Društvo| In memoriam

Beli, beli svet

angie01 RSS / 26.10.2023. u 21:00

 
 
Je l se jos neko seca osmoro rudara, koji su poginuli tudjom nebrigom u rudniku Soko...i zasto ne.
Zato sto nikoga vise nije briga ni za koga i  proces prilagodjavanja rascovecenju, koji se godinama sprovodi, polako se privodi uspesnom kraju.
Mrvice sakupljene savesti su slucaj zakljucile tako, sto je Rotari klub Dunav Beograd, odlucio da godinu dana stipendira petoro maloletne dece, ciji su ocevi stradali, sa po 12 000 dinara mesecno i obezbedio za porodice  zdravstvene kartice, kojima ce dobijati popuste u privatnim laboratorijama,...uz to, darivali su im pakete sa hranom.
 
Kao da su u izbeglickom kampu na godinu dana, u rodjenoj zemlji. ..medju njima  dvanaestoro dece.
 

Od drzave fali 2 minuta snimka.

 
 

 
 


Komentari (907)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 15:47 01.11.2023

Re: E, vidiš...


Valjda u toj Bileci bio i neki bukvar da se nadje, majku mu...

Evo ga:)
Pa dobro je što si svratio, Endži te čekala ko ozebla sunce:)
Do sada bila usamljena, sad ima društvo.

Jel joj naplaćuješ podršku ili joj gratis pomažeš?

Ajd još malo o Bileći, muško si manje ćeš lupati od nje, ona se baš nalupetala.


Kad si išao u vojsku, pre ili posle fakulteta?:)
angie01 angie01 16:31 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Do sada bila usamljena, sad ima društvo.


ja nikada nisam usamljena,..a blogujem sama,...koliko vidim, ima dovoljno onih koji misle kao ja, samo nisu agresivci kao vi.

a to sto vi volite da ste u coporu, samo pokazuje, koliko nemate integriteta, ono, kada se skupi vas desetoro, da svako pljucne neku glupost, samo da ne dobije minus.


Jel joj naplaćuješ podršku ili joj gratis pomažeš?


koliko tebi placa predstor i obratno?

ovde ide ona maxina fotka,...sad me mrzi da je trazim,..al jednom kada budem raspolozena- hocu, zasluzio si, jer nemas granice.
promoter promoter 16:40 01.11.2023

Re: E, vidiš...

gvozden1

Valjda u toj Bileci bio i neki bukvar da se nadje, majku mu...

Evo ga:)
Pa dobro je što si svratio, Endži te čekala ko ozebla sunce:)
Do sada bila usamljena, sad ima društvo.

Jel joj naplaćuješ podršku ili joj gratis pomažeš?

Ajd još malo o Bileći, muško si manje ćeš lupati od nje, ona se baš nalupetala.


Kad si išao u vojsku, pre ili posle fakulteta?:)

Pa dobro!
Ona je žena pa nije čudo što nema pojma o vojsci.
I lupeta.
angie01 angie01 16:45 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Pa dobro!


pa dobro,...i free je isto musko, ili ni on ne zna,...huci, koji nikakve mere nema u svojim pokvarenstinama, koje sa zadovoljstvom upucuje drugima, ono necasni mufljuz, ne moze da podnese da se njemu nesto kaze,...kakva sisi prenemagusa,...jos ovi brabonjci pritrcavaju, kako smesno sve izgleda.
gvozden1 gvozden1 17:02 01.11.2023

Re: E, vidiš...

..i free je isto musko, ili ni on ne zna

Jao da, i on je posle metamorfoze krenuo to da ponavlja.

A sećaš li ga se iz vremena kad je bio na mojoj strani, a protiv tebe?

To su bila vremena.
promoter promoter 18:27 01.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
Pa dobro!


pa dobro,...i free je isto musko, ili ni on ne zna,...huci, koji nikakve mere nema u svojim pokvarenstinama, koje sa zadovoljstvom upucuje drugima, ono necasni mufljuz, ne moze da podnese da se njemu nesto kaze,...kakva sisi prenemagusa,...jos ovi brabonjci pritrcavaju, kako smesno sve izgleda.

Ne slažem se!
Huči je ljudina štogod.
Nije mi jasno zašto ga ti mrziš?
predatortz predatortz 18:29 01.11.2023

Re: E, vidiš...

ovog sa djecom i ratom što se tiče..
predator se mudro ućutao a hapsio je klince garantovano..


Imaš li ti neki dokaz za to? Ili onako, da opljuneš k'o uzorna nahaluša?

Zašto bih hapsio klince?

možda ga je predator i hapsio..


Opet?

Sad ću ko Dodik... Sa ljudima ljudski, sa Ciganima ciganski.

Koliko so se ti nakrala u državnom aparatu pre nego što si napustila Srbiju?


milisav68 milisav68 19:02 01.11.2023

Re: E, vidiš...

newimprovedtadejus
a moji drugovi iz razreda su navatavani po Srbiji.. konrektno recimo i kapiten rukometne reprezentacije Srbije, rođeni blučanin..
možda ga je predator i hapsio..
pa kaži brate..

Evo ja ću, pošto Predator zbog ovakvog bezobrazluka sigurno neće.

Lupetate za medalju.

Svako muško rođeno u SFRJ je evidentirano u matičnom vojnom odseku.Svaki vojni odsek je slao pozive za regrutaciju za generaciju koja je punila 17 godina, i neodazivanje pozivu je povlačilo pravne konsekvence (kaznu i privođenje).Svi vojni odseci i mupovi su bili povezani i vrlo lako su mogli da provere podatke o legitimisanoj osobi.Sve ovo važi i za neodazivanju poziva za služenje vojnog roka.

To što su tvoji drugovi iz razreda navatani po Srbiji, znači samo da je proverom utvrđeno da izbegavaju vojnu obavezu (da li služenje vojnog roka ili mobilizaciju je svejedno), i da su samo prosleđeni matičnim opštinama i njihovim vojnim odsecima.

A to da su slati direktno na front bez ikakve obuke je totalno nepoznavanje dešavanja i kako je vođen rat u ex-YU.

Najviše su najebala deca koja su već bila na odsluženju, i koja su bila zarobljena po kasarnama, kao i oni po raznim Tuzlanskim kolonama prilikom povlačenja.
u Srbiji je sigurno bilo blaže al u Bosni se izvukao nije skoro pa niko..

Pa naravno kada je rat bio u Bosni a ne u Srbiji.

Gde god da se desi sukob, prvo se mobilišu lokalci, pa tek onda ostali za popunu ili pomoć.

To je tako svuda i u svakom ratu.
milisav68 milisav68 19:04 01.11.2023

Re: E, vidiš...

dogodinedragosevac
Ma to Bajaga bio drogiran, pa je nešto ružno sanjao.

A vidi šta je jedan alkoholičar napravio od novinskih naslova:


milisave rado bih ti odgovrio, ali ne mogu, banovala me andja



Izvinjenje prihvaćeno.
predatortz predatortz 19:25 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Evo ja ću, pošto Predator zbog ovakvog bezobrazluka sigurno neće.


Nešto razmišljam, vidi sa koliko strasti piše o tom nekom kapitenu posle 30 godina, možda ga je ona i druknula.

Ono, on sportista, faca, ona vidi se neka štreberka, deluje dosta frustrirano, dečko nije primećivao takve.

Ne bi bila ni prva ni poslednja koja je iz takvih razloga drukala.

milisav68 milisav68 19:30 01.11.2023

Re: E, vidiš...

nikvet pn
(Ево баш сам пребројао свој разред, 17 летовало 15 није. На матури '76, еј.)

Ma bre kod mene `87. u JNA bio lik iz Bosne koji nije video voz.

Sasvim ok lik, nije glup, nije neobrazovan, al nije imao potrebe da putuje dalje, a po lokalu putovao busom.Živeo u nekom selu, bavio se poljoprivredom, uglavnom stočarstvom.
angie01 angie01 19:34 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Gde god da se desi sukob, prvo se mobilišu lokalci, pa tek onda ostali za popunu ili pomoć.


od kada su lokalci Vukovara u Srbiji, Beogradu, Vojvodini,...?
milisav68 milisav68 19:38 01.11.2023

Re: E, vidiš...

predatortz
Ono, on sportista, faca, ona vidi se neka štreberka, deluje dosta frustrirano, dečko nije primećivao takve.

A možda je bila extrauterina.


predatortz predatortz 19:39 01.11.2023

Re: E, vidiš...

milisav68
nikvet pn
(Ево баш сам пребројао свој разред, 17 летовало 15 није. На матури '76, еј.)

Ma bre kod mene `87. u JNA bio lik iz Bosne koji nije video voz.

Sasvim ok lik, nije glup, nije neobrazovan, al nije imao potrebe da putuje dalje, a po lokalu putovao busom.Živeo u nekom selu, bavio se poljoprivredom, uglavnom stočarstvom.


Deca rudara iz Tuzle i Banovića su, drugovi i drugarice, leti po tri meseca bila na moru, a zimi po dva na skijanju.


Biće da sam i ja, kao dragoševac, imao nesposobne roditelje. Mi smo nekako krpili desetak dana, vozom, kod gazda Dinka u Bristu, kad sam bio klinac.

Otac i majka su govorili da je i to jedva.

E sad, na šta su oni trošili te silne plate, otac profesorsku, majka više medicinske sestre, to vam ne bih znao reći.
Ni jedno nisu bili pušači, kafane nisu voleli, oblačili su se/smo pristojno ali ne luksuzno, kockali nisu...


tessa1 tessa1 19:59 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Najviše su najebala deca koja su već bila na odsluženju, i koja su bila zarobljena po kasarnama, kao i oni po raznim Tuzlanskim kolonama prilikom povlačenja.


Tadejus se baš istresla, ništa nisam razumjela ni šta priča ni što,

ali pošto sam već davno rekla da je ovo nas nekolicina svako iz druge Bosne, sve je moguće, možda su kod nje u njenoj Bosni kupili neke dečke bez vojske i slali na ratište.

U mojoj Bosni je to najblaže rečeno: izmišljotina (mislim, izmišiljotina koja podilazi nekim drugim deluzijama, pothrani ih).

Evo razmislila sam, poznajem na prvu mogu reći odmah njih 17, nisu mi familija, i ne poznajem ih usput nego sam odrasla sa njim, od 1970. do 1974. koji su se zadesili u redovnoj vojsci, jedan je npr bio u Sarajevu u kasarni, on je imao i opekotine po tijelu i gelere, jedan je bio na onim snimcima u Hrvatskoj kad ih rulja izvlači iz tenka, isto se vratio pun gelera, oni su 1972, ovaj jedan 1970. je ostao invalid, i drugi 1970. je bio u logoru i ranjavan,

Poginuli 1970, 1972, 1973, 1974. i 1975. (njegova mama živi sprat ispod nas, znam da je ranije krenuo u školu i poginuli su odmah na početku rata iz redovne vojske),

E da, bio je jedan dečko sa 15 god, nestao preko noći, poveo i psa, i otišao u rat, ali sa njim je bilo avantura i prije i poslije, takav se rodio..

I svi od 1975. koji su pred kraj rata il povinom tek išli u vojsku, i u ratu išli na fakultet, očevi il starija braća im već bila u ratu, mislite da bi onaj ko je već 3 god u rovu dozvolio da mu neko tek tako dijete lovi po ulici BL i šalje u rat?



Nevjerovatno šta se sve ispreda iz najgorih namjera ali prestavlja kao viši cilj, potraga za konačnom istinom, ne znam kako bih nazvala jer čovjek stvarno, stvarno mora biti potpuno malouman da bi u ovom učestvovao i korigovao svaku izmišljotinu iz ko zna kojih razloga više živu ovde. I čemu sve?
angie01 angie01 20:25 01.11.2023

Re: E, vidiš...

vidi sa koliko strasti piše o tom nekom kapitenu posle 30 godina,


kaze neko, ko sa jos vecom strascu, prica o necemu od pre 70, 80 i 100 godina.
predatortz predatortz 20:27 01.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
vidi sa koliko strasti piše o tom nekom kapitenu posle 30 godina,


kaze neko, ko sa jos vecom strascu, prica o necemu od pre 70, 80 i 100 godina.


Ali ne o kapitenu, ako kontaš...
angie01 angie01 20:36 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Ali ne o kapitenu, ako kontaš


pa ne kontam,...koja je razlika, svako sa nekom svojom fascinacijom.

isto, ne kontam ni potrebu da se potru tudje price po svaku cenu i traze neke zle namere u njima- ja nista netacno nisam rekla, niti imam neku nameru,...sem da kazem, kako je bilo gadno, kakva je prevara bila upitanju-u svakom smislu.

ako neko ima drugi utisak. to je njegova prespektiva i mozda taj neko ima neku nameru,..evo meni nije jasno to uterivanje u neki potreban zljeb.
predatortz predatortz 20:51 01.11.2023

Re: E, vidiš...


isto, ne kontam ni potrebu da se potru tudje price po svaku cenu i traze neke zle namere u njima- ja nista netacno nisam rekla, niti imam neku nameru,...sem da kazem, kako je bilo gadno, kakva je prevara bila upitanju-u svakom smislu.


Niko ne potire vaše priče. Vijanja jeste bilo, i u RS i u Srbiji. To niko ne spori.
Ono što vi nećete da shvatite da nisu vijani neki jadni civili, jureni su dezerteri ili regruti koji se nisu odazvali pozivu za služenje vojnog roka.
I vijani su po zakonu koji je za njihovo ponašanje predviđao solidne kazne.

Nemojte mi reći da je ok da neki osamnaestogodišnjak ide u Kalinovik na obuku, pa u rat za par meseci, a neko da hajta po Beogradu jer je kapiten zaboga.

Jbga, kapitenu, zemlja ti je u ratu! Nije ok da neko seljače brani tvog tatu, tvoju mamu i tvoj stan u Banjaluci, a ti da se zajebavaš u Plavom jahaču...

Još manje je fer da neko iz Beograda, neki radnik ovde iz Inse, dočekuje sina u limenom sanduku jer se na početku rata zatekao u Banjaluci na odsluženju vijnog roka i poginuo u Posavini na Koridoru, a kapiten iz Banjaluke "idemo, ruke gore" po koncertima u Beogradu.

angie01 angie01 21:01 01.11.2023

Re: E, vidiš...


Niko ne potire vaše priče. Vijanja jeste bilo, i u RS i u Srbiji. To niko ne spori.


kako ne spori, pa sporite,...evo ni maxa ne zna za beograd i tvrdi, kako to nije tacno.
Ono što vi nećete da shvatite da nisu vijani neki jadni civili, jureni su dezerteri ili regruti koji se nisu odazvali pozivu za služenje vojnog roka.
I vijani su po zakonu koji je za njihovo ponašanje predviđao solidne kazne.


kako da ti kazem,..mozda je bilo takvih slucajeva, pojma nemam, nemam ja uvid u sve slucajeve, ovi koje znam, su bili ovakvi, kako sam ispricala....mogu ja jos da detaljisem, al necu....pupupu, daleko bilo,...i kakvi dezerteri u Srbiji, koja navodno nije bila u ratu i dugo sporila i zmajavala, da neki front uopste postoji- vec sam pricala, kako sam ja saznala, kako stavri stoje.


Nemojte mi reći da je ok da neki osamnaestogodišnjak ide u Kalinovik na obuku, pa u rat za par meseci, a neko da hajta po Beogradu jer je kapiten zaboga.


pa bozemesacuvaj, ja mislim da ne treba ni jedan ni drugi,...niko brate.
Jbga, kapitenu, zemlja ti je u ratu! Nije ok da neko seljače brani tvog tatu, tvoju mamu i tvoj stan u Banjaluci, a ti da se zajebavaš u Plavom jahaču...


samo me ne vuci za jezik, evo, lepo te molim,...to za odbranu stana, tate i mame...zahebiteme vise sa tim pricama, to smo vec izvrteli.


Još manje je fer da neko iz Beograda, neki rsdnik ovde iz Inse, dočekuje sina u limenom sanduku jer se na početku rata zatekao u Banjaluci na odsluženju vijnog roka i poginuo


pa to je tek suludo,..oni klinci sto su poslati bez oruzja da brane JU u Sloveniji, koja se otcepila-je tragedija i zlocin,...kakav to um treba da budes, da nemas kapacitet da se dogovoris oko tog razlaza, nego podmeces neku decu da budu zrtve i da se ti posle proseravas- pa ti si samo krvnik, koga zabole guzica i za zemlju i za decu.

bolje da ti ne izgovaram za dalje.
tessa1 tessa1 21:12 01.11.2023

Re: E, vidiš...

kako ne spori, pa sporite,

Ma ne nego ti praviš taj paket, aranžman, da su Srbi počeli rat - napravili genocid - i svoju djecu tako kupili po ulici, dali im u ruke pušku i poslali u rat,

i sad ti imaš više srca i razumjevanja za našu djecu, što je laž, dio tvoje manije da stalno oko toga čeprkaš i nikako, nikako da se načeprkaš ranjavanja, izgibije, smrti..



(na koncu za rat niko nikad nije spreman ni nakon dvije godine vojske, možda samo profesionalci)
gvozden1 gvozden1 21:15 01.11.2023

Re: E, vidiš...

, ja mislim da ne treba ni jedan ni drugi,...niko

Misica:)

A kako to zamišljaš, muslimani napadaju, a Srbi se ne bore, nego šta rade?:)
tessa1 tessa1 21:17 01.11.2023

Re: E, vidiš...

A kako to zamišljaš, muslimani napadaju, a Srbi se ne bore, nego šta rade?:)

Sjede kod kuće i slušaju EKV.
gvozden1 gvozden1 21:19 01.11.2023

Re: E, vidiš...

tessa1
A kako to zamišljaš, muslimani napadaju, a Srbi se ne bore, nego šta rade?:)

Sjede kod kuće i slušaju EKV.


I osuđuju nasilje:)
tessa1 tessa1 21:21 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Uh, odoh, osjetim neki pritisak na potiljku, ovo je PTSP ko na keca, 100/100.
tessa1 tessa1 21:23 01.11.2023

Re: E, vidiš...

I osuđuju nasilje:)


Ne znam stvarno, meni se u trenutku ukazala kokoš i ja joj zavrćem vrat.
angie01 angie01 21:24 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Ma ne nego ti praviš taj paket, aranžman, da su Srbi počeli rat - napravili genocid - i svoju djecu tako kupili po ulici, dali im u ruke pušku i poslali u rat,


kako ja pravim paket aranzman, pricajuci nesto sto se dogodilo, a nisam ja organizovala,...u cemu je tvoj problem, ja ne mogu da pricam tvoju pricu, niti da ponavljam predatorovu, i da se slozim sa tim kako je babo rekao da treba.

i jos jednom, stalno ti je taj genocid u ustima, kao zla kob koja te grebe u mozgu, ja tu rec nikada upotrebila nisam.
i sad ti imaš više srca i razumjevanja za našu djecu, što je laž, dio tvoje manije da stalno oko toga čeprkaš i nikako, nikako da se načeprkaš ranjavanja, izgibije, smrti.


sta si ovde rekla, samo ti znas,...koju vasu decu i sta je laz i koja je moja manjina,...uopste nemam pojma sta kovitla u tvom mozgu...i kakve ja veze imam sa time.


angie01 angie01 21:29 01.11.2023

Re: E, vidiš...

uuuuhebote, vidi ove crne ptice u naletu.
angie01 angie01 21:31 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Ne znam stvarno, meni se u trenutku ukazala kokoš i ja joj zavrćem vrat.


pa kazu sutra svom ljecniku, mozda on ima odgovore.
tessa1 tessa1 21:31 01.11.2023

Re: E, vidiš...

i da se slozim sa tim kako je babo rekao da treba.

Ko je babo?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:32 01.11.2023

Re: E, vidiš...

kako ne spori, pa sporite,...evo ni maxa ne zna za beograd i tvrdi, kako to nije tacno.


aman zeno - vec sam ti detaljno obrazlozio (al komentar nestade tokom tvog pokusaja banovanja, pa aj sad ukratko jos jednom jer izgleda da treba crtati) da studente niko nikad nije jurio - jer da jeste, ne znam kako su mene zaboravili?

a nije da im nisam bio pred ocima - sto na faksu sto po diskotekama (pricah onomad kako nas dzej casti pice u bombou u sest ujutro sav srecan sto je jos uvek januar - kaze 'mrizm da se vracam kuci po danu') sto, sto bi rekao karagaca, na jos ponekim mestima.

najbolji period - '93-'96.


gvozden1 gvozden1 21:34 01.11.2023

Re: E, vidiš...

svom ljecniku

Nije doktor, nego lječnik?
:)
predatortz predatortz 21:36 01.11.2023

Re: E, vidiš...

najbolji period - '93-'96


Kako kome!
Meni najgori!

Ali, preguralo se.
angie01 angie01 21:36 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Ko je babo?


pa taj, kojim si mi pretila, da ces ga zvati da mi nestonesto, ne znam tacno sta i zbog cega, sto nije ni bitno. valjda ja ne smem da imam svoje misljenje o "vasoj stvari", ako ne ponavljam ono sto vi pricate, neka takva ludost.
tessa1 tessa1 21:38 01.11.2023

Re: E, vidiš...

pa taj, kojim si mi pretila, da ces ga zvati da mi nestonesto, ne znam tacno sta i zbog cega, sto nije ni bitno. valjda ja ne smem da imam svoje misljenje o "vasoj stvari", ako ne ponavljam ono sto vi pricate, neka takva ludist.


Kojim sam ti babom prijetila? I zašto?

Šta radiš ti evo koliko mjeseci prošlo od tada, driblaš nas manijakinjo?
predatortz predatortz 21:38 01.11.2023

Re: E, vidiš...

gvozden1
svom ljecniku

Nije doktor, nego lječnik?
:)


Zapravo je liječnik, al' ajde...
angie01 angie01 21:38 01.11.2023

Re: E, vidiš...

jer da jeste, ne znam kako su mene zaboravili?


pa upravo sam dala primer, kako jesu,...ti si imao mamu i tatu, koji su mozda bili na prvom mestu u pravom trenutku i na pravoj strani.
tessa1 tessa1 21:39 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Pa ja bih tebi samo glavu skinula radi ove sprdnje sa rječju babo.


Manijakinjo bre raspala virtuelna.
angie01 angie01 21:39 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Zapravo je liječnik, al' ajde...


ma znam, to je iz edicije, preljepo.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 21:40 01.11.2023

Re: E, vidiš...

Kako kome!
Meni najgori!

Ali, preguralo se.





eee nemoj pogresno da me shvatis, nadam se da se razumemo. naravno predo. ja sam bar svoje odradio od decembra 98 do decembra 99. bez da mi je palo na pamwet da se sklanjam negde.


milisav68 milisav68 21:41 01.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
Gde god da se desi sukob, prvo se mobilišu lokalci, pa tek onda ostali za popunu ili pomoć.


od kada su lokalci Vukovara u Srbiji, Beogradu, Vojvodini,...?

Otkad je Vukovar u Jugoslaviji.

Nepotrebno se kačiš za teme u koje se apsolutno ne razumeš.

Obrati pažnju na datume.

Hrvatska (na stranu sad ostale republike), je bila međunarodno priznata tek tamo u proleće `92.Znači, JNA je imala zakonsko pravo da brani Vukovar od pobunjenika (kako je to radila je za neku drugu priču), ali je poenta da je imala pravo da šalje mobilisane rezerviste u pomoć JNA i TO u Vukovaru.
angie01 angie01 21:43 01.11.2023

Re: E, vidiš...

e ajd se makni i oladi sa svojim napadima padavice, mene stvarno ne zanima da se bakcem s tobom.

nadji neke svoje jaranice, pa se manijacite medjusobno.
gvozden1 gvozden1 21:50 01.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
Zapravo je liječnik, al' ajde...


ma znam, to je iz edicije, preljepo.

Jel to beogradski sleng?

Ti, rođena Beograđanka, sigurno pričaš beogradskim slengom.

Ili preteže poltronstvo i kod tebe?
angie01 angie01 21:51 01.11.2023

Re: E, vidiš...

JNA je imala zakonsko pravo da brani Vukovar od pobunjenika (kako je to radila je za neku drugu priču), ali je poenta da je imala pravo da šalje mobilisane rezerviste u pomoć JNA i TO u Vukovaru.

aha, sravnila grad sa zemljom,..al btw, spomenka sovic na teve ekranu malih prijemnika tvrdi, kako stekci neke vazdusne puske i da je sve uredu i da nema rata,...kada ono 12 sati posle te slike u Beogradu, u Bankoku sasvim druga, nadlecu migovi, razvaljen grad,..

a posto smo to vec ispricali, necemo opet,...predlazem da neko od vas- predator svakako, napise svoj blog o tome, pa se istustnjite utomsmislu, ako vam nije dosta.
angie01 angie01 22:12 01.11.2023

odgovor mikiju

pa vidi, kako si me pitao, tako sam tii odgovorila-jer su se na taj nacin spasavala deca,...ja niti znam da ti roditelji nisu zivi, niti bilo sta o njima, niti je bilo sta za njih vezano konkretno u mom odgovoru i nemoj sada da kalkulises oko toga na nacin koji ne stoji,...narocito sto si ti meni takve uzasne stvari izgvarao, da je to van svake pameti,...a sad imas problem i jos mi pretis,

radi kako god mislis, da se na ovaj nacin s tobom preganjam necu.

svakom svoje.


mogao si da kazes da to nije tacno i ja bih taj komentar obrisala, sa nasilnikom, kakvim se pokazujes- nemam nameru da pregovaram.
milisav68 milisav68 22:24 01.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
a posto smo to vec ispricali, necemo opet,...predlazem da neko od vas- predator svakako, napise svoj blog o tome, pa se istustnjite utomsmislu, ako vam nije dosta.

Nećemo o nečemu oko čega se ne sporimo.

Da, Vukovar (i ne samo on) je razbucan nepotrebno, ali to i dalje ne briše činjenicu da je JNA imala pravo da tamo interveniše.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:34 02.11.2023

Re: E, vidiš...

nikvet pn
apacherosepeacock

Letovanja u SFRJ je moglo za razliku od predratnog perioda moje babe sebi da priusti sigurno 60-70 posto gradjana. Fakat.


Хух... Опет.

Дакле класа А кроз К2 наочаре каже 2/3 становништва ладно летовало... Немојмо те бајке.

Из класе Б ево инфо да на матури '76 половина није море видела. Гимназијалци. А средња економска, хемијска, биротехничка, машинска, ШУП... (класа Б и Ц) можда тек понеко.

(**Ево баш сам пребројао свој разред, 17 летовало 15 није. На матури '76, еј.)


Nije. Ovo sto si gore mene citirao je grad Beograd, ovo dole sto ja sama sebe citiram kao zavrsnicu istog komentara 'kad saberes grad i unutrasnjost' je tu negde sto i ti kazes oko 50%..

Sto ce reci procitaj do kraja sta sam rekla pre nego sto krenes da me ispravljas za fakticki isti proracun koji si i sam napravio. Plus ako sam i u nekom procentu omasila eto i tadejus je iz Banjaluke, dakle druga bivsa republika, pa je iznela zapazanja iz svoje perspektive.
Sve u svemu cak sam i smanjila realan proracun koji je najverovatnije bio veci od tih 50% a ne povecala..

apacherosepeacock

Slicno je bilo i sa decom u unutrasnjosti, neka su bila od dobrostojecih roditelja, neka nisu ali uglavnom vecina - **sigurno vise od 50% grad/unutrasnjost kad saberes je bilo sasvim moguce. Za razliku od vremena moje babe. Fakat.

angie01 angie01 00:47 02.11.2023

Re: E, vidiš...

ja evo ne znam, zasto neko ovde ima potrebu da druge uteruje agresivno u svoje price,...zasigurno su neka iskustva drugacija, a i vizure,...cim neko kaze nesto sto se nekom ne svidja, a vise ne uklapa u zeljenu verziju, krece nasilna reakcija.

prilicno neshvatljivo i potpuno primitivno,...postoji manir da se sagovornik ni ne slusa, da se razume- ni pod razno,...samo je cilj da se po svaku cenu sprovede nesto svoje,...to naprosto nije razmena misljenja, niti su normalni nacini, kojima se ovde razgovara.
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:07 02.11.2023

Re: E, vidiš...



Ma da, ta agresija i paranoja koja se danas oseca prema svemu sto iskace iz ne vise ni nacionalistickih sina nego otvoreno sovinistickih je meni toliko odbojna i odvratna i zastrasujuca postala, da ti iskreno kazem, a koja onemogucava svaku normalnu mirnu diskusiju.

Vredjanja ona najprimitivnija su postala nova normala, perspektive mogu da nam se razlikuju nista sporno, ali potezanje idiotizama i primitivizama tipa ustaso, budalcino, izdajnice, poltronu, stoko, glupaco, rugobo (eno ispade da tadejus neko votevr nije hteo ni da pogleda pa zato ona mora da je ljubomorna i iskompleksirana.. i to je sad neki argument, sta li..)

I sto se vise bude kretalo i duvalo u jedra u tom nepozeljnom pravcu, nikad nikakvog boljitka za zajednicu nece biti. Nikakvog konsenzusa za resavanje problema.

Na stranu sto pricamo cisto iz razonode o proslosti i to precesto, umesto o sadasnjosti i aktuelnim problemima i kako ih vidimo, resavamo itd.

angie01 angie01 01:21 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Na stranu sto pricamo cisto iz razonode o proslosti, umesto o sadasnjosti i aktuelnim problemima i kako ih vidimo, resavamo itd.


pa ta prica iz porslosti sluzi da se tamponira sve od devedesetih do danas, obelezavaju se neki drugi krivci, jer, bozemoj, nismo valjda mi krivi, sto smo pogresno radili, birali, pravili sranja i nikako da iz istih izadjemo,...brane se situacije koje se desavaju danas, a prozivaju neke od pre vise decenije,...ako je to normalno,...stojis u blatu i umesto da ga ocistis, ti pricas o necemu sto je davno proslo.

i ne das nikome da misli drugacije, cim ne ponavlja tvoju nacosku verziju, ti si nesrbin i izdajica-pri cemu je tvoja verzija direkno uticala na los rasplet situacije i unesrecila onolike ljude,...i to se vrti, vredja bez zadrske, omalovazava, ucitava kojesta nepoznatim ljudima,

s jedne strane, se buni protiv jednoumlja, a sa druge strane nasilno sprecava bilo sta sto ne lici na potrebnu pricu- ono tvajlajt zoun licemrne palanke.

i ok je da vredjaju druge, kada im se vrati, odmah teska patnja i uvredjenost,...to je bas zanimljiva pojava:)))
tessa1 tessa1 06:21 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Na stranu sto pricamo cisto iz razonode o proslosti



Sadizam i iživljanje jesu nekom razonoda, istina.


Rest što si napisala to samo neko ko je prvi put navratio ovde da ti povjeruje.


Virtuelna ženica voli pričati o smrti, srpskoj seljoberiji i Milijanama, a drugi je mrze zato što je previše iz grada?


Evo ja ni jutros rano, i nakon mnogo godina vaše razonode, ne znam kako komunicirati nego stjerati u tri lijepe prije nego zakokodačete.
tessa1 tessa1 06:22 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Očerupati, štono kažu. Samo da ostane perje oko zuba, kljova. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:46 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Evo ja ni jutros rano, i nakon mnogo godina vaše razonode, ne znam kako komunicirati nego stjerati u tri lijepe prije nego zakokodačete.



Takodje.
Aj sad sikter u korpu sa neuracunljivima kad ne umes bolje..
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:02 02.11.2023

Re: E, vidiš...

apacherosepeacock

(a kad spominjemo vec, takodje - i zimovanja),


Smor Carli

Gde se išlo i na skijanje?
Samo ne znam gde se tolika masa skijala.
Ja sam, na primer, na Kopaonik išao od 1976. godine.
Bio jedan jedini hotel.
Gde su stali svi ti skijajući ljudi?



To mozda u tom tvom/vasem svetu ubogih neznalica i onih koji citaju a nisu u stanju da razumeju napisano (inace grobara Srbije) postoji samo jedna planina u Srbiji za koju ste culi..  

Goc, Zlatibor, Tara, Zlatar, Maljen (Divcibare) i mnoge druge planine odavno imaju organizovanu turisticku ponudu pa kako i danas tako i pre 50+ godina.

I ne, zimovanje ne znaci obavezno i skijanje, deca su isla tada na zimovanje a skijala su se tamo gde je to organizovano postojalo kao opcija. Isla su (izmedju ostalog i onda kada su ih slali roditelji u organizaciji skole) da borave na cistom i svezem vazduhu, u setnju po prirodi, da se sankaju, da se skijaju ako hoce i ako postoje staze i instruktori na toj planini, da se druze itd.

Ti si, sudeci po glupostima koje lopatom ovde tovaris godinama, za to vreme dok su se druga deca druzila i putovala - bio drzan u izolaciji pa se sad ponasas u drustvu kao pusten s lanca.
Colin_bgd Colin_bgd 08:53 02.11.2023

Re: E, vidiš...

milisav68
JNA je imala zakonsko pravo da brani Vukovar...

Kako JNA nije imala apsolutno nikakvo pravo da izvede tenkove na ulice Beograda 9. marta '91, isto tako nije imala nikakvo pravo da radi to sto je radila u Vukovaru...

Vi ljudi zaista ne znate nista osim onoga sto ste procitali u Ekspres Politici...
predatortz predatortz 09:05 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Kako JNA nije imala apsolutno nikakvo pravo da izvede tenkove na ulice Beograda 9. marta '91, isto tako nije imala nikakvo pravo da radi to sto je radila u Vukovaru...


Možeš li mi objasniti sledeće:

Kako to da Ukrajina ima pravo da oružjem brani suverenitet na celoj svojoj teritoriji, a to pravo negiraš SFRJ ili SRJ?

Kojom logikom dolaziš do ovakvih zaključaka, kada tvrdiš da jedina regularna vojska nema pravo da smiruje oružanu pobunu na svojoj teritoriji?
Colin_bgd Colin_bgd 09:23 02.11.2023

Re: E, vidiš...

predatortz
Kako JNA nije imala apsolutno nikakvo pravo da izvede tenkove na ulice Beograda 9. marta '91, isto tako nije imala nikakvo pravo da radi to sto je radila u Vukovaru...


Možeš li mi objasniti sledeće:

Kako to da Ukrajina ima pravo da oružjem brani suverenitet na celoj svojoj teritoriji, a to pravo negiraš SFRJ ili SRJ?

Kojom logikom dolaziš do ovakvih zaključaka, kada tvrdiš da jedina regularna vojska nema pravo da smiruje oružanu pobunu na svojoj teritoriji?

Nije nama Madzar, Rumun, Bugarin, usao na "teritoriju", kao sto je Rus (nepozvan i nicim izazvan, ali poprilicno zedan krvi) usao u Ukrajinu...

Poredis babe i zabe...

A drugo, te daleke hiljadudevetstodevedesetprve godine, JNA vec uveliko nije bila jugoslovenska vojska, vec polu-privatna oruzana grupacija Milosevicevog rezima. Ali objasnjavati (sustinski i hronoloski) genezu te JNA "transformacije" nekome ko ne zeli (jer je verovatno podsvesno vec svestan tih cinjenica) da o tome otvoreno razmisli je zaista uzaludan posao...
predatortz predatortz 09:30 02.11.2023

Re: E, vidiš...


Nije nama Madzar, Rumun, Bugarin, usao na "teritoriju", kao sto je Rus (nepozvan i nicim izazvan, ali poprilicno zedan krvi) usao u Ukrajinu...



Pa, neće baš tako biti. Ima neka hronologija. Građanski rat u Ukrajini je počeo 2014.



A drugo, te daleke hiljadudevetstodevedesetprve godine, JNA vec uveliko nije bila jugoslovenska vojska, vec polu-privatna oruzana grupacija Milosevicevog rezima


Aha, pa su celim korpusima, čak i rodovima vojske komandovali Hrvati, Slovenci, muslimani i drugi...
Colin_bgd Colin_bgd 09:39 02.11.2023

Re: E, vidiš...

predatortz

Nije nama Madzar, Rumun, Bugarin, usao na "teritoriju", kao sto je Rus (nepozvan i nicim izazvan, ali poprilicno zedan krvi) usao u Ukrajinu...



Pa, neće baš tako biti. Ima neka hronologija. Građanski rat u Ukrajini je počeo 2014.



A drugo, te daleke hiljadudevetstodevedesetprve godine, JNA vec uveliko nije bila jugoslovenska vojska, vec polu-privatna oruzana grupacija Milosevicevog rezima


Aha, pa su celim korpusima, čak i rodovima vojske komandovali Hrvati, Slovenci, muslimani i drugi...

Napisah vec, komplikovano, dugacko, i uzaludno je objasnjavati... Sustinu neke vojne formacije ne definise nacionalnost (narocito manjinska) njenih clanova. Eno, legija stranaca je francuska vojska, a u njoj koga sve nema... Osim toga, ja ne rekoh da JNA nikad nije ni bila jugoslovenska vojska, ali negde od '88 je pocela njena metamorfoza u polu-privatnu bandu Milosevicevog rezima...

Nemoj da shvatis pogresno, ali taj razgovor ja tebi napisem nesto cinjenicno potvrdjeno, a ti meni citiras Ekspres Politiku jer nemas drugih izvora informacija, je neravnopravan u svakom pogledu...

I na kraju, slazem se, okupacija ukrajinske teritorije od strane Rusije jeste pocela 2014., to niko ne spori. Ima cak i moj blog o tome iz tih dana u kome sam sve bio u pravu osim sto sam podcenio spremnost (i ludilo) Putinovog rezima na unistenje i razaranja...
angie01 angie01 09:49 02.11.2023

Re: E, vidiš...

I ne, zimovanje ne znaci obavezno i skijanje, deca su isla tada na zimovanje a skijala su se tamo gde je to organizovano postojalo kao opcija. Isla su (izmedju ostalog i onda kada su ih slali roditelji u organizaciji skole) da borave na cistom i svezem vazduhu, u setnju po prirodi, da se sankaju, da se skijaju ako hoce i ako postoje staze i instruktori na toj planini, da se druze itd.


pa naravno da nije podrazumevalo skijanje i neznamnijasta,...al se brinulo da deca nesto vide, da se druze, da budu zdrava....zasto se sad to uporno negira, je potpuno suludo,..da bi ova danasnja totalna nebriga izgledala bolje ili sta.

gledala sam skoro neki klip, gde neke bakica, uciteljica u penziji kaze, pa mi smo u skoli imali samo jednog pedagoga, za koga nije ni bilo posla, jer su deca imala postovanje prema nama i ponasala se pristojno,...ja kada sam ovde rakla, kako smo mi postovali i one profesore koji su bas bili promasili profesiju, po tome kako su se ponasali i da su i najgori djaci, bili u okviru neke pristojnosti, a ne bahate siledzije, kao sto je sada cesto sluca,...ovde su krnuli primeri sa tucom lancima, nozevima,...kao da je nekada bila arena sa lavovima i sada srecom je to reseno.
predatortz predatortz 09:53 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Napisah vec, komplikovano, dugacko, i uzaludno je objasnjavati.


Tako i ja kažem deci, kada nemam argumenata. I provale me, svaki put.

Stvari su, formalno, jasne. Na delu teritorije SFRJ, secestionističke republike su formirale paravojske i krenule u nasilno rušenje ustavnog poretka.
Vojska je imala pravo, legitimitet i obavezu da reaguje u punom kapacitetu.

Osim toga, ja ne rekoh da JNA nikad nije ni bila jugoslovenska vojska, ali negde od '88 je pocela njena metamorfoza u polu-privatnu bandu Milosevicevog rezima...


Opet neistina. Upravo 1988. sam služio vojsku i u njoj nikakav srpski, ni promiloševićevski faktor nije dominirao.


Nemoj da shvatis pogresno, ali taj razgovor ja tebi napisem nesto cinjenicno potvrdjeno, a ti meni citiras Ekspres Politiku jer nemas drugih izvora informacija, je neravnopravan u svakom pogledu...


Ovo je, sem što je prepotentno, i prilično neistinito. U godini na koju se pozivaš, kada sam ja bio vojnik, Komandant RV i PVO je bio Antun Tus, a načelnik štaba istog roda vojske je takođe bio Hrvat, ali daleko bolji čovek od prvog i istinski Jugosloven, general Zvonko Jurjević.

angie01 angie01 10:14 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Stvari su, formalno, jasne.


dobro bre predatore, mnogo bi lakse bilo pricati sa tobom, da nisi toliko subjektivan i smatras to obavezom,...a sta je bilo u Borovom selu i kakva je uloga vjekoslavovih paravojnih formacija,...ta regija je bila izrazito multietnicka sa mnogo mesovitih brakova, pa je sama ideja sa obe strane, da se prekonoci nesto resava silom, bila suluda,...Hrvatska je izglasala izlazak iz YU i nastavak je trebalo- da je bilo pameti- srovesti na drugi nacin.
Colin_bgd Colin_bgd 10:15 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Na delu teritorije SFRJ, secestionističke republike su formirale paravojske i krenule u nasilno rušenje ustavnog poretka.

Ne. Prvo rusenje ustava SFRJ je ucinio Milosevic. Ima sve, crno na belo. U svim ustavima FNRJ/SFRJ, pocevsi od onog iz '46 pa do onog iz '74, nosioci suvereniteta su uvek bile republike, i uvek su imale pravo da istupe iz federacije. To je bio zakon. Secesionizam Slovenije i Hrvatske je nastao kao posledica secesionizma Srbije koji je Milosevic, de facto, izvrsio '89 godine (ako se dobro secam) novim ustavom Srbije. Srbija je prva "istupila" iz federacije. Ali o tome, naravno, Ekspres Politika nije pisala.

Nije postojao apsolutno nikakav ustavno-pravno-zakonski put da se delovi Hrvatske i Bosne sa vecinskim srpskim stanovnistvom, pripoje Srbiji (sto je bio cilj Miloseviceve vlasti, a ideoloski je to osmislio Dobrica). Krnja Jugoslavija je sluzila samo kao jedan stepenik ka tome, kao da Srbi "ostanu u Jugoslaviji", ali se vrlo dobro znalo u vrhu Miloseviceve vlasti i medju "ideolozima" (jer, ponavljam ustavno-pravnog puta za to jednostavno nije bilo) da se do toga moglo doci samo ratom, i zato je Srbija i povela (proxy) rat u SFRJ. Da je Srbija u tom ratu pobedila, sada bi mi imali drzavu od Ohrida do linije Karlovac-Karlobag-Virovitica, ali posto je Srbija u tom ratu izgubila, danas Srbija nema vise ni Kosovo...

Tako da je sva ova danas nacionalisticka prica samo jedno veliko (lazno?) posipanje pepelom i prekrajanje kako istorije tako i sopstvenih uloga u njoj. Zalimo (kao narod) sto smo te ratove izgubili, a niko ne postavlja prst na celo da razmisli da li su ti ratovi ikada imali smisla, i da li ih je uopste Srbija i trebala da organizuje i pokrece...

Upravo 1988. sam služio vojsku i u njoj nikakav srpski, ni promiloševićevski faktor nije dominirao.

I ja isto sluzih tada. I medju vojnicima i nizim oficirskim kadrom nije, to je tacno. Ali je vec tada vrh vojske, sto mi regruti zaista nismo mogli da znamo, ozbiljno "razmisljao" da se direktno stavi u sluzbu Milosevica, i trgovao sa njim sta bi mogao da dobije zauzvrat.


predatortz predatortz 10:20 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Borovom selu i kakva je uloga vjekoslavovih paravojnih formacija,...ta regija je bila izrazito multietnicka sa mnogo mesovitih brakova, pa je sama ideja sa obe strane, da se prekonoci nesto resava silom, bila suluda,.


U toj izrazito "multietničkoj" regiji, Srbi su sedamdesetih, tokom MAPOK-a, dobijali pretnje po život i imovinu, spominjala im se mogućnost novog Jasenovca, traženo od njih da napuste Hrvatsku.

Što se paravojski tiče, tu je moj stav jasan - sve bi ih stavio pod komandu vojske ili policije, što smo mi u RS i uradili posle onog prvog haosa, kada se nija znalo ko pije a ko plaća.


angie01 angie01 10:20 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Sadizam i iživljanje jesu nekom razonoda, istina.


tebi na primer,...vidim da si svasta nesto nepostojece sabrala i podiglea sebi nivo srece do maksimuma, jer si iskonstruisala priliku za ovakve svoje nenormalne nastupe, koji su ti iszgleda jedina satisfakcija, jer za ona tvoja pisanija o flasama, koje si kupila i slicno, nema bas puno interesenata,...a ovakvi prostacki sizofreni ispadi, ipak obraduju i ovu slicnu tebi ekipu.

zasto to bilo kome treba, za mene ce ostati vecna tajna.
predatortz predatortz 10:24 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Nije postojao apsolutno nikakav ustavno-pravno-zakonski put da se delovi Hrvatske i Bosne sa vecinskim srpskim stanovnistvom, pripoje Srbiji (sto je bio cilj Miloseviceve vlasti, a ideoloski je to osmislio Dobrica). Krnja Jugoslavija je sluzila samo kao jedan stepenik ka tome, kao da Srbi "ostanu u Jugoslaviji", ali se vrlo dobro znalo u vrhu Miloseviceve vlasti i medju "ideolozima" (jer, ponavljam ustavno-pravnog puta za to jednostavno nije bilo) da se do toga moglo doci samo ratom,


Vidiš, za Bosnu ovo nije tačno. Prvo, po važećem Zakonu o referendumu, BiH nikada nije izglasala izlazak iz Jugoslavije, odnosno nikada nije bio ispunjen uslov da na referendum izađe 2/3 upisanih birača.

Zalimo (kao narod) sto smo te ratove izgubili, a niko ne postavlja prst na celo da razmisli da li su ti ratovi ikada imali smisla, i da li ih je uopste Srbija i trebala da organizuje i pokrece...


Objasni mi kako je Srbija pokrenula ratove? Napadima neoustaša na kasarne JNA?
angie01 angie01 10:24 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Što se paravojski tiče, tu je moj stav jasan - sve bi ih stavio pod komandu vojske ili policije


ja na ovo nemam odgovor, a da ne zagrebe u 100 komentara nastavka.

vrlo neobjektivno komentarises,...nesto od toga ti je evo ispisao i Kolin.

rekoh, jedan blog o YU, pa se istutnjite.
angie01 angie01 10:27 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Vidiš, za Bosnu ovo nije tačno. Prvo, po važećem Zakonu o referendumu, BiH nikada nije izglasala izlazak iz Jugoslavije, odnosno nikada nije bio ispunjen uslov da na referendum izađe 2/3 upisanih birača.


ajao, neces valjda ponovo,...ma izglasala vecina i pored opstrukcije srpske strane,...al nije ni bitno, ja ne kapiram, kako mozes silom nekog da nateras na nesto sto nece...nije bilo sanse da BiH ostanu u YU, narocito sto su ova dva satrapa iz hr i srb to dogovorila.
Colin_bgd Colin_bgd 10:30 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Vidiš, za Bosnu ovo nije tačno. Prvo, po važećem Zakonu o referendumu, BiH nikada nije izglasala izlazak iz Jugoslavije, odnosno nikada nije bio ispunjen uslov da na referendum izađe 2/3 upisanih birača.

Aha, znaci ja sam generalno u pravu, pa sad malo menjas plocu...

Objasni mi kako je Srbija pokrenula ratove? Napadima neoustaša na kasarne JNA?

Prvi metak je ispaljen u leto '90 u Kninu. Balvan revolucija je de facto pocetak rata. Zatim su tenkovi izvedeni na ulice Beograda u martu '91, itd, itd, itd...

A to sto je vojni DB ne samo dozvoljavao vec i aktivno ucestvovao u naoruzavanju ekstremne desnice u Hrvatskoj je samo jedan deo onog "kako je Srbija pokrenula ratove"...

Mislim, nije lako istinu svariti, ja to znam i razumem. Uvek je lakse varati samog sebe nekom cuclom ili secerlemom, ali to nikad ne menja stvari...
angie01 angie01 10:37 02.11.2023

Re: E, vidiš...

probala sam da nadjem emisiju mog druga Milana Miailovica, koju je pravio na stadijonima diljem YU, gde su navijaci od strane dba organizovali masovne nerede sa nacionalistickim punjenjem,...i apsolutno niko od tih ucesnika nije umeo da mu odgovori na pitanje, zbog cega ispoljavaju mrznju prema drugim narodima- to ih nisu naucili, .....to se razradjivalo posle.
tessa1 tessa1 10:44 02.11.2023

Re: E, vidiš...

tebi na primer,...vidim da si svasta nesto nepostojece sabrala i podiglea sebi nivo srece do maksimuma, jer si iskonstruisala priliku za ovakve svoje nenormalne nastupe, koji su ti iszgleda jedina satisfakcija, jer za ona tvoja pisanija o flasama, koje si kupila i slicno, nema bas puno interesenata,...a ovakvi prostacki sizofreni ispadi, ipak obraduju i ovu slicnu tebi ekipu.

zasto to bilo kome treba, za mene ce ostati vecna tajna.



Pa šta su ljudi trebali oko moje flaše? Lajkovati? Koliko ti imaš godina? Mislim, ljudskih godina ne ovih virtuelnih, ovde si se premetnula u ženu-sudiju koja se sjeća skijanja dok je Hrvat bio prestolonaslednik Srbije..


Idu Srbi na skijanje i danas, i na more, pa nisu svi podanici Vučkovi? Ili rade Srbi danas i po Univerzitetima, nisu glasači SNSa? Naučnici su, sportisti, umjetnici, narod živi i živjeće i da ih ostane samo 5 na planeti, opet će biti među njima i dobrih i loših, pametnih i glupih i Jugoslavija će im biti nepoznanica..


I moja flaša sa drugog bloga je kukavičije jaje koje poturaš u ove svoje sadističke performanse, kidanja ljudskog mesa kljunom..


O davanju dijagnoze drugima dok ne vidiš sebe ne znam šta bih ti rekla, strašno je gledati ovo što si ti, jedan nemoguć konstrukt ljudske ličnosti koji gledam i svjesna sam šta gledam ali nikako da se odredim prem tome, prihvatim kao takvo konačno..
tessa1 tessa1 10:48 02.11.2023

Re: E, vidiš...

ja na ovo nemam odgovor

Što bi ti o ratu u BiH imala odgovore iz te svoje ograničene perspektive? Ti si ograničena, sa tobom se čovjek vrati na kotu 1 na početnu tačku a nalazi se u tom trenutko možda na 131..
tessa1 tessa1 10:49 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Pazi, ona nema odgovor,

Što se paravojski tiče, tu je moj stav jasan - sve bi ih stavio pod komandu vojske ili policije, što smo mi u RS i uradili posle onog prvog haosa, kada se nija znalo ko pije a ko plaća.


Zašto bi neka žena u 2023. god imala odgovor na ovo?
angie01 angie01 11:00 02.11.2023

Re: E, vidiš...


Pa šta su ljudi trebali oko moje flaše?


pa kada je kacis par puta, kao nesto bitno, valjda je bilo i nekih ocekivanja, al jok.

evo ja cu- lepa flasa, dobro dizajnirana i tacno je to za staklo vs plastika.


Koliko ti imaš godina? Mislim, ljudskih godina


pazi pita neko, ko konstruise tudje komentare u neko nepostoje znacenje i onda se prostacki treska nad njima i satanizuje neku njoj nepoznatu zenu- i to gidinama,..je l niko ne sme da ima i druga iskustva od vasih i misljenja i sve je neprijateljsko, sem toga sto vi drobite, pa ko ti je to reko, babo, koji ce nekim zakonom da spreci suprotno misljenje, koje ugrozava njegovo iz agende, ili sta, evo, ne znam.


I moja flaša sa drugog bloga je kukavičije jaje koju poturaš u ove svoje sadističke performanse, kidanja ljudskog mesa kljunom.


pazi molim te, ja kidam meso kljunom, dok se branim od odbrane rata i ubijanja naokolo,...pa shvati vise, da tvoja perspektiva nije svacija, tvoju pricu ne dele svi,...a ti bi nasilno da to nekako organizujes,..svako ko kaze nesto drugo, siju cu mu okrenuti-tako verovatno funkcijonisu stvari u tvom kraju, u mom ne.


O davanju dijagnoze drugima dok ne vidiš sebe ne znam šta bih ti rekla, strašno je gledati ovo što si ti, jedan nemoguć konstrukt ljudske ličnosti koji gledam i svjesna sam šta gledam ali nikako da se odredim premo tome, prihvatim kao takvo konačno..


pa to sto izgovars i konstruises, je tebi normalno, nije dijagnoza,...ono, evo ja sam takva, svi znaju, kako se uvek pokrivas, da bi rekla sta, da je to prihvatljivo,...pa rekoh ti vec, onom kome jeste, neka se s tobom bakce, meni nije, pa necu.


Idu Srbi na skijanje i danas, i na more, pa nisu svi podanici Vučkovi? Ili rade Srbi danas i po Univerzitetima pa nisu glasači SNSa? Naučnici su, sportisti, umjetnici, narod živi i živjeće i da ih ostane samo 5 na planeti, opet će biti među njima i dobrih i loših, pametnih i glupih i Jugoslavija će im biti nepoznanica..


ovo nisam bas razumela i izgleda ne pratis tok price, nego sebi izvlacis delove i onda im dajes oblik koji bi ti se dopao, da bi mogla da ispoljis to sto tinje u tebi,...pa idi vristi negde gde prolaze vozovi,...kakve ja veze imam s tim i tvojim umisljenim trigerovanjem,...
tessa1 tessa1 11:11 02.11.2023

Re: E, vidiš...

ovo nisam bas razumela

Ajde što nikada ništa ne kažeš, nego drugi i ne razumiju ono što nikada ne kažeš?

Šta ti tvrdiš, da su svi išli na more u Jugoslaviji? Idu u danas. U odnosu na vrijeme tada, danas u Tursku ja znam radničke familije koje odu jednako kao i jedna familija doktora, on je doktor za ljude, žena farmaceut.

Zatim, idu u BiH i u banje, moja mama ide svake god, i njene drugarice, u telefonu joj pun imenik drugarica iz banje, ima sad ne znam to dobro, dobijaju penzioneri neke vaučere, ne znam ni kako se to zove, mogu i na otplatu, ali to opet ne znači da je Dodik naš Tito koji nam je sve omogućio... i itd.


Tvoj krug ljudi koji ne glasaju za Vučka, bili su Jugosloveni, nisu bili komunisti, nisu ratovali, ne bi ratovali, gadljivi su na ruralno i vojsku sve je manji, ne znam ko se može u to uklopiti u rl a u virtuelnosti evo Colin dok je mogao skijati na Kopaoniku bilo je sve fajn, kad više nije mogao, on preselio u London..
tessa1 tessa1 11:12 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Angie, mene možeš slobodno banovati, nema potrebe da izigravamo nešto ovde na bini pred gledalištem.

Bolje me banuj nego da me mrcvariš i ja uzvratim.
Colin_bgd Colin_bgd 11:16 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Colin dok je mogao skijati na Kopaoniku

Nije Colin ni tada skijao na Kopaoniku, uvek zapadnije...
angie01 angie01 11:18 02.11.2023

Re: E, vidiš...

ma ko tebe tera i da dolaais, a kamoli da ispisujes histercne prostakluke,...ono, drzi me da te ne ubijem price,..ajde bre folirantkinjo, ucitavas tu neku pricu koja ne postoji,...nego tebi sada super/druper, evo stigla si i do Viene, pa odande sve znas bolje i kako i sta ko misli, radi...ajde bre milijana sa svojim jeftinim manipulacijama negde se drugde unterhaltuj.
angie01 angie01 11:20 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Tvoj krug ljudi


ma sta tebe zabole za moj krug ljudi,..je l si ti svesna koliko ima onih, koji jedan zarez ne bi ponovili iz bilo koje tvoje recenice, a ti se jos samopostavljas na branik mog naroda,...pa koliko covek treba da je utripovan za tako nesto.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:26 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Kako to da Ukrajina ima pravo da oružjem brani suverenitet na celoj svojoj teritoriji, a to pravo negiraš SFRJ ili SRJ?

Kojom logikom dolaziš do ovakvih zaključaka, kada tvrdiš da jedina regularna vojska nema pravo da smiruje oružanu pobunu na svojoj teritoriji?


Pa nije niko sa strane napao SFRJ. Po Ustavu su republike imale pravo na samopredeljenje, bili tu i oni silni neuspeli pregovori koji su vodjeni izmedju republika pa kad se ovnovi nisu dogovorili ostao konflikt kao jedina opcija. Ako je JNA bila obavezna da intervenise i sacuva suverenitet SFRJ nije jasno zasto se ikada povukla. Nije jasno ni zasto nije branila suverenijtet SFRJ u Makedoniji. Nije jasno onda ni zasto je SRJ posle priznala Hrvatsku i ostale republike ako je to isprva bilo protivpravno i ako je jedini cilj bio ocuvanje suvereniteta SFRJ.

Sledeca stvar je da se JNA stavio na stranu jedne grupe i ucestvovao u njenim vojnim akcijama. O tome govori i cinjenica da su sporazum o povlacenju JNA u januaru devedeset druge potpisali Tudjman, Milosevic i Kadijevic sto ce reci da su kao snage u sukobi prepoznate Srbija (CG se ne pojavljuje cak ni formalno) i Hrvatska. Hrvati su iskoristili ovo stavljanje JNA na jednu stranu da legitimisu osvajanje kasarni JNA. Da se JNA stvarno ponela neutralno ovo im ne bi proslo.


Ono sto zameras stvaranju oruzanih snaga Hrvatske ili Slovenije se moze isto zameriti i stvaranju VRS i srpske vojske u Hrvatskoj. Sve su bile jednako (ne)regularne.
tessa1 tessa1 11:30 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Angie, bilo je to sportski od mene, predložila sam da me banuješ, i idemo dalje.

Trigeruješ iz razonode narod smrću, krvlju, suzama, govnima i iz toga izlaziš čista kao ruža rumena? I ja ti predložim, mene bolje banuj.
tessa1 tessa1 11:32 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Nije Colin ni tada skijao na Kopaoniku, uvek zapadnije...


Hm, ovi gore što sam ih spomenula da se zatekli u vojsci kad je počeo rat, većini je bilo i skijanje zajedničko, dobro, u Bosni su snimali partizanske filmove sa skijašima njemačkim okupatorima. Imali gdje da slete, spuste se. :)
tessa1 tessa1 11:33 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Coline, nadam se da ti ne izaziva neprijatnost što je većina naših srpskih vojnika tada u kasarnama Hrvatske i po Bosni znala i skijati?
predatortz predatortz 11:35 02.11.2023

Re: E, vidiš...

..ma izglasala vecina i pored opstrukcije srpske strane,.


Teško je odgovoriti nekome kome činjenice ništa ne znače.

1. Nije izglasala potrebna većina. Tako je propisano Zakonom o referendumu koji su usvojili svi u skupštini. Ako taj zakon nije ispoštovan odluke i posledice toga su na onome ko ga nije ispoštovao.

2. Bojkot je sasvim legitimna stvar, nije nikakva opstrukcija. Pošto zakonom nije (bila) propisana obaveza izlaska na referendum, bojkot je legitiman i izražava legitiman politički stav.


Kažeš, izglasala većina, pa nema veze ni što nije sa zakonom...

Kako bi komentarisala da recimo za predsednika Srbije kaže zakon da je potrebno 50% glasova plus 1 glas, a vučić dobije 48% i kaže kao i ti:
Jebeš zakon, većina je glasala za mene, ja sam predsednik!

E, pa vidiš - nije!

U tom slučaju je uzurpator predsedničke fotelje i kriv je za sve ono što se iz nepoštovanja zakona izrodi.


predatortz predatortz 11:40 02.11.2023

Re: E, vidiš...

, kako mozes silom nekog da nateras na nesto sto nece.


pa, eto, mi iz RS nećemo sa Sarajevom.
important important 11:41 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Colin_bgd
Na delu teritorije SFRJ, secestionističke republike su formirale paravojske i krenule u nasilno rušenje ustavnog poretka.

Ne. Prvo rusenje ustava SFRJ je ucinio Milosevic. Ima sve, crno na belo. U svim ustavima FNRJ/SFRJ, pocevsi od onog iz '46 pa do onog iz '74, nosioci suvereniteta su uvek bile republike, i uvek su imale pravo da istupe iz federacije. To je bio zakon. Secesionizam Slovenije i Hrvatske je nastao kao posledica secesionizma Srbije koji je Milosevic, de facto, izvrsio '89 godine (ako se dobro secam) novim ustavom Srbije. Srbija je prva "istupila" iz federacije. Ali o tome, naravno, Ekspres Politika nije pisala.
...


Netačno!
Nosioci suvereniteta nikada nisu bile republike, ni u jednom ustavu.
Nosioci suvereniteta su bili narodi.
A, između ostalog, po Ustavu je čak i Hrvatska bila država Hrvata i Srba. Dok takav Ustav 'argentinski' Hrvati i njihovi simpatizeri nisu isporsirano izmenili.
No to je sve nižeš ranga.
Ono što je bitno, a ti pojma nemaš, da niti jedna bitna odluka, a prestanak postojanja neke države je najbitnija, nije mogao da se razreši bez saglasnosti nosilaca suvereniteta, to jest naroda.
Ostale gluposti, posle ove, je nepotrebno čitati.
Čak i za Bosnu je sve bilo potpuno jasno.
Referendum o bilo kojem pitanju, pa čak i ovom (na kojem, u krajnjem slučaju muslimani i Hrvati i nisu imali pravo na taj referendum bez Srba, ali ajde), je morao da postigne dvo-trećinski uspeh. Za polupismene koji se stalno pozivaju na rezultate tog referenduma, to znači, 66,66666(itd) procenata.
Prema tome, i taj nelegalni referendum nije uspeo.
Dakle, ne prosta većina, nego dvo-trećinska većina.
Colin_bgd Colin_bgd 11:42 02.11.2023

Re: E, vidiš...

tessa1
Coline, nadam se da ti ne izaziva neprijatnost što je većina naših srpskih vojnika tada u kasarnama Hrvatske i po Bosni znala i skijati?

Ma ja samo htedoh pojasniti da se osamdesetih nisam skijao na Kopaoniku vec zapadnije, sto podrazumeva i Sloveniju i Bosnu...
predatortz predatortz 11:42 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Po Ustavu su republike imale pravo na samopredeljenje, bili tu i oni silni neuspeli pregovori koji su vodjeni izmedju republika pa kad se ovnovi nisu dogovorili ostao konflikt kao jedina opcija.


Eto, rekoh da referendum u BiH nije prošao po važećem zakonu o referendumu. Šta je onda bila obaveza JNA? Da štiti ustav i zakone za račun onih koji ih krše?
tessa1 tessa1 11:43 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Ma ja samo htedoh pojasniti da se osamdesetih nisam skijao na Kopaoniku vec zapadnije, sto podrazumeva i Sloveniju i Bosnu...

Dobro Coline, znamo mi u Bosni i strane svijeta, učili gledajući u zvijezde i mahovinu. :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:44 02.11.2023

Re: E, vidiš...

predatortz

E, pa vidiš - nije!


ma bre preatore..
pa budalaština s jedne budalaština s druge strane..
isto kao što kolin valjda u ćosiću i miloševiću vidi nekakve svemoćne gromade ljudskog društva, koje singlehandedly maltene mogu da gurnu 10 miilona ljudi u rat..
tako i ti pričaš neke bajke o nekakvim seljačetima koji su branili stanove u banjaluci..
ko je tvoj stan u tuzli odbranio?
i nije li pametnije kad smo već mi ispali glupi (realno ti si bio dijete tad kad si odlučio da je prava stvar da se latiš puške pa ideš hapsiti vršnjake po diskotekama i braniti ne znam šta tačno od koga tačno..
sad bi valjda mogli malo pametnije da nam i djeca ne dođu na takve genijalne ideje da 5 godina života prvo spucaju u nekakvom blatnjavom rovu a onda naredne tri decenije poginu pokušavajući da uspostave neki normalan život..
pa ispade ništa se pametnije nije ..
i jbg
tessa1 tessa1 11:45 02.11.2023

Re: E, vidiš...

U noćima oko logorske vatre. :))
Colin_bgd Colin_bgd 11:48 02.11.2023

Re: E, vidiš...

important
Colin_bgd
Na delu teritorije SFRJ, secestionističke republike su formirale paravojske i krenule u nasilno rušenje ustavnog poretka.

Ne. Prvo rusenje ustava SFRJ je ucinio Milosevic. Ima sve, crno na belo. U svim ustavima FNRJ/SFRJ, pocevsi od onog iz '46 pa do onog iz '74, nosioci suvereniteta su uvek bile republike, i uvek su imale pravo da istupe iz federacije. To je bio zakon. Secesionizam Slovenije i Hrvatske je nastao kao posledica secesionizma Srbije koji je Milosevic, de facto, izvrsio '89 godine (ako se dobro secam) novim ustavom Srbije. Srbija je prva "istupila" iz federacije. Ali o tome, naravno, Ekspres Politika nije pisala.
...


Netačno!
Nosioci suvereniteta nikada nisu bile republike, ni u jednom ustavu.
Nosioci suvereniteta su bili narodi.

A, između ostalog, po Ustavu je čak i Hrvatska bila država Hrvata i Srba. Dok takav Ustav 'argentinski' Hrvati i njihovi simpatizeri nisu isporsirano izmenili.
No to je sve nižeš ranga.
Ono što je bitno, a ti pojma nemaš, da niti jedna bitna odluka, a prestanak postojanja neke države je najbitnija, nije mogao da se razreši bez saglasnosti nosilaca suvereniteta, to jest naroda.
Ostale gluposti, posle ove, je nepotrebno čitati.
Čak i za Bosnu je sve bilo potpuno jasno.
Referendum o bilo kojem pitanju, pa čak i ovom (na kojem, u krajnjem slučaju muslimani i Hrvati i nisu imali pravo na taj referendum bez Srba, ali ajde), je morao da postigne dvo-trećinski uspeh. Za polupismene koji se stalno pozivaju na rezultate tog referenduma, to znači, 66,66666(itd) procenata.
Prema tome, i taj nelegalni referendum nije uspeo.
Dakle, ne prosta većina, nego dvo-trećinska većina.

Podvuceno boldovanim je notorna laz...

Nosioci suvereniteta od '46 pa nadalje su bile republike...

Eno ima tamo na Vracaru, pored onog hrama, Narodna Biblioteka Srbije. U njoj se mogu naci mnoge zakonske knjige i dokumenta da se lepo procita sta je u FNRJ/SFRJ bio zakon, a sta nije...

To sto su Dobrica i kamarila mislili da igrom reci mogu da prekroje ustav i granice Jugoslavije ne bi proslo ni na igralistu osnovne skole...

angie01 angie01 11:51 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Angie, bilo je to sportski od mene, predložila sam da me banuješ, i idemo dalje.


ma to je u tvojoj glavi sportski, ti i neki fer plej ste ko nebo i zemlja.


Trigeruješ iz razonode narod smrću, krvlju, suzama, govnima i iz toga izlaziš čista kao ruža rumena?


to je tvoja projekcija i veze nema sa zivotom.

eno, ludi miki trci po blogu i kaci onaj svoj kemececi histaericnu splacinu punu gluposti i prostakluka, a pre svega idiotizama i ti mu se jos lepis, sa prvo, potpuno neistinitim podacima o mojoj porodici-sto je bolestina sama po sebi- nudeci mu da podigne prostakluk na visi nivo- to si ti, a ne neka borkinja protiv ne znam ni ja tacno cega, jer sve sama konstruises, tebi to treba da bi se treskala, tako si i dosla na blog, iz vedra neba si se obrusavala istim ovakvim besmislicama,...i to bi bilo to.
Colin_bgd Colin_bgd 11:53 02.11.2023

Re: E, vidiš...

tessa1
Ma ja samo htedoh pojasniti da se osamdesetih nisam skijao na Kopaoniku vec zapadnije, sto podrazumeva i Sloveniju i Bosnu...

Dobro Coline, znamo mi u Bosni i strane svijeta, učili gledajući u zvijezde i mahovinu. :)

Kako se politicki katastrofalno pogresno okrecete, ne bih bas bio 100% siguran...
angie01 angie01 11:55 02.11.2023

Re: E, vidiš...

U njoj se mogu naci mnoge zakonske knjige i dokumenta da se lepo procita sta je u FNRJ/SFRJ bio zakon, a sta nije...


u prvom clanu Ustava SFRJ pise,


Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na
otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje
gvozden1 gvozden1 11:57 02.11.2023

Re: E, vidiš...

.ma izglasala vecina

Dovoljno.
Jebeš zakon, jebeš propise, nećemo ih se držati ko pijan plota:)

Nego ovo o pravu republika na odvajanje, to naprosto nije tačno.
Ustavi su tu mogućnost ostavljali, ali pod uslovom da se svi oko toga slože.

Međutim, ni to nije presudno, kad je Juga pukla njeni ustavi su prestali da budu relevantni, tad su suštinske stvari postale važne, kao što su nacionalna pitanja.

Svi su osim Srba rešili svoja nacionalna pitanja, svi su dobili svoje nacionalne države u kojima živi velika većina pripadnika nacije, i teritorije koje im nikada nisu pripadale, do neprincipijelnih, antisrpskih, crtanja granica u Jajcu.

Zato što su neprincipijelne i antisrpske niko se nije usudio da stavi potpis na njih, ne zna se ko, kad i gde ih je crtao.

E zato je neophodno da se srpsko nacionalno pitanje reši.
Nekad, u budućnosti, jer je još uvek otvoreno.
Da se reši na način koji je moguć u trenutnim uslovima, da teritorije i stanovništvo ili pripadnu Srbiji, ili da se oformi druga srpska država, ali da bude srpska.

To praktično znači, podelu Kosova i raspad BiH.
predatortz predatortz 11:59 02.11.2023

Re: E, vidiš...

prava svakog naroda


Naroda, ne republika!
tessa1 tessa1 12:00 02.11.2023

Re: E, vidiš...

Kako se politicki katastrofalno pogresno okrecete, ne bih bas bio 100% siguran...

Diskvalifikuješ me iz sadašnjosti ili prošlosti, il je to za tebe egal jednako primitivno i maloumno i tad i sad?
Colin_bgd Colin_bgd 12:01 02.11.2023

Re: E, vidiš...

angie01
U njoj se mogu naci mnoge zakonske knjige i dokumenta da se lepo procita sta je u FNRJ/SFRJ bio zakon, a sta nije...


u prvom clanu Ustava SFRJ pise,


Narodi Jugoslavije, polazeći od prava svakog naroda na samoopredeljenje, uključujući i pravo na
otcepljenje, na osnovu svoje slobodno izražene volje

Jeste, ali nijedan narod, kao amorfna masa, ne moze da artikulise svoju volju bez definisanja teritorije na kojoj se ta volja moze formalizovati, i koja, na kraju krajeva, time jedino jeste fakticki nosilac suvereniteta... A to su u svim ustavima posleratne Jugoslavije bile republike...

Mislim, to ne kazem ja, kao imaginarno-umisljeni sudija ustavnog suda, nego o tome postoje ozbiljne studije, rekoh vec gde je sve to pohranjeno...
tessa1 tessa1 12:01 02.11.2023

Re: E, vidiš...

sad bi valjda mogli malo pametnije da nam i djeca ne dođu na takve genijalne ideje da 5 godina života prvo spucaju u nekakvom blatnjavom rovu

Čerčil se u grobu okreće.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana