novi slogan:
"Vaše pare su sigurno u našim rukama, a ako još nisu biće"
Slučaj (nemoćnog?) Građanina X ili način za otimanje novaca od građana.
Sa šibicarima znaš na čemu si i u šta se upuštaš, a sa inetektualcima u bankama, belim okovratnicima, školovanim lopovima, modernim menadžerima, hohšatplerima i PR-ovima, ne znaš.
Ustvari znaš tek kada osetiš.
Istina o Banci (više bi odgovarao izraz Mafija!)
"Banka je počela da radi u Srbiji 2001. i do sada je investirala preko 1,6 milijardi evra u razvoj srpske privrede. Banka u Srbiji je deo međunarodne grupe koju čine 22 finansijske institucije koje posluju na tri kontinenta (Evropa, Afrika i Južna Amerika).
Sve banke u svetu imaju zajedničku misiju da budu razvojne finansijske institucije koje svojim klijentima nude zaokruženu i kvalitetnu uslugu. Kao razvojno orijentisana Banka, pružamo kompletan paket usluga klijentima, ali nam je prioritet kreditiranje male privrede i poljoprivrede, budući da ovi sektori imaju najveći razvojni potencijal i doprinose razvoju privrede. To, uz razvoj kulture štednje i konstantan rad na edukaciji sugrađana čine osnovu odgovornog bankarstva i predstavljaju najveću vrednost koju u svom radu pokušavamo da prenesemo"
Neinformisani Građanine Republike Srbije!
Ako si mazohista, otići ćeš u Banku, I otvoriti račun iz jednog jedinog razloga:
Ako želiš da budeš :
1.Opljačkan!
2.Prevaren!
3.Ponižen!
I da se osećaš, a uz sve gore nabrojano i kao:
budala, ovca za šišanje, magarac.
I posle nemoj da se žališ ili ljutiš, na vreme sam te upozorio!
Slučaj počinje ovako:
Zamislite ovako: Građanin X zaposlen u nekom preduzeću ili firmi, dobija obaveštenje od firme u kojoj je zaposlen, 2002 godine, da ima na raspolaganju tu mogućnost ( ako neće, ne mora, naravno) da obavi kupovinu
proizvoda bele tehnike u jednoj prodavnici.
Aranžman je napravljen ovako:
Firma u kojoj je Građanin X zaposlen, napravila je ugovor sa nekom firmom, koja vrši uslugu prodaje proizvoda
o mogućnosti kupovine širokog asortimana tih prozvoda, a od strane svojih zaposlenih. Isplata kupljenih proizvoda će se obaviti na način :
Kredita sa (sa odgovarajućim uslovima i kamatama) i rokom isplate na 2 (dve) godine.
Svakom zaposlenom, ko je zaiteresovan za kupovinu i nakon obaljene kupovine proizvoda, obračuna se kamata, troškovi kredita, i još neke sitne stavke, sve se to ukalkuliše, podeli ukupna suma (tada u DM - nemačkim markama), podeli na 24 meseca, odredi iznos mesečne rate za otplatu i pošalje u Finansijsku službu firme u kojoj je kupac zaposlen. Kako iza tog aranžmana stoji firma u kojoj je kupac zaposlen (obavezuje se da obezbedi isplatu kredita:
finansijska služba, računovodstvo, vrši isplatu mesečnih rata skidanjem (umanjenjem) zarade zaposlenog za taj iznos, po ugovoru koji je napravljen između dve pomenute firme do potpune isplate pomenutog zaduženja.
I to ništa nije sporno, GrađaninX ( u daljem tekstu izyebena stranka) ode u prodavnicu, pazari, uzme robu, dobije overen račun, odnese u firmu u kojoj je zaposlen, preda sve u računovodstvo i oni dalje sprovode proceduru isplate kredita.
Isplata kredita se obavlja ovako: Građaninu X Zarada se isplaćuje preko jedne banke, a otplata kredita se vrši tako što se mesečna rata kredita isplaćuje drugoj banci, u kojoj se na ime Građanina X, u tu svrhu otvara račun, ali samo u svrhu isplate pomenutog kredita (provereno!).
U ovom slučaju
Banka, iz razloga što u toj pomenutoj Banci svoj račun ima firma koja vrši prodaju i koja je napravila aranžman - ugovor sa firmom u kojoj građaninX je zaposlen.
Posle 24 meseca, kada je kredit potpuno isplaćen - 2004.godina. - nema više administrativne zabrane na zaradu zaposlenog i prestaju sva zaduženja koja je Građanin X imao po tom pitanju.
Nakon toga Građanin X, posle nekih mesec dana, dobija obaveštenje da se na (još uvek tada) njegovom računu u Banci nalaze izvesna sredstva, višak, koja su "pretekla" usled kolebanja kursa DM u toku isplaćivanja kredita.
Građanin X odlazi, kako nema karticu za tekuću račun, sve se vrši putem LK Građanina X i raspituje se o osobinama (karakteristikama) tog računa i dobija obaveštenje, (potvrđeno) da je račun otvoren samo u svrhu otplate pomenutog kredita, i u drugu svrhu se ne može koristiti i ne kao tekući račun (potvrđeno), za čije održavanje je potrebno plaćati mesečni iznos ili vršiti bilo kakvu, oni to nazivaju trgovinu proizvoda (uplata isplata) i da račun je u stanju mirovanja sve dok stranka (Građanin X) ne odluči da li će račun da aktivira ili ugasi.
Građanin X ostavlja sredstva na računu, koji miruje, sa namerom da u nekoj budućnosti, iz nekih izvora, nije bitno kakvih, odluči da vrši novčane transakcije.
U međuvremenu, 2005. godine dobija jedno (1) obaveštenje o stanju na računu i podsećanje da račun može da aktivira u svako doba. I tu se završava komunikacija na relaciji Banka - Građanin X.
U međuvremenu, početkom marta .2010.godine Građanin X odlazi u matičnu banku i raspituje se o mogućnosti uzimanja kredita, nije bitno, deviznog, stabenog, dinarskog ili kao žirant i banka daje zahtev ( birokratija naravno) koji treba da se popuni, overi u Firmi, kojoj je Građanin X zaposlen, proverava podatke i daje informaciju da li je Građanin X kreditno sposoban .
Građanin X , naravno pribavi sva potrebna dokumenta, priloži i dobija obaveštenje da nije kreditno sposoban!
Građanin X je naravno u čudu, zatečen, jer zna da je poslednje zaduženje izmirio 2004., godine a u međuvremenu nije vršio nikakve finansijske akrobacije tipa, krediti, minusi, zaduženja itd.
Odlazi i dobija informaciju:
Postoji sporno zaduženje, u iznosu xxxx, kod neke druge banke, i dok to zaduženje ne bude izmireno, status Građanina X ostaje da nije kreditno sposoban!.
Naravno pretpostavljate da je u pitanju Banka.
GrađaninX , odlazi u Banku, objašnjava razlog svog dolaska i dobija sledeću informaciju od menadžera (dve ekspoziture koje je posetio):
„ Od marta meseca 2009.godine, promenjena je politika Banke a po pitanju računa i svi računi koji se nalaze u Banci su aktivirani, oni koji su mirovali postali su tekući računi, a sporno zaduženje je nastalo na osnovu naplate održavanja tekućeg računa u periodu od kada se primenjuje nova politika Banke."
Na pitanje Građanina X , zbog čega nije obavešten o tome, odgovor menadžera je:
„Ne znam! To je bila obaveza centrale u Beogradu da obavesti klijente!"
Na pitanje Građanina X, u drugoj Ekpozituri, dobija odgovor od nadležnog lica:
„Čula sam za taj problem, u pitanju je sistem koji ne prepoznaje račun sa koga nema informacija o trgovini (uplata isplata) pa samim tim se ne javlja obaveza, od strane sistema, da kao vlasnik računa budete obavešteni o tome."
Na pitanje Građanina X:
"Kako onda taj isti sistem prepoznaje račun i vrši naplatu za održavanje ( sada) tekućeg računa i samim tim je račun zadužen u minusu za taj period?"
Odgovor je :
„Na žalost, ne znam šta da vam kažem potpuno vas razumem i jedno što mogu da uradim je da pošaljem zahtev za povraćaj sredstava, ukoliko Centrala odluči da je vaš zahtev opravdan, sredstva će vam možda biti vraćena, procedura traje najmanje dve nedelje u najboljem slučaju, a u međuvremenu treba da uplatite sredstva koja dugujete na račun, a na to ide i kamata!
Ukoliko želite da ugasite račun (pošto je GrađaninX izyebeni odlučio to da uradi, jer mu je hitno potrebano da nema zaduženja na drugom mestu a da bi njegov kreditni status bio promenjen, a u međuvremenu da vidi šta i kako će da dalje), nećE imati na osnovu čega da traži povraćaj sredstava, kada mu je račun ugašen. šta da vam kažem
Izvinite!"
Da li treba da napišem kakvo je bilo stanje (razjarenosti) Građanina X ili koliko puta je pomenuo užu dalju familiju Mlađanom i ostalima, glede reforme bankarkog sistema, kamata, računa i svega ostalog.
Ne znam kako je u drugim bankama, ali ovo je lopovluk, čist kao suza i rekao bih "organizovan kriminal" po svemu što sam čuo, jer pitanje koliko je lica oštećeno na ovaj način, a očigledno da je smišljeno perfidno s namerom da se otmu novci od ljudi.