Gradjanske inicijative| Zdravlje

Porodilištima u pohode...

Krugolina Borup RSS / 07.12.2008. u 21:02

and-the-winner-is-737519.jpgDrage kengurice, kenguri, blogerke i blogeri,

Evo ima par meseci kako čapras-blogo-divanimo o porodilištima, razmenjujemo informacije o problemima, smišljamo moguća rešenja, padaju ideje, predlozi, sugestije... i dok smo tako bili zabavljeni poslom, nećete verovati, osvojismo nagradu!

Kontaktirali su me iz Marketinške agencije LUNA/TBWA i obavestili da je Građanska inicijativa "Majka Hrabrost" osvojila Disruption Award, koju oni jednom godišnje dodeljuju pojedincu ili ustanovi "koji idejama i radom prevazilaze konvencije i iskaču iz limitirajućih zadatih okvira, postižući tako izuzetne rezulatate, kako u sopstvenom tako i u interesu celokupne zajednice." Na njihovom vebsajtu, o nagradi se može pročitati sledeće:

***

Disruption

Misli globalno, deluj lokalno! Disruption je ključna reč osobenosti TBWA, ali je to i filosofija dobro poznata svima koji žive u Srbiji. Stil življenja, navike i beskrajna kreativnost ljudi inspirisali su LUNA TBWA da ustanovi godišnju Disruption nagradu, koja se dodeljuje onima koji su uspeli menjajući pravila. Disruption nagrada je naš način da iskažemo divljenje prema onim ljudima i kompanijama koje to u našoj sredini zaslužuju.

Prvi put je nagrada dodeljena 2004. godine, Ivanu Tasovcu, direktoru Beogradske filharmonije, koji je uspeo da promeni u javnosti dominantnu percepciju filharmonije i klasične muzike, uopšte, čoveku koji je kao izvanredan pijanista spajao Mocarta s avangardnim rok autorima današnjice.

Godine 2005. laureat je bio Saša Lazoski, slikar i dizajner koji se dosetio i osmelio da priredi modnu reviju u jednoj pravoslavnoj crkvi.

Decembra 2006. godine, nagrada je dodeljena dr Miomiru Koraću, za projekat Viminacium.

Dobitnik nagrade 2007. godine bilo je Odeljenje za audiološku rehabilitaciju Instituta za ORL i MFH Kliničkog centra Srbije, institucija koja s velikim uspehom pomaže deci s urođenim oštećenjima sluha da ostvare svoje pune potencijale.

***

Svečana dodela nagrade za 2008. godinu planirana je za kraj decembra, a za ceremoniju se priprema kraći film o tome kako je inicijativa krenula, kako se akcija razvijala, gde smo sada i kuda idemo u budućosti. U tu svrhu, zamoliše me da pozovem Kengurice koje su svoje priče ispričale za vebsajt Majka Hrabrost, i koje su voljne stati pred kameru i nešto reći o celoj akciji - da se jave. Dakle, najhrabrije drage moje - javite mi se na kengurica@majkahrabrost.com da se podrobnije dogovorimo.

Za pomenuti film biće snimljene i naše, inače potpuno nezavisno već planirane posete nekolikim porodilištima, kako bismo se obavestili o stanju u njima, problemima s kojima se zaposleni sreću i - najvažnije od svega - za razmenu ideja i predloga kako stvari promeniti na bolje!

Očekujem da od vas čujem ideje i predloge kako da te posete što bolje iskoristimo!

www.MajkaHrabrost.com

 



Komentari (276)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

maca22 maca22 15:34 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

dragonballs
Jos jedan predlog
U svim bolicama u UK na zidovima stoji ogromna reklama "IT'S OK TO ASK! your doctor and nurse to wash their hands before they examine you"
Zasto ne bi isto pisalo i u Srbiji (na srpskom)?

A to, da nagovarate PACIJENTE da zahtevaju od Gospodina Doktora ili g-djice/g-dje Sestre da OPERU RUKE pre pregleda, pa to nije bas preporucljivo s obzirom na "preosetljivost , temperament i ponos" tamosnjih "zdravstvenih profesionalaca". Mogu da zamislim kakve bi reakcije usledile.


I BAS ZASTO TREBA DA STOJI TAJ PAPIR. Da smanji te reakcije koje bi usledile. Covece moje zdrvlje je mnogo vaznije od njihovih reakcija! Ima da se ponasa kako treba. A ako ce da se ljuti, nek se ljuti.

PREDLAZEM da se i ovo uvede!!!

Dosta mi je da ih nadgledam:
- da ih podesecam da poture papir tamo gde treba da sednem;
- da im trazim da pre uboda iglom u venu obrisu dodir svog prljavog prsta vatom sa alkoholom
- da mi ne lepi na rupu stranu vate koja je bila na stolu
- da gledam koje ce sve kvake otvoriti rukavicom pe nego sto turi prst da me pregeda
itakodalje itakodalje...

Ovo bi mi olaskalo "komadnovanje" tj. brigu o sebi. <_<


Isto je i sa pusenjem tamo gde je zabranjeno. Neotesane siledzije je lakse dovesti u red kao ima obavestenje, nego kad nece jer se prave ludi.
ellyn ellyn 21:42 08.12.2008

Strategija

Krugolina kaže:
Za pomenuti film biće snimljene i naše, inače potpuno nezavisno već planirane posete nekolikim porodilištima, kako bismo se obavestili o stanju u njima, problemima s kojima se zaposleni sreću i - najvažnije od svega - za razmenu ideja i predloga kako stvari promeniti na bolje!

Očekujem da od vas čujem ideje i predloge kako da te posete što bolje iskoristimo!


Odlično, za početak. Nadam se da će posete proteći u duhu dobre (obostrane) komunikacije. Neophodno je čuti i lekare i osoblje, jer verujem da nisu ni sve porodilje oličenje strpljivosti i kulturnog obraćanja.
Ja verujem da već imate u glavi i po stavkama sve detalje koje valja ispitati, i mislim da biste mogli i svako porodilište predstaviti na blogu (i sajtu) u nekoliko delova (slično predstavljanju porodiljskih priča na sajtu):
- opis zgrade porodilišta
- stanje sanitarija, soba i njihov broj
- stanje opreme
- higijena
- procedure kroz koje prolaze porodilje dok su u porodilištu
- utisak o osoblju
- utisak o porodiljama
- nešto o načinu na koji načelnik reguliše sitnije i krupnije probleme u porodilištu (i da li postoje problemi koje ne može da reši)
- i za kraj možda preneti nešto od iskustava sa obe strane koja su vama bila upečatljiva.

Takođe mislim da ne bi bilo loše kontaktirati i Zaštitnika prava pacijenata u tom mestu, videti sa njim/njom da li je imao pritužbi, da li je nešto preduzeto i kolika su mu, zapravo, ovlašćenja (pošto mislim da bi on trebao da predstavlja ključnu funkciju između zdravstva i pacijenata - i mislim da bi što pre valjalo sa Ministarstvom izdejstvovati veća ovlašćenja i veću "težinu" jednom ovakvom položaju, a čini mi se da je do sada nije imao).
Dalje, razgovarajte i sa porodiljama (ako vam bude dozvoljeno), recite im da ne moraju da ćute ukoliko misle da se sa njima i bebom ne postupa kako dolikuje (ovde prvenstveno mislim na nemarnost zbog koje stradaju majke i bebe i deca se rađaju sa teškim povredama koje su i te kako mogle biti izbegnute, i razne slične slučajeve koji su opisani na sajtu), ali i da se ne boje, da je porođaj prirodna stvar, da lično vode računa o higijeni i što više sarađuju sa osobljem.
I obavezno zamolite i osoblje da iznese svoja iskustva na sajtu - jer se rešenje mora naći na sredini (mada stoji i to da će ova "naša" polovina manje da ustupi) i mislim da će biti zanimljivo čuti da li i u porodilištu možete sresti neprijatne i neuviđavne žene kao što ih ima na pijaci, u autobusu, itd.

Trebalo bi, kao najvažnije, ostati u kontaktu i kakvim takvim odnosima sa načelnicima (i onim voljnim i nevoljnim), pogotovo zato što se mora rešiti i problem otpusnih lista, tj. informacija koje se u njih upisuju (ili ne upisuju). Ne znam može li Ministarstvo pomoći oko toga - svakako mi zvuči kao nešto što bi Zaštitnik prava pacijenata morao da reguliše.

I na kraju, molim vas - ne dozvolite da vas uvuku u raspravu o klistiranju i njegovoj opravdanosti. Udarite prvo na one frontove koje zasigurno možete probiti i koji su već sada na vašoj strani, zajedno sa zakonom, etikom i ministrom. Pomenite, pitajte, ali ne ulazite u raspravu - sve će se završiti na tome da niste medicinsko osoblje i da nemate prava da se mešate. Nemojte odmah ubosti najsujetniju tačku - uspeha akcije radi. Ti ljudi vama trebaju!
Mislim da će se to pitanje rešiti pažljivim planom i veim angažovanjem medicinskog osoblja - što više njih iz Srbije bude - to bolje, a manjim samih porodilja. Samo nemojte još, kao što rekoh prošli put - sve ružne uspomene vezane za klistir su posledica lošeg ophođenja osoblja i higijene. Tako vas je dr. S. navukao na svoju teritoriju i mogao je da radi šta hoće onda.

Samo napred, pažljivo i sa puno strpljenja - ima pozitivnih i pametnih ljudi koji prepoznaju cilj vredan znoja i naći će vam se pri ruci.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:45 08.12.2008

Re: Strategija

Ellyn, hvala na vrlo korisnim sugestijama.
Svakako da će ići izveštaj posle svakog porodilišta, naravno!

Re: Strategija

Ellyn,
Sjajan komentar!
scabies scabies 20:25 09.12.2008

Re: Strategija

'Ajde da i ja dam neke sugestije, mozda i ubodem neki konstruktivan predlog...
Zbog sto bolje saradnje na terenu (a i vase bezbednosti) mislim da treba da zauzmete sto je moguce neutralniji stav. (Mada ne sumnjam u Krugolinine diplomatsko-pregovaracke sposobnosti ) Oni (verovatno, ili bar veci deo njih) ce vas da dozivi kao neq kontrolu, inspekciju i morace formalno da budu predusretljivi, ali treba postici malo vise od toga... Za pocetak im treba objasniti da vi ne zastupate nikoga i da ste tu da pomognete koliko je moguce da se situacija u porodilistima popravi u svaciju korist (i porodilja i osoblja). Mislim da je jako vazno pitati i lekare i babice sta njima smeta u sadasnjoj situaciji&organizaciji. Bilo bi mozda dobro i pitati zensko osoblje kakva su njihova isqstva sa porodjaja...
Mislim da bi takav pristup poboljsao komunikaciju, ali i dao vazne podatke o stavu "druge strane".
P.S. i razmislite ako vas ponude kafom
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 13:40 11.12.2008

Re: Strategija

Neophodno je čuti i lekare i osoblje, jer verujem da nisu ni sve porodilje oličenje strpljivosti i kulturnog obraćanja.
Ja verujem da već imate u glavi i po stavkama sve detalje koje valja ispitati, i mislim da biste mogli i svako porodilište predstaviti na blogu (i sajtu) u nekoliko delova (slično predstavljanju porodiljskih priča na sajtu):
- opis zgrade porodilišta
- stanje sanitarija, soba i njihov broj
- stanje opreme
- higijena
- procedure kroz koje prolaze porodilje dok su u porodilištu
- utisak o osoblju
- utisak o porodiljama
- nešto o načinu na koji načelnik reguliše sitnije i krupnije probleme u porodilištu (i da li postoje problemi koje ne može da reši)
- i za kraj možda preneti nešto od iskustava sa obe strane koja su vama bila upečatljiva.

Takođe mislim da ne bi bilo loše kontaktirati i Zaštitnika prava pacijenata u tom mestu, videti sa njim/njom da li je imao pritužbi, da li je nešto preduzeto i kolika su mu, zapravo, ovlašćenja (pošto mislim da bi on trebao da predstavlja ključnu funkciju između zdravstva i pacijenata - i mislim da bi što pre valjalo sa Ministarstvom izdejstvovati veća ovlašćenja i veću "težinu" jednom ovakvom položaju, a čini mi se da je do sada nije imao).


Draga ellyn ukrala si mi ideju
Ja sam bas pre 3-4 dana pisala Krugolini o istom! Doduse ja sam to nazvala Mapa porodilista
ellyn ellyn 15:16 11.12.2008

Re: Strategija


Hvala Ana.

Spartanka, nije važno odakle krene ideja, ako je dobra važno je da odjekuje.
Drago mi je da Krugolina ima vešt tim oko sebe i tako dozvoljava veću izvesnost uspeha cele akcije.
smizla006 smizla006 00:53 09.12.2008

:):)

Divnooo!!I sama sam nekako ponosna kao jedan od potpisnika peticije dozvolicete mi :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:51 09.12.2008

Re: :):)

Pa ko treba da bude ponosan ako ne potpisnici peticije i žene koje su poslale priče?
Ajde ti samo napred s tim ponosom, tako treba!
barbarella barbarella 11:32 09.12.2008

ideja

Cestitke svima koji ucestvuju u akciji, a najvise Branki ispred svih!

Imam jednu ideju sto se tice primene novih standarda u ophodjenju medicinskog osoblja sa porodiljama a koja bi stupala na snagu nakon sto bi to isto osoblje prvo pohadjalo osavremenjene kurseve sa real-life situacijama i role modelling koje je Ana sa prezimenom...ovde spominjala.

Da bi se osiguralo da to osoblje ne zavrsi celu pricu samo na kursu, lepo uvesti (prvo pilot shemu u nekoliko odabranih porodilista a zatim prosiriti) performance related pay. Ne celu platu naravno nego recimo neka primaju 70-80% plate kao i do sada svakog meseca a ostalih 20-30% plus mozda i vise (u zavisnosti od uspesnosti na poslu) nakon bodovanja. E sad, sistem bodovanja trebalo bi da se oslanja najvecim delom na upitnike koje Kru & ekipa sastave a manjim delom od nadredjenih na poslu (jer smo iz nedavne korespondencije uvideli da i njima treba kurs iz komunikacije itekako!). Znaci, ukoliko dr/babica/lekar imaju 5 porodjaja u smeni i za svih 5 dobiju najbolju ocenu i tako ceo mesec, oni ne samo da ce zaraditi ostalih 20-30% plate nego i nesto vise od toga (znaci bonus) na osnovu pokazane strucnosti, profesionalizma i sveobuhvatno zadovoljavajuceg odnosa prema klijentima. Mislim da sam broj porodjaja ne bi trebao uci u racunicu jer bismo opet dosli u situaciju da se "porodjaji aktivno vode" kako bi se nagurao sto veci broj za veci bonus.

Taj bonus, odnosno vise od dosadasnje zarade koju bi osoblje po ovoj ideji moglo da zaradi bi se po mojoj zamisli moglo finansirati ukoliko bi se ministar Milosavljevic slozio i zalagao za ovo i trazio da vlada donese zakon gde bi svi baby proizvodi podlagali malom procentu koju bi prodavci morali da uplate u fond za ovo ALI bez ikakvog povecanja cena za iste pri ovome (ionako su preskupi i marze su im neuporedivo vise od bilo koje susedne drzave).
I naravno, moralo bi se oformiti nezavisno telo koje bi prikupljalo ankete i shodno tome vrsilo bodovanje.

Izvodljivo ili ne? Predlozi, ideje sugestije - welcome!
dboki dboki 11:43 09.12.2008

Re: ideja

barbarella,
tvoja ideja je da se i na taj nacin pomogne nama, korisnicama usluga, i pohvalno je sto (svi mi) predlazemo ideje u cilju dostizanja tog cilja -malo paznje

medjutim,
ja ne mislim da nekog treba nagraditi za "pokazane strucnosti, profesionalizma i sveobuhvatno zadovoljavajuceg odnosa prema klijentima" -pa to mu je default, valjda?????????????

a da ih treba nagraditi (po nekim drugim osnovama) -treba!
i kazniti.....
antioksidant antioksidant 12:14 09.12.2008

Re: ideja

Izvodljivo ili ne? Predlozi, ideje sugestije - welcome!

ne znaci im nista.

jednom delu medicinskog osoblja plata ne treba. to radi za cascavanje. placali bi da ostanu na poslu

je bih inace se usudio da predlozim da se zabrani lekarima da dolaze da poradjaju van svoje smene.

kad dezuras, sta ti zapadne, tvoje je da odradis svoju smenu, da vodis/pratis sve porodjaje koji su ti zapali i kad dodje smena pali kuci, a drugi lekar nastavlja
barbarella barbarella 12:20 09.12.2008

Re: ideja

2 dboki:

pa vidimo da im nije dafault to sve sto spominjemo jer zbog toga se i pokrenula cela akcija.

a ja sam mislila i rekla da bi im direktno od stepena profesionalizma zavisio DEO PLATE (i to poveci od 20-30%) , a onda povrh toga sa mogucnoscu BONUSA, koji bi dobijali pojedinci za izuzetno postignute rezultate samo mozda nisam najbolje to objasnila.
maca22 maca22 15:39 09.12.2008

Re: ideja

Hmmm, a kako je to resene u drugim zemljama?
(cisto da ne otkrivamo toplu vodu, ako iskustvo postoji)
dara3 dara3 11:52 09.12.2008

Bravo, Krugolina!

Najiskrenije ti cestitam na osvojenoj nagradi, zaista si je zasluzila. Evo upravo sada ide emisija na radio Index-u na temu stanja u porodilistima, sa ukljucenjem slusalaca. Sada se mnogi bave tom temom, lavina je krenula, a pokrenula si je TI. Svaka cast!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 12:02 09.12.2008

nagrada

CESTITKE!!!!

Ova nagrada je samo JOS JEDNA POTVRDA da je ova inicijativa prerasla okvire u kojima moye biti yanemarena ili ignorisana. Energija i zalaganje svih ljudi na blogu, na sajtu, zena koje salju svoje price i iskustva, oceva, medija koji je prate, a posebno Krugoline koja je na svojim plecima iznela ogroman posao, su i doveli inicijativu do ovog nivou. Naravno i pored vec ostvarenih rezultata u relativno kratkom roku (nesto vise od mesec dana) ima jos puno da se radi i daleko smo od resavanja akutne situacije, ali bitno je da je taj proces zapoceo i da nema vracanja na staro!!!!!
Svi bi trebali da shvate (posebno nacelnici porodilista) da ako nisu deo resenja onda su deo problema! Izbor je na njima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:57 09.12.2008

SNIMAK RADIO EMISIJE

Za dijasporu i ostale koji su propustili, evo linka za snimak gostovanja u današnjoj emisiji "Razglas" na Radiju B92:

http://www.b92.fm/channel/Razglas/27242.html
maca22 maca22 16:12 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Odlicno!
Emisija je odlican pregled svega.
A dobri su i voditelji. I ucestvuju.
Bravo!
joca_1 joca_1 16:45 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Odlicno, super emisija
Jos samo da sam mogla direktno da se ukljucim i prokomentarisem.....

Jelena - Kengurica 041/42
maca22 maca22 17:02 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Voditelj Tatomir se caskom smori kad cuje gluposti.

Bravo Kru, drzis se iznad sukoba, niko te ne moze uvuci i spustiti u svoje besmislice, niti te interesuju, nikog ne vredjas, ides pravo, vedro i samo pricas ono sto jeste i sto je neosporno.

Mali trol:
Podseti me herojska baba koja je bezosecajna prema drugima, na par zena koje znam koje jesu sebicne i egocentrici (ili ih ja tako vidim) jer znam da uvek uspesno upregnu druge da rade za njih , koje se jesu skoro porodile, ali se ne slazu sa ovom inicijativom - jer kazu da ovo traze razmazene zene. I sad meni nije jasno: zar njima nije bilo lose dok su ih tamo protokolarno radili? Misterija...
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:05 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Jos samo da sam mogla direktno da se ukljucim i prokomentarisem.....


Evo, možeš pred kamerama za ovaj film za dodelu nagrade. Može?
Javile su mi se već tri kengurice, ti bi bila četvrta.
joca_1 joca_1 17:10 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

U Torontu sam
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:48 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

joca_1
U Torontu sam


E... ebi ga...
joca_1 joca_1 20:18 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Krugolina Borup
joca_1
U Torontu sam


E... ebi ga...




[

Ali zato bi mozda mogli to da iskoristimo, ako ikako mozemo. Dakle voljna sam da pomognem na bilo koji nacin mogu odavde, kao sto procitah jedan od komentara na tvom sajtu, mislim da je iz Italije, moglo bi da se prevede, da se ovde (Toronto) ostvare kontakti, ne znam, mozda sa njihovim ministarstvom zdravlja, mozda bi oni mogli da naprave neki projekat edukacije zaposlenih iz oblasti komunikacija. Njihova ambasada u Beogradu je imala gomilu nekih akcija u Beogradu i to je dosta njih i bilo vezano za decu, eto samo nekih ideja, ako ti bilo sta padne na pamet, samo kazi.
NNN NNN 20:43 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Kru, je l' može u .mp3 pa na MAJKAHRABROST (kao ono sa 202jke)?
pliz
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:47 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

NNN
Kru, je l' može u .mp3 pa na MAJKAHRABROST (kao ono sa 202jke)?pliz


Može, biće, namontiraće Krle kad stigne. Samo ne znam tačno kada će da stigne.
scabies scabies 20:47 09.12.2008

Re: SNIMAK RADIO EMISIJE

Kru, je l' može u .mp3 pa na MAJKAHRABROST (kao ono sa 202jke)?
pliz

menora menora 18:02 09.12.2008

Svaka cast

Emisija je extra ...ona bakuta je kraljica (mora da ima nekog dotkora u family ) - dakle dobitna kombinacija za kvalitetan porodjaj je min 8 km pesacenja a onda pravo u kukuruze -

...dok se ja smislim i napokon postanem the maman ( malo teze mi ide sa Mo u vodoliji ) nadam se da ce cela STVAR biti resena - a vreme mi je majke mi
maca22 maca22 22:30 09.12.2008

Re: Svaka cast

menora
...ona bakuta je kraljica (mora da ima nekog dotkora u family ) - dakle dobitna kombinacija za kvalitetan porodjaj je min 8 km pesacenja a onda pravo u kukuruze -

A ne. On je pesacila SAMO jedan kilometar do bolnice. To znaci da zivi par blokova od bolnice. I ona smatra je heroina.

(naglasaila je i da je bilo 11 uvece. izgleda da je i to jako odvazno)
EDIT: no je valjda poenta da je to presla sama...
menora menora 05:40 10.12.2008

Re: Svaka cast

maca22

menora...ona bakuta je kraljica (mora da ima nekog dotkora u family ) - dakle dobitna kombinacija za kvalitetan porodjaj je min 8 km pesacenja a onda pravo u kukuruze -

A ne. On je pesacila SAMO jedan kilometar do bolnice. To znaci da zivi par blokova od bolnice. I ona smatra je heroina. (naglasaila je i da je bilo 11 uvece. izgleda da je i to jako odvazno)EDIT: no je valjda poenta da je to presla sama...


ma priznajem malkice pridodah da bude bas u skladu sa spartancima - to se valjda ocekuje od nas ovde ?!

a ona akcija (telefonski pozivi kao donacije )na RTS sto bese za porodilista ima li to neke direktne/indirektne veze sa ovom inicijativom ???
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 13:12 11.12.2008

Re: Svaka cast

ma priznajem malkice pridodah da bude bas u skladu sa spartancima - to se valjda ocekuje od nas ovde ?!


Zato sam ja Spartanka_Afrodita. Afrodita - osecajna, kreativna, idealisticna dusica, koja je morala da se stavi pod zastitu Spartanke da bi opstala iliti jagnje u vucjoj kozi
maca22 maca22 01:06 10.12.2008

Sad nesto gledam po netu...

Bese porodiljama ne daju danima da jedu nakon porodjaja, jel svim ili samo ovim sa carskim rezom?

To je kanda zato da sestre ne bi morale da im donose lopatu...
radmilahum radmilahum 11:16 10.12.2008

Re: Sad nesto gledam po netu...


To se odnosi samo na porodilje koje su rodile (ili kako neko voli da kaze izvadile) bebu carskim rezom.
Kada malo bolje razmislim, nije ni cudo sto se estradne zvezde odlucuju za carski rez (naravno, posto debelo plate imaju privilegiju da same o tome odluce): em ne jedes nista min dan pred porodjaj (zavisi kada se porodis jel...ja nisam jela dva dana jbg) pa onda dva dana posle (znaci, imas medicinsko pokrice sto gladujes), plasticar ti skine salce sa stomaka i visak koze, usije te da se sto manje vidi i ko devojka si... E pa...lako je tako biti zgodan.
barbarella barbarella 14:45 10.12.2008

Re: Sad nesto gledam po netu...

pa i to su sasvim proizvoljne odluke izgleda...ja sam posle oba carska reza jela samo nekoliko sati posle operacije. nesto laksi obrok, naravno.
lucidalina lucidalina 11:40 10.12.2008

ne odbijaj pare!

Ja se izvinjavam ako je neko vec dao ovakav komentar, pisem na brzinu, moram da se odgegam pod hitno negde (kengurica broj ??? - skoro u devetom mesecu), a ne ceka mi se da dodjem kuci pa tek onda da pisem. Dakle, "ne odbijaj pare" se odnosi na to da je ovo po mom misljenju malo postala velika stvar da bi lezalo na samo jednom coveku/zeni, ma koliko ona bila jaka. A da ste Krugolina jaki, kao zemlja, to stoji i skidam kapu! Ipak, daleko bilo, desi se neka bolest, iscrpljenost, pomanjkanje duha, nesto... Pa da cela stvar padne u vodu, pa bilo bi jako strasno. Zene Srbije racunaju na Vas, Branka. Moj predlog je, a imam iskustva sa tim stvarima, je da lepo napisemo projekat koji ce imati i podelu posla. Slusala sam neki dan u Kaziprstu da ne stizete da okacite sve price - nema problema, nadjite nekog ko ce to da uradi umesto Vas i platite mu. Neko da prevede price na engleski, kako bi one presle i granice drzave - nadjite nekog da to uradi umesto Vas i platite mu. Asistent cele akcije moze da postoji, da se Branka ne biste upetljali u citavu organizaciju poseta i svega, pa Vam nece ostati vremena da vidjate rodjeno dete, koje je na neki nacin i zasluzno za svu ovu akciju - nadjite asistenta i platite ga. Telefonski racuni, odrzavanje sajta... To su sve troskovi koje sami podnosite, a ne morate. Ne da ne morate, nego ne biste smeli, jer je vodjenje akcije ovakvog tipa vrlo naporno, a takvi detalji ne smeju da Vas opterecuju! Jedna od osnovnih stvari koje se vezuju za civilne akcije su i donacije, i one se ne daju slucajno. Divno je u sebi imati duh volonterizma, i on treba bude pokretac neke akcije, ali kad je rec o izvrsiocima, bolje je da svako zna svoje mesto u akciji i da se organizacija placa.

Ako smatrate da ovo sto govorim, ima smisla i ako Vam treba pomoc oko pisanja projekta, vrlo volonterski bih Vam pomogla, molim Vas samo da me potrazite na agnes@neobee.net

Re: ne odbijaj pare!

ovo je odlicna ideja, ako smem ja da kazem. krugolina, javi se.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:43 10.12.2008

Re: ne odbijaj pare!

Dakle, "ne odbijaj pare"


Koje pare?
Kakve pare?
Pojma nemam o čemu pričate.
Niko nigde nikakve pare nije davao ni spominjao da će da ih daje...

Što se projekta tiče, naravno da da - u pripremi je više njih.
Javnost će biti blagovremeno obaveštena.
A cela inicijativa već duže ima i nekoliko blogera-volontera u senci, koji rade kano vredni mravi, i pomažu svim silama!
Da cela stvar sad već prevazilazi stihijski i spontani pokret, i da treba da se "uozbilji" - stoji.
Radi se i na tome.
maca22 maca22 13:45 10.12.2008

Re: ne odbijaj pare!

Pa bas bi morala dosta da se naplaca.
maca22 maca22 13:49 10.12.2008

Re: ne odbijaj pare!

Krugolina Borup
Radi se i na tome.

Nemo' ovaj refleksivni bezlicni pasiv, molim te.
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 13:37 11.12.2008

Re: ne odbijaj pare!

Dakle, "ne odbijaj pare" se odnosi na to da je ovo po mom misljenju malo postala velika stvar da bi lezalo na samo jednom coveku/zeni, ma koliko ona bila jaka. A da ste Krugolina jaki, kao zemlja, to stoji i skidam kapu! Ipak, daleko bilo, desi se neka bolest, iscrpljenost, pomanjkanje duha, nesto... Pa da cela stvar padne u vodu, pa bilo bi jako strasno. Zene Srbije racunaju na Vas, Branka. Moj predlog je, a imam iskustva sa tim stvarima, je da lepo napisemo projekat koji ce imati i podelu posla. Slusala sam neki dan u Kaziprstu da ne stizete da okacite sve price - nema problema, nadjite nekog ko ce to da uradi umesto Vas i platite mu. Neko da prevede price na engleski, kako bi one presle i granice drzave - nadjite nekog da to uradi umesto Vas i platite mu. Asistent cele akcije moze da postoji, da se Branka ne biste upetljali u citavu organizaciju poseta i svega, pa Vam nece ostati vremena da vidjate rodjeno dete, koje je na neki nacin i zasluzno za svu ovu akciju - nadjite asistenta i platite ga. Telefonski racuni, odrzavanje sajta... To su sve troskovi koje sami podnosite, a ne morate. Ne da ne morate, nego ne biste smeli, jer je vodjenje akcije ovakvog tipa vrlo naporno, a takvi detalji ne smeju da Vas opterecuju! Jedna od osnovnih stvari koje se vezuju za civilne akcije su i donacije, i one se ne daju slucajno. Divno je u sebi imati duh volonterizma, i on treba bude pokretac neke akcije, ali kad je rec o izvrsiocima, bolje je da svako zna svoje mesto u akciji i da se organizacija placa.


Potpuno se slazem sa tobom lucidalina i potpisujem svaku rec!!!!
maca22 maca22 14:01 10.12.2008

Primecujem

Nego gde su nam svi oni kriticari sa prethodnih tema koji nas otvoreno vredjase, a sve biranim recima kojim odslikavaju sopstveni kvalitet: lud je ko sa vama prica; svaka kuchka-machka se porodila, sad oce one; idolopoklonici; nemate konstruktivnih ideja; plus neki prostakluci...

Zagrcnula ih nagrada.
lucidalina lucidalina 14:28 10.12.2008

opet ja sa parama

"Ljudi iz agencije LUNA/TBWA pitali su me kako oni mogu da pomognu, šta nam treba? Imaju i klijente koji bi mogli da pomognu.
Mene to pitanje totalno zbunilo.
Šta nam treba? Ljudi, pa ne treba nam ništa.
Od početka se ovde priča da PROBLEM NISU PARE!
Da su problem pare - lako bismo to rešili."

Na ovo sam mislila. Zasto odbiti ta sredstva ako se nude? Mnogo ali mnogo lakse sve organizovati ako ima i sredstava za to. Sto bi se neko zbunio? Ja se ne bih zbunila da mi nude pare, to je san svih aktivista, inicijatora bilo kakve i bilo koje ideje. Ok, u svakom slucaju, moja pomoc je ponudjena, ako se prihvata prihvata se, ako ne, ne.

@Ana sa prezimenom
Hvala! :)

@maca22

Nije mi jasan komentar. Sto vise ljudi radi, vise se i placa. Ako zelis nesto volonterski, mozzze! Samo ne moze i ne mora niko onda da garantuje za kvalitet i kontinuitet u radu. Ako se placa, onda se i dobije, jer mozes zahtevati rezultate. To se zove uspesni projekt menadzment. Ne znam sto bi se neko gadio na novce, entuzijazam se ne gubi ako se neko i plati za posao koji radi. Ja licno mislim da bi Branka trebala da dobije platu za ovo sto radi.
maca22 maca22 15:45 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Ja sam pogresno razumela da ona sama treba da plati te saradnike. Otuda nesporazum.

Sto se tice finansiranih aktivista, i da je to njihov san, hej novac je svaciji san. Samo primecujem da finansiranje aktivista TEK ne garantuje rezultate, jer ima isuvise grupacija koje mlate praznu slamu zarad finansiranja.
Cak sam i ja osnivac neke nvo i clan neke grupe gradjana. Ne lipsi magarce do zelene trave. Otuda i povika na razne: -ŠKINJE i "jalove ledepeovce" a Kru je napravila ČUDO!

No, sto rece reduktant: krugolina se sama izborila za ovu sansu. neka igra najbolje sto zna.
lucidalina lucidalina 18:14 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

maca22
Ja sam pogresno razumela da ona sama treba da plati te saradnike. Otuda nesporazum.

Sto se tice finansiranih aktivista, i da je to njihov san, hej novac je svaciji san. Samo primecujem da finansiranje aktivista TEK ne garantuje rezultate, jer ima isuvise grupacija koje mlate praznu slamu zarad finansiranja.
Cak sam i ja osnivac neke nvo i clan neke grupe gradjana. Ne lipsi magarce do zelene trave. Otuda i povika na razne: -ŠKINJE i "jalove ledepeovce" a Kru je napravila ČUDO!

No, sto rece reduktant: krugolina se sama izborila za ovu sansu. neka igra najbolje sto zna.


nazalost ima i jako mnogo pametnih mladih ljudi koji ne sanjaju o tome da stave novac od finansiranja u svoj dzep (ne znam samo kako je moj predlog zazvucao kao nesto slicno, a vi Maco nekako to namecete), nego samo da npr imaju odakle da posalju faks, ili da imaju za jedan poster, da istampaju kako bi se njihova akcija videla ili slicno, a nemaju ga. ja pricam o pravim aktivistima, vrednim i marljivim ljudima koji novac od svojih uobicajenih poslova moraju da trose na akcije. kao sto to Krugolina radi, jer placa putne troskove do svih porodilista, placa telefonske racune, placa tu i tamo nekom kafu sa kim sedne da razvija ideje... Mic po mic, istrosice se. A odbija donaciju koja je nudjena.

Na njoj je da odluci, naravno, da li ce ili ne da se finansira iz sopstvenih izvora ili iz donacije. ali nije ni na Vama, Maco, da poredite dobronamernu sugestiju sa -ŠKINJama i "jalovim ledepeovc"-ima. A zbilja, otkad je to LDP udruzenje gradjanja, NGO? Poslednje sto znam o njima je, da su oni politicka partija.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:39 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

nego samo da npr imaju odakle da posalju faks, ili da imaju za jedan poster, da istampaju kako bi se njihova akcija videla ili slicno, a nemaju ga. ja pricam o pravim aktivistima, vrednim i marljivim ljudima koji novac od svojih uobicajenih poslova moraju da trose na akcije. kao sto to Krugolina radi, jer placa putne troskove do svih porodilista, placa telefonske racune, placa tu i tamo nekom kafu sa kim sedne da razvija ideje... Mic po mic, istrosice se. A odbija donaciju koja je nudjena.



Ma... ništa ja ne odbijam! Nego, samo da se ide po redu: napravi se projekat, da se vidi šta košta, kolko košta, itd, itd - pa onda se za to traže pare! Ali, otom potom - kao što rekoh, radi se na uozbiljavanju cele priče, i radi se na pretvaranju ideja u projekat... biće svi blagovremeno obavešteni!
maca22 maca22 18:48 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

lucidalina
A odbija donaciju koja je nudjena.

Zato sto ju je shvatila kao donaciju porodilistima, a nije ni na pamet palo da sebi odredjuje platu.
Elem, prepustam Kru da osmisli sta ce (uz sve info koje joj znace).

Kru je odlucila da bude optimista.
Ja sam onda odlucila da budem paranoik, i da svugde govorim kakve potencijale opasnosti realno postoje, a u skladu su pokazanim i dokazanim primerima iz ljudskog copora.
Nekako da joj nadomestim.
scabies scabies 20:28 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

a sam onda odlucila da budem paranoik, i da svugde govorim kakve potencijale opasnosti realno postoje, a u skladu su pokazanim i dokazanim primerima iz ljudskog copora.

Uzimas mi posao
scabies scabies 21:07 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Nigde nikog??? Nema sa kom covek da progovori kad se umori od svih onih 3D ljudi...
A ja o5 imam nhove informacije.
Dr M Dr M 21:23 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

scabies
Nigde nikog??? Nema sa kom covek da progovori kad se umori od svih onih 3D ljudi...A ja o5 imam nhove informacije.


Tel as d stori, pls!
scabies scabies 21:28 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Dobro je da ima nekog, ja se vec zabrinula...
Saznala sam da su u Visegradskoj napravili boxove za porodilje i da se vise ne poradjaju po 3-4 u istoj prostoriji. To znaci da su se stvorili uslovi za prisustvovanje supruga (ili koga vec) na porodjaju?
anastasija.p anastasija.p 21:39 10.12.2008

Re: opet ja sa parama



Evo ima nas jos :)

To je odlicna vest.

Dr M Dr M 21:41 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Tnx, super vest!
Nije da nema nikog, utakmica!
Ja sam izrod, gledam u kompjuter pa propustim golove:))
scabies scabies 21:42 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Nije da nema nikog, utakmica!

kod mene je poluvreme, cini mi se...
maca22 maca22 22:31 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

scabies
a sam onda odlucila da budem paranoik, i da svugde govorim kakve potencijale opasnosti realno postoje, a u skladu su pokazanim i dokazanim primerima iz ljudskog copora.
Uzimas mi posao
Povuci se! Na ovom blogu nema mesta za dva paranoika.
maca22 maca22 22:39 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

scabies
Dobro je da ima nekog, ja se vec zabrinula...
Saznala sam da su u Visegradskoj napravili boxove za porodilje i da se vise ne poradjaju po 3-4 u istoj prostoriji. To znaci da su se stvorili uslovi za prisustvovanje supruga (ili koga vec) na porodjaju?

Sjajno! A otkud to?
Saznaj uslove: da li pratilac mora da placa, da li mora da uzme tisucu briseva itd.
scabies scabies 22:48 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

Povuci se! Na ovom blogu nema mesta za dva paranoika

Necu se povuci bez borbe
A otkud to?

Mislis da odam ja jatake svoje? ili sta?
Saznaj uslove: da li pratilac mora da placa, da li mora da uzme tisucu briseva

Koliko vremena imam da saznam?
scabies scabies 23:27 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

da li mora da uzme tisucu briseva

Pretpostavljam da mora (bris nosa, grla i koproqlturu), ali cu se raspitam, kad je vec naredjeno. Samo ne znam sta imas protiv toga? Pa svaki radnik u prodavnici prehrambene robe, savki qvar, vaspitacica mora da ide na svakih 3 ili 6 meseci (nisam sigurna) na sanitarni pregled. Meni to i ne deluje toliko suvisno.
Jedan podatak:
Prvo mesto na listi maternalne smrtnosti u Srbiji zauzimaju infekcije i sepsa
drugo iskrvarenje
trece hipertenzija i njene komplikacije
cetvrto-tromboembolijske komplikacije.
A u zapadnim zemljama na prvom mestu su tromboembolijske komplikacije.
(ispade 5 informacija, a ne jedan)
lucidalina lucidalina 23:36 10.12.2008

Re: opet ja sa parama

maca22
lucidalina
A odbija donaciju koja je nudjena.

Zato sto ju je shvatila kao donaciju porodilistima, a nije ni na pamet palo da sebi odredjuje platu.
Elem, prepustam Kru da osmisli sta ce (uz sve info koje joj znace).

Kru je odlucila da bude optimista.
Ja sam onda odlucila da budem paranoik, i da svugde govorim kakve potencijale opasnosti realno postoje, a u skladu su pokazanim i dokazanim primerima iz ljudskog copora.
Nekako da joj nadomestim.


to za paranoju mogu da shvatim. ipak, ja dolazim u miru, pa eto... nema potrebe da trazimo razloge za paranoju. ja sebe dozivljavam kao one sto stoje pored staze za maraton pa dodaju one vodice i neke grickalice, jer se trkaci ne bi setili sami uzeti, pa eto, malo dopinga sa strane nista ne skodi. mislim da se svi ovde pomalo tako osecamo, pa iznosimo sve moguce i nemoguce savete sta ko kako da radi. ali da, u pravu si Maco, Kru treba da smisli sta ce. a ocito zna sta hoce. svaka cast na strpljenju i upornosti.
maca22 maca22 00:43 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

scabies
Prvo mesto na listi maternalne smrtnosti u Srbiji zauzimaju infekcije i sepsa
drugo iskrvarenje
trece hipertenzija i njene komplikacije
cetvrto-tromboembolijske komplikacije.
A u zapadnim zemljama na prvom mestu su tromboembolijske komplikacije.
(ispade 5 informacija, a ne jedan)

Ovo je zanimljiv podatak koji govori o nasim bolnicama.
Ali za te infekcije nisu krivi ocevi (koji na zapadu prisustvuju bez ikakvih briseva) vec doktori kojima covek ne sme traziti da operu ruke (dajte onu tablu sto je pomenu AnaWith... "it's ok to ask doktor da opere ruke" )

Rekal bih ovako laicki, da je za prvi razlog kriv nemar, za drugi to sto bezobrazno ostavljaju zene same, za treci nezainteresovanost (koja ide ruku pod ruku sa prepotencijom).


@ lucidalina
a i ja sebe vidim u istoj ulozi, a na svoj nacin.
scabies scabies 00:53 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

zanimljiv podatak koji govori o nasim bolnicama

to si upravu. Na Zapadu su tromboembolijske komplikacije na prvom mestu jer sve ostalo uspesno preveniraju.
Ali za te infekcije nisu krivi ocevi (koji na zapadu prisustvuju bez ikakvih briseva)

O, moj boze! Ustanovismo valjda da nismo ista kategorija i da se ne mozemo tako lako porediti. Uostalom brisevi ne bole (a i ne kostaju mnogo). Drugo, ja da imam bebu (qci ne u porodilistu) i da znam da sam stafilokokni kliconosa, ja bih se pobrinula za to.
I poslednje: znam da ne mislis na sve, ali sam hipersenzitivna kad su u pitanju generalizacije!!!
vec doktori kojima covek ne sme traziti da operu ruke

Ima doktora koji peru ruke. Ne samo na poslu, vec i kod qce. I stvarno poslednje: jako je mali procenat pacijenata koji imaju svest o tome da bi lekar MORAO da opere ruke posle svakog kontakta sa pacijentom. Sto je i logicno kad se vidi da to ni lekari svi ne znaju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:21 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Saznala sam da su u Visegradskoj napravili boxove za porodilje i da se vise ne poradjaju po 3-4 u istoj prostoriji. To znaci da su se stvorili uslovi za prisustvovanje supruga (ili koga vec) na porodjaju?


Ako je tako, to je onda sjajna vest.
Ali, s obzirom da ti je na kraju druge rečenice upitnik, čitam to kao da ni sama nisi sigurna?
Koliko znam, taj Simpozijum traje do petka.
De ti vidi saznaj još nešto, ako možeš.
Undercover Scabies.
scabies scabies 11:40 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Ali, s obzirom da ti je na kraju druge rečenice upitnik, čitam to kao da ni sama nisi sigurna?

Nisam sigurna da li to znaci da su se stvorili uslovi, ali sam sigurna da idalje moze da se prisustvuje porodjaju samo u boxu za izolaciju (8000din "ulaznica" ), u tim novim ne.
De ti vidi saznaj još nešto, ako možeš.

Mogu (da poqsam), samo reci sta jos...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:47 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Mogu (da poqsam), samo reci sta jos...


Jel nose bedževe?
scabies scabies 11:52 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Jel nose bedževe?

Nee
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

scabies
Jel nose bedževe?Nee


Zašto ne nose?
scabies scabies 11:59 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Zašto ne nose?

Nemoj previse teska pitanja...
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 13:28 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Ja licno mislim da bi Branka trebala da dobije platu za ovo sto radi.


Draga lucidalina potpuno se slazem sa tobom!!!!! Krugolina je ogroman posao iznela na svoim plecima i to na ustrb svojih primanja, svog vremena i privatnog zivota. Mnoge organizacije i institucije koje dobijaju donacije ili se finansiraju iz budzeta bi prvo mogle da joj pozavide na postignutim rezultatima, drugo verovarno ne bi ni prstom maknuli dok im odredjena sredstva ne legnu da racun, trece ovaj posao koji je Krugolina odradila oni bi podelili na barem tri osobe koje bi ga radile u radno vreme i samo pet dana u nedelji.

Ako zelis nesto volonterski, mozzze! Samo ne moze i ne mora niko onda da garantuje za kvalitet i kontinuitet u radu. Ako se placa, onda se i dobije, jer mozes zahtevati rezultate. To se zove uspesni projekt menadzment.


OVO JE VRLO VAZNO jer OBEZBEDJUJE ODRZIVOST INICIJATIVE!!!!! A ne moze i ne sme sve da se drzi (ili nedajboze lomi) na Krugolininim plecima. Neverovatna star je pokrenuta, ali jos puno ima da se radi i to zahteva puno, puno vremena, truda, rada i energije, a to nije moguce postici samo entuzijazmom i volontiranjem.
maca22 maca22 13:45 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Ma ako Kru uspe, onda je ona zaista zaduzila naciju, te bih joj dala nacionalnu penziju, mnogo pre nego ovima sto stoje u redovima za nju.
scabies scabies 19:11 11.12.2008

Re: opet ja sa parama

Jel nose bedževe?

Ne znam da li smo se razumele... Pitala si za osoblje u GAKKCS? Da ne bude zabune, ne nose svi, ali ima i onih koji nose.
scabies scabies 00:58 11.12.2008

jos malo o pranju ruq

Pranje ruq je relativno mlada procedura u medicini. Bez sale. Neki student u Becu u proslom veq je primetio da je mnogo veca smrtnost u porodilistima u kojima su studenti poradjali zene (a pre toga bili na obdukcijama) nego tamo gde su ih poradjale casne sestre. Pretpostavio je da to moze imati veze i predlozio je da se peru ruke, i gle cuda, infekcije i smrtnost porodilja su se drasticno smanjile.
maca22 maca22 01:38 11.12.2008

Re: jos malo o pranju ruq

Boze! (mada moram reci da cela prica iz Beca deluje sumnjivo)
Krugolina, ministre Tomice - molim vas dopis da svi lekari i sestre moraju prati ruke!
I plakate u svakoj ordinaciji.

Uzgred, teta koja cisti bolnicke sobe onu krpu kojom prebrise podove cedi rukom... golom... bez rukavica.
scabies scabies 11:35 11.12.2008

Re: jos malo o pranju ruq

mada moram reci da cela prica iz Beca deluje sumnjivo

Tacno, nije Bec vec Budimpesta. Jos nesto sumnjivo? Ili samo Bec?
maca22 maca22 13:46 11.12.2008

Re: jos malo o pranju ruq

Pa nisam znala da zene poradjaju studenti medicine, i to nakon vezbi. I to obdukcije.
scabies scabies 16:04 11.12.2008

Re: jos malo o pranju ruq

Pa nisam znala da zene poradjaju studenti medicine, i to nakon vezbi. I to obdukcije.

pa tako bilo u Budimpesti pocetkom proslog veka. Covek se zvao Ignjac Zemelvajs.
scabies scabies 18:02 11.12.2008

Re: jos malo o pranju ruq

cela prica iz Beca deluje sumnjivo

Samo nisam shvatila da li mislis da ja izmisljam ili sta?
(dijalog dva paranoika )
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:15 11.12.2008

NAJAVA

Petak, 12.12.2008.
Između 8.30 i 8.45 h
Jutarnji program TV B92

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana