Eksperimenti u blogovanju

Nate!

zilikaka RSS / 30.03.2023. u 15:46

8742cea6-fcd5-4368-a3d0-e4b5c339e49d.png



Komentari (1002)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

benedykt benedykt 16:11 01.04.2023

Re: Around the world with Лолек и Болек

shmoo

Је ли вас двоје, лицемерна сујетна говна од људи, нисте ми одговорили на моје најједноставније питање.

Зашто мораТЕ да се качиТЕ на моје коментаре?

Шта вас нагони на то?

Какав је то ваш мрачни унутарњи порив?

Можда нагон?

Примам одоговоре и на српској екавици и на српској ијекавици јер подједнако разумем оба та изговора српског језика.

Само немојте опет да изврдате одоговор на ово моје једноставно питање.

Ако ми ни овај пут не одговорите на моје питање само ћете ми потврдити оно што и иначе одавно мислим о вама двома.

Pod jedan, čisto da se podsetimo kako si se ti meni nakačio na ovom blogu i to na bukvalno prvi komentar koji pri tome sa tobom samim nikakve veze nije imao, sem što ti je dirnuo u Putin & Rusija svetinju…
shmoo
Ево га и гос'н Неиздрж!



Зоја, свака ти част, натерала си га да измили из своје рупе после дужег времена и да се појави на Блогу Б92!



Дакле, магична реч су Руси!


Pod dva, odgovorio sam ti već na to tvoje pitanje kako danas tako i ko zna koliko puta pre toga. Dakle, ti kao ti si realno potpuno nebitan sem što u sebi personifikuješ glupavog i zadrtog putriJotu, odnosno najlakše a bogami i najlepše je na tebi pokazati šta je tačno problem kada je takav svetonazor da ne kažem sad (opet) weltanschauung u pitanju.
Dakle sve je tu na svom mestu od glupavosti, preko opake paranoje, pa sve do agresivne nadobudnosti i te otužne i na maksimum odvrnute patetike…
shmoo shmoo 16:22 01.04.2023

Re: Around the world with Лолек и Болек

benedykt

weltanschauung



Необразована умишљена будало, покриј се ушима и ћути.

Најбоље је да тако учиниш колико си се овде осрамотио, а на то те је натерала само твоја умишљеност и прекомерна сујета, а не ја.

benedykt benedykt 16:23 01.04.2023

Re: Nate... Na te

shmoo

Хан Песак, Седињене Америчке Државе итд?

Јбт, какве сте вас двоје будалетине!

Али врх будалетине!

Крајње необразоване и тупаве, али зато подједнако умишљене и сујетне.

Дај бре, немојте више овде да лупетате тако о екавици и ијекавици, стварно се срамотите.








(Милорад Дешић, матерњи му је ијекавски изговор српског језика, на 21:25. (ЛИНК)



Da se primetiti ko je od nas ovde neuka a nadobudna budalica, jer si poturio nekakav YouĆube koji sa onime o čemu ja pričam bukvalno veze blage nema. Dakle, samo za vajne nastavnike srpskog jezika ili ti ga gledaoce sa jeftinijim kartama, ponovićemo još jednom.
Elem, priča je o tome odakle uopšte ekavsko narečje i gde se to tačno i zašto pojavilo, a ne o onome što se dešava danas sa sve tim glupavim Han Pesak & Sedinjene Američke Države pošalicama.
Prouči malo bolje neke stvari oko onog staroslovenskog jat i kako su nastajala razna narečja na našim prostorima, pa dođi digni dva prstića da vidimo da li si makar nešto budalice naučio…
milisav68 milisav68 16:44 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gedza.73
Mogao bi' sad da ti objašnjavam kako EU seljak pod pritiskom to radi 'na struju' al' ne bih baš voleo da te bacim u bedak

Nemoj molim te ništa da mi objašnjavaš.

dopuna

Srbija ruska gubernija
shmoo shmoo 17:06 01.04.2023

Re: Nate... Na te

benedykt

jer si poturio nekakav YouĆube



Видим, прочитао си цео тај мој коментар?

Да, то и личи на сујетну умишљену будалу попут тебе.

Прочитај боље читав тај мој коментар да би нешто научио а не да овде лупеташ о екавици и ијекавици и срамотиш се лупетајући глупости.






srdjan.pajic srdjan.pajic 17:16 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Sledeće godine kad Putin donese onu pobedu u koju se nadaš neće ni da ti treba šofer.


Ček, a šta bi sa ovom godinom? Da ne pitam za prošlu. Pa jel da ovu godinu knjižimo kao propalu u smislu orligarške ubedljive pobede, dobro, ne mora ni ubedljiva da bude, dosta je kakvatakva pobedica, ili bar častan poraz.
predatortz predatortz 17:31 01.04.2023

Re: Nate... Na te

srdjan.pajic
Sledeće godine kad Putin donese onu pobedu u koju se nadaš neće ni da ti treba šofer.


Ček, a šta bi sa ovom godinom? Da ne pitam za prošlu. Pa jel da ovu godinu knjižimo kao propalu u smislu orligarške ubedljive pobede, dobro, ne mora ni ubedljiva da bude, dosta je kakvatakva pobedica, ili bar častan poraz.



Gledaj to sadruge strane.
Načelnik tvog generalštaba (US) je izjavio da NATO i Ukrajina neće ove godine moći da pobede Rusiju.

A ne vidim ni da su se obistinile najave da će Rusija ekonomski da propadne, da će Putina da svrgnu, ubiju, da će da budu veliki nemiri...

Uzgred, pre neki dan sam razgovarao sa našim čovekom, pukovnikom sa završenim svim vojnim školama, generalštabnu kao drugi u klasi, sa čovekom koji je odličan poznavalac NATO jer je gomilu njihovih obuka prošao i vežbi sa njima organizovao i u NATO misijama u Maliju i kojekude učestvovao.
Kaže čovek da je mobilizacioni potencijal Ukrajine još godinu ipo do dve. Rusije do 2040.! Da u Ukrajini uskoro neće imati ko da ratuje, a da Rusi još nisu ni počeli ozbiljno da mobilišu.
Da je mobilizacioni potencijal evropskog krila NATO nikakav, kao i samo stanje u tim vojskama.
Čovek je ubeđen u dve stvari.
Prva, da Rusi ovaj rat dobijaju.
Druga, da NATO neće opstati u ovom formatu.


gvozden1 gvozden1 17:53 01.04.2023

Re: Nate... Na te


Znaš kako su pokušali da me ubede na blogu da sam loš Srbin

Probaš ti, jadan, da budeš dobar Srbin, al ti ne da slugeranjski karakter.
Kad se u tebi sudare Srbin i podanički karakter, obavezno pobeđuje slugeranjstvi u tebi.

A na tvoju nesreću, oni kojima su ti uvlačiš podrep, sve protiv Srba a u korist srpskih neprijatelja rade, pa si jadan na mukama.

Ide to dotle da, kad se baš pogubiš, tvrdiš da Hrvati imaju objektivan pogled na oluju, za razliku od Srba.

benedykt benedykt 17:55 01.04.2023

Re: Nate... Na te

shmoo
benedykt

jer si poturio nekakav YouĆube



Видим, прочитао си цео тај мој коментар?

Да, то и личи на сујетну умишљену будалу попут тебе.

Прочитај боље читав тај мој коментар да би нешто научио а не да овде лупеташ о екавици и ијекавици и срамотиш се лупетајући глупости.


Tasice draga moja budalice ja sam, hvala na pitanju, pročitao tvoj odiginalni komentar u kome avaj ništa od tih dodatno izguglanih varijanti nije ni bilo, te na njega i odgovorio. Tako da me pusti tih šibicarskih sad ga vidiš a sad ga ne vidiš trikova, jer prepravljam i ja svoje komentare ali makar ne prozivam ljude da nisu pročitali onoga čega nije u početku ni bilo.
Elem, čak ni te naknadno dodate varijante ne daju odgovor na pitanje odakle to samo jedino Srbima sa jedne strane Drine ta ekavica ako znamo gde su se to Srbi prvo doselili pod jedan i kako je pod dva većina današnjeg stanovništva Srbije pridošla pre par vekova sa ijekavskih područja. Prema tome ne pričaj o stvarima za koje si bukvalno tek danas čuo, pa onda nešto na brzinu izguglao. U pitanju je inače poprilično komplikovana problematika između ostalog i usko povezana sa etnogenezom Srba kao naroda, čisto da pomognem…
gvozden1 gvozden1 17:59 01.04.2023

Re: Nate... Na te

. Pa jel da ovu godinu knjižimo kao propalu u smislu orligarške ubedljive pobede

E ako je njima propala, onda je tebi uspela.
Šta si ti Srki, šta su Srbi, šta Srbija dobili time što Rusi (još) nisu pobedili?

Što se raduješ čak i tome što su evo ovi izdržali godinu dana?

Možeš li da pretpostaviš na šta liči Ukrajina sad, onaj deo gde se ratuje, i na šta će da liči ako se bude ratovalo još koju godinu?

Ukrajina je odavno izgubila, samo je belosvetski lože da nije još.
A ko će pobediti između Rusa i ostalih sa jedne, i Amera i ostalih sa druge, i kako će se stvari složiti posle toga, to čekamo da vidimo.
docsumann docsumann 18:08 01.04.2023

Re: Nate... Na te

The psychedelic DMT causes the brain to become hyperconnected, scans reveal

"... They witnessed the brain's business-like hierarchical organization collapse, replaced with a state of global hyperconnectivity. Brain entropy, defined as "the number of neural states a given brain can access," skyrocketed. It's commonly said that our perception of reality is constructed by the brain. DMT and psychedelics in general make this abundantly clear. ..."

Nači sad il nikad, ovo je trenutak velikih odluka


just take 3 good hits






literatesa literatesa 18:47 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Tako da se ta ekavica nije primila među vama između ostalog i jer nije imao ko da vas svojim jezičkim uticajima ka njoj odvede…

Primjer kako pristojno saopštiti zašto se nešto nije domoglo nečeg, npr bilo je previsoko, ili predaleko, preduboko. :))
literatesa literatesa 18:49 01.04.2023

Re: Nate... Na te

Taso, obuzeli su te neki jadi?
zoja444 zoja444 18:52 01.04.2023

Re: Nate... Na te

tesa, moja mama je spremala hurmasice sa puterom i procedjenim kiselim mlekom a unutra jezgra oraha.
shmoo shmoo 19:48 01.04.2023

Ој ливадо, росна траво,...

benedykt

literatesa

Taso,








Поздрав за Лолека и Болека!

И на екавици и на ијекавици.

А договорите се вас двоје међусобно ко је од вас Лолек а ко Болек.





benedykt benedykt 20:53 01.04.2023

Re: Ој ливадо, росна траво,...

shmoo
Екавски, ијекавски (јекавски) и икавски изговор у српском језику су настали као последица рефлекса старога јата у дотадашњем говору и нису старији од 14. века.

Глас јат у старим српским рукописима изгледа овако:





И нико данас још увек не зна да вам каже да ли се тај глас јат у нашем језику пре 14. века изговарао као и са призвуком е или као е са призвуком и.


Hajde da i ovo samo pojasnimo, odnosno da pomognemo vajnom nastavniku srpskog jezika koji je očigledno zaboravio neke bukvalno najosnovnije stvari oko tog staroslovenskog jat. Elem, dva Grka iz Soluna Konstantin Filozof i njegov brat Metodij Solunski, znani još i kao Ćirilo i Metodije, a na osnovu grčkog alfabeta i u pokušaju da pokrste te usput i opismene Slovene, stvaraju pismo u kome se prvi put uopšte i pojavljuje to jat. Navodno je sve to napravljeno na osnovu izgovora makedonskih Slovena sa područja Soluna koji je njima bio u nekoj meri poznat, po nekim teorijama zato jer su njih dvojica imali delimično slovenske korene.
Prema tome, niko danas budalice moja i ne može da ti kaže kako se glas jat izgovarao u našem jeziku pre 14. veka, jer ti niko ni onda ne bi umeo u običnom narodu da odgovori na pitanje vezano za izgovor tog nekog jat. Ta neka problematika između neslaganja narodnog govora i tog staroslovenskog tj crkvenoslovenskog pisma se tek uspešno razrešava sa Vukom Karadžićem…
gedza.73 gedza.73 21:28 01.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Kad se u tebi sudare Srbin i podanički karakter, obavezno pobeđuje slugeranjstvi u tebi.

Po ceo dan umesto opanaka šetam italijanske kožne cipele?
A na tvoju nesreću, oni kojima su ti uvlačiš podrep, sve protiv Srba a u korist srpskih neprijatelja rade, pa si jadan na mukama.

Što na mukama? Veseli mi se brk a i parice kaplju. Nije prvi put da sam izdajnik. Pretekli te Miloševićevi komunisti... ste isti, isti, isti...

Ide to dotle da, kad se baš pogubiš, tvrdiš da Hrvati imaju objektivan pogled na oluju, za razliku od Srba

A na zidu imam ogromnu zastavu sa albanskim orlom. Pošto je nemoguće pronači moj komentar u kome stoji ovo što si ti napisao. Verovatno si nešto kratko prespojio u glavi što ti se protokom vremena sve češće dešava.

gedza.73 gedza.73 21:57 01.04.2023

Re: Nate... Na te

srdjan.pajic
Pa jel da ovu godinu knjižimo kao propalu u smislu orligarške ubedljive pobede, dobro, ne mora ni ubedljiva da bude, dosta je kakvatakva pobedica, ili bar častan poraz.

Finland, which has an 832-mile border with Russia, is set to become the seventh Nato country on the Baltic Sea, further isolating Russia’s coastal access at St Petersburg and on its small exclave of Kaliningrad



A Putin još pokušava da osvoji Bahmut. jer su tamo NATO snage iako je on izričito zapretio još pre godinu dana kako će munjevito reagovati na svako mešanje u sukob.

Provrh svega sad ih keca i jedan Kazahstan. Banke odbijaju uplate iz Rusije kako bi se radio reizvoz, ruske kompanije mole kazahstance da preko njih vrše ozvoz a od danas uvode kontrolu i praćenje robe. Koje u Rusiji nema poput bele tehnike i automobila.
gvozden1 gvozden1 22:09 01.04.2023

Re: Nate... Na te

italijanske kožne cipele?

Ajd slikaj ih, ne verujem da su italijanske.

Slikao si biblioteku, ajd i cipele:)

. Pošto je nemoguće pronači moj komentar u kome stoji ovo što si ti napisao


Vrlo moguće.
Seti se, neko tebi vrlo blizak ti je to rekao a ti preneo ovde kao argument.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:06 02.04.2023

Re: Nate... Na te

A ne vidim ni da su se obistinile najave da će Rusija ekonomski da propadne, da će Putina da svrgnu, ubiju, da će da budu veliki nemiri...



Da, u pravu si, to se nije desilo, još uvek, iako smo se tome nadali. Ali dobro, ima vremena. Koliko je Rusija ekonomski posrnula teško je reći, ali čim ovde neko oseća potrebu da šalje slike punih polica u samoposluzi, najverovatnije da nije dobro.

Nisam čuo izjavu načelnika našeg generalštaba, ko god da je to, ali niko ovde i ne mašta o nekakvoj "pobedi" nad Rusijm, nego da će magarci shvatiti da su se zajebali i precenili svoje vojne moći kao i kilavost Ukrajine, te da će na kraju dići ruke, kao onomad u Avganistanu, vratiti se u vražju materi iz koje su došli.

Rusi očigledno ni Bahmut ne mogu da zauzmu, a kamo li neki veći komad Ukrajine. A mobilizaciju u većoj meri nisu spreveli jer nisu ni oni blesavi da to rade pa da se tamo digne ustanak. Mislim, novinare i majke možeš da hapsiš samo do nekog trenutka.

Tako da, ako ja smem nešto da predviđam, cenim da će se Ukrajinci opredeliti za nekakvu varijantu dugotrajnog i upornog prcanja Rusa na ovim otetim teritorijama, malo dron ovde, malo HIMARS tamo, poneki brod da im torpeduju ako priđu blizu obale (na znam da li je Rusima uopšte otalo nešto osim par remorkera u Crnom moru) da im pobiju to malo mobilisanih po stovarištima ili livadama gde li ih već izgladnele i slabo odevene drže u Donbasu, i ono tipa Otpisanih, Prle i Tihi, dignu u vazduh ovo ili ono, dok ovi majmuni ne uklavire da tu nema života nizakoga, ni za njih ni za Ukrajince i prosto odu.


shmoo shmoo 00:50 02.04.2023

Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

benedykt

Глас јат у старим српским рукописима изгледа овако:


Hajde da i ovo samo pojasnimo, odnosno da pomognemo






"да и ово само појаснимо"








Извини што се оволико смејем, схватам ја да је то код тебе нешто много болесно у твојој глави па си такав, али заиста се не могу суздржати.

Настави ти, молим те, не обазири се на моју непристојност.

Знаш какво бих још високоучено предавање од тебе волео да чујем?

Рецимо, откуд рускословенска редакција старословенског језика међ' Сербљима у 18. веку као један од књижевних језика пре Вука?

Да није и ту Путинов ФСБ умешао своје прсте?

То би било баш занимљиво, једва чекам да прочитам тај твој просвећујући и просветљујући коментар за мене грешнога и неукога.

Али молим те, гледај да ми то симплификујеш за мене симплификованог.

benedykt

dakle da treba ja da mu objašnjavam da je ista ta ijekavica, kojoj se tako zlobno i nevaspitano podsmeva, izvorni način govora tj narečje njegovog sopstvenog maternjeg jezika, odnosno da je ekavica samo simplifikovana varijanta iste…

Ima tu više mogućih razloga zašto je došlo do ekavskog simplifikovanja a kao jedan od verovatnijih je uticaj autohtonog ili ti ga neslovenskog (romano-vlaškog) stanovništva, čijih potomaka i dan danju ima sve više što ideš južnije i istočnije na prostorima bivše Jugoslavije. Naime zbog uticaja jezika Rimljana oni nisu nisu umeli pravilno da izgovaraju neke reči, pa je sve to onda sa vremenom jezički otišlo ka onom romanskom e.

Ijekavica je prosto original i pošto svaki jezik, pa tako i srpski, uvek teži simplifikovanju se onda tako sa jedne strane Drine zapatila simplifikovana ekavica od one izvorne ijekavice. Isto tako se npr u engleskom to know what to do nekada davno izgovaralo kao thou knowest what thou doest, kao što se i to originalno thou (savremeno you) zadržalo ponegde i danas u nekim regionima severa Engleske ili Škotske…






Само симплификовано, молим те... Због мог weltanschauung-a, знаш...





А после ћеш ми опет причати о карневалу у Рију.

Док се Власи не досете па пређу напрасно на ијекавицу.

emilia emilia 03:53 02.04.2023

rekorderi dezinformacija

Tokom protekle godine, listovi Informer, Alo, Večernje novosti, Kurir i Srpski telegraf objavili su na naslovnim stranama najmanje 1.174 manipulativna naslova, pokazala je najnovija analiza Raskrikavanja.

Najviše manipulativnih vesti – dezinformacija, pristrasnih ili tvrdnji za koje nisu postojali dokazi, prošle godine imao je Informer – čak 363. Iza njega je Srpski telegraf sa najmanje 253, slede Večernje novosti sa 238 takvih vesti na naslovnicama, Alo sa 198 i Kurir sa 122 takve tvrdnje.

Krajem februara, Informer je otvorio eru ratnih manipulacija sada već dobro poznatom naslovnom stranom na kojoj je pisalo „Ukrajina napala Rusiju“, a tokom narednih meseci ovaj tabloid će pisati kako je Putin „zgazio“ Ukrajinu, kako se desio njegov „munjeviti udar“ i kako Ukrajina na kolenima „moli za milost“. Slika predsednika Rusije na naslovnim stranama pojavila se 86 puta.

Kako je rat odmicao, tako je tabloid pisao o krizi sa hranom i energentima, ali u evropskim zemljama: „EU moli za gas“ ili „Švajcarska – ko zagreje stan na više od 19 stepeni ide u zatvor“, za šta je Raskrikavanje utvrdilo da je reč o čistoj dezinformaciji.

Za oko je zapao i naslov „Svetu preti velika glad“, u čijem je nastavku odmah i tvrdnja da „Srbija ima dovoljno hrane“, pišu.

Glavni pozitivac u tabloidima je, očekivano, bio Aleksandar Vučić, čija se fotografija samo na naslovnicama pojavila najmanje 550 puta.

Srpski telegraf je podršku predsedniku pokazivao i opisujući njegovu politiku kao „mudru“, njega kao čoveka koji vodi „lavovsku borbu“, „ne zna za poraz“ i „svaki pritisak odbija kao zid“. U finišu izborne kampanje nazvali su ga „Aleksandar Veliki“, a dan kasnije je na naslovnoj objavljena i ilustracija Vučića kao Terminatora, u čijoj pozadini su prikazana obeležja Beograda, kranovi i dizalice na gradilištima, uz napis „MAŠINA“.

Jedna od karakteristika ovog tabloida, kako piše Raskrikavanje, jeste da tvrdnje raznih analitičara ili političara često predstavljaju na naslovnim stranama kao neupitnu istinu. Ono što na naslovnoj izgleda kao činjenica, u tekstu se ispostavlja kao nečija tvrdnja (koja ne mora biti tačna), uglavnom neargumentovana, spekulacija ili mišljenje.

Vučićev govor pred Generalnom skupštinom UN-a Alo je opisao kao „istorijski“, a u zanosu su naveli i da je njime „rasturio svetsko licemerje“ i sve „skresao u lice“. Za ilustraciju tog teksta su, kako je Raskrikavanje tada pisalo, iskoristili fotografiju pune sale koja je u stvari nastala tokom obraćanja ukrajinskog ambasadora u UN-u, dok je sala tokom Vučićevog govora bila poluprazna.

Pogrdne reči upućivali su i drugim „neprijateljima“, poput Dragana Đilasa, koga su nazivali „opozicionim tajkunom“ i „licemerom“, a stavljali ga na naslovnu čak i kada ga u tekstu ne bi ni spominjali, dodaje Raskrikavanje. Tako su zabeležili naslov u kome je Alo tvrdio da su „za Đilasa i Mariniku Srbi ubice“, pozivajući se na jedan tekst Danasa. U tom tekstu, međutim, nema ni Đilasa, ni Marinike Tepić, već se u njemu prenosi iskaz svedoka pred sudom u Hagu, koji je tvrdio da su srpske snage ubijale civile tokom rata na Kosovu. Alo je „opravdao“ naslovnu stranu sledećim rečima: „U listu Danas koji je pod kontrolom (…) Đilasa i njegove desne ruke Marinike Tepić, nastavljeno je predstavljanje Srba kao ubica, silovatelja i zločinaca“. Svi proglaseni za „negativce“ su „Providni“ ili „Perfidni“, „Neodgovorni“, „Nemoćni“, „Jadni“, „Potezi očajnika“, „Bruka“, „Kompleksaši“.

Ti su mediji došli do tolike publike, između ostalog i zahvaljujući državnoj propagandi koju šire, vučićevskoj, raznim manipulacijama, senzacionalizmom i slično. Praktično su zahvaljujući tom neprofesionalnom izveštavanju došli do tolike publike i dobijaju novac po tom osnovu, tako da su manipulacije, fejk njuzovi i slično u principu dobar biznis u Srbiji.

A taj dobar biznis, građane košta tačnog informisanja i prave slike stvarnosti.

Istraživanje portala Raskrikavanje otkrilo je i da su firme koje stoje iza ovih tabloida samo tokom prošle godine iz javnih budžeta dobile više od 800 000 evra. Dakle, delom su finansirane novcem građana Srbije.

Za istoriju besčašća:

Many probably think Belarus is the only European country openly supporting Putin's aggression against Ukraine. But this is not the case. Here are some front pages of totally or partly pro-government Serbian newspapers today:











benedykt benedykt 06:04 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

shmoo


Извини што се оволико смејем, схватам ја да је то код тебе нешто много болесно у твојој глави па си такав, али заиста се не могу суздржати.

Настави ти, молим те, не обазири се на моју непристојност.

Знаш какво бих још високоучено предавање од тебе волео да чујем?

Рецимо, откуд рускословенска редакција старословенског језика међ' Сербљима у 18. веку као један од књижевних језика пре Вука?


Smeješ se jedino svom tragikomičnom neznanju i neshvatanju nekih bukvalno najosnovnijih pojmova, tipa da je bilo bukvalno nemoguće na potpuno ispravan način reprodukovati narodni govor a kamoli sve njegove finese uz pomoć tog staroslovenskog pisma koga su sastavili Konstantin Filozof i Metodij Solunski. To je tako između ostalog i zato jer su oni bili najverovatnije Grci, u svakom slučaju na grčkom od malih nogu obrazovani, i što je onda sve to napravljeno na osnovu grčkog alfabeta sa sve nama potpuno stranim slovima ksi i psi između ostalog.

Grčki jezik na primer na potpuno drugačiji način rešava problem izgovaranja tog nekog glasa J, odnosno slovo γ u zavisnosti da li je napisano na početku, i da li je pri tome napisano ispred ε ili ι, odnosno u sredini reči se izgovara ili kao J ili kao G. Samim time je i to staroslovensko pismo bilo stvoreno onako kako bi neki Grk čuo i pokušao da napiše nešto od slovenskih jezika koji imaju potpuno drugačiju fonetiku. Na kraju krajeva i sam taj staroslovenski Ćirila i Metodija je bio najobičnija veštačka tvorevina koja je jedino u određenoj meri ali nikako i nikada u potpunosti zaista i odgovarala narodnom jeziku koji se pričao i menjao sa vremenom potpuno nezavisno od datog pisma.

Prema tome narod je pričao kako je već pričao i to sa staroslovenskim pismenima blage veze nema, odnosno narečja su nastajala ne zbog tog staroslovenskog jat, pa se kao fol podelili kako ga ko izgovara, već upravo naprotiv potpuno nezavisno od tog kao jat i njegovog izgovaranja. Ne menja se jezik zbog pisma, već se uvek i svugde pismo prilagođava datom jeziku i svim njegovim finesama. Sve u svemu ijekavica jeste original a ekavica nastaje što simplifikovanjem iste a što kao posledica uticaja romanofonog vlaškog tj autohtonog i neslovenskog stanovništva u etnogenezi Srba kao naroda.

Elem, javi se kada malo bolje proučiš problematiku, pošto tim znanje-imanje Kursadžije and the Paja i Jare nazovi humorom jedino pokazuješ, po ko zna već koji put, svoju sopstvenu prostotu. Eh da, mani me se tih vidi ovamo-vidi onamo varijanti u valjda očajničkom pokušaju da se zavučemo u tebi neku malo dražu stranputicu, tipa te priče oko ruskoslovenske redakcije...
literatesa literatesa 06:28 02.04.2023

Re: Nate... Na te

tesa, moja mama je spremala hurmasice sa puterom i procedjenim kiselim mlekom a unutra jezgra oraha.

E, nisi me pitala, kod mene ti je to 2 u 1, ne znam praviti turske kolače i ne volim ih, preslatki, šećer i brašno nisu moja čaša vode. I recepte naših kada pravim, jednom u dvije god, kao prije neki dan posne Rafaelo kuglice, smanjim kašike šećera nekad na pola, kao prije neki dan Rafaelo kuglice što su bile neslatke. :)

Zoja, imaš li ti familije, braće il sestara, onako me interesuje, diskrecija je tvoje pravo. :)

p.s. tražim u tel sliku za Tasu i ugledam huramšice (?) iz Decembra prošle god (?), jedino ako ih nisam sačuvala zato što su ovako fino sve iste veličine.

literatesa literatesa 06:32 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Рецимо, откуд рускословенска редакција старословенског језика међ' Сербљима у 18. веку као један од књижевних језика пре Вука?


Ali ovo u kombinaciji sa balama baš drži pažnju.

Taso, ne moze ti niko nista, jaci si od sudbine.

(tek patetični naslovi kad se usvinjiš, tebe Taso baš ljudski nije vaspitalo)
benedykt benedykt 07:33 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
Рецимо, откуд рускословенска редакција старословенског језика међ' Сербљима у 18. веку као један од књижевних језика пре Вука?


Ali ovo u kombinaciji sa balama baš drži pažnju.

Taso, ne moze ti niko nista, jaci si od sudbine.

(tek patetični naslovi kad se usvinjiš, tebe Taso baš ljudski nije vaspitalo)

Tasica sa dijagnozom budalica misli veselnik da se rasprave dobijaju sa što više glupavih smajlija, a la Kursadžije humora i pripadajućih ad hominem prostakluka upućenih sagovorniku. Sada bi on da se mi zavučemo u tu ruskoslovensku redakciju jer je napisao tj copy-paste prepisao nešto što očigledno ne razume, tipa refleksi staroslovenskog slova jata, i što ne može da mu da odgovor na pitanja oko tačnih razloga za nastanak ekavice i zašto ista iz nekog razloga postoji samo kod Srba iz Srbije i nigde drugde u ostatku štokavskog područja. Refleksirao valjda taj jat tako refleksirao, pa jedan deo naroda kaže mlijeko a drugi mleko, a niko u običnom narodu nije ni imao pojma da postoji to neko jat i kako se uopšte ono pa izgovara…
gedza.73 gedza.73 08:03 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Seti se, neko tebi vrlo blizak ti je to rekao a ti preneo ovde kao argument.

Nivo 'neko je ovde napisao da si lopov i prevarant'. Jedino šta sam pominjao oko Oluje je učešće ruske strane u naoružavanju i obuci Hrvata, odnosno ruski avioni koji su uz pomoć ruskih instruktora gađali izbeličku kolonu i ubijali Srbe. A taj argument je preneo neko tebi blizak, odnosno ruski ambasador koji je pre par godina podsetio kako hrvati treba njima da zahvale na nezavisnosti i pomoći uz koju su uspeli da 'obuzdaju Srbe'.

Pominjao sam i hapšenje izbelica od strane srpskih vlasti, predavanja srBskim patriJotama koji su ih prebijali i meltretirali a onda slali na front.

Zato što ti i tebi slični ovako uređujete državu i merite ko je a ko ne Srbin zato nam neki bližnji odlaze odavde da se ne vrate a unučići za deceniju neće znati ni za Srbiju ni za vas kurčeve rusofanatike.

Od poslednjeg popisa nas ima manje za nekih 600 000. Obrazovanje na nivou srednjeg veka i van svetskih tokova. Uzori kurve i kockari. Klinci diluju drogu. Penzioneri voze autobuse. Favele bez reda i plana i od pranja para na svakom ćošku. A ti samo ubrzavaj takav tempo i čekaj Putina da ti pravi decu (koja će da ginu za njega i njegove interese) i uređuje državu. Isti takvi su bili '45. isti devedesete i sad ponovo iste budale isto pričaju kao oni staljinisti. Nenormalni, fanatici i ludaci.
benedykt benedykt 08:08 02.04.2023

Re: Nate... Na te

srdjan.pajic
A ne vidim ni da su se obistinile najave da će Rusija ekonomski da propadne, da će Putina da svrgnu, ubiju, da će da budu veliki nemiri...

Da, u pravu si, to se nije desilo, još uvek, iako smo se tome nadali. Ali dobro, ima vremena. Koliko je Rusija ekonomski posrnula teško je reći, ali čim ovde neko oseća potrebu da šalje slike punih polica u samoposluzi, najverovatnije da nije dobro.

Pa sad, to bi bilo isto kao i očekivati da narod u Severnoj Koreji svrgne Kim Džong Una, odnosno da Rusi pre osamdeset godina skinu Staljina.
Ne znam da li si čuo ali ovo je na primer priča koja možda najbolje odslikava dokle je sve to otišlo u Rusiji. Elem, neki policajac iz Moskve pričao preko telefona sa nekim svojim prijateljem i tamo u privatnom razgovoru malčice lajao protivu vlasti i rata u Ukrajini. Njega prisluškivao neko od njegovih kolega koji ga odmah prijavi, pa je trenutno u zatvoru dok mu se sudi za onaj član vezan za iznošenje neistina o vojsci. Kao obrazloženje je dato da se onaj koji je prisluškivao taj razgovor našao emotivno pogođen onime što je čuo…!?!

Što se tiče ekonomskog stanja, najbolje je celu situaciju objasnio Oleg Deripaska pre nekoliko dana kada je rekao da u Rusiji za proteklih dvanaest godina nije bilo značajnijeg iole značajnijeg ekonomskog rasta niti se materijalno stanje stanovništva uopšte popravilo. Pa kaže, mi živimo od prodaje nafte i gasa kao istočnoafrički babuni jedva sastavljujući kraj sa krajem.
Nažalost onaj mučni narod tamo je prosto navikao da živi u bedi i nemaštini tako da ma koliko tamo bilo kako već bilo, narod će da sedi, ćuti, trpi i bulji u glupi televizor gde će da mu prodaju priču kako se Evropa smrzava bez ruskog gasa a u Engleskoj po restoranima već služe veverice iz parkova jer nema više šta da se jede…

shmoo shmoo 08:41 02.04.2023

Ево, ево, да симплификујем "расправу"

benedykt, literatesa


Па не, мислим стварно... 'Ај сад озбиљно.

Знам да није у реду да зајебавам људе који имају... Хм... Па рецимо то онако ублажено и увијено у обланде, одређених психичких и интелектуалних потешкоћа.

И знам да се то сматра великим грехом у нашој традицији, култури и вери, али ето проради то нешто у мени па неки пут не могу да се зауставим.

Надам се да ће ми бог опростити.

И ето макар...

Извините Лолек и Болек (још увек не знам ко је од вас двоје Лолек,а ко Болек).

Ево свечано обећавам пред свима да нећу више.








П.С. - Исто важи и за Емилију... Емила... Емилију... Ма није важно, важно је да исто то важи.

Као и за још неке ликове овде на Блогу Б92.

literatesa literatesa 08:47 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Tasica sa dijagnozom budalica misli veselnik da se rasprave dobijaju sa što više glupavih smajlija, a la Kursadžije humora i pripadajućih ad hominem prostakluka upućenih sagovorniku. Sada bi on da se mi zavučemo u tu ruskoslovensku redakciju jer je napisao tj copy-paste prepisao nešto što očigledno ne razume, tipa refleksi staroslovenskog slova jata, i što ne može da mu da odgovor na pitanja oko tačnih razloga za nastanak ekavice i zašto ista iz nekog razloga postoji samo kod Srba iz Srbije i nigde drugde u ostatku štokavskog područja. Refleksirao valjda taj jat tako refleksirao, pa jedan deo naroda kaže mlijeko a drugi mleko, a niko u običnom narodu nije ni imao pojma da postoji to neko jat i kako se uopšte ono pa izgovara…

Interesantna tema,


Pa dobro, ne vjerujem da Tasa ne zna ništa o tome, ali da se evo već 48 sati usvinjava bez prestanka i to je činjenica. Prvi je počeo i ne prestaje mazati govnima sve oko sebe. Nevjerovatno. A ja od svih ljudskih slabosti sekund živaca nemam kad se ne snosi odgovornost za svinjarije, sekund, oči mi zasuze.. Tasa se ponaša kao da sa svojom svinjom nema ništa, i da smo mi svi ometeni u razvoju,
ali taj problem imaju mnogi ovde,

i znaš čega se sjetim kad vidim svinje na djelu?, i traljava se nepismenost opravdava finim kućnim vaspitanjem?, sjetim se onih par sekundi Muamera Gadafija u prašini prije nego mu pucali u glavu, njegova zadnja misao je bila cijenim: kako sam došao do ove tačke?, a znaš kako?, nije od nje nigdje ni išao osim u svojoj glavi, i kraljevi su sa dvije noge na zemlji, u prašini, smrtni kao i podanici, pravljeni po istom ljudskom liku, i ovo nekolicina nabeđenih blogera, vidi Tase, on mučen misli da mu to što je nastavnik srpskog daje neki imunitet, bez obzira što ogadi srpski jezik kao meni što su ogadili EKV?, i posebno ovi što samo čitaju, ne zalaze, neće da se uprašnjave.. Virtuelnost grupe je u principu ni za spolovilo, a ovakvi kao Tasa kada otkače sa balkona, samo zamisliti kako je ograda labava, popusti šaraf, il npr oteža od govana i sruši se, na dole..


(ne Sadam, Gadafi)
literatesa literatesa 08:48 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Nego,

jutros u Beču,

(friško napisano, i da li je ovo z iza zareza tj jeste z ali čemu?, ima veze sa rusko-ukrajinskim ratom ili šta, srpska posla?, i kad sam kod z, poslije vidim da je ona moja Substack adresa neki poznat indijski film, akcioni:)



benedykt benedykt 08:51 02.04.2023

Re: Ево, ево, симплификујем "расправу"

shmoo
benedykt, literatesa



Па не, мислим стварно... 'Ај сад озбиљно.

Знам да није у реду да зајебавам људе који имају... Хм... Па рецимо то онако ублажено и увијено у обланде, одређених психичких и интелектуалних потешкоћа.

Mukice moja nikoga ti ne zajebavaš sem u svojoj sopstvenoj glupavoj i jako loše obrazovanoj glavici, odnosno samo pokazuješ da si najobičniji prostak i primitivac sa kojim je potpuno nemoguće voditi bilo kakvu smislenu a kamoli uljudnu raspravu. Ne slušaš sagovornika jer ga i ne razumeš na kraju krajeva, i onda sve to po običaju završi u pravedničkom besu, trupkanju nožicama i zaklinjanju da se zauvek odlazi, odnosno prostačkom a la Kursadžije humoru.
Gde ja pri tome tačno vidim iz tvojih glupavih komentara kada si i šta izguglavao, komentarima naknadno dodavao, odnosno frljao se tu kao sa onim refleksima slova jat a da ne razumeš šta tačno govoriš. Vajni moj nastavniče srpskog jezika, odnosno jadna deca koju takvi buzdovani kao ti nečemu podučavaju, a posle se kao silno vređaš kada ti se kaže ono oko podsmešljivog prezira.…
shmoo shmoo 09:01 02.04.2023

Latest News!!!

gedza.73

A ti samo ubrzavaj takav tempo i čekaj Putina da ti pravi decu



Геџо, ево да обрадујем све у Србији, а посебно тебе као и Пајића у истуреној испостави Србије у Колораду (или где му је већ та његова америчанска пумојебина).

Западни НАТО медији су управо јавили да је Путину отпала кита.

Тако да ће тај посао са прављењем деце у Србији ипак морати да преузме неко други.

(Можда да се искористе ови мигранти што пролазе кроз Србију на свом путу од Блиског и Средњег Истока ка Западној Европи?)

Не знам шта јављају Бенедиктови независни руски медији?

Мислим, поводом Путинове ките...





predatortz predatortz 09:17 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Rusi očigledno ni Bahmut ne mogu da zauzmu, a kamo li neki veći komad Ukrajine.


U Bahmutu Ukrajina, veoma glupo, igra na sve ili nista. Dovlače i gube sveže jedinice. Rusija gubi plaććenike, ološ ruskog društva.

Ne znam da li si ispratio, ali sam Zelenski je rekao da ako, a zapravo kad, izgube Bahmut moraju napraviti kompromis sa Rusijom.
Znam da tako ne izgleda, ali Rusi u Bahmutu trenutno dobijaju mnogo više od zauzimanja jednog grada.
Uništavaju najbolje ukrajinske jedinice, lome ofanzivni potencijal ukrajinske vojske, uništavaju moral.
Narod vidi da uz svu pomoć NATO ne mogu protiv Rusa.
NATO vuče idiotske poteze i sada Rusima ona priča o opasnostima iz vani nije više toliko nerealna, a uvek je bila realna.

Nezahvalno je prognozirati, ali ja očekujem sledeći razvoj:

Ukrajina će biti naterana da započne kontraofanzivu. Vojskom se odavno ne komanduje iz Kijeva.
Biće tu i početnih uspeha, pomeranja u dubinu onoga što sad drže Rusi. Prosto mora, takav je teren.
Ali će to potrošiti ukrajinsku vojsku. Prestaće da postoji.
Onda će Poljska, pod forom zaštite, uzeti zapad zemlje. Rusi će uzeti nove regije.
Ukrajina će prestati da postoji.
Mislim, ne zvanično, ali u realnosti hoće.

shmoo shmoo 09:36 02.04.2023

Re: Ево, ево, симплификујем "расправу"

benedykt, literatesa


Зар нисам довољно симплификовао?

Онако наставнички и педагошки за свакога па да и вас двоје можете да повежете појмове и да схватите.

(Подразумева се пре тога основна функционална писменост јер је ипак ово такав начин комуникације. Као нека врста онлајн наставе.)

Tasa se ponaša kao da sa svojom svinjom nema ništa, i da smo mi svi ometeni u razvoju



Не сви.

Само вас двоје.

И извинио сам вам се зато што нисам одмах уважио ту чињеницу.

Не знам шта још хоћете од мене?

Не умем симплификованије.

Због мог weltanschauung-a.





gedza.73 gedza.73 10:09 02.04.2023

Re: Latest News!!!

shmoo
Геџо, ево да обрадујем све у Србији, а посебно тебе као и Пајића у истуреној испостави Србије у Колораду (или где му је већ та његова америчанска пумојебина).

Западни НАТО медији су управо јавили да је Путину отпала кита.

A ja da obradujem sve klovnove u Srbiji da umesto Putinove kite koja je otpala uvek dupe mogu da poture Lukašenkovoj ili Kim Džongovoj. Incest je zabranjen


gedza.73 gedza.73 10:35 02.04.2023

Re: Nate... Na te

predatortz
U Bahmutu Ukrajina, veoma glupo, igra na sve ili nista. Dovlače i gube sveže jedinice.

Ne razumem se u vojne strategije ali od onih potkovica, kotlova i kazana ruska vojska izgubila čuvenu kolonu tenkova, izgubila aerodrom, Zmijsko ostvro, Herson, Liman, ni manje ni više nego komandni brod flote. I ta sila skoro devet meseci ako se ne varam ne uspeva da osvoji jedan grad. Za koji svako malo tvrde kako je u njihovim rukama.
Rusija gubi plaććenike, ološ ruskog društva.

Što je posebna tema. Po zakonu države Rusije tako nešto je izgleda strogo kažnjivo.
УК РФ Статья 359. Наемничество
1. Вербовка, обучение, финансирование или иное материальное обеспечение наемника, а равно его использование в вооруженном конфликте или военных действиях -наказываются лишением свободы на срок от двенадцати до восемнадцати лет с ограничением свободы на срок от одного года до двух лет либо без такового

3. Участие наемника в вооруженном конфликте или военных действиях (при отсутствии признаков преступления, предусмотренного частью третьей статьи 208 настоящего Кодекса) - наказывается лишением свободы на срок от семи до пятнадцати лет с ограничением свободы на срок до одного года либо без такового.

Наемником признается лицо, действующее в целях получения материального вознаграждения и не являющееся гражданином государства, участвующего в вооруженном конфликте или военных действиях, не проживающее постоянно на его территории

Predsednik države potpisuje amnestiju (materijalna nagrada) robijašima koji nemaju prebivalište na teritoriji na kojoj se vodi vojni sukob kršeći tako zakon svoje zemlje po kome je zaprećena kazna do 18 godina uključujući kriminalce (jedan od njih je danas slobodan građanin, odlikovan iako je malo pre početka sukoba žaračem tokom pljačke ubio vlasnika kuće) u privatnu vojsku.
gedza.73 gedza.73 10:36 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Ne znam da li si ispratio, ali sam Zelenski je rekao da ako, a zapravo kad, izgube Bahmut moraju napraviti kompromis sa Rusijom.

Jesam čuo tu izjavu. Kao i da navodno iza Bahmuta su napravljene nove odbrambene linije.
Onda će Poljska, pod forom zaštite, uzeti zapad zemlje. Rusi će uzeti nove regije.
Ukrajina će prestati da postoji.

Što bi značilo kako se istorija ponavlja. Našu prapostojbinu napadaju i komadaju zajedno Poljska i Moskva.
Mada po meni je izglednije kako će jedan deo ukrajinske teritorije pripasti Rusiji, drugi deo koji će usled ponašanja ruske vojske na terenu biti ekstremno radikalizovan prema Rusiji uključiće se u evropske tokove pošto već sad danonoćno uvode EU propise i zakone (kroz fondove izgradnja, preko administracije smanjivanje korupcije na prihvatljiv nivo što je bila zarazna bolest i pre rata jer su Ukrajinci videli kako se živi u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj a kako u Rusiji i Belorusiji).

Finska je u NATO paktu, Kina polako dobija centralnoazijske države bivšeg SSSR-a bogate energentima, Rusija gubi prilaz Evropi (nakon okončanja rata ona preko dela Ukrajine koji niti može niti ima čime da osvoji neće moći da pređe), Pridnestrovlje ostaje pusti san kao i priobalje Crnog mora.

Pirova pobeda kao i Zimski rat u Finskoj. Paralele sa dešavanjima nakon poraza od Japana ili nakon Afganistana mogu, mada ne mora da znači, odvesti nakon kraja rata na različite procese unutar same Rusije.

p.s.
Rusija je održala referendum na prostoru koji vojno nije držala. Još taj referendum moglo bi se reći niko na svetu nije priznao. Pa čak ni navodno najbliži saveznici.




gvozden1 gvozden1 11:03 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Nivo 'neko je ovde napisao da si lopov i prevarant'. Jedino šta sam pominjao oko Oluje je učešće ruske strane u naoružavanju i obuci Hrvata,

Kad ti već ne odgovara da se sam "setiš"
Šta si pisao da ti je sin, kojim si se hvalio da je drugosrbijanac, pričao o Hrvatima i njihovim odnosu prema tome?

Obrazovanje na nivou srednjeg veka


Pa što se nisi potrudio.
benedykt benedykt 11:05 02.04.2023

Re: Nate... Na te

predatortz

Ukrajina će biti naterana da započne kontraofanzivu. Vojskom se odavno ne komanduje iz Kijeva.
Biće tu i početnih uspeha, pomeranja u dubinu onoga što sad drže Rusi. Prosto mora, takav je teren.
Ali će to potrošiti ukrajinsku vojsku. Prestaće da postoji.
Onda će Poljska, pod forom zaštite, uzeti zapad zemlje. Rusi će uzeti nove regije.
Ukrajina će prestati da postoji.
Mislim, ne zvanično, ali u realnosti hoće.


Da zatefterimo i ovo, kao što smo zabeležili onu priču gazda Milančeta da se dolazi do Odese čim zaledi, odnosno onu Vcuckovu da kreće grandizona ruska ofanziva polovinom novembra, kao i one bisere našeg Tasice kada je krajem februara tvrdio da Rusija može do granice sa Poljskom za nedelju dana ali neće iz čistog principa.
Čisto da podsetim kada je ona teorija oko lomljenja kod Bahmuta u pitanju da je Berlin 1945. na primer branilo negde oko milion nemačkih vojnika i da se cela priča završila za manje od tri nedelje. Tako da se vraćamo na onu čuvenu od Mišel de Montanja… Kada nisu postigli što su hteli, pretvarali su se da žele ono što su uspeli da postignu…
gedza.73 gedza.73 11:09 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Šta si pisao da ti je sin, kojim si se hvalio da je drugosrbijanac

Za drugosrbijanca je bilo da razmišlja kao Maksa. kako idu dani sve više a čitao Maksu a slušao njega isto je. Š'a oćeš da bude prvorusijanac poput tebe?
pričao o Hrvatima i njihovim odnosu prema tome

To je ono što pričaju Hrvati. ne da se neko slaže sa tim stavom ili da odobrava progon.
Pa što se nisi potrudio.

Popričaj ti malo sa ljudima iz različitih oblasti. Bolje to nego da gledaš u srbometar u koji se razumeš kao Marica u kriv qrc.
benedykt benedykt 11:19 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa

Interesantna tema,


Pa dobro, ne vjerujem da Tasa ne zna ništa o tome, ali da se evo već 48 sati usvinjava bez prestanka i to je činjenica. Prvi je počeo i ne prestaje mazati govnima sve oko sebe. Nevjerovatno. A ja od svih ljudskih slabosti sekund živaca nemam kad se ne snosi odgovornost za svinjarije, sekund, oči mi zasuze.. Tasa se ponaša kao da sa svojom svinjom nema ništa, i da smo mi svi ometeni u razvoju,
ali taj problem imaju mnogi ovde,

Tema jeste i više nego interesantna ali je sagovornik nažalost neravnopravan, a i danas mu je dan za taj njegov znanje-imanje a la Kursadžije nazovi humor. Sutra će da plače, prekosutra će da besni a za tri dana će već ponovo da se oprašta sa svima nama. E onda će četvrti dan da kaže kako mu ne pada na pamet da bilo gde ide i ponovo će postaviti onu sada već čuvenu sliku sa hijenama, pa kao on se kao usamljeni lav bori protivu čopora tih nekih zlobnika i stranih plaćenika. Pri tome će ponovo po dvadeseti put održati kratku vakelu o besmislu samoga bloga i svemu ostalom iz datog repertoara.
Sve u svemu, kada čovek zamisli glupavo-paranoičnog putriJotu a njemu odmah Tasicina slika u glavi…
benedykt benedykt 11:38 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
Nego,

jutros u Beču,

(friško napisano, i da li je ovo z iza zareza tj jeste z ali čemu?, ima veze sa rusko-ukrajinskim ratom ili šta, srpska posla?, i kad sam kod z, poslije vidim da je ona moja Substack adresa neki poznat indijski film, akcioni:)

Jeste definitivno je z napisano iza Taške, samo mi nije baš jasna poenta pisanja istog. Koji tačno indijski akcioni film, odnosno da li je isti na hindiju ili na nekom od kanada, tamil, telugu tj malayalam varijanti. Kako da ti kažem, ali indijski filmovi su užasno širok pojam pa onda ako je malo stariji tu mora da se pojavljuje legendarni Amitabh Bachchan ili Ajay Devgn, a ako je noviji tu si ti razne opcije tipa onaj RRR koji je dobio i Oskara ove godine za originalnu Naatu Naatu pesmu, ili eventualno K.G.F. sa idolom mladih zvanim Yash, može biti Pushpa, odnosno nešto gde glumi Dhanush ili Biju Menon ako su južnjačke Tamil-Nadu tj Kerala varijante…
benedykt benedykt 11:50 02.04.2023

Re: Ево, ево, симплификујем "расправу"

shmoo


Не знам шта још хоћете од мене?

Не умем симплификованије.

Због мог weltanschauung-a.






Da nam na primer ispričaš po pedeseti put kako je bilo kada si ono jednom davno išao u Irak, odnosno je l’ to i tamo bio neki karneval i ludi provod u pitanju, ili su ipak u pitanju bili susreti nastavnika nesvrstanih zemalja. Nisi odavno, pa sam se uželeo…
shmoo shmoo 12:00 02.04.2023

Re: Ево, ево, симплификујем "расправу"

benedykt

Da nam na primer ispričaš...kako je bilo kada si ono jednom davno išao u Irak



И ти си био у Ираку?

И Кркар и ја исто.

Била лепа земља некада. Као и Југославија.

Права штета што су је ови твоји данашњи послодавци разјебали.

Исто као и Југославију.

shmoo shmoo 12:09 02.04.2023

Re: Latest News!!!

gedza.73
shmoo
Геџо, ево да обрадујем све у Србији, а посебно тебе као и Пајића у истуреној испостави Србије у Колораду (или где му је већ та његова америчанска пумојебина).

Западни НАТО медији су управо јавили да је Путину отпала кита.

A ja da obradujem sve klovnove u Srbiji da umesto Putinove kite koja je otpala uvek dupe mogu da poture Lukašenkovoj ili Kim Džongovoj. Incest je zabranjen





Погрешио си, брате Геџо.

Да си рекао Стаљин (или макар Хитлер или Тито), па да те разумем, али овај на билборду ти је Син Ђинпинг.

А да само знаш како ће тек да те кара у буљу брат Си у врло блиској будућности.

Има све да вичеш:"Још, још, још! Немој сад да стајеш, брате Си, молим те!"

И џабе ти је онда што си те своје краве и њиве тестаментом оставио британским фондовима који улажу у пољпривреду у Србији.






shmoo shmoo 12:47 02.04.2023

Re: Nate... Na te

benedykt

Tako da se vraćamo na onu čuvenu od Mišel de Montanja… Kada nisu postigli što su hteli, pretvarali su se da žele ono što su uspeli da postignu…



Неко ми рече да је тај Мишел де Монтењ из Вражогрнаца.

Је л' то истина?


Oleksiy Danilov: 12 steps of deoccupation of Crimea

2 April, 2023


Oleksiy Danilov, Secretary of the National Security and Defense Council, proposed an approximate plan for the de-occupation of Crimea. He wrote about it on his Facebook.

According to Danilov, his de-occupation plan contains specific steps and looks like this:

In addition to criminal prosecution for collaborationism and treason, a lustration mechanism of personal assessment is being developed, which, in particular, determines the level of responsibility and the degree of involvement of specific people, citizens of Ukraine, and residents of Crimea in supporting the occupying Russian administrations. This includes, in particular, restrictions on the right to participate in elections;

In relation to civil servants, judges, prosecutors, law enforcement officers and other categories of people who, as of 2014, were on the staff of Ukrainian authorities, in particular, the Ministry of Internal Affairs, the Security Service of Ukraine, the Ministry of Internal Affairs, and after February 2014 worked in Russian occupation structures, Ukrainian courts will determine, whether they are subject to criminal liability. If they are not eligible, they will be deprived of state pensions and will be prohibited from further employment in state bodies and local self-government bodies in Ukraine;

Russia or another formation that will claim legal succession ensures the unconditional and full extradition of all persons suspected of treason and other criminal offenses, both citizens of Ukraine and citizens of Russia, involved in war crimes (international crimes that do not have a statute of limitations – genocide, military and against humanity), committed on the territory of our state in general and Crimea in particular.

Propagandists – journalists, media workers, and various experts who contributed to the occupation, the militarization of child education, and inciting enmity against Ukraine by Ukrainians, Crimean Tatars, and other nationalities – are a group of special attention, whose crimes will be investigated by Ukrainian and, if necessary, international law enforcement structures. They will be deprived of freedom, titles, pensions, property, honor, and respect legally by a court verdict.

Citizens of the Russian Federation, who illegally came to live on the Crimean Peninsula after February 2014, must immediately leave the territory of Ukraine within the time limit set by law.

Deeds committed not according to Ukrainian legislation after February 2014, including real estate, are recognized as null and void – a law that has been in effect for 9 years. Ownership of property remains with citizens of Ukraine. If it is appropriated or nationalized, the property is returned to the owners by the occupiers.

The transport crossing in the city of Kerch of the Autonomous Republic of Crimea is being dismantled to ensure full freedom of navigation as part of the compensation program.

The complex program “Detoxification” is being implemented – neutralizing the consequences of the long-term effect of Russian propaganda on the public consciousness of a part of the peninsula’s population. In particular, using the experience of applying effective methods of the denazification of Germany in the 40s, including the participation of identified groups actively supporting the Russian occupation in public works for the reconstruction of destroyed Ukrainian cities, processes of exhumation and reburial of victims of Russian aggression (for persons found guilty of such crimes by a court ). Providing the widest possible access to information about the crimes of the Putin regime.

Creation of a documentary base of facts of Russian crimes against Ukrainian citizens who resisted the occupation. Restoring the rights of Ukrainian and Crimean Tatar activists.

Immediate release of all citizens of Ukraine, Crimean Tatars, and Ukrainians who have been persecuted by the Russian Federation on politically motivated grounds since 2014 with compensation for moral damages.

Danilov suggests renaming Sevastopol to “Object No. 6”. The Verkhovna Rada of Ukraine will later decide on the city’s new name. Perhaps he will be called Akhtiar;

The issue of the project and the location of the monument “Russian warship …” in Crimea will be brought up for public discussion. In order to save state funds, the pedestal of the monument to sunken ships in Sevastopol can be used.

According to Danilov, a detailed and legally verified program is being developed by the NSDC Apparatus of Ukraine with the involvement of a wide range of specialists and experts, which will be reflected in the new version of the Strategy for the Deoccupation of Crimea.


ЛИНК









literatesa literatesa 12:54 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Jeste definitivno je z napisano iza Taške, samo mi nije baš jasna poenta pisanja istog.

Ima crticu, rekla bih autorski potpis, i da je 311 dio.





Koji tačno indijski akcioni film, odnosno da li je isti na hindiju ili na nekom od kanada, tamil, telugu tj malayalam varijanti. Kako da ti kažem, ali indijski filmovi su užasno širok pojam pa onda ako je malo stariji tu mora da se pojavljuje legendarni Amitabh Bachchan ili Ajay Devgn, a ako je noviji tu si ti razne opcije tipa onaj RRR koji je dobio i Oskara ove godine za originalnu Naatu Naatu pesmu, ili eventualno K.G.F. sa idolom mladih zvanim Yash, može biti Pushpa, odnosno nešto gde glumi Dhanush ili Biju Menon ako su južnjačke Tamil-Nadu tj Kerala varijante…


Ozbiljan si? Kako da ti kažem, ozbiljan si? :))




benedykt benedykt 13:18 02.04.2023

Re: Latest News!!!

shmoo

Да си рекао Стаљин (или макар Хитлер или Тито), па да те разумем, али овај на билборду ти је Син Ђинпинг.

А да само знаш како ће тек да те кара у буљу брат Си у врло блиској будућности.

Има све да вичеш:"Још, још, још! Немој сад да стајеш, брате Си, молим те!"



A pa mudrom drugu Staljinu podigli spomenik nedavno u Putinovoj Rusiji, i to ni manje ni više već u dvorištu jedne škole, te se onda narod ponosno slika sa velikim Voždom i učiteljem…


Pa onda čitamo objašnjenje koje je oko toga dao direktor škole Maksim Jevtešin…
Josif Visarionovič je bio lokomotiva industrijalizacije zemlje, adekvatno ju je izveo iz Velikog otadžbinskog rata, obnovio nacionalnu ekonomiju u najkraćem mogućem roku. Sva ova dostignuća ne bi bila moguća bez planskog i sveobuhvatnog razvoja obrazovnog sistema u SSSR-u, kojem je podstrek dao Staljin.


A inače ta priča sa našim bratom Sijem me užasno podseća upravo na vremena kada je drug Staljin vladao u Sovjetiji a njegova ispostava za Jugoslaviju bio maršal Tita, pa onda bile parole… Amerika i Engleska biće zemlja proleterska, a Francuska i Kanada zemlja udruženog rada…
benedykt benedykt 13:26 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa


Koji tačno indijski akcioni film, odnosno da li je isti na hindiju ili na nekom od kanada, tamil, telugu tj malayalam varijanti. Kako da ti kažem, ali indijski filmovi su užasno širok pojam pa onda ako je malo stariji tu mora da se pojavljuje legendarni Amitabh Bachchan ili Ajay Devgn, a ako je noviji tu si ti razne opcije tipa onaj RRR koji je dobio i Oskara ove godine za originalnu Naatu Naatu pesmu, ili eventualno K.G.F. sa idolom mladih zvanim Yash, može biti Pushpa, odnosno nešto gde glumi Dhanush ili Biju Menon ako su južnjačke Tamil-Nadu tj Kerala varijante…


Ozbiljan si? Kako da ti kažem, ozbiljan si? :))


Šta sam ti rekao…!?! Samo je jedan Ajay Devgn, stara škola ali se i dalje drži. To je inače taj lik u sredini. By the way, zaista me boli tvoje nepoverenje, odnosno zar si i na trenutak sumnjala u moje poznavanje date problematike…
gvozden1 gvozden1 14:09 02.04.2023

Re: Nate... Na te


Za drugosrbijanca je bilo da razmišlja kao Maksa. Sa protokom vremena sve više a čitao Maksu a sluša njega isto je

Opet vađevina na Maksu :)

Mislim, jeste Maksa zvezda bloga, jeste i inteligentan čovek, al brate zna i da lupi, ipak vi probajte da mislite svojom, a ne Maksinom glavom.

Šta veliš, tako kaže i Maksa:)

Maksa da ti sina vaspitava:)

Sjajno ti je ovo, zaista razveseli čoveka.
Doduše, nisi tad Maksu pominjao.

To je ono što pričaju Hrvati


A onda Maksin mali kaže da su objektivni, a ti to prihvatiše i braniš.
Tako je bilo, pitaj Maksu.
Popričaj ti malo sa ljudima iz različitih oblasti


Kojih tačno?

Ljudi iz kojih oblasti su tvoje svakodnevno okruženje?
Dobro Maksa, a ko još?
gvozden1 gvozden1 14:25 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Kada nisu postigli što su hteli, pretvarali su se da žele ono što su uspeli da postignu…

Naravno.
To je azbuka ratovanja.

Ali to ni ne nagoveštava kakav će biti kraj, zar ne?

Recimo da je na početku Rusija verovala da je plan A, brza kapitulacija Ukrajine, moguć.

I pod uslovom da joj je to stvarno bio prvi plan, on je propao.

A šta su bili rezervni planovi, da li će oni uspeti ili će propasti?

Kako to možemo da znamo?

Ono što znamo je da je klovn (ako se njegova uopšte računa, i ako on išta zna o tome) govorio o strateškoj važnosti Bahmuta, i znamo još sa je Prigožin u vreme značajnog ruskog napredovanja u Bahmut, govorio o martu i aprilu kao mesecima kad je realno da Bahmutu padne.
Mart je prošao, april nije.

I mene je to iznenadilo, činilo mi se kao dug period, ali šta ako je bio u pravu?
predatortz predatortz 14:30 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Ne razumem se u vojne strategije ali od onih potkovica, kotlova i kazana ruska vojska izgubila čuvenu kolonu tenkova, izgubila aerodrom, Zmijsko ostvro, Herson, Liman, ni manje ni više nego komandni brod flote. I ta sila skoro devet meseci ako se ne varam ne uspeva da osvoji jedan grad. Za koji svako malo tvrde kako je u njihovim rukama.



Ne razumeš se, Gedžo.
Izgubila, jer se u ratu sve to gubi.
Postoji nešto što se zove lažni napadi, gde simuliraš da si žestoko krenuo da nešto uzmeš, vežeš najbolje neprijateljske jedinice za tu teritoriju, dok će se stvarni ciljevi pokazati negde drugde.
To se, čini mi se, desilo sa Kijevom i Harkovon.
Dok se na jugu pojavila jedna dobro uvezana celina, u front dug preko 900 kilometara.

Bahmut?
Tamo se tope najbolje ukrajinske jedinice i ruski plaćenici. Onaj kuvar neće preživeti rat, naročito ne posle otvorenog pokazivanja političkih ambicija. Neće preživeti ni većina njegove plaćeničke vojske.
Ali će ta plaćenička vojska da proguta, i već guta, najbolje ukrajinske brigade.

Skoro je negde jedan ukrajinski vojnik opisao taktiku:

Ovi pošalju desetak, verovatno drogiranih, plaćenika koji idu direktno na cev.
Ukrajinci ih pobiju, a onda se na tu jedinicu sruči i sa neba i sa zemlje! I 70% jedinice bude izbačeno iz stroja.
Onda to područje popuni jedinica iz rezerve, koja brzo doživi istu sudbinu. A rezerve nisu beskonačne.
Ruski vojnici, oni regularni su tu, prilično neizloženi dejstvu.
Čekaju!

Evo i pikanterija.
Rusi su krenuli sa masovnim dovođenjem i remontima T55. Tenka koji pripada davnoj prošlosti. Zaboravljenoj, takoreći. To su oni tenkovi zbog kojih se kod nas vode nadjebavanja istopili u Smederevu, nisu istopili. I mnogi će se smejati, reći puko Putin, nema tenkova, gotov je...
Govna, potpuno neupotrebljiva u savremenim ratovima.

Osim u jednoj situaciji.

T55 u strukturi oklopa ima jaku zsštitu od radioaktivnog zračenja. I pogodi šta još?
Nema nikakvu elektroniku! Čista, stoprocentna mehanika! I radio veza je lampaška.

Dakle, jedini tenk koji može funkcionisati na terenu na kom je korišćeno frontovsko nuklearno oružje. Ono od kilotona, 2 kilotona, pet, deset...

Čiju ćemo primenu, ubeđen sam, gledati uskoro.
Ako Ukrajinci krenu u jaku kontraofanzivu, na sve ili ništa, rešenje je u taktičkom, frontovskom nuklearnom oružju.
gedza.73 gedza.73 15:05 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
A onda Maksin mali kaže da su objektivni, a ti to prihvatiše i braniš.

Nije maksin nwego moj. Bar se nadam. osim toga ono što mi je sin prepričao dosta objektivno gledaju na građanski rat. Niko nije pominjao Oluju.

Kojih tačno?
Ljudi iz kojih oblasti su tvoje svakodnevno okruženje?


Evo ti samo jedan primer. Znaš li slučajno vlasnika Ommas-a? Da li si mu ikada bio u fabrici? Eto znam dobar deo tog sektora (koji nije moja oblast) od Hermesa preko njega do Spedo. Znam šta pričaju ljudi koji su uključeni u tu oblast ovde. I znam razliku.
Ti se ponašaš kao matori deda kome je imanje u rasulu a on se svađa sa celim selom jer mu je neko odsekao drvo na međi u sred vrzine. Još im prebrojavaš krvna zrnca. Iako za deceniju takva imanja zbog takvih ljudi neće imati ko da obrađuje. Daj Bože samo da ima pametnih i upornih pa da ih takve zadribande poput tebe i šešeljovića (koji su decu na sigurno sklonili) ne povuku ponovo nazad u blato.




gedza.73 gedza.73 15:14 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Ne razumeš se, Gedžo

Kažem kako je vrlo moguće. Mada prateći diskusije od pre godinu dana i sva ona objašnjenja kako Rusija kreće sa neprofesionalnim snagama i lošim valjda genetskim materijalom koji se isplati žrtvovati pa pojašnjenjima kako Rusiji ne treba nikakva mobilzacija jer se već dugo priprema za rat, kako prelazi Dnjepar za kratko vreme ulazi u Kijev ipak imam malu dozu rezerve.
Bile su tvrdnje kako niko ne sme da pipne Krim pa posle napada i dizanja mosta u vazduh je išlo 'aj sad još jednom ako smete'. Na kraju im zapalili zgradu FSB-a u Rostovu. mada me ne bi čudilo da zvanična ruska propaganda tvrdi kako je opeka od koje je zgrada ozidana samozapaljiva.
Postoji nešto što se zove lažni napadi, gde simuliraš da si žestoko krenuo da nešto uzmeš, vežeš najbolje neprijateljske jedinice za tu teritoriju, dok će se stvarni ciljevi pokazati negde drugde.

I to je vrlo moguće. Ako im je varka telom bila da žrtvuju onu više desetina kilometara kolonu borbenih vozila zarad osvajanja teritorije na kojoj su držali referendum tek u septembru nešto im nije uspela.
Evo i pikanterija.

Video sam kako je to nova teza.
Čiju ćemo primenu, ubeđen sam, gledati uskoro.

kao laik sam ubeđen da od ta posla nema ništa.
Ako Ukrajinci krenu u jaku kontraofanzivu, na sve ili ništa, rešenje je u taktičkom, frontovskom nuklearnom oružju.

jebeš takvu državu koju je Putin spremio za rat a ne uspeva da oslobodi navodno svoju teritoriju sa svojim stanovništvom.
Ovi pošalju desetak, verovatno drogiranih, plaćenika koji idu direktno na cev.
Ukrajinci ih pobiju, a onda se na tu jedinicu sruči i sa neba i sa zemlje! I 70% jedinice bude izbačeno iz stroja.
Onda to područje popuni jedinica iz rezerve, koja brzo doživi istu sudbinu. A rezerve nisu beskonačne.
Ruski vojnici, oni regularni su tu, prilično neizloženi dejstvu.
Čekaju!

Ako je stvarno ovo ruska taktika mi od njih treba da bežimo što je dalje moguće. Ili da pošaljemo ove naše što navijaju za Putina.
literatesa literatesa 15:16 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Postoji nešto što se zove lažni napadi, gde simuliraš da si žestoko krenuo da nešto uzmeš, vežeš najbolje neprijateljske jedinice za tu teritoriju, dok će se stvarni ciljevi pokazati negde drugde.
To se, čini mi se, desilo sa Kijevom i Harkovon.
Dok se na jugu pojavila jedna dobro uvezana celina, u front dug preko 900 kilometara.

Od prve ideje da Rusi žrtvuju svoju vojsku za ukrajinske civile nakon godinu dana rata i nepoznato velikog broja poginulih, poginulih okrutno i bizarno, stigli ste do fantomske strategije ratovanja: dosadašnji neuspjesi bili su pametna taktika?,

pametna taktika podrazumjeva poraz osvojenih kota A i B da bi se okupirala 1345 km dalje kota C koja je odlučna u osvajanju kote D za koju se još ne zna gdje je..

U čemu je štos šibicarenja na mapi tuđeg rata u tuđoj kući?


Na kolikoj oni površini ratuju, vidim da se spominju tenkovi kao da su supersonični avioni pa će kroz ukrajinske stepe i tundre preći dok si okom trepnuo il kliknuo mišom na blogu? I koliko je ljudi poginulo do sada, postoji li približan podatak, da li je moguće da su debilni toliko i jedni i drugi, narod im gine, poginule kriju?
gedza.73 gedza.73 15:18 02.04.2023

Re: Latest News!!!

shmoo
А да само знаш како ће тек да те кара у буљу брат Си у врло блиској будућности.
Има све да вичеш:"Још, још, још! Немој сад да стајеш, брате Си, молим те!"

Taso imate li vi neke obavezne psihološke testove kako bi mogli da predajete deci?
Ne kažem da ih ti ne bi prošao nego onako pitam.

literatesa literatesa 15:19 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Šta sam ti rekao…!?! Samo je jedan Ajay Devgn, stara škola ali se i dalje drži. To je inače taj lik u sredini. By the way, zaista me boli tvoje nepoverenje, odnosno zar si i na trenutak sumnjala u moje poznavanje date problematike…

Ma moja reakcija je bila zato što ne mogu zapamtiti ni jedno njihovo ime i prezime, nisam ni primjetila da je to taj glumac, nemoguće da znaš? Nmgće. :)

Tezz je navodno muško indijsko ime. I tačno ću sledeće sedmice napraviti novi Substack, kopkalo me otkad sam otkrila, proklet čovjek, ukucam na Google da provjerim, al sad već ne mogu preko toga preći.. Ne mogu se praviti da ne vidim.
benedykt benedykt 15:24 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1

Kako to možemo da znamo?

Ono što znamo je da je klovn (ako se njegova uopšte računa, i ako on išta zna o tome) govorio o strateškoj važnosti Bahmuta, i znamo još sa je Prigožin u vreme značajnog ruskog napredovanja u Bahmut, govorio o martu i aprilu kao mesecima kad je realno da Bahmutu padne.
Mart je prošao, april nije.

I mene je to iznenadilo, činilo mi se kao dug period, ali šta ako je bio u pravu?

Bahmut je onako realno u vojnom smislu ne baš toliko bitan kao što se trenutno čini, odnosno pretežno se tu radi o očajničkoj potrebi jedne strane tj Rusije da konačno ostvari neku bilo kakvu pobedu, odnosno one druge tj Ukrajine da to ovima tvrdoglavo po bilo koju cenu ne dozvoli.
Inače eno ti i dalje na primer komentara gazda Milančeta još u vremenu kada se lomilo oko Hersona tj negde u oktobru mesecu sa sve gromopucatelnim, i odnekle pokupljenim prognozama kako Bahmut samo što nije osvojen. Od tada prođe pola godine dana, i dalje je situacija niti tamo niti ovamo sa time da tu realno Rusija troši gomilu toga kao strana koja napada. Ok, što Predator reče to su tamo neki zatvorenici iz Vagnera pretežno ali se gine za sve pare, pa su se ruski gubici po nekim procenama popeli na hiljadu dve nedeljno u nekom periodu kraj februara početak marta.
Došlo je inače do toga da se već pojavljuju slike kako T-54s i T-55s tenkovi idu na nekom vozu pravac na front u Ukrajinu, odnosno da Medvedev čita Staljinova pisma predstavnicima vojne industrije tj opominje ih šta sve može da im se desi ako ne ispune neki zacrtani plan isporuke naoružanja i vojne opreme.

Iz neke moje kao perspektive ne izgleda preterano dobro po Rusiju, ali kao hajde da sačekamo i da uostalom vidimo na šta će ovo sve da izađe na kraju…
gvozden1 gvozden1 15:46 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Bahmut je onako realno u vojnom smislu ne baš toliko bitan kao što se trenutno čini

Vrlo sličan način rezonovanja onome koji zameraš Rusima.
Ako ga odbranimo, to je velika pobeda, odbranjen vitalni grad, ako ne uspemo, pa i nije nešto bitan.

Zato je bolje kloniti se procena vojnostrateške važnosti nekog mesta, za tu procenu su neophodni mnogo detaljniji pokazatelji, i posebno pokazatelji koje mi ne možemo znati kao što je cena odbrane, osvajanja, planovi, taktičke zamisli...
To, ipak, niko ovde ne zna.

Ono što znamo je da ga Ukrajinci po mnogo visoku cenu brane, to može da znači ili stvarnu važnost grada, ili naivnost i sujetu komande koji Rusi koriste u smislu o kom Predator govori.

Kažeš
li su se ruski gubici po nekim procenama popeli na hiljadu dve nedeljno


Šta kažu izvori o ukrajinskim gubicima?

Vidiš, po automatizmu prikazuješ slabu stranu Rusa, a ukrajinsku jednostavno ne pominješ.

U redu jer biti pristrasan, u ratu je to čest slučaj, ali mora razum da nadvlada i kaže, ja sam pristrasan, znači nisam objektivan.

A šta je ko pričao pre godinu dana, ajd pusti to Gedži.
gvozden1 gvozden1 15:49 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Znaš li slučajno vlasnika Ommas-a?

Ti doteraš kamion na rampu za istovar, kad eto ti vlasnika kompanije da prodiskutuje s tobom o filozofiji i politici?

Tako je to, uglavnom:)

I Maksa će da potvrdi.
gedza.73 gedza.73 15:55 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Ti doteraš kamion na rampu za istovar, kad eto ti vlasnika kompanije da prodiskutuje s tobom o filozofiji i politici?

Znaš šta je zajebano? Fabrika mu odavno ne radi a do njegovog restorana kamionom ne možeš jer bi prikolica upala u kanal za navodnjavanje (znaš čemu to služi?) zbog oštrog ugla sa glavnog puta.

On ti je inače pravio


gedza.73 gedza.73 15:58 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
A šta je ko pričao pre godinu dana, ajd pusti to Gedži.

Što meni? Ti si kompleksan (zamalo da napišem kompleksaš) pa se odlično razumeš u geostrategiju
gvozden1
12.03.2022
-Rusija je ispravno procenila da NATO neće smeti da se umeša i da će ovo ostati lokalni rat između Rusije i Ukrajine, sa dosta izvesnim pobednikom
To je ono što do sad znamo, to je istina o nije hvaljenje Putina, nego je samo konstatovanje stanja, a vas navijače što to stanje boli, neka vas boli.

benedykt benedykt 15:59 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
Šta sam ti rekao…!?! Samo je jedan Ajay Devgn, stara škola ali se i dalje drži. To je inače taj lik u sredini. By the way, zaista me boli tvoje nepoverenje, odnosno zar si i na trenutak sumnjala u moje poznavanje date problematike…

Ma moja reakcija je bila zato što ne mogu zapamtiti ni jedno njihovo ime i prezime, nisam ni primjetila da je to taj glumac, nemoguće da znaš? Nmgće. :)

Tezz je navodno muško indijsko ime. I tačno ću sledeće sedmice napraviti novi Substack, kopkalo me otkad sam otkrila, proklet čovjek, ukucam na Google da provjerim, al sad već ne mogu preko toga preći.. Ne mogu se praviti da ne vidim.

A pa nemoj tako, Ajay Devgn ti je nešto kao indijski Brad Pitt tj Indijke se onako masovno lože na njega i to za sve pare. Pogledaj npr njegov film Drishyam, trebalo bi da ga imaš na Netflixu. Ok, u pitanju je hindi rimejk suludo uspešnog indijska južna pruga tj Kerala-malayalam hita ali je film onako realno dobar, plus praktično glavnu žensku ulogu igra čuvena glumica znana kao Tabu…
benedykt benedykt 16:07 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1


Šta kažu izvori o ukrajinskim gubicima?

Vidiš, po automatizmu prikazuješ slabu stranu Rusa, a ukrajinsku jednostavno ne pominješ.

Prosto pratim ruske medije koji su fokusirani na Rusiju i sve ono što je vezano za nju tj nikakav to nije automatizam barem ne onaj kakvim se tebi priviđa. Evo prođe godinu dana i zaista nisam pimetio bukvalno niti jednu jedinu lošu procenu ili bilo šta slično tome, odnosno dosta realno se prikazuje situacija oko rata u Ukrajini. Postoje informacije iz prve ruke bukvalno šta i kako jeste, sa time da se najčešće dešava da se iste sakrivaju u državnim ruskim medijima odnosno cela priča priča predstavlja potpuno drugačije od realnosti. Mislim, stepen laganja državnih medija u Rusiji je dosegao skoro pa nepojmljive granice a nažalost dosta toga se samo copy-paste prevodi na srpski i onda ulazi u naš medijski prostor pa ljudi veruju u neke nerealne i netačne stvari…
gvozden1 gvozden1 16:08 02.04.2023

Re: Nate... Na te

12.03.2022
-Rusija je ispravno procenila da NATO neće smeti da se umeša i da će ovo ostati lokalni rat između Rusije i Ukrajine, sa dosta izvesnim pobednikom
To je ono što do sad znamo, to je istina o nije hvaljenje Putina, nego je samo konstatovanje stanja, a vas navijače što to stanje boli, neka vas boli.

E baš ti hvala za ovo.
Od reči do reči bih i sad ponovio.

A i drago mi je što si tražio šta sam pisao pre godinu dana:))


Ili ti misliš da će Ukrajina da pobedi? :)
gvozden1 gvozden1 16:10 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Mislim, stepen laganja državnih medija u Rusiji je dosegao skoro pa nepojmljive granice a

Za razliku od?
Ajd budimo ozbiljni.

Naravno da se laže na sve strane.
gvozden1 gvozden1 16:11 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Fabrika mu odavno ne radi a do njegovog restorana kamionom ne možeš

Pa zbog toga on traži šofersku struku za intelektualne razgovore?
gedza.73 gedza.73 16:23 02.04.2023

Re: Nate... Na te


Od reči do reči bih i sad ponovio.

Dakle NATO nije smeo da se umeša? Ok.
A i drago mi je što si tražio šta sam pisao pre godinu dana:))

Nisam samo tebe nego preleteo preko komentara. Tvoji 'najbolji' komentari su posle ovog gore o izvesnoj pobedi bili sladostrasne izjave u kategoriji 'mora baci nuklearku, nije Putin kriv, nagnali ga'. Jes da nema logike ali bože moj.
K'o u filmu o ludacima kad doktor pita Ben Kingslija zašto ne leči pacijenta od njegove deluzije u kojoj zamišlja da je konj na šta mu on odgovara
- A zašto? Da bih napravio nesrećnog čoveka od srečnog konja?

Samo ti Gvozdene uživaj u svojoj sreći.
gedza.73 gedza.73 16:37 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Pa zbog toga on traži šofersku struku za intelektualne razgovore?

Vickasto. Aj što je on teo da priča sa šoferom nego i vlasnik firme (tri sina ima) čiji je otac radio u Lombardiniju a on sad pravi mašine za tvoju branšu o kojoj mnogi mogu da sanjaju da im nije subvencija. Inače drži dobar deo tržišta u Francuskoj i Novom Zelandu. Možeš da ideš na metar iza mašine a da ti ni jedna kapljica ne padne na lice zbog odličnog usmerevanja a brzina polivanja je 12 km na čas. Ima nekih pet hektara pod breskvama a fabriku je proširio uz kredit iza koga je stajala država uz skoro nepostojeću kamatu. Sinovi su mu mašinci i odradili su jednu mašinu koju su već ljudi naručili pre nego što je proizvedena.

Mogu i o pokojnom Grasiju čija je fabrika Golden Lady u Valjevu. Oš listu? Ima još dosta u nekoliko sektora. A što ti misliš kako ćeš me poniziti stalnim prozivkama o šoferima silno grešiš. To je zanat kao i svaki drugi i retko ko od svih ovih koje sam nabrojao i koje bih mogao da ti nabrojim bi se obratili sa nipodaštavanjam. A ovi kontakti su svi van šoferaja.

gvozden1 gvozden1 16:40 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Dakle NATO nije smeo da se umeša? Ok.

A jel se umašao?
Svaki dan čitam kako govore da neće da se mešaju, da neće da ulaze u rat sa Rusijom, mora da ni oni ne znaju da su se umešali.

Ne smeju bre da uđu u rat sa Rusijom, prihvati tu za tebe bolnu istinu, prejaka je Rusija da bi se drznuli, znaju oni to.
Zato tutkaju klovna da on ratuje sa Rusijom, jer oni ne smeju, znaju šta bi ih snašlo.
A i rekao im je Putin još na početku.


Nisam samo tebe nego preleteo preko komentara.

Znam, vidim :)

Koliko napaljena treba da budeš da bi listao blog od pre godinu dana, nebili našao nešto.
A i kad nađeš, nađeš ono što se i sad može ponoviti.

Kad vidim koliko si puko, shvatim da je vredelo pisati sve ovo.
gvozden1 gvozden1 16:42 02.04.2023

Re: Nate... Na te

Mogu i o pokojnom Grasiju

E to ti ne verujem.
Tek kad staviš sliku s njim, onda možemo da pričamo.
A prvo cipele.
Biblioteku si stavio, sad cipele pa toga, ko god da je.
literatesa literatesa 16:47 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

glavnu žensku ulogu igra čuvena glumica znana kao Tabu…

Ne pomaže. :)
literatesa literatesa 16:49 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Gedžo, šta je to u stvari bilo, nikako da te pitam, radio si neko vrijeme u život kao šofer, i oni te sa tim diskredituju?
gedza.73 gedza.73 16:50 02.04.2023

Re: Nate... Na te

E to ti ne verujem.

Ne moraš. Pitaj njegovog sestrića.
Ne smeju bre da uđu u rat sa Rusijom, prihvati tu za tebe bolnu istinu, prejaka je Rusija da bi se drznuli, znaju oni to.

jes, jes, tako je
A i rekao im je Putin još na početku

I za to si u pravu. Putin strogo zapretio kako će odgovoriti za svako mešanje u sukob. Na Himarse još žmuri.
gedza.73 gedza.73 16:54 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
Gedžo, šta je to u stvari bilo, nikako da te pitam, radio si neko vrijeme u život kao šofer, i oni te sa tim diskredituju?

Jesam neki kraći period. Jedno iskustvo više (od kategorija jedino nemam za prevoz putnika). Što kaže Makedonac u vicu na pitanje šta zna da radi
- Znaem si da kopam
- Da li znate još nešto?
- Ama znaem si i da ne kopam.

Meni zanimanja i zanati nisu za diskreditaciju ali ima ljudi koji zbog nekih svojih kompleksa misle drugačije. Što dosta govori o njima.
literatesa literatesa 17:01 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Meni zanimanja i zanati nisu za diskreditaciju

Ne znam šta bih rekla. Gledam i sve mislim nije ono što vidim,

nemoguće da čovjek kaže nešto, drugi odgovore: ali ti si parkirao kamion na parking.

Svašta.
benedykt benedykt 17:06 02.04.2023

Re: Nate... Na te

gvozden1
Mislim, stepen laganja državnih medija u Rusiji je dosegao skoro pa nepojmljive granice a

Za razliku od?
Ajd budimo ozbiljni.

Naravno da se laže na sve strane.

Za razliku od bukvalno svih ostalih ali bez zezanja i preterivanja. Mislim, lažu i spinuju Ukrajinci kao i mediji na Zapadu ali u Rusiji je to bukvalno dostiglo nekakve fantazmagorične razmere. Evo da ponovim još jednom YouĆubet sa isečkom iz emisije bukvalno broja dva ruske propagande tj Olge Skabajeve koja zajedno sa svojim mužem Jevgenijem Popovim ima tu emisiju 60 минут na državnom kanalu Россия-1. Dakle pre nekoliko nedelja je ona mrtva hladna u svojoj emisiji rekla kako u Engleskoj gladuju i kako su u nekim restoranima rešili da služe veverice nahvatane po parkovima…



Tako da prosto prati šta ko zaista priča, jer ovakav stepen brutalnog laganja skoro nije viđen bilo gde na svetu…
gvozden1 gvozden1 17:16 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...


Meni zanimanja i zanati nisu za diskreditaciju

Osim seljaka.
Za njih kažeš, "oni hoće da bistre politiku, a prijavu ne umeju da urade"

Ili da ti citiram ponovo precizno šta si rekao?

Ti si se našao nekoga da diskriminišeš!

Samo da te potsetim gde ti spadaš.

A svakim komentarom se sam tu, na dno, svrstavaš.
Jer, šta sad zapravo govoriš.
Govoriš, ja poznajem vlasnika, ovoga ili onoga, kao da je to nešto bitno koga ti poznaješ.

Ti zameraš Srbima na niskim stepenu obrazovanja.
Samo te pitam za tvoj stepen.

Ti si se našao.
gedza.73 gedza.73 17:17 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Za njih kažeš, "oni hoće da bistre politiku, a prijavu ne umeju da urade"

Mislio sam na tebe i Milisava. Dakle ne na seljake pošto znam mnogo ljudi (starijih) pa i žena koji su registraciju sami odradili.
Govoriš, ja poznajem vlasnika, ovoga ili onoga, kao da je to nešto bitno koga ti poznaješ.

na osnovu tog iskustva i iskustva sa ljudima ovde (postavio si pitanje, dobio odgovor pa sad cmizdriš) stojim iza tvrdnje da nam je obrazovanje katastrofalno i da nije dece koja grebu (od kojih će dobar deo prvom prilikom da zbriše odavde) tek bi bilo poražavajuće. A ti Danilo Ž. Markoviću slobodno tvrdi da nije tako.
gvozden1 gvozden1 17:26 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Mislio sam na tebe i Milisava

Aha, znači mora citat?
Ok, tu je
,
taj narativ se primio međ narodom a sad se kuka kako je komplikovana registracija. Znaju da reše svecku situaciju, bistre komplikovanu geostrategiju i razumu se u svaki jebeni projektil a nesposobni da odrade prostoproširenu registraciju
.

Narativ se primio među narodom, ili među nama dvojicom, narod kuka, ili mi kukamo, šta piše?

Narod nepismen, narod hoće da bistri politiku, a neće to da prepusti šoferima, sram bilo naroda.
benedykt benedykt 17:31 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
glavnu žensku ulogu igra čuvena glumica znana kao Tabu…

Ne pomaže. :)

Jeste, Tabu tu negde iz te iste generacije kao i Ajay Devgn, mislim da se čak i znaju privatno još tamo iz klinačkih dana. Igrala zajedno sa pokojnim Irrfan Khanom (kakav je to samo dobar glumac bio) ili ti ga samo Irrfanom u The Namesake Mire Nair. Nedavno u Netflix seriji A Suitable Boy, napravljenoj inače po istoimenom romanu Vikram Setha, glumila kao Saeeda Bai ”pevajući” (glas inače dala poznata pevačica sufi muzike Kavita Seth) gazale čuvenog indijskog pesnika Ghaliba…



Seriju takođe režirala Mira Nair, poznata po Salaam Bombay! odnosno filmu Monsoon Wedding za koga je dobila Zlatnog lava u Veneciji pre par decenija…
gedza.73 gedza.73 17:35 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Narativ se primio među narodom, ili među nama dvojicom, narod kuka, ili mi kukamo, šta piše?

Pa nisam baš 'teo da budem eksplicitan ali mi je ipak drago da smo rešili dilemu. Mislim na vas dvojicu. Niko drugi nije na blogu kukao oko registracije a da je bio upućen u sitna ruska crevca.
Ako treba ponoviću pošto možda nisi razumeo. Mnogo ljudi, starijih od vas dvojice, se registrovalo. Pa i poneka žena ne baš vična 'elektronici'. A za Ruse im baš puca prsluk.

kao dodatak sam objasnio kako procedure nisu svuda komlikovane i da države pokušavaju u nekoj meri i pod pritiskom poljoprivrednika te procedure da pojednostave. Sad možeš i dalje o ruskoj pobedi pa ćeš se registruješ pod nekim Lukašenkom. Samo što od ta posla nema ništa. Isto su tako komunjare devedesetih pokušavali da objasne ljudima koji u hteli nešto da urade u svojoj oblasti kako sve te novotarije sa divljeg Zapada oće unište našu pravosl... komunističku dušu.

Ovde silazim iz tvog voza sa proPutinovim srbometrom.
gvozden1 gvozden1 17:47 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Pa nisam baš 'teo da budem eksplicitan

:)
Rekoh ja, iz komentara u komentar pokazuješ gde spadaš.
. Niko drugi nije na blogu kukao oko registracije

A da nađeš gde sam ja kukao kako ne mogu da se registrujem?

Mnogo bi to bilo za tebe.

Vidi, šoferu, to sam naravno, uradio bez ikakvih problema, ali sam, takođe naravno, primetio da je za mnoge moje komšije to ozbiljan problem.

E sad, neko sa dna, poput tebe, može to da koristi kako bi sebe istakao iznad ostalih, a ima i onih koji ne razmišljaju tako, nego problem sagledavaju realno.

Jedan od takvih je Vrabac, programer, (ili se možda ni on ne bi snašao za razliku od šofera?) koji je odmah ukapirao problem, ali nije pljuckao na seljake kao ti, nego na državu što je napravila problem.


A ti se sad, šoferu, vadi kako znaš, naravno ližući ono što si ispljuvao, i pazi sledeći put.

Najbolje ti je da pitaš Maksu šta da napišeš.
maksa83 maksa83 17:51 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Najbolje ti je da pitaš Maksu šta da napišeš.

Ne mogu da pomognem oko "šta" ali mogu oko "kako".

Gedžo šta god da napišeš vidi da ne bude na šumadijskom, to mu je strani jezik.
gedza.73 gedza.73 17:53 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

nego na državu što je napravila problem.

Moram još ovo pitanje. Što na državu? Odakle došla ta država? Mislim da je država odlična, potpuno podržavam državu Srbiju u svim oblastima i smatram kako treba da se odupremo svim pritiscima. Šta mi ima da budemo kao poljski voćari ili ne daj bože italijanski vinogradari?
primetio da je za mnoge moje komšije to ozbiljan problem.

Eto ja primetio za moje Šumadince da baš i nije. Ali to što oćemo to i dobijamo na kraju krajeva.
gvozden1 gvozden1 17:54 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

maksa83
Najbolje ti je da pitaš Maksu šta da napišeš.

Ne mogu da pomognem oko "šta" ali mogu oko "kako".

Gedžo šta god da napišeš vidi da ne bude na šumadijskom, to mu je strani jezik.

Jbg, to ti je cena popularnosti:)
Čitaj redom da shvatiš svoj značaj.
Ljudi kažu da im deca liče na tebe, i ponose se time.

Gore, pri vrhu.
gedza.73 gedza.73 17:57 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Ljudi kažu da im deca liče na tebe, i ponose se time.

Imaju iste stavove po pitanjima koji se potežu po blogu. Mada je sve u redu jer oni nisu dobri Srbi. A ovi što vire Putinu iz dupeta oni su najbolji od najboljih od nas. Ne moš ponovo da omanemo sa takvima. KPJ bi bila ponosna na ljude poput tebe.
maksa83 maksa83 17:58 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Gore, pri vrhu.

Nema ljutiš ali ja sve te ti-si-glup-ne-ti-si-glup pingpongove ako ih se nakupi preskrolujem vrlo brzo, a tako ću i dalje, ovo sam video jer je poslednji komentar u nizu.
gvozden1 gvozden1 18:05 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...


Nema ljutiš ali ja sve te ti-si-glup-ne-ti-si-glup pingpongove ako ih se nakupi preskrolujem vrlo brzo, a tako ću i dalje, ovo sam video jer je poslednji komentar u nizu.

A pa ne može tako, saću ti poturim ovde:)

Za drugosrbijanca je bilo da razmišlja kao Maksa. Sa protokom vremena sve više a čitao Maksu a sluša njega isto je.


Ovo Gedža priča o svom sinu.


Ps
shvatam zašto nećeš da odgovoriš, zaista.
maksa83 maksa83 18:06 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Moram još ovo pitanje. Što na državu? Odakle došla ta država? Mislim da je država odlična, potpuno podržavam državu Srbiju u svim oblastima i smatram kako treba da se odupremo svim pritiscima. Šta mi ima da budemo kao poljski voćari ili ne daj bože italijanski vinogradari?

Nešto video pre neki dan. Ovo što nas ovde jebu sa notarima i izvršiteljima i kamatama i stvarima od 500 RSD koji te na kraju izađu 200 EUR kada se svi oni nakarikaju, tako je bilo i u Hrvatskoj i onda je jednog dana sve to naprasno prestalo. Nikad nećete pogoditi kog dana.
maksa83 maksa83 18:07 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Ovo Gedža priča o svom sinu.

Mislim da smo već imali ovu situaciju - da mu dete misli kao ja - i da sam konstatovao da ga nije tukao na vreme i dovoljno.
gedza.73 gedza.73 18:12 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Nikad nećete pogoditi kog dana.

Tu je kvaka i to mi je bilo na umu na samom početku diskusije. Nekome ne odgovara tako nešto a neki su ovce za šišanje i budale pa ne vide.
da sam konstatovao da ga nije tukao na vreme i dovoljno.

To i ja mislim. Sad je kasno jer je jači od mene.
gvozden1 gvozden1 18:25 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...


Nešto video pre neki dan

E ajd kad već o tome pričamo.


Ovako je to išlo

Skine se neka aplikacija, s njom skinutom odeš peške kod države na šalter, ona ti da parametre, poveže ti ih sa tvojom ličnom kartom, brojem gazdinstva, posedom....zatim odeš ( ne peške) na sajt ministarstva, i da bi se ulogovao tu to radiš preko aplikacije.
Kad se uloguješ imaš opcije koje ti trebaju (pišeš šta ti je na kojoj parceli itd....)

E sad, da li je moglo jednostavnije, da npr, umesto tih parametara za aplikaciju, da ti država odredi šifru za logovanje na njen sajt, i da tako ima kontrolu, tj da tako poveže tebe sa gazdinstvom?

Bilo bi jednostavnije, imaš svoju šifru, država je dodeljuje, ne možeš da je menjaš, ukucaš je, i tu si.
maksa83 maksa83 18:43 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Bilo bi jednostavnije, imaš svoju šifru, država je dodeljuje, ne možeš da je menjaš, ukucaš je, i tu si.

Prvo meni je glup momenat da neko mora da ode na neki šalter, to bi moralo sve da može a da niko ne mora da ide nigde fizički, ali razumem da je lakše da se ode i dobiju početni login parametri.
Ne znam kako to izgleda kada se ode ali država koja nešto vredi kad već tera ljude da idu tamo treba od tih tu što ih dočekaju da napravi neki support koji će strpljivo da pomogne svakome ko negde zapne ili mu nešto nije jasno.

Bilo bi jednostavnije, imaš svoju šifru, država je dodeljuje, ne možeš da je menjaš, ukucaš je, i tu si.


Sa stanovišta sigurnosti ovo nije dobro rešenje jer niko ne treba da zna tvoju šifru sem tebe. Nijedno rešenje u kome ti neko da konkretnu šifru pa je ti posle koristiš nije dobro, zato što šifra "ne sme da postoji dok je ti ne izmisliš". Može eventualno da ti da prvu šifru sa obavezom da je ti promeniš u sledećih N dana, ali ni na to se ne gleda blagonaklono. Šifra kao takva ne sme da postoji nigde zapisana, ni na državnom serveru ni na nekom papiriću državno zaposlenog. Da bi sve bilo sigurno šifra se koristi tako što se od nje "izračuna neki broj" algoritmom takvim da iz tog broja ne može da se dobije opet ta šifra, nego to radi samo tako jednosmerno. Taj broj se čuva na serveru i kad neko nakuca svoju šifru izračuna se iz nje taj broj i uporedi sa onim zabeleženim, i ako se podudaraju šifra je prošla.

U praksi, ljudi će zapisivati svoje šifre i kačiti ih na frižidere, i zaboravljaće ih, i onda će morati da ih resetuju tj. dobiju nove. Ovo može da se napravi tako da ne moraju opet da idu peške po tu šifru, ali kako god sve to pametno da napraviš biće muka za ljude nesvikle na sokoćala, pogotovo starije, i to što je to telefon i mali ekran dodatno ne pomaže ni malo. (Ja sa telefona ne radim ništa što apsolutno ne moram, ako može sačekaću koliko treba da se domognem velike tastature i ekrana.)

Ono dobro što iz ovog može da izađe je što će ljudi da se naviknu da koriste telefone za takve stvari. U Kini već godinama i prosjaci oko vrata imaju okačene QR kodove koje škljocneš kamerom kada hoćeš da im udeliš.

literatesa literatesa 18:47 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Jeste, Tabu tu negde iz te iste generacije kao i Ajay Devgn, mislim da se čak i znaju privatno još tamo iz klinačkih dana. Igrala zajedno sa pokojnim Irrfan Khanom (kakav je to samo dobar glumac bio) ili ti ga samo Irrfanom u The Namesake Mire Nair. Nedavno u Netflix seriji A Suitable Boy, napravljenoj inače po istoimenom romanu Vikram Setha, glumila kao Saeeda Bai ”pevajući” (glas inače dala poznata pevačica sufi muzike Kavita Seth) gazale čuvenog indijskog pesnika Ghaliba…



Seriju takođe režirala Mira Nair, poznata po Salaam Bombay! odnosno filmu Monsoon Wedding za koga je dobila Zlatnog lava u Veneciji pre par decenija…

Priznaj da ovo radiš namjerno. :)
gedza.73 gedza.73 18:56 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Ne znam kako to izgleda kada se ode ali država koja nešto vredi kad već tera ljude da idu tamo treba od tih tu što ih dočekaju da napravi neki support koji će strpljivo da pomogne svakome ko negde zapne ili mu nešto nije jasno.

Da samo znaš kakvih je sve izdiranja šalteruša bilo na početku registracije i obnova gazdinstava. Svakakavih priča sam se naslušao. Ponižavanja ljudi koji su jedva od starosti došli do šaltera. Za daleko blaže stvari bi prštali otkazi al' što kaže jedan takva je naša tradicija.
benedykt benedykt 19:01 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

literatesa
Jeste, Tabu tu negde iz te iste generacije kao i Ajay Devgn, mislim da se čak i znaju privatno još tamo iz klinačkih dana. Igrala zajedno sa pokojnim Irrfan Khanom (kakav je to samo dobar glumac bio) ili ti ga samo Irrfanom u The Namesake Mire Nair. Nedavno u Netflix seriji A Suitable Boy, napravljenoj inače po istoimenom romanu Vikram Setha, glumila kao Saeeda Bai ”pevajući” (glas inače dala poznata pevačica sufi muzike Kavita Seth) gazale čuvenog indijskog pesnika Ghaliba…



Seriju takođe režirala Mira Nair, poznata po Salaam Bombay! odnosno filmu Monsoon Wedding za koga je dobila Zlatnog lava u Veneciji pre par decenija…

Priznaj da ovo radiš namjerno. :)

Tja, i ja tebe baš to hteo da pitam, tj da li si potegla namerno onu priču sa nekim indijskim filmom samo da me kvalitetno isprovociraš da krenem sa pričom…
gvozden1 gvozden1 19:06 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Ne znam kako to izgleda kada se ode

Izgledalo je katastrofalno, makar u početku.
Odeš, kažu, ne radi sistem.
Nemaš pojma da li stvarno ne radi ili tetka na šalteru ne zna da radi.

A tri institucije su bile ovlašćene za to, centralne pošte ( nisu mogle lokalne, seoske) trezor, i poljoprivredne stručne službe.


Kad "proradi sistem" dobiješ papir sa šiframa za aktiviranje aplikacije i qr kod pa biraj.

E na toj aplikaciji sam postavljaš šifru.

Kad to uradiš onda si ok.
Ideš na sajt, klikneš prijavi se, aplikacija ti javi da je stigao zahtev za logovanje, na njoj ukucaš šifru, vratiš se na sajt i ulogovan si.

Ali, rok je bio 31 mart, (sad je ukinut rok) ljudi ostavili (Srbi jbg) za poslednji trenutak, još aplikacija dva dana na telefonima nije radila (na računarima jeste) pa kad ti dođe komšija da mu to uradiš, ti mu kažeš ne može na telefonu, odmah misli da ti to ne znaš i hajd u grad.
Opšta frka bila, po dvesta ljudi čekalo u redu, po ceo dan dreždali.

A ima da se kucka, svaka parcelica posebno, pa broj parcele, pa kultura, naziv, pa klik ovaj, pa onaj, potvrdi, klinac palac...

A jbg, ipak se radi o seljacima.

Ali, ako nije moglo jednostavnije, šta da se radi.
maksa83 maksa83 19:30 02.04.2023

Re: Опрости ми, Боже... Знам, грешан сам...

Ali, ako nije moglo jednostavnije, šta da se radi.

Moglo je sigurno glatkije, ali ponavljam - kako god sve to pametno da napraviš biće muka za ljude nesvikle na sokoćala, pogotovo starije, i to što je to telefon i mali ekran dodatno ne pomaže ni malo.

Ono što ti u svakoj a pogotovo toj situaciji kada imaš publiku raznih nivoa informatičke pismenosti (a ovde često potpune nepismenosti) najviše treba je tzv. korisnička podrška - veliki broj obučenih strpljivih ljudi. Mogli su da angažuju one njihove majmune što botuju po mrežama i brukaju familije po SNS štandovima da pomažu tim ljudima umesto da se slikaju dok babi udeljuju kilo SNS brašna i šećer u kocke.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana