Gost autor: Jaril
Акциони план
Финансирање: поред разних могућности за финансирање од стране интернационалних фондова, треба потражити и помоћ Министарства културе, јер овако осмишљена кампања превазилази потребе самог Прајда и има општији значај. Такође се могу активирати медији да уступе рекламни простор по повлашћеној цени. Плус се кампања може повезати са другим културним институцијама за које она сама има значај. Све који на било који начин помогну кампању назвати: Савезници Србије. Ако финансије буду скромне, онда треба радити оно што се може. Само радити. Сваки материјал кампање може бити врло скромног буџета. Од сајта www.parada.rs направити сајт општег значаја.Октобар 2013.
Помисли нешто потпуно другачије
Има сасвим довољно времена да се организује кампања, макар и у другом делу октобра, усклађена са Сајмом књига. Основна тема је о томе колико је „сопствено мишљење" ограничена категорија и колико треба на њему радити зарад постизања животног задовољства. Ударни слоган је цитат патријарха Павла: „Какаве су ти мисли, такав ти је живот."
Новембар 2013.
Твој став је живот другог
Оно што је за нас само мишљење или тек интелектуална занимација, за друге формира окружење и свет у коме они треба да се позиционирају. Спровести такве активности које ће за резултат имати да свако о себи почне да размишља као о окружењу за другог.
Децембар 2013./јануар 2014.
Воли ближњега свога
Најемотивнији период са причама о личним породичним драмама. Можда би се ту могло уложити највише новца да се направи кратка серија од 4-6 епизода у којима би се те приче показале. Показати примере породица које су прошле фазе од одбацивања до подршке. Буџет продукције може да буде скроман, с тим што је потребно осмислити добар садржај. Верујем да би многи и пристали на волонтерски или слабо плаћени рад.
Фебруар 2014.
Твој мали чин, много значи друштву
Осим људи који чине велике ствари овом свету, много значе и људи који чине мале добре ствари. Освестити велику друштвену корист од малих ствари, као што су: поразговарати и саслушати неког, помоћи око свакодневних ствари, петнаест минута се поиграти са дететом, донирати мало новца у хуманитарну помоћ, поправити љуљашку на игралишту, донирати крв... Ово је месец обичних људи који ситницама чине наш живот много лепшим.
Март 2014.
Сваки човек је важан
О важности улагања у развој сваког човека, јер се може испоставити да ће неко, од кога се можда очекује мање, направити велики допринос човечанству. Ово је месец великана и њихових живота, нарочито оних од којих се очекивало да мање, ако ишта и постигну, и месец великих постигнућа.
Април 2014.
Буди против, само буди човек
Извући примере добре праксе у свету о понашању према људима са чијим мишљењем, па и постојањем се не слажемо. Из српске историје извући пример владике Николаја који је, и поред јаких антисемитских ставова, спашавао Jевреје од страдања. Указивати на причу о добром Самараћинану из Библије. Показати људе који се нису слагали са неким, али су стали у његову одбрану од агресије и у заштиту његовог живота.
Мај 2014.
Искажи своју муку
Потенцирати значај јавног показивања свог проблема и организовања зарад постизања његове видљивости. Такође показати да је од великог значаја да укажемо и на проблем неког другог. Подстаћи људе да пишу и говоре о неправдама, сиромаштву, насиљу... да растерете своју душу. У овом месецу би било од општег значаја да се по целој Србији организују протести и јавни иступи разних група које имају велике проблеме.
Јун 2014.
Прослави различитост
У овом месецу показати како и зашто је различитост богатство нашег доба.
Такође, освестити оно што сваки човек већ у себи осећа: да је различитост, и друштво крцато различитим идентитетима, потребно сваком човеку. Богато окружење води богатијем унутрашњем животу, а самим тим и бољем животном осећању и већем вредновању живота. Техника треба да се састоји из кратких и ефективних порука. Одличан материјал су флајери који ће се делити свима и свуда.
Јул/август 2014.
И даље: прослави различитост
Пошто је лето, и вероватно ће сви желети само да се излежавају, довољно је користити већ постојеће материјале и понављати их. Под овим називом је УЕФА имала кампању, па се може указивати и на њихов рекламни спот уз неке опуштене текстове.
http://www.youtube.com/watch?v=4xLKasApQnw
Септембар 2014.
Подржи себе, подржи друге
Овај месец треба да прође са што мање различитих активности. Потребно је доста рекламе, али само за овај један слоган.
Крај септембра/ почетак октобра 2014.
Недеља уважавања
Све трибине, предавања, концерте, пројекције, јавне подршке и слично сместити у ову недељу.
ПОГОВОР: Пошто су организатори Прајда показали потпуно неразумевање и неинвентивност када је у питању културно деловање, а и пошто сам ја од оних који сматра да се куђење туђег рада треба оправдати сопственим трудом, настала су претходна два текста и „Прајд 2014. - Акциони план", који за циљ имају само да покажу како и о чему треба размишљати и како треба осмишљавати кампању. Моје је дубоко уверење да су Срби у основи добри људи и да се кроз три године доброг културног рада Прајд може одржати и без полицијске заштите.
ПС: Објашњавање сваке ставке понаособ, као што је зашто баш тај месец са тим слоганом, значило би огроман посао прављења уџбеника за културни рад и односе са јавношћу. Иза много ствари стоји много разлога зашто је тако осмишљено__