Bouia, koji ima 66. godina, mnogi se posebno sećaju po albumu „Uspon i pad Zigija Stardasta i pauka sa Marsa" (The Rise and The Fall of Ziggy Stardust and The Spiders From Mars).
Ovih dana njegovo ime se pominje u vezi sa jednom umetničkom slikom (ulje na platnu, 153x213cm), sa tematikom iz poslednjeg rata u Bosni i Hercegovini. Kontraverzni naziv slike je Hrvat i Muslimanka, i prikazuje kako jedan hrvatski vojnik siluje ženu u toaletu, dok joj drugi vojnik nabija glavu u klozetsku šolju.
Sliku je delo škotskog slikara Pitera Hausona (Howson). Kaže se da je on bio upućen od strane britanskog Imperijalnog ratnog muzeja (Imperial War Museum) - u Bosnu i Hercegovinu, kao „službeni slikar u ratnim strahotama pogođenim oblastima".
U BiH je napravio više slika, ali sliku sa nazivom Hrvat i Muslimanka naručilac, Imperijalni ratni muzej, nije hteo prihvatiti/otkupiti, navodno zato što se slikar „nije držao fundamentalnih pravila muzeja - umetnik mora svojim očima svedočiti događajima da bi ih mogao preneti na platno". Slikar je priznao da nije prisustvovao silovanju, već je sliku napravio prema glasinama koje su na terenu kružile.
„Skandal" oko te slike (zbog odbijanja naručioca da je prihvati) doveo je do toga da „uskoči" Dejvid Boui, te baš tu sliku, Hrvat i Muslimanka, kupi za dvadesetak tisuća evra. Bilo je to 1994. godine.
A baš ovih dana Boui najavljuje da će pomenutu sliku po prvi put obelodaniti, odnosno staviti na uvid svetskoj javnosti. Međutim, slika se već pojavila na Netu:
A controversial painting owned by British rock star David Bowie, depicting a Muslim woman being raped by two Croatian men, will be exhibited for the public for the first time in nearly 20 years (The Sunday Times)
Prilikom kupovine slike Boui se sprijateljio sa slikarom Hausonom, pa je potom slikar napravio više crteža samog Bouija, koji su prošle sedmice bili na prodaji:
Kaže se i da je slikar Hauson pravio crteže i slike i drugih umetnika (pominju se Madona, Džeger, Bob Geldof i drugi).Inače, Boui važi za „ umetnika koji rado čita knjige", pa je pre nekog vremena na Netu objavljena lista 100 knjiga po njegovom izboru (David Bowie's 100 favourite books). Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".
Među knjigama se nalaze Homer, Flober, Bulgakov, Fokner, Orvel i mnogi drugi. Evo prvih deset knjiga:
Interviews with Francis Bacon - David Sylvester - early 80s
Billy Liar - Keith Waterhouse - early 60s
Room at the Top - John Braine - early 60s
On Having No Head - Douglass Harding - mid-60s
Kafka Was The Rage - Anatole Broyard - 1995
A Clockwork Orange - Anthony Burgess - mid-60's
City of Night - John Rechy - mid 60's
The Brief Wondrous Life of Oscar Wao - Junot Diaz - 2007
Madame Bovary - Gustave Flaubert - 1980's
Iliad - Homer - late-70's
Da se vratim Hausonovoj/Bouijevoj slici Hrvat i Muslimanka.
Slika je morbidna sama po sebi, mada bi se moglo reći da je pravljena na način kako su od vajkada pravile slike iz ratnih područja. Ako se htelo reći da je u ratnim sukobima u bivšoj Jugoslaviji bilo i silovanja žena, onda se mirne duše može reći da ratnih silovanja ima skoro u svakom ratnom sukubu, uključujući verovatno i u mnogim ratovima koje su Britanci (kojima slikar Hauson pripada) vodili.
Činjenica da se ovih dana govori o jednoj takvoj slici pokazuje i to da, kako reče jedan naš bivši političar, prisustvujemo sve većoj "tabloidizaciji svetskih medija". Neko bi rekao i teroru preobilja informacija, zahvaljujući najnovijim informatičkim dostignućima.