Na današnji dan

ŽIVELA IX BEOGRADSKA GIMNAZIJA!

Filip Mladenović RSS / 31.08.2023. u 15:22

Renovirana IX BG GIMNAZIJA
Renovirana IX BG GIMNAZIJA
3. red klupa, u sredini
3. red klupa, u sredini
Zdanje IX beogradske gimnazije u Novom Beogradu mnogobrojnim emotivnim, intelektualnim i obrazovnim nitima je vezano za moj život i karijeru. U duhovnom smislu IX gimnazija je katedrala mojih egzistencijalnih izbora i epiloga!

Najpre zato što sam u toj zgradi završio prvi razred osnovne škole "Žikica Jovanović Španac" školske 1963/64 godine (nova zgrada te osnovne škole je završena tek naredne školske 1964/65 godine), zahvalan omiljenoj učiteljici Đurđici Milošević.

A zatim, što sam od 1971. do 1975. godine bio učenik te znamenite gimnazije. Profesorke i profesori IX beogradske gimnazije učili su nas i vaspitavali u kosmopolitskom, evropskom, jugoslovenskom duhu, onakvom čiji je simbol čuveni matematičar Mihailo Petrović Alas, kako danas glasi puno ime te prosvetiteljske ustanove.

Na moju veliku radost, posle 62 godine od osnivanja, IX beogradska gimnazija je potpuno rekonstruisana i dograđena sa 2 500 kvadratnih metara. Sada zauzima površinu od 6 669 m2, dok je čitav preostali prostor obnovljen i preobražen u moderne kabinete prema evropskim standardima.

Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" u Novom Beogradu, Bulevar Maršala Tolbuhina 41 (bivša Goce Delčeva 41)) osnovana je 30. juna 1961. godine na osnovu Odluke broj 01-8185/1-61 Narodnog odbora Opštine Novi Beograd, i od 1. septembra te godine počela je sa obrazovno-vaspitnim radom.

Odluku su potpisali tadašni predsednik Opštine Ljubinko Pantelić i Velimir Milošević, njen prvi direktor. Škola je smeštena u blizini Studentskog grada, u zgradi podignutoj za potrebe Osnovne škole „Žikica Jovanović - Španac".

Zgrada gimnazije, veličine 4 000 m2 izgrađena je 1951. godine u dvorištu veličine 11 150 m2. U to vreme ona je bila prva škola i zadugo jedina gimnazija u Novom Beogradu. U Odluci o osnivanju gimnazije uneseni su i njeni osnovni zadaci: „Proširiti i produbiti znanje prirodnih i društvenih nauka i opšte-tehničkog obrazovanja: negovati i podsticati lične sposobnosti i sklonosti učenika i pomagati im u izboru daljeg školovanja i poziva: doprinositi daljem intelektualnom, fizičkom, društvenom, moralnom i estetskom vaspitanju i usavršavanju učenika radi njihovog osposobljavanja za aktivan društveni rad, kao i za zdrav i kulturan život".

Te, 1961/62 školske godine gimnazija je primila u radni odnos 4, a naredne godine još 17 nastavnika. U prvi razred je upisala 186 učenika i razvrstala ih u 6 odeljenja, da bi već sledeće školske godine upisala u prvi i drugi razred 456 učenika. Iste školske godine gimnazija je otvorila i treći razred, jedno odeljenje društveno- jezičkog i dva odeljenja prirodno-matematičkog smera, upisavši 81 učenika. Škola je vremenom menjala nazive: 1963. upisana je u registar kao Gimnazija Novi Beograd, a 1965. kao Deveta beogradska gimnazija Novi Beograd. Gimnazija nije mogla da izbegne ni usmereno obrazovanje: od 1979. do 1984. godine bila je integrisana sa Obrazovnim centrom „Prvi maj". Tada je imala i polaznike "Večernje škole". Posle neuspele integracije, registrovana je 1984. kod Okružnog privrednog suda u Beogradu kao Radna organizacija matematičko-tehnička srednja škola „Mihailo Petrović Alas", a tri godine kasnije kod istog suda menja naziv u Matematička škola „Mihailo Petrović Alas". Sadašnji naziv - Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" - nosi od decembra 1990. godine.

Posle gotovo dve decenije od osnivanja ova uzorna škola dobila je ime velikog naučnika Mihaila Petrovića - Mike alasa, imanentno njenom profilu i ugledu među gimnazijama. Nije lako iz mnoštva nastavnika izdvojiti ličnost koja ima posebne zasluge za nivo nastave, razvoj gimnazije, njen ugled i visoko mesto među srpskim gimnazijama. Svi direktori (Velimir Milošević, Ljubomir Milošević, Vojislav Dedejić, Vukoman Smolović, Slobodanka Perović, Jovan Simić) i svaki profesor dao je svoj doprinos i utkao deo svoje ličnosti u život škole i negovanje njenog prestiža i uticaja. Pa ipak, kroz istoriju škole, tri ličnosti se same nameću: osnivač škole, profesor Velimir Milošević, koji je bio njen prvi direktor i strpljivo podizao nivo nastave i gradio ugled škole, dr Zoran Đinđić 70-tih godina učenik škole i prvi demokratski premijer i dr Milan Kovačević, profesor filozofije koji je izvršio presudan uticaj na usmerenja svog učenika Zorana Đinđića. Mnogi učenici IX beogradske gimnazije dostigli su izuzetne rezultate i položaje u oblasti nauke, umetnosti, kulture, politike i sporta.

                                                                           **********

Više od dve decenije škola nosi naziv Deveta gimnazija „Mihailo Petrović Alas" (1868-1943), rođenog u Beogradu u godini kada je ubijen jedan od najobrazovanijih srpskih vladara, njegov imenjak knez Mihailo Obrenović. Biografija Mihaila Petrovića je impresivna: posle završene Velike škole upisao je u Parizu čuvenu Višu normalnu školu (Ecole Normale Superieure), kada je francuska matematička škola bila na glasu, a završio je kao jedan od najboljih studenata u klasi, zahvaljujući darovitosti i nesvakidašnjoj radinosti. Smisao za naučni rad pokazao je već prvim studentskim radom, koji je profesor Emil Pikar uneo u udžbenik matematičke analize, Bibliju onovremenog matematičkog znanja i učinio ga poznatim i u najširim matematičkim krugovima.

Posle odbranjene doktorske disertacije na Sorboni Mihailo Petrović je izabran za profesora Velike škole (1894-1943), kasnije Beogradskog univerziteta (1905-1943). Nije neobično što je u vrtoglavnom profesorskom i naučnom usponu sa samo 31 godinom postao redovan član Srpske kraljevske akademije. Petrovićevim dolaskom na Veliku školu počinje razvoj naše matematičke nauke. Sa izvora velike francuske matematike s kraja XIX veka Mihailo Petrović je usvojio aksiom da samo nove ideje vode napretku nauke. Kao osnivač naše matematičke nauke, on je bio i učitelj mnogih naraštaja matematičara.
Mihailo Petrović je objavio oko 250 radova, neke i na francuskom jeziku, od kojih su 12 naučna dela, monografije, udžbenici. Naučni rad započeo je diferencijalnim jednačinama, a posthumno objavljeni njegov rad takođe je iz iste oblasti matematike - iz diferencijalnih jednačina. Ta oblast matematičke analize metoda je za neposredno ispitivanje i integraciju diferencijalnih jednačina i nesvodljivih transcendenata. Od mnogobrojnih dela teorijske i primenjene matematike, matematičke fizike i hemije, mehanike, geometrije i opšte fenomenologije, naročit značaj ima njegova teorija matematičkih spektara, koja je doživela praktičnu primenu u astronomskim, statističkim i drugim izučavanjima.
Mihailu Petroviću - Alasu matematika je bila osnovni smisao života: živog duha i neiscrpne energije i kreativnosti on je bio veliki globtroter i putopisac, kao i zaljubljenik u vodu.

Bavio se ribarstvom, otuda i njegov nadimak Alas. Godine 1882. postao je ribarski šegrt, 1888. ribarski kalfa, a 1895. položio je ispit za ribarskog majstora. Učestvovao je donošenju prvog „Zakona o slatkovodnom ribolovu" na jezerima i rekama Srbije 1898. godine.

Na međunarodnoj izložbi u Torinu 1911. dobio je zlatnu medalju za izložene eksponate iz ribarstva. Rekordan ulov je imao 1912. godine, kada je upecao soma od 120 kilograma.
Bio je ne samo ljubitelj, nego i dobar poznavalac ribarstva, pa je u tom svojstvu učestvovao u pregovorima za zaključenje konvencije o ribolovu sa Rumunijom, kao i u pregovorima o zaštiti ribolova na Savi, Dunavu i Drini sa Austrougarskom.
Bio je jedna od najpopularnijih ličnosti starog Beograda, poznat kao Mika Alas.
Svirao je violinu, 1896. godine osnovao je sviračko društvo pod nazivom „Suz".

Zavod za udžbenike mu se dostojno odužio izdavanjem njegovih sabranih dela u 15 tomova (Beograd, 1997-1999).

 



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikvet pn nikvet pn 17:17 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01

je l moze neki podatak o poljoporivrednoj proizvodjni 1939?
uopste, stanje poljoprivrede izmedju dva rata


Енџи плиз не залази на непознат терен, биће клиз.

Тамо 80-тих по селима слушао сам како је пре рата просечна домаћинска кућа у Поморављу годишње рутински производила двоцифрено бикова плус троцифрено јагњади или прасади. За продају. Кућна потрошња се не броји. Објекти и припадајућа инфраструктура који то потврђују били су у то време попуњени испод половине капацитета. Данас све то је пустош, катастрофа; задња кућа Србија.

Србија је до половине 20-тог века била пољопривредна велесила Југоисточне Европе. Поратни удар на кулаке и њихову земљу, извођаче, био је фаталан. Инерција је потрајала пар деценија па истопила (исто као и на БУ). Комунистима је политичка моћ увек била важнија од економске. Ондашња предратна агроекономија да је само физички одржана данас би уносила десетине милијарди годишње у Србију. Много више од дијаспоре. Уместо што увозимо сада би ми продавали мрзло месо тамонеким (пост)комунистичким Индијанцима.
angie01 angie01 17:34 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Енџи плиз не залази на непознат терен, биће клиз.


vazi, evo, ostavicu OVO ovde...
gedza.73 gedza.73 17:59 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

vazi, evo, ostavicu OVO ovde...

To 'ovo' što si postavila 'ovde' je posledica I svetskog rata. KuK jedinice sa prostora buduće nam države su imale naređenja da pljačkaju a ono što se ne može opljačkati da uništavaju (videti njihov 'učinak' u Šapcu)
Postoji tačan broj komada stoke i poljoprivrednih alatki koji su opljačkali i oterali pred sam kraj rata u Vukovar. U Skupštini je nakon rata iznesen podatak da se u nekim selima po Srbiji vratilo oranju drvenim ralom jer je okupaciona vojska sve opljačkala ili uništila.

U periodu nakon rata, odnosno vreme samostalne kraljevine Srbije za kraj 19. veka podaci kažu kako je u toj 'mrskoj' kraljevini Srbiji u kragujevačkom srezu 1896. je bilo 54 777 govedi, danas (na netu pronašao) 16 765.
5. februar 2017.
Na području Šumadije jesenas je strnim žitima zasejano skoro 25 hiljada hektara

U kraljevini Srbiji samo u kragujevačkom srezu 1893. pod žitaricama je bilo 70 848.

Kragujevac je imao tri novčana zavoda (1885, 1889. i 1894.) kojima se potpomagalo zanatstvo i trgovina.
gedza.73 gedza.73 18:05 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Sve radnje su ispražnjene i uništene. Sve što nije moglo da bude poneto, upropašćeno je. U bankama, neprijatelj je uzeo gotovinu, vrednosti, i uništio knjigovodstvo. U školama, sve je porazbijano.

U apotekama, lekovi, bokali, hemijski proizvodi, staklenke, sve je porazbijano i pretvoreno u razlivenu prljavu skramu na parketu. U privatnim kućama, sve što nije pokradeno, izbačeno je na ulicu ili razbijeno. Uništavajući bes Austro-Mađara terao ih je čak dotle da lome stakla, cepaju porodične portrete, prljaju zidove, čak i plafone, smećem i izmetom!”
Anri Barbi, francuski novinar i književnik, ratni dopisnik francuskih žurnala sa srpskog ratišta


što se tiče 'nepismenosti' koju stalno potenciraš
U privatnim biblotekama sve su knjige bile razbacane po podu u prljavštini, pažljivo pokidane iz svojih korica. Nisu ovako postupili samo sa nekim kućama – već sa svakom kućom! Bilo je užasno ovo videti – naveo je Džon Rid, američki dopisnik iz Srbije.

Osvajači su uzeli platna od lana, slike, dečje igračke i nameštaj – a ono što je bilo previše teško i nezgrapno da bi se ponelo, oni su uništili sekirama. Svoje konje su smestili u spavaćim sobama otmenih kuća.
Šabac je bio bogat i važan grad, metropola najbogatije oblasti u Srbiji, Mačve, i središte velike trgovine voćem, vunom i svilom. Imao je 2.500 kuća. Neke su uništili topovi; dvostruko toliko bilo je namerno spaljeno, a u sve je bilo provaljeno i opljačkane su.


A posle II svetskog rata ti isti iz okupatorske vojske 'regiona' ili njihova deca su ponovo došli u Srbiju da pljačkaju.
milisav68 milisav68 19:19 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
vazi, evo, ostavicu OVO ovde...





Poređenje životnog standarda u SFRJ i Kraljevini
shmoo shmoo 19:25 04.09.2023

They made you a moron, a potential H bomb

gedza.73
shmoo
7. октобар исто као и Путин.

Srećan rođendan, Taso












Хвала, Геџо, хвала!

Позван си и ти на роџенданску журку.

Доџи па да џускамо.





angie01 angie01 19:44 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

dobro milisave, ti si rekao da je posle rata trebalo 15 godina da se dodje do proizvodnje u 1939, a po ovoj tvojoj tabeli ne izgleda tako, sem proizvodnje kukuruza 58. sve druge cifre su vece,..sta se desilo 58-pojma nemam, vremenski uslovi, neke bolesti, otkud znam, ne razumem se...takodje treba uzeti u obzir i neki period obnove...ili kako god bi se zvalo to posle rata.

sto se prosecnih plata tice- pitanje je o kojim platama govorimo,...o nadnicarskim sigurno ne,...ko su bili zaposleni pre rata, a ko posle i koji je to broj o kome pricamo....takodje i kako su formirane cene u seljackim domacinstvima, na pijacama i kako kasnije u prodavnicama- hocu da kazem, da ima puno faktora koji uticu na odnos brojeva u toj tabeli.
bene_geserit bene_geserit 20:44 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Mrzi me sad da čitam sve ove postove, nego ako može neko ukratko ..
Jel su to opet Rusi krivi što nas je NATO bombardovao i što su Švabe streljale po Srbiji?
vcucko vcucko 21:40 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01

prvi put vidim tu knjigu, u gimnaziji nije bilo marksizma,

kod nas na faxu je to bio predmet za zahebanciju, al bukvalno,

To si ti nešto pobrkala.
U srednjoj ga je def. bilo, mislim da se zvalo TIPSS (Teorija i praksa samoupravnog socijalizma). Bilo je to i ONO. I da, jesu bili predmeti bez briga, čak je zavisilo od profa, znalo je da bude jako zanimljivo.
U srednjoj mi je ONO predavao Pino Glažar, čuveni fudbalski sudija iz SFRJ (Shmoo ga se sigurno seća) i bio je genijalac.

Na faksu, koliko se sećam, nije bilo marksizma. ONO je bila.
shmoo shmoo 23:04 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

vcucko

Pino Glažar, čuveni fudbalski sudija iz SFRJ (Shmoo ga se sigurno seća)


Да, њега и 10 година старијег Влада Таузеса који нам је био омиљена личност за уигране комбинације у игрању асоцијација у паровима.

Само кажеш 'иљадарка и твој саиграч одмах зна да је у питању Владо Таузес.

Лак поен и брзо вођство одмах на старту, поготово ако твоји противници не прате фудбал.

mislim da se zvalo TIPSS (Teorija i praksa samoupravnog socijalizma). Bilo je to i ONO. I da, jesu bili predmeti bez briga, čak je zavisilo od profa, znalo je da bude jako zanimljivo.


Ја сам имао ОНО и ДСЗ (општенародна одбрана и друштвена самозаштита) и марксизам и у гимназији и на факултету.

Само ми се марксизам у гимназији звао, као што рекох, Основе марскизма и социјалистичког самоуправљања, а на факултету Филозофија и истинска заједница.

И у гимназији и на факсу су ми предавали све неки бивши шесетосмаши.

А још се увек се сећам девојака из гимназије које су на гађању у мете из М-48 (обавезно, за оцену из ОНО и ДСЗ) морале да стављају фластер на око јер нису умеле да зажмуре само на лево око када нишане. Па онда лепо видиш како се после њеног пуцња дигне прашина од танета на врху безбедносног брдашцета иза мете читавих 10 метара изнад те мете.

О модрицама на њиховим раменима од кундака после пуцања и о расклапању М-48 када им ударна игла са јаког федера одлети и забије се у плафон учионице јер оне немају снаге да то раставе и да не причамо.

На Филолошком факултету са 2 и по хиљаде девојака и нас 5 и по мушкића ми мушки (осим оног пола мушког) нисмо на испиту ни одговарали ОНО и ДСЗ. Само дођеш на испит и профа ти упише десетку у индекс па се пријатељски разиђемо. Сви смо пре факса већ одслужили ЈНА, а профа нам свима знао оне наше мале чинове из ЈНА па је мене на факсу све време звао разводниче, а мог друга Буду, студента немачког, десетару.

А ове мученице, наше колегинице са факса, професори ОНО и ДСЗ су давили ратним доктринама Северног Вијетнама и Северне Кореје и Сун Цуом до бесвести, од јутра до мрака, да би им на крају једва уписали неку бедну шестицу у индекс.







Ја сам после гимназије и пре факса у аскари дужио ово:







shmoo shmoo 23:55 04.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
Mrzi me sad da čitam sve ove postove, nego ako može neko ukratko ..
Jel su to opet Rusi krivi što nas je NATO bombardovao i što su Švabe streljale po Srbiji?



Ма нису, брате, али би овај Путин стварно могао да прибави неког другог министра одбране који барем уме да сабира...

Овај његов Шојгу је гори од нашег керамичара.


"Juče su u ozbiljnom napadu u pravcu Rabotinskog izgubili šest tenkova. U drugom pravcu naši momci su uništili još šest vozila. Dakle, samo juče uništeno je 11 oklopnih vozila", rekao je ministar.


emilia emilia 04:04 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01 koje skidaju kozu s ledja gradjanima tvoje zemlje, unistio skolstvo, zdravstvo, sudstvo, vladavina prava ne postoji, doveo ljude na ivicu opstanka, oterao mlade i obrazovane, uveo korupciju i kriminal,..ides ulicom i imas, kladionicu, kladionicu, kaldionicu, apoteku, kladionicu, kaldionicu, apoteku, patike,...kao u svim shebanim zemljama,...kinezi ti hebavaju ale, unistavaju vodu, zemlju i vazduh,...a ovamo pricas o komunjarama,

emilia emilia 04:08 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

emilia emilia 04:13 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

emilia emilia 04:16 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit bene_geserit 05:09 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Jel tebi ovo zamena za terapije kod čika doce?
Nemojte da ignorišete trola, da izazove reakciju mu je duševna hrana, kad bi je svi ignorisali ubila bi se jadna.
Nego fino i polako sa njom, kao nešto joj odgovorite na budalaštine da se ne oseća usamljeno.
zaharaga zaharaga 06:36 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Colin_bgd
... a iznad nas pravoslavna cizma.
...


Polazeci od pretpostavke da nisi ustasoidno srbomrzacko govno, pitam, a kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Obavezan si da krstis decu?
Placas kaznu kad propustis liturgiju?
Sve se mesare, vinarije, kafane, pozorista, sportske dvorane itd. zatvaraju u dane posta?
Komisijski se utvrdjuje da ti je ikona pravilno postavljena, da je kandilo upaljeno, a ispred da su posute ljuske od oraha da na njima klecis dok se molis?
Kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?
bene_geserit bene_geserit 07:11 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

a kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"

iz konteksta mi se čini da je mislio na Ruse, ali ko zna

Nije lako drugu Colinu, on je morao da pobegne iz Beograda, ne ko ja zbog para ili ko Pajić zbog kanalizacije, nego morao čovek, pa sad sanja pravoslavne čizme iz neke tamo Holandije ili odakle već.

Nego ovo kad se skupe ustaše, švabe i komunjare da pljuju po SPC je uvek pozorište.
Ta opterećenost srpskom crkvom je neverovatna.
I pored uloge katoličke crkve u WW2 u NDH, meni na pamet palo da ovde nešto serem o njima, a pazi ove paćenike, malo malo pa iz čista mira krenu o SPC. Bolest.
Colin_bgd Colin_bgd 07:51 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

zaharaga
Colin_bgd
... a iznad nas pravoslavna cizma.
...


Polazeci od pretpostavke da nisi ustasoidno srbomrzacko govno, pitam, a kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Obavezan si da krstis decu?
Placas kaznu kad propustis liturgiju?
Sve se mesare, vinarije, kafane, pozorista, sportske dvorane itd. zatvaraju u dane posta?
Komisijski se utvrdjuje da ti je ikona pravilno postavljena, da je kandilo upaljeno, a ispred da su posute ljuske od oraha da na njima klecis dok se molis?
Kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Najveca (ona, bas, stvarno iskrena) srbomrzacka govna uglavnom ili obitavaju u Kremlju ili odatle primaju instrukcije, a bogami solidan broj njih se okuplja po nekim coskovima tamo na potezima Kosancicevog Venca i Kralja Petra...
angie01 angie01 09:10 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Nemojte da ignorišete trola, da izazove reakciju mu je duševna hrana, kad bi je svi ignorisali ubila bi se jadna.


ko je trol Emilija?....a po cemu nisi ti?...ovi njeni prilozi direktno u metu, za razliku od tvoje stalne odbrane neodbranjivog...a za cika docu su vise oni koji u 21. veku velicaju cetnike i pricaju o komunjarama, dok stoje u blatu do guse,...i jos uvek ih ophrvava strasna trauma, koju su doziveli jos kao deca, kada im je vezana pionirska marama.

...doduse, u onom rasporedu casova, stoje sve dijagnoze.
Colin_bgd Colin_bgd 09:15 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Nije lako drugu Colinu, on je morao da pobegne iz Beograda, ne ko ja zbog para ili ko Pajić zbog kanalizacije, nego morao čovek, pa sad sanja pravoslavne čizme iz neke tamo Holandije ili odakle već.

Nisi ti zbog para, nego zbog guzice...
bene_geserit bene_geserit 09:26 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Nisi ti zbog para, nego zbog guzice

A ovo znači šta? Možeš malo da elaboriraš, da ne razbijam glavu.
Colin_bgd Colin_bgd 09:28 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
Nisi ti zbog para, nego zbog guzice

A ovo znači šta? Možeš malo da elaboriraš, da ne razbijam glavu.

Nemoj da laskas sam sebi...
bene_geserit bene_geserit 09:29 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

ko je trol Emilija?....a po cemu nisi ti?

Pa meni ne bi palo na pamet da odem na neki ustaški blog da kačim sranja o katoličkoj crkvi ili na neki turski-muslimanski-bošnjački-bosanski-kojiqracveć blog da kačim sranja o njihovim verskim organizacijama. Za početak.
bene_geserit bene_geserit 09:31 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Nemoj da laskas sam sebi

Laskam sam sebi kad kažem da sam otišao iz BGa i Srbije zbog para?
Imaš vrlo čudnu definiciju laskanja, samo sam iskren zbog čega sam emigrirao, ne serem ko neki kako sam "morao".
angie01 angie01 09:36 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Pa meni ne bi palo na pamet da odem na neki ustaški blog da kačim sranja o katoličkoj crkvi ili na neki turski-muslimanski-bošnjački-bosanski-kojiqracveć blog da kačim sranja o njihovim verskim organizacijama. Za početak.


pa sta si sad rekao???...ona nije otisla na tudji blog da kaci sranja o njima, nego na svoj, da upravo kao sto si dobro primetio-zamisli i tebi se omakne, kaci sranja o onome sto se desava u njenom dvoristu.
Colin_bgd Colin_bgd 09:44 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
Pa meni ne bi palo na pamet da odem na neki ustaški blog da kačim sranja o katoličkoj crkvi ili na neki turski-muslimanski-bošnjački-bosanski-kojiqracveć blog da kačim sranja o njihovim verskim organizacijama. Za početak.


pa sta si sad rekao???...ona nije otisla na tudji blog da kaci sranja o njima, nego na svoj, da upravo kao sto si dobro primetio-zamisli i tebi se omakne, kaci sranja o onome sto se desava u njenom dvoristu.

I u ovome je cela sustina njihovog (bene, et al...) nerazumevanja sopstvenog mozdanog (da ne kazem lobanjskog) nesklada...
bene_geserit bene_geserit 09:46 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Jel ti vidiš nekog ovde ko kači non stop sranja o drugim verskim zajednicama?
Treba da budeš totalni moron da pljuješ po verskoj organizaciji kojoj ne pripadaš, opet i opet i opet. To niko normalan ne radi.
Ali dobro poremećenih ljudi koliko hoćeš, ako joj ovo pomogne da manje guta lekiće, dobro je.
bene_geserit bene_geserit 09:48 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

nerazumevanja sopstvenog mozdanog (da ne kazem lobanjskog) nesklada

Ma možeš ti o svom moždanom skladu. Nikako da objasniš ono "zbog dupeta" i "laskaš sebi", pričaš neke gluposti i besmislenosti, pa onda pređeš preko toga, ajde to da zaboravimo.
Slobodno elaboriraj šta je to tvoj moždani sklop pametno smislio, mora da je neka mnogo dobra fora.
Colin_bgd Colin_bgd 09:49 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
nerazumevanja sopstvenog mozdanog (da ne kazem lobanjskog) nesklada

Ma možeš ti o svom moždanom skladu. Nikako da objasniš ono "zbog dupeta" i "laskaš sebi", pričaš neke gluposti i besmislenosti, pa onda pređeš preko toga, ajde to da zaboravimo.
Slobodno elaboriraj šta je to tvoj moždani sklop pametno smislio, mora da je neka mnogo dobra fora.

Ma nista, profesionalna deformacija... Samo se iz tvojih pisanija vidi da nisi svestan bas svih svojih aspekata... Nista licno, zaista...
bene_geserit bene_geserit 09:52 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Ma nista, profesionalna deformacija... Samo se iz tvojih pisanija vidi da nisi svestan bas svih svojih aspekata... Nista licno, zaista

Ma siguran sam da "zbog dupeta" možeš i da objasniš a ne da sereš ko foka.
Slobodno pokušaj, nisam ja uvredljive prirode, reci šta imaš.
Colin_bgd Colin_bgd 09:53 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
Ma nista, profesionalna deformacija... Samo se iz tvojih pisanija vidi da nisi svestan bas svih svojih aspekata... Nista licno, zaista

Ma siguran sam da "zbog dupeta" možeš i da objasniš a ne da sereš ko foka.
Slobodno pokušaj, nisam ja uvredljive prirode, reci šta imaš.

Pobedio si...
angie01 angie01 09:58 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Jel ti vidiš nekog ovde ko kači non stop sranja o drugim verskim zajednicama?


bene o cemu ti pricas?...o kakvim verskim zajednicama?...pa jos tudjim?

i gde si ti video to stalno?....s obzirom sta se desava, kritika bi mozda trebao da bude i cesca.

da li ti uopste razumes sta je karikatura i cemu sluzi?

niko normalan ne postavlja krst sa onakvim natpisom, a najmanje neko ko je stvarno vernik,...ovo je zloupotreba vere, ponizavanje.


Ali dobro poremećenih ljudi koliko hoćeš, ako joj ovo pomogne da manje guta lekiće, dobro je.


da ima poremecenih ovde- nije nikakva tajna, stavise, ocigledno je, samo sto to zasigurno nije Emilija.
bene_geserit bene_geserit 10:03 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Nego ovo kad se skupe ustaše, švabe i komunjare da pljuju po SPC je uvek pozorište.

promoter promoter 10:08 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
Jel ti vidiš nekog ovde ko kači non stop sranja o drugim verskim zajednicama?
Treba da budeš totalni moron da pljuješ po verskoj organizaciji kojoj ne pripadaš, opet i opet i opet. To niko normalan ne radi.
Ali dobro poremećenih ljudi koliko hoćeš, ako joj ovo pomogne da manje guta lekiće, dobro je.

Ona je sigurno Brazilcima u Riju objasnila da su budaletine što su ogromnog Isusa raširenih ruku postavili na planinčinu da se vidi na udaljenosti od desetina kilometara.
Ne zna se da li je gluplja emilija ili oni koji joj saslužuju.
angie01 angie01 10:09 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

bene_geserit
Nego ovo kad se skupe ustaše, švabe i komunjare da pljuju po SPC je uvek pozorište.



nego, ko su ovde ustase, svabe i komunjare?
gedza.73 gedza.73 10:10 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

@ emilia
Možda najbolji opis komunizma.


da bi višestranačka demokratija postala više od šarene fasade, država i društvo moraju biti dezinfikovani i dekontaminirani od svih tragova partije koja ih je oblikovala po svojoj meri.
Zoran Đinđić

Ne postoji primer komunističke države koja je uređena i normalna.
promoter promoter 11:55 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gedza.73
@ emilia
Možda najbolji opis komunizma.



da bi višestranačka demokratija postala više od šarene fasade, država i društvo moraju biti dezinfikovani i dekontaminirani od svih tragova partije koja ih je oblikovala po svojoj meri.
Zoran Đinđić


Ne postoji primer komunističke države koja je uređena i normalna.

Jebiga!
Kada je Drug Tito umro i ostavio drugove na cedilu.
Vidiš da ne mogu da ga prežale, ali nikako.
Jer lokalne budaletine tvrde kako je za vreme Tite bilo sve kul i do jaja.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:09 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter

Ne postoji primer komunističke države koja je uređena i normalna.

Jebiga!
Kada je Drug Tito umro i ostavio drugove na cedilu.
Vidiš da ne mogu da ga prežale, ali nikako.
Jer lokalne budaletine tvrde kako je za vreme Tite bilo sve kul i do jaja.


ali brate od svih na blogu ubjedljivo najveća komuljara si ti..
pretpostavljam da toga nisi svjestan (tako to biva kod komuljara) ali ta izražena sklonost u vjerovanje jednoj prostoj istini.. čist komuljarizam..
pri tom da te pita čovjek a dobro šta je ta istina nema šaje da bi znao da definišeš al si ubjeđen da kao ti to osjetiš i cijeli svijet mjeriš spram te tvoje kao neke insitinktivne istine a da pri tom nisi svjestan da ti je to ta komuljarska doktrina koju si popasao kroz školu i djelom faks..
poslije mozak na ler..
a kao pupu komuljare a brale u glavi ti sjede..

zanimljivo da nikom drugom jednako matorom na blogu nije ni slučajno do te mjere ušlo u pore.. shmoo recimo im se oteo skroz.. težak skeptik.. mirela recimo, kao da nije ni okrzlo.. nikola..
al ti brate..
do koštane srži..
gvozden1 gvozden1 12:16 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

ali brate od svih na blogu ubjedljivo najveća komuljara si ti..

Ovo bi trebalo da uvredi, i očekuje se pravdanje:)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:28 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
ali brate od svih na blogu ubjedljivo najveća komuljara si ti..

Ovo bi trebalo da uvredi, i očekuje se pravdanje:)


ma đe, mozak ne leru..
al realno meni iz njega baš odzvanja taj komuljarski odgoj.. prepoznajem i kod mojih matoraca tragove i tačno ta ista nit.. sklonost čvrstim uvjerenjima, odbijanje da se sagledaju bilo kakve nepoznate činjenice, traženje prostih istina..
da ne davim..
dosta često kod matorih al kod čarlija se primilo nemilice.. pogodan valjda bio materijal mada potpuno imam razumijevanja da je teško izbiti iz glave što ti je neko kao djeteu ubijao decenijama..
i to mogu misliti kojim žarom pedesetih, šezdesetih kad je i do mene još dokasalo tragova (a ja naravno sam tu negdje kasne tridesete)
gvozden1 gvozden1 12:37 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

sklonost čvrstim uvjerenjima

Uverenje da je komunizam zlo i treba da bude čvrsto.
Laži, prevare, indoktrinacije, teror, pljačka....sve su to sastavni delovi komunizma.

Odnos prema tome mora da bude jednoznačan i odlučan.
Kolebljivost je pre znak podleganja komunizmu, nego odlučnost u antikomunizmu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:44 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
sklonost čvrstim uvjerenjima

Uverenje da je komunizam zlo i treba da bude čvrsto.
Laži, prevare, indoktrinacije, teror, pljačka....sve su to sastavni delovi komunizma.

Odnos prema tome mora da bude jednoznačan i odlučan.
Kolebljivost je pre znak podleganja komunizmu, nego odlučnost u antikomunizmu.



i ti..
čvrsta uvjerenja su za domen ljubavi prema djetetu, možda tek par najviših moralnih načela (recimo pola od božijih zapovjesti) i to bi bilo to..
u politici čvrstim uvjerenjima ne bi trebalo biti mjesta..
a pogotovo ne ako se njome nikad zapravo nisi ni bavio..

e al imamo ove drugove koji baš kažu da uvjerenja treba da su čvrsta, gvozdena takoreć.. dosjetićemo se koji su to drugovi..

angie01 angie01 12:53 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uverenje da je komunizam zlo i treba da bude čvrsto.


ovo je bukvalno ono, kada lopov vice, drz'te lopova,...i to mislim za sve, koju uporno spominju komunjare i Tita i sve im sve svodi na tu referencu,....ono, nisam, nisam, pupupu:))))
gedza.73 gedza.73 13:08 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

sve im sve svodi na tu referencu

Sve se to u stvari svodi na isto




p.s.
Godinu dana nakon ubistva Zorana Đinđića
Josip Broz Tito je ličnost koja je u poslednja dva veka najviše doprinela ugledu Srbije, pokazalo je istraživanje agencije Marten bord internešenal i nedeljnika Reporter sprovedeno od 23. februara do 4. marta.

Ovaj narod je tako tup i glup da baš živi onako kako zaslužuje. Emancipacija što od naroda napraviš poslušne idiote a deci partijskih i vojnih funkcionera daš da se igraju kulture?
Uspevala sam da se zaklonim od titoizma i komunizma, pa valjda ću se zakloniti i od ovog današnjeg mraka - rekla je naša proslavljena glumica.
...
Za moga vremena velika Mira Trailović bila je jedini upravnik koji je bio van komunističke partije i, koliko ja znam, mnogo nas je time sačuvala.
Seka Sablić


promoter promoter 13:42 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter

Ne postoji primer komunističke države koja je uređena i normalna.

Jebiga!
Kada je Drug Tito umro i ostavio drugove na cedilu.
Vidiš da ne mogu da ga prežale, ali nikako.
Jer lokalne budaletine tvrde kako je za vreme Tite bilo sve kul i do jaja.


ali brate od svih na blogu ubjedljivo najveća komuljara si ti..
pretpostavljam da toga nisi svjestan (tako to biva kod komuljara) ali ta izražena sklonost u vjerovanje jednoj prostoj istini.. čist komuljarizam..
pri tom da te pita čovjek a dobro šta je ta istina nema šaje da bi znao da definišeš al si ubjeđen da kao ti to osjetiš i cijeli svijet mjeriš spram te tvoje kao neke insitinktivne istine a da pri tom nisi svjestan da ti je to ta komuljarska doktrina koju si popasao kroz školu i djelom faks..
poslije mozak na ler..
a kao pupu komuljare a brale u glavi ti sjede..

zanimljivo da nikom drugom jednako matorom na blogu nije ni slučajno do te mjere ušlo u pore.. shmoo recimo im se oteo skroz.. težak skeptik.. mirela recimo, kao da nije ni okrzlo.. nikola..
al ti brate..
do koštane srži..

Onim čime sam se ja, za razliku od tvojih vračanja, bavio (i bavim) mi (i meni sličnima) nije dozvoljavao da mozak 'ubačim' u ler.
Naprotiv, sva ta škola do faksa i posle njega, kao i posao, je zahtevao analitičnost i fragmentaciju činjenica do najsitnijih detalja.
Tek nakon toga su se mogle analizirati relacije koje ih povezuju.
Dakle, u svakom trenutku se moraju znati implikacije (šta prethodi čemu) i ekvivalencije (kako to što prethodi nečemu deluje na to čemu prethodi, ali i povratno dejstvo onoga drugoga na prvo).
Na žalost, veliki je problem da ljudi, poput tebe (i tebi sličnih) dođu u mogućnost da upravljaju kompleksnim (društvenim) sistemima i hendluju teško zarađene pare ozbiljnih ljudi.
Ti si od onih osoba koja ne znaš jednostavno da kažeš ni 'dobar dan', a kamoli da znaš da dopreš do suštine nekog procesa.
Pošto kažeš da si 'balava', kako uopšte možeš bilo kome da kažeš kako je bilo pod 'dragim drugom Titom', a jedva da si se rodlia u vreme neposredno pre njegovog crkavanja.
Titu ja ne ističem kao Tito (boleo me kurac za skota i dok je bio živ), nego paradigmu nesreće koju emulira takav sistem da je samo nacizam od njega gori.
Valjda.
Ostaje nada da će Srbi konačno da se okrljaju kada pokrepavaju oni koji mu se još uve dive.
promoter promoter 13:46 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
gvozden1
ali brate od svih na blogu ubjedljivo najveća komuljara si ti..

Ovo bi trebalo da uvredi, i očekuje se pravdanje:)


ma đe, mozak ne leru..
al realno meni iz njega baš odzvanja taj komuljarski odgoj.. prepoznajem i kod mojih matoraca tragove i tačno ta ista nit.. sklonost čvrstim uvjerenjima, odbijanje da se sagledaju bilo kakve nepoznate činjenice, traženje prostih istina..
da ne davim..
dosta često kod matorih al kod čarlija se primilo nemilice.. pogodan valjda bio materijal mada potpuno imam razumijevanja da je teško izbiti iz glave što ti je neko kao djeteu ubijao decenijama..
i to mogu misliti kojim žarom pedesetih, šezdesetih kad je i do mene još dokasalo tragova (a ja naravno sam tu negdje kasne tridesete)

Ti, ipak, nisi glupa malo.
Sklonost eksplicitnih zaključaka i ekstrapolacija zamišljenih modela na druge ljude je karakteristika 'nabeđenih' ličnosti.
Moja čvrsta uverenja su se formirala decenijama - samopotvrđivanjem idiotskog sistema i njegovih posledica.
Ja nemam pojma kakvi su tvoji matorci, niti me to zanima.
To šta sam ja postigao u životu ti teško možeš i da zamisliš.
promoter promoter 13:50 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gedza.73
sve im sve svodi na tu referencu

Sve se to u stvari svodi na isto




p.s.
Godinu dana nakon ubistva Zorana Đinđića
Josip Broz Tito je ličnost koja je u poslednja dva veka najviše doprinela ugledu Srbije, pokazalo je istraživanje agencije Marten bord internešenal i nedeljnika Reporter sprovedeno od 23. februara do 4. marta.


Ovaj narod tako tup i glup da baš živi onako kako zaslužuje. Emancipacija što od naroda napraviš poslušne idiote a deci partijskih i vojnih funkcionera daš da se igraju kulture?
Uspevala sam da se zaklonim od titoizma i komunizma, pa valjda ću se zakloniti i od ovog današnjeg mraka - rekla je naša proslavljena glumica.
...
Za moga vremena velika Mira Trailović bila je jedini upravnik koji je bio van komunističke partije i, koliko ja znam, mnogo nas je time sačuvala.
Seka Sablić



Jebo ih Tito!
A posebno ove koji govore kako se tada znao red i kako je grad bio grad.
Budaletine!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:52 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter
u svakom trenutku se moraju znati implikacije (šta prethodi čemu) i ekvivalencije (kako to što prethodi nečemu deluje na to čemu prethodi, ali i povratno dejstvo onoga drugoga na prvo).


ovo prvo.. to ti je hronologija, ne implikacije..
ovo drugo, to zovemo kauzalitet, ne ekvivalencija..
a ovo treće gdje si se spotakao da mu nadjeneš ikakvo ime, e to zovemo dvostrani kauzalitet a nekad i prosto povratna sprega..
i šta veliš.. ti to sve na detalje pa udri analizu.. burazere, mora da je bio spektakl kad ti staneš te svoje analize da obrazlažeš..
al dobro, ne daj se zbuniti
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:54 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter

Ti, ipak, nisi glupa malo.
Sklonost eksplicitnih zaključaka i ekstrapolacija zamišljenih modela na druge ljude je karakteristika 'nabeđenih' ličnosti.
Moja čvrsta uverenja su se formirala decenijama - samopotvrđivanjem idiotskog sistema i njegovih posledica.
Ja nemam pojma kakvi su tvoji matorci, niti me to zanima.
To šta sam ja postigao u životu ti teško možeš i da zamisliš.


e brate pa nema većeg piša nego kad te neko istjera iz tvog uobičajenog repertoara marke gluposti i ne slažem se..
šta veliš.
eksplicitni zaključci i ekstrapolacija zamišljenih (sic) modela i to na druge ljude..
mila majko..
a uvjerenja si veliš potvrdio decenijama samopotvrđivanja idiotskog..
daj još toga..
ne budi stipsa
promoter promoter 14:15 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter
u svakom trenutku se moraju znati implikacije (šta prethodi čemu) i ekvivalencije (kako to što prethodi nečemu deluje na to čemu prethodi, ali i povratno dejstvo onoga drugoga na prvo).


ovo prvo.. to ti je hronologija, ne implikacije..
ovo drugo, to zovemo kauzalitet, ne ekvivalencija..
a ovo treće gdje si se spotakao da mu nadjeneš ikakvo ime, e to zovemo dvostrani kauzalitet a nekad i prosto povratna sprega..
i šta veliš.. ti to sve na detalje pa udri analizu.. burazere, mora da je bio spektakl kad ti staneš te svoje analize da obrazlažeš..
al dobro, ne daj se zbuniti

Nemaš ti pojma šta je šta!
A sve misliš da je nešto takvo zato što ga ti tako zoveš.
Ne mogu više da se nadjebavam sa tobom, pošto sam gladan.
Zamisli, to nešto se našlo da meni pojašnjava povratnu spregu?
promoter promoter 14:16 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter

Ti, ipak, nisi glupa malo.
Sklonost eksplicitnih zaključaka i ekstrapolacija zamišljenih modela na druge ljude je karakteristika 'nabeđenih' ličnosti.
Moja čvrsta uverenja su se formirala decenijama - samopotvrđivanjem idiotskog sistema i njegovih posledica.
Ja nemam pojma kakvi su tvoji matorci, niti me to zanima.
To šta sam ja postigao u životu ti teško možeš i da zamisliš.


e brate pa nema većeg piša nego kad te neko istjera iz tvog uobičajenog repertoara marke gluposti i ne slažem se..
šta veliš.
eksplicitni zaključci i ekstrapolacija zamišljenih (sic) modela i to na druge ljude..
mila majko..
a uvjerenja si veliš potvrdio decenijama samopotvrđivanja idiotskog..
daj još toga..
ne budi stipsa

Nema više za danas.
Dosta ti je.
Dalje nastavi sama da blebećeš ništa o koječemu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:23 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter

Nema više za danas.


pa dobro, može i sutra.. al ne bi bilo loše još malo tog kauzaliteta, suvereniteta, komiteta.. kvalitetan sadržaj


gvozden1 gvozden1 14:27 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

čvrsta uvjerenja su za domen ljubavi prema djetetu, možda tek par najviših moralnih načela (recimo pola od božijih zapovjesti) i to bi bilo to..
u politici čvrstim uvjerenjima ne bi trebalo biti mjesta..

Kakva su tvoja uverenja kad se radi o Hitleru, nacizmu, fašizmu?
Čvrsta ili labava?

A to je politika.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:39 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
čvrsta uvjerenja su za domen ljubavi prema djetetu, možda tek par najviših moralnih načela (recimo pola od božijih zapovjesti) i to bi bilo to..
u politici čvrstim uvjerenjima ne bi trebalo biti mjesta..

Kakva su tvoja uverenja kad se radi o Hitleru, nacizmu, fašizmu?
Čvrsta ili labava?

A to je politika.


Uvjerenja na sunce drugarce!
gvozden1 gvozden1 16:04 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Uvjerenja na sunce drugarce


Obično pitanje, nije bilo potrebe za pokušajem doskočice.

Čvrsto si protiv toga, a malo pre, to je za ljubav prema deci rezervisano:)

Nije, u redu je biti odlučan u stavovima.
Sasvim u redu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:22 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
Uvjerenja na sunce drugarce


Obično pitanje, nije bilo potrebe za pokušajem doskočice.

Čvrsto si protiv toga, a malo pre, to je za ljubav prema deci rezervisano:)

Nije, u redu je biti odlučan u stavovima.
Sasvim u redu.


a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..
gvozden1 gvozden1 16:28 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:44 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)



to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi
gvozden1 gvozden1 16:50 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi


I sad ćeš ti da analiziraš njega i mene, a na obično pitanje izbegavaš odgovor.

Šta je sa odgovorom o fašizmu, imaš li neko razumevanje za njega, ili si odlučno protiv?


Šta je sa Putinom, sa Rusijom, agresija na suverenu Ukrajinu, ili ima nekih nijansi?


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:10 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1

to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi


I sad ćeš ti da analiziraš njega i mene, a na obično pitanje izbegavaš odgovor.

Šta je sa odgovorom o fašizmu, imaš li neko razumevanje za njega, ili si odlučno protiv?


Šta je sa Putinom, sa Rusijom, agresija na suverenu Ukrajinu, ili ima nekih nijansi?


evo ti i još jednog primjera komuljarskog razmišljanja..
očekuje da se mora imati jednosložan odgovor na sva pitanja pa i geopolitička..
na strnau što je lako zaključiti šta bi moj odgovor bio iz ovih par postova.. ajde ad zanemarimo, pala koncentracija, slaba cirkulacija, šta god..
al ta ideja da se svijet može i mora objasniti jednostavnim svrstavanjem ja sam za i ja sam protiv..
komuljarluk druže gvožđo, težak komuljarluk..
što je i ajde de..
da se kunete da ste vi pupu protiv komuljarluka a vrišti vam iz svakog reda
gvozden1 gvozden1 17:43 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
gvozden1

to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi


I sad ćeš ti da analiziraš njega i mene, a na obično pitanje izbegavaš odgovor.

Šta je sa odgovorom o fašizmu, imaš li neko razumevanje za njega, ili si odlučno protiv?


Šta je sa Putinom, sa Rusijom, agresija na suverenu Ukrajinu, ili ima nekih nijansi?


evo ti i još jednog primjera komuljarskog razmišljanja..
očekuje da se mora imati jednosložan odgovor na sva pitanja pa i geopolitička..
na strnau što je lako zaključiti šta bi moj odgovor bio iz ovih par postova.. ajde ad zanemarimo, pala koncentracija, slaba cirkulacija, šta god..
al ta ideja da se svijet može i mora objasniti jednostavnim svrstavanjem ja sam za i ja sam protiv..
komuljarluk druže gvožđo, težak komuljarluk..
što je i ajde de..
da se kunete da ste vi pupu protiv komuljarluka a vrišti vam iz svakog reda


Šta se da zaključiti, šta bi bio odgovor?

Hajd ohrabri se pa ga otkucaj.

Ono o fašizmu npr.
Ili o Putinu.
Biraj.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:50 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1

Šta se da zaključiti, šta bi bio odgovor?

Hajd ohrabri se pa ga otkucaj.

Ono o fašizmu npr.
Ili o Putinu.
Biraj.


au brate kod tebe kad propuva dizna baš propuva..
da se zaključiti da ja ni o putinu ni o hitleru ne samo da nemam kako kažeš čvrst stav nego smatram da ljudi koji ga imaju nisu previše... pa recimo pametni..
dešava se komuljarama..
komuljare vjeruju u čvrste stavove..
i čini im se nevjerovatno da ih pametni ljudi uglavnom nemaju, pogotovo ne o političkim pitanjima..
jesi sad ukaćio?
il mora još jednom da se prepriča al polako?
komuljaro bre
promoter promoter 17:50 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
gvozden1
a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)



to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi

Jeste, jeste!
U elektrotehnici, elektronici, informatici, optoelektronici, fizici su komuljare baš bile aktivne.
I ideologizovale Čarlija.
Za razliku od ekonomije i sličnih vradžbina.
Jebote, koliko iko treba da je prepotentan, a bavi se vradžbinama.
Poput tebe.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:52 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter
newimprovedtadejus
gvozden1
a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)



to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi

Jeste, jeste!
U elektrotehnici, elektronici, informatici, optoelektronici, fizici su komuljare baš bile aktivne.
I ideologizovale Čarlija.
Za razliku od ekonomije i sličnih vradžbina.
Jebote, koliko iko treba da je prepotentan, a bavi se vradžbinama.
Poput tebe.



e vidiš ova tvoja mantra ti je isto 100% komuljarluk..
svi istočni evropljani ga znaju..
takozvana ubrzana industrijalizacija i prateća doktrina da inžinjer vrijedi a ostali su govno..
par exellence komuljarizam..
za koji ti naravno vjeruješ da si ga se sam dosjetio
gvozden1 gvozden1 18:05 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

da se zaključiti da ja ni o putinu ni o hitleru ne samo da nemam kako kažeš čvrst stav nego smatram da ljudi koji ga imaju nisu previše... pa recimo pametni..

Pa lepo.

Ajd onda da zapamtimo ovo pa kad budeš kucnula nešto o Ukrajini i Putinu, Jevrejima i Hitleru, da te posetim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:10 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
da se zaključiti da ja ni o putinu ni o hitleru ne samo da nemam kako kažeš čvrst stav nego smatram da ljudi koji ga imaju nisu previše... pa recimo pametni..

Pa lepo.

Ajd onda da zapamtimo ovo pa kad budeš kucnula nešto o Ukrajini i Putinu, Jevrejima i Hitleru, da te posetim.


rekla sam ti da će ti se činiti nevjerovatno a kad tamo pogledaš li prošle diskusije.. vidjećeš da tu niko pametan ne skače sa nekakvim kategoričkim tvrdnjama i ne daj bože vjerovanjima..
samo komuljare
gvozden1 gvozden1 18:23 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

komuljare

Nj, ne Lj.

Mislim, ajd nauči kako se kaže.

I da, negativan stav, isključivo negativan, odlučno negativan, je, naravno, legitiman.

Ti, koja zameraš isključivost, si bliže onome što meni uporno pripisuješ, ali ja da se pravdam neću.

Ne moraš ni ti.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:28 05.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Његов део је био марксистичка етика јербо је у то време то и предавао на Филозофском факултету у Бгд.




uzelac u matematickoj. covek nam nije predavao marksizam - prvog casa rekao da ko je kupio knjigu, kupio je dzabe.

umesto toga pitanja iz filozofije, frojd, jung, kolektivno nesvesno, itd...

fenomenalan lik.
shmoo shmoo 20:45 05.09.2023

Један мали психо профил једног малог Шмуа

newimprovedtadejus

shmoo recimo im se oteo skroz.. težak skeptik..








Ма пусти, Шму подивљао скроз са 4 године старости, отргао се баби и деди из руку код Бајлонијеве пијаце, утрчао у кафану Шаран, учланио се ту на лицу места у омладину Демократске странке још тада, 1968. године, и одмах, и пре него је научио да чита, почео да учи Ђинђићеве цитате напамет у тренутку док су се неке будале у Београду окупљале на црвеном универзитету Карл Маркс.











Дакле, Шму


- Nije antikomunista (jer nije bio ni komunista);

- Nikad nije pucao u Titovu sliku;

- Odbija da izbaci Marksove knjige iz biblioteke;

- Kada hoće da se odmori, onda je jugonostalgičar (to je tako komotno);

- Sa fašistima je završio još pre trideset godina;

- Ali, smatra da je Gebels bio genije;

- Sebe drži ateistom hrišćanske provenijencije; dakle – on je contradictio in adjecto;

- Ne veruje da se demokratija može namazati na hleb (doduše, nije ni probao);

- Ne izlazi na izbore jer mu Ustav daje to pravo (dakle, on je za pravnu državu; manje- više, jedan legitimista);

- U uličnim demonstracijama učestvuje isključivo iz sportskih razloga;

- Misli – ako neko hoće u Evropu, taj mora da je Turčin;

- Ne odlazi u Ameriku samo kako bi se uverio da tamo zlostavljaju crnce;

- Drži da neko ko se smatra disidentom mora poštovati zatvorski kućni red;

- Tvrdi da je Stevan Marković Gorila Prvi istorijska ličnost isto koliko i Slobodan Penezić Krcun Prvi – jer, obojica su mrtvi;

- Baba mu je bila dvorska dama;

- A pradeda zglajzao kao crnorukac;

- Odbija da raznosi čvarke po Dedinju;

- Išao bi i on u Zagreb, ali ne smatra sebe intelektualcem;

- Odbija svaku vrstu inostrane stipendije;

- Kada mu neko govori o stubovima srpstva, pita – a, jesu li od mermera?;

- Po njemu – i otac nacije dužan je da plaća alimentaciju;

- Ne kupuje ničija sabrana dela;

- Fudbal je njegova porodična tradicija;

- Teško se odlučuje između Rusije i Diznilenda;

- Poljubio bi svinju u usta ako mu se objasni u čemu je štos;

- Ako već mora da jede g…, bar ne podriguje od zadovoljstva;

- Draža mu je banalnost od gluposti bez obzira na to koliko ona (glupost) bila velika;




итд, итд, итд.






emilia emilia 03:49 06.09.2023

Apocalypse Now: The horror…the horror…

@NikolaLaki3

Dragan Vučićević pijan kao letva proslavlja milione dobijene iz javnih preduzeća.

Za odanost Aleksandru Vučiću, osudjeni kriminalac Vučićević dobio je milione i postao jedan od najbogatijih osoba u Srbiji.

Ozbiljna ludnica!

Još jedan majmun ušao u tenak:

https://twitter.com/i/status/1697718182750945319
emilia emilia 05:21 06.09.2023

Re: Apocalypse Now: The horror…the horror…

emilia emilia 05:28 06.09.2023

Re: Apocalypse Now: The horror…the horror…

I tri grobara su

emilia emilia 05:46 06.09.2023

Srbija

shmoo shmoo 07:20 06.09.2023

Re: Srbija и политичка пропаганда у Србији

emilia

04:49 06.09.2023



Јбт, Емилија, ти си баш неки раноранилац!

Радиш у пекари?

Или ипак све ово једно те исто и на једно те исту тему и сада већ увелико до зла бога досадно на Блогу Б92, јер предуго и превише то радиш (брејнвошинг?), качиш када се вратиш са посла из неке ноћне смене?








promoter promoter 07:59 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter
newimprovedtadejus
gvozden1
a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)



to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi

Jeste, jeste!
U elektrotehnici, elektronici, informatici, optoelektronici, fizici su komuljare baš bile aktivne.
I ideologizovale Čarlija.
Za razliku od ekonomije i sličnih vradžbina.
Jebote, koliko iko treba da je prepotentan, a bavi se vradžbinama.
Poput tebe.



e vidiš ova tvoja mantra ti je isto 100% komuljarluk..
svi istočni evropljani ga znaju..
takozvana ubrzana industrijalizacija i prateća doktrina da inžinjer vrijedi a ostali su govno..
par exellence komuljarizam..
za koji ti naravno vjeruješ da si ga se sam dosjetio

Jok ja!
Ja nisam proka pronalazač.
Jer sam ja sve naučio od drugih.
Za razliku od mudrosti koje ti ispaljuješ koje su autentične do jaja.
Eeee, sada, pošto ja mislim da inženjeri ne bi trebalo da budu socijalni slučajevi, u odnosu na palamudžije tvoje vrste, ja se izvinjavam.
zaharaga zaharaga 11:48 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Colin_bgd
zaharaga
Colin_bgd
... a iznad nas pravoslavna cizma.
...


Polazeci od pretpostavke da nisi ustasoidno srbomrzacko govno, pitam, a kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Obavezan si da krstis decu?
Placas kaznu kad propustis liturgiju?
Sve se mesare, vinarije, kafane, pozorista, sportske dvorane itd. zatvaraju u dane posta?
Komisijski se utvrdjuje da ti je ikona pravilno postavljena, da je kandilo upaljeno, a ispred da su posute ljuske od oraha da na njima klecis dok se molis?
Kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Najveca (ona, bas, stvarno iskrena) srbomrzacka govna uglavnom ili obitavaju u Kremlju ili odatle primaju instrukcije, a bogami solidan broj njih se okuplja po nekim coskovima tamo na potezima Kosancicevog Venca i Kralja Petra...


Hvala za odgovor.

Ja sam seljace iz prigradja, pa se i ne razumem puno u te beogradske coskove. Da li srbomrzacka govna primaju instrukcije iz Kremlja, ne bih mogao reci, ali ne odbijam mogucnost. Od komandnog lanca srbomrzackih govana, ja vidim tek par poslednjih karika. A to su Zagreb i Lubljana, zatim idu Berlin i Vasington, onda London i Vatikan, ali tu se vec poslo dalje uz taj lanac. Naredne karike, ja sagledati ne umem. Ako je pocetak lanca u Kremlju, tako ne izgleda, ali prihvatam i to da je moguce. Danas me slabo sta vise moze zaprepastiti.
zaharaga zaharaga 12:03 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter
newimprovedtadejus
gvozden1
a komuljarluk te obrazovao druže pa ti se čini da je jedini način razmišljanja vječno deklamovanje mi smo čvrsto za i čvrsto protiv..
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama..
komesari se oprdjeljuju ćvrsto za i čvrsto protiv..
da nisi posisao do koštane srži bilo bi ti očigledno a ovako ne vjeruješ..
i nema ti tu pomoći..

A ti (i Endži) posisale naci propagandu:)

I ne samo nju, posisale ste i Putinovu, i rusku, protiv svega toga ste čvrsto:)



to ti pričam.. ti ne možeš uopšte ni da razmišljaš van šablona čvrsto za ovo i čvrto protiv onog..
to te komuljarluk unakazio samo nisi svjestan..
kod čarlija je pak bukvalno formirao kompletan svjetonazor, bukvalno sve pa i puru sa slannicom je pokupio od drugova komuljara a čini mu se da su to kao neki njegovi izbori..
kod tebe nije ipak baš toliko zaglajisalo al uzelo maha..
šta da se radi

Jeste, jeste!
U elektrotehnici, elektronici, informatici, optoelektronici, fizici su komuljare baš bile aktivne.
I ideologizovale Čarlija.
Za razliku od ekonomije i sličnih vradžbina.
Jebote, koliko iko treba da je prepotentan, a bavi se vradžbinama.
Poput tebe.



e vidiš ova tvoja mantra ti je isto 100% komuljarluk..
svi istočni evropljani ga znaju..
takozvana ubrzana industrijalizacija i prateća doktrina da inžinjer vrijedi a ostali su govno..
par exellence komuljarizam..
za koji ti naravno vjeruješ da si ga se sam dosjetio



Daje se 6 Nobelovih nagrada godisnje: 3 za nauku i 3 za laz. Tako mi objasnio jedan Amer.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:21 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

zaharaga

Daje se 6 Nobelovih nagrada godisnje: 3 za nauku i 3 za laz. Tako mi objasnio jedan Amer.


e i to ti je isto komuljarizam..
do juče bila učiteljca a sad ti objasnio jedan amer..
a akoli guglecneš recimo ko je odbio nobelovu nagradu za nauku i zašto, koje su najspornije dodjeljene nobelove nagrade za nauku i zašto..
svega ćeš se načitati..
i osporenih naučnih vjerovanja..
i slučajeva naučne krađe..
politizacije..
samo u nauci da i ne ulazimo u nagradu za mir pa i ekonomiju..

e al to traži vremena, traži truda, traži upornosti a lakše je da ti učiteljca saopšti šta o čemu ima da misliš a kad nema učiteljce može i jedan amer..
unakazio vas komuljarizam pa to ti je, niste ni svjesni..
maksa83 maksa83 12:32 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

a akoli guglecneš recimo ko je odbio nobelovu nagradu za nauku i zašto, koje su najspornije dodjeljene nobelove nagrade za nauku i zašto..

Onaj Portugalac dobio Nobela zato što je "izmislio" lobotomiju kao "lek" za psihičke bolesti a koji se sastoji u tome da od pacijenta napraviš krompir (ako preživi). Rusima kredit zato što su prvi rekli "to je nehumana budalaština, to nećemo više da radimo".

Colin_bgd Colin_bgd 13:15 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

zaharaga
Colin_bgd
zaharaga
Colin_bgd
... a iznad nas pravoslavna cizma.
...


Polazeci od pretpostavke da nisi ustasoidno srbomrzacko govno, pitam, a kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Obavezan si da krstis decu?
Placas kaznu kad propustis liturgiju?
Sve se mesare, vinarije, kafane, pozorista, sportske dvorane itd. zatvaraju u dane posta?
Komisijski se utvrdjuje da ti je ikona pravilno postavljena, da je kandilo upaljeno, a ispred da su posute ljuske od oraha da na njima klecis dok se molis?
Kakva je to pravoslavna cizma iznad "nas"?

Najveca (ona, bas, stvarno iskrena) srbomrzacka govna uglavnom ili obitavaju u Kremlju ili odatle primaju instrukcije, a bogami solidan broj njih se okuplja po nekim coskovima tamo na potezima Kosancicevog Venca i Kralja Petra...


Hvala za odgovor.


Nema na cemu.
Da li srbomrzacka govna primaju instrukcije iz Kremlja, ne bih mogao reci, ali ne odbijam mogucnost.

Primaju. Mislim, ona domaca. Strana, ako vec treba da objasnjavam, uveliko sede tamo, u Kremlju...
Od komandnog lanca srbomrzackih govana, ja vidim tek par poslednjih karika. A to su Zagreb i Lubljana, zatim idu Berlin i Vasington, onda London i Vatikan

Potpuno netacno, sto i sam znas. Cist proizvod, propagandom indukovane, fikcije. Medjutim, kao i mnogi, ne zelis (tesko je, znam) to da prihvatis jer bi u tom slucaju pod znak pitanja dosle i mnoge druge "istine" koje se u srpskom patrijotskom svetu nikako ne smeju dovoditi u sumnju...

Ja uvek kazem, pa ponavljam i ovde. Ne moze se zameriti ljudima neznanje ili slaba i nedovoljna informisanost, ali kad lazu sami sebe (narocito masovno, kao u Srbiji u poslednjih 36 godina), onda je to veliki problem za narod i naciju, i takva praksa je, kroz istoriju, uglavnom dovodila do nestajanja takvih drustava...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:21 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

maksa83
a akoli guglecneš recimo ko je odbio nobelovu nagradu za nauku i zašto, koje su najspornije dodjeljene nobelove nagrade za nauku i zašto..

Onaj Portugalac dobio Nobela zato što je "izmislio" lobotomiju kao "lek" za psihičke bolesti a koji se sastoji u tome da od pacijenta napraviš krompir (ako preživi). Rusima kredit zato što su prvi rekli "to je nehumana budalaština, to nećemo više da radimo".



ima i onaj baja što je pronašao uzrok raku u bakteriji..

a tek šta je krađe i otimačine.. ihaaaaaaaa..
al komuljare vole da vjeruju autoritetu pa to ti je..

gvozden1 gvozden1 13:29 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

komuljare

Nj.

Nego, ostade li iko koga ne proglasi komuNJarom?

I da te pitam pitanje, ima li odlučnih u stavovima po Londonu?

Šta su oni posisali kad nisu imali priliku da žive pod komuNJarama?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:37 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
komuljare

Nj.

Nego, ostade li iko koga ne proglasi komuNJarom?

I da te pitam pitanje, ima li odlučnih u stavovima po Londonu?

Šta su oni posisali kad nisu imali priliku da žive pod komuNJarama?


nemoj sad da miješaš pojmove, nije isto biti komunista, koumnjara ili komuljara..

a šta su posisali..
eeeeeeeeeee prijatelju..
pa od malih najmanjih nogu, uzrast 5 godina a i ranije, ih se uči da misle svojom glavom i posebno da diskutuju..
umjesto onog našeg drugovi i drugarce proklamacija oni bukvalno od tih najmlađih dana djecu pitaju šta oni misle i uče ih kako ta svoja razmišljanja da oblikuju u ubjedljiv argument..
baš bude očigledno nakon jednog sata provedenog u njihovim učionicama al dobro sad.. da ne davim.. nećeš mi vjerovati i tako i tako
gvozden1 gvozden1 13:49 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

a šta su posisali..
eeeeeeeeeee prijatelju..
pa od malih najmanjih nogu, uzrast 5 godina a i ranije, ih se uči da misle svojom glavom i posebno da diskutuju..

Pa jbt, oni neka izuzetna nacija?

Što ti je sistem, sve pod čap.

Nema izuzetaka?


Ili će pre biti da ti ne znaš o njima ništa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:53 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
a šta su posisali..
eeeeeeeeeee prijatelju..
pa od malih najmanjih nogu, uzrast 5 godina a i ranije, ih se uči da misle svojom glavom i posebno da diskutuju..

Pa jbt, oni neka izuzetna nacija?

Što ti je sistem, sve pod čap.

Nema izuzetaka?


Ili će pre biti da ti ne znaš o njima ništa.


nisu samo oni, za njih si pitao, i rekla sam ti da mi nećeš vjerovati
Colin_bgd Colin_bgd 14:00 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
gvozden1
a šta su posisali..
eeeeeeeeeee prijatelju..
pa od malih najmanjih nogu, uzrast 5 godina a i ranije, ih se uči da misle svojom glavom i posebno da diskutuju..

Pa jbt, oni neka izuzetna nacija?

Što ti je sistem, sve pod čap.

Nema izuzetaka?


Ili će pre biti da ti ne znaš o njima ništa.


nisu samo oni, za njih si pitao, i rekla sam ti da mi nećeš vjerovati

Dvodimenzionalna bica jednostavno ne mogu ni da zamisle trecu dimenziju. Nije to stvar verovanja ili ne, vec je fizicki nemoguce...
milisav68 milisav68 15:23 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
dobro milisave, ti si rekao da je posle rata trebalo 15 godina da se dodje do proizvodnje u 1939, a po ovoj tvojoj tabeli ne izgleda tako,

Pa ne izgleda, jer je ono prosek od 1930. do 1939.

Jbga, tabela i uopšte ceo taj izveštaj je sastavljan 1966. pa je nekako moralo da se nategne da je SFRJ napredna u odnosu na kraljevinu.
sto se prosecnih plata tice- pitanje je o kojim platama govorimo,...o nadnicarskim sigurno ne, ko su bili zaposleni pre rata, a ko posle i koji je to broj o kome pricamo.

Ti i dalje ne kapiraš da je besmisleno poređenje vremenskih epoha.

Ti uporno porediš 1938. i 1978. ili 1988.

Socijalistička Jugoslavija potrajala je znatno duže od Kraljevine. Kada se život u njima poredi nije jasno ni to koji vremenski period se poredi – da li se misli na SFRJ iz 1950. kada se još uvek oporavljala od razaranja u Drugom svetskom ratu i suočavala se sa mogućom invazijom SSSR-a ili 1985. kada je život u zemlji bio relaksiraniji, sa džinsom i Mekdonaldsom koji će se uskoro otvoriti u Beogradu.

Isto je i sa Kraljevinom, na početku zajedničke jugoslovenske države bio je oporavak od veoma razornog rata u kome je poginula gotovo trećina stanovništva u Kraljevini Srbiji (od ratnih dejstava, gladi i bolesti), a kasnije i najveća svetska ekonomska kriza 1929-1933, dok se privredno stanje pred Drugi svetski rat već dosta popravilo. Zavisno koju godinu uzmemo kao polaznu i naša ocena će biti znatno drugačija.


Ali i ova ograđivanja ne menjaju previše sliku. Iako je socijalizam davao velika obećanja, njihova realizacija bila je znatno drugačija. Izgleda da se pokazala tačnom ona pesnička sentenca da ’’nikada sloboda neće umeti da peva onako kao što su sužnji pevali o njoj’’.


Rast dohotka bio je prilično slab, čak i u poređenju sa Kraljevinom Jugoslavijom koja je bila među najsiromašnijim zemljama Evrope pre Drugog svetskog rata, uz Albaniju, Rumuniju i Bugarsku. Drugim rečima, rast dohotka nije bio posledica socijalizma, nego se desio pored ili čak uprkos njega, kada je napokon vreme došlo da se industrijalizacija pojavi i na Balkanu.

Ovakav zaključak podržava i iskustvo Grčke, Španije i Portugala, koji su takođe bile siromašne, zaostale privrede nakon Drugog svetskog rata sa autoritarnim političkim režimima, ali koje nisu eksperimentisale sa socijalizmom. Sve ove privrede su se razvijale brže od socijalističke Jugoslavije – Grčka je imala isti nivo dohotka kao Jugoslavija 1945. da bi je prestigla već 1970-ih.



gvozden1 gvozden1 15:26 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


nisu samo oni, za njih si pitao, i rekla sam ti da mi nećeš vjerovati

Jok, verovaću ti:)
Nema odlučnih Engleza, sve tolerantni do tolerantnih.

Šema te ubija.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:37 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1

nisu samo oni, za njih si pitao, i rekla sam ti da mi nećeš vjerovati

Jok, verovaću ti:)
Nema odlučnih Engleza, sve tolerantni do tolerantnih.

Šema te ubija.


a bre gvožđo, pa kakve odlučne komuljare.. dogmatični umovi.. kakva odlučnost..
i kakva tolerancija kao suprotnost tome..
sposobnost da se nauči, uporedi, analizira, zaključi (pa onda lakše i djeluje) nasuprot komuljarske dogmatike..
i ne ne može (kako bi čarli htio) da se sve to uradi al da se odbija bar osnovnim pojmovima da se barata..
ako se gađaš odlučnošču napsram tolerancije kao on što se frlja implikacijama i ekvivalencijama ostaje samo buka.. prazno, zveči, al buka..
e to je nama komuljarizam dao..
i nekako se najsolidnije zapatilo kdo onih koji sad najglasnije protiv njega dreče..
revolucija jede svoju djecu, šta li.. došo đavo po svoje.. može i to
solo solo 16:00 06.09.2023

Re: Један мали психо профил једног малог Шмуа

Odbija da raznosi čvarke po Dedinju;


To je ok ali kako stojiš sa kavurmom i švarglom?

gvozden1 gvozden1 16:20 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

sposobnost da se nauči, uporedi, analizira, zaključi (pa onda lakše i djeluje) nasuprot komuljarske dogmatike..

Analizira, zaključuje...
a komentar dva ranije, osuđuješ analizu, kažeš,
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama.


Pogubila si se, jasno je.
angie01 angie01 17:38 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

Pa ne izgleda, jer je ono prosek od 1930. do 1939


videla sam,-jos gore, al nema veze, stoji komentar.


Jbga, tabela i uopšte ceo taj izveštaj je sastavljan 1966. pa je nekako moralo da se nategne da je SFRJ napredna u odnosu na kraljevinu.


jao jeste- pa ti si stavio tabelu, ne ja.


Ti i dalje ne kapiraš da je besmisleno poređenje vremenskih epoha.



pa ti si poredio.

Ti uporno porediš 1938. i 1978. ili 1988.


gde ja to radim?

ja i sada i u svim drugim raspravama uzimamu obzir okolnosti perioda o kome pricamo, a ti jos postavljas tabelu o mogucnostima kupovine u odnosu na prosecne plate, gde periodi imaju sasvim druge okolnosti u svakom smislu, od nacina formiranja cena, do broja zaposlenih u odnosu na broj stanovnika.

ono dalje, nemam pojma sta si hteo, da kazes, mrzi me da citam.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:17 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

gvozden1
sposobnost da se nauči, uporedi, analizira, zaključi (pa onda lakše i djeluje) nasuprot komuljarske dogmatike..

Analizira, zaključuje...
a komentar dva ranije, osuđuješ analizu, kažeš,
normalni ljudi diskutuju..
i tako su oduvijek..
pa pišu eseje, traktate i knjige cijele o Hitleru i njegovim politikama.


Pogubila si se, jasno je.


eeeeee ovo je već iz repertoara sns večernje škole političke debate, tu si fakat evoluirao iz komuljara
gvozden1 gvozden1 18:19 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja


eeeeee ovo je već iz repertoara sns večernje škole političke debate, tu si fakat evoluirao iz komuljara

Jel tako?

Ako ti tako kažeš, onda je tako.

Lepljenje etiketa ti baš ide od ruke.
milisav68 milisav68 18:39 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

angie01
videla sam,-

Nisi videla.
jao jeste- pa ti si stavio tabelu, ne ja.

Naravno, samo ti to nisi videla dok ti nisam reako.
gde ja to radim?

Svaki put.

promoter promoter 18:43 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
zaharaga

Daje se 6 Nobelovih nagrada godisnje: 3 za nauku i 3 za laz. Tako mi objasnio jedan Amer.


e i to ti je isto komuljarizam..
do juče bila učiteljca a sad ti objasnio jedan amer..
a akoli guglecneš recimo ko je odbio nobelovu nagradu za nauku i zašto, koje su najspornije dodjeljene nobelove nagrade za nauku i zašto..
svega ćeš se načitati..
i osporenih naučnih vjerovanja..
i slučajeva naučne krađe..
politizacije..
samo u nauci da i ne ulazimo u nagradu za mir pa i ekonomiju..

e al to traži vremena, traži truda, traži upornosti a lakše je da ti učiteljca saopšti šta o čemu ima da misliš a kad nema učiteljce može i jedan amer..
unakazio vas komuljarizam pa to ti je, niste ni svjesni..

Čekaj!
Pa ti još nisi u komisiji za dodeljivanje (i verifikaciju prethodno dodeljenih) Nobelovih nagrada iz fizike i hemije?!
Pa gde to ide ovaj svet!
Bazmeg!
promoter promoter 18:49 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
gvozden1

nisu samo oni, za njih si pitao, i rekla sam ti da mi nećeš vjerovati

Jok, verovaću ti:)
Nema odlučnih Engleza, sve tolerantni do tolerantnih.

Šema te ubija.


a bre gvožđo, pa kakve odlučne komuljare.. dogmatični umovi.. kakva odlučnost..
i kakva tolerancija kao suprotnost tome..
sposobnost da se nauči, uporedi, analizira, zaključi (pa onda lakše i djeluje) nasuprot komuljarske dogmatike..
i ne ne može (kako bi čarli htio) da se sve to uradi al da se odbija bar osnovnim pojmovima da se barata..
ako se gađaš odlučnošču napsram tolerancije kao on što se frlja implikacijama i ekvivalencijama ostaje samo buka.. prazno, zveči, al buka..
e to je nama komuljarizam dao..
i nekako se najsolidnije zapatilo kdo onih koji sad najglasnije protiv njega dreče..
revolucija jede svoju djecu, šta li.. došo đavo po svoje.. može i to

Sreća te su tvoja 'obrazloženja' suvisla i logična do jaja.
Jebote, koja je to pretencioznost da lice koje se bavi vradžbinama određuje drugima meru.
I objašnjava meni povratnu spregu, implikacije i ekvivalencije.
Kauzalitetom?
Jebote!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:55 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

promoter
objašnjava meni povratnu spregu, implikacije i ekvivalencije.
Kauzalitetom?
Jebote!


tebe će ladno kakva aneurizma da strefi pogle koliko si samo tih stranih riječi umetnuo u komentar..
ne valja ti to
promoter promoter 19:26 06.09.2023

Re: Budi pošten pa reci do kraja

newimprovedtadejus
promoter
objašnjava meni povratnu spregu, implikacije i ekvivalencije.
Kauzalitetom?
Jebote!


tebe će ladno kakva aneurizma da strefi pogle koliko si samo tih stranih riječi umetnuo u komentar..
ne valja ti to

To za mene nisu strane reči.
Možda su strane za tebe?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana