Životni stil

Birajte vreme u kome želite da živite

Spiridon RSS / 22.09.2023. u 13:55

 360_F_119577250_UHJKZM7inEzFB3Isf2q70Lh1S18QIDDc.jpg

 

Krenuo sam juče predveče po ženu na posao da je pokupim autom, a u kolima "iz nekog razloga" udario plejlistu:

 

1. This Boy - The Beatles (moj savet je da kliknete sada na ovaj link pre nego sto nastavite dalje)

2. Put Your Head on My Shoulder - Paul Anka 

3. ...

 

I piči kiša, presijava se po ulici kroz šoferšajbnu auta, grad sija ... baš sam imao trenutak.

Sve je kao u studiju, a oko nas je negde skrivena filmska ekipa koja režira kišni ambijent. Podseca na americke filmove sa kraja pedesetih, gde parovi iz auta gledaju film na otvorenom pa počne kisa. 

Setim se Rambovih reči: "Biraj vreme u kojem živiš". Izrežiraj ih u glavi.

 

Razmišljam, ponekad neke stvari koje deluju izlizane su zapravo prave stvari. Ako ste u Luvru, stavite na slušalice "Mona Lisa nat King Cole" .

U Grckoj ste. Vas auto se lagano kreće uskim putem duž obale. Pored puta protežu se maslinjaci, čije srebrnasto-zelene krošnje igraju sa suncem. Miris soli u vazduhu mije se s mirisom mediteranske vegetacije. Pustite Mediteraneo. Taj trenutak će vam kasnije u budućnosti izgledati čarobnije kada ga se budete sećali. 

Lepota trenutka je vecna stvar, a ovo ostalo .. ko ga yebe.

 

 

 



Komentari (333)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 11:50 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Quick copy-paste sa interneta, actually...

But more to the point... Semantics, and grammatical errors aside, you know exactly what was meant by the posted sentence...

ps. Also recommended for your compulsory reading list:
1 - "Form vs Substance: The Complete Idiot's Guide"
2 - "What are Idiots: The Complete Idiot's Guide"




???
shmoo shmoo 11:52 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo

Nešto recimo ,,in ancient English,,



Препоручам. Изузетно занимљиво написано за широку публику.



gvozden1 gvozden1 11:53 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
Karađorđe mi prvi pada na pamet, daleko je njegov mentalitet bio od "ne talasaj" filozofije.


Pa kako je završio?

Jel stigao da decu uči duhu slobodarskom?

Iz Rusije pa bez glave?

Završio je u Gorskom Vijencu i u narodnom pamćenju.

A itekako je talasao, itekako nije imao podanički mentalitet.

I ne samo on, mnogo je Srba poput njega, možda ne njegove veličine, ali svakako onih koji nisu bili "ne talasaj" prirode.

Draža je jedan od njih.

U svakom slučaju, onaj komentar ti je glup, i ne znači ništa.
Obična frazetina.
solo solo 11:53 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Препоручам. Изузетно занимљиво написано за широку публику.


Има ли издање на ћирилици?

За ужу публику.
solo solo 11:55 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Završio je u Gorskom Vijencu i u narodnom pamćenju.


Па и ти ћеш на блогу.

Ето среће.

,,Није да свако не заврши неђе,,.
solo solo 11:56 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Draža je jedan od njih.




Лако било Дражи кад су му син и ћерка били у партизанима.

Тако кажу неки списи ако им је веровати.

Ти волиш те списе.

Узимам с'резерву.
shmoo shmoo 12:09 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
solo
Karađorđe mi prvi pada na pamet, daleko je njegov mentalitet bio od "ne talasaj" filozofije.


Pa kako je završio?

Jel stigao da decu uči duhu slobodarskom?

Iz Rusije pa bez glave?

Završio je u Gorskom Vijencu i u narodnom pamćenju.





У Горском вијенцу као прах оца Србије, ако ме памћење добро служи?

Свако ко каже да је гусле лакше свирати него слушати, тај клевеће и лаже а гусле су нам зато милије и драже!





shmoo shmoo 12:13 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
Препоручам. Изузетно занимљиво написано за широку публику.


Има ли издање на ћирилици?

За ужу публику.



Морам да одвојим једно два сата па да седнем и да то преведем на ћирилицу к'о што сам ономад урадио са Марксовим Капиталом.





angie01 angie01 12:22 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Јефтини пољопривредни производи су били начин куповања социјалног мира.



shmoo shmoo 12:22 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
Draža je jedan od njih.


Лако било Дражи кад су му син и ћерка били у партизанима.






(То су нама '83/'84. пуштали свако јутро из разгласа у касарни у Илирској Бистрици док трчимо по кругу касарне у небројеним круговима под пуном ратном опремом држећи оружје испред себе у испруженим рукама све док половина чете не почне да повраћа од напора.

Јбг. Слатка птица младости.

Сад све теже и кашику подижем.)

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:45 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

angie01
Јефтини пољопривредни производи су били начин куповања социјалног мира.



Наравно да ти то не разумеш, али јефтини пољопривредни проуизводи су били начин да пролетери из друштвених станова уштеде за италијанске фармерке, телевизор и фићу.

Зато пољопривредници нису могли да уплаћују здравствено и пензионо, да праве себи купатила и да инвестирају у своја имања, у наводњавање, пластенике и остало.
maksa83 maksa83 12:50 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Зато пољопривредници нису могли да уплаћују здравствено и пензионо, да праве себи купатила и да инвестирају у своја имања, у наводњавање, пластенике и остало.

Rekao bih da nisi upoznata sa fenomenom sremskog seljaka osamdesetih.
Colin_bgd Colin_bgd 12:50 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

principessa_etrusca
angie01
Јефтини пољопривредни производи су били начин куповања социјалног мира.



Наравно да ти то не разумеш, али јефтини пољопривредни проуизводи су били начин да пролетери из друштвених станова уштеде за италијанске фармерке, телевизор и фићу.

Зато пољопривредници нису могли да уплаћују здравствено и пензионо, да праве себи купатила и да инвестирају у своја имања, у наводњавање, пластенике и остало.

Notorna laz.
gvozden1 gvozden1 12:56 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Лако било Дражи кад су му син и ћерка били у партизанима.

Ima li ikakve veze između njegovog mentaliteta i toga gde su mu bila deca?

Pišeš tek da bi nešto napisao, prvo lupaš gluposti o ne talasaj mentalitetu koji VEKOVIMA traje među Srbima, sad o partizanima i Dražinoj deci....poveži se.

Razumem ja da je tebi petokraka drag simbol, da si ostrašćeni jugonostalgičar, ali brate, daj reci to otvoreno, glupo je da se pretvaraš kad je sve očigledno.
angie01 angie01 12:57 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Наравно да ти то не разумеш, али јефтини пољопривредни проуизводи су били начин да пролетери из друштвених станова уштеде за италијанске фармерке, телевизор и фићу.


ahahaha,...pa normalno je da kada sve sam proizvodis, mozes da imas i povoljniju cenu i za hranu i uredjaje, namestaj, odecu, obucu, automobile, gradnju,...dopuni spisak,...bukavalno si imao sve domace- sada uvozis tudju krs i otrove, grade ti cajnizi,...pa hebote, da ti uvozis meso i krompir, jer si unistio svoje proizvodjace,..pa nema dalje.


Зато пољопривредници нису могли да уплаћују здравствено и пензионо, да праве себи купатила и да инвестирају у своја имања, у наводњавање, пластенике и остало.


PE, pricas gluposti al bas,...kod svih poljoprivrednika kod kojih sam odlazila- razni razlozi- video se bolji standard nego kod gradjana-i kako nisu uplacivali, ja poznajem dosta njih jos iz onog vremena, svi ce imati i penzije i imaju zdrastveno,...a u poslednjoj deceniji su im se svi nameti i uslovi znatno povecali.

evo moj siradzija, koji je pravio nabolji sir na svetu, pod stre dane pordao stado, imanje i zaposlio se u firmi, jer su ga klale dazbine i nepovoljni otkupi,...stocari su mesecima prosipali tone mleka, dok je drzava uvozila tudje melko, pravljeno od mleka u prahu, koje ne moze da se pije, jer je gadno, al je zato skupo- o cemu ti pricas, leba ti?!
gvozden1 gvozden1 12:58 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Rekao bih da nisi upoznata sa fenomenom sremskog seljaka osamdesetih.

Šta ćemo sa šumadijskim?

Istočna Srbija, jug, to se ne računa?

E moj Maksi.
maksa83 maksa83 12:59 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Rekao bih da nisi upoznata sa fenomenom sremskog seljaka osamdesetih.

Šta ćemo sa šumadijskim?

Istočna Srbija, jug, to se ne računa?

E moj Maksi.

Iskreno ne znam kako su tamo stajale stvari u to vreme, ali rumljanski seljaci su bili puni para.
gvozden1 gvozden1 13:00 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

pa hebote, da ti uvozis meso i krompir, jer si unistio svoje proizvodjace,..pa nema dalje

Ima dalje, ali za to dalje mora makar malo da se poznaju stvari.

Mani se ti ovoga, ne znaš ti o tome ama baš ništa.
gvozden1 gvozden1 13:04 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Iskreno ne znam kako su tamo stajale stvari u to vreme, ali rumljanski seljaci su bili puni para.

Moguće.
Ali Tara, imamo primer.
Sirotinja i beda.

Mogu primer svoje porodice da napišem ovde, ali to bi bilo ja pa ja manir.

A veruj mi da je bila sirotinja.

I to ne da je bila izuzetak, svi su bili sirotinja.
gedza.73 gedza.73 13:22 26.09.2023

Re: Garçon de Yougoslavie

shmoo
Како год, али ти си у том и таквом систему мање-више а скоро па бесплатно завршио неке своје школе, добио своје неке дипломе. У том и таквом систему имао си много квалитетније лечење које ниси морао да плаћаш као што данас мораш да платиш да би те уопште и лечили

Isto ovo pričali bugarski komunisti. Ili rumunski. A i poneki Pera iz bivšeg DDR-a.
solo solo 13:29 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Ima li ikakve veze između njegovog mentaliteta i toga gde su mu bila deca?


Tebi nema?

gedza.73 gedza.73 13:31 26.09.2023

Re: Garçon de Yougoslavie

newimprovedtadejus
pa eto samo taj detalj ako pogledaš malo detaljnije vidjećeš da je razlika ogromna dal si ti tu vilu dobio na korištenje dok si na položaju

Što je vrlo dobar način za kontrolu. Ako pričaš nešto što nije na liniji Partije ili nečeš da glasaš kako Partija kaže ostaneš bez posla, bez stana i bez prihoda.
il je to sad tvoje vlasništvo pa će da bude i tvoje djece i tvojih unuka..

U svakoj postkomunističkoj zemlji su komunisti postali komunističko-kapitalistički feudalci. Neverovatan je odnos između vlasnika i radnika poput Teokarevića (tekstil) iz Paraćina-Leskovca ili Stefanovića (hrana) iz Kragujevca i bilo kog ex komunističkog direktora danas koji je postao privatnik. Ogromna razlika. Ovi drugi su samo zakonima legalizovali pljačku i učvrstili svoju moć koju su faktički dobili pre devedesete.
al kad je neravnopravnost u pitanju tu stvarno ne bi smjelo biti prostora za raspravu

To je nama naša borba dala. Da nije postojala diktatura proletarijata mi bi danas bili daleko uređenija država. Na žalost višedecenijska indoktrinacija, partijska selekcija, moć koncentrisana i delegirana među ćlanovima Partije je od Srbije napravila to što imamo. Naravno uz naše izbore usled loše percepcije i ideološke zaslepljenosti.
solo solo 13:36 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Razumem ja da je tebi petokraka drag simbol, da si ostrašćeni jugonostalgičar, ali brate, daj reci to otvoreno, glupo je da se pretvaraš kad je sve očigledno.


Kako ti kažeš povezani


Nego jel ovaj rad?

gvozden1 gvozden1 13:40 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Tebi nema?

Pa da ima ne bi ga ubili.

Lako je Draži, reče.
Baš ga briga, njega su samo ubili.
solo solo 13:43 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Lako je Draži, reče.
Baš ga briga, njega su samo ubili.


Prodo ga geometar,njegov.

Kako ono beše Kajlović,Kablović.....bem li ga.

gedza.73 gedza.73 13:43 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Iskreno ne znam kako su tamo stajale stvari u to vrem

Loše. Šta ti da prodaš radniku Zastave a ne postoji mogućnost da se organizuješ i pronađeš prostor za svoj vinarski klaster na primer na tržištu nekih bogatijih zemalja.
Od koga da kupiš flaše, opremu za vinarije, ko da ti štampa etikete, ko da vrši analize i na koji način u onoj močvari od birokratije i administracije da izvezeš to vino.
Dovoljno je pogledati Timočku krajinu ili Požarevac sa okolinom (u kraljevini Srbije ozbiljan kraj sa ratarskim kulturama) koji su sedamdesetih opusteli pošto je narod pobegao u Nemačku, Austriju ili Francusku.

Razumem da se ovde priča o dva sveta. Kao što danas neko ne razume iz beogradske vizure da ima ljudi koji žive loše tako je i nekada bilo kasti i klasa.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:49 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

maksa83
gvozden1
Rekao bih da nisi upoznata sa fenomenom sremskog seljaka osamdesetih.

Šta ćemo sa šumadijskim?
Istočna Srbija, jug, to se ne računa?
E moj Maksi.

Iskreno ne znam kako su tamo stajale stvari u to vreme, ali rumljanski seljaci su bili puni para.

Велика је разлика између мањине која је имала приступ градским пијацама због географске близине и свих осталих који нису.

Ретки су били примери проактивности на какав сам налетела седамдесетих када сам летела сама за Дубровник чим се школа завршила, значи 20. или 21. јуна. На том првом јутарњем лету сам седела поред нетипичног путника, полутрадинционално обученог сељака из околине Чачка који је носио јагоде у један од хотела. Била сам клинка, одрасла сам иза угла од Кнеза, Калемегдана и Коларца, нисам имала рођаке на селу, нити сам пратила пијачне цене, али ме је фасцинирала предузетност тог човека, а и заинтригирало ме је да се операција где произвођач сам авионом доставка свој производ исплати.
gvozden1 gvozden1 13:53 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Prodo ga geometar,njegov.

Kako ono beše Kajlović,Kablović.....bem li ga.

Ne spase ga ni to što su mu deca bila u partizanima?

A što mu je onda bilo lako?

Nemoj više, leba ti.
solo solo 13:58 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

A što mu je onda bilo lako?


Zato što je ostavio decu na pravoj strani.

gvozden1 gvozden1 14:14 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
A što mu je onda bilo lako?


Zato što je ostavio decu na pravoj strani.


A pravom stranom je smatrao onu na koju je pucao?

A što ne prestaneš, vidiš da ti ne ide?

solo solo 14:26 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

A što ne prestaneš, vidiš da ti ne ide?


Koji deo ti se ne uklapa u historijsku građu?

Strana na kojoj su mu bila deca ili na koga je pucao?
gvozden1 gvozden1 14:40 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Koji deo ti se ne uklapa u historijsku građu?

Strana na kojoj su mu bila deca ili na koga je pucao?

Onaj deo o Kalabiću.

Sud doneo odluke, i kad je Kalabić ubijen, i gde, ali sudske odluke ne obavezuju nikoga, pa ni RTS.

Eno u serijalu o Rankoviću, nedovršenom zanatliji, i sad ide mantra o njegovoj izdaji, a Rankovićevoj genijalnosti.

Abadžija genijalan, šef katastra naivan.

Ti veruješ te bajke, znam, vidim, ali ti nisi državna institucija, nisi javni servis, ti imaš pravo da budeš i glup i naivan, ali javni državni servis bi morao da poštuje odluke suda te države.


Ali duboka komunistička država još uvek vlada Srbijom.

gedza.73 gedza.73 14:50 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Još nešto u vezi poljoprivrede.
Kao klinac sam zapamtio kraj osamdesetih. Tada je Zapad od komunističkih zemalja kupovao stoku. Svinje, ovce, krave, konje.
Takav nivo i sprega lopovluka između radnika i direktora državnih preduzeća je stvarno u praksi ostvarila onu čuvenu 'Proleteri svih zemalja, ujedinite se'.

Isto su krali i za sitne novce se prodavali komunistčki radnici u Poljskoj, Čehoslovačkoj, Mađarskoj, Jugoslaviji, Rumuniji i Bugarskoj. Bez razlike osim u jeziku kojim govore.

Na otkupima po zadrugama u Šumadiji su uglavnom bili postavljani drugovi članovi ili 'nepristrasni simpatizeri'. Svi su krali na vagi. A ne postoji institucija kojoj bi se seljak mogao žaliti niti postoji bilo koji vid konkurencije pa da odeš na drugo otkupno mesto ili da par seljaka svoju stoku proda legalno stranom kupcu.
A tek muljavine sa kreditima i inflacijama koje su 'jele' rate.

Začeci naše propasti nisu devedesete niti dvehiljadite. Seme je posejano ranije. Danas samo beremo plodove.
gedza.73 gedza.73 14:52 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Ali duboka komunistička država još uvek vlada Srbijom.

khm... Rusija, kolekva komunizma, navodno raskrstila sa tim komunizmom a monarhistička Srbija nije. Paradoks.
gvozden1 gvozden1 15:09 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Rusija, kolekva komunizma, navodno raskrstila sa tim komunizmom

Nije, ali to je njihova stvar i njihov problem, ako ga smatraju problemom.

Srbiji ništa ne naturaju, ničim je ne uslovljavaju, i nisu nam Rusi krivi za našu duboku državu.

A ti, rusofob po sopstvenoj tvrdnji, uvek u Rusiji vidiš krivca.
Ako ga i nema, izmisliš.
gedza.73 gedza.73 15:25 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Srbiji ništa ne naturaju, ničim je ne uslovljavaju, i nisu nam Rusi krivi za našu duboku državu.

A-ha. Mice male.
A ti, rusofob po sopstvenoj tvrdnji, uvek u Rusiji vidiš krivca.
Ako ga i nema, izmisliš.

Misliš da sam ja izmislio komunizam i 'naturio' ga Srbiji a ne Rusi?
Osim toga sam si posredno rekao ko je kriv za 'duboku državu'.
gvozden1
duboka komunistička država još uvek vlada Srbijom.

A ta 'duboka komunistička država' je tradicionalna ruska vrednost.

milisav68 milisav68 15:47 26.09.2023

Re: Garçon de Yougoslavie

shmoo
Не мислиш, надам се, да су само тек неколико Павелићевих залуђеника или ВМРО-оваца са Балкана имали ту способност и моћ да изведу тако сложену војну акцију са терористима утренираним на Јанка Пусти у Мађарској да пуцају у краља у званичној посети Француској?

Pa dobro sad, nije to par zaluđenika, ali sigurno nije moglo da prođe bez neke šire podrške, jer je informacija o spremanju atentata procurela, pa je bilo odgovaranja od puta, a kad to nije išlo, onda sa pokušajem menjanja puta.

U svakom slučaju, da je kralj ostao živ, ne bi to mnogo promenilo tok događaja iz marta i aprila 1941.
Али та нада у боље сутра, Милисаве, коју ја помињем није заснована само на материјалном благостању.

Осим тога, једна људска заједница мора да има некакав систем вредности на којем заснива своје постојање.

Ma materjalno stanje je tu samo kao scenografija.Pogledaj samo holivudske filmove iz `60. `70. `80. (digresija, jel ovo sad pravilno, pošto smo mi u školi učili `80-ih), obrati pažnju, ne na samu radnju, nego na scenografiju i atmosferu filmova (koja navodno treba da preslika stvarno stanje u društvuu), svuda je nekako optimistično - ide se napred.

To danas ne možeš da vidiš, uglavnom se provlači neka žal za prošlim vremenom.
А ми смо један, мање-више кредибилан, систем вредности срушили сами 1991. године, али после тога нисмо успоставили никакав нови систем вредности на којем би наша заједница опстојала.

Pa sad, nismo ga srušili sami, malo su nam pomogli i sa strane, a i pomažu nam i danas.To možeš da pročitaš i ovde na blogu, jer su se ljudi generalno pogubili u gomili informacija i dezinformacija, pa kad skreneš pažnju na to dobiješ nekakvu etiketu.

Što bi reko Radovan - Ja nemam dijalog u ovoj kući!
Мислим да то безнађе, апатија и поамњкање емпатије услед нараслог егоцентризма међу Србима има свој корен управо у томе.

А материјално благостање за већину дође тек после тога ако има некакав систем вредности на којем би се градило.

Ma jok, to je svetski trend, evo sad mi priča drug/komšija (od `95. u Kenjadi), trenutno vozi Uber još/zbog Korone, i kaže, ne možeš da veruješ kako se svi lože na Ajfon, bez obzira na ekonomski status, sve ostalo je - fuj.

E da, i to zatvaranje je sjebalo ljude, ali to je neka druga tema.
С тим што је то код мене највише због онога што размишљам шта бисмо били и ко бисмо били и какви бисмо данас били да нису убили и ту другу Југославију 1991, споља исто као што су убили и прву Југославију споља 1941, односно 1934.

Generalno je to bio iznuđen i loš brak koji nije imao perspektivu (nevezano sa nama Srbima i ostalima).

I ko god kaže da je moglo bez rata - nije (guglaš ako ne znaš za Kutiljerov plan).
Сећаш се да Маратонци трче почасни круг

Dušan Kovačević je sve lepo crtao, ali ne vredi, ni onda ni danas nema publike za to.

Jer, šta smo ono imali?

1.Ko to tamo peva
2.Poseban tretman
3.Maratonci
4.Balkanski špijun
5.Sabirni centar
6.Podzemlje
7.Profesionalac

I naravno Radovan 3. gde je Radmilović skoro koautor.
solo solo 15:53 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Ali duboka komunistička država još uvek vlada Srbijom.


Kako izgleda i još će, spavači se tek bude.

Ne'š ti dočekati slobodu.
gvozden1 gvozden1 16:17 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Misliš da sam ja izmislio komunizam i 'naturio' ga Srbiji a ne Rusi?

A ko ga je njima naturio?
Švabe, tvoji miljenici.


A ta 'duboka komunistička država' je tradicionalna ruska vrednost.

Šta god da im je vrednost, sve dok je drugima ne naturaju, to je njihova unutrašnja stvar.


A-ha. Mice male


I ovo nešto znači?

Šta, prosvetli me.
Gde se ogleda rusko naturanje komunizma Srbiji?
gvozden1 gvozden1 16:20 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Kako izgleda i još će, spavači se tek bude.

Ne'š ti dočekati slobodu

Srbija hoće, makar se nadam.

A ja, ja sam nebitan.

Nisam ja poput tebe da sebe stavljam u centar zbivanja.
zaharaga zaharaga 18:35 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gedza.73
[
Misliš da sam ja izmislio komunizam i 'naturio' ga Srbiji a ne Rusi?


Rusi su Srbiju napustili politicki, tj. bili oterani 1948.
A ono sto se nakon toga desavalo u Srbiji nije ruski nego
jezuitski komunizam.

Nisu rusi mogli nikako telepatijom da uticu na politiku
marsalata i centralnog komiteta, to su mogli samo oni
koji su bili tu, na terenu.

U Srbiji je od strane komunista sruseno na desetine
pravoslavnih crkava, a npr. u Sloveniji i Hrvatskoj
NIJEDNA rimokatolicka. Pre ce biti da su komunizam
Srbiji naturali poljaci, a ne rusi!


gedza.73 gedza.73 18:42 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

A ko ga je njima naturio?
Švabe, tvoji miljenici.

Kak'e ja veze imam sa Švabama?
A oko naturanja vidim baš Rusima teško palo pa se ne odriču komunizma ni dan danas.
Šta god da im je vrednost, sve dok je drugima ne naturaju,

Rusija ti naturial vrednost 1945. a ta njihova vrednost stvorila duboku državu koja još uvek, kako kažeš, vlada Srbijom.
Gde se ogleda rusko naturanje komunizma Srbiji?

Nisam rek'o komunizma al' kad lepo pitaš da ti kažem. Nećemo o onim pokušajima dečijih ratnih kampova u čije su organizovanje bili umešani ruski nacisti iz Kremlja.
Čisto sumnjam da je Rusija u tvom kraju obnovila neku školu, put, ambulantu, dala novac za poljoprivredne mašine ali zato odvaja solidne svote za propagandu.
Tom propagandom je stvorila (hvale se tim anketama) poprilično glupu masu naroda kojoj su braća i Carevi Putin i Si (njihove države kao mesto za život se ne navode osim Frihenda koji kaže kako su demokratske).

Onda ih (Srbe) tako zalude da se (Srbi) oduševljavaju džihadistom Kadirovim (koji ubija pravoslavne Ukrajince) čiji je domet zatvaranje političkih protivnika u podrume a koji se obogatio Putinovom milošću. Pa im tim istim 'naturanjem' propagande objasne kako je Prigožin najveći ruski ratnik (inače paradržavni kriminalac koji se isto obogatio zahvaljujući našem bratu Putinu) do trenutka dok ga nisu strmoglavili sa neba pa je postao izdajnik (oko toga se Srbi još pomalo lome). Bočno ceo narativ podupiru Iran i Sirija.

Na kraju Srbima je poturena priča o suverenoj državi Severnoj Koreji koja nikome ništa ne nameće, koja je bastion borbe protiv impreijalizma i svetlost radničke klase.

Da ponovimo. Putin, Si, Kadirov, Prigožin, Kim Džong i da ne zaboravimo Lukašenka.

Narod koji je progutao takvu propagandu nije nor-ma-lan. A sve je to rusko 'naturanje' i pretvaranje Srba u obične ovce. Već viđeno nekoliko puta sa uvek istim ishodom..
gedza.73 gedza.73 18:54 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

zaharaga
Rusi su Srbiju napustili politicki, tj. bili oterani 1948.

I vratili se na mala vrata nakon Staljinove smrti. Ne onako pompezno ali uvek prisutni. Tito je za sebe govorio kako je lenjinista. Promena se desila nakon one čuvene 'ješćemo korenje ali nećemo da se prodamo Amerikancima' pa kad je zagudela glad i kad su bili primorani onda su u stvari videli da su ipak hedonisti. Komunistički.
Nisu rusi mogli nikako telepatijom da uticu na politiku

Jok nisu. Podsetiću da je srpski narod stavljao sliku na televizor (pored lampe u obliku gondole)

a ujutru pio iz čaše vodu energetski napunjenu na daljinu.
U Srbiji je od strane komunista sruseno na desetine
pravoslavnih crkava, a npr. u Sloveniji i Hrvatskoj

To govori o srpskim, slovenačkim i hrvatskim komunistima. Ruska politika jeste bila rušenje pravoslavnih hramova i proganjanje pravoslavnih sveštenika.
To su preuzeli srpski komunisti iako srpsko pravoslavno sveštenstvo nije bilo slično ruskim sveštenicima. Mi smo po tradiciji i po ponašanju vrlo različiti od Moskovljana.

Pre ce biti da su komunizam
Srbiji naturali poljaci, a ne rusi!

Da ne ponavljam Titovu naredbu kojom se po štabovima raspoređuju 'ljudi odozgo' iz ruskog NKVD-a koji će obučavati 'naše' kadrove.

IMaš najluđe moguće teorije kako je Tito Čerčilov čovek koji je 1948. izdao majčicu Rusiju. Da je Milošević američki čovek koga je CIA dovela na vlast istovremeno sa tvrdnjom kako je bio Stanišićev lutak koga su zli Amerikanci finanisranjem izdajničke opozicije nasilno skinuli sa vlasti.
A takvom 'američkom' čoveku Rusi u Moskvi podigli spomenik i zbrinuli mu porodicu i onog njihovog komunistu Kadijevića koji je tenkovima išao na narod.
Da li znaš za bilo koji spomenik ili ulicu bilo kom Karađorđevići ili Obrenoviću u Rusiji? Da li je bilo kada Rusija uputila Srbiji izvinjenje za delovanje njenih komunista po Srbiji? Da li je bilo kada u bilo kom kontekstu bilo koji njihov zvaničnik pomenuo srpske patriote koji su bili antikomunisti?
gvozden1 gvozden1 19:00 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Kak'e ja veze imam sa Švabama

Ček malo, ne reče li pre neki dan da je tajna konvencija bila na srpsku korist?
Rusija ti naturial vrednost 1945.

I za tri godine (1948-1945=3) uspeli da instaliraju duboku državu koja će opstati 80 godina?
Efikasno, nema šta.

Ili će pre biti da ti lupaš gluposti.
Čisto sumnjam da je Rusija u tvom kraju obnovila neku školu, put, ambulantu, dala novac za poljoprivredne mašine


A da jesu, ti bi bio zadovoljan.
Samo daj para, pa radi šta hoćeš.

E to je mentalitet roba, prodane duše.
Tvoj mentalitet je ono što Srbiji smeta, što bi je prodao za siću.
Bez imalo dostojanstva ljubiš ruku koja ti udeljuje milostinju.
gedza.73 gedza.73 19:14 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Ček malo, ne reče li pre neki dan da je tajna konvencija bila na srpsku korist?
Ček malo zar ti nisi monarhista?

Tajnu konvenciju čijih deset tačaka glase:
Ako knez Srbije bude našao za potrebno da, u interesu svoje dinastije i svoje zemlje, uzme za sebe i svoje potomke kraljevsku titulu, Austrougarska će tu titulu priznati čim bude proglašena u zakonskoj formi i upotrebiće svoj uticaj da je i druge sile priznaju.

мене су нарочито радикална а и друга штампа нападали због те Тајне Конвенције, али ми је мило било што је један независан политичар имао куражи да у сред моје непопуларности узме реч да ме брани написав да је та Конвенција један озбиљан политички акат. Тај је политичар Слободан Јовановић, коме сам ја за то вазда дубоко захвалан.

gvozden1
I za tri godine (1948-1945=3) uspeli da instaliraju duboku državu koja će opstati 80 godina?

Onda je super što je komunizam pao 1948. Nije ga bilo ni šezdesetih ni sedamdesetih ni osamdesetih. Samo buni otkud taj komunizam i oslanjanje na Jazova devedesetih.
Tvoj mentalitet je ono što Srbiji smeta, što bi je prodao za siću.
Bez imalo dostojanstva ljubiš ruku koja ti udeljuje milostinju.

Ujedaj kero, ujedaj. Ponovo ću da se uzdržim od odgovora koji ti priliči.
gvozden1 gvozden1 19:27 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Тај је политичар Слободан Јовановић,

Koji je tad imao dvadesetak godina, zreo političar.

Onda je super što je komunizam pao 1948

Nije pao komunizam, pao je ruski uticaj a prihvatio ga zapad.
Prihvatio i finansirao.
zaharaga zaharaga 19:57 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


gedza.73
zaharaga
Rusi su Srbiju napustili politicki, tj. bili oterani 1948.

I vratili se na mala vrata nakon Staljinove smrti. Ne onako pompezno ali uvek prisutni. Tito je za sebe govorio kako je lenjinista. Promena se desila nakon one čuvene 'ješćemo korenje ali nećemo da se prodamo Amerikancima' pa kad je zagudela glad i kad su bili primorani onda su u stvari videli da su ipak hedonisti. Komunistički.
Nisu rusi mogli nikako telepatijom da uticu na politiku

Jok nisu.
Podsetiću da je srpski narod stavljao sliku na televizor (pored lampe u obliku gondole)

a ujutru pio iz čaše vodu energetski napunjenu na daljinu.



I slika na televizoru moze da utice na politicku orijentaciju neke zemlje?
I voda napunjena telepatski?

A to sto je kraj svakog gramafona bila slika Dzegerova? Je li to utice ?
I sto je srpski podmladak pio Kokakolu svako vece? Je li to utice ?

Aman!







gedza.73 gedza.73 20:19 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Koji je tad imao dvadesetak godina, zreo političar

jel' se samo meni čini kako si preskočio 'detalj' da ti je Tajna konvencija sa Švabama omogućila nastanak kraljevine Srbije?
Nije pao komunizam, pao je ruski uticaj a prihvatio ga zapad.
Prihvatio i finansirao.

Loša procena. nisu se nadali da će Gvozden otići u školu rezervnih oficira, nisu se
nadali da će Srbi podići Titu grobnicu u Beogradu, nisu se nadali da će komunistu Miloševića izabrati za predsednika sa
3285.799 glasova (65,34%)

nisu se nadali kako će tim istim Srbima trebati deset godina da ga skinu s vlasti, dve decenije kasnije da većinski budu protiv evropske Srbije i za mongolsku autokratiju sa primesama uređenja Severne Koreje.
Ne verujem da oni tako nešto finansiraju.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 20:25 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

ps. Also recommended for your compulsory reading list:
1 - "Form vs Substance: The Complete Idiots' Guide"
2 - "What are the Idiots: The Complete Idiots' Guide"


jebote zivi tamo a ni osnove gramatike ne moze da ukapira.

Do you live in Greek or English, Coloynos?




gedza.73 gedza.73 20:26 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

zaharaga
I slika na televizoru moze da utice na politicku orijentaciju neke zemlje?
I voda napunjena telepatski?

Državne novine su svojim čitaocima poklanjale fotografiju Rusa Alana Čumaka uz objašnjenje kako leči na daljinu. To ti je ruska 'meka' moć.
A to sto je kraj svakog gramafona bila slika Dzegerova?

Džeger je američka 'meka' moć.
Koja od te dve meke moći je uticala na daljinu i od Srba napravila debile?

i da vratim na temu. Ko bi se od blogera vratio u SFRJ ili Rusiju šezdesetih, sedamdesetih, osamdesetih a ko bi otišao u Englesku ili SAD tog vremena?

dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 20:30 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Notorna laz.



mrs govedo.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 20:33 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Rekao bih da nisi upoznata sa fenomenom sremskog seljaka osamdesetih.


kao i uzickog.

za razliku od sumadije i istocne srbije sto ti je gvozden vec rekao. znamo i zasto


gvozden1 gvozden1 20:38 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


jel' se samo meni čini kako si preskočio 'detalj' da ti je Tajna konvencija sa Švabama omogućila nastanak kraljevine Srbije?

A kruna na Milanovoj glavi nešto značajno menja?

Nije kneževska nego je kraljevska, a to je baš velika stvar.

Gedžo jebote, pa to ni tad nije bilo posebno bitno, sprdali su se s tim.
nisu se nadali da će Gvozden otići u školu rezervnih oficira


E to je posebno važno.
Jadan si sa ovim ponavljanjem, ali to i sam shvataš,


nisu se
nadali da će Srbi podići Titu grobnicu u Beogradu

Srbi mu podigli?
Pitao ih neko?


nisu se nadali kako će tim istim Srbima trebati deset godina da ga skinu s vlasti, dve decenije kasnije da većinski budu protiv evropske Srbije i za mongolsku autokratiju sa primesama uređenje Severne Koreje.


Srbi većinski za mongolsku autokratiju?

Pa vidi majstore, osim veličaš Švabe, sad si počeo i da pljuješ po sopstvenom narodu, pravi drugosrbijanac si.
Pozdravi sina.
gvozden1 gvozden1 20:39 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Džeger je američka 'meka' moć.

Džeger je Britanac.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 20:42 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

pa hebote, da ti uvozis meso i krompir, jer si unistio svoje proizvodjace,..pa nema dalje.


nema. i od koga je to krenulo?

da te podsetim

sporazum o stabilizaciji pridruzivanju

koji je predvidjao (apropo carina i zastite srpskih seljaka) danice sta?

i ko ono bese predao banke strancima? neki sto je bio kod nepomena petog oktobra (da te podsetim - ona ista ekipa sto je izbacivala poslanike iz parlamenta).










gedza.73 gedza.73 20:46 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

A kruna na Milanovoj glavi nešto značajno menja?

es ti za ili protiv monarhije?
Džeger je Britanac.

Mislio sam u kontekstu podele Amerika vs Rusija.
sad si počeo i da pljuješ po sopstvenom narodu

Ove putinostaljinofanatike koji od Rusije očekuju spasenje? Naravno. NJih i ne smatram za narod nego za ovce.
Pozdravi sina.

Oću hvala. I ti ćerku Amerikanku.
gvozden1 gvozden1 20:53 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

es ti za ili protiv monarhije

Za.
I knez je monarh.
Ove putinostaljinofanatike koji od Rusije očekuju spasenje? Naravno. NJih i ne smatram za narod nego za ovce.

Znači većinu Srba smatraš ovcama.
E to ti i pričam.

Opanak se popapučio, Gedža postao urbani drugosrbijanac.
Ne biva to, džabe glumataš, stoji ti ko piletu sisa.

Oću hvala. I ti ćerku Amerikanku


Nije Amerikanka, Srpkinja je.
A tvoj sin, jedan, drugosrbijanac, bar da je Srbin.
shmoo shmoo 20:53 26.09.2023

Фак д систем

gedza.73
shmoo
Како год, али ти си у том и таквом систему мање-више а скоро па бесплатно завршио неке своје школе, добио своје неке дипломе. У том и таквом систему имао си много квалитетније лечење које ниси морао да плаћаш као што данас мораш да платиш да би те уопште и лечили

Isto ovo pričali bugarski komunisti. Ili rumunski. A i poneki Pera iz bivšeg DDR-a.



Онај Пера што вам шајету у фундаменте утера?

Да, слажем се са тобом.

shmoo shmoo 21:07 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gedza.73, gvozden1

Opanak se popapučio


Јбт, у недостатку партизана попичкаше се четници међусобно на Блогу Б92!

И то око чега?

Око Руса и Путина, јбт!!!

А кажу за себе да су четници.





Немојте, браћо Срби, кумим вас вашим Дражом и још Калабићем приде!

Ево, боље удрите мене ако немате паметнија посла него да се међусобно закрвите.

Ја сам ионако навикао да ме сви ударају са свих страна, и отуд и одуд, и с лева и с десна, више и не примећујем ударце нити бројим ожиљке.





gvozden1 gvozden1 21:18 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Јбт, у недостатку партизана попичкаше се четници међусобно на Блогу Б92!

Ma sledeća faza je da Gedža krene da podržava partizanštinu.
Kao što i priliči drugosrbijancu.

Jesi li video članak u Danasu o Užičkoj republici?

Kažu, oslobodili partizani Užice od Nemaca:)
shmoo shmoo 21:31 26.09.2023

Re: Garçon de Yougoslavie

milisav68

U svakom slučaju, da je kralj ostao živ, ne bi to mnogo promenilo tok događaja iz marta i aprila 1941.



Мислио сам на симболику самог тог атентата са занечењем потоње смрети прве Југославије.


To danas ne možeš da vidiš, uglavnom se provlači neka žal za prošlim vremenom.



Недостаје људима некакав систем вредности у који би веровали као некакав гарант за боље сутра?

Па када већ немају за шта да се ухвате, траже утеху у прошлости када су то имали?

Pa sad, nismo ga srušili sami, malo su nam pomogli i sa strane, a i pomažu nam i danas. I ko god kaže da je moglo bez rata - nije


Са мало више памети тешко да би то са стране имало прођу.

А овако... Без памети... Прошло је и пролази и данас.

И пролазиће и сутра јер смо сада само тек једна колонија на Балкану и ништа више од тога.

Ma jok, to je svetski trend


И опет, са таквим светским трендом и са овом и оваквом Србијом ми опет овде у Србији живимо боље него три четвртине човечанства исто као што је то био случај и у Југославији.

Али смо сада постали нација апатичних егоцентрика без емпатије и без наде у неко боље сутра.

shmoo shmoo 21:40 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1

Јбт, у недостатку партизана попичкаше се четници међусобно на Блогу Б92!

Ma sledeća faza je da Gedža krene da podržava partizanštinu.
Kao što i priliči drugosrbijancu.






Јбт, Хучи, сад ми паде на памет!

Да се није код Геџе у близини појавила нека партизанка Мара па нас он сада одјебава као другаре због ње?







Jesi li video članak u Danasu o Užičkoj republici?

Kažu, oslobodili partizani Užice od Nemaca:)


Ех, Данас.

Купује се на киоску али нису новине.
gedza.73 gedza.73 21:49 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
I knez je monarh.

Srbija po tebi ne postoji od 1918. do 2006. i ne postoji za vreme kraljevine pošto je to neka švapska ujdurma. A Srbija jeste postala kraljevina zahvaljujući sporazumu sa Austrijom.
Znači većinu Srba smatraš ovcama.

Ako većina Srba očekuje spasenje od mongolske autokratije onda da, smatram ih ovcama.
Nije Amerikanka, Srpkinja je.

Samo se nadaj. Nepovratno se menja, čak i nesvesno. U drugoj ili najkasnije trećoj generaciji čist Amerikanac koji će verovatno ponosno služiti u američkoj vojsci i isticati svoj američki patriotizam..
vcucko vcucko 21:57 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

zaharaga

U Srbiji je od strane komunista sruseno na desetine
pravoslavnih crkava, a npr. u Sloveniji i Hrvatskoj
NIJEDNA rimokatolicka. Pre ce biti da su komunizam
Srbiji naturali poljaci, a ne rusi!

Srbi su sami rušili svoje crkve. Hrvati svoje nisu, bili komunisti ili harekrišna.
Srbi jesu, i prečani i Srbijanci.
Ne dam ti da budeš veći Rusofil od mene, ali nemaju Poljaci veze s tim. Sa štočim imaju, s tim nemaju.
Ni Gomulka ni Jaruzelski nisu rušili crkve po Poljskoj, ne verujem da im je to ni u najcrnjem pjanstvu od špiritusa palo na pamet. Srbima jeste.

gedza.73 gedza.73 21:58 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

shmoo
Да се није код Геџе у близини појавила нека партизанка Мара па нас он сада одјебава као другаре због ње?

Ova partizanka?

Jok, oni su vaši.


shmoo shmoo 22:02 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gedza.73
shmoo
Да се није код Геџе у близини појавила нека партизанка Мара па нас он сада одјебава као другаре због ње?

Ova partizanka?

Jok, oni su vaši.





Ова наша партизанка Мара је боља риба од твоје партизанке Маре, гарантујем ти.

gvozden1 gvozden1 22:17 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Srbija po tebi ne postoji od 1918. do 2006. i ne postoji za vreme kraljevine pošto je to neka švapska ujdurma. A Srbija jeste postala kraljevina zahvaljujući sporazumu sa Austrijom.

Šta li sad buncaš?
Srbija je prestala da postoji stvaranjem zajedničke države sa neprijateljem, nema Srbije, ne zna se gde su joj granice, to što je nastalo je bila monarhija, ali to nije bila Srbija.
Rekoh ti već, i kneževina je monarhija, to što su Švabe natakarile kraljevsku krunu na Milanovu glavu ništa važno nije bilo.
Milan se time dičio, kao prvi srpski kralj posle Kosova.
A time je hteo da zabašuri svoje okretanje Beču, što je bilo nepopularno.

Ne zna se bre ko je koga tu manje podnosio, on Srbe ili Srbi njega, na kraju je u amanet ostavio da ga ne sahrane u Srbiji.


Ako većina Srba očekuje spasenje od mongolske autokratije


Rusiju zoveš mongolskom autokratijom?
Što ne kažeš direktno, što petljaš Mongole u ovo?

A šta ti misliš, na kojoj je strani većina, tvojoj, drugosrbijanskoj, ili na normalnoj, prosrpskoj, dakle kontra od kolektivnog zapada, kontra od tvojih Švaba, od tajne konvencije?

Pazi, ovo je trik pitanje, ako kažeš da je na tvojoj strani većina, poništavaš svoj ekskluzivni status prosvećenog pripadnika manjine, a ako kažeš da je većina prosrpska, dakle na strani koja Rusiju smatra saveznikom, onda si antisrbin koji većinu Srba smatra ovcama.





Nepovratno se menja,

Znači taj tvoj će ime da promeni, postaće, recimo, Safet, ili Hrvoje?
solo solo 22:18 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Nisam ja poput tebe da sebe stavljam u centar zbivanja.


Jok nego ću tebe.

Znaš u čemu je razlika?

Svako sebe stavlja u centar zbivanja i to je priroda tako odredila.

Samo su neki kvarni pa to kriju.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:20 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

ruski nacisti iz Kremlja


cek, jel nam oni namecu komunizam ili nacizam? nista mi nije jasno


dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:22 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Jok nisu. Podsetiću da je srpski narod stavljao sliku na televizor (pored lampe u obliku gondole)

a ujutru pio iz čaše vodu energetski napunjenu na daljinu.


ali je zato svedskim tv detektorima uterivao naplatu pretplate


solo solo 22:24 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Мислим, кад већ толико инсистирају да се бавимо прошлошћу, а не овиме што је данас пред нама или што ће доћи сутра пред нас


Otkuda ti ideja da se bavim prošllošću?

dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:25 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

Ujedaj kero, ujedaj. Ponovo ću da se uzdržim od odgovora koji ti priliči.


neces mu slati pp?


solo solo 22:33 26.09.2023

Re: 'ebo ih pleksiglas

Немојте, браћо Срби, кумим вас вашим Дражом и још Калабићем приде!

Ево, боље удрите мене ако немате паметнија посла него да се међусобно закрвите.

Ја сам ионако навикао да ме сви ударају са свих страна, и отуд и одуд, и с лева и с десна, више и не примећујем ударце нити бројим ожиљке.


ISUK

gedza.73 gedza.73 22:42 26.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
ako kažeš da je većina prosrpska, dakle na strani koja Rusiju smatra saveznikom, onda si antisrbin koji većinu Srba smatra ovcama.

Ništa novo da većina Srba smatra Rusiju saveznikom a da sve koji se ne slažu nazivaju izdajnicima i petom kolonom. Tako je bilo od 1945, tako je bilo devedesetih, tako je i danas. Mislim kako već ima dovoljno godina i događaja da se donese ocena šta nam je takva većina donela.
kneževina je monarhija

skratio si postojanje Srbije na period od 1878. do 1882?
Rusiju zoveš mongolskom autokratijom?
Što ne kažeš direktno, što petljaš Mongole u ovo?

Zato što je Rusija od Mongola preuzela pa zadržala politički i ekonomski sistem. Zamisli samo da je Srbija zadržala osmanski sistem državne uprave umesto evropeizacije ili kako su Rusi tada govorili da smo se 'polatinili'.
na kraju je u amanet ostavio da ga ne sahrane u Srbiji.

Imali smo i kralja koji je bio sahranjen u Americi. Zbog ruskih pulena. Ma ko ga šiša, ionako je 'natakario švapsku kraljevsku krunu'.
gvozden1 gvozden1 23:22 26.09.2023

Re: Југословенска идеја


Ništa novo da većina Srba smatra Rusiju saveznikom

Dakle, većinu Srba Gedža smatra ovcama.

Eto, i to smo rešili.

skratio si postojanje Srbije na period od 1878. do 1882?

Gedža i račun:)

Da si znao da računaš ne bi bio šofer:)

Zato što je Rusija od Mongola preuzela pa zadržala politički i ekonomski sistem.



Od Mongola!
:)
, ionako je 'natakario švapsku kraljevsku krunu


Kruna je srpska, Švabe su je samo Milanu natakarile.


Ccc, dokle bre da te učim?
bene_geserit bene_geserit 07:32 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

nemaju Poljaci veze s tim

Kako bre nemaju.
Pa po tvojoj "Rusi su Srbima nametnuli komunizam" logici, Rusima su komunizam nametnuli Jevreji, a Jevreje su na te teritorije doveli Poljaci, tako da su opet Poljaci krivi. A da ne pominjem one teorije da je Tito Poljak.
Nego Srbima su komunizam nametnuli ovi što su se dogovarali na na Jalti, brkati Gruzin i ona Ukrajinska brigada koja nas je dal oslobodila od Švaba dal osvojila i nametnula komunizam (čudno slabo se reč Rusi pominje u toj rečenici).
maksa83 maksa83 07:43 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Nego Srbima su komunizam nametnuli ovi što su se dogovarali na na Jalti, brkati Gruzin i ona Ukrajinska brigada koja nas je dal oslobodila od Švaba dal osvojila i nametnula komunizam (čudno slabo se reč Rusi pominje u toj rečenici).

Još samo da objasniš celom istočnom bloku da ih '45 nisu podjarmili i sledećih 45 godina maltretirali Rusi nego Ukrajinci.
shmoo shmoo 08:30 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

dragosevacprekjuce
ruski nacisti iz Kremlja


cek, jel nam oni namecu komunizam ili nacizam? nista mi nije jasno





Ни мени, брате.

Овај наш хипстер четнички војвода Геџа пролуп'о начисто.

Да нису и у близини Тополе отворили неку филијалу Јовањице?





shmoo shmoo 08:34 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
Мислим, кад већ толико инсистирају да се бавимо прошлошћу, а не овиме што је данас пред нама или што ће доћи сутра пред нас


Otkuda ti ideja da se bavim prošllošću?







Ма онако... Из чиста мира ми пало на памет.

Идемо даље.






Colin_bgd Colin_bgd 09:02 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

dragosevacprekjuce
Notorna laz.



mrs govedo.

Awww, bless...
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:15 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Colin_bgd
principessa_etrusca
angie01
Јефтини пољопривредни производи су били начин куповања социјалног мира.


Наравно да ти то не разумеш, али јефтини пољопривредни проуизводи су били начин да пролетери из друштвених станова уштеде за италијанске фармерке, телевизор и фићу.
Зато пољопривредници нису могли да уплаћују здравствено и пензионо, да праве себи купатила и да инвестирају у своја имања, у наводњавање, пластенике и остало.

Notorna laz.

A man of few words.


solo solo 09:35 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Abadžija genijalan, šef katastra naivan.


Tako ispade, a zašto tako eto tebi teme za zabavu i razmišljanje.

gvozden1 gvozden1 10:08 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

solo
Abadžija genijalan, šef katastra naivan.


Tako ispade, a zašto tako eto tebi teme za zabavu i razmišljanje.


Ispade u vašoj propagandi, u stvarnosti nije tako ispalo.
Nije moguće da abadžija bez škole koji je samo pamflete čitao, nadmudri obrazovanog čoveka.

Niko da se osvrne na tretman porodice Kalabić, i da makar pokuša da objasni motive za komunistički teror nad njima.
Nad ćerkom posebno.
A on sve objašnjava, potire laži o Kalabićevoj izdaji Draže.


Al baš vas briga za to, samo prećutite i vrtite naučeno.
gedza.73 gedza.73 10:38 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

bene_geserit
Ukrajinska brigada koja nas je dal oslobodila od Švaba dal osvojila i nametnula komunizam (čudno slabo se reč Rusi pominje u toj rečenici).

Još je čudnije što se 'istorija rimuje' sa današnjicom.

Moskva je naredila svojoj ispostavi u Srbiji da angažuje bugarske okupacione vojnike i oficire koji su ubijali i pljačkali po jugu a bogami i po centralnoj Srbiji.
Onda su na terenu proruski Srbi zajedno sa bugarskim okupatorima ubijali i hapsili srpske antikomuniste i sve one koji su javno izrazili sumnju u dobre namere ruske strane.

Danas Moskva se čak nije preterano ni potrudila da promeni ondašnju propagandu već je samo malo prilagodila ovdašnjoj 'publici'.
Koja ponovo po tome koliko je ko Rus meri srpstvo.

Posle boljševičke revolucije mnogi Rusi i Ukrajinci su utočište našli u Srbiji. Sa njima je stigla priča o komunističkom crvenom teroru. Tadašnji komunisti (mnogi kasnije stradali u Čistkama) su tvrdili kako je sve to laž čvrsto verujući u pobedu Moskve koja će jedina doneti sreću ovim prostorima.
Znamo šta se izdešavalo.

Danas ponovo imamo izbegle Ruse i Ukrajince po Beogradu, ponovo neki Srbi ne veruju šta ti ljudi pričaju o Rusiji, ponovo isti Srbi očekuju pomoć od Rusije koju vodi komunistički KGB-ovac. I ponovo ćemo isto proći.

gedza.73 gedza.73 10:40 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

shmoo
Овај наш хипстер четнички војвода Геџа пролуп'о начисто.
Да нису и у близини Тополе

Garaš je u blizini.

Ilija Garašanin
kad se u Srbiji ne bi niko nalazio, koji bi se Rusiji bezuslovno predati hteo, i kad bi Rusija primorana bila sa onima raditi, koji joj samo pod uslovijama služiti žele, onda se ona ne bi zatezala i sa ovim sojuziti se i raditi, jer ona najposle ne bi mogla nikad Srbiju sa svim ostaviti, no dokle god ona nalazi ljudi u Srbiji koji se njoj bezuslovno povinjuju i nju slušaju; to će ona svagdar takve Srbe predpostavljati onim pravim patrijotama.

Jesam li ja dobro razumeo da Garašanin kaže kako oni koji slušaju Rusiju nisu srpske patriote?
Ako je tako rečeno, ništa ja tu neb'dir'o.

gvozden1 gvozden1 10:44 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Jesam li ja dobro razumeo

Nisi.
Ti ništa ne razumeš.
angie01 angie01 10:45 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Niko da se osvrne na tretman porodice Kalabić, i da makar pokuša da objasni motive za komunistički teror nad njima.
Nad ćerkom posebno.



mislis na ovo,


У бици на Зеленгори, припадници НОВЈ су заробили Николину мајку Јоку, супругу Борку и ћерку Мирјану. Заправо, оне су се предале комунистима, по Николином савету, под лажним именима. Али план није успео, јер је неко одмах препознао Калабиће

ili na ovo,


Нешто касније, 19. децембра исте године, припадници Српске државне страже и Српског добровољачког корпуса су ухапсили Николину кћерку Мирјану, мајку Јоку и сестру Ангелину, а потом их одвели у Бањички логор, а исто су учинили и са родбином његове супруге Борке
gedza.73 gedza.73 10:55 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Jesam li ja dobro razumeo

Nisi.
Ti ništa ne razumeš.

Ti onda prepravi ko su po Garašaninu patriote. A evo i pojasnio je

Rusija ne da sebi od tako male države, kao što je Srbija uslovija propisivati; ona zahteva da se njeni sovjeti kao zapovesti bezuslovno slušaju, i oni koji njoj služiti žele moraju se njoj sa svim i predati

Kakva slučajnost. I Kominterna isto radila.
Premda se ja ne nadam da će se Rusija ikada hteti Srbiji iskreno prikloniti, ipak nužno je to ovde spomenuti od kakve bi to polze za Srbiju bilo, i da takovo pojavlenije trebalo Srbiji, jer i ako je tako mnogo govoreno protiv Rusije nije to iz mrzosti činjeno koliko iz nužde na koju nas je sama Rusija tolikim svojim postupcima nagnala.

I ovde ništa ne bih menjao a reči Garašanina su vrlo aktulne.
Možda je tebi teško da s'vatiš pošto nisi Šumadinac
gvozden1 gvozden1 11:11 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

angie01
Niko da se osvrne na tretman porodice Kalabić, i da makar pokuša da objasni motive za komunistički teror nad njima.
Nad ćerkom posebno.



mislis na ovo,


У бици на Зеленгори, припадници НОВЈ су заробили Николину мајку Јоку, супругу Борку и ћерку Мирјану. Заправо, оне су се предале комунистима, по Николином савету, под лажним именима. Али план није успео, јер је неко одмах препознао Калабиће

ili na ovo,


Нешто касније, 19. децембра исте године, припадници Српске државне страже и Српског добровољачког корпуса су ухапсили Николину кћерку Мирјану, мајку Јоку и сестру Ангелину, а потом их одвели у Бањички логор, а исто су учинили и са родбином његове супруге Борке


Mislim na šikaniranje i teror komunista nad njima, posle "izdaje"

Dražina deca su hapšena, ali i sa njima je postupano korektnije, ćerka Dragiše Vasića demantuje Rankovića da joj je on pomogao oko školovanja, dakle on je pisao da je njoj pomagao.

Za razliku od njih, porodica Kalabić je maltretirana od strane onih kojima je navodno Nikola učinio uslugu, sa kojima je sarađivao.

Maltretirana preko svake mere, Mira, ćerka, je bila udata za nekoga, taj brak nije razveden, nego je brisan iz matične knjige, ne postoji.
Vesna, sad pokojna, umrla skoro, ali je dočekala rehabilitaciju, se vodi kao dete nepoznatog oca


Ona, Mira, je bila mobilisana u partizane, tamo su je šikanirali.
Iako je imala završenu srednju školu, radila je najteže fizičke poslove u štampariji, istovarala kamione.

Kad se krajem osamdesetih požalila na bolest i molila da joj daju neki lakši posao, rečeno joj je "znaš li ti čija si ćerka"
Naređeno joj je da mora da stoji i trpi kad je na ulici partizanke bukvalno pljuju.

I šta sve ne.

E sad, kakav monstrum bi morao da bude otac, da od onih kojima odaje tajne ne zatraži da mu poštede ćerku?
I da oprosti što su mu par meseci ranije ubili sina.




gvozden1 gvozden1 11:16 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Ti onda prepravi ko su po Garašaninu patriote. A evo i pojasnio je

Ne očekuješ valjda da ti išta objašnjavam?

Ne možeš ti ništa da razumeš, pa je besmisleno i pokušavati.

Tebe treba samo zajebavati.
shmoo shmoo 11:19 27.09.2023

Духови прошлости

gedza.73

Garaš je u blizini.



Не мораш мени да качиш Гараша, српски патриото мој.

Знам ја то одавно. И мислим исто као и Гараш још увек.

Али ако ја теби и даље изгледам као неко ко обожава Русију до имбецилности па беспоговорно слушам све што стиже из Русије, онда морам да констатујем да се ти превише дружиш са духовима прошлости.

И то духовима из доба Хладног рата.

(Ганџа из околине Тополе није тако доброг квалитета као она из Јовањице? Мора да је до земљишта, воде и ваздуха.)

Не вреди ти ово да извлачиш Гараша као аргумент.

Гараш је живео 100 година пре Хладног рата, а у међиувремену се много тога догодило.

Да не причамо сада како је друг Тито у јеку Хладног рата 1952. десном руком свирао клавир (у НКВД су имали и одличну музичку наобразбу), а левом руком истовремено тапкао по гузи краљицу Елизабету.

Питај Ненада Прокића ако мени не верујеш. То је он испричао на једној телевизији.









angie01 angie01 11:31 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

za razumevanje sta se i kako desilo, prvo je potreban redosled dogadjanja, a bez interpretacija.

ka'abic je ocigledno bio teska mut;jaga i krivac za mnoge z;ocine,...

onaj drugi primer hapsenja njegove porodice je usledio nakon sto su cetnici ubili nacelnika zupskog okruga i predsednika opstine, pa je policijski zapovednik nalozio da se hapse ljudi u cetnickim redovima....kalabic ih posle iz logora izvukao,...a drugi primer i nije bilo hapsenje, nego je sam kalabice posalo familiju sa laznim imenima komunistima, jer je bio zasrao i na drugoj strani,..al su ih prepoznali.

to za regrutaciju ne razumem, pa u partizanama je bilo puno dece, mnogo mladje od nje.
cudno je da su ga proganjali u raznim periodima i jedni i drugi i treci-njegovi,...a on jadan nevin.


sve u svemu, smorio si sa kalabicem onoliko.
gedza.73 gedza.73 11:34 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

gvozden1
Ne očekuješ valjda da ti išta objašnjavam?

Koliko vidim zakuc'o te Garašanin.

solo solo 11:36 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Al baš vas briga za to, samo prećutite i vrtite naučeno.


Kad budeš mogao da dobaciš i prihvatiš da su kroz istoriju Srbi sami sebi bili najveći ,,dušmani,, ( gledaš to i ovde na blogu svaki dan) i da nije slučajno ono ,,samo sloga....,, možeš da počneš da razmišljaš o boljoj budućnosti i da odjebeš i Broza i komunjare i sve ostale duhove prošlosti.

Do tada slušaj traktoristu - uz jutarnju kafu i rakijicu



Za naprednije konzumente

gvozden1 gvozden1 11:47 27.09.2023

Re: Југословенска идеја


to za regrutaciju ne razumem, pa u partizanama je bilo puno dece, mnogo mladje od nje.

Ne regrutacija, mobilizacija.
Dođu ti s puškom u kuću i kažu, ideš s nama.


ka'abic je ocigledno bio teska mut;jaga i krivac za mnoge z;ocine,...

Ajd sad postavi link na tekst za Vranić.

za razumevanje sta se i kako desilo, prvo je potreban redosled dogadjanja, a bez interpretacija.


Pa daj ga.
A da ne bude interpretacija.
Ovo što sam napisao je istina, iz prve ruke, poznajem porodicu.
Sa jednom mojom tetkom, očevom sestrom, učila školu, sa drugom radila u štampariji.

Ti o Kalabiću znaš ono što si nakljucala po netu, i to selektivno, i znaš da je bio zločinac.

I kako objašnjavaš komunističke tvrdnje i njegovoj smrti?
Pet verzija postoje, sve zvanične i sve svedočenja učesnika u likvidaciji.

Kad bi imala mozga zapitala bi se, ali ne očekujem.



gvozden1 gvozden1 11:49 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

gedza.73
gvozden1
Ne očekuješ valjda da ti išta objašnjavam?

Koliko vidim zakuc'o te Garašanin.


Jeste, evo me stidim se.

Zakucao je tebe, ali ti to ne shvataš, a ja neću da ti objašnjavam.
gvozden1 gvozden1 11:52 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Do tada slušaj traktoristu

Ovu demagogiju peti put postavljaš.

Ali to što si njome oduševljen govori šta ti prija i kako razmišljaš.
angie01 angie01 12:15 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Ne regrutacija, mobilizacija.
Dođu ti s puškom u kuću i kažu, ideš s nama.


nisu oni usli kod njih u kucu, nego ih je kalabic posla njima sa laznim imenima....pa su je spakovali u partizane.


Ajd sad postavi link na tekst za Vranić.


nije samo Vranic.


Ovo što sam napisao je istina, iz prve ruke, poznajem porodicu.
Sa jednom mojom tetkom, očevom sestrom, učila školu, sa drugom radila u štampariji.


dobro, to sam ukapirala, al to je tvoj subjektivni dozivlja, kao i njegovih bliskih ljudi, pa nece valjda sami o sebi da govore lose- a tebi se ionako ideoloski to svidja.


I kako objašnjavaš komunističke tvrdnje i njegovoj smrti?
Pet verzija postoje, sve zvanične i sve svedočenja učesnika u likvidaciji.


sve te verzije upucuju na to da je bio pusten pod laznim imenom i najverovatnije je ubijen po verziji 5, po kojoj ga je ubio potpomak onih koji su stradali do njegovih bandita, jer se slobodno kretao po Beogradu,...a sta se stvarno desilo, ne mogu ja da znam nesto drugo, od onoga sto su dostupne info.
gvozden1 gvozden1 12:43 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

nisu oni usli kod njih u kucu, nego ih je kalabic posla njima sa laznim imenima....pa su je spakovali u partizane.

Da li si normalna jebote bog!

Odakle ti hrabrost da ovakvu glupost lupiš?

Gde si to nakljucala, ako igde piše tolika budalaština?

Odveli je u partizane, a posle kad su je pustili, posle joj muža oterali i njoj naredili da stoji dok ne pljuju.

Imaš li pameti koliko bilo?

nije samo Vranic

Nego i Drugovac:)



pa nece valjda sami o sebi da govore los


Pa znaš šta, ako ih je ostavio na milost i nemilost komunista, onda bi o njemu ipak govorili loše.

Izdati svoju porodicu je mnogo gadna stvar, i ko bi to uradio zaslužio bi prezir i od porodice.



sve te verzije upucuju na to da je bio pusten pod laznim imenom i najverovatnije je ubijen po verziji 5, po kojoj ga je ubio potpomak onih koji su stradali do njegovih bandita


O pa to je već šesta verzija, tvoja originalna.


I da te pitam, ti ne poštuješ odluke suda?
angie01 angie01 13:12 27.09.2023

Re: Југословенска идеја

Da li si normalna jebote bog!

Odakle ti hrabrost da ovakvu glupost lupiš?

Gde si to nakljucala, ako igde piše tolika budalaština?



У бици на Зеленгори, припадници НОВЈ су заробили Николину мајку Јоку, супругу Борку и ћерку Мирјану. Заправо, оне су се предале комунистима, по Николином савету, под лажним именима. Али план није успео, јер је неко одмах препознао Калабиће. Комунисти су мобилисали Мирјану у 18. Хрватску ударну бригаду, иако још није имала ни 15 година, док су Јока и Борка одведене у затвор.

O pa to je već šesta verzija, tvoja originalna.


meni tako deluje od svega sto se spekulise o toj smrti,..ja ne mogu svakako znati sta je tacno bilo...niti tvrdim bilo sta, odgovorila sam ti na pitanje, sta ja mislim.


I da te pitam, ti ne poštuješ odluke suda?


zavisi kog i u kojim okolnostima,...koliko kapiram, ti ne postujes odluke suda, istorijske dokaze, izjave svedoka, objasnjenja ljudi iz struke, koji ti ne odgovaraju, nego ih omalovazavas,...a ova presuda o rehabilitaciji je sramotna, s obzirom da idtorijska dokumentacija potvrdjuje njegova zlodela.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana