In memoriam

Pesnik istine i slobode

Filip Mladenović RSS / 11.01.2023. u 13:52

Američki pesnik, esejista i prevodilac srpskog porekla Čarls Simić, jedan od najvećih svetskih pesnika, preminuo je 9. januara 2023, u 84. godini.

Rođen je kao Dušan Simić 1938. godine u Beogradu, odakle je sa majkom emigrirao 1953. najpre u Pariz, pa u SAD (pri kraju II sv. rata otac je emigrirao najpre u Italiju, a zatim u Ameriku, dok su majka i sin skoro 10 godina čekali pasoše).

Za svoj poetski opus osvojio je brojne međunarodne nagrade, uključujući i Pulicerovu nagradu, kao i nekoliko srpskih i regionalnih književnih nagrada: Nagrada „Edgar Alan Po", Nagrada Američke akademije, Međunarodna Grifinova nagrada za poeziju, Nagrada „Valas Stivens", Nagrada Poeta Laureatus Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Medalja „Robert Frost" za životno delo u poeziji, Nagrada Vilček za umetnost i humanistiku, Nagrada „Zbignjev Herbert" i Zlatni venac Struških večeri poezije.

Pesme je počeo da piše još u srednjoj školi. Na njegove pesničke početke posebno su uticali američki pesnici Volt Vitmen, Emili Dikinson, Volas Stivens...

Najvažnije zbirke pesama Čarlsa Simića su "Haronova kosmologija", "Svet se ne završava", za koju je 1990. godine dobio Pulicerovu nagradu, "Šetnja sa crnom mačkom", "Venčanje u paklu", "Majstor prerušavanja"...

Najznačajnije knjige eseja su "Alhemija sitničarnice", "Metafizičar u mraku", "Gledaj dugo i netremice"... 

Kao prevodilac Čarls Simić je veoma značajan za Srbiju, jer je prevodeći poeziju Vaska Pope, Ivana Lalića, Milorada Pavića, Radmile Lazić, Novice Tadića doprineo popularizaciji srpske književnosti u SAD.

Prevodio je i druge pesnike ex Jugoslavije. Sačinio je i jednu antologiju srpske poezije "Konj ima šest nogu".

Član Američke akademije za umetnost i književnost postao je 1995. godine.

Čarls Simić je bio profesor na Univerzitetu u Nju Hempširu, gde je predavao američku književnost i kreativno pisanje.

U znak sećanja, poštovanja i večne slave, odlomak iz njegovog eseja "OTPADNIK":

"..Kao i mnogi drugi, ja sam imao utisak da je Jugoslavija uspješna zemlja koje se neće tako lako raspasti ni poslije Titove smrti. Dva puta sam na kratko posjetio Beograd, 1972. i 1982, čuo sam za neke etničke incidente, ali sam nastavio vjerovati, čak i kad je kasnih 80-tih, poslije pojave prvih nacionalističkih lidera, retorika postala žučnija, da će razum na kraju prevladati. Nisam imao problema sa kulturnim nacionalizmom, ali mi se gadio nacionalizam koji je zahtijevao neupitnu solidarnost sa predrasudama, samoobmanjivanje i kolektivnu paranoju. Nisam ga mogao podnijeti ni u Americi, a još manje u Srbiji. Nekolicina prijatelja i rođaka iz Beograda govorila mi je o usponu novog lidera, spasioca nacije, koji se zvao Slobodan Milošević i činilo se da svi oni o njemu imaju dobro mišljenje. Počeo sam čitati beogradske novine i tjednike, a mjesečni telefonski računi su mi se značajno povećali, sve u pokušaju da razumijem što se događa. Nakon više od četrdeset godina u Americi postao sam ponovo Srbin, samo, kako bi neki rekli, loš Srbin.

"Ne želimo više živjeti s njima", govorili bi mi moji prijatelji. Oni su htjeli potpuno razdvajanje od Hrvata i Bosanaca, ali u isti čas željeli su i Srbiju koja bi obuhvaćala sve teritorije gdje su Srbi živjeli stoljećima. Kad sam ih upozorio da se to ne može učiniti bez krvoprolića, postajali bi vrlo kivni na mene jer, za boga, oni su pristojni ljudi koji ne odobravaju nasilje. Oni naprosto nisu prihvaćali da lideri i politike kojima su se oni oduševljavali vode prema klanju.

Na moje pitanje: "Kako se možete razdvojiti kad ste vi svi međusobno pomiješani?" nikad nisam dobio izravan odgovor. Mogao sam se sjetiti etničke pomiješanost, u našem beogradskom susjedstvu i nisam mogao zamisliti da bi netko stvarno pokušao učiniti nešto tako zlo. Osim toga, ja sam volio izmiješanost. Veći dio mog života proveo sam prevodeći poeziju iz svih dijelova Jugoslavije, imao sam neku predodžbu o njihovim kulturama i nisam vidio nikakvu prednost u tome da netko živi u getu samo sa svojima.

Naravno, bio sam naivan. Nisam razumio koji ogroman prestiž imaju nehumanost i brutalnost kod nacionalista. Takođe, nisam shvaćao do kojeg su stupnja oni nepristupačni razumnim argumentima. To da im se predoče neizbježne posljedice njihovih postupaka nije na njih ostavljalo nikakav utisak, oni su naprosto odbijali vjerovati u vezu uzroka i posljedica.

Poražavajući aspekt svakog nacionalizma je da ne razumije da su nacionalizmi slični jedan drugome kao slike u zrcalu, da je većina njihovih priopćenja nešto što se već čulo na drugim mjestima i u drugim vremenima. Uskogrudni u svojoj etnocentričnosti, sigurni u svoju superiornost, indiferentni prema kulturnim dostignućima, vjerskim običajima i političkim interesima i strahovima svojih susjeda, sve što su 1990. godine trebali bio je vođa koji bi ih odveo u katastrofu.

Kako to da sam je vidio što mnogi drugi nisu? Ili, kako bi Srbi rekli, što me je učinilo odrodom (otpadnikom)?

Godine Vijetnamskog rata formirale su moj način mišljenja. Trebalo mi je neko vrijeme da shvatim pravu veličinu podvale i čistog ludila u našim novinama, na televiziji i u političkim stavovima pa da uvidim u što su nas naši zapjenjeni domoljubi, sa svojim pozivima na neselektivno klanje, uvalili. Rat je učvrstio ono što je već bilo moje nepovjerenje prema svim razlozima koji traže da se pravimo da ne vidimo pokolje nevinih.

Sjećam se kako su antiratnim demonstrantima u New Yorku vikali: "Odite u Rusiju." Dakle to je tako, mislio sam, ti se opredjeljuješ za nepovredivost pojedinca, a tvoji sugrađani te odmah žele objesiti. Još i danas naši konzervativci dokazuju da smo rat u Vijetnamu izgubili jer su demonstranti potkopali vojsku koja je bila prisiljena boriti se jednom rukom vezanom na leđima. Drugim riječima, da smo se mi borili neometano i ubili četiri milijuna Vijetnamaca umjesto dva, pobijedili bismo u tom ratu.

Milošević mi je od samog početka, od kasnih 80-tih, izgledao kao loša vijest. Nešto od toga sam i rekao u intervjuu srpskim novinama. To je izazvalo reakciju; nazvan sam, između ostalog i izdajnikom koga plaćaju srpski neprijatelji. Za mene je to bio samo poticaj.

Poslije opsade hrvatskog grada Vukovara 1991, nije trebalo biti Nostradamus da se prorekne kako će sve to loše završiti za Srbe. Napisao sam mnoge članke u srpskim i njemačkim novinama u kojima sam iznosio argumente protiv nacionalista. I mnogi drugi u Srbiji činili su isto, snažnije i elokventnije od mene. Bili smo u manjini. Kao što je to uobičajeno svuda, kukavička, korumpirana intelektualna klasa nije bila voljna zvoniti na uzbunu da su ratni zločini počinjeni, naviknuta kao što je bila pod komunizmom, da bude sluga vlasti.

Vjerovanje u nezavisnost intelektualaca, što se toliko puta u dvadesetom stoljeću pokazalo, obična je bajka. Najodvratniji zločini počinjeni u bivšoj Jugoslaviji imali su oduševljenu podršku ljudi čije obrazovanje i postignuća bi navela čovjeka da pomisli da će oni ipak znati bolje. Čak i pjesnici izuzetnog talenta i ugleda našli su razloge da veličaju razaranje gradova. Kad bi plakali, to bi bilo samo nad svojima. Nijednom se nisu potrudili da se odmaknu i zamisle kolika je cijena tih ratova koje su njihovi vođe započeli, za sve ostale.

Mnoge moje zemljake ja sam zbunjivao i uzrujavao. Srbi uvijek zamišljaju složene zavjere: svaki je događaj za njih varka iza koje djeluju neki skriveni interesi. Predodžba da su moja stajališta moja, rezultat besanih noći i grižnje savjesti, bila je nezamisliva. Bilo je aluzija o mojoj obitelji, nagovještaja da smo mi godinama bili sumnjivi, da smo mi zapravo stranci koji su se stoljećima uspjeli prikazivati kao Srbi.

Najdraži od tih tračeva bio mi je o CIA-i, da mi je platila velike novce da pišem pjesme protiv Srbije i kao rezultat toga sad živim lagodnim životom u vili u New Hampshireu, gdje me poslužuje gomila crnih slugu.

Nesposobni da vode državničku politiku ili da ustanove legitimne nacionalne interese, jedino u čemu su Milošević i njegovi sljedbenici bili dobri bilo je poticanje mržnje i huškanje susjeda na susjeda. Danas znamo da je svu tobože spontanu patriotsku vojnu pomoć koja je slana za obranu Srba u Hrvatskoj i Bosni organizirala, naoružavala i kontrolirala Miloševićeva tajna služba.

Ništa ne može toliko obeshrabriti kao promatranje, godinu za godinom, razaranje gradova i sela, ubijanje i protjerivanje ljudi, znajući da se njihove patnje nisu morale dogoditi. Otkad su novine i tjednici postali dostupni na Internetu, ustajao bih rano svako jutro, čitao ih i, neizbježno, do osam sati padao u najdublju depresiju.

Srbi često, u samoobrani, kažu da nisu oni jedini koji su činili ratne zločine. Naravno da nisu. Da su svi drugi bili anđeli, ne bi danas u Srbiji bilo nekoliko stotina tisuća izbjeglica. Međutim, moralna je obaveza da se prvo raščisti sa ubojstvima u vlastitoj obitelji.

Otkrio sam, međutim, da to nije nešto što se očekivalo od domoljuba. Uloga intelektualaca je bila da nađu opravdanja za ubojice žena i djece. A uloga novinara i političkih komentatora da šire laži i poslije dokazuju da su te laži bile istina. Odmah mi je postalo jasno da se od mene tražilo da postanem suučesnik u zločinu tako što ću se praviti da razumijem i opraštam djela za koja sam znao da su neoprostiva.

Naravno, nisu samo Srbi stavljali takve zahtjeve. Nije mnogo bolje ni u današnjoj Americi, ali to nije isprika. Nespremnost da se suoči s prošlošću učinila je od Srbije društvo koje zaostaje, nesposobno da se okrene sadašnjosti, a još manje da se uhvati u koštac s teškim problemima današnjice. To je malo kao obitelj koja svaku večer sjedi zajedno oko stola praveći se da nitko ne zna da je baka zaklala poštara škarama, a tata pokušao silovati jednu od svojih malih kćeri u kupaoni.

Najgore što vam se može dogoditi je da ste u pravu u vezi sa svojima. To se nikad ne oprašta. Bolje je biti u krivu stotinu puta. Oni će to kasnije objasniti velikom ljubavlju prema vlastitom narodu. Nacionalisti bi nas vjerojatno više cijenili da smo se fotografirali kako koljemo neko dijete nego što demonstriramo protiv rata koji su oni vodili i izgubili..."

 

 

Atačmenti



Komentari (651)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 04:10 12.01.2023

bb

Radical Conspiracy Theorist Says Most Mental Health Problems Can Be Solved With Exercise, Fresh Air, Spending Time With Family
The show is under review by the Trust and Safety team at YouTube.

"This is very dangerous advice," said Harvard-trained disinformation expert Dr. Rachel Edison. "People could hear this and believe that they can do something about their own misfortune without the help of expensive pharmaceuticals and professional therapists that charge $500 per hour. We're pretty sure this advice is also racist somehow. We're looking into it."
bene_geserit bene_geserit 04:17 12.01.2023

Re: bb

Čarli, jel znaš kako se sade banane?

bene_geserit bene_geserit 04:22 12.01.2023

Re: bb

Experts Say They Don't Know What Thing Is Causing Everyone To Suddenly Collapse, But It's Definitely Not That One Thing

At publishing time, experts said they had narrowed down the list of what most likely was causing these sudden health issues down to: climate change, racism, Christian Nationalism, standing up too quickly, standing up too slowly, and not eating enough bugs.

freehand freehand 18:20 12.01.2023

Malo o istini i slobodi

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:00 13.01.2023

Re: Malo o istini i slobodi

"Ipak mora se odati poštovanje nemačkom Vođi, koji je kao prost zanatlija i čovek iz naroda uvideo da je nacionalizam bez vere jedna anomalija, jedan hladan i nesiguran mehanizam. I evo u XX veku on je došao na ideju Svetog Save, i kao laik poduzeo je u svom narodu onaj najvažniji posao, koji priliči jednom svetitelju, geniju i heroju."

Nikolaj Velimirović, Vladika koji je 2003. godine uvršten među svece Srpske pravoslavne crkve. Čin kanonizacije obavljen je u Hramu svetog Save na Vračaru, a svečanu saborsku liturgiju služio je partijarh srpski Pavle.

Gornji citat je iz publikacije "Nacionalizam Svetog Save", koju je u Beogradu izdalo Udruženeje Srpskog pravoslavnog sveštenstva Arhiepiskopije beogradsko-karlovačke 1935. godine.

Nikolaj Velimirović nije samo veličao Hitlera, nego je bio i antisemita.

"..Braćo moja, što Židovi tako čine protiv Boga Oca i Sina Božjeg Gospoda Isusa Hrista , to nije nimalo za čuđenje. Jer je sam Gospod Hristos, vidoviti i nepogrešni, rekao da je otac njihov đavo i da oni čine slasti oca svoga. Ali je za čuđenje da su se Evropejci, kršteni i miropomazani, potpuno predali Židovima, tako da židovskom glavom misle, židovske programe primaju, židovsko hristoborstvo usvajaju, židovske laži kao istine primaju, židovska gesla kao svoja primaju, po židovskom putu hode i židovskim ciljevima služe. To je za čuđenje u naše vreme, i ništa više u svetu. Sve drugo je manje važno ili nevažno. Ali je najvažnije kako je hrišćanska Evropa postala sluškinja Židova i kako je otpala od Oca svetlosti i priznala đavola za svoga Oca u svima mislima i željama i delima svojim. O tome treba da mislite, braćo Srbi, i u vezi s tim da ispravljate put svoj pre svojih misli, želja i dela. Da se ne nađete kao sinovi satanski! Nek vam je Hristos u pomoći. Amin."
emilia emilia 05:15 13.01.2023

Deca i nošenje gajbica, ponovo.

Marko Vidojković

Mali Danilo i još manji tata

Prikazujući odraslog kao malo dete, njegov otac medijski pokušava da izvrši masovnu hipnozu, što mu kod dobrog dela idiota i uspeva, ubeđujući nas kako se malo dete, a ne odrastao čovek, družilo, to jest igralo, pa, igralo i družilo, sa Belivukovim glavosecima, po sistemu „šta zna dete šta je mašina za mlevenje ljudi“.

Slike „deteta“ Danila sa koljačima i kriminalcima ispadale su na sve strane, a čaršija šuška da ima toga još i da je to „još“ još gore od onoga što smo videli. Ali, hajde da zamislimo da nema „još“, da su slike iz kafića i sa fudbalskih utakmica jedini materijalni dokaz o bliskim vezama „deteta“ Danila i krvoločnog klana. To je toliko jezivo da razumem režimsku taktiku u kojoj nabijaju na kolac i proglašavaju za državnog neprijatelja svakog ko se usudi da pomene predsednikovog prvorođenog sina, koga neprekidno nazivaju detetom, iako „dete“ galopira ka tridesetoj.

Formalno, on jeste dete, Vučićevo. I vi ste nečije dete, blago vašim roditeljima. I ja sam nečije dete. Svako je nečije dete, stoga je legitimno, iako debilno, insistirati na tome da je Danilo pre svega „dete“, ali „dete“ za koje se priča da trguje fudbalerima, jedno vreme se šuškalo da je „dete“ Danilo čak vlasnik FK Rad, pa je tata kmečao kako ipak nije, ali se onda hvalio kako „dete“ radi u vinariji za platu od petsto evra, čime je zaradilo za čuku od 18 soma evra (cenu nagađam).

Vodio je tajka „dete“ i na Hilandar, da zajedno pokušaju da okaju svaki svoje, ali i zajedničke grehe, da vide čudotvornu maslinu, da se napiju manastirskog vina, ali i da „dete“ malo vidi puta, nigde nije išlo još od Katara. Stalnim vucaranjem svog sina sa sobom, ali i njegovim delegiranjem na međunarodne zločinačke parade, tajka pokušava da ga zaštiti. Vučić nas zatrpava „malim“ Danilom, praveći iluziju kao on od svog sina stvara medijski zanimljivu ličnost, sve više nas udaljavajući od fotografija koje su to, zapravo, uradile.

A sad, pravo pitanje: ko je kriv što se „dete“ Danilo našlo u lošem društvu? „Dete“ Danilo ili možda neko drugi? Da li je sa ozloglašenom ekipom neko iz vlasti takođe bio blizak? Ah da, Dijana Hrkalović, pa onda pola murije, pa pola BIA, pa neki tamo iz vlade, a svi se pitamo i koliko je tajka bio blizak sa njima.

Ne bi mu bilo prvi put da se skriva iza članova svoje porodice, da se, čučeći iza njih, njihovih punjenih lignji i njihovog odlaska u cirkus, pravi da je nevin i normalan, ali i da ih zloupotrebljava za prljave kampanje protiv „unutrašnjih neprijatelja“. U slučaju „deteta“ Danila imamo oba. Imamo i Danila svaki drugi dan pred kamerama.

A imamo i mete na čelima, jer smo se usudili da to primetimo.
emilia emilia 05:26 13.01.2023

Lov na veštice

Marko Vidojković

Nekakva smradina je novogodišnju čestitku (selo pod snegom, sanke, Sneško Belić) na mojoj Fejsbuk stranici prokomentarisala sa, parafraziraću, jer sam ga odmah blokirao: „Vidojkara, vidim ubiše se Bursać i Kesić od osuđivanja pucanja u srpsku decu na Kosmetu. Može li se očekivati kakva kolumnica na tu temu?“

Može.

Evo je: „U svoje i ime Kesićevo i Bursaćevo, najoštrije osuđujem napade albanskih ekstremista na Srbe na Kosovu, ma kog godišta bili, a posebno na decu i to na pravoslavni verski praznik. Kesić, Bursać i ja očekujemo da se taj zločin najoštrije kazni, a da Vlada Kosova i KFOR povedu računa o bezbednosti srpske manjine, kao i o naoružanim mentolima, koji bi, motivisani etničkom mržnjom, Srbe mogli napadati.“

To bi bila kolumna o tome.

A sad kolumna o ljudskom govnetu, koje je ispalo iz dupeta zvanog „Srpski svet“, a koje je bilo muza, kako za kolumnu iznad ove, tako i za ovu.

Naime, ova je džukela, podrugljivim načinom obraćanja, na potpuno neprimerenom mestu (uvek je tu moj inboks, pa se izvolite javiti tamo), a o jednoj veoma ozbiljnoj stvari, pokazala da mu je ponajmanje stalo do zdravlja kosovske srpske dece, a mnogo više do toga da li ćemo Bursać, Kesić i ja osuditi divljački napad na njih.

Ova vucibatina je, štaviše, pokazala izvesnu zverinju slast provocirajući me javno, kao da mu je drago što se napad na Kosovu desio, kako bi imao u koga da upire svoj umobolni prst.

Zato je ova kolumna duža od one iznad, za koju je dovoljan samo jedan pasus.

Za ovu skotinu bilo bi malo i duplo više slova od onoliko koliko imam na raspolaganju, ali zahvalan sam mu na prilici koja mi se ukazala da pokažem šta to Bursaći, Kesići, Vidojkovići i njima slični zapravo rade.

Ukazujemo na srpske klonove albanskih naoružanih fašista, na smeće u svom dvorištu,
a pošto ga je dvorište puno, onda mora puno i da se čisti.

Pritom, to radimo svesni posledica, jer, u nedostatku sredstava i hrabrosti za napadanje civila drugih nacionalnosti, ovi zločinci jedva čekaju svaku priliku da, ohrabreni od strane svojih političkih ideologa i vlasnika, navale na „domaćeg neprijatelja“.

Pored toliko domaćih izdajnika, kojima je rusko govno slađe od srpske pite, makar smo to obeležje skinuli sa grbače – ali ostali smo domaći neprijatelji – neko za koga se „podrazumeva“ da neće osuditi pucanje na srpsku decu, što je idealna prilika da se pripuca na nas i uopšte ne preterujem kada ovo pišem, jer mete su nam već iscrtane, a naši „gresi“ bezbrojni, tako da nam je sudbina zapečaćena, ako bi se ovakav monstrum o tome nešto pitao.

A približavamo se danima kada će se takav nesoj pitati i za mnogo više od toga kako unapred presuditi Bursaćima, Kesićima i Vidojkovićima zbog naših unapred predviđenih „nedela“.
predatortz predatortz 07:26 13.01.2023

Re: Lov na veštice


A približavamo se danima kada će se takav nesoj pitati i za mnogo više od toga kako unapred presuditi Bursaćima, Kesićima i Vidojkovićima zbog naših unapred predviđenih „nedela“.


Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...

Svesne valjda gnjidice ko su i šta su, a sude i po sebi. Računaju, pošto bi oni rado zatirali, Srbe podrazumeva se, da je i sa druge strane tako.

Ono ima budala koje bi njihovim slinavim facama ruke uprljali, to je tačno.

Ali kod većine izazivaju totalno nenasilne emocije. Prezir, gađenje, sažaljenje na način na koji se sažaljeva loš čovek.

Od roga im neće ništa biti. Mislim, fizički.

Za mržnju koja ključa u njima moraju sami da se pobrinu. Ta mržnja je opasna, ona može da ih ubije, budući da su u godinama kada muškarce lako cepne srčka...

Ja bih im preporučio da nađu neki ventil, da jebu nešto, smire se...

Onda se setim da oni nisu samo moralne nakaze i patuljci, da su takvi i fizički...

Možda je tu ključ tog njihovog autošovinizma.
shmoo shmoo 10:23 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.

predatortz predatortz 10:48 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ко је Бурсаћ?


Čovek koji tvrdi da Srbija nije normalna država, da smo uglavnom svi sledbenici politike genocida i da sa nama treba tvrdo.

Otac Srbin, majka Hrvatica, njena krv bila jača ..

U jednoj reči - govno!

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:17 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ovakav rečnik, ove ružne reči, ovakav odnos prema LJUDIMA KOJI KRITIČKI MISLE I PIŠU, svojom, a ne tudjom glavom, govori samo o intelektualnoj i o moralnoj impotenciji autora tog i takvog zlog narativa!
shmoo shmoo 11:22 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz
Ко је Бурсаћ?


Čovek koji tvrdi da Srbija nije normalna država, da smo uglavnom svi sledbenici politike genocida i da sa nama treba tvrdo.

Otac Srbin, majka Hrvatica, njena krv bila jača ..

U jednoj reči - govno!




Хвала, Предо.

Него, чиме се уопште и бави тај Бурсаћ.

Мислим, шта му је занимање? Како је уопште стигао до тога да и он има право на јавну реч у Србији?

Право на сопствено мишљење (које сви имамо исто као што имамо и дупе) и право на приватну реч сви имамо у Србији.

На основу чега тај Бурсаћ има право на јавну реч?

Вонаби писац, вонаби комичар, вонаби политичар, вонаби новинар,...?

Шта од тога?

Colin_bgd Colin_bgd 11:25 13.01.2023

Re: Lov na veštice

shmoo
predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana... Ali razumljivo je, jer oni ipak najbolje znaju kako situacija stvarno (tj. katastrofalno) stoji na (za njih) zapadnom frontu...
softelectronics_e softelectronics_e 11:28 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Colin_bgd
shmoo
predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana... Ali razumljivo je, jer oni ipak najbolje znaju kako situacija stvarno (tj. katastrofalno) stoji na (za njih) zapadnom frontu...

Šta kažu tvoji izvori?
Jebo botove.
Colin_bgd Colin_bgd 11:30 13.01.2023

Re: Lov na veštice

softelectronics_e
Colin_bgd
shmoo
predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana... Ali razumljivo je, jer oni ipak najbolje znaju kako situacija stvarno (tj. katastrofalno) stoji na (za njih) zapadnom frontu...

Šta kažu tvoji izvori?
Jebo botove.

Ako moras da pitas, onda u stvari vec znas i sam... Razumes...
shmoo shmoo 11:30 13.01.2023

Кутија са поклонима за сиромашне?

Colin_bgd
shmoo
predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana... Ali razumljivo je, jer oni ipak najbolje znaju kako situacija stvarno (tj. katastrofalno) stoji na (za njih) zapadnom frontu...




Гдеј си, човече!

Баш сам те се нешто ужелео ових дана.

Како проводиш празнике?

Јеси добро прошао за Боксинг Деј?

Ја за Бадње вече добио једну црвено-плаво-белу T shirt на којој пише stronger и ону кинеску пепељару што је притиснеш да се пепео и пикавци заврте и упадну у кутијицу да не би смрдели около.









Colin_bgd Colin_bgd 11:34 13.01.2023

Re: Lov na veštice

shmoo
Colin_bgd
shmoo
predatortz

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio...



Ко је Бурсаћ?

Знам ко је Кесић. То је онај досадни негледљиви вонаби стенд ап комичар са ТВ.

И за Видојковића знам ко је. То је онај полуписмени вонаби писац.

Али не знам ко је Бурсаћ.


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana... Ali razumljivo je, jer oni ipak najbolje znaju kako situacija stvarno (tj. katastrofalno) stoji na (za njih) zapadnom frontu...




Гдеј си, човече!

Баш сам те се нешто ужелео ових дана.

Како проводиш празнике?

Јеси добро прошао за Боксинг Деј?







Da, za Boxing Day je bila lagana pobeda. Tim nije izasao iz forme posle svetskog prvenstva, ni malo...
shmoo shmoo 11:44 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Colin_bgd

Da, za Boxing Day je bila lagana pobeda. Tim nije izasao iz forme posle svetskog prvenstva, ni malo...



Ма не, бре, мислио сам на поклоне за нас сиромашне које богати стављају у кутије за поклоне на тај дан.

(Извини, едитовао сам горњи коментар после овог твог коментара иначе би ти било јасно на шта мислим.)

А Премијер лигу не пратим још од времена Фаулера и Мекманамана када су у Ливерпул и све остале клубове у Енглеској почели да доводе све оне гомиле црнаца из француских фудбалских академија.

Немам ја тамо више за кога да навијам.





shmoo shmoo 11:50 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz

Filip Mladenović

Colin_bgd




Да поновим питање да ја не заборавим дописујући се са Колином о Боксинг Деју и Премијер лиги.

Чиме се бави тај Бурсаћ?

Чиме је он то завредео своје право на јавну реч које му је очигледно неко доделио?

Шта је он? (барем званично)

Новинар, политичар, писац, комедијаш, активиста,...?

Шта?

predatortz predatortz 11:54 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
Ovakav rečnik, ove ružne reči, ovakav odnos prema LJUDIMA KOJI KRITIČKI MISLE I PIŠU, svojom, a ne tudjom glavom, govori samo o intelektualnoj i o moralnoj impotenciji autora tog i takvog zlog narativa!


Ekipa Bursać, Kesić, Vidijković rade za novac. Svoje "kritičko" mišljenje naplaćuju od portala u kojim objavljuju.
Dakle, ne mogu se smatrati nezavisnim intelektualcima.

Rade za poznatog kupca, naplaćuju svoj rad, dakle trgovci.

Šta se poruči, oni napišu ili naprave skeč.

Ne pridajemo im osobine koje me posduju.
Disident nije poaćen za svoj rad, naročito ne dobro plaćen. Disident je proganjan, ne šepuri se po tv stanicama.

A moje mišljenje o tim javnim ličnostima je da su govna.
softelectronics_e softelectronics_e 12:01 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz
Filip Mladenović
Ovakav rečnik, ove ružne reči, ovakav odnos prema LJUDIMA KOJI KRITIČKI MISLE I PIŠU, svojom, a ne tudjom glavom, govori samo o intelektualnoj i o moralnoj impotenciji autora tog i takvog zlog narativa!


Ekipa Bursać, Kesić, Vidijković rade za novac. Svoje "kritičko" mišljenje naplaćuju od portala u kojim objavljuju.
Dakle, ne mogu se smatrati nezavisnim intelektualcima.

Rade za poznatog kupca, naplaćuju svoj rad, dakle trgovci.

Šta se poruči, oni napišu ili naprave skeč.

Ne pridajemo im osobine koje me posduju.
Disident nije poaćen za svoj rad, naročito ne dobro plaćen. Disident je proganjan, ne šepuri se po tv stanicama.

A moje mišljenje o tim javnim ličnostima je da su govna.

Što bi se reklo, strani plaćenici.
Istina, nije mi jasno koja to budala plaća ove budale?
Budalasta posla.
Colin_bgd Colin_bgd 12:01 13.01.2023

Re: Lov na veštice

shmoo
Colin_bgd

Da, za Boxing Day je bila lagana pobeda. Tim nije izasao iz forme posle svetskog prvenstva, ni malo...



Ма не, бре, мислио сам на поклоне за нас сиромашне које богати стављају у кутије за поклоне на тај дан.

(Извини, едитовао сам горњи коментар после овог твог коментара иначе би ти било јасно на шта мислим.)

А Премијер лигу не пратим још од времена Фаулера и Мекманамана када су у Ливерпул и све остале клубове у Енглеској почели да доводе све оне гомиле црнаца из француских фудбалских академија.

Немам ја тамо више за кога да навијам.






Nisi ti nista mislio, ako cemo posteno... Samo si hteo da pljunes jos jednu slajmaricu, kao po obicaju...
shmoo shmoo 12:02 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz



Ова ти је добра, Предо!

"Независни интелектуалци".



Та фела људи не може већ деценијама да допре ни до једног медија у Србији и зато све мислимо да такви више у Србији и не постоје.

Али има их, нађу се још... У приватним разговорима.

Дакле, или су инструментализовани за нечије потребе и циљеве или их у медијима у Србији нема уопште.

Тих интелектуалаца, мислим.



Vlada Revolucija naravno greši. Nije u pitanju Služba iz vremena Aleksandra Rankovića ili Jovice Stanišića. Nema više ni izvršnih sekretara, ni partijskih ukora pred isključenje. Umesto svega toga: marketing. Onaj ko kontroliše marketing taj kontroliše i medije. Kad mi urednik jednih velikih novina kaže da dve agencije kontrolišu preko sedamdeset odsto oglasnog prostora njegovih novina i da on nije u mogućnosti da pokreće teme koje bi bile kritične prema vlasti i pojedinim političkim strankama, jer to može da ga košta gubitka zarade od oglasa, onda mi je jasno da je moja lična potreba da reagujem na neke stvari potpuno besmislena. Kada se u društvu stvori takva ravnoteža straha, korupcije i kontrole, onda je individualna pobuna preko medija pre odraz panike i očajanja nego stvarni otpor.


(текст је из 2010.)


ЛИНК

shmoo shmoo 12:08 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Colin_bgd

Nisi ti nista mislio, ako cemo posteno... Samo si hteo da pljunes jos jednu slajmaricu, kao po obicaju...



Их, бре, какав си!

Покуша човек са тобом, прећутавши првобитну увреду, нормално и сасвим искрено да разговара без пичкарања јербо сам се обрадовао твојој појави овде после више дана, а ти тако.

Што си тако надркан?

Лоше вам иде у Украјини?

А и код куће, у УК?


П.С. - Је ли, јесте сви ви другосрбијанци петооктобарци и демократе, било на Западу или овде код куће, стално тако надркани к'о пекинезери и чиваве?

Није вам то добро за здравље.

Скаче притисак, шећер,... А крштеница поодмакла.

Јбг.

predatortz predatortz 12:08 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Što bi se reklo, strani plaćenici.
Istina, nije mi jasno koja to budala plaća ove budale?


Ne bih ja išao u tako oštre kvalifikacije, ali u suštini rade za poznatog kupca i za poznato tržište.


Uzmi na primer Kesića. Da li je normalno da svaka tema jednog zabavljača,šoumena, bude jedna ličnost i njegova stranka?

Ja za tu ličnost mislim što i za njih, da je veliko govno. No, kad je tema samo on, kad drugih tema gotovo da nema, onda je to posao a ne kritika. Ili to, ili neka patologija.

Ostaloj dvojici, kao i našem domaćinu, ne potkrada se greška da se "kritički" osvrnu na druge u "regionu". Mada se događaju kolosalna sranja. Ne, samo Srbi i samo Srbija.

Onda ni to nije kritika, jer ako iste stvari ne primećuješ kod drugih, ti si bez principa.
Onda si najamnik i budi spreman da te ljudi tako tretiraju.

literatesa literatesa 12:18 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Otac Srbin, majka Hrvatica,

Ma nemoj da zezaš, ne mogu vjerovati. Nisam sekund pomislila da je Bursać mesanac što bi rekli fasisti na blogu, reko, naše cisto srpsko govno. Al baš onako frustrirano brdo govno.
shmoo shmoo 12:19 13.01.2023

Времеплов

predatortz

Uzmi na primer Kesića. Da li je normalno da svaka tema jednog zabavljača,šoumena, bude jedna ličnost i njegova stranka?



Да, као да не постоји хумор и духовитост ван политике.

Види се да ради Кесић по задатку. Зато га и не гледам.

Досадно. Понављање истих фора годинама.

Исто тако не могу ни да читам ово Видојковићево шкрабање и политикантско просеравање које Емилија качи. Пробао сам, али ми се повраћало после пшрве три реченице.

Из авиона се види да су "независни".

Независни све мој до мојега па преко мојега, како то кажу моје комшије.

Као да смо се вратили у доба оних партијских комесарских политикантских памфлета из 1947, је л' да?






literatesa literatesa 12:19 13.01.2023

Re: Lov na veštice

brdo govno.

Planinčuga govno. Reko, naša srpska literarna bedevija.
shmoo shmoo 12:21 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
Otac Srbin, majka Hrvatica,

Ma nemoj da zezaš, ne mogu vjerovati. Nisam sekund pomislila da je Bursać mesanac što bi rekli fasisti na blogu, reko, naše cisto srpsko govno. Al baš onako frustrirano brdo govno.



Добро бре, људи, чиме се тај Бурсаћ бави?

Шта му је званично занимање?

Николетина очигедно није, то сам разумео.

А шта је онда?
Colin_bgd Colin_bgd 12:27 13.01.2023

Re: Lov na veštice

shmoo
Colin_bgd

Nisi ti nista mislio, ako cemo posteno... Samo si hteo da pljunes jos jednu slajmaricu, kao po obicaju...



Их, бре, какав си!

Покуша човек са тобом, прећутавши првобитну увреду, нормално и сасвим искрено да разговара без пичкарања јербо сам се обрадовао твојој појави овде после више дана, а ти тако.

Што си тако надркан?

Лоше вам иде у Украјини?

А и код куће, у УК?


П.С. - Је ли, јесте сви ви другосрбијанци петооктобарци и демократе, било на Западу или овде код куће, стално тако надркани к'о пекинезери и чиваве?

Није вам то добро за здравље.

Скаче притисак, шећер,... А крштеница поодмакла.

Јбг.


Hahahahahahaha, bas me iskreno nasmeja...

'ebote, koji si ti egzemplar dualizma, narcis iznutra, gabor spolja...
literatesa literatesa 12:29 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Добро бре, људи, чиме се тај Бурсаћ бави?

Ma ja ga viđam silom prilika po Netu, i ne čitam šta piše, vidim da je tegoban. I zvučao mi je kao čovjek koji je u ratu bio kukavica, pogeo glavu i ćutao, i sad ga muči savjest. Srbin kukavica. Posipa se živo govnima i pepelom i za to dobija nagrade, živi rat i tu svoju neku ličnu sramotu i kajanje još uvijek. Ali to ih je stvorilo, rat ih je stvorio, oni drugu hranu nemaju.

Gledam prije neki dan kratak intervju sa jednim dečkom, ima pa nekih 21. god i radi dokumentarac o teatru sarajevskom u ratu.
Colin_bgd Colin_bgd 12:31 13.01.2023

Re: Lov na veštice

No, kad je tema samo on, kad drugih tema gotovo da nema, onda je to posao a ne kritika. Ili to, ili neka patologija.

First we take Manhattan, then we take Berlin...

Zar vi "prvosrbijanci" bas apsolutno nista ne razumete...
gvozden1 gvozden1 12:43 13.01.2023

Re: Lov na veštice


'bote, ocigledno stig'o befel iz centrale da se malo poostri recnik na blogu ovih dana...

Misliš na pljuvanje po Srbiji?

Recimo ono o prljavim i primitivnim Srbima.

Kome se može pripisati tvrdnja da se u Srbiji vrte primitivne mantre i vračanje, da je u Srbiji sve prljavo, da su ljudi prljavi, primitivni, sa su ulice prljave, zemlja, vazduh, da je sve prljavo.

Hitleru sigurno, nikakvo iznenađenje ne bi bilo ako bi se u nekim njegovom govoru naišlo na takvu tvrdnju.

Verujem da bi tako nešto moglo da se očekuje i od onog Hadžihafizbegovića, od Tompsona, od te sorte nespornih srbomrzaca.

Ali ima toga i takvih i ovde na blogu.

Endži je takva, ona je upravo tu, Hitlera dostojnu tvrdnju, mrtva ladna napisala.

I zbog pristojnog odgovara se (verujem) žalila, odgovor obrisan, a onaj ko je odgovorio banovan.





shmoo shmoo 12:48 13.01.2023

'Ај срећна и теби српска нова година!

Colin_bgd

Hahahahahahaha, bas me iskreno nasmeja...



То ми је и био циљ.

Није добро стално бити надркан.

Не ваља ни за здравље, а и нарушава интеракцију са другим људима, па на крају човек остане потпуно сам у својој усамљеничкој капсули вртећи по глави само оно у шта верује као једино исправно на овоме свету уверен да су сви други људи око њега будале или још горе, некаква нижа раса.

Што јесте својеврсни култур фашизам сведен на појединца.


'ebote, koji si ti egzemplar dualizma, narcis iznutra, gabor spolja...



Стараћу се, господине наредниче!

Colin_bgd Colin_bgd 12:51 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Misliš na pljuvanje po Srbiji?

Ne. Mislim na "prvosrbijansko" satiranje Srbije... Ubrzava se... Iz "nekog" razloga... Pa se to vidi i po nastupima i reakcijama cak i onih najsitnijih kapilarcica krvotoka mafijaske vlasti i njihovih sluga i placenika...
shmoo shmoo 12:55 13.01.2023

"Браво, Хрватска!" (?)

(copyright by Филип Младеновић)

"Диљем наше лијепе балканске уније... Мало је било шала, али све у реду." (Буда, Вокс блуз клуб, Београд)

literatesa
Добро бре, људи, чиме се тај Бурсаћ бави?

Ma ja ga viđam silom prilika po Netu, i ne čitam šta piše, vidim da je tegoban. I zvučao mi je kao čovjek koji je u ratu bio kukavica, pogeo glavu i ćutao, i sad ga muči savjest. Srbin kukavica. Posipa se živo govnima i pepelom i za to dobija nagrade, živi rat i tu svoju neku ličnu sramotu i kajanje još uvijek. Ali to ih je stvorilo, rat ih je stvorio, oni drugu hranu nemaju.



Дакле, стручњак опште праксе и јавни радник.

А независан, јбт!

(Тако каже Филип.)

Слушај, ако видиш да се тај Бурсаћ појавио негде у медијима да још даје и савете Пиксију за састав репрезентације Србије (по националном кључу као у СФРЈ), немој да ми то помињеш јербо ће да ми крене пара на уши па ћемо ти и ја да се посвађамо без потребе.


П.С. - Беше оно Андрић рекао да дође тако неко време када фукара исплива на површину?

Паметан човек.

А Босанац.





EDIT: Sanctuary





Colin_bgd Colin_bgd 12:57 13.01.2023

Re: 'Ај срећна и теби српска нова година!

shmoo
Colin_bgd

Hahahahahahaha, bas me iskreno nasmeja...



То ми је и био циљ.

Није добро стално бити надркан.

Не ваља ни за здравље, а и нарушава интеракцију са другим људима, па на крају човек остане потпуно сам у својој усамљеничкој капсули вртећи по глави само оно у шта верује као једино исправно на овоме свету уверен да су сви други људи око њега будале или још горе, некаква нижа раса.

Што јесте својеврсни култур фашизам сведен на појединца.


'ebote, koji si ti egzemplar dualizma, narcis iznutra, gabor spolja...



Стараћу се, господине наредниче!


Sef ti ocigledno pre 5 minuta poslao email da u sledecem postu naseg "razgovora" prvo nesto nebulozno nakenjas, a onda da obavezno stavis negde i rec fasizam, da mu malo da po tezini... Mislim, intelektualnoj...
gvozden1 gvozden1 13:05 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Colin_bgd
Misliš na pljuvanje po Srbiji?

Ne. Mislim na "prvosrbijansko" satiranje Srbije... Ubrzava se... Iz "nekog" razloga... Pa se to vidi i po nastupima i reakcijama cak i onih najsitnijih kapilarcica krvotoka mafijaske vlasti i njihovih sluga i placenika...

Zanimljivo je, da pošto već obraćaš pažnju na satiranje Srbije, što govori da ti je do nje stali, ne primećuješ, niti ti smeta, kad neko pljuje po onome do čega ti je stalo.

Interesantan fenomen.

literatesa literatesa 13:06 13.01.2023

Re: "Браво, Хрватска!" (?)

Паметан човек.

А Босанац

:)


Malo mi je krivo što Bursać nije cisto naše srpsko govno, ne mogu objasniti. :)
shmoo shmoo 13:06 13.01.2023

Re: 'Ај срећна и теби српска нова година!

Colin_bgd

Sef ti ocigledno pre 5 minuta poslao email da u sledecem postu naseg "razgovora" prvo nesto nebulozno nakenjas, a onda da obavezno stavis negde i rec fasizam, da mu malo da po tezini... Mislim, intelektualnoj...






shmoo shmoo 13:10 13.01.2023

Re: "Браво, Хрватска!" (?)

literatesa
Паметан човек.

А Босанац

:)


Malo mi je krivo što Bursać nije cisto naše srpsko govno, ne mogu objasniti. :)



Гледај то овако као ја.

Та његова мајка Хрватица...

Па ћујте, све су то Срби, не?

Colin_bgd Colin_bgd 13:12 13.01.2023

Re: Lov na veštice

gvozden1
Colin_bgd
Misliš na pljuvanje po Srbiji?

Ne. Mislim na "prvosrbijansko" satiranje Srbije... Ubrzava se... Iz "nekog" razloga... Pa se to vidi i po nastupima i reakcijama cak i onih najsitnijih kapilarcica krvotoka mafijaske vlasti i njihovih sluga i placenika...

Zanimljivo je, da pošto već obraćaš pažnju na satiranje Srbije, što govori da ti je do nje stali, ne primećuješ, niti ti smeta, kad neko pljuje po onome do čega ti je stalo.

Interesantan fenomen.


Ne razumes sta je jedna zemlja (Srbija, Norveska, Brazil, Dzibuti...)
predatortz predatortz 13:13 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Добро бре, људи, чиме се тај Бурсаћ бави?

Шта му је званично занимање?

Николетина очигедно није, то сам разумео.

А шта је онда?


Bio tvoj kolega, predavao u srednjoj školi psihologiju.
Onda otišao na sarajevske jasle. Piše za Buku, Al jazeer-u i neke beejhaaa jalijaške portale.

literatesa literatesa 13:16 13.01.2023

Re: "Браво, Хрватска!" (?)

Па ћујте, све су то Срби, не?

Ne, ozbiljno. Bila sam sigurna da onakvu budalčinu samo mi možemo imati, i na neki način se divila tome. Nama. :))


I caka je što on stvarno piše prosječno, patetično, caka našeg tavorenja u svijetu riječi i nagrade.
literatesa literatesa 13:17 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Bio tvoj kolega, predavao u srednjoj školi psihologiju.

Ma ti njega mješaš sa Puhalom, nemoguće da su obojica psiholozi.
gvozden1 gvozden1 13:26 13.01.2023

Re: Lov na veštice


Ne razumes sta je jedna zemlja (Srbija, Norveska, Brazil, Dzibuti...)

A ti izgleda ne razumeš razliku između tvoje i neke tamo zemlje.

Ajd da pokušam da ti ukažem na nju

To što neki tamo razvaljuju svoju zemlju, Hrvatsku npr, ili Džibuti, me vrlo malo zanima.
Neka je razvale skroz, neka je ne razvale, neka od nje naprave i raj i pakao, svejedno mi je.

Ali mi nije svejedno kad neko Srbiju razvaljuje, ni kad je pljuje.

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:43 13.01.2023

Re: Lov na veštice

gvozden1

Ne razumes sta je jedna zemlja (Srbija, Norveska, Brazil, Dzibuti...)

A ti izgleda ne razumeš razliku između tvoje i neke tamo zemlje.

Ajd da pokušam da ti ukažem na nju

To što neki tamo razvaljuju svoju zemlju, Hrvatsku npr, ili Džibuti, me vrlo malo zanima.
Neka je razvale skroz, neka je ne razvale, neka od nje naprave i raj i pakao, svejedno mi je.

Ali mi nije svejedno kad neko Srbiju razvaljuje, ni kad je pljuje.




Ironija Stradije: najgori fašisti, najmračnije antipatriote, srpska milenijumska sramota su upravo Srpkinje i Srbi, koji tobože braneći srpstvo i Srbiju, koriste nacistički, šovinistički, anticivilizacijski vokabular, čime otužno pokazuju da nemaju ni elementarno kućno vaspitanje.

Ma kakva prva Srbija, to je trećerazredna Srbija, i to ponavljačka.

SEDI, JEDAN!
shmoo shmoo 14:14 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz
Добро бре, људи, чиме се тај Бурсаћ бави?

Шта му је званично занимање?

Николетина очигедно није, то сам разумео.

А шта је онда?


Bio tvoj kolega, predavao u srednjoj školi psihologiju.
Onda otišao na sarajevske jasle. Piše za Buku, Al jazeer-u i neke beejhaaa jalijaške portale.




literatesa

Ma ti njega mješaš sa Puhalom, nemoguće da su obojica psiholozi.




Хвала вам обома на одговорима... А потражио сам у међувремену и сам.

То је овај?





Каже да је дипломирао филозофију и социологију.

Вероватно и јесте предавао у школама као професор једне од те две па због тога Преда каже да ми је колега.

Имам ја једног таквог истог колегу који је по занимању социјални радник али је радио за ДБ, сви смо то знали, предавао је и марксизам (својевремено) и филозофију и социологију па чак и грађанско васпитање па је деци објашњавао да се "држава зове држава зато што служи да држи народ да не побегне".

Стручњаци опште праксе.

Видим да међу Бурсаћевим ставовима овде наводе као први ово:

Као мисију свог професионалног рада Бурсаћ дефинише да има изнијети пред лице повијести факте који ће нам сутра омогућити да будемо нормални, здрави и честити људи. (ЛИНК)



(Јбт, када ћу ја да имам своју страницу на Википедији на којој ће да пишу моји ставови?)

Читао сам његове ставове до овога:

Залаже се за укидање ентитета и кантона у БиХ.

Бурсаћ сматра да држава Србија није дио цивилизованог свијета те да колективно одбија да се суочи са прошлошћу.

Он Србе карактерише као незрелу нацију заробљену у порицању.

Драган Бурсаћ сматра да је Република Српска тренутно највећи споменик геноциду на свијету. Он у својим текстовима Републику Српску назива Републиком Шумском и Републиком Мафијашком.

Републику Српску Крајину у својим текстовима карактерише као злочиначку творевину.



па сам престао јер сам се сетио мог старијег колеге Тохоља, такође Босанца, са којим сам заједно радио у ОШ "Владислав Рибникар" у Београду. Тохољ је предавао француски језик и живео у Београду много пре распада СФРЈ.

Било је то оних лудих година 1992/93/94/95.

Једнога дана седимо Тохољ и ја у зборници, он чита неке београдске новине и гласно коментарише:

"Ц,ц, ц, ма види само какви смо ми Срби, каква зверства и злочине правимо у овом рату!"

Ја му кажем:

"Колега, нисмо то ми Срби него су то ови Титови комунисти. Они то раде не би ли остали на власти и после пада Берлинског зида."

Поћути мало Тохољ, размишља и онда ми каже:

"Па јес, колега, у праву сте."


Ол ви ар сејинг из гив пис а ченс!


Како су то биле луде године... Свакога дана сам гледао војне хеликоптере како прелећу моју кућу идући према ВМА и размишљао да није у њима неки мој...

И био је понекада.

На пример мој другар Куки, Кукољ, из Бањалуке са којим сам и пре распада СФРЈ а и после све до пре неких 6-7 година играо фудбал.

Пичнуло га у рату у главу па данас Куки осим што је одувек био заиста хиперинтелигентан (студент генерације) има и папир да је луд.

Куки би овог Бурсаћа вероватно преклао зубима само када би чуо за њега.

И не би за то Куки одговарао.

Нећу Кукију ни да помињем Бурсаћа.

gvozden1 gvozden1 14:31 13.01.2023

Re: Lov na veštice

, srpska milenijumska sramota su upravo Srpkinje i Srbi,

Poput tebe.
Sreća što ste šaka jada, pa Srbija ipak ima šansu.

Po vama da je, samo bi išla okolo, pravdala se i izvinjavala.

Sad, pošto izumirete vi Tutini, moguće je da opet dođe neko kova Nušićevog da mobiliše Srbe za odbranu srpstva.



literatesa literatesa 14:48 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Видим да међу Бурсаћевим ставовима овде наводе као први ово:

Gimnaziju završio u Sremskoj Mitrovici? Mašala, što bi rekli kod Filipa na jahti kad vide kapitalca.


Mene njegovi stavovi ne uznemiravaju (muslimanski nacionalizam je perfidniji, gori i plodniji), možda u ovom svijetu virtuelnosti izgleda da ga neko zarezuje (piše o sebi da je najomraženiji čovjek u RS, cc, ali klasična naša budalčina koja je pokupila američku fintu progonjenog genija u medijima), intelektualna zrelost je sjesti u neku fotelju sa mikrofonom u ruci između ispijanje dvije kafe u kafiću, zamisli koliko mi malo nudimo (pa i samopreispitivanje grijeha) kad nam je Bursać filozofska i psihološka?, ljudska zvijezda vodilja. Ne mogu se zamisliti ni na bini sa njim ni u gledalištu.

Bursać je bio tih u ratu, glasan u miru. Njegova glasnost je kajanje za kukavičluk, tvrdim.


Filip Mladenović Filip Mladenović 14:49 13.01.2023

Re: Lov na veštice

"Kad god se nađete na strani većine, vreme je da zastanete i razmislite." Mark Tven
literatesa literatesa 14:51 13.01.2023

Re: Lov na veštice

"Kad god se nađete na strani većine, vreme je da zastanete i razmislite." Mark Tven

Filipe, tri decenije igrate na trikove da su mi se i citati ogadili.
literatesa literatesa 14:52 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Gimnaziju završio u Sremskoj Mitrovici?

Bome, Vojvodina trpi sve. :)
predatortz predatortz 14:55 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
Bio tvoj kolega, predavao u srednjoj školi psihologiju.

Ma ti njega mješaš sa Puhalom, nemoguće da su obojica psiholozi.


U pravu si, profesor filozofije i socijologije.

Ne mešam ga sa Puhalom, samo sam mislio da je i ovaj predavao psihologiju. Srđan Puhalo je ipak mnogo manje govno.
shmoo shmoo 14:57 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
Видим да међу Бурсаћевим ставовима овде наводе као први ово:

Gimnaziju završio u Sremskoj Mitrovici? Mašala, što bi rekli kod Filipa na jahti kad vide kapitalca.



Исто кажу и на Страдуну у Дубровнику. :)


kad nam je Bursać filozofska i psihološka?, ljudska zvijezda vodilja.



Социолошка, колико сам ја укапирао.

Па ето... Истањили им се редови.

Пре 20 година су грунули у ешалонима, што каже Хучи, али данас једва да да их има за једну чету.

literatesa literatesa 14:57 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Srđan Puhalo je ipak mnogo manje govno.

I duhovitiji. :)
literatesa literatesa 14:58 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Социолошка, колико сам ја укапирао.

Rajinska, ba.
literatesa literatesa 15:00 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Исто кажу и на Страдуну у Дубровнику. :)

:))
gvozden1 gvozden1 15:09 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
"Kad god se nađete na strani većine, vreme je da zastanete i razmislite." Mark Tven

A šta ćemo onda sa demokratijom, a ona znači da se sprovodi volja većine?

Šta kaže za to Mark Tven?

Ta vaša opsednutost da pripadate nekoj manjini koja vam, valjda, daje iluziju izuzetnosti, je već smešna.

Sa jedne strane se zalažete za demokratiju, a sa druge prezirete većinu.
Paranoja.

I pre neki dan je neko isto rekao, kao ja sam u manjini, a zapravo je situacija bila sasvim suprotna, bio je u debeloj većini.

Najbolje je ne obraćati pažnju da li se zatičeš u većini ili u manjini, nego pustiti da te sopstveni stavovi svrstavaju, ali za to, moj Filipe, treba imati stavove, a ne poze .





shmoo shmoo 15:13 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
Bila sam sigurna da onakvu budalčinu samo mi možemo imati, i na neki način se divila tome. Nama. :))


Gimnaziju završio u Sremskoj Mitrovici?

Bome, Vojvodina trpi sve. :)



Некада тако било и у Славонији, али стварањем Неовисне Државе Хрватске из два пута (као кад снимаш дублове, више пута један исти кадар за филм) Славонија данас скоро скроз национално хрватски чиста.


Vojvodina



Када се чукунбаба моје жене, Српкиња, у Осијеку 188... и неке удавала за свог славонског Швабу, старог Ротмана

(потомка маријатерезијанских колониста из Лотарингије насељаваних дуж обала Дунава не би ли Германи на тај начин заузели тај свој планирани лебенсраум лево и десно од Дунава 100 км у копно целим речним током све до ушћа у Црно море)


њен муж јој одмах после церемоније венчања у (православној) цркви рекао на српском:

"Ти си, Мицо, сада мој!"

(Њихова ћерка, баба моје жене Софија Ротман, после се удала за старог Богданова, Србина, у Загребу, па зато овој мојој очи закрваве чим поменеш усташе из Хрватске.)

Е, тако ти је то, драга моја, и са Војводином данас.

"Ти си, Мицо, сада мој!"



shmoo shmoo 15:15 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
Социолошка, колико сам ја укапирао.

Rajinska, ba.



Ја, вала!

Не погледах у речник синонима пре него сам то написао.

literatesa literatesa 15:17 13.01.2023

Re: Lov na veštice

"Ти си, Мицо, сада мој!"

Taso, Taso, kozeru. :))
literatesa literatesa 15:18 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ја, вала!

Jah, jah. :)
gvozden1 gvozden1 15:18 13.01.2023

Re: Lov na veštice


Пре 20 година су грунули у ешалонима, што каже Хучи, али данас једва да да их има за једну чету.

Opada im i kvantitet, izumiru, ali kvalitet se survava, pametniji shvataju.

Ranije je tu bilo ljudi koji te nateraju da razmisliš, često da se složiš s njima po ne malom broju pitanja, a sad, vidi ko je ostao, Filip, Endži :)
shmoo shmoo 15:23 13.01.2023

Re: Lov na veštice

literatesa
"Ти си, Мицо, сада мој!"

Taso, Taso, kozeru. :))



Па мало да убијамо чамотињу и сивило поред ових друосрбијанских неурозних депресиваца.

Хвала.


shmoo shmoo 15:29 13.01.2023

Re: Lov na veštice

gvozden1

Пре 20 година су грунули у ешалонима, што каже Хучи, али данас једва да да их има за једну чету.

Opada im i kvantitet, izumiru, ali kvalitet se survava, pametniji shvataju.

Ranije je tu bilo ljudi koji te nateraju da razmisliš, često da se složiš s njima po ne malom broju pitanja, a sad, vidi ko je ostao, Filip, Endži :)



Било некада, сад приповедамо о томе.

Али то је правило, Хучи.

Са опадањем квантитета мора да опада и квалитет.

(Знаш и сам да је Краљевина Србија о свом трошку школовала сиромашну а напредну децу, а не само богаташке синове и ћерке. Није то било за џабе тако. Знали наши стари за ту законитост да са опадањем квантитета опада и квалитет.)

Зато ниједан уски затворени круг повезан међусобним искључиво материјалним интересима и не може да траје вечито.

Па тако се и та наша "елита" од пре 20 година сада већ истањила и пред гашењем је.

literatesa literatesa 15:30 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Хвала.

Zadovoljstvo je moje. :)
freehand freehand 15:44 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Colin_bgd
Misliš na pljuvanje po Srbiji?

Ne. Mislim na "prvosrbijansko" satiranje Srbije... Ubrzava se... Iz "nekog" razloga... Pa se to vidi i po nastupima i reakcijama cak i onih najsitnijih kapilarcica krvotoka mafijaske vlasti i njihovih sluga i placenika...

Pa ček sad - Čeda Jovanović i Biljana Srbljanović prvosrbijanski satirači Srbije, mafijaši, sluge i plaćenici?!
Šta će sve ovde čovek da čuje božemeoprosti...


Nego videh pre neki dan na Tviteru: kaže čovek - "A što su Srbljanovićku u školi zvali Bilja Bulja kad uopšte nema velike oči?"
freehand freehand 15:48 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio.

Ček samo - taj Bursać, jel to onaj germansko-američki junoša?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:49 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ako se nastavi sa postojećim demografskim trendovima i sa odlaskom najobrazovanijih i najumešnijih Srpkinja i Srba u razvijene države Evrope i sveta, za samo 70 godina, dakle 2093, u Srbiji će živeti 1 000 000 (jedan milion) stanovnika.

Eto, to je epilog "rodoljubne" i "domaćinske" politike trećerazredne Srbije, koja sebe uobraženo etiketira kao tzv. prva Srbija.

Što je maestralno objasnio Čarls Simić u svom eseju OTPADNIK.

freehand freehand 15:54 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
Ako se nastavi sa postojećim demografskim trendovima i sa odlaskom najobrazovanijih i najumešnijih Srpkinja i Srba u razvijene države Evrope i sveta, za samo 70 godina, dakle 2093, u Srbiji će živeti 1 000 000 (jedan milion) stanovnika.

Eto, to je epilog "rodoljubne" i "domaćinske" politike trećerazredne Srbije, koja sebe uobraženo etiketira kao tzv. prva Srbija.

Što je maestralno objasnio Čarls Simić u svom eseju OTPADNIK.


Opet jeftini bulšit.
Migracije su normalna i trendovska pojava u istoriji. U Srbiji/Jugoslaviji/Srbiji ona traje više od jednog veka sa promenama u intenzitetu.
A da je neko kao ti slične prognoze na osnovu trendova izvodio za Siciliju i celu Italiju početkom veka, za Irsku a bogami i za rumuniju i Bugarsku pre dvadesetak godina sa tvojom pameću zaključak bi bio da će to biti pustinja.
predatortz predatortz 15:57 13.01.2023

Re: Lov na veštice

freehand
Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio.

Ček samo - taj Bursać, jel to onaj germansko-američki junoša?


Taj Bursać je govno autošovinističko.
freehand freehand 15:59 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz
freehand
Čitam da je ovaj mali, neproprani, prilično uplašen za svoju budućnost. Isto tako i Bursać, nešto kmeči jer mu je neko pretio.

Ček samo - taj Bursać, jel to onaj germansko-američki junoša?


Taj Bursać je govno autošovinističko.

Ne može se biti autošovinista, no to je nebitno. U Republici Srpskoj je to kudikamo vidljivije no na drugim mestima i nema dileme ko za koga radi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:14 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ama ne radi se samo o Bursaću!

Tu je i DIS:

Развило се црно време опадања,
Набујао шљам и разврат и пороци,
Подиг’о се трули задах пропадања,
Умрли су сви хероји и пророци.
Развило се црно време опадања.

Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали
Постали су данас наши суверени.
Прогледале све јазбине и канали.

Покрадени сви храмови и ћивоти,
Исмејане све врлине и поштење,
Понижени сви гробови и животи,
Упрљано и опело и крштење.
Покрадени сви храмови и ћивоти.

Закована петвековна звона буне,
Побегао дух јединства и бог рата;
Обесимо све празнике и трибуне,
Гојимо се од грехова и од блата.
Закована петвековна звона буне.

Од пандура створили смо великаше,
Достојанства поделише идиоти,
Лопови нам израђују богаташе
Мрачне душе назваше се патриоти.
Од пандура створили смо великаше.

Своју мудрост расточисмо на изборе,
Своју храброст на подвале и обеде,
Будућности затровасмо све изворе,
А поразе прогласисмо за победе.
Своју мудрост расточисмо на изборе.

Место светле историје и гробова
Васкрсли смо све пигмеје и репове;
Од несрећне браће наше, од робова,
Затворисмо своје очи и џепове.
Место светле историје и гробова

Остала нам још прашина на хартији
K’o једина успомена на џинове;
Сад сву славу пронађосмо у партији,
Пир поруге дохватио све синове.
Остала нам још прашина на хартији.

Под срамотом живи наше поколење,
He чују се ни протести ни јауци;
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји, који сишу к’о пауци.
Под срамотом живи наше поколење.

Помрчина притиснула наше дане,
He види се јадна наша земља худа;
Ал’ кад пожар подухвати на све стране,
Куда ћемо од светлости и од суда!
Помрчина притиснула наше дане.

1910.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:16 13.01.2023

Re: Lov na veštice

A tek Branislav Nušić, koliki je i kakav je to tek antisrbin!!!

Nušić pred čitaoce i pred publiku postavlja ogledalo koje gogoljevski poručuje: ne krivite mene ako vam je lice ružno!!!
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:19 13.01.2023

Re: Lov na veštice

I da ne izostavimo Duška Radovića, kao još jednog primera drugosrbijanca i autošoviniste:

"Kada krenete da pljujete ovu zemlju, setite se da je klima odlična, da su vetrovi blagi, da nema oluja, cunamija, tornada, aktivnih vulkana i razornih zemljotresa. Nije sušna zemlja, niste žedni. Nije neplodna, iz džepa seme da ispadne, pa će nešto da nikne. Šumovita, brdovita, ali nit’ su pretežno kamenjari, niti su džungle sa zaraznim boleštinama. Sve fino, blago, pitomo, nežno.
To vam je od zemlje. Muka je od ljudi!"
freehand freehand 16:35 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
A tek Branislav Nušić, koliki je i kakav je to tek antisrbin!!!

Nušić pred čitaoce i pred publiku postavlja ogledalo koje gogoljevski poručuje: ne krivite mene ako vam je lice ružno!!!

Biće da si ti Nušića shvatio previše bukvalno:

zato i vi ne muč’te se džabe,
srpska deco, postanite babe.

Filip Mladenović Filip Mladenović 16:42 13.01.2023

Re: Lov na veštice

A tek Patrijarh Pavle, kakav srpski autogol:

"Budimo ljudi, iako smo Srbi!"
gvozden1 gvozden1 16:53 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Nušić pred čitaoce i pred publiku postavlja ogledalo koje gogoljevski poručuje: ne krivite mene ako vam je lice ružno!!!

Tebi je to Nušić poručivao, tebi, ne srpskim nacionalistima, jer je baš on to bio, i to žestok.

Ako išta o Nušiću znaš.
predatortz predatortz 17:08 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ne može se biti autošovinista


Može.
Jedno je kritika negativnih pojava kod svog naroda. To je, najčešće, konstruktivna stvar, pa i odraz patriotizma. Svi mi ovde kritikujemo razne pojave našeg društva, mentaliteta, crkve...

Međutim, mržnja usmerena prema vlastitom narodu je šovinizam, autošovinizam.
I to je, ako mene pitaš, najbolesniji oblik šovinizma.



Filip Mladenović Filip Mladenović 17:09 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Sumnjiv je i pesnik Predrag Čudić, koga samo čudo može da spasi od čudovišne etikete antisrbin:

On je napisao antologijsku “Našu pesmu” i objavio je u “Književnim novinama” u proleće 1986. godine, upozoravajući kuda može da odvede suludo takmičenje u nacionalnim patnjama, kopanju po starim ranama, šovinističkim jezicima mržnje...

Pesma počinje stihovima: “Vi ste nas u periodu od do, sa manjim prekidima./ Međutim, vi ste od samog početka pa do pred sam kraj./ Vi ste nas temeljno i sistematski, neuporedivo više./ Krivite nas što smo bili bolje organizovani i brži./ U svakom drugom poslu to je, koliko je nama poznato, vrlina./ Slažete se, dakle, da ste vi nas mnogo više./ Ako se vi složite da biste i vi nas, samo da ste mogli.”

Pesma se završava proročanskim stihovima: “Ako se ne dogovorimo, pustićemo naš narod na vaš./ Pa da vidite kako naš narod ume da grize./ Jer to je naš narod i ničiji više, mi ga nećemo lako dati./ A naš narod neće pitati zašto./ Zašto sad nije tačka našeg dnevnog reda./ I koga to u ovom trenutku uopšte zanima: zašto!?”
predatortz predatortz 17:14 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
A tek Patrijarh Pavle, kakav srpski autogol:

"Budimo ljudi, iako smo Srbi!"


Ajde jednom i ovo da rešimo...

Pošto si ti ozbiljan čovek, novinar, proveravaš izvore informacija i jako paziš da nešto ne izvučeš iz konteksta u kojem je rečeno, molim te da nam daš kompletan govor počivšeg patrijarha Pavla.

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:15 13.01.2023

Re: Lov na veštice

predatortz
Ne može se biti autošovinista


Može.
Jedno je kritika negativnih pojava kod svog naroda. To je, najčešće, konstruktivna stvar, pa i odraz pstriotizma. Svi mi ovde kritikujemo razne pojave našeg društva, mentaliteta, crkve...

Međutim, mržnja usmerena prema vlastitom narodu je šovinizam, autošovinizam.
I to je, ako mene pitaš, najbolesniji oblik šovinizma.





Ako se prihvati ova i ovakva argumentacija za termin "autošovinista", onda su to iznad i pre svih Zloba, Mira i Šešelj, a potom bujica akademika, umetnika, novinara, generala... koji su žrtvovali besomučno srpski narod u unapred izgubljenim ratovima tokom devedesetih godina XX veka, iskazujući tako mržnju prema sopstvenom narodu!

Da ovde ne spominjem i besomučnu pljačku vlastitog naroda, što je takodje izraz mržnje!
predatortz predatortz 17:17 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ako se prihvati ova i ovakva argumentacija za termin "autošovinista", onda su to iznad i pre svih Zloba, Mira i Šešelj,


Ja sam ubeđen da se niko od njih nije identifikovao kao Srbin, osim Šešelja koji je to radio lažno i po zadatku.
shmoo shmoo 17:24 13.01.2023

Будимо Срби иако смо људи

Јеботе, ала су ови другосрбијански Титови пионири и политкомесари на Блогу Б92 данас нешто нервозни, стисли им се мишићи лица у грчу к'о куртифлајш што би се рекло.

Добиће до закључавања овог блога трајни фацијалис ако наставе тако.

Мора да је то нешто до времена и до прогнозе.

Мислим, да и Хитлер и Тита (и Стаљин... добро, и Черчил, због Тес да јој се умилим) сад устану из гроба, ваљали би се од смеха када би видели ове њихове претенциозне коментаре овде.

А лепо им је Јиржи Менцл објаснио да је претенциозно говорити о озбиљним стварима без и трунке хумора.

Али џабе, не капирају они то.

Иако воле себе да називају сатиричарима, хумористима, афористичарима,...

На крају испадоше због тог фацијалиса обични паролаши пропагандисти.






shmoo shmoo 17:43 13.01.2023

Re: Lov na veštice

freehand

Nego videh pre neki dan na Tviteru: kaže čovek - "A što su Srbljanovićku u školi zvali Bilja Bulja kad uopšte nema velike oči?"








Migracije su normalna i trendovska pojava u istoriji. U Srbiji/Jugoslaviji/Srbiji ona traje više od jednog veka sa promenama u intenzitetu.



Траје то вековима.

Кад погледаш дијалектолошку карту српских говора на Балкану, видиш то.

Човече, баба моје жене је из Кривог Пута 12 км од Сења уз Велебит у Приморју и имала је исти буњевачки икавски говор као и Звонко Богдан из околине Суботице.

Кренуло племе са реке Буне у Херцеговини, па један крак сеоба отишао ка данашњој Суботици, а други у Приморје на 80 км испод Ријеке.

Замисли како је то онда тек ишло током 19. и 20. века са новим превозним средствима и докле су све те миграције стигле по целом свету.

Па тек сви СФРЈ гастарбајтери шездесетих, седамдесетих и осамдесетих година прошлога века.

Сад се сетих овог одличног Ханселовог блога:

Лужнички печал (ЛИНК)


ЖАЛ

Џабе ми је све сестро мила и марке и одело и ципеле
Нема га више оној наше кад се искраднемо из дом па босе побегнемо на сред село а тамо онија наши слепци
Е кад се сетим срце пусто оче да пукне
Сејо сети ли се некој за мене или су ме сви заборавили
Поздрави кој пита за мене
Ако те овуј зиму некој потражи узни мојти дар

Франкфурт, 1970. године
(из књиге „Печалбари" Драгослава Манића ‒ Форског)


Знам, рекао си да ниси баш љубитељ Смака због текстова, али...








( "Каки курац Лед Цепелин!" - да цитирам једнога што је био у публици поред мене на овом концерту.)

Filip Mladenović Filip Mladenović 18:16 13.01.2023

Re: Lov na veštice

A tek pesnik Miodrag Stanisavljević, koliki je on autošovinista i antisrbin:

Miodrag Stanisavljević pisao je pesme koje su začudnim poetskim slikama precizno hvatale svo razulareno zlo Miloševićeve Srbije i teror koji su srpske vojne snage sprovodile u susednim zemljama. Te pesme strave i užasa objedinio je u zbirci „Jadi srpske duše“, koju je objavio 1995. godine.


Njegovu pesmu o opsadi Sarajeva vredi navesti u celini: „Srbi pišaju na Sarajevo/ upoređujući
parabole mokraće/ s parabolama granata.// Zašto, upitah jednog raskrečenog,/ satirete taj grad?// Taj grad je istorijska greška/ i mora biti zbrisan/ – velio mi pljesnuvši po dupetu top.// I dok ponavlja ‘zemlja srpska, zemlja srpska’/ pljuvačkom mi lice prska
– ne on/ nego nezgodan suglasnički sklop”.
predatortz predatortz 18:24 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
A tek pesnik Miodrag Stanisavljević, koliki je on autošovinista i antisrbin:

Miodrag Stanisavljević pisao je pesme koje su začudnim poetskim slikama precizno hvatale svo razulareno zlo Miloševićeve Srbije i teror koji su srpske vojne snage sprovodile u susednim zemljama. Te pesme strave i užasa objedinio je u zbirci „Jadi srpske duše“, koju je objavio 1995. godine.


Njegovu pesmu o opsadi Sarajeva vredi navesti u celini: „Srbi pišaju na Sarajevo/ upoređujući
parabole mokraće/ s parabolama granata.// Zašto, upitah jednog raskrečenog,/ satirete taj grad?// Taj grad je istorijska greška/ i mora biti zbrisan/ – velio mi pljesnuvši po dupetu top.// I dok ponavlja ‘zemlja srpska, zemlja srpska’/ pljuvačkom mi lice prska
– ne on/ nego nezgodan suglasnički sklop”.


Gde pronalaziš sve ove budale?


Edit:

Nego, nećeš mi valjda ostati dužan tekst patrijarhovog govora u kom je rekao:

Bidimo ljudi iako smo Srbi!

Ti to često citiraš, a ja nikad nisam video tak govor, a jako me zanima kontekst.

gvozden1 gvozden1 18:42 13.01.2023

Re: Lov na veštice

A tek pesnik Miodrag Stanisavljević, koliki je on autošovinista i antisrbin:


Veliki.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:51 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Evo još jedne pesme "budale" Miodraga Stanisavljevića:

U "Pesmi ratnih zločinaca”, poeta se zavlači ubicama pod kožu kako bi prikazao totalno pomračenje zlikovačke svesti:

“Pucati, pucati na sve,/ na ljude, kokoške, pse.// Pucati na svrake i na koze./ Praznu ali još toplu/ postelju probosti nožem”. Na kraju poentira, razotkrivajući ideju vodilju Ratka Mladića i njegovih krvožednih hordi: “Život koji nije nastao u znaku krsta/ nek zbrišu pritisci kažiprsta”.

P.S. Što se tiče citiranih reči Patrijarha Pavla, to je već postala narodna poslovica, poput one: BRAVAR JE BIO BOLJI. Inače pokojni Patrijarh Pavle je često izgovarao tu mudru, humanu poruku "Budimo ljudi!" (na sreću još niko do sada ga nije etiketirao da je antisrbin zbog te poruke). A nastavak - "...iako smo Srbi", u duhu prvog dela, dodala je epoha otrežnjenja, nakon mučnog saznanja šta je sve grozno radjeno u ime srpstva od 1991. do 1999. godine.

Filip Mladenović Filip Mladenović 18:58 13.01.2023

Re: Lov na veštice

A bulumenta akademika SANU, književnika Udruženja književnika, novinara i urednika RTS, POLITIKE, NOVOSTI, umetnika... Sve moj do mojega...Srbende!?

Pa Vučelić je sa RTS-a 1992. godine oterao preko hiljadu novinara i urednika, Srpkinja i Srba, koji su ODBILI da svoje znanje, rad i talenat upregnu u antisrpsku i autošovinističku ratnu propagandu režima Zlobe Miloševića.
gvozden1 gvozden1 18:58 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Pavle je često izgovarao tu mudru, humanu poruku "Budimo ljudi!" (

Pa što ga ne poslušaš i postaneš čovek jednom?
Krpa nije i ne može nikad biti čovek.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:04 13.01.2023

Re: Lov na veštice

gvozden1
Pavle je često izgovarao tu mudru, humanu poruku "Budimo ljudi!" (

Pa što ga ne poslušaš i postaneš čovek jednom?
Krpa nije i ne može nikad biti čovek.


Hvala Vam na komplimentu!
gvozden1 gvozden1 19:14 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
gvozden1
Pavle je često izgovarao tu mudru, humanu poruku "Budimo ljudi!" (

Pa što ga ne poslušaš i postaneš čovek jednom?
Krpa nije i ne može nikad biti čovek.


Hvala Vam na komplimentu!

Molim.
Pa, hoćeš li da poslušaš Pavla i postaneš čovek?
predatortz predatortz 19:16 13.01.2023

Re: Lov na veštice

P.S. Što se tiče citiranih reči Patrijarha Pavla, to je već postala narodna poslovica, poput one: BRAVAR JE BIO BOLJI. Inače pokojni Patrijarh Pavle je često izgovarao tu mudru, humanu poruku "Budimo ljudi!" (na sreću još niko do sada ga nije etiketirao da je antisrbin zbog te poruke). A nastavak - "...iako smo Srbi", u duhu prvog dela, dodala je epoha otrežnjenja, nakon mučnog saznanja šta je sve grozno radjeno u ime srpstva od 1991. do 1999. godine.


Još jednom te molim za taj govor, onako u celosti. Ja verujem u tvoje dobre namere, ali prepričavanje ume da bude nepouzdano.
gvozden1 gvozden1 19:35 13.01.2023

Re: Lov na veštice

prepričavanje ume da bude nepouzdano.

Ma nije to ni prepričavanje, to je klasično izvrtanje smisla nečijih reči, a to je nešto najbednije što može da se uradi.

Ovo kako Filip tumači ispada da je Pavle smatrao da se biti Srbin i biti čovek isključuje, pa on poziva da se ipak bude čovek pa iako se to isključuje sa biti Srbin.

Veze sa životom nema, i tako može tumačiti samo neko mnogo glup, ili neko ko mnogo mrzi Srbe.
Ili oboje.


Zezanje sa tim je u redu, i zahvalno je za zezanje, ali kad budale poput Filipa krenu da bukvalno tumače, ili namerno pogrešno, smuči se čoveku.

Ja se čak i sećam toga, valjda su neki protesti bili, i rečeno je u smislu, da, razumem što su Srbi besni, razumem i poriv za osvetu, za nasilje, ali iako smo Srbi, iako je razumljivo da se izgube kočnice, ipak ostanimo ljudi i ne dozvolimo da nas bes nadjača.


A baš bih voleo da vidim šta Filip misli o ostalim Pavlovim stavovima, o ženama, o Srbima ateistima.....

Da li bi i to podržao.


Ovako, izvuče nešto iz konteksta, izvrne mu značenje, i onda se bedno kiti srpskim patrijarhom.

Jad i beda.


predatortz predatortz 19:44 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Ovako, izvuče nešto iz konteksta, izvrne mu značenje, i onda se bedno kiti srpskim patrijarhom.


Sve je to meni jasno. Zbog toga i molim Filipa za kompletan govor.

Pa da ga onda, on i ja, rečenicu po rečenicu analiziramo.

Inače, te patrijarhove reči, i one Ćosićeve o laganju, su dve najomiljenije mantre svih srbomrzaca.

Naravno, predstavljaju ih tako da je patrijarh rekao kako Srbi nisu ljudi, a Ćosić da su svi Srbi patološki lažovi.

Kad neko upotrebi jednu od te dve mantre, jasno je sa kim imam posla.

A ima i ona kategorija intelektualno uskraćenih koja stvarno veruje da je srpski patrijarh rekao kako Srbi nisu ljudi. Takve ne volim da zajebavam, greh je.
gedza.73 gedza.73 19:44 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
poput one: BRAVAR JE BIO BOLJI.

Ili kako je dopunio jedan Hrvat
'Bravar je bio bolji kad si tele'

A ima i jedna pesmica koja bi mogla uz male izmene da se odnosi na tebe u vezi osamdesetih (nacionalni jugo komunizam), džaba palačinki na Stradunu i kineskog društvenog uređenja
'U rodoljublju su ka nepobediovm Kninu
naši prvi pisci leteli na jagnjetinu
A potom... svom nacion-šmercu
tražili leka u svila-švercu
leteći u komunističku Kinu'






freehand freehand 20:07 13.01.2023

Re: Lov na veštice

Filip Mladenović
A tek Patrijarh Pavle, kakav srpski autogol:

"Budimo ljudi, iako smo Srbi!"

Ok, Filipe, hoće li ti biti lakše da uz patrijarha Pavla odgovoriš na dva jednostavna pitanja:
Da li su deca iz donjecka i Luganska ubrojena u podatke koje si ovde postavio kao verodostjne kad su u pitanju žrtve sukoba u Ukrajini?
Ako jesi - čije su to žrtve i zašto to nisi naveo?
Ako nisi - zašto nisi?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana