Film| Zabava| Zdravlje| Životni stil

Pušenje samo u pratnji roditelja

Srđan Mitrović RSS / 31.05.2008. u 13:53

smoking.jpgPre nešto više od godinu dana MPAA (Motion Picture Association of America) najavio je da će se pušenje, pored seksa nasilja i psovki, uzimati u obzir pri davanju restriktivnih oznaka filmovima. Ove oznake će biti upozorenje gledaocima i zabrinutim roditeljima da u filmu se "glamurizuje" pušenje. Svi filmovi u kojima se puši treba da nose oznaku R tako da mogu da ih gledaju samo oni stariji od 17 godina. Liberalne grupe smatraju da su ovakve zabrane smešne i da je rizik da neko dete zapali cigaretu posle gledanja filma u kome se puši u stvari "cena slobode".

Grupe za zabranu pušenja vrše veliki pritisak da se pušenje uzme u obzim pri davanju oznaka filmovima. Ove grupe su već uspele da izdejstvuju zabrane pušenja u barovima, restoranima i na drugim javnim mestima. Sada se i Holivud našao na njihovom udaru. Oni traže da se svaki film u kome se vidi cigareta označi sa oznakom R.

Između jula 2004. i jula 2006. broj filmova u kojima se puši smanjio se sa 60% na 52%. U tom periodu čak 75% filmova u kojima se koriste cigarete su označene sa R. Oštre oznake nisu dobili samo filmovi u kojima se prikazuju istorijske ličnosti pa se pušenje uzima kao "istorijska činjenica" ili kada se u filmu prikazuje pušenje "kao opasno po zravlje".

Izgleda da će se strasna ljubav između Holivuda i cigareta polako ugasiti. Kako bi danas izgledali filmovi Marlene Ditrih, Bet Dejvis, Hemfrija Bogarta, Odri Hepbrn ili Džejmsa Dina? Šta će ubuduće raditi npr. Džejsm Bond? Već su ga naterali na monogamiju, smanjili mu alkohol a sada hoće i cigarete da mu oduzmu.

Bojim se da će rečenice "Da li neko ima vatre?" biti sve manje po filmovima.

Filmovi sa najviše duvanskog dima su "Savršena oluja" i "Gospodar prstenova: družina prstena". Glumac koji najviše puši u svojim filmovima je Bred Pit koji je zapalio 42 puta, na drugom mestu je Nikolas Kejdž sa 37 puta.



Danas je inače svetski dan bez duvanskog dima.U Srbiji puši svaki drugi muškarac i svaka treća žena.

Ministar zdravlja Tomica Milosavljević izjavio je, povodom Svetskog dana bez duvanskog dima, da se broj pušača u Srbiji poslednjih godina smanjuje, ali da borba protiv tog poroka mora da se nastavi i bude još intenzivnija. Svetski dan bez duvanskog dima u Beogradu je obeležen manifestacijom na Trgu republike.

47524386548413b0190889710484203_extreme.jpg Prolaznicima je deljen propagandni materijal, a na štandovima beogradskih domova zdravlja lekari su građane upozoravali na štetne posledice pušenja.

Ministar zdravlja rekao je da se u Srbiji od 2000. do 2006. godine broj pušača smanjio za sedam odsto, ali da to nije dovoljno.

"Istrajaćemo u borbi protiv duvanskog dima, ako bude neophodno, propisi će biti još strožiji", poručio je Milosavljević.

On je rekao i da se moraju intenzivirati kampanje koje će građane osvestiti i pojasniti im da duvanski dim nije štetan samo za one koji puše, već i za sve u njihovom okruženju.

"Svako bi pojedinačno trebalo da doprinose u svojoj porodici, ili na svom radnom mestu, ali i borba države protiv duvana mora biti još efikasnija", kazao je ministar zdravlja.

1280116433483ef769a14ee422650951.jpg Okupljeni Beograđani na Trgu republike upozoreni su na to da duvan predstavlja jedini legalni proizvod koji ubija 30 do 50 odsto onih koji ga konzumiraju, a ljudi koji puše imaju u proseku 15 godina kraći životni vek od nepušača.

U blizini Trga republike kružila su i pogrebna kola sa natpisom "samo vi pušite, vidimo se uskoro".

Porodica najvažnija karika u prevenciji

Prevencija pušenja nije nimalo lak ni jednostavan posao, što potvrđuje i Svetska zdravstvena organizacija, koja je aktivno uključena u proces prevencije.

Ipak, rezultati prevencije nisu dovoljni, zbog čega se svake godine 27. maja obeležava Svetski dan prevencije pušenja.

Komitet eksperata SZO izdao je 1974. i 1978. godine izveštaj o štetnom uticaju pušenja na zdravlje, pri čemu zadatak te organizacije nije bio samo pregled najvažnije evidencije o štetnom uticaju duvana na zdravlje, već i uvid u kontrolu pušenja u svetu, razrada strateških smernica kao što su restriktivne mere i svi drugi koraci koji bi pomogli nastojanju odgovornih vlada da spreče širenje pušačke navike u svojim zemljama.

Istraživanja su pokazala i da u Srbiji puše svaki drugi muškarac i svaka treća žena, a rezultati globalnog istraživanja upotrebe duvana kod mladih u Srbiji pokazuju da je izuzetno visok procenat učenika (pušača i nepušača) izložen dimu kod kuće i na javnim mestima.

11143283014840f59985234572044930_extreme.jpg Prema tom istraživanju, više od polovine školske dece, njih 54,7 odsto u Srbiji, između 13 i 15 godina, već su pušili, skoro jedan od pet, njih 16,3 odsto, puši, a približno trećina zapali svoju prvu cigaretu pre nego što navrši 10 godina.

U suzbijanju, ograničavanju i potpunom napuštanju pušenja, zbog njegovih štetnih posledica za zdravlje, najveći deo odgovornosti pada na porodicu, prosvetne i zdravstvene radnike.

Istraživanja su pokazala da je odnos pušača, naročito strastvenih, najveći u porodici u kojoj su oba roditelja pušači, a najmanji u kojima nijedan roditelj ne puši.

Drugo važno mesto zauzima škola, u koju dete prvi put stupa u širu, organizovanu socijalnu sredinu, a lični primer nastavnika pušača može biti negativan uzor, na sličan način kao i u porodici.

Veliku ulogu u prevenciji pušenja među mladima ima zdravstvena služba koja bi trebalo da bude prisutna pogotovo u radu dečjeg i školskog doktora za koga je dete emotivno vezano i u koga ima veliko poverenje.

Zato su u mnogim zemljama zdravstveni radnici i prestali da puše, jer predstavljaju simbol zdravstvenog autoriteta i na taj način utiču na individualne i zajedničke osobine i ponašanje svojih pacijenata.

U Srbiji se insistira se na zakonskim propisima koji treba da utiču na smanjenje pušenja, pri čemu se gubi iz vida činjenica da propisi imaju svoju granicu vezanu za interese društva koje ono ima u prihodima od proizvodnje i prodaje duvana.

Danas je u razvijenim zemljama sveta vodeći motiv za odvikavanje od pušenja društvena klima nepušenja, tako da je sramota biti pušač.

Nepušači imaju prednost pri zapošljavanju, plaćaju manje premije za osiguranje za zdravstvenu zaštitu i svakim se danom smanjuje broj mesta na kojima je moguće pušiti.

Štetan uticaj pušenja čovekovo zdravlje ima za posledicu smanjenje nacionalnog dohotka, a na drugoj strani proizvodnja duvana i njegov izvoz doprinose povećanju nacionalnog prihoda, što se obično dešava na račun zdravlja, a u nekim zemljama i na račun proizvodnje prehrambenih proizvoda.

Prema podacima Ujedinjenih nacija, računa se da se 4,5 miliona hektara obradivog zemljišta u svetu koristi za sađenje duvana.

Prema preporuci SZO, zemlje-članice bi trebalo da započnu akciju koja bi kao minimum trebalo da sadrži ispravno obaveštavanje javnosti, aktivno smanjenje pušačke navike, proizvođačima duvana treba pomoći pri zameni uzgajanja duvana drugim poljoprivrednim kulturama da ne bi trpeli ekonomske gubitke, zabranu reklamiranja duvana i duvanskih prerađevina, upozorenje o opasnosti pušenja na pakovanjima cigareta, preporuka roditeljima, prosvetnim i zdravstvenim radnicima da ne puše, zabranu pušenja na radnim i javnim mestima.

Povelja protiv duvana podrazumeva vazduh bez duvanskog dima, da svako dete i adolescent ima pravo da bude zaštićen od svih reklama duvana, svaki građanin ima pravo na vazduh bez dima u zatvorenim javnim mestima i sredstvima prevoza, svaki zaposleni ima pravo da udiše čist vazduh na radnom mestu, a svaki pušač ima pravo da dobije potporu u odvikavanju od pušenja.

Izvor: Beta, Tanjug



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jankovicf jankovicf 14:10 31.05.2008

preterivanje

U blizini Trga republike kružila su i pogrebna kola sa natpisom "samo vi pušite, vidimo se uskoro".


iako sam nepusac i veliki protivnik pusenja mislim da su tzv "borci protiv pusenja" stvarno ponekad preteraju (i samim tim stvaraju kontra efekat). ovo sa mrtvackim kolima je bolesno
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:10 31.05.2008

:)

zanimljiv tekst a posebno fotografije s. (ha ha, onaj natpis na kolima je totalno otkacen)
moram da priznam mene fasciniraju scene sa pušenjem cigareta i dimom...
dakle, i sa dzimom je gotovo (evo i dzarmus pominje marlen i cigarete - 5:00 minut filma)


Bili Piton Bili Piton 14:25 31.05.2008

Mis'im...



...sto rece jedna riba, moja prijateljica, kao i ja strastveni pusac - uskoro na paklama nece pisati "pusenje ubija" vec "pusaci ubijaju".
ivana23 ivana23 14:25 31.05.2008

***

Bili Piton Bili Piton 14:30 31.05.2008

Re: ***


ivana23 ivana23 14:32 31.05.2008

Re: ***

Brooklyn Brooklyn 14:40 31.05.2008

*

posto je duvan ocigledno izaziva toliku zavisnost da je vecina onih koji puse izgubljeni slucajevi, mislim da je najbolja strategija u borbi protiv pusenja da sto manje dece uopste pocne da pusi. a cini se da je najbolja strategija za to da pusenje prestane da bude vidjeno kao cool, i da medju tinejderima bude vidnjeno kao primitivna navika, nesto sto rade samo seljoberi (ili dziberi, sto bi rekla jedna nasa poznata blogerka), sto i jeste. tako da ja podrzavam udaljavanje dece od svega sto glamurizuje pusenje. nisam sigurna sta je pisao mislio o ugorzavanju slobode, posto maloletnici i onako nemaju slobodu nego moraju da rade ono sto im kazu staratelji.
Bili Piton Bili Piton 14:55 31.05.2008

Re: *

Brooklyn
posto je duvan ocigledno izaziva toliku zavisnost da je vecina onih koji puse izgubljeni slucajevi, mislim da je najbolja strategija u borbi protiv pusenja da sto manje dece uopste pocne da pusi. a cini se da je najbolja strategija za to da pusenje prestane da bude vidjeno kao cool, i da medju tinejderima bude vidnjeno kao primitivna navika, nesto sto rade samo seljoberi (ili dziberi, sto bi rekla jedna nasa poznata blogerka), sto i jeste. tako da ja podrzavam udaljavanje dece od svega sto glamurizuje pusenje. nisam sigurna sta je pisao mislio o ugorzavanju slobode, posto maloletnici i onako nemaju slobodu nego moraju da rade ono sto im kazu staratelji.


Ma sve je to ok i slazem se, pusenje kao pojava je skoro vec predznak jednog davno proslog doba i to je u redu. Upravo u tome je i njen appeal, bar za mene licno.

Druga je stvar sto se neko kad dodje u Srbiju oseti kao u time-warpu - sa ushicenjem ne brojim cigarete kad sam tamo i svaku popusim sa trostrukim uzivanjem.

Ja bih samo voleo da se "izgubljenim slucajevima", ili cak dziberima (nemam nista protiv) obezbedi da negde gde nikom ne smetaju, mogu da sebi daju oduska. Makar to podrazumevalo i one staklene boksove na ciriskom aerodromu, sto je primer vrlo civilizovanog resenja.
Brooklyn Brooklyn 14:58 31.05.2008

Re: *

Ja bih samo voleo da se "izgubljenim slucajevima", ili cak dziberima (nemam nista protiv) obezbedi da negde gde nikom ne smetaju, mogu da sebi daju oduska. Makar to podrazumevalo i one staklene boksove na ciriskom aerodromu, sto je primer vrlo civilizovanog resenja.

slazem se. posto se radi o bolesti zavisnosti, treba omoguciti obolelima ili pomoc pri odvikavanju ili mogucnost da sa sto manje stete po okolinu rade ono sto moraju, ako tako zele.
Fela Fela 15:00 31.05.2008

Re: *

Apsolutno podrzavam!!!
Ja sam bivsi pusac (vec peta godina). I to je boles'.
I danas mi se nekad javlja zelja da zapalim, ali mnogo, mnogo, mnogog manjeg intenziteta nego kada sam prestao.
I da vas ne davim sa antipusackim pricama, pored ovoh gore predlozenog (od Brooklyna), treba sto vise smanjivati prostor pusacima. Ljudi, u ovom gradu ne mozete da odete u kafic, a da vas dziberi ne usmrde...

I jos jedna stvar, strastveni pusac ne postoji - svaki narkoman voli svoju drogu i razvija "poseban" odnos sa njom. Kad sam se odvikavao, bukvalno sam se susretao sa crvima u glavi koje imaju oni "intravenozni" kada se skinu, pa pocne da im mozak "radi" u pravcu ponovnog navlacenja. Tada sam se obicno prisecao one scene iz Tarantinovih Petparackih prica, kada onaj crnac namesta mec sa Brusom Vilisom i kada mu kaze (parafraziram):
"To pucketanje u glavi koje budes osetio,... to se savest zajebava sa tobom".
Brooklyn Brooklyn 15:01 31.05.2008

Re: *

inace danas znamo da duvan izaziva zavisnost jace nego heroin, tako da zaista treba sve ciniti da deca ne postano zavisna, i roditelji treba da budu barem toliko uplaseni koliko su uplaseni da im dete ne postane heroinski zavisnik. dakle, prevencija pre svega.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:02 31.05.2008

Re: *

možda za početak ne otvarati fabrike duvana, kao što to radi naš premijer u ostavci.
Brooklyn Brooklyn 15:04 31.05.2008

Re: *

da, i to ce biti problem kada bude trebalo zatvarati. ali da ne mesamo jos i politiku u to.
bobo bobo 15:06 31.05.2008

Re: *

Brooklyn
da, i to ce biti problem kada bude trebalo zatvarati. ali da ne mesamo jos i politiku u to.

A sta mislis da je cela kampanja?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:08 31.05.2008

Re: *

Ljudi, u ovom gradu ne mozete da odete u kafic, a da vas dziberi ne usmrde...

moram priznati da se tako osećam i pord onih što su opednuti politikom
ivana23 ivana23 15:12 31.05.2008

Re: *

Bili Piton Bili Piton 15:55 31.05.2008

Re: *

Brooklyn
posto se radi o bolesti zavisnosti, treba omoguciti obolelima ili pomoc pri odvikavanju ili mogucnost da sa sto manje stete po okolinu rade ono sto moraju, ako tako zele.


Uh dobro je, za trenutak sam pomislio da bi me samo tako postrojila pred zid.

ivana23 ivana23 16:15 31.05.2008

Re: *

Bili Piton Bili Piton 16:31 31.05.2008

Re: *

ivana23



Mmmm, kako bi mi ovo leglo na zid. :)))
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:32 31.05.2008

Re: *

Srdjan Mitrovic
možda za početak ne otvarati fabrike duvana, kao što to radi naš premijer u ostavci.

Hm. Ovo mi izgleda mnogo spor i zaobilazan put da se stane pusacima na put, da im se zabrani da puse na javnim mestima.
U tekstu pominjete ministra zdravlja u ostavci
Srdjan Mitrovic
Ministar zdravlja rekao je da se u Srbiji od 2000. do 2006. godine broj pušača smanjio za sedam odsto, ali da to nije dovoljno.

Ljut sam i na njega, hvali se da je tri puta uzastopno ministar zdravlja, a cini mi se da NISTA nije uradio da se smanji pusenje na javnim mestima i svuda tamo gde ne treba. Naime, nije doprineo da se Srbija priblizi onim zemljama Evrope i SAD koje su rigidne prema pusacima .
Znam, to je tesko, verovatno i ekonomski interesi drzave nalazu da se ne bude rigidno prema fabrikama duvana, koje "dobro rade" jer zaposljavaju nase ljude i slicno...
Ali jednom moramo stati na put divljanju pusaca, moraju se uvesti striktni zakoni i - mora se insistirati na njihovoj primeni (cini mi se da vec postoje kod nas neke zakonske odredbe koje zabranjuju pusenje na javnim mestima, ali se niko toga ne pridrzava, nadlezni (ili puse, pa su protiv) ili imaju pametnija posla... tako da je Srbija po broju pusaca na neslavnoj poziciji...
Da pomenem zabranu pusenja u avionima. Verovalo se da ce to pogoditi aviosaobracaj, da ljudi nece moci da izdrze duge letove, da ce pusiti u WC i slicno, a pokazalo se da je moguce da se zabrana postuje, tako da mislim da danas nema aviokompanije koja dozvoljava da se na njenim letovima pusi (mislim na cigarete!).
Nesto se mora preduzeti...
Hvala Srdjane sto ste pokrenuli ovo pitanje, iako ste vi to ucinili vesto - pitanjem kako ce se manija nepusenja odraziti na filmove....
jesen jesen 02:45 01.06.2008

Re: *

možda za početak ne otvarati fabrike duvana, kao što to radi naš premijer u ostavci
...to je jedini pravi put....i ne samo ne otvarati nego i zatvarati postojece fabrike....taj vrli civilizovani zapadni svet je vrlo licemeran...kome su namenjenje cigarete koje se proizvode...dziberima, bolesnicima...nekoj nizoj rasi, crncima, azijatima i sl....? kao, oni nek se truju a mi cemo da uzimamo lovu.....Pricati o deci je smesno..odkad znam za sebe deci je pusenje bilo zabranjeno...svi smo mi gledali filmove na kojima ce sada da stoji R pa opet nismo pusili pre 17god.....tj vecina nije pusila...a ovi koji jesu, radili su to tajno na tajnim mestima.... Resenje je takodje da postoje kafane ili kafici u kojima se pusi i one u kojima se ne pusi...pa svako neka bira drustvo...Ja na primer, u zadnje vreme ne pamtim da sam bila u nekom restoranu ili kaficu i da sam se udavila u dimu...verovatno zato sto vecina sada poseduje sisteme za ventilaciju i preciscavanje vazduha.....
Spadalo Spadalo 15:18 01.06.2008

Re: *

Brooklyn
posto je duvan ocigledno izaziva toliku zavisnost da je vecina onih koji puse izgubljeni slucajevi, mislim da je najbolja strategija u borbi protiv pusenja da sto manje dece uopste pocne da pusi. a cini se da je najbolja strategija za to da pusenje prestane da bude vidjeno kao cool, i da medju tinejderima bude vidnjeno kao primitivna navika, nesto sto rade samo seljoberi (ili dziberi, sto bi rekla jedna nasa poznata blogerka), sto i jeste. tako da ja podrzavam udaljavanje dece od svega sto glamurizuje pusenje. nisam sigurna sta je pisao mislio o ugorzavanju slobode, posto maloletnici i onako nemaju slobodu nego moraju da rade ono sto im kazu staratelji.

Vidim da poznajes sve te termite, samo ne umes bas najbolje da se zarazavas. Uglavnom se slazem se sa ti.
bobo bobo 15:00 31.05.2008

....

"Shall we just have a cigarette on it?"




Divine Decadence ce izgubiti poslednje utociste.
Bili Piton Bili Piton 15:05 31.05.2008

Re: ....

bobo
"Shall we just have a cigarette on it?"


Logicno.
bobo bobo 15:12 31.05.2008

Re: ....

Bili Piton
bobo
"Shall we just have a cigarette on it?"


Logicno.

hehe, moracemo da izadjemo napolje :)))
Bili Piton Bili Piton 15:18 31.05.2008

Re: ....

bobo

hehe, moracemo da izadjemo napolje :)))


Nekada se pusilo i u avionima, hehe....pa ti vidi dokle je taj teror dosao.

Nosicemo uskoro zute trake i terace nas ispred skola kao manijake, da ne vide deca cigaru. Uzas.
bobo bobo 15:22 31.05.2008

Re: ....

Bili Piton


Nekada se pusilo i u avionima, hehe....
...i u TV studiju :)))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:26 31.05.2008

Re: ....

Nekada se pusilo i u avionima, hehe....
...i u TV studiju :)))

a i londonskom metrou


Bili Piton Bili Piton 15:31 31.05.2008

Re: ....

Srđan Mitrović
a i londonskom metrou


Tako je, jedan vagon je u svakoj kompoziciji uvek bio smoking. Kao i gornja platforma na dabldeker autobusima.

Doduse, neugasena cigareta je izazvala onaj uzasan pozar na Kings Krosu, kad su onoliki ljudi izginuli. Upalilo se nagomilano djubre ispod pokretnih stepenica koje decenijama niko nije cistio. U tom smislu, u tjubu je OK da se ne pusi, kao i u autobusima.

U klubovima, barovima i restoranima je meni najveci problem - tamo bi po meni morala da uvek postoji posebna smoking odaja, koja pritom nije nasred trotoara i napolju na ulici.
ivana23 ivana23 15:00 31.05.2008

***

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:07 31.05.2008

niske strasti

bobo bobo 15:11 31.05.2008

Re: niske strasti

Srđan Mitrović

Ja se samo pitam, da li su oni svesni koliko je vecina tih filmova dobra. Za koliko ce neko biti uskracen pre glupave osamnaeste godine, samo da ne bi video cigaretu.

Da pusenje ne bude cool??? Pa klincima je cool sve ono sto odraslima nije.
Bili Piton Bili Piton 15:12 31.05.2008

Re: niske strasti

Srđan Mitrović


Pretece me, htedoh da postavim still image. Zasto se uopste petljam, kad ste Ivana i ti sasvim uigrani, onog Modiana gore sam sacuvao. :)

Da, o tom appealu je rec, izmedju ostalog. *sound of a lighter cracking*
ivana23 ivana23 15:17 31.05.2008

Re: niske strasti

onog Modiana gore sam sacuvao. :)


Bili Piton Bili Piton 15:25 31.05.2008

Re: niske strasti

ivana23
onog Modiana gore sam sacuvao. :)


Hvala, hvala.... :)))
Brooklyn Brooklyn 15:27 31.05.2008

Re: niske strasti


Da pusenje ne bude cool??? Pa klincima je cool sve ono sto odraslima nije.

pa nisam sigurna da je to uvek tako. recimo, deca pusaca cesce postaju pusaci nego deca ne pusaca. ili deca nasilnika koji biju zenu, najcesce postaju nasilnici koji biju zenu. ili na primer, danas je u srbiji i matorima i tinejdzerima pusenje cool.

jedno je sigurno, ne vredi da roditelji eksplicitno zabranjuju deci da puse. a verujem da ni ti ne zelis da tvoja deca puse, i da ti je intimno jasno da bi ti bilo bolje da ne pusis, iako si (ili upravo zato si) dosta agresivano sarkastican po ovom pitanju.

dakle, treba da imamo kulturu u kojoj deca sama ne zele da puse, odnosno gde se pusenje uopste ne pojavljuje kao issue o kojem bi mladi razmisljali. kako to postici to je drugo pitanje, ali svaki napor u tom pravcu je vredan.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:30 31.05.2008

Re: niske strasti

za početak u srbiji cigarete mogu drastično da poskupe, ako u evropi npr. sav taj novac bi mogao pametno da se iskoristi.
cigarete u srbiji su besramno jeftine! kao i alkohol.
zato je hrana skuplja nego u evropi
Brooklyn Brooklyn 15:35 31.05.2008

Re: niske strasti

za početak u srbiji cigarete mogu drastično da poskupe, ako u evropi npr. sav taj novac bi mogao pametno da se iskoristi.

na zalost, cigarete su ono sto ekonomisti zovu cenovno (veoma) elastican proizvod, sto znaci da se potrosnja ne smanjuje ili zanemarljivo smanjuje pri povecanju cene. to je zato sto se radi o teskoj zavisnosti. i sam znas sta su sve ljudi bili spremni da rade da bi dosli do cigareta 93. ili 99.

ali, iako vece cene nece uticati na smanjenje pusenja prikupljeni novac se moze iskoristiti za programe koji bi doveli do smanjenja tako da u svakom slucaju podrzavam.
ivana23 ivana23 15:47 31.05.2008

Re: niske strasti

bobo bobo 16:23 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn


dakle, treba da imamo kulturu u kojoj deca sama ne zele da puse, odnosno gde se pusenje uopste ne pojavljuje kao issue o kojem bi mladi razmisljali. kako to postici to je drugo pitanje, ali svaki napor u tom pravcu je vredan.


Mene samo nervira to cenzurisanje kulture i nacina zivota "zbog dece". Mislim da je jako licemerno.
Mesne preradjevine su jako stetne pa niko ne anatemise one koji ih jedu.
Ludim kada neko izadje iz Burger Kinga i ogadi se na dim nekog pusaca na trotoaru.
Upside down filozofija. "Dupli viski & diet coke"
Brooklyn Brooklyn 16:31 31.05.2008

Re: niske strasti

pusenje je malo drugacije posto ugrozava druge i zato sto izaziva zavisnost. tinejdzerima mozak ne funkcionise kao odraslima i nisu u potpunosti svesni posledica onoga sto rade. a kada postanu zavisni posle je najcesce kasno, iako bi vecina pusaca zelela da ne pusi, jednostavno ne mogu da ostave. i za to nisu oni krivi, nego duvan, zato sto je jedna od najadiktivnijih supstanci za koje znamo.

zato mislim da je potrebna ta "borba" protiv pusenja, narocito ona koja se bavi preventivom. a zabrana pusenja na javnim mestima je potrebna radi zastite nepusaca, i to ne smatram cenzurisanjem nacina zivota i kulture. takodje mislim da ljude ne treba terati da prestaju da puse (to bi bilo, kako ti kazes, cenzurisanje) vec im samo sto vise olaksati ako sami donesu odluku da prestanu da puse.
Brooklyn Brooklyn 16:32 31.05.2008

Re: niske strasti

takodje bullying tipa, ako ne prestanes da pusis, umreces u najgorim mukama, se pokazalo kao kontraproduktivno i sa tim svakako treba prestati.
ivana23 ivana23 17:02 31.05.2008

Re: niske strasti

bobo bobo 17:10 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn
tinejdzerima mozak ne funkcionise kao odraslima i nisu u potpunosti svesni posledica onoga sto rade.

Ma zabranili su im da gledaju sex u filmovima pa ne vidim da ih je to sprecilo da ga upraznjavaju. Naprotiv :)))
ivana23 ivana23 17:13 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn Brooklyn 17:20 31.05.2008

Re: niske strasti

Ma zabranili su im da gledaju sex u filmovima pa ne vidim da ih je to sprecilo da ga upraznjavaju. Naprotiv :)))

da, u pravu si. medjutim, seks je prirodna potreba i postoji ne zavisno od mode i tradicije. deca pocinju da puse ne zato sto imaju potrebu da pocnu, nego zato sto to rade njihovi drugari, i vide ga kao pozeljno ponasanje, imaju neku korist od pusenja. treba da pusenje ne bude glamurozno ili cool, pa ni zabranjeno nego non-issue. kao sto vecina tinejdzera ne misli da je glamurozno da jede sapun, tako bi trebalo da bude sa cigaretama. da jednostavno bude stvar proslosti, nekog drugog vremena, kao sto je to danas recimo zvakanje duvana, tako da bude i pusenje. a jedna od stvari koje cini pusenje glamuroznim, jeste pusenje glamuroznih glumica i glumaca na filmu.

nisam sigurna sta je uzrok a sta posledica, ali se definitivno u americi sve manje pusi, a skoro nikad vise ne vidis pusenje na televiziji, a sve manje i na filmu.
ivana23 ivana23 17:39 31.05.2008

Re: niske strasti

ali se definitivno u americi sve manje pusi

Da, u kafeima, ali zato ispred...
bobo bobo 18:03 31.05.2008

Re: niske strasti

ivana23
ali se definitivno u americi sve manje pusi

Da, u kafeima, ali zato ispred...

Sinoc sam odgledala sex and the city film ( da se neko slucajno ne zajebe lol) ...cigareta se pojavljuje u 1/3 sekunde i cak je ne drzi Keri lol

Ne bih ja uzimala Ameriku kao paradigmu za bilo sta.
bobo bobo 18:22 31.05.2008

Re: niske strasti

seks je prirodna potreba


Cigareta posle seksa je prirodna potreba :))))
Bili Piton Bili Piton 18:28 31.05.2008

Re: niske strasti

bobo
Cigareta posle seksa je prirodna potreba :))))


Za neke i tokom njega ali tu se slazem sa Bruklin, to je vec boles.
bobo bobo 18:30 31.05.2008

Re: niske strasti

Bili Piton


Za neke i tokom njega ali tu se slazem sa Bruklin, to je vec boles.

Brooklyn Brooklyn 18:52 31.05.2008

Re: niske strasti

dobro ivana23, bobo i piton, haha, pusenje je mnogo smesno, hahe. ali recite iskreno, da li bi voleli da vam deca puse, ili ipak mislite da bi im bilo bolje bez toga? ne morate odgovarati duhovitostima i slicicama, samo se zamislite. hvala sto ste me saslusali i prijatno.
bobo bobo 19:00 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn
dobro ivana23, bobo i piton, haha, pusenje je mnogo smesno, hahe. ali recite iskreno, da li bi voleli da vam deca puse, ili ipak mislite da bi im bilo bolje bez toga? ne morate odgovarati duhovitostima i slicicama, samo se zamislite. hvala sto ste me saslusali i prijatno.


Sta se odmah duris?
Zezamo se


Zasto sve mora da se gleda kroz prizmu dece?
Bili Piton Bili Piton 19:03 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn
hvala sto ste me saslusali i prijatno.


Eh sad, nema razloga da se ljutis, nije niko mislio da te sekira. :)

Meni je recimo lakse da gundjam i dramim dok se malo-pomalo povinujem sve sirim i sirim restrikcijama koje namece nepusacka vecina, hteo ja to ili ne.

Sto se moje dece tice, radije bih da puse predamnom nego negde ko zna s kim, kriomice jer ne smeju kod kuce od roditelja, na primer.
ivana23 ivana23 19:05 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn
dobro ivana23, bobo i piton, haha, pusenje je mnogo smesno, hahe. ali recite iskreno, da li bi voleli da vam deca puse, ili ipak mislite da bi im bilo bolje bez toga? ne morate odgovarati duhovitostimaih mo i slicicama, samo se zamislite. hvala sto ste me saslusali i prijatno.

Naravno da ne bih bila srecna da puse, ali bih bila srecnija i da udisu cistiji vazduh, jedu kvalitetniju hranu (manje pesticida, herbicida...)...
Ima jos toga sto bih mogla da nabrojim, a sto bi njihov zivot ucinilo kvalitetnijim. Ali da ne smaram, ubedjena sam da ima i goreg od cigarete.
Mnogo toga.
Brooklyn Brooklyn 19:25 31.05.2008

Re: niske strasti

ne ljutim se, nego mi je jasno da se sada branite debilnim (ovo se odnosi samo na vase pisanje gore, ne vas licno) humorom tako da ste zatvoreni za svaku daljnji racionalni razgovor, tako da nema svrhe dalje u ovom tonu. da ste vi neko do koga mi je stalo, ovo bi mi bio jasan signal da promenim pristup. posto vas ne poznajem, samo cu se iskljuciti iz razgovora. nema ljutis :)
Bili Piton Bili Piton 19:43 31.05.2008

Re: niske strasti

Brooklyn
nego mi je jasno da se sada branite debilnim humorom tako da ste zatvoreni za svaku daljnji racionalni razgovor


Pa jel ti kazem gore da se kao pusac osecam kao neko koga je vreme pregazilo? Nista sto si rekla ne sporim, niti ti sporis ista bitno sto sam ja rekao (slazemo se da pusacima, kada je to moguce, treba obezbediti mesto da upraznjavaju svoju gnusnu, nezdravu i bolesnu naviku tako da ne smetaju mladom novom svetu).

Ja licno sam inace vrlo disciplinovan pusac, ako pusim na stanici dok cekam bus pa naidje majka s bebom u kolicima i stane blizu mene ja se odmaknem dalje.

Nema sta vise racionalno da se kaze. Citav svet ide ka tome da postane nepusacka zona i kad je vec tako, sta da se radi, istrpecu i to. Mozda je debilni humor dobra polazna tacka u tom pravcu. :)
ivana23 ivana23 19:52 31.05.2008

Re: niske strasti

Citav svet ide ka tome da postane nepusacka zona


Maksa Maksa 22:38 31.05.2008

Re: niske strasti

na zalost, cigarete su ono sto ekonomisti zovu cenovno (veoma) elastican proizvod, sto znaci da se potrosnja ne smanjuje ili zanemarljivo smanjuje pri povecanju cene. to je zato sto se radi o teskoj zavisnosti


U ovim uslovima gde ljudi nemaju puno para, intuitivno bih rekao da bi proper oporezivanje cigareta (npr. ono koje bi im makar utrostručilo cenu) dosta smanjilo makar teenage pušenje (od kog nastaje "pravo pušenje". Ako bi dva džeparca morao da spuca na cigarete umesto trećine, da vi'š kako će da nađe neku drugu foru da bude kul u društvu. (a što se tiče kul u društvu, naš omiljeni šund The Tipping Point kaže - pušenje nije kul, pušači su kul, i zato ih druga deca oponašaju, a posle sledi deo o reakciji smole sa tvojoj hemijom od čega zavisi dalji tok tvoje pušačke karijere, no ajde, jeste to knjiga takva kakva je pa ne insistiram da je ovo neki tvrd dokaz bilo čega).

ali, iako vece cene nece uticati na smanjenje pusenja prikupljeni novac se moze iskoristiti za programe koji bi doveli do smanjenja tako da u svakom slucaju podrzavam.


I ja podržavam, pošto i ako ne smanji pušenje može dobro da popuni državni budžet.

Ali...

Ne bih se nadao ovome, pošto je ova država nastala uz pomoć duvanskiog lobija i pratećih mafija u svim varijantama (i pre i post oktobarskim). Imam drugara koji je radio ovde u marketingu jene viđene cancer industry firme, i sećam se da mi je tamo sredinom devedesetih rekao - "postoji nekoliko porodica koje se trenutno razbijaju od suludih para", tada sam to samo registrovao, a ispostavilo se 10 godina kasnije da nam ta ekipa sada drma i pravi državu kako joj odgovara. Na ulog od 150000 maraka (šleper) return je bio preko 400000. Priznaćeš, neprejebiv ROI. Takođe ne bih izuzeo od odgovornosti i duvanske firme (koje su, ubr, sve registrovane u Švajcarskoj, pošto ova ima zgodan zakon koji kaže "švercuj cigarete gde god hoćeš, nećemo te goniti dok god ne švercuješ u Švajcarsku".

I da ne bude sve mračno, preporučujem jedan super film (brooklyn, sve okej, nije Michael Moore, nego pure unadulterated fun) - Thank You For Smoking. Ko može nek ga iskopa u omiljenom DVD klubu, ko ne može ivek ima inspektora Torrentea.

Brooklyn Brooklyn 22:43 31.05.2008

Re: niske strasti

gledala thank you for smoking, way back :)

a sto se tice ROI, evo i to govori nesto o tome koliko je teska zavisnost kada su obicni ljudi podrzavali i bogatili kriminalce, jer su svo vreme su znali kome idu te pare koje trose na cigarete. to ukljucuje i zastitnike ljudskih prava ovde na blogu, koji su direktno finansirali odrede smrti, pa ti sad vidi, da li je pusenje zlo i koliko.
jesen jesen 02:51 01.06.2008

Re: niske strasti

..pa i nisu bas jeftine...mozda neke š kvaliteta.....evro, evroipo za nase uslove nije jeftino....
jesen jesen 03:25 01.06.2008

Re: niske strasti

...ma da, cigarete su bile najproblematicnije u seriji pa su ih smanjili na filmu....gledam ovih dana seriju u popodnevnim casovima kada su decica obicno kod kuce kao i ostali clanovi porodice, babe, dede.....a cetiri drugarice menjaju partnere svakih pet minuta...a nigde R niti bilo koja yabrana za decu....bila juce neka scena gde neki tip nece da upraznjava sex sa Samantom zato sto se nije testirala na hiv....pravi primer za ljubav...al, ja zaboravila da je sex prirodna potreba a duvan narkotik.....pa mi yasmetalo sto nema yabrane..
jesen jesen 03:25 01.06.2008

Re: niske strasti

...ma da, cigarete su bile najproblematicnije u seriji pa su ih smanjili na filmu....gledam ovih dana seriju u popodnevnim casovima kada su decica obicno kod kuce kao i ostali clanovi porodice, babe, dede.....a cetiri drugarice menjaju partnere svakih pet minuta...a nigde R niti bilo koja yabrana za decu....bila juce neka scena gde neki tip nece da upraznjava sex sa Samantom zato sto se nije testirala na hiv....pravi primer za ljubav...al, ja zaboravila da je sex prirodna potreba a duvan narkotik.....pa mi yasmetalo sto nema yabrane..
jankovicf jankovicf 10:53 01.06.2008

Re: niske strasti

Bili Piton

boboCigareta posle seksa je prirodna potreba :))))Za neke i tokom njega ali tu se slazem sa Bruklin, to je vec boles.


tako je :))
jankovicf jankovicf 11:02 01.06.2008

Re: niske strasti

jesen
...ma da, cigarete su bile najproblematicnije u seriji pa su ih smanjili na filmu....gledam ovih dana seriju u popodnevnim casovima kada su decica obicno kod kuce kao i ostali clanovi porodice, babe, dede.....a cetiri drugarice menjaju partnere svakih pet minuta...a nigde R niti bilo koja yabrana za decu....bila juce neka scena gde neki tip nece da upraznjava sex sa Samantom zato sto se nije testirala na hiv....pravi primer za ljubav...al, ja zaboravila da je sex prirodna potreba a duvan narkotik.....pa mi yasmetalo sto nema yabrane..


ne razumem zasto bi sex na tv-u bio gori od nasilja i npr. pusenja, narkomanije!
kenozoik kenozoik 12:34 01.06.2008

Re: niske strasti

Bili Piton

Nema sta vise racionalno da se kaze. Citav svet ide ka tome da postane nepusacka zona i kad je vec tako, sta da se radi, istrpecu i to. Mozda je debilni humor dobra polazna tacka u tom pravcu. :)

Tema je komplikovana, priznajem, ali daleko manje komplikovana od pitanja alkohola ili pitanja droga u uzem smislu. Alkohol i droge skode ljudima (a tek porodicama) daleko vise, pa ih niko ozbiljnije ne ganja, narocito alkohol. Licno nisam pusac, prosto se nije zapatilo, probo i ja u pubertetu pa nije ostalo. Medjutim neki ventil ljudima treba, i licno smatram da je duvan najmanje zlo. A evo, politicari ko po dogovoru zabranise duvan, a ne zabranjuju alkohol, iako ne bi nikog previse ogranicilo da na primer jaci alkohol (od rakije nadalje) moze da se kupi samo u speciljalizovanoj radnji, a ne u svakom supermarketu. Iskustvo pokazuje da je kod svih vrsta droge pristupacnost ogroman faktor, pogotovu kad je rec o mladima.
Ne govorim o "nama" matorcima, nama mozda treba pustiti da se ubijamo cime hocemo, ali o deci se ipak mora povesti racuna.
Inace za Bilija: jedan pusac rekao: nema veze sta pise na kutiji, izbegavaj samo one sto pominju rak pluca.
Evo jos jedan:
majka i sin gledaju televiziju, govore o stetnosti pusenja, spikerka pokazuje slike: evo, pluca pusaca (gadna, crna, katran curi), a evo pluca nepusaca (lepa roze). Kratko cutanje, pa ce majka: if he's so bloody healthy, what's his lungs doing on the telly?
To je primer nepedagoskog pristupa priznajem :)
Ali moja teza ostaje ova: od svih poroka, pusenje ja najmanji, a od svih ventila, najbezazleniji.
Bili Piton Bili Piton 14:21 01.06.2008

Re: niske strasti

kenozoik

Kratko cutanje, pa ce majka: if he's so bloody healthy, what's his lungs doing on the telly?


Kao da cujem sopstvenu kevu, dok nezainteresovano izbacuje kolutove. :)))

Sad ce neko reci "eto vidite, problem je u porodici". I nije sasvim. Moji roditelji su pusili kao dimnjaci ceo zivot, kao i ja, dok moj brat, takodje izlozen toj istoj "torturi", nije nikada propusio. Sve je uvek individualno i cesto se odvija protiv ocekivanih paterna.

Meni vise smeta taj progon vestica. Na primer, nedavno sam odlazio u posetu ocu svaki dan u bolnicu na Bezanijskoj kosi. Svi znate kako to izgeda - dodje se do rampe, da bi se uslo u krug bolnice koji je vrlo lepo uredjen, sa klupama, drvenim kucicama, kantama za otpatke, sumicom koja okruzuje objekat itd. Rekao bi covek - ovde vlada red.

Onda udjem u bolesnicku sobu 222 na primer i shvatim da mi se otac ozledio, rasekao, na feder koji viri dva santimetra iz duseka na kojem spava a koji nije ciscen (ili nedajboze, promenjen) otkad je bolnica izgradjena. Izderem se na riboliku sestru koja me gleda kao da sam sisao s uma ("pa sta hocete, nije poginuo covek" i izjurim napolje u bolnicki krug da na brzinu ispusim jednu da se smirim. Nije proslo dva minuta, dolazi vatrogasac da me osorno upozori kako je pusenje zabranjeno u citavom krugu bolnice, dakle pod otvorenim nebom. Iako stojim potpuno sam i oko mene nema nikoga kome bih uopste smetao, moram da se povucem jos dublje u sumu da bih zapalio novu, prouzrokujuci time jos neprijatniji incident, buduci da sam natrcao na zenu koja u sumi cuci i kenja, te je ispalo dvostruko neprijatno. Sve zbog stroge i sasvim pateticne zabrane pusenja u krugu bolnice koja spolja lepo izgleda ali se zapravo raspada na ocigled svih.

I puding za kraj, na povratku u zgradu prolazim pored recepcije i zacuvsi neciji neobuzdani smeh, shvatam, uz uzasan osecaj nemoci, da tri sestre sede unutra, purnjaju i kafenisu, dovoljno da i sasvim zdrav covek posizi, a ne ja, oboleo od adikcije.



kenozoik kenozoik 15:15 01.06.2008

Re: niske strasti

i moji stari su pusili i puse, hvala Bogu za prezent, a na mene isto nije preslo. Pradeda mi je uz lulu proslavio i 90-ti rodjendan. Bez lule bi mozda jos tolko, reci ce neko, ali ne verujem bas. Sto rece ona pitalica: dal je istina da nepusaci duze zive? Odgovor: pa... pre ce biti da im se oduzilo.
jesen jesen 19:12 01.06.2008

Re: niske strasti

ne razumem zasto bi sex na tv-u bio gori od nasilja i npr. pusenja, narkomanije!
...sex i nije za poredjenje sa bolestima zavisnosti ali onaj koji se prezentira u "sex i grad" nije za gledanje u porodicnom krugu...mislim da je uticaj te serije na decu negativniji od toga da deca gledaju kako je neko zapalio cigaru....deca mogu videti osobu koja pusi bilo gde a ne samo na filmu i moze lepo da im se objasni da pusenje steti zdravlju......
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:36 01.06.2008

Re: niske strasti

...sex i nije za poredjenje sa bolestima zavisnosti

pa i sex može biti bolest zavisnosti, zar ne?
MuadDib MuadDib 20:29 01.06.2008

Re: niske strasti

posto vas ne poznajem, samo cu se iskljuciti iz razgovora.

'twas 'bout time...
smokvica smokvica 15:35 02.06.2008

pa i sex može biti bolest zavisnosti

moze,
ali je zdraviji od cigareta :)
miljanah miljanah 15:28 31.05.2008

Filmovi sa najvise duvanskog dima

Filmovi sa najviše duvanskog dima su "Savršena oluja" i "Gospodar prstenova: družina prstena".


Hmmm, ko bi rekao...
Ja bih se kladila da bi to bili "Coffee and cigarettes" Jima Jarmusch-a i "Smoke" Wayne Wang-a sa Harvey Keitel-om. Mozda mi se samo tako ciniloo jer sam u vreme kad se prikazivao "Smoke" upravo prestajala da pusim. Kakva muka i patnje tokom projekcije...:):):)

Preporuka za tekst.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:31 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

Hmmm, ko bi rekao...

merini neki medicinari. i meni je malo čudno, al ajde. jadan Gandalf. još će ga proglasiti za osobu koja kvari mlade.
ivana23 ivana23 15:48 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

miljanah miljanah 15:52 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

Srđan Mitrović
jadan Gandalf. još će ga proglasiti za osobu koja kvari mlade.


Jadan... Ma, mozda su uracunali i dimne efekte njegove magije.....:):):)

Nego, skoro sam gledala ponovo "8 putnik": scena - par sekundi pre nego sto "mali" iskoci iz stomaka John Hurt-a: u svemirskom brodu svi sede i puse posle rucka!!!
Potpuno sam bila zaboravila na taj detalj. Danas mi to izgleda kao veca fantastika nego sam vanzemaljac:)):):)
Bili Piton Bili Piton 16:00 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

miljanah

u svemirskom brodu svi sede i puse posle rucka!!!


Eto i sta je onda problem, molicu lepo.

Usput, i ja sam nedavno opet gledao osmog putnika i ista stvar mi je pala u oci. :)))
underhill underhill 16:59 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

A Blue in the Face?

Last ciggarette with Oggie? Cista antologija... Ja nepusac, pa sam bio nervozan tokom filma. Tako bih jednu zapalio...
Bili Piton Bili Piton 17:22 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

underhill
A Blue in the Face?Last ciggarette with Oggie? Cista antologija... Ja nepusac, pa sam bio nervozan tokom filma. Tako bih jednu zapalio...


Nema ga mnogo u Hickokovim "Pticama", ali je zato kratka scena u kojoj Suzan Pleset i Tipi Hedren na brzaka povuku par dimova ispred Suzine kucice vrlo seksi, u sasvim "Desperate Housewives" fazonu. :)

To je inace onaj film u kojem vristi mala Veronika Kartrajt (bless her little lungs), pred koju ce mnogo godina kasnije ("Oh my gaaawd" iskociti mali osmi putnik. :)))






miljanah miljanah 17:55 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

underhill
A Blue in the Face?

Last ciggarette with Oggie? Cista antologija... Ja nepusac, pa sam bio nervozan tokom filma. Tako bih jednu zapalio...


Tacno, tacno.
Ja sam nesto mislila da je poslednja cigareta sa Ogijem iz "Smoke"

Svaka cast, hvala na podsecanju.
ivana23 ivana23 19:06 31.05.2008

Re: Filmovi sa najvise duvanskog dima

prskalica prskalica 15:34 31.05.2008

...

ja sam nepusac i ponekad me nervira sebicnost pusaca koju zaista tumacim kao posledicu zavisnosti..no, kada su u pitanju "pusacke" scene u filmovima, gotovo mi je nezamislivo da ih nema, posebno u crno-belim filmovima...uz ovaj marlenin pogled odlicno ide cigareta u ustima; to cak i ja kao nepusac moram da priznam:)

zuti semafor zuti semafor 15:53 31.05.2008

Pusenje je jedna vrsta narkomanije

Ima nesto,psiholoski karakteristicno za nas narod,a to je da ne voli da mu se servira istina u oci,i kad je svestan posledica iste.Iz razloga,sto je nesposoban da se izbori sa necim sto je pogresno,on&ona ne zeli da bude kritikovan i analiziran i ako zna da radi nesto sto nije ispravno.Ovo je veoma cest slucaj kod nasih pusaca.

Iz tih razloga,ovih dana se mogu cuti najgore moguce pogrde,na jednu veoma simpaticnu ideju,kao sto je ovo sa mrtvackim kolima.

Ajd,na zdravlje!
Brooklyn Brooklyn 15:57 31.05.2008

Re: Pusenje je jedna vrsta narkomanije

Iz tih razloga,ovih dana se mogu cuti najgore moguce pogrde,na jednu veoma simpaticnu ideju,kao sto je ovo sa mrtvackim kolima.

ideja je glupa, zato sto, kao sto si i sam primetio samo iritira pusace i sluzi za nasladjivanje nepusaca nad nesrecom pusaca, sto uopste nije cilj dana protiv pusenja. tako da je ideja idiotska, i ja bi organizatoru porucila: ako ne umes da pomognes, skloni se, budalo.
zuti semafor zuti semafor 16:16 31.05.2008

Re: Pusenje je jedna vrsta narkomanije

Svi smo se susretali sa ljudima upalim u pusacku krizu,koji su nakratko ostali bez kutije,toliko zeljenog otrova.Ja sam u vise prilika prisustvovao takvim situacijama,kada se isti transformisu u sasvim drugacije,manijakalne osobe.Setimo se ucesnika Velikog Brata,npr.

E sad,pitanje je da li,pusacima treba dozvoliti ucestvovanje u odgovornim funkcijama sa takvim ometajucim licnim problemom.

Btw,ovih dana je objavljeno da na BU,medju studentima ima 70 procenata nepusaca.

Perfidna laz.

Testni listici,popunjavani su iz straha da je to negativna karakteristika,i ako im je receno da je anketa anonimna.(pouzdan podatak)

Znaci znaju da je nesto pogresno,i nastavljaju da participiraju u tome.E tu treba,bazirati borbu protiv iskorenjivanja ove uzasne bolesti zavisnosti.
jankovicf jankovicf 11:06 01.06.2008

Re: Pusenje je jedna vrsta narkomanije

Brooklyn
Iz tih razloga,ovih dana se mogu cuti najgore moguce pogrde,na jednu veoma simpaticnu ideju,kao sto je ovo sa mrtvackim kolima.ideja je glupa, zato sto, kao sto si i sam primetio samo iritira pusace i sluzi za nasladjivanje nepusaca nad nesrecom pusaca, sto uopste nije cilj dana protiv pusenja. tako da je ideja idiotska, i ja bi organizatoru porucila: ako ne umes da pomognes, skloni se, budalo.


slazem se ideja je glupa i kontraproduktivna
angie angie 15:58 31.05.2008

evo ja zapalila,

pa da prochitam!:)))
ivana23 ivana23 16:18 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

Bili Piton Bili Piton 16:25 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

ivana23


If Jenny can do it....

ivana23 ivana23 17:04 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:41 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

Ivana23
Re: evo ja zapalila,


Ivana, divim vam se pitajuci se odakle ste izbunarili ovolike slike-reklame za pusenje. Neke od njih su zanimljive (sa vizuelnog stanovista), iako sam licno protiv pusenja (a posto sam gresnik, nisam protiv pijenja alkoholnih pica!).
Brooklyn Brooklyn 20:44 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

Ivana, divim vam se pitajuci se odakle ste izbunarili ovolike slike-reklame za pusenje.

allposters.com
ivana23 ivana23 21:17 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

posto sam gresnik, nisam protiv pijenja alkoholnih pica!).



ivana23 ivana23 21:23 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

Brooklyn



dragoljub dragoljub 21:48 31.05.2008

Re: evo ja zapalila,

ivana23
Brooklyn




добро бре ивана оћеш још једна срчка да ме стрефи од овуја сличку?де ће ти душа...)))
bindu bindu 19:09 01.06.2008

Re: evo ja zapalila,

dragoljub
ivana23
Brooklyn




добро бре ивана оћеш још једна срчка да ме стрефи од овуја сличку?де ће ти душа...)))



bole njih dzon ste ce tebe srcka da strefi.neki pusaci (ne svi) su totalno operisani od uvidjavnostii prema nepusacima. velike junkoze (bolesnici). ne rzumem cemu tolika i tvrdoglava pusacka propaganda na ovom blogu.
imala sam prilike da se gusim od astme na nekom partiu prosle zime. ma niko nije malim prstom pomerio svoje zadovoljstvo za pusenjem.
srecom imala sam pumpicu koju sam posle stavila na sto. jos ja uhvatila da pricam kako se gusim od dima.ma nista gledaju me belo onako...ahha...and. tako da se ne cudim za sve ovo sto nam se desava uopsteno. takodje me ne cudi zasto su tako rigorozni anti-pusacki zakoni.
bindu bindu 19:26 01.06.2008

Re: evo ja zapalila,

i da zaboravih da dodam u bgd-u prosle godine udjem ja u lift metar sa metar da idem na 5 sprat totalno i nesvesno zatvorim vrata pritisnem dugme i ukapiram da je neko ispusio svoju cigaru dok se vozio sa recimo 15 sprata i pocnem da se gusim od astme. dobijem napad kaslja i jedva se smirim posle dva tri sata. normalno sledececih dana cekajuci lift u dva razlicita dana ukapiram dvoje, zenu i muskarca kako ispusavaju svoju cigaru i bacaju te pikavce na izlazu. ja normalno da im kazem ...astma i zamolim da to ne rade. nista. troliku mrznju su ispoljili jos su me poslali u p.m. i jos neke psovke na moj racun.za muskarca sigurno znam da je neki inzinjer ili sl.normalno posle su to radili namerno ali sam ja ukapirala da izluftiram lift pre nego sto udjem.koji bedak.
ivana23 ivana23 19:30 01.06.2008

Re: evo ja zapalila,

dragoljub
добро бре ивана оћеш још једна срчка да ме стрефи од овуја сличку?де ће ти душа...)))

Moras nam reci sto ce srcka da te srefi, jel sto ih mrzis, il sto su zguzvane?
Bili Piton Bili Piton 18:05 31.05.2008

Za gazdu....

ovo...



i naravno ovo...



(necu vise da kacim)
Inner Party Inner Party 20:07 31.05.2008

Ja sam pusac...

... ali da vidim moje dete kako pali cigaretu urlao bih na njega jedno pola sata i zabranio mu izlaske...

U tome je sustina ovakvih akcija!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana