Reč i slika

Nikad ne boj se!

Filip Mladenović RSS / 20.05.2023. u 22:17

Sticajem literarnih i ko zna kojih još okolnosti, ovog tragičnog maja 2023. čitam knjigu Fredrika Bakmana „Mi protiv vas". I na samom početku knjige rečenica za duboko promišljanje: „...Jer, ponekad je ljudima toliko lako da mrze jedni druge da im je potpuno neshvatljivo kako je ikada moglo biti drugačije."

Postoje u istoriji društva, nacije, porodice, individue... dogadjaji posle kojih više ništa ne može biti isto.

To se ovih dana i besanih noći dešava Srbiji. Duže od 3 decenije sa svih strana, od medija i skupštinskih govornica, pa preko knjiga, filmova, škole, univerziteta... do porodičnih okupljanja, širi se otrovni zadah mržnje!

Mrzi Hrvate, mrzi Albance, mrzi Bosance, mrzi drugačije Srbe, mrzi, samo mrzi. Toliko protraćenih godina zaglibljenih u fekaliji zvanoj mržnja, zapišanoj tabloidnim i pinkoidnim „happy" nasiljem! I onda je jednom moralo sve da pukne!

Reke gradjana na ulicama Beograda, koji evo već treću sedmicu uporno i dostojanstveno i to pre svega sebi, svojoj deci i unucima, pa onda i svima drugima, pokazuju i dokazuju da uprkos svemu nisu podlegli virusu mržnje i opakoj bakteriji zvanoj nasilje, zapravo su retki preostali optimisti. Oni još uvek misle da se od ove države i od ove teritorije može napraviti neko normalno mesto za život i za rad, kao i za vaspitavanje i obrazovanje potomstva.

Po meni, ovo hrabro i prkosno gradjanstvo predstavlja veliki deo neemigriranog stanovništa Srbije. Ne zaboravimo da se tokom proteklih 20 godine iz Srbije iselilo 14% njenog stanovništva!!!

U proseku, izmedju 30 i 60 hiljada gradjanki i gradjana Srbije odlazilo je svake godine u normalne, uredjene države Evrope i sveta, kako bi tamo svojoj deci obezbedili i omogućili bolji život.

Pa šta hoće taj silan majski svet na ulicama i mostovima prestonice Srbije?

Hoće da živi i da radi ovde slično, ako ne i isto kao u Sloveniji,  Austriji, Nemačkoj, Danskoj, Holandiji, Švedskoj, Norveškoj...

Hoće pravnu, sredjenu, demokratsku državu, gde je vlast servis gradjanstva, a ne obrnuto.

Hoće režim koji ujedinjuje, hoće institucije koje slede struku i zakon, a ne aktuelnu vlast, hoće slobodne, profesionalne, objektivne medije, a ne propagandu i bezočno širenje laži.

Kao što sam već više puta i javno i privatno zastupao, tokom protekle 3,5 decenije svaki režim u Srbiji je vladao oko 12 godina, da bi se potom sam od sebe urušio, jer je iznutra satrulio od kriminala i korupcije.

I aktuelnom režimu se približava 12. godina vladanja, pa ne treba biti mnogo vidovit u predvidjanju epiloga.

Ako gradjanstvo Srbije bude sledilo odlučnost i mirnoću beogradskih hodajućih protesta protiv nasilja, sa veoma preciznim i jasnim zahtevima, cena odlaska aktuelnog režima u istoriju biće podnošljiva.

Ne ulicama i mostovima, već glasačkim kutijama!

 



Atačmenti



Komentari (649)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:44 23.05.2023

Re: ЕПП

Ministar policije Bratislav Gašić rekao je da je samo danas bilo 200 prijava o bombama, i da je policija morala svaku da proveri.

Kazao je i da je prvog dana posle zločina u "Ribnikaru" bilo 257 postupanja zbog toga što su deca u škole dolazila sa raznim spiskovima, plastičnim pištoljima i pretnjama.

"I na svaku od njih smo morali da odgovorimo", rekao je Gašić i poručio da bi roditelji trebalo da razgovaraju sa decom o tome!


STRADIJA, i to sve po spisku!


shmoo shmoo 13:12 23.05.2023

Re: ЕПП

Filip Mladenović
Ministar policije Bratislav Gašić rekao je da je samo danas bilo 200 prijava o bombama, i da je policija morala svaku da proveri.

Kazao je i da je prvog dana posle zločina u "Ribnikaru" bilo 257 postupanja zbog toga što su deca u škole dolazila sa raznim spiskovima, plastičnim pištoljima i pretnjama.

"I na svaku od njih smo morali da odgovorimo", rekao je Gašić i poručio da bi roditelji trebalo da razgovaraju sa decom o tome!


STRADIJA, i to sve po spisku!





Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.

Не треба живети ни у илузији да се ово што нам се догодило решава кроз институције и са гомилама стручњака који ће нас саветовати шта да радимо па макар то биле и најбоље институције и најбољи стручњаци на свету.

(А то није случај са нама.)

Ово са чиме се сада суочавамо не може да реши ни школа ни власт ни промена власти...

Ово са чиме се суочавамо после Рибникара и Младеновца јесте друштвени проблем а не политички проблем.

Овај проблем са којим се сада суочавамо решава се искључиво и само у породици, у свакој породици и свакој кући појединачно.

Не вреди да забијамо главу у песак као мој мислећи да ћемо нешто променити политичким променама, избегавајући сопствену одговорност за лоше стање распаднуте породице у Србији и да мислимо да институције и законска регулатива могу ту било шта промене.

Не могу.

И док сами не прихватимо ту чињеницу и не прихватимо сопствену одговорност за стање распаднуте породице па самим тим и распаднутог друштва, ништа се неће променити макар мењали ми људе на власти у Србији ко зна колико пута на свако мало.


Радим у српским школама преко 30 година и са том децом проводим сваки дан и све време посматрам кроз ту децу генезу распадања породице у Србији.

И на основу тог искуства тврдим овај проблем са којим смо се сада суочили (који је само врх леденог брега свих наших проблема) не може да се решава другачије него обнављењем значаја и улоге породице ка најважније вредности у једном људском друштву.


Све друго, политика, медији, разни тиктокови и ријалитији и бављење њима само су странпутице које нас одвлаче од суштине проблема јер уз нормалну здраву породицу у друштву у Србији ништа од свега тога наведенога не би имало такав утицај на нашу децу какав има данас


angie01 angie01 13:22 23.05.2023

Re: ЕПП


Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.


ne seri vise!
maksa83 maksa83 13:23 23.05.2023

Re: ЕПП

Ово са чиме се суочавамо после Рибникара и Младеновца јесте друштвени проблем а не политички проблем.

Zapravo jeste politički problem, odn. ta dva problema treba razdvojiti. Ono što se desilo u Ribnikaru je nešto od čega ne možeš 100% da se zaštitiš, osim recimo tvrdim merama kriminalizacije oružja, a i to bi samo smanjilo verovatnoću. Ono što se desilo u Mladenovcu zapravo jeste politčiki problem pošto jesu zakazale institucije sistema koje su preko "veza" u nekoliko navrata oslobodile izgrednika i dozvolile da neko ima rafalno naoružanje koje ni po jednom zakonu ne bi smeo da poseduje. To je problem "kumovske" države gde je Predsednikovim kumovima sve dozvoljeno i onda ta stvar ide kaskadno na dole, do trenutka kada neuravnotežena budala (od ranije poznata kao neuroavnotežena budala) uzme šmajser oca vojnog lica koji ovaj nikako ne bi smeo da poseduje i pobije sve na koje naiđe, jer ako mu je prošlo ubijanje tuđih kučića i šamaranje policajca, zašto ne bi i ovo. Tako "razmišlja" neuravnotežena budala pomračenog uma.

promoter promoter 13:43 23.05.2023

Re: ЕПП

shmoo
Filip Mladenović
Ministar policije Bratislav Gašić rekao je da je samo danas bilo 200 prijava o bombama, i da je policija morala svaku da proveri.

Kazao je i da je prvog dana posle zločina u "Ribnikaru" bilo 257 postupanja zbog toga što su deca u škole dolazila sa raznim spiskovima, plastičnim pištoljima i pretnjama.

"I na svaku od njih smo morali da odgovorimo", rekao je Gašić i poručio da bi roditelji trebalo da razgovaraju sa decom o tome!


STRADIJA, i to sve po spisku!





Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.

Не треба живети ни у илузију да се ово што нам се догодило решава кроз институције и са гомилама стручњака који ће нас саветовати шта да радимо па макар то биле и најбоље институције и најбољи стручњаци на свету.

(А то није случај са нама.)

Ово са чиме се сада суочавамо не може да реши ни школа ни власт ни промена власти...

Ово са чиме се суочавамо после Рибникара и Младеновца јесте друштвени проблем а не политички проблем.

Овај проблем са којим се сада суочавамо решава се искључиво и само у породици, у свакој породици и свакој кући појединачно.

Не вреди дазабијамо главу у песак као мој мислећи да ћемо нешто променити политичким променама, избегавајући сопствену одговорност за лоше стање распаднуте породице у Србији и да мислимо да институције и законска регулатива могу ту било шта промене.

Не могу.

И док сами не прихватимо ту чињеницу и не прихватимо сопствену одговорност за стање распаднуте породице па самим тим и распаднутиг друштва, ништа се неће променити мака мењали ми људе на власти у Србији ко зна колико пута.


Радим у српским школама преко 30 година и са том децом проводим сваку дан и све време посматрам кроз ту децу генезу распадања породице у Србији.

И Босни у тог искуства тврдим овај проблем са којим смо се сада суочили ( који је само врх леденог брега свих наших проблема) не може да се решава другачије него о бављењем значаја и улоге породице ка најважније вредности у једном људском друштву.


Све друго, политика, медији, разни тиктикиви и ријалитији у бављење њима само су странпутице које нас одвлаче од суштине проблема јер уз нормалну здраву породицу у друштву у Србији нико од њих не би имао такав утицај на децу какав има данас



Mislim da ti, ipak, pored svega, nisi svestan dubine problema u kojem se naše društvo nalazi.
Ako ovo, uopšte, može da se nazove društvom.
Rešavanje problema 'u krugu porodice' pretpostavlja da su te 'porodice' strukturisane na najbolji mogući način, socijalno situirane, ekonomski nezavisne, obrazovane - i slično.
Kod nas porodice nisu ni blizu pobrojanog.
Dakle, da zaključimo, porodice same ne mogu, ovakve kakve jesu, da stvar pomere ni za jotu.
Štaviše, meni se čini, na žalost, da su ovakvi užasni događaji tek početak.
Pa šta nam onda predstoji?
Pa da vodstvo preuzme država preko svojih institucija?
Koja država i kojih institucija?
Ova?
Ajte molim vas!
Dakle, ovakva država, tj. da budemo precizni, ovakva vlast to nije u stanju - niti da pokrene u pravom smeru.
Dakle, rešenje je trivijalno - da se ova vlast smeni.
Izborima?
Teško.
Postoji li drugačiji način?
Postoji.
Taj drugačiji način nismo mi Srbi izmislili.
Star je otkada države postoje.
Što se mene tiče, protesti su najlegitimniji metod borbe 'podanika' države za svoja prava.
Demokratskiji i od izbora.
Šta će biti - videćemo.
gvozden1 gvozden1 14:06 23.05.2023

Re: ЕПП

odn. ta dva problema treba razdvojiti.

Suština.

Ne može se tvrditi da prvi nije nekako, u bolesnoj glavi drugig ubice, upalio neki fitilj, ali i ako jeste ipak su to dva različita problema.

Ovaj drugi ide na dušu državi, politici, prvi je kompleksniji.
shmoo shmoo 14:45 23.05.2023

Re: ЕПП

angie01

Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.


ne seri vise!



У, јбт ала си неурозна.


EDIT: Филипе, молим те као домаћина блога да нађеш начин да ме заштитиш од агресивне примитивне простакуше под никнејмом angie01.

Не занима ме како ћеш то да урадиш.

Само твоја дужност је да ме заштитиш од њеног примитивизма, простаклука и увреда.

Па ти сад види шта ћеш.

shmoo shmoo 14:53 23.05.2023

Re: ЕПП

promoter

Mislim da ti, ipak, pored svega, nisi svestan dubine problema u kojem se naše društvo nalazi.



Ја нисам свестан или нисте свесни ви који мислите да ћете политичким променама решити један друштвени проблем који у овој Србији своје корене вуче деценијама уназад?

Не знам...

Рекох већ, можда ја и нисам у праву.

Видећемо.

Живи били па видели.

Ako ovo, uopšte, može da se nazove društvom.


Ми друштво нисмо већ деценијама. И пре Вучића и пре Милошевића.

Не заносите се тиме да је оно у чему смо живели пре тога, пре деведесетих, било некакво друштво.

Није.

Само скуп саможивих себичних појединаца васпитаних по принципу "у се, на се и пода се".

И ништа више.

И тако деценијама.


EDIT: А деценијама на власти имамо властодршце баш онакве какве и заслужујемо такви какви смо.

Не могу ни ти властодршци бити бољи од народа над којим владају.

Јбг.

shmoo shmoo 15:01 23.05.2023

Re: ЕПП

maksa83
Ово са чиме се суочавамо после Рибникара и Младеновца јесте друштвени проблем а не политички проблем.

Zapravo jeste politički problem




Зашто мислиш да бих ја сада требало са тобом уопште даље да комуницирам о овом питању када си се показао ко си, шта си и какав си са оном тврдњом да се ови протести не одржавају ради обарања Вучића са власти, а онда те сами организатори тих протеста демантују својим плакатом и позивом пучанству на обарање Вучића?

Неки људи стварно немају ни трунке стида ни срама.

Неозбиљно, Максо, неозбиљно је то.

maksa83 maksa83 15:12 23.05.2023

Re: ЕПП

Неки људи стварно немају ни трунке стида ни срама.

Znao sam da ćeš kad tad napisati nešto oko čega možemo 100% da se složimo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:18 23.05.2023

Re: ЕПП

shmoo
angie01

Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.


ne seri vise!



У, јбт ала си неурозна.


EDIT: Филипе, молим те као домаћина блога да нађеш начин да ме заштитиш од агресивне примитивне простакуше под никнејмом angie01.

Не занима ме како ћеш то да урадиш.

Само твоја дужност је да ме заштитиш од њеног примитивизма, простаклука и увреда.

Па ти сад види шта ћеш.




Mogu samo da je pozovem da Vam se javno izvini zbog uvredljive rečenice!
shmoo shmoo 15:38 23.05.2023

Re: ЕПП

Filip Mladenović
shmoo
angie01

Рекох већ, овако нешто као што је ово што нам се догодило у Рибникару и у Младеновцу не решава се протестима на улици, извикивањем политикантских парола, бављењем политиком и политичким променама и слично.


ne seri vise!



У, јбт ала си неурозна.


EDIT: Филипе, молим те као домаћина блога да нађеш начин да ме заштитиш од агресивне примитивне простакуше под никнејмом angie01.

Не занима ме како ћеш то да урадиш.

Само твоја дужност је да ме заштитиш од њеног примитивизма, простаклука и увреда.

Па ти сад види шта ћеш.




Mogu samo da je pozovem da Vam se javno izvini zbog uvredljive rečenice!




Хвала, Филипе.

За мене је то сасвим довољно и захвалан сам на томе.

gvozden1 gvozden1 15:39 23.05.2023

Re: ЕПП


Зашто мислиш да бих ја сада требало са тобом уопште даље да комуницирам о овом питању када си се показао ко си, шта си и какав си са оном тврдњом да се ови протести не одржавају ради обарања Вучића са власти

Zato što niko, pa ni Maksa, nije nepogrešiv.
Omanuo, omanuo, bože moj, drugi put neće.

I zato što je mnogima, pa i Maksi, teško da napišu, jbg, zaebo sam se.
Lakše je ćutati.

Sve je to ljudski, nije lepo, ali nije ni strašno, ne nešto zbog čega se prekida komunikacija.

A mnogo preporuka?
Pa ignoriši, ili piši i ti drugosrbijanske fraze, one ovde kupe preporuke, ako ti je do toga.

Uz malo šarma možda i dobaciš do Maksinog broja.
shmoo shmoo 15:42 23.05.2023

Re: ЕПП

maksa83
Неки људи стварно немају ни трунке стида ни срама.

Znao sam da ćeš kad tad napisati nešto oko čega možemo 100% da se složimo.



У свему постоји увек најмањи заједнички интерес за све.

То сам на Блогу Б92 рекао још када сам почео да блогујем овде 2011. године.

На жалост, не прихватају сви ту једноставну чињеицу иако знају да је тачна него стално инсистирају на новим поделама, мржњи, сукобима итд.

Наравно, они то раде због сопствених малих ситношићарџијских приватних интереса.

Но, шта да се ради.

То је свет и то је друштво у којем живимо.

shmoo shmoo 15:56 23.05.2023

Re: ЕПП

gvozden1

Зашто мислиш да бих ја сада требало са тобом уопште даље да комуницирам о овом питању када си се показао ко си, шта си и какав си са оном тврдњом да се ови протести не одржавају ради обарања Вучића са власти

Zato što niko, pa ni Maksa, nije nepogrešiv.
Omanuo, omanuo, bože moj, drugi put neće.




То ја кажем и за себе по овом питању.

И да поновим и трећи пут, много бих волео да грешим у овоме што мислим и о трагедији која нам се свима догодила (да се не заваравамо да су то само породице страдалих) и о политичкој пропаганди која је одмах стартовала истог дана када су се трагедије догодиле и која кулминира протестима, одржаним и онима који ће се одржати.


I zato što je mnogima, pa i Maksi, teško da napišu, jbg, zaebo sam se.
Lakše je ćutati.


Више бих га ценио као саговорника да је у стању да каже да се зајебао.

Али није једини којем то тешко пада.

(Јбт, ја још увек у свом животу нисам срео Србина/Српкињу који не мисли за себе да је најпаметнији/а у свијет. Ако једног дана сретнем неког таквг брата Србина или сестру Српкињу, водим вас све одавде са Блога Б92 негде на вечеру, неку добру клопу, кафањеринг што каже Новковић.)

Sve je to ljudski, nije lepo, ali nije ni strašno, ne nešto zbog čega se prekida komunikacija.



Ма у праву си ти...

Али током дугих година то досади.

Не прекида се комуникација због тога него због досаде.

A mnogo preporuka?
Pa ignoriši, ili piši i ti drugosrbijanske fraze, one ovde kupe preporuke, ako ti je do toga
.

Ма то смо одавно установили. Само сам констатовао којом експресном брзином су се створиле толике препоруке.

Одавно неки блог или коментар овде на овом Блогу Б92 није том брзином добио толико препорука.

И да се не лажемо, није толики њихов број због Максе.

Друго је нешто у питању.

Uz malo šarma možda i dobaciš do Maksinog broja.


Са оволиким двоструким, троструким и вишеструким никнејмовима које користе све једно те исте персоне?

Стварно бих био блесав да и ово мало шарма који имам разбацујем тако улудо на тако нешто.

Има важнијих ствари у неким другим окружењима на које може да се утроши тај шарм.

Није ово време за развбацивање било чега него за штедњу.


maksa83 maksa83 15:57 23.05.2023

Re: ЕПП

Uz malo šarma možda i dobaciš do Maksinog broja.

Malo?!

Pa nismo došli ovde da se vređamo.

Ja sam na temu "skidanja Vučića" napisao šta sam imao, da bar 3 one stavke podrivaju sam temelj njegove vladavine i da kao takvi ti protesti jesu "protiv Vučića". Samo rasformiravanje ovog i ovakvog REM-a je dovoljno "protiv Vučića" (i zato se naravno ništa od svega toga neće desiti).

Ta okupljanja još uvek imaju isti onaj spisak zahteva koji je dovoljno neprihvatljiv kartelu i bez pominjanja Vučića. Da li bi velika većina ljudi (možemo slobodno reći "svi" ) tamo volela da mu vidi leđa? Apsolutno da. Da li je to zahtev protesta? Ne.


gvozden1 gvozden1 16:38 23.05.2023

Re: ЕПП

Malo?!

Ej, izvini, a jel nećeš da prekidaš komunikaciju sa mnom zbog ove grube greške?

Ne znam šta mi bi, greška jeste velika, al praštaj ako ikako možeš.
:)
maksa83 maksa83 16:41 23.05.2023

Re: ЕПП

Ej, izvini, a jel nećeš da prekidaš komunikaciju sa mnom zbog ove grube greške?

Ne znam šta mi bi, greška jeste velika, al praštaj ako ikako možeš.
:)

Filipe kaži mu da mi se izvini.

solo solo 16:46 23.05.2023

Re: Maksimilianus

Ta okupljanja još uvek imaju isti onaj spisak zahteva koji je dovoljno neprihvatljiv kartelu i bez pominjanja Vučića. Da li bi velika većina ljudi (možemo slobodno reći "svi" ) tamo volela da mu vidi leđa? Apsolutno da. Da li je to zahtev protesta? Ne.



ne seri vise!

Pozajmljeno od Agie 0,1
angie01 angie01 17:02 23.05.2023

Re: ЕПП

Mogu samo da je pozovem da Vam se javno izvini zbog uvredljive rečenice!


mora da se salis- posle skoro dvais godina dozvoljavanja najgorih uvreda na svom blogu, ti si se odazvao tasi, koji je uredno UVEK ucestvovao u tom hausu, na zahebanciju zahtev:))))....pa evo i da me nasmejes. da li si ti svestan, da je tvoj blog mesto, na kome se ljudi mahom-izivljavaju, upravo to, jer ti NE REAGUJES!...sad si otkrio i zasto, jer imas utisak, da je tvoj blog posecen,...pa ISUSE!


I sada se usudjujes da mene, koja sam te branila od gomile, trazis izvinjenje, zbog uvredljive recenice- ne seri???...pa mogu samo tebi da je ponovim.
shmoo shmoo 18:51 23.05.2023

Re: Maksimilianus

solo
Ta okupljanja još uvek imaju isti onaj spisak zahteva koji je dovoljno neprihvatljiv kartelu i bez pominjanja Vučića. Da li bi velika većina ljudi (možemo slobodno reći "svi" ) tamo volela da mu vidi leđa? Apsolutno da. Da li je to zahtev protesta? Ne.



ne seri vise!

Pozajmljeno od Agie 0,1



Не, не не...

Макси прво мораш да кажеш да никога није брига шта он каже.

Па тек онда да му кажеш да не сере.

Поштуј протокол (copyright by angie01), брате, кад већ хоћеш да учествујеш на Блогу Б92.

Дакле, да утврдимо градиво.

1. корак:

angie01

koga briga.


2. корак:

angie01

ne seri vise!



Тим редом.

Конташ?

Ба!





solo solo 23:34 23.05.2023

usud

Дакле, да утврдимо градиво.


Vladaće Vučići dok im je kurcu ćeif pored ,,vakih,, sa sve Vučinom na čelu kolone.

Mogu samo da im ga duhnu.

Nažalost.
maksa83 maksa83 05:09 24.05.2023

Re: Maksimilianus

Макси прво мораш да кажеш да никога није брига шта он каже.

Kada maksu bude zanimalo šta tvoj brabonjak misli o bilo čemu pitaće ga:



Do tad može da mumla u korpi sa drugim klenovima.
shmoo shmoo 08:42 24.05.2023

Од Maksimilianusа до Кулиријануса

два путића исто као и од извора.


maksa83

Макси прво мораш да кажеш да никога није брига шта он каже.


Kada maksu bude zanimalo


Ма кога брига.

(То је исто copyright by Анђа исто као и оно не сери више.)

А зашто о себи говориш у трећем лицу?

Приближавају се неумитно предстојећи јавни скупови 26. и 27. маја? Онај Вучићев скуп и онај против Вучића... Због тога?

А ако није због тога,...

Максо, Максо, забрињаваш ме онда.

Мораш мало и ти да се опустиш као што сам то искрено саветовао и Анђи.

Није вам то добро за здравље.





shmoo shmoo 08:47 24.05.2023

Re: usud

solo
Дакле, да утврдимо градиво.


Vladaće Vučići dok im je kurcu ćeif pored ,,vakih,, sa sve Vučinom na čelu kolone.



Наравно.

Mogu samo da im ga duhnu.

Nažalost.



Баш рекох то и мом Куму малопре...

Нећемо ми доживети ту неку другачију и бољу Србију.

Све се исто врти деценијама.


To šta će da bude nas ne zanima toliko koliko ono što je bilo, pošto svakako ništa neće da bude što već nije bilo.

Zato, dok drugi sanjaju i smišljaju ministarstva i koalicije, mi mirno čekamo da onaj naš prijatelj završi svoj program i da nam ga pročita. Tada se mi uključujemo. Dotle, gledamo ove što se sami uključuju i s nekom vrstom nostalgije se prisećamo - beše li to 13. maja 1944. godine? Formirana famozna Ozna iliti Odeljenje zaštite naroda? Da nam štiti slobodu. I nju od nas. I nas od nje. U celoj toj smešnoj istoriji.


(Овај текст више не можеш да нађеш на интернету. Скинули га. Има га само још на мом блогу.)







Ал' ко га јебе.

Да не бих ја можда свој сопствени живот због тога протраћио све чекајући ту другачију и бољу Србију?

То неће да може.

maksa83 maksa83 09:04 24.05.2023

Re: Од Maksimilianusа до Кулиријануса

Приближавају се неумитно предстојећи јавни скупови 26. и 27. маја? Онај Вучићев скуп и онај против Вучића... Због тога?


Pssst. Muzika!


solo solo 09:52 24.05.2023

Re: Maksimilianus

Do tad može da mumla u korpi sa drugim klenovima.


Iskompleksirani dosovski pakšu.

Aj ne seri što bi rekla tvoja obožavateljka bivša moderatorka.

Popušili ste ga i možete samo da lajete u prazno po blogovima i twiterima.

Vučić ima bolju skriptu od tebe.

I popi lekove.



p.s.

Znaš kad će se ogrebete za vlast opet?

Nikad ako mu ne oližete buljsona. A i to je pitanje.

Pitaj marketinškog stručnjaka ako sumnjaš.


mlatisa mlatisa 16:53 23.05.2023

Чет ЏПТ коментар на Филипов текст


****************************************
Kao jezički model, nemam stvarna mišljenja niti emocije, ali mogu analizirati tekst koji ste podijelili (Нисам гинеколог али могу да погледам. прим. Млатиша). Ovaj tekst izražava autorovu zabrinutost zbog prisutnosti mržnje i nasilja u društvu Srbije. Autor naglašava da je dugotrajno širenje mržnje dovelo do napetosti u društvu i izražava podršku ljudima koji se bore protiv nasilja i zagovaraju stvaranje boljeg društva za život.

Tekst također iznosi želje građana Srbije, poput pravne i demokratske države, vlasti koja služi građanstvu, slobodnih i objektivnih medija te institucija koje slijede struku i zakon. Autor također izražava vjerovanje da je aktuelnom režimu pri kraju vladavine te da će građani moći ostvariti promjene mirnim i odlučnim putem, kroz glasanje.

Važno je napomenuti da je ovo samo interpretacija teksta koju pružam na temelju jezičke analize, a da bi se dublje razumjelo stajalište autora i kontekst u kojem je tekst napisan, potrebno je uzeti u obzir širi kontekst i moguće druge izvore informacija.
**************************************

Сва срећа да ћу у пензију док ово не почне да ме тишти (и млати).
nikvet pn nikvet pn 16:59 23.05.2023

Re: Чет ЏПТ коментар на Филипов текст

maksa83

Ta okupljanja još uvek imaju isti onaj spisak zahteva koji je dovoljno neprihvatljiv kartelu i bez pominjanja Vučića


Ето доказа (нео)комунистичке матрице размишљања власти - на памет им не пада компромис. Подједнака толеранција са обе стране па средње решење? Никад. Само удри, гази, затежи. Нема ту нијанси, само гола сила црно-белог ума.

Сваки страх има свој крај. А батина два.
angie01 angie01 17:06 23.05.2023

Re: Чет ЏПТ коментар на Филипов текст

nikvet pn
maksa83

Ta okupljanja još uvek imaju isti onaj spisak zahteva koji je dovoljno neprihvatljiv kartelu i bez pominjanja Vučića


Ето доказа (нео)комунистичке матрице размишљања власти - на памет им не пада компромис. Подједнака толеранција са обе стране па средње решење? Никад. Само удри, гази, затежи. Нема ту нијанси, само гола сила црно-белог ума.

Сваки страх има свој крај. А батина два.


meni nije jasno, sta bi tu mogla da bude sredina, s obzirom da su zahtevi- minimalni i logicni...evo, najiskrenije pitam?

meni deluje, da je trebalo da se trazi mnogo vise, da bi upste sve imalo smisla-s obzirom na dramaticnost opsteg stanja- pa eventualno onda da se nesto cenjka,...
solo solo 00:07 24.05.2023

Emilija


U čemu je problem?



p.s.

ako,neka ih.

solo solo 11:58 24.05.2023

Šta oćete više!


Imali su istorijskoneponovljivu priliku posle 5 oktobra da učine Srbiju boljom i normalnom zemljom.

Sve su sjebali,zavadili i pokrali. Od Đinđića na ovamo.

I šta sad.

Ovo je sve samo posledični automatizam.

nema nazad.

,,GOTOVI SMO,,
predatortz predatortz 12:01 24.05.2023

Re: Šta oćete više!


Imali su istorijskoneponovljivu priliku posle 5 oktobra da učine Srbiju boljom i normalnom zemljom.

Sve su sjebali,zavadili i pokrali. Od Đinđića na ovamo.


Veoma zajebana stvar je kada jedan narod dovedeš u stanje letargije.
Da, DOS je obesmislio bunt, izigrao narod i obezvredio svaku želju za promenom.
Ovo jeste posledica!
gvozden1 gvozden1 12:58 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

predatortz

Imali su istorijskoneponovljivu priliku posle 5 oktobra da učine Srbiju boljom i normalnom zemljom.

Sve su sjebali,zavadili i pokrali. Od Đinđića na ovamo.


Veoma zajebana stvar je kada jedan narod dovedeš u stanje letargije.
Da, DOS je obesmislio bunt, izigrao narod i obezvredio svaku želju za promenom.
Ovo jeste posledica!

Promeniće se, talasa se, ovi protesti, ma kako nemušti bili pokazuju da ima ozbiljnog nezadovoljstva.

To vidi i Vučić, sve snage je upregao da se suprotstavi, a do pre godinu dve je bilo, neka ih neka protestuju, baš me briga.

Ima on dobre informacije, zato i ovaj skup kao kontra, zato i skupljanje "novih" zvučnih imena, vidi da je u problemu pa reaguje.


Još da neko nekad, naravno neki političar a ne Seka Aleksić ili Branka Sovrlić, kanališe, osmisli, organizuje nezadovoljne.

A broj nezadovoljnih teško da će da pada, može samo da raste.


Dajte malo optimizma:)
promoter promoter 14:10 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

gvozden1
predatortz

Imali su istorijskoneponovljivu priliku posle 5 oktobra da učine Srbiju boljom i normalnom zemljom.

Sve su sjebali,zavadili i pokrali. Od Đinđića na ovamo.


Veoma zajebana stvar je kada jedan narod dovedeš u stanje letargije.
Da, DOS je obesmislio bunt, izigrao narod i obezvredio svaku želju za promenom.
Ovo jeste posledica!

Promeniće se, talasa se, ovi protesti, ma kako nemušti bili pokazuju da ima ozbiljnog nezadovoljstva.

To vidi i Vučić, sve snage je upregao da se suprotstavi, a do pre godinu dve je bilo, neka ih neka protestuju, baš me briga.

Ima on dobre informacije, zato i ovaj skup kao kontra, zato i skupljanje "novih" zvučnih imena, vidi da je u problemu pa reaguje.


Još da neko nekad, naravno neki političar a ne Seka Aleksić ili Branka Sovrlić, kanališe, osmisli, organizuje nezadovoljne.

A broj nezadovoljnih teško da će da pada, može samo da raste.


Dajte malo optimizma:)

Vrlo solidna zapažanja.
solo solo 14:12 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Dajte malo optimizma:)


Pa evo malo optimizma. Lepo je Vučić zakazao skup ujedinjenja i pomirenja.

Neka dođu svi,izljube se , izmire i zajedničkim snagama u svijetlu budućnost.

Sad je prilika.
promoter promoter 15:20 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

solo
Dajte malo optimizma:)


Pa evo malo optimizma. Lepo je Vučić zakazao skup ujedinjenja i pomirenja.

Neka dođu svi,izljube se , izmire i zajedničkim snagama u svijetlu budućnost.

Sad je prilika.

Zanimljivo.
Ja bih ovu ideju malo razradio prema sledećem.
Neka ovi koji moraju da dođu na silu u petak, dođu slobodno u subotu.
Valja li?
gvozden1 gvozden1 15:51 24.05.2023

Re: Šta oćete više!


Vrlo solidna zapažanja

A nije teško.

Lakše je, doduše vrteti onu staru, oni su glupi a mi pametni, oni krezavi mi imamo sve zube, oni matori i ružni, mi mladi i lepi.
Šlag je, ja ih žalim, nisu oni krivi, takva im istorija, palanačka.


Ali tako se ne pobeđuje protivnik, ako ga potceniš- gubiš?
tessa1 tessa1 16:22 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Zanimljivo.
Ja bih ovu ideju malo razradio prema sledećem.
Neka ovi koji moraju da dođu na silu u petak, dođu slobodno u subotu.
Valja li?


Samo malo, jesi li ti onaj Č na slovo E i P? :)

Nije valjda da su te banovali prije neki dan?


Najbolje je bilo ono kad uvuče Tadejus u svoj svinjac pa se izvuče pravdajući Alsu, ona se izvuče, Tadejus osta. Kao izvini Alse, nisam tela da te spominjem a spomenula ga kao primjer kako je ružno to što je pisao.. nevjerovatno. U mom kraju kažu, nema u šta se ne utvara.

Ban je vala ništa. Sitnica.
tessa1 tessa1 16:23 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Dajte malo optimizma:)

Gvozdene, srce ti je ovaj put na pravoj strani. :)
niccolo niccolo 18:48 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

a ne Seka Aleksić


Istini za volju Seka Aleksić nije ništa osmišljavala ili kanalisala. Bukvalno je objavila dva posta gde je (čak ne ni direktno tim rečima) pozvala na proteste. I plus je uzela da ode na maturu sa tom devojčicom koju su deca iz razreda maltretirali. Žena uopšte ne pokušava da se meša u ono u šta se ne razume, barem za sada…

Pretpostavljam da si je zamenio za karleušu koja se botujući za vučića pravi da se razume u stvari o kojima nema pojma.
gvozden1 gvozden1 19:02 24.05.2023

Re: Šta oćete više!


Pretpostavljam da si je zamenio za karleušu koja se botujući za vučića pravi da se razume u stvari o kojima nema pojma.

Ne, o Seki sam ovde na blogu čitao, ništa mimo toga.

Nego, verovatno nisi uhvatio, išla je priča da Seka Aleksić treba da predvodi proteste.
Edži to smatra dobrim rešenjem, da li ovde ili na njenom blogu, to mi je bilo suludo.

Ej, šund pevaljka da predvodi nešto, iz čega bi kao trebalo da proizađe uređena država.

A ko je voli, ceni, sluša, ne sluša...sve mu je na izvolite, meni ne smeta.


Ali da ona predvodi, pa samo nam još to treba.
maksa83 maksa83 19:06 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Pretpostavljam da si je zamenio za karleušu koja se botujući za vučića pravi da se razume u stvari o kojima nema pojma.

Karleuša je cirkus. Pošto se izbrukala sa goredoliranjem za Vučića za sve pare i kad su krenule prozivke zbog toga prvo je obznanila da sad uta-ta neće da snimi novi album (koji obećava već 10 godina i nikako da se materijalizuje) a sad pošto je sve to prevršilo meru dodatno preti da će da se preseli u Grčku pošto ovde pljuju nju - najveću balkansku zvezdu, (kako kaže za sebe).

Evo ne uspevam da sračunam šta je veći gubitak od ta dva...
niccolo niccolo 19:07 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Nego, verovatno nisi uhvatio

Videh kod nje dosta komentara Seka, Seka, Seka, ali se nisam udubljivao…pa rek’o samo da kažem da se žena stvarno nije pravila pametna, samo podržala. Sve u svemu pozitivan angazman s njene strane…
niccolo niccolo 19:10 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Evo ne uspevam da sračunam šta je veći gubitak od ta dva...

Usled opasnosti da nam Grci zabrane pristup moru kao posledicu te genijalne ideje, predlažem da ova ode na neko drugo, manje bitno, mesto. Recimo u Bugarsku.
gvozden1 gvozden1 20:07 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

, predlažem da ova ode na neko drugo, manje bitno, mesto. Recimo u Bugarsku.

Pa opet Slivnica, pa opet Bregalnica, pa sve Jovo nanovo.
A tek se smirismo.
angie01 angie01 20:09 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

niccolo
Nego, verovatno nisi uhvatio

Videh kod nje dosta komentara Seka, Seka, Seka, ali se nisam udubljivao…pa rek’o samo da kažem da se žena stvarno nije pravila pametna, samo podržala. Sve u svemu pozitivan angazman s njene strane…


ma to hici drami bezveze,..ja sam samo rekla dve stvari, da je Seka, fakat u pola sekunde resila svojom dobrom voljom problem bulingovane devojcice, bez drame i bilo cega i to mnogo bolje nego svi oni, koji godinama samo "analiziraju! problem,

to pod jedan, a pod dva, da je ona, isto bez drame i nekih preferenci, prvo shvatila trenutak i drugo podrzala proteste, bez zelje da ona nesto tu statejaznam,...na sta sam ja rekla, jer smatram da ovim opozicionarima nije mesto na celu kolone, da bi bilo dobro da je ona povede i time pokaze i ovim ljudima sto nju vole i slusaju, da treba da su tu,...rekoh i za neke druge ljude, ponudila da se i drugi jave sa predlozima,...meni deluje, da te neke javne licnosti, koje ljudi prepoznaju, imaju svoje uloge u ovakvim stvarima- kao i bilo gde u svetu,..pa nije slucajno krljeusa izabrana da tamponira i to na pinku, na kome joj je bio zabranjen pristup.

znaci, Seka nije uopste zainteresovana za bilo sta.
niccolo niccolo 20:17 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Kad smo već kod muzike da pomenemo da su malopre javili da je umrla Tina Tarner.
angie01 angie01 20:19 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Najbolje je bilo ono kad uvuče Tadejus u svoj svinjac


sta smaras vise milijana, nisam ja nikog uvlacila nigde-svinjac je verovatno tvoj, kao ovaj na primer, jer lazes i izvrces, - nego se tadejus ukljucila u raspravu u kojoj je nesto izmisljala, a alsu sam se izvinila, sto sam pomenula slucaj njegove cerke, znaci sve si neistinito iskonstruisala i izhalucinirala.
angie01 angie01 20:25 24.05.2023

Simply the best!

da su malopre javili da je umrla Tina Tarner.


zao mi je-kraljica!


tessa1 tessa1 21:08 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

sta smaras vise milijana, nisam ja nikog uvlacila nigde-svinjac je verovatno tvoj, kao ovaj na primer, jer lazes i izvrces, - nego se tadejus ukljucila u raspravu u kojoj je nesto izmisljala, a alsu sam se izvinila, sto sam pomenula slucaj njegove cerke, znaci sve si neistinito iskonstruisala i izhalucinirala.

Čibe bre, bitango ustaška.
angie01 angie01 22:03 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Čibe bre, bitango ustaška.


to kazi svojoj kevi, koja te boljem nije naucila, popi terapiju da se ne blamiras u javnosti i mene se mani, nisam zainteresovana za nistarije, koje se lepe i baljezgaju kojesta.


solo solo 22:59 24.05.2023

Re: Šta oćete više!

Valja li?


Nek dođu svi bez stranaka i političara.

Može li?
emilia emilia 02:01 25.05.2023

Re: Šta oćete više!

tessa1
Čibe bre, bitango ustaška.

Lekić, ruke na leđa, kopčanje.
tessa1 tessa1 06:04 25.05.2023

Re: Šta oćete više!

to kazi svojoj kevi, koja te boljem nije naucila, popi terapiju da se ne blamiras u javnosti i mene se mani, nisam zainteresovana za nistarije, koje se lepe i baljezgaju kojesta.

Ne gledam, Angie, dobiješ više preporuka pišući ove komentarčiće meni od onih ustaških jadikovki fejk zrtve i antifasistkinje na svom blogu?

U čemu je štos, ili se za mnom prašina diže tj ili si ti stvarno virtuelni odron? :)
bata_nimbus bata_nimbus 13:11 24.05.2023

СУДАР ДВЕ КАТАСТРОФЕ

"Ал' је ђаво али су мађије али нешто теже од обоје"

https://nimbusovpodrum.blogspot.com/2023/05/blog-post_21.html
shmoo shmoo 20:23 24.05.2023

Re: СУДАР ДВЕ КАТАСТРОФЕ

bata_nimbus
"Ал' је ђаво али су мађије али нешто теже од обоје"

https://nimbusovpodrum.blogspot.com/2023/05/blog-post_21.html



Добар текст.



А за децом се нико неће више освртати, никога неће бити брига, као што их ни овог тренутка није ни трунку брига.


solo solo 00:17 25.05.2023

Da rezimiramo


Proći će petak.

Proći će i subota.

Proći će i wikend.



Od ponedeljka se proseravamo dalje na blogu.

Ovo šake jada koja se još razvlači ovde.

Moć navike.

Hu kerz!
emilia emilia 02:28 25.05.2023

Re: Da rezimiramo

emilia emilia 02:39 25.05.2023

@usrana_motka

emilia emilia 02:54 25.05.2023

Nekultura laži i smrti

Vojska koja nosi kovčeg raspalog ljubitelja Hitlera, naciste čiji je antisemitizam postao pogonsko gorivo za "svetosavski nacionalizam" te osvedočenog protivnika sapuna i civilizacije.

bene_geserit bene_geserit 03:24 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Ustaška govnarka našla ovde nešto da sere,
zbog čega se uopšte baviš Srbima moronko,
bavi se tvojim zločinačkim narodom, imaš materijala koliko hoćeš.
Kad potomci saveznika Hitlera nešto seru Srbima to je da se upišaš.
Bolje čekiraj šta su ti dedovi radili, umesto što trabunjaš ovde.
emilia emilia 03:29 25.05.2023

Nekultura laži i smrti

bene_geserit

Lekić, ruke na leđa, kopčanje.
tessa1 tessa1 05:43 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Hehe, i Emilija izgleda baca kosku, zlu krv među narod iz Latinske Amerike.


Pun je Net energetskih vampira. Digli se iz mrtvih.
promoter promoter 06:30 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

bene_geserit
Ustaška govnarka našla ovde nešto da sere,
zbog čega se uopšte baviš Srbima moronko,
bavi se tvojim zločinačkim narodom, imaš materijala koliko hoćeš.
Kad potomci saveznika Hitlera nešto seru Srbima to je da se upišaš.
Bolje čekiraj šta su ti dedovi radili, umesto što trabunjaš ovde.

Jeste.
Velimiroviću, kakav god da je bio, nacisti omogućili komoditet u Dahauu, dok je ustaša Stepinac aktivno radio na rešavanju srpskog pitanja u ustaškoj državi.
Naravno, ustaše se upinju svim silama da dokažu da je nacista srpski crkveni čovek, a ne njihov predvodnik.
Ništa novo, ustaška posla.
bene_geserit bene_geserit 06:45 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Neverovatno je da švapski potomci, ustaški potomci i komunjarski potomci, dakle potomci 3 grupacije koje su izvršile najveće zločine na teritoriji exYugoslavije u novijoj istoriji nešto seru i zameraju u vezi Hitlera i zločina iz WW2.

Alo švapska unuko, tvoje Švabe su bile čuvari i egzekutori na Starom Sajmištu, tvoje Švabe su vozile onaj kamion gde su gušili logoraše, nije bilo ni jednog Srbina čuvara samo Švabe i od 1944. ustaše. Najveći broj žrtavaa su prvo bili Jevreji pa posle Srbi, ukupno Srbi. E ali je Ljotić delio pozive Jevrejima. More mrš u tru lepe.
Tvoje Švabe su vladiku Nikolaja držale u logoru za vreme celog WW2, toliko su ga voleli.
Umesto što sernjaš o srpskim veličinama kojima ni cipele ne bi mogla da čistiš, pretresi malo užu i širu rodbinu, koliko ih je bilo među raznim Hitlerovim formacijama i logorskim čuvarima.
tessa1 tessa1 07:08 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Ma propast, najgore pomisliti da je cijeli život takav, ovo ovde samo njegova kopija,

mi svi kao pajaci u njemu, u životu. (moji koji su ginuli da bi kojekakve bitange živjele privilegiju BG danas su fasisti)


Do juče nas dijelila na previše gradske i premalo, na njih neke gradske i jugoslovenske anacionalne nadljude i nas, Bosance zle i ostale srpske fašiste,

i evo otkrila je ljudske kapacitete u Seki Aleksić na Tviteru, zamisli, koja je do juče bila sve ono što virtuelna sličica prezire, zamisli samo uzročnu posledičnu vezu koju bi do prije 20 dana stavarala u odnosu na Seku i njene fanove,

i sad mi prema tome da se okrećemo, prema novoj atrakciji jer ovo je animiranje novom aktulenošću sa Neta, ko ne voli Seku znak je danas da glasa za Seselja i Bosance prljave, kakane.


Mentol vedri i oblači u svom ludili virtuelnom. Osakećenosti.
maksa83 maksa83 07:09 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Kad potomci saveznika Hitlera nešto seru Srbima to je da se upišaš.

Kad reče "saveznici Hitlera" je l' imaš ti muda da nađeš i kopejstuješ ovde govor Vladike Nikolaja Velimirovića na sa'rani Dimitrija Ljotića, u celini i celosti? (Mislim da nemaš.)

Gde je Nikolaj Velimirović proveo poslednje godine rata? (Ne, nije u konc logoru, tamo su ostali drugi sveštenici SPC koji su takođe internirani, njihova sudbina je bila drugačija). Koju su ulogu za njega zamislili Ribentrop i Himler na predlog Dimitrija Ljotića?

Mene zanima ta tranzicija, kako je to preko noći postalo okej? U čemu je fora, ne znate ko je tip bio i za šta se zalagao, samo znate "SPC ga kanonizovala to je automatski sertifikat kvaliteta" ili znate ali ne vidite problem, jer kako bi pogrešila institucija koja je odlikovala svaku režimsku budalu, sa sve Vojislavom Šešeljom (i to ne pre 30 godina, nego prošle godine).

Danas će pripadnici VJ da učestvuju u nošenju njegovih ostataka po gradu.

I šta kažete, nema šanse Trg Dimitrija Ljotića?
tessa1 tessa1 07:11 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Osakećenosti.

Duhovnoj i ljudskoj, tvrdim. Svega premalo.
maksa83 maksa83 07:12 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Tvoje Švabe su vladiku Nikolaja držale u logoru za vreme celog WW2, toliko su ga voleli.

U bre al lupetaš. Držali su ga tamo 2 meseca od septembra do novembra 1944. sa svim amenities a onda su ga pustili pa je živeo u hotelu kod Minhena ko bubreg u loju.
bene_geserit bene_geserit 07:29 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

držali su ga tamo 2 meseca od septembra do novembra 1944. sa svim amenities a onda su ga pustili pa je živeo u hotelu kod Minhena ko bubreg u loju.

U svakom slučaju držali su ga ceo skoro rat kao zarobljenika, prvo u manastiru zajedno sa patrijarhom, onda tih nekoliko meseci u Dahauu. I koliko znam posle je bio u Sloveniji a ne kod Minhena, tih poslednjih 4-5 meseci pre nemačke kapitulacije, al svejedno.
bene_geserit bene_geserit 07:32 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Mene zanima ta tranzicija, kako je to preko noći postalo okej? U čemu je fora, ne znate ko je tip bio i za šta se zalagao, samo znate "SPC ga kanonizovala to je automatski sertifikat kvaliteta" ...

Nije postao preko noći OK nego je uvek bio OK, to što si ti promašio prave stvari u formativniom godinama to je tvoj problem. Nego znaš postoji sitna razlika između kanonizacije i odlikovanja (koja se manje više kupuju na jedan ili drugi način po svim crkvama).
tessa1 tessa1 07:37 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Dobro, malo kontroverze nije na odmet, nije život pruga u jednom pravcu. :)


Seka ne bi bacala kosti Nikolaja kao ona ustaška Crnogorka?


maksa83 maksa83 07:38 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

. I koliko znam posle je bio u Sloveniji a ne kod Minhena, tih poslednjih 4-5 meseci pre nemačke kapitulacije, al svejedno.

Ja ne znam da su ga držali u Sloveniji, i mislim da nije svejedno. Tip je bio rodonačelnik srpskog brenda fašizma (koji je nazvao Svetosavlje, a cela stvar sa Svetim Savom ima veze koliko i Morsko Prase sa morem i prasetom) koji je kao ideologiju prigrlio Zbor i Dimitrije Ljotić i bio je (taj njegov brend) potpuno interoperabilan sa Nacizmom.

Danas bi taj tip sa njegovim pričama o zloj čifutčifutčifutfuu parnoj mašini i zlom jevrejskom vodovodu i zloj jevrejskoj el. struji gostovao na Balkan Info, ali sudbina je tako 'tela da posle smrti pok. Patrijarha Pavla (koji je zapravo bio stvarno dobar čovek i pravi hrišćanin koji je koliko je mogao blokirao njegovu kanonizaciju) njegova struja u SPC ispliva i povede. I sad imamo to što imamo.
maksa83 maksa83 07:39 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Nije postao preko noći OK nego je uvek bio OK, to što si ti promašio prave stvari u formativniom godinama to je tvoj problem.

Brate ti si ili prso ko tinejdžerski miteser ili apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš.
bene_geserit bene_geserit 07:50 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

posle smrti pok. Patrijarha Pavla (koji je zapravo bio stvarno dobar čovek i pravi hrišćanin koji je koliko je mogao blokirao njegovu kanonizaciju) njegova struja u SPC ispliva i povede

Pa Nikolaj je kanonizovan 2003. a Pavle je umro 2009.
Pavle se "protivio" kanonizaciji jer Nikolaj "nije vodio isposnički život, pušio je cigarete", to su otprilike bile zamerke koje je imao. Da se stvarno protivio ovaj ne bio kanonizovan za Pavlovog vakta.
Tip je bio rodonačelnik srpskog brenda fašizma (koji je nazvao Svetosavlje

A ovo je lupetanje samo tako, u rangu Emilije.
Komunistička istorija nema puno veze sa stvarnom istorijom, znaš?
maksa83 maksa83 08:00 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

A ovo je lupetanje samo tako, u rangu Emilije.
Komunistička istorija nema puno veze sa stvarnom istorijom, znaš?

Svetosavski nacionalizam kao konept je lanisrao ko i bio je član čega?

bene_geserit bene_geserit 08:04 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Brate ti si ili prso ko tinejdžerski miteser ili apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš.

Pa neko od nas definitivno ne zna šta priča.

Standardno kumunističko izvrtanje činjenica koje su posle preuzeli razni srpski neprijatelji zoveš istinom.
- taj orden od Hitlera za uređivanje nemačkog groblja možemo da se složimo da je besmislen argument, pretpostavljam
- govor iz 1935., tu je Hitlera bukvalno usput pomenuo pohvalno zbog pokušaja da napravi nacionalnu crkvu u Nemačkoj i u tom smislu ga poredio sa Svetim Savom koji je napravio srpsku nacionalnu crkvu
- objavljena je dokumentacija nemačke bezbednosne službe iz koje se vidi da je vladika Nikolaj 1941. godine uhapšen, pored ostalog, i zbog toga što je Hitlera nazivao “biblijskim Antihristom” i proricao njegovu skoru propast, a da je manastir Žiča bio mesto u kome se oblikovao srpski antinacistički stav
- bio je protiv pakta sa Nemcima, Nemci su ga smatrali idejnim tvorcem puča i notirali su da je u popodnevnim časovima 27. marta primio čestitku od američkog predsednika Ruzvelta i engleskog kralja. Prvi protest protiv pakta bio 25. marta u popodnevnim časovima ispred episkopske rezidencije u Kraljevu. Vladika Nikolaj se obratio okupljenom narodu i izjasnio se protiv pakta. Iz Beograda je, posle rušenja pakta, sveštenstvu i narodu Eparhije žičke uputio telegramsku poruku: ‘Bogu blagodarni, narodu zahvalni, gledamo svetlo u budućnost bez pečata srama‘
- "Govor nad Ljotićevim odrom" je čista komunistička izmišljotina

I tako dalje. Komunistička služba + ustaše i razni koji su u novije vreme imali motiva da klevetaju srpskog svetca.
bene_geserit bene_geserit 08:06 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Svetosavski nacionalizam kao konept je lanisrao ko i bio je član čega?

Pa nacionalizam nije "fašizam interoperabilan sa nacizmom" kako si izvoleo reći, genije. Svetosavlje nazvati fašizmom, za to treba mozak da ti bude ozbiljno ispran.
maksa83 maksa83 08:07 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Pa nacionalizam nije "fašizam interoperabilan sa nacizmom" kako si izvoleo reći, genije.

Mićo, to nije odgovor na moje pitanje.

Šta je "svetosavski nacionaliozam", ko je lansirao i oblikovao taj koncept i čija je to bila zvanična ideologija?
maksa83 maksa83 08:13 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

- "Govor nad Ljotićevim odrom" je čista komunistička izmišljotina

Znači nije se desilo i ceo tekst je falsifikat? Da li sam dobro razumeo?
predatortz predatortz 08:15 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Svetosavlje nazvati fašizmom,


Da, ovo je stvarno glupo.

A ti si rekao suštinu - ovde najviše seru i divljaju potomci komunista koji su počinili najmasovnije zločine nad stanovništvom Srbije.
Nad Srbima generalno, najveće zločine su počinile ustaše. Nad stanovništvom Srbije komunisti.

Zato sam veliki pobornik toga da se komunistička ideologija, propagiranje iste, zagovaranje tekovina toga u Srbiji kriminalizuje.




promoter promoter 08:20 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

predatortz
Svetosavlje nazvati fašizmom,


Da, ovo je stvarno glupo.

A ti si rekao suštinu - ovde najviše seru i divljaju potomci komunista koji su počinili najmasovnije zločine nad stanovništvom Srbije.
Nad Srbima generalno, najveće zločine su počinile ustaše. Nad stanovništvom Srbije komunisti.

Zato sam veliki pobornik toga da se komunistička ideologija, propagiranje iste, zagovaranje tekovina toga u Srbiji kriminalizuje.





Ma, neka ih, neka klepeću.
Mislim, tim ljudima je potrebna pomoć.
Govoriti afirmativno o komunizmu može samo, na neki način, 'opičena' osoba.
bene_geserit bene_geserit 08:20 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

ceo tekst je falsifikat? Da li sam dobro razumeo?

Da, dobro si razumeo. Taj govor je neautentičan i nikad autorizovan i nije objavljen nigde po Nikolajevim sabranim delima, objavio ga je neki Ljotićev sekretar koji između ostalog nije bio ni prisutan, a objavio je besedu koju je navodno zabeležio neki prota. Mislim sviranje onoj stvari, klasično DBovsko podmetanje.
maksa83 maksa83 08:21 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Da, ovo je stvarno glupo.


Pošto si već pritrčao da pomogneš, pomozi mu ako nije problem da nađe šta je svetosavski nacionalizam, ko je skovao taj pojam, čija je to bila ideologija.

bene_geserit bene_geserit 08:21 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Šta je "svetosavski nacionaliozam"

Oćeš ustašku ili komunjarsku definiciju?
maksa83 maksa83 08:26 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Mislim sviranje onoj stvari, klasično DBovsko podmetanje.


To je onda vrlo vrlo ozbiljan filigranski rad u koji danas veruju i ljotićevci (tj. njihovi preživeli derivati) i neljotićevci. Samo ima tu mali problem svega ostalog, odnosa Ljotić - Nikolaj, sa celom istorijom nastanka Zbora i prateće ideologije, što je sve zajedno preveliko i previše lako proverivo da bi bilo komunistički falsifikat.
bene_geserit bene_geserit 08:28 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Zato sam veliki pobornik toga da se komunistička ideologija, propagiranje iste, zagovaranje tekovina toga u Srbiji kriminalizuje

Ja sam generalno protiv zabrana i ograničavanja slobode govora.
Treba da se tretira isto kao propagiranje nacizma.
maksa83 maksa83 08:29 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

bene_geserit
Šta je "svetosavski nacionaliozam"

Oćeš ustašku ili komunjarsku definiciju?

Ja bih neku sa imenima i organizacijama i referencama ali ne mogu da te sprečim da izmisliš neku koja se tebi sviđa.
bene_geserit bene_geserit 08:34 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

danas veruju i ljotićevci (tj. njihovi preživeli derivati) i neljotićevci

Da svet je zapravo binaran imamo samo ljotićevce i omanju skupinu neljotićevaca.
Mislim koliko je tih "ljotićevaca" danas živo me zanima.
A da komunjare, ustaše i sl. veruju u to ne sumnjam.
Ali postoji i onih 90% ljudi koji nisu ni ljotićevci ni komunjare ni ustaše ...
bene_geserit bene_geserit 08:37 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

sa celom istorijom nastanka Zbora i prateće ideologije

A kakve to veze ima sa Nikolajem, izvinjavam se, kako je neko njegov rad interpretirao.
Za razliku od Ljotića, Nikolaj je bio protivnik saradnje sa Švabama i proveo praktično ceo rat u zarobljeništvu.
predatortz predatortz 08:38 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

maksa83
Da, ovo je stvarno glupo.


Pošto si već pritrčao da pomogneš, pomozi mu ako nije problem da nađe šta je svetosavski nacionalizam, ko je skovao taj pojam, čija je to bila ideologija.



Svetosavski nacionalizam, po tumačenju izvora sa kog se napajaš, bio je blizak Zboru.

Samo, kakve to veze ima sa Svetosavljem?

U svakom slučaju, šteta koju je Srbima i Srbiji naneo komunizam, a najviše se odlikuje u potpunoj retardaciji dela nacije, je u zbiru mnogo veća.
Od ponosnog, ratničkog naroda, naroda koji se širio i opstajao u nemogućim uslovima, značajan deo Srba je pretvoren u debile koji i dan danas čekaju da im se da!
Da im država da posao, da im se da stan, da im se da polutka iz sindikata, da im se da letovanje u radničkom odmaralištu ...

Dakle - mentalitet prosjaka!

Između mentaliteta domaćina i mentaliteta prosjaka ogromna je razlika!


bene_geserit bene_geserit 08:41 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Svetosavski nacionalizam, po tumačenju izvora sa kog se napajaš, bio je blizak Zboru

Ma bre sam termin "svetosavski nacionalizam" je ustaška ili DBovska kovanica, ne znam ko ju je prvi smislio, ali i jedni i drugi je koriste do iznemoglosti.
shmoo shmoo 08:49 25.05.2023

Тако ти је то у животу

Неко има, а неко нема резервну домовину.


emilia









maksa83 maksa83 08:54 25.05.2023

Re: Kultura laži i smrti

Da svet je zapravo binaran imamo samo ljotićevce i omanju skupinu neljotićevaca.

Ne znam šta bih ti rekao, ovo su prilično elementarne stvari, imaš neki skup i stvari u tom skupu, i stvari izvan tog skupa. Te stvari izvan tog skupa mogu biti u raznim drugim skupovima ali nisu u tom skupu i tako imamo ljotićevce (vrlo mali broj zapravo) u tom skupu i neljotićevce izvan tog skupa. Neljotićevci mogu biti komunisti, ustaše i tih tvojih ideologijom netaknutih 90% koji nisu ni jedno ni drugo, i sad treba da poverujemo da tih 90% - jedna fina tiha većina - svesno ceni Nikolaja Velimirovića pošto su potpuno upoznati sa njegovim likom i delom (jesu, kad bi se gađali metroom) i misli da je Velimirovićevo opelo Ljotiću debeovski falsifikat. Pa brate. (Pa bate, prim. prev.)

Nije ravnopravna rasprava u kojoj ti sve što ti se ne sviđa možeš da proglasiš za debeovski falsifikat, pa bih ja sad ovde sišao jer ne mogu više da doprinesem diskusiji.
predatortz predatortz 08:54 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

bene_geserit
Svetosavski nacionalizam, po tumačenju izvora sa kog se napajaš, bio je blizak Zboru

Ma bre sam termin "svetosavski nacionalizam" je ustaška ili DBovska kovanica, ne znam ko ju je prvi smislio, ali i jedni i drugi je koriste do iznemoglosti.


Smislio je onaj ko je i pisao na wikipedii, smrdi po komunjarluku. Mislim na izvor.

U svakom slučaju, ostaju činjenice koje su nesporne.

Ljotić je u svoje govore mogao da ubacuje šta god hoće, ali Nikolaj se nije zalagao za Saradnju sa Nemcima i bio je njihov zatvorenik.

Čudni su umovi komunista... Njima je logično da Nemci zatvaraju porodice svojih "saradnika", da ih streljaju, da saradnike šalju u logore, da za njihove glave raspisuju popternice, koje komunisti doduše pobucaju na pola pa prikazuju samo onu koja odgovara njima...

Ipak, ostaje činjenica da su upravo oni, komunisti, počinili najveći zločin nad Srbijom.

maksa83 maksa83 09:03 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Čudni su umovi komunista... Njima je logično da Nemci zatvaraju porodice svojih "saradnika", da ih streljaju, da saradnike šalju u logore, da za njihove glave raspisuju popternice, koje komunisti doduše pobucaju na pola pa prikazuju samo onu koja odgovara njima...


Koliko je sveštenika bilo zatvoreno u Dahau? Koliko je sveštenika odande pušteno posle 2 meseca, šta se desilo sa ostalim sveštenicima? Gde su ovi koji su pušteni i kako proveli ostatak rata?

predatortz predatortz 09:07 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Koliko je sveštenika odande pušteno posle 2 meseca,


Gde je pušten Nikolaj? Na slobodu, ili u zlatan kavez? Vratio se u Srbiju, stao uz Mitu na neku binu i držao govor?
I, na kraju, zašto je Nikolaj, ako je bio zagovornik nacizma i jedan od ideologa Zbora, uopšte uhapšen?

Šta, uhapsili ga Nemci zbog saradnje sa njima?

Može...
Ruši most, pravi most, sve prolazi!
maksa83 maksa83 09:19 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Gde je pušten Nikolaj? Na slobodu, ili u zlatan kavez? Vratio se u Srbiju, stao uz Mitu na neku binu i držao govor?

Pa kurac je malo u novembru 1944. mogao da se vrati u Srbiju i drži govore sa Mitom kada je ovaj mesec dana pre toga u oktobru te godine već zapalio na "slobodnu teritoriju" (u Osijek) i odande ugovorio slobodan prolaz sa NDH do "još oslobođenije teritorije". Posle su se družili na tim još slobodnijim teritorijama.

Frljaš se sudovima bez poznavanja elementarnih činjenica.
bene_geserit bene_geserit 09:30 25.05.2023

Re: Nekultura laži i smrti

Koliko je sveštenika bilo zatvoreno u Dahau? Koliko je sveštenika odande pušteno posle 2 meseca, šta se desilo sa ostalim sveštenicima? Gde su ovi koji su pušteni i kako proveli ostatak rata?

Bože, kretenskog li pitanja.
Da malo su ga Švabe držale zatočenog, samo 4 godine, trebali su više. Zato što su nekog drugog možda držali više.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana