Kultura| Obrazovanje

Spaljivanje knjiga

mikele9 RSS / 13.04.2023. u 20:55

Imao sam osam, devet godina kada sam počeo da gutam knjige! Čitao sam Idiota, Braću Karamazove, Madam Bovari, Kiše dolaze, Čiča Gorio, Jadnici... Kasnije kada sam odrastao morao sam ponovo da ih čitam i da razumem o čemu se u njima radi. Do dana današnjeg nisam prestao da čitam i otkrivam nove pisce iz svih krajeva sveta. Iako imam ogromnu biblioteku, učlanio sam se u gradsku biblioteku i redovan sam u uzimanju knjiga. Mnogo toga sam naučio i saznao iz knjiga koje sam pročitao, nikada mi nije dosta! Zanimljivo je da sam u nekim knjigama nalazio sopstvene stavove i mišljenja zapisana pre četrdesetak i više godina, što još jednom potvrđuje moj stav da slučajnost ne postoji u neverovatnom Kosmosu. Ne želim i neću da vam držim predavanje o knjigama i čitanju. Ko želi da čita, čitaće, ko nije zainteresovan, neće.

Pada mi na pamet spaljivanje knjiga. Stpaljivani su i ljudi ali i knjige. Kako reče ruski pjesnik Josif Brodski: Postoji veći zločin od spaljivanja knjiga. Jedan od njih je ne čitati ih.

Sasvim je normalno početi od Aleksandrijske biblioteke, najveće biblioteke antičkog sveta. Osnovana je početkom 3 veka pre nove ere od strane kraljeva iz dinastije Ptolomeja.Organizator i duhovni pokretač je bio Grk Demetrije iz Falerona. Tokom postojanja biblioteke upravnici su bili izuzetni naučnik i književnik Zenodot iz Efesa, pesnik i gramatičar Likofron iz Halkisa, filolog Aristarh sa Samotrake…

Izgradnju velikog grada na ušću Nila sa ostrvom Faros predložio je još veliki Homer. Njegovu ideju je prihvatio i naredio izgradnju Aleksandar Veliki. Aleksandar je naredio i gradnju velike biblioteke a grad je nazvao po sebi Aleksandrija i proglasio ga glavnim gradom Egipta. Dolaskom Aleksandra u Malu Aziju, Palestinu, Egipat, Mesopotamiju, Avganistan, Pakistan, došli su i grčki jezik, grčka znanja i grčka kultura. Svi ovi narodi su se počeli mešati i intelektualno obogaćivati I vremenom izgradili helenističku kulturu.                                                  Aleksandrija je postajala sve privlačnija za naučnike iz Grčke I drugih delova sveta. Gradnju Biblioteke je započeo Ptolomej I Soter a nastavio Ptolomej II Filadelf. U holovima su bile police za držanje rolni papirusa. Iznad rolni je stajao natpis: Mesto za lečenje duše. Inicijalno, Veliku Biblioteku je organizovao Demetrije Faler, Teofastov učenik. Biblioteka je čuvala radove najvećih mislilaca antičkog vremena. Među onima koji su posećivali Aleksandrijsku Biblioteku bili su i slavni Euripid, Euklid i Aristotel. Na opštu civilizacijsku žalost, gotovo sva ta dela zauvek su uništena u velikim požarima.

Broj papirusa u Biblioteci razni izvori navode različito. Jedni izvori kažu da ih je bilo 700.000, drugi tvrde da ih je bilo 500.000 ili 600.000 hiljada. Karl Segan navodi da ih je bilo 1.000.000.

Prvi upravnik Biblioteke je bio Zenodom iz Efesa, izvršio je organizaciju fonda I uveo alfabetski redosled.

Nasledio ga je Kalimah iz Kirene, njega Apolonije sa Rodosa, zatim je došao Eratosten pa Aristofan iz Bizanta I najzad Aristarh iz Samotrake.

Smatra se da je Cezarova vojska 7- me godine pre nove ere uništila glavni deo Biblioteke.

Ubrzo nakon što je hrišćanstvo postalo državna religija Rimskog carstva, car Teodosije Nređuje spaljivanje svih paganskih hramova. Tada hrišćani na čelu sa Aleksandrijskim patrijarhom Teofilom spaljuju Aleksandrijsku Biblioteku.

Kada je muslimanska vojska osvojila Aleksandriju 642 godine nakon što je porazila vizantijsku vojsku u bici kod Heliopolisa, komandant je upitao kalifa Umara šta da rade sa bibliotekom. Ovaj dao čuveni ofgovor: One su ili u suprotnosti sa Kuranom što znači da su jeres ili se slažu sa njim, što znači da su suvišne.

Razloga za spaljivanje knjiga je mnogo. Obično su ideološke, religijske i političke prirode. Ovaj običaj kao što se da videti iz prethodnog, void korene iz daleke prošlosti I znak je potpune netolerancije prema drugačijem mišljenju.

 

Knjige su skup ideja, vjerovanja, znanja i svjedočanstva su određenog vremena, pa nije čudno ni to da su biblioteke i kulturni centri bombardovani i spaljivani u mnogim ratovima širom svijeta – jer se na taj način brisalo pamćenje jednog naroda. Brisao se njihov kulturni identitet.

Ipak, najčešći razlog za spaljivanje knjiga je bila politička i religijska cenzura.

Najstarija spaljivanja knjiga

612. godine p.n.e. Vavilonci i Skiti su pokorili asirsku prestonicu Ninivu i spalili biblioteku kralja Ashurbanipala. Delo grčkog filosofa Protagore o bogovima bilo je spaljeno javno na ulici jer je okarakterisano kao bogohuljenje.

Rimski car Dioklecijan je 302.godine n.e. započeo svoj progon hrišćana u okviru koga je spaljivao agnostike i njihova djela, kao i hrišćane i njihove svete spise.

Katolička crkva je u srednjem veku, ne jednom, javno spaljivala Talmud (jevrejsku svetu knjigu). Španska inkvizicija na čelu sa Tomasom de Torkemade često je spaljivala nekatoličku literaturu.

Spaljivani su svi jeretički spisi zajedno sa svojim vlasnicima. Ovaj mračni period istorije je poznat po spaljivanju vještica, ali i naučnika poput Đordana Bruna.

Nacističko spaljivanje knjiga je bila prava kampanja koju je vodila Njemačka studentska unija. Cilj je bio spaljivanje svake literature koja je bila suprotna nacističkim načelima. Kampanja je trajala od 1919. do 1945. Uništavane su knjige, časopisi i ostali pisani materijal čiji su autori bili Jevreji, socijalisti, komunisti, anarhisti, liberali… Spaljivana su djela Marksa, Alberta Ajnštajna, Bertolta Brehta, Sigmunda Frojda, Eriha Marije Remarka…

Spaljena su i djela njemačkog jevrejskog pesnika Hajnriha Hajnea koji je mnogo ranije pisao:

Tamo gde se spaljuju knjige, spaljivaće se i ljudi.

Autori koji su spaljivali svoja dela

Autocenzura je ponekad najstroži oblik cenzure. Postoji niz autora koji su sami spaljivali svoja dela jer nisu bili zadovoljni svojim radom.

Tako je Gogolj spalio drugi deo Mrtvih duša i još neka svoja neobjavljena dela. Mihail Bulgakov je spalio prvu verziju romana Majstor i Margarita, a zatim napisao rukopisi ne gore. Italijanski komediograf Karlo Goldoni je spalio svoju tragediju Amalsunta zbog loše kritike. Franc Kafka je tražio od svog prijatelja da nakon njegove smrti spali celu njegovu zaostavštinu, a veliki deo toga je spalio i sam.

Spaljivanje knjiga danas

Ako ste pomislili da je ovaj tip cenzure daleko iza nas, varate se. Nedavno je na društvenim mrežama odjeknula vest da su poljski sveštenici spalili određene knjige u gradu Gdanjsku, na sjeveru Poljske.

Između ostalih, reč je i o ultra popularnoj seriji Harry Potter knjiga. Razlog za spaljivanje je magijski sadržaj koji se kosi sa hrišćanskim učenjima.

Preporučujem vam knjigu “Farenhajt 451” Reja Bredberija koja govori o temi spaljivanja knjiga ili pogledajte fantastičan film snimljen na osnovu knjige.

I na kraju ali ne manje važno! Iz nastavnih programa i lektire sada samostalnih država bivše nam Jugoslavije, izbačen je ogroman broj kvalitetnih pisaca!



Komentari (650)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:24 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

panta
gvozden1
predatortz
gvozden1

Valja se!
Nas i Rusa 700 miliona.

150-160 uvr glave:)


A kad odbiješ drugosrbijance i drugorusijance, cca 100.

Al opet tutnjimo preko mosta :)

A mi jedemo parče 'vasine' torte.
Kako je po redu i kako dolikuje.
Razmišljajući gde da se izvezemo na neku čorbu, može i riblju.
Kako bi, po povratku, mogli da krotko, smerno i kako dolikuje, navalimo na neko pečeno meso od mlade svinje.



sve pohvale za tvoju zenu da pravi vasinu tortu. nije laka rabota i trajeeeee. ali prava starinska torta. ima kod mene u familiji da im to torta broj jedan.
panta panta 12:29 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

jednarecfonmoi
panta
gvozden1
predatortz
gvozden1

Valja se!
Nas i Rusa 700 miliona.

150-160 uvr glave:)


A kad odbiješ drugosrbijance i drugorusijance, cca 100.

Al opet tutnjimo preko mosta :)

A mi jedemo parče 'vasine' torte.
Kako je po redu i kako dolikuje.
Razmišljajući gde da se izvezemo na neku čorbu, može i riblju.
Kako bi, po povratku, mogli da krotko, smerno i kako dolikuje, navalimo na neko pečeno meso od mlade svinje.



sve pohvale za tvoju zenu da pravi vasinu tortu. nije laka rabota i trajeeeee. ali prava starinska torta. ima kod mene u familiji da im to torta broj jedan.

Normalno.
Meni to jeste torta broj jedan.
Odneli juče dobar deo staroj tetki koja živi sama, naravno, uz našu finansijsku i ostalu pomoć.
Broj jedan mi je i torta reforma.
A, takođe, broj jedan mi je i Monte torta.
tessa1 tessa1 12:40 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

i Monte torta.

Jel to onaj puding Monte? Mislim na taj fazon, crno bjelo nešto?
panta panta 12:56 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

tessa1
i Monte torta.

Jel to onaj puding Monte? Mislim na taj fazon, crno bjelo nešto?

Pa skoro!
Toliko trivijalno izgleda, a meni se jako dopalo.
Jedanput, ja očekujem da žena pravi standardnu reform tortu - i pitam da mi da jedno parče.
Ona donese parče, vidim nije reforma - šta je ovo, jebote?
Monte torta, probaj.
Mrmljam ja da ja to neću, da to nije torta, i bla, bla, bla, ...
A ona uporna - nije mi problem da pojedem ja, iili da bacim, ali samo probaj.
Ja probam - i jebote!
Pa to je tortica samo takva.
Otada nemam nikakav problem da Monte zameni reformu.
solo solo 13:00 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

Jel to onaj puding Monte? Mislim na taj fazon, crno bjelo nešto?


tessa1 tessa1 13:11 16.04.2023

Re: Xpuctoc bockpece!

Pa skoro!
Toliko trivijalno izgleda, a meni se jako dopalo.
Jedanput, ja očekujem da žena pravi standardnu reform tortu - i pitam da mi da jedno parče.
Ona donese parče, vidim nije reforma - šta je ovo, jebote?
Monte torta, probaj.
Mrmljam ja da ja to neću, da to nije torta, i bla, bla, bla, ...
A ona uporna - nije mi problem da pojedem ja, iili da bacim, ali samo probaj.
Ja probam - i jebote!
Pa to je tortica samo takva.
Otada nemam nikakav problem da Monte zameni reformu.

:))
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:37 16.04.2023

Čestitka

Pozdravljam blogere a posebno Hrišćane.
Hristos vaskrse!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:36 16.04.2023

Re: Čestitka

vaistinu voskrese kamilo.

panto, ja volim markizu najvise intu i pravim, a tu tortu smatraju da je nista i da nije torta. ali volim i svi oko mene.

e sad mi se jede reforma.ili rum torta.

kao mala sam volela rum tortu. bila je poslasticarnica preko puta politike u makedonskoj, davno je nema vise. tamo je bika sjajna rum torta.
gvozden1 gvozden1 18:36 16.04.2023

Re: Čestitka

a posebno Hrišćane

Muslimane, budiste i Jevreje ovlaš, a hrišćane posebno:)
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:22 17.04.2023

Re: Čestitka

Код од нас одржао анахрони обичај да се неки празници рогобатно честитају ”онима који славе”, што је још један реликт из комунизма.

Никад нисам чула да је неко честитао Нову годину или 1. мај онима који славе, а наглашавање коме се тачно честита је било резервисано за празнике дубоко укорењене у традицију, па самим тим заједничке, али их је режим баш због тога видео истовремено и као превазиђене, и као потенцијално опасне, и односио се према њима као према празницима нижег реда које славе само припадници неке старе сумњиве секте.

Данас је то ”онима који славе” израз погрешно схваћених мултикултуралних обзира.

Мени у претпразничкој атмосфери сваке године у децембру, вероватно десетине, ако не и стотине људи у неком површном контакту кажу Merry Christmas, не оптерећујући се тиме да ли сам можда атеисткиња, муслиманка, Јерврејка итд.

Да ли то треба да ми смета? Наравно да не. Празник је важан кохезивни фактор у једном друштву, па све празнике треба поштовати, радовати им се и примати честитке и онда када нисмо ”они који славе”.
predatortz predatortz 08:38 17.04.2023

Re: Čestitka

Код од нас одржао анахрони обичај да се неки празници рогобатно честитају ”онима који славе”, што је још један реликт из комунизма.


Da, to zaista ume da para uši.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:50 17.04.2023

Re: Čestitka

predatortz
Код од нас одржао анахрони обичај да се неки празници рогобатно честитају ”онима који славе”, што је још један реликт из комунизма.

Da, to zaista ume da para uši.

То је једно потпуно непотребно ограђивање и непотребан обзир које, у крајњој линији, убија сваку заједничку претпразничку радост. Празник тако није нешто што делимо, већ нешто се обележавају у своја четири зида ”они који славе”.

Потпуно разумем београдске касирке које уз наплату не честитају неки сутрашњи празник јер је међу муштеријама премного скоројевића који мисле да је урбано не примећивати другог и ни случајно не делити празник са непознатим.
panta panta 10:11 17.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca
predatortz
Код од нас одржао анахрони обичај да се неки празници рогобатно честитају ”онима који славе”, што је још један реликт из комунизма.

Da, to zaista ume da para uši.

То је једно потпуно непотребно ограђивање и непотребан обзир које, у крајњој линији, убија сваку заједничку претпразничку радост. Празник тако није нешто што делимо, већ нешто се обележавају у своја четири зида ”они који славе”.

Потпуно разумем београдске касирке које уз наплату не честитају неки сутрашњи празник јер је међу муштеријама премного скоројевића који мисле да је урбано не примећивати другог и ни случајно не делити празник са непознатим.

Ma normalno!
Budale primitivne.
predatortz predatortz 10:51 17.04.2023

Re: Čestitka

То је једно потпуно непотребно ограђивање и непотребан обзир које, у крајњој линији, убија сваку заједничку претпразничку радост.


Postoji ovde, ne tako mali nažalost, deo populacije koji je ubeđen da je odnarođivanje put u posebnost.

Što je tužno i govori o šupljoglavosti.

Ozbiljan čovek, bio on vernik ili ne, nikada se neće u potpunosti otuđiti od običaja i tradicije naroda iz kog je potekao.
Neće, jer je to deo njegove kulture, civilizacije kojoj pripada.
Takav nikad neće učestvovati u kič događajima, nikad neće kačiti fotke obojenih jaja po društvenim mrežama, ali se nikad neće odreći duha i simbolike nekog praznika.

Jer taj praznik nije samo praznik i ne radi se samo o njegovom odnosu prema istom. Taj praznik simbolizuje njegovu kulturu, tradiciju, običaje, nasleđe...
Taj praznik simbolizuje i dedu, pradedu i sve one pre njih
Ako se tako olako odrekneš svih praznika svoga naroda, odrekao si se svih pobrojanih, a na kraju i samog sebe.
Odricanjem od svega toga postaješ ništa.
gvozden1 gvozden1 11:18 17.04.2023

Re: Čestitka


Postoji ovde, ne tako mali nažalost, deo populacije koji je ubeđen da je odnarođivanje put u posebnost.

Posebnost u smislu individualnosti, i posebnost u smislu više vrednosti, izuzetnosti.

Nije retko, zaista, da kad kažu narod, naš narod, misle loše o njemu, narod ne shvata, narod je neprosvećen, narod je primitivan, naročito naš narod.
Time sebe pokušavaju predstaviti kao sve suprotno od toga.

Evo i kod čestitanja, prave se neke ludačke podele, na kršćane i hrišćane, samo da bi se bilo izuzetno.
Postoji uobičajen izraz za tu podelu, katolici i pravoslavci, julijanski i gregorijanski kalendar, moglo se i to upotrebiti ako se baš želi naglasiti kome se obraća, ali ne, izmišljaju se novi nazivi podela, tih istih, da bi se istakla svoja posebnost.
I dodaje se, ja nisam ni kršćanin ni hrišćanin, kao da je važno ko si ti, kad nekome čestitaš praznik.

A pitaj se, koji si onda klinac, i šta misliš, da li ta, takva čestitka, ikome prija i da li je ikome potrebna od tebe takvog.
panta panta 11:29 17.04.2023

Re: Čestitka

gvozden1

Postoji ovde, ne tako mali nažalost, deo populacije koji je ubeđen da je odnarođivanje put u posebnost.

Posebnost u smislu individualnosti, i posebnost u smislu više vrednosti, izuzetnosti.

Nije retko, zaista, da kad kažu narod, naš narod, misle loše o njemu, narod ne shvata, narod je neprosvećen, narod je primitivan, naročito naš narod.
Time sebe pokušavaju predstaviti kao sve suprotno od toga.

Evo i kod čestitanja, prave se neke ludačke podele, na kršćane i hrišćane, samo da bi se bilo izuzetno.
Postoji uobičajen izraz za tu podelu, katolici i pravoslavci, julijanski i gregorijanski kalendar, moglo se i to upotrebiti ako se baš želi naglasiti kome se obraća, ali ne, izmišljaju se novi nazivi podela, tih istih, da bi se istakla svoja posebnost.
I dodaje se, ja nisam ni kršćanin ni hrišćanin, kao da je važno ko si ti, kad nekome čestitaš praznik.

A pitaj se, koji si onda klinac, i šta misliš, da li ta, takva čestitka, ikome prija i da li je ikome potrebna od tebe takvog.

Ma budale!
Pokondirene.
tessa1 tessa1 11:44 17.04.2023

Re: Čestitka

Ne znam šta ste se sad nastavili o estetici vjere, obreda i mitologije.


Ovo što Principessa govori ima smisla, nisam ni obraćala pažnju, pa prije neki dan su meni dali jaje crveno, ne pitajući da li jedem jaja, kamoli jesam li ateista ili orthodox?

Šta izvodi Kamilo sa čestitanjem svim Hrišćanima, isto nemam pojma.
angie01 angie01 11:52 17.04.2023

Re: Čestitka

Код од нас одржао анахрони обичај да се неки празници рогобатно честитају ”онима који славе”, што је још један реликт из комунизма.

Никад нисам чула да је неко честитао Нову годину или 1. мај онима који славе, а наглашавање коме се тачно честита је било резервисано за празнике дубоко укорењене у традицију, па самим тим заједничке, али их је режим баш због тога видео истовремено и као превазиђене, и као потенцијално опасне, и односио се према њима као према празницима нижег реда које славе само припадници неке старе сумњиве секте.


ne znam zasto onada praznike, koji su vezani za odredjenu veru, kojoj ne pripadaju svi stanovnici neke zemlje i zvanicnici cestitaju tako- cestitamo svima koji slave... jer nekada slave i oni koji nisu pripadnici te neke vere ciji je praznik u pitanju, pa da se na taj nacin apostrofiraju.

drugo, Nova godina i 1. maj, nisu verski praznici, da bi se na taj nacin cestitali,...tako da je to losa paralela..


Данас је то ”онима који славе” израз погрешно схваћених мултикултуралних обзира.


ne vidim u kom smislu, to je naprosto prihvaceni oblik uvazavanja,...

narocito sto ovo sto si objasnila u nastavku, skoro identicno sam i ja rekla cika kamilu, na slicnu temu-znaci, ne smeta mi ni jedno cestitanje i smatram ga izrazom dobronamernosti i bliskosti.
panta panta 12:00 17.04.2023

Re: Čestitka

tessa1
Ne znam šta ste se sad nastavili o estetici vjere i mitologije.


Ovo što Principessa govori ima smisla, nisam ni obraćala pažnju, pa prije neki dan su meni dali jaje crveno, ne pitajući da li jedem jaja, kamoli jesam li ateista ili orthodox?

Šta izvodi Kamilo sa čestitanjem svim Hrišćanima, isto nemam pojma.

Normalno!
Principesa je jako načitana i kulturna žena.
tessa1 tessa1 12:03 17.04.2023

Re: Čestitka

Normalno!
Principesa je jako načitana i kulturna žena.

Abre, dabre.


Još nisam provjerila kako izgleda Monte torta. :)
panta panta 12:06 17.04.2023

Re: Čestitka

tessa1
Normalno!
Principesa je jako načitana i kulturna žena.

Abre, dabre.


Još nisam provjerila kako izgleda Monte torta. :)

Ovo je samo jedan od recepata.
Moja žena ne stavlja keks.
tessa1 tessa1 12:17 17.04.2023

Re: Čestitka

Ovo je samo jedan od recepata.
Moja žena ne stavlja keks.

:))


Poznat mi je, izgleda dobro, kremast. Kul.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:23 17.04.2023

Re: Čestitka

ne znam zasto onada praznike, koji su vezani za odredjenu veru, kojoj ne pripadaju svi stanovnici neke zemlje i zvanicnici cestitaju tako- cestitamo svima koji slave... jer nekada slave i oni koji nisu pripadnici te neke vere ciji je praznik u pitanju, pa da se na taj nacin apostrofiraju.

Честитање “онима који славе” се користи од стране званичника и на ТВ, што је још један притајени метод фрагментисања друштва пошто се гледаоци том привидно добронамерном честитком наглашено деле.

Било би зато упутно да се та формулација укине и остави у прошлости где јој је место, а да се уместо тога празници честитају тако што се каже “честитамо почетак Светог месеца Рамадана”, а они који славе ће се већ сами препознати.

drugo, Nova godina i 1. maj, nisu verski praznici, da bi se na taj nacin cestitali,...tako da je to losa paralela..

Нова година и 1. мај су два вештачка празника који су имали идеолошку сврху неутралисања традиционалних празника. На основу чега се претпоставља да те празнике славе сви?

ne vidim u kom smislu, to je naprosto prihvaceni oblik uvazavanja,...

Управо сам објаснила да је то лажни начин уважавања који сам видела само код нас.
angie01 angie01 15:56 17.04.2023

Re: Čestitka

Било би зато упутно да се та формулација укине и остави у прошлости где јој је место, а да се уместо тога празници честитају тако што се каже “честитамо почетак Светог месеца Рамадана”, а они који славе ће се већ сами препознати.


evo, ja bih se slozila,..al je fora sto ne bi svi, pa i ovde je ispoljeno neslaganje sa situacijom u kojoj neko nekom cestita praznik koji ne slavi.

ja verujem, da je ta smernica- onima koji slave- otklon od mogucnosti da se neko nadje povredjenim i da negoduje.
Нова година и 1. мај су два вештачка празника који су имали идеолошку сврху неутралисања традиционалних празника. На основу чега се претпоставља да те празнике славе сви?


zanimljivo- pa Nova godina i 1. maj su medjunarodni praznici, bukvalno se slave u celom svetu- na razlicite nacin, NG negde i na druge datume i ne vidim da bilo gde ugrozava tradicionalne praznike, koji se isto slave.


Управо сам објаснила да је то лажни начин уважавања који сам видела само код нас


zasto llazni, pa upravo kod nas, od kad je potpaljena nacionalisticka mrznja, ima mnogo onih, koji se bune na bilo koje zajednistvo, a kamoli u verskim praznicima...sto nekada nije bio problem.

takodje sam videla u Kanadi, da isto kazu- cestitamo, onima koji slave,...tamo moze bilo koja nacinalna zajednica, da zatrazi od drzave da se zvanicno objavljuju njihovi praznici-doduse, tamo se niko ne bi bunio, da se upotrebi tvoja verzija tog cestitanja, koja i meni lepse zvuci.
gvozden1 gvozden1 16:31 17.04.2023

Re: Čestitka

ne vidim da bilo gde ugrozava tradicionalne praznike,

Možda zbog otklona,
da se neko nadje povredjenim i da negoduje.

Ako neko može da se nađe povređenim što se čestita Božić bez otklona, jer ga on ne slavi, može neko drugi da se nađe uvređenim što mu se čestita nova godina kad joj vreme nije, pre Božića, ako nema otklona.

Zato, ili otklon uvek, ili nikad, ne može selektivno.


A normalno je nikad.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:53 17.04.2023

Re: Čestitka

zanimljivo- pa Nova godina i 1. maj su medjunarodni praznici, bukvalno se slave u celom svetu- na razlicite nacin, NG negde i na druge datume i ne vidim da bilo gde ugrozava tradicionalne praznike, koji se isto slave.

Форсирање Нове године и 1. маја у комунистичким режимима, рецимо у СССР и СФРЈ, управо је имало функцију да замени и угуши традиционалне празнике.

Иначе, 1. мај није празник у УК и УС, а мислим да није ни у Канади.

tamo se niko ne bi bunio, da se upotrebi tvoja verzija tog cestitanja, koja i meni lepse zvuci.

Нема разлога да се било ко буни. Када честиташ Хануку, наравно да се то односи на оне који је славе, а не на оне који не славе, а ако увек наглашаваш “онима који славе”, са једне стране тиме наглашаваш да су Јевреји, муслимани, католици, православци итд, нешто друго од осталих, а са друге, саме те празнике гураш у строго приватну сферу.
nikvet pn nikvet pn 17:37 17.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca

Форсирање Нове године и 1. маја у комунистичким режимима, рецимо у СССР и СФРЈ, управо је имало функцију да замени и угуши традиционалне празнике.


Виспрено и тачно запажено.

Честитање “онима који славе”


Имплицира допуштење, добру вољу Врховног Ауторитета да преостатак бораније од празника честита боранији која то слави. Демонстрација моћи да се одреди и супротно, чега се нерадо сећамо.
angie01 angie01 18:37 17.04.2023

Re: Čestitka

Форсирање Нове године и 1. маја у комунистичким режимима, рецимо у СССР и СФРЈ, управо је имало функцију да замени и угуши традиционалне празнике.


pa ne znam kako, ako su oba praznika najrasprostranjeniji praznici na svetu, pa nisu ugrozavali druge tradicionalne praznike u drugim zemljama.

isto tako, za vreme YU mnoge porodice su slavile sve tradicionalne praznike-niko im nije zabranio, znaci, nije do komunizma, nego do ljudi-ko je hteo da se dodvorava, prestao je sa Slavama, Bozicima-kao sto se sada dodvorana, pricajuci kako nisu smeli ranije, a da komunisti bili nisu, nego ga preziru.....al to smo vec 100 puta...-recimo u Engleskoj je negde 1600 i neke za vreme Puritanaca, bilo zabranjeno slavljenje Bozica-

1.Maj je ustanovljen kao praznik rada, u znak secanja na radnicki pokret i demonstracije u Sikagu-znaci u kapitalizmu.

Нема разлога да се било ко буни


mogu samo da ponovim- ja se slazem sa tim, al se ne slazu svi.
са једне стране тиме наглашаваш да су Јевреји, муслимани, католици, православци итд, нешто друго од осталих, а са друге, саме те празнике гураш у строго приватну сферу.


ovo mi je tesko da dajdzestujem-kako naglasavas da su nesto drugo, kada nije tajna da postoji vise vera, koje slave razlicite praznike,...tu im se pridruzuju i neki koji nisu vernici te vere,...niti je to strogo privatna sfera, ako vec postoji opste uvazavanje na svim nivoima, do zakonom propisanih neradnih dana.

kako god, sto se mene tice, moglo bi da se cestitaju svi praznici svima, bez naznake.
predatortz predatortz 18:49 17.04.2023

Re: Čestitka

isto tako, za vreme YU mnoge porodice su slavile sve tradicionalne praznike-niko im nije zabranio,


Ali ni dao slobodan dan da ih proslave i organizuju kako dolikuje.
angie01 angie01 18:59 17.04.2023

Re: Čestitka

Ali ni dao slobodan dan da ih proslave i organizuju kako dolikuje.


pa eto nije, al su recimo moji, uzimali od odmora. U sekularnoj drzavi u socijalstickom uredjenju, crkveni praznici su strogo odvojeni od drzave.
predatortz predatortz 19:07 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Ali ni dao slobodan dan da ih proslave i organizuju kako dolikuje.


pa eto nije, al su recimo moji, uzimali od odmora. U sekularnoj drzavi u socijalstickom uredjenju, crkveni praznici su strogo odvojeni od drzave.


Što ne znači da je neophodno gušiti verske slobode i prava građana.
No, šta su verske, spram političkih, ekonomskih i elementarnih sloboda koje su gušene...
panta panta 19:17 17.04.2023

Re: Čestitka

predatortz
angie01
Ali ni dao slobodan dan da ih proslave i organizuju kako dolikuje.


pa eto nije, al su recimo moji, uzimali od odmora. U sekularnoj drzavi u socijalstickom uredjenju, crkveni praznici su strogo odvojeni od drzave.


Što ne znači da je neophodno gušiti verske slobode i prava građana.
No, šta su verske, spram političkih, ekonomskih i elementarnih sloboda koje su gušene...

Ma dobro!
Sve ide nabolje.
Još da krepa (još) ovo malo obožavatelja Tite i da polako to kretensko vreme ode u zaborav.
predatortz predatortz 19:21 17.04.2023

Re: Čestitka

Još da krepa (još) ovo malo obožavatelja Tite i da polako to kretensko vreme ode u zaborav


Zašto da krepavaju?
Neka su oni živi i zdravi, svako društvo ima svoje anomalije.

A svakako je anomalija biti ljubitelj komunističkog diktatora u Evropi, u 21. veku.
panta panta 19:25 17.04.2023

Re: Čestitka

predatortz
Još da krepa (još) ovo malo obožavatelja Tite i da polako to kretensko vreme ode u zaborav


Zašto da krepavaju?
Neka su oni živi i zdravi, svako društvo ima svoje anomalije.

A svakako je anomalija biti ljubitelj komunističkog diktatora u Evropi, u 21. veku.

Ma normalno, neka ih!
Pre neko veče slušam šta priča jedan drugar na nekom prigodnom ožderavanju.
Jebote, još oduševljen belim odelom dragoga mu druga Tite.
Jebote, ko neki blogeri i blogerke.
Nisam mogao da odolim i morao sam da ga pitam da li se drogira.
angie01 angie01 19:31 17.04.2023

Re: Čestitka

Što ne znači da je neophodno gušiti verske slobode i prava građana.


pa sta je tu gusenje verskih sloboda-samo je crkva odvojena od drzave,...ko je hteo isao je u crkvu, ko je hteo da slavi slavu i Bozic slavio je,...jedino sto je izgleda bilo zanimljivije dodvoravanje tadasnjem rezimu,....kao sto se sada trckara i na svaki hebeni komentar pominju komunjare i titici-upravo od bivsik komunista.


A svakako je anomalija biti ljubitelj komunističkog diktatora u Evropi, u 21. veku.


ko su ti?
angie01 angie01 19:33 17.04.2023

Re: Čestitka

Jebote, ko neki blogeri i blogerke.


pa najvise puta na ovom mestu, ste Tita i komuniste pominjali ti i tasa, jos su se kacile slike, klipovi,..znaci ziv je, umro nije.
predatortz predatortz 19:48 17.04.2023

Re: Čestitka

pa sta je tu gusenje verskih sloboda-samo je crkva odvojena od drzave,.


Da li si ti sigurna u to da razumeš šta znači odvojenost crkve od države?

Svakako da ne znači da građani za verske praznike nemaju pravo na slobodne dane.

Niti znači to da crkva nema pravo da da svoj sud na bilo koju društvenu ili političku temu i događaj.

Znači da u zakonodavstvu stoji da stavovi crkve nisu obavezujući, a ne da ne smeju da postoje.

U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Glupo je ne pitati SPC o stavu o Kosovu, jer je SPC, da ništa drugo, silnom imovinom koja se ne da izraziti materijalnom vrednošću zainteresovana strana.
Ili, glupo je raditi nešto na terenu Raške oblasti, koju neki zovu Sandžak imenom okupatora, a ne pitati za mišljenje Iskamsku zajednicu kako će to biti prihvaćeno od muslimana.

Vlast koja izbegava takve stvari je vlast sa veoma kratkom pameću.

Ako ne veruješ meni, pitaj Mila.

Naravno da ovo ne znači da crkve treba konsultovati po svakom pitanju života države i društva, ali je veoma glupo ne pitati ih za one stvari koje se tiču crkava.

Ko god to nije radio, zajebao se!
Jer, samo pokušaj da izbrojiš koje sve vlasti je SPC nadživela tamo gde žive Srbi.
panta panta 19:57 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Jebote, ko neki blogeri i blogerke.


pa najvise puta na ovom mestu, ste Tita i komuniste pominjali ti i tasa, jos su se kacile slike, klipovi,..znaci ziv je, umro nije.

Ja sam ga pominjao samo u jednom kontekstu - da je sreća te je krepao.
A prava sreća bi bila da ga nikada nije ni bilo.
A sliku i klip Tite nikada nisam postavio.
A od klipova sam, ponekada, postavljao samo muzičke.
maksa83 maksa83 19:59 17.04.2023

Re: Čestitka

U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Ne u sekularnoj državi.


predatortz predatortz 20:02 17.04.2023

Re: Čestitka

maksa83
U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Ne u sekularnoj državi.




U sekularnoj državi taj stav nije obavezujući za razliku od teokratija.
Međutim, ne pitati crkvu za mišljenje i nastojati da se postigne kompromis za one stvari koje se crkve tiču nije ni koretno, a ni mudro.
Pitaj Mila!
gedza.73 gedza.73 20:08 17.04.2023

Re: Čestitka

Jebote, još oduševljen belim odelom dragoga mu druga Tite.
Jebote, ko neki blogeri i blogerke.

Meni više uopšte nije čudno. Mnogi naši sugrađani su oduševljeni Kim Džongom, Si Đinpingom, Lukašenkom i Putinom pa ne vidim zašto neko ko deli slične vrednosti ne bi bio oduševljen i Titom.
angie01 angie01 20:15 17.04.2023

Re: Čestitka

Svakako da ne znači da građani za verske praznike nemaju pravo na slobodne dane.


e ajd ne davi sad do prekosutra sa necim sto je jasno kao dan i vec receno u prethodnom komentaru.

nego, daj da vidimo, koje su sve slobode bile gusene do tada
Niti znači to da crkva nema pravo da da svoj sud na bilo koju društvenu ili političku temu i događaj.


pa ima pravo da prica u svojim okvirima, nema sta da se pita po pitanjima koja su vezana za drzavu- to bukvalno to znaci,...i sad ti koji nisi vernik, ces zbog podrske spc desnicarenju=sto je vec jeres- i raznim manipulacijama u tom smislu, da ispisujes trakalicu o nekoj navodnoj nepravdi i pametnijem postupanju.

shmoo shmoo 20:16 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Jebote, ko neki blogeri i blogerke.


pa najvise puta na ovom mestu, ste Tita i komuniste pominjali ti i tasa, jos su se kacile slike, klipovi


И Соло такође.

,..znaci ziv je, umro nije.


Тачно.

И баш зато што је жив и умро није, Чарли, Соло и ја смо блогери који су на овом Блогу Б92 најчешће и бановани.

Демократија, јбг.

Модераторска, комесарска, петооктобарска, отпорашка, другосрбијанска и кроатофилна демократија на Блогу Б92.
angie01 angie01 20:17 17.04.2023

Re: Čestitka

Ja sam ga pominjao samo u jednom kontekstu - da je sreća te je krepao.
A prava sreća bi bila da ga nikada nije ni bilo.


pa to i kazem, jedno dve hiljade puta-kao i svi bivsi komunisti.
gvozden1 gvozden1 20:18 17.04.2023

Re: Čestitka

jedino sto je izgleda bilo zanimljivije dodvoravanje tadasnjem rezimu

Da, narod kriv, opet.

Komunisti sjajni, nikome ništa nisu branili, divni ljudi i divna ideologija, ali narod stoka, udvorice, narod je kriv.

A udvarali se bez potrebe, tek onako, zato što je takav narod srpski.

Nije ideologija koja je u svojoj osnovi antireligijska, koja je "raskrstila sa religijom" (Marks) koja je religiju proglasila "opijumom za narod" (Lenjin) a koja je otela svu vlast, ništa radila da spreči upražnjavajnje tog opijuma, među narodom koji je apsolutno kontrolisala.
Ona je narodu dala slobodu, nije svoje ideale nametala.
Nije ismevala slavu ili je u najboljem slučaju proglašavala retrogradnom pojavom i reliktom prošlosti.

Sva tajna krštenja i venčanja, sve tajne ili polutajne slave, sve je to ili izmišljeno, ili i ako se dešavalo, dešavalo se jer su Srbi takav narod, narod ulizica.


I ide šlag,
, al su recimo moji, uzimali od odmora


Ko u ovo poveruje taj je budaletina.
angie01 angie01 20:22 17.04.2023

Re: Čestitka

shmoo


ti samo odhebi- em si rekao da neces sa mnom da komuniciras- lepo si se kleo, zbog neke teatralne solidarnosti, jer sam banovala uzurpatore na svom blogu-...em posle uobicajenog tvog mufljuskog spletkarenja na prvoj strani-a i sire, evo ja ti garantujem, da ces da odrzis rec- bar jednom...znaci, nema vise!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:22 17.04.2023

Re: Čestitka

predatortz
maksa83
U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Ne u sekularnoj državi.




U sekularnoj državi taj stav nije obavezujući za razliku od teokratija.
Međutim, ne pitati crkvu za mišljenje i nastojati da se postigne kompromis za one stvari koje se crkve tiču nije ni koretno, a ni mudro.
Pitaj Mila!


Jes, da su onomade kad su zidali EU odnosno njenu prethodnicu pitali popove arackinje-barackinje kako cemo jos bi kopali temelje. Jer oni katolici, mi protestanti, trte-mrte. Jasno mi je da bi to ovde mnogima nesmetalo - cak, sta vise! - ali to je druga tema.

Te ceste konsultacije sa popovima su prilicno specificne za domace politicare i daleko je to od razumnog i uobicajenog. Na stranu sve ali odgovor odnosno stav Crkve uvek je unapred poznat i nije jasno sta tu ima bog (sic.) zna sta da se konsultuje. To ti je samo pokrice za politicare da (ne)donesu odredjene odluke odnosno da se prikriju iza Crkve.
predatortz predatortz 20:23 17.04.2023

Re: Čestitka

nego, daj da vidimo, koje su sve slobode bile gusene do tada


Bukvalno, skoro sve.
Od prava na život u prvim mesecima i godinama po uspostavljanju jednopartijske diktature, preko prava na političko organizovanje i slobodno izražavanje političke volje i stava, do prava na razvijanje vlastitog posla a da nisu sitne i zanatske delatnosti...

Zar je ovo još nekome potrebno objašnjavati?
angie01 angie01 20:25 17.04.2023

Re: Čestitka

Ko u ovo poveruje taj je budaletina.


jedina budaletina ovde si ti i bas me briga da li neko veruje ili ne, pa ne polazem ja ovde nekome racune,..pazi SRO komesar, se nasao povredjenim.

ono gore nisam ni citala,...niti cu s tobom da nastavljam.
gvozden1 gvozden1 20:27 17.04.2023

Re: Čestitka

maksa83
U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Ne u sekularnoj državi.



Jesi li ti siguran da si raščistio šta znači kad je država sekularna?

Ako imaš među građanima uticajnu organizaciju bilo kakvu i bilo koju a da nije van zakona, najelementarnije načelo demokratije nalaže da vlast sa tom organizacijom komunicira.

Ignorisati tu organizaciju, znači ignorisati svoje građane.

Pa ovde se vlast konsultuje sa kojekakvim patrljcima od organizacija građana, koje podržava najviše jedan promil građana, kojekakvi helsinški odbori i ostala kalakurcija, a da se ignoriše organizacija koju podržava ili joj pripada devedeset posto građana.

Nenormalno.
gvozden1 gvozden1 20:30 17.04.2023

Re: Čestitka


ono gore nisam ni citala

E nasekira me.

Zaboli me da ti čitaš, ionako ništa ne razumeš, pokazujem kakve se gluposti ovde mogu naći.

Ne tebi.

A da izmušljaš za svoju slavu, da, izmišljaš.
A i zato me zaboli.
predatortz predatortz 20:31 17.04.2023

Re: Čestitka

pa ima pravo da prica u svojim okvirima, nema sta da se pita po pitanjima koja su vezana za drzavu- to bukvalno to znaci


Ne!
Sekularnost, u najbukvalnijem smislu, znači neutralnost.
Odnosno da ne postoji zvanična, državna religija i da je država neutralna u smislu da neće preferirati jednu u odnosu na ostale religije nego da će im svima garantovati jednak tretman.

To nikako ne znači naopako shvatanje da crkva nema šta da se meša u pitanja društva i države

Reći da crkva nema pravo na to, značilo bi reći da narod nema pravo na to, jer crkva je verujući narod.

Sekularnost znači da jedna religija, kroz institucije države neće nametati građanima obavezujuće stavove i postupke.

Nikako ne znači da nema pravo na mišljenje, stav, pa i uticaj na narod koji čini crkvu, kao što to bukvalisti level Nikoletina Bursać zamišljaju, ili radikalni ateisti žele da nametnu.
angie01 angie01 20:33 17.04.2023

Re: Čestitka


Bukvalno, skoro sve.


ironija je bila na perod diktatorskog rezima pre tog posleratnog- ako si protiv diktature, zabrana, prava ovih i onih, onda si valjda principijelan.


angie01 angie01 20:35 17.04.2023

Re: Čestitka

A da izmušljaš za svoju slavu, da, izmišljaš.


alo bre, saberi se,...ja sam odrasla i uz Uskrs, i uz Bozic i Uz Slavu- a ti sviraj nekom drugom, rekoh ti nemam nameru da se gurkam s tobom.
angie01 angie01 20:40 17.04.2023

Re: Čestitka

Ne!


i ceo komentar- pa tako mali djokica preradjuje onaj deo, gde se objasnjava, da u sekularnoj drzavi ne postoji drzavna religija.

znaci, sekularna drzava znaci odvajanje crkve od drzavnih institucija, gde se crkva ne uplice u drzavna pitanja.

gvozden1 gvozden1 20:41 17.04.2023

Re: Čestitka

Sekularnost, u najbukvalnijem smislu, znači neutralnost.

Znači da je država, državna vlast, suverena, samostalna, da sama određuje politiku.
Da ne mora nikoga da sluša, a tu se pre svega misli na crkvu, jer nema mnogo organizacija koje imaju toliki uticaj da bi se i formalno, ustavom, naglasila odvojenost, nezavisnost, države od njih.

To što ne mora da posluša crkvu, uopšte ne znači da ne treba da razgovara sa njom, a tek ne znači da treba da joj se suprotstavi, što bi neki smatrali jedino mogućom sekularnošću.

Da se ismevaju popovi, da se hvata za dugme kad se sretnu...
gvozden1 gvozden1 20:41 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01
A da izmušljaš za svoju slavu, da, izmišljaš.


alo bre, saberi se,...ja sam odrasla i uz Uskrs, i uz Bozic i Uz Slavu- a ti sviraj nekom drugom, rekoh ti nemam nameru da se gurkam s tobom.

Nemoj bre da čitaš jbt!
predatortz predatortz 20:43 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01

Bukvalno, skoro sve.


ironija je bila na perod diktatorskog rezima pre tog posleratnog- ako si protiv diktature, zabrana, prava ovih i onih, onda si valjda principijelan.




Koliko je trajala Šestojanuarska diktatura?
Da li je u njoj ukinuto pravo na privatnu svojinu, privatan biznis ili su samo privremeno suspendovane neke političke slobode?
Uzgred, Kraljevina Jugoslavija, a pre nje Kraljevina Srbija bile su parlamentarne monarhije u kojima kralj nije imao neograničenu vlast, a u svakom slučaju je imao daleko manju vlast od komunističkog diktatora. U obe kraljevine je postojao politički pluralizam, odvijali su se slobodni izbori, vlada je bila smenjiva i vlade su često padale što je znak demokratije.
Građani su bili slobodni da se politički organizuju, studenti i narod su vikali "dole kralj!" bez bojazni da će da budu bijeni ispod nadvožnjaka. Privatna imovina je bila zagarantovana, kao i pravo na vlastito preduzetništvo.

Reći da su te kraljevine bile diktature, a pogotovo u odnosu na period jednopartijskog sistema, je veoma neozbiljno.
gvozden1 gvozden1 20:48 17.04.2023

Re: Čestitka

Koliko je trajala Šestojanuarska diktatura?

A uvedena - zbog Hrvata.

I sad oni koji podržavaju Hrvate, osuđuju diktaturu.

E do toga dovodi kad neko pojma nema, a hoće da priča nešto.
gedza.73 gedza.73 20:53 17.04.2023

Re: Čestitka

A sliku i klip Tite nikada nisam postavio.

jedan od najjačih predsednika. Ikada. Predsednik Turkmenistana



Lik je bio visoko rangirani komunista, industrijalizovao državu, proglasio se za doživotnog predsednika (vrlo poznato i blisko nama pošto smo u takvoj državi živeli a neki bogami tvrde kako je bila uređena), podigao spomenik svom kučetu, naredio da njegove slike budu svuda. Prepravljao istoriju, napisao knjigu koja je bila obavezna lektira u školama (deluje malo glupo da mi je smešno kako su Turkmenistance navukli na tako nešto s obzirom da nas dvaes miliona tako odrastalo) pa je čak ta njegova knjiga bila sastavni deo vozačkog ispita ili uslov za dobijanje posla u državnim institucijama. Promenio nazive meseca, preimenovao 'hleb' u ime svoje majke i zabranio pevanje na plejbek.


predatortz predatortz 20:56 17.04.2023

Re: Čestitka

zabranio pevanje na plejbek.


Saglasan!
angie01 angie01 20:57 17.04.2023

Re: Čestitka

Da li je u njoj ukinuto pravo na privatnu svojinu, privatan biznis ili su samo privremeno suspendovane neke političke slobode?


tu bih ti ponovila, da malo procitas kako je vecina stanovnika zivelo,...i zasto su se pojavili komunisti, kao pokret.

sve te price u krug, oko necega sto je bilo pre 100, 80,...godina- nikamo ne vode, svako vreme je imalo neke svoje okonosti,...vracanje na staro-o cemu stalno pricate- nije noramlnao niti nesto sto vodi afiramciji-niti ce se desiti-, necete valjda u 21. veku da se svetite komunistima, jer su vasi igubili,...nego valjda imate neko konstruktivniju ideju, da zemlja treba da bude uredjena, da se uspostavi vladavina prava, da institucije sistema funckionisu, omoguci kvalitetno skolstvo, zdravstvo,..to je napredak.
gedza.73 gedza.73 20:58 17.04.2023

Re: Čestitka

Saglasan!

Mnogo mu je dobra fora.
p.s.
Na nivou naše proslave Dana mladosti kao rođendan čoveku (bilo je oduševljenih panegirika toj proslavi i na blogu) koji trebao da bude u penziji i po Kalemegdanu šeta praunuke ili sa vršnjacima igra šah.
Turkmenistanci pod Nijazovim su u stvari Jugoslavija ali sa malom vremenskom zadrškom.

alselone alselone 21:01 17.04.2023

Re: Čestitka

U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Sve, sve, i Srbija, i pravoslavlje, i običaji ali hajte ljudi da ne preterujemo. Kakvo bre konsultovanje "starešina" crkvenih zajednica oko državnih pitanja?

Školstvo, zdravstvo, privreda, industrija, poreska politika, infrastruktura, finansije, ekonomija, vojska, policija, šta još, pa onda, zaštita životne sredine, energija... kakvo konsultovanja starešina po tim pitanjima. Šta starešina zna o tome?
predatortz predatortz 21:06 17.04.2023

Re: Čestitka


tu bih ti ponovila, da malo procitas kako je vecina stanovnika zivelo,...i zasto su se pojavili komunisti, kao pokret.


Pa što ne kažeš?!
Pošto je većina loše živela (hipotetički) ima da poukidamo sve slobode i i kurac krasni!
Mi će pijemo viski, seljanka u svilenoj spavaćici će da divlja u dvoru, dedinje ćemo naselimo abadžijama, rabadžijađa, ponekim propalim studentom, a boga mi i sa par svršenih, ali naših.
Daćemo pravo glasa ženama, ali izbora na kojim će narod da bira vlast neće biti.
Aliji Sirotanoviću da se kupi veća lopata, da se sve to pogura...
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:06 17.04.2023

Re: Čestitka

pa ne znam kako, ako su oba praznika najrasprostranjeniji praznici na svetu, pa nisu ugrozavali druge tradicionalne praznike u drugim zemljama.

Зависи од земље до земље.

1.мај обележевају скоро све земље на планети, али не УК и не УСА, без обзира на то што је сам датум изабран по догађају из Чикага. Нотирај, у УСА 1. мај није празник.

Нова година се такође обележава у скоро свим земљама. Она има један смисао у доминантно хришћанским земљама које празнују по грегоријанском календару и 1. јануар заиста јесте њихова Нова година. Ипак, у већини тих земаља Нова година се не празнује посебно, нема ресторанских резервација и скупих дочека, а нерадни је само један дан.

Кинези имају своју, као и Јевреји и муслимани, па за њих 1. јануар представља дан када се мења година у датуму, али не заиста Нову годину, коју празнују у неко друго доба године.

За већину земаља важи да су та два датума обогатила празнични календар углавном без негативног ефекта на традиционалне празнике.

То ипак не важи за све земље, пре свега бивше комунистичке, где је дочек Нове године заменио Божић као главни зимски празник, а првомајски уранак традиционални ђурђевдански. У томе су посебно занимљиве земље које следе јулијански календар, као Русија и Србија, и у којима сада Нова година долази пре Божића, а дочеци коштају много, говори се о ”најлуђој ноћи”, нерадна су два дана, а празник је, макар што се тиче православних јулиајанаца, лишен садржаја.
predatortz predatortz 21:10 17.04.2023

Re: Čestitka

alselone
U praksi, svaki mudar političar će se konsultovati sa starešinama najdominantnijih crkvenih zajednica u zemlji.

Sve, sve, i Srbija, i pravoslavlje, i običaji ali hajte ljudi da ne preterujemo. Kakvo bre konsultovanje "starešina" crkvenih zajednica oko državnih pitanja?

Školstvo, zdravstvo, privreda, industrija, poreska politika, infrastruktura, finansije, ekonomija, vojska, policija, šta još, pa onda, zaštita životne sredine, energija... kakvo konsultovanja starešina po tim pitanjima. Šta starešina zna o tome?


Sedi, jedan!
Ili pročitaj ponovo.
Rekao sam da će mudra vlast da se konsultuje o stvarima koje se itekako tiču crkava.
Dakle, ne sve ovo što si natrpao.
Ali, recimo Kosovo.
Ti misliš da država treba da kaže SPC marš u pizdu materinu, mi smo sekularna država, šta vas boli kurac šta mi tamo radimo?


alselone alselone 21:12 17.04.2023

Re: Čestitka

Sedi, jedan!
Ili pročitaj ponovo.
Rekao sam da će mudra vlast da se konsultuje o stvarima koje se itekako tiču crkava.
Dakle, ne sve ovo što si natrpao.

Praštaj, pročitao sam dijagonalno i nisam shvatio na šta misliš.

Ali, recimo Kosovo.
Ti misliš da država treba da kaže SPC marš u pizdu materinu, mi smo sekularna država, šta bas boli kurac šta mi tamo radimo?

Mislim da svako ima pravo da kaže šta misli o Kosovu, i mislim da bi SPC, ali ne i starešine drugih zajednica, trebali da imaju važno mesto na okruglim stolovima na kojima bi se normalno razgovaralo na temu šta dalje, ali da se to neće desiti.
maksa83 maksa83 21:19 17.04.2023

Re: Čestitka

Jesi li ti siguran da si raščistio šta znači kad je država sekularna?

Da, siguran sam.
Pa ovde se vlast konsultuje sa kojekakvim patrljcima od organizacija građana, koje podržava najviše jedan promil građana, kojekakvi helsinški odbori i ostala kalakurcija

E? Ko se konsultovao sa helsinškim odborom i kad?

Ako imaš među građanima uticajnu organizaciju bilo kakvu i bilo koju a da nije van zakona, najelementarnije načelo demokratije nalaže da vlast sa tom organizacijom komunicira.

Ignorisati tu organizaciju, znači ignorisati svoje građane.

Sekularna država svoje građane "konsultuje" na izborima. Ako se pojavi partija/stranka koja je duboko klerikalna građani će je podržati u skladu sa svojim opredeljenjima i tako će njihova religiozna ubeđenja biti reprezentovana u upravljanju državom.

Ti zapravo nemaš pojma šta je sekularna država.
koju podržava ili joj pripada devedeset posto građana.

... i iz ovoga je apsolutno jasno da ti ne razumeš šta znači sekularna država.
gvozden1 gvozden1 21:20 17.04.2023

Re: Čestitka


Školstvo, zdravstvo, privreda, industrija, poreska politika, infrastruktura, finansije, ekonomija, vojska, policija, šta još, pa onda, zaštita životne sredine, energija... kakvo konsultovanja starešina po tim pitanjima. Šta starešina zna o tome?

Pa šta misliš, da li se iko konsultuje sa patrijarhom oko PDVa, ili oko obaveznog služenja vojske, ili oko takvih stvari?

Naravno da ne.

Ali ako crkva za nešto pokaže interes, za Kosovo npr, ili za bilo šta drugo, treba li država da je ignoriše jer, sekularnost?

I u šta bi to moglo da proizađe, da država ima jedan stav, crkva, dakle org sa ogromnom podrškom u narodu, suprotan, i u šta to vodi?

Pa u nemire, u sukobe, u nestabilnost.

Da li je to dobra politika?
Jasno je.


Kad se pominje kraljevina, to se desilo sa Stojadinovićem.

On je radio direktno ono što je bilo protiv stava crkve, čak toliko da je crkva anatemisala, isključila iz crkve, za čim ipak retko poseže, mnoge političare, i Stojadinovića, i doneo je zakon.

Ali nikad nije mogao da ga sprovede jer su se desile demonstracije, masovne, litije lako su ih zvali.
I policija tukla popove i vladike, zato ih nazvali krvave litije, ali nije moglo da prođe.
Nije dao narod.

Nešto poput onoga u Crnoj Gori.
gedza.73 gedza.73 21:27 17.04.2023

Re: Čestitka

dakle org sa ogromnom podrškom u narodu

Pa gde je taj ogroman narod u crkvama, što su prazne?
gvozden1 gvozden1 21:29 17.04.2023

Re: Čestitka


E? Ko se konsultovao sa helsinškim odborom i kad?

Naspram njega seli su Jelena Milić, Maja Bobić, Milan Antonijević i još nekoliko NVOčelnika, a među njima i Sonja Liht, predsednica Fonda za političku izuzetnost. Upravo nju i Ivana Vejvodu iz Maršalovog fonda Vučić je ranije pomenuo kao ljude koji drugačije misle, a kojima bi voleo da bude proširen njegov tim saradnika. Ocenio je tada da je reč o ljudima koji mogu da doprinesu poboljšanju imidža Srbije.


Ovo " njega" znači Vučić.

Sekularna država svoje građane "konsultuje" na izborima.

Ne, na izborima prebrojava da li se dovoljno konsultovali za vreme mandata.
.. i iz ovoga je apsolutno jasno da ti ne razumeš šta znači sekularna država


Šta je ovo, povređena sujeta?

Nisam očekivao, al bože moj, živ si čovek.
Ne moraš ni ti sve da znaš.
Al možeš da naučiš.
Stavi to sebi u zadatak, da naučiš šta znači sekularna država, i da to nipošto nije ono što si do sad smatrao.
angie01 angie01 21:42 17.04.2023

Re: Čestitka

Зависи од земље до земље.


evo, pogledala sam- najrasprotranjeniji praznik je !. Maj,..NG-sigurno.

Нотирај, у УСА 1. мај није празник.


pa normalno, iz razumljivih razloga...ni malo pozitivnih.

У томе су посебно занимљиве земље које следе јулијански календар, као Русија и Србија,


za Srbiju, tj YU, mogu samo da ti ponovim, ko je hteo, slavio je i crkvene praznike.

...koji se danas-obnovljeni, slave jednako tres, kao i NG.

za razne Nove godine u drugim zemljama- znam, jer sam po svetu zivela- samo u Aziji smo slavili tri razlicite- i meni su sve proslave bile super- ljudi se opsute, izadju na ulice i zajedno se provode, participiraju svi narodi koji tu zive.

po EU sam isto imala prilike da par puta docekam NG i meni su te proslave bile mnogo zanimljivije, nego ovi cirkusi po Srbiji, koji se svedu na kafansko seljacenje...te proslave za vreme ozloglasenih komunista nisu izgledale tako i mnogo vise su licile na one sa zapada,...ako uporedis samo tv pograme od tada i sada- bez greske se vidi razlika....meni licno NG, nije nista spec, ono, najsilovaniji provod i veselje u odnosu na bilo sta drugo,...i kao klinka nisam volela doceke, a sada me samo smaraju.
maksa83 maksa83 21:45 17.04.2023

Re: Čestitka

Ovo " njega" znači Vučić.

Da se ne pravimo blesavi Vučić će "konsultovati" bilo koga da bi izgledalo da on zarezuje nečije mišljenje a uradiće ono što je najbolje za njega i opstana kartela. Ali da ne brineš, sa SPC se konsultuje non stop, malo javno, malo tajno, mada su te konsultacije prevashodno trgovina.
Šta je ovo, povređena sujeta?

Nisam očekivao, al bože moj, živ si čovek.
Ne moraš ni ti sve da znaš.

Zapravo nemam trenutno strpljenja za tvoje meandre.

Pokazao si da ne razumeš šta je sekularna država i umesto toga mi zapravo objašnjavaš zašto Srbija ne treba da bude sekularna država. Da li to radiš svesno ili nesvesno nije bitno, ne bih gubio vreme na te stvari, nego ću samo konstatovati da ne znaš kako treba da funkcioniše sekularna parlamentarna demokratija.

predatortz predatortz 21:46 17.04.2023

Re: Čestitka

pa normalno, iz razumljivih razloga...ni malo pozitivnih.


1. maj nije praznik u Americi jer ljudi imaju svoj "praznik rada". Labor Day, koji pada prvog ponedeljka u septembru.
angie01 angie01 21:47 17.04.2023

Re: Čestitka

Pa što ne kažeš?!


izvini, al ti ostrasceno i bez bilo kakvih cinjenica pricas o necemu, sto je prilicno kompleksno, a mene stvarno mrzi da se ubedjujem oko toga- jer se uvek isto zavrasava,...

ti slobodno ostani pri svojim ubedjenjima.
angie01 angie01 21:48 17.04.2023

Re: Čestitka

Školstvo, zdravstvo, privreda, industrija, poreska politika, infrastruktura, finansije, ekonomija, vojska, policija, šta još, pa onda, zaštita životne sredine, energija... kakvo konsultovanja starešina po tim pitanjima. Šta starešina zna o tome?



predatortz predatortz 21:48 17.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Pa što ne kažeš?!


izvini, al ti ostrasceno i bez bilo kakvih cinjenica pricas o necemu, sto je prilicno kompleksno, a mene stvarno mrzi da se ubedjujem oko toga- jer se uvek isto zavrasava,...

ti slobodno ostani pri svojim ubedjenjima.


Šta sam rekao a da nije činjenica?
angie01 angie01 21:49 17.04.2023

Re: Čestitka

1. maj nije praznik u Americi jer ljudi imaju svoj "praznik rada". Labor Day, koji pada prvog ponedeljka u septembru.


izbegli su 1. Maj, o tome se radi...ceo svet slavi praznik rada, kada je radnicki pokret pravio demontracije u Cikagu, trazeci vec prava za radnicku klasu.
gvozden1 gvozden1 21:50 17.04.2023

Re: Čestitka

Da se ne pravimo blesavi Vučić će "konsultovati" bilo koga da bi izgledalo da on zarezuje nečije mišljenje a uradiće ono što je najbolje za njega i opstana kartela.

Jeste ili nije?
Tvrdnja je, tvoja, bila da nije.
Sad, jeste, ali.


Pokazao si da ne razumeš šta je sekularna država


A da daš svoje objašnjenje značenja?
Nemaš vremena, vidim :)

Ali, pomunuh Crnu Goru, Amfilohija, litije.
Debelo se crkva mešala u politiku.
Šta je trebalo Milo da uradi, da je Crna Gora bila sekularna država po tvom razumevanju sekularnosti?
predatortz predatortz 22:00 17.04.2023

Re: Čestitka

Da li to radiš svesno ili nesvesno nije bitno, ne bih gubio vreme na te stvari, nego ću samo konstatovati da ne znaš kako treba da funkcioniše sekularna parlamentarna demokratija.


Zapravo, ni tu nema jedinstvenog obrasca. Mislim, u prsksi. Jedan model je u UK, Danskoj, a sasvim drugi u Francuskoj.

Suština sekularnosti u Srbiji je ispunjena.
Ne postoji zvanična državna religija.
Religije su izjednačene pred zakonom.
Ne postoji nešto što je dozvoljeno jednoj, a zabranjeno drugim. Građani Srbije su izjednačeni u verskim slobodama.

Sekularizam ne znači, kao što to mnogi misle, da ne sme biti verske nastave u školama. Sekularizam znači da to pravo mora biti omogućeno svima.

Sekularizam ne znači da država mora da se suprotstavi religijama, da mora da ignoriše njihove stavove i marška ih u četiri zida crkvenih zgrada, kao što mnogi priželjkuju.
Sekularizam znači da država ne mora da postupi po njima, ali i da može da ih uvaži ako su ti stavovi razumni i drugima ništa ne uskraćuju.


angie01 angie01 22:00 17.04.2023

Re: Čestitka

Šta sam rekao a da nije činjenica?


mnogo toga, a u krajnje povrsnom karikiranju vrlo ozbiljnih stvari.

svakako cemo se sloziti oko svih losih stvari- i moja porodica je stradala zbog istih- al oko svega drugo mi je postalo tesko smaranje da pricam sa nekim, koje je zabetonirao u necemu sto je bilo pre 100 godina.

rekoh ti, slazem se sa Alsom, oko onoga sta je bitno za nas, za nasu decu, sve te ideoloske mantre me ne zanimaju,... a cinjenica je da je za vreme YU, napredak u svemu sto se racuna za bilo koju drzavu, bio vise nego evidentan u svakom smislu- ja to govorim bez ideoloskih ubedjenja i ne mogu da se ubedjujem sa tobom, kome su samo ta ubedjenja vodilja,...znaci danas, posle svih kardinalnih gresaka od devedesetih naovamo- umesto da su se drugacije resavli problemi u startu- sada bi vec bili srednje razvijena normalna zemlja-je nas prioritet, kako da se uredi drzava,...ono sto sam navela ja, a i als-sve drugo je beslileno mrsomudjenje.

nama najbolji odlaze, jer se to ne uvidja i to je tragedija naseg naroda, tupi se neko vracanje na nesto od pre 100 godina, odrzava se mrznja i destrukcija, uredno se odrzava podela na prave i one neprave i izdajnike i u tom ambijentu se lako radi ovo sto se desava, a nije dobro za nas, ni za drzavu- ko to ne vidi, ili je glup, ili je zakacan.
maksa83 maksa83 22:03 17.04.2023

Re: Čestitka

A da daš svoje objašnjenje značenja?
Nemaš vremena, vidim :)

Dao sam ti, ne prihvataš ga, ja tu silazim.

Ali, pomunuh Crnu Goru, Amfilohija, litije.
Debelo se crkva mešala u politiku.
Šta je trebalo Milo da uradi, da je Crna Gora bila sekularna država po tvom razumevanju sekularnosti?

Ne znam, daj mi kontekst. Šta je Milo uradio? Krenuo da se otima sa Crkvom oko zemlje? To nema veze sa sekularnošću, kao što zapravo ovde ništa nema veze sa normalnom laminarnom politikom.

Dodatno bespredmetno je da raspravljamo o sekularnoj državi na mestu gde je sve još uvek poslovna transakcija - mi uložimo naš ugled i tvom ološu damo 5 ordenja , ti nas zauzvrat oslobodiš od stega ovozemaljske fiskalizacije, a oko Kosova ćemo da talasamo kako se dogovorimo. Džasmine to je biiizzzniS.
predatortz predatortz 22:16 17.04.2023

Re: Čestitka

a cinjenica je da je za vreme YU, napredak u svemu sto se racuna za bilo koju drzavu, bio vise nego evidentan u svakom smislu- ja to govorim bez ideoloskih ubedjenja i ne mogu da se ubedjujem sa tobom, kome su samo ta ubedjenja vodilja,...z


Samo, ima tu jedna sitnica... Ne znamo kako bi taj napredak izgledao da se nije menjao oblik vladavine.
Mnogs društva su nakon WWII napredovala. Zašto misliš da ne bi i kraljevina?
Zaboravljaš da je SFRJ jedna od retkih evropskih država koja je doživela bankrot.
1982. na 1983. SFRJ nije mogla da servisira svoje obaveze. Usledio je famozni otpis duga, što je značilo upravo to - bankrot.

1983. Jugoslavija je službeno bankrotirala, iako to nikad svojim građanima nije objavila (no objavili su drugi), te prestala plaćati sve obaveze prema inozemstvu, što je rezultiralo golemim nestašicama.

Izvor
(evo, trudio sam se da ne bude srpski )

Dakle, ne možemo uzeti za primer napretka nešto što je doživelo krah.
gvozden1 gvozden1 22:18 17.04.2023

Re: Čestitka

Dao sam ti,

Izdvoji ga, kopiraj, molim te.
Ne znam šta zoveš objašnjenjem.
Sad sam ponovo prošao tvoje komentare, i nisam video ništa što bi se tako moglo zvati.

Ne znam, daj mi kontekst

Kontekst je sledeći.
Država, vlast, donese neki zakon.
Po uobičajenom postupku, skupština, većina, izglasano.


Crkvi se to ne dopadne i svoje pristalice animira da ustanu protiv takvog zakona.
I oni je poslušaju, popovi na čelo, vernici za njima i spreče sprovođenje zakona donešenog u građanskoj, sekularnoj državi po demokratskij proceduri.

Da li je to rušenje sekularnosti ili snaga javnosti?
I da li bi bilo politički bolje da je bilo komunikacije, konsultacije vlasti sa crkvom pre donošenja takvog zakona?

Dodatno bespredmetno je da raspravljamo o sekularnoj državi


Može to da bude i zanimljiva tema za razgovor.

A može i ovako, ja sve znam, ti ništa ne znaš :)
milisav68 milisav68 22:18 17.04.2023

Re: Čestitka

maksa83

Dodatno bespredmetno je da raspravljamo o sekularnoj državi

Prvo, bespremetno je rasparvljati o državi kada to nismo.
Drugo, da bi bili sekularna, pre toga bi morali da budemo pravna.
A pošto ni to nismo, več smo kolonija sa mekom diktaturom, javlja se glavni problem neko ordenje, nekakve NVO koja nije fiskalizovana.

Dakle, kikiriki, semenke, kokice...
solo solo 22:23 17.04.2023

Re: Čestitka

И Соло такође.

,..znaci ziv je, umro nije.

Тачно.

И баш зато што је жив и умро није, Чарли, Соло и ја смо блогери који су на овом Блогу Б92 најчешће и бановани.


De umro, pu,pu.

Lijepota naša. Nije se rodio bolji.

solo solo 22:27 17.04.2023

Re: Čestitka

ti samo odhebi- em si rekao da neces sa mnom da komuniciras- lepo si se kleo, zbog neke teatralne solidarnosti, jer sam banovala uzurpatore na svom blogu-...em posle uobicajenog tvog mufljuskog spletkarenja na prvoj strani-a i sire, evo ja ti garantujem, da ces da odrzis rec- bar jednom...znaci, nema vise!


Jel lepo da starija dama psuje?

Sram te bilo babo prosta.

I to na drugi dan Uskrsa.
gvozden1 gvozden1 22:34 17.04.2023

Re: Čestitka

Jel lepo da starija dama psuje?

Ejbg sad.

Neko juče, kad li, reče starleta, sad, starija dama.

Ne može bre ljudi oboje, zbunili ste me.
angie01 angie01 22:35 17.04.2023

Re: Čestitka

Mnogs društva su nakon WWII napredovala. Zašto misliš da ne bi i kraljevina?


da li si ti covece normalan, je l kapiras ti drustvene procese, uzroke i posledice,...je l kapiras pocetne polozaje:) i okolnosti,...pa vrati se onda jos unazad, od oslobadjanja od Turaka, pa kako se ni iz cega, stalnim ratovanjem i u ugrozenosti od velikih sila, stalno nesto dokusurivalo na malim narodima,....a vama nije valjala YU, koja je i napravljena, da bi se to sprecilo, da bi slovenski nardi mogli da se razviju i budu svoj na svome-pre cemu, svako u svojoj republici- vama to nije bilo dobro, jer mi smo zasluzili vise, mitovi i legende,...YU je napravila skok od siromasne, nepismene i nerazvijene seljacke zemlje, do srednje razvijene zemlje gradova, priznate u svetu u kojoj je za kratko vreme ogranizovano sve sto je potrebno za napredak- ok, razne su tu greske bile i dugacka je to prica,...ali ono sto hocu da kazem a jedino je bitno, a stalno se oko toga vrtite.

znaci, komunisti su pobedili u ratu- ful pojtn.
napravili su znacajan napredak-ful pojnt.
devedesetih je moglo da se promeni sve sto ne valja u nesto bolje-ful pojnt.

sve ostalo je mrsomudjenje, sta bi bilo, kad bi bilo.

da danas u ovoj situaciji i dalje vrtimo iste gluposti, umesto da uredimo zemlju-meni je suludo.

da li ste vi svesni, da mi ovde godinama vrtimo iste, krajnje ruzne teme-alo bre,...nikoga vise ne zanima nista lepo, nista plemenito, nista kulturno,..samo neki fajtovi, krajnje besmisleni, al na krv i noz,....meni je sama ta cinjenica dovoljno tuzna, jer to je prava slika naseg drustva,...ako jos uzmemo u obzir da se na netu nalazi onaj obrazovaniji deo, pa to je tek tragedija sama po sebi, u odnosu na sadrzaj komentara.
angie01 angie01 22:40 17.04.2023

Re: Čestitka

Sram te bilo babo prosta.


ovo je oksimoron,..ono kada prostak drugome kaze da je prost.

to sto ti imas potrebu da budes rektalni alisnista tasi, to ti jos uvek ne daje pravo da se drugima tako obracas- ja sam tasi odgovorila na njegov bezobrazluka, a ne obratno.tako da odhebi i ti sa njim, kako vec dolikuje.

a nekako je besmisleno da ti o sramoti pricas,..
predatortz predatortz 22:43 17.04.2023

Re: Čestitka

da li si ti covece normalan


Osim uvreda, ne vidim ni jedan argument.
Ali vidim gomilu nelogičnosti.

Kako uvođenje diktature, uskraćivanje elementarnih ljudskih prava, sloboda i civilizacijskih dostignuća kao što su sloboda izbora, sloboda političkog organizovanja, prava na slobodnu reč, prava na na privatnu imovinu i pravo na slobodno i neometano poslovanje može biti napredak?

Pogotovo kad se taj krvavi eksperiment, ta pobeda snage i gluposti nad pameću, završi bankrotom?

angie01 angie01 22:48 17.04.2023

Re: Čestitka

evo, ne znam odakle toliko interesovanje za mene- ja nisam ni za koga ovde davala prostacke procene o starosti, izgledu, statusu, sto bi se to mene ticalo?

i cemi te ulicarske insinuacije-koje vise govore o onem ko ih iznosi.

vecinu blogera sam upoznala uzivo, sto znaci, da nema nekih specijalnih tajni, oko kojih bi trebalo da se brine neki polusvet.
angie01 angie01 22:50 17.04.2023

Re: Čestitka

Osim uvreda, ne vidim ni jedan argument.


ovo uopste nije bilo u uvredljivoj intonaciji.

ostalo cu preskociti, jer vidim da je sve ostalo u istoj besmislenoj trakalici-mene to tupljenje ne zanima, ako hoces da razumes- razumi, ako neces- nemoj, ostani pri svom.

proslost je za mene-prosla.
solo solo 22:51 17.04.2023

Re: Čestitka

a nekako je besmisleno da ti o sramoti pricas,..




gvozden1 gvozden1 22:57 17.04.2023

Re: Čestitka

proslost je za mene-prosla

Samo neuki nerazumni ljudi mogu da smatraju i da je prošlost mrtva i neprolaznim zidom zauvek odvojena od sadašnice


Sve se uklapa.
angie01 angie01 23:02 17.04.2023

Re: Čestitka

Samo neuki nerazumni ljudi mogu da smatraju i da je prošlost mrtva i neprolaznim zidom zauvek odvojena od sadašnice


ali ne u tom kontekstu- naravno da je sve povezano,...nego ste vi stali u toj proslosti, vi bi da je vratite-to je destruktivno, nemoguce i drzi vas u mestu-koje nije bas dobro.
gvozden1 gvozden1 23:08 17.04.2023

Re: Čestitka

vi bi da je vratite-

Stvarno?
Nisam znao šta bih ja dok mi ti ne reče.
Hvala ti ko bratu :)
predatortz predatortz 23:11 17.04.2023

Re: Čestitka

nego ste vi stali u toj proslosti, vi bi da je vratite-to je destruktivno, nemoguce i drzi vas u mestu-koje nije bas dobro.


Nismo mi stali u prošlosti, nego nam kao društvu greške koje nismo ispravili ne daju napred.


To ti je kao da si se navrzao da rešavaš integrale, a nisi načisto sa tablicom množenja, razlomcima ili decimalnim računom.

Ne može dok se ne vratiš i ne savladaš sve ono gde si brljao.

A najgluplje je misliti da možeš dalje ako zanemariš sve te praznine.
angie01 angie01 23:17 17.04.2023

Re: Čestitka

Nismo mi stali u prošlosti, nego nam kao društvu greške koje nismo ispravili ne daju napred.


kako niste, 2000 blogovoa na razlicite teme UVEK zatrpavate istom pricom.

umesto da se bavite sadanjim problemima.

onda to vise deluje, da se skrece paznja na nesto drugo- jer fakat, ovo sve pravdate i niste previse principijelni oko istih losih stvari.

pri cemu- u proslosti je nemoguce promeniti bilo sta, a u sadasnjosti jeste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana