Gost autor

Spanish Harlem Incident

Nebojsa Krstic RSS / 08.01.2013. u 23:40

 

 Zdravo Krle,

Pričali smo bili nedavno o prevođenju Dilana.
Obećao si da ćeš da objaviš moj prevod, jer nemam autorsku opciju, pa ćeš ti moći da krtitikuješ, a ja da se preznojavam.

Bio sam vredan, preveo Spanish Harlem Incident, na predlog štovane blogokoleginice myredneckself.


Izvoli original i prepev.

Srdačan pozdrav,

blogovatelj



Spanish Harlem Incident

Gypsy gal, the hands of Harlem
Can not hold you to its heat
Your temperature’s too hot for taming
Your flaming feet burn up the street
I am homeless, come and take me
Into reach of your rattling drums
Let me know, babe, about my fortune
Down along my restless palms

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an’ slashing
An’ your flashing diamond teeth
The night is pitch black, come an’ make my
Pale face fit into place, ah, please!
Let me know, babe, I’m nearly drowning
If it’s you my lifelines trace

I been wond’rin’ all about me
Ever since I seen you there
On the cliffs of your wild cat charms I’m riding
I know I’m ’round you but I don’t know where
You have slayed me, you have made me
I got to laugh halfways off my heel
I got to know, babe, will you surround me?
So I can tell if I’m really real

Neredi u Španskom Harlemu

Gančice, u rukama Harlema
Bljesak i sjaj tvoj topi me
Vrela, nepripitomljena
Stopala prže ti ulice
Kuće nemam, povedi me
Gde ritam bubnjeva čuje se
Pokaži mi šta je sreća
Dlanovima mojim prepusti se

Gančice, preklinjem, prihvati me
Beznađe me obuzima
Oči ti biseri, treptaji bičevi
Osmeh sjaj dijamanata
Noć je smrt crna, priđi, pomozi
Da preživim, preklinjem
Pomozi dušo, jer ja tonem
Spasu od tebe da li da nadam se

Samog sebe ne poznajem
Od trena kada ugledah te
Misao leti tebi divnoj, divljoj
Izmičeš, a kao da imam te
Rasturaš me, sastavljaš me
Zbunjen, sebi sam smejurija
Moram da znam da li me želiš
Prosto da znam da li ja sam ja

 

 

Tagovi



Komentari (203)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bitnik bitnik 20:58 11.01.2013

Re: Rima

Nebojsa Krstic
Nebojsa Krstic
Džoni Mičel ga je nedavno optužila da je najobičniji plagijator.


možeš malo više o ovome?

Mogu:
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/joni-mitchell-accuses-bob-dylan-of-plagiarism-1952970.html


ma, vidiš da je ovo neki dopisnik kurira.
verovatno je bila ushićena inventivnošću pitanja, posebno onom analogijom vezanom za obostranu promenu krštenih imena, pa ga je malo ložila.
joni je hiperinteligentna osoba, zbog sebe same, ako ništa drugo, ne bi dozvolila da njen, inače prelepi, glas bude glavni (kontra)argument u analizi kvaliteta njihovog stvaralaštva.

blogovatelj blogovatelj 21:20 11.01.2013

Re: Rima

ili ti, stvarno, misliš da autor pesme i njen prevodilac ne znaju izvorna značenja termina koje si naveo?


Pazi, ako neko stih koji u suštini kaže da je presuditelju jedna ruka na omči prevede sa "Jedna ruka mu je konopcem vezana za akrobatkinju na žici" šta drugo da pomislim?
bitnik bitnik 21:41 11.01.2013

Re: Rima

blogovatelj
ili ti, stvarno, misliš da autor pesme i njen prevodilac ne znaju izvorna značenja termina koje si naveo?


Pazi, ako neko stih koji u suštini kaže da je presuditelju jedna ruka na omči prevede sa "Jedna ruka mu je konopcem vezana za akrobatkinju na žici" šta drugo da pomislim?


možda da nisi razumeo metaforu?
blogovatelj blogovatelj 22:32 11.01.2013

Re: Rima

možda da nisi razumeo metaforu?


Možda.
blogovatelj blogovatelj 03:36 12.01.2013

Re: Rima

objasnio sam ti u komentaru.
Dilan je početak,njegova stvar je početak,ali tu ne mora da bude kraj.


Kraj ne postoji...
Još jednom Hendža i Dilan...



bitnik bitnik 04:26 12.01.2013

Re: Rima

blogovatelj
možda da nisi razumeo metaforu?


Možda.



eros i tanatos, stalna ekvilibristika kao kod hodača na žici, a o ishodu odlučuje slepa sila koja kreira kompletni mizanscen, i pred kojom su marionete očajno nemoćne.
maksa83 maksa83 16:07 12.01.2013

Re: Rima

bitnik
maksa83
rock and roll i jeste najlepša tekovina današnjice jer je umetnost oslobodio suvišnog akademizma, a samu muziku "solfeđo onanije".

Razumem šta hoćeš da kažeš, ali nije baš da je rokenrol slobodan od "solfeđo onanije" - za početak rokenrol akordi poštuju harmoniju, inače bi bili gadni, i ne bi dugo živeli.


ako, stvarno, razumeš, onda kapiraš da je poenta u stavu i poruci, ili, da parafraziram (citiram?) reči junaka ovog bloga - za dobru pesmu potrebna su dva akorda i istina.

Da, to je jedno lepo romantično viđenje skroz u skladu sa tvojim nickom, ali - nadam se da sediš - ne postoji "dobra pesma". Postoji sklop zvukova i reči koji (u nekom trenutku, to hoće da se menja kroz vreme) rezonira sa tvojim senzibilitetom.

Mimo toga, meni je ideja da pesma mora da bude politički-društveno-vasionski angažovana da bi bila dobra malo, da prostiš, rigidna.


P.S. Džonatan Ričmen (kao ni Bob Dilan uostalom) ne bi bio primljeni u hor, a čak ni nema hroničnu upalu sinusa kao Dilan. i ja to njegovo stvaralaštvo kapiram otpr. kao naivno slikarstvo. Ne nalazim tamo neke istine (mislim ... "Pablo Pikaso je bio opak baja i nikad mu niko nije rekao da je asshole", "Fender Stratokaster je super gitar", "Đuskao sam u lezbejskom baru" ), ali meni svejedno to njegovo nekako vrlo godi.

P.P.S. Kuriozitet - Dilan je između ostalog preskočio Vudstok i zato što zapravo ne podnosi hipike.
crossover crossover 17:33 12.01.2013

Re: Rima

bitnik
rock and roll i jeste najlepša tekovina današnjice jer je umetnost oslobodio suvišnog akademizma, a samu muziku "solfeđo onanije".


Мда. То је најчешћи изговор лоших музичара и песника са гитаром. Мало је глупо је да се палиш да си музичар ако не знаш да свираш, осим ако баш ниси панкер (или битник) од 20 година. Мислим, постоји и једноставнији начин да се сликаш са гитаром.
docsumann docsumann 17:39 12.01.2013

Re: Rima

P.P.S. Kuriozitet - Dilan je između ostalog preskočio Vudstok i zato što zapravo ne podnosi hipike



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:42 12.01.2013

Re: Rima

za dobru pesmu potrebna su dva akorda i istina.

crossover crossover 17:46 12.01.2013

Re: Rima

za dobru pesmu potrebna su dva akorda i istina.


И вино, и жене. И криво је море.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:48 12.01.2013

primal scream

kill them all !!
docsumann docsumann 17:51 12.01.2013

Re: primal scream

kill them all !!


shut'em down!
docsumann docsumann 18:00 12.01.2013

Re: Rima

crossover
za dobru pesmu potrebna su dva akorda i istina.


И вино, и жене. И криво је море.


alo, kroše, ođe aperkat

možda je bitnik mislio na ovako nešto

2 akorda (ja se u to niš ne razumjem):



istina:

Little Angelfuck
It's a shame that
Luck is the only thing

Did you like the fun
Did you like the times
That I promised you

Open wounds on your brow
Little angel in red
She isn't loving you anymore

Little Angelfuck
I see you going down on a fireplug
Little Angelfuck
Size for everyone

Let those bastards believe
Dry your eyes and we'll leave
She isn't loving you anymore

Little Angelfuck
I see you going down on a fireplug
Oh, little Angelfuck
Size for everyone

Let those bastards believe
Dry your eyes and we'll leave
She isn't loving you anymore
crossover crossover 18:02 12.01.2013

Re: primal scream

docsumann
kill them all !!


shut'em down!


Флејвор Флејв нема појма са певањем, Чак Ди је закон. :)
bitnik bitnik 18:04 12.01.2013

Re: Rima

crossover
bitnik
rock and roll i jeste najlepša tekovina današnjice jer je umetnost oslobodio suvišnog akademizma, a samu muziku "solfeđo onanije".


Мда. То је најчешћи изговор лоших музичара и песника са гитаром. Мало је глупо је да се палиш да си музичар ако не знаш да свираш, осим ако баш ниси панкер (или битник) од 20 година. Мислим, постоји и једноставнији начин да се сликаш са гитаром.


izgleda da postajem ekstrasens, tačno mogu da vidim kako treseš glavom(kosom?) uz child in time.
crossover crossover 18:09 12.01.2013

Re: Rima

docsumann
alo, kroše, ođe aperkat


Аперкате, у Риби је истина:


docsumann docsumann 18:11 12.01.2013

Re: Rima

izgleda da postajem ekstrasens, tačno mogu da vidim kako treseš glavom(kosom?) uz child in time.




bitnik, sori, al' moram da intervenišem, cross je jedan od najboljih poznavalaca moderne muzike na blogu, uz to vrlo istančanog ukusa.

malo došteluj ekstrasenzore
crossover crossover 18:14 12.01.2013

Re: Rima

bitnik
izgleda da postajem ekstrasens, tačno mogu da vidim kako treseš glavom(kosom?) uz child in time.


Ма јок, ЕкстраСенсеи, тресем га на Донована.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:44 12.01.2013

Re: Rima

moderne muzike na blogu

misliš; *modernog dernjanja? :)
docsumann docsumann 18:46 12.01.2013

Re: Rima

Аперкате, у Риби је истина:


aperkate, brate, uu, mnogo dobro ( nemam ovaj album )



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:48 12.01.2013

Re: Rima

moderne muzike

e, nemoj sad da krenemo sa "a šta je moderna muzika"?
docsumann docsumann 18:49 12.01.2013

Re: Rima

misliš; *modernog dernjanja? :)


a šta drugo



docsumann docsumann 18:51 12.01.2013

Re: Rima

e, nemoj sad da krenemo sa "a šta je moderna muzika"?


nemojmo

bitnik bitnik 19:27 12.01.2013

Re: Rima

maksa83

Da, to je jedno lepo romantično viđenje skroz u skladu sa tvojim nickom


reče jednom daglas adams da je 83 glup broj, i da, u skladu s tim...
šalim se, naravno, tvoje komentare doživljavam kao najduhovitije i kao neke od najinteligentnijih.


maksa83
- nadam se da sediš - ne postoji "dobra pesma". Postoji sklop zvukova i reči koji (u nekom trenutku, to hoće da se menja kroz vreme) rezonira sa tvojim senzibilitetom.


postoje neke fraze koje dobro zvuče ali ne znače ništa.
naravno da su zvuk i reči ono što čini svaku pesmu, naravno da percepcija kvaliteta svake pesme vrlo često zavisi od epohe, čak i trenutka, naravno da je doživljaj svake pesme apsolutno lični, ali, naravno i da postoji dobra pesma.
dobra pesma je ona koja učini da celina postane veća od skupa delova koji je čine, i, da, kao kod svih transcendentnih stvari, postane bliska senzibilitetu najrazličitijih individua.


maksa83

Mimo toga, meni je ideja da pesma mora da bude politički-društveno-vasionski angažovana da bi bila dobra malo, da prostiš, rigidna.


ne praviš razliku između angažmana i stava, koji nisu nužno komplementarne kategorije.
donovanova donna, jedna od najlepših, mnogi misle ljubavnih, rock pesama je o kravi koju vode na klanje...


maksa83

P.S. Džonatan Ričmen (kao ni Bob Dilan uostalom) ne bi bio primljeni u hor, a čak ni nema hroničnu upalu sinusa kao Dilan. i ja to njegovo stvaralaštvo kapiram otpr. kao naivno slikarstvo. Ne nalazim tamo neke istine (mislim ... "Pablo Pikaso je bio opak baja i nikad mu niko nije rekao da je asshole", "Fender Stratokaster je super gitar", "Đuskao sam u lezbejskom baru" ), ali meni svejedno to njegovo nekako vrlo godi.


termin "naivna" koji si odabrao suštinski je ispravan(sinonimi su i "autsajderska", "nevina" "vizionarska"...) ali si delimično omanuo kod jonathana richmana jer on zbog zavidnog kompozitorskog i interpretativnog umeća samo uslovno pripada naivnom rocku, pre svega zahvaljujući svom ekscentričnom šarmu i sposobnosti samoizražavanja bez umetničarenja i (samo)ograničavanja.
usput, pablo picasso je john caleova pesma.


maksa83

P.P.S. Kuriozitet - Dilan je između ostalog preskočio Vudstok i zato što zapravo ne podnosi hipike.



nije nikakav kuriozitet, iako razlog nije bio zato što ne podnosi hipike, već zato što nije hteo da bude ne samo ničiji, pa ni hipi, mesija, nego ni glasnogovornik.
postoji i mračniji deo ove priče povezan sa dešavanjima u vreme njegove motorciklističke nesreće, ali...
bitnik bitnik 20:06 12.01.2013

Re: Rima

docsumann

bitnik, sori, al' moram da intervenišem, cross je jedan od najboljih poznavalaca moderne muzike na blogu, uz to vrlo istančanog ukusa.


alo, serdare, reci vojvodi da sam ja to i van bloga.
docsumann docsumann 20:14 12.01.2013

Re: Rima

alo, serdare, reci vojvodi da sam ja to i van bloga.


kaže se van goga
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:25 12.01.2013

Re: Rima

kaže se van goga

marco_de.manccini marco_de.manccini 22:52 12.01.2013

Re: Rima

kaže se van goga

ех, ван гог, иако је за добру песму довољно два акорда, они користе три. чиста екстраваганција.
freehand freehand 23:13 12.01.2013

Re: Rima

marco_de.manccini
kaže se van goga

ех, ван гог, иако је за добру песму довољно два акорда, они користе три. чиста екстраваганција.

Lako je njima, kad Đuletova poezija toliko zanese da mogu uz nju i u šerpu da udaraju.
Pazi - nisam jednom bio na ivici nervnopg rastrojstva uz pomisao na najgore - zajebavši se u pokušaju da uhvatim smisao u tim... Tom...
Tim stihovima, jebote!
docsumann docsumann 00:00 13.01.2013

Re: Rima

Lako je njima, kad Đuletova poezija toliko zanese


aaa, to su oni vanvremenski stihovi tipa - uvek ti ne možeš sve

freehand freehand 00:09 13.01.2013

Re: Rima

docsumann
Lako je njima, kad Đuletova poezija toliko zanese


aaa, to su oni vanvremenski stihovi tipa - uvek ti ne možeš sve



APSOLUTNO NE tekst

Dovoljan je svet za ljude sve
potrebna je rec nadji je
dovoljan je svet za ljude sve
potrebna je rec bolje je

Dok hodamo mi ne znamo
kako jahati satelit ljubavi
odluci se, opusti se
ima dovoljno razloga za to

Svi hladni smo i ne znamo
kako voditi satelit ljubavi
ti znas sve sto znam i ja
samo istina je tiha molitva

Kazem, dovoljan je
svet za ljude sve
potrebna je rec bolje je

Mi, bas mi, tako smo sami
zasto smo sami

Ref. 2x
Rat nije dobar, apsolutno rat
rat nije dobar, apsolutno ni za sta

Ref. 4x
docsumann docsumann 00:32 13.01.2013

Re: Rima

ti znas sve sto znam i ja


pa to ti kažem, ogoljeno do elementarne srži bitka postojanja ... svega.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:36 13.01.2013

Re: Rima

ogoljeno do elementarne srži bitka postojanja ... svega.

istina, takorekuć.
freehand freehand 00:41 13.01.2013

Re: Rima

BebaOdLonchara
ogoljeno do elementarne srži bitka postojanja ... svega.

istina, takorekuć.


Deco, deco...

Ovo je kvintesencija:

Rat nije dobar, apsolutno rat
rat nije dobar, apsolutno ni za sta

Alef i sefiroti, i himna kosmičke karne osunčana milijardama... Nečega.

Ovog će Toma da angažuje da piše novu himnu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:49 13.01.2013

Re: Rima

Ovog će Toma da angažuje da piše novu himnu.

ako ne plati dilana lično da je peva, ništa nije uradio.
freehand freehand 01:03 13.01.2013

Re: Rima

BebaOdLonchara
Ovog će Toma da angažuje da piše novu himnu.

ako ne plati dilana lično da je peva, ništa nije uradio.

Dapače! On ima diplomu i siguran sam da zna šta valja.
crossover crossover 01:12 13.01.2013

Re: Rima

bitnik
docsumann

bitnik, sori, al' moram da intervenišem, cross je jedan od najboljih poznavalaca moderne muzike na blogu, uz to vrlo istančanog ukusa.

alo, serdare, reci vojvodi da sam ja to i van bloga.


Супер, само немој да се прскаш пачулијем.
У знак добре воље, да се не љутиш, ево ти једна песма, нема баш неку нарочиту поруку али није лоша музика.

blogovatelj blogovatelj 03:54 13.01.2013

Re: Rima

istina, takorekuć.



Izvin'te mis od Lončara, a 'el mogu nešto da vas priupitam?
Koji je vaš vokalno-instrumentalni favorit iz sfere muzike koja je diljem sveta poznata kao classic rock?
Al' mis'im onako, da smo mi čuli za taj megaum, ne neki entitet iz svemira, nikome poznat? Mis'im, onako, taj neko ili neka ili neki svir'o/svirala/svirali šesetih i sedamdesetih, imao/imala/imali zavidne tiraže i tako to....
bitnik bitnik 06:45 13.01.2013

Re: Rima

blogovatelj

Izvin'te mis od Lončara, a 'el mogu nešto da vas priupitam?
Koji je vaš vokalno-instrumentalni favorit iz sfere muzike koja je diljem sveta poznata kao classic rock?
Al' mis'im onako, da smo mi čuli za taj megaum, ne neki entitet iz svemira, nikome poznat? Mis'im, onako, taj neko ili neka ili neki svir'o/svirala/svirali šesetih i sedamdesetih, imao/imala/imali zavidne tiraže i tako to....


ne ograničavajući se vremenskim i žanrovskim odrednicama, tipujem na michael boltona, uz opasku da verujem da sebi u ekstremno euforičnim trenucima dozvoli i avangardni eksces poput solo uradaka phil collinsa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:22 13.01.2013

Re: Rima

ne ograničavajući se vremenskim i žanrovskim odrednicama, tipujem na michael boltona, uz opasku da verujem da sebi u ekstremno euforičnim trenucima dozvoli i avangardni eksces poput solo uradaka phil collinsa.

baš ti ide, jbg.

Koji je vaš vokalno-instrumentalni favorit iz sfere muzike koja je diljem sveta poznata kao classic rock?

pa sad, ovo i ne spada u classic rock, ja više volim te posebne slučajeve, ali ajde da probam da zadovoljim tvoju znatiželju:

genije
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:12 13.01.2013

Re: Rima

docsumann
Lako je njima, kad Đuletova poezija toliko zanese


aaa, to su oni vanvremenski stihovi tipa - uvek ti ne možeš sve



APSOLUTNO NE tekst

Dovoljan je svet za ljude sve
potrebna je rec nadji je
dovoljan je svet za ljude sve
potrebna je rec bolje je

Dok hodamo mi ne znamo
kako jahati satelit ljubavi
odluci se, opusti se
ima dovoljno razloga za to

Svi hladni smo i ne znamo
kako voditi satelit ljubavi
ti znas sve sto znam i ja
samo istina je tiha molitva

Kazem, dovoljan je
svet za ljude sve
potrebna je rec bolje je

Mi, bas mi, tako smo sami
zasto smo sami

Ref. 2x
Rat nije dobar, apsolutno rat
rat nije dobar, apsolutno ni za sta

Ref. 4x

Priznajem da ne razumem više ovu diskusiju.

Otkrili ste tekst koji vam se ne sviđa...u redu...ali tekst koji nije dovoljno šta?...pametan,?...intelektualan?...smislen?...deskriptivan?...poučan?...političan?....ljubavan?...

Dobar tekst, po mom sudu, može da bude sve to, a i ne mora ništa od toga. Dobar tekst, ili dobra pesma, može da bude sklad harmonijna, reči i majstorske izvedbe, a i ne mora da bude išta od toga...može da bude eksces, incident, može da bude "greška", posledica trenutnog ludila i prosvetljenja...ili "pomračenja".

Nema tu nikakvih pravila. Mislim, dobro je da ih nema.
freehand freehand 13:39 13.01.2013

Re: Rima

Dobar tekst, po mom sudu, može da bude sve to, a i ne mora ništa od toga.

Ček, ti u stvari hoćeš da kažeš da i loš tekst može da bude dobar tekst?
Ja, eto, msilim da to baš neće moći. Loš tekst može biti popularan, prodavan, pevan, ponavljan. Ali da bude dobar - e to već, dizvineš, ne.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:42 13.01.2013

Re: Rima

Jest, drži je naopačke.

Nova!

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:51 13.01.2013

Re: Rima

Ček, ti u stvari hoćeš da kažeš da i loš tekst može da bude dobar tekst?

Ne, hoću da kažem da dobar tekst, kao i dobru pesmu nije lako definisati. Pa samim tim ni loš.

I mislim da tekst koji si citirao nije eklatantan primer lošeg teksta. Čak uopšte ne vidim zašto je loš...by the way, nisam neki poznavalac pomenute grupe, niti znam pesmu...

Ako mi ti kažeš da si tu pesmu izabrao zato što je tebi loša, tj tebi se ne dopada, to je ok.

Ukoliko si je odabrao po tome što se podrazumeva da je to loš tekst, ja kažem da se ne podrazumeva i da ja ne vidim zašto je loš.
freehand freehand 14:12 13.01.2013

Re: Rima

Ako mi ti kažeš da si tu pesmu izabrao zato što je tebi loša, tj tebi se ne dopada, to je ok.

Pa ja sebe ne definišem ni kao Solomona, ni kao Sfingu, ni kao Cerskog.
Dakle - to je po meni (Pomenid?) - krš od teksta.
Poluopismena lilihip-revolucija snob-buntovnika. Eto tako ja to vidim.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:28 13.01.2013

Re: Rima

Pa ja sebe ne definišem ni kao Solomona, ni kao Sfingu, ni kao Cerskog.
Dakle - to je po meni (Pomenid?) - krš od teksta.
Poluopismena lilihip-revolucija snob-buntovnika. Eto tako ja to vidim.

Da li bi tekst bio manje krš da ga je napisao neki genijalac Bebe od Lončara?

Moguće je da si malo pristrasan, ali to je sasvim ljudski i ok.
docsumann docsumann 14:38 13.01.2013

tonk poezija

Ne, hoću da kažem da dobar tekst, kao i dobru pesmu nije lako definisati. Pa samim tim ni loš.


jamačno.

no, eto, mene nekako baš žuljaju ti tekstovi u rok pjesmam, puni "neodređenih odrednica", šupljih iskaza, opštih mjesta ... ne kažem, može to povremeno i da dobro zazvuči, da naglasi neku ideju (npr. mi ne idemo nikud i ne radimo ništa)

ali ako je sav tekst satkan od takvih fraza i uz obilato korišćenje opštih i odričnih zamjenica (svi, niko, ništa, uvek, sve) on praktično ne govori niočemu.

pored Van Goga i Orgazam mi pada na pamet kad su ovakvi tekstovi u pitanju

mislim da poezija tog tipa zaslužuje poseban naziv.

npr. tonk poezija ( "tonk" kao onomatopeja odjeka koji se dobija kucanjem po šupljem predmetu)
freehand freehand 14:40 13.01.2013

Re: Rima

Moguće je da si malo pristrasan, ali to je sasvim ljudski i ok.

Kakve veze ima Đule d džinijus sa Bebom?
On je moj lični favorit u svom iščašenom snobovsko-rokerskom nastupu.
Skoro ko Herbert fon Bregović.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:39 13.01.2013

Re: tonk poezija

ali ako je sav tekst satkan od takvih fraza i uz obilato korišćenje opštih i odričnih zamjenica (svi, niko, ništa, uvek, sve) on praktično ne govori niočemu.

Srpski ti je zeznut jezik, nema mnogo kratkih i smislenih reči...lakše je na engleskom napisati dobar besmislen tekst, nego na srpskom...

Zato mnogi domaći bendovi preferiraju da svoju poeziju pišu na engleskom...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:40 13.01.2013

Re: Rima

Kakve veze ima Đule d džinijus sa Bebom?

svaki džinijus ima veze s bebom.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:05 13.01.2013

Re: tonk poezija

no, eto, mene nekako baš žuljaju ti tekstovi u rok pjesmam, puni "neodređenih odrednica", šupljih iskaza, opštih mjesta ... ne kažem, može to povremeno i da dobro zazvuči, da naglasi neku ideju (npr. mi ne idemo nikud i ne radimo ništa)



link
blogovatelj blogovatelj 17:39 13.01.2013

Re: Rima

ajde da probam da zadovoljim tvoju znatiželju:

genije


Dobro... Evo šta je genije rekao o Dilanu...

Frank Zappa in 1967 **: Dylan's 'Subterranean Homesick Blues' was a monster record. I heard that thing and I was jumping all over the car. And then when I heard the one after that, 'Like a Rolling Stone', I wanted to quit the music business, because I felt: 'If this wins and it does what it's supposed to do, I don't need to do anything else', but it didn't do anything. It sold; but nobody responded to it the way that they should have. (...) It didn't happen right away, and I was a little disappointed. I figured, 'Well . . . maybe it needs a little reinforcing.'
crossover crossover 23:46 13.01.2013

Re: Rima

blogovatelj
Dobro... Evo šta je genije rekao o Dilanu...


Браво. Открио си топлу воду на Wiki Jawaka или Kill Ugly Radio. Фали ти само онај део кад га Запа замало није избацио из куће или кад је одбио да му буде продуцент.
Пусти Запу и уживај у музици која ти се свиђа, знају музичари међу собом врло добро колико ко вреди и шта ко уме. Биће прилике да још причамо о овим стварима и да размењујемо музику.
Ево и теби једна песма, можда ниси чуо до сад; мало Полис, мало Оливер Нелсон и још свашта помало:

blogovatelj blogovatelj 02:48 14.01.2013

Re: Rima

Фали ти само онај део кад га Запа замало није избацио из куће или кад је одбио да му буде продуцент.


Što si nervozan?
Odbio je da mu bude producent 1982.
Moj akcenat je bio na Zapino viđenje Dilanove muzike objavljene 1965. i 1966.
Ja sam stavio komentar vezan za onaj deo Bobijeve delatnosti koji je pomerio svet sredinom šezdesetih. A Bobi već pola veka objavljuje nešto, to nešto je variralo od totalnog otaljavanja posla do nečega što se u istoriji umetnosti karakteriše kao remek delo.
Vidiš, nisam pričao o onome što ne valja, nego o onome što je neprolazno. Varijacije postoje kod svakog umetnika, neko umetničko delo ostavi izvsrtan utisak na konzumente, neko ne baš tako dobar, a neko bude okarakterisano kao sranje. Ja pričam o onome što valja.
A ti?

Пусти Запу и уживај у музици која ти се свиђа,


To sam i pokušao, uživam ja i u Dilanu i u Zapi, doduše više u Dilanu no u Zapi.
Ali sam ćeš shvatiti, jer znam da si Onaj Koji Misli, da sam u sadejstvu sa Krlom i uz pomoć ljudi koji misle slično nama, objavio blog o onome što volim, ali su se pojavili Marsovci koji uporno pokušavaju da mi teraju kontru na ovom svetom mestu, od kad sam se prvi put ovde logovao.
Sutra izlazi nova epizoda u Bob Dilan ediciji. Dobrodošli su i Marsovci i Jupiterijanci, dobrodošao je svako.
Jer blog, po mom mišljenju, ne može biti dobar ako u njemu ne učestvuju i pacijenti.
bitnik bitnik 08:55 14.01.2013

Re: Rima

blogovatelj

ali su se pojavili Marsovci koji uporno pokušavaju da mi teraju kontru na ovom svetom mestu, od kad sam se prvi put ovde logovao.


poštujem tvoju posvećenost, posebno zato što sam dojma da nije u funkciji samopromocije, ali mislim i da sve doživljavaš previše lično.
rock and roll je, nekima, sveta stvar, no blogovi su samo još jedno od mesta gde se on može, manje ili više uspešno, promovisati, i pacijenti, kako ih nazivaš, su tu dobrodošli, jer, da ostanem kod religioznih kategorija, samo učvršćuju veru.
a, opet, na njih i ne treba obraćati neku naročitu pažnju, jer im se time samo daje kvalitativna dimenzija koju, inače, nemaju.
to ti je, krajnje pojednostavljeno, kao priča o turbofolku.
dok su, čak i neki pametni, ljudi pokušavali da odgonetnu fenomen pristupajući mu sa socioloških, kulturoloških i inih aspekata, on je uživao ne samo apsolutnu konzumentsku dominaciju, nego gotovo da i nije postojalo ništa drugo.
onog trenutka kad se među ljudima koji turbofolk doživljavaju kao pošast, naravno ne samo muzičku, iskristalisala najminimalnija moguća kritična masa(namerni pleonazam) sa svešću da se turbofolku u svim pojavnim oblicima treba samo podsmevati, on je, iako još ima primat, nateran na mutacije, koje su već dovele do toga da su pripadnici nekad homogenog kulturnog miljea sada međusobno suprotstavljeni, što je najsmešnije, čak i sa elitističkih pozicija.
a to, što bi kazao onaj pametni francuz, znatno proširuje područje borbe...
bitnik bitnik 09:54 14.01.2013

Re: Rima

BebaOdLonchara

genije


a literarni favoriti su, naravno, drugovi markes i borKes.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:56 14.01.2013

Re: Rima

Тебе баш погодило што девојка зна музику боље од тебе? Није то ништа, навикни се.
bitnik bitnik 11:44 14.01.2013

Re: Rima

marco_de.manccini
Тебе баш погодило што девојка зна музику боље од тебе? Није то ништа, навикни се.


kada bih znao o čemu govoriš - možda bih i mogao da se odlučum da li si ono što autor bloga naziva pacijentom, ili se samo ložiš na "devojku"...
blogovatelj blogovatelj 16:58 14.01.2013

Re: Rima

rock and roll je, nekima, sveta stvar, no blogovi su samo još jedno od mesta gde se on može, manje ili više uspešno, promovisati, i pacijenti, kako ih nazivaš, su tu dobrodošli,


Naravno da je svako dobrodošao.
I sam sam često pacijent na blogovima koje su drugi pisali.
Recimo, kod blogokolege Filipa M. se redovno prijavljujem na blogoterapije i njihova terapeutska svojstva blagotvorno deluju na mene.
Blog ne shvatam ni lično niti na bilo koji drugi način, tretiram ga kao "conference call" telefonsku liniju pomoću koje mogu da pričam sa puno ljudi u isto vreme. Šta ću sa tim ljudima pričati, zavisi od ljudi i od mene.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:50 14.01.2013

Re: Rima

kada bih znao o čemu govoriš - možda bih i mogao da se odlučum da li si ono što autor bloga naziva pacijentom, ili se samo ložiš na "devojku"...

Па, сад, нисам ја тај који испробава све препубертетске форе и вуче Бебу за кикице "а да ти не волиш можда Болтона ... или Колинса? ... хи, хи, ... не, не, знам, Маркес ... и БарКес!". Шта си се узмувао, хоћеш да јој купиш плочу или књигу за једанаести рођендан па се бојиш да не погрешиш?
bitnik bitnik 10:16 15.01.2013

Re: Rima

marco_de.manccini

Па, сад, нисам ја тај који испробава све препубертетске форе и вуче Бебу за кикице "а да ти не волиш можда Болтона ... или Колинса? ... хи, хи, ... не, не, знам, Маркес ... и БарКес!". Шта си се узмувао, хоћеш да јој купиш плочу или књигу за једанаести рођендан па се бојиш да не погрешиш?


au?!?
to je kod tebe baš uzelo maha.
mada, moram da priznam da sam impresioniran intenzitetom emocija koje te nagone da se skroz nesputano blamiraš zbog "devojke"...
anfieldroad anfieldroad 22:36 10.01.2013

boja glasa?

Mnogima se ne dopada BOJA glasa Boba Dilana. Sto ne znaci da je los pevac. Uvek ide za poluton ispod, naravno ne zbog toga sto ne ume da potrefi notu. To je pitanje stila, koji jeste jedinstven. U duetu sa Dzoni Kesom npr, Dilan potpuno dominira, iako je Kes apsolutni genije kantrija. Sa druge strane, ako Dilana cenimo po koncertu u Zemunu, onda ladno mozemo da kazemo da je ocaj nad ocajima. to je bio katastrofa koncert,a i dogodio se u doba Dilanove krize u svakom smislu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:58 10.01.2013

Re: boja glasa?

Sa druge strane, ako Dilana cenimo po koncertu u Zemunu, onda ladno mozemo da kazemo da je ocaj nad ocajima. to je bio katastrofa koncert,a i dogodio se u doba Dilanove krize u svakom smislu.

Meni je bio simpa u Zemunu. Ne pamtim nikakvu katastrofu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:32 11.01.2013

Re: boja glasa?

Mnogima se ne dopada BOJA glasa Boba Dilana. Sto ne znaci da je los pevač.

Ništa više ne može da me iznenadi, čak ni kad bi neki stručnjak poželeo da mi objasni kako Tom Vejts ne zna da peva.
freehand freehand 00:41 11.01.2013

Re: boja glasa?

Nebojsa Krstic
Mnogima se ne dopada BOJA glasa Boba Dilana. Sto ne znaci da je los pevač.

Ništa više ne može da me iznenadi, čak ni kad bi neki stručnjak poželeo da mi objasni kako Tom Vejts ne zna da peva.

Ko je Tom Vejts?
Opet neki iz idola?
docsumann docsumann 00:48 11.01.2013

Re: boja glasa?

Opet neki iz idola?


ćuti, pusti, zamisli da su uzeli ime Vis Talenti

stefan.hauzer stefan.hauzer 00:56 11.01.2013

Re: boja glasa?

Ko je Tom Vejts?

ovo ti je minus,od mene



freehand freehand 00:57 11.01.2013

Re: boja glasa?

docsumann
Opet neki iz idola?


ćuti, pusti, zamisli da su uzeli ime Vis Talenti


Šta ćuiti, bre, sad će da priča i o tom Tomu (tom-tomu? Tom Tom klabu?) da zna da peva!
freehand freehand 01:07 11.01.2013

Re: boja glasa?

stefan.hauzer
Ko je Tom Vejts?

ovo ti je minus,od mene




Izvini Rambo, morao sam...


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:18 11.01.2013

Re: boja glasa?

Izvini Rambo, morao sam...

...I zamisli sad taj horor...da ti neko kaže Tom Vejts slabo peva, ali je značajan kao...pojava! A!
freehand freehand 01:25 11.01.2013

Re: boja glasa?

...I zamisli sad taj horor...da ti neko kaže Tom Vejts slabo peva, ali je značajan kao...pojava! A!

Valjda publika bolje zna?
Zato niko nije kupovao njegove ploče, al su se svi otimali za postere i lutkice.

P.S. koji Tom Vejts?
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:26 11.01.2013

Re: boja glasa?

kad je u pitanju Vejts,gubim pribranost:)


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:33 11.01.2013

Re: boja glasa?

P.S. koji Tom Vejts?

Tom Vejts, brate, glumac:



Nije loš film, bajdvej.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:42 11.01.2013

Re: boja glasa?

kad je u pitanju Vejts,gubim pribranost:)

blogovatelj blogovatelj 03:03 11.01.2013

Re: boja glasa?

čak ni kad bi neki stručnjak poželeo da mi objasni kako Tom Vejts ne zna da peva.


Kod rok muzičara je najvažnije sa kojim ubeđenjem izvodi muziku. Dilan je tu u nebesima.
I da, Tom Vejts je po sopstvenom priznanju rešio da postane muzičar kada je čuo Dilanove Basement Tapes.
Meni je recimo njegov glas iritantan, za razliku od Dilanovog. Izuzetak su mi njegovi prvi albumi, dok mu glas još nije bio promukao.
Ali nikada ne bih rekao da on ne zna da peva, jer naprosto čovek isijava dok to radi.
freehand freehand 03:23 11.01.2013

Re: boja glasa?

blogovatelj
čak ni kad bi neki stručnjak poželeo da mi objasni kako Tom Vejts ne zna da peva.


Kod rok muzičara je najvažnije sa kojim ubeđenjem izvodi muziku. Dilan je tu u nebesima.
I da, Tom Vejts je po sopstvenom priznanju rešio da postane muzičar kada je čuo Dilanove Basement Tapes.
Meni je recimo njegov glas iritantan, za razliku od Dilanovog. Izuzetak su mi njegovi prvi albumi, dok mu glas još nije bio promukao.
Ali nikada ne bih rekao da on ne zna da peva, jer naprosto čovek isijava dok to radi.

Sve je to luk i voda dok eksperti opšte prakse, ekonomski indžinir&vikend ljubavni džandar ne prodiskutuju i ne ocene tehniku disanja.
Hebo ti praznu priču.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:52 11.01.2013

Re: boja glasa?

čovek isijava dok to radi.

nije to neka fora. mnogi ljudi isijavaju, sve sa nekom lakoćom u pogledu, svako jutro posle klonje.
freehand freehand 13:56 11.01.2013

Re: boja glasa?

BebaOdLonchara
čovek isijava dok to radi.

nije to neka fora. mnogi ljudi isijavaju, sve sa nekom lakoćom u pogledu, svako jutro posle klonje.

A koliko desetina miliona ploča prodaju ti što isijavaju posle klonje?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:26 11.01.2013

Re: boja glasa?

A koliko desetina miliona ploča prodaju ti što isijavaju posle klonje?

pa ne moraju svi koji isijavaju da prodaju milione ploča. neko zarađuje svoje milione na neki drugi način, mada većina ne ume svoje isijavanje da proda. jbg, zadovoljavaju se odrazom u ogledalu. znaš ono, zadovoljavaju se malim.
freehand freehand 18:14 11.01.2013

Re: boja glasa?

BebaOdLonchara
A koliko desetina miliona ploča prodaju ti što isijavaju posle klonje?

pa ne moraju svi koji isijavaju da prodaju milione ploča. neko zarađuje svoje milione na neki drugi način, mada većina ne ume svoje isijavanje da proda. jbg, zadovoljavaju se odrazom u ogledalu. znaš ono, zadovoljavaju se malim.

Jeste, Bebo, ali Robert Cimerman alias Bob Dilan prodao je desetine milona ploča. Ne filmova, ne baterijskih lampi i ne creva sa led diodama. Ni bilo koji drugi izvor isijavanja.
Sa ploča nema isijavanja. Plus što njegva muzika nije naslonjena ni na filharmonijski orkestar, niti na bend od 5-6-10 članova.
Najvećim delom glas i gitara.
Nije Hendriks i ne slušaju ga ljudi 50 godina zbog gitare.
Ne recituje.
Pa šta je onda?!
A ti kažeš da ne ume da peva, jebi ga.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:33 11.01.2013

Re: boja glasa?

Nije Hendriks i ne slušaju ga ljudi 50 godina zbog gitare.

isto k'o i miroslav ilić i đole balašević.

pa ne ume da peva, jbg. nisam ja rekla da je ingeniozni pevač, već je to rekao krle. ja sam ga samo demantovala.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:36 11.01.2013

Re: boja glasa?

frihendu,skroz ti pogrešan pristup,
probaj sa Galijom...veruj mi

ptičica mi šapnula da je Bebi omiljena stvar; kol'ko je imala godina,koliko Kotor vekova itajrad


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:53 11.01.2013

Re: boja glasa?

samo se ti zajebavaj!

ps. kad umrem, ako bude svirala Galija, znaću da sam u paklu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:15 11.01.2013

Re: boja glasa?




bilo je jače od mene,ali imam pesmu za tebe
...a tamo je sve u redu :)))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:18 11.01.2013

Re: boja glasa?

Uvek ide za poluton ispod, naravno ne zbog toga sto ne ume da potrefi notu. To je pitanje stila, koji jeste jedinstven.

ma jok. to on tako, kao i madona. stil je imati nečistu intonaciju.

onako, dosta se loopeta ovde.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:43 11.01.2013

Re: boja glasa?

Немој, Бебо, па и ја гајим тај стил, пола испод, пола изнад, како ми дуне.

(Полако, полаааако, враћајте мачеве у корице, нисам се изјаснио о Дилану.)
bitnik bitnik 06:13 12.01.2013

Re: boja glasa?


onome ko je ikada čuo pesmu blind willie mctell ne treba govoriti koliko je dylan veliki blues pevač...

dilan, slepi vili i druge priče iz pera ivana lončarevića.

bitnik bitnik 06:46 12.01.2013

Re: boja glasa?

BebaOdLonchara

onako, dosta se loopeta ovde.


ali je zato samokritika uvek dobrodošla.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:22 12.01.2013

Re: boja glasa?

ali je zato samokritika uvek dobrodošla

freehand freehand 01:55 11.01.2013

Pojava

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:14 11.01.2013

Re: Pojava

Pojava

Zamisli!...Pojava!...Papa je bre pojava, a Bob Dilan je...Bob Dilan!
blogovatelj blogovatelj 03:05 11.01.2013

Re: Pojava

Pojava



docsumann docsumann 06:08 11.01.2013

Re: Pojava

a Bob Dilan je...Bob Dilan!


a Bob Dilan je Čak Noris
antioksidant antioksidant 08:50 11.01.2013

Re: Pojava

Nebojsa Krstic
Pojava

Zamisli!...Pojava!...Papa je bre pojava, a Bob Dilan je...Bob Dilan!

krle, ti se bar direktno obratiš kad imaš nekome nešto reći
ne kevćeš iz prikrajka
hvala na tome
freehand freehand 10:25 11.01.2013

Re: Pojava

Nebojsa Krstic
Pojava

Zamisli!...Pojava!...Papa je bre pojava, a Bob Dilan je...Bob Dilan!

A zamisli da je ovo otpevao neko ko zna?!


antioksidant antioksidant 10:35 11.01.2013

Re: Pojava

zev zev na kev kev
100
yugaya yugaya 21:11 11.01.2013

Re: Pojava

antioksidant
zev zev na kev kev
100


taman znaéi stigoh na vreme samo da mahnem blogovatelju , čitam ovo do stotke kasnije natenane uz muziku iz linkova
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:44 12.01.2013

Re: Pojava

A zamisli da je ovo otpevao neko ko zna?!

Pevanje "out of tune" je metod koji ne mora biti posledica slučajnosti i "neznanja":

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:21 12.01.2013

Re: Pojava

sjajan izbor!


čoveče,sve više sam u čudu zbog one "ti si moja čokolada" ...ali,bože moj,
bilo je i većih kikseva :)

*jedan popić

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana