Ideju za tekst dobio sam čitajući ovaj Maksin komentar na Harijevom blogu.
Većina nas je odrastala uz brendove kao što su Jafa, Bambi plazma, Knjaz Miloš, Aleva, Jelen Pivo, Soko Štark, Karneks, Paloma, Pionir...
Kasnije su se pojavili Next, Nektar, Orbit...
Postoje i brendovi koji su sinonim za celu klasu proizvoda. Najpoznatiji su Smoki, Vegeta, Digitron, Žilet, Eurokrem, Kaladont, Aspirin, Imalin, Džip, Selotejp, Hanzaplast, Polaroid, Linoleum, Celofan, Termos, Đakuzi, Vokmen, pa i Smederevac.
Ubijanje brenda
Jedna pogrešna odluka rukovodstva Koka Kole iz 1985. godine mogla je biti pogubna za kompaniju. Srećom po njih, igrom slučaja je to postala jedna od najboljih reklamnih kampanja koje su imali. Više o tome, ali i o odnosima Koka Kole i Pepsija, možete pročitati u ovom mom tekstu. Mislim da je dovoljno zanimljiv da ga pogledate.
Slučaj Tajgera Vudsa, najboljeg svetskog golfera i čoveka koji je zaradio stotine miliona dolara od reklamiranja nekoliko proizvoda, govori koliko je čuvanje brenda bitno. Odmah nakon otkrivanja njegovih seks avantura, sponzori Žilet, Getorejd, AT&T i osiguravajuće društvo Aksenčer raskidaju ugovore sa najbolje plaćenim sportistom svih vremena. Sa druge strane, kompanije Najk i Elektronik Arts ostaju uz njega. Ovde se ne radi o različitim procenama marketing stručnjaka o koristi ili štetnosti vezivanja T. Vudsa za njihov brend, već o različitim ciljnim grupama, koje različito reaguju na njegove vansportske aktivnosti.
Kad bizMismen kupi brend
Ne postoje zvanične procene vrednosti srpskih brendova. Većina njihovih vlasnika nije ni svesna koliko oni
Ista je priča na koju mi je kolega bloger skrenuo pažnju. Pomenuta agencija je poznati srpski brend, koji je bio sinonim za sigurno putovanje i mnogi su sa pravom bili spremni da daju „dinar više", ali da budu sigurni da će imati odmor kakav su planirali. Ovakve prevare donose veći prihod u jednoj sezoni, ali su na duži rok apsolutno neisplative (da ne ulazimo u moralnost ovih odluka), jer brend je teško napraviti, a jako lako uništiti. Primera u Srbiji je i više nego dovoljno.