Film

Da li je to bilo suviše rano?

Spiridon RSS / 28.01.2023. u 16:10

 

Godine provedene na ovom blogu su me doveli do jednog veoma delikatnog pitanja koje se sve više ponavlja: "Da li sam već pisao ovo o čemu sada želim da pišem?" Zato se unapred izvinjavam, svesno preuzimajući rizik.

Pre neki dan, iz nekog čudnog razloga, opsedala me misao o mojim prvim sećanjima iz detinjstva - injekcijama i spastičnom bronhitisu i td. Međutim, za razliku od nekih mojih vršnjaka, ja se vrlo dobro sećam kako sam se "inficirao" filmom. Ta priča mi je došla puno godina kasnije, kada sam shvatio koliko godina sam imao kada sam po prvi put izašao iz bioskopa duboko zamisljen.

Mislim da sam imao 5 ili 6 godina, obzirom da je film "Specijalno Vaspitanje" Gorana Markovića izašao 1977. godine. Priča je počela kada se u mom životu pojavila Zorica, koja je mogla imati 18-19 godina, sa niskim rastom, kratkom kosom i visokim desnima koji su malo kvarili njen konstantni osmeh. Keva je pronašla Zoricu da me čuva dok su ona i tata radili. Zorica je bila "snimljena" mnogo pre nego što je doneta odluka da joj se ja poverim na čuvanje.

Kao i svi klinci u to vreme, moja opsesija Brus Lijom je bila potpuna, tako da čak požutele fotografije iz tog vremena svedoče o tome. Mislim da je Zorica na moje insistiranje tog dana odlučila da me odvede u bioskop Ibar. Ako se sećate, plakati su bili na levoj i desnoj strani oglasne table, u zavisnosti od toga koji film igra u koje vreme. Na levoj strani je bio poster Brusovog filma, a na desnoj nešto što mi nije privuklo pažnju. Zorica je kupila karte. Film je počeo. Posle prvih par scena, shvatio sam da je u pitanju domaći film, ali sam se u narednih par minuta nadao da će poznati Kung-fu master izleteti odnekud i početi da ih slaže jednog po jednog. Kako je vreme prolazilo, moja izčekivanja su se gasila, ali je zainteresovanost rasla.

Mislim da sam u tom trenutku doživeo katarzu. U tom trenutku, kroz moje male, decije oči, u moj život ulazi gospodin Goran Marković. Mislim da sam svoj celokupni senzibilitet izgradio na osnovu ovog trenutka, koji je kasnijim godinama samo dobijao na važnosti i značenju. Jednostavno, postoje mnogi filmovi koji su došli mnogo godina kasnije, ali ništa od toga ne može da se uporedi sa "Specijalnim Vaspitanjem" i njegovim uticajem na moj život. 

Pitanje koje ostaje je: "Da li je to bilo suviše rano?"

 



Komentari (579)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mentol mentol 19:28 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1

Zato vas svi vole.


Koje "nas"?
Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Kordunaš, pola Bosanac koji živi u Dalmaciji... Jugosloven
Da, vole "nas", za razliku od vas...
maksa83 maksa83 19:31 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Krajišnik, pola Bosanac

Dakle Srbin ali sastavljen od najnekvalitetnijih uvoznih delova.
gvozden1 gvozden1 19:33 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Koje "nas"?

Da, vole "nas

Saberi se, pitaš li ili odgovaraš.

A jel vam nekad i kupe veštačku kosku da glabate, bacaju granu a vi aportujete, pa vam kažu bravo i pomaze po glavi?

A vi mašete repom?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:37 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

maksa83
Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Krajišnik, pola Bosanac

Dakle Srbin ali sastavljen od najnekvalitetnijih uvoznih delova.


dobro i ide na dve noge
literatesa literatesa 19:39 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Kordunaš, pola Bosanac koji živi u Dalmaciji.

Ajde bre ne troluju, nedavno si bio u Zagrebu sa slovenačke mreže iz Vojvodine, sad Velebit. Kako samo složi priču i popuni svaku rupu, ostavi samo jednu da teče beda i zle namjere. Mentol si ti iz materine polu-polu.
literatesa literatesa 19:41 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Na Twitteru je uživancija.




gedza.73 gedza.73 19:43 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

potez oko Maglaja je bukvalno da se objesiš kakvo sivilo, smeće, kakavo beznađe.. strašno

Žena i ja išli nešto za Banjaluku i bili prijatno iznenađeni kako je čisto i uredno. Dal' smo pogodili dan ili je samo pored puta ali vidi se kako je narod uložio truda da to što ima bude lepo.

Ovde kod mene vidim da se malo popravila 'kultura' u tom smislu. Kako je bilo sada je dosta dobro. Ima poneka budala koja baci džak u kanal ali generalno ljudi bacaju đubre u kante i kontejnere.

Od kesa se ježim. Daleko od toga da sam frik po tom pitanju al' obično kažem kako mi ne treba kesa ukoliko mogu u rukama ili nekoj kutiji da ponesem stvari. Doduše jednom sam korpu iz prodavnice stavio u kola i tek onda ukapirao šta sam uradio. Alchajmer kuca na vratima.
mentol mentol 19:44 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

maksa83
Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Krajišnik, pola Bosanac

Dakle Srbin ali sastavljen od najnekvalitetnijih uvoznih delova.


nećeš vetovati, ali bosanski delovi(organski) su najkvalitetniji...
mentol mentol 19:48 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Kordunaš, pola Bosanac koji živi u Dalmaciji.

Ajde bre ne troluju, nedavno si bio u Zagrebu sa slovenačke mreže iz Vojvodine, sad Velebit. Kako samo složi priču i popuni svaku rupu, ostavi samo jednu da teče beda i zle namjere. Mentol si ti iz materine polu-polu.



Od Zagreba do Zadra je tri i po sata+trajekt... ajde da je ceo dan... Kada je to bilo, nedavno?
literatesa literatesa 19:52 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Od Zagreba do Zadra je tri i po sata+trajekt... ajde da je ceo dan... Kada je to bilo, nedavno?

Da, možda jesi Bosanac. Sledeći put uskladi priču u svojoj glavi, i potrudi se da zapamtiš.. nedavno nije vremenska odrednica da si bio u Zagrebu prije tri sata.


Auu, zamisli, i Zagreb i Zadar si vidio? e
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:52 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gedza.73
potez oko Maglaja je bukvalno da se objesiš kakvo sivilo, smeće, kakavo beznađe.. strašno

Žena i ja išli nešto za Banjaluku i bili prijatno iznenađeni kako je čisto i uredno. Dal' smo pogodili dan ili je samo pored puta ali vidi se kako je narod uložio truda da to što ima bude lepo.

Ovde kod mene vidim da se malo popravila 'kultura' u tom smislu. Kako je bilo sada je dosta dobro. Ima poneka budala koja baci džak u kanal ali generalno ljudi bacaju đubre u kante i kontejnere.

Od kesa se ježim. Daleko od toga da sam frik po tom pitanju al' obično kažem kako mi ne treba kesa ukoliko mogu u rukama ili nekoj kutiji da ponesem stvari. Doduše jednom sam korpu iz prodavnice stavio u kola i tek onda ukapirao šta sam uradio. Alchajmer kuca na vratima.


to stvarno jeste nekakav neobjašnjiv fenomen pošto je RS ogrezla u korupciji i primitivizmu ali je zaista čista i domaćinska u poređenju sa Federacijom i to posebno tim muslimanskim kantonima po srednjoj Bosni..
to tamo je užas ali se mora priznati da ništa manji užas nisu ni srpske opštine oko Sarajeva..
baš baš sumrak civilizacije kad ideš prema Jahorini pa prolaziš Dobrinju i ostala prigradska naselja..
od smeća, besmislene gradnje, neuređenih udžerica kraj puta.. strašno..
RS opštine s druge strane su mahom uglavnom ili utegnute ili prosto napuštene pa kao neki vremeplovi (recimo Kozarska Dubica, vrijeme stalo 1991, istina nisam bila, možda je i tamo živnulo)..
tugaja je mahom i u RS ali zaista nekoliko svjetlosnih godina ispred ostatka.. u svakom pogledu.. onda znaš kako je ostatak..
jedino što ne moš pobjeć tom novopečenom nacionalprimitivizmu.. džabi.. inače bi se moglo podnjeti sasvim..
Banjaluka ima uslova za odlična život.. đa rijeka, đa brdo, đa putovanja na pljucomet, za naše uslove odlična administracija al jbg.. primitivizma ne manjka..
i tako
mentol mentol 19:53 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1
pitaš li ili odgovaraš.


Odgovaram...

Домовина се брани реком
и рибом у води
и високом танком смреком
што расте у слободи.

Домовина се брани цветом
и пчелом у цвету
маком и сунцокретом
и птицом у лету ...
gvozden1 gvozden1 20:00 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
gvozden1
pitaš li ili odgovaraš.


Odgovaram...

Домовина се брани реком
и рибом у води
и високом танком смреком
што расте у слободи.

Домовина се брани цветом
и пчелом у цвету
маком и сунцокретом
и птицом у лету ...


Ršum!

Dobacio si već?
Svaka čast.

Peti ili šesti razred?
mentol mentol 20:03 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa

Da, možda jesi Bosanac. Sledeći put uskladi priču u svojoj glavi, i potrudi se da zapamtiš.. nedavno nije vremenska odrednica da si bio u Zagrebu prije tri sata.

Da ponovim... nisam Bosanac, majka mi je Bosanka.
Živimo u vremenu u kojem je moguće preći stotine kilometara za samo jedan dan...
Šta nije jasno?
literatesa literatesa 20:04 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Kaka sam ja budala, mati moja, mati moja serbiše :), kao u zabavnim parkovima što ima ona sprava da udariš čekićem i gore u visinu pokrene metal, i što jače udariš, više ide,

e tako je meni sad bila ta kesa koja leti sa pučine, pazi, duva uragan, i nosi je iznad krošnji drveća pod Velebitom, neće se zaustaviti..

Tako je meni ta kesa bila stotka na vašaru.. :)

literatesa literatesa 20:04 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Da ponovim... nisam Bosanac, majka mi je Bosanka.
Živimo u vremenu u kojem je moguće preći stotine kilometara za samo jedan dan...
Šta nije jasno?

Abre čovječe..
softelectronics_e softelectronics_e 20:05 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

newimprovedtadejus
gvozden1

sprstvo poričeš već na 50km od Valjeva..


I ovo spada u kategoriju, ne možeš da razumeš.


živ bio nemoj da mi objašnjavaš..
a ni ja tebi da objasnim ideju nesvrstanosti, i šta ona i danas u svijetu znači, ne vjerujem da mogu..
te tako...


Aaaa, jojjjj!
Nemoj, ko Boga te molim!
Nemoj da nam to objašnjavaš!
softelectronics_e softelectronics_e 20:07 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
gedza.73

Komunizam je sistem u kome Partija (Vođa) može da ti oduzme kuću


Kapitalizam je sistem u kojem će ti kuću oduzeti banka...

Jebote!
Gde rastete vi komunjare?
mentol mentol 20:10 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1

Peti ili šesti razred?

Ovde i u petom i u šestom imaju ekologiju...
Hteo sam reći da vi, kao, volite Srbiju, Šumadiju, šta god, a kad pogledaš sa strane ono katastrofa... Pokupite to smeće pa onda drugima prigovarajte.
literatesa literatesa 20:14 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

da udariš čekićem i gore u visinu pokrene metal

Ispali, ne sjetih se prave riječi, katapultira. :)


Mamaaa,
Just killed a man,
Put a gun against his head, pulled my trigger,
Now he's dead
Mamaaa, life had just begun,
But now I've gone and thrown it all away
Mama, oooh,
Didn't mean to make you cry,
If I'm not back again this time tomorrow,
Carry on, carry on as if nothing really matters



mentol mentol 20:22 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

softelectronics_e

Gde rastete vi komunjare?

gedza.73 gedza.73 20:49 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
gedza.73
nego ti Partija otima tvoje vlasništvo pošto nisi sa njom ideološki saglasan.


Ja ni sa svojom bankom nisam ideološki saglasan. A nikad nisu organizovali sastanak na kojem bi im to mogao reći. Za razliku od komunista...

A što ti uopšte imaš 'svoju' banku nije mi jasno. Što će ti? Jel' te neko tera silom da uzmeš njenu knjižicu? Valjda imaš izbor između više banaka ili ni jedne.
Inače komunistički sastanci su baš bila mesta na kojima su mogao reći kako sa njima nisi ideološki saglasan. Tako jedan rek'o pa zaglavio deset godina robije.


gvozden1 gvozden1 21:01 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

pa onda drugima prigovarajte.

A mogu li kao i do sad, da me ne interesujete, ili tačnije, da mi se jebe za vas, za vaše vetrove i vaše kese, da ti ne prigovaram ništa jer mi ne padate na pamet, a kad ti dođeš pa počneš sa deliš pamet, da ti odgovorim?

Mislim, takav je red, domaćinski, nije u redu ostaviti gosta bez odgovora na pitanje.

Može tako?
gedza.73 gedza.73 21:03 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

newimprovedtadejus
besmislene gradnje

Po ovome smo igzleda u samom svetskom vrhu.
od smeća

Zaprašuju nas noću dok spavamo. One linije na nebu koje se vide po danu? To su tragovi aviona iz kojih noću izbacuju tone đubreta.



Odlična epizoda. Tri šestice, apokalipsa i mnogo dobar kraj.
'Zona sumraka? To je još jedini slobodan medij u ovoj zemlji.'
'Jel vam smešno što je izraelska tajna služba eksperimentisala na njegovoj majci? Što su ženi prčkali po DNK? Ona ima još jednog sina. Vasil. On je poludabar. Vasko Dabrata ga zovu'
'Oni igraju predstavu jer oni svi dobijaju instrukcije iz istog centra moći. Imaš ispod Avalskog tornja dole jedna ogromna prostorija ful opremljena. Oni preko HARP sistema globalnog dobijaju jasne i precizne instrukcije kako da zaluđuju ovaj narod. Svako jutro se tamo sastaju u sedam sati i šest minuta. To je šest sati i šezdeset šest minuta. 666'
mentol mentol 21:26 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1
pa onda drugima prigovarajte.

A mogu li kao i do sad, da me ne interesujete, ili tačnije, da mi se jebe za vas, za vaše vetrove i vaše kese, da ti ne prigovaram ništa jer mi ne padate na pamet, a kad ti dođeš pa počneš sa deliš pamet, da ti odgovorim?

Mislim, takav je red, domaćinski, nije u redu ostaviti gosta bez odgovora na pitanje.

Može tako?


Ne!
Ne možeš kao do sad... moraćeš malo da se upristojiš... Znaš, ljudi evoluiraju... mogao bi i ti, i tvoji istomišljenici s ovog bloga...
To, šta su tvom dedi radili ljude u ovom milenijumu zabole... Mi gledamo sadašnjost i budućnost...
Smarate!!!
Obrijte se, okupajte se, pa se onda vratite ovde da razgovarate, ako imate o čemu osim perioda 1941-1945...

milisav68 milisav68 21:32 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
Mi gledamo sadašnjost i budućnost...



A budućnost ti je Čale u Jovankinoj vili.
gvozden1 gvozden1 21:55 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Mi gledamo sadašnjost i budućnost...

I po malo u Srbiju, ko je voli a ko ne voli.
Mnogo vas bre nešto interesuje Srbija:)
, pa se onda vratite ovde da razgovarate,

A što ste vi tako umišljeni pa verujete da je nekome stalo da razgovara sa vama?

Jok bre, koji će mi krasni razgovor sa vama.

Samo vi gledate svoja posla, i idite.
Gde god hoćete, možete i u tu budućnost, samo idite.
gvozden1 gvozden1 22:03 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Jovankinoj

Jovankinoj?

Ona je napravila, donela u miraz, naslednila?

Prostakuša koja je spavala u tuđoj kući, tuđem krevetu, jela iz tuđih tanjira, tuđim nakitom se kitila, a vedrila i oblačila...
mentol mentol 22:32 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1
Mi gledamo sadašnjost i budućnost...

I po malo u Srbiju, ko je voli a ko ne voli.
Mnogo vas bre nešto interesuje Srbija:



Naravno da me interesuje... Srbija je moja domovina. Volim je i uvek ću je voleti... Ali naciste ne volim i nikada neću...

literatesa literatesa 22:36 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Gvozdene, ko o čemu ti o Josipovom sexualnom životu?
literatesa literatesa 22:37 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Srbija je moja domovina.

Dirljivo. Najlepše je kad imaš 4 domovine kao ti.
literatesa literatesa 22:45 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ne prija istina?

Kome bre istina skidanje glava, šta pričaš?
gvozden1 gvozden1 22:55 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Gvozdene, ko o čemu ti o Josipovom sexualnom životu?

Ne, ja o njegovom karakteru, da se vidi ko se kuje u zvezde, kome se divi, i raduje se što je uspeo.

Ili, pošto je uvek dobro proveriti stvari tako što se zamisli ista situacija sa drugim akterima, zamisli drvlja i kamenja na Dražu da je vodio tako nemoralan život, i da je bio takvo đubre prema svojoj ženi i deci.

Ostavi ženu na porođaju, bukvalno, i pobegne sa 30 godina mlađom švalerkom.

Ali ljubičici je sve to pisano u pozitivno.
Jebač, kažu.
I divi mu se polusvet zbog toga.

Za normalnog čoveka to je đubre beskarakterno.
gvozden1 gvozden1 22:58 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Srbija je moja domovina. Volim je i uvek ću je voleti... Ali naciste ne volim i nikada neću...

Ko sve nije svojatao Srbiju, dobro je opstala.

Evo sad i vi koji ponavljate ustaškomuslimanske floskule "niko vas ne voli" je svojatate.

Al opstaće ona i pored vas.

Malo vas je iako ste velika.....
mentol mentol 23:03 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Srbija je moja domovina.

Dirljivo. Najlepše je kad imaš 4 domovine kao ti.

Jednu jedinu. Domovinu. Otadžbina mi je Hrvatska a za onu teritoriju odakle je majka ne postoji reč
literatesa literatesa 23:04 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ne, ja o njegovom karakteru, da se vidi ko se kuje u zvezde, kome se divi, i raduje se što je uspeo.

Koliko god da su tvoje namjere dobre, otvoriti oči srpskom narodu?, samo ovde godinama čitam da je Josip bio promiskuitetan srcelomac, što je - ako se uzme u obzir da me najviše interesuje da li je bio strani agent i čiji - neozbiljno s vaše strane. I Predatortzove.
literatesa literatesa 23:08 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Jednu jedinu. Domovinu. Otadžbina mi je Hrvatska a za onu teritoriju odakle je majka ne postoji reč

Fino, bogat si čovjek. Domovina, otadžbina, Vojvodina, Srbija, privremen boravak, more, susjedi, Bosna, Krajina, Slovenija, Jugoslavija.. jesi li popravio onaj bojler?

gvozden1 gvozden1 23:16 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

a li je bio strani agent i čiji

Ne nije, uopšte.

Njegova partija, tj ogranak partije je zvanično imao centralu u stranoj državi, i to onoj koju Jugoslavija nije priznavala, SSSRU.

Te priče koje treba da mu podignu rejting da je navodno možda, ko zna, opasan je on....bio agent neke zapadne sile su čista budalaština.

On je bio najveći staljinista do 48 među svim istočnoevropskim diktatorima.

Pa sedište Kominterne je bilo u Beogradu do tad.

Posle razlaza je već nastalo drugo poglavlje.


A ovo
samo ovde godinama čitam da je Josip bio promiskuitetan srcelomac


Uveri se sama.
Proveri kad je i s kim iz Zagreba došao u Beograd, i proveri datum rođenja Miše Broza, njegovog sina.

Da je srcelomac nije, Jovanku su mu podveli, bukvalno, a Daborjanku je prvo kresao Jovo Kapičić, pa kad je upoznala Titu krenula da se kreše s njim.
Jer je bio na većoj funkciji.

Sponoruše klasične, kakvo lomljenje srdašca.
literatesa literatesa 23:22 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Uveri se sama.
Proveri kad je i s kim iz Zagreba došao u Beograd, i proveri datum rođenja Miše Broza, njegovog sina.

:))
gvozden1 gvozden1 23:24 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Uveri se sama.
Proveri kad je i s kim iz Zagreba došao u Beograd, i proveri datum rođenja Miše Broza, njegovog sina.

:))

Pa tako se proveravaju navodi, jedino tako možeš da budeš sigurna da li neki Gvozden lupa na blogu, ili je stvarno tako bilo.
gvozden1 gvozden1 23:36 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano


Kad partija traži "daj pičku", svesna drugarica ne okleva!

Nisu to obične, seoske jebačine, da se ne zna ni red, ni hijerarhija.

A tu se vidi i kolika je gnjida od čoveka bio i Jovo Kapičić.

I on je o tome govorio, i kaže, kad je on, Tita, poželeo da bude s njom, ja sam morao da se povučem.

A kad je trebalo ubijati Srbe, bio je opasan baja.


Nekome može da izgleda banalna priča o ovome, ali takvi detalji daju pravu sliku o sloju koji je sačinjavao tu bandu.
Ološ i poltroni.


Ima mnogo svedočenja o tome, o zabrani seksa među njima, kao moral, klinac palac, i odnosu Tite i ove kurve Davorjanke, koja je sahranjena u parku srpskog dvora!

Jedan ovdašnji bloger je poznavao ženu iz tih krugova koja je svedočila da su nju proveravali " jel te ljubio neko" ako je provela neko vreme sa muškarcima.

Proveravala ju je druga žena.

Tu, i tu, se vidi svo njihovo licemrstvo.





literatesa literatesa 23:39 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Kad partija traži "daj pičku", svesna drugarica ne okleva!

Nisu to obične, seoske jebačine, da se ne zna ni red, ni hijerarhija.

Sve to sa Josipovim ženama prije 80 god tebi je lično kao da si protiv Josipa juče izgubio bitku.

Zajedno sa onim skidanjem glava par komentara iznad, jedno veliko brljavljenje.
literatesa literatesa 23:41 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Pa tako se proveravaju navodi, jedino tako možeš da budeš sigurna da li neki Gvozden lupa na blogu, ili je stvarno tako bilo.

Gvozdene, ne sumnjam u tvoje informacije nego nisu prioritet, posebno ne vama muškarcima.
mentol mentol 23:42 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
jesi li popravio onaj bojler?

Taj bojler je odavno završio na nekom skladištu sekundarnih sirovina... a a ti pričam šta mi se pre par minuta desilo ne bi mi verovala...
gvozden1 gvozden1 23:47 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

nisu prioritet,

Ako ti je važno da steknrš realnu sliku o tom pokretu, sve je bitno.
I ovakve stvari upotpunjuju sliku.

A ako ti nije stalo do toga, onda ništa nije prioritet.
literatesa literatesa 23:49 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

a a ti pričam šta mi se pre par minuta desilo ne bi mi verovala... još uvek sam pod stresom...

Meni je u 22.00 bilo vrijeme spavanja (zabavih se karikaturama, sve bolja od bolje), ali ti ispričaj šta se desilo.. :)
literatesa literatesa 23:52 01.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

A ako ti nije stalo do toga, onda ništa nije prioritet.

Gvozdene, način koji imate ti i Predatortz je pogrešan, ne pridobija se tako ništa..
gvozden1 gvozden1 00:05 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
A ako ti nije stalo do toga, onda ništa nije prioritet.

Gvozdene, način koji imate ti i Predatortz je pogrešan, ne pridobija se tako ništa..

Eto greške:)

Nisam ja političar da mi treba pridobijanje glasova, pričam šta mislim, i navodim argumente za to, a da li ću nekog pridobiti...koji će mi.
Šta da radim s njim i ako ga pridobijem?

Ako je nekome stalo do istine, proveriće, ceniće argumente i kintraargumente, ako nije, baš me briga.

Argument je recimo sa je Tita ostavio ženu na porođaju i pobegao sa sponzorušom, to mogu da dokažem.
A da li će neko reći, svaka čast a tome, ja cenim takve dase, neka kaže, reći će time i o sebi mnogo toga.
crossover crossover 00:15 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1

Kad partija traži "daj pičku", svesna drugarica ne okleva!

Nisu to obične, seoske jebačine, da se ne zna ni red, ni hijerarhija.

A tu se vidi i kolika je gnjida od čoveka bio i Jovo Kapičić.

I on je o tome govorio, i kaže, kad je on, Tita, poželeo da bude s njom, ja sam morao da se povučem.


Drug Tito jaše na čelu kolone - Vladimir Nazor
alselone alselone 06:42 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Drug Tito jaše na čelu kolone - Vladimir Nazor

Majko pravoslavna - Vladimir Nazor

Jesi li se nasjedila na garištu kuće svoje,
oh, ta kuća b'jedna! -
tražeć okom i rukom kol'jevčicu malog Jove,
ikonicu svetog Đorđa i đerđefić tvoje Ruže?
Sve je sada dim i pepel, sve proguta čaća tavna -
ti, slomljena krepka grana, najbjednija međ ženama,
majko pravoslavna!

Jesi li se nahodala nogama što jedva nose
oh, te noge bolne!
Jesi li se umorila tražeć Rumu, kravu svoju,
kravu svoju, hraniteljku stare bake i dječice?
Da l' je vuci rastrgoše il' je sakri šuma tavna?
Ne muči se! Za koga bi sada bili sir i ml'jeko,
majko pravoslavna?

Je si li se naplakala nad sudbinom druga svoga,
o druže ljubljeni!
Izdajom ga uloviše, kao psa ga izmlatiše,
mučili ga, vezali ga, bacali ga u tamnice.
I on koga srce vuklo djela vršit teška i slavna,
kao hrom se bogalj vrati da ti umre na rukama,
ženo pravoslavna.

Jesi li se nakukala iznad one strašne jame,
o jamo prokleta!
Gdje sa grkljanom prerezanim djeca tvoja sada leže
pokraj bake, i gdje majku svoju zovu, za njom plaču;
i boje se, jer je rupa puna ljudi, vlažna, tavna?
Šutiš. Pečat šutnje jad je na usta ti udario,
majko pravoslavna.

Bl'jediš, tanjiš i kočiš se, no bol nemoj gušit svoju,
bol ti preduboku!
Pusti neka tužba tvoja odjekuje širom zemlje
i nek traje vjekovima. Neka čuju u što sada
prometnu se sjeta tvoja, tvoja tuga stara, davna.
- Šutiš. Bl'jediš. I oreol mučeništva već te kruni,
majko pravoslavna.

U popaljenom srpskom selu
kod Vrginmosta
I 1943
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:11 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
gvozden1
Mi gledamo sadašnjost i budućnost...

I po malo u Srbiju, ko je voli a ko ne voli.
Mnogo vas bre nešto interesuje Srbija:



Naravno da me interesuje... Srbija je moja domovina. Volim je i uvek ću je voleti... Ali naciste ne volim i nikada neću...





literatesa literatesa 08:15 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Nisam ja političar

Na sreću nisi, niste. Politička kampanja zasnovana samo na ljubavnom životu i aferama protivkandidata je unaprijed osuđena na fijasko. Iako narod voli skandale.

Ako je nekome stalo do istine, proveriće, ceniće argumente i kintraargumente, ako nije, baš me briga.

Afere i klanje, senkrup koji se prelije iz prošlog vijeka u ovaj nisu argumenti i približavanje istine. Za par generacija ljudi neće biti sigurni da li je Darinka bila kodno ime ili vrsta salate.
predatortz predatortz 08:32 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
A ako ti nije stalo do toga, onda ništa nije prioritet.

Gvozdene, način koji imate ti i Predatortz je pogrešan, ne pridobija se tako ništa..


Pretpostavka je majka zajeba!
Ja ovde nisam u misiji da pridobijam, iznosim svoje stavove.

Mogu, tebe radi, kulturnije da ih uopbličim, ali suština ostaje ista.

Zamerio sam Čiči što nije prepoznao opasnost i što nije na vreme završio sa Titom i sa par desetina zagriženih komunista koji su se motali po Srbiji.

Ono što sam nazvao smradom koji se opasno raširio je komunizam sa svim njegovim posledicama koje živimo i danas.

Evo, ovde imaš ljude, na oko normalne a zapravo prilično obolele, koji i dan danas žale za diktatorom, njegovom pojebuljom i psihopatama koje su ljude lišavale života kao na traci i bez truna emocija.




literatesa literatesa 08:50 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Mogu, tebe radi, kulturnije da ih uopbličim, ali suština ostaje ista.

Ništa ti ne moraš radi mene uobličiti, na osjetljivim istorijskom temama mi ne moramo biti dame i džentlmeni. Ali, priče o klanju i sve ovo što pišete o njegovoj sexualnosti je:

1) glupo (uvrijedljivo)

2) podcjenjivački (jel vi mislite da smo mi svi debili koji nemaju šta pametniji raditi nego čitati koliko je dana prošlo od poroda jedne žene do sexa sa drugom)

3) netalentovano (imaš vatru i mržnju prema neprijatelju kao da ti juče oteo žensku, nemaš talenta okrenuti i nas protiv njega)



Ukratko: jeste vaša misija, ali traljava..

softelectronics_e softelectronics_e 09:27 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

mentol
gvozden1
Mi gledamo sadašnjost i budućnost...

I po malo u Srbiju, ko je voli a ko ne voli.
Mnogo vas bre nešto interesuje Srbija:



Naravno da me interesuje... Srbija je moja domovina. Volim je i uvek ću je voleti... Ali naciste ne volim i nikada neću...


Kako onda možeš da živiš u krajevima koji veoma afirmativno govore o ustašama, nacistima gorim od nacista?
Predsednik ti sa ponosom ističe da mu je dida bio ustaša.
I ti ništa na to?
Pa da, važno je da je čisto i okupano.
gvozden1 gvozden1 10:17 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

: jeste vaša misija, ali traljava..

Ukratko: jeste vaša misija, ali traljava

Ovo je najbolji dokaz ispravnosti stavova, kad neko ne može da ih opovrgne nego krene da učitava, znači da su ispravni.

Ti ćeš da mi objasniš šta je moja misija?
Ne znam ja sam, nego ćeš ti da mi kažeš.

S kojim kvalifikacijama nastupaš, stručnih psiholoških, sa pozicije neke nadinteligencije, kojih?

Sve mi se čini da je to malo i ispod proseka, jer prilično jednostavne stvari ne uspevaš da razumeš.

Evo ti primera, kažeš
koliko je dana prošlo od poroda jedne žene do sexa sa drugom)


A predlog je bio da proveriš, pšoto je lako proveriti, koliko je dana prošlo od njegovog odlaska sa švalerkom do rođenja njegovog deteta.
Nekoliko, par dana.

I kako ti ceniš čoveka koji tako uradi, za par dana mu se rađa dete, a njega zaboli za to, nego pobegne sa drugom?

Kako bi se ti osećala da je tako tvoj muž uradio, ti se porađaš, a on zbriše sa nekim kurvom?

Ili, teza da je bolje bilo da je Tita bio ubijen kad su četnici imali priliku za to.

Sasvim legitimna teza, u ratu je to uobičajena stvar, čemu zgražavanje.

Da li bi se stvari odvijale drugačije, povoljnije po Srbe, o tome se može diskutovati, ja sam uveren da bi, i da ga je trebalo ubiti, zaklati, obesiti, kako god, neko može tvrditi drugačije, ali ko se zgražava nad takvim scenariom, taj je očigledno pod uticajem žestoke komunističke indoktrinacije, i da Titu vidi kao neko super biće za koga ne važe pravila kao za druge.

On može da bude nemoralan, njemu se to ne zamera, kod takvih je i pomisao na njegovu likvidaciju neshvatljiva.

On može da ubija na stotine hiljada, ali njega ubiti, pa to ne može.

literatesa literatesa 10:32 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

A predlog je bio da proveriš, pšoto je lako proveriti, koliko je dana prošlo od njegovog odlaska sa švalerkom do rođenja njegovog deteta.
Nekoliko, par dana.


Šta bre da provjeravam? Je li Tito imao ljubavnicu dok mu je žena bila trudna?

Hajde dobro i kad bi se to ispostavilo, kako ćeš ti sa tim ljubavnim nepočinstvima razuvjeriti narod koji pamti blagostanje.

Imaš cijelu lepezu fizičku i mentalnu, čak i jednog društva, zašto se nešto odigralo tako, i kakvo je nasleđe, i ti iz te lepeze uzročno-posledičnih veza u trajanju evo 100 god usredsrediš se na jednu tačku, na sex.. I uz to mizogino posipate po tim ženama da čovjek čita samo očaj ostavljenih muškaraca, očaj bez argumenta, pilićarski virite u krevet i tračkarite okolo..


Zamisli da je sve protiv Hitlera što se ima reći njegov problematičan odnos sa ženama, vjerovatno i disfunkcionalnost usljed zdravstvenih problema, i da je imao platonsku ljubav sa maloljetnom sestričnom, pa jeste to u psihoanalizi polazna tačka, ali od te tačke do Holokausta koliko imaš na skali bitnosti?

I na suđenju kažu: oprostite mu za milione žrtva, on samo nije mogao imati sex sa ćerkom od rođene sestre..


Kako nije vaša misija, o Titu i Jovanki ovde čitam od tebe i Predatortza, njega posebno taj Josipov sex raspali, uzdrma kodexe.
literatesa literatesa 10:34 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

I kako se zove ona sprava na vašaru? Ne, nije giljotina, i mi nismo Francuzi. :)
gedza.73 gedza.73 11:38 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Da se ne baci. Komersant preneo vest da je u Krasnodaru uhapšen mlađi bračni par koji je pričao protiv rata. Prijavili ih gosti koji su sedeli pored njih i na čiji poziv je reagovala policija.



Osuđeni su zbog huliganizma i blaćenja ruske vojske.

Dobro su i prošli. Devetnaestogodišnja devojka je sa drugovima pričala protiv rata, neko je ocinkario pa joj upala policija. Jedan od policajaca je stajao iznad njene sa maljem govreći joj kako je to pozdrav od Vagnera. Uvrštena od države Rusije na listu terorista što povlači blokadu svih bankovnih računa.

'Što i nama želimo'
literatesa literatesa 12:12 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Dobro si me podsjetio, Putin ima djecu sa onom mnogo mlađom gimnastičarkom dok je zakonitu ženu osudio na izolaciju..

Eto o kakvom se čovjeku radi, što bi rekao Gvozden.


I u Iranu su prije neki dan osudili na 10 god zatvora jedan par jer su plesali u javnosti, i ona nije imala maramu.
gvozden1 gvozden1 12:26 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Je li Tito imao ljubavnicu dok mu je žena bila trudna

Ne, pitah te, zamisli, ti se porađaš a otac tvog deteta u tom trenutku vas ostavlja i beži sa svojim kurvom.

Ništa, u redu?

narod koji pamti blagostanje.

Blagostanje?

Masovna ubistva, oduzimanje slobode, otimanje imovine.... to zoveš blagostanjem?

, i ti iz te lepeze uzročno-posledičnih veza u trajanju evo 100 god usredsrediš se na jednu tačku, na sex..


A godine koje sam ovde proveo pišući o rasparčavanju Srbije kao teritorijie i Srba kao nacije, o protežiranju Hrvata kao nacije i Hrvatske kao teritorijie, o Drezdenu na kom su to dogovorili i zapisali, o paktu sa ustašama pre rata i nacistima za vreme rata, o masovnim zločinima, o strukturi njihovog i vođstva u ratu, i državnog vođstva posle rata, o tome da su inteligenciju proterali a na vlast doveli abadžije i opančare, kurve i neradnike, i sve to mogu da ti ponovim i za sve da ti navedem primere i dokažemo.

To zanemaruješ i kažeš, to je bilo blagostanje.

I onda očekuješ da neko misionari i pokušava da te prevede na svoju stranu.
Niti je moguće, gotova si ti, nikad nećeš shvatiti, a niti ima potrebe za tim.

Zaboli me hoćeš li diktaturu i otimačinu smatrati blagostanjem, smatraj i dalje.
gvozden1 gvozden1 12:27 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Eto o kakvom se čovjeku radi, što bi rekao Gvozden.

U poređenju sa Titom, mnogo bolji.
Onakvo đubre je teško biti.
predatortz predatortz 12:27 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ukratko: jeste vaša misija, ali traljava..


Još jednom:

Ja ovde nisam u bilo kakvoj misiji. Zastupam sebe, iznosim svoje stavove, koj često znaju da variraju u zavisnosti od trenutnog mi raspolopženja.

Znam da su se neki ovde izjašnjavali o tome da su na nekakvim misijama, ja nisam taj.

Sada, krajnje uprošćeno.
Mislim da bi po sve nas bilo daleko bolje da je Draža, odnosno da su pripadnici JVuO, na vreme ubili Tita, a bili su u prilici. Srbija bi sigurno bolje prošla da je to učinjeno.
nikvet pn nikvet pn 12:35 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

alselone

Drug Tito jaše na čelu kolone - Vladimir Nazor

Majko pravoslavna - Vladimir Nazor


Шта је прећутано а шта одабрано за читанке?
gvozden1 gvozden1 12:59 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano


Mislim da bi po sve nas bilo daleko bolje da je Draža, odnosno da su pripadnici JVuO, na vreme ubili Tita, a bili su u prilici. Srbija bi sigurno bolje prošla da je to učinjeno.

Teško je tvrditi, ali bi sigurno bilo drugačije.
Nemoguće je da se u diktatorskim sistemima, gde sve zavisi od diktatora, ništa ne promeni promenom diktatora.
To sve i u slučaju da su njega ubili, a da su komunisti izabrali nekog drugog na njegovo mesto, što je moguće da bi se desilo.
Ali je moguće i da bi se raspali.
To je ipak bio početak rata, oni malobrojni i neorganizovani, i uglavnom im je vojska bila sačinjena od Srba.

Pošto je u Srbiji već postojala vojska koja se tukla sa Švabama, sasvim je verovatno da bi oni koji su osećali potrebu da se sa njima tuku, pristupili četnicima.

Tako da je vrlo verovatno da je bila greška što je Tita pušten živ.

Nije to moralo da bude neko javno pogubljenje, možda je oportunističkije bilo smaknuti ga, a prikazati nešto drugo, ne dizati tenzije i raskol, mnogo je mogućih varijanti, a ova koja se desila, da on na kraju otme vlast, po Srbiju sigurno nije najbolja moguća.
literatesa literatesa 13:19 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Najzanimljivija priča Holivuda je ona da je H. Klum njen sad već bivši muž Seal oženio kad je bila uveliko trudna sa drugim čovjekom, prihvatio njeno dijete kao svoje i zajedno imaju još troje. Ona Njemica, a on crnac i arhitekta.

Ne, pitah te, zamisli, ti se porađaš a otac tvog deteta u tom trenutku vas ostavlja


Samo sam uzdahnula, na kakve patetične emocije igraš kao da je svijet crno-bijel bio i tad, kamoli sad. Kako bih ja reagovala na nešto ne znači da bi neka druga žena isto, uopšte te privatne životne okolnosti koje se prepliću sa pogubnijim istorijskim ne znam kako bi ih nazvala, uticajima, su van pameti.. da li razumiješ da to čime se ti baviš nije dokaz da su nečiji nemoralni postupci kamičak koji pokrene lavinu i odnese hiljade života.. (i to je odlična tema, počevši od fašističke histerije koje imaju korjen u sexu, do onog što se dešavalo čak i u Aušvicu)


Sjetih se predstavljanja knjige The Shards, B. Elisa (Američki psiho, Less than Zero).

"Bret Iston Elis mi priča kako se piše scena seksa. - Ne razume zašto ih se romanopisci toliko plaše. Samo neka bude hladno, neka bude klinički. Erotičnost se može postići samo „štedljivo pisanom, ogoljenom“ prozom. Kitnjasti eufemizmi su neprijatelji pisca. „Ona ne mora imati ‘ljubavnu torbicu’“, uzdahne Elis. „On ne mora da isuče svoj ‘džinovski modrikasti mač’ i stavi ga u njenu ‘ljubavnu torbicu’.“


Dobro, književni pesimista malo folira, ali isto uzdišemo, nisu ni romani u odnosu na koje je on konačno napisao nakon 13 god jedan bez erotskih pridjeva, romani iz ranog XIX vijeka..


literatesa literatesa 13:21 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

U poređenju sa Titom, mnogo bolji.
Onakvo đubre je teško biti.

Nije šija, nego vrat.

Krivo mi sad što se odmah nisam sjetila starog šarmera i pravoslavca Putina. Bilo bi smiješno da ruski car u ratu ne ide na botox, i taj botox je kritičniji od informacije da li upražnjava vođenje ljubavi i sa kim..

literatesa literatesa 13:23 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Mislim da bi po sve nas bilo daleko bolje da je Draža, odnosno da su pripadnici JVuO, na vreme ubili Tita, a bili su u prilici. Srbija bi sigurno bolje prošla da je to učinjeno.

Ne poznajem dovoljno, Draža nije figurirao kao čovjek koji je imao širu sliku ili ambicije van Srbije?
predatortz predatortz 13:34 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Mislim da bi po sve nas bilo daleko bolje da je Draža, odnosno da su pripadnici JVuO, na vreme ubili Tita, a bili su u prilici. Srbija bi sigurno bolje prošla da je to učinjeno.

Ne poznajem dovoljno, Draža nije figurirao kao čovjek koji je imao širu sliku ili ambicije van Srbije?


Draža j bio jugoslovenski oficir, vojska kojom je komandovao se zvala Jugoslovenska vojska u otadžbini, samo ju je narod kolokvijalno zvao četnicima. Bila je sastavljena od svih jugoslovenskih naroda. Srbi jesu imali većinu, ali bi se iznenadila brojem Slovenaca, bosanskih muslimana, pa i Hrvata u toj vojsci. Dakle, vojska je bila jugoslovenskog karaktera. Draža se, kao đeneralštabni oficir, pre rata zalagao za redefinisanje odnosa između Srba, Hrvata i Slovenaca, odnosno o preuređenju Kraljevine po tom etničkom principu. Ali nikad se nije odrekao Jugoslavije, niti se zalagao za neku Veliku Srbiju bez Jugoslavije. Zalagao se da se srpskim zove ono što jeste srpsko, odnosno tamo gde Srbi jesu (bili) većina. A to je, između ostalog, i kompletna današnja BiH. Mi Srbi smo bili većinski narod u Bosni, čak i nakon WWII, posle strahovitog genocida. Bosna je bila većinski srpska zemlja. Onda je usledio ustaški genocid i komunistički inženjering (gde si čula da su se muslimani i Hrvati iz Bosne selili u Vojvodinu?), pa smo danas u Bosni na nekih 31%.
Milan Novković Milan Novković 13:34 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

maksa83
u svakom slučaju ja preporučujem za posjetu.. takvih je mjesta malo ostalo na svijetu..

Od čudesnih exYU toponima toplo preporučujem Postojinsku jamu + nekoliko km dalju Predjamu (zamak uzidan u steni). Ne propustiti.

Plus sela bez Interneta (sudeći po većini društvenih mreža i gradovi bez interneta su za preporučiti


gvozden1 gvozden1 13:45 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Draža nije figurirao kao čovjek koji je imao širu sliku ili ambicije van Srbije?

Nije :)

Jebote, pa kako se zvala vojska kojom je komandovao, kako se zvala država čija je to vojska bila?

Sitna creva su Moljević, neke naznake pred kraj rata koje su upućivale na izvesni zaokret od jugoslovenskog ka srpskom opredeljenju, posebno u centralnom nacionalnom komitetu, ali to su stvarno sitna creva i detalji o kojima se može razgovarati tek kad se osnovne stvari nauče.

Evo ti jedna pikanterija, možda ti pomogne, u maju na Ravnu Goru je stiglo 26 ljudi, od toga su najmanje dvojica bili Hrvati (za nekoliko njih se ne zna nacionalnodt pa je moguće da je Hrvata bilo i više)

Predratni načelnici sarajevske policije i mostarskog suda, muslimani, su bili pristalice četnika.
Jedan od prvih Dražinih saradnika Hrvat...u Sloveniji čitave jedinice četničke postojale.


A ovo za Putina, Botoks i ovo što je ovaj uradio, tebi isto?

Kad bi morala nešto da prihvatiš, šta bi lakše podnela, da ti se muž botoksira ili da te u ratu ostavi samu na porođaju?

Ili da te pitam za odnos prema prvoj ženi, ni za to ne znaš?

Evo napomena, ocinkario je kod tajne policije SSSR-a, i ova završila u logoru, a prvi sin na ulici pa u zatvoru

Divan čovek, jel da?
gedza.73 gedza.73 13:46 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
osudio na izolaciju..

Kolege ove devojke su inače prvo raspravljali pod koji zakon podležu njeni komentari. Jedan od budućih intektualaca je onda napisao
Potkazivanje je dužnost patriote

A onda dodao ljude poput ove devojke treba treba javno pokriti i da njihovo uznemiravanje (izraz koji je upotrebio je nekada koriščen kao opis lovačke potere sa psima i pticama grabljivicama ili ubijanje životinja pomoću otrova i zamki a danas kao maltretiranje vršnjaka od strane grupe) ima bolji učinak od delovanja Ministarstva unutrašnjih poslova.
Психологическая форма травли — это угрозы, насмешки, клевета, изоляция, мелкое задирание без травматической физической агрессии (цуканье[1]) и т. д.
Физическая форма — толчки, побои, прочие насильственные действия, порча имущества жертвы и т. д.; иногда бывает с использованием оружия.



Na šta se drugi nadovezao da se po njegovom saznanju ovakvim slučajevima bavi FSB i da će ih on obavestiti.


Zamisli samo kako je stravično da policajac preti devojčici maljem pominjući organizaciju koju čine kriminalci, robijaši i silovatelji.
literatesa literatesa 13:52 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

bez Interneta


Klik

literatesa literatesa 13:53 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ali nikad se nije odrekao Jugoslavije, niti se zalagao za neku Veliku Srbiju bez Jugoslavije.

Kontroverza, da li dobro razumijem, njemu se jugoslovenski sentiment oprašta?
literatesa literatesa 13:56 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Jebote, pa kako se zvala vojska kojom je komandovao, kako se zvala država čija je to vojska bila?

Gvozdene, znači da si ti pravi Jugosloven.

Kad bi morala nešto da prihvatiš, šta bi lakše podnela, da ti se muž botoksira ili da te u ratu ostavi samu na porođaju?

Brljaviš, čovječe. Mislim, ima dobrih primjera, ovo je nemam riječi.
predatortz predatortz 13:57 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Ali nikad se nije odrekao Jugoslavije, niti se zalagao za neku Veliku Srbiju bez Jugoslavije.

Kontroverza, da li dobro razumijem, njemu se jugoslovenski sentiment oprašta?


Ne, ali to ti je demokratija.
To razlikuje nas zaostale, prljave, zadrigle četnike, gibaničare i stoku bezrepu, od vas naprednih snaga - mi ne moramo imati slepu lojalnost vođi, možemo da kritikujemo i ne slažemo se sa njim bez straha od Golog otoka ili 133. člana KZ SFRJ.

literatesa literatesa 13:58 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

A onda dodao ljude poput ove devojke treba treba javno pokriti i da njihovo uznemiravanje (izraz koji je upotrebio je nekada koriščen kao opis lovačke potere sa psima i pticama grabljivicama ili ubijanje životinja pomoću otrova i zamki a danas kao maltretiranje vršnjaka od strane grupe) ima bolji učinak od delovanja Ministarstva unutrašnjih poslova.

Koji oni grad ovih dana preimenuju u Staljingrad, negdje sam vidjela nešto.
literatesa literatesa 13:59 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ne, ali to ti je demokratija.
To razlikuje nas zaostale, prljave, zadrigle četnike, gibaničare i stoku bezrepu, od vas naprednih snaga - mi ne moramo imati slepu lojalnost vođi, možemo da kritikujemo i ne slažemo se sa njim bez straha od Golog otoka ili 133. člana KZ SFRJ.

Eto sad, samo je problem filmska kostimografija, inače da ste vi došli na vlast bilo bi isto sve?
literatesa literatesa 14:00 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

I jel se ti Predatortz osjećaš važnije kad sam ja među partizanima a ti četnik?
gvozden1 gvozden1 14:01 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
Ali nikad se nije odrekao Jugoslavije, niti se zalagao za neku Veliku Srbiju bez Jugoslavije.

Kontroverza, da li dobro razumijem, njemu se jugoslovenski sentiment oprašta?

Nema šta da mu se oprašta, on je tako morao.

Oficir vojske neke države je dužan da zastupa tu državu, a ne da po svojoj volji postupa.

Sve osim toga što je on uradio bi bila izdaja za koju se u svakoj državi na svetu ide na vešala.

Zato bi i vešanje Tite bio sasvim legitiman čin.
predatortz predatortz 14:03 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

.u Sloveniji čitave jedinice četničke postojale.



U Hercegovini i Semberiji hiljade muslimana pod kokardom.





PS

Izvinjavam se što nisam uredio fotografije, u nekoj sam frci...

gvozden1 gvozden1 14:27 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Hercegovini i Semberiji hiljade muslimana pod kokardom.

Pa da.

Problem pravi i to što je i danas živ komunistički narativ o dva pokreta.

Četnici nisu bili nikakav pokret, bili su regularna vojska države Jugoslavije, a komunisti su organizovali antidržavni pokret.

Oni su u tom smislu isto što i ustaše, samo su jedni bili pod komandom jedne strane sile, Nemačke, a drugi pod komandom druge strane sile, SSSRa.

Jugoslavija je po svim mogućim međunarodnim ugovorima imala pravo da to sprečava i likvidira, a što nije imala snage za to, to je već druga stvar.

Progon komunista od strane četnika je sasvim legitimna borba, a napadi komunističke vojske na regularne jedinice je uvek bilo i biće, ilegalna i kažnjiva rabota.

Neka ilegalna partija organizuje svoju partijsku vojsku, pod stranom zastavom, sa stranim oznakama, stranom ideologijom, i kao mi smo isti.

S kim bre isti, sa državom?

To se svud u svetu istrebljuje bez milosti.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 14:32 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

kapiram rezentman onih koji su ideju platili glavom (ti nisi pa ne znam šta se buniš) al jbg svijet nikad pravedno mjesto nije bio


boze me sakloni. tako i o snsu danas?


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 14:40 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Jesam, al' ovde (pod Velebitom) je ovih dana bila orkanska bura... preko 100 km/h.
Pa opet nema toliko smeća...


nesto mi govori da ima - evo vidi se i po blogu...


literatesa literatesa 14:40 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

u nekoj sam frci...

I ja sam od jutros što bi naši stari narodi rekli, jedna glava, pet jezika. :)

literatesa literatesa 14:42 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Nema šta da mu se oprašta, on je tako morao.

Oficir vojske neke države je dužan da zastupa tu državu, a ne da po svojoj volji postupa.

Sve osim toga što je on uradio bi bila izdaja za koju se u svakoj državi na svetu ide na vešala.

Zato bi i vešanje Tite bio sasvim legitiman čin.

Uh, vratolomije su ovo.

Tačno kraj tvojih komentara se najduže zadržim, zamišljeno.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 14:42 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ja sam Vojvođanin, poreklom pola Kordunaš, pola Bosanac koji živi u Dalmaciji... Jugosloven


nisam siguran da uopste znas sta si - sem da si budala.
(pardon, mentol)

zilikaka zilikaka 15:13 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

nikvet pn
alselone

Drug Tito jaše na čelu kolone - Vladimir Nazor

Majko pravoslavna - Vladimir Nazor


Шта је прећутано а шта одабрано за читанке?

Ovde grešiš. Ja sam upravo shvatila da više od 50% pesme Majko pravoslavna znam skoro napamet.
Pojma nemam otkud al svakako iz neke od tada izdatih čitanki. Nismo u kući imali sabrana dela V.Nazora.


gvozden1 gvozden1 15:23 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ovde grešiš

Ne greši.
Prećutano je dosta toga, i o njemu lično.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:25 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

zilikaka
nikvet pn
alselone

Drug Tito jaše na čelu kolone - Vladimir Nazor

Majko pravoslavna - Vladimir Nazor


Шта је прећутано а шта одабрано за читанке?

Ovde grešiš. Ja sam upravo shvatila da više od 50% pesme Majko pravoslavna znam skoro napamet.
Pojma nemam otkud al svakako iz neke od tada izdatih čitanki. Nismo u kući imali sabrana dela V.Nazora.





ma drugarce to si ti nešto krišom čitala, nemoj sada nama ovde čitanka ovo ono..

šalu na stranu primjećujem da ljudi mnogo vole crno bijele slike..
il je ex yu bio raj il tamnica naroda..
a jbg nije tako prosto..

nego nemoj drugarce da misliš da ja to nešto na tvoj račun, daleko bilo..
nego smoriše prvolinijski umovi

e i da primjetim kod nas je brate sve prštalo od druga narodnog heroja ovog i narodnog heroja onog.. vriska..
zato kad je okrenuo ćurak 91 onda je sve prštalo od kraljevića marka i moram da priznam ja sam bila oduševljena metrikom kosovskog ciklusa, meni je to zaista bilo otkrovenje..
no moram priznati da smo i partizanske pjesme u muzičkom kabinetu preslišavali sa popriličnim zealom (moj je otac bio partizan, njemu je sloboda uvijek bila san je something else što bi se reklo)

literatesa literatesa 15:35 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Ali, ali :))

zilikaka zilikaka 16:36 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

ma drugarce to si ti nešto krišom čitala, nemoj sada nama ovde čitanka ovo ono..

Ovo ako se nije učilo na času i možda recitovalo onda je garant bilo il deo čitanke il recitatora. Kažem, odlično se sećam pesme a izdanje je moralo biti iz vremena kad sam bila mlađi školarac.

S druge strane od ciklusa narodnih pesama je bila po koja i učila se al smo u kući imali predratna izdanja narodnih pesama, silne knjige, išlo po tomovima. Meni bilo zanimljivo da to čitam pa sam i prilično dobro upoznala.
Em metrika em su pesme ko priče, svaka imala konkretan sadržaj.
predatortz predatortz 16:39 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

literatesa
I jel se ti Predatortz osjećaš važnije kad sam ja među partizanima a ti četnik?


Opet bezvezni stereotipi! Ja nisam četnik, niti četnici postoje. Biti četnik, u kontekstu o kom govorimo, značilo bi da sam pripadnik Vojske kraljevine Jugoslavije.

Dakle, to je četnik u kontekstu ove priče. Van nje, ima drugi kontekst o nastanku i veličini tog patriotskog i oslobodikačkog pokreta.

No, to nije tema našeg razgovora.

Drugo, ovo što živimo danas, sav jad, čemer, beda, javašluk, dugovi, sve su to posledice partizanske, komunističke vlasti, u koju ti sebe, a ne ja tebe, svrstavaš.

Dakle, posledice delovanja komunista u svim njihovim frakcijama, revizijama, apdejtima i neveštim presvlačenjem u nacionaliste.

Ako neko misli da su Mira Marković, Slobodan Milošević, Ratko Mladić, Vojislav Šešelj i kum mu Džukela Drašković četnici, onda taj ima ozbiljnih problema sa razumevanjem sveta oko sebe.
zilikaka zilikaka 16:42 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

gvozden1
Ovde grešiš

Ne greši.
Prećutano je dosta toga, i o njemu lično.

Ne znam šta je to dosta toga al znam da se u školi radila i Jama, obavezno.

Posle je, u vreme kad smo se podelili po državama, u Srbiji ukinuto da se "deca ne bi uznemiravala potresnim opisima".

O ovome garant mnogo više može da kaže Tasa al sam duboko ubeđena da su mi podaci tačni.
predatortz predatortz 16:52 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Posle je, u vreme kad smo se podelili po državama, u Srbiji ukinuto da se "deca ne bi uznemiravala potresnim opisima".


Što je pametno, ako mene pitaš. Tskve stvari moraju biti u skladu sa godinama.

Zamisli koliko je debilno bilo kada učiteljica živopisno objašnjava kako neko dete, imenom Boško Buha, noću puže da baci bombu i ubije ili bude ubijen, da su ga tamo poslali odrasli da radi ono za šta oni nemaju muda, pa ga još lože da je on njihova artiljerija.

A ti se kao dete pitaš šta bi bilo da počne rat i da li bi i tebe tako slali.

Debilno! Ali, ozbiljno debilno! Kao i sistem koji se dičio time kako je decu slao na bunker i deca ginula.

Kao i sistem koji je deci stavljao kapu sa petokrakom na glavu.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:53 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

predatortz

Drugo, ovo što živimo danas, sav jad, čemer, beda, javašluk, dugovi, sve su to posledice partizanske, komunističke vlasti, u koju ti sebe, a ne ja tebe, svrstavaš.

Dakle, posledice delovanja komunista u svim njihovim frakcijama, revizijama, apdejtima i neveštim presvlačenjem u nacionaliste.


dobro brate ti ovu istinu verglaš kao da je ne znam kakva pamet a i djetetu je vjerujem jasno da se kultura i tradicija nit grade nit ruše za par decenija (4.5 da budemo precizniji)..
to šta smo i ko smo danas je mnogo više poslijedica turske vladavine nego bilo čega drugog, posebno u Bosni..
onda se u Srbiji malo zalomilo samostalnosti a u Bosni malo AU vladavine pa se to razblažilo a komunisti su vjerovatno prošli najkraćih rukava kad je zaostavština u pitanju..
što su uspjeli da poguraju po pitanju prava žena i okretanja od crkve i tradicije to je sve otišlo u rikverc..
a negativna selekcija, korupcija, javašluk, to nisu bile nikakve novine komunjarske..
nepovjerenje prema državi da ne pominjemo..
ali evo ako bi da izvlačiš.. koja misliš da je pojava danas u Srbiji (da ostavimo Bosnu po strani) zaostavština komunjara i pojava koje nije bilo prije njih?
dug?
poslije ISR i balkanskih ratova?
jad i čemer?
toga isto do komunjara ne bi?
šta onda?
predatortz predatortz 17:05 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

šta onda?


Moralna i duhovna beda!
Ona je upravo povezana sa onim što ti smatraš za vrlinu - odustajanje od tradicije.

Onda dobiješ ovu amorfnu masu koju danas imaš.

Hoćeš primer?

Gde se srpska vojska nakon genocida i golgote koju je Srbija preživela u Prvom svetskom ratu svetila, kada je rat stao a i u ratu, ubijajući one koji joj nisu podobni ili one koji su bili protiv nje?

Nigde!
Bilo tradicije i vere u Boga, onoga što tebi smeta.

Šta su bili proslavljeni junaci tog rata kad je rat stao?
Ono što su bili i pre njega. Ratari, činovnici, oficiri, učitelji... Vojvode su bili penzioneri.
Beše li slučaj da je neki opančar koji je bio hrabar postao general?
Beše li obaveza da se takvom klanja dok je god živ?

Ne!

E vidiš, sa komunistima je došao taj fukarluk.
Imala si patiloške ubice, izludele od krvi i zla, Krcune i krcunčiće, bez škole, morala, mozga, tradicije, kulture, koji su postali ministri.
Je li to normalno?

Ili je fukarluk?

literatesa literatesa 17:09 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

Drugo, ovo što živimo danas, sav jad, čemer, beda, javašluk, dugovi, sve su to posledice partizanske, komunističke vlasti, u koju ti sebe, a ne ja tebe, svrstavaš.

Ti me svrstavaš zato što si, pazi sad, uvjerenja da bi alternativna istorija sa jugoslovenskim generalom bila bolja Srbiji od ove sad Srbije van Jugoslavije?

I šta sad tu ima u jednoj rečenici:

- tvoja važnost jer si dio događaja koji ne postoje*, nisu se razvili, a da jesu bili bi bolji..

- jugoslovenski general koji bi demokratski riješio problem, problem je prije nekoliko komentara bilo putovanje u Sloveniju?


*) zamisli kad bi svi oblikovali našu stvarnost prema neostvarenim idealima, npr neki ljudi bi se prema drugima ponašali s visine jer su u mislima osvojili tri Olimpijske medalje u atletici, oni nisu, ali da su učestvovali, osvojili bi, i naznače tj ograde od realnosti koja nije po njihovoj mjeri riječima: ja sam šampion, vi ne..



Meni ovde, za razliku od tebe, nije potrebna druga strana da potvrđujem svoju pravovjernost, i ok razumijem, drugosrbijancima nisi mio, ostali ideološki bliži, ali ja to gledam kao između dva zla izaberi bolje, između srbskog mentalnog karantina i previše gradskih da biram..
zilikaka zilikaka 17:09 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano



Što je pametno, ako mene pitaš. Tskve stvari moraju biti u skladu sa godinama.


Pa to se i nije radilo u osnovnoj nego kasnije.
Poema jeste potresna i puna jezivih scena al upravo kao takva ostavlja trag o neviđenim zločinima, mnogo jači nego gomila faktografski nabrojanih podataka.
Mislim da je za narod koji je tako nešto doživeo u svojoj istoriji važno da ostane zabeleženo u narednim generacijama i to baš na način da kroz opise doživiš i spoznaš kakve su to bestijalnosti bile.
Jeste mišljenje ko dupe al sam ja ubeđena i da takva poema ostavlja trag u nacionalnom pamćenju na pametan način. Da je prilično vaspitna po pitanju želje za bilo kakvim sličnim događajima.
Da se nešto pitam, vratila bih je kao obaveznu u bar tri države.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:14 02.02.2023

Re: vjerovatno jeste bilo rano

predatortz
šta onda?


Moralna i duhovna beda!
Ona je upravo povezana sa onim što ti smatraš za vrlinu - odustajanje od tradicije.

Onda dobiješ ovu amorfnu masu koju danas imaš.

Hoćeš primer?

Gde se srpska vojska nakon genocida i golgote koju je Srbija preživela u Prvom svetskom ratu svetila, kada je rat stao a i u ratu, ubijajući one koji joj nisu podobni ili one koji su bili protiv nje?

Nigde!
Bilo tradicije i vere u Boga, onoga što tebi smeta.

Šta su bili proslavljeni junaci tog rata kad je rat stao?
Ono što su bili i pre njega. Ratari, činovnici, oficiri, učitelji... Vojvode su bili penzioneri.
Beše li slučaj da je neki opančar koji je bio hrabar postao general?
Beše li obaveza da se takvom klanja dok je god živ?

Ne!

E vidiš, sa komunistima je došao taj fukarluk.
Imala si patiloške ubice, izludele od krvi i zla, Krcune i krcunčiće, bez škole, morala, mozga, tradicije, kulture, koji su postali ministri.
Je li to normalno?

Ili je fukarluk?


brate jel možeš ti tu nit da ispratiš duže od tri slova?
kad prije odustade od duga, jada i čemera koji koumnjare donješe i pređe na.. ne znam na šta tačno..
kako su koljači postali vladari..
ok..
nema ih više, sad su svi ti ljudi mrtvi..
o čemu pričamo onda? koji su sad koljači vladari?
jel to tvoja dijagnoza problema Srbije? koljači vladaju? umjesto da se nakon rata vrate na njivu?
malo ti je ta teza klimuckava?
da sad ne pričamo o tome kako je čojstvo i junaštvo vladalo u ISR kad se vojsci prodavalo brašno sa pijeskom..
brate, puno je..

e i da dodam..
meni ne smetaju ni crkva ni tradicija (meni djeca nedeljom idu u po pravoslavne crkve u takozvanu nedeljnu školu sa sve popovima).. e dok ne koče razvoj društva..
ako treba da elaboriram da razvojem smatram da me muž ne drži vezanu u štali uz kravu mogu i to.. treba li?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana