Biz| Gradjanske inicijative| Tehnologija| Zabava| Život

SBB ili Samo Bez Brige (o klijentima) - prvi deo

Goran Miletic RSS / 03.08.2012. u 23:07
Samo Bez Brige
Samo Bez Brige
Postoje kompanije u Srbiji čiji je bezobrazluk već postao legendaran. Za razliku od tek ponekog propusta prema nama koje zakon naziv "potrošačima" ili "korisnicima usluga" koji se omakne većini pravnih lica (mahom zbog postupanja nekog od zaposlenih), ove legendarne firme su one o kojima ste više puta čuli od drugih. Sa njima se teško izlazi na kraj, a i kada uspete - potrebno vreme za to je gotovo neverovatno. Setite se samo teksta Petra Lukovića o jednoj banci, neverovatnih doživljaja koje je gotovo svako imao u susretu sa JAT airways ili nadasve zanimljivog pravila da moraš čekati više od pola sata na "predaju smene" ukoliko se zatekneš u "Tempo centru" negde oko 2 posle ponoći.

Jedna od ovakvih firmi sa čijim je odugovlačenjem, zavlačenjem i bezobrazlukom gotovo svako koga znam ima posla je i SBB. Legendarni kablovski operater postao je još legendarniji posle uvođenja interneta u svoju ponudu. Taman sam hteo da pomislim da će i ovaj operater koji "drži" dobar deo tržišta postati pristojniji posle dve brže intervencije (brže kod SBB-a znači kraće od 7 dana), kad ponovo završih u vrtlogu laži. I da se razumemo - to nije krivica samo korisničkog servisa. Naprotiv.

Kao i svaka priča, počelo je nevino. Promenili smo kancelariju i ostavili punih dve nedelje pre nego što se preselimo, a pogađate i razlog za to - strah od SBB shvatanja pojma vremena. Pa ipak, prva "ekipa" je relativno brzo došla i "pustila" kablovsku televiziju (ugovor br. 672299), ali je već tada krenuo cirkus. Vlasniku je saopšteno novo pravilo: "pre puštanja interneta mora proći najmanje 10 dana". Iako je pravilo potpuno čudno, sačekali smo i tih 10 dana, a onda je krenuo cirkus koji se odvija između korisnika i korisničkog servisa, dok su u sporednim ulogama tehničar SBB (pojavio se jednom na 5 min) i razni ljudi koji imaju "nekog" ko bi mogao da pomogne.

Da skratim, proteklo je mnogo više vremena nego pomenutih 10 dana do trenutka do kada smo dobili modem. Internet nikada nije proradio, pa je prisustvo tehničara izgledalo kao da je svratio da ga ostavi. Tom prigodom, dotični mladić se čuo sa centralom svoje kompanije, da bi posle 5 minuta žurno napustio prostorije uz reči da će sve "proraditi za koji minut", krenulo je preganjanje sa korisničkim servisom koje ide u rasponu od "isključite modem, sačekajte 5 minuta pa ga ponovo uključite", pa do "jel vi to želite da prijavite kvar ?"

Naravno, sada već zovemo da čujemo kakvu će nam novu glupost izgovoriti. Do sada, repertoar je sledeći (a svaki put naše objašnjenje problema je potpuno isto):

" Dakle, vi hoćete da kažete vam internet nikada nije bio uključen. To je nemoguće"

"Kolega je krenuo ka vama, ali su mu se pokvarila kola usput. Budite strpljivi, sigurno dolazi danas". (kolega je stigao čitava 2 dana kasnije posle ovog obećanja)

" Gospođo, pobogu, pa nije tolika panika oko interneta. Dobićete ga."

"Kolega je zadužio modem i krenuo ka vama. Sigurno danas dobijate internet" (kolega se pojavio 3 dana kasnije)

"Evo vidim u sistemu da kod vas postoji MAC, tako da je modem zadužen za vas, dakle kolega sigurno danas dolazi" (tri dana pre dolaska)

"Da li ste vi uopšte dobili modem ?" 

"Ne možemo vam mi odavde podesiti, već tehničari moraju da dođu. Da li želite da vam pošaljemo ekipu ?"

"Ne možemo ništa požuriti, jer se vaša prijava tretira kao prijava kvara, za šta je potrebno 2 radna dana" (onda je krenulo objašnjavanje da mi internet nikada nismo dobili)

"Potpuno zaboravite sve što su vam rekli do sada. U pitanju je činjenica da mora da vam se pojača signal u celoj zgradi"

"Pobogu, strpite se malo, naše radno vreme je do 20h" (a poziv je bio u 19.30)

"Znamo da je vaš problem prijavljen nadređenima, pa se zbog toga nadam da će ekipa izaći na teren"

"Tačno je, večeras ističe 2 dana, tako da bi do večeras kolege trebalo da budu kod vas".

Toliko do sada, interneta još uvek nema, sutra je subota. Neradni dan. Pa onda nedelja, takođe neradni dan.

Kakvo je vaše iskustvo sa SBB-om ?

Atačmenti



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blue92 blue92 23:10 03.08.2012

najgori su

imam užasno iskustvo sa njima. užasno.
klijent je za njih ništica i ništa više.
Goran Miletic Goran Miletic 23:21 03.08.2012

Re: najgori su

Ja kapiram da ne može sve biti idealno, da se nekada kasni, da se stvari "dešavaju", ali ovo je baš preterano...
Hansel Hansel 17:21 04.08.2012

Re: najgori su

Šta ti je, Gorane - i oni, ljudi, izgleda vole da odbrojavaju...
dule79 dule79 23:34 03.08.2012

sbb

Moje iskustvo je ok, Od trenutka kad sam ih pozvao telefonom da zelim da uvedem internet, pa do uspostavljanja istog proslo je 2-3 dana. Morao sam da sacekam jos nedelju dana da dobijem punu brzinu (ceka se zapravo da istekne mesec zbog obracuna, a do tada mi je besplatno pustena minimalna brzina). Bilo je kasnjenja sa moje strane oko placanja racuna i nikad mi nisu isljucivali net ili pravili probleme oko toga. (Recimo bivsi sezampro je iskljucivao net posle 2 nedelje).
Izgleda kako ko ima srece.
Goran Miletic Goran Miletic 23:42 03.08.2012

Re: sbb

Ja sam u svom stanu poslednja dva puta imao relativno OK situaciju - prvi put je bilo kada mi je sa nekih digitalnih kanala nestajao prevod na neko vreme, a drugi put kada su menjali D3. Zbog te dve intervencije sam pomislio da su se promenili, ali izgleda da nisu...
apach92 apach92 05:27 04.08.2012

ja sam decenijski korisnik

i postoji interna fora u mojoj okolini da kad hoces stvarno da me iznerviras spomenes mi SBB.

Lepeza ponizavanja od strane monopolista ide od nepojavljivanja majstora da dodje i instalira novi modem - prokleta kutija nabavne cene od 2,5 eur crkava na svake 2 godine. Onda sam ga sam odneo u Kralja Petra na zamenu ali taj dan jer sam stigao oko 17h ih vise nije bilo. OK, rekoh, da vam ostavim ovaj crknuti pa cu vas zvati sutra da vidim da li dnevni kontigent radi u moju korist pa da dodjem po novi.

Gospodine, to ne moze, to nije po proceduri - rece cable guy.

Ja - hocete da kazete da u dvomilionskom gradu ja moram neodredjeno vreme da nosim vas deo crknute opreme svaki dan dok se ne zadesi dan da imate zamenski?

On mrtav-ladan potvrdi ovo sto sam izgovorio.

Gadjao sam ga prokletom spravom pred svima. Obezbedjenje se nije ni pomerilo a on mi je obecao da nikada necu dobiti novi. Naravno da sam ga dobio sutradan, isto od njega, insistirao sam i na osmehu.

Inernet placam gotovinom isto u Kralja Petra a TV uplatnicom i to 2 odjednom. Medjutim, jednom se desilo da su moju uplatu interneta proknjizili na drugog korisnika. Kad je prestao da radi, operater iz korisnickog me je telefonski resio tako sto mi je pustio paket unapred. Dakle, iako sam redovno u pretplati sledeci put kad sam dosao da platim gotovinom internet devojcica mi odcvrkuta da dugujem pare.

Naredna 4 meseca SVAKI put sam morao da dokazujem da je greska bila do njih sto je znacilo da sam provodio po sat vremena u onoj rupi u Kralja Petra
. Agonija se zavrsila kad smo presli u narednu godinu a ja (srecom sam ih nosao kod sebe)morao da im prezentujem svih 12 priznanica o uplatama da bi konacno stvari legle na svoje mesto.

Inace onaj njihov sistem kad odes da platis gde te prvo pitaju pred gomilom ljudi `koja vam je adresa` `a kako se zovete` `a koji paket zelite` najcesce izaziva moje pitanje ` a da vam kazem i saldo na tekucem racunu i JMBG?` Otad im samo saopstavam broj ugovora kad odem tamo mada je i to rizicno jer su me jednom pitali `a da li vam je to fiktivan ili pravi ugovor?`

SBB - daleko im lepa kuca.
Hansel Hansel 17:38 04.08.2012

Re: ja sam decenijski korisnik

Naredna 4 meseca SVAKI put sam morao da dokazujem da je greska bila do njih sto je znacilo da sam provodio po sat vremena u onoj rupi u Kralja Petra.

Ja sam kod jednog provajdera otkazao internet pre nekog vremena, uredno vratio opremu, a prethodno, na vreme, platio sve što mi je bila redovna obaveza.

I, onda mi dođe SMS kojim me upozoravaju da mi je pretplata istekla, da treba da platim... blabla. Zovem Korisnički, kažu greška je, imaju zaveden prekid.

Onda dođe imejl, odgovorim, pa odgovore oni - da je greška u sistemu, sve je OK.

I ja ignorišem dalje SMS-ove i mejlove.

A onda dođe i klasično pismo, sa upozorenjem šta će mi se desiti ako ne vratim opremu, bla-bla.

Onda ja iskeniram to pismo, iskeniram potvrdu o vraćenoj opremi i izmirenim svim obavezama, na prvoj strani dopisa kažem šta imam, a onda u priloge iskopiram sve njihove mejlove, moj odgovor i njihov odgovor, pa ubacim i ona dva skena i krenem da šaljem faksom na broj koji su napisali, ali se ispostavi da taj broj ne postoji. Onda pošaljem na glavni broj faksa, iz memoranduma, pa pošto nađem u međuvremenu i broj faksa Korisničkog (iz onih mejlova), pošaljem i na taj. Kod šeste stranice javi neku grešku (sve šaljem iz kompa), pa onda ja još jednom, za svaki slučaj. Ne znam da li su njima tamo izlazi papiri ili im se to učitavalo u memoriju faksa ili u kompjuter, tek ja bih miran tek posle toga. A, da, zahtevao sam da mi posle ovog iskustva s njima izdaju potvrdu, na memorandumu i overenu, da sam sve obaveze izmirio i da više prema njima nemam nikakva dugovanja. Umesto toga, dobio sam mejl u kome mi to potvrđuju i izvinjavaju se, ali sam opet insistirao na papiru, objašnjavajući da meni treba neki dokaz protiv njihovog očigledno lošeg sistema, koji tako lako greši i unutar koga nisu povezane njegove razne instance (i zbog koga me mogu ko zna čime zadužiti u budućnosti). I dobio sam papir, s još jednim izvinjenjem. Hvala im.
bolid1 bolid1 22:43 05.08.2012

Re: ja sam decenijski korisnik

apach92
i postoji interna fora u mojoj okolini da kad hoces stvarno da me iznerviras spomenes mi SBB.


Dobro da nisam jedini...svaki odlazak u korisnicki servis SBBa je vuko, potencijalnu, robiju za sobom...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:14 04.08.2012

Čiji si ti mali?

A da li neko zna čiji je SBB? Koja partija, koje ime, koja interesna grupa ljudi?
Mislim čiji je stvarno a ne da je vlasnik neki Petar Petrović.
Kod nas se ne postaje monopolista ili veliki tek tako.
kukusigameni kukusigameni 09:26 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

KRALJMAJMUNA
A da li neko zna čiji je SBB?

Zar se tu nije pominjao Džordž?

apach92 apach92 09:45 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

Пословно име: ADRIA CABLE B.V.
Матични број: 34207005
Земља: Холандија
Удео: 100 %

i

Тип: Забележба
Датум:08.04.2008
Текст:Уписује се у Регистар привредних субјеката : 1. Решење ЗЛ. бр. 9087-1/07 донето дана 01.04.2008 године по којем залагодавац ADRIA CABLE B.V. регистарски број 34207005, Привредни регистар Привредне коморе, Холандија залаже 100 % удела у SERBIA BROADBAND- SRPSKE KABLOVSKE MREŽE DOO KRAGUJEVAC, KNEZA MILOŠA 2 залагопримцу UNICREDIT BANK SRBIJA AD BEOGRAD матични број 17324918 2. Решење ЗЛ. бр. 8340-1/07 донето дана 01.04.2008 године по којем залагодавац ADRIA CABLE B.V. регистарски број 34207005, Привредни регистар Привредне коморе, Холандија залаже 100 % удела у SERBIA BROADBAND- SRPSKE KABLOVSKE MREŽE DOO KRAGUJEVAC, KNEZA MILOŠA 2 залагопримцу UNICREDIT BANK SRBIJA AD BEOGRAD матични број 17324918,


izvor: APR.




myredneckself myredneckself 12:41 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

qq
Zar se tu nije pominjao Džordž?

Ahaa...onaj Sorojević
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:17 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

apach92
Пословно име: ADRIA CABLE B.V.
Матични број: 34207005
Земља: Холандија
Удео: 100 %

i

Тип: Забележба
Датум:08.04.2008
Текст:Уписује се у Регистар привредних субјеката : 1. Решење ЗЛ. бр. 9087-1/07 донето дана 01.04.2008 године по којем залагодавац ADRIA CABLE B.V. регистарски број 34207005, Привредни регистар Привредне коморе, Холандија залаже 100 % удела у SERBIA BROADBAND- SRPSKE KABLOVSKE MREŽE DOO KRAGUJEVAC, KNEZA MILOŠA 2 залагопримцу UNICREDIT BANK SRBIJA AD BEOGRAD матични број 17324918 2. Решење ЗЛ. бр. 8340-1/07 донето дана 01.04.2008 године по којем залагодавац ADRIA CABLE B.V. регистарски број 34207005, Привредни регистар Привредне коморе, Холандија залаже 100 % удела у SERBIA BROADBAND- SRPSKE KABLOVSKE MREŽE DOO KRAGUJEVAC, KNEZA MILOŠA 2 залагопримцу UNICREDIT BANK SRBIJA AD BEOGRAD матични број 17324918,

izvor: APR.


Hvala na informaciji.
I mislio sam da će nešto ovako biti.
Uh, ko li se krije iza ovakvog informativnog teksta.
Hansel Hansel 17:18 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

Kralju, ti stvarno ne znaš? Otpočetka se pričalo da je onaj koga imenova myredneckself (ili se meni učinilo da ga je imenovala? )...
maksa83 maksa83 23:59 04.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

Kralju, ti stvarno ne znaš? Otpočetka se pričalo da je onaj koga imenova myredneckself (ili se meni učinilo da ga je imenovala? )...

U početku je bio SEEF-ov (South European Equity Fund) koji je Soroš menadžovao i uložio trećinu od početnih 150 mil. USD. Ostale 2/3 je uložila američka država. Komad je posle prodat Mid Europa fondu.
Hansel Hansel 08:58 05.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

E, TO je prava informacija - hvala, Makso! Detalje nisam znao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:14 05.08.2012

Re: Čiji si ti mali?

Hansel
E, TO je prava informacija - hvala, Makso! Detalje nisam znao.

Sad mi je lakše iako mi i dalje nedostaje jedna karika u lancu.
sima2000 sima2000 12:48 04.08.2012

lopovi

Pre dve godine sam uveo SBB digitalnu televiziju.

Tada je bilo nekih 150 kanala podeljenih u pakete. U cenu osnovne petplate je ukjučen osnovni paket, a dodatni paketi (filmovi, sport, xxx,..) se doplaćuju. Prvog meseca su svi paketi besplatni, a posle treba da izabereš koje ćeš da gledaš.

SBB mafijaši su se dosetili kako da prevare narod. Stavili su sitnim slovima u opšte uslove ugovora (koji postoje na sajtu, ali ih ne uručuju pri potpisu ugovora), da su svi paketi besplatni prvog meseca, a da je korisnik dužan posle mesec dana da im se javi i otkaže one pakete koje neće da gleda. Bilo bi logično da je suprotno, da se od korisnika očekuje da se javi i izabere pakete koje hoće da gleda, ali to bi značilo mnogo manje love od prevarenih ljudi. Ja tu foru nisam znao, nisam čitao opšte uslove, nisu mi rekli na šalteru i posle dva meseca meni stigne račun u fulu, što bi se reklo. Oko 5000 din mesečni račun za TV.

Sve u svemu toliko su me iznervirali, toliko su se nadmeno i bahato ponašali, toliko ih baš briga za onovne norme dobre poslovne prakse, da sam odmah sve otkazao. Platio sam čak i kaznu od 10000 dinara jer sam potpisao ugovor na godinu dana. Vratio sam im opremu i pozdravio se za sva vremena - od tad im nisam ušao u firmu. Daleko im lepa kuća.

aramon aramon 13:03 04.08.2012

Imam SBB kablovsku televiziju i internet

Sto se televizije tice, nemam pojma da li je bilo ikakvih problema, posto je ne gledam, ali se ne secam da su se moji zalili.
A sa internetom nisam imao nikakvih problema. Mislim da daju najvecu brzinu za najmanje para, i ne secam se da ga je ikada nestajalo na duze vreme. Tu i tamo, jako retko, nestao bi na desetak minuta i to je to.

Jedino mi rekose da je bilo problema sa guzvama na salterima pri placanju racuna, ali ni za to nisam odavno cuo, bice da su sredili.
znatkor znatkor 14:48 04.08.2012

sbb najgori

sbb koristim vec oko 8, 9 godina i za to vreme retko kad su im svi kanali bili na okupu. praksa im je da malo - malo pomesaju pozicije kanala, da se mnogi izgube, neke da dupliraju, ranije kako pocne da grmi ili da pada jaca kise po par sati su gasili i televiziju i internet, naravno i internet mora bar par puta na nekoliko sati da nestane... uglavnom ocaj su. da napomenem ovo mi se sve desava u valjevu u haselju na 10 minuta peske od centra. dok sam bio u beogradu je malo bolja situacija tj. bar sene igraju toliko sa kanalima i nisu ga gasili kad je jaca kisa ali i tamo je internet znao cesto da nestane. zaboravih da dodam da u valjevu nisu ni imalo ni agregat pa ako im slucajno nestane struje zna se da nema ni tv ni neta, nadam se da su ga napokon nabavili.

ne znam jesu najpovoljniji, tj daju najvece brzine interneta ali polako se odvajam od njih.
lozacpera1 lozacpera1 17:01 04.08.2012

Moje iskustvo

Imam kablovsku vec 5-6 godina. Uzeo sam i internet preko njih. Jednom sam imao problem sa internetom (najgora vrsta problema). Radi sve i odjednom pocinje da smanjuje brzinu dok ne pukne veza (smanjivanje brzine ide postupno jedno 5 minuta). Dodje njihova ekipa i proveri modem. Kazu sve je u redu. Tako sam zvao par puta dok mi nije pukao film. Uzmem stvar u svoje ruke i sam vidim sta ne valja. Razdelnik na kablu je crkao. Platio 150 dinara drugi i zamenio sam.
Inace sto se tice televizije nije im los kvalitet slike (prema ostalim operaterima, dakle relativno). Internet, osim pomenutog kvara, se ne secam kad je nestajao. Znam da je bilo 2-3 puta nestajanja po par minuta ali davno.
Ima jedna bitna stvar kod njih sto mi se svidja. Internet brzina je uvek iznad 90% (vrlo retko padne ispod 95% ali imao sam par rezultata ispod 95%) od nominalne (ugovorene) brzine.

Sto se tice ovih vremenskih ugovora, sa njima nisam imao problema jer se ne obavezujem vremenski, ali drugari koji su potpisivali te ugovore su imali problema zbog sitnih slova, njihove samovolje i stava lako cemo sluzbenika na salteru. Mada mislim da tu nema krivice, cini mi se da oni prate poslovnu politiku koja vlada kod nas. Gde god odes imaju nebulozna sitna slova i zasticeni su zakonom. Zato i ne potpisujem nikakve ugovore sa vremenskim trajanjem.
Jukie Jukie 11:01 05.08.2012

4

Recimo da imaju neku četvorku... Prvo je bilo problema sa internetom ali u poslednje vreme nema (da kucnem u drvo). Prošli smo razne dečje bolesti, slab signal, zastareo modem itd.
Ono što me nervira je što su nekoliko kanala koje smo pratili prebacili iz osnovnog paketa u pay tv, a uvaljuju nam kojekakve bezvezoće tipa IQS, comedy central, kanale koji neprekidno vrte jedne te iste emisije (npr. hunting and fishing - postoji neki tip sa vabilicama za ptice, neki havajci koji love crvene ribe, neki drugi koji pecaju ajkule, neki psi, i još par, tj. te iste jedne epizode se stalno vrte; zatim Viasat Explorer, Zone Reality, uvek kada uključim to je neka repriza)
zovitemegrunf zovitemegrunf 11:54 06.08.2012

Ste probali RATEL?

Moje iskustvo sa srpskombrzombandom je neka kombinacija svega loseg sto se je ovde moglo procitati.
Jednom sam isterao svoje uz pomoc RATELa. Ne secam se vise detalja, mislim da sam prvo telefonirao u isti, pa poslao mail sa opisom slucaja i skeniranih par dokumenata. Rezultat je bio da je prakticno odmah bilo uradjeno ono oko cega su me razvlacili dva meseca, sve uz formalno izvinjenje.
I hvala tebi sto si me podsetio, da ne pizdim na Telekom sto se ADSL i IPTV zaglavljuju u prajmtajmu. Ipak su oni mali deca za SBB.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 12:05 06.08.2012

SBB

Čuo sam od većine ljudi da su nezadovoljni SBB-om, pogotovo kad je internet u pitanju. Dešava se da ljudi nemaju ceo mesec internet iako uredno izmiruju obaveze uprkos krizi, a kad se požale SBB-u onda ih teše da dolaze što pre pa ih nema po 20 dana... Cirkusijada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana

Najaktivniji autori u poslednjih 15 dana