Životni stil

Ko je ovaj čovek?

Spiridon RSS / 09.03.2023. u 11:21

Jutros sam raspravljao o ovoj temi s kolegama koji su pripadali ovoj generaciji, sličnoj onoj iz spota, a koji su me ubeđivali da takvi likovi nisu postojali 1982 u Jugi.

Luksuzno opremljeno potkrovlje (vjerovatno kuća na Dedinju ili Senjaku), kamin, Barberi kaput, luksuzni auto (ispostavilo se taksi), a ona u bundi peva:

"Hej, moja dušice, ostavi lutkice,
koje te jure i stalno ti dosađuju.
Ne budi dijete,
kupi mi haljine, srebrne lančiće,
crvene maline i kartu do Amerike.
Znamo se skoro već deset dana,
daj mi svoj auto i ključ od stana."

 

Sećam se da sam kao klinac gledao na ovaj spot kao na holivudski film, a ipak sam znao da negde to postoji tamo negde.

Sada, pitanje za vas! Ko bi ovaj lik mogao biti u to vreme da ima sve ovo? Po mom mišljenju, ima oko 28 godina.

Je li bilo moguće da neko u Beogradu sa 28 godina ima sve ovo ili da mu bude dodeljeno od npr. firme?

Molim vas da ne počinjemo s raspravom o Crvenoj bandi, komunistima, četnicima i slično. Naglasak je samo na konkretnom primeru. Ko bi ovaj čovek mogao biti u to vrijeme?

 LINK (zeza me youtube) 

 zana.jpg



Komentari (262)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 22:15 09.03.2023

Re: Мишковић?

Али сасвим сигурно ти људи не би били постављани на таква места ако нису уједно и чланови те Партије.

Стручњаци који нису били чланови те ондашње једне једине Партије би заузимали нижа места у хијерархији. А ако би хтели да иду даље, онда су прво морали да се учлане у библиотеку (и вероватно још понеку удругу у структури тог система) да би напредовали.


ova se laz stalno ponavlja, a u vreme, kada ne mozes da budes ni portir, a da nisi u partiji- isto, samo jednoj,..ja ne znam zasto, sem da se ista ta partija sluzi tako, sto se lazima pravi utisak koji je potreban.
milisav68 milisav68 22:28 09.03.2023

Re: Мишковић?

angie01
ova se laz stalno ponavlja, a u vreme, kada ne mozes da budes ni portir, a da nisi u partiji- isto, samo jednoj,..ja ne znam zasto, sem da se ista ta partija sluzi tako, sto se lazima pravi utisak koji je potreban.

Smanjila se bara.

Nema više toliko društvenih i državnih firmi gde možeš da uguraš rođaka ili partijca.

shmoo shmoo 22:41 09.03.2023

Re: Мишковић?

angie01
Али сасвим сигурно ти људи не би били постављани на таква места ако нису уједно и чланови те Партије.

Стручњаци који нису били чланови те ондашње једне једине Партије би заузимали нижа места у хијерархији. А ако би хтели да иду даље, онда су прво морали да се учлане у библиотеку (и вероватно још понеку удругу у структури тог система) да би напредовали.


ova se laz stalno ponavlja, a u vreme, kada ne mozes da budes ni portir, a da nisi u partiji- isto, samo jednoj,..ja ne znam zasto, sem da se ista ta partija sluzi tako, sto se lazima pravi utisak koji je potreban.



Читај мало пажљивије.

Бити портир и бити директор није исто, зар не?

Најважнија места су заузимали само чланови Партије без обзира на стручност.

Остала места су могли да добију и остали.

На основу стручности.

shmoo shmoo 22:46 09.03.2023

Сировински састав негативне селекције

solo
Али сасвим сигурно не би били постављани на таква места ако нису уједно и чланови те Партије.

Стручњаци који нису били чланови те ондашње једне једине Партије би заузимали нижа места у хијерархији. А ако би хтели да иду даље, онда су прво морали да се учлане у библиотеку (и још понеку удругу у том систему) да би напредовали.


Ima li neke dobre muzike,filmova,serija,knjiga?

Dobro i klope?



Да, човече!

Пази када нам је и у овој демократији последњих 30 година исто тако!

Занимљиво!





angie01 angie01 22:56 09.03.2023

Re: Мишковић?

Smanjila se bara.

Nema više toliko društvenih i državnih firmi gde možeš da uguraš rođaka ili partijca.




pa sada rade iskljucivo partijasi-svuda.

sto se tice drustvenih i drzavnih firmi-mnoge su super radile, izvozile, zaposljavale silne ljude,..evo sada kada se sve to unistilo i pokralo, sve se uvozi, od krompira do igle, los kvalitet za skupe pare,...grade nam kinezi, a nekad su nasi gradjevinari radili svuda po svetu, nas e banke su ukinute, al su dosle neke fransize stranih, sa nekim cudnim poslovanjem...
angie01 angie01 22:59 09.03.2023

Re: Мишковић?

ајважнија места су заузимали само чланови Партије без обзира на стручност.


pa upravo to nije istina- sada je tako,..pogledaj ko se postavlja da vodi kljucne sisteme-koji su nekada funkcionisali bez greske, jer je bilo odgovornosti i strucnosti,...nisi cuo kako se po gradu prica, tamo gde jos nesto funkcionise, neki sektor, odelenje, sigurno jos nisu otisli stari kadrovi.
milisav68 milisav68 23:20 09.03.2023

Re: Мишковић?

angie01
pa sada rade iskljucivo partijasi-svuda.

Gde svuda?
sto se tice drustvenih i drzavnih firmi-mnoge su super radile, izvozile, zaposljavale silne ljude,.

shmoo shmoo 23:23 09.03.2023

Re: Мишковић?

angie01
ајважнија места су заузимали само чланови Партије без обзира на стручност.


pa upravo to nije istina-



Наведи неки пример за то што тврдиш.

За оно време.


sada je tako,..pogledaj ko se postavlja da vodi kljucne sisteme-koji su nekada funkcionisali bez greske, jer je bilo odgovornosti i strucnosti,...nisi cuo kako se po gradu prica, tamo gde jos nesto funkcionise, neki sektor, odelenje, sigurno jos nisu otisli stari kadrovi.



А ово сада је свакако горе од онога у оно време. То није спорно уопште. Сада ни на нижим нивоима није важна стручност него страначка припадност, непотизам итд. И тако то иде све до функције Баба Сере у клозету.

Само не бих да замењујемо тезе поредећи оно време и ово време сада јер ја ово сада нисам помињао.

Причамо о једнопартијској Србији и Југославији.

shmoo shmoo 23:38 09.03.2023

Re: ,,Vreme bez promene uglavnom loše,,

solo

Ima li neke dobre muzike,filmova,serija,knjiga?



Мршаво, врло мршаво. Кум ме затрпава неким серијама, али ја то не гледам јер се одмах сетим Чарли Чаплина из Модерних времена како уврће шрафове на фабричкој траци.

Dobro i klope?


Тога је било. Него ја немам памћење к'о Чарли па да се сетим шта је било.

Али је било добро. То сам запамтио.

А шта је било... Ма ко би се свега и сетио.

angie01 angie01 00:08 10.03.2023

Re: Мишковић?

Gde svuda?


a sta ti mislis da to znaci, pa tako glupavo pitas.


sto se tice drustvenih i drzavnih firmi-mnoge su super radile, izvozile, zaposljavale silne ljude,.


nije smesno, tuzno je sto je sve unisteno, privatizovano za malu kintu i sada imas, kako se kaze ona izmisljena rec, sto oznacava bizmismena sa sumnjivim poreklom i poslovanjem....

meni se uopste ne preganja oko ovog, neka misli ko sta hoce-indikativano je samo to inisitiranje na novoj istini.


a i sta rece, ono malo gore za citanje- pa naravno da se citalo, kupovale knjige, islo u biblioteku- pa samo da su svi procitali onu obaveznu lektiru, koja je bila odlicno sastavljena, pa je 100 puta bolje od ovog sada nista, gde se i te lektire u drugom sastavu ni ne otvaraju, nego se prepisuju neki radovi sa neta.

sad doduse- mozda ti nisi i neko tvoje okruzenje, pa zato tako govoris.
softelectronics_e softelectronics_e 19:11 09.03.2023

Da, da!

Jedna je Trejsi Čepmen!

softelectronics_e softelectronics_e 19:42 09.03.2023

Uh!

Eeeee, da!

shmoo shmoo 21:52 09.03.2023

Носим поруку за јапија Рафаела

Spiridon

Ko bi ovaj čovek mogao biti u to vrijeme?




Пази 'вако...

Маргарет Тачер постала премијерка Велике Британије 1979. Роналд Реган постао председник САД 1981. Свет почео све више да заноси у десно, у десно, у десно... Берлински зид пао 1989. И свет још увек није стао у том заношењу удесно ево 45 година касније. само с времена на време добијамо појединим дешавањима на убрзању кретања, али не и на промени правца.

Филмски хероји у реган-тачеризму нису више модел из седамдесетих, рањиви обични људи, усамљеници, страдалници у ратовима или филмске верзије Срца таме (Поноћни каубој, Таксиста, Ловац на јелене, Апоаклипса сад).

Филмски хероји постају неуништиви савршени ратници, бивши специјалци, који убијају на стотине Руса, Вијетнамаца итд, хероји са супер моћима, девојке које раде тешко у челичанама или неким фабрикама али зато постају врхунске играчице или се удају за официре (Рамбо, Супермен, Флешденс, Официр и џентлмен).

И нешто касније, половином осамдесетих, филмски хероји постају неустрашиви паметни, лукави и бескрупулозни брокери из Ситија и са Вол стрита или ликови којима и не знамо шта им је посао, али је све око њих стилизовано до бола као у економско комерцијалном пропагандном програму (Вол стрит и 9 и п'о недеља итд.)






И одједном су тада сви шанери у нашем самоуправном социјализму (нагласак на самоуправни) који су по Југославији у то време ваљали фармерке и кафу из Трста, техничку робу и слично почели да се осећају и понашају као брокери са светских берзи. То је било ин. Врло брзо је уследила и она фаза ташна-машна бизнисмена (тако барем изгледа и Банана у овом клипу групе Зана) у нашем најближем окружењу са животним начелом:

Профит је ту да се убере, а људи су ту да се могу употребити и потрошити на том путу материјалног стицања у једном друштву ситносопственичких душа потрошачког менталитета.

Шта сам оно хтео кас'ти?

Па ништа осим да је овај албум групе Зана снимљен 1982. у ШведскУ (за наше поимање у оном времену, одлична продукција), а да је то што смо тада имали прилику да видимо ми, пучанство и нишчи духом у Југославији на својим малим екранима ТВ пријемника, за све нас већином било само неки далеки ехо неког бољег живота тамо негде да бисмо само тек наслутили да тамо негде људи много много боље и квалитетније живе од нас.

У својој наивности и непознавању света око себе, а помало захваљујући и начину на који смо васпитавани и образовани, дубоко смо веровали да сви, баш сви, тамо негде живе као у тим филмовима и клиповима које гледамо и да је потребно само одбацити сва дотадашња постигнућа на пољу социјалне правде и друштва које је ипак било по мери човека (а не по мери профита) која смо до тада имали да бисмо усвојили неолиберални капитализам као сопствено друштвено уређење не бисмо ли и ми онда живели као ликови у тим филмовима и клиповима које смо гледали.

И џабе је што смо у само предвечерје реган-тачеризма 1979. године такође гледали у биоскопима и ово:





Јбг, мислили смо да је то нека блесава комедија апсурда (што у неку руку и јесте) јер се екипа тако добро зезала на снимању тог филма.

Ево, скоро 45 година касније мени тај филм уопште више није тако смешан као када сам га први пут гледао.

(Тада сам и књигу прочитао, али ни то нисам разумео.)

Тако барем ја све то видим.

(Понављам, 1982. сам имао 18 година.)

gedza.73 gedza.73 11:02 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

shmoo
У својој наивности и непознавању света око себе, а помало захваљујући и начину на који смо васпитавани и образовани, дубоко смо веровали да сви, баш сви, тамо негде живе као у тим филмовима и клиповима које гледамо и да је потребно само одбацити сва дотадашња постигнућа на пољу социјалне правде и друштва које је ипак било по мери човека (а не по мери профита) која смо до тада имали да бисмо усвојили неолиберални капитализам као сопствено друштвено уређење не бисмо ли и ми онда живели као ликови у тим филмовима и клиповима које смо гледали.


To je ista ona grupa koja je verovala kako će od Tita da dobije posao, stan, 3x8 radi-spava-zajebava se, svinjsku polutku (ili svinjsku glavu u zavisnosti šta mu je pri ruci), odmaralište, ista ona grupa kojoj je Milošević prodao priču kako kad već ne znaju da rade znaju da se biju i kako će imati švedski standard a socijalističko radno vreme (na šta su poseldično prethodnom iskustvu balili poput Pavlovljevog kučeta) i isti oni koji su bili ubeđeni kako će im sve to, kad su se već toliko puta zajebali, pokloniti EU a njihovo je samo da sa popinim prasetom međ zubima gledaju zalazak sunca i budu umetnici.

Pa kad su se svaki put ispalili sad pričaju kako svi i sve propade.

U stvari mnogo je jednostavnije i nije poenta u filmu (ne znam što ti smeta Ajron men a dobar ti turski Marko Kraljević sa tropercem). Kvaka je u sistemu koji je po ustavu bio diktatura. Ovde je većina odrasla u gradu ili su stariji koji su u prvoj generaciji otišli sa sela pa niko ne zna kako se stvarno živelo i čega se sve nemalo dok se jedino sećaju letnjeg raspusta ili svinjokolja kad se punih gepeka vraćalo od rodbine.

Nema puta, nema struje, sneg jednako višenedeljna blokada, niti je bilo moguće napraviti privatnu preradu sopstvenih proizvoda i izvoziti u Grčku na primer jer je to država zabranjivala zakonom. A da je tako nešto bilo moguće onda bi u Pirotu jedan gajio krave, drugi pravio sir, treći proizvodio mašine za prehrambenu ili poljoprivrednu proizvodnju. Dizajn, inženjerei, paking, marketing, transport... Pa njihov i uspeh i propast. Platiš državi porez, platiš radnike (ako si loš ili malo plaćaš oni odoše u Ćupriju gde su bolji uslovi... ima tačan naziv te migracije radnika ali sam zabagovao). Kvalitetom i radom il na dno ili do zvezda. Kraj se vremenom razvija, ravnomeran razvoj, decentralizacija.
Pa tako u zdravstvu, tako u obrazovanju, tako u pravosuđu i tako društvo bude normalno. Al Partija nije dala jer su neke svinje bile jednakije od drugih.

U savremeno doba zamisli momka itijevca koji ima dobru ideju (mada koliko vidim ovi stariji bi ga vratili na abakus pošto ta tehnologija koju svi koristimo po njima upropasti svet), sa drugovima uspe da je realizuje, napravi proizvod koji se na tržištu u uslovima konkurencije pokaže kao profitabilan.

I zamisli sad da mu država postavi partijskog direktora (nečijeg sina), natovari nepotrebne radnike (od kojih dobar deo sa kursom), radničke savete po partijskoj liniji, knjigovođe koji peglaju račune i kad sve to propadne svi će kukaju kako sad ništa ne valja a nekad je bilo mnogo dobro.

Iskren da budem zahvalan sam ovim diskusijama na blogu jer sam shvatio kako je problem samo i isključivo u nama (da su svi drugi 'eksterni faktori' samo opravdanje) i da zato promene u Srbiji nisu uspele.
shmoo shmoo 16:05 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73

grupa kojoj je Milošević prodao priču



Продао, не продао, захваљујући том Милошевићевом режиму многи "грађани" Србије у градовима данас имају станове у своме власништву иако су ти станови некада званично били друштвена имовина.

Од њега је то било сасвим довољно што је то урадио.

Данас квадрат стана на Бановом брду у Београду кошта око 2000 евра.

Само ја не причам о Милошевићу и његовом времену, машиш тему.

Овај спот је из 1982.

Милошевић је тада био још увек само банкар и ситни партијски апаратчик.

gedza.73 gedza.73 16:55 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

shmoo
Продао, не продао, захваљујући том Милошевићевом режиму многи "грађани" Србије у градовима данас имају станове у своме власништву

Ne treba neko (posebno što 'neki' nisu 'svi' a sreća što danas moji seljaci mogu da idu na odmore i priušte sebi nekretnine od svog rada, ne zato što su bili u nekom SOUR odboru) da ima stan zahvaljujući MIloševiću nego zahvaljujući svom znanju, trudu i radu. Inače se vrtimo u nekoj vrsti parazitske feudalno-kvazisocijalističke uranilovke. '3000 za gosođu zahvaljujući Drugu u vrhu sofre'. Ne kažem kako nema ljudi kojima tako nešto ne odgovara. Vidim po komentarima.
Jer tad su neko umesto da su ništa (parafraza čuvene rečenice Dejana MIjača jednom socijalisti Živoradu-Živoslavu-Žikoslavu-Lignjoslavu ne sećam mu se tačno imena)
Данас квадрат стана на Бановом брду у Београду кошта око 2000 евра

Danas kvadrat stana na Banovom brdu košta 2 000 eura zahvaljajući predsedniku Aleksandru Vučiću.

Од њега је то било сасвим довољно што је то урадио.

Po nekom rezonu koji se odomaćio u našem društvu kako je nekad u SFRJ sve bilo super jer je njima bilo dobro meni lično su devedesete bile odlične. Najbolji period mog života (minus gubljenje godinu dana u JNA). Stan i mesečne troškove za dva sudenta pokrivala tri radna dana. Muzika tog doba mnogo dobra (dizelaši su bili nešto poput Ibarske magistrale ukrštene sa mujezinom pa propušteni kroz filter Željka MItrovića), nikad bolji provod. Druga polovina devedesetih još bolja. Putovalo se, živelo, radilo i gradilo.

A onda pomislim kako nije svima bilo isto pa je mnogo glupo da tvrdim kako su devedesete bile najbolje u istoriji Srbije. Jer su ljudi živeli u nemaštini, prodavali pokućstvo kako bi preživeli, vojne kampanjole jurile rezerviste, izbacivali profesore sa fakulteta, prebijali opozicionare, 'vitezovi sa asfalta' postajali uzor, krali ljudima deviznu štednju... kao što ti reče sasvim dovoljno uradio.

Tad je došao zli Zapad i srušio ga. Pa i kamen bi zaplakao za tako divnim čovekom.
Овај спот је из 1982.

Jes. To bi ono doba kad su neki mogli na Work and Travel a neki ni kafu i ulje nisu sebi mogli da priušte? Tapkali se bonovi i tačkice više nego Panini sličice.

U stvari Taso napisao sam gornji čaršaf jer me nešto prozivka superheroja posledično naučne i epske fantastike podsetila na onu čuvenu Kulturnu revoluciju kad je iz svesrdnu pomoć Latinke Perović 'napredna omladina' spaljivala stripove pošto oni svojim dekadentnim sadržajem kvare naše soc'lst'ćko društvo.
Reko sebi sevap je Tasi reći 'ne opet Taso međ basamake, tamo je medo'


softelectronics_e softelectronics_e 17:00 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
shmoo
У својој наивности и непознавању света око себе, а помало захваљујући и начину на који смо васпитавани и образовани, дубоко смо веровали да сви, баш сви, тамо негде живе као у тим филмовима и клиповима које гледамо и да је потребно само одбацити сва дотадашња постигнућа на пољу социјалне правде и друштва које је ипак било по мери човека (а не по мери профита) која смо до тада имали да бисмо усвојили неолиберални капитализам као сопствено друштвено уређење не бисмо ли и ми онда живели као ликови у тим филмовима и клиповима које смо гледали.


To je ista ona grupa koja je verovala kako će od Tita da dobije posao, stan, 3x8 radi-spava-zajebava se, svinjsku polutku (ili svinjsku glavu u zavisnosti šta mu je pri ruci), odmaralište, ista ona grupa kojoj je Milošević prodao priču kako kad već ne znaju da rade znaju da se biju i kako će imati švedski standard a socijalističko radno vreme (na šta su poseldično prethodnom iskustvu balili poput Pavlovljevog kučeta) i isti oni koji su bili ubeđeni kako će im sve to, kad su se već toliko puta zajebali, pokloniti EU a njihovo je samo da sa popinim prasetom međ zubima gledaju zalazak sunca i budu umetnici.

Pa kad su se svaki put ispalili sad pričaju kako svi i sve propade.

U stvari mnogo je jednostavnije i nije poenta u filmu (ne znam što ti smeta Ajron men a dobar ti turski Marko Kraljević sa tropercem). Kvaka je u sistemu koji je po ustavu bio diktatura. Ovde je većina odrasla u gradu ili su stariji koji su u prvoj generaciji otišli sa sela pa niko ne zna kako se stvarno živelo i čega se sve nemalo dok se jedino sećaju letnjeg raspusta ili svinjokolja kad se punih gepeka vraćalo od rodbine.

Nema puta, nema struje, sneg jednako višenedeljna blokada, niti je bilo moguće napraviti privatnu preradu sopstvenih proizvoda i izvoziti u Grčku na primer jer je to država zabranjivala zakonom. A da je tako nešto bilo moguće onda bi u Pirotu jedan gajio krave, drugi pravio sir, treći proizvodio mašine za prehrambenu ili poljoprivrednu proizvodnju. Dizajn, inženjerei, paking, marketing, transport... Pa njihov i uspeh i propast. Platiš državi porez, platiš radnike (ako si loš ili malo plaćaš oni odoše u Ćupriju gde su bolji uslovi... ima tačan naziv te migracije radnika ali sam zabagovao). Kvalitetom i radom il na dno ili do zvezda. Kraj se vremenom razvija, ravnomeran razvoj, decentralizacija.
Pa tako u zdravstvu, tako u obrazovanju, tako u pravosuđu i tako društvo bude normalno. Al Partija nije dala jer su neke svinje bile jednakije od drugih.

U savremeno doba zamisli momka itijevca koji ima dobru ideju (mada koliko vidim ovi stariji bi ga vratili na abakus pošto ta tehnologija koju svi koristimo po njima upropasti svet), sa drugovima uspe da je realizuje, napravi proizvod koji se na tržištu u uslovima konkurencije pokaže kao profitabilan.

I zamisli sad da mu država postavi partijskog direktora (nečijeg sina), natovari nepotrebne radnike (od kojih dobar deo sa kursom), radničke savete po partijskoj liniji, knjigovođe koji peglaju račune i kad sve to propadne svi će kukaju kako sad ništa ne valja a nekad je bilo mnogo dobro.

Iskren da budem zahvalan sam ovim diskusijama na blogu jer sam shvatio kako je problem samo i isključivo u nama (da su svi drugi 'eksterni faktori' samo opravdanje) i da zato promene u Srbiji nisu uspele.

Ali!
Vidiš koliko ima budaletina (blogeri included) koji iskreno smatraju kako je kod Tite baš bilo kul i do jaja!
Jebote, nema nama napred dok takve budaletine ne krepaju.
I zamisli da takve budaletine pričaju svojem podmlatku kako je tada bilo super, a da su oni, sadašnji mladi, glupi ko ćuskije?
Strašno!
Živ je Tito, umro nije, dok je Srba i Srbije!
softelectronics_e softelectronics_e 17:11 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
shmoo
Продао, не продао, захваљујући том Милошевићевом режиму многи "грађани" Србије у градовима данас имају станове у своме власништву

Ne treba neko (posebno što 'neki' nisu 'svi' a sreća što danas moji seljaci mogu da idu na odmore i priušte sebi nekretnine od svog rada, ne zato što su bili u nekom SOUR odboru) da ima stan zahvaljujući MIloševiću nego zahvaljujući svom znanju, trudu i radu. Inače se vrtimo u nekoj vrsti parazitske feudalno-kvazisocijalističke uranilovke. '3000 za gosođu zahvaljujući Drugu u vrhu sofre'. Ne kažem kako nema ljudi kojima tako nešto ne odgovara. Vidim po komentarima.
Jer tad su neko umesto da su ništa (parafraza čuvene rečenice Dejana MIjača jednom socijalisti Živoradu-Živoslavu-Žikoslavu-Lignjoslavu ne sećam mu se tačno imena)
Данас квадрат стана на Бановом брду у Београду кошта око 2000 евра

Danas kvadrat stana na Banovom brdu košta 2 000 eura zahvaljajući predsedniku Aleksandru Vučiću.

Од њега је то било сасвим довољно што је то урадио.

Po nekom rezonu koji se odomaćio u našem društvu kako je nekad u SFRJ sve bilo super jer je njima bilo dobro meni lično su devedesete bile odlične. Najbolji period mog života (minus gubljenje godinu dana u JNA). Stan i mesečne troškove za dva sudenta pokrivala tri radna dana. Muzika tog doba mnogo dobra (dizelaši su bili nešto poput Ibarske magistrale ukrštene sa mujezinom pa propušteni kroz filter Željka MItrovića), nikad bolji provod. Druga polovina devedesetih još bolja. Putovalo se, živelo, radilo i gradilo.

A onda pomislim kako nije svima bilo isto pa je mnogo glupo da tvrdim kako su devedesete bile najbolje u istoriji Srbije. Jer su ljudi živeli u nemaštini, prodavali pokućstvo kako bi preživeli, vojne kampanjole jurile rezerviste, izbacivali profesore sa fakulteta, prebijali opozicionare, 'vitezovi sa asfalta' postajali uzor, krali ljudima deviznu štednju... kao što ti reče sasvim dovoljno uradio.

Tad je došao zli Zapad i srušio ga. Pa i kamen bi zaplakao za tako divnim čovekom.
Овај спот је из 1982.

Jes. To bi ono doba kad su neki mogli na Work and Travel a neki ni kafu i ulje nisu sebi mogli da priušte? Tapkali se bonovi i tačkice više nego Panini sličice.

U stvari Taso napisao sam gornji čaršaf jer me nešto prozivka superheroja posledično naučne i epske fantastike podsetila na onu čuvenu Kulturnu revoluciju kad je iz svesrdnu pomoć Latinke Perović 'napredna omladina' spaljivala stripove pošto oni svojim dekadentnim sadržajem kvare naše soc'lst'ćko društvo.
Reko sebi sevap je Tasi reći 'ne opet Taso međ basamake, tamo je medo'



Gedžo!
Ti, da prostiš, kenjaš.
Zar nije bolje bilo pod Titom, kako tvrde uvaženi blogeri?
A ne kao ja - utukao 300 iljada evara u kuću.
Nije mi dobra ćaletova, nego Srbin oće da sam sazida.
Budala!
Da sam bio lojalan Titi (i Titinima) 'dobio' bih i ja stan.
Ko ih jebe!
shmoo shmoo 22:40 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73

Danas kvadrat stana na Banovom brdu košta 2 000 eura zahvaljajući predsedniku Aleksandru Vučiću.



Коштао је 2000 евра и пре Вучића, још за време петооктобараца, од 2000. до 2012. А под Вучићем није било неких промена по том питању тржишне вредности квадрата на Бановом брдету.

Није ни важно, коме год да треба да будем захвалан, реци ти мени колико 'ектара њива у твојој љубљеној Шумадији данас могу да купим са све кућом и окућницом за 100 000 евара?

Свака част теби и твојим сељацима, али волео бих то да чујем баш од тебе.


U stvari Taso napisao sam gornji čaršaf jer...



Ма ако си, брате, знам ја шта је то блогерски неиздрж.

Него, јеси ли ти доконао ко све данас поседује целокупну пољопривреду и прехрамбену индустрију Србије са све твојим домазлуком?

Одавно сам те то питао, имао си времена да размислиш, па очекујем одговор од тебе.

Ко, Геџо?

Слободарски и демократски Америчани, Британци, Немци, Еуропљани или зли Кинези и зли Руси?

shmoo shmoo 22:46 10.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

softelectronics_e

Gedžo!
Ti, da prostiš, kenjaš.



Кења к'о фока.

Упорно покушавам да замислим тог нашег савременика српског сељака и домаћина из Шумадије који живи од пољопривреде, како нам се Геџа овде представио, читајући то што он овде пише.

И не могу да то замислим, не иде ми.

А врло сам маштовите природе...

П.С. - Сад ће Геџа опет о Милошевићу, 5. октобру 2000. или о Русији, Украјини, НАТО иако сам ја у свом коментару на који се он јавио и који је цитирао причао о 1982. години покушавајући да одговорим на питање зашто је спот групе Зана са песмом Додирни ми колена изгледао тако јапијевски у нашем ондашњем самоуправном социјализму.

gedza.73 gedza.73 10:53 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

shmoo
реци ти мени колико 'ектара њива у твојој љубљеној Шумадији данас могу да купим са све кућом и окућницом за 100 000 евара?

Onako na prvu jer ne znam tačno cene možda bi mogao da kupiš između 10 i 25 hektara. Bez kuće i pomoćnih objekata. Na to ti treba najgrublje moguće neke osnovne mehanizacije od 15 do 30.
Navešću ti tri primera ljudi koje znam. Pošteni, radni i vredni. Niko im nije 'dao' kao što kažeš već su krenuli bukvalno od nule. Nisu na državnoj sisi.
Prvi su, nakon višegodišnjih odricanja i ulaganja kad su seli na 'zelenu granu' dali za auto 37 000. NIšta kredit, ništa rate, ništa lizing. Drugi na godišnjem nivou zaradi nešto malo preko 60 000. Svake godine ulaže i širi se. Treći su kupili od poljoprivrede dva stana u Bg-u. Samo ove godine znam nekoliko koji su kupili stanove u Kragujevcu. A ti i dalje čekaj nekog poput Miloševića da mu budeš zahvalan. To je onaj nivo kad se svedete da prodajete glas za konzervu paštete ili svinjsku polutku.

Za razliku od tebe oni nisu morali da budu zahvalni MIloševiću pa vidi šta oni mogu da kupe a šta ti.

Него, јеси ли ти доконао ко све данас поседује целокупну пољопривреду и прехрамбену индустрију Србије са све твојим домазлуком?

Uporno se maši meta. Ko je prodao? A baš oni koji su bili uz predsednika NVO udruženja 'Zahvalni za stan' su donosili zakone, privatizovali i preprodavali stranim fondovima.

Takođe se uporno preskače kako je ogroman broj ljudi bio u fazonu šta me briga čije je, ko uvozi i odakle dolazi kad je meni jeftinije mleko-meso. Pa kad je domaća proizvodnja došla na ivicu rentabilnosti, zbog toga smanjena a onda cene skočile palamude se setile da kukaju. A još su toliko tupave da ne shvataju kako mleko iz EU može da bude jeftinije jer EU svoje poljoprivrednike subvecioniše (repromaterijal, gorivo, mašine...) a zbog zadribandi kojima je imperativ Osovina Moskva-Minsk-Pjongjang dok okom bezecuju iransku revolucionarnu gardu i talibanski suverenitet naš seljak ostaje van tih tokova.

E sad ti meni kaži ko nama đubre baca iz aviona? Ko je nama kriv za ovako nešto?





gedza.73 gedza.73 11:59 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

shmoo
Сад ће Геџа опет о Милошевићу, 5. октобру 2000.

Neće baš. Pošto sam u onom prethodnom komentaru osetio blagi ton 'ja imam staklence klikereee a ti nemaššš, utatata'... može biti da sam paranoičan što ne znači kako me ne prate a i potegao si cene nekretnina po Bg-u pa samo da kažem kako svako živi onde gde mu je lepoo i gde se prijatno oseća. Verujem kako je Banovo brdo isto tako divno mesto za život kao i svako drugo selo. I verujem da kvadratni metar vredi svaku paru te 2000 eura. Meni se ovde svidelo pa sam... smo kolektivno odlučili da kao rezervnu varijantu Dom II odaberemo

Snežne fotke su mi vrlo retke (ovogodišnja je tmurna)
Sa druge terase se pruža pogled na neku vrstu njihovog provincijskog Dedinja a ispod one tvrđave (terasa vidikovac i bioskop kao iz Nuova cinema Paradiso... imali su još jedan desno koji je zatvoren pored zvonika odakle su videli Napoleonove snage kako se približavaju... što je rezultiralo nastankom Crvenog krsta) je ogroman park sa rečicom, stazama za šetanje-trčanje, za boćanje, u šumarku prostor koji koriste za fudbal, tenis, piknik...
pazi kad bih morao da razmislim kom italijasnkom predsedniku bi' trebao da se zahvalim (mada ne vidim što bi) što mi omogućio stan za par stotina DM. Jedino tvoj Miloševićev metar kvadratni je skuplji.
Kao kad ti kreneš na Adu stazama za bajs (nije baš sve povezano ali su vrlo lepe deonice)

za nekih 13 km stižeš do te Ade

a autom za 60 km do





softelectronics_e softelectronics_e 12:47 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
shmoo
Сад ће Геџа опет о Милошевићу, 5. октобру 2000.

Neće. Pošto sam u onom prethodnom komentaru osetio blagi ton 'ja imam staklence klikereee a ti nemaššš, utatata'... može biti da sam paranoičan što ne znači kako me ne prate a i potegao si cene nekretnina po Bg-u pa samo da kažem kako svako živi onde gde mu je lepoo i gde se prijatno oseća. Verujem kako je Banovo brdo isto tako divno mesto za život kao i svako drugo selo. I verujem da kvadratni metar vredi svaku paru te 2000 eura. Meni se ovde svidelo pa sam... smo kolektivno odlučili da kao rezervnu varijantu Dom II odaberemo

Snežne fotke su mi vrlo retke (ovogodišnja je tmurna)
Sa druge terase se pruža pogled na neku vrstu njihovog provincijskog Dedinja a ispod one tvrđave (terasa vidikovac i bioskop kao iz Nuova cinema Paradiso... imali su još jedan desno koji je zatvoren pored zvonika odakle su videli Napoleonove snage kako se približavaju... što je rezultiralo nastankom Crvenog krsta) je ogroman park sa rečicom, stazama za šetanje-trčanje, za boćanje, u šumarku prostor koji koriste za fudbal, tenis, piknik...
pazi kad bih morao da razmislim kom italijasnkom predsedniku bi' trebao da se zahvalim (mada ne vidim što bi) što mi omogućio stan za par stotina DM. Jedino što je tvoj Miloševićev metar kvadratni skuplji.
Kao kad ti kreneš na Adu stazama za bajs (nije baš sve povezano ali su vrlo lepe deonice)

za nekih 13 km stižeš do

a autom za 60 km do






Čekaj!
To je u propaloj Italiji?
Da nije Tito krepao i mi bi tako.
Jeste, ali u kurcu!
nikvet pn nikvet pn 12:58 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
šta me briga čije je, ko uvozi i odakle dolazi kad je meni jeftinije mleko-meso. Pa kad je domaća proizvodnja došla na ivicu rentabilnosti, zbog toga smanjena a onda cene skočile palamude se setile da kukaju. A još su toliko tupave da ne shvataju kako mleko iz EU može da bude jeftinije jer EU svoje poljoprivrednike subvecioniše (repromaterijal, gorivo, mašine...)


Јуче на локалном винском сајму пар пријатних трендова: у односу на пре десетак година просек квалитета вина је драматично већи, цене осетно мање а излагача све више. У пратећој понуди тврдих сирева напредак је још већи. Њихови дедови су млеко поклањали задрузи јефтиније од киселе воде, чекали паре месецима. Сир бели на пијацу може, сир жути не може. Е сад се променило.

mlatisa mlatisa 16:39 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Коштао је 2000 евра и пре Вучића, још за време петооктобараца, од 2000. до 2012. А под Вучићем није било неких промена по том питању тржишне вредности квадрата на Бановом брдету.

Да ли то значи да се на Бановом брду једино није мењала цена квадрата у БГ?

А што се тиче ораница, зар нису неку значајну површину пазарили браћа са Блиског истока? Сумњам, додуше, да су они прави власници. Вероватно су само параван за оне са Блиског (и далеког) запада.
.......
А ја што ћу, али са киме ћу ?
Мало руках, малена и снага,
једна сламка међу вихорове,
сирак тужни без нигдје никога…
Моје племе сном мртвијем спава,
суза моја нема родитеља,
нада мном је небо затворено,
не прима ми плача ни молитве;
у ад ми се свијет претворио,
а сви људи паклени духови.

.......

#Утешно је знати нам не требају нови Његоши, Домановићи, Нушићи,... Многи детаљи остају константа у нашој историји.#
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 20:34 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

la na ivicu rentabilnosti, zbog toga smanjena a onda cene skočile palamude se setile da kukaju. A još su toliko tupave da ne shvataju kako mleko iz EU može da bude jeftinije jer EU svoje poljoprivrednike subvecioniše (repromaterijal, gorivo, mašine...) a zbog zadribandi kojima je imperativ Osovina Moskva-Minsk-Pjongjang dok okom bezecuju iransku revolucionarnu gardu i talibanski suverenitet naš seljak ostaje van tih tokova.


a mozda je malo i do onog ssp koj' sta bese rece -- 'ima da ukinete carine da bi nasi proizvodjaci bili ravnopravni sa vasima - jerbo vi zelite da pristupite EU. ah da - sto se subvencija tice - i vi cete da ih dobijete, samo sutra'.

zadribande kazes? tu se slazemo...




shmoo shmoo 22:21 12.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

mlatisa
Коштао је 2000 евра и пре Вучића, још за време петооктобараца, од 2000. до 2012. А под Вучићем није било неких промена по том питању тржишне вредности квадрата на Бановом брдету.

Да ли то значи да се на Бановом брду једино није мењала цена квадрата у БГ?



Не знам за Бгд, али знам за тај мој стари крај у којем сам се родио и живео првих 45 година свог живота.

Првој новосазиданој згради у тој мојој старој улици на Бановом брду (она која излази својим шпицем као неки брод према Ада молу, а одмах испод цркве, Храма Светог Ђорђа) сада сигурно већ има петнаестак и више година старости.

И тада када је сазидана, квадрат у њој је био 2000 евра.

Није им падало на памет да спуштају цену чак и када су им у првом тренутку непродати станови зврјали празни. Сада су већ све испродавали.

И иста та цена квадрата је остала током свих ових година до данас док су зидане све нове и нове зграде у том крају.

Не знам да ли си скоро пролазио туда?

То је онај део Бановог брда одмах изнад Ада мола и некадашње фабрике шећера.

Потпуно је крај променио изглед за тих 15 година.

Сад покушавају да заузму земљиште на старом Хиподрому.


А што се тиче ораница, зар нису неку значајну површину пазарили браћа са Блиског истока? Сумњам, додуше, да су они прави власници. Вероватно су само параван за оне са Блиског (и далеког) запада.



Да ли ти можда знаш, или неко други, да ли је тачно да је Србија једина држава у европи у којој странци могу да купују земљу у власништво, а не на 99 година како јке то углавном законски регулисано у већини земаља?


.......
А ја што ћу, али са киме ћу ?
Мало руках, малена и снага,
једна сламка међу вихорове,
сирак тужни без нигдје никога…
Моје племе сном мртвијем спава,
суза моја нема родитеља,
нада мном је небо затворено,
не прима ми плача ни молитве;
у ад ми се свијет претворио,
а сви људи паклени духови.

.......

#Утешно је знати нам не требају нови Његоши, Домановићи, Нушићи,... Многи детаљи остају константа у нашој историји.#



Да, у праву си.


Нико срећан, а нико довољан,
нико миран, а нико спокојан.
Све се човјек брука са човјеком:
гледа мајмун себе у зрцало!



gedza.73 gedza.73 10:49 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

softelectronics_e
To je u propaloj Italiji?

Da je sreće pa da i mi propadnemo kao oni. Meni je uvek bilo zanimljivo kad neko objašnjava kako su Italijani lenji (što valjda znači kako nisu ništa napravili i stvorili) a mi nismo (iako mala privreda u onom obliku kojim se razvija država kod nas nije postojala) i kako su se oni 'prodali' a mi nećemo pa stojimo postojano kano klisurine.
gedza.73 gedza.73 10:57 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

nikvet pn
Јуче на локалном винском сајму пар пријатних трендова: у односу на пре десетак година просек квалитета вина је драматично већи, цене осетно мање а излагача све више. У пратећој понуди тврдих сирева напредак је још већи. Њихови дедови су млеко поклањали задрузи јефтиније од киселе воде, чекали паре месецима. Сир бели на пијацу може, сир жути не може. Е сад се променило.

To sam primetio u raznim oblastima i mnogo mi je drago da postoji određen broj ljudi koji razmišlja na pravi način a zbog kojih će naše društvo vremenom biti menjano na bolje.
Nadam se samo kako ponovo jednog dana neće lopovi, kockari, neradnici i alkoholičari doći u priliku da nekom novom nasilnom revolucijom otimaju ljudima ono što su radom i trudom stekli. Jer će onda ponovo potomci, nazovi umetnici i pozeri, tih fanatika da ubeđuju neke kako je taj njihovo lopovluk pravedan pošto su oteli (pokrali) imovinu ljudima koji su na 'krvi radničke klase profitirali'.

Ima priča iz okoline kad je rulja na čelu sa AFŽ-eovkom upala jednoj ženi u podrum, istočili sve što je imalo a onda bačve rastuli kako bi se grejali u mesnoj zajednici. Ona ih je molila da ne uništavaju i ne lože, kako će im ona iseći drva u svojoj šumi u zamenu.
Na toj je ta AFŽ-ovka odgovorila
- Oću, baš mi je ćef.

Samo što je karma čudo pa ponekad može da bude mnogo surova i nemilosrdna.



softelectronics_e softelectronics_e 11:01 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
softelectronics_e
To je u propaloj Italiji?

Da je sreće pa da i mi propadnemo kao oni. Meni je uvek bilo zanimljivo kad neko objašnjava kako su Italijani lenji (što valjda znači kako nisu ništa napravili i stvorili) a mi nismo (iako mala privreda u onom obliku kojim se razvija država kod nas nije postojala) i kako su se oni 'prodali' a mi nećemo pa stojimo postojano kano klisurine.

Joj, ne pričaj!
Ja sam odrastao uz 'jadne palestince', 'hrišćanske libanske falange' i 'jadne Italijane'.
Jer je u svakom drugom dnevniku bila kuknjava za Italijanima kojima opet pala vlada i opet moraju na izbore.
Dok je kod nas vlada stamena, nikada ne pada, pa prema tome nisu potrebni ni izbori.
Naravno, da još uvek ima budaletina koji smatraju kako je to bilo kul i do jaja.
gedza.73 gedza.73 11:04 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Dok je kod nas vlada stamena, nikada ne pada, pa prema tome nisu potrebni ni izbori.

Štobreko Tito
'Po-gle-dajte semafor'


softelectronics_e softelectronics_e 11:06 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
nikvet pn
Јуче на локалном винском сајму пар пријатних трендова: у односу на пре десетак година просек квалитета вина је драматично већи, цене осетно мање а излагача све више. У пратећој понуди тврдих сирева напредак је још већи. Њихови дедови су млеко поклањали задрузи јефтиније од киселе воде, чекали паре месецима. Сир бели на пијацу може, сир жути не може. Е сад се променило.

To sam primetio u raznim oblastima i mnogo mi je drago da postoji određen broj ljudi koji razmišlja na pravi način a zbog kojih će naše društvo vremenom biti menjano na bolje.
Nadam se samo kako ponovo jednog dana neće lopovi, kockari, neradnici i alkoholičari doći u priliku da nekom novom nasilnom revolucijom otimaju ljudima ono što su radom i trudom stekli. Jer će onda ponovo potomci, nazovi umetnici i pozeri, tih fanatika da ubeđuju neke kako je taj njihovo lopovluk pravedan pošto su oteli (pokrali) imovinu ljudima koji su na 'krvi radničke klase profitirali'.

Ima priča iz okoline kad je rulja na čelu sa AFŽ-eovkom upala jednoj ženi u podrum, istočili sve što je imalo a onda bačve rastuli kako bi se grejali u mesnoj zajednici. Ona ih je molila da ne uništavaju i ne lože, kako će im ona iseći drva u svojoj šumi u zameni.
Na toj je ta AFŽ-ovka odgovorila
- Oću, baš mi je ćef.

Samo što je karma čudo pa ponekad može da bude mnogo surova i nemilosrdna.




Na žalost, to nikada ne može da se isključi.
Bagra je bagra.
softelectronics_e softelectronics_e 11:08 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

gedza.73
Dok je kod nas vlada stamena, nikada ne pada, pa prema tome nisu potrebni ni izbori.

Štobreko Tito
'Po-gle-dajte semafor'



Dobra priprema i besprekorna organizacija.
Uhhhh, samo da nam se ne primaknu preblizu.
Još se ni Tititnih dostignuća nismo kurtalisali.
maksa83 maksa83 11:19 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Da je sreće pa da i mi propadnemo kao oni. Meni je uvek bilo zanimljivo kad neko objašnjava kako su Italijani lenji

Svaki put posle skijanja odemo na par dana u neki italijanski grad, ove godine Udine i kojim god putem i gde god ideš vidiš da je cela severna Italija gomila nekih fabričica i pogona, svašta oni prave za jedan lenj narod. Imao sam peh da mi se polomio zub petica i u nedelju smo nadomak Udina našli celu celcatu zubnu kliniku koja radi. Doktorka bila Albanka koja je sa 20 godina pre 20 godina emigrirala u Italiju, ja joj na kraju rekao "faljiminderit" njoj kez od uva do uva, reče "molim" na albanskom, njena asistentkinja nas gleda ŠKK pričaju ovi...

Rade bre ljudi tamo, kopaju rukama i nogama. Jug je doduše tužnija priča.
Milan Novković Milan Novković 11:41 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

maksa83
Da je sreće pa da i mi propadnemo kao oni. Meni je uvek bilo zanimljivo kad neko objašnjava kako su Italijani lenji

Svaki put posle skijanja odemo na par dana u neki italijanski grad, ove godine Udine i kojim god putem i gde god ideš vidiš da je cela severna Italija gomila nekih fabričica i pogona, svašta oni prave za jedan lenj narod. Imao sam peh da mi se polomio zub petica i u nedelju smo nadomak Udina našli celu celcatu zubnu kliniku koja radi. Doktorka bila Albanka koja je sa 20 godina pre 20 godina emigrirala u Italiju, ja joj na kraju rekao "faljiminderit" njoj kez od uva do uva, reče "molim" na Albanskom, njena asistentkinja nas gleda ŠKK pričaju ovi...

Rade bre ljudi tamo, kopaju rukama i nogama. Jug je doduše tužnija priča.

Nama jednom na EC R&D projektu koji smo mi inicirali i "pronašli" assorted Evropljane jedino na kraju Italijani (HP iz Milana) bili zainteresovani na marketing toga što smo na kraju napravili, posle projekta - oni nam bili jedan od 5 case studies, retail banking.

Al javio sam se ne zbog toga, nego tvog "jednodimenzionalnog" jurenja idealnog reepta za picu, carbonaru ...

Pa tako mi jednom u Aosti, zbog mlaćenja gore po Gran Paradiso Nacionalnom Parku (u poslednjih 10 godina, zaboravio detalje, mi improvizujemo godišnje i često ujutro ne znamo gde ćemo zanoćiti uveče) odseli u hotelčiću, i ujutro nas posavetovali da odemo na dobru kafu odmah tu, prvi ulaz do njih.

I naprave nam (rano jutro) kapućino takav da sam ja posle godinama "jurio" tu i takvu penu od mleka, žena počela da plavi od mog dosađivanja posle nekoliko godina.

I nismo loši danas (kad nađemo ovde na "lokaciji" poželjno mleko), čak kupili dobru italijansku mašinu za kafu


gedza.73 gedza.73 11:55 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

ove godine Udine i kojim god putem i gde god ideš vidiš da je cela severna Italija gomila nekih fabričica i pogona

Svako manje mesto ima industrijsku zonu. Ja sam kao klinac radio u fabrici koja je opet radila plastične rešetke za svetski poznate Myrtha Pools (tada su se drugaćije zvali). Iz te zone je i Golden Lady. I milion drugih što malih što velikih.
Udine je jedne godine pogodio strašan zemljotres. Oni su pare od odštete uložili u privredu. Bukvalno selo (Manzano) od par hiljada stanovnika je postalo sedište proizvodnje stolica. Pre neku godinu mi se žalio jedan Italija odatle kako su većina njih pogasili proizvodnju a da su Kinezi otvorili pogone. Nekad su od nas (a bilo je muljavina neviđenih i taljenja naših direktora) kupovali talpe (Kladovo, Kutina...) za sitne novce a onda ih prerađivali u stolice i nameštaj.
Doktorka bila Albanka koja je sa 20 godina pre 20 godina emigrirala u Italiju, ja joj na kraju rekao "faljiminderit" njoj kez od uva do uva, reče "molim" na Albanskom, njena asistentkinja nas gleda ŠKK pričaju ovi...

Mnogo Albanaca ima u Italiji, čak i neka cela mesta, još od pre II svetskog rata. Poviše Bolzana (sinu se svidelo leti pa oće možda sledeće godine na skijanje zimi) ima mesto Auna di Sotto u kome je centrala Loacker napolitanki. Tu je glavni magacioner Albanac iz Prištine, svaki put napuni punu kesu napolitanki i slatkiša.

A zanimljiva j epriča vezana za napolitanke (mnogo su im dobre). dvadesetih godina je to bila pekara pa vlasnika mrzelo da ustaje noći (voleo fudbal) i krene sa proizvodnjom napolitanki kao jednostavnijom varijantom. Sad su industrija.
Moj otac voli da priča sa ljudima i baš zna dosta Albanaca, još nisam čuo da mi za nekog kaže nešto loše. Čak me jednom gnjavio da roditeljima jedne Albanke koja je radila u Windu odavde ponesem leskovačku papriku za javar.
Svaki put posle skijanja odemo na par dana u neki italijanski grad

ne znam da skijam. Verujem kako bi moje skijanje bilo u plugu celom stazom a na cilj bih' stigao sa naručjem punim borovih grana. Žao mi je što ne znam, al tako je kako je. Sin obožava. KAd je stao na skije rekli mu da je prirodan talenat a on je postao oduševljen skijama i snegom. Ako ti nije teško u nekom komentaru preporuku za lepe ski staze, gde je tebi bilo uživanje pa možda odluči da ode sa društvom.
Jug je doduše tužnija priča.

To da.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:06 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

ne znam da skijam. Verujem kako bi moje skijanje bilo u plugu celom stazom a na cilj bih' stigao sa naručjem punim borovih grana. Žao mi je što ne znam, al tako je kako je. Sin obožava. KAd je stao na skije rekli mu da je prirodan talenat a on je postao oduševljen skijama i snegom. Ako ti nije teško u nekom komentaru preporuku za lepe ski staze, gde je tebi bilo uživanje pa možda odluči da ode sa društvom.



Za tebe je moze biti nordijsko skijanje. U Alto Adige imas skoro 2000km staza. Nisu sve povezane naravno. Doduse poslednjih godina je sve manje snega i sve vise guranja.
maksa83 maksa83 12:35 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Al javio sam se ne zbog toga, nego tvog "jednodimenzionalnog" jurenja idealnog reepta za picu, carbonaru ...

It's a journey, not a destination!

maksa83 maksa83 12:48 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Ako ti nije teško u nekom komentaru preporuku za lepe ski staze, gde je tebi bilo uživanje pa možda odluči da ode sa društvom.

Nema tu velike misterije, sa Dolomitima se nemošzajebati.

Samo je vreme postalo nepredvidljivo, i taj problem je svuda. U januaru ladno može da bude +9 danima i da pada kiša svaka 3 dana, pa 10 dana okej, pa onda opet 3 nedelje nenormalnog vremena, pa onda opet 10 dana okej.

"Gde" je lako, ali je "kada" postalo lutrija. Ako nisi u situaciji da moraš da bukiraš nešto mnogo unapred kao ljudi odavde nego možeš da odeš negde prekosutra onda nema problema.
gedza.73 gedza.73 19:10 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

Neues aus der Nachbarschaft
Za tebe je moze biti nordijsko skijanje. U Alto Adige imas skoro 2000km staza.

Ili Baltik. Ravno a sneg. Volim ponekad da bacim oko na skijanje i... sad treba da objasnim a da ne zvuči nastrano... da gledam ljude koji lepo skijaju a vidi se da uživaju.
p.s. Oću reći kako mi se čini da bi' teško naučio da skijam. Na žalost.



maksa83
Nema tu velike misterije, sa Dolomitima se nemošzajebati.

Reče ovaj moj kako se ta neka njegova ekipa dogovara za sledeću sezonu ili tamo ili u Francusku.
Znači ne maše ako se odluče za Dolomite. fala Makso.
angie01 angie01 20:55 13.03.2023

Re: Носим поруку за јапија Рафаела

It's a journey, not a destination!


sve si bolji,...ovo vec opasno deluje.
Черевићан Черевићан 21:58 09.03.2023

1982.

Je li bilo moguće da neko sa 28* godina ima sve ovo

бројао сам тад'...... додуше....... 38 леета
знао колеге* који су позивом еволуирали,
но живеше неупадљив породични живот
имали поменуто ал' се нису експонирали
solo solo 22:15 09.03.2023

Tooo majstoreeeeee



Vučić: "Biće veoma veliko povećanje penzija"

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić je najavio veliko povećanje penzija.


Glamočko.....



Muziku svako nek' zamisli po želji

p.s.

Ribozom Ribozom 22:22 09.03.2023

ja sam imao

...u drustvu jednog takvog papagaja.
Ne na tom nivou, posto je u lokalu to izgledalo malo skromnije a i bili smo klinci.
Jos kako to ide, pare na pare, cale mu direktor dobio i neku premiju na lutriji. Gurali ga svuda, a doduse i svi su hteli dete nekog mocnog jer mu tata mogao da sredi sve (kredite iz drzavne kase, muljavine oko osiguranja, poslovne veze, poslovni prostor pod povlascenim cenama i svasta nesto).
U svom tom uspehu nije stigao da zavrsi fakultet, ziveo fenseraj, potrosio sve, i sad je obicni sljaker.

p.s. E bas si bezobrazan sto nam nedas:
o Crvenoj bandi, komunistima, četnicima i slično
, jer zapravo to je taj bag u sistemu i nasim zivotima.


nikvet pn nikvet pn 09:48 10.03.2023

Re: ja sam imao

Ribozom

p.s. E bas si bezobrazan sto nam nedas:
o Crvenoj bandi, komunistima, četnicima i slično
, jer zapravo to je taj bag u sistemu i nasim zivotima.




Наставља се живот овдашњи у другој димензији измештеној од нормалне.
solo solo 16:06 10.03.2023

Frankofonija


https://www.youtube.com/shorts/Ni9A4upgCuk
softelectronics_e softelectronics_e 18:40 10.03.2023

Eeee, da!

The vote for Xi in the National People's Congress was 2,952 to 0.


Ovo je glasanje.
A ne kao kod nas.
softelectronics_e softelectronics_e 19:57 10.03.2023

Eeee, da!

Jedan je Džo Kukac!

A i bubnjar ubiva!

solo solo 11:44 15.03.2023

rodoljubiv a


Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' NE MOŽE!!!
softelectronics_e softelectronics_e 11:46 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

solo

Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' ne može!!!

Jedan je Tasa!
milisav68 milisav68 11:47 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

solo

Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' ne može!!!

Živeo Drug Tasa!
predatortz predatortz 11:50 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

solo

Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' NE MOŽE!!!


Mada ume da me iznervira, slažem se. Hajde što je ovde sve manje zanimljivih autora, ali što i pismeni postaju retkost...
Tasa lepo piše.
softelectronics_e softelectronics_e 11:50 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

milisav68
solo

Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' ne može!!!

Živeo Drug Tasa!

Tasa je gospodin.
softelectronics_e softelectronics_e 11:51 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

predatortz
solo

Dok se Tasi ne vrati autorska

SRBIJA SE UMIRIT' NE MOŽE!!!


Mada ume da me iznervira, slažem se. Hajde što je ovde sve manje zanimljivih autora, ali što i pismeni postaju retkost...
Tasa lepo piše.

A zna i da sažme.
solo solo 12:05 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

A zna i da sažme.



Idi u Q Čaki.
Imaš od mene ručak sa rimflajšom po tvom izboru lokacije!
Ujke mi.
Zemlja,mermer,kamen,beton!
shmoo shmoo 12:19 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

Хвала, камаради, хвала!!!

Сетићу вас се када будем састављао своју Владу Србије.





solo solo 12:23 15.03.2023

Re: rodoljubiv a

Сетићу вас се када будем састављао своју Владу Србије.


Meni samo daj PINK.

'ebeš ministarstva.
shmoo shmoo 12:28 15.03.2023

Браћо Прасони!

solo
Сетићу вас се када будем састављао своју Владу Србије.


Meni samo daj PINK.

'ebeš ministarstva.




И секретарицу?

Договорено.







Јбт, ала сам нашао клип за Коњух планином! Мртва трка између те двојице који ми је љигавији.





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:54 15.03.2023

Re: Браћо Прасони!

Ja volim Tasine price o Beogradu, Banovom brdu, i jos mnogo toga.

Mislim da je kulturan i fin covek.

Stvari p kojima pise, o ljudima koje je poznavao deluju istinito i tacno. Nisam primetila da bilo sta pise da bi se pravio bitan.

solo solo 14:21 15.03.2023

Re: Браћо Прасони!

Nisam primetila da bilo sta pise da bi se pravio bitan.


Folirant bre. To i jeste štos,da se praviš bitan a da se ne vidi.

Vaćara sa brda u krizi srednjih godina.

Ali Anđa ga provalila.



Stvari p kojima pise, o ljudima koje je poznavao deluju istinito i tacno.


E sad si naebala ako ovo vidi Krkar.

Čupaj se kako znaš.

Za nas se ne sikiriki.

softelectronics_e softelectronics_e 14:50 15.03.2023

Re: Браћо Прасони!

jednarecfonmoi
Ja volim Tasine price o Beogradu, Banovom brdu, i jos mnogo toga.

Mislim da je kulturan i fin covek.

Stvari p kojima pise, o ljudima koje je poznavao deluju istinito i tacno. Nisam primetila da bilo sta pise da bi se pravio bitan.


Šmuu, pripazi se!
angie01 angie01 16:48 15.03.2023

Re: Браћо Прасони!



hvala,..ovaj niz je jedan od komicnijih u poslednje vreme...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana