Društvo| Mediji| Politika

Organska i neorganska opozicija

Nebojsa Krstic RSS / 18.10.2014. u 14:33

 

 

Zašto se opozicija nalazi u nevolji, zašto se slabo snalazi, zašto joj od 2012. pada podrška, zašto izgleda bezidejno i bezvoljno? O tome se dosta govorilo i pisalo. I ja sam, sa svoje strane, u skladu sa svojim mogućnostima, pokušavao da odgovorim. Pominjao sam gubitak ekskluzivnog prava na proevropsku politiku kao najbitniji razlog.

To je gubitak čarobnog ključa koji je današnjim opozicionim strankama, u prethodnom periodu, otvarao sva vrata. Gubitak monopola na evropeizam, potpuno ih je izbacio iz koloseka i kao da su ostali zbunjeni pred pitanjem: «Koju onda mi igru da igramo?» U ovom trenutku, neki su miljama daleko od tačnog odgovora, neki mi deluju kao da ga nikada neće ni naći. Međutim, dok se oni sudaraju u mraku, konstatujem da sam u svojoj analizi napravio ozbiljnu grešku.

Naime, po navici mi je pažnja usmerena na stranke iz miljea kome je tradicionalno pripadala moja malenkost. U toj inerciji potpuno sam izgubio iz vida postojanje organske ideološke opozicije kojoj pripada DSS i ostale stranke s nacionalističkim predznakom koje kao zajedničku ideju dele – anatievropeizam. One itekako postoje, iako nisu u Skupštini zastupljene onoliko koliko je zastupljen antievropeizam među narodom. U stvari, one čine realnu organsku opoziciju. U odnosu na politiku aktuelne vlade, zastupaju dijametralno različite stavove i ideološki su, u strateškom smislu, na suprotnom polu. Tako da se slobodno može zaključiti: u Srbiji postoje dve vrste opozicije: ona koja se slaže sa strateškim opredeljenjem vlade, ali joj se ne dopadaju ličnosti koje je sprovode - i ona druga, koja je strateški protivnik vlade, ali joj ličnosti koje je vode nisu mrske.

Ovakav Gordijev čvor u kom su zapetljane obe opozicione skupine čini da od dva opoziciona potencijala u realnosti ne postoji ni jedan.

Što se ovog drugog tiče, to je korisna stvar za Srbiju. Jedan od ozbiljnih uspeha aktuelnog premijera jeste to što je doprineo da od vrednosti u Srbiji, u poslednje dve godine, najugroženija bude pseudopatriotizam. Zahvaljujući pacifikovanju kosovske halabuke i potpisivanju Briselskog sporazuma, najveće duševne bolove pretrpele su, u tom periodu, profesionalne patriote i visokokvalifikovane narikače. Ali, ti Srbi po zanimanju jesu pretrpeli udarac, i jesu izgubili bitku, ali nikako rat. Uz dve državne novine koje umesto da zastupaju zvaničnu državnu politiku, predstavljaju ideološke stožere antievropeizma, i uz desetak satelitskih TV kanala na kojima na dnevnoj bazi defiluju mitomani, stručnjaci za svetske zavere, otkrivači tajne veze između EU i Trećeg rajha, imaoci trećeg oka, somnabuli, dekompenzovani agresivci, ziloti, šovinisti i neokomunisti, javno mnjenje svakodnevno prima ozbiljnu dozu ideoloških toksina koji u trenutku dostizanja dovoljnog nivoa u organizmu neće ostati bez dejstva.

Zato je ključno pitanje koje sebi treba da postavi politički svesno biće jeste: da li je normalno da dve suštinski toliko udaljene opozicije sarađuju, ne u formalnom, već u smislu sadejstva u slabljenja proevropskog fronta koji ova vlast drži, u uslovima u kojima se, ako bi kadar vlasti zumirali, taj front svodi na volju jedne osobe.

Po mom skromnom mišljenju takvo sadejstvo jeste katastrofalna greška sa nesagledivim posledicama.

Danas vrhunski patriotizam jeste promišljena i argumentovana kritika vlade, jesu konstruktivni i inteligentni predlozi, pomoć u stabilizovanju prilika. Vrhunska odgovornost svakog demokratski i proevropski orijentisanog građanina jeste njegov doprinos smirivanju strasti, umirivanju agresivnih procesa, otvaranju kanala za civilizovanu političku debatu i u davanju podrške za svaki korak koji vlast napravi u dobrom pravcu, u približavanju Srbije evropskim vrednostima. Jer je organska i jedina realna altrnativa tome mnogo, mnogo loša.

 

Objavljeno u Našim Novinama 18.10.2014. 

 

 



Komentari (224)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 19:00 19.10.2014

Re: Moj utisak van liste

deset_slukom
Koga si to pitao pa nisi dobio odgovor?

Ma ovde na blogu...nekoliko puta....
Onda je, iznenada, zaćutao. Bio je dosta elokventan, možda i previše popularan, pa je, odjednom, potpuno nestao. Mislim da je to bilo negde u vreme kada su već uvedene sankcije pa je SM procenio da bi nam Makedonija već bila prevelik zalogaj. Najglasniji kritičar "puštanja" "Južne Srbije" u skupštini je bio, gle, g.Koštunica. Što je mene navelo na razmišljanje o strukturi i kvalitetu ionako malobrojne ondašnje opozicije. Pošto ni SPO nisam uzimao za ozbiljno....

Heh, znači Milošević je znao i da bude racionalan, ali su drugi predlagali....

Pre će biti da neki nisu želeli rat po svaku cenu (jer samo tako je moglo da se vrši nasilno proterivanje).
Ono što je važilo za ulazak SFRJ u EU se, svakako, ne odnosi na njene delove. Makedonija nije baš idealna zajednica, kao ni ovaj izgubljeni ostatak nekadašnje države.

Ali bi u "paketu" ušla.....još jedna čarobna reč - paket.

Nema tu logike.

Sa jedne strane se traži konfederacija kao izlazno rešenje, a sa druge se tvrdi kako te federalne jedinice i nisu baš idealne same za sebe.

Pa ko bi tu i kako sprovodio odluke EU i našta bi to ličilo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 19.10.2014

Re: Moj utisak van liste

Da smo mi 1989. usli u EU


Da su babi....bila bi deda..
To je otprilike ta logika.
Kakva crna EU 89. to nikako nije bilo moguće osim u mašti.
Razmišljati o toj alternativi znači zanemariti sve ono što je realnost, što je stvaran život, i maštati o srećnoj državi Jugoslaviji, i to još u EU.

Jugoslavija prvenstveno, a potom tek komunizam, je to što je Srbiju dovelo tu gde je.
Jugoslavija nije mogla nigde, ni u EU ni mimo EU, ona je prvo morala da se rasturi pa da svako za sebe krene negde, u EU recimo.
Kao Češka i Slovačka.
Miloševićevo kretensko insistiranje na Jugoslaviji je Srbiju sahranilo.

Da je Srbija prva krenula u ono u šta je krenula Slovenija osamdesetih, ili da se makar pridružila Sloveniji u toj politici rasturanja Jugoslavije, ova bi se em brže em bezbolnije raspala, i svima, a posebno Srbiji, bi bilo bolje.

hajkula1 hajkula1 20:29 19.10.2014

Re: Moj utisak van liste

(a Kiro ga "metnu" domaćinima na kraju)



Ovo je samo jedan razgovor o ranijim dešavanjima. A dešavanja je bilo. Sad što neki imaju selektivno pamćenje, molim lepo. Kiro im metnu na kraju. Ima za metanje, po arhivama pa i na youtubu koliko neće. Neki i pamtimo.

Samo da napomenem, bila sam veoma aktivna na protestima, u pokretu protiv ondašnje vlasti SM, protiv medijskih manipulacija... Tada nisam verovala da će (takozvana demokratska opozicija) kada dođu na vlast, biti baš onakvi, kakvi su bili.




freehand freehand 21:56 19.10.2014

Re: Moj utisak van liste

angie01
. Inače da; kakv je to kalambur od naše stvarnosti, životne i političke u kome su jedina prava opozicija Velikom odlučnom! plačku - Dveri?


meni deluje da Dveri odigraju ulogu, kako kada i gde je potrebno, a ne da su opozit.

Meni tako i Vesna Pešić deluje? Dveri nikad nisu bile ni za tomislava Nikolića niti su Dačića i vučića zvale Čerčilom i DeGolom, koliko znam.
angie01 angie01 08:17 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

koliko znam.


pa ne znam- uvek se nekako pojave u funkciji nekog igrokaza tome i vucica- a i lako ih hendluju u navodnoj "pobuni"....za paradu su se iznenda pojavili, bez da su najavili skup i dobili odobrenje, niko ih zbog toga nije dirao, digli halabuku , kako nece parada proci, ovo/ono i sutradan- sve pod kontrolom- ono, koji neverovatan uspeh supermena- sto se nesto nije dogodilo u prethodnoj postavci vlasti.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:44 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

deset_slukom
milisav68

Nego da pitam i tebe (pošto nikako da dobijem odgovor), zašto je Milošević tako olako "pustio" Makedoniju, kada je ona trebala da bude u sastavu "Velike Srbije", i zašto ona nije već sada u EU pošto joj Srbija ne smeta, već više od 20 godina.


Koga si to pitao pa nisi dobio odgovor?

Ja imam sasvim konkretno mišljenje o tome. Za kampanju protiv Makedonije je, izgleda, bio zadužen g.Budimir Košutić. Sećam se njegovih nastupa na TV-u, sa tipičnim pričama da tamo živi ogroman broj Srba, koji su, tokom vremena, bili primorani da iz svojih prezimena izbace ono "ić" i kako su oni tamo građani drugog reda i nemaju nikakva prava.

Onda je, iznenada, zaćutao. Bio je dosta elokventan, možda i previše popularan, pa je, odjednom, potpuno nestao. Mislim da je to bilo negde u vreme kada su već uvedene sankcije pa je SM procenio da bi nam Makedonija već bila prevelik zalogaj. Najglasniji kritičar "puštanja" "Južne Srbije" u skupštini je bio, gle, g.Koštunica. Što je mene navelo na razmišljanje o strukturi i kvalitetu ionako malobrojne ondašnje opozicije. Pošto ni SPO nisam uzimao za ozbiljno...

Ono što je važilo za ulazak SFRJ u EU se, svakako, ne odnosi na njene delove. Makedonija nije baš idealna zajednica, kao ni ovaj izgubljeni ostatak nekadašnje države.


Ne razumem ovaj Vaš komentar u vezi sa Makedonijom. Srbija je "unela" Makedoniju u SHS. U Makedoniji jeste živeo ogroman broj Srba. Slobodno se može reći da su koministi izmislili makedonsku naciju, baš kao i crnogorsku.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:00 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

Ne razumem ovaj Vaš komentar u vezi sa Makedonijom. Srbija je "unela" Makedoniju u SHS. U Makedoniji jeste živeo ogroman broj Srba. Slobodno se može reći da su koministi izmislili makedonsku naciju, baš kao i crnogorsku.

I muslimane kao naciju.
deset_slukom deset_slukom 13:42 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

vlad_aleksh

Ne razumem ovaj Vaš komentar u vezi sa Makedonijom. Srbija je "unela" Makedoniju u SHS. U Makedoniji jeste živeo ogroman broj Srba. Slobodno se može reći da su koministi izmislili makedonsku naciju, baš kao i crnogorsku.


Baš zgodan izraz - "uneti" neku teritoriju. Valda su tako i Austrijanci "uneli" BIH u svoju državu? Budući da se Srbija prema oslobođenim teritorijama odnosila kao okupator (dosta je pisano o tome), mogla bi se razmotriti upotreba nekih prigodnijih termina.

Ne bih ulazio u to da li su Makedonci "izmišljeni", tek, jezik mi mnogo više liči na bugarski nego na srpski. Držim da su Makedonci najpozvaniji da se samoodrede.
emsiemsi emsiemsi 21:45 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

freehand
Да хоће да направе демократску државу ни ја не мислим, нисам то ниакд ни рекао, па не знам чему ова констатација у овој реплици. Познато је већ да ја не размишљам бинарно , што ће рећи -- када неког критикујем, не значи да фаворизујем оног другог.

Ne, nije pripisano tebi. Govorim o svom viđenju, a i inače Srbija odavno nikad nije imala neku treću ili međuopciju. Uvek je bilo ili-ili.
Dodatno, to je rečenica i zbog konteksta bloga na kome razgovaramo.

Начуло се да Коштуница окупља нову странку !?
emsiemsi emsiemsi 21:48 20.10.2014

Re: Moj utisak van liste

Bonner
freehand
pa da se i ovo malo Srbije, onda sa punim pravom, rasparca od strane naseg komsiluka.

Ti stvarno sa punim pravom možeš da govoriš o budalama. Introspekcija je keva.


Od tebe, glavnog EU-mrzitelja na blogu nista drugo ni ne ocekujem.

Tebi je naravno u redu da Srbija moze u slucaju sukoba da pripoji neke delove drugih drzava ali suprotno onda nije po medjunarodnom pravu a i nije lepo.

Tako isto sa Krimom i Kosovom. To sto je Kosovo oteto od Srbije to nije lepo i treba svaki put da se nabije na nos EU i SAD-u. A sto je Putin oteo Krim to mu niko u razgovoru nije niti pomenuo. Zasto Predsednik Nikolic nije iskoristio posetu da upozori Putina da nije po medjunarodnom pravu otimanje teritorija drugih drzava?!

Ali to je ta srpska politika sedenja na dve stolice, pa kad zviznes dupetom o pod i ostanes bez drzave onda ces da krenes po medjunarodnom pravu.


Крим није исто што и Косово !
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:26 21.10.2014

Re: Moj utisak van liste

deset_slukom
vlad_aleksh

Ne razumem ovaj Vaš komentar u vezi sa Makedonijom. Srbija je "unela" Makedoniju u SHS. U Makedoniji jeste živeo ogroman broj Srba. Slobodno se može reći da su koministi izmislili makedonsku naciju, baš kao i crnogorsku.


Baš zgodan izraz - "uneti" neku teritoriju. Valda su tako i Austrijanci "uneli" BIH u svoju državu? Budući da se Srbija prema oslobođenim teritorijama odnosila kao okupator (dosta je pisano o tome), mogla bi se razmotriti upotreba nekih prigodnijih termina.

Ne bih ulazio u to da li su Makedonci "izmišljeni", tek, jezik mi mnogo više liči na bugarski nego na srpski. Držim da su Makedonci najpozvaniji da se samoodrede.


Geografska oblast Makedonija je podeljena u I balkanskom ratu. Pirinska je pripala Bugarskoj, Vardarska Srbiji, Egejska Grčkoj. Da li ste se ikada zapitali zašto Grčka insistira na tome da se država Makedonija ne zove Makedonija već Bivša Jugoslovenska Republika Makedonija?
Srbija je polagala pravo na Vardarsku Makedoniju iz nekoliko razloga. Prvi je istorijski. Pre najezde Turaka, tu je bila srpska država. Na primer, car Dušan je krunisan u Skoplju. Drugi razlog je etnička struktura stanovništva. Veliki deo stanovništva vardarske Makednije činili su Srbi. Srbija je uspela da višedecenijskom kulturnom politikom privuče i ostalo još nedovoljno definisano slovensko stanovništvo na svoju stranu. Da li je njihov jezik sličan bugarskom? Da, baš kao što je i jezik Vranja i Pirota sličan bugarskom.
Inače, u Maćedoniji su živeli i Turci, i Albanci i Cincari. Kada je srpska vojska ušla u Bitolj, dolazilo je i do komičnih nesporazuma. U srpskoj vojsci bilo je Vlaha iz istočne Srbije, i kada su Cincari iz Bitolja čuli kojim jezikom govore oslobodioci pomislili su da je to rumunska vojska.
Da li su danas Makedonci Srbi ili Makedonci? Nakon svih ovih silnih bespuća povijesne zbilje to je već njihova stvar. Ja sam, na primer, Maskalero Apač.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:53 21.10.2014

Re: Moj utisak van liste

Nebojsa Krstic
Ne razumem ovaj Vaš komentar u vezi sa Makedonijom. Srbija je "unela" Makedoniju u SHS. U Makedoniji jeste živeo ogroman broj Srba. Slobodno se može reći da su koministi izmislili makedonsku naciju, baš kao i crnogorsku.

I muslimane kao naciju.


Ne znam, treba pitati Kusturicu. Ili Selimovića, da je živ.
deset_slukom deset_slukom 16:51 21.10.2014

Re: Moj utisak van liste

vlad_aleksh
Srbija je uspela da višedecenijskom kulturnom politikom privuče i ostalo još nedovoljno definisano slovensko stanovništvo na svoju stranu. Da li je njihov jezik sličan bugarskom? Da, baš kao što je i jezik Vranja i Pirota sličan bugarskom.


Je li ta "kulturna politika" isto ono što neki drugi nazivaju "srbizacijom"? Tako piše u nekim objektivnijim tekstovima kada govore o periodu između dva rata. Inače, rekao bih da se i Grčka i Bugarska, kao i Srbija, ponašaju na isti način: svi bi da imaju neke silne teritorije, ako je moguće bez (tuđih) ljudi. Baš me zanima da li je Grcima lakše otkada znaju da ni njihovi Makedonci nisu Makedonci, nego Srbi? Ili su i oni, odnekud, našli da makedonski jezik strašno liči na grčki?

vlad_aleksh

Ja sam, na primer, Maskalero Apač.


To je u redu, dok ne počneš i mene da ubeđuješ da sam Apač.
vlad_aleksh vlad_aleksh 16:06 24.10.2014

Re: Moj utisak van liste

deset_slukom
vlad_aleksh
Srbija je uspela da višedecenijskom kulturnom politikom privuče i ostalo još nedovoljno definisano slovensko stanovništvo na svoju stranu. Da li je njihov jezik sličan bugarskom? Da, baš kao što je i jezik Vranja i Pirota sličan bugarskom.


Je li ta "kulturna politika" isto ono što neki drugi nazivaju "srbizacijom"? Tako piše u nekim objektivnijim tekstovima kada govore o periodu između dva rata. Inače, rekao bih da se i Grčka i Bugarska, kao i Srbija, ponašaju na isti način: svi bi da imaju neke silne teritorije, ako je moguće bez (tuđih) ljudi. Baš me zanima da li je Grcima lakše otkada znaju da ni njihovi Makedonci nisu Makedonci, nego Srbi? Ili su i oni, odnekud, našli da makedonski jezik strašno liči na grčki?

vlad_aleksh

Ja sam, na primer, Maskalero Apač.


To je u redu, dok ne počneš i mene da ubeđuješ da sam Apač.


Izvinjavam se što odgovaram sa zadocnjenjem.
Ne možete ni da sanjate koliko je pitanje BJR Makedonije kompleksno. Hajde da spustimo priču na lični nivo. Moji preci su došli u Srbiju iz Makedonije 1905. godine. Mi smo Cincari. Kažu da vodimo poreklo iz drevnog Moskopolja. Moj pradeda, Bog da mu dušu prosti, procenio je da će nam biti najbolje u Srbiji. Srbija je tada bila demokratska država. Pravna država. Liberalna. Pradedi je najbitnije bilo da ode negde gde će mu krenuti biznis. I da je okruženje pravoslavno, razume se. Nakon 7 godina Srbija je oslobodila Makedoniju od Turaka. Da, oslobodila. Srbija je imala vlast u Makedoniji samo 2 godine. Do 1914. Posle je bila SHS i Jugoslavija, a to je nešto sasvim drugačije. Kulturna politika se odnosi na period pre oslobođenja. Srbija je slala učitelje i popove još za vreme Obrenovića. Četnička akcija je bila privatna inicijativa. Setimo se Luke Đelovića. U Makedoniji je, ponavljam, živelo mnogo Srba. Koje su kasnije komunisti pomakedončili. Unuk Jovana Stojkovića Babunskog preziva se samo Babunski. To Vam je sada makedonski fudbalski trener. Makedonska crkva nije priznata niti od jedne patrijaršije. Osim možda crnogorske. To je, na primer, čisto udbino delo, ta fantomska crkva. Da se vratim sebi. Da li je Makedonija mogla da bude cincarska država? Da, mogla je. Ali nije. Ja sam zahvalan državi Srbiji što je primila moje pretke. I ponela se prema njima kao prema rodu rođenom. Danas Makedonci imaju problem sa identitetom. Imaju Aleksandra Makedonskog u centru Skoplja. To je isto kao kada bismo se mi Cincari pozivali na Cezara. Ili na Justinijana.
Da ponovim, Srbija je oslobodila Makedoniju. Makedonci su Srbi, samo što to ne znaju.
angie01 angie01 16:28 18.10.2014

koga vise briga

za presipanje iz supljeg u prazno?! kao da ste bogom dani i samo se o vama radi(politicarima), a ne o gradjanima,...pri tome, svi ste vec sve pokazali, ne znam cemu vise destruktivno opetovanje.

Ovoj zemlji treba dobar plan, strategija da se on sprovede i strucnjaci koji ce to da prate- da se pokrene privreda, obave sve potrebne reforme, skolstva, agrara, sudtva,...da se donesu dobri zakoni, koji ce da stite interese gradjana, a ne onih na vlasti.

ovo sto ova vlada sada odradjuje, vezano za uslove iz eu-je samo prinuda, a nikako deo programa, koji je pak u delu svog komentara opservirao free.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:08 18.10.2014

Re: koga vise briga

Ovoj zemlji treba dobar plan, strategija da se on sprovede i strucnjaci koji ce to da prate

Pa to je onda lako...treba samo da se stručnjaci okupe i pobede na izborima. Šta čekaju?
angie01 angie01 17:13 18.10.2014

Re: koga vise briga

Šta čekaju?


Nikome ne trebaju!- Takvu ste kontrukciju sagradili, a ovi, zabetonirali!...samo se menjate na poljima otvorenim za polozaje-i to, samo zbog istih. SrBski Monopol!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:40 18.10.2014

Re: koga vise briga

Nikome ne trebaju!

Takvu ste kontrukciju sagradili, a ovi, zabetonirali!

jest malo nezgodna konstrukcija: ako kaniš vladati, moraš pobijediti...demokratija, zeznuta stvar.
angie01 angie01 17:52 18.10.2014

Re: koga vise briga

ako kaniš vladati, moraš pobijediti


ovde problem nastaje posle te pobede, koja, kao da je sama sebi i cilj i svrha.

posle- nista od redova predatih u cv-u, zbog kojih ste, je lte, za isti posao i izabrani.

evo, znam za slucaj u Kanadi, gde vecina stvari funkcionise na poverenje, al kada ga izneveris, izigras- ugasio si svecu- kada je neki lik predao idealan cv za neku super poziciju u velikoj firmi sa poprilicnom odgovornoscu- naucio i sve cake za intervju- tamo za sve te predradnje za posao postoje kursevi, trening- i prime ga,...radio on tako radio, i ubrzo su se utvrdile poprilicne negativne posledice tog njegovog rada i vlasnici polude i izvrse analizu poslovanja i utvrde, kako je doticni radio sve, samo ne ono sto je trebalo, sto su se dogovorili, ostetio firmu, ali zato sebi pribavio protivzakonito dobit i jos utvrde, kako mu je cv lazan- od diplome do potrebnih skilsa i licnih osobina- te bivsi najbolji kandidat popije pedalu, a sa njom i krivicnu prijavu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:06 18.10.2014

Re: koga vise briga

ako kaniš vladati, moraš pobijediti


ovde problem nastaje posle te pobede, koja, kao da je sama sebi i cilj i svrha.

Kad pobede ti tvoji stručnjaci sve će biti drugačije.
angie01 angie01 18:12 18.10.2014

Re: koga vise briga

Kad pobede ti tvoji stručnjaci sve će biti drugačije.


izvrces, Krsticu!

ne treba da pobede strucnjaci- nego stvarna volja da se nesto dobro uradi za zemlju i gradjane, gde ce tim strucnjacima, zbog njihovog znanja, a ne partijske pripadnosti, biti sirom otvorena vrata, na mestima gde bi oni svojom strucnoscu, ( umesto bezocnog paceraja) mogli da pripomognu.
freehand freehand 18:25 18.10.2014

Re: koga vise briga

Ovoj zemlji treba dobar plan, strategija da se on sprovede i strucnjaci koji ce to da prate- da se pokrene privreda, obave sve potrebne reforme, skolstva, agrara, sudtva,...da se donesu dobri zakoni, koji ce da stite interese gradjana, a ne onih na vlasti.

Pa daj ga više.
G.Cross G.Cross 18:46 18.10.2014

Re: koga vise briga

Odustao od komentara..Kad nije pomoglo do sad, nece ni sad.
angie01 angie01 20:15 18.10.2014

Re: koga vise briga

Pa daj ga više.


mogu za obrazovanje.

plan da se sanira rusevina, nije komentar na blogu u pauzama izmedju neceg drugog- vec ozbiljan posao- kroki onoga sto bi on podrazumevao je vec vise puta ovde nacrtan od mnogih kolega blogera.

ali ne pricamo sada o tome- moze da se otvori blog konkurs:), nego o stalnom heklanju u prazno, bez sustinskih stavki.
hajkula1 hajkula1 15:51 19.10.2014

Re: koga vise briga

angie01
za presipanje iz supljeg u prazno?! kao da ste bogom dani i samo se o vama radi(politicarima), a ne o gradjanima,...pri tome, svi ste vec sve pokazali, ne znam cemu vise destruktivno opetovanje.

Ovoj zemlji treba dobar plan, strategija da se on sprovede i strucnjaci koji ce to da prate- da se pokrene privreda, obave sve potrebne reforme, skolstva, agrara, sudtva,...da se donesu dobri zakoni, koji ce da stite interese gradjana, a ne onih na vlasti.

ovo sto ova vlada sada odradjuje, vezano za uslove iz eu-je samo prinuda, a nikako deo programa, koji je pak u delu svog komentara opservirao free.



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:01 18.10.2014

Vrane i zablude

Jedan od ozbiljnih uspeha aktuelnog premijera jeste to što je doprineo da od vrednosti u Srbiji, u poslednje dve godine, najugroženija bude pseudopatriotizam.


Pa to je isto kao što su za vakta prethodne vlasti najugroženije bile građanske vrednosti (koje autor voli da zove građanština) antifašističke "snage" i sve ono blisko onima na vlasti. Jer su u tome videli najvećeg konkurenta, pa su se prvo potrudili da shebu sve ono što nudi isto ili slično kao i oni. Uostalom skoro celu deceniju su pobeđivali na krilatici - Nećete valjda da vam dođu Oni?

E pa tako je i Vučić prvo krenuo da se rešava onih koji su is iste škole i štale potekli. Nego, da se podsetimo davne 2008. i trenutka kada Toma objavljuje da je ponovo izgubio predsedničke izbore od Platforme "Mi smo za zericu manje grđi nego Oni!"

                    
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:07 18.10.2014

Re: Vrane i zablude

Pa to je isto kao što su za vakta prethodne vlasti najugroženije bile građanske vrednosti (koje autor voli da zove građanština)

A ne...ja izuzetno cenim građanske vrednosti...pežorativno govorim o onim mamlazima građanštine koji misle da imaju tapiju na te vrednosti.
hajkula1 hajkula1 17:57 18.10.2014

Nekada beše bugivugi a sad?


Nekad... izgleda tako naivno.

Za žohare








sweet64 sweet64 18:49 18.10.2014

Evo da ti kažem, opet

Meni, Krle, uopšte ne smeta da ti budeš isti, mnogo puta isti.
Dve ploče ’Odbrane’ sam upropastio slušajući ih n puta, kada n → ∞. Obožavam tvoje blogove o raznim periodima tvoga života, pamtim čak i detalje tipa kada si kao šjor Doture izvadio udicu iz palca starog barbe na Visu ili kada si greškom pojeo trouglasti sendvič časnoj sestri u sred engleskog voza. Mogao bi da pišeš o tulumima osamdesetih iz kruga dvojke, ponavljajući se i menjajući tek po koju reč, ja bih to sa uživanjem čitao.

Ali ne. Ti si zapeo da budeš isti baš u onome gde ni prvi put nije trebalo da budeš isti! Tvoja beskonačna mantra zasniva se na probanju uslova i mogućnosti, u politici, da nam svima bude bolje, što formalno kao ideja, naravno nije loše, jer se zasniva na humanosti u načelu. Ali...
Ti kao da se malo praviš blesav, jer bez podignute obrve stalno pominješ iste aktere, tvoje bivše saborce ili današnju vlast, sasvim svejedno. Igramo sa kartama koje su nam podeljene i to je to.
E, ne može se zanemarivati jedna bestijalnost, nezajažljivost, podrazumevanje da koristiš poziciju na koju si uzjanuo, kod svih, ali baš svih političara ili politikanata od pojave višestranačja na ovamo. Uzalud pokušavaš (uzalud me podsjećaš...), ili nas samo farbaš, to ne znam.
Nama su potrebni novi mladi ljudi da ne kažem nevešti u svim tim kalkulacijama, koji nisu samouvereni bez pokrića. Pa nema DS tapiju na to ime, tj ima, ali to ništa ne znači. Nama je potrebna stvarna a ne deklarativna demokratija. Čak i da neko od tih davno poznatih lica izistinski promeni ploču i kaže ’Neću više, majke mi...’ nema ništa od toga.

Jer nije ispunjen uslov svih uslova, uslov u naslovu, pitanje svih pitanja, a to su tajne službe!
To sam na primer zamerio i Saši Raduloviću kome bih , ajd da kažem, mogao da verujem ali ovu temu nije ni pomenuo. Džabe potrošiste silno vreme i prostor, izbrisaste silna slova na tastaturama, u tom dvorištu nam nema spasa (bloger Brajovic čak ne primećuje ogromnu stagnaciju pa u nekom od tvojih ranijih blogova uviđa izvesan napredak). Dovoljno je da na jutjubu potražite bilo koji intervju Verice Barać i sve belodano jasno. Što kažu Beograđani ’žena objasnila’, Bog da joj dušu prosti.
E, o tome treba da pišete braćo blogeri. Kako rasformirati, totalno raspustiti (ko!?) tajne službe. E to je tema, od toga zavisi svaki zakon, svaka primena zakona, ali kako smoći snage za takav poduhvat.

A Krletu želim da zablista u onom u čemu je jak:
(sad bi išla pesma "Pametni i knjiški ljudi" od Azre ali niđe da je nađem, pa molim blogere da pripomognu)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:52 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

(bloger Brajovic čak ne primećuje ogromnu stagnaciju pa u nekom od tvojih ranijih blogova uviđa izvesan napredak)

Хоћеш ли да ми појасниш?
freehand freehand 18:57 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

kod svih, ali baš svih političara ili politikanata od pojave višestranačja na ovamo.

Sve, sve, ali ovo nisam baš razumeo. Niko se vlašću nije koristio pre pojave višestranaćja koje je donelo beščašće i propast?
sweet64 sweet64 19:08 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

...И ствар добије своју властиту инерцију, независну од Вучића или било кога.
(Пример ти је Шабић, пример ти је АПР, пример ти је шетање кучића на повоцу у БГДу, пример ти јр гашење музике у кафићима стамбених зграда у 11. Ствар, дакле, ради. Узгред, тако се мења држава и друштво, то нам треба, а не неке фантазије, SF решења и остало...)...


...Све је боље и боље.
Није све решено, али -- ствар иде у добром правцу. ...

U pitanju je bio ping pong sa milojep-om, oko komunalaca i zakona.

Ja na primer znam da u gradu ukojem živim nema šanse da zakon bude taj koji će mimo mogula (ili nad njima) da se sprovede. Ni-ka-da!
sweet64 sweet64 19:16 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

freehand
kod svih, ali baš svih političara ili politikanata od pojave višestranačja na ovamo.

Sve, sve, ali ovo nisam baš razumeo. Niko se vlašću nije koristio pre pojave višestranaćja koje je donelo beščašće i propast?


Ranije je, bar u Jugoslaviji bilo jednoumlje kao posledica jednopartijskog sistema koji ni u čemu nije imao etalon čak ni koordinatni sistem vrednosti, pa se ni sa čim nije ni mogao meriti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:11 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

sweet64
Ja na primer znam da u gradu ukojem živim nema šanse da zakon bude taj koji će mimo mogula (ili nad njima) da se sprovede. Ni-ka-da!

Ах, то...
Тако је и овај мислио:



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:19 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

E, o tome treba da pišete braćo blogeri.

Ma jok. ne treba o tome, nego o onome o čemu ja pišem.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:24 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

(sad bi išla pesma "Pametni i knjiški ljudi" od Azre ali niđe da je nađem, pa molim blogere da pripomognu)


јеботе нема, и сам пре неки дан тражио да окачим овде, ал све скинуто са јутјуба.
имаш само "петар петровић канал", изгледа џони опет попиздео :)
sweet64 sweet64 20:42 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Predrag Brajovic
sweet64
Ja na primer znam da u gradu ukojem živim nema šanse da zakon bude taj koji će mimo mogula (ili nad njima) da se sprovede. Ni-ka-da!

Ах, то...
Тако је и овај мислио:




Taj nije shvatio gde je. Verovatno višak srpskog mentaliteta u genima. Da je ovdašnji, aplicirao bi sa svojom finoćom, na najviša državnička mesta, verovatno veoma uspešno.
blogovatelj blogovatelj 21:02 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

изгледа џони опет попиздео


Azrinih originalnih pesama već par godina nema uopšte na internetu celom, ne samo na Tjubu. ima samo živih snimaka.
sweet64 sweet64 21:05 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Nebojsa Krstic
E, o tome treba da pišete braćo blogeri.

Ma jok. ne treba o tome, nego o onome o čemu ja pišem.

Mojne da se ljutiš. Upornost nije loša karakteristika, dapače, no važno je i u čemu. Ako ne primećuješ da sam dobronameran, go on.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:21 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

sweet64
Predrag Brajovic
sweet64
Ja na primer znam da u gradu ukojem živim nema šanse da zakon bude taj koji će mimo mogula (ili nad njima) da se sprovede. Ni-ka-da!

Ах, то...
Тако је и овај мислио:




Taj nije shvatio gde je. Verovatno višak srpskog mentaliteta u genima. Da je ovdašnji, aplicirao bi sa svojom finoćom, na najviša državnička mesta, verovatno veoma uspešno.

Дајмо мало оптимизма.
Све је већ измишљено.
И решења за нашу ситуацију.
Веруј ми, нико није мислио да ће Санадер у затвор, чак и када није био више власт.

Нама само требају нека колица, да нас мало погурају:

sweet64 sweet64 22:48 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Predrag Brajovic
sweet64
Predrag Brajovic
sweet64
Ja na primer znam da u gradu ukojem živim nema šanse da zakon bude taj koji će mimo mogula (ili nad njima) da se sprovede. Ni-ka-da!

Ах, то...
Тако је и овај мислио:




Taj nije shvatio gde je. Verovatno višak srpskog mentaliteta u genima. Da je ovdašnji, aplicirao bi sa svojom finoćom, na najviša državnička mesta, verovatno veoma uspešno.

Дајмо мало оптимизма.
Све је већ измишљено.
И решења за нашу ситуацију.
Веруј ми, нико није мислио да ће Санадер у затвор, чак и када није био више власт.

Нама само требају нека колица, да нас мало погурају:


Uh, dobro je...
Letimičan pogled na sliku mi došapnu mozgu da je u pitanju gospodin Bećković. U njegova kolica nikako ne bih.
Dr M Dr M 23:25 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Нама само требају нека колица, да нас мало погурају:


Znam šta se htelo reći ali mislim da kolica ne treba da guraju nas nego mi kolica.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Dr M
Нама само требају нека колица, да нас мало погурају:


Znam šta se htelo reći ali mislim da kolica ne treba da guraju nas nego mi kolica.

:))))
Не, не...
Ми смо у колицима!
Hansel Hansel 23:48 18.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Да, докторе, нас (колективно) канда јуре она за последњу вожњу, да их не именујем, пу, пу...

EDIT: (А ово да смо ми у колицима сам и помислио, само нисам сигуран да ико жели да нас купи... једино можда за сапун. )
Dr M Dr M 00:52 19.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Ми смо у колицима!



нас (колективно) канда јуре она за последњу вожњу, да их не именујем, пу, пу...


Mračni ste, obojica..
hajkula1 hajkula1 01:22 19.10.2014

Re: Evo da ti kažem, opet

Дајмо мало оптимизма.
Све је већ измишљено.
И решења за нашу ситуацију.
Веруј ми, нико није мислио да ће Санадер у затвор, чак и када није био више власт.



To ti kažem.


alselone alselone 19:09 18.10.2014

Nista cudno

Zašto se opozicija nalazi u nevolji, zašto se slabo snalazi, zašto joj od 2012. pada podrška, zašto izgleda bezidejno i bezvoljno?


Opozicija je ista onakva kakva je bila i dok je bila vlast. Pozerska, nestrucna, bezidejna... Isti su to ljudi.
blogovatelj blogovatelj 20:08 18.10.2014

Re: Nista cudno

Isti su to ljudi.


To je najveći problem opozicije, a bogami i vlasti. Nesmenjivost onih koji su "bogomdani"
Od kad je demokratije u Srbiji sve isti likovi defiluju po ekranima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:20 18.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Zašto se opozicija nalazi u nevolji, zašto se slabo snalazi, zašto joj od 2012. pada podrška, zašto izgleda bezidejno i bezvoljno?


Opozicija je ista onakva kakva je bila i dok je bila vlast. Pozerska, nestrucna, bezidejna... Isti su to ljudi.

Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?

G.Cross G.Cross 21:41 18.10.2014

Re: Nista cudno

Predrag Brajovic
alselone
Zašto se opozicija nalazi u nevolji, zašto se slabo snalazi, zašto joj od 2012. pada podrška, zašto izgleda bezidejno i bezvoljno?


Opozicija je ista onakva kakva je bila i dok je bila vlast. Pozerska, nestrucna, bezidejna... Isti su to ljudi.

Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?

[/quote


Meni zaista izgleda cudno da savetnik Predsednika koji je izgubio "neizgubive izbore" (koje Predsednik nije ni morao da ima nego mu "pametni ljudi" savetovali da treba da ide na prevremene izbore da pomogne "svoje" ljude), sada, mrtav hladan savetuje kakva treba da bude opozicija.
Cudno, zaista cudno.



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:26 18.10.2014

Re: Nista cudno

Meni zaista izgleda cudno da savetnik Predsednika koji je izgubio "neizgubive izbore"

Al sam pre toga dobio četvoro izgubljenih izbora.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:32 18.10.2014

Re: Nista cudno

Nebojsa Krstic
Meni zaista izgleda cudno da savetnik Predsednika koji je izgubio "neizgubive izbore"

Al sam pre toga dobio četvoro izgubljenih izbora.

Нема шта, победнички, ударнички!

Hansel Hansel 23:13 18.10.2014

Re: Nista cudno

Nebojsa Krstic
Meni zaista izgleda cudno da savetnik Predsednika koji je izgubio "neizgubive izbore"

Al sam pre toga dobio četvoro izgubljenih izbora.

Занимљиво читање двосмисленог дела реченице.
docsumann docsumann 04:51 19.10.2014

Re: Nista cudno

Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?


alselone alselone 09:51 19.10.2014

Re: Nista cudno

Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?


Svugde oko nas. Posteni ljudi se se povukli iz politike (ili odbijaju da udju) pred navalom bagre.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:59 19.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?

Svugde oko nas.

Не.
Да је тако, онда би нам и земља другачије изгледала.

Нема их довољно.
Немају снаге.
Немају воље.
Нису организоани.
Ти, другачији...

Политика је full time job, као и сваки други.

alselone alselone 12:25 19.10.2014

Re: Nista cudno

Не.

Da.

Posteni ljudi su se sklonili od najezde olosa na politiku.

Ima ih i dovoljno, i imaju snage i lako bi se organizovali. Jedino u cemu si u pravu je da nemaju volje. Jasno je zbog cega.

Politika je full time job, zato ga i shvataju ozbiljno.
hajkula1 hajkula1 13:31 19.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Не.

Da.

Posteni ljudi su se sklonili od najezde olosa na politiku.

Ima ih i dovoljno, i imaju snage i lako bi se organizovali. Jedino u cemu si u pravu je da nemaju volje. Jasno je zbog cega.

Politika je full time job, zato ga i shvataju ozbiljno.




Od vajkada, za politiku se kaže da je kurva. Da je prljav zanat. Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:52 19.10.2014

Re: Nista cudno

Posteni ljudi su se sklonili od najezde olosa na politiku.

Ima ih i dovoljno, i imaju snage i lako bi se organizovali. Jedino u cemu si u pravu je da nemaju volje. Jasno je zbog cega.

Politika je full time job, zato ga i shvataju ozbiljno.

hajkula1 hajkula1 16:27 19.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Па где има тих људи, који су другачији и од опозиције и позиције?


Svugde oko nas. Posteni ljudi se se povukli iz politike (ili odbijaju da udju) pred navalom bagre.




Ključ je, odgovor na zahtev, lopovi da vrate ukradeno.
freehand freehand 16:35 19.10.2014

Re: Nista cudno

Od vajkada, za politiku se kaže da je kurva. Da je prljav zanat. Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Bravo Hajkulo.
Pa ko će onda da ti vrati ukradeno?
Hoćeš li ti da uđeš u politiku, kao pametna i poštena?
Ali pazi: onda će trideset i tri Hajkule da skoče i da kažu - lopuža pokvarena! jer da nije - u politiku ne bi ulazila!
I da ne misliš možda da se dobri, smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju upravo zbog Hajkula i njenih prepametnih i prepoštenih istomišljenika i is+tomišljenica, koijima je lakše da pljunu po nečijoj časti i obrazu nego išta drugo?
milojep milojep 16:40 19.10.2014

Re: Nista cudno

freehand
Od vajkada, za politiku se kaže da je kurva. Da je prljav zanat. Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Bravo Hajkulo.
Pa ko će onda da ti vrati ukradeno?
Hoćeš li ti da uđeš u politiku, kao pametna i poštena?
ali onda će trideset i tri Hajkule da skoče i da kažu - lopuža pokvarena! jer da nije - u politiku ne bi ulazila!
I da ne misliš možda da se dobri, smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju upravo zbog Hajkula i njenih prepametnih i prepoštenih istomišljenika i is+tomišljenica, koijima je lakše da pljunu po nečijoj časti i obrazu nego išta drugo?


Free, evo ti paralele sa fudbalom i stadionima. Dok je tamo huligana normalan svet neće ići na utakmice. A ko to treba da reši? Hajkula? Ti? Ja?
Pa neće biti da kreteni na vlasti ili u opoziciji ne znaju da to treba rešiti?! -pa onda kao mi treba da ih na to podsetimo političkom podrškom na izborima ili šta već...
Tako je i sa bavljenjem politikom.Prvo treba da zažive zakoni koji ološu neće dati da igde 'smrdi' pa i u politici.



freehand freehand 16:46 19.10.2014

Re: Nista cudno

Prvo treba da zažive zakoni koji ološu neće dati da igde 'smrdi' pa i u politici.

Reci da se zajebavaš.
Oživeće ga oni koje ti i Hajkula od reda zovete ološem?
Aha.
Free, evo ti paralele sa fudbalom i stadionima. Dok je tamo huligana normalan svet neće ići na utakmice.

Pristojan svet ide na utakmice, itekako. Na sreću, neki pristojan svet koji ima živce ko konopce i kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije još uvek se i politikom bavi. Uz sav rizik da ga rulja psuje i provlači kroz blato.
milojep milojep 16:53 19.10.2014

Re: Nista cudno

freehand
Prvo treba da zažive zakoni koji ološu neće dati da igde 'smrdi' pa i u politici.

Reci da se zajebavaš.
Oživeće ga oni koje ti i Hajkula od reda zovete ološem?
Aha.
Free, evo ti paralele sa fudbalom i stadionima. Dok je tamo huligana normalan svet neće ići na utakmice.

Pristojan svet ide na utakmice, itekako. Na sreću, neki pristojan svet koji ima živce ko konopce i kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije još uvek se i politikom bavi. Uz sav rizik da ga rulja psuje i provlači kroz blato.


Vidi problem zaživljavanja tih zakona jeste pitanje za milion dolara. Koliko ti i ja imamo života i koliko usranih izbora treba da se desi da bi imali uređeno društvo?
Što se tiče pristojnog sveta koji ide na utakmice, pretpostavljam,da ga ima.Ali broj mu je sigurno zanemarljiv u odnosu na broj koji bi hteo da ide da zna da ga neće zadesiti kamen,suzavac, neka budala ili nezasluženi pendrek.

p.s. navedi mi par 'Mohikanaca' o kojima pričaš





freehand freehand 16:58 19.10.2014

Re: Nista cudno

p.s. navedi mi par 'Mohikanaca' o kojima pričaš

Misliš na "pristojan svet" na utakmicama? Pa kladim se da je 90% ljudi na stadionu takvo.
U politici? bar dve trećine opozicionih poslanika, a sigurno i polovina poslanika vladajuće koalicije. Mislim - ako samo o pristojnosti govorimo.
milojep milojep 17:04 19.10.2014

Re: Nista cudno

Misliš na "pristojan svet" na utakmicama?


Ne, mislio sam na politiku naravno i na deo tvog komentara
kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije još uvek se i politikom bavi
.

Donekle sam i dobio odgovor u rečenici

Mislim - ako samo o pristojnosti govorimo.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:15 19.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Ima ih i dovoljno, i imaju snage i lako bi se organizovali.

Стварност ово демантује.
alselone alselone 17:25 19.10.2014

Re: Nista cudno

Стварност ово демантује.


Apsolutno ne. Stvarnost zapravo to potvrdjuje. Na dva nacina, kad pogledas vodece licnosti u politici, od lokala pa do gore, i kad pogledas svoje okruzenje.
alselone alselone 17:27 19.10.2014

Re: Nista cudno

Eto kakvo je vreme doslo. Ne mozes vise ni lopovu da kazes da je lopov. Sve propalo i opljackano a niko kriv. Nigde ni jedan lopov. Posle toliko reformi sudstva i "djavolskog" pakta medju strankama da se medjusobno ne diraju, ostaje nam samo da sedimo i cutimo jer ako kazes "lopov" odmah dobijes drekavca na grbaci.
angie01 angie01 17:45 19.10.2014

Re: Nista cudno


Politika je full time job,


al bez rizika i sa sigurnim profitom, benefitima, bez licnog ulaganja, bez obzira na znanje i sposobnosti i rezultate.

ono, biznis iz snova!
alselone alselone 17:48 19.10.2014

Re: Nista cudno

al bez rizika i sa sigurnim profitom, benefitima, bez obzira na znanje i sposobnosti i rezultate.


Rizika mozda malo ima, ono da dobijes giht ili kilu a moze i srcka od vijagre, ali ono sto nema je prava odgovornost.
angie01 angie01 17:50 19.10.2014

Re: Nista cudno

giht ili kilu


stomak i podvaljak.
blogovatelj blogovatelj 18:22 19.10.2014

Re: Nista cudno

Ali pazi: onda će trideset i tri Hajkule da skoče i da kažu - lopuža pokvarena! jer da nije - u politiku ne bi ulazila!


I još četresdevet mariopan.
hajkula1 hajkula1 20:51 19.10.2014

Re: Nista cudno

freehand
Od vajkada, za politiku se kaže da je kurva. Da je prljav zanat. Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Bravo Hajkulo.
Pa ko će onda da ti vrati ukradeno?
Hoćeš li ti da uđeš u politiku, kao pametna i poštena?
Ali pazi: onda će trideset i tri Hajkule da skoče i da kažu - lopuža pokvarena! jer da nije - u politiku ne bi ulazila!
I da ne misliš možda da se dobri, smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju upravo zbog Hajkula i njenih prepametnih i prepoštenih istomišljenika i is+tomišljenica, koijima je lakše da pljunu po nečijoj časti i obrazu nego išta drugo?



Nije tačno da se smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju zbog mene i mojih istomišljenika. Za nas ne možeš ni da ironišeš, prepametni i prepošteni, možeš samo da se igraš lošeg vidovnjaka. Ti nas ne poznaješ a plašiš se. Znaš za ono, ko se kome priviđa, sindrom ogledala... ne treba da ti objašnjavam.

Kažeš, lakše nam da pljunemo po nečijoj časti i obrazu? To ovi koje podržavaš rade. Zar nije Boris Tadić prozvao, bezobrazno bogate i nešto malo progovorio o mangupima (lopovima) u svojim redovima, koji se politikom bave iz ličnih interesa? Samo još i ti da to priznaš.

Rezime: sve za šta me optužuješ, ti radiš. Ja podržavam nove ljude, ti podržavaš stare koji su se pokazali i dokazali (...) a nove valjaš po blatu.




P.S.

Lopovi da vrate ukradeno.




hajkula1 hajkula1 20:54 19.10.2014

Re: Nista cudno

milojep
freehand
Od vajkada, za politiku se kaže da je kurva. Da je prljav zanat. Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Bravo Hajkulo.
Pa ko će onda da ti vrati ukradeno?
Hoćeš li ti da uđeš u politiku, kao pametna i poštena?
ali onda će trideset i tri Hajkule da skoče i da kažu - lopuža pokvarena! jer da nije - u politiku ne bi ulazila!
I da ne misliš možda da se dobri, smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju upravo zbog Hajkula i njenih prepametnih i prepoštenih istomišljenika i is+tomišljenica, koijima je lakše da pljunu po nečijoj časti i obrazu nego išta drugo?


Free, evo ti paralele sa fudbalom i stadionima. Dok je tamo huligana normalan svet neće ići na utakmice. A ko to treba da reši? Hajkula? Ti? Ja?
Pa neće biti da kreteni na vlasti ili u opoziciji ne znaju da to treba rešiti?! -pa onda kao mi treba da ih na to podsetimo političkom podrškom na izborima ili šta već...
Tako je i sa bavljenjem politikom.Prvo treba da zažive zakoni koji ološu neće dati da igde 'smrdi' pa i u politici.





Za početak da se izborimo za slobodu govora, medijske slobode...


hajkula1 hajkula1 20:58 19.10.2014

Re: Nista cudno

alselone
Eto kakvo je vreme doslo. Ne mozes vise ni lopovu da kazes da je lopov. Sve propalo i opljackano a niko kriv. Nigde ni jedan lopov. Posle toliko reformi sudstva i "djavolskog" pakta medju strankama da se medjusobno ne diraju, ostaje nam samo da sedimo i cutimo jer ako kazes "lopov" odmah dobijes drekavca na grbaci.




Verica Barać je dosta toga rekla. I ne samo ona.


Stvarno ne razumem, kome (pristojnom) i zašto smeta sasvim opravdan zahtev - da lopovi vrate ukradeno?
alselone alselone 09:10 20.10.2014

Re: Nista cudno

Stvarno ne razumem, kome (pristojnom) i zašto smeta sasvim opravdan zahtev - da lopovi vrate ukradeno?


Otpor znaci da pogadjas sustinu.

freehand freehand 09:18 20.10.2014

Re: Nista cudno

Nije tačno da se smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju zbog mene i mojih istomišljenika.

Ja podržavam nove ljude, ti podržavaš stare koji su se pokazali i dokazali (...) a nove valjaš po blatu.

Izvini, Hajkulo.
Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Iz bloga u blog, iz komentara u komentar...
a nove valjaš po blatu.

Koga, na primer?
hajkula1 hajkula1 17:36 20.10.2014

Re: Nista cudno

freehand
Nije tačno da se smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju zbog mene i mojih istomišljenika.

Ja podržavam nove ljude, ti podržavaš stare koji su se pokazali i dokazali (...) a nove valjaš po blatu.

Izvini, Hajkulo.
Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Iz bloga u blog, iz komentara u komentar...
a nove valjaš po blatu.

Koga, na primer?




Stav društva, razlog zašto mnogi glasači ne koriste svoje pravo, ne izlaze na izbore. Pričam s ljudima pa prenosim utisak.


Moj lično viđenje (i nekih ljudi koje poznajem) je da, ako se normalan, pristojan svet povlači, onda imamo ovo što imamo.

Moj stav je - Neko mora da otera bagru a ko će ako ne mi (pristojni...)? Nemam političke ambicije, trudim se da dam vetar u leđa, pristojnim ljudima. (Dosadašnji su se pokazali zato pozivam nove ljude da se uključe.)

Panjatna?


P.S.

Prva skačem u oči na izjave u smislu, svi su lopovi, svi bi krali kada bi bili u prilici, jer to nije istina. Čudi me da to nisi primetio.



Lopovi da vrate ukradeno.


Volela bih da budem supervizor u ekipi koja istražuje gde su pare koje su iznošenje iz Srbije od 90-tih, privatizacije... Ekipa za početak od nekoliko ljudi koje poznajem i u čije poštenje, stručnost, inteligenciju sam sigurna...
freehand freehand 17:42 20.10.2014

Re: Nista cudno

hajkula1
freehand
Nije tačno da se smerni i pošteni ljudi klone i odbijaju da se angažuju zbog mene i mojih istomišljenika.

Ja podržavam nove ljude, ti podržavaš stare koji su se pokazali i dokazali (...) a nove valjaš po blatu.

Izvini, Hajkulo.
Pristojni ljudi ne žele da se prljaju. Zato se ološ i hohštapleri nadmeću, nameću, okupiraju, oni o prljavštini imaju drugačije mišljenje, njima je što prljavije, to bolje. Njima su prihvatljive krize i ratovi jer se tada stiče najviše para, tu im je šansa za prvi milion. Sredina takve (opravdano) prezire. Stav društva je da vlast kvari čoveka, da je nemoralnima to nebitno. Društvo zna da ima poštenih ljudi ali ih u politici dugo nisu videli. Zato sumnja.

Iz bloga u blog, iz komentara u komentar...
a nove valjaš po blatu.

Koga, na primer?




Stav društva, razlog zašto mnogi glasači ne koriste svoje pravo, ne izlaze na izbore. Pričam s ljudima pa prenosim utisak.


Moj lično viđenje (i nekih ljudi koje poznajem) je da, ako se normalan, pristojan svet povlači, onda imamo ovo što imamo.

Moj stav je - Neko mora da otera bagru a ko će ako ne mi (pristojni...)? Nemam političke ambicije, trudim se da dam vetar u leđa, pristojnim ljudima. (Dosadašnji su se pokazali zato pozivam nove ljude da se uključe.)

Panjatna?


Sve je ok, citirao sam već majstora Račkovskog kao velikog majstora za ova pitanja pa da se ne ponavljam.
Ali kad sam već pomenuo Račkovskog - koga sam ja to valjao po blatu?
hajkula1 hajkula1 17:58 20.10.2014

Re: Nista cudno

freehand
Prvo treba da zažive zakoni koji ološu neće dati da igde 'smrdi' pa i u politici.

Reci da se zajebavaš.
Oživeće ga oni koje ti i Hajkula od reda zovete ološem?
Aha.
Free, evo ti paralele sa fudbalom i stadionima. Dok je tamo huligana normalan svet neće ići na utakmice.

Pristojan svet ide na utakmice, itekako. Na sreću, neki pristojan svet koji ima živce ko konopce i kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije još uvek se i politikom bavi. Uz sav rizik da ga rulja psuje i provlači kroz blato.



Oni koje ja nazivam ološem, što radim s punim pravom, svakako da neće, naprotiv, srozavaju nas sve više.


Oni koji mogu da počiste ološ, su nepoznati javnosti. Kako glasači da im daju glas ako nemaju pojma o njima? Medijski mrak i pink-izacija. A tu su i oni koji ljude valjaju po blatu. Ne pokušavaj da mi učitavaš. Odvajam dosadašnje političare, već viđene, pokazali su se. Ili ološ ili oni koji su na sve ćutali (s kim si, takav si).

Zašto nisu podržali Vericu Barać, ako su pristojan svet, kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije i tada su se i još uvek se bave politikom?


freehand freehand 18:08 20.10.2014

Re: Nista cudno

Oni koje ja nazivam ološem, što radim s punim pravom, svakako da neće, naprotiv, srozavaju nas sve više.

Uopšte ne sumnjam da se smatraš kompetetntnom i da imaš puno pravo da tako široko zahvatiš u tom svom ološ-češljanju. A ne očekujem da shvatiš kolku štetu praviš.
Zašto nisu podržali Vericu Barać, ako su pristojan svet, kome je dobrobit države i građana iznad sopstvene komocije i tada su se i još uvek se bave politikom?

Jedan je Bog, a i to samo za verujuće.
Nego mi ne reče - koga sam valjao po blatu?
milojep milojep 20:02 18.10.2014

Korov

Iskreno, mišljenja sam da nemamo više vremena gajiti bilo kakvu opoziciju. Mora se naći delotvorniji način kako da se utiče na samu vlast. Gajiti(uzda ti se u) kretene sledećih par godina pa sve da i dođu na vlast ne garantuje ama baš ništa kao i do sada.
Opozicija je u ovoj državi izgubila smisao i sa ovim sadašnjim kadrom jedino moguća je eutanazija pomenute . Treba videti kako animirati ono malo ljudi stručnih, neokaljanih i sa autoritetom u cilju prihvatanja posla sanacije i rekonstrukcije društva u celini.
A kako ove na vlasti ubediti u to je realan problem koji treba rešiti.
freehand freehand 20:44 18.10.2014

Re: Korov

skreno, mišljenja sam da nemamo više vremena gajiti bilo kakvu opoziciju.

Iskreno, mislim da bi morao da znaš, Miloje, da se opozicija ne gaji. Nego se ili politikom baviš u strankama, ili sam, ili kroz sindikat, ili kakogod, ili opoziciju podržavaš i za opoziciju glasaš.
Gajiš decu, piliće, luk, krompir a neko, bogami, i karanfile.
milojep milojep 21:18 18.10.2014

Re: Korov

Free ti izgleda ne čitaš cele komentare ? Ja napisah - Gajiti(uzda ti se u) i time pokušah da objasnim na šta sam mislio kada sam upotrebio glagol gajiti.
I recimo da upotrebih taj glagol iz razloga što opoziciju smatram boranijom (ti pomenu luk i krompir).
Tako da ne vidim šta si pokušao zaista reći obraćajući mi se?
Ako sutra kažem: -Glasam za bolji život! da li ćeš mi ti reći:-za život se ne glasa?
Smešno
freehand freehand 21:41 18.10.2014

Re: Korov

milojep
Free ti izgleda ne čitaš cele komentare ? Ja napisah - Gajiti(uzda ti se u) i time pokušah da objasnim na šta sam mislio kada sam upotrebio glagol gajiti.
I recimo da upotrebih taj glagol iz razloga što opoziciju smatram boranijom (ti pomenu luk i krompir).
Tako da ne vidim šta si pokušao zaista reći obraćajući mi se?
Ako sutra kažem: -Glasam za bolji život! da li ćeš mi ti reći:-za život se ne glasa?
Smešno

Iskren da budem, kad ponovo pročitam tvoj komentar ni ja više ne znam šta sam i zašto hteo da kažem. Mislim, gajiti-uzdati se u kretene, eutanazija, opozicija izgubila smisao...
Nekad pomislim da mnogo reči u srpskom jeziku više nema drugačije do nekakvu zakucano, magijsko značenje, a da se mišljenje i govor sastoje od predrasuda i opšteusvojinih izmišljotina.
Način na koji ti koristiš reč opozicija dobar je primer za to.
milojep milojep 23:41 18.10.2014

Re: Korov

freehand


Free mnogo soliš pamet.Uh,izvini pamet se ne soli
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:04 18.10.2014

А за то време у Уједињеном краљевству:

petargli petargli 00:16 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

Predrag Brajovic

Internet trolls face up to two years in jail under new laws
Занимљиво...

... šta? Impliciraš ...
a_jovicic a_jovicic 05:02 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

Predrag Brajovic

Internet trolls face up to two years in jail under new laws
Занимљиво...

Samo što oni pod "troll-om" podrazumevaju one koji upućuju pretnje ... a to je i kod nas već kažnjivo nezavisno dal' to radiš u "virtuelnom" ili stvarnom prostoru.
petargli petargli 11:18 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

a_jovicic
Predrag Brajovic

Internet trolls face up to two years in jail under new laws
Занимљиво...

Samo što oni pod "troll-om" podrazumevaju one koji upućuju pretnje ... a to je i kod nas već kažnjivo nezavisno dal' to radiš u "virtuelnom" ili stvarnom prostoru.

Zanimljivo ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:30 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

petargli

Имплицирам да се прописи о интернет комуникацији мењају.

1) Two Swedish teens convicted for Instagram insults
"Many think they are anonymous when they are sitting behind a computer and therefore take greater liberties than if that anonymity wasn't there," the plaintiffs' attorney, Arash Raoufi, said. "The verdict sends a signal to young people and society that this indignity culture cannot be allowed to exist. I hope it will also result in parents being more alert to what kids do at the computer," he said.

2) What happens online, stays online... or does it?
One of the things people like about the internet is that it is perceived to provide anonymity. However, a recent decision of the Queensland Supreme Court serves as a reminder that your activities on the internet may not be as anonymous as you think. A father was sentenced to 12 months imprisonment, wholly suspended for three years, for publishing insulting material online about his child’s school, in breach of a court order and undertakings to the Court.
petargli petargli 17:35 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

Predrag Brajovic

Имплицирам да се прописи о интернет комуникацији мењају.

Mislio sam opet nešto o anonimnosti ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:14 19.10.2014

Re: А за то време у Уједињеном краљевству:

petargli
Predrag Brajovic

Имплицирам да се прописи о интернет комуникацији мењају.

Mislio sam opet nešto o anonimnosti ...

Па индиректно и јесте.
Можда указује на тренд, какав ће став бити заузет спрам анонимности на интернету, докле је она валидна и докле штити корисника? Како год, то је овде споредна ствар. Ово ми се свиђа:

Uhapšen gradonačelnik Zagreba
Одаје утисак правне државе на делу.
petargli petargli 00:19 19.10.2014

Organic vs Natural vs Conventional

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:17 19.10.2014

A šta smo mi uradili?

hajkula1 hajkula1 21:02 19.10.2014

Re: A šta smo mi uradili?

Predrag Brajovic



Naslov sve govori - Budilnik savesti.


Kupujem, šta košta da košta.



oskar-z-wild oskar-z-wild 11:32 19.10.2014

Chattering classes

One of every three Peruvian voters lives in a region with candidates under investigation, on trial or previously convicted of drug-related crimes. Medina said her office has identified 700 such candidates.



Filipino voters make their candidates pay for their vote, then the candidates recoup their “investment” once they’re in office. This has been a well-known age-old covenant between Filipino voters and politicians. This is really not news.
audrey92 audrey92 12:07 19.10.2014

konstruktivna opozicija

Poštovani Krle,
mislim da je super što neko u Srbiji uopšte razmišlja o tome šta bi mogla da radi opozicija. Mi ostali normalni Srbi zaokupljeni smo time (kao i dosadašnjih 15 godina) da kritikujemo onog ko je trenutno na vlasti, to je i najlakše.
Gledajući iz daljine, meni se čini da u Srbiji ima gomila pitanja oko kojih bi mogle da se sukobe vlast i recimo DS (ako pretpostavimo da se oko evropskog puta slažu). Srbija je gotovo bankrot, dakle, ekonomija ne radi, a ugrožen je i socijalni sistem. Pa onda mnoštvo socijalnih problema: migracije, starost stanovništva, nepostojanje sistema zaštite i nege starijih (gerontološki centri), pa socijalna pravda, gomila raznih socijalnih tema. Neke od njih se prelamaju i preko ekonomskih rešenja: pitanje pravednog oporezivanja, socijalne pomoći siromašnima itd. To je sve nerešeno u današnjoj Srbiji. Iz nekog razloga se ranija vlast (DS) tih tema nije temeljno doticala, a tek je Vučić krenuo da se bavi time (javni sektor, smanjenje plata itd). Zašto ne bi Ds i druga opozicija predstavila svoje, različite predloge za rešenje tih stvari? Recimo, za poreske stope, za javnu potrošnju itd.? Verovatno ih je u nekoj formi predstavila, ali meni kao prosečnom čitaču novina (a šta je sa onima koji ni ne čitaju novine nego gledaju samo TV, koji si predivno opisao) nije uopšte jasno koja bi bila njihova strategija. Zašto stranke danas prepoznajemo samo po njihovom pro- ili antoevropskom opredeljenju, po stavu u vezi Kosova, po stavu u vezi NATO-a, Haga itd...? Čini se da građane ove teme sve manje zanimaju, pa zašto se onda stranke ne profilišu jasno i svima razumljivo prema socijalnim temama? Tu je spektar rešenja velik, evo imamo Radulovića, koji zastupa jedno sasvim jasno vidljivo mišljenje i strategiju, pa kome se svidja, može da glasa. Nego velike stranke i dalje o Hagu, o Vatikanu, o EU...

Ili možda, daleko bilo, nemaju potrebna znanja i eksperte iz ekonomskih i socijalnih tema?

Izvinjavam se što nemam vremena da pročitam sve komentare, pa ako je već pisano o ovome, briši post, Krle.
hajkula1 hajkula1 13:40 19.10.2014

Re: konstruktivna opozicija

Tu je spektar rešenja velik, evo imamo Radulovića, koji zastupa jedno sasvim jasno vidljivo mišljenje i strategiju, pa kome se svidja, može da glasa.



Pored Radulovića imamo i druge ljude koji su nepoznati javnosti, jer je medijska blokada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana