21:50 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gedza.73

kad je trebalo da padne, imao je masovnu i histeričnu podršku takvih kao što si ti.





Džabe se smeješ. Samo da te (ponovo) podsetim, kao i tvoje blogokolege. Milošević je trebalo da padne barem do '90, posle je bilo kasno. Simptomatično je da se vaše sećanje uvek proteže samo do prve polovine devedesetih, a kako se vraćamo u prošlost naglo sve zapada u neku izmaglicu.

Velika nesreća svih nas ovde sastoji se u tome da bi se, i da je Milošević pao, verovatno sito desilo. Đinđićeva ogorčenost u svim obraćanjima od pred kraj 2002. govori sve o tome.
gedza.73 gedza.73 22:02 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Velika nesreća svih nas ovde sastoji se u tome da bi se, i da je Milošević pao, verovatno sito desilo.

Sigurno bi bilo isto. U nekoj paralelnoj istoriji. Kao da su devedesete bile pre sto godina pa se ne sećamo svega onoga što nam je Milošević napravio.

Aj što 'revizionirate' komunističku Jugoslaviju nego će još da ispadne kako je Milošević srpska majka a ne Ceca.

Iako se čuvaš omaklo ti se par puta u komentarima u fazonu kako ne cenimo dovoljno ulogu MIloševića koji je radio za dobro svih nas i kako ćemo tek da vidimo njegovu veličinu (po sećanju prepričavam).

pecaros pecaros 22:21 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73

Devedesete sam bio srednjoškolac. Na prvim izborima glasao za Demokratsku stranku i bojkotovao kad je iza bojkota bila DS.

I ti si bio mlad pa nisi imao stav, ili se ne sećaš, ali sve ostalo znaš.
pecaros pecaros 22:46 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand

Velika nesreća svih nas ovde sastoji se u tome da bi se, i da je Milošević pao, verovatno sito desilo. Đinđićeva ogorčenost u svim obraćanjima od pred kraj 2002. govori sve o tome.


Slažem se - valjda je sazrelo da se dese "godine raspleta".

Nego, samo želim da neke blogere, "antikomuniste", kojima su puna usta komuniste Miloševića, podsetim na vremena kada su u njemu videli novog Obilića. U međuvremenu, ili upravo tada, preko noći, komunizam su u svojim glavama zamenili nacionalizmom. Ako prihvatimo da su neki od njih i pre toga bili antikomunisti, u najmanju ruku im je, odjednom, jedan mrsomud, komunista, postao prihvatljiv jer je počeo da svira u iste diple. A to im više ne daje pravo da ikome išta ideološki prebacuju, jer su pre svega sami skloni kolektivizmu bilo koje vrste.
freehand freehand 22:53 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
freehand

Velika nesreća svih nas ovde sastoji se u tome da bi se, i da je Milošević pao, verovatno sito desilo. Đinđićeva ogorčenost u svim obraćanjima od pred kraj 2002. govori sve o tome.


Slažem se - valjda je sazrelo da se dese "godine raspleta".

Nego, samo želim da neke blogere, "antikomuniste", kojima su puna usta komuniste Miloševića, podsetim na vremena kada su u njemu videli novog Obilića. U međuvremenu, ili upravo tada, preko noći, komunizam su u svojim glavama zamenili nacionalizmom. Ako prihvatimo da su neki od njih i pre toga bili antikomunisti, u najmanju ruku im je, odjednom, jedan mrsomud, komunista, postao prihvatljiv jer je počeo da svira u iste diple. A to im više ne daje pravo da ikome išta ideološki prebacuju, jer su pre svega sami skloni kolektivizmu bilo koje vrste.

Nisam ja bez veze pomenuo Politiku Ekspres i tamošnju feljtonistiku iz '97 i '88. Tamo se kalio taj istoriografski čelik zasnovan na čistim lažima i gomili fantazija koje su prodavane kao nova otkrićaiz komunističkih tajnih arhiva. Ta količina antikomunističkog i nacionalističkog ludila koja je odande krenula zasula je sve kao talas govana iz septičke jame kad se u nju baci bomba.
Tragedija je da neki i ovde na blogu ta govna neštedimice razbacuju kao da su novogodišnji slatkiši a koje oblaporno gutaju isti takvi što ne veruju svom nosu nego onome što im se kaže i što na etiketi piše.
gvozden1 gvozden1 22:57 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Nego, samo želim da neke blogere, "antikomuniste", kojima su puna usta komuniste Miloševića, podsetim na vremena kada su u njemu videli novog Obilića

Hajmo jednu probu:

Pokušaj, probe radi, da osporavaš argumente neistomišljenika, bez osnove sa koje uvek polaziš, i koju koristiš za napad, a ona je, glasao si za Slobu, bio si komunista, Slova ti je bio Obilić....

To, realno, ne možeš da znaš.

Ostavimo na čas, probe radi, na stranu da li si u pravu ili nisi.

Hajd pokušaj bez tog i videćeš da si nesposoban da polemiše bez izmišljanja.

Manje inteligentne, vidim, uspevaš da nahvataš na to bućkalo, pa krenu da ti se pravdaju, da dokazuju šta su tad nosili, šta glasali, šta bojkotovali....

pecaros pecaros 23:21 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Pokušaj, probe radi, da osporavaš argumente neistomišljenika, bez osnove sa koje uvek polaziš, i koju koristiš za napad, a ona je, glasao si za Slobu, bio si komunista, Slova ti je bio Obilić....


Što se moje jake sumnje u nečije opredeljenje tiče, nije ništa manje argumentovana (upravo je obrnuto) od vaših optuživanja bilo koga za komunizam. Ko god se seća tih vremena zna da se u vazduhu mogao napipati "slobizam", neka mešavina nacionalizma i straha od promene sistema, dok komunizma u nekakvom izvornom značenju već skoro decenijama nije bilo.

Da, vladalo je kolektivno ludilo (sa' ćemo da vidimo čija majka crnu vunu prede) o kojem, nekim čudom, na blogu slabo ima razgovora. A i da ih ima, duboko bih sumnjao u njihovu iskrenost .
gvozden1 gvozden1 23:49 13.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

od vaših optuživanja bilo koga za komunizam

Komunizam nije sumnja, komunizam je vaš (tvoj, Filipov....) stav, ovde jasno zastupan.
Nije dovoljno reći, ja nisam komunista, nisam titoista, a u svakom komentaru zastupati vrednosti komunizma i titoizma, pa očekivati da se prihvati da niste komunisti.

Čak i da se pogrešno tumače vaši stavovi, čak i da to što vi radite nije zagovaranje komunizma, to je daleko od onoga što ti radiš.

Ti, čoveče, konstruišeš, izmišljaš nečije biografske podatke o kojima pojma nemaš.

Pogrešna procena nečijeg političkog stava je u redu, često se dešava, i uvek i svako ima pravo da politički procenjuje bilo koga.
I da greši u tome ima pravo.

A izmišljanje nečije biografije, šta je radio, gde je bio, koga je glasao, to je nevaspitanje.

Jer, šta mene sprečava da kažem za tebe da si potekao iz ustaške porodice, tako mi se čini, tako po tvojim stavovima zaključujem i slično?

Pa sprečava me to što ne znam jesi li ili nisi, i vaspitanje koje mi ne dozvoljava da izmišljam tvoje biografske podatke.

Ko god se seća tih vremena zna da se u vazduhu mogao napipati "slobizam



I tebi je to dovoljno da nekim konkretnom čoveku kažeš, ja znam da si ti, Marko Markoviću, nosio Slobodne slike?

pecaros pecaros 00:14 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Komunizam nije sumnja, komunizam je vaš (tvoj, Filipov....) stav, ovde jasno zastupan.


Ah, taj tvoj sistem čitanja između redova. Odličan je za stvaranje paralelne istorijske nauke, ali te eliminiše iz bilo kakvog smislenog razgovora. Dokazano je sto puta da niste sposobni za razumevanje najjednostavnijih rečenica, ako se ne uklapaju u već pripremljen šablon.

Ipak, dajem ti šansu da navedeš jedan moj stav koji potvrđuje da sam komunista.



Ti, čoveče, konstruišeš, izmišljaš nečije biografske podatke o kojima pojma nemaš.


Kako nemam pojma? Zar nisi sam ispričao o školi rezervnih oficira? Politička i ideološka podobnost se podrazumevala, nema tu šta da se izmišlja.

Zar nisi sam rekao da si bio neki šraf u lokalnoj vlasti u Slobino vreme? Ne treba puno mudrosti da bi se došlo do toga da si bio u poziciji da sebe izbaciš iz spiskova za mobilizaciju, zar ne? A komšijska deca nek idu. A ti rezervni oficir.

I tako dalje. Ako mi nađeš negde potvrdu da sam komunista, javi mi, pa ću prestati sa ovim insinuacijama, uprkos tome što se čine prilično opravdanim.

gvozden1 gvozden1 00:42 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!



Ipak, dajem ti šansu da navedeš jedan moj stav koji potvrđuje da sam komunista.

Sto ih je.
A ako očekuješ da ću sad da listama blogove tražeći dokaz, neću.
Ali ti obećavam da ću te prvom prilikom, a biće to uskoro jer ti vrlo često pokazuješ simpatije prema diktatoru i diktaturi, potstetiti na ovo.
I to ne jednom, potsećaću te često.

Zar nisi sam ispričao o školi rezervnih oficira?


Da, jesam naravno.
I rekao da je to bilo u drugoj polovini osamdesetih, da nisam bio komunista, ali tebi to nije dosta, pa onda domisliš ono što ti nedostaje u nečijoj biografiji.

Ko je bre tebe vaspitavao kad si ostao tako nevaspitan?



Zar nisi sam rekao da si bio neki šraf u lokalnoj vlasti u Slobino vreme?


Ovo na primer, čista izmišljotina.
Treba ti pa izmisliš.

Mnogo puta sam ponovio da sam učestvovao u pravljenju SPO, da sam pisao za njihove novine, da sam učestvovao u društvu Sava, a sve to apsolutno isključuje bilo kakav angažman u Slobodnom aparatu, i ti si to morao da pročitaš.

Ali nemaš vaspitanja, pa nema šta da te spreči da izmišljaš.

Stvarno, ozbiljno te pitam, gde si rastao, ko te vaspitavao?


Ako mi nađeš negde potvrdu da sam komunista, javi mi,

Hoću, obećah ti već, što ponavljaš?

I da ti objasnim, meni je potrebna potvrda da si ti komunista, a imam ih na pretek.
Jer ja stavove donosim za sebe, a da li ćeš se ti sa njima složiti zaboli me krasni.

A to da li si ti komunista je stav, ne biografski podatak.

Evo ti primera, Gedža za mene tvrdi da sam komunista, i ne pada mi na pamet da ga razuveravam.
Neka misli, baš me briga.
Po tome zaključujem da je glup, ali mu ne uskraćujem pravo da me smatra komunistom.

Što se ti toliko treseš kad ti neko kaže da si komunista?
A jesi.

Da, nisam zaboravio, potsećaču te na to, često.
pecaros pecaros 01:48 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1


Zar nisi sam rekao da si bio neki šraf u lokalnoj vlasti u Slobino vreme?


Ovo na primer, čista izmišljotina.
Treba ti pa izmisliš.

Mnogo puta sam ponovio da sam učestvovao u pravljenju SPO, da sam pisao za njihove novine, da sam učestvovao u društvu Sava, a sve to apsolutno isključuje bilo kakav angažman u Slobodnom aparatu, i ti si to morao da pročitaš.


Rekoh "u Slobino vreme" a ne u "Slobinom aparatu". Dakle, više puta sam pročitao na blogu da si bio neko mudo u lokalnoj samoupravi i da si to sam napisao. SPO je imao sklonost ka učestvovanju u vlasti, pogotovo u lokalu, Beograđani to dobro znaju.

A nisi bio ni mobilisan. A rezervni oficir.

gvozden1

A to da li si ti komunista je stav, ne biografski podatak.
Evo ti primera, Gedža za mene tvrdi da sam komunista, i ne pada mi na pamet da ga razuveravam.
Neka misli, baš me briga.
Po tome zaključujem da je glup, ali mu ne uskraćujem pravo da me smatra komunistom.

Što se ti toliko treseš kad ti neko kaže da si komunista?


Gedža ima barem jedan dobar argument - tvoje rusofilstvo, koje očigledno nije od juče. Koje ide dotle da malo južniji Srbi ne prolaze tvoj srbomer. A tu je i ŠRO.

Inače, ideološko opredeljenje jeste biografski podatak. A ako neko hoće da mi ga ospori, onda neka to i obrazloži. U suprotnom, ja imam podjednako pravo da baljezgam o njemu šta god poželim, pogotovo ako se baljezgarije zasnivaju na jakim sumnjama i konkretnim podacima.



bene_geserit bene_geserit 02:22 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

ideološko opredeljenje jeste biografski podatak

Ideološko opredeljenje:
- se u životu menja sve vreme
- mnogi ljudi čuvaju to kao privatnu informaciju
- može da se misinterpretira ako to dedukuješ iz nekih pisanija negde, između ostalog nemaš uvid u kompletno pisanije te osobe (npr. ljudi pišu i govore različito na raznim mestima u zavisnosti od publike, ja npr. imam tendenciju da postanem okreli nacionalista na mestu inficiranom libtardima, a libtard na mestu prepunom nacionalista)
Tako da nikako ne može da bude biografski podatak.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:16 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
srdjan.pajic
Putin je sve vreme glavnokomadjući ukupnih ruskih snaga, al to ne može da razume, pretpostavljam, neko kome državu vodi, kobajagi, osoba koja se pozdravlja sa mrtvima, sapliće i pada po ulici i na stepenicama dok ga jure asistenti i državni službenici da ne zaluta, i priča čudnim naglaskom poput pijaniz vulkanizera sa ustima punim pucfala subotom uveče.


Opet si nešto ljut.

Nisam, Šabane, keve mi.
Nije valjda da ti se ne dopada kako sam ti opisao predsednika, a koristio sam najblaže moguće reči načine da ga opišem, i njega i državu koju on, takav, može da vodi.
Al da se ne zezamo - pitanje je tu nešto drugo: ko, zaista, vodi SAD? I kakva je to država u kojoj zombija drže na bini dok uništavaju svet?


Ma nema veze moj predsednik i njegove mane i prednosti, nego ne znam što uvek kidišeš na mene i đipaš na sve strane kad pričamo o ovim Putinovim mučenicima i o tome šta to tamo rade i kako. Kao da ti se ne dopada što neko, u ovom slučaju ja, poteže tu priču.

Mislim, ti uporno pokušavaš da ih predstaviš ovde kao da se tu radi o nekakvoj ozbiljnoj državi i poštovanja vrednoj vojnoj sili koja kao zna šta radi, iako valjda kapiraš da tamo uglavnom ratuju ovi kriminalci pokupljeni iz zatvora, pazi, jebeni kuvar im je vlasnik, i onaj bilmez, Kadirov i njegove balije, mada i oni sad zabušavaju kad nema više traktora televizora i bele tehnike da se ukrade, a nakon što im je regularna profi vojska totalno pukla na bojnom polju, još na početku tog nesretnog rate. Mislim, mogu oni na papiru da dižu nivoe koliko hoćeš stepeni, mogu da šafluju generale i palkokovnike i gimnastičarke, da ih unazad unapređuju i unazađuju, na kraju se to svede na to koliko mogu pedofila i silovatelja da nađu po zatvorima i koliko im je još ostalo ovih dronova i raketa da gađaju iz daleka trafostanicu pošto se ona ne mrda, pa je lakše pogoditi.

Ja znam da kad je teško, onda Bajden, ali daj malo bar se skoncetriši na zadatu temu, ako možeš.



pecaros pecaros 03:49 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

bene_geserit

Ideološko opredeljenje:
- se u životu menja sve vreme


Kad neko menja ideološko opredeljenje kao rukavice, to je biografski podatak. Neko nikada ne menja ideološko opredeljenje i to je takođe biografski podatak. Biografski podatak je i kada neko nema ideološko opredeljenje, ili ne ume da se ideološki odredi.

- mnogi ljudi čuvaju to kao privatnu informaciju


Tako je, za njih važi biografski podatak: "Čuva to kao privatnu informaciju". Ostali se izjašnjavaju i to im se važi kao biografski podatak.

- može da se misinterpretira ako to dedukuješ iz nekih pisanija negde, između ostalog nemaš uvid u kompletno pisanije te osobe (npr. ljudi pišu i govore različito na raznim mestima u zavisnosti od publike, ja npr. imam tendenciju da postanem okreli nacionalista na mestu inficiranom libtardima, a libtard na mestu prepunom nacionalista)


Govoriš iz ugla nekoga ko piše nečiju biografiju? U tom slučaju napišeš kako se dotični izjašnjavao. Osim toga, možeš opisati neke situacije i neke svoje procene i sumnje, uz iznošenje istinitih podataka i razumnih obrazloženja. Biografija nije samo iznošenje kratkih informacija u formi paragrafa.

Najgore što biograf može da uradi u ovom slučaju je da svrsta čoveka u neku kategoriju iz svoje skučene vizure u kojoj postoje dve ideologije - moja, ispravna, svi ostali su komunisti. Jedino u ovom slučaju nije reč o biografskom podatku, nego o olajavanju.
bene_geserit bene_geserit 04:41 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

možeš opisati neke situacije i neke svoje procene i sumnje, uz iznošenje istinitih podataka i razumnih obrazloženja

A zbog čega bi zabadao nos u tuđe ideološko opredeljenje uz neizbežne pogrešne interpretacije?
To ti je na nivou kao kad zaviruješ u seksualne aktivnosti u tuđem krevetu.
pecaros pecaros 04:55 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

bene_geserit
možeš opisati neke situacije i neke svoje procene i sumnje, uz iznošenje istinitih podataka i razumnih obrazloženja

A zbog čega bi zabadao nos u tuđe ideološko opredeljenje uz neizbežne pogrešne interpretacije?
To ti je na nivou kao kad zaviruješ u seksualne aktivnosti u tuđem krevetu.


Ne znam, možda je nečija biografija zanimljiva iz tog aspekta? Nekog političara, recimo. U svakom slučaju, pitanje prosleđujem Gvozdenu, iz nekog razloga mu je bitno da zabada nos. I još preti da će nastaviti da to radi. Kad vole.
softelectronics_e softelectronics_e 08:13 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
bene_geserit

Ideološko opredeljenje:
- se u životu menja sve vreme


Kad neko menja ideološko opredeljenje kao rukavice, to je biografski podatak. Neko nikada ne menja ideološko opredeljenje i to je takođe biografski podatak. Biografski podatak je i kada neko nema ideološko opredeljenje, ili ne ume da se ideološki odredi.

- mnogi ljudi čuvaju to kao privatnu informaciju


Tako je, za njih važi biografski podatak: "Čuva to kao privatnu informaciju". Ostali se izjašnjavaju i to im se važi kao biografski podatak.

- može da se misinterpretira ako to dedukuješ iz nekih pisanija negde, između ostalog nemaš uvid u kompletno pisanije te osobe (npr. ljudi pišu i govore različito na raznim mestima u zavisnosti od publike, ja npr. imam tendenciju da postanem okreli nacionalista na mestu inficiranom libtardima, a libtard na mestu prepunom nacionalista)


Govoriš iz ugla nekoga ko piše nečiju biografiju? U tom slučaju napišeš kako se dotični izjašnjavao. Osim toga, možeš opisati neke situacije i neke svoje procene i sumnje, uz iznošenje istinitih podataka i razumnih obrazloženja. Biografija nije samo iznošenje kratkih informacija u formi paragrafa.

Najgore što biograf može da uradi u ovom slučaju je da svrsta čoveka u neku kategoriju iz svoje skučene vizure u kojoj postoje dve ideologije - moja, ispravna, svi ostali su komunisti. Jedino u ovom slučaju nije reč o biografskom podatku, nego o olajavanju.

Nije mi jasno da iko sa vama komunjarama razgovara ozbiljno.
Jedino što je važno je da je faraon krepao.
A krepaće uskoro i komunjare koje su zauzimale istaknuta mesta u toj krepaloj Jugoslaviji.
Jebote, ozubiljan razgovor sa 'komunjarama demokratske provinijencije'.
Užas!
freehand freehand 09:38 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ma nema veze moj predsednik i njegove mane i prednosti, nego ne znam što uvek kidišeš na mene i đipaš na sve strane kad pričamo o ovim Putinovim mučenicima i o tome šta to tamo rade i kako. Kao da ti se ne dopada što neko, u ovom slučaju ja, poteže tu priču.

Ko je tvoj predsednik, Šabane, zna li se? Uozbiljiš se na momenat i probaš da mi kažeš KO zaista vodi najmoćniju zemlju sveta i najveću demokratiju na planeti?


Mislim, ti uporno pokušavaš da ih predstaviš ovde kao da se tu radi o nekakvoj ozbiljnoj državi i poštovanja vrednoj vojnoj sili koja kao zna šta radi, iako valjda kapiraš da tamo uglavnom ratuju ovi kriminalci pokupljeni iz zatvora,

Jesi li gledao ovaj film, Šabane?



I znaš li da maerička vojska više nije u Avganistanu? Što po sebi nije problem, jebiga, zajebani talibani koje ste tamo proizveli, al znaš li kako je američka vojskaotišla odande i šta je tamo ostavila?



na kraju se to svede na to koliko mogu pedofila i silovatelja da nađu po zatvorima i koliko im je još ostalo ovih dronova i raketa da gađaju iz daleka trafostanicu pošto se ona ne mrda, pa je lakše pogoditi.


Ček sad, ozbiljan si kad iz SAD nešto pričaš o pedofilima i gađanju trafo stanica?
Istina, Amrikanci gađaju i vozove u pokretu i traktorske kolone koje jure putevima, bolnice a najviše obožavaju da rokaju po svadbama. Iz nekog razloga te svatove i civile po ulicama najviše vole da rokaju.

Što se pljačke tiče konsultuj Hantera Bajdena, a moraću i ovaj snimak ponovo da ti pokažem. Ozbiljna država ne zajebava se veš-mašinama.









.


Ja znam da kad je teško, onda Bajden, ali daj malo bar se skoncetriši na zadatu temu, ako možeš.


Dobro, nećemo sad ovde da se bavimo izabranim predsednikom demokratske države, to stvarno nije u redu.
Može li ovo, kao slika ponašanje imperije zla?


gedza.73 gedza.73 10:44 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
I ti si bio mlad pa nisi imao stav, ili se ne sećaš, ali sve ostalo znaš.

Već sam napisao kako su moji imali antikomunističke stavove. Osim toga sam par leta provodio na Zapadu (pre devedesete). Video sam kako u jednom selu (Carpineto Sinello) žive ljudi i uporedio sa selima u komunističkoj Jugoslaviji bez puteva, bez uličnog osvetljenja, bez bilo čega što bi ličilo na normalnu državu. U Forlimpopoli sam imao ceo sprat iznad prodavnice koja je imala sve ono što Srbija nije, tad sam prvi put video u Kromi telefon. U Mantovi sam živeo na pedeset metara od jezera (baš su u nekoj pecaroškoj emisiji tu pecali neki naši ribolovci a malo dalje sam par godina kasnije kupio ronilačku opremu) i skoro sam svaki dan išao u šetnju po gradu.

Sve je to formiralo neke stavove. Kasnije sam već počeo da uviđam razliku između sistema, do čega su komunisti doveli (kako reče jedan Italijan mom ocu tamo početkom osamdesetih 'kad poledam vašu televiziju mislim da je kod vas još uvek rat' a drugi inače seljak koji je do kraja osamdesetih napravio ogromnu firmu u kojoj danas radi preko 150 Srba (dosta Kv i okolina) 'gde prođe komunizam, tu trava dugo ne niče'.
Pa onda mi otac kaže 'ovo će sve da propadne' kad je prvi put video kako se ponašaju radnici Fiat fabrike u Šraniji, kako u Poljskoj a kako U Srbiji.

I to je oblikovalo stavove s obzirom da niko moj nije nikada imao bila šta od te krš države pa je bilo normalno da budem protiv bilo kakvog oblika srpskog komunizma. Na vlasti je već komunista Milošević, ja sam počeo da radim, uporedio razlike u sistemima gde se znanje, rad i trud a gde poslušništvo, nerad i poltronstvo ceni i vrednuje.

Ovo što komentarišem je samo reakcija na reviziju istorije da je TItova Jugoslavija bila demokratska, samoupravna država u kojoj su svi imali jednaka prava, gde se gradilo, imalo meda i uz leba, a da je Miloševićeva Srbija u stvari bila jedno divno mesto ali su dušmani koji su mrzeli socijalističko društvo i suverenu politiku namerno uništili i uveli sve one kriminalce u državne strukture.

Ovo što ti i tebi slični prepričavate i prepravljate sedamdesete i osamdesete iz vizure državnih botova koji su bili na jaslama je kao ova ruska FSB propaganda iz Orvelovog Velikog brata kad se prepravlja sve ono što je juče napisano kako bi se uskladilo sa dnevnom politikom.
Poenta je da je u komunizmu šljam isplivao na vrh, da je taj šljam upravljao našim životima od četres pete a da su devedesetih postali 'pravoslavni Srbi' sa Titovom slikom do srca a i da danas ta nakaradna propagandom utiče na javno mnjenje. Zato nas sve manje ima.

gedza.73 gedza.73 10:51 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
Nisam ja bez veze pomenuo Politiku Ekspres i tamošnju feljtonistiku iz '97 i '88. Tamo se kalio taj istoriografski čelik zasnovan na čistim lažima i gomili fantazija

Tragedija je da neki i ovde na blogu ta govna neštedimice razbacuju kao da su novogodišnji slatkiši a koje oblaporno gutaju isti takvi što ne veruju svom nosu nego onome što im se kaže i što na etiketi piše.

Ti si ovde postavio naslovnicu jednih zapadnih novina koje veličaju SFRJ socijalizam kako bi potvrdio svoje reči o uspehu samoupravljanja.

Naslovnica je inače čist falsifikat napravljen da se lepe budale i bezmozgaši. Al' ti si takva 'govna' koja si progutao proturio kao 'veliku istinu' jer je tako na etiketi pisalo.
gvozden1 gvozden1 10:55 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

". Dakle, više puta sam pročitao na blogu da si bio neko mudo u lokalnoj samoupravi i da si to sam napisao.

Nisi ni jednom.
Nisi mogao, nisam bio.
Nikad.
Ali da izmisliš možeš, nema šta da te spreči.
tvoje rusofilstvo,

Eto, tako on tumači moje srbofilstvo.
Ima pravo da ne može da shvati ni prilično jednostavnu stvar.


Inače, ideološko opredeljenje jeste biografski podatak.

Možeš da ga nazoveš i tako, ali je ono iz domena utiska o nekom, o njemu se formira stav mišljenje, a to je slobodno.

Sasvim je slobodno, i nije nevaspitano, imati i iznositi mišljenje da je Sloba i komunista i antikomunista, i nacionalista i antinacionalista, da je Mladić komunista i antikomunista i tako redom.
I za tebe isto važi, i nije nevaspitano izneti stav da si komunista.

Ali jeste nevaspitano lagati o nečijoj biografiji, izmišljati konkretne podatke ,(radio je ovde, bio je član ovoga i onoga i slično) jer to nije stvar utiska, to su egzaktne stvari, one se jesu ili nisu desile.


A utisak je da si ti komunista, i sasvim je u redu iznositi svoje utiske.

Ono što mene zanima je tvoja mržnja prema Srbima.
Komunizam je, po prirodi stvari, antisrpski, pa je moguće da tvoja mržnja ima korene u njemu, ali je moguće i da je ona, mržnja prema Srbima tvoja osnovna ideja, pa otud manifestacija komunizma u tvom pisanju.

A evo ti jednog elementa komunizma, to sam ti obećao, a biće ih još

Kažeš


. A ako neko hoće da mi ga ospori, onda neka to i obrazloži.

Naredbodavan, ultimativna ton, govori o težnji da se zabrani pravo na iznošenje stava, utiska, mišljenja, uz istovremeno uzimanje sebi prava da se izmišljeni, egzaktni podaci o nekom iznose.

Komunisti su baš tako nastupali, sebi uzimali pravo koje su drugima uskraćuvali.

Dakle, nevaspitani komunista i srbomrzac.
gedza.73 gedza.73 11:05 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
Nego, samo želim da neke blogere, "antikomuniste", kojima su puna usta komuniste Miloševića, podsetim na vremena kada su u njemu videli novog Obilića. U međuvremenu, ili upravo tada, preko noći, komunizam su u svojim glavama zamenili nacionalizmom.

Ovo je tačno. Preko tri miliona (ako ne grešim) Srba je glasalo za Miloševića koji im je nudio samoupravni socijalizam, NOB, SUBNOR i revolucionarne tekovine, Veliku Srbiju koja je Jugoslavija (tu su nas posebno naguzili naši komunistički oficiri iz Hrvatske, Crne Gore a onda i iz Bosne i Srbije), švedski standard, 'ako ne umemo da radimo, znamo da se bijemo. Ne treba zaboraviti ni jugoslovneku i komunistkinju Mirjanu Marković (sa partizanskim i komunističkim porodičnim bekgraundom) koja je imala jednu od presudnih uloga na život u Srbiji.
Ako prihvatimo da su neki od njih i pre toga bili antikomunisti, u najmanju ruku im je, odjednom, jedan mrsomud, komunista, postao prihvatljiv jer je počeo da svira u iste diple

I ovo si u pravu. Isti slučaj je danas. Putin je poput serijskog ubice na robiji u koga se zaljubljuje dokone domaćice i psihički nestabilne šiparice koje a oblikuju u svojim snovima pa im je on sve (poput Miloševića) i komunista i antikomunista i pravoslavac i ateista i diktator i demokrata i borac protiv svetskog imperijalizma i borac za ruski imperijalizam...

Nama je trebalo deset godina da shvatimo koliko je Milošević bio poguban političar po nas devedesetih i dvadeset godina da neki danas tvrde kako je 5. oktobar katastrofalna greška koju je finansirao Zapad koji nas je mrzeo pa uništio divnu 'Slobovu' Srbiju. Isti takvi tvrde da je 'Titova' Jugoslavija bila divna i da njoj sve dugujemo. Nijanse su u pitanju a isti mentalno-ideološki sklop.


gedza.73 gedza.73 11:08 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
Komunizam je, po prirodi stvari, antisrpski,

I uvek rusofilski. U najmanju ruku počev od 1918.
gvozden1 gvozden1 11:08 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nama je trebalo deset godina da shvatimo koliko je Milošević bio poguban političar

Vama, sa ne baš mnogo pameti, možda.
A bilo je i onih koji su shvatali od početka.
gedza.73 gedza.73 11:11 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Vama, sa ne baš mnogo pameti, možda.

Bukvalisto. Nama Srbima. Onima koji su u većini glasali za njega.
gvozden1 gvozden1 11:11 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
gvozden1
Komunizam je, po prirodi stvari, antisrpski,

I uvek rusofilski. U najmanju ruku počev od 1918.

Naravno da ne.
Sovjetofilski da, rusofilstvo je bela garda u Srbiji, nepriznavanje komunističke države koja je srušila Rusiju pune dve decenije i slično.

Ali to su finese, mnogo daleko od tebe, nemoj ni da se trudiš.
gedza.73 gedza.73 11:20 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Sovjetofilski da


Ali to su finese, mnogo daleko od tebe, nemoj ni da se trudiš.

Zato u pozivu komunističke Partije Srbije se kaže kako pljački okupatora možemo stati na kraj samo sa nepobedivom bratskom slovenskom Rusijom.

Inače taj komunistički proglas uz neznatne izmene se vrti ovde po blogu i po našim medijima. Samo umesto Staljina je Putin. Sve ostalo je skoro isto.
gvozden1 gvozden1 11:26 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

u pozivu komunističke Partije Srbije

Komunistička partija Srbije nije ni postojala u to vreme, čitaj.
A nije postojala baš zbog toga što su Srbi bili antikomunisi, a komunisti antisrbi, pa su pravili sve ogranke osim srpskog, koga su naravili tek posle rata.

Nisu oni mogli nikoga da pozivaju.

Reći da je Srbija bila prokumunistička, a Srbija je tu bandu odmah razbucala ko mačke s jebališta, da od njih kamen na kamenu nije ostao, nego neke froncle koje su se skupljale po Drezdenu i sve što su radili je da smišljaju kako da se osvete Srbiji, je dokaz apsolutnog nepoznavanja stvari.
gedza.73 gedza.73 12:22 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Komunistička partija Srbije nije ni postojala u to vreme, čitaj.

Nije postojkala ali su postojali srpski komunisti. Koji su bili rusofili. Ista retorika tad i ista retorika sad, ista nadanja u veliku Rusiju tada, devedesetih i danas.
Reći da je Srbija bila prokumunistička, a Srbija je tu bandu odmah razbucala ko mačke s jebališta, da od njih kamen na kamenu nije ostao, nego neke froncle koje su se skupljale po Drezdenu i sve što su radili je da smišljaju kako da se osvete Srbiji, je dokaz apsolutnog nepoznavanja stvar

Da ih je bilo malo, tačno je. Da je Srbija bila monarhistička tačno je. Ali je isto tako tačno da su srpski komunisti postojali i da su radili u interesu Rusije tvrdeći kako ćemo od toga mi imati koristi.
sve što su radili je da smišljaju kako da se osvete Srbiji

Zaboravio si da kažeš po direktivi Moskve.


gvozden1 gvozden1 13:53 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nije postojkala

Ali je pozivala
u pozivu komunističke Partije Srbije

I to tebi nije dovoljno da zastaneš i razmisliš ima li smisla da pišeš išta na tu temu.

Očiglednost nepoznavanje osnovnih činjenica, tebi uopšte nije razlog da se postidiš.
Samo ignorišeš i teraš dalje.

Kao i ono
I uvek rusofilski. U najmanju ruku počev od 1918.


Činjenice da se 1917 dogodio prevrat kakvih je malo u istoriji, da su postojale dve dijametralno različite strane, koje su vodile međusobni rat, tebe uopšte ne zanima, ti u svojoj maloj pameti to samo ignorišeš i kažeš, sve je to Rusija.
Pa tako onog ko je bio na strani cara, i onog ko je tog cara ubio ti poravnavaš, i kažeš da je rusofilstvo onih koji su bili na strani cara, isto kao i onih koji su na strani njegovih ubica.
Sve je to po tebi Rusija.

Toliko je to drastično da je nemoguće da ni ti ne vidiš razliku već je samo zanemariš kako bi sebe predstavio kao izuzetak od proruske Srbije, koju prezireš.

A ustvari, ti si samo jedno malo švapsko poltronče, tikva koja misli da će postati kondir ako pljuje na srpske saveznike, a uvlači se u dupe srpskim dušmanima.





Zaboravio si da kažeš po direktivi Moskve.


Ali koje Moskve, one koja je poštovala cara, ili one koja ga je ubila, jer su to dve različite Moskve.

Ili da zanemarimo razliku?

gedza.73 gedza.73 14:13 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ali je pozivala

Sve su to meni srpski komunistii srpska komunistička partija.
Činjenice da se 1917 dogodio prevrat kakvih je malo u istoriji, da su postojale dve dijametralno različite strane, koje su vodile međusobni rat, tebe uopšte ne zanima, ti u svojoj maloj pameti to samo ignorišeš i kažeš, sve je to Rusija

A Putin i Černomirdin su izdanci koje Rusije?
Ali koje Moskve, one koja je poštovala cara, ili one koja ga je ubila, jer su to dve različite Moskve.

Da. Ova Rusija nije ona Jeljcinova.
oliko je to drastično da je nemoguće da ni ti ne vidiš razliku već je samo zanemariš kako bi sebe predstavio kao izuzetak od proruske Srbije, koju prezireš.

Ili kako reče Garašanin, po tebi verovatno misleći na komunističku a ne na carsku Rusiju, to nisu srpske patriote.

gvozden1 gvozden1 14:29 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Sve su to meni srpski komunistii srpska komunistička partija.

To vidim.
Kad se ne poznaju činjenice, a hoće da se ima stav, onda se i za nešto što ne postoji kaže, po meni postoji.
Po činjenicama ne postoji, ali ko jebe činjenice.

Možda bi bolje bilo da nešto malo naučiš o temi o kojoj hoćeš da imaš mišljenje, a?

A Putin i Černomirdin su izdanci koje Rusije?


E da te obavestim o još jednom događaju.
Ona država koja je srušila carsku Rusiju, i ona je u međuvremenu propala, tako da je sad na sceni treća.
Ili da i to ignorišemo?

. Ova Rusija nije ona Jeljcinova


Politika je sasvim različita od Jeljcinove, ali to su tek enigme za tebe.
Probaj ti da shvatiš one osnovne stvari, nastanak i nestanak komunističkog SSSR-a, ako i to uspeš dovoljno je.


Ili kako reče Garašanin, po tebi verovatno misleći na komunističku a ne na carsku Rusiju, to nisu srpske patriote.


Sad mukica hoće da upetlja Garašanina:)

Misliš na onog Garašanina za koga je Rusija insistirala da bude vraćen na vlast u Srbiji i to dva puta, dok je za neke druge insistirala da budu oterani iz Srbije?

To zato što je Garašanin bio antirusku nastrojen:)
gedza.73 gedza.73 14:39 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Kad se ne poznaju činjenice, a hoće da se ima stav, onda se i za nešto što ne postoji kaže, po meni postoji.

Srpski komunisti. Zato sam napisao komunistička partija Srbije. Kao da čekam tebe da mi pojasniš kad je Tito nakon povratka iz Moskve pravio partiju Slovencima i Hrvatima a kad Srbima.
Ona država koja je srušila carsku Rusiju, i ona je u međuvremenu propala, tako da je sad na sceni treća.

Ovi Rusi nisu oni Rusi nego su neki treći Rusi koji vraćaju Lenjinove spomenike i mašu SSSR granicama?
Probaj ti da shvatiš one osnovne stvari, nastanak i nestanak komunističkog SSSR-a

Politika je sasvim različita od Jeljcinove, ali to su tek enigme za tebe.

Putin je bupnuo sa neba ne iz sovjetskog KGB-a i na preporuku Jeljcina a iz partije Černomirdina koji je bio jedan od glavnih u Jeljcinovoj Rusiji i koga je Putin poštovao i od koga je učio (tako on sam rek'o)?
To zato što je Garašanin bio antirusku nastrojen:)

Ma jok. On jeo božavao rusku politiku spram Srbije a Tito je bio engleski čovek.
gedza.73 gedza.73 14:44 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Usput me zanima da li je po srbomeru veći Srbin Rus Petar Avramovič Tekelija, Turčin Malkoçoğlu Balı Bey ili Amerikanac Volt Bogdanić?

S obzirom da smo se mi Srbi odrodili od Ukrajinaca, krvne braće a navijamo za Mongole, Čečene i ruske komunističke udbaše.

gvozden1 gvozden1 15:02 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Srpski komunisti. Zato sam napisao komunistička partija Srbije

Ne možeš da priznaš da nisi znao:)

Sujeta, a?
Najčešća je kod tankih sa znanjem, nesigurnih.

Ovi Rusi nisu oni Rusi nego su neki treći Rusi

Da, baš tako.
Nisi znao da Rusa ima svakakvih, nego su za tebe svi isti, loši?

Rekoh ja, malo švapsko poltronče kome je nacizam vrlo blizak.
Normalno.

Putin je bupnuo sa neba ne iz sovjetskog KGB-a i na preporuku Jeljcina

Jadno malo poltronče koje ne ume da razaznaje različite politike, nego sudi po hronologiji dolaska na vlast.

Isto je njemu i kad neko glasa protiv Srbije(Jeljcin) i kad glasa u korist Srbije (Putin) jer je Rus i jedan i drugi.
On jeo božavao rusku politiku spram Srbije


Zna jadno samo dve krajnosti, ili si neprijatelj, ili obožavaš.

Prelazi ne postoje, i to u politici!

A hoće jadno da priča.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:09 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Komunjare se ponose intervjuom čoveka čiji otac je morao da pobegne iz njihovog komunističkog raja!
Kakve budaletine šizofrene!
Neverovatno!
Užas!


jel neko uopste proverio da li je ovaj uradak zaista pisao simic?

ijekavicom? how iyes no

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:15 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ček sad, moron, a kako su Pupin i Tesla stigli u Ameriku? Bežali od komunizma? Svi oni makedonci, Kinezi i Japanci u devetnaestom veku?


ovde si moron samo ti. odgleda li bal na vodi do kraja, ili ti se smucio posle pet minuta?

gedza.73 gedza.73 15:28 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Rekoh ja, malo švapsko poltronče kome je nacizam vrlo blizak.
Normalno.

Aj priznaj da si ovo prepisao iz onog proglasa srpskih komunista. Inače to je ista ekipa koja je tada usklopu ruskih jedinica tvrdila (apsolutno isto kao i danas) da ruska revolucija i pobeda ruske demokratije znače novu eru u istoriji čovečanstva i prema tome ruska revolucija ne može biti samo ruska. Sa zbora od pre sto šest godina a kao da je neko juče na blogu u dlaku isto napisao. A sa tim Rusima i njihovim agentima znamo kako smo prošli.
Isto je njemu i kad neko glasa protiv Srbije(Jeljcin) i kad glasa u korist Srbije (Putin) jer je Rus i jedan i drugi.

Ma jok.
MOSKVA - Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić primio je u ponedjeljak u Moskvi od ruskog predsjednika Vladimira Putina jubilarnu medalju povodom 60. obljetnice pobjede nad fašizmom zajedno s još nekolicinom svjetskih dužnosnika.
09. SVIBNJA 2005.


Vreme
Danas u Srbiji gotovo neverovatno zvuči da je Moskva međunarodno priznala Hrvatsku pre Sjedinjenih Američkih Država. U tom kontekstu, ni predsednik Rusije nije propustio priliku da samo godinu dana nakon Oluje odlikuje Franju Tuđmana Medaljom "Georgij Konstantinovič Žukov" za zasluge i doprinos antifašističkoj borbi. Treba naglasiti da takvo odlikovanje Srbija ni do danas nije dobila jer osim jubilarnih medalja niti jednom našem zvaničniku nije uručen ruski orden za doprinos u pobedi srpskog naroda nad fašizmom

Blic
U razgovoru sa Zubakom Azimov je kazao da je Rusija razočarana ponašanjem Hrvatske, te da bi Hrvati trebalo da se podsete ko ih je u vreme međunarodnog embarga naoružavao i spašavao.

ambasador Rusije u Zagrebu Anvir Azimov eksplicitno izjavio da su Rusi dali Hrvatima protivvazduhoplovni (PVO) sistem S-300 PMU da obuzdaju Srbe.

Azimov started his career as Minister Councilor of the Russian embassy in India in 1994
In 2000, he was reassigned Minister Councilor of the Russian embassy in the Federal Republic of Yugoslavia. He was the representative of the Russian Federation to the High Representative for Bosnia and Herzegovina.
From 30 June 2015 until 21 August 2020, he served as Russia′s Ambassador to Croatia


Jeljcin a?



pecaros pecaros 15:49 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedža.73
Ovo što ti i tebi slični prepričavate i prepravljate sedamdesete i osamdesete iz vizure državnih botova koji su bili na jaslama je kao ova ruska FSB propaganda iz Orvelovog Velikog brata kad se prepravlja sve ono što je juče napisano kako bi se uskladilo sa dnevnom politikom.



Sve se već zna ko je ovde bot. Evo i ja bih rado botovao (baš mi je mala pemzija) za "prepravljanje sedamdesetih i osamdesetih", ali ne znam gde je blagajna. Ili makar te jasle, ako mi objasniš šta to znači, deluje kao da si stručan za te stvari.

A ti video u Italiji radnju punu slatkiša i sve ti bilo jasno. Al' se Slobe slabo sećaš, bio si mali.
gedza.73 gedza.73 15:58 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A ti video u Italiji radnju punu slatkiša

kao dete da. Kako izgleda njihovo selo a kako u komunističkoj Jugoslaviji. Kad sam počeo da radim već sam uvideo ogromne razlike u sistemima.
Al' se Slobe slabo sećaš, bio si mali.

Nisam rekao da se ne sećam nego da za njega devedesete nisam glasao. A da su za Miloševića po difoltu glasali oni koji su se sećali Tita i 'samoupravnog socijalizma' u kombinaciji 'Srbija do Tokija'.

Neke studije usko povezuju komunizam sa ksenofobijom, netolerantnošću... Uvek imaju nekog spoljnog neprijatelja koji protiv njih rovari pa su ljudi drilovani na taj način samo zarotirali i pronašli nove neprijatelje.
Stari neprijatelj im je uvek demokratija i institucije.
pecaros pecaros 16:07 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Kažeš


. A ako neko hoće da mi ga ospori, onda neka to i obrazloži.

Naredbodavan, ultimativna ton, govori o težnji da se zabrani pravo na iznošenje stava, utiska, mišljenja, uz istovremeno uzimanje sebi prava da se izmišljeni, egzaktni podaci o nekom iznose.

Komunisti su baš tako nastupali, sebi uzimali pravo koje su drugima uskraćuvali.

Dakle, nevaspitani komunista i srbomrzac.


Nivo, ton i argumentacija tvojih "rasprava" su većinom primereni prosečnom SNS glasaču. Tako su vas učili, valjda, na toj akademiji političke izuzetnosti. Sve se svodi na galamu i zatrpavanje sagovornika besmislicama. Ne znam da li si svestan koliko je gornja argumentacija blentava i pokvarena? A sve ti je u istom fazonu.

Mrsko mi je da redom čitam čak i ovo kad se meni obraćaš, a verujem da više niko ozbiljan ne čita tvoje čaršave, čime se pridružuješ nekolicini drugih skribomana na blogu.
gvozden1 gvozden1 16:10 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Aj priznaj da si ovo prepisao iz onog proglasa srpskih komunista. I

Jesam.

Nego, ako imaš, a nemaš, kapaciteta da pričaš na koliko toliko ozbiljnom nivou, hajde, a nemoj mi ove citate, jer ih, prvo, odmah preskočium, a drugo, samog sebe osudim što se upustam i bili kakvu priču sa budalom koja ide po netu, gugla neke citate van ikakvog smisla i konteksta, tek da bi se nekako iskobeljala iz bruke u koju je sama upala.

Ako nisi sposoban da sam formulišeš sopstveno mišljenje, što se uopšte petljaš?
gvozden1 gvozden1 16:18 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Nivo, ton i argumentacija tvojih "rasprava" su većinom primereni prosečnom SNS glasaču. Tako su vas učili, valjda, na toj akademiji političke izuzetnosti. Sve se svodi na galamu i zatrpavanje sagovornika besmislicama. Ne znam da li si svestan koliko je gornja argumentacija blentava i pokvarena? A sve ti je u istom fazonu.

Mrsko mi je da redom čitam čak i ovo kad se meni obraćaš, a verujem da više niko ozbiljan ne čita tvoje čaršave, čime se pridružuješ nekolicini drugih skribomana na blogu.
.
Dobro, evo skratiću.

Ne razlikuješ faktogrsfski biografski podatak od utiska.

Moje tvrdnje su iz domena utiska o tebi, da si komunistički pristalica ustaške provinijencije i da zbog toga mrziš Srbe.

Za razliku od toga, ti tvrdiš nešto što nije iz domena utiska nego isključivo iz domena poznavanja fakata, a tvoje tvrdnje ne odgovaraju faktičkom stanju.

Dakle, lažeš, mrziš Srbe, podržavaš komuniste i ustaše.

Dovoljno sažeto?
gedza.73 gedza.73 16:35 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ako nisi sposoban da sam formulišeš sopstveno mišljenje, što se uopšte petljaš?


Ukratko Putin odlikovao Mesića za antifašizam (onog Mesića koji je izjavio da je Jasenovac bio radni logor a i malo hvalio Artukovića) a Putinov ambasador podsetio Hrvate kako su im pomogli da obuzdaju Srbe pa bi trebali da im budu zahvalni.
Al nije to ta Rusije nego je neka druga.
softelectronics_e softelectronics_e 16:49 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gvozden1

Kažeš


. A ako neko hoće da mi ga ospori, onda neka to i obrazloži.

Naredbodavan, ultimativna ton, govori o težnji da se zabrani pravo na iznošenje stava, utiska, mišljenja, uz istovremeno uzimanje sebi prava da se izmišljeni, egzaktni podaci o nekom iznose.

Komunisti su baš tako nastupali, sebi uzimali pravo koje su drugima uskraćuvali.

Dakle, nevaspitani komunista i srbomrzac.


Nivo, ton i argumentacija tvojih "rasprava" su većinom primereni prosečnom SNS glasaču. Tako su vas učili, valjda, na toj akademiji političke izuzetnosti. Sve se svodi na galamu i zatrpavanje sagovornika besmislicama. Ne znam da li si svestan koliko je gornja argumentacija blentava i pokvarena? A sve ti je u istom fazonu.

Mrsko mi je da redom čitam čak i ovo kad se meni obraćaš, a verujem da više niko ozbiljan ne čita tvoje čaršave, čime se pridružuješ nekolicini drugih skribomana na blogu.

Da li se ti drogiraš?!
Proglašavajući Gvozdena SNS-ovcem?
Jebote, komunjare su potpuno opičene čak i kada pokušavaju da se nagornjavaju.
gvozden1 gvozden1 17:05 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Ako nisi sposoban da sam formulišeš sopstveno mišljenje, što se uopšte petljaš?


Ukratko Putin odlikovao Mesića za antifašizam (onog Mesića koji je izjavio da je Jasenovac bio radni logor a i malo hvalio Artukovića) a Putinov ambasador podsetio Hrvate kako su im pomogli da obuzdaju Srbe pa bi trebali da im budu zahvalni.
Al nije to ta Rusije nego je neka druga.

I kakve to veze sa Srbijom ima?

Hrvatska i Rusija su dve suverene države, i imaju sopstvene odnose.

Rusija je ocenila da Mesić antifašista, njeno suvereno pravo na ocenu, pa i da greši.

Druga situacija bi bila kad bi Srbiju terala da prihvati takav stav, a ne tera je.

Kad Putin u sporu Srba i Hrvata bude stao na hrvatsku stranu, a protiv srpske, onda se tek može razgovarati o onome što ti sad pokušavaš da nametneš.

Za sad se to Putinu nije desilo, Jeljcinu jeste.
Tu je razlika.

A to, da Rusi moraju da budu u sporu sa svima sa kojima je Srbija u sporu, i da je tek to dovoljno, je razmišljanje idiota.

A zanimljivo je da to vi, takvi, to samo od Rusije tražite, Švabama zaboravljate i najdirektnije satiranje Srba od nastanka pa do evo danas, a Rusiji zamerate čak i to što imaju koliko toliko korektne odnose sa Hrvatskom.

Nego, zar i sam ne ustvrdi skoro da Hrvati imaju objektivan odnos prema ratu devedesetih?

Ti sebi to dozvoljavaš, a Rusima zameraš.
Treba Rusi da budu veći Srbi od tebe, da bi ti bili dovoljno dobri, a Švabe mogu i da te satiru, sve im opraštaš.

Poltron, švapski.
pecaros pecaros 17:42 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Ne razlikuješ faktogrsfski biografski podatak od utiska.

Moje tvrdnje su iz domena utiska o tebi, da si komunistički pristalica ustaške provinijencije i da zbog toga mrziš Srbe.


I moje tvrdnje su iz domena utiska o tebi - da si komunista - preletač, da si iskoristio poziciju u lokalnoj upravi i izbegao mobilizaciju (kao rezervni oficir), iako ovde već godinama promovišeš klanje kao sredstvo za ostvarivanje političkih fiks-ideja (zbog toga si i banovan). No, taj nož si namenio tuđim rukama, ti ne bi da se prljaš.
gvozden1 gvozden1 17:48 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

moje tvrdnje su iz domena utiska o tebi -

Tvrdnja da jesam radio u nekoj lokalnoj samoupravi nije iz domena utisaka, nego lažna tvrdnja, laž.
Da sam bio član komunističke stranke isto tako, to ne može da bude stvar utiska, nego fakata, opet pogrešna, lažna tvrdnja.

A ko laže.....
pecaros pecaros 18:01 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Tvrdnja da jesam radio u nekoj lokalnoj samoupravi nije iz domena utisaka, nego lažna tvrdnja, laž.


Ma, svi na blogu znaju da si radio... Nego, objasni kako si izbegao mobilizaciju, pa da ti oprostimo što si se izlanuo.
pecaros pecaros 18:39 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
gedza.73
gvozden1
Komunizam je, po prirodi stvari, antisrpski,

I uvek rusofilski. U najmanju ruku počev od 1918.

Naravno da ne.
Sovjetofilski da, rusofilstvo je bela garda u Srbiji, nepriznavanje komunističke države koja je srušila Rusiju pune dve decenije i slično.

Ali to su finese, mnogo daleko od tebe, nemoj ni da se trudiš.


nešto sam dobre volje, pa da pomognem Gedži.

"Sovjetofilstvo" je simpatična kovanica, ali se nikada nije šire primenjivala. Ona bi sugerisala da postoje neki ljudi koji gotive SSSR i njegovu ideologiju, za razliku od rusofila koji su nešto drugo.

Istina je da se uvek, i u vreme SFRJ, koristio samo izraz "rusofil" za one koji su mahom bili ideološki zadojeni komunizmom, čitali ruske časopise koji su se prodavali na kioscima, gde su se veličali grandiozni uspesi sovjetske države i koji su voleli sve što je rusko. Priča o tome da je neko rusofil zbog carske Rusije a ne ove komunističke je baš tipično gvozdenovska.
freehand freehand 18:43 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Istina je da se uvek, i u vreme SFRJ, koristio samo izraz "rusofil" za one koji su mahom bili ideološki zadojeni komunizmom, čitali ruske časopise koji su se prodavali na kioscima, gde su se veličali grandiozni uspesi sovjetske države i koji su voleli sve što je rusko. Priča o tome da je neko rusofil zbog carske Rusije a ne ove komunističke je baš tipično gvozdenovska.

Svašta.
Prvo, pojam "rusofilije" bio je do prošle godine vezivan jedino i isključivo vezan za ljubav prema ruskom jeziku i kulturi. Od marta prošle godine od nekog duhovitog intelektualca level Basara koji ga je negde upotrebio kao pogrdu prihvaćen je u izvesnom slabomislećem delu ovdašnje publike da bude uobičajen način za ddiskvalifikaciju onih koji ne misle daje Ukrajina jadna demorkatska država već američka lutka u proksi ratu.
Drugo, čitao sam mnogo raznih novina i dosta dobro poznavao sadržaj tezgi na kioscima. Nikad nisam video nijedan sovjetski, ni dnevni, ni nedeljni, čak mislim da nikad nisam video baš nikakav ruski časopis, nikad. Za razliku od američkih, engleskih a bogami i nemačkih.

gvozden1 gvozden1 19:08 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ma, svi na blogu znaju

Previše se nešto trpaš u masu, te svi su videli skribomaniju, te svi znaju...

Jel to tražiš zaštitu u krdu, ne bi sam za sebe da pričaš?

Pičkasto, tipično za potuljene srbomrsce.
Pade mi opet na pamet pesnik koji je o takvima kao ti, potuljenim srbomrscima pevao

" S krvološtvom zvra, pogane hijene
da bi mučki udar s leđa dao bratu.....

Baš me na to potseti ovo tvoje bežanje u gomilu.

Jer vi ćete da mi opraštate nešto, vi ćete ovo ili ono.

Pizda, karakter.
pecaros pecaros 19:19 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand

Prvo, pojam "rusofilije" bio je do prošle godine vezivan jedino i isključivo vezan za ljubav prema ruskom jeziku i kulturi.

Trideset godina posle raspada SSSR je logično da se taj pojam vezuje isključivo za Ruse i Rusiju. Istina je da sam upotrebio reč "uvek", ali se iz konteksta vidi da sam mislio na neka prošla vremena, kada je SSSR iz praktičnih razloga bio sinonim za Rusiju. Kad je neko bio "rusofil", znalo se da to podrazumeva celu zemlju.

Drugo, čitao sam mnogo raznih novina i dosta dobro poznavao sadržaj tezgi na kioscima. Nikad nisam video nijedan sovjetski, ni dnevni, ni nedeljni, čak mislim da nikad nisam video baš nikakav ruski časopis, nikad. Za razliku od američkih, engleskih a bogami i nemačkih.


A bilo ih je i na srpskom. Gde misliš da su se prodavali? Naročito su bili popularni oni o kosmičkim temama, tu su bili propagandno baš jaki. Ja ih viđao po kućama.


pecaros pecaros 19:24 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Previše se nešto trpaš u masu


Sad mi nešto pade na pamet - kako si izbegao mobilizaciju?
gvozden1 gvozden1 19:26 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gvozden1

Previše se nešto trpaš u masu


Sad mi nešto pade na pamet - kako si izbegao mobilizaciju?

Nisam je izbegavao.
A sad pitanje za tebe, koliko si Srba pobio?
pecaros pecaros 19:37 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

Sad mi nešto pade na pamet - kako si izbegao mobilizaciju?

Nisam je izbegavao.
A sad pitanje za tebe, koliko si Srba pobio?


Jako!
gvozden1 gvozden1 19:41 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gvozden1

Sad mi nešto pade na pamet - kako si izbegao mobilizaciju?

Nisam je izbegavao.
A sad pitanje za tebe, koliko si Srba pobio?

Jako!

Šta je, zbunio si se pa drhti ruka toliko da i kvotovanje mašiš?:)

A stvarno mogu da zamislim tebe, tako potuljenog srbomrsca kako se raduješ ubijanju Srba.
Mnogo je u istoriji bilo takvih, podmuklih.


Al makar si se osmelio da pišeš u prvom licu :)
gedza.73 gedza.73 19:50 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Za sad se to Putinu nije desilo

Zlato naše malo. Niko kao Car Putin.
Pa se posle čudimo kako se lako Staljin i staljinizam primio u Srbiji.


pecaros pecaros 19:50 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1

A stvarno mogu da zamislim tebe, tako potuljenog srbomrsca kako se raduješ ubijanju Srba.


Svaka čast, evo ja ne mogu da zamislim tebe, prosto ne veruem da takvo nešto postoji.

Napiši još šta imaš, pa razlaz. Nemoj da razočaraš one iz centrale.


gedza.73 gedza.73 19:52 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nisam je izbegavao

Ali zato kao ovi debili koji su ćopavi, bangavi i ćoravi kažeš ako treba u rat onda u rat iako rata nisi video. 'Napred drugovi ja za vama, bešte ja pred vama'
Isti si kao likovi koji se busaju u srpske grudi i srpski patriJotizam a nisu hteli da zaštite srpsku granicu jer su preko nje švercovali drogu i oružje.

predatortz predatortz 19:55 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Za sad se to Putinu nije desilo

Zlato naše malo. Niko kao Car Putin.
Pa se posle čudimo kako se lako Staljin i staljinizam primio u Srbiji.




Ne znam da li se staljinizam primio u Srbiji, ubeđen sam da nije, ali ga je bilo. Nosioci staljinizma su većinom bili Crnogorci, kao i ovi moji prekodrinci iz raznih krajiških, banijskih, kordunaških i drugih brigada koji su Srbiji samo zlo donosili.

Bilo je u Srbiji raznih Leka, Krcuna i Koča, ali su oni bili amomalija, nikako većina.

gvozden1 gvozden1 19:57 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gedza.73
Za sad se to Putinu nije desilo

Zlato naše malo. Niko kao Car Putin.
Pa se posle čudimo kako se lako Staljin i staljinizam primio u Srbiji.



Staljinizam se u Srbiji nije primio, naprotiv, Srbija se najupornije i najenergičnije opirala njemu.
Toliko jako da je komunistička crvena armija morala fizički da uđe u Srbiju da je slomi i nametne joj staljinizam.
Samo u Srbiju, ostali su prihvatali staljinizam sami, dobrovoljno, zato je crvena armija ulazila samo u Srbiju, nije išla u Hrvatsku.


Opet te faktografuja demantuje, a ti opet nju ne poznaješ.
Al šta te briga, samo zanemariš i pičiš dalje.

I, kad je to Putin u sukobu Srbije i nekog drugog, stao na stranu tog drugog?

I još, kako da ono što zameraš Putinu, ne zameraš sebi i svojim najbližima?
gvozden1 gvozden1 19:59 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ali zato kao ovi debili koji su ćopavi, bangavi i ćoravi kažeš ako treba u rat onda u rat

Ne bre, samo vojno sposobni.
A ako bude nedajbože, onda i treći poziv, i stariji.

Zna se kako se to radi.
gedza.73 gedza.73 20:09 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ne znam da li se staljinizam primio u Srbiji

Bilo ih je. Ne u toj meri ali ih je ipak bilo. Pričao sam o lokalcima koji su maljevima ubijali svoje komšije. Spiskove za odstrel i otimačinu su isto pravili ljudi iz ove sredine. Dosta njih, kad su videli šta se dešava, su se povukli. Najlgasniji su ostali. Zajedničko im je bila vera u sovjetsku Rusiju.

Ja sam išao u seosku školu. Moj otac je predlagao da učimo engleski samo što ga nisu razapeli komunisti. Ruskinja je bila kombinacija Bokana, Kastratovića i lude Naste Radojke Tmušić Stepanov. Tek u srednjoj Rus je bio posebna priča. K'o da su čipovani
Bilo je u Srbiji raznih Leka, Krcuna i Koča, ali su oni bili amomalija, nikako većina.

U pravu si. Ali su nekako uspeli da nametnu svoj narativ i da taj narativ samo malo modifikovan ponovo proguraju. Nilo bi za očekivati da sa ove vremesnke distance imamo kritički odnos a mi se vraćamo u prošlost i nadamo se kako će sa istim 'inputima' biti drugačiji rezultat.

N3e mogu da verujem da je Ilija Čvorović (par mojih ljudi su mi manje više ovako objasnili trenutnu situaciju u svetu samo su umesto Staljina ubacili Putina) postao stvarni lik

ILIJA: Vi — zlikovci: Ti, tvoj otac, tvoj brat, i svi oni koje smo pobili i oni koji su uspeli da pobegnu! Kad ste videli da sam preživeo rat i ranjavanja, onda ste me zatvorili, strpali na robiju.
Nije vam odgovaralo da svi budemo jednaki, da nema ovak'i' razlika među ljudima. Nisu mi rane čestito zarasle, a ti si se vratio. Pre tebe i' je došlo na hiljade, a za tobom će tvoj brat, pa prijatelji, sa »pošteno zarađenim« kapitalom, da ponovo gradite dvorce i zamkove, da ponovo uništavate i gazite ljude, da ponovo stvarate roblje! Mene su zatvorili zbog onoga u šta su me terali da verujem, a tebe ne zatvaraju zbog onoga zašta smo se borili! Pa, majku vam jebem, šta to znači?
Je l' to znači da sam ja ceo život izigravo budalu, da sam se borio protiv svojih principa i ubeđenja? Je l' to znači da je Ilija bio jedna beslovesna budaletina, da ću iz invalidski' kolica gledati kako ponovo gradite kapitalizam, kako ponovo uprežete ljude u jaram! Jesam ja zatvaran, samo zato što sam viko:
Živeo Staljin i bratska jednakost među ljudima?! Jesam zato zatvaran?!
Jesam trebo da vičem: živeo kapitalizam?!
Staljin vas je ubijo, al' vas nije ubio koliko je trebalo! Ja sam držo njegovu sliku pet godina, ko ikonu, i držaću je ponovo, kad-tad! Upamti: kad-tad!




gedza.73 gedza.73 20:11 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ne bre, samo vojno sposobni.

A oni koji nisu vojno sposobni pozivaju u rat i na pogibiju dok im deca uživaju po Parizima, Ženevama i NJujorcima?
A ako bude nedajbože, onda i treći poziv, i stariji.
Zna se kako se to radi.

Super se radi. Sve manje Srba ima, na jug Srbije mogu da ušetaju desetinama kilometara neće da naiđu na živog čoveka. Šta čuvaš koji moj?



gvozden1 gvozden1 20:14 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

oni koji nisu vojno sposobni pozivaju u rat?

Naravno, to je stvar slobode građanina koja nije ograničena godinama niti fizičkim karakteristikama.
Ti si bre totalni idiot .
Ti bi zabranio starijim ili bolesnim sa iskazuju svoje stavove.

Super se radi. Sve manje Srba ima, na jug Srbije mogu da ušetaju desetinama kilometara neće da naiđu na živog čoveka. Šta čuvaš koji moj?


A kako treba, sa se invalidi šalju u rat?

Debil, debil.
predatortz predatortz 20:15 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

U pravu si. Ali su nekako uspeli da nametnu svoj narativ i da taj narativ samo malo modifikovan ponovo proguraju.


Naravno da su uspeli kada je u Srbiji 1944. nemačku okupaciji smenila komunistička. Jer, kad ti neko promeni oblik vladavine, promeni granice, nametne zakone, sprovodi teror, deluje po nalogu onih koji nisu iz Srbije, onda to jeste okupacija.
gvozden1 gvozden1 21:09 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Naravno da su uspeli kada je u Srbiji 1944. nemačku okupaciji smenila komunističk

I zato su Srbi krivi, jer su genetski inferiorna nacija, tvrde ove budale.

Poturiš im pod nos činjenice da su se Srbi žestoko, najžešće, odupirali komunistima, toliko da ni srpsku ćeliju komunisti nisu mogli u njoj da naprave, da su se komunisti mrzeli Srbe toliko da su i Srbe komuniste ubijali a ostavljali Hrvate i Slovenace u svojim vrhovima, da su Srbi oružjem tu gamad proterali iz Srbije već na početku rata, da gamad i pored upornih pokušaja da se vrate u Srbiju, nije uspevala, da je tek crvena armija uspela da ih dovede u Srbiju, sve to, i još takvih fakata, neospornih istorijskih podataka im poturiš pod nos, a oni nastavljaju sa glupim tezama kako su Srbi nešto prihvatili.

Ako je to prihvatanje, sva ta sila borbe protiv komunizma, koja je baš u Srbiji bila najintenzivnija, i Srbija zbog nje najviše stradala, šta je onda neprihvatanje?

Šta su Srbi još trebali da urade pa da Gedža kaže, Srbi su se odupirali komunizmu?

Ne postoji takav otpor koji bi on prihvatio kao dovoljan, jer onda on sebe ne bi mogao da stavi iznad Srba.

Kreten.
gedza.73 gedza.73 21:20 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Naravno da su uspeli kada je u Srbiji 1944. nemačku okupaciji smenila komunistička. Jer, kad ti neko promeni oblik vladavine, promeni granice, nametne zakone, sprovodi teror, deluje po nalogu onih koji nisu iz Srbije, onda to jeste okupacija.

Saglasan. Uspeli smo da oteramo Turke i ni iz čega napravimo evropsku državu. Uspeli smo da preguramo sve oslobodilačke ratove 1912-1918 i da stvorimo solidnu podlogu za bapredak. A onda smo ostali zaglavljeni u toj 1945. sa Staljinovim ustavom i sa žal za mlados'.
gedza.73 gedza.73 21:24 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

koja je baš u Srbiji bila najintenzivnija, i Srbija zbog nje najviše stradala, šta je onda neprihvatanje?

Kod mene u selu je na školi stajao Tito od stiropora sa rečima 'Tito, revolucija, mir' ili tako nekako. A tek da ne pominjem spomenik štafeti u Kragujevcu i Crvenu Zastavu.
Sad da mogu vaskrsli bi Tita.
I zato su Srbi krivi, jer su genetski inferiorna nacija, tvrde ove budale.

Pa eto sad im niko ne nameće komunizam a oni sami biraju komunistu Putina, SSSR i Lenjina.
freehand freehand 21:30 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Trideset godina posle raspada SSSR je logično da se taj pojam vezuje isključivo za Ruse i Rusiju. Istina je da sam upotrebio reč "uvek", ali se iz konteksta vidi da sam mislio na neka prošla vremena, kada je SSSR iz praktičnih razloga bio sinonim za Rusiju. Kad je neko bio "rusofil", znalo se da to podrazumeva celu zemlju.

Nisi me razumeo: nije reč o distinkciji Sovjet-Rus, nego Rusofilija nikad nije podrazumevala politički već prvenstveno kulturni sadržaj, do prošle godine.
A što se tiče ovih naslovnica - gde se to prodavalo? Kladio bih se da nije nigde, sem možda u nekim baš specijalizovanim prodavnicama, ili čitaonicama, ili u sovjetskoj ambasadi, ili je donošeno iz SSSR.
Za razliku od Time, Newsweek magazina, dragog Bravoa pa i Der Spiegel magazina.
freehand freehand 21:33 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Staljinizam se u Srbiji nije primio, naprotiv, Srbija se najupornije i najenergičnije opirala njemu.
Toliko jako da je komunistička crvena armija morala fizički da uđe u Srbiju da je slomi i nametne joj staljinizam.
Samo u Srbiju, ostali su prihvatali staljinizam sami, dobrovoljno, zato je crvena armija ulazila samo u Srbiju, nije išla u Hrvatsku.

Lažu znači evo osamdeset godina da je Crvena armija jurila nemce, a u stvari je došla da sjebe kralja koji je pozvao četnike da pređu u partizane...
freehand freehand 21:35 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

pecaros
gvozden1

A stvarno mogu da zamislim tebe, tako potuljenog srbomrsca kako se raduješ ubijanju Srba.


Svaka čast, evo ja ne mogu da zamislim tebe, prosto ne veruem da takvo nešto postoji.

Napiši još šta imaš, pa razlaz. Nemoj da razočaraš one iz centrale.



Ne primaj se bre. To se time hrani: navre sa srbomrzac, koljač, komunista - kao da sebe opisuje - pa kad se neko navata na bućkalo skočimu na leđa, sisa krv i jaše do zore. mani đampira.
gvozden1 gvozden1 21:37 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Kod mene u selu je na školi stajao Tito od stiropora sa rečima 'Tito, revolucija, mir' ili tako nekako.

A to nije zato što se moralo nego zato što su Srbi takvi?

Pa eto sad im niko ne nameće komunizam a oni sami biraju komunistu Putina, SSSR i Lenjina

Ne znam da li više vredi pominjati da je odnos prema Rusiji sada, odnos prema drugoj suverenoj državi koja me nameće svoje uređenje Srbiji.
Da li to ikako možeš da razumeš.

Postoji država A i država B.

Država A ima problem, obraća se državi B, i ova joj u izvesnoj meri pomaže u rešavanju tog problema.

Država A i država B imaju svoja unutrašnja uređenja svaka po svom izboru.

Gde ti tu vidiš problem?

Nameće li Rusija Srbiji Lenjina, Staljina?
Ne.
A to što ih ona poštuje, šta tebe briga za to?

Ako imaš ambicija da ti uređuješ Rusiju, pa malo si se zajebao.

Idi prvo uredi one tvoje Švabe kojima se dodvoravaš.
Hrvatsku ne moraš, ona je baš dobro uređena po tebi, i tvojima.

gvozden1 gvozden1 21:40 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Lažu znači evo osamdeset godina da je Crvena armija jurila nemce, a u stvari je došla da sjebe kralja koji je pozvao četnike da pređu u partizane...

A Nemaca samo u Srbiju bilo, pa zato samo u Srbiju došli da ih oteraju?
Ko ih otera iz Bosne, Hrvatske kad tamo nisu išli?
freehand freehand 21:44 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A Nemaca samo u Srbiju bilo, pa zato samo u Srbiju došli da ih oteraju?

Ma jok, bilo ih je od Grčke pa na gore, al Crvena armija je ušla tu gde joj je bio pravac prodora. I onda su otišli dalje jer im je NOVJ kao nova vojska nove suverene države rekla "Hvala lepo, sad možemo sami." I oni otišli.

Ko ih otera iz Bosne, Hrvatske kad tamo nisu išli?

Partizani, naravno. Pretežno Srbi u partizanima. I među njimamnogo onih iz Like, sa Banije i korduna što su pretekli pod ustašama dok su im braća četnici sa tim ustašama rujno vino pili i čuzvali im leđa dok su nejač saKozare terali u Jasnovac. Nije valjda da to mora da se ponavlja?
gvozden1 gvozden1 21:56 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Ma jok, bilo ih je od Grčke pa na gore, al Crvena armija je ušla tu gde joj je bio pravac prodora. I onda su otišli dalje jer im je NOVJ kao nova vojska nove suverene države rekla "Hvala lepo, sad možemo sami." I oni otišli.

Zanimljivo, samo preko Srbije, pa u Mađarsku pa u Austriju, nije im se išlo preko Hrvatske:)

Naravno da je razlog nemogućnost komunističke vojske da uđu u Srbiju usled četničke odbrane Srbije.

Ako možemo ozbiljno i razložno, navešću te pokušaje ulaska tokom 44. kojih je bilo nekoliko, i koji su odbijani.
Neki i delimično uspešni koji su zalazili duboko u Srbiju, skoro do Valjeva, ali i tad su bili pobeđeni i ponovo proterani.

To je bio osnovni uzrok da se samo u Srbiju pošalje crvena armija.

A ne verujem da ti želiš takav razgovor, jer je to razgovor, za šta trebaju i neki argumenti.

Partizani, naravno


Koje su to borbe protiv Nemaca za oslobođenje Zagreba, leba ti:)

Ne, sve je njihovo skrcano u Srbiju, da je porobe konačno.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:01 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A koliko je mladih ljudi pobeglo iz Rusije


aj sad nagradno pitanje za filipa - (a mogu i pajic i gedza da mu sufliraju)

- u koju zemlju je izbeglo najvise ukrajinaca?

freehand freehand 22:02 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A ne verujem da ti želiš takav razgovor, jer je to razgovor, za šta trebaju i neki argumenti.

Baš tako. I inače prezirem i izbegavam lažove i đampire, a kad dođe do argumenata ti sigurno nisi adresa na koju ću se obratiti.

Koje su to borbe protiv Nemaca za oslobođenje Zagreba, leba ti:)

Pobrkao si događaje. Kroz Zagreb su, po dogovoru sa Pavelićem prošli četnici, ne partizani.
gvozden1 gvozden1 22:12 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Baš tako. I inače prezirem i izbegavam lažove i đampire, a kad dođe do argumenata ti sigurno nisi adresa na koju ću se obratiti.

Pa obrati joj se konačno jbt.
Kako god i od koga god, ali nauči.

Znao sam, naravno, da ti ne možeš na drugom nivou da razgovaraš, ali evo sad i sam to potvrđuješ.

Kroz Zagreb su, po dogovoru sa Pavelićem prošli četnici, ne partizani.


Opet te jebu argumenti.
Sa ustašama su išli Đurišićeve jedinice, a zvale su se Drugi dobrovoljački korpus, ili Crnogorski dobrovoljački korpus, a ne jedinice Jugoslovenske vojske u otadžbini.

Dve različite vojske.

A kad se desio razlaz, e i to se može navesti, ali tek pošto ti na toj adresi saznaš dovoljno argumenata da bi bio dostojan ozbiljnog razgovora.

Jer to komunističko, ma sve su to bili četnici, je za vaše priredbe i kvizove, tamo ti spadaš.
freehand freehand 22:17 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Jer to komunističko, ma sve su to bili četnici, je za vaše priredbe i kvizove, tamo ti spadaš.

Pa učio sam od najboljih, od mlađeg vodnika stažiste. Što je nas mladu vojsku lagao po dnevnoj zapovesti.

Đampir, zar ne vidiš da si tragikomičan sa tim pričama? Pećanac nije bio četnik, oni po Dalmaciji nisu bili četnici, Močilo Đujić nije bio četnik, evo ni Pavle đurišić nije bio četnik. Pa to kad đampira seratora budu tražili licence za četništvo
gedza.73 gedza.73 22:31 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

bilo ih je od Grčke pa na gore, al Crvena armija je ušla tu gde joj je bio pravac prodora. I onda su otišli dalje jer im je NOVJ kao nova vojska nove suverene države

Zato je 'suvereni' Tito u Krajovi (možeš da nađeš njegovu naredbu VŠ iz Krajove) pristao na ruske 'molbe' da u redove partizanske primi bugarske okupatore i ustaše.
I zato nije zajedno sa još par ruskih satelita potpisao Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima kako bi mogao po sovjetsko-ruskim zakonima da ubija i pljačka.

gvozden1 gvozden1 22:36 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Pa učio sam od najboljih, od mlađeg vodnika stažiste. Što je nas mladu vojsku lagao po dnevnoj zapovesti.

Od koga god da si učio, nisi naučio.
Pećanac nije bio četnik

Pećanac jeste bio četnik, četnik je bio i Đujić.
Pećanac je imao svoju vojsku, tesno sarađivao sa Bugarima, nije se nikad stavio pod komandu vrhovnog štaba JVuO, Đujić je i formalno bio pod Dražinom komandom, ali je dosta samostalno vodio svoje jedinice.

Đurišić je bio pod Dražinom komandom, a onda je napustio tu vojsku i u Beogradu prišao drugoj, neprijateljskij strani, osnivajući Drugi Dobrovoljački korpus, po ugledu na Ljotičev Srpski Dobrovoljački korpus (otud i konfuzija oko naziva, da li je drugi, jer kao Ljotićev je prvi, ili Crnogorski, pošto je ovaj srpski)
Klasično menjanje strana u ratu, izdaja (koju je platio glavom, ubili ga novi saveznici)

E taj njegov korpus je išao sa ustašama, ne Dražine jedinice.

A naziv četnik je kolokvijalan naziv, meni drag pa ga zato uglavnom koristim, ali ne baš sasvim precizan.

Čak, od trenutka kad je Draža postao vrhovni komandant jugoslovenske vojske u otadžbini, njegova vojska je formalno prestala da bude četnička, jer je do tad on imao zvanje komandanta četničkih odreda.
Dakle ime četnik figuriralo u nazivu, a onda je naziv promenjen.

To je lako razumeti za onoga kome je do stvarne istine stalo, kome nije do toga, on radi ovo što ti radiš, petljaš se u nešto što ne poznaješ, tek da bi nešto pričao.
freehand freehand 22:41 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

To je lako razumeti za onoga kome je do stvarne istine stalo, kome nije do toga, on radi ovo što ti radiš, petljaš se u nešto što ne poznaješ, tek da bi nešto pričao.
Ma da bre: svi su bili četnici al posle nisu bili četnici, kao što je i Draža bio četnik al posle nije bio četnik. A i ti voliš da kažeš da su to svečetnici, al to nije baš potpuno tačno jer ti to na osnovu višeg znanja i na naučnoj osnovi.
Đampir, ajd ne seri više. Idi negde pleši, nađi nekog kome ćeš da držiš predavanja a on da tegleda zabezeknut tvojim znanjem i rečitošću. Samo pauzi da ne naletiš na nekog inteligentnog i otresitog da te ne oterau tri nanine i još da ti leđa opegla zato što si nadobudna i bezobrazna budaletina.
gvozden1 gvozden1 22:46 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Ma da bre: svi su bili četnici al posle nisu bili četnici, kao što je i Draža bio četnik al posle nije bio četnik. A i ti voliš da kažeš da su to svečetnici, al to nije baš potpuno tačno jer ti to na osnovu višeg znanja i na naučnoj osnovi.
Đampir, ajd ne seri više. Idi negde pleši, nađi nekog kome ćeš da držiš predavanja a on da tegleda zabezeknut tvojim znanjem i rečitošću. Samo pauzi da ne naletiš na nekog inteligentnog i otresitog da te ne oterau tri nanine i još da ti leđa opegla zato što si nadobudna i bezobrazna budaletina.

.A kako bi bilo da dovedeš toga sa te adrese da demantuje nešto:)

Jebe te što niti znaš šta, a ne pristaje ti se na to da priznaš.

Ne znaš, štene, ne znaš, i baš zato sam ti napisao ove činjenice da podvuče tvoje neznanje.

Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.
Ili ako te neko i uvede, sklupčaj se ispod stola i budi miran.
freehand freehand 22:49 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.

Razumem druže mlađi vodniče. Šta kaže dnevna zapovest, šta danas lažeš mladu vojsku, tako pametan, hrabar i džukela od integriteta?
gvozden1 gvozden1 22:52 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand

Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.

Razumem druže mlađi vodniče. Šta kaže dnevna zapovest, šta danas lažeš mladu vojsku, tako pametan, hrabar i džukela od integriteta?

Kaže da štenetu treba skratiti povodac, smeta ljudima u kafani.
I malo ga šutnuti da se primiri.
freehand freehand 22:57 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
freehand

Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.

Razumem druže mlađi vodniče. Šta kaže dnevna zapovest, šta danas lažeš mladu vojsku, tako pametan, hrabar i džukela od integriteta?

Kaže da štenetu treba skratiti povodac, smeta ljudima u kafani.
I malo ga šutnuti da se primiri.

Pa probaj, nije valjda da jedan Titov hrabri staža-četnik to nije u stanju?
gvozden1 gvozden1 23:03 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

freehand
gvozden1
freehand

Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.

Razumem druže mlađi vodniče. Šta kaže dnevna zapovest, šta danas lažeš mladu vojsku, tako pametan, hrabar i džukela od integriteta?

Kaže da štenetu treba skratiti povodac, smeta ljudima u kafani.
I malo ga šutnuti da se primiri.

Pa probaj, nije valjda da jedan Titov hrabri staža-četnik to nije u stanju?

Ma gde ja, oficir, da se prljam sa šrenetom.
To rade kerovodci.
freehand freehand 23:11 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

gvozden1
freehand
gvozden1
freehand

Ne ide se sa takvim neznanjem u kafanu.

Razumem druže mlađi vodniče. Šta kaže dnevna zapovest, šta danas lažeš mladu vojsku, tako pametan, hrabar i džukela od integriteta?

Kaže da štenetu treba skratiti povodac, smeta ljudima u kafani.
I malo ga šutnuti da se primiri.

Pa probaj, nije valjda da jedan Titov hrabri staža-četnik to nije u stanju?

Ma gde ja, oficir, da se prljam sa šrenetom.
To rade kerovodci.

Oficir?! Ti si oficir?
Pa među domaćinima ovde vlada uverenje da su i Titovi rezervni oficiri što su služili da lažu maldu vojsku škart i kad odu u rat, kamoli ovi pozadinski junaci...



gvozden1 gvozden1 23:18 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Oficir?! Ti si oficir?
Pa među domaćinima ovde vlada uverenje da su i Titovi rezervni oficiri što su služili da lažu maldu vojsku škart i kad odu u rat, kamoli ovi pozadinski junaci...

Jebiga, kakav takav, ali jesam.
I takav naređujem onima što nose motalice da potrče malo brže.
I oni moraju da trče.
Jel zajebano nositi motalicu?

I kerovodcima da skrate uzice kerovima.
Jel gadno na kratkoj uzici?

freehand freehand 23:24 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

I takav naređujem onima što nose motalice da potrče malo brže.
I oni moraju da trče.
Jel zajebano nositi motalicu?

Ne znam kako je nositi motalicu al znam kako izgleda kad Titovog rezervnog oficira-lažova i džukel i kafanskog mudonju pitaš gde je to pokazao. Obično mu se smeje kafana.
gvozden1 gvozden1 23:34 14.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!


Ne znam kako je nositi motalicu al znam kako izgleda kad Titovog rezervnog oficira-lažova i džukel i kafanskog mudonju pitaš gde je to pokazao. Obično mu se smeje kafana.

Šta pokazao?
Kako se šutiraju neposlušni kerovi?
Pa rekoh ti, drugi to rade.

A stvarno, šta treba da pokažem, reci samo.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:01 15.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

A ustvari, ti si samo jedno malo švapsko poltronče, tikva koja misli da će postati kondir ako pljuje na srpske saveznike, a uvlači se u dupe srpskim dušmanima.



ili italijansko, sto je jos gore.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 15:06 15.01.2023

Re: Срам те било, Филипе!

Nivo, ton i argumentacija tvojih "rasprava" su većinom primereni prosečnom SNS glasaču.


rece pamfletista sa sns akademije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana