Kultura| Obrazovanje

Spaljivanje knjiga

mikele9 RSS / 13.04.2023. u 20:55

Imao sam osam, devet godina kada sam počeo da gutam knjige! Čitao sam Idiota, Braću Karamazove, Madam Bovari, Kiše dolaze, Čiča Gorio, Jadnici... Kasnije kada sam odrastao morao sam ponovo da ih čitam i da razumem o čemu se u njima radi. Do dana današnjeg nisam prestao da čitam i otkrivam nove pisce iz svih krajeva sveta. Iako imam ogromnu biblioteku, učlanio sam se u gradsku biblioteku i redovan sam u uzimanju knjiga. Mnogo toga sam naučio i saznao iz knjiga koje sam pročitao, nikada mi nije dosta! Zanimljivo je da sam u nekim knjigama nalazio sopstvene stavove i mišljenja zapisana pre četrdesetak i više godina, što još jednom potvrđuje moj stav da slučajnost ne postoji u neverovatnom Kosmosu. Ne želim i neću da vam držim predavanje o knjigama i čitanju. Ko želi da čita, čitaće, ko nije zainteresovan, neće.

Pada mi na pamet spaljivanje knjiga. Stpaljivani su i ljudi ali i knjige. Kako reče ruski pjesnik Josif Brodski: Postoji veći zločin od spaljivanja knjiga. Jedan od njih je ne čitati ih.

Sasvim je normalno početi od Aleksandrijske biblioteke, najveće biblioteke antičkog sveta. Osnovana je početkom 3 veka pre nove ere od strane kraljeva iz dinastije Ptolomeja.Organizator i duhovni pokretač je bio Grk Demetrije iz Falerona. Tokom postojanja biblioteke upravnici su bili izuzetni naučnik i književnik Zenodot iz Efesa, pesnik i gramatičar Likofron iz Halkisa, filolog Aristarh sa Samotrake…

Izgradnju velikog grada na ušću Nila sa ostrvom Faros predložio je još veliki Homer. Njegovu ideju je prihvatio i naredio izgradnju Aleksandar Veliki. Aleksandar je naredio i gradnju velike biblioteke a grad je nazvao po sebi Aleksandrija i proglasio ga glavnim gradom Egipta. Dolaskom Aleksandra u Malu Aziju, Palestinu, Egipat, Mesopotamiju, Avganistan, Pakistan, došli su i grčki jezik, grčka znanja i grčka kultura. Svi ovi narodi su se počeli mešati i intelektualno obogaćivati I vremenom izgradili helenističku kulturu.                                                  Aleksandrija je postajala sve privlačnija za naučnike iz Grčke I drugih delova sveta. Gradnju Biblioteke je započeo Ptolomej I Soter a nastavio Ptolomej II Filadelf. U holovima su bile police za držanje rolni papirusa. Iznad rolni je stajao natpis: Mesto za lečenje duše. Inicijalno, Veliku Biblioteku je organizovao Demetrije Faler, Teofastov učenik. Biblioteka je čuvala radove najvećih mislilaca antičkog vremena. Među onima koji su posećivali Aleksandrijsku Biblioteku bili su i slavni Euripid, Euklid i Aristotel. Na opštu civilizacijsku žalost, gotovo sva ta dela zauvek su uništena u velikim požarima.

Broj papirusa u Biblioteci razni izvori navode različito. Jedni izvori kažu da ih je bilo 700.000, drugi tvrde da ih je bilo 500.000 ili 600.000 hiljada. Karl Segan navodi da ih je bilo 1.000.000.

Prvi upravnik Biblioteke je bio Zenodom iz Efesa, izvršio je organizaciju fonda I uveo alfabetski redosled.

Nasledio ga je Kalimah iz Kirene, njega Apolonije sa Rodosa, zatim je došao Eratosten pa Aristofan iz Bizanta I najzad Aristarh iz Samotrake.

Smatra se da je Cezarova vojska 7- me godine pre nove ere uništila glavni deo Biblioteke.

Ubrzo nakon što je hrišćanstvo postalo državna religija Rimskog carstva, car Teodosije Nređuje spaljivanje svih paganskih hramova. Tada hrišćani na čelu sa Aleksandrijskim patrijarhom Teofilom spaljuju Aleksandrijsku Biblioteku.

Kada je muslimanska vojska osvojila Aleksandriju 642 godine nakon što je porazila vizantijsku vojsku u bici kod Heliopolisa, komandant je upitao kalifa Umara šta da rade sa bibliotekom. Ovaj dao čuveni ofgovor: One su ili u suprotnosti sa Kuranom što znači da su jeres ili se slažu sa njim, što znači da su suvišne.

Razloga za spaljivanje knjiga je mnogo. Obično su ideološke, religijske i političke prirode. Ovaj običaj kao što se da videti iz prethodnog, void korene iz daleke prošlosti I znak je potpune netolerancije prema drugačijem mišljenju.

 

Knjige su skup ideja, vjerovanja, znanja i svjedočanstva su određenog vremena, pa nije čudno ni to da su biblioteke i kulturni centri bombardovani i spaljivani u mnogim ratovima širom svijeta – jer se na taj način brisalo pamćenje jednog naroda. Brisao se njihov kulturni identitet.

Ipak, najčešći razlog za spaljivanje knjiga je bila politička i religijska cenzura.

Najstarija spaljivanja knjiga

612. godine p.n.e. Vavilonci i Skiti su pokorili asirsku prestonicu Ninivu i spalili biblioteku kralja Ashurbanipala. Delo grčkog filosofa Protagore o bogovima bilo je spaljeno javno na ulici jer je okarakterisano kao bogohuljenje.

Rimski car Dioklecijan je 302.godine n.e. započeo svoj progon hrišćana u okviru koga je spaljivao agnostike i njihova djela, kao i hrišćane i njihove svete spise.

Katolička crkva je u srednjem veku, ne jednom, javno spaljivala Talmud (jevrejsku svetu knjigu). Španska inkvizicija na čelu sa Tomasom de Torkemade često je spaljivala nekatoličku literaturu.

Spaljivani su svi jeretički spisi zajedno sa svojim vlasnicima. Ovaj mračni period istorije je poznat po spaljivanju vještica, ali i naučnika poput Đordana Bruna.

Nacističko spaljivanje knjiga je bila prava kampanja koju je vodila Njemačka studentska unija. Cilj je bio spaljivanje svake literature koja je bila suprotna nacističkim načelima. Kampanja je trajala od 1919. do 1945. Uništavane su knjige, časopisi i ostali pisani materijal čiji su autori bili Jevreji, socijalisti, komunisti, anarhisti, liberali… Spaljivana su djela Marksa, Alberta Ajnštajna, Bertolta Brehta, Sigmunda Frojda, Eriha Marije Remarka…

Spaljena su i djela njemačkog jevrejskog pesnika Hajnriha Hajnea koji je mnogo ranije pisao:

Tamo gde se spaljuju knjige, spaljivaće se i ljudi.

Autori koji su spaljivali svoja dela

Autocenzura je ponekad najstroži oblik cenzure. Postoji niz autora koji su sami spaljivali svoja dela jer nisu bili zadovoljni svojim radom.

Tako je Gogolj spalio drugi deo Mrtvih duša i još neka svoja neobjavljena dela. Mihail Bulgakov je spalio prvu verziju romana Majstor i Margarita, a zatim napisao rukopisi ne gore. Italijanski komediograf Karlo Goldoni je spalio svoju tragediju Amalsunta zbog loše kritike. Franc Kafka je tražio od svog prijatelja da nakon njegove smrti spali celu njegovu zaostavštinu, a veliki deo toga je spalio i sam.

Spaljivanje knjiga danas

Ako ste pomislili da je ovaj tip cenzure daleko iza nas, varate se. Nedavno je na društvenim mrežama odjeknula vest da su poljski sveštenici spalili određene knjige u gradu Gdanjsku, na sjeveru Poljske.

Između ostalih, reč je i o ultra popularnoj seriji Harry Potter knjiga. Razlog za spaljivanje je magijski sadržaj koji se kosi sa hrišćanskim učenjima.

Preporučujem vam knjigu “Farenhajt 451” Reja Bredberija koja govori o temi spaljivanja knjiga ili pogledajte fantastičan film snimljen na osnovu knjige.

I na kraju ali ne manje važno! Iz nastavnih programa i lektire sada samostalnih država bivše nam Jugoslavije, izbačen je ogroman broj kvalitetnih pisaca!



Komentari (650)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 21:14 18.04.2023

Re: Čestitka

tessa1
I ja preskačem jer su mi obojica dragi.

Neprirodan situacija, dva Šumadinca, ok, jedan sigurno, krve radi Rusa.

Ne radi Rusa, radi principa.
Neću da oćutim na to da neznalica popuje.

gedza.73 gedza.73 21:14 18.04.2023

Re: Čestitka

Nabo negde nešto, i sad optužije rusku naciju!

Samo sam napisao kako su Rusi u ruskim oblastima glasali za komuniste. A optužio ih što su nama nametali komunizam.

Čak se debil hvali, ja sam rusofob, kaže za sebe.

Misliš kako treba da se radujem Putinovom cilju da obnovi SSSR? Illi, u kontekstu tvojih tvrdnji o srpskoj crkvi, da prihvatim njegovo poređenje komunizma i hrišćanstva, odnosno da su zakonodavci komunizma u stvari hriščanski sveci koji su sprovodili hrišćanske ideale?
gvozden1 gvozden1 21:17 18.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Pa nisam





Dobro, da ponovim

nije sekularna drzva, nego aprlamentarna Monarhija


Jesi li primetila da se reč sekularno nisi usudila da poneneš ni jedan jedini put posle ove gluposti?

Ajd probaj
tessa1 tessa1 21:18 18.04.2023

Re: Čestitka

Ne radi Rusa, radi principa.
Neću da oćutim na to da neznalica popuje.

Nije ti svejedno. :)
gvozden1 gvozden1 21:22 18.04.2023

Re: Čestitka


Samo sam napisao kako su Rusi u ruskim oblastima glasali za komuniste. A

U kojim oblastima?
Kako su po oblastima bili raspoređeni pripadnici ruske nacije, kolika je bila izlaznost u odnosu na zastupljenost ruske nacije po pojedinim oblastima?
Kako si izveo statistiku bez podataka neprohodnih za to?

Ili, skraćeno, nemaš blage veze o čemu pričaš.

Misliš kako treba da se radujem Putinovom cilju da obnovi SSSR? Illi, u kontekstu tvojih tvrdnji o srpskoj crkvi, da prihvatim njegovo poređenje komunizma i hrišćanstva, odnosno da su zakonodavci komunizma u stvari hriščanski sveci koji su sprovodili hrišćanske ideale?


Njegovo pravo da radi šta hoće, ako Rusima ne valja a neka ga menjaju.
Sve dok je na srpskoj strani, meni je super.
Šta će raditi sa Ukrajincima, zaboli me.
gvozden1 gvozden1 21:24 18.04.2023

Re: Čestitka

tessa1
Ne radi Rusa, radi principa.
Neću da oćutim na to da neznalica popuje.

Nije ti svejedno. :)

Pa naravno da nije.
Ako je neko protiv srpskih saveznika, a na strani srpskih neprijatelja, pa i nije mi svejedno.
angie01 angie01 21:38 18.04.2023

Re: Čestitka

Dobro, da ponovim

fora je sto sam ti odgovorila 3 puta, pa cetvrti necu, na ovako bezobrazan nastup- jos manje.


Jesi li primetila da se reč sekularno nisi usudila da poneneš ni jedan jedini put posle ove gluposti?


pa upravo ovo ispisujes, jer nisi ukapirao sta sam rekla jos od prvog komentara, gde je lepo ispisano-zasto,..ali ti sa tim svojim agresivnim, bezobraznim nastupom, koji ti je i cilj i svriha, ocigledno nisi sve niti procitao do kraja, ili nisi razumeo,...i sada ces jos da vrtis te svoje uobicajene krugove do prekosutra-stvarno, ko neki cirke lik.
tessa1 tessa1 21:46 18.04.2023

Re: Čestitka

Pa naravno da nije.
Ako je neko protiv srpskih saveznika, a na strani srpskih neprijatelja, pa i nije mi svejedno.

Razočaran si Gedžom, emotivniji. Nego inače, na to sam mislila.
gvozden1 gvozden1 21:57 18.04.2023

Re: Čestitka

, jer nisi ukapirao sta sam rekla jos od prvog komentara,

Jesam, ovo si rekla
nije sekularna drzva, nego aprlamentarna Monarhija


A to je čista glupost.

Znači isto što i, zid nije beo nego je visok.

A nisi rekla, zašto se parlamentarna monarhija i sekularna država isključuju?

A imam i još jedno pitanje, jel Španija sekularna država ili je parlamentarna monarhija?

I ono, ako te ne mrzi, ko je imao izvršnu vlast dok je Srbija bila monarhija?

gvozden1 gvozden1 22:07 18.04.2023

Re: Čestitka


Razočaran si Gedžom

Pa, moguće.

Naravno, od uvek se videlo da je tanak a da voli da se petlja u stvari koje ne razume, al, nije to bilo strašno dok nije počeo da ekstremno lupeta pokušavajući da se prikaže kao zapadnjak.
Pile i sisa, situacija.
Doduše, i pre toga je bilo naznaka da se pogubio u skorijevićkoj želji da se dopadne "facama"

Išlo je dotle da tvrdi kako Hrvati, a ne Srbi, imaju racionalan pogled na rat devedesetih.


Ali
Pametniji od mene su njegov karakter odavno shvatili.

Trebalo je da se sa jednim blogerim vidim i da idemo malo do Topole, Oplenca, Rudnika, Takova, Ravne Gore, taj kraj Srbije.
Ja sam čak predlagao da i Gedžu pozovemo, a on mi kaže, daj bre, ne pada mi na pamet da se s njim viđam.

A davno je to bilo.
Al pametan čovek.
angie01 angie01 22:13 18.04.2023

Re: Čestitka

A to je čista glupost.


to nije ceo komentar.


A nisi rekla, zašto se parlamentarna monarhija i sekularna država isključuju?


kako si sada ovo iskonstruisao- ono sto sam rekla, jos uvek tamo stoji, procitaj lepo ceo komentar.

Spanija je parlamentarna monarhija, koja ustavom garantuje slobodu vera, sto znaci da ne postoji drzavna religija.
predatortz predatortz 22:19 18.04.2023

Re: Čestitka

Spanija je parlamentarna monarhija, koja ustavom garantuje slobodu vera, sto znaci da ne postoji drzavna religija.


Ujedinjeno kraljevstvo nema ustav. Znači li to da UK ništa ne garantuje?
gvozden1 gvozden1 22:19 18.04.2023

Re: Čestitka


kako si sada ovo iskonstruisao

Nije A, nego je B.
U tom slučaju se A i B ne isključuju?

:)

I kažeš joj nemoj se vaditi, zamoli čoveka da izbriše, al ne vredi.

Spanija je parlamentarna monarhija, koja ustavom garantuje slobodu vera, sto znaci da ne postoji drzavna religija.

A jel sekularna?

Plašiš se te reči?
angie01 angie01 22:38 18.04.2023

Re: Čestitka

A jel sekularna?

Plašiš se te reči?


hebote, ti covece ne razumes sta znaci sekularna- to znaci da crkva ne ucestvuje u odlukama drzave- spanski parlament je drugacijeg sastava od onog u UK u tome je razlika, a to ti pise jos u onom prvom komentaru.


angie01 angie01 22:39 18.04.2023

Re: Čestitka

Ujedinjeno kraljevstvo nema ustav. Znači li to da UK ništa ne garantuje?


huci, izadji iz predatora:)
maksa83 maksa83 22:46 18.04.2023

Re: Čestitka


predatortz predatortz 22:58 18.04.2023

Re: Čestitka

maksa83



Ne razumem?
Ono, sekularizam, šta će predsednik na sahrani patrijarhove majke?
Jer, država je sekularna!

Izvini, ali to je Nikoletina Bursać način shatanja države.
I meni je Vučić odvratan, ali pretera ga!
gvozden1 gvozden1 23:07 18.04.2023

Re: Čestitka

- to znaci da crkva ne ucestvuje u odlukama drzave

Učestvovati je širok pojam.
Učestvovati u odlukama može da znači i konsultovati se.
A konsultovati se se sa bilo kim o bilo čemu nije narušavanje sekularnosti.

Ne vredi, previše je to za tebe slojevito:)

Nego, isključuju li se A i B u izrazu, nije A nego B?

Toliko možeš da razumeš.
gvozden1 gvozden1 23:14 18.04.2023

Re: Čestitka

maksa83


Makso, šta ti je?

Ovo može da bude degutantno, može da bude ružno, meni deluje neiskreno, populistički, ali u razgovoru o sekularizmu ovome nije mesto, jer o njemu ama baš ništa ne govori.

Edukacija, Makso, edukacija.
angie01 angie01 23:27 18.04.2023

Re: Čestitka

Učestvovati je širok pojam.


ma ne, to bi ti hteo, nije sirok u ovom slucaju.



ono dalje ne mogu bas da pratim, ti stvarno pises kao cirke lik.


maksa83 maksa83 23:38 18.04.2023

Re: Čestitka

Edukacija, Makso, edukacija.

Verujem da tebi sve to izgleda kao neko vešto diskutovanje (ne verujem ni da ti stvarno misliš da je to neka edukacija) ali je ipak samo još jedan kineski cirkus.
gvozden1 gvozden1 23:45 18.04.2023

Re: Čestitka


ono dalje ne mogu bas da pratim, ti stvarno pises kao cirke lik.

Verujem.
A i vidi se da ne možeš.
gvozden1 gvozden1 23:50 18.04.2023

Re: Čestitka

maksa83
Edukacija, Makso, edukacija.

Verujem da tebi sve to izgleda kao neko vešto diskutovanje (ne verujem ni da ti stvarno misliš da je to neka edukacija) ali je ipak samo još jedan kineski cirkus.


Bogami, ako se smatra da to što je država sekularna znači sa je zabranjeno da predsednik ide na sahranu nekoj pokojnici, onda je zaista neophodno naučiti šta znači sekularna država.

maksa83 maksa83 23:56 18.04.2023

Re: Čestitka

Bogami, ako se smatra da to što je država sekularna znači sa je zabranjeno da predsednik ide na sahranu nekoj pokojnici, onda je zaista neophodno naučiti šta znači sekularna država.


bene_geserit bene_geserit 01:16 19.04.2023

Re: Čestitka

Ne verujem šta čitam.
U banana republici, gde je vlast postavljena spolja, gde se po mišljenje ide kod ovog ili onog ambasadora, gde nekakve "nevladine organizacije" (za koje je jedino sigurno da nisu pod kontrolom srpske vlade) vedre i oblače, Maksa je smislio da je problem u uticaju crkve?
Koji se manifestuje u tome ko ide na čiju sahranu.
Stvarno?
emilia emilia 03:18 19.04.2023

Re: Čestitka

je l si opet cirke, ili ti je to prirodno stanje.

emilia emilia 03:24 19.04.2023

Re: Čestitka



emilia emilia 03:28 19.04.2023

Re: Čestitka

emilia emilia 03:31 19.04.2023

Re: Čestitka

emilia emilia 03:32 19.04.2023

Re: Čestitka

emilia emilia 03:36 19.04.2023

Re: Čestitka

emilia emilia 03:39 19.04.2023

Re: Čestitka bez prevoda

Ministarstvo_LJMPDD
Имајући божанско безмерје за меру свега земнога и људскога, те обасјани вечном светлошћу Христа Бога, у име @ljmpdd честитам овај Празник над празницима сверадосним поздравом – Христос Васкрсе!
Честитка министра @tomezig
https://minljmpdd.gov.rs/aktuelnosti-saopstenja.php#a62

emilia emilia 04:10 19.04.2023

Re: Čestitka

Kakve veze ima rodno senzitivni jezik sa Bogom? Da nisu u Svetom pismu možda neka uputstva o lingvistici? Da li je Patrijarh lingvista ili jevnđelista? Valjda mu je osnovna obaveza propovedanje o ljubavi, toleranciji i individualnom spasenju a ne politička ili lingvistička pitanja. Da se ne zameri vaskolikom srBskom patrijarhatu? Onom istom što se većinski ne pridržava 2 od 10 Božjih zapovesti, ali su zato svi veliki vernici i pravoslavci. A ovi što tuku i ubijaju žene i drže decu u kadi ne narušavaju porodicu? Ni reč? Nema?

Nažalost većini je milozvučniji starogovor Patrijarha kao i precizno osmišljeni svetonazor koji crkva nameće. Što tradicionalnije, što nazadnije, što je moguće zatucanije. To su poznati alati za kontrolu masa. Misleća populacija je anatema za crkvu. Samo da se konzumira dogma dogma i da se daje prilog crkvi, sve ostalo je od drugorazrednog značaja.

I hoće li se Patrijarh osvrnuti i na onaj "rodno osetljivi" jezik koji se koristi u Rijaliti programima, kao i na "tradicionalne" međusobne odnose između "parova" u tim tradicionalnim "zadrugama"!? Taj prostački jezik i ponašanje su daleko pogubniji za ovo društvo i porodicu od toga da li ćemo koristiti reči kao sociološkinja, lekarka, advokatica i sl.
emilia emilia 04:30 19.04.2023

Re: Čestitka

Srbija služi robiju, zato je moguće da Brnabićka bude premijer a njen šef predsednik, Boško i Milica opozicija.

Doživotna vlast Vučić-Brnabić-Dačić, da informišu Dragan J. Vučićević i Jovana Pink, crkva i pravoslavna talibanija.

Komuniste smo preživeli, radikale i četnike teško da ćemo!





gedza.73 gedza.73 06:00 19.04.2023

Re: Čestitka

gvozden1
Išlo je dotle da tvrdi kako Hrvati, a ne Srbi, imaju racionalan pogled na rat devedesetih.

'Ala montiraš'
Bila je priča kako mladi (neki, pošto ima i ekstremista poput tebe) Hrvati imaju dosta izbalansiran stav prema dešavanjima u Hrvatskoj

Možda sam ja 'tanak' ali sam ubeđen kako bi ti, da si kojim slučajem rođen na prostoru Hrvatske, bio jedan od najvećih ustaša. Bivši komunista koji je postao klerikalni, pronacistički katolik.
Ja sam čak predlagao da i Gedžu pozovemo, a on mi kaže, daj bre, ne pada mi na pamet da se s njim viđam.
A davno je to bilo.
Al pametan čovek.


tessa1 tessa1 06:20 19.04.2023

Re: Čestitka

Taj prostački jezik i ponašanje su daleko pogubniji za ovo društvo i porodicu od toga da li ćemo koristiti reči kao sociološkinja, lekarka, advokatica i sl.

I od tebe se Emile čovjek usere. Do ušiju.
shmoo shmoo 06:39 19.04.2023

Нека верска и лингвистичка питања

Људи моји, логично је да Црква и Држава једно другом милују узајамно идиотске главице.

А шта сте ви очекивали?

СПЦ је својим етнофилетизмом тако добро налегла на интересе властодржаца у Србији још после Првог светског рата када су промовисали да се националност у тој бившој нам држави веже за вероисповест и тиме су из српског националног корпуса искључили све Србе католике и све Србе муслимане који су током заједничког живота у тој Југославији постали онда непријатељи Срба.

Као да је тада СПЦ поступала по упутствима Ватикана и Коминтерне чији је циљ између два светска рата и био рушење те Југославије па смо после Другог светског рата наставили тим путем јер су нам на власти све до данас идеолошки ( а богами и биолошки) потомци Коминтерне.

А данас Српска православна црква тако добро належе на овај Вучићев православни протестантизам (види под Веберова протестантска етика), да је логично да су Црква и Држава међусобно у одличним односима због заједничких интереса.

Запитајте се зашто попови добијају своју пензију из буџета Србије иако приходи свештених лица и Цркве уопште не порлазе кроз финансијски систем државе Србије и не постоји контрола државе над тим новцем. Јесте та пензија минималац, али је пензија.

Школски вероучитељи су такође плаћени из буџета Србије иако их именује Канцеларија патријарха. (Додуше, то важи за све вероисповести, не само за православне хришћане.)

И на крају, боље би било да се запитате зашто је Српска православна црква која је данас под управом и контролом Вартоломејевих екуменистичких следбеника прешла у последњих десетак година скоро у потпуности на модерни српски језик са црквенословенског (односно, рускословенског као једне варијанте старословесног језика) који је је у нашој цркви био у употреби од 1730. године до пре десетак година.

Данас у нашим православним црквама тај црквенословенски користи само хор док отпевава свештенику, а све службе у црквама као и опела и крштења свештеници обављају на модерном српском језику.

А све по 'ладу и у тишини да их не познаду. Да се Власи не досете.

Када сам њих у Цркви питао зашто то траде, рекли ми да је то да би верници разумели на службама шта свештеник говори.

Нисам ни сумњао да ће имати пригодно демагошко објашњење за тај свој поступак.

Што се мене тиче, та промена језика који се користи у обредима у Српској православној цркви много је важнија и има далекосежније последице за све Србе православне хришћане од некаквог булажњења о родно сензитивном језику у Цркви и од тога да ли патријарх и Вучић један другоме милују узајамно идиотске главицу зато што од тога и Црква и Држава имају тренутно обострану корист.

Ти процеси у Српској православној цркви почели су одмах после смрти патријарха Павла. Сећате се да на његовој сахрани није био руски патријарх зато што је долазио васељенски патријарх Вартоломеј, а њих двојица не могу очима да се гледају. Уосталом, како та њихова нетрпељивост изгледа на делу најбоље видите данас у Украјини.

Дакле, нашом Српском православном црквом данас владају Вартоломејеви екуменистички следбеници.

Наравно, има и оних међу свештенством, владикама и монасима који мисле другачије, али се за њих слабо чује и ретко их видимо јер је Српска православна црква данас строго контролисана од стране Државе преко клера који има свој договор са Државом да нам се натури пошто-пото тај православни протестантизам (видљив на Вучићевој веберовштини у обраћању нама нишчима духом)

И у таквој ситуацији верницима Српске православне цркве једино преостаје да сами одлуче, имају ту слободу избора, да ли ће и даље бити део те некакве модернизоване Српске православне цркве или ће се изоловати од тога под условом, наравно, да препознају све то што вам поменух горе.

gedza.73 gedza.73 06:46 19.04.2023

Re: Čestitka

боље би било да се запитате зашто је Српска православна црква која је данас под управом и контролом Вартоломејевих екуменистичких следбеника прешла у последњих десетак година скоро у потпуности на модерни српски језик са црквенословенског

Што сде мене тиче, та промена језика који се користи у обредима у Српској православној цркви много је важнија и има далекосежније последице за све Србе православне хришћане

Ne samo ta promena nego i ona koju je izvršio mrski i drski Vuk Karadžić pod uticajem trulog BeĆa.
Od nje je sve krenulo i eto šta smo dobili. Da se bogosluženje u Srbiji vrši na srpskom jeziku. Strašno, strašno, strašno.
shmoo shmoo 06:51 19.04.2023

Re: Čestitka

gedza.73
боље би било да се запитате зашто је Српска православна црква која је данас под управом и контролом Вартоломејевих екуменистичких следбеника прешла у последњих десетак година скоро у потпуности на модерни српски језик са црквенословенског

Што сде мене тиче, та промена језика који се користи у обредима у Српској православној цркви много је важнија и има далекосежније последице за све Србе православне хришћане

Ne samo ta promena nego i ona koju je izvršio mrski i drski Vuk Karadžić pod uticajem trulog BeĆa.
Od nje je sve krenulo i eto šta smo dobili. Da se bogosluženje vrši na srpskom jeziku. Strašno, strašno, strašno.



Не лупетај глупости.

Знаш и сам да то нема везе једно са другим.

Али ти смета то што сам поменуо Веберову протестантску етику, је л' да?

(Можда и Вартоломејеве екуменистичлке следбенике у СПЦ?)

Е па жао ми је, али то је данас тако у Српској православној цркви 200 година после Вука Караџића.

Уосталом, нека мисли ко шта хоће о томе.

Сви ми појединачно имамо избор.

И није нам дужност нити ме било ко тера да по својој националности обавезно припадам неком верском чопору.

Ја сам изабрао.

А други ме се не тичу.

И не смета ми да будем степски вук и у томе. Није ми првина у животу.

Само, не може нико да ми забрани да кажем јасно и гласно то што мислим о свему томе, зар не?

Ово је демократија, Геџо.

И то демократија западног типа коју ти обожаваш.

gedza.73 gedza.73 06:59 19.04.2023

Re: Čestitka

Не лупетај глупости.

Jes, baš sam lupio. Ne znam otkud mi ideja da vernici ne znaju arhaične jezike i kako u Srbiji u srpskoj pravoslavnoj crkvi treba da bude srpski jezik. Možda starogrčki? Oni su veći pravoslavci i od nas i od Rusa zajedno.
Ја сам изабрао... Ово је демократија, Геџо.

Ako, ako. Crkva sv. Tase sa crkvenoslovenskom kao varijanta ruskoslovenskog. Dupke puno. Na ulazu velikim slovima stoji 'srpski jezik nepoželjan'.
Знаш и сам да то нема везе једно са другим

Ubeđen sam kako su se neke Tase nekada bile protiv Vukovih novotarija. A Dositeja i da ne pominjemo.
није нам дужност нити ме било ко тера да по својој националности обавезно припадам неком верском чопору.

čisto onako usput
Српска православна црква (СПЦ) јесте помесна и аутокефална црква, са достојанством патријаршије. Основана је 1219.

Руска православна црква (рус. Русская православная церковь) или Московски патријархат (рус. Московский патриархат) јесте помјесна и аутокефална црква са достојанством патријаршије. Своју аутокефалност као митрополија је стекла 1448.


tessa1 tessa1 07:29 19.04.2023

Re: Čestitka

И не смета ми да будем степски вук

:))
emilia emilia 07:31 19.04.2023

Re: Čestitka

tesna
Taj prostački jezik i ponašanje su daleko pogubniji za ovo društvo i porodicu od toga da li ćemo koristiti reči kao sociološkinja, lekarka, advokatica i sl.

I od tebe se Emile čovjek usere. Do ušiju.


tessa1 tessa1 07:34 19.04.2023

Re: Čestitka

Pa da, pokaži svoje pravo lice, trol morališe, estetika, etika,

jezivo, čovječe, jezivo.


I pazi samo podcjenjivanja ljudi Net deponijom kao da oni ne znaju, ne vide, ne misle..
predatortz predatortz 07:36 19.04.2023

Re: Čestitka

Pa da, pokaži svoje pravo lice, trol morališe, estetika, etika,


je li ovo fotkala svoja erotska pomagala?
poštujmo emilijin izbor!
tessa1 tessa1 07:38 19.04.2023

Re: Čestitka

Ma bitanga virtuelna.
predatortz predatortz 07:42 19.04.2023

Re: Čestitka

tessa1
Ma bitanga virtuelna.


pa vidiš da se sa pink radija doskočicama napaja naša eUropljanka...

basara i vidojković da zvuči intelektualno u društvu, pink radio za dušu.
tessa1 tessa1 07:47 19.04.2023

Re: Čestitka

Šta ja više da kažem za Svetislava? :)

Da vi mene shvatite ozbiljno? :)


Ali Svetislav je dobar primjer kako me Emil ne može izmanipulisati.
gedza.73 gedza.73 08:13 19.04.2023

Re: Čestitka

Taso, setio sam se u međuvremenu još nečega. U Rusiji su staroverci bili protiv reformi koje su uvedene u rusku pravoslavnu crkvu pa su te staroverce proganjali i ubijali njihovi rođaci i komšije. Takvih raskola i takvih sukoba u toj meri u okviru crkve kod nas nije bilo.
Код старовераца се очувао старински руски језик који је данас готово у потпуности избачен из употребе

I zašto se zaustaviti na srpskom odnosno staroslovenačkom (by Čvarkov) kad imamo Peruna i čitav panteon iz slovenske mitologije?
Znaš li da je u nekom periodu (ne uvek i ne svuda) kod nas bogosluženje bilo u zatvorenoj crkvi, u užem krugu, dok je narod stajao napolju i vireo kroz prozore? Da su u crkvi nakon službe postavljali trpeze i jeli ispred oltara?
A da su tek kasnije postalvjani trpezari, odnosno da je svaki kraj imao svoj deo trpezara koji je održavao gde su jeli ono što su doneli od kuće nudeći jedni druge?

SPC je bukvalno naređivala da se, nakon nečega (varljivo je ljudsko pamćenje) što je pogodilo ljude i 18. veku, Srbi vrate hrišćanstvu pošto su ponovo počeli da praktikuju običaje i obrede iz predhriščanskog, odnosno paganskog doba?

Mada je dosta običaja utopljeno poput nošenja barjaka i tri puta obilazaka hrama odnosno nekada Zapisa ili Đurđevdan.

Imaš farbana jaja?
Egipćani su u proleće farbali jaja u crveno u čast boginje Izide

jes'l' ti Egipćanin, potomak drevnih faraona?

panta panta 09:33 19.04.2023

Re: Čestitka

gvozden1

Deder prvo da vidimo kvalifikacije i ingerencije naucnika, politicara, samozvanaca i popova pa da odgovorimo.

A koja je to instanca koja proverava stručnost učesnika u javnom životu, i na osnovu nje daje ili oduzima pravo učešća u njemu?

Neka NVO, verujem.

Crkva je javna, legalna organizacija sa svim pravima i slobodama kao i svaka druga organizacija, dakle i sa pravim na mišljenje, stav o bilo kojoj stvari u javnom životu, u kojoj sama ona, crkva, želi da učestvuje.

Država nije u obavezi da taj stav uzme u obzir, i da po njemu postupa, i time se sekularnost zadovoljava.

Ali kako država nije obavezna da postupi po mišljenju crkve, tako joj to nije ni zabranjeno, i nije sekularnost obaveza države da ignoriše stav crkve, već samo da ima slobodu da ga prihvati ili ne prihvati.

Mišljenja da se crkvi moraju ograničiti prava učešća u javnom životu, da joj se trebaju striktno odrediti određena polja u kome može da učestvuje, je nerazumevanje sekularnosti.

Crkva ima pravo i slobodu da iznosi stavove o bilo čemu, da ih zastupa, da lobira za njih, da ih promoviše, da vodi kampanju, da radi sve da bi ih učinila većinskim.

Slobodna je kao i svaka druga organizacija, i sloboda im ničim ne sme biti ograničena.

Ni crkvi kao organizaciji, ni njenim pripadnicima pojedinačno.

Patrijarh je slobodan građanin kao i svaki drugi, i ima pravo i slobodu da se bori za šta god mu padne na pamet, od jezika do bilo čega, i niko mu to ne može zabraniti.


Postoje i oni koji bi crkvu, popove, zatvorili u manastire i hramove, ali ta vremena su prošla, srećom.

Slobodni ljudi, slobodna organizacija, a kome se ne dopadaju njihovi stavovi, šta da se radi, to je demokratija, slobodni su i oni koji se nama ne dopadaju.

Mudro zboriš, čoveče!

milisav68 milisav68 09:37 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

shmoo
Наравно, има и оних међу свештенством, владикама и монасима који мисле другачије, али се за њих слабо чује и ретко их видимо јер је Српска православна црква данас строго контролисана од стране Државе

Kontrolisana je od nastanka Jugoslavije, a strogo od `45.

Nego, meni smešno da je ona najveći problem u ovom haosu, a ne recimo sudski izvršitelji koji mogu da ti otmu šta god im padne na pamet.

Ili što jedan ambasador ide okolo i priča šta mi treba da mislimo i radimo, zajedno sa nekim gazdom štamparije koji takođe postrojava upravnika kolonije.

Pa onda papagajsko ponavljanje, ćE dA nAs BomBaRduJu, ako ne ne uvedemo sankcije Rusiji, a ne kapiraju da nisu ludi da to rade svojim fabrikama, i da će gorivo da poskupi za 50%, pa će sve ostalo da poskupi, a ionako sve plaćamo mnogo više nego okruženje.

Al smo zato uveli vize za državljane Kube, da ne bude da nismo kooperativni.

E da, i EPS postade AD, i sve to na nagovor crkve.
panta panta 09:45 19.04.2023

Re: Čestitka

gvozden1
da crkva u sekularnoj drzavi nesto mrsomudi


Eto, mrsomudi joj se, pa mrsomudi.

I kako sprečiti to mrsomuđenje, kakve zakone doneti, šta zabraniti crkvi?

Jebote!
Neverovatno koliko ima blogera i blogerki koji bi, slično Mićunu, jahali popove!
Teški talibani.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:08 19.04.2023

Re: Čestitka

Za razgovor je mislim ipak bolje ograniciti se na prvobitnu temu. Mozda da je jos i suzimo: kako ce nam popovi konkretno pomoci u svim tim slucajevima?
Da postoje specificni izazovi ovog vremena uopste nije sporno. Ali ne vidim zasto bi Crvka kao institucija imala tu neki privilegovani status. Teolozi treba da se ukljuce u raspravu i doprinesu svojim tumacenjima i idejama ali ne da Crkva kao CK izlazi sa nekim svojim deklaracijama.

Један од вековних, односно миленијумских фокуса традиционалних религија је разматрање етичких категорија добра и зла у контексту сопственог система веровања. Tрадиционалне религије имају милијарде следбеника. Ауторитет верских вођа је неспоран и е видим како ико може да мисли не само да се они не могу искључити из текућих расправ, већ да у тим расправама они не треба да имају водећу улогу.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:19 19.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca

Управо сам објаснила да је то лажни начин уважавања који сам видела само код нас.


princezo sestro (malo kasnim pa ako me se sjete, sjete se) pa kako samo kod nas.. otkud ideja da smo se mi sami toga dosjetili.. naravno da je kopija sa zapada..
elem guglecni happy holidays pa će ti među prvima (meni prvi) nastavak biti to those who celebrate..
ima istina i linkova ka upitanosti zašto to i čemu to..
meni je skroz ok..
možda ne u državi gdje slavljenje praznika jeste proslava većine ali tamo gdje nije (ramadan u UK recimo) sasvim mi je ok dodatak..
kako je sad i to ispalo uvredljivo stvarno ne vidim
gedza.73 gedza.73 10:27 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

a ne kapiraju da nisu ludi da to rade svojim fabrikama

Mogu ako oće da ti usled nesuklađene politike sa EU vrate ulazne dažbine i pooštre papirologiju pa tvoja konurentnost bude ravna nuli.
Mogu zakomplikuju bezvizni režim ili dozvole u transportu.
Ne moraju kao u Rusiji preko noći da zatvore fabrike.

Minimum 200 000 ljudi će da nagrabusi u prvom talasu.
Ludi Česi, ludi Rumuni, ludi čak i oni ludi Bugari samo mi najpametniji.
EPS postade AD

I to EPS koji je uvek bio preduzeće za ugled i primer.
Eh Srbijo šta si dočekala
angie01 angie01 10:32 19.04.2023

Re: Čestitka

je li ovo fotkala svoja erotska pomagala?
poštujmo emilijin izbor!


ah kada krene ovako grupna histerija sa prostaklucima, to na ovom mestu znaci, da je neko cacnuo gde boli.

...ako je nesto odvratno, onda su to ovakva porn obracunavanja sa zenama-izvinjavam se "borcima za slobodu govora", je l Emilija ipak ne sme da kaze sta hoce ili sta.
gvozden1 gvozden1 10:43 19.04.2023

Re: Čestitka

je l Emilija ipak ne sme da kaze sta hoce ili sta.

Jel Emilija sme da bude zajebavana ili šta?

Sme brate, kome god se prohte sme da je zajebava.

maksa83 maksa83 10:44 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

Nego, meni smešno da je ona najveći problem u ovom haosu, a ne recimo sudski izvršitelji koji mogu da ti otmu šta god im padne na pamet.

Crkva uopšte nije najveći problem u ovom haosu, ali je aktivno na strani proizvođača haosa i daje im street cred u zamenu za dobre stare đenge.

U protivnom bi ta vajna Crkva kojoj je narodno dobro vazda na pameti uveliko uviđala sve te pojave i pokazivala na njih prstom. Međutim, umesto toga - zrikavci i ordenje.


maksa83 maksa83 10:50 19.04.2023

Re: Čestitka

Ауторитет верских вођа је неспоран и е видим како ико може да мисли не само да се они не могу искључити из текућих расправ, већ да у тим расправама они не треба да имају водећу улогу.

Svakako - dajmo vodeću ulogu ljudima čiji se svetonazori zasnivaju na zbirci legendi sa prefeudalnog Bliskog Istoka.

Ke kUmedija...
angie01 angie01 11:00 19.04.2023

Re: Čestitka

Jel Emilija sme da bude zajebavana ili šta?

Sme brate, kome god se prohte sme da je zajebava.


koliko vidim, kao huliganska banda da nasrce,..ako je tebi porn opSeracija zahebavanje, onda je to tvoj nivo...al nije za javni prostor, za normalnu komunikaciju,..nego tamo kod tebe, za preko plota.




angie01 angie01 11:01 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

zrikavci i ordenje.


praporci i ordenje.
milisav68 milisav68 11:06 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

gedza.73

Mogu ako oće da ti usled nesuklađene politike sa EU vrate ulazne dažbine i pooštre papirologiju pa tvoja konurentnost bude ravna nuli.
Mogu zakomplikuju bezvizni režim ili dozvole u transportu.

Kome da zakomplikuju, sebi?

I da ostanu bez ovakvog ekstra profita?

Da nam Klet više ne štampa knjige?

Ajde guglaj malo vlasnike fabrika, pa ako nađeš tri veća domaća - javi (da ti pomognem, jedan je Nektar).
I to EPS koji je uvek bio preduzeće za ugled i primer.

Nije stvar u tome, nego u ceni struje.
panta panta 11:07 19.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Da sam ja ti, ja bih tebe tj. sebe banovao.
Koliko ti palamudiš i uzurpiraš, to je strašno.


rekoh ti vec, toliko je sramotno i ponizavajuce to tvoje asistiranje iz necije guzice,..kakve ti veze imas sa tudjim odnosima.

Sa čijim tuđim odnosima?
Smeta ti što nisam u tvojoj guzici?
Ne vredi ti, mnogo si površna i efemerna.
Nisi ništa naučila matematike i fizike na PMFu.
milisav68 milisav68 11:08 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

maksa83
Crkva uopšte nije najveći problem u ovom haosu, ali je aktivno na strani proizvođača haosa i daje im street cred u zamenu za dobre stare đenge.

Ma kakva crkva, čikam te da gledaš Pink nedelju dana.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:09 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

milisav68

Kome da zakomplikuju, sebi?

I da ostanu bez ovakvog ekstra profita?

Da nam Klet više ne štampa knjige?

Ajde guglaj malo vlasnike fabrika, pa ako nađeš tri veća domaća - javi (da ti pomognem, jedan je Nektar).
I to EPS koji je uvek bio preduzeće za ugled i primer.

Nije stvar u tome, nego u ceni struje.


brate milisave šta ti je motka kriva..
šta veliš.. zakomplikovaće si ako li Srbiju uvedu sankcije aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. vrisak.. a upravo sankcije Rusiji ih koštaju saće i trilion..
pozatvarali fabrika, popili gubitaka svako po milijardu+ po firmi, da ne agregiramo dalje a ti misliš nama ne bi, imaju extra profit u Kletu..
brate milisave baš je puno i za crvenkapu (mada i onda je ipak na kraju provalila vuka, možda i nije dobro poređenje)
angie01 angie01 11:11 19.04.2023

Re: Čestitka

Sa čijim tuđim odnosima?
Smeta ti što nisam u tvojoj guzici?


ma ti trebas samo takvima kao sto si ti-inace bi ih bilo blam, da dotrcavas kao kuce i lupetas svoje gluposti, a iz njihove guzice.


Ne vredi ti, mnogo si površna i efemerna.
Nisi ništa naučila matematike i fizike na PMFu.


kaze nekome, najveca blenta bloga, besmisleni spamer, koji ne razume nista sto je duze od jedne recenice,..sta si ti jado naucio na tvom faksu, kada toliko ne kapiras nista.


panta panta 11:12 19.04.2023

Re: Čestitka

gedza.73
ali ovo kulovčiču kao da mu je rekao mače moje

I meni delovalo. Moram na vreme da se ogradim kako sam tradicionalno-patrijahalna strejt zadribanda.

Danas deklaracija nije dovoljna.
Nego i hardverska zaštita.
Dakle, dupe ka zidu.
angie01 angie01 11:14 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

Ma kakva crkva, čikam te da gledaš Pink nedelju dana.


moze i zajedno,


gvozden1 gvozden1 11:22 19.04.2023

Re: Čestitka

ako je tebi porn opSeracija zahebavanje

A kako ti se dopada njeno, koprofagno, fekalno zajebavanje drugih?

Ona može da kaže, čokucom brišeš dupe, a drugi ne mogu da pretpostave šta ona radi sa čokicom.

Isti predmet, bliska regija upotrebe, a jedno je kul, drugo je bljak.


Da nisi ti Emilia jbt, pa te zato pogodilo?
Nije nemoguće, slični stavovi, sličan nedostatak kreativnosti, loš homor...???
milisav68 milisav68 11:25 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

newimprovedtadejus
šta veliš.. zakomplikovaće si ako li Srbiju uvedu sankcije aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. vrisak..

Ma kakav vrisak, samo će da mi se prepolovi ionako mali standard.
panta panta 11:27 19.04.2023

Re: Čestitka

angie01
Sa čijim tuđim odnosima?
Smeta ti što nisam u tvojoj guzici?


ma ti trebas samo takvima kao sto si ti-inace bi ih bilo blam, da dotrcavas kao kuce i lupetas svoje gluposti, a iz njihove guzice.


Ne vredi ti, mnogo si površna i efemerna.
Nisi ništa naučila matematike i fizike na PMFu.


kaze nekome, najveca blenta bloga, besmisleni spamer, koji ne razume nista sto je duze od jedne recenice,..sta si ti jado naucio na tvom faksu, kada toliko ne kapiras nista.



Naučio sam da se istinsko razumevanje iskazuje kratkim formama smislenih razumljivih iskaza.
milisav68 milisav68 11:28 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

angie01
moze i zajedno,

Ne može (mora) zajedno, zato što su crkve prazne i svi sede ispred malog ekrana TV prijemnika.

I opet crkva više smeta nego Pink, pa mora da se izjednače.

Neverovatno.
tessa1 tessa1 11:30 19.04.2023

Re: Čestitka

A kako ti se dopada njeno, koprofagno, fekalno zajebavanje drugih?

Ona može da kaže, čokucom brišeš dupe, a drugi ne mogu da pretpostave šta ona radi sa čokicom.

I Tesna, kaže Emilija, hm, za jednu ženu mora se priznati da je inspirativna. Porn, ful pojnt.


Hoću reći, ljudi, ko boga vas molim ne nastavljajte se iza mene, znam ja s kim imam posla i kako razgovarati.
angie01 angie01 11:37 19.04.2023

Re: Čestitka

A kako ti se dopada njeno, koprofagno, fekalno zajebavanje drugih?


pa vidi, necu s tobom da sibicarim oko ociglednog, ti bi stalno nesto da tupis u krug, a jos ne pravis razliku izmedju brisanja dupeta i porn opSeracija, ...koliko vidim, vi ste nju zaskocili, ona se branila,...a posle sta, treba da dolazi dodik da resava stvari:)))


Da nisi ti Emilia jbt, pa te zato pogodilo?


jako ste smesni sa " provaljivanjem" identiteta,...ono, skupili se huligani na jednu zenu, sto je ovde uobicajeni trend i ne mogu da podnesu, sto ona iznosi neke svoje stavove, koji ih ugrozavaju, sta li.


Nije nemoguće, slični stavovi, sličan nedostatak kreativnosti, loš homor...???


kaze nekom gvozden:))))
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:37 19.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca
Za razgovor je mislim ipak bolje ograniciti se na prvobitnu temu. Mozda da je jos i suzimo: kako ce nam popovi konkretno pomoci u svim tim slucajevima?
Da postoje specificni izazovi ovog vremena uopste nije sporno. Ali ne vidim zasto bi Crvka kao institucija imala tu neki privilegovani status. Teolozi treba da se ukljuce u raspravu i doprinesu svojim tumacenjima i idejama ali ne da Crkva kao CK izlazi sa nekim svojim deklaracijama.

Један од вековних, односно миленијумских фокуса традиционалних религија је разматрање етичких категорија добра и зла у контексту сопственог система веровања. Tрадиционалне религије имају милијарде следбеника. Ауторитет верских вођа је неспоран и е видим како ико може да мисли не само да се они не могу искључити из текућих расправ, већ да у тим расправама они не треба да имају водећу улогу.


To sto imaju mnogo sledbenika nije kvalifikacija - po tome bi morali i Mesija da pitamo za misljenje. Autoritet je nesporan. Ali za vernike. Sto opet nije kvalifikacija.

Niko nije rekao da ih treba iskljuciti nego si ti pominjala kvalifikaciju pa reko da to resimo. A svakako ne treba da imaju vodecu ulogu i pravo odlucivanja na osnovu tog autoriteta koji pominjes. Verovatno si pretpostavila da cu sad pomenuti Iran kao primer, ali to jeste primer onoga kad se kvalifikacija bazira na nespornom autoritetu verskih vodja.

A i sto bas verski vodja moraju da uvestvuju? On je u svakoj religiji manje vise glavni administrator ali to ne znaci da je najumniji, najobrazovaniji i najkvalifikovaniji u toj zajednici da ucestvuje u raspravi. Ima onoliko teologa pa nek svako ucestvuje u diskusijama za koje je kvalifikovan (znam da preterujem u upotrebi ove reci ali vracam se uvek na prvobitnu temu).
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:44 19.04.2023

Re: Čestitka

princezo sestro (malo kasnim pa ako me se sjete, sjete se) pa kako samo kod nas.. otkud ideja da smo se mi sami toga dosjetili.. naravno da je kopija sa zapada..
elem guglecni happy holidays pa će ti među prvima (meni prvi) nastavak biti to those who celebrate..

Сестро, нисмо специфично говорили о Happy holidays!, већ о имплицитном инсистирању на поделама у друштву и остајем при томе да је боље рећи “Честитамо Бајрам” него “Честитамо Бајрам онима који славе”. Они који славе ће се сами препознати!

Е сад, кад си већ споменула амерички еуфемизам Happy holidays!, нисмо баш све и увек копирали са Запада. Док је Америка на сав глас честитала Божић, у југо-коми-спику су се честитали “наступајући празници”.
angie01 angie01 11:52 19.04.2023

Re: Čestitka

Naučio sam da se istinsko razumevanje iskazuje kratkim formama smislenih razumljivih iskaza.


sta ovde pise?

o cemu je ovaj blog?

prepricaj.

daj size.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:52 19.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca

Сестро, нисмо специфично говорили о Happy holidays!, већ о имплицитном инсистирању на поделама у друштву и остајем при томе да је боље рећи “Честитамо Бајрам” него “Честитамо Бајрам онима који славе”. Они који славе ће се сами препознати!


kako nismo kad jesmo..
bukvalno kod mene u školi pošalju čestitku čestitamo bajram onima koji slave..
kakav naš izum.. otkud ti ta ideja..
meni bi spornije bilo da napišu čestitamo bajram kad ih u školi ima tri i po..
što nam čestitate, jel treba da slavimo? ovako je jasno, čestitamo ko slavi i to je to..
ako je praznik dovoljno masovan (kao recimo božić) onda nema smisla naglašavati kome se čestita..
državni je praznik, nema nesporazuma..
ali ako je neki lijevi praznik sasvim je na mjestu otkloniti sumnju.. ko slavi nek mu je srećno, ostali ignore i to je to..

e sad presdtojeći praznici opet ima smisla ako nekoliko praznika ide zajedno..
opet kopirano sa zapada (guglaj congratulating upcoming holidays)..
kako je to tebi promaklo a živiš tu decenijama ne znam
predatortz predatortz 12:02 19.04.2023

Re: Čestitka

ah kada krene ovako grupna histerija sa prostaklucima, to na ovom mestu znaci, da je neko cacnuo gde boli.


ne, nego treba biti ne malo primitivan pa okačiti umotvorinu sa pink radija onakve sadržine. onda se prešaltaš na jezik kojim se ta osoba služi i koji razume.
diplomatija, bona!
gedza.73 gedza.73 12:31 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

milisav68
Kome da zakomplikuju, sebi?
I da ostanu bez ovakvog ekstra profita?

tako je sa tvoje tačke gledišta. Možda sa njihove vraćaju proizvodnju u svoju zemlju pa radnici koji bi postali socijalni slučajevi imaju novca da troše?
A čak i da se ne desi kažem kako tako mogu da pooštre procedure i smanje konkurentnost da onda ti subvencijama (jer svoju privredu niti si imao niti si je razvijao dok si bio Jugoslavija i isto nisi 'teo sa Evropom) na štetu svog budžeta moraš da pokriješ razliku.
Da nam Klet više ne štampa knjige?
Ajde guglaj malo vlasnike fabrika

Ajde guglaj ti ko je to njemu dozvolio. Nije poenta u tome što su oni kupili nego što si se ti prodao. Čak i ta prodaja nije toliko strašna koliko tvoje odsustvo patriotizma da zarad sitnog ćara ne zaštitiš svoju državu. A mogao si. Jer su tako drugi radili. Nego tebi važnije da staviš pare u svoj džep a onda šibicarski kriješ kuglicu na sav glas drećeći 'ONI SU NAS UPROPASTILI' u patriJotske grudi busajući se i ruse pravoslavne kose čupajući kako bi što više budalama zamazao oči da vide ko je pravi krivac.
Nije stvar u tome, nego u ceni struje.

A što samo u ceni struje? Što nije u ceni nafte? Šta fali da EPS prodamo za tričavih 400 miliona?
Ajde guglaj malo vlasnike fabrika, pa ako nađeš tri veća domaća -

Sve države istočnog bloka su prošle kroz isto. Njih više pritiskali ili su oni bili manje alavi na pare od Srba?

p.s.
Ovo što pišeš odlično oslikava rekaciju 'mlađe' pubilke kad se glumac Timotijević koji igra inspektora u južnom vetru poljubio u seriji sa glumcem pa klinci krenuli da ga razapinju po mrežama.
On je tada rekao da je strašno što je tako nešto veći problem od činjenice da inspektor radi sa kriminalcima i učestvuje u dilovanju albanske droge.


gedza.73 gedza.73 12:34 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

I opet crkva više smeta nego Pink, pa mora da se izjednače.

Što znači da ogromnu podršku u Srbiji ima rijaliti a ne crkva. Odnosno da Srbi više veruju sv. Žeksu.


principessa_etrusca principessa_etrusca 12:35 19.04.2023

Re: Čestitka

To sto imaju mnogo sledbenika nije kvalifikacija - po tome bi morali i Mesija da pitamo za misljenje. Autoritet je nesporan. Ali za vernike. Sto opet nije kvalifikacija.

Не сумњам да се Месију и његовом умећу диве милијарде, али то не значи да је Меси за њих морални ауторитет.
Са друге стране, за милијарде следбеника традиционалних религија, њихове верске вође јесу морални ауторитети.
Даље, ти под “верским вођама” изгледа подразумеваш само једну личност по конфесији, “главног администратора”, рецимо рару у случају католика, али мислим да ниједна конфесија не функционише тако.
gvozden1 gvozden1 12:51 19.04.2023

Re: Čestitka

a jos ne pravis razliku izmedju brisanja dupeta i porn opSeracija, .

Pravim.
I većini je scena koju je Predator nagovestio prihvatljiviji prizor od scene koja je tebi i njoj interesantna.

Ako bi normalni ljudi birali čemu da prisustvuju, velika većina bi izabrala ovo Predatorovo.

A ti?

Na sve to Predator to uopšte nije osudio, čak je rekao da poštuje svačiji izbor.

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:55 19.04.2023

Re: Čestitka

quoteako je praznik dovoljno masovan (kao recimo božić) onda nema smisla naglašavati kome se čestita..
У Србији се “онима који славе” честита и Божић, и Ускрс, и православни, и католички, а богами и Рамазан и Бајрам који у Србији не слави баш занемарљив број људи. Тако се честита и Ханука и Рош Хашана.
e sad presdtojeći praznici opet ima smisla ako nekoliko praznika ide zajedno..

Говорим о томе да је у СФРЈ “наступајући празници” био еуфемизам који је служио да се избегне експлицитно помињање рецимо Божића. У то време на Западу нису постојали никакви “долазећи празници”, већ “радостан Божић и срећна Нова година”.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:04 19.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca
quoteako je praznik dovoljno masovan (kao recimo božić) onda nema smisla naglašavati kome se čestita..
У Србији се “онима који славе” честита и Божић, и Ускрс, и православни, и католички, а богами и Рамазан и Бајрам који у Србији не слави баш занемарљив број људи. Тако се честита и Ханука и Рош Хашана.
e sad presdtojeći praznici opet ima smisla ako nekoliko praznika ide zajedno..

Говорим о томе да је у СФРЈ “наступајући празници” био еуфемизам који је служио да се избегне експлицитно помињање рецимо Божића. У то време на Западу нису постојали никакви “долазећи празници”, већ “радостан Божић и срећна Нова година”.


otkud ti to?
pa bukvalno tri sekunde ti trebaju da vidiš kako su srpske novine čestitale uskrs ove godine (ili biol koje prethodne)..
kakvo crno onima koji slave..
ako išta pretjeruje se sa staroslovenskim i voskresavanjima i inim..

ditto nastupajući praznici..
jeste sigurno je zapad kopirao Tita pa je tako izmislio upcoming holidays i holiday season..

odakle ti srpiš ta svoja uvjerenja..
iz paralelnog univerzuma kanda..
ne moramo izmišljati da bi se opsjetili svih načina opresije komunističke vladavine.. valjda ih je i realnih bilo dovoljno
predatortz predatortz 13:12 19.04.2023

Re: Čestitka

I većini je scena koju je Predator nagovestio prihvatljiviji prizor od scene koja je tebi i njoj interesantna.


Predator je džiberki, koja se ovde predstavlja kao velika eUropejka i graDŽanka a kači fotke sa Radio Pinkla, slikovito pokazao da na njen prostakluk može biti odgovoreno isto tako glupom aluzijom.
Pa ako ima mozga, shvatiće. Ako nema, onda će kao Anđa srati i dalje po ljudima.
gvozden1 gvozden1 13:18 19.04.2023

Re: Čestitka

predatortz
I većini je scena koju je Predator nagovestio prihvatljiviji prizor od scene koja je tebi i njoj interesantna.


Predator je džiberki, koja se ovde predstavlja kao velika eUropejka i graDŽanka a kači fotke sa Radio Pinkla, slikovito pokazao da na njen prostakluk može biti odgovoreno isto tako glupom aluzijom.
Pa ako ima mozga, shvatiće. Ako nema, onda će kao Anđa srati i dalje po ljudima.


Ajd bre, ne moraš da objašnjavaš, jasno je.:)

Nego, eto malo Endži i ja razvijamo temu, šta je, koja scena, prostačkija, ona na koju aludira Emilia, ili ona druga.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:37 19.04.2023

Re: Čestitka

otkud ti to?
pa bukvalno tri sekunde ti trebaju da vidiš kako su srpske novine čestitale uskrs ove godine (ili biol koje prethodne)..
kakvo crno onima koji slave..
ako išta pretjeruje se sa staroslovenskim i voskresavanjima i inim..

Не засмејавај ме са српским дневним новинама.
Ја говорим о јавном сервису РТС пошто је телевизија једини масовни медиј у Србији.
ditto nastupajući praznici..
jeste sigurno je zapad kopirao Tita pa je tako izmislio upcoming holidays i holiday season..

То свакако нисам рекла, али идеја водиља је слична, ако не идентична.
odakle ti srpiš ta svoja uvjerenja..
iz paralelnog univerzuma kanda..

А одакле ти црпиш своја сазнања?
bukvalno kod mene u školi pošalju čestitku…

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:46 19.04.2023

Re: Čestitka

principessa_etrusca
otkud ti to?
pa bukvalno tri sekunde ti trebaju da vidiš kako su srpske novine čestitale uskrs ove godine (ili biol koje prethodne)..
kakvo crno onima koji slave..
ako išta pretjeruje se sa staroslovenskim i voskresavanjima i inim..

Не засмејавај ме са српским дневним новинама.
Ја говорим о јавном сервису РТС пошто је телевизија једини масовни медиј у Србији.
ditto nastupajući praznici..
jeste sigurno je zapad kopirao Tita pa je tako izmislio upcoming holidays i holiday season..

То свакако нисам рекла, али идеја водиља је слична, ако не идентична.
odakle ti srpiš ta svoja uvjerenja..
iz paralelnog univerzuma kanda..

А одакле ти црпиш своја сазнања?
bukvalno kod mene u školi pošalju čestitku…



ajde da ne cjepam dalje i ne citiram..
da baš si to rekla.. kako je Srbija izmislila čestitanje svima koji slave.. što prosto nema veze s mozgom i google pretraga ti to isto kaže..
konkretno pretraga pojma happy hollidays to those who celebrate proizvede 30 miliona rezultata..
jel toliko teško priznati, ok, promašila sam..

RTSa što se tiče.. provjerih.. zaista dnevnik otvaraju sa svima koji slave..
po mom mišljenju nepotrbno možda ali i protivteža pokondiraji koja bi da voskresava hristosa..
slažem se s maksom da se crkvi ne treba dozvoljavati da se pretjerano razmaše..
razumijem da vjernicima može da zapara uši ali po meni je to ok, obe struje dobiju svojih pet minuta pa će se u dugom roku već pokazati koja je manje u krivu..
kapiram da bi ti da doprineseš pokazivanju za crkveno tradicionalni tabor, i to je sasvim ok, al nije ok lagati pa još i insistirati na lažima i kad ti se na njih ukaže..
pogotovo ne sa te neke, ja u Londonu visine, stante plebijanci da vam objasnim kako to u kulturnom svijetu.. a kad tamo
maksa83 maksa83 13:54 19.04.2023

Re: Čestitka

RTSa što se tiče.. provjerih.. zaista dnevnik otvaraju sa svima koji slave..

Ali zamisli da na Dnevniku onako iznebuha samo svima čestitaju Bajram bez "svima koji slave". Pa patriotski blok bi dobio alopeciju + urtikariju + živćani napadaj.
maksa83 maksa83 13:58 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

milisav68
Ne može (mora) zajedno, zato što su crkve prazne i svi sede ispred malog ekrana TV prijemnika.

Čekaj brt milisave, pa što ćutiš čoveče, što to ne objasniš Arsenu i Gabi (ostavljam njima da se dogovore ko je tu ko) koji se ovde ubiše dokazujući da je Crkva tako bitna i prebitna i 126% svezastupljena u narodu da se za te potrebe sekularizam redefiniše kao "pa šta, nek rade šta 'oće".
gvozden1 gvozden1 14:09 19.04.2023

Re: Нека верска и лингвистичка питања

pa šta, nek rade šta 'oće".

Umesto da rade samo ono što im se dopusti.
Svi oće neku slobodu, ebala ih sloboda.
Evo im sad, sad i popovi slobodni.

A u ono vreme...

Dogodine u centralnom komitetu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:11 19.04.2023

Re: Čestitka

RTSa što se tiče.. provjerih.. zaista dnevnik otvaraju sa svima koji slave..
po mom mišljenju nepotrbno možda ali i protivteža pokondiraji koja bi da voskresava hristosa..
slažem se s maksom da se crkvi ne treba dozvoljavati da se pretjerano razmaše..
razumijem da vjernicima može da zapara uši ali po meni je to ok, obe struje dobiju svojih pet minuta pa će se u dugom roku već pokazati koja je manje u krivu..
kapiram da bi ti da doprineseš pokazivanju za crkveno tradicionalni tabor, i to je sasvim ok, al nije ok lagati pa još i insistirati na lažima i kad ti se na njih ukaže..

Извини, на коју лаж си ти указала?

Не ради се о томе шта верницима пара уши, већ тога да је глупо наглашавати “онима који славе” јер свако са 2гр мозга разуме да се не честита онима који не славе. Толеранција се састоји у томе да те не погађа јавно честитање празника који не славиш.

Посебно, “онима који славе” је тупаво инсистирања на фрагментисању друштва.
angie01 angie01 14:13 19.04.2023

Re: Čestitka

Predator je džiberki, koja se ovde predstavlja kao velika eUropejka i graDŽanka a kači fotke sa Radio Pinkla, slikovito pokazao da na njen prostakluk može biti odgovoreno isto tako glupom aluzijom.
Pa ako ima mozga, shvatiće. Ako nema, onda će kao Anđa srati i dalje po ljudima.


ovo ti je objasnjenje za hucija i kompaniju- za svakog normalnog, pristojnog nije,..da te ne podsecam, sta si sve meni izgovorio, a bez moje fotke sa nekog medija, "koji sam po sebi govori", price manipulatorske...sa sve velika vecina:), uobicajena argumantacija.
angie01 angie01 14:17 19.04.2023

Re: Čestitka

ne, nego treba biti ne malo primitivan pa okačiti umotvorinu sa pink radija onakve sadržine. onda se prešaltaš na jezik kojim se ta osoba služi i koji razume.
diplomatija, bona!


pa ta fotka i ono sto si joj ti odgovorio, su dve razlicite stvari, jedna je jasna aluzija na vas nastup, nicim izazvan- jer sta vas je tacno tako licno pogodilo u njenim komentarima, pa ste krenuli grupno da je napadate, kao huliganska banda?

a tvoj odgovor na to je prostacko stavljanje zenu u neki porn kontekst, sto rade samo najgori primitivci- pa ispada da je njena aluzija i bila tacna.

...da ponovim, te porn kvalifikacije nisi koristio prvi put- meni si uputio i goru.
gvozden1 gvozden1 14:18 19.04.2023

Re: Čestitka

ovo ti je objasnjenje za hucija

Ma pusti Predatora, ne znam ni koji se klinac on petlja u naš razgovor, nego, odgovori ti meni na pitanje, koja scena je ogavnija, ona na koju cilja, ili ona koja je tebi zanimljivija?
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:18 19.04.2023

Re: Čestitka

maksa83
RTSa što se tiče.. provjerih.. zaista dnevnik otvaraju sa svima koji slave..

Ali zamisli da na Dnevniku onako iznebuha samo svima čestitaju Bajram bez "svima koji slave". Pa patriotski blok bi dobio alopeciju + urtikariju + živćani napadaj.

Сасвим је довољно је да се честита.
Они који не славе Бајрам ваљда ће знати да се честитка не односи на њих.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:19 19.04.2023

Re: Čestitka

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

Управо сам објаснила да је то лажни начин уважавања који сам видела само код нас.


princezo sestro (malo kasnim pa ako me se sjete, sjete se) pa kako samo kod nas.. otkud ideja da smo se mi sami toga dosjetili.. naravno da je kopija sa zapada..
elem guglecni happy holidays pa će ti među prvima (meni prvi) nastavak biti to those who celebrate..
ima istina i linkova ka upitanosti zašto to i čemu to..
meni je skroz ok..
možda ne u državi gdje slavljenje praznika jeste proslava većine ali tamo gdje nije (ramadan u UK recimo) sasvim mi je ok dodatak..
kako je sad i to ispalo uvredljivo stvarno ne vidim




principessa_etrusca
RTSa što se tiče.. provjerih.. zaista dnevnik otvaraju sa svima koji slave..
po mom mišljenju nepotrbno možda ali i protivteža pokondiraji koja bi da voskresava hristosa..
slažem se s maksom da se crkvi ne treba dozvoljavati da se pretjerano razmaše..
razumijem da vjernicima može da zapara uši ali po meni je to ok, obe struje dobiju svojih pet minuta pa će se u dugom roku već pokazati koja je manje u krivu..
kapiram da bi ti da doprineseš pokazivanju za crkveno tradicionalni tabor, i to je sasvim ok, al nije ok lagati pa još i insistirati na lažima i kad ti se na njih ukaže..

Извини, на коју лаж си ти указала?

Не ради се о томе шта верницима пара уши, већ тога да је глупо наглашавати “онима који славе” јер свако са 2гр мозга разуме да се не честита онима који не славе. Толеранција се састоји у томе да те не погађа јавно честитање празника који не славиш.

Посебно, “онима који славе” је тупаво инсистирања на фрагментисању друштва.


dve laži.. prva insinuiranje da se čestita samo onima koji slave samo kod nas..
a onda i druga da ti tako nešto nisi rekla..
a sve jebogabogdragi u istom tredu.. lako provjerivo..
i sad ćeš pretpostavljam opet da okreneš na nešto peto, pa deseto..
mani me
angie01 angie01 14:22 19.04.2023

Re: Čestitka

jujuju, a evo i menadzerka,..znaci, sad ce dodik da sredi sto maltretirate ljude na netu, sto ih gadjate fekalijama i porn kontekstima, samo da pozove.
angie01 angie01 14:27 19.04.2023

Re: Čestitka

Ma pusti Predatora, ne znam ni koji se klinac on petlja u naš razgovor, nego, odgovori ti meni na pitanje, koja scena je ogavnija, ona na koju cilja, ili ona koja je tebi zanimljivija?


mozda da to pitas svoju zenu.

ja mogu samo da ti ponovim ono sto sam rekla- Emilija se casti govnima-bez razloga, eto opet je nekog uznemirila:)- ona uzvrati na nicim izazvano cascavanje fekalijama, kako da ih obrise onaj ko je castio, a onda predator dolazi da brani situcaij porn kontekstom- eto, to je scena, a vi se vrtite do prekosutra objasnjenjima, da su ovde neki ljudi grozni, a vi bas super druperiska.
angie01 angie01 14:30 19.04.2023

Re: Čestitka

dve laži.. prva insinuiranje da se čestita samo onima koji slave samo kod nas..
a onda i druga da ti tako nešto nisi rekla..
a sve jebogabogdragi u istom tredu.. lako provjerivo..
i sad ćeš pretpostavljam opet da okreneš na nešto peto, pa deseto..
mani me


evo, ne bih da se mesam i obicno ne prilazim na ovakve duele, al posto je PE i meni isto ovo opisano uradila- a i inace joj je to manir, samo da potvrdim,..kad vec nju nije blam da se na isti ovaj naci prikljucuje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana