Društvo| In memoriam| Istorija| Politika

Srebrenica (ni)je genocid

zilikaka RSS / 24.07.2023. u 16:14

Gost autor: Srx

 

Niti po jednoj od predstavki usvojene definicije genocida, od strane g. Rafaela Lemkina. 

 

"Lemkin coined genocide in 1943 or 1944 from two words: genos (Greek: [i]γένος[/i], 'family, clan, tribe, race, stock, kin') and -cide (Latin: -cīdium, 'killing'). The term was included in the 1944 research-work "Axis Rule in Occupied Europe"; wherein Lemkin documented mass-killings of ethnic groups deemed "untermenschen" by Nazi Germany. In particular, the concept of "genocide" was defined by Lemkin to refer to the vicious extermination campaign launched by Nazi Germany to wipe out Jews in the Holocaust." 

"At the end of World War II, leaders and activists set out to build new institutions, like the United Nations, that could foster international cooperation and safeguard peace. They also worked to establish new international standards, laws, and treaties in the hope of preventing future crimes like those perpetrated by Nazi Germany. But before World War II ended, the Polish Jewish lawyer Raphael Lemkin had already been working for decades to make the world recognize mass murder as an international crime. The scale of atrocities in World War II gave Lemkin’s mission a new urgency."

"Lemkin was a university student in the 1920s when he learned about the coordinated massacres of Armenians during World War I (see reading, Genocide under the Cover of War in Chapter 3). He was horrified to find out that no international laws existed to prosecute the Ottoman leaders who had perpetrated these crimes. Lemkin asked, “Why was killing a million people a less serious crime than killing a single individual?”"

"In 1944, Lemkin made up a new word to describe these crimes: genocide. Lemkin defined genocide as “the destruction of a nation or an ethnic group.” He built the word, he said, “from the ancient Greek word genos (race, tribe) and the Latin cide (killing), thus corresponding in its formation to such words as tyrannicide, homicide, infanticide, etc.” He wrote, “Genocide is directed against the national group as an entity, and the actions involved are directed against individuals, not in their individual capacity, but as members of the national group.” This was an important element of the definition of genocide: people were killed or excluded not because of anything they did or said or thought but simply because they were members of a particular group. For Lemkin, genocide was an international crime—a threat to international peace and to humanity’s shared beliefs."

 

Да се вратимо на Сребреницу. Она је страшан чин. Само финале, егзекуција, равно је најбизарнијим деловима кафкијанске и поовске прозе ужаса и страве, посебно онако како је виђена кроз очи сведока Хашке оптужнице. У сваком иоле разумном и осећајном човеку помисао на учињено тамо изазив бол и сушту жалост. Сурово рационално говорећи, српска стратегија онеспособљавања муслиманске бојне моћи остаје у доменима закона масовног ратовања - примера ради, активни случајеви у којима се употребљавају сличне методе, од првих који упадају у поглед: турска дејствовања против Курда код себе у држави, и против припадника арапског вехабизма, јужније у суседној Сирији; украјинска у Донбасу или америчка и руска у Ираку, Украјини и Сирији. Господин Ефраим Зуроф, у интервјуу Danas-у наводи следећи аргумент: 

"Ono što se dogodilo u Srebrenici nije genocid, a razlozi zašto se taj zločin naziva genocidom isključivo su politički, rekao je Efraim Zurof, izraelski istoričar američkog porekla, koji je prisustvovao juče održanoj sednici Komisije za uređenje Starog sajmišta.

 

„Kao da je reč o nekoj vrsti zavisti i ljubomore prema genocidu i Holokaustu, mnogi narodi pokušavaju da dokažu da se nad njima desio. Za razliku od Srebrenice, Staro sajmište, gde je stradalo na desetine hiljade nedužnih ljudi – jedno je od stratišta gde se desio genocid“, precizirao je Zurof.

Ovaj istaknuti istraživač nacističkih zločina i direktor „Simon Vizental” centra u Jerusalimu došao je u Beograd, što je dalo težinu nastojanjima grada da se Staro sajmište pretvori u Memorijalni kompleks i da se ideja stara decenijama konačno realizuje." 

 

Деловање Музеја жртава геноцида у Београду

2021. смењено је коначно руководство, из Милошевићеве ере оснивања Музеја 1992. године, статично, тромо, рекао бих чак и старосовјетски методолошки обојено и једно крајње пасивно и неинвентивно. Одменила их је young blood академских представника различитих српских универзитетских средина, предвођена генерацијом професора, сада већ средовечних стручњака из дате области и многи међу њима са искуством специјализације у великим универзитетским срединама на Западу. У ревитализацији рада Музеја, и његовог усавршења на највиши могући ниво, по стандардима и угледу на сличне велике институције у свету: Yad Vashem, Jerusalem; Holocaust Memorial, Berlin; United States Holocaust Memorial Museum, Washington DC;

примећени су бројни недостаци и препреке у раду, навешћу само најбитније међу њима:

1) несавладивост старих пренаглашених схватања о опсегу страдања (нереална и недоказива инсистирања на 0.75-1.1М страдалих Срба у Геноциду 1941-95.), где су представници ове струје претежно из старих и конзервативнијих слојева популације из монолитних институција попут САНУ, СПЦ и Универзитета;

2) ароганција, позорност и ненаклоњеност, чак и сплеткарење страних дипломата у Београду;

3) отворена конфликтност и непријатељства са НВО-сектором, углавном око расподеле глобалних финансијских средстава намењених истраживањима ове врсте, која све чешће бивају преусмеравана на званичне институције образовања и културе уместо на НВО-сектор, услед општеприсутне корупције у том простору;

4) сукоб са елементима у влади базираним углавном на ставци 1;

5) сукоб са мањинским елементима у друштву базираним на неповерењу и суревњивости;

6) сукоб са елементима у влади базираним углавном на финансијским конфликтима интереса.

При свему наведеном, само постојање патолошке тенденције у нашем друштву да се било шта, што се догодило у Холокаусту, и Геноциду над Словенима, Ромима и антифашистима 1941-45. третира на било који као једнако или еквивалентно било чему што се дешава у наше време, може се једино тескобно разумети као интелектуална и морална ретардација интелигенције и савести, или као тек припроста борба за последњи грант.

 



Komentari (155)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 08:20 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Блог Б92 данас много више значи овим нашим дијаспорцима који се овде јављају после свог напорног радног дана тамо негде у белом свету не би ли мало макар и на овај начин опет осетили дух отаџбине кроз комуникацију са нама из Србије него што значи нама из Србије који се овде јављамо.

A najmanje znači tebi i zato na njemu dnevno ostavljaš desetine komentara ispisanih u stotinama rečenica kuckajući desetine i stotine hiljada slova kojima samo ponekad i pomalo promeniš raspored čime ipak ne dobijaju na smislu.
Interesantnao je i da se posle svakog opraštanja od bloga i blogera uz pičkaranje i kletve vraćaš sve gluplji i dosadniji, što je i fenomenološki zrelo za dublju analizu.
Ali ovaj novi tandem ludog ujke što se popne na drvo, kamenjem gađa prolaznike i vrišti da hoće ženu i njegovog novog pobratima naduvanog gandžoslava koji odavno ne zna gde je levo svakako obećava.
Nedoumicu izaziva zebnja za ehmoroida - hoće li ostati sam i napušten ili će se nekako umuvati u toplo između.


tessa1 tessa1 10:17 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Čitam maloprije tekst, Can Spain hold back the right?

priča Paul da je zamjenica premijera Finske svojevremeno rekla za imigrante “Dajte mi pištolj i biće mrtvih u javnom prevozu”, i ok, šta mi je zadržalo pažnju, branila se riječima: to je bilo 2008. i nisam za razliku od nekih pravila šale na temu Hitlera (??)

2008, zamislih se, za blog sam prvi put saznala 2015, 2009. je gradonačelnik Slavonskog Broda došao u prijateljsku posjetu gradonačelniku BL, 2008. je bila ekonomska kriza u svijetu, izgubila sam te godine mnogo novca :), šta je bilo u Srbiji (Taso zna na Blogu:) u 2008?

Ostadoh razmišljajući o reverzibilnosti, primjer iz 2008. gdje liderka radikalne desničarske Stranke Finaca mašta o ubijanju bi ostao neslavan slučaj iz prošlosti u njenom političkom životu da ona nije zamjenice premijera Finske u 2023, znači da su od 2008. sporadični excesi u 2023. ono čemu je većina dala legitimitet,

mi u ovoj tački u kojoj smo u 2023. ne očekujemo da će desničari na vlasti tek tražiti pištolj, to se već desilo, dešava se najmanje 20 god i ide iz ove tačke u neku tamo do npr 2034, u oba pravca.

Ali, i interesantno, nije spomenula Hitlera. Ma sjajno.
tessa1 tessa1 10:23 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Predlažem blog o Populizmu i novoj stvarnosti.
promoter promoter 11:54 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
Čitam maloprije tekst, Can Spain hold back the right?

priča Paul da je zamjenica premijera Finske svojevremeno rekla za imigrante “Dajte mi pištolj i biće mrtvih u javnom prevozu”, i ok, šta mi je zadržalo pažnju, branila se riječima: to je bilo 2008. i nisam za razliku od nekih pravila šale na temu Hitlera (??)

2008, zamislih se, za blog sam prvi put saznala 2015, 2009. je gradonačelnik Slavonskog Broda došao u prijateljsku posjetu gradonačelniku BL, 2008. je bila ekonomska kriza u svijetu, izgubila sam te godine mnogo novca :), šta je bilo u Srbiji (Taso zna na Blogu:) u 2008?

Ostadoh razmišljajući o reverzibilnosti, primjer iz 2008. gdje liderka radikalne desničarske Stranke Finaca mašta o ubijanju bi ostao neslavan slučaj iz prošlosti u njenom političkom životu da ona nije zamjenice premijera Finske u 2023, znači da su od 2008. sporadični excesi u 2023. ono čemu je većina dala legitimitet,

mi u ovoj tački u kojoj smo u 2023. ne očekujemo da će desničari na vlasti tek tražiti pištolj, to se već desilo, dešava se najmanje 20 god i ide iz ove tačke u neku tamo do npr 2034, u oba pravca.

Ali, i interesantno, nije spomenula Hitlera. Ma sjajno.

Ko ih jebe!
shmoo shmoo 12:02 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
Predlažem blog o Populizmu i novoj stvarnosti.



За почетак на том блогу о популизму ја бих да поставимо једно питање:

Где си нашла овог шаљивџију?


PAUL MASON

While British politics moves leftwards






То мора да је тако када то каже Изногуд међу британским лабуристима.





Што рече један другом неком приликом: "Ја, ал' у курцу!"

Да га јебем ја са свим тим његовим британским "левичарима" антисемитима на гомили.







П.С. -







shmoo shmoo 12:09 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

freehand


Заборавио си поруку Омегиног блога?

Јебем вам матер ништачку.

solo solo 13:11 30.07.2023

Re:TD

Јебем вам матер ништачку.



Ok. To stoji.

Nego aj malko produvamo uši blagougodnom afrikom i malo resetovanje od tekućih sranja.

Wikend je. Valja se.

freehand freehand 13:24 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

shmoo
freehand


Заборавио си поруку Омегиног блога?

Јебем вам матер ништачку.


Znaš kad debelog zeku osude na robiju pa dođe kod mede u ćeliju?
Pa mu meda kaže "Gde si zeko, baš se radujem što si sad tu. Ajde da se igramo mame i tate! Pošto si novi možeš da biraš: hoćeš da budeš mama ili tata?!
A zeka kaže "ja ću da budem tata~!
"E doobro," Kaže meda. "Sad će tata malo mami da popši qratz..."
E sad, nisam baš siguran šta sam sve ovim hteo da kažem ali ćete ti i hemoroid svakako znati šta vam je činiti.
tessa1 tessa1 13:31 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

То мора да је тако када то каже Изногуд међу британским лабуристима.


Vidiš da sam ga spomenula znajući da će biti kamen spoticanja, ponudila kao figure u šahu koje bi mi ionako uzeli, što bi rekli naši pravi srpski stari narodi: taktizirala. :)

Ne pratim ga na Twitteru npr, pročitam poneki tekst, i bliže mi lijevo nego desno (šta god pisale traljave fašistkinje i njihovi još kilaviji lizači),

ali ovde nije poenta šta je neko prepričao nego šta se odigralo i da li je? Nećemo fokus sa desničara na vlasti u EU prebaciti na boju kose zamjenice premijera Finske..
tessa1 tessa1 13:33 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Ko ih jebe!

:))
solo solo 13:37 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

E sad, nisam baš siguran šta sam sve ovim hteo da kažem ali ćete ti i hemoroid svakako znati šta vam je činiti.


Naravno. Da te nabijemo na kurac krasni.

Kao i uvek.

I ništa novo pod suncem.
freehand freehand 13:40 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Naravno. Da te nabijemo na kurac krasni.

Ne smem ni da pitam gde si se i kako prepoznao.
solo solo 13:42 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Ne smem ni da pitam gde si se i kako prepoznao.


Pitaj žućo.

Samo prvo reci osam.



I zipa mašnicu.
freehand freehand 13:47 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

solo
Ne smem ni da pitam gde si se i kako prepoznao.


Pitaj žućo.

Samo prvo reci osam.



I zipa mašnicu.

Dobro, pitanje je bilo gde si se prepoznao a da nisam pominjao moronski smisao za humor?
tessa1 tessa1 13:52 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

desničara na vlasti u EU

Morala bih ipak ovde samu sebe korigovati, nije ovaj populizam koji se dešava i mutira već dvije decenije ono klasično desno.
solo solo 13:52 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Gobro, pitanje je bilo gde si se prepoznao a da nisam pominjao a da nisam pominjao moronski smisao za humor?


Bože dragi pa ja i Tasa smo ko hemoroid i dupe. To je već ofucana tema na blogu.

Zar tu treba neka analitika u prepoznavanju.

Nego šta da radimo sa tvojom mašnicom,žutom?

Vrati Lutovcu.

p.s.

A da nisi mislio na Čarlija?

Izvini Ćarli. Pančevac pravi neku konfuziju.Sjebali mu se kablovi.

Žuti.



freehand freehand 13:54 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
desničara na vlasti u EU

Morala bih ipak ovde samu sebe korigovati, nije ovaj populizam koji se dešava i mutira već dvije decenije ono klasično desno.

Interesantno je da desničari ovo smatraju levljim od levog.
tessa1 tessa1 13:55 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Interesantno je da desničari ovo smatraju levljim od levog.

Ne razumijem.
freehand freehand 13:56 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Nego šta da radimo sa tvojom mašnicom,žutom?


Što bi ti bilo šta radio sa mojom mašnicom.


Vrati Lutovcu.

Ne. Ne vraćam drage uspomene.
nemoj ni ti Šešelju.
freehand freehand 13:58 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
Interesantno je da desničari ovo smatraju levljim od levog.

Ne razumijem.

To niko ne razume, ali je tako.
solo solo 13:58 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Ne. Ne vraćam drage uspomene.
nemoj ni ti Šešelju.


Ne precenjuj. Jeste prosek al' nije toliki da ga podelim i sa tobom i sa Šešeljom.Tu ste negde obojIca.

p.s.

Aj' budi malo pozitivan, Wikend je, valja se.

Izješće te kiselina.
freehand freehand 14:00 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

solo
Ne. Ne vraćam drage uspomene.
nemoj ni ti Šešelju.


Ne precenjuj. Jeste prosek al' nije toliki da ga podelim i sa tobom i sa Šešeljom.Tu ste negde obojIca.

Dobro, verujem da je ovo bar Tasi smešno. Nije što si glup nego što si njegov.
solo solo 14:02 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Dobro, verujem da je ovo bar Tasi smešno. Nije što si glup nego što si njegov.


I to je nešto.
freehand freehand 14:04 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

solo
Dobro, verujem da je ovo bar Tasi smešno. Nije što si glup nego što si njegov.


I to je nešto.



Nego, koji ti ono beše nick onomad? Evo Tasa je ofirao i sebe i Ganjamana, a tebe preskočio. Čega se stidite?
tessa1 tessa1 14:06 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

To niko ne razume, ali je tako.

:))

Razmišljala sam i tome da jedni stvaraju druge, npr kako se poslije liberalne premijerke Finske desi fašistkinja zamjenica premijera konzervativca, stolica se nije ohladila od jedne krajnosti stigla je druga..


Savremena definicija populizma prema politologu C. Mudde,

"ideologija koja dijeli društvo na dvije antagonističke skupine, običan narod i korumpiranu elitu, i koja tvrdi da bi politika trebala biti izraz volje naroda”, je primjer lijevo od lijevo, mogao bi biti?

u ovom dijelu “i koja tvrdi da bi politika trebala biti izraz volje naroda” se razilazi od demokratije jer počinju manipulisati i otud je populizam pežorativan..
tessa1 tessa1 14:08 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

ideologija koja dijeli društvo na dvije antagonističke skupine,

Nedavno je bio manifest oni i mi, mi i vi, i crte u pesku? I seljoberija i previše gradski su dvije skupine, i to ne desničarske?
shmoo shmoo 15:43 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

freehand
solo
Ne. Ne vraćam drage uspomene.
nemoj ni ti Šešelju.


Ne precenjuj. Jeste prosek al' nije toliki da ga podelim i sa tobom i sa Šešeljom.Tu ste negde obojIca.

Dobro, verujem da je ovo bar Tasi smešno. Nije što si glup nego što si njegov.



Љубоморко један!

Јесте, волим га више од тебе.

Он је барем црвен у души, био и остао, а ти си током свих ових деценија постао некако наранџаст превише мешајући ту црвену из душе са лошом неквалитетном помодарском жутом.

(Ако будеш сада почео још и да ту црвену из душе мешаш и са оном плавом из те ваше Демократске странке, постаћеш онда љубичаст од те силне љубоморе и зависти, а о пакости и малициозности и да не причамо. Немој после да ти нисам то рекао.)

Уосталом, ни мајка не воли сву своју децу подједнако.

Имам и ја право, и то демократско неотуђиво право, да вас не волим све подједнако.

И шта 'оћеш онда?

'Ајде не буди убудуће толико љубоморан, да ти да чика Веља бону и све буде у реду.





shmoo shmoo 15:59 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
То мора да је тако када то каже Изногуд међу британским лабуристима.


Vidiš da sam ga spomenula znajući da će biti kamen spoticanja, ponudila kao figure u šahu koje bi mi ionako uzeli, što bi rekli naši pravi srpski stari narodi: taktizirala. :)



Мудро!

Признајем да нисам препознао ту тактичку замисао на прву лопту.

Е, а овакве разговоре сам ја водио са мојим другарима још у оно давно време када бисмо бежали са часова у гимназији па седели на неком аласком штеку на Дунаву привезаном уз Земунски кеј...

(Пиво на том аласком штеку коштало исто колико и у продавници.)






shmoo shmoo 16:05 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
desničara na vlasti u EU

Morala bih ipak ovde samu sebe korigovati, nije ovaj populizam koji se dešava i mutira već dvije decenije ono klasično desno.



Ма шта, бре, две деценије.

Ево сведочим под пуном моралном и кривичном одговорношћу да то глобално усмеравање удесно траје дупло дуже.









promoter promoter 16:29 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
ideologija koja dijeli društvo na dvije antagonističke skupine,

Nedavno je bio manifest oni i mi, mi i vi, i crte u pesku? I seljoberija i previše gradski su dvije skupine, i to ne desničarske?

Nije to ništa novo.
Ionako se ljudi mogu podeliti (i žene, naravno) u dve skupine - skupinu standardnih i skupinu onih koji moraju uvek da budu u pravu.
Ljudima iz te druge skupine je nebitno o čemu se radi - oni, ionako, mogu danas da zastupaju jedno, a sutra već drugo - i to potpuno suprotno od onoga juče.
Naravno, sa istim žarom i ubeđenošću da su svaki puta u pravu.
Jebe se njima da li su levo od levog ili desno od desnog.
Ja ih, uglavnom, kvalifikujem kao budaletine.
Imaš ih i ovde na blogu.
bangyahead bangyahead 17:11 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

freehand
solo
Dobro, verujem da je ovo bar Tasi smešno. Nije što si glup nego što si njegov.


I to je nešto.



Nego, koji ti ono beše nick onomad? Evo Tasa je ofirao i sebe i Ganjamana, a tebe preskočio. Čega se stidite?


Vi ste meni potpuno slični: žuto kuče i narandžasto kuče. S tim što će narandžasto opet biti žuto, kada mu gekne precednik s vlasti, a ti ćeš opet biti žuto. Šta to znači - da si ti dosledna sebi kucika dok nandžarasti duva u sviralu kako se ko promeni. Ali, budući kucoljubivi ljudi, volimo vas obojicu. Nevezano za to, hvala tebi, i prdi smrdi doktorskoj da ste se javili i povećali čitanost bloga, iako smo pisali na Alo/Informer brlogu.
tessa1 tessa1 19:09 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Ма шта, бре, две деценије.

Ево сведочим под пуном моралном и кривичном одговорношћу да то глобално усмеравање удесно траје дупло дуже.


Zezaš? :)


Gledala sam Vješca maloprije, kaže jedan crni vitez "širu sliku prepuštamo istoriji", stvarno je tako i u životu, skocentriše se čovjek na korake ispred sebe, i tek kad se okrene vidi šta je prešao i koliko je ostalo iza njega, zamisli tek popne se na brdašce? :)


Populizam ovaj u XXI stoljeću je prevazišao XX, generacije za koju deceniju će imati odgovore i širu sliku, mi smo za sada učesnici i ne vidimo dalje od nosa.
tessa1 tessa1 19:13 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Ionako se ljudi mogu podeliti (i žene, naravno) u dve skupine

Ma da, na izuzetne i manje izuzetne, posebno virtuelno odroni kad se nabede na nešto..
tessa1 tessa1 19:14 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Srđane, kako je tebi pošlo za rukom da ni Krkar ni Free nisu tvoji drugari? :)
tessa1 tessa1 19:18 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

mi smo za sada učesnici i ne vidimo dalje od nosa.

Ok, neki su i skloni fatalizmu, neki kao ja. :)
promoter promoter 19:23 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
Ionako se ljudi mogu podeliti (i žene, naravno) u dve skupine

Ma da, na izuzetne i manje izuzetne, posebno virtuelno odroni kad se nabede na nešto..

Šta znači 'virtuelni odron'?
solo solo 19:27 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Čega se stidite?


Iskreno?

Ja onog suzavca što sam guto 9 marta pa do 5 oktobra.

Jbg uradili nas ovi tvoji pošteno.
shmoo shmoo 19:32 30.07.2023

I Hate Illinois Nazis

tessa1
Ма шта, бре, две деценије.

Ево сведочим под пуном моралном и кривичном одговорношћу да то глобално усмеравање удесно траје дупло дуже.


Zezaš nešto? :)



Не.

Озбиљан сам да озбиљнији не могу бити.

Драга моја, већ сам приповедао на Блогу Б92 како сам као двадесетогодишњак давне 1984. на Октоберфесту бежао по минхенским улицама по систему "беж'те ноге, усраћу вас" испред Бандериних украјинских нациста зато што сам тако млад и наиван, са непознавањем света око себе, и потпуно сам без екипе налетео на њихове масовне демонстрације у Минхену.

Само су користили своје демократско право на том слободном Западу да протестују и да појуре понеког ко им се не свиђа.

А све то док траје Октоберфест (повезују нас пиво и кобасице, зар не?).

Понављам, све се то догађало 1984. године одмах чим сам после гимназије одслужио ЈНА и постао бруцош на факултету (а данас ми је 58 година) јер сам ја на питање тих бандероваца што су демонстрирали сасвим неопрезно и неискусно одговорио да сам Србин из Југославије.

То је био један од мојих већих зајеба у животу и захвалан сам овим брзим ногама што су тада биле кадре стићи и утећи и на страшном месту постојати.

Зато сам сасвим озбиљан када тврдим ово горе о скретању удесно.

Јбг, ја сам увек кидао налијево.







zamisli tek popne se na brdašce?

ne vidimo dalje od nosa



Завидим свакоме ко се попне на то брдашце.

Ја никада не успем да стигнем даље од носа.

Хвала на упознавању, да се и сам представим:

Пацер. Зонска лига фрајера.





tessa1 tessa1 19:42 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Мудро!

Признајем да нисам препознао ту тактичку замисао на прву лопту.

Е, а овакве разговоре сам ја водио са мојим другарима још у оно давно време када бисмо бежали са часова у гимназији па седели на неком аласком штеку на Дунаву привезаном уз Земунски кеј...

(Пиво на том аласком штеку коштало исто колико и у продавници.)

Znači tako, bili ste frajeri? :)
tessa1 tessa1 19:43 30.07.2023

Re: I Hate Illinois Nazis

Завидим свакоме ко се попне на то брдашце.

Ја никада не успем ни да стигнем даље од носа.


Taso, serija se većinom odvija u šumi, u prirodi, sa čarobnicama tj vješticama, vješcima, iscjeliteljima, zvjerima itd.

Evo recimo jedno brdašce iza njega. :))



tessa1 tessa1 19:43 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Šta znači 'virtuelni odron'?

Sumnjiva sadržina.
shmoo shmoo 19:49 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

tessa1
Мудро!

Признајем да нисам препознао ту тактичку замисао на прву лопту.

Е, а овакве разговоре сам ја водио са мојим другарима још у оно давно време када бисмо бежали са часова у гимназији па седели на неком аласком штеку на Дунаву привезаном уз Земунски кеј...

(Пиво на том аласком штеку коштало исто колико и у продавници.)

Znači tako, bili ste frajeri? :)



Да.

Али кажем ти, зонска лига.

shmoo shmoo 20:02 30.07.2023

Мушке приче

tessa1
Завидим свакоме ко се попне на то брдашце.

Ја никада не успем ни да стигнем даље од носа.


Taso, serija se većinom odvija u šumi, u prirodi, sa čarobnicama tj vješticama, vješcima, iscjeliteljima, zvjerima itd.



Зато сам и неупућен, драга моја, јер ја никада не гледам те серије па не знам ништа о њима.

Кад си већ поменула шуму (и чаробнице)...

Јуче док смо гледали Чукарички на врху овог нашег Брда прича ми један момак из тог нашег навијачког друуштва који још није напунио 30 своју тужну љубавну причу...

Наиме, он ради као неки службеник у Министарству за људска и мањинска права Републике Србије.

(Министар му је Томислав Жигманов, Буњевац из Таванкута који за себе тврди да је Хрват... Причали смо недавно о томе па ти зато то помињем да се зна да је један Хрват, иако у ствари Буњевац, министар у Влади Републике Србије. Можда Томислав не би био министар Владе Републике Србије када би за себе тврдио да је Буњевац? А овако као Хрват... Сва врата су му отворена и има светлу политичку каријеру у Србији.)

И прича ми јуче на стадиону тај момак како на послу у Министарству има једну колегиницу, много лепа као принцеза, он се заљубио у њу... И онда чује од некога да та колегиница воли дуге шетње кроз шуму, разговоре итд. И позове је у шетњу.

И све је лепо било, дуго су шетали шумом испод помало тајанствених сенки крошњи и стабала, док се светлост сунца прелама на малим чистинама као у Андрићевој Аска и вук, онда су прострли неко ћебенце испод једног дрвета, љубили се, мазили, скинули одећу,...

- И нисам могао, Профо!

- Зашто, брате? Па млад си ти, немаш још ни 30...

- Нисам могао... Брате Профо, женска има истетовираног Марлија на леђима. Стварно нисам могао.





tessa1 tessa1 20:16 30.07.2023

Re: Мушке приче

- Нисам могао... Брате Профо, женска има истетовираног Марлија на леђима. Стварно нисам могао.


prvo sam malo cckala,

cc, zašto to tebi priča?

pa - kako misliš istetoviranog Marlija?

opet cckala,

cc, vidi kako po tetovaži mogu i izmisliti nešto

pa - dobro, malo pretjeruje, šta da nije vidio leđa?



I kritikujem i znatiželjna sam. :)
tessa1 tessa1 20:18 30.07.2023

Re: Мушке приче

(Министар му је Томислав Жигманов, Буњевац из Таванкута који за себе тврди да је Хрват... Причали смо недавно о томе па ти зато то помињем да се зна да је један Хрват, иако у ствари Буњевац, министар у Влади Републике Србије. Можда Томислав не би био министар Владе Републике Србије када би за себе тврдио да је Буњевац? А овако као Хрват... Сва врата су му отворена и има светлу политичку каријеру у Србији.)

Taso, ovo se zove prigodna čašica razgovora. :))
shmoo shmoo 20:19 30.07.2023

Re: Мушке приче

tessa1
(Министар му је Томислав Жигманов, Буњевац из Таванкута који за себе тврди да је Хрват... Причали смо недавно о томе па ти зато то помињем да се зна да је један Хрват, иако у ствари Буњевац, министар у Влади Републике Србије. Можда Томислав не би био министар Владе Републике Србије када би за себе тврдио да је Буњевац? А овако као Хрват... Сва врата су му отворена и има светлу политичку каријеру у Србији.)

Taso, ovo se zove prigodna čašica razgovora. :))






shmoo shmoo 20:27 30.07.2023

Re: Мушке приче

tessa1

zašto to tebi priča?



Види наслов коментара.

Многи мушкарци воле да причају другим мушкарцима те своје доживљаје.

Ја не волим то да причам (боље речено, немам ни шта о томе да причам из сопственог искуства јер га и немам бог зна шта) али сам зато добар слушач за све па и за такве приче.

А иначе... Рећи ћу ти нешто што вероватно и сама одавно знаш.

Неки мушкарци, не сви, умеју бити много горе алапаче, торокуше и оговаруше од свих жена заједно на гомили.

Не волим да причам о себи али ето узмите мој случај.

И као што жене у 90% својих међусобних свакодневних разговора врте само три теме:

1. мода
2. шопинг
3. мушкарци

(не нужно тим редоследом)

тако и мушкарци врте само три теме:

1. жене
2. фудбал
3. аутомобили

(такође не нужно тим редоследом)


Проучавао ја то са социолингвистичке тачке посматрања па зато тврдим да то јесте тако јер сам скупио много материјала и примера за проучавање.


kako misliš istetoviranog Marlija?



Лепо брате, Боб Марли јој истетовиран преко целих леђа.

А воли шетње кроз шуму, дуге романтичне разговоре,...






pa - dobro, malo pretjeruje, šta da nije vidio leđa?



То сам му и ја рекао, да је требало да се држи старог доброг опробаног мисионарења, али ето...

Дечко је радозналог духа и склон је истраживањима непознатих предела и пејзажа.

tessa1 tessa1 21:00 30.07.2023

Re: Мушке приче

Неки мушкарци, не сви, умеју бити много горе алапаче, торокуше и оговаруше од свих жена заједно на гомили.


Da, kruže glasine, među muškarcima ima alapača. I žene znaju pretjerati, meni jedna drugarica rekla da njen dečko nosi crvene gaće, jednostavno je iz čista mira podijelila sa mnom,

i ja sam nakon toga izbjegavala kontak očima s njim, bilo me sramota da će vidjeti da znam njegovu tajnu. :))



tessa1 tessa1 21:01 30.07.2023

Re: Мушке приче

Лепо брате, Боб Марли јој истетовиран преко целих леђа.

Sve je tako zbunjujuće. :)
shmoo shmoo 21:05 30.07.2023

Re: Мушке приче

tessa1
Неки мушкарци, не сви, умеју бити много горе алапаче, торокуше и оговаруше од свих жена заједно на гомили.


Da, kruže glasine, među muškarcima ima alapača. I žene znaju pretjerati, meni jedna drugarica rekla da njen dečko nosi crvene gaće, jednostavno je iz čista mira podijelila sa mnom,

i ja sam nakon toga izbjegavala kontak očima s njim, bilo me sramota da će vidjeti da znam njegovu tajnu. :))




То ти кажем.

Увек је ничим изазвано.

И често ми није уопште драго што сам нешто чуо па од тог тренутка носим то са собом као део свог искуства са људима, али ето...

Не можеш им ни забранити.

shmoo shmoo 21:07 30.07.2023

Re: Мушке приче

tessa1
Лепо брате, Боб Марли јој истетовиран преко целих леђа.

Sve je tako zbunjujuće. :)







П.С. - Прича је истинита. Јуче сам је чуо док смо побеђивали Раднички из Ниша 2:0 и због те његове приче нисам видео баш најбоље први гол па сам после код куће гледао снимак утакмице да видим како смо повели.

solo solo 22:28 30.07.2023

Re: Сребреница није геноцид

Srđane, kako je tebi pošlo za rukom da ni Krkar ni Free nisu tvoji drugari? :)


Nije gled'o širu sliku.

Istorija će to.

ovo se zove prigodna čašica razgovora.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:05 31.07.2023

Re: Мушке приче


pa - kako misliš istetoviranog Marlija?


odveo rodman cheerleadersicu u krevet, i gleda mu ona tetovaze, kad na onoj stvari pise 'AIDS'.

ona poludi, sta ovo znaci, ti si istetovirao na njemu da imas sidu??

kaze joj rodman: 'relax baby, once you touch it, in five seconds it will become ADIDAS'


bangyahead bangyahead 03:53 31.07.2023

Pušti, Taske

Ne vredi jediti se oko onoga što je bilo. Vidiš i sâm da su to jako rđavi ljudi. Ti si kažnjen jer nisi bio na ideološkoj liniji*, ja sam kažnjen opravdano; a kasnije se ispostavilo da je tu čitava klika opanjkavača izaleđnih bilo - to mi je najgora osobina kod ljudi, kada te opanjkavaju i blate tako iza leđa. Neka kvočka me je čak blatila, pazi, "da sam lagao na blogu o svom jevrejskom poreklu"?! Ruku na srce, laknulo mi je kada sam ostao bez te opcije, jer koliko je bila uživancija toliko mi je i postalo opterećenje da se džapam sa bakutanerima-lujkama i/ili političkim frikovima, koji kada te ubace u mašinu, izvlače samo najcrnje iz tebe a potom likuju. To je ta neka tipično srpska boleština.

*Nadam se da je ta koncentracija zla u Beogradu u nekoj završnoj fazi, i da će taj Nosferatu riknuti uskoro totales! Ostaj mi živo, javljam na mejl ako budem imao neke proboje na srpsko-judejskom frontu!
promoter promoter 07:35 31.07.2023

Re: Pušti, Taske

bangyahead
Ne vredi jediti se oko onoga što je bilo. Vidiš i sâm da su to jako rđavi ljudi. Ti si kažnjen jer nisi bio na ideološkoj liniji*, ja sam kažnjen opravdano; a kasnije se ispostavilo da je tu čitava klika opanjkavača izaleđnih bilo - to mi je najgora osobina kod ljudi, kada te opanjkavaju i blate tako iza leđa. Neka kvočka me je čak blatila, pazi, "da sam lagao na blogu o svom jevrejskom poreklu"?! Ruku na srce, laknulo mi je kada sam ostao bez te opcije, jer koliko je bila uživancija toliko mi je i postalo opterećenje da se džapam sa bakutanerima-lujkama i/ili političkim frikovima, koji kada te ubace u mašinu, izvlače samo najcrnje iz tebe a potom likuju. To je ta neka tipično srpska boleština.

*Nadam se da je ta koncentracija zla u Beogradu u nekoj završnoj fazi, i da će taj Nosferatu riknuti uskoro totales! Ostaj mi živo, javljam na mejl ako budem imao neke proboje na srpsko-judejskom frontu!

Žilavi su!
Ali su govna velika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana