Društvo| Kultura| Ljubav| Politika| Porodica

NEPOPULARNO MIŠLJENJE ili J*#&%€ SE KOŠARKAŠI

aleksandarkarisik RSS / 11.09.2023. u 17:55

„Suprotno od ljubavi nije mržnja, već ravnodušnost."
F.M.Dostojevski

 

Volim sport. Trenirao sam sve i svašta. Fudbal odavno ne gledam mada na nekom roštilju rizikujem prelom ili infarkt kad klinci krenu da pikaju loptu. Teško odoleti. Fudbal ne pratim jer imam utisak da je tu previše mešetarenja i nema mi čari neizvesnosti. Ali to je druga priča.

Hokej i košarku obožavam. Tenis sam počeo da pratim zbog Đokovića. Sa zrelošću sam se istrenirao da se ne jedim ako izgubimo a da se radujem kada pobedimo. Nisam stručnjak ni za šta od navedenog, nisam se udubljivao previše, onako više radoznalosti radi. Kod nas je pride sport opterećen, više nego u većini država ovim nuspojavama huliganstva i kriminala, sva je prilika, pod državnim pokroviteljstvom. Ni to mi nije smetalo čak da se obradujem nekom međunarodnom uspehu Partizana ili Zvezde. Onako usput. Iako sam original slaninar.

I onda se 3. i 4. maja desilo nezamislivo i neizrecivo. Istini za volju, odavno sam napisao na jednom blogu i zbog toga bio pljuvan, da zamislite nešto najogavnije i najstrašnije i ne možete sa sigurnošću da tvrdite - e to u Srbiji ne može da se desi. Ta neopisiva tragedija meni i ogromnoj većini nije pala na pamet kao moguća. Ali nekome jeste. I u Srbiji je imao mogućnost da sumanute ideje realizuje. I da, to sa onim što se dešava u Americi nije isto. Ali i to je druga priča.

I počeli su protesti koji su na čas izgledali kao da je taj šok trgao Srbiju iz kliničke smrti i da je počeo proces reanimacije. No nema te energije koju ovdašnja opozicija ne ume da proćerda. Dokazano. Ali i to je druga priča. Mnogi građani poneti plemenitim osećanjem i činjenicom da je pređena crta preko koje se ne prelazi, verovatno i shvatajući da više nema šta da se izgubi počeli su javno da istupaju. Profesori, glumci, umetnici, javno su digli glas. I zbog toga trpeli ozbiljnu šikanu i torturu uključujući i pretnje deci. To više nije pitanje političke orijentacije već golog opstanka. Međutim, Jokić, Đoković, košarkaši, sva ta družina - muk.

Oni su sportisti, nisu baš pametni, samo ceo život treniraju i slično, nije opravdanje. Jasno je da nisu baš sa Oksforda, Sorbone ili Stendforda. Ali da bi uspeli u svojim sportovima na način na koji su oni uspeli, o još kako je potrebna pamet. Da savladaju strane jezike i daju onakve, često sasvim suvisle pa i duhovite izjave? Ne, nisu oni ni glupi ni zatucani. I vrlo im je kristalno jasno šta se to ovde desilo i dešava se. Kanda su im preče neke druge stvari. Jer nisu dovoljni ovi legalno zarađeni milioni na zapadu. Ili šta im je već sitnosopstvenički interes ili motiv da tako gromoglasno kušuju.

Istupili su ljudi od integriteta, kojima režim može na razne načine da naudi. Ćute oni kojima režim ne može ništa. Naravno, licemerje se podrazumeva. Ne propuštaju priliku da istaknu kako su oni veliki Srbi i kako vole Srbiju. Ne vole oni Srbiju ništa više od onog Bore, ocvale indijanke koji skuplja pseća govanca u zemlji „bečkih konjušara". Baš ih briga koliko će dece stradati još na razne načine ovde. Nekada se mislilo da se sportom treba baviti da se očeliči karakter, socijalizuje, shvati značaj opšteg dobra. Da bi bili bolji ljudi. No taj pristup je sada pluskvanperfekt.

Dobri Bog nekada tako namesti da ljudima pruži priliku da budu veći nego što jesu. Da ne budu veliki samo u nekoj vrsti loptanja, nego ono, ljudski. Uspeh u loptanju im je dat kao odskočna daska ka neslućenim visinama. Nepojmljivo višim od svakog najvišeg pobedničkog postolja na kojem su ikada bili. I na kojima će ikada biti. Da budu dobri i za opšte dobro. Da pišu pravu istoriju. Ali su oni rešili da u svom vrhunskom dostignuću ostanu obični. Da im bude„običnost sudbina a zaborav budućnost"*.

Znate, šta god da postignete u životu uz koliko god hvale i napora vrednog poštovanja, uradite nešto izuzetno, ako nisi preveo bakicu preko ulice, poneo joj cegere, dete sprečio da istrči na put a protrčalo pored tebe, ma nisi ustao zaduvanom dekici u autobusu, sve veličanstveno što si uradio, pod senkom je. Uniženo je i nebitno. Jer je mnogo bitnije da spaseš nečiji život. U njihovom slučaju, mogli su da doprinesu spasu čitavog naroda. Nisi mrdnuo. Svi grend slemovi, svi rekordi, tripl dablovi postaju dostignuća nekih „kišnih ljudi", gluvih, slepih i sebičnih. Mogao si da uđeš u udžbenike istorije, sociološke i filozofske studije o moralu i hrabrosti. Rame uz rame uz istinski velike ljude. Izabrao si da ostaneš samo izuzetan u nekim sportsko-poslovnim statistikama.

Henry Olonga i Andy Flower su igrači nekog tamo kriketa iz nekog tamo Zimbabvea. Na duže staze, istorijski, daleko će duže biti pamćeni i defakto su značajniji od vas. I imali su daleko veća muda nego što ste pomislili da ih vi imate.

Elem, rešio sam još onda da ću u buduće navijati za njih koliko i oni za nas. Od tada ne otvaram ni jednu vest o njima. Nula Bambija od mene. A onda je došlo vreme svetskog prvenstva u košarci. Koliko god ne pratio, jer sam tako rešIo iz navedenih razloga, jer me istinski ne zanima, samo na osnovu tvitova i naslova koje ti iskaču, ne moraš biti bog zna koliko pametan da shvatiš, sada sa protokom vremena pogotovo, da se radi o tako holivudski prijemčivoj a tako istinitoj priči o grupi ljudi koji ostavljeni od svih i uprkos šansama, ostvaruju sjajan rezultat.

Sve zahvaljujući pameti, upornosti, veri, posvećenosti, moguće i inatu. Na stranu sve ali kapa dole za to. Sve si to postigao i onda uradiš šta? Pa naravno, reklamiraš kladionicu. Bog ti dao da budeš uzor deci i ti koristiš to tako što promovišeš nešto što često stvori bolest zavisnosti. Što je ravno nakomaniji ili alkoholizmu. Neki tvrde da je zavisnost od kocke teža od zavisnosti od heroina i teže se leči. Ljudi koji su sve u životu postigli radom, ispravnim, zdravim životom, čeličnom voljom, sada poručuju deci da treba da postanu sive kreature bez volje i da poslednje parice koje njihovi roditelji teškom mukom naskomrče, spiskaju u kladionici.

U normalnim društvima, vaša misija bi trebalo da bude motivacija dece da budu kao vi. Da se posvete, da ulažu napor i trud. Da kao i vi kao igrači budu istovremeno jake, kreativne individue koje su dovoljno pametne da razumeju i šta je timski duh. Ali vi ste izabrali da doprinesete da se koje dete gurne u bolest zavisnosti. Sledeće je verovatno da ispišete na dresovima „Jovanjica".

To su dogovorili ljudi koji vode KSS, nisu tu košarkaši imali izbora i trala la, manite se tih priča. Imali su. Uvek imaš izbor. Šta, izbaciće ga iz reprezentacije? Pa šta i ako te izbace. Izbacili bi te ne zato što nisi dobar igrač nego zato što si dobar čovek. I vi koji ste ugovorili to reklamiranje, sram vas bilo. Tek vi koji imate pameti da organizujete, sportski prijatno iznenađenje i napravite pitu vrlo dobro morate da znate šta radite. Možda ja nisam normalan ali meni to nije normalno. Mislite da preterujem? Jako bih voleo da je istina.

Možda pisati ovo i nema nekog smisla. Vreme je pokazalo i da su tragedije 3. i 4. maja ipak crte preko kojih se prešlo. Koliko god me drži rezignacija, ne mogu da oćutim. Valjda zato što sam dugo verovao da su košarkaši drugačiji od većine naših drugih sportista, karakterniji. Pa se osećam izdanim. I da, ne mrzim ih ja. Niti im želim ništa loše. Ne želim im ni da pobede ni da izgube. Sve jedno mi je. Dok ovo pišem znam da će košarkaši i Đoković igrati neka finala, samo ne znam kada tačno. Po tvitovima i fazonima koji mi stignu na viber, znaću i ishod, hteo ne hteo.

Neću nikome da rušim sneška ni da osuđujem one koji će danas navijati i radovati se. Vaša stvar. Ali što se mene tiče, možete biti i prvaci Mlečnog puta ili svekolike vaseljene. U mom tefteru ste pogrešni ljudi na pravom mestu. Nule, licemeri i sebičnjaci. I još gore, saučesnici. Eto, tuž'te me.
**Vidosav Stevanović - „Nišči"



Komentari (434)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 19:14 14.09.2023

Re: Sablasni muk

angie01
Ne, nego postoje proverljivi podaci.


koji?

kada postoje upravo oni koji dokazuju suprotno.

Gde?

Dokazi iz jednopartijskog sistema gde su se advokatai tih optužbi samoubivali.

I tebi sad smeta Vučić, a pre toga Milošević?
gedza.73 gedza.73 19:24 14.09.2023

Re: Sablasni muk

predatortz
Svi komunisti Evrope su bili agenti strane države, iz koje su dobijali naloge i smernice za njihovo delovanje

Braća Moldavci danas
Moldavija je danas protjerala ruskog novinara, kojeg je prethodno proglasila prijetnjom po nacionalnu bezbjednost na osnovu optužnice za miješanje u unutrašnje poslove te zemlje širenjem dezinformacija.

Vitalij Denisov (56) bio je je šef moldavske ispostave ruske medijske kuće Sputnjik.

Iz Moldavije je protjeran pod pratnjom, i zabranjen mu je povratak u tu zemlju u narednih 10 godina, saopštio je tamošnji generalni inspektorat za migracije.

Braća Jermeni
Првом заменику шефа комитета Државне думе за послове Заједнице независних држава, Константину Затулину забрањен је улазак у Јерменију, а за "персону нон грата" у овој земљи проглашена је и главна уредница медијске куће РТ и "Спутњика" Маргарита Симоњан.

Komunistička partija RF je dala predlog ruskoj Dumi da se svim migrantima koji su dobili pasoš oduzme državljanstvo ukoliko se ne odazovu na mobilizaciju.

A pazi sad. Drugovi ruski komunisti ne samo da su podneli predlog da se tim ljudima oduzme državljanstvo i da se proteraju nego da se proteraju i članovi njihovih porodica.

Tako da su neke, kako pišu moskovske РБК novosti, posle dobijanja pasoša sproveli u vojne odseke.
angie01 angie01 19:27 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Gde?


u istorijskom arhivu,...ne samo nasem,...u dokumentarcu o Jasenovcu, su recimo strani istoricali iznosili mnoge dokaze, koje u Srbiji likovi kao sto ste vi negirate.
postoji i potomak-svedok, pokolja u Vranicu.

nego reci, gde su ti proverljivi podaci, za koje tvrdis da postoje?
milisav68 milisav68 19:39 14.09.2023

Re: Sablasni muk

angie01
nego reci, gde su ti proverljivi podaci, za koje tvrdis da postoje?



A gde su tvoji, sem te gomile laži koje si navela?

I veću glupost nisam odavno pročitao, a nije da ih nema.Dakle, u dokumentarcu o Jasenovcu se pominje zločin u Vraniću.



gvozden1 gvozden1 20:03 14.09.2023

Re: Sablasni muk


je l taj sud ponistio i njegova dela za vreme rata, ili je samo presudu posleratne vlasti, jer je sprovedena bez uobicajene procedure!

ne znam, svako normalan bi se stideo ovakve odluke.

Definiši normalno.
Ako to znači prokomunistički, to je suprotno, nenormalno.

I nauči nešto, Kalabiću nije suđeno, samo je doneto rešenje kojim se on proglašava za narodnog neprijatelja i da mu se oduzme imovina.

Hektar zemlje:)

A rešenje je doneto u vreme kad je, po nekoj od verzija komunista, on bio živ.

Ono, izdao Dražu, oni ga pustili, on se posle bahatio, pa kad je preterao oni ga ubili.

A pre toga mu ubili sina, ćerku primorali da ide u partizane, i da stoji mirno dok je na ulici partizanke pljuju.

On, pripadnik građanskog sloja, zanemari sopstvenu porodicu, ostavi je na milost i nemilost komunistima, i krene da se bahati.
Nije mogao da ispregovara da mu ćerku ostave na miru?


Kako bre možeš da poveruješ u tu bajku?
gvozden1 gvozden1 20:20 14.09.2023

Re: Sablasni muk

zločin u Vraniću

Vranić je selo pored Beograda.


Događaj o kome se radi se desio krajem 43. Nikoljdan, decembar.

Partizani su prešli preko Save i krenula je borba sa Zekinim četnicima.

Zeka, komandant jedinice koja se nalazila u sklopu Avalskog korpusa kome je komandovao Kalabić, i to je jedina veza između njega i Vranića, ranjene četnike smesti u kuće simpatizera partizana da bi ih opteretio, ne očekujući da će se desiti ono što se desilo.

A desilo se da su svi ranjenici bili poklani.

Kad je Zeka to video naredio je odmazdu, na šta nije imao pravo.
Zato se to kvalifikuje kao zločin.

Koliko je ljudi pobijeno nije do kraja utvrđeno, u svakom slučaju nekoliko desetina.
Pobijeno, ne poklano.

Zeka je kažnjen zbog toga, oduzet mu je čin, i obećano suđenje koje se nikad nije održalo.

Ubijen je u Bariču od strane komunista.



angie01 angie01 20:26 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Kako bre možeš da poveruješ u tu bajku?


u koju bajku- ovu tvoju.
gvozden1 gvozden1 20:29 14.09.2023

Re: Sablasni muk

angie01
Kako bre možeš da poveruješ u tu bajku?


u koju bajku- ovu tvoju.

Ne, nego u komunističku.

I šta kažu komunisti, Zeka se jedne noći napio i naredio da se pokolju nedužni?
angie01 angie01 20:33 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Događaj o kome se radi


o tom dogadjau istoricari isticu krvolocnost kalabica, kako je sam u zlocinu ucestvovao i da su stradali i starci i bebe,..a ti pricaj svoje price u kojima je on svetac, ako te nije sramota- a nije.
gvozden1 gvozden1 20:36 14.09.2023

Re: Sablasni muk

istoricari isticu krvolocnost kalabica, kako je sam u zlocinu ucestvova

Pa što čekaše godinama istoričara iz Zagreba da posvedoči o zločinu, kad ih ima u Srbiji?
angie01 angie01 20:41 14.09.2023

Re: Sablasni muk

kad ih ima u Srbiji?


i oni pricaju isto....sem ovih sumnjivih, sto pisu za Poglede i slicne hucikucine.
gvozden1 gvozden1 20:45 14.09.2023

Re: Sablasni muk

angie01
kad ih ima u Srbiji?


i oni pricaju isto....sem ovih sumnjivih, sto pisu za Poglede i slicne hucikucine.

Pričaju za novine, ali na sudu moraju da dokažu.
Znači mora neki dokument, mora da se pozove na nešto, ne radi tamo rekla kazala.

A novine trpe svašta.


freehand freehand 20:54 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Koliko je ljudi pobijeno nije do kraja utvrđeno, u svakom slučaju nekoliko desetina.
Pobijeno, ne poklano.

jel se u "ljude" račinaju žene i deca u Vraniću poklanui, i kako si to drugi+ovima mladim vojnicima predstavljao?
gvozden1 gvozden1 20:56 14.09.2023

Re: Sablasni muk

jel se u "ljude" račinaju žene i deca u Vraniću poklanui, i kako si to drugi+ovima mladim vojnicima predstavljao?

Ćuti, čitaj i uči.
freehand freehand 20:57 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Znači mora neki dokument, mora da se pozove na nešto, ne radi tamo rekla kazala.

Naravno da ne mora dokument i naravno da je i svedočenje dokaz. Al eto, pitanje je da li svedoči da je Pećanac rodoljub ili da je Kalabić nevin.
freehand freehand 20:58 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
jel se u "ljude" račinaju žene i deca u Vraniću poklanui, i kako si to drugi+ovima mladim vojnicima predstavljao?

Ćuti, čitaj i uči.


učio sam, od drugova mlađih vodnika.
gvozden1 gvozden1 21:00 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Naravno da ne mora dokument i naravno da je i svedočenje dokaz. Al eto, pitanje je da li svedoči da je Pećanac rodoljub ili da je Kalabić nevin

Nevinost se ne dokazuje.
Dokazuju se zločini izdaja, i kome se dokaže, nema rehabilitacije.

Po srpskim zakonima.
gvozden1 gvozden1 21:01 14.09.2023

Re: Sablasni muk

učio sam, od drugova mlađih vodnika

Pa nauči li išta?
gvozden1 gvozden1 21:04 14.09.2023

Re: Sablasni muk

naravno da je i svedočenje dokaz

Da, jeste.
Dokaz je kad Duca kaže, ja sam istoričarka, i mora da mi se veruje na reč, Kalabić je klao u Vraniću.
freehand freehand 21:04 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
učio sam, od drugova mlađih vodnika

Pa nauči li išta?

Pa nauči, citirao sam.
A ti?
freehand freehand 21:08 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
naravno da je i svedočenje dokaz

Da, jeste.
Dokaz je kad Duca kaže, ja sam istoričarka, i mora da mi se veruje na reč, Kalabić je klao u Vraniću.

Ma te folirantske budalaštine ostavi za polupijane mandrile koji te slušaju pred mehanom. U teoriji prava i svedočenje je dokaz. Ali tvoje, na primer, nijedan normalan sudija ne bi prihvatio, kao osvedočenog lažova.
I šta kažeš, u Vraniću su rodoljubi klali ljude?
Džukela ona odvratna, komunistička rezervnooficirska...
gvozden1 gvozden1 21:24 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Ali tvoje, na primer, nijedan normalan sudija ne bi prihvatio

Zato ja nisam ni bio svedok.
Nego, što Duca ne ode da svedoči?

Svedočili ovi iz SUBNOR-a,ali ne uvažiše im svedočenje:)
freehand freehand 21:31 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
Ali tvoje, na primer, nijedan normalan sudija ne bi prihvatio

Zato ja nisam ni bio svedok.
Nego, što Duca ne ode da svedoči?

Svedočili ovi iz SUBNOR-a,ali ne uvažiše im svedočenje:)

Ne znam za Ducu, al znam za tebe - lažne svedoke ne prihvataju. Pa bi bilo lepo da ne sereš više, jer ovo nije odeljenje guštera kojima aparatčici poput tebe prodaju ideološke papazjanije.
Inače, u Vraniću su zlikovci oklali žene i decu, bez obziora šta ništarije i preletački beskičmenjaci poput tebe lagali.
gvozden1 gvozden1 21:36 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Inače, u Vraniću su zlikovci oklali žene i decu

:)

Zlikovci klali žene i decu.

Ajd smisli nešto jače, možeš ti to.
Uopšte ne mora da bude tačno, naravno, samo treba da bude zvučno.
freehand freehand 21:41 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
Inače, u Vraniću su zlikovci oklali žene i decu

:)

Zlikovci klali žene i decu.

Ajd smisli nešto jače, možeš ti to.
Uopšte ne mora da bude tačno, naravno, samo treba da bude zvučno.

Tako nam je staža rekao. Da nisi ti bio?
Neki što su ga iz opštine poslali da laže mladu vojsku, zato što je biooznačen kao četnik u dosijeu. Mora da si ti bio.
Po kazni poslat u ŠRO, kao i svi ostali. Ideološka vojska sačinjena od rezervnih oficira - ideoloških neprijatelja. lađov do lažova .
gvozden1 gvozden1 21:45 14.09.2023

Re: Sablasni muk


Tako nam je staža rekao. Da nisi ti bio?
Neki što su ga iz opštine poslali da laže mladu vojsku, zato što je biooznačen kao četnik u dosijeu. Mora da si ti bio.
Po kazni poslat u ŠRO, kao i svi ostali. Ideološka vojska sačinjena od rezervnih oficira - ideoloških neprijatelja. lađov do lažova .

Kako ti bre više ne dosadi? :)

Kevćeš jedno te isto godinama.
angie01 angie01 21:48 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Ajd smisli nešto jače, možeš ti to.
Uopšte ne mora da bude tačno, naravno, samo treba da bude zvučno.


rekoh ti da postoje svedoci tog uzasnog zlocina,...sam nacin na koji komuniciras na temu koljaca je odvratan,..a " Duca"-nisam znala da si blizak sa Dubravkom- je sef katedre na odseku Istorije i pored toga sto nije po vaolji sadasnjem rezimu, al je suvise postovana od struke i kolega, pa je nekako jadno da huci, neuki lazov, nekadasnji vojni kadrovik rezima- za sta je bila potrebna moralno politicka podobnost- koji sada pljuje i primitivac sa bloga b92, podsmesljivo prica o takvoj osobi, kojoj nije ni do kolena,...i to keseljavom intonacijom, kao da pijan u kafani prica sa istim takvima, dok usput velica dokazane zlocince koljace.
gvozden1 gvozden1 21:51 14.09.2023

Re: Sablasni muk

dok usput velica dokazane zlocince koljace.

Dokazane?
Kojom presudom?
Onom poništenom?
Pa ta više ne važi.
freehand freehand 21:51 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Kako ti bre više ne dosadi? :)

Kevćeš jedno te isto godinama.

Pa meni je lako da kevćem jedno te isto godinama pošto ne lažem. kako je tebi džukelo da stalno menjaš priču i izigravaš nekakvog znalca?
I kao karijerni komunistički podoficir, i kao karijerni komunistički privredni rukovodilac, i kao karijerni antikomunista kad je dolo vreme?
Mislim,ije problem znamja da se moralo nego - što sereš toliko, što moraš i predavanja da držiš ko arhidžukela protiv svega što si do juče jaeo govna drugovima mlađimvojnicima i kažnjavao ko nije napamet naučio?


gvozden1 gvozden1 21:54 14.09.2023

Re: Sablasni muk

komunistički podoficir

Podoficir?

Ajd nemoj me sad i degradirati, ja sam oficir.
angie01 angie01 21:59 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Kojom presudom?
Onom poništenom?
Pa ta više ne važi.


koliko znam, ta presuda se nije bavila tim delima...tako da ne lazi.
angie01 angie01 22:01 14.09.2023

Re: Sablasni muk

ja sam oficir.


komunjarski oficir?!...da se urami ovo.
gvozden1 gvozden1 22:06 14.09.2023

Re: Sablasni muk


koliko znam, ta presuda se nije bavila tim delima.

Pa koja se bavila, kojom su zločini dokazani?

Ko je i kad dokazao, ako je dokazani koljač?
angie01 angie01 22:23 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Ko je i kad dokazao, ako je dokazani koljač?


pa sto pricas, o necemu o cemu pojma nemas- postoji istorijska gradja, depese, njegova direktna priznanja, postoje svedocenja,...o cemu ti bulaznis,


Никoлa Kaлaбић рeхaбилитирaн je нa тeмeљу скaндaлoзнoг зaкoнa o рeхaбилитaциjи из 2006., кojим сe српским судoвимa oмoгућуje дa рeхaбилитирajу свaкoг рaтнoг злoчинцa из Другoгa свjeтскoг рaтa aкo сe дoкaжe дa je биo жртвa идeoлoшкoг нaсиљa нoвe влaсти.

Пoвjeсничaр Mилaн Рaдaнoвић, aутoр књигe ‘Kaзнa и злoчин – снaгe кoлaбoрaциje у Србиjи’, исписao je гoтoвo 700 стрaницa o сурaдњи чeтникa и oкупaтoрa тe њихoвим злoчинимa нa тeритoриjу Србиje. Зa њeгa нeмa дилeмa o тoмe ткo je и штo биo Kaлaбић: ‘Никoлa Kaлaбић ниje биo жртвa ни идeoлoшкoг ни пoлитички мoтивисaнoг нaсиљa. Oн je биo рaтни злoчинaц, биo je кoмaнднo oдгoвoрaн зa рaтнe злoчинe и кoлaбoрaциjу. Oн je кoмaндoвao кoрпусoм Гoрскe гaрдe, кojи сe сaстojao oд чeтири бригaдe. У цeнтрaлнoj Србиjи, у Шумaдиjи, тaj je кoрпус oстaвиo крвaв трaг у нeкoликo дeсeтинa нaсeљa у кojимa су њeгoви гaрдисти убиjaли цивилe. Углaвнoм су тo били симпaтизeри пaртизaнскoг пoкрeтa, рoђaци пaртизaнa, њихoви oчeви, мajкe, брaћa, сeстрe…’

Рaдaнoвић смaтрa дa oдлукa o Kaлaбићу oтвaрa мoгућнoст сличних пoступaкa зa читaв низ рaтних злoчинaцa кojи у дугoм рeду чeкajу рeхaбилитaциjу. Вaљeвaчкoг суцa Oбрaдoвићa ниje пoсeбнo импрeсиoнирaлa чињeницa дa су Kaлaбићeви кoљaчи дjeлoвaли гoтoвo искључивo нa тeритoриjу Србиje; тeк су прeд крaj рaтa прeшли у БиХ, aли су свe злoчинe пoчинили у Србиjи. Mилaн Рaдaнoвић присjeтиo сe нeких oд њих: ‘Нajмaсoвниjи злoчин кojи су припaдници Jугoслoвeнскe вojскe у oтaџбини, oднoснo чeтници Дрaжe Mихaилoвићa пoчинили у Србиjи нaд српским стaнoвништвoм дoгoдиo сe у сeлу Другoвцу пoрeд Смeдeрeвa 28. aприлa 1944., кaдa су у jeднoм дaну убиjeнa 72 стaнoвникa и спaљeнo 120 кућa у знaк oдмaздe, jeр je сeлo пoдржaвaлo пaртизaнe. Никaдa у истoриjи Србиje ниjeднa вojскa кoja сe нaзивaлa српскoм ниje у нeкoм сeлу спaлилa 120 кућa и убилa 72 припaдникa влaститe нaциje. Kaлaбићeви чeтници су учeствoвaли у тoм злoчину. Taмo су билa три чeтничкa кoрпусa, a Kaлaбићeви чeтници били су у тaj злoчин нajвишe инвoлвирaни.’

Oд 72 убиjeних у Другoвцу 41 je живoт изгубилo из пушaкa, 24 je зaклaнo, трoje убиjeнo бaтинaмa, a чeтвeрo зaпaљeнo зajeднo с кућaмa. Чeтници нису зaбoрaвили ни мaтeриjaлну кoрист, пa je oпљaчкaнo двjeстoтињaк дoмaћинстaвa. Рaдaнoвић кaжe дa су вeлик злoчин Kaлaбићeви чeтници пoчинили и 25. прoсинцa 1943. у Koпљaримa пoрeд Aрaнђeлoвцa, чиjи су стaнoвници пoдржaвaли пaртизaнски пoкрeт: ‘Taj пoкoљ je нaрeдиo дирeктнo Никoлa Kaлaбић. Убиjeнa су 22 чoвeкa, oд тoгa 18 рoмскe нaциoнaлнoсти. Oни нису oдaбрaни случajнo: oчeкивaлo сe дa сe збoг њих ниткo нeћe жaлити, a њихoвo клaњe ћe бити jeзивa oпoмeнa oстaлимa дa сe oкaну сaрaдњe сa пaртизaнимa. Људи кojи су убиjeни нису имaли никaквo учeшћe у рaту и нису уoпштe били пoлитички oриjeнтисaни. Убиjeни су из oбeсти, a мeђу њимa су билe и двe дeвojкe oд 16 гoдинa.’

У дeпeши oд 29. прoсинцa 1943. Kaлaбић o пoкoљу oбaвjeштaвa кoмaндaнтa Дрaжу Mихaилoвићa: ‘У Koпљaримa ухвaћeнo нa спaвaњу и пoклaнo 24 aктивнa кoмунистa oд кojих су 20 Цигaни кojи су признaли дa су били тaкoзвaни jaругaши, дaњу рaдe свoje пoслoвe кући, a нoћу у aкциjи. Свe сaм пoклao.’ Ниткo oд убиjeних ниje биo члaн KПJ, a мeтoдe чeтникa Kaлaбићa видљивe су и из пoдaткa дa je убиjeнo дeсeтeрo члaнoвa oбитeљи Симић и двa брaчнa пaрa. Жртвe су имaлe oд 16 дo 70 гoдинa. Чeтници су oкупили сeљaнe у цeнтру сeлa, a jeдну вeћу групу пoвeли прeмa њивaмa. Вeћину су пустили, a jeдну групу oстaвили. У Рaдaнoвићeвoj je књизи oбjaвљeн искaз jeднoг oд прeживjeлих: ‘Дoшли смo нa jeдну њиву пoрeд путa и ту су нaм нaрeдили дa пoсeдaмo. Рaдojкo je нaрeдиo дa сeдну пoдвojeнo Цигaни и oдмaх кoмaндoвao: ‘Пoчињи’, нa штa су трojицa чeтникa прискoчили и пoчeли клaти oнe Цигaнe. Билo их je зa трeн oкa зaклaнo свих 17 (зaпрaвo 18, oп.a.). Зa тo врeмe ми смo oстaли, избeзумљeни oд стрaхa и гнуснoг чинa, глeдaли штa сe прeд нaмa oдигрaвa из нeпoсрeднe близинe, нeпуних jeдaн мeтaр рaстojaњa. Oстaлo ми je у сeћaњу сaмo тo дa су кoљaчи, пoштo би прeрeзaли гркљaн свoje жртвe, кaмoм удaрaли пoклaнe нeкoликo путa пo тeлу.’



ja ne znam samo, kako ne shvatas, da se ovakvim idiotizmima Srbija od pobednika na pravoj strani, svrstava u gubitnike, koji su bili kolaboracionisti nacistima,..ono, nema kretenskijeg nacina za samoponizavanje,...onoliko zrtava za oslobodjenje od naci okupatora, pljujete i omalovazavate, zajedno sa muciki ubijenim zrtvama ovih koljaca i jos kazes da si pravi Srbin patrijota- pa tesko da je tako.
gvozden1 gvozden1 22:39 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Пoвjeсничaр Mилaн Рaдaнoвић

To je taj koga su godinama čekali da se pojavi u sudu:)
I koji za sebe kaže " ja sam komunistički istoričar"

Ima tih natpisa koliko hoćeš, a ti si se, vidim, baš potrudila da izguglaš nešto, pa ubode hrvatski al na ćirilici:)

To, naravno, nisu dokazi, to su priče, rekla kazala nivo.

Dokaz je dokument, depeša, potpis...a toga, jebiga, nema.
freehand freehand 22:47 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Ima tih natpisa

Natpis je ono iznad vrata. Ovo su napisi.

Dokaz je dokument, depeša, potpis...a toga, jebiga, nema.

Opet bulšit lažljivog preletača. Dokaz je i svedočenje, ali sud svakako ne bi prihvatio izjavu i svedočenje dokazano lažljivog konvertita poput tebe.

gvozden1 gvozden1 22:51 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Dokaz je i svedočenje,

Jeste.
Ali mnogo nižeg ranga.
I kad se sudare oprečna svedočenja, koje se prihvata?

Da bi se zločin dokazao svedočenje je tanak dokaz.
Mnogo tanak, za zločin nije dovoljno, majke mi.
freehand freehand 22:57 14.09.2023

Re: Sablasni muk

gvozden1
Dokaz je i svedočenje,

Jeste.
Ali mnogo nižeg ranga.
I kad se sudare oprečna svedočenja, koje se prihvata?

Da bi se zločin dokazao svedočenje je tanak dokaz.
Mnogo tanak, za zločin nije dovoljno, majke mi.

To je materija koja se na pravu izučava, ne na kursu u ŠRO. Ne postaje se sudija tako što te opština pošalje jer si kadar. doduše, bilo je i takvih al na sreću ne mnogo. Vi što ste bili šampioni na Tito - Revolucija - Mir niste automatski mogli d abudete sudije, bez obzira tšđo su vas kao momke od poverenja slali da budete budući rezervni oficiri.

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:58 14.09.2023

Re: Sablasni muk


Streljao je kad je to moglo, po Hrvatskoj, Bosni, i na Kosovu. Sad samo moze, u Srbiji, da na kasicicu davi, prvo do potpune iznemoglosti, a zatim i do logicne posledicne smrti, 6.5 miliona ljudi...


i tebe je streljao, nekoliko puta?


gvozden1 gvozden1 23:00 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Ne postaje se sudija tako što te opština pošalje jer si kadar

Eto vidiš.
Sudija koji je rehabilitovao Kalabića je ozbiljne škole završio.

A ti o meni.
gvozden1 gvozden1 23:10 14.09.2023

Re: Sablasni muk

je l kapiras sta je kalabiceva depesa-recimo?! da li je tebi jasno da ona fizicki postoji?!

Gde je, gde se nalazi?
nema nacina da se ospore zlocini

Nema načina da se dokaže zločin, a dok se ne dokaže, svi se smatraju nevinim.

Kalabić se podrazumeva.
angie01 angie01 23:14 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Sudija koji je rehabilitovao Kalabića je ozbiljne škole završio.


doktorirao na unionu, a predaje na Singidunumu,..ono, montiran proces, sa svedocenjima, koja ti nazivas da nisu dovoljna, iako je sa druge strane iznet niz dokaza da je reahbilitacija neosnovana,..ma idi bre,...
angie01 angie01 23:17 14.09.2023

Re: Sablasni muk

Gde je, gde se nalazi?




Nema načina da se dokaže zločin, a dok se ne dokaže, svi se smatraju nevinim.


pa dokazan je,...ceo proces se vrteo oko nekih namestenih svedocenja i cudnog tumacenja nejasnih odredbi u zakonu za rehabilitaciju,..ja necu vise da se prljam ovim zlocincem, sa budalom kao sto si ti.
gvozden1 gvozden1 23:26 14.09.2023

Re: Sablasni muk


doktorirao na unionu, a predaje na Singidunumu,.

Sudija apelacionog suda?

Kako se zove?

Gde je, gde se nalazi?



Gde, stvarno.
pa dokazan je,.

Koji sud je dokazao, kojim presudom?

Aha, Duca je dokazala i onaj iz Zagreba.

Pa važi:)
emilia emilia 02:51 15.09.2023

Na šubari cvece

emilia emilia 03:19 15.09.2023

Na gluve uši palo, pada, padaće

angie01 ja ne znam samo, kako ne shvatas, da se ovakvim idiotizmima Srbija od pobednika na pravoj strani, svrstava u gubitnike, koji su bili kolaboracionisti nacistima,..ono, nema kretenskijeg nacina za samoponizavanje,...onoliko zrtava za oslobodjenje od naci okupatora, pljujete i omalovazavate, zajedno sa muciki ubijenim zrtvama ovih koljaca i jos kazes da si pravi Srbin patrijota- pa tesko da je tako.

1928

ČUJTE, SRBI! ČUVAJTE SE SEBE.

Neću sakriti od vas ništa bitno od onoga što sam video, jer pravi prijatelj nije onaj koji
vam laska, već onaj koji vam kaže istinu, celu istinu. Međutim, nećete imati to ogledalo u rukama dok sam ja u životu. Naći ćete ga u mojim spisima i činićete s njim što god budete hteli. Ili ćete ga pročitati, zamisliti se nad njegovim sadržajem i iz toga izvući korist, ili ćete ga, pak, prezreti, pa će onda ona istinska srpska duša, duša vaših hajduka i junaka ratova za oslobođenje, nestati sa vaših prostora. To će biti poslednja usluga koju mogu da vam učinim.
bene_geserit bene_geserit 04:25 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Alo, WW2 se završio pre skoro 80 godina, niko više ne prebrojava gubitnike i pobednike, eno su Rusi koji su dali većinski doprinos slamanju nacizma na jednoj strani a Amerikanci i Englezi na drugoj sa sve Nemcima.
Samo mentoli se definišu kao anti-šta god, čuj anti-fašizam u 2023. a pri tome je za pro-komunizam, sistem po svakom parametru gori od fašizma.
Ova priča o nekom "montiranom procesu" danas, ej, kao da je postojao ijedan komunistički proces a da nije bio montiran.
Komunistički unuci brane svoju lažnu istoriju do poslednje kapi blogovskog mastila.
nikvet pn nikvet pn 07:42 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

bene_geserit

Komunistički unuci brane svoju lažnu istoriju do poslednje kapi blogovskog mastila.


gedza.73 gedza.73 07:50 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Komunistički unuci brane svoju lažnu istoriju do poslednje kapi blogovskog mastila.

Istu retoriku poput njihove koriste Frankovi fašisti u veličanju diktature
Umirovljenik José (71) penje se prema divovskom, 150 metara visokom križu uzdignutom u brdima pored Madrida. Hladni vjetar čisti zrak dok sunčeve zrake osvjetljavaju baziliku i masivni, granitni spomenik. José onamo dolazi već 38 godina odajući priznanje španjolskom diktatoru Franciscu Francu umrlom 1975. čije se tijelo nalazi u grobnici na oltaru bazilike.
Izgubili smo samopoštovanje, osjećaj pripadnosti domovini. Španjolska je nekad bila nedjeljiva i nekorumpirana“,

Jedna starija gospođa na klupi u crkvi kaže: „Šteta što ga nema više. Jako sam ga voljela“.


I dalje žali za Francovom diktaturom. „Tada nije bilo korupcije. Ovo danas je prijevara koja uništava zemlju“.


Na svaki pokušaj osude Frankovog režima u glas viču kako su neistine i revizija.

Colin_bgd Colin_bgd 07:57 15.09.2023

Re: Sablasni muk

dragosevacsutra

Streljao je kad je to moglo, po Hrvatskoj, Bosni, i na Kosovu. Sad samo moze, u Srbiji, da na kasicicu davi, prvo do potpune iznemoglosti, a zatim i do logicne posledicne smrti, 6.5 miliona ljudi...


i tebe je streljao, nekoliko puta?



Mene mozda i jeste, ali tebe kao prozirnu, bestjelesnu tvar koju ignorisu na Twitteru i najgore budale, jer im je ispod casti da se upustaju sa tobom u "rasprave", verujem da nije mogao, cak i da je hteo...

Idi brini se da slucajno ne pustis vodu u toaletu posle 10 sati...
gedza.73 gedza.73 08:02 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

I sva šizofrenija srpskog društva.
Obeležavanje 25. maja, nekadašnjeg Dana mladosti iz vremena bivše Jugoslavije kojeg, tradicionalno... odloženo je za 4. jun. Jedini razlog za odlaganje je bilo kišovito vreme..
Uz tradicionalni doček štafete mladosti, u okviru obeležavanja Dana mladosti biće organizovane i druge manifestacije



Kako su u sve ovo ugurali srpsku krunu nije mi jasno jer su komunistički ISIS-ovci bili poznati po

У налету „ослободилачких“ јединица највише је страдала Дворска Капела Светог Апостола Андреја Првозваног, о чему живо сведоче скрнављења фресака, иконостаса и понајвише још увек видљиви трагови хитаца испаљених право у Христово чело

променом идеолошког одређења, буду са Краљевског Двора уклоњени симболи југословенске монархије

Највреднија икона Богородице са Христом окована златом, пореклом са Охрида, нетрагом је нестала.


angie01 angie01 08:28 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

niko više ne prebrojava gubitnike i pobednike


pa nije valjda, a otkud onda u apsolutno svakom blogu, na bilo koju temu, potreba da se ta istorija revidira i nude cetnici kao mirisljave bebe i oslobodioci, odakle onda potreba da se svako neslaganje obelezava komunjarama i titicima i otkud stalna i neverovatna bol od vezivanja pionirske marame...i ostale nepodnosljivosti:))))


Samo mentoli se definišu kao anti-šta god, čuj anti-fašizam u 2023. a pri tome je za pro-komunizam, sistem po svakom parametru gori od fašizma.


samo mentol moze da sklopi ovakvu budalastinu i da zamilja da je nesto pametno rako.


Ova priča o nekom "montiranom procesu" danas, ej, kao da je postojao ijedan komunistički proces a da nije bio montiran.


kakve veze bilo kakva ideologija ima sa dokazanom cinjenicom da je doticni gibanicar bio zlocinac.


Komunistički unuci brane svoju lažnu istoriju do poslednje kapi blogovskog mastila.


ja ne znam na koga mislis, al ove, koliko sam ja barem otpratila, ima bivsih delova komunistickog aparata, a to je huci.

...i drugo, isto koliko sam otpratila, ovde unuci cetnika-ciji se broj naglo povecao od 2012.- upinju da dokazu da su im dede bile fajn i ne biraju sredstva, iako je to vracanje na destruktivne i pre svega zlocinacke mantre i guranje Srbije u kolonu sa nacistima...dok je realno bila na pobednickoj strani,...koga to nije sramote- eto slobodno, danasnja vlast vam je to omogucila....
Colin_bgd Colin_bgd 09:15 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

gedza.73
I sva šizofrenija srpskog društva.
Obeležavanje 25. maja, nekadašnjeg Dana mladosti iz vremena bivše Jugoslavije kojeg, tradicionalno... odloženo je za 4. jun. Jedini razlog za odlaganje je bilo kišovito vreme..
Uz tradicionalni doček štafete mladosti, u okviru obeležavanja Dana mladosti biće organizovane i druge manifestacije



Kako su u sve ovo ugurali srpsku krunu nije mi jasno jer su komunistički ISIS-ovci bili poznati po

У налету „ослободилачких“ јединица највише је страдала Дворска Капела Светог Апостола Андреја Првозваног, о чему живо сведоче скрнављења фресака, иконостаса и понајвише још увек видљиви трагови хитаца испаљених право у Христово чело

променом идеолошког одређења, буду са Краљевског Двора уклоњени симболи југословенске монархије

Највреднија икона Богородице са Христом окована златом, пореклом са Охрида, нетрагом је нестала.



Sizofrenija nastaje pokusajem da se istorija ponovo odigra od '45 pa naovamo. Ako cemo posteno, samo zbog toga smo imali i rat i krvavi raspad SFRJ. Ne priznaje se i zeli da se izbrise u potpunosti to vreme Tita i SFRJ. A to ne moze. Ne zbog toga sto je Tito nesto bio dobar (nije), nego sto takvim pokusajima jedino sto moze da se desi je da unistis narod i psihicki i fizicki, a sto lepo vidimo da se desava u Srbiji poslednjih 35 godina.

Naravno da je trebalo postavljati pitanja i raspetljavati komunisticki period, i razmontiravati njegovo nasledje, ali je nezdravo ponasati se prvo kao da komunizma nikad nije ni bilo i pokusavati da se izbrise iz istorije. Mi se nismo resili komunizma, mi se samo pretvaramo da ga nije ni bilo...

Pisao sam 100 puta i ovde, samo je petokraka zamenjena kokardom, i time je na komunisticku represiju nakalemljena neka predratna represija i sad imamo mutant represiju na kvadrat, koja ovih dana jeste uglavnom na mentalnom nivou ne i fizckom, ali sto svejedno rezultira totalno sludjenim stanovnistvom, i negativnom selekcijom koja geometrijskom progresijom gomila probleme srpskog drustva i udaljava zemlju brzinom svetlosti od bilo kakve normalnosti.

Nas, srpski, kapacitet da napravimo uredjeno drustvo nije nista manji nego na primer slovenacki. A zasto Srbija danas nije kao Slovenija, koja je isto imala komunizam ni manje ni vise nego Srbija, je jedno pitanje na koje svi vrlo dobro znamo odgovor, ali necemo sami sebi to da priznamo...
angie01 angie01 09:43 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Sizofrenija nastaje pokusajem da se istorija ponovo odigra od '45 pa naovamo. Ako cemo posteno, samo zbog toga smo imali i rat i krvavi raspad SFRJ


ta revizija je isla paralelno sa aspiracijama, uz imputirani nacionalizam kao otrovnim gorivom i ono sto je nesporno- nista dobro nije donelo, ali sada se i te cinjenice izvrcu i pretvaraju u destruktivnu pricu, koja nista ne resava, nego drzi celu stvar u staus kvo poziciji, jer tako odgovara onima na vlasti,...smesno je i pominjanje oduzimanje imovine od pre 80 godina, jer je ona barem podeljena, a posle devedesetih je oteta sva zajednicka imovina, koja je otisla u dzepove pojedinaca, evo, nejasno mi je kakvi su to dvostruki arsini,...s obzirom da je moja porodica bila u grupi onih kojima je oduzeto, mogu mirne savesti da postavim ovo pitanje....o cemu bre pricate,...sta je to tito ostavio svojoj deci?...a ovi sada su pokrili cukuncukun unuke...i to niko ne pominje, dapace, kazu, kako je super.


Nas, srpski, kapacitet da napravimo uredjeno drustvo nije nista manji nego na primer slovenacki.

ocigledno nije.
ovo sto se kod nas desava je bolesno....na maglovitoj fatamorgani o povratku u retrogradnu monarhiju, koja je bila sve samo ne slatka, sa radikalskom vladom i vecinskim siromasnim podanicima, tradiciji, koja bi se svela na konzervatizam, dok se nude zadruge na nacionalnoj televiziji, gde su glavne zvezde plasticne rave i tupavi tetovirani celavci,...a ovamo porodicne vrednosti:))) i zlatne slavine u dvorcima popova, koji kriju svoje pedofile i ponizavaju zene,...dok drzava ne funkcionise, nema institucija sistema, vladavine prava,... o cemu vi ljudi pricate,...monarhija se nece vratiti, a ono sto je neophodno je uredjeno drustvo, koje se nece desiti, dokle god su heroji sludjenom, ponizenom i osiromasenom narodu, zlocinci na fasadama zgrada...ceo svet nas gleda kao divljake, a pored onoliko pametnih, talentovanih i normalnih ljudi, koji su skrajnuti, kao nepotrebni.
gvozden1 gvozden1 09:44 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

dokazanom cinjenicom da je doticni gibanicar bio zlocinac.

Dokazala Duca na novoj S.
Sud nije, ali Duca je važnija, ona je šef katedre:)

, ima bivsih delova komunistickog aparata, a to je huci

Jesam, ti nisi, ti bi, da ti komunisti ne oteše imovinu, bila buržujka:)

Lažeš naravno, al evo ja ti sve verujem.
Colin_bgd Colin_bgd 09:47 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

a pored onoliko pametnih, talentovanih i normalnih ljudi...

Pa to je kapacitet...

Koji se sa namerom, planski, i industrijskom efikasnoscu, smanjuje iz godine u godinu...
angie01 angie01 10:01 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Pa to je kapacitet...


pa nije funkcionalan, jer nije siledzijski nastrojen da se izbori za sebe-kao sto ovi drugi jesu.

ko nama za ovih 30-40 godina brani da se uredibo i budemo ok?
gedza.73 gedza.73 10:11 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

angie01
pre svega zlocinacke mantre i guranje Srbije u kolonu sa nacistima

Po tebi su ambasadori zapadnih zemalja nacisti?
Ambasador Kirbi dočekan je lebom i solju, a onda je ušavši u školu, zastao u hodniku gde su na zidovima bile izložene crno-bele zajedničke slike četnika, meštana i američkih pilota tokom akcije „Halijard“.


(Oficiri američke vojske i ambasador ispred spomenika OSS i JVuO)
„Britanci i Drugi svetski rat u Jugoslaviji”. Izložbu je realizovala Ambasada Velike Britanije u saradnji sa Ministarstvom odbrane Republike Srbije.

General Aleksander dao je naređenje Draži Mihailoviću koje datira od 20. septembra 1942. da zaustavi snabdevanje Afričkog korpusa koje se vršilo preko Srbije do Soluna. Od zime 1942. do početka 1943. pripadnici SOE i JVuO izvršili su niz sabotaža. Prema našim podacima, jedna trećina vozova je stavljena van upotrebe, kao i 50 odsto vagona. Jedan od velikih problema bio je kako sprečiti da Nemci u znak osvete ne ubijaju civile.


p.s.
Jel' ima neki primer da je bilo koji predstavnik ambasada zapadnih zemalja (minus Nemačka i satrapi) posetio bilo koji spomenik komunističkog pokreta?


predatortz predatortz 10:12 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Colin_bgd
a pored onoliko pametnih, talentovanih i normalnih ljudi...

Pa to je kapacitet...

Koji se sa namerom, planski, i industrijskom efikasnoscu, smanjuje iz godine u godinu...


O, Gospode!
Na kapacitet se pozivaju ljudi ubeđeni u istinitost komunističke istorije, a novoutvrđene činjenice nazivaju revizijom!

Nego, pošto vidim da vi komunjare imate neki fetiš četničkog klanja, da vas pitam za komunistička klanja...
Kako to objašnjavate, kako ih kvalifikujete?
Zna se za pasje jame u Crnoj Gori, pa me zanima vaš stav o teranju naroda da igra kolo nad leševima pobijenih kočevima i razapinjanje lešina pasa nad grobljima ljudi?
Jesu li to koljači i ubice kojim nećete da se prljate kada ih pominjete?

Zna se da je srpski narod u Hercegovini partizane zvao "jamari" jer su, identično kao i ustaše, odvodili ljude do jama i vrtača, ubijali ih maljevima i bacali u njih.
Kako se određujete prema kolovođama tih zverstava, poput Mira Popare, Dragice Pravice, Save Kovačevića Mizare?
Jesu li oni u vašem vrednosnom sistemu i dalje heroji i ako jesu, čime to objašnjavate?

Uzgred, ja sam direktan potomak čoveka zaklanog u ratu. Ne samo zaklanog, nego mu glava nikad nije nađena, niti je sahranjena kako dolikuje ljudskom biću. Moga dedu i osamdeset njegovih četnika, koji su se predali na reč i tu se zajebali jer komunista nema časnu reč, su ubili kočevima, noževima, maljevima.
Bez suda, bez presude, identično kao što su to činile ustaše.

Pa vas molim da mi objasnite razliku između čina klanja, kada ga čini ustaša, četnik ili partizan.


gvozden1 gvozden1 10:20 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

dokazala je istorijska gradja, koju sam ti jos izlistala,

E, ženo, sad te ozbiljno pitam, znaš li ti uopšte značenje reči dokazano?

Pod tim se podrazumeva samo i isključivo sudska presuda, sve ostalo je tvrdnja, mišljenje, stav, ali to ne znači da je dokazano.

Duca i ti imate stav da je Kalabić činio nešto što se može smatrati zločinom, ali to je samo vaš stav, i kao takav bi morale da ga formilišete, a formulacija koju ti koristiš, "dokazani koljač" je i zabranjena.
Kada bi vas pokojna Vesna, Nikolina unuka, tužila, naravno da biste bile kažnjene.


pa sta seres onda- kada je bilo in da si komunjara, bio si komunjara, kada je bio in zloba, ti si bio njegov, kada je in da cetnikujes, tebi je kalabic idol,...


Ajd ne lupaj.

Kakav bre komunista, kakav Sloba, ne prepoznaješ ironiju jer si glupa.
predatortz predatortz 10:24 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

E, ženo, sad te ozbiljno pitam, znaš li ti uopšte značenje reči dokazano?


Verujem da nikad nije pročitala ovo, niti zna da EU, u čije vrednosti se kune dok veliča ratne zločine i ratne zločince, zahteva da se istraže i kvalifikuju komunistički zločini i da je to deo pristupnog puta bez kog se u EU ne može.
gedza.73 gedza.73 10:27 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Colin_bgd
jedino sto moze da se desi je da unistis narod i psihicki i fizicki

Saglasan.

Da ne zaboravimo verbalni delikt i diktaturu proletarijata.
Naravno da je trebalo postavljati pitanja i raspetljavati komunisticki period, i razmontiravati njegovo nasledje, ali je nezdravo ponasati se prvo kao da komunizma nikad nije ni bilo i pokusavati da se izbrise iz istorije. Mi se nismo resili komunizma, mi se samo pretvaramo da ga nije ni bilo...

Ko može da se pretvara kako ga nije bilo? Pa ovde na blogu se tvrdi kako je komunizam bio napredak u odnosu na sumersko klinasto pismo ali se nikada ne poredi sa uređenim državama zapadne Evrope na istoj vremenskoj liniji.
Ko je kažnjen za komunističke zločine? U Aleji velikana na par metara jedan od drugog leži žrtva komunističkog terora i komunistički dželat.
samo je petokraka zamenjena kokardom

Saglasan.

Ovakvi su danas najveći četnici koji procenjuju ko je a ko nije Srbin
srpski, kapacitet da napravimo uredjeno drustvo nije nista manji nego na primer slovenacki. A zasto Srbija danas nije kao Slovenija, koja je isto imala komunizam ni manje ni vise nego Srbija, je jedno pitanje na koje svi vrlo dobro znamo odgovor, ali necemo sami sebi to da priznamo...

Ima tu dosta faktora. Koliko je oduzete nepokretne imovine u Srbiji i Sloveniji, koliko je njih oterano u komunističke logore zbog prisilnog otkupa u Srbiji a koliko u Sloveniji? Bukvalno dve različite države.

U Srbiji je elita zbrisana. A 'zaslužila je' po rečima istaknutog komuniste Mamule koji je svojim rečima potvrdio plan kažnjavanja srbije jer po komunistima nije dovoljno krvarila tokom II svetskog rata. ti koji su došli su Srbiju gledali kao ratni plen a Srbe po Srbiji kao izdajnike ruskih interesa. Psihički nestabilne ličnosti, neobrazovane, često sa krivičnim dosijeima (ne ideološki nego krađe)
A da ima do našeg mentalitea, ima. opet, kako reče jedan psiholog, socijalno ponašanje se uči. Dobar deo Srba se u drugačijem okruženju (vidi dijasporu) drugačije ponaša.
predatortz predatortz 11:35 15.09.2023

Re: Na šubari cvece

emilia


A ti, emile? Šta ti duvaš?

gvozden1 gvozden1 11:43 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Državna komisija za pronalaženje i obeležavanje svih tajnih grobnica u kojima se nalaze posmrtni ostaci streljanih posle 12. septembra 1944. godine”


2010!

Zapazi naziv, ne pominju se komunisti, a onda i ta komisija ostala bez finansiranja, država je ugasila ćutke.

Ima li jasnije potvrde da je komunistička duboka država u Srbiji još uvek na sceni?

A Endžika, na pusti nju, s njim se treba samo sprdati.
predatortz predatortz 11:46 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Zapazi naziv, ne pominju se komunisti, a onda i ta komisija ostala bez finansiranja, država je ugasila ćutke.


Sve piše!
Posle se došlo do cifre od 60.000 ljudi i tu je sve stalo i zaćutalo.

Onda ja pitam da mi neko navede rat u kom su "oslobodioci" neke zemlje ubili više njenih stanovnika nego okupator i kakva je to sloboda u kojoj ti ukinu neka od najelementarnijih ljudskih prava i to traje decenijama?


predatortz predatortz 11:57 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Endžika, na pusti nju, s njim se treba samo sprdati.


Pade mi na pamet, šta li naš emil, istaknuti borac za ljudska prava i slobode, misli o ovoj, u istoriji nezabeleženoj hrabrosti "oslobodilaca":


Мира Марић потом саопштава невероватан податак:

„Мене, моју сестру Миланку, моју мајку и баку у фебруару 1947, по наређењу Јова Капичића, припадници Озне користили су као живи штит док су у пећини Вратло покушавали да убију мог оца. По наређењу тог монструма, о чему је он делимично говорио недавно, убијен је мој отац, заједно са својим саборцима, а ми остали носимо трауме од којих нас једино смрт може ослободити.”

„Ја сам тих дана 1947. имала четири године, а моја сестра две. Војска је опколила пећину у којој су се налазили. И тада на сцену ступа тадашњи министар унутрашњих послова Јово Капичић. Само је он могао осмислити план да се доведу чланови породица опкољених и да се користе као живи штит у покушају заробљавања или ликвидације припадника некадашње Југословенске краљевске војске. Довели су чак и моју баку, стару 70 година, мајку у седмом месецу трудноће, сестру и мене”, прича Мандићева.


IZVOR

Uzgred, o ovakvim herojskim delima mi je pričala i baba, kada su hrabra OZNA i KNOJ terali narod ispred streljačkog stroja u "poteri na bandu" na Majevici.
Nju i dedinu mlađu sestru, koja je tada bila curetak od 14 godina, su više puta terali "u poteru", dok su otac i stric, praktično bebe, ostavljani na čuvanje skoro nepokretnom pradedi, Soluncu kojeg su teško prebile ustaše.

Tako da neke velike razlike u ophođenju prema Srbima iz mog kraja između ustaša i komuniusta nije bilo.



angie01 angie01 13:38 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Verujem da nikad nije pročitala ovo, niti zna da EU, u čije vrednosti se kune dok veliča ratne zločine i ratne zločince, zahteva da se istraže i kvalifikuju komunistički zločini i da je to deo pristupnog puta bez kog se u EU ne može.


opet lupetas, pa porodica moje majke su ti sto su stradali, Cole je jednom hteo da pise o njima i ja nisam dala,...koga ja velicam,...samo sto ti zlocini ne potiru one koje vi zataskavate i prepravljate u nesto drugo.


Duca i ti imate stav da je Kalabić činio nešto što se može smatrati zločinom


duca tumaci istorijsku gradju i ako je po njoj jasno sta je doticni gibanicar radio, nema suda koji to moze da ospori...ako postoji depesa, za koju ti je citiran sadrzaj gde sam govori o svojim zlocinima, onda samo korumpirani sudija moze da na to zmuri,..i budala kao ti.


Kakav bre komunista, kakav Sloba, ne prepoznaješ ironiju jer si glupa.


kakva ironija moze da obrise SRO kadar, zna se ko su bili u tom sastavu, ajd zdravo.

i izvini, je l ti nisi bio u lokalnom parlamentu za vreme zlobe?!
docsumann docsumann 13:38 15.09.2023

Re: Sablasni muk

Pravi činjenični fakti!


plavičasto plavo plavetnilo
angie01 angie01 13:42 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

A Endžika, na pusti nju, s njim se treba samo sprdati.




ono, kada se glupak kao ti, pravi pametan...ti izgleda ne kapiras da je svima jasno koja si ti ekipa-sad, razlika je u tome, sto se to nekome takvi dripci svidjaju, jer je isti takav muljator, a nekome ne, jer nije.
gvozden1 gvozden1 13:59 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

i izvini, je l ti nisi bio u lokalnom parlamentu za vreme zlobe

:)
Al si zabagovala.

Kakav bre lokalni parlament, nikad u životu nisam bio ni u kakvom parlamentu.

ako postoji depesa, za koju ti je citiran sadrzaj gde sam govori o svojim zlocinima


Ako postoji, ali ne postoji.
Ili, pošto tvrdiš da postoji, reci gde je, u kom arhivu, pod kojim brojem.

Našla riba nešto na internetu, kopipejstivala, i kaže, vidi da postoji.

Glupa li si, bože dragi.

onda samo korumpirani sudija moze da na to zmuri,..


A korumpirao ga ko?
Vesna, unuka, koja je umrla pre par dana, a koja je radila za minimalac u štampariji, i bila u braku sa Robajcem koji je "klao i pevao po kućama"?
Klao svinje i pevao na lokalnim svadbama, znači sirotinja.

A za korumpiranje apelacionog veća treba ozbiljna cifra.


angie01 angie01 14:10 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Kakav bre lokalni parlament, nikad u životu nisam bio ni u kakvom parlamentu.


nisi bio poslanik?..recimo seljacke stranke, ili neceg slicnog?...ili bio na izbornoj listi?
Ako postoji, ali ne postoji.


eno, kopirala sam ti sadrzaj te depese,...je l ti citas i procesuris napisano, ili bez obzira, samo tupis svoje.
Našla riba nešto na internetu, kopipejstivala, i kaže, vidi da postoji.


ti ribu mozda imas kod kuce, ja sam za tebe, gospodja.


A korumpirao ga ko?


objasnila ti "Duca", samo sto ti bez grama mozga, ne mozes da shvatisas.
angie01 angie01 14:18 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

ono sto je bitno u celoj ovoj raspravi, je ono sto rekoh vec 100 puta, al uredno preskacete- ta istorija se ne tice samo nas, u njoj je ucestvovao skoro ceo svet i tesko da moze bilo sta da se lazira, jer i te druge zemlje imaju istorijsku gradju koja govori o tome sta je tu ko i kada radio....znaci, dzaba vam krecenje, samo se blamirate.
gvozden1 gvozden1 14:20 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

nisi bio poslanik?..recimo seljacke stranke, ili neceg slicnog?...ili bio na izbornoj listi?

Seljačka stranka, na čijoj listi jesam bio, je bila oštra opozicija Slobi. Milomir Babić, ako ga se sećaš. Početak devedesetih.
Bag, žešći.
, kopirala sam ti sadrzaj te depese,..

Dobro, kopirala neki tekst jesi, ali gde se ona fizički nalazi?
Koji arhiv, pod kojim brojem?
Ono "sve sam ih poklao" ili neki sličan dopis.

, ja sam za tebe, gospodja.

Uh to mora da se zasluži.
Ti si za mene glupačica, a riba, to ti tepam.

objasnila ti "Duca

Tebi je ona objasnila, vidim:)
gvozden1 gvozden1 14:23 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

, jer i te druge zemlje imaju istorijsku gradju koja govori o tome sta je tu ko i kada radio...

I šta piše tamo kod njih, da su četnici sarađivali sa Švabama?

Pa nema toga nigde, ne postoji to na papiru.

Upravo to je sud izričito rekao.
predatortz predatortz 14:39 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

gvozden1
, jer i te druge zemlje imaju istorijsku gradju koja govori o tome sta je tu ko i kada radio...

I šta piše tamo kod njih, da su četnici sarađivali sa Švabama?

Pa nema toga nigde, ne postoji to na papiru.

Upravo to je sud izričito rekao.


Zanimljivo bi bilo pročitati, što na suđenju DM nije dozvoljeno, koga je Ler smatrao za glavnog protivnika na Balkanu i zašto. Kako je u arhivima Vermahta opisivan DM i JVuO.

Jednostavno, Zapad je podelio Evropu sa Staljinom, mi smo se našli na pogrešnoj strani te granice i tako su nastali mitovi o oartizanima i njihovoj bitnosti. Taj pokret je do 1944. bio obična sprdnja i bilo bi se super zajebavati sa tim da ti idioti, diletanti i glupani nisu izazvali stotine hiljada nepotrebnih žrtava i pogibelj naroda gde god su se igrali rata.

gvozden1 gvozden1 15:00 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

koga je Ler smatrao za glavnog protivnika na Balkanu i zašto.

Pošto je Kalabić tema, evo nešto o njemu.

Selo Osečenica, opština Mionica, zaseok Subotići, Švabe doznaju da se u jednoj kući nalazi Nikola sa pratnjom.
Dođu da ga likvidiraju.

Krene borba, Nikola uspe da pobegne, Švabe za odmazdu pobiju sve koje su zatekli tu, njih 17.

Na toj kući komunisti, SUBNOR, postavi spomen ploču na kojoj piše da su rodoljubi stradali od Nemaca i domaćih izdajnika!

A izdajnik je, smatra se, "dokazano je" upravo Kalabić.
angie01 angie01 15:17 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Seljačka stranka, na čijoj listi jesam bio, je bila oštra opozicija Slobi.


jao jeste, isto kao sto je comicka bila opozicija.


Dobro, kopirala neki tekst jesi, ali gde se ona fizički nalazi?


rekoh ti i gde,...koji broj , kako se vodi- idi trazi sam-postoji izlistani izvori podataka u knjizi koja je citirala depesu, takve stavri nikada nisu improvizacije, jer podlezu snakcijama...al ti to ne znas, jer si generalno neznalica.


Uh to mora da se zasluži.
Ti si za mene glupačica, a riba, to ti tepam.


nema sta da zasluzujem, pa jos kod tebe, prostacinu gejacku- za tebe sam gospodja,..a ove tvoje prostakluke ostavi za svoju zenu- ako ti dozvoljava.
:)


objasnila je pismenima i onima sa barem minimumom skoncetrisane sive mase, sto ti ne zadovoljavas, pa ti je i tesko da razumes...tebi ijednostavnije stvari moraju da se crtaju i to vise puta.
gvozden1 gvozden1 15:40 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće


rekoh ti i gde,...koji broj , kako se vodi- idi trazi sam-

Teško ti da napišeš:)
Vidi ovako sud je imao uvid u sledeće arhive
uvid u niz dokumenata pribavljenih iz brojnih institucija među kojima su Međuopštinski istorijski arhiv Valjevo, Ministarstvo odbrane i Vojni arhiv iz Beograda, Arhiv Srbije, Vojni sud u Kruševcu, Institut za savremenu istoriju, Arhiv Jugoslavije, Bezbednosno-informativna agencija, Ministarstvo pravde...

I tu takvog dokumenta NEMA.

Ispitani su istoričari
Bojan Dimitrijević, Veselin Đuretić, Milivoj Bešlin i Milan Radanović i da nijedan od njih u svom iskazu nije mogao da posvedoči, niti je prezentovao bilo koji dokaz o saradnji Nikole Kalabića sa pripadnicima okupatorskih oružanih snaga - Nemcima. Dodao je i da nijedan od njih nije mogao da potvrdi da odluke Državne komisije ukazuju da je Kalabić izvršio ratni zločin, učestvovao u izvršenju ratnih zločina ili naredio izvršenje nekog od ratnih zločina


Dakle NEMA takvog dokumenta.
Duca je znala za proces, mogla je, ako je imala dokaz, da se javi sudu i da ga prezentuje.
Nije, ali naknadno može da trabunja po novinama.

jao jeste, isto kao sto je comicka bila opozicija.


Nemaš ti pojma o kome se radi.
Stranku mu je rasturio Arkan i Palma, sad je neki od njegovih saradnika Palmin poslanik.
nema sta da zasluzujem, pa jos kod tebe

O, itekako imaš, gospođu čine maniri, a ne polni organ.
angie01 angie01 18:25 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

gvozdo, sto bi rekla tadejus, sta ti nije jasno, lokalni sud iz drugog puta uspeva da cudnim tumacenjem zakona o rehabilitaciji i nejasnim definisanjem pojmova u njemu, odbacijo je sve iznesene dokaze o recimo zlocinu u selu Drugovac, pa svedocenja potpomaka iz Vranica,...svedoci odbrane su naravno tvrdili da u institucijama koje pominjes nema nicega sto bi ga teretiro, a istoricari pisali knjige na osnovu postojecih dokumentacija, no glavna fora je bila, sto kalbic navodno nije imao mogucnost da se brani tokom procesa drzavne komisije, sto se racuna protivpravno, pa su tako sve odluke komisije proglasene nevazecim.

...jaki istoricari, ko kovic:)

Stranku mu je rasturio Arkan i Palma, sad je neki od njegovih saradnika Palmin poslanik.


pa to ti kazem, prava opozicija...ti i licis na takvog kadrovika.


da se s tobom natezem dok prostacis- necu...rekoh ti, tako pricaj sa svojom zenom, ako ti dozvoljava.
gvozden1 gvozden1 18:41 15.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

lokalni sud iz drugog puta uspeva da cudnim tumacenjem zakona o rehabilitaciji i nejasnim definisanjem pojmova u njemu, odbacijo je sve iznesene dokaze o recimo zlocinu u selu Drugovac, pa svedocenja potpomaka iz Vranica

Lokalni sud, a sudija je doktor nauka, donese presudu, država se žali, apelaciono veće jednom vrati na prvi stepen, ovaj ponovo donese istu presudu, i apelaciono veće je iz drugog puta potvrdi.

Znači, nije lokalni sud definitivno odlučio, nego je veće razmatralo i nije našlo ništa sporno.


Ali to su sve srpski sudovi, to sve korumpirao:)

istoricari pisali knjige


Oš da ti postavim korice knjige koju je pisao istoričar, na kojoj je falsifikat?

Postavljao sam već tu sliku, kao i slike koje je kombinovao da bi četnike prikazao u društvu sa Nemcima.

Mislim, pisali knjige....piše i na tarabi svašta.

Ković je profesor, redovni, kakvo je to sad omalovažavanje?

Ducin kolega.

da se s tobom natezem dok prostacis- necu..

Vidim:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:27 15.09.2023

Re: Sablasni muk

Braća Moldavci danas
Moldavija je danas protjerala ruskog novinara, kojeg je prethodno proglasila prijetnjom po nacionalnu bezbjednost na osnovu optužnice za miješanje u unutrašnje poslove te zemlje širenjem dezinformacija.

Vitalij Denisov (56) bio je je šef moldavske ispostave ruske medijske kuće Sputnjik.

Iz Moldavije je protjeran pod pratnjom, i zabranjen mu je povratak u tu zemlju u narednih 10 godina, saopštio je tamošnji generalni inspektorat za migracije.

Braća Jermeni
Првом заменику шефа комитета Државне думе за послове Заједнице независних држава, Константину Затулину забрањен је улазак у Јерменију, а за "персону нон грата" у овој земљи проглашена је и главна уредница медијске куће РТ и "Спутњика" Маргарита Симоњан.


braca rusi danas


Dopisnica BBC Sara Rainsford potvrdila je danas da je proterana iz Rusije i da su joj rekli da više nikad neće moći da se vrati u zemlju iz koje je godinama izveštavala i za koju navodi da se sve više zatvara u sebe.

Rusija je navela da su odlučili da Rainsford, jednu od dvoje dopisnika BBC u Moskvi, pošalju kući



emilia emilia 02:14 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Colin_bgd Naravno da je trebalo postavljati pitanja i raspetljavati komunisticki period

Iz arhiva Jugoslavije zatim i Srbije, od ukupnog broja streljanih nakon 1945 redom veličine po masovnosti čine: folksdojčeri iz Vojvodine više desetina hiljada među kojima najviše aktivnih saradnika nacista ali je bilo i nevinih žrtava odmazde, zatim svi ostali saradnici okupatora za vreme rata i likvidacije među kojima je najveća u Bleiburgu kao i Križni put takođe više desetina hiljada, ustaše, domobrani, četnici a sa njima je bilo i civila koji su bežali, suđenja za kolaboraciju i ratne zločine sa smrtnom presudom, a najmanji broj je tu potpuno nevino stradalih civila i ideoloških protivnika nove posleratne vlasti a koji nisu bili kolaboracionisti ili učinili bilo kakav zločin. Arhivi se mogu i trebaju korigovati ali ne izmišljotinama i nepotkrepljeno dokazima.

Svo ostalo proizvoljno uveličavanje brojeva kao da postojeći nisu dovoljni, i prekrajanje činjenica, za istorijsku nauku je beznačajno. Isključivo je za lokalnu upotrebu domaćim skribomanima i kvazi-istoričarima da paradiraju na televizijama a neukim zgubidanima služi da ubiju vreme ispred lokalnog bircuza uz mlako zidarsko ili da mlate po internetu.

bene_geserit bene_geserit 03:11 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

a najmanji broj je tu potpuno nevino stradalih civila i ideoloških protivnika nove posleratne vlasti

Dabre, malo ste nas ubijali koliko je trebalo ...
gedza.73 gedza.73 07:41 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

emilia
najmanji broj je tu potpuno nevino stradalih civila i ideoloških protivnika nove posleratne vlasti a koji nisu bili kolaboracionisti ili učinili bilo kakav zločin

Jugoslovenski komunisti su izvršili etničko čišćenje (posledica politike hrvatskog
nacionalizma) domicilnog stanovništva na prostoru Istre i Dalmacije proterujući između 250 i 300 hiljada italijanskih civila.
Jugoslovenski službeni glasnik je 1946. godine objavio uredbu da lokalni narodni odbori mogu neselektivno oduzimati (čitaj 'krađa') svu pokretnu i nepokretnu imovinu italijanskim građanima. Klasična pljačka i istovetna onoj po Srbiji sprovedenoj prema ruskim uzusima.

Zatvarane su italijanske škole i sva deca terana u hrvatske kako bi se izvela prisilna asimilacija. Mnogi nevini civili su bili ubijeni samo zbog pljačke.

Što se tiče istorije. Ono što je navodno bila nepobitna komunistička istina koju su komunistički 'istoričari' decenijama mlatili na jednom državnom TV kanalu je demantovana mnogim dokumentima, podacima iz njihovih arhiva i dosijea kao i priznanjima komunističkih ubica koji su pred smrt hteli da olakšaju savest.

Dosta njih koji žive po srpskim gradovima se nalaze u stanovima i kućama koje su njihovi preci dobili kao rezultat ubistava i pljačke jer se u OZNA dokumentima često pored imena ubijenih ljudi od kojih su mnogi bili iskreni rodoljubi i antifašisti ali antikomunisti pisala kvadratura koju im treba oteti.
stradali su i oni koji su se držali potpuno po strani i nisu nam pomagali. Dovoljno je bilo da je neko od naših bacio oko na njihovu kuću, ženu ili kćerku.

Mi smo ih streljali u zimsko doba u podrumu Udbe u Kraljevu, nismo mogli nigde da ih vučemo, pa smo ih, jednog preko drugog, ređali u jednom skloništu, a ono hladnoća, ciča zima, tela im se smrznula. Kad smo napunili to sklonište, bacili smo bombe, da padnu drveni nosači i sve zatrpamo i zauvek predamo zaboravu
...
Uveče odaberem najpoverljivije kurire, oni opkole tu kuću i u toku noći bace bombu. Bogami, tu je poginulo sedmoro potpuno nedužnih ukućana.
direktor Avala filma

U Kapislani su streljani i nedužni...
baveštajni oficir partizanske vojske (OZNA - Odeljenje zaštite naroda), sad ima 88 godina i poslednji je svedok stratišta u „Kapislani“. On bez kajanja kaže da je „samo radio svoj posao“ i da nije lično učestvovao u streljanjima nego da je privodio zarobljenike pred streljački vod.


Lice komunizma


i 'istoričari' koji su ubistva nevinih ljudi (poput učenika kragujevačke Gimnazije Živomira Kovanića koga su nevinog na smrt osudili njegovi vršnjaci skojevci u sali te iste Gimnazije) opravdavali lažiranjem istorijskih činjenica.






gedza.73 gedza.73 07:48 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

bene_geserit
a najmanji broj je tu potpuno nevino stradalih civila i ideoloških protivnika nove posleratne vlasti

Dabre, malo ste nas ubijali koliko je trebalo ...

Suštinski problem srpskog društva što devedesetih nije izvršena dekomunizacija.
freehand freehand 08:15 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

bene_geserit
a najmanji broj je tu potpuno nevino stradalih civila i ideoloških protivnika nove posleratne vlasti

Dabre, malo ste nas ubijali koliko je trebalo ...

Koliko su tebe ubijali, jesi li brojao?
gedza.73 gedza.73 09:11 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

freehand
Koliko su tebe ubijali, jesi li brojao?

Nešto ne verujem da bi neko ovako poput tebe posprdno pisao o broju ubijenih rabina tokom nacističke vladavine.

Kod Zidanog mosta u Sloveniji su komunisti streljali mnoge sveštenike srpske pravoslavne crkve iz Crne Gore a u tim streljanjima su učestvovale srpske partizanske jedinice sa prostora Bosne, Like i Korduna pod komandom između ostalih Milke Planinc, Petra Drapšina i Mitje Ribičića.

Ništa na prostoru koji su kontrolisali komunisti nije moglo da se uradi bez naredbe Vrhovnog štaba pa ni streljanje glumaca i tramvajdžija po Beogradu ili rušenje srpskih hramova i oduzimanje (nacionalizacija) imovine na Kosovu.
Ako podržavaš komuniste i njihovu politiku onda podržavaš i današnju nacionalizaciju srpske imovine na prostoru Kosova.





promoter promoter 16:56 16.09.2023

Re: Sablasni muk

freehand
gvozden1
Ali tvoje, na primer, nijedan normalan sudija ne bi prihvatio

Zato ja nisam ni bio svedok.
Nego, što Duca ne ode da svedoči?

Svedočili ovi iz SUBNOR-a,ali ne uvažiše im svedočenje:)

Ne znam za Ducu, al znam za tebe - lažne svedoke ne prihvataju. Pa bi bilo lepo da ne sereš više, jer ovo nije odeljenje guštera kojima aparatčici poput tebe prodaju ideološke papazjanije.
Inače, u Vraniću su zlikovci oklali žene i decu, bez obziora šta ništarije i preletački beskičmenjaci poput tebe lagali.

Naravno da ne opravdavam nikakva klanja, a posebno žena i dece.
Naravno - i ranjenika.
Da li je moguće da su pre zločina koji su u Vraniću napravili četnici, partizani pobili ranjene četnike?
Nije valjda da Gvozden baš toliko luparda?!
Ozbiljne su to stvari.
Inače, pre desetak godina sedim ja kod jednog drugara na slavi.
I neko đubre matoro, član OZNE, neki kurčev penzionisani pukovnik, sa uživanjem priča kako je uzeo britvu od brice koji ga je brijao, jer ga je brica, od silnog straha, malo posekao.
I, svi ćute, a ja ga upitam.
I šta si uradio sa tom britvom?
Pa zaklao ga kao pile.
I - šta je bilo potom?
Pa ništa.
Na to se ja ustanem i kažem domaćinu.
U ovoj prostoriji može da bude samo jedan od nas - ili to đubre ili ja.
A matorom se oči zamutile.
Šta je, kršu matori - da ne bi i mene priklao?
Pokušaj!
I moj drugar njega lepo isprati i kaže mu da kod njega više ne dolazi.
Može li ovo svedočenje?
Mislim, nije iz knjige Dubravke Stojanović?
freehand freehand 17:06 16.09.2023

Re: Sablasni muk

Da li je moguće da su pre zločina koji su u Vraniću napravili četnici, partizani pobili ranjene četnike?

Jeste, naravno.

Moguće jd a postoje osobe koje porede ubijanje ranjenih vojnika sa ubijanjem žena i dece.
član OZNE

OZNA nije imala članove.

Pokušaj!

I tu on tebe prikolje a ti njemu kažeš Sram te bilo, al nije lako biti Srbin!
Ali prc, nije to blog i domaćin banuje njega a ne tebe.
I ti se tu probudiš a ne znaš dal te probudila milina zbog domaćina ili samo bešika.

promoter promoter 17:06 16.09.2023

Re: Na gluve uši palo, pada, padaće

Colin_bgd
gedza.73
I sva šizofrenija srpskog društva.
Obeležavanje 25. maja, nekadašnjeg Dana mladosti iz vremena bivše Jugoslavije kojeg, tradicionalno... odloženo je za 4. jun. Jedini razlog za odlaganje je bilo kišovito vreme..
Uz tradicionalni doček štafete mladosti, u okviru obeležavanja Dana mladosti biće organizovane i druge manifestacije



Kako su u sve ovo ugurali srpsku krunu nije mi jasno jer su komunistički ISIS-ovci bili poznati po

У налету „ослободилачких“ јединица највише је страдала Дворска Капела Светог Апостола Андреја Првозваног, о чему живо сведоче скрнављења фресака, иконостаса и понајвише још увек видљиви трагови хитаца испаљених право у Христово чело

променом идеолошког одређења, буду са Краљевског Двора уклоњени симболи југословенске монархије

Највреднија икона Богородице са Христом окована златом, пореклом са Охрида, нетрагом је нестала.



Sizofrenija nastaje pokusajem da se istorija ponovo odigra od '45 pa naovamo. Ako cemo posteno, samo zbog toga smo imali i rat i krvavi raspad SFRJ. Ne priznaje se i zeli da se izbrise u potpunosti to vreme Tita i SFRJ. A to ne moze. Ne zbog toga sto je Tito nesto bio dobar (nije), nego sto takvim pokusajima jedino sto moze da se desi je da unistis narod i psihicki i fizicki, a sto lepo vidimo da se desava u Srbiji poslednjih 35 godina.

Naravno da je trebalo postavljati pitanja i raspetljavati komunisticki period, i razmontiravati njegovo nasledje, ali je nezdravo ponasati se prvo kao da komunizma nikad nije ni bilo i pokusavati da se izbrise iz istorije. Mi se nismo resili komunizma, mi se samo pretvaramo da ga nije ni bilo...

Pisao sam 100 puta i ovde, samo je petokraka zamenjena kokardom, i time je na komunisticku represiju nakalemljena neka predratna represija i sad imamo mutant represiju na kvadrat, koja ovih dana jeste uglavnom na mentalnom nivou ne i fizckom, ali sto svejedno rezultira totalno sludjenim stanovnistvom, i negativnom selekcijom koja geometrijskom progresijom gomila probleme srpskog drustva i udaljava zemlju brzinom svetlosti od bilo kakve normalnosti.

Nas, srpski, kapacitet da napravimo uredjeno drustvo nije nista manji nego na primer slovenacki. A zasto Srbija danas nije kao Slovenija, koja je isto imala komunizam ni manje ni vise nego Srbija, je jedno pitanje na koje svi vrlo dobro znamo odgovor, ali necemo sami sebi to da priznamo...

Jebote patak!
A zašto ne sme da se priča o periodu pre perioda od poslednjih 35 godina?
Nije valjda da i ti misliš da je period od pre 35 godina do danas kriv (zaslužan) za događanja pre toga perioda?
Zanimljiva mi je ta logika komunjara da nije Tito (i njegovi) krivi za ono što je došlo posle njihovog 'perioda blagostanja i svekolikog napretka'.
Jebote, glupi ste kao struja.
milisav68 milisav68 17:33 16.09.2023

Re: Sablasni muk

freehand
Moguće jd a postoje osobe koje porede ubijanje ranjenih vojnika sa ubijanjem žena i dece.

Sve je moguće, pa tako postoje osobe koje prave razliku između Vranića i Pasjih Groblja.A desilo se skoro isto, samo što u prvom slučaju niko nikog nije terao još i da igra nad tim mrtvim telima.

Ali, samo ti znaš zašto to radiš.
freehand freehand 17:35 16.09.2023

Re: Sablasni muk

milisav68
freehand
Moguće jd a postoje osobe koje porede ubijanje ranjenih vojnika sa ubijanjem žena i dece.

Sve je moguće, pa tako postoje osobe koje prave razliku između Vranića i Pasjih Groblja.A desilo se skoro isto, samo što u prvom slučaju niko nikog nije terao još i da igra nad tim mrtvim telima.

Ali, samo ti znaš zašto to radiš.

Pasjih grobAljaje na srpskom, i velikim slovom P se piše samo na početku rečenice.
Doduše, to važi u srpskom jeziku.
promoter promoter 17:36 16.09.2023

Re: Sablasni muk

freehand
Da li je moguće da su pre zločina koji su u Vraniću napravili četnici, partizani pobili ranjene četnike?

Jeste, naravno.

Moguće jd a postoje osobe koje porede ubijanje ranjenih vojnika sa ubijanjem žena i dece.
član OZNE

OZNA nije imala članove.

Pokušaj!

I tu on tebe prikolje a ti njemu kažeš Sram te bilo, al nije lako biti Srbin!
Ali prc, nije to blog i domaćin banuje njega a ne tebe.
I ti se tu probudiš a ne znaš dal te probudila milina zbog domaćina ili samo bešika.


Ne!
On mene nije prikalo.
A da je pokušao, videli bi kako bi bilo.
No, vidim da mu je bilo žao što ne može mene kao toga bricu.
A vidim i da tebe baš dojmilo što je on zaklao bricu.
I da ti je mnogo bitno što OZNA nije imala članove?
Jeste, imala ih je.
I ti su birani u OZNU baš stoga što su bili najuzorniji članovi.
Koji su se zakleli svom dragom drugu Titi da će zaklati koliko god bude bilo potrebno onih koji se drznu da sumnjaju u njegovo veličanstveno delo.
Jebote, zanimljivi su mi ovi sadašnji blogovski komuljare.
Da li bi i oni, u nešto drugačijem kontekstu, fizički uklanjali neistomišljenike strašću kao njihovi prethodnici?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 17:41 16.09.2023

Re: Bože, koja glupost od teksta.

Ако кладионице постоје у оволиком броју и бљеште као у Лас Вегасу, власт трља руке јер пуни буџет од пореза, а критике су благе, то значи да друштву генерално кладионице не сметају.

У таквој клими лицемерно је тражити одговорност кошаркаша.


U klimi gde se bune oni koji su u realnoj opasnosti zbog toga, licemerno je ne očekivati da se pobune oni koji nisu u opasnosti. A ovde nije samo pitanje pobune. Oni su ovde saučesnici u nečasnoj raboti. Tačka.

Ne znam na osnovu čega misliš da društvu generalno ne smetaju kladionice samo zato što ih ima puno? To znači da ni droga ni nasilje ne smetaju zato i toga ima puno?

Uostalom, sve i da većini ne smeta, to je samo zgodan izgovor da se čini ništa. Meni to nekako dođe licemerno.

Уосталом, сваки грађанин има могућност да узме циглу, разбије излог најближе кладионице и тако изрази своје незадовољство. Када би за дан било полупано 100-200 излога, то би било ефектније од свих наклапања на исту тему.


Pa sad, za ovo, ne znam ni šta bih ti rekao.


gvozden1 gvozden1 17:43 16.09.2023

Re: Sablasni muk

Da li je moguće da su pre zločina koji su u Vraniću napravili četnici, partizani pobili ranjene četnike?

Da, naravno.
Koja bi bila druga mogućnost?
Druga bi bila da su ih pobili iz čista mira, odlučili onako, hajd da ih pobijeno.

U Vraniću je bilo dosta partizanskih simpatizera, čak je i pop bio među njima.
Drenjanin, komandant bataljona, po formaciji nije imao pravo da naređuje odmazdu, ali je poznavao sve ljude iz tog kraja, rođen u Ostužnici, odbio da ide u Bosnu, krio se u Bariču, sve je to taj kraj, i u Bariču i ubijen i svi iz kuće u kojoj se krio.
Tu je čak i jedna beba stradala.

Zločin jeste počinjen, ali Kalabić s njim nema nikakve veze, niti je naredio niti učestvovao.
Samo je bio nadređen Drenjaninu.

milisav68 milisav68 17:44 16.09.2023

Re: Sablasni muk

freehand

Pasjih grobAljaje na srpskom, i velikim slovom P se piše samo na početku rečenice.
Doduše, to važi u srpskom jeziku.



Probudio se stručnjak za GrAmATiku.

A stručnjak za istoriju je zaspao.

Ajd, Laku noć.
freehand freehand 17:46 16.09.2023

Re: Sablasni muk

A vidim i da tebe baš dojmilo što je on zaklao bricu.

Ali pobogu!
Pa baš me je dojmilo to što ti pričaš da je on pričao da je on nekoga priklao, eto tako. To su mi omiljeni istorijski izvori!

Jeste, imala ih je.

Nije. OZNA nije bila organizacija u koju se učlanjuje.

Da li bi i oni, u nešto drugačijem kontekstu, fizički uklanjali neistomišljenike strašću kao njihovi prethodnici?

Jesu. Ja sam, na primer, uklonio njih 1128 (na qrtzu te nosam), ali sam zaboravio koliko je tačno bilo odraslih a koliko dece.
Jer zna se da su komuljare bili najveći koljači, po tome smo specijalno poznati.
freehand freehand 17:50 16.09.2023

Re: Sablasni muk

A stručnjak za istoriju je zaspao.

Da bi bio stručnjak za bilo šta mora da zna sopstveni maternji jezik. Naročito za istoriju, to je nauka koja se mahom temelji na pisanim izvorima.
Ima i tih usmenih predanja, ali po pravilu nisu pouzdana, još kad ih dohvate maštoviti ševači tu od fakata ne ostane ništa.
predatortz predatortz 18:12 16.09.2023

Re: Sablasni muk

freehand
A stručnjak za istoriju je zaspao.

Da bi bio stručnjak za bilo šta mora da zna sopstveni maternji jezik. Naročito za istoriju, to je nauka koja se mahom temelji na pisanim izvorima.
Ima i tih usmenih predanja, ali po pravilu nisu pouzdana, još kad ih dohvate maštoviti ševači tu od fakata ne ostane ništa.


Evo, ja ću se potruditi da poštujem gramatiku, semantiku, sintaksu i pravopis srpskog jezika.

Zamoliću te da mi odgovoriš na ova pitanja.
Zbog čega je zločin u Vraniću, koji ovde niko ne negira, strašniji od zločina partizana u Hercegovini, odnosno ubijanja ljudi maljevima i bacanja njihovih leševa u jame i vrtače?
Ili od partizanskih zločina u Crnoj Gori?
Zbog čega je razapinjanje psećih lešina nad telima ubijenih ljudi prihvatljivo, umesto da bude osuđeno kao čin bezumnika?


Zbog čega je četničko klanje strašnije od partizanskog klanja?

Sve dok nastupamo sa ovih pozicija, postojaće dubok jaz u srpskom društvu. Sve dok se odbija svaki razgovor na temu komunističkih zločina, koji su bili i brojni i surovi, ili se izvrgava ruglu skretanjem na pravopis, Srbija neće biti ni slobodno, ni moralno društvo. Neće biti ni zdravo društvo! Jer, zdrav um ne može reći da su ti zločini u redu, kao što to ne može reći ni za zločin u Vraniću.


freehand freehand 18:25 16.09.2023

Re: Sablasni muk

Evo, ja ću se potruditi da poštujem gramatiku, semantiku, sintaksu i pravopis srpskog jezika

Semantika i sintaksa se ne poštuju. Nijedan od ta dva pojma ništa ne propisuje.


Zbog čega je zločin u Vraniću, koji ovde niko ne negira, strašniji od zločina partizana u Hercegovini, odnosno ubijanja ljudi maljevima i bacanja njihovih leševa u jame i vrtače?
Ili od partizanskih zločina u Crnoj Gori?
Zbog čega je razapinjanje psećih lešina nad telima ubijenih ljudi prihvatljivo, umesto da bude osuđeno kao čin bezumnika?

Zbog čega ti misliš da zločine uopšte treba na taj način porediti, i kako određuješ da li je nešto strašnije ili isto, po kom to kriterijumu?
Što je manje bitno, samo vi licitrajte, zabole me stojko.
Ali važnije pitanje je nešto drugo: odakle uopšte uverenje da se zločinu o Vraniću može govoriti samo i jedino ako se u istom iznetom mišljenju pojavljuju i ubijeni ranjeni četniI' A onda i maljevi u hercegovini i crnogorska pasja groblaj?
I onda dođe onaj drugi pa kaže, ček a šta je sa onim selom tamo, a treći kaže - a ne, brajko moj, a šta ćemo što ste vi mene klali tamo, a četvrti pita za Zidani most i tako do u tri pičke materine, da bi se shvatilo da se o četničkim klanjima i bratstvovanju sa Talijanima, Nemcima i ustašama nema šta progovarati.
Eto, meni, na primer, na pamet ne pada da to prihvatim kao pravilo, kamoli da učestvujem u tim nekrofislkim žurkama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana