Moj grad| Nostalgija

Mostovi i tuneli..

Drago Kovacevic RSS / 09.06.2010. u 11:48

Znam da su mostovi skupi i teški za građenje. Oni su u ljudskom doživljaju kruna graditeljstva. Literatura je puna priča o mostovima, za razliku od drugih građevina, isto tako teških za realizaciju. Moj otac je bio graditelj. Probio je sa svojom minerskom ekipom u toku radnog veka na desetine tunela širom bivše zemlje. U gradnji tih objekata ginuli su radnici i u gradnju se ulazilo sa proračunom koliko se pogibija očekuje. Na kraju, kad bi tunel bio gotov pravio se bilans i ako je broj pogibija bio manji od predviđenog to se proglašavalo uspehom. Tuneli su uzimali danak u krvi. Danas na sreću nije tako. Uznapredovala je tehnologija i miniranje se skoro ne praktikuje. O tunelima i njihovom probijanju, koliko znam, niko nije napisao ništa impresivno. Zbog mraka koji u njima vlada ili straha od podzemnih duhova. Čak šta više, bilo je sprdnje spram tih objekata. Recimo, kad je probijen tunel kroz splitsko brdo Marijan, širok i lep, niko nije pisao o tome koliko su se graditelji namučili i koliko je bio impresivan njihov trud, ali je bilo neduhovitih opservacija kako Marijan više nije Marijan, nego Marijana - zbog toga što je probušen.

Do duše ima jedna narodna pesma koja govori o vremenu gradnji pruga u BIH i Dalmaciji, pruga koje je gradio car Franjo Josip, gde se kaže, sa namerom da se istakne veliki građevinski napor i careva dobra volja -"kilo zlata za kilo kamena", a u mojoj familiji je kružio mit o radnoj sposobnosti nekog daljneg rođaka Đure koji je bio dobar u kavanju i odbijanju kamena pa se "obogati" tako što je zahvaljujući tome poslu i svojoj veštini i snazi kupio nekoliko dana zemlje i imao više od druge rodbine. Tako se onda merilo bogatstvo.

Nego, nisam hteo o tome, što bi rekao naš dobri Brajo. Hteo sam o nečemu drugome, iako je i to drugo vezano za mostove.

Pre neki dan gledam gradonačelnika Đilasa koji se sav uneo u graditeljska pregnuća. Traži dodatni kredit od 60 miliona evra za most preko Save. Koliko se sećam taj most je već koštao 120 miliona. Kaže da ta cena ne predviđa pristupne ceste. Ne predviđa verovatno ni tunel koji će morati kroz dedinjsko brdo.To je ekstra. Znajući praksu u graditeljskim podvizima srpskih vizionara ne bih se iznenadio da uopšte ne postoji detaljan projekat za most i ono čemu će on služiti. 

Đilas ističe značaj čina gradnje mostova i metroa. Kaže da će ga se ljudi po tome sećati. Kaže da će se sećati svih onih koji su donosili odluke o gradnji mosta na Adi, mosta Zemun - Borča, metroa, vrtića, škola.

Tačno, to ostaje. Ali izaziva pitanja. Ja ne znam koliko koštaju mostovi po svetu. Ali, čini mi se da je most na Adi bezobrazno skup. Da će, uz prateće potrebe koštati taman onoliko za koliko je Srbija prodala NIS. Da bi za taj novac moglo ladno da se izgradi 200 kilometara auto - puteva. Otvara i drugo pitanje ta cena. Koliko će tek koštati most preko Dunava koji je duplo širi od Save i gde se cela stvar radila neposrednom pogodbom. Gde niko ne zna ukupne obaveze. 

I ako je cena Savskog mosta realna, koliko je onda koštao most preko Bosfora u Istambulu, ili koliko Hrvati misle potrošiti na Pelješački most?

Da li je moguća komparacija između Đilasova mosta i onoga koji se gradi na Dunavu kod Beške. 

Ne vidim da oko ovoga nešto pišu stručnjaci..Zašto ovoliki muk.

Trebaju mostovi, naravno, ali bi bilo bolje da za isti novac napravimo četiri umesto dva..



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:51 09.06.2010

Ma opušteno,

Trebaju mostovi, naravno, ali bi bilo bolje da za isti novac napravimo četiri umesto dva..

vidiš da će nepristojno bogati da daju za most, kazao Tadić...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:54 09.06.2010

Re: Ma opušteno,

niccolo
Trebaju mostovi, naravno, ali bi bilo bolje da za isti novac napravimo četiri umesto dva..

vidiš da će nepristojno bogati da daju za most, kazao Tadić...

Njegove izjave je sve teže i teže pratiti...Ja ih odavno ne uzimam za ozbiljno..
sentinel26 sentinel26 13:26 09.06.2010

Re: Ma opušteno,

Drago Kovacevic
niccolo
Trebaju mostovi, naravno, ali bi bilo bolje da za isti novac napravimo četiri umesto dva..

vidiš da će nepristojno bogati da daju za most, kazao Tadić...

Njegove izjave je sve teže i teže pratiti...Ja ih odavno ne uzimam za ozbiljno..

Kako more... ?
A da li si video ovo ... ?


"Danas" - 09.06.2010.
mladen.mladen mladen.mladen 16:53 12.06.2010

prežvakavanje

to je zapravo naslovna strana časopisa Bre! iz 1997. godine recimo.. a ovo čak nije ni prvo prežvakavanje njihove domišljatosti.. ostavljam mogućnost da su oni iskoristili takođe nečije pređašnje, ali.. duhovit si dok se ne dokaže suprotno..
http://www.facebook.com/group.php?gid=38713772814
medjutim92 medjutim92 12:00 09.06.2010

Previše..

Ali, čini mi se da je most na Adi bezobrazno skup. Da će, uz prateće potrebe koštati taman onoliko za koliko je Srbija prodala NIS. Da bi za taj novac moglo ladno da se izgradi 200 kilometara auto - puteva. Otvara i drugo pitanje ta cena. Koliko će tek koštati most preko Dunava koji je duplo širi od Save i gde se cela stvar radila neposrednom pogodbom. Gde niko ne zna ukupne obaveze.


Most je katastrofalno skup, ali govoriti o 200 km autoputeva za 200 miliona evra je frljanje brojkama.

Najgora stvar u celoj priči je što pored toliko spucanih para opet nećemo imati pravu pristupnu petlju od strane Rakovice i Banovog Brda, već semafor, što prilično obesmišljava dobar deo koncepta.

Dunavski most će biti solidno jeftiniji jer će biti napravljen običan most kao što je Brankov (samo veći), a ne nepotrebna budževina. Čak i sa direktnom pogodbom..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:09 09.06.2010

Re: Previše..

Most je katastrofalno skup, ali govoriti o 200 km autoputeva za 200 miliona evra je frljanje brojkama.

Koliko košta kilometar auto puta kroz Vojvodinu..
Najgora stvar u celoj priči je što pored toliko spucanih para opet nećemo imati pravu pristupnu petlju od strane Rakovice i Banovog Brda, već semafor, što prilično obesmišljava dobar deo koncepta.

Pa o tome pričam....
medjutim92 medjutim92 12:30 09.06.2010

Re: Previše..

Drago Kovacevic
Most je katastrofalno skup, ali govoriti o 200 km autoputeva za 200 miliona evra je frljanje brojkama.

Koliko košta kilometar auto puta kroz Vojvodinu..


Bilo je priče o milion evra po kilometru..
[url=http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/184389/Koliko-kosta-kilometar-autoputa]
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/184389/Koliko-kosta-kilometar-autoputa[/url]

Ali ima više stvari koje sreću kvare. Pre svega, to je jedna traka autoputa, popularni poluautoput, i to tamo gde već postoji druga traka, gde postoje skoro svi potrebni nadvožnjaci i petlje, a ponegde i neko parče asfalta u potrebnoj traci. Što će reći, samo je izgradnja kilometra autoputa više nego duplo skuplja, zavisi od broja i komplikovanosti petlji. Recimo, planirana petlja na obilaznici kod Batajnice će biti jezivo komplikovana i skupa. Sem toga, na potezu od NS do Subotice nema ni velikih mostova kao što je onaj kod Beške. Most preko Dunava ili Tise bi tek digao cenu autoputa u mnoogo.

Dalje, ovde imamo izgradnju po zemljištu koje je već otkupljeno. Eksproprijacija za novi autoput po vojvođanskoj zemlji, recimo da je prav put u pitanju, uzmimo grubo 50 metara širine puta kilometar (a nisam baš siguran da je 50m dovoljno, niti da se otkupljuje baš samo parče koje je potrebno, bez ičega pored), to je 5 hektara. Koliko košta 5 hektara vojvođanske zemlje, da ne pričamo o mestima gde treba prići urbanoj zoni i zemljištu za pristupne saobraćajnice?

Moguće je za dosta manje od 200 miliona evra pretvoriti postojeći vojvođanski nazovi autoput u autoput, ali to se svakako već radi, sporo i loše ali se radi. Za 200 miliona evra ne bi mogao da se napravi ni autoput Novi Sad - Zrenjanin, umesto preopterećenog i očajnog postojećeg..
dragan7557 dragan7557 12:01 10.06.2010

Re: Previše..

Recimo, planirana petlja na obilaznici kod Batajnice će biti jezivo komplikovana i skupa.

Jedna od prvih stvari koju dobar Manger usvaja (prilikom sticanja znanja o Managementu kao nauci) je da se nikad ne postavlja pitanje koliko nešto košta već KOLIKO TO (NEŠTO) DONOSI.

cerski
dragoljub92 dragoljub92 12:01 09.06.2010

ja mislim

a kolko sam i video taj most će da služi da poveže bugarsku i maџarsku da ne moraju europljani da se kaljaju po srbiju
a to po čemu će da gase sećaju srblji ,očigledno (ne kaže se očito u srpskom) je da đilas nema pojma o srbljima ,daklem da elaboriram ovu abortaciju ,srbi ne pamte ničije dobro nego lošo znači za vek i vekov će đilas da bude upamćen po seči platana i mož da prdi do neba to mu je zapisano za vjek i vjekov,aдmin
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:11 09.06.2010

Re: ja mislim

đilas da bude upamćen po seči platana i mož da prdi do neba to mu je zapisano za vjek i vjekov,aдmin

Hahaha...a evo, traži donatore za male platane...
Pa gde je zarada od prodaje velikih....
dragoljub92 dragoljub92 12:15 09.06.2010

Re: ja mislim

platane...
Pa gde je zarada od prodaje velik

pa pojeo most
dirtyharry dirtyharry 12:16 09.06.2010

Evo ga još jedan harač

Pa će možda od ovoga da se prikupe pare za nove mostove.
dragoljub92 dragoljub92 12:25 09.06.2010

Re: Evo ga još jedan harač

dirtyharry
Pa će možda od ovoga da se prikupe pare za nove mostove.

i treba,treba i da uvedu porez svakom ko živi u beograd i da im se traži pasoš kad oće u srbiju.
sad bez zezanja(ovo za pasaporti nije zezanje) treba da se to uvede i u niš i verovatno u NS a može biti i ostali veći gradovi u zrbiji.mada sam ja da se zabrane auta skroz,kad može duvan što ne može auta,skojim pravom da mi automobilџije smrde iprde
AlexDunja AlexDunja 12:21 09.06.2010

ne može da prođe bez poezije:)

Literatura je puna priča o mostovima, za razliku od drugih građevina, isto tako teških za realizaciju.


pa to je zbog simbolike


MOSTOVI

Miroslav Antić



U meni večeras jedna reka
razbija ogromna brda daleka,
muči se,
urliče,
razmiče klance
i kida svoje zelene lance
i rije kroz moje srce
i peče
i kroz oči mi kipi i teče.

U tebi večeras ista reka
čudno je meka.
Sva je od mleka.
I čas je srebrna.
I čas je plava.
U njoj se tišina odslikava.

Svako u sebi reke druge
pod istim mostovima sretne.

Zato su naše sreće i tuge
uvek drugačije istovetne.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:34 09.06.2010

Re: ne može da prođe bez poezije:)

Hvala AD...
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:12 09.06.2010

eufemizmi

su mi uvek zvučali mnogo prostačkije od onoga kada stvar nazoveš pravim imenom, ma kako ružno ime imale.
priča o nepristojno bogatim ljudima je nepristojna jer je uvredljiva i jer se to ne zove tako. ne može se biti "nepristojno bogat" i ti ljudi koje su naprasno počeli da prozivaju mnogi od onih koji su od njih dobijali dobre procente nisu "nepristojno bogati" nego se nelegalno bogati, to se kaže lopovi, ratni profiteri, kaže se stoka koja je grabila dok se sve raspadalo... i tako...

nego,
tvoja priča o graditeljima tunela je mnogo jača. lepa tužna duhovita i sve ostalo (ja volim kada tako pišeš)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:30 09.06.2010

Re: eufemizmi

nego,
tvoja priča o graditeljima tunela je mnogo jača. lepa tužna duhovita i sve ostalo (ja volim kada tako pišeš)

Hvala Ana...Napisaću priču o graditeljima tunela iz davnih šezdesetih..i ovde je objaviti..
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:32 09.06.2010

Re: eufemizmi

Drago Kovacevic

Hvala Ana...Napisaću priču o graditeljima tunela iz davnih šezdesetih..i ovde je objaviti..

ajd' stvarno
ja ću je čekati
Rejlem Rejlem 15:39 09.06.2010

Re: eufemizmi

priča o nepristojno bogatim ljudima je nepristojna jer je uvredljiva i jer se to ne zove tako. ne može se biti "nepristojno bogat" i ti ljudi koje su naprasno počeli da prozivaju mnogi od onih koji su od njih dobijali dobre procente nisu "nepristojno bogati" nego se nelegalno bogati, to se kaže lopovi, ratni profiteri, kaže se stoka koja je grabila dok se sve raspadalo


samodakazemnesto samodakazemnesto 23:44 09.06.2010

Re: eufemizmi

ana_radmilovic
su mi uvek zvučali mnogo prostačkije od onoga kada stvar nazoveš pravim imenom, ma kako ružno ime imale.
priča o nepristojno bogatim ljudima je nepristojna jer je uvredljiva i jer se to ne zove tako. ne može se biti "nepristojno bogat" i ti ljudi koje su naprasno počeli da prozivaju mnogi od onih koji su od njih dobijali dobre procente nisu "nepristojno bogati" nego se nelegalno bogati, to se kaže lopovi, ratni profiteri, kaže se stoka koja je grabila dok se sve raspadalo... i tako...

Ma,bravo!!!
dragan7557 dragan7557 12:09 10.06.2010

Re: eufemizmi

Napisaću priču o graditeljima tunela iz davnih šezdesetih..i ovde je objaviti..

Obzirom da je "Na Drini ćuprija," več objavljena. Da sadašnja tehnika i tehnologija (bušenje velikim mašinama) ne traži žrtve u krvi je izgleda neoznato.

Slatka krvava prošlost ili po copyright nsarski Pastorala.

cerski
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:28 09.06.2010

Heh Bosfor

Ima jedna priča za most preko Bosfora...Ta priča kaže da je američki finansijer zabrinut za kašnjenje radova i poslovično probijanje budžeta došao na gradilište na sastanak sa odgovornima. Na svako njegovo pitanje, zašto ovo i ono ne ide po planu i zašto se tako troši nije dobijao, za njega, smislene odgovore. Součio je sagovornike sa besmislom njihovih opravdanja i dobio jedinstven odgovor - citiram:
lako je Vama da pričate, ali mi smo 5 vekova vladali Srbima
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:32 09.06.2010

Re: Heh Bosfor

uros_vozdovac
Ima jedna priča za most preko Bosfora...Ta priča kaže da je američki finansijer zabrinut za kašnjenje radova i poslovično probijanje budžeta došao na gradilište na sastanak sa odgovornima. Na svako njegovo pitanje, zašto ovo i ono ne ide po planu i zašto se tako troši nije dobijao, za njega, smislene odgovore. Součio je sagovornike sa besmislom njihovih opravdanja i dobio jedinstven odgovor - citiram:
lako je Vama da pričate, ali mi smo 5 vekova vladali Srbima

Hahahaha..dobar fazon, prijatelju.
Iako, prebirajući po sećanju, mislim da su most preko Bosfora gradili Nemci. Sve što je svetsko oni najlakše urade....računajući i ratove..
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:52 09.06.2010

Re: Heh Bosfor

Pa Wiki tvrdi da je u pitanju Enka İnşaat ve Sanayi A.Ş. kompanija iz Istambula. Al nije ni važno, previše dobro zvuči da bi istraživao. Rasprave radi u pitanju su "prilazne trake"

Ima još jedna priča na tu temu, izvini na trolu, u diplomatskim krugovima se prepričava epizoda kada je jedan visoki zvaničnik iz Turske na pitanje da prokomentariše prve sukobe u BiH 1992. godine izjavio:
Dok je Turska brinula o bezbednosti na Balkanu nije bilo ovakvih problema.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:07 09.06.2010

Re: Heh Bosfor

uros_vozdovac
Pa Wiki tvrdi da je u pitanju Enka İnşaat ve Sanayi A.Ş. kompanija iz Istambula. Al nije ni važno, previše dobro zvuči da bi istraživao. Rasprave radi u pitanju su "prilazne trake"

Ima još jedna priča na tu temu, izvini na trolu, u diplomatskim krugovima se prepričava epizoda kada je jedan visoki zvaničnik iz Turske na pitanje da prokomentariše prve sukobe u BiH 1992. godine izjavio:
Dok je Turska brinula o bezbednosti na Balkanu nije bilo ovakvih problema.


Pa evo...to su i drugi prepoznali. I Tadić, pored ostalog. Sa Silajdžićem se sreo u Istambulu, a ne u Beogradu, Sarajevu ili ne daj bože, Banjaluci..
sentinel26 sentinel26 14:14 09.06.2010

Most na Adi

Na toj Adi beogradskoj
Gradski gazda leži
Mandat mu je na izmaku
Silasku sa vlasti teži
Gradio bi most na Adi
Da mu nije mnogo gladi
Za mostove ima dara
Nedostaje mnogo para
Gradska luka, železnice
Sateliti, druge trice
Za čuvanje kursa toga
U kreditu sve do Boga.
....................................

S.26.
09.Junija po Gregorijanskom, Ljeta Gospodnjeg 2010-og
na Bulevaru ŠaKTaDjilskom bb

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:37 09.06.2010

A ko je onda pristojno bogat!?

Ako se u javnom opticaju vrti eufemizam "nepristojno bogati", pitam se a ko su onda pristojno bogati?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:46 09.06.2010

Re: A ko je onda pristojno bogat!?

Filip Mladenović
Ako se u javnom opticaju vrti eufemizam "nepristojno bogati", pitam se a ko su onda pristojno bogati?

Predsednikovi saradnici Filipe...
niccolo niccolo 16:01 09.06.2010

Re: A ko je onda pristojno bogat!?

pitam se a ko su onda pristojno bogati?

Somborac je to bliže objasnio...
koksy koksy 16:16 09.06.2010

Re...


Ja ne znam koliko koštaju mostovi po svetu.

Ja ponesto, na primer, znam o tome. Ali, nakon ovoga...
Da bi za taj novac moglo ladno da se izgradi 200 kilometara auto - puteva.

...stvarno - nema smisla.
Hocu reci, otkud dolazi ta hrabrost da povedes pricu o materiji o kojoj ne znas (gotovo) nista.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:25 09.06.2010

Re: Re...

koksy

Ja ne znam koliko koštaju mostovi po svetu.

Ja ponesto, na primer, znam o tome. Ali, nakon ovoga...
Da bi za taj novac moglo ladno da se izgradi 200 kilometara auto - puteva.

...stvarno - nema smisla.
Hocu reci, otkud dolazi ta hrabrost da povedes pricu o materiji o kojoj ne znas (gotovo) nista.

Evo ti znaš..
Pa kad znaš kaži koliko košta kilometar auto puta kroz Vojvodinu...
Kažem da će podvig sa mostom na Adi koštati taman onoliko za koliko je prodan NIS...
Sračunaj "znalče" i ne čudi se..
koksy koksy 16:56 09.06.2010

Re: Re...

Kad sam svojevremeno studirao, moj otac me pitao "Sta sad treba da polazes?".
Sticajem okolnosti ispalo je da - na drugoj ili trecoj (ne secam se vise) godini gradjevine- polazem ZELEZNICE.
"Aaaa, to ti je lako", rekao je stari. "Tu ti ja mogu dosta pomoci".
Stari je, inace, bio skretnicar na zeleznici. I - mislio je ozbiljno.
Uvek se toga setim u ovakvim situacijama.
Evo sada je, valjda kao spasonosno vadjenje, upala Vojvodina ("200 km ali kroz Vojvodinu, bato".
I ja vec vidim kako to Drago zamislja: ravnica, ravnica, samo prospes asvalt i- gotovo...ako je u onom krsu moglo svojevremeno za 8 a u onoj vukojebini za 12...ma sta: ovo ne moz' da predje milion!
I tako: 1km za 1 milion!
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:18 09.06.2010

Re: Re...

koksy

I ja vec vidim kako to Drago zamislja: ravnica, ravnica, samo prospes asvalt i- gotovo...ako je u onom krsu moglo svojevremeno za 8 a u onoj vukojebini za 12...ma sta: ovo ne moz' da predje milion!
I tako: 1km za 1 milion!


Dobar je Drago ima nas još gorih. Znaš kako ja to zamišljam? Uzme država pa napravi put. I to ne kako se struka pita, pa zidaju onaj jad do Novog Sada trideset godina, nego `nako, za dve tri godine i gotovo. Ali mi pojma nemamo. Treba stručnjak nam objasni.
De koksi spusti se na naš nivo pa nam reci, šta je sporno?
dragoljub92 dragoljub92 17:28 09.06.2010

Re: Re...

De koksi spusti se na naš nivo pa nam reci, šta je sporno?

ne može suviše je visoko pa mu se nos zakačio za nebo i sad nema nazad i da oće.zbog taki stručnjaka i pravimo 39godine put kroz ravnicu,da sad prave put kroz sićevačku klisuru ne bi ga napravili za 300 godine,a i neće zaobilaze je nesmeju da ubiđu zapleli bi se ko pile u kučinu

ps
ure be kad stižeš i ovde da se javiš i tamo...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:49 09.06.2010

Re: Re...

ja vec vidim kako to Drago zamislja: ravnica, ravnica, samo prospes asvalt i- gotovo...ako je u onom krsu moglo svojevremeno za 8 a u onoj vukojebini za 12...ma sta: ovo ne moz' da predje milion!
I tako: 1km za 1 milion!

Pa dobro, bre..koliko za jedan kilometar u Vojvodini...Kakav si stručnjak sračunaćeš da je to skuplje no uz kanjon Morače...
koksy koksy 20:50 09.06.2010

Re: Re...

Drago Kovacevic
ja vec vidim kako to Drago zamislja: ravnica, ravnica, samo prospes asvalt i- gotovo...ako je u onom krsu moglo svojevremeno za 8 a u onoj vukojebini za 12...ma sta: ovo ne moz' da predje milion!
I tako: 1km za 1 milion!

Pa dobro, bre..koliko za jedan kilometar u Vojvodini...Kakav si stručnjak sračunaćeš da je to skuplje no uz kanjon Morače...

Ma ja bih tebi to sracunao kad bi to tebe uopste zanimalo.
Buduci je i tebi i meni jasno da je ovo samo kolateral uz jevtine demagoske zvake - ne bi islo.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:55 09.06.2010

Re: Re...

koksy
Drago Kovacevic
ja vec vidim kako to Drago zamislja: ravnica, ravnica, samo prospes asvalt i- gotovo...ako je u onom krsu moglo svojevremeno za 8 a u onoj vukojebini za 12...ma sta: ovo ne moz' da predje milion!
I tako: 1km za 1 milion!

Pa dobro, bre..koliko za jedan kilometar u Vojvodini...Kakav si stručnjak sračunaćeš da je to skuplje no uz kanjon Morače...

Ma ja bih tebi to sracunao kad bi to tebe uopste zanimalo.
Buduci je i tebi i meni jasno da je ovo samo kolateral uz jevtine demagoske zvake - ne bi islo.

Kakve demagoške žvake...To da je cena mosta ravna ceni 200 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu...To zoveš demagogijom...
Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..
Dr M Dr M 21:26 09.06.2010

Re: Re...

Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..


Po meni, ovako odoka, 2-3 ministra i 2-3 tajkuna...
medjutim92 medjutim92 08:16 10.06.2010

Re: Re...

Drago Kovacevic
Kakve demagoške žvake...To da je cena mosta ravna ceni 200 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu...To zoveš demagogijom...
Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..


ja ti napisah lepo gore zašto to nije milion evra po kilometru, al ti se napravi lud..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:20 10.06.2010

Re: Re...

medjutim92
Drago Kovacevic
Kakve demagoške žvake...To da je cena mosta ravna ceni 200 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu...To zoveš demagogijom...
Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..


ja ti napisah lepo gore zašto to nije milion evra po kilometru, al ti se napravi lud..

Hajde da opet pitam....a nikako da odgovorite ni ti ni Koksi..
Koliko košta po tebi kilometar auto - puta kroz Vojvodinu..
Prosto je pitanje...
dragoljub92 dragoljub92 08:52 10.06.2010

Re: Re...

Prosto je pitanje...

prosto pitanje na koje nemaju odgovor jer nemaju pojma.
jedino što tehnokrate umeju je da kažu _nije vaše da mislite nego da radite a mi (kao) znamo,mojega..znaju
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:55 10.06.2010

Re: Re...

dragoljub92
Prosto je pitanje...

prosto pitanje na koje nemaju odgovor jer nemaju pojma.
jedino što tehnokrate umeju je da kažu _nije vaše da mislite nego da radite a mi (kao) znamo,mojega..znaju

Ma znaju nego političare...To je DS škola...
medjutim92 medjutim92 09:28 10.06.2010

Re: Re...

Drago Kovacevic
medjutim92
Drago Kovacevic
Kakve demagoške žvake...To da je cena mosta ravna ceni 200 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu...To zoveš demagogijom...
Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..


ja ti napisah lepo gore zašto to nije milion evra po kilometru, al ti se napravi lud..

Hajde da opet pitam....a nikako da odgovorite ni ti ni Koksi..
Koliko košta po tebi kilometar auto - puta kroz Vojvodinu..
Prosto je pitanje...


Tačnu cenu ne znam, ali ako je najniža trenutna ponuda za kilometar polovine autoputa 900 000 evra, ako u tu cenu nije uračunata eksproprijacija (5 hektara zemlje, uzmimo grubo da je ar vojvođanske zemlje 200 evra) od bar 100 000 evra i to tamo gde je zemlja lošija i gde nema ničega, kao ni izgradnja nadvožnjaka ili bilo kakvih ozbiljnijih mostova, stvarno ne vidim kako može da se izvede da košta ispod bar 2 miliona evra po kilometru, a tamo gde treba nešto da se premosti ili prepetlji, može samo da bude značajno više.

Mogu li ja da vidim konkretnu računicu po kojoj se dolazi do autoputa od milion evra po kilometru?
sentinel26 sentinel26 09:42 10.06.2010

Re: Re...

Drago Kovacevic
Koliko košta po kilometar auto - puta kroz Vojvodinu..
Prosto je pitanje...

Prost odgovor jedne kompanije koja se bavi projektovanjem i izgradnjom u niskogradnji glasi :

- prosečna cena za 1 Km autoputa kroz Vojvodinu = 1 milion Eura ...

To bi bila prosječna cijena, na nekim kraćim deonicama ona svakako prelazi tu cijenu ...

To kažu važi ako se posao dodjeljuje na javnom tenderu ...

Stvarna cijena koštanja kažu može da zavisi i od ministra i vladajuće partije ... ne znam da li da im vjerujem ... ?

Medjutim, čini mi se da je tema o mostovima i tunjelima ... ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:59 10.06.2010

Re: Re...

medjutim92
Drago Kovacevic
medjutim92
Drago Kovacevic
Kakve demagoške žvake...To da je cena mosta ravna ceni 200 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu...To zoveš demagogijom...
Hajde, koliko bi po tebi koštalo 200 km auto - puta kroz Vojvodinu..


ja ti napisah lepo gore zašto to nije milion evra po kilometru, al ti se napravi lud..

Hajde da opet pitam....a nikako da odgovorite ni ti ni Koksi..
Koliko košta po tebi kilometar auto - puta kroz Vojvodinu..
Prosto je pitanje...


Tačnu cenu ne znam, ali ako je najniža trenutna ponuda za kilometar polovine autoputa 900 000 evra, ako u tu cenu nije uračunata eksproprijacija (5 hektara zemlje, uzmimo grubo da je ar vojvođanske zemlje 200 evra) od bar 100 000 evra i to tamo gde je zemlja lošija i gde nema ničega, kao ni izgradnja nadvožnjaka ili bilo kakvih ozbiljnijih mostova, stvarno ne vidim kako može da se izvede da košta ispod bar 2 miliona evra po kilometru, a tamo gde treba nešto da se premosti ili prepetlji, može samo da bude značajno više.

Mogu li ja da vidim konkretnu računicu po kojoj se dolazi do autoputa od milion evra po kilometru?

Dobro...evo..Polovinom aprila je domaći konzorcij dobio posao gradnje 110 kilometara polovine auto puta od Novog Sada do Subotice. Vrednost 10 milijardi dinara uz rok otplate 30 meseci. To je svakako manje od 1 milion po kilometru i kad vidiš ovo padanje dinara biće u konačnici ispod 900.000 evra. Ja nigde nisam pominjao 200 miliona evra nego vrednost za koju je prodat NIS.
No, eto...I po tvom računu ispada da je moguće za vrednost mosta izgraditi više od 100 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu..Od Beograda do koje god oćeš granice....Pa malo li je...
medjutim92 medjutim92 12:12 10.06.2010

Re: Re...

Drago Kovacevic
Dobro...evo..Polovinom aprila je domaći konzorcij dobio posao gradnje 110 kilometara polovine auto puta od Novog Sada do Subotice. Vrednost 10 milijardi dinara uz rok otplate 30 meseci. To je svakako manje od 1 milion po kilometru i kad vidiš ovo padanje dinara biće u konačnici ispod 900.000 evra. Ja nigde nisam pominjao 200 miliona evra nego vrednost za koju je prodat NIS.


evo odakle se pomenulo 200 miliona evra:

Drago Kovacevic
Da će, uz prateće potrebe koštati taman onoliko za koliko je Srbija prodala NIS. Da bi za taj novac moglo ladno da se izgradi 200 kilometara auto - puteva.


OK, nisam ja dovoljno precizno pročitao. S tim što se ne bih unapred uzdao u pad dinara. Ili se državi može da postavlja uslov cene u dinarima, pa obori dinar da bude manje dužna? Što baš i nije sredstvo za pohvalu..

Drago Kovacevic
No, eto...I po tvom računu ispada da je moguće za vrednost mosta izgraditi više od 100 kilometara auto - puta kroz Vojvodinu..Od Beograda do koje god oćeš granice....Pa malo li je...


Jedini autoput koji od Beograda do negde treba može da treba kroz Vojvodinu je do Vršca, uz veeliku sumnju oko toga da li bi ikad bilo dovoljno saobraćaja za to.

Da zanemarimo činjenicu da nema smisla da se od para iz gradskog budžeta finansira izgradnja autoputeva, i da se ovaj most Vojvodine ne tiče naravno da je mnogo toga pametnijeg moglo da se napravi za te pare, npr. dva jednostavnija mosta.. uopšte ne sporim da je cena mosta prenaduvana i neprimerena našim finansijama, da nije morao tu da se gradi, uostalom sve je lepo napisao arhitekta Jovin u blogu onomad:

Мост преко Аде - јавни или страначки интерес?

Uporediv podatak po pitanju cene autoputa je da bi autoput punog profila kroz Srem do Obrenovca, s mostom na Savi, koštao oko 110 miliona evra. Bila priča o tome u vezi sa autoputem ka CG..
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:44 11.06.2010

Re: Re...

uros_vozdovac

De koksi spusti se na naš nivo pa nam reci, šta je sporno?


Krasno je citirati sebe, moram češće... Nego koksi, uteče ti, pročita i uteče. Pravi si ekspert, bežanija bez objašnjenja. Imam neke poznanike u G17 toplo ću te preporučiti.
sentinel26 sentinel26 18:15 09.06.2010

"Tajkunski most"

Gosn Drago,

Eno, pogledaj najnovije vijesti, izgleda da je na N.Beogradu došlo do obračuna dvojice "privrednika" - koji se "svadjaju", ko će da bude prvi donator za "tajkunski most"... :))

Navalica ... treba organizovati redove ...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:01 09.06.2010

Re: "Tajkunski most"

sentinel26
Gosn Drago,

Eno, pogledaj najnovije vijesti, izgleda da je na N.Beogradu došlo do obračuna dvojice "privrednika" - koji se "svadjaju", ko će da bude prvi donator za "tajkunski most"... :))

Navalica ... treba organizovati redove ...

To je Srbija Borisa Tadića i Ivice Dačića...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:06 09.06.2010

Re: "Tajkunski most"

A evo još jedan detalj...
- Peconija je obezbeđivalo pet momaka, od kojih je kod četvorice nađeno oružje. Nijedan nije priznao da je pucao. Dvojica od njih imaju dozvole za nošenje oružja dok su od druge dvojice, jedan policajac a jedan vojno lice. piše "Blic".
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:22 09.06.2010

Re: "Tajkunski most"

A druga strana je zaštićeni svedok. Njegovo obezbeđenje je država, zbog velikih zasluga za društvo ne sme dlaka sa glave da mu fali.

p.s. Dragoljube, bebac spava, dakle sloboda
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:28 09.06.2010

Re: "Tajkunski most"

Ih, kako bi sad leglo da Nole uzme neki turnir...ili da reprezentacija u fudbalu postigne neki rezultat...
Hoće li predsednik u Južnu Afriku...I hoće li povesti Dodika...
samodakazemnesto samodakazemnesto 23:41 09.06.2010

hit meseca

je izjava predsednika tadije da "bezobrazno bogati tajkuni" naprave tkz. tajkunski most i time operu sve svoje grehe.
ja sam morala to procitati par puta da se uverim da znam citati,tj da sam procitala kako treba.
loader loader 01:32 10.06.2010

Narod gradi, a ne ...

Trebaju mostovi, naravno, ali bi bilo bolje da za isti novac napravimo četiri umesto dva..

To prvo narod treba da izglasa.
Ne biste valjda gradili mimo sadašnje narodne volje? :)
mirakulus mirakulus 04:38 10.06.2010

Kilo zlata za kilo betona

I car Franjo Josip bio je siroke ruke. Zasto onda ne bi i Djilas?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:06 10.06.2010

Za ovu temu bi

bilo korisno guglovati: "Zidar aneks na aneks" ili "Zidar aneksira", "SCT tuneli aneks", "SCT most aneks", "Zidar najdražji tunel"...mislim da nećete imati toliko problema sa slovenačkim da biste razumeli da je drugo ime za SCT i njenog vlasnika Ivana Zidara - aneks.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana