Društvo| Gost autor

This is a Man's world, don't you now?

angie01 RSS / 14.08.2023. u 13:58

 

 

Istraživanje Organizacije za bezbednost i saradnju, koje je rađeno 2018. godine, na reprezatitavnom uzorku žena starosne dobi od 18 do 74 godine, koje žive u Srbiji, sprovedeno je putem intervijua licem u lice (ukupno 2023 intervijua).

Najzastupljeniji oblik nasilja od strane intimnog partnera je psihičko nasilje.

Dve od pet ispitanih žena su navele da su doživele seksualno uznemiravanje u nekom trenutku od svoje 15. godine pa nadalje, a 18% je navelo da je doživelo takvo iskustvo u poslednjih 12 meseci.

Dvadesetdva procenta ispitanih žena izjavilo je da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane partnera ili nepartnera nakon svoje 15. godine, a 18% koje su nekad bile u partnerskoj zajednici otkrile su da su doživele jedan ili više oblika takvog nasilja od strane bivšeg partnera.

Deset posto žena koje trenutno imaju partnera je izjavilo da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane sadašnjeg partnera, a 9% ispitanih žena je izjavilo da su imale takva iskustva od strane nepartnera. Proganjanju je bila izložena svaka deseta žena.

Nasilje nad ženama pogađa žene svih uzrasta i žene iz svih delova zemlje, dok kod žena čiji su se partneri borili u oružanom sukobu postoji veća verovatnoća da su iskusile različite oblike fizičkog ili seksualnog nasilja od strane tog partnera.

Istraživanje pokazuje da je tri od 10 žena doživelo neki oblik fizičkog nasilja od strane odrasle osobe pre nego što su napunile 15 godina, a kod ovih žena postojala je veća verovatnoća da

dožive dalje nasilje u odraslom dobu.

Takođe, 35% žena koje su imale partnera su doživele kontrolišuće ponašanje, a 29% nasilno ponašanje, dok je 12% izjavilo da su iskusile ekonomsko nasilje, 8% žena koje su imale partnera i koje imaju decu izjavilo je da su bile izložene ucenama u vezi sa decom ili da su im deca zlostavljana.

Tri najraširenija pojedinačna oblika psihičkog nasilja počinjena od strane sadašnjih partnera su: omalovažavanje ili ponižavanje nasamo, ljutnja kada žena komunicira sa drugim muškarcem i insistiranje partnera da zna u svakom trenutku gde je i kuda ide partnerka na način koji nadilazi opštu zabrinutost.

Ovo su i najčešći oblici nasilja bivših partnera, pored izražavanja sumnje da je žena neverna i pokušaja da je spreči da viđa prijatelje.

Žene u sprovedenom istraživanju navele su da smatraju da žene koje doživljavaju psihičko nasilje i oni koji su svedoci takvog nasilja ne mogu lako da prepoznaju to nasilje. Kada je nasilje počinjeno od strane partnera, kontrola koju primenjuje počinilac se povremeno tumači kao briga i ljubav.

Društvene norme podstiču žene da prihvate kontrolišuće ponašanje muškaraca i, po njima, muškarci imaju pravo da znaju gde im se partnerka nalazi. Ispoljavanje ljubomornog ponašanja, poput ljutnje na partnerku zbog razgovora s drugim muškarcem i izražavanja sumnje u njenu vernost, romantično se tumače kao dokazi strasti i ljubavi.

Nasilje uzrukuje osim fizičke i psihičku patnju. Dve od pet žena koje su preživele nasilje imaju osećanje straha, besa, ljutnje ili šoka. Osim toga četvrtina ispitanih žena pati od anksioznosti, depresije ili poteškoća sa spavanjem. Iz ovoga proizilazi da je uticaj nasilja ozbiljan i dugotrajan.

Mnoge žene smatraju da nisu dovoljno informisane u vezi sa tim šta treba da rade u slučaju da dožive nasilje.

Istraživanje upućuje na sledeće zaključke:

  1. Kulturne norme i stavovi doprinose rodnoj nejednakosti i nasilju nad ženama. Tri od deset žena veruje da je porodično nasilje nad ženama privatna stvar, a skoro četvrtina smatra žrtvu odgovornom ili veruju da one preuveličavaju tvrdnje o zlostavljanju ili Intervijuisane žene su rekle da su muškarci nasilni prema partnerkama, usled upotrebe alkohola, zbog ljubomore, nezaposlenosti ili finansijskih briga i niskog samopoštovanja.

    Ova uverenja doprinose rodnoj nejednakosti i stvaraju okruženje u kojem se toleriše nasilje nad ženama. Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.
  1. Nasilje nad ženama se ne prijavljuje. Vrlo malo žena koje su doživele nasilje to su prijavile Sramota, ekonomska zavisnost, strah od osvete od strane počinioca i nepoverenje u službe predstavljaju glavne prepreke za prijavljivanje.
  1. Potrebno je poboljšati rad službi za pružanje pomoći, kao i međusektorsku saradnju. Nedovoljno je dostupnih službi za pružanje pomoći ženama i potrebno je poboljšati njihovu konzistentnost i kvalitet rada. Postoji potreba za pružanjem usluga ne samo od strane javnih ustanova, već i od specijalizovanih udruženja i ženskih organizacija.
  1. Postoje nedostaci u primeni zakona i prikupljanju podataka. Identifikovan je nedostatak u prikupljanju podataka i istaknut značaj planiranog razvoja i primene jedinstvene baze dobro zaštićenih
  1. Žrtve nisu dovoljno zaštićene tokom sudskih postupaka i postoji potreba za usavršavanjem profesionalne obuke zaposlenih.


© 2006 - 2023 Autonomni ženski centar


Komentari (649)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 19:22 15.08.2023

Re: Podsetnik

Ali brate idila indijskih ugovorenih brakova, sklad, nekonflikti o kojima Bene prica.

Pa ja imam kontakta samo sa inženjerima i naučnicima. Oni pričaju o tome iz njihove perspektive.

A da li će brak da bude skladan ili ne i kakva je korelacija sa time da li smo sami upoznali partera ili je u pitanju ugovoreni brak, Indusi imaju više iskustva da pričaju o tome od nas.
A ti ugovoreni brakovi nisu već odavno tipa ne vidiš partnera do udaje-ženidbe.
Zbog čega ti misliš da je veća verovatnoća da će brak da bude skladan sa partnerom koga smo sami sreli igrom slučaja od braka sa partnerom koji je izabran (od strane AI-a ovih dana) tako da dobro mečuje po raznim karakteristikama? U Indiji se rodi 25 miliona dece godišnje (u celoj Evropi 4 miliona), imaju odakle da proberu.
angie01 angie01 19:26 15.08.2023

Re: Podsetnik

Ovaj hit od pre 30 godina je moj gilti pležr i dan danas. Zapravo nije gilti, odlična je pesma po svije parametri.

ovaj ko Baki B3.

meni su bogami, one masnovne plesne scene tipa Bolivud vrh...toliko su komicni,..oni pokreti, cimanja,..
maksa83 maksa83 19:29 15.08.2023

Re: Podsetnik

ovaj ko Baki B3.

Ovaj je mnogo rafiniraniji, savršen mashup kultura. Indijac rođen u Londonu odrastao među jamajkancima, spojio bhangra i raggamuffin. Nema multikultije od toga, a pesma je savršena.
angie01 angie01 19:35 15.08.2023

Re: Podsetnik

Ovaj je mnogo rafiniraniji


pusti sad to, Baki-legenda, bez rafiniranosti:)...nista obrada, dodaci, sve cista sirovina:).


savršen mashup kultura. Indijac rođen u Londonu odrastao među jamajkancima, spojio bhangra i raggamuffin. Nema multikultije od toga, a pesma je savršena.


ma dobro, svaka cast.
benedykt benedykt 19:48 15.08.2023

Re: Podsetnik

Neues aus der Nachbarschaft

Svestan sam da generalizujem i pojednostavljujem odnosno posmatram to iz neke evropocentricne pozicije. I da se ovo odnosi pre svega (ali ne samo) na nize kaste gde je zena sa 25 godina vec stara za udaju pa roditelji kad imaju dve cerke gledaju kako da ih na vreme udome itd. Ali brate idila indijskih ugovorenih brakova, sklad, nekonflikti o kojima Bene prica.

Ne treba prosto generalizovati niti na jednu niti na drugu stranu, jer je Indija zemlja skoro pa neverovatnih kontrasta u svakom mogućem pogledu. Sever i jug se generalno na primer ne vole, odnosno čak i ne razumeju ali uopšte sem ako ne pričaju na engleskom, jer ovi gore sa severa manje više svi pričaju hindijem, koji je indoevropski jezik, dok ovi dole u Kerali, Tamil Nadu, Karnataki i Andra Pradešu pričaju dravidskim jezicima tj u upotrebi su Malajalam, Tamil, Kanada i Telugu. Sve tamo zavisi od kaste i svako odmah zna po tvom prezimenu iz koje si priče, pa je između ostalog zbog toga ogroman broj ljudi promenio prezime u Kumar a posebno u Bolivudu jer je to tzv neutralno prezime. Takođe jako puno toga zavisi i od boje kože koja je opet povezana sa kastama, dok se Daliti iliti oni koji nemaju kastu posmatraju bukvalno kao niža bića tj u najvećem broju slučajeva neće bilo ko iz više kaste hteti ništa da uzme iz njihovih ruku. Ono što je opet zanimljivo je da je npr indijski ustav napisao Dr. BR Ambedkar koji je inače i sam bio Dalit…
benedykt benedykt 19:53 15.08.2023

Re: Podsetnik

bene_geserit
Ali brate idila indijskih ugovorenih brakova, sklad, nekonflikti o kojima Bene prica.

Pa ja imam kontakta samo sa inženjerima i naučnicima. Oni pričaju o tome iz njihove perspektive..

Tako sam i pretpostavio sa obzirom gde si, odnosno verovatno si pretežno u dodiru sa najvišom kastom tj sa Braminima. Iz mog nekog skromnog iskustva sa njima, savršeno im funkcionišu brakovi a žene su sve samo ne potlačene u bilo kom pogledu…
bene_geserit bene_geserit 20:01 15.08.2023

Re: Podsetnik

odnosno verovatno si pretežno u dodiru sa najvišom kastom tj sa Braminima

Većina inženjera su Kshatriyas, mada ih ima i iz drugih kasta.
maksa83 maksa83 20:03 15.08.2023

Re: Podsetnik

Tamil, Kanada i Telugu.

Proveo sam godinu dana sa kolegom kome je Telugu maternji, zadao sam sebi zadatak da svaki dan naučim po jednu reč ali je ostalo na tome da ga pozdravljam sa "šubadajam" (dobar dan otpr.) i da se sto (astal) kaže "piđama". Po njemu je Telugu "sanskrit zasnovan" kao i Hindi, razlike postoje da ih se smesti u različite grupe ali dele vokabular u dobroj meri, otpr. ako znaš jedan od ta dva razumeš pola onog drugog.

P.S. Ovde su ga izbacili iz jednog frizerskog salona uz "ne šišamo migrante" a tip skockaniji i uredniji od 90% ljiudi koje srećeš na ulici.

benedykt benedykt 20:28 15.08.2023

Re: Podsetnik

maksa83
Tamil, Kanada i Telugu.

Proveo sam godinu dana sa kolegom kome je Telugu maternji, zadao sam sebi zadatak da svaki dan naučim po jednu reč ali je ostalo na tome da ga pozdravljam sa "šubadajam" (dobar dan otpr.) i da se sto (astal) kaže "piđama". Po njemu je Telugu "sanskrit zasnovan" kao i Hindi, razlike postoje da ih se smesti u različite grupe ali dele vokabular u dobroj meri, otpr. ako znaš jedan od ta dva razumeš pola onog drugog.


Telugu je dravidski jezik, za razliku od hindija, a on je verovatno mislio na to što se piše tzv braminskim pismom koje opet potiče iz sanskrita. Nadam se da te je oslovljavao kako dolikuje tj sa anna što mu dođe nešto kao stariji brate iliti kada se obraćaš nekome sa poštovanjem…
benedykt benedykt 20:34 15.08.2023

Re: Podsetnik

bene_geserit
odnosno verovatno si pretežno u dodiru sa najvišom kastom tj sa Braminima

Većina inženjera su Kshatriyas, mada ih ima i iz drugih kasta.

Da vidiš, potpuno sam zaboravio da je rođeni brat nekog mog Kšatrija poznanika jedan od glavnih IT likova za Amazon tj da je, po bratovljevim rečima, napisao većinu koda za Amazon Prime. Otac im je stara škola tj oficir kako je to već u Indiji za njihovu kastu nekada dolikovalo…
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:46 15.08.2023

Re: Podsetnik

Zbog čega ti misliš da je veća verovatnoća da će brak da bude skladan sa partnerom koga smo sami sreli igrom slučaja od braka sa partnerom koji je izabran (od strane AI-a ovih dana) tako da dobro mečuje po raznim karakteristikama?


E nisam rekao da mislim, ali evo sada kazem da mislim. Zasto? Pa te karakteristike koje dobije AI mu je dao covek (ako ne iz prve onda iz neke ente ruke) pa su iste kvarljive - psihologija jos nije dosegla stepen fizike. AI sigurno moze da napravi kategorizaciju koja je sistematicnija ali covek ima i ono sto se zove qualia ili opstije i narodskije osecaj pa moze ocas posla karakteristiku x da zameni sa y. Istina, taj ga osecaj cesto i prevari, ali bolje nema.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:56 16.08.2023

Re: Podsetnik

bene_geserit
Ali brate idila indijskih ugovorenih brakova, sklad, nekonflikti o kojima Bene prica.

Pa ja imam kontakta samo sa inženjerima i naučnicima. Oni pričaju o tome iz njihove perspektive.

A da li će brak da bude skladan ili ne i kakva je korelacija sa time da li smo sami upoznali partera ili je u pitanju ugovoreni brak, Indusi imaju više iskustva da pričaju o tome od nas.
A ti ugovoreni brakovi nisu već odavno tipa ne vidiš partnera do udaje-ženidbe.
Zbog čega ti misliš da je veća verovatnoća da će brak da bude skladan sa partnerom koga smo sami sreli igrom slučaja od braka sa partnerom koji je izabran (od strane AI-a ovih dana) tako da dobro mečuje po raznim karakteristikama? U Indiji se rodi 25 miliona dece godišnje (u celoj Evropi 4 miliona), imaju odakle da proberu.


a brate pa jel teško dokučiti zbog čega..
moja jedina drugarica Indijka s kojom sam tokom studija bila vrlo bliska i danas se redovno čujemo i smatramo bliskim..
e onda se udala za čovjeka kog je našla i odobrila porodica..
upoznali su se naravno ali ona je u životu jedino sa njim bila i naravno da nije imala prilike da ga upozna i procjeni dal su kompatibilni..
inače brutalno inteligentna žena sa najbritkijim jezikom..
imaju dva blizanca i mislim da su srećni ali mogli su i da ne budu..
nije naravno kraj sviejta ni takva sudbina.. samo eto da ti neko ponudi e bene, to što si kao mlad vijao curice, išao na dejtove, pa prvi poljupci, prve ljubavi, veze, razlazi.. jel bi volio da svega toga nije bilo, da su ti otac i majka našli tu istu ženu kojom si danas oženjen.. jel bi radije birao to?
ako ne bi, zašto zaboga palamudiš kako je to baš kao sasvim super, šta fali..
pa fali svašta i kad se srećno završi..
a tek kad ne..
bene_geserit bene_geserit 03:26 17.08.2023

Re: Podsetnik

nije naravno kraj sviejta ni takva sudbina.. samo eto da ti neko ponudi e bene, to što si kao mlad vijao curice, išao na dejtove, pa prvi poljupci, prve ljubavi, veze, razlazi.. jel bi volio da svega toga nije bilo, da su ti otac i majka našli tu istu ženu kojom si danas oženjen

Čekaj, jel ti stvarno misliš da toga nema kod Indusa koji završe u ugovorenom braku?
Imam recimo Indusa drugara kome je bivša ženska iz Kragujevca, naravno završio u ugovorenom braku.
Ono što ja mogu da vidim, tj. kad su u pitanju Indusi inženjeri i naučnici koji žive u SAD, većina stigla na H1B vize, to kod njih ide ovako. Dok studiraju se ponašaju kao i ostatak sveta tj. dejtovi, ljubavi, poljubci, veze. Kad završe školu, onda se bace 5-6 godina na karijeru i ništa ih drugo ne zanima, tu se trude da napreduju koliko god mogu (ako su imali neke stalnije veze pre toga u tom periodu to nestaje). Onda kad uđu u odgovarajuće godine a karijera je napredovala koliko je trebala, uzmu jedno 6 nedelja odmora da se žene, podele okolo pozivnice za svadbu (mada se zna da niko nije lud da ide u Indiju na njihovu svadbu, ja mislim da sam dobio jedno 100 takvih pozivnica). Žena je pre toga vetovana od strane provodažike, mame, porodice i samog budućeg muža (ovo pričam iz perspektive muškarca pošto jeli nisam baš sa koleginicama Indusima diskutovao o toj temi, a i 90% su muškarci). Tu uvek imaš neke zanimacije gde idu vozom po Indiji 10 dana, voz kasni 3 dana, skupljaju neku rodbinu i šta već rade. Onda se vrate sa ženom u SAD, prioriteti im se uglavnom promene, posao više nije na prvom mestu, makar većini ima i onih kojima jeste.
bene_geserit bene_geserit 05:35 17.08.2023

Re: Podsetnik

AI sigurno moze da napravi kategorizaciju koja je sistematicnija ali covek ima i ono sto se zove qualia ili opstije i narodskije osecaj pa moze ocas posla karakteristiku x da zameni sa y.

Ali moraš da uzmeš u obzir i veličinu uzorka.
Ti kad sam sebi nađeš ženu u suštini biraš od onih par stotina žena koje si slučajem sreo i upoznao. A u suštini biraš sa još manjeg uzorka jer je bitan i timing.
A kod Indusa imaš 25 miliona dece godišnje, pa ih podeliš na sve te kaste, sab-kaste, religijske grupe, i opet pričamo o milionima ili stotinama hiljada potencijalnih kandidata-kandidatkinja. Nisam baš siguran po čemu sve se biraju kandidatkinje, moram da uhvatim nekog Indusa sa posla sa kojim sam dobar da mi ispriča na ručku. Ali osim ekonomskog dela, kaste, želje da se živi ovde ili onde, hobija i zanimacija sigurno ima i mečovanja psiholoških profila. Danas svako ima digitalni footprint, AI iz toga može da izvuče svašta, ne treba čovek da unosi podatke, može mašina da pokupi ono što je sam kandidat okačio po Fejsbucima i ostalim socijalnim mrežama.
bene_geserit bene_geserit 17:36 15.08.2023

Relativizacija

Ne razumem ove žalbe za relativizovanje nasilja nad ženama,
kad je sam tekst kao start đonom,
sa sve zaključkom da je "najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodnim ulogama".
To je negde na nivou anđinog zaključka da je za tragediju u Ribnikaru kriv poster Ratka Mladića.
Ako želiš da se baviš temom ne ubacuj takve politizacije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:06 15.08.2023

Re: Relativizacija

Ne razumem ove žalbe za relativizovanje nasilja nad ženama,
kad je sam tekst kao start đonom,
sa sve zaključkom da je "najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodnim ulogama".


Sto ce reci da relativizacije ne bi bilo da tekst nije krenuo djonom?

Nego, ako kategorija/odlika X objasnjava zasto se nesto desilo zasto je isticanje te kategorije pogresno? Kako bi to drugacije a politicki korektnije trebalo da se zove da se neki sneguljic ne oseti ugrozenim? Jedna ljudska jedinka uskratila vremensko postojanje drugoj? Tako onda sledeci put kad neko izubija nekog Srbina u Hrvatskoj treba da pise Tri Evropljanina pretukla jednog Evropljanina.
angie01 angie01 18:51 15.08.2023

Re: Relativizacija

kad je sam tekst kao start đonom,


sta je djonom,..tekst je rezultat istrazivanja-to su rezultati timova strucnjaka, njihovi zakljuci na osnovu konkretnih slucajeva.


To je negde na nivou anđinog zaključka da je za tragediju u Ribnikaru kriv poster Ratka Mladića.


bene , ne lazi, nisam ja nista zakljucivala, prenela sam isto ono sto su strucnjaci izlistali kao ocigledna podrska nasilju, a u neposrednom okruzenju.
bene_geserit bene_geserit 19:34 15.08.2023

Re: Relativizacija

ako kategorija/odlika X objasnjava zasto se nesto desilo zasto je isticanje te kategorije pogresno?

Pa objašnjava samo u glavi radikalnih feministkinja.
Različite uloge polova su uslovljene pre svega biologijom (socijalni konstrukti su samo nadgrađeni usled bioloških razlika).
80% ili 90% teksta je naravno OK i svako ovde će da se složi sa time.
Ali onda ubace te radikalno-feminističke gluposti ...
angie01 angie01 19:36 15.08.2023

Re: Relativizacija

Ali onda ubace te radikalno-feminističke gluposti ...


koje na primer?
bene_geserit bene_geserit 19:37 15.08.2023

Re: Relativizacija

renela sam isto ono sto su strucnjaci izlistali kao ocigledna podrska nasilju

To što kažeš da su neki neimenovani "stručnjaci" nešto navodno rekli a ti prenela je isto kao i da si ti rekla.
bene_geserit bene_geserit 19:37 15.08.2023

Re: Relativizacija

koje na primer?

Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.

angie01 angie01 19:40 15.08.2023

Re: Relativizacija

To što kažeš da su neki neimenovani "stručnjaci" nešto navodno rekli a ti prenela je isto kao i da si ti rekla.


ma hajde, danima su se redjali po svim televizijama, izvini sada sto nisam zapamtila imena,...to sto je tebi nesto tako logicno, van pameti, samo pokazuje da je sigurno tako.
angie01 angie01 19:44 15.08.2023

Re: Relativizacija

Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.


ovako izdvojeno, to ne znaci nista, sto nisi kopirao ceo konteskt, koji izgleda ovako,

Istraživanje upućuje na sledeće zaključke:

Kulturne norme i stavovi doprinose rodnoj nejednakosti i nasilju nad ženama. Tri od deset žena veruje da je porodično nasilje nad ženama privatna stvar, a skoro četvrtina smatra žrtvu odgovornom ili veruju da one preuveličavaju tvrdnje o zlostavljanju ili Intervijuisane žene su rekle da su muškarci nasilni prema partnerkama, usled upotrebe alkohola, zbog ljubomore, nezaposlenosti ili finansijskih briga i niskog samopoštovanja.

Ova uverenja doprinose rodnoj nejednakosti i stvaraju okruženje u kojem se toleriše nasilje nad ženama. Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.

Nasilje nad ženama se ne prijavljuje. Vrlo malo žena koje su doživele nasilje to su prijavile Sramota, ekonomska zavisnost, strah od osvete od strane počinioca i nepoverenje u službe predstavljaju glavne prepreke za prijavljivanje.


sta ti nije jasno?
bene_geserit bene_geserit 19:51 15.08.2023

Re: Relativizacija

ovako izdvojeno, to ne znaci nista, sto nisi kopirao ceo konteskt

Pa zato što ta salata okolo samo maskira radikalno-feminističnu ključnu rečenicu koja osnovna poenta tu (uostalom i izdvojena kao "najvažniji oblik prevencije" ) i nema nikakve veze sa njom.
angie01 angie01 19:52 15.08.2023

Re: Relativizacija

Pa zato što ta salata okolo samo maskira radikalno-feminističnu ključnu rečenicu koja osnovna poenta tu (uostalom i izdvojena kao "najvažniji oblik prevencije" i nema nikakve veze sa njom.


pa ti ocigledno ne razumes sta je receno,...ili se namerno pravis lud.
bene_geserit bene_geserit 20:07 15.08.2023

Re: Relativizacija

Kakve veze imaju "stavovi o rodnim ulogama" sa:
- time što se nasilje nad ženama često ne prijavljuje
- time što neko misli da je nasilje privatna stvar ili da je žrtva sama kriva
- time što neko nasilje objašnjava alhoholom, ljubomorom ili čime već
Ajde molim te, jedno sa drugim nema veze.
Baš zato i provuku takve gluposti i povežu stvari koje jedna sa drugom nemaju veze zbog manipulacije. To što ti ne shvataš u čemu se sastoji manipulacija nije iznenađenje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:31 15.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
Kakve veze imaju "stavovi o rodnim ulogama" sa:
- time što se nasilje nad ženama često ne prijavljuje
- time što neko misli da je nasilje privatna stvar ili da je žrtva sama kriva
- time što neko nasilje objašnjava alhoholom, ljubomorom ili čime već
Ajde molim te, jedno sa drugim nema veze.
Baš zato i provuku takve gluposti i povežu stvari koje jedna sa drugom nemaju veze zbog manipulacije. To što ti ne shvataš u čemu se sastoji manipulacija nije iznenađenje.


možda jeste malo zamršeno sročeno al 100% u metu..
zašto ti muškarci tako ne umlate komšiju, komšinicu, šefa.. sigurno ima još neko da ih nervira.. čak ni djecu neće tako umlatiti kako će ženu (a djeca sigurno isto znaju da mu pojedu živaca jednako ako ne više)..
šta misliš ti zbog čega oni uspješno suzbijaju svoju agresiju svuda osim prema partnerki?
koji je to stereotpi? odakle im ideja da je to ok?
nema veze nikakve sa rodnim ulogama (žena je da služi muškarcu, muž je da je kazni ako treba)..

na stranu sad teorije kako je prirodno da muškarac pošto je jači, brži pa često i inteligentniji nosi sve nagrade u informatičkom društvu u kom su snaga i brzina bukvalno irelevantni a klasična inteligencija je sve više zamjenjiva mašinom..

živ bio de malo preispitaj koliko piju vode ti tvoji stavovi o feminističkim radikalkama i stavrnosti kojom one vladaju a muškarci siromasi u tišini pate..
aman
baš ga prećera
angie01 angie01 20:32 15.08.2023

Re: Relativizacija

Kakve veze imaju "stavovi o rodnim ulogama" sa:


bene, kazi, da se zezas,...

pa je l ti kapiras sta su stavovi o rodnim ulogama?...pa objasnjeno ti je u delu koji si ignorisao.

ajd da ti nacrtam,....zasto zena cesto ne prijavljuje nasilje od muza,...jer ima prihavceni stav o rodnim ulogama da je on glavni u kuci, da treba da ga slusa, da je sama kriva, sramota je jer to dozivljava kao licni i intimni debakl,..i sl

isto tako pravda prihvacenim stavovima o rodnim ulogama-da je normalno da muz pije, pa kada je pijan nasilan je zbog toga, ince ne bi on, nasilan je jer je voli i ljubomoran je,...je l kapiras,...to su date drustvene uloge-muskarac je muskarac ako lupi sakom o sto, a zeni je mesto u kuhinji....to su njihove rodne uloge u tradicionalnom shvatanju.


bene_geserit bene_geserit 20:58 15.08.2023

Re: Relativizacija

to su njihove rodne uloge u tradicionalnom shvatanju

Ti imaš izvitopereno mišljenje o "tradicionalnom shvatanju".
Nije tradicionalno shvatanje da je normalno da muž pije, niti da je nasilan, ti ovde devijacije proglašavaš za tradiciju.
angie01 angie01 21:03 15.08.2023

Re: Relativizacija

Ti imaš izvitopereno mišljenje o "tradicionalnom shvatanju".
Nije tradicionalno shvatanje da je normalno da muž pije, niti da je nasilan, ti ovde devijacije proglašavaš za tradiciju.


ahahaha, jao ja proglasavam, ja imam neprijateljski stav,...pa sta su tradicionalne vrednosti, evo kazi,..eno ti crkva i patrijarh govore,...evo kazi ti,...al bukvalno bi da je sve po desnicarskim domcinskim merilima, al da se to nikako ne karakterise i ne kaze sta to znaci.


nego kazi, je l si sada razumeo tekst?...i zasto ne.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:16 15.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
to su njihove rodne uloge u tradicionalnom shvatanju

Ti imaš izvitopereno mišljenje o "tradicionalnom shvatanju".
Nije tradicionalno shvatanje da je normalno da muž pije, niti da je nasilan, ti ovde devijacije proglašavaš za tradiciju.


kakve sad veze piće ima sa nasiljem..
ovaj poslednji očigladno nije bio pijan dok ju je ubijao a čisto sumnjam i ostali da su..
kako ti se brate da da se baviš takvim budalaštinama?
odakle izvire taj toliki prezir prema ženama i to ovima koje mlate muževi?
brate baš je mučno čitati..
bene_geserit bene_geserit 21:30 15.08.2023

Re: Relativizacija

odakle izvire taj toliki prezir prema ženama i to ovima koje mlate muževi?

Slušaj je sad, ako prema nekom imam prezir to je prema tim muževima koji mlate žene.
A piće je sa nasiljom povezala Anđa pa sam samo replicirao.

Nego tužno je i jadno ovo povezivanje nasilja nad ženama sa tradicionalnim vrednostima.
angie01 angie01 21:46 15.08.2023

Re: Relativizacija

A piće je sa nasiljom povezala Anđa pa sam samo replicirao.


nije andja, pa mamicuvam, nisam ja sve sto vam padne na pamet- pogledaj svoj komentar na koji sam replicirala, crtala sam ti ono sto ne razumes iz tvojih podataka.


Nego tužno je i jadno ovo povezivanje nasilja nad ženama sa tradicionalnim vrednostima.


je je po tradicionalnim vrednostima muz glava kuce, i da zena treba da mu se povinuje i da ga slusa,...nekada je morala i da mu pere noge i njemu i svekru i sve da ih skupa sluzi,...ili ti to ne znas.

pa sta su po tebi tradicionalne vrednosti?
bene_geserit bene_geserit 21:52 15.08.2023

Re: Relativizacija

pa sta su po tebi tradicionalne vrednosti?

Know your duty, and do your duty.
Keep your word and don’t lie. Your yes is yes, no is no. Your word counts.
Don’t cheat or expect something for nothing. Deal fairly.
Don’t steal or take more than your share. Pay what you owe.
Be aware of other people; it’s the basis of courtesy.
Courtesy and respect for elders are the default positions.
Pick up after yourself, and respect others’ space and property.
Keep others’ confidences and respect their privacy.
Don’t add to others’ burdens or intentionally inconvenience them.
Exercise discretion. Don’t slander and don’t gossip.
Be sincere. Don’t be proud or put on airs.
Honor another person’s loved ones and family.
Do right by those who depend on you.
Defend and protect those at disadvantage or weaker than yourself.
Keep your speech and your heart clean and civil.
Be moderate in all indulgences of body, senses, or mind.
Don’t shirk or flinch from hard work, and pay an honest wage.
Learn your whole life and respect scholarship in others.
Do your civic duty and fulfill community obligations.
Participate in the defense of your home when called upon to serve.
Learn honor and integrity. It’s all these things.
If you fail, morally or otherwise, resolve to do better.
angie01 angie01 22:05 15.08.2023

Re: Relativizacija

to si prepisao od Asera Bleka, al to nisu tradicionalne vrednosti- to su moralne vrednosti, to sto je nabrojano potpada pod eticnost.

tradicionalne vrednosti su kulturno nasledje nekog naroda, obicaji, rituali, verovanja, nacini zivota, ustrojstva u odnosima, nacin gradnje, stanovanja, odevanja, ishrane,...
freehand freehand 22:09 15.08.2023

Re: Relativizacija

angie01
to si prepisao od Asera Bleka, al to nisu tradicionalne vrednosti- to su moralne vrednosti, to sto je nabrojano potpada pod eticnost.

tradicionalne vrednosti su kulturno nasledje nekog naroda, obicaji, rituali, verovanja, nacini zivota, ustrojstva u odnosima, nacin gradnje, stanovanja, odevanja, ishrane,...

Svašta... Generalno vrednosti se dele na etiku i estetiku. I ne možeš da kažeš da jedno ne podrazumeva drugu, ako je rasprava načelna.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:16 15.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
ako kategorija/odlika X objasnjava zasto se nesto desilo zasto je isticanje te kategorije pogresno?

Pa objašnjava samo u glavi radikalnih feministkinja.
Različite uloge polova su uslovljene pre svega biologijom (socijalni konstrukti su samo nadgrađeni usled bioloških razlika).
80% ili 90% teksta je naravno OK i svako ovde će da se složi sa time.
Ali onda ubace te radikalno-feminističke gluposti ...


Koje objasnjenje bi bilo odgovarajuce po tebi? Zasto ti kategorija Hispano, Latino ili Black kao objasnjenje nije problematicna a kategorija roda jeste?

Imamo kategoriju nasilje u porodici ali je ona preopsta jer onda recimo ne prepoznajes razliku izmedju cedomorstva i ubistva izmedju odraslih. Onda uzmes odrasle i gledas da li tu postoji neka distinguishing feature. Ako se ispostavi da je to rod onda je ne ignorises nego operises sa njom kao validnom kategorijom.

Kad smo kod Hispano/Latino u nekim juznoamerickim zemljama postoji krivicno delo femicid sa posebnim kaznama. Oni su tamo u vrhu po broju slucajeva pa je jos jasnije zasto rodno nasilje kao kategorija ima smisla. Ali to sto u Evropi manje ubijaju zene ne znaci da onda ta kategorija kod nas automatski ne vazi. 2000 bilo napadnuto 100 Srba u Hrvatskoj sto se vodilo kao etnicko nasilje, 2023 napadnuto pet, aha znaci ne postoji vise kategorija etnickog nasilja.

bene_geserit bene_geserit 22:19 15.08.2023

Re: Relativizacija

to nisu tradicionalne vrednosti- to su moralne vrednosti

To su tradicionalne moralne vrednosti

sad nisam baš siguran šta su liberalne moralne vrednosti, nešto tipa
- slobodno kradi, ali do 950$, preko toga je kažnjivo zakonom
- gaji mačke umesto da rađaš decu, to je mnogo bolje za carbon footprint i globalno zagrevanje
- očekuj da dobiješ stvari za džaba jer ti to rođenjem pripada, da ti oproste dugove studentske i druge
- imaš pravo i čast da ti drag queens cupkaju dete na kolenu u obdaništu
- slobodno se skini i maši kitom u javnosti, ali samo ako je u pitanju gej parada, pošto ako to uradiš van parade mogu da se dosete da je to kažnjivo zakonom
- ako nemaš kitu za mahanje a imaš želju da imaš, to je lako rešivo a i poželjno
- ako nečim nisi zadovoljan stavi pussy hat na glavu i idi da pališ automobile i radnje okolo, to je poželjan način iskazivanja nezadovoljstva
bene_geserit bene_geserit 22:30 15.08.2023

Re: Relativizacija

Koje objasnjenje bi bilo odgovarajuce po tebi? Zasto ti kategorija Hispano, Latino ili Black kao objasnjenje nije problematicna a kategorija roda jeste?

Pa nije problem kategorija pola, nije sporno da ogromnom većinom mukarci ubijaju žene a ne obrnuto.
Problem je povezivanje toga sa "tradicionalnim rodnim ulogama".
Po meni je najveći deo objašnjenja u biologiji.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:01 15.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
Koje objasnjenje bi bilo odgovarajuce po tebi? Zasto ti kategorija Hispano, Latino ili Black kao objasnjenje nije problematicna a kategorija roda jeste?

Pa nije problem kategorija pola, nije sporno da ogromnom većinom mukarci ubijaju žene a ne obrnuto.
Problem je povezivanje toga sa "tradicionalnim rodnim ulogama".
Po meni je najveći deo objašnjenja u biologiji.


Sta mislis? Ako je biologija onda je to urodjeno ponasanje. Ako je rod onda je u ovom slucaju steceno. Ono gledas druge i naucis da to tako moze i treba.
angie01 angie01 23:08 15.08.2023

Re: Relativizacija

sad nisam baš siguran šta su liberalne moralne vrednosti


pa iste te sto si izlistao.

covek moze da bude moralan i kao desnicar i kao levicar, kao i onja koji zastupa centar.

a ovo ostalo sto si sastavio- je tipicno za tebe, a ne znam kako da to nazovem.
bene_geserit bene_geserit 23:48 15.08.2023

Re: Relativizacija

a ovo ostalo sto si sastavio- je tipicno za tebe, a ne znam kako da to nazovem

Jel znaš zakon akcije i reakcije?

Npr. neko proglasi za tradicionalne vrednosti da muž pije i tuče ženu koja mu služi.
Šta da ti napišem da shvatiš kakve gluposti pišeš osim nešto takvo?
gedza.73 gedza.73 07:21 16.08.2023

Re: Relativizacija

freehand
angie01
to si prepisao od Asera Bleka, al to nisu tradicionalne vrednosti- to su moralne vrednosti, to sto je nabrojano potpada pod eticnost.

tradicionalne vrednosti su kulturno nasledje nekog naroda, obicaji, rituali, verovanja, nacini zivota, ustrojstva u odnosima, nacin gradnje, stanovanja, odevanja, ishrane,...

Svašta... Generalno vrednosti se dele na etiku i estetiku. I ne možeš da kažeš da jedno ne podrazumeva drugu, ako je rasprava načelna.

Da se ne baci 'etika' i 'estetika'.
Žena je dva puta draga. Kad je u kuću dovedu i kad je na groblje odnesu

Za ženu i stoku nema suđenja

Što više biješ ženu to je šči (kupus čorba) ukusniji

Сотни таких афоризмов, — в них заключена веками нажитая мудрость народа, — обращаются в деревне, эти советы слышат, на них воспитываются дети.

Детей бьют тоже очень усердно... Вообще в России очень любят бить, все равно — кого. «Народная мудрость» считает битого человека весьма ценным: «За битого двух небитых дают, да и то не берут».
Maksim Gorki


maksa83 maksa83 07:58 16.08.2023

Re: Relativizacija

Žena je dva puta draga. Kad je u kuću dovedu i kad je na groblje odnesu

Ovo je ukradena fora za Alfa Romao.

Vlasnik Alfa Romea se najviše raduje dva puta u životu - prvi put kad ga kupi i drugi put kad ga proda.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:28 16.08.2023

Re: Relativizacija

maksa83


Vlasnik Alfa Romea se raduje dva puta - prvi put kad ga kupi i drugi put kad ga proda.

Ovo je najcrnja ljubomora i teorija zavjere koju šire vlasnici švapskih auta.
Što reče Andrić: "Poznavao sam jednog čovjeka, koji za svaku stvar koju nema ili ne rzumije, uvijek nađe poneku ružnu riječ"*
Vlasnici švapskih auta, koji obožavaju grubu tvrdoću, agresivnost, izdržljivost, pokazivanje statusnih simbola, nemaju pojma o užitku koji pruža vožnja Alfe.
Vožnja je kao i seks.
Seks je dragi dželešanum dao zbog potrebe produženja vrste, pravljenja naslednika. Sve van toga je zadovoljstvo. Švapska auta su za obavezne aktivnosti a Alfa za čisto zadovoljstvo. Gutanje brdskih serpentina, škripa guma i zvuk Alfinog auspuha su najljepši spoj slike i zvuka. Tri su mi prošle kroz ruke i uvijek mi bilo žao poslije prodaje.
Žena i godine me stjerale u C5. Udoban, pouzdan za put duži, al' za Alfom srce tuži.
Pogledaće, valjda, bog na Kamila svog koji se nada završiti šoferski vijek za volanom Alfe koja ima SUS motor, mehanički mjenjač i pogon na zadnje točkove.

* Ovo nije tebi adresirano. Da ne bude zabune.
maksa83 maksa83 08:36 16.08.2023

Re: Relativizacija

Ovo je najcrnja ljubomora i teorija zavjere koju šire vlasnici švapskih auta.

Razmisli - nema viceva o BMW-u, Mercedesu, čak ni o Golfu, a pogotovo nema o Citroenu ili Renou ali zato...

Q: Zašto se vlasnici Alfa Romea ne pozdravljaju kad se negde sretnu?
A: Već su se videli ujutru u servisu.

P.S.
Žena i godine me stjerale u C5. Udoban, pouzdan za put duži,


Ovde C4, isto to samo i deca imaju mesta da se biju nazad.
docsumann docsumann 08:43 16.08.2023

Re: Relativizacija

Razmisli - nema viceva o BMW-u, Mercedesu, čak ni o Golfu, a pogotovo nema o Citroenu ili Renou ali zato...


ima o golfu

doduše malo bajat (od prije prtnestak godina), a glasi ovako

Budvanin gleda (loše) ocjene svog sina srednjoškolca, pa mu kaže -
ili ćeš popraviti ove jedinice ili ću ti kupit Golfa Trojku da ti se cijela Budva smije

freehand freehand 08:45 16.08.2023

Re: Relativizacija

Razmisli - nema viceva o BMW-u, Mercedesu, čak ni o Golfu, a pogotovo nema o Citroenu ili Renou ali zato...

Švabe su imale nebrojeno viceva koji su za temu i metu imali vozače Opel Mante, i "Manta Fahrer" je bio pojam za sebe, otprilike kao red neck tamo preko.
A: "Zašto Manta farer pravi šira vrata od garaže?!
B: "Da ne mora da uvlači lakat izbačen kroz prozor kad ulazi u garažu."
maksa83 maksa83 09:02 16.08.2023

Re: Relativizacija

Budvanin gleda (loše) ocjene svog sina usrednjoškolcu, pa mu kaže -
ili ćeš popraviti ove jedinice ili ću ti kupit Golfa Trojku da ti se cijela Budva smije

Imam brata od dalje tetke koji se baš jako dobro razume u hands on motoristiku i automobile i vožnju, vozio relije, bio instruktor, radio u institutu za puteve u onim vozilima za kontrolu kvaliteta puta, popravi šta hoćeš, zna svaki detalj rada automobila do atoma, i njemu je srpska fascinacija Golfom oduvek bila velika misterija, on kaže citiram "Golf je najgori auto na svetu", citat završen.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:08 16.08.2023

Re: Relativizacija

maksa83

Razmisli - nema viceva o BMW-u, Mercedesu, čak ni o Golfu, a pogotovo nema o Citroenu ili Renou ali zato...

Q: Zašto se vlasnici Alfa Romea ne pozdravljaju kad se negde sretnu?
A: Već su se videli ujutru u servisu.



Da pređemo na Ruse i Zapad. Miroljubivija je tema.
Ovde C4, isto to samo i deca imaju mesta da se biju nazad.

Pretpostavljam Picaso, jer spominješ prostor.
Ja nisam protivnik Citroena. U jednom Ami 8 karavanu sam se baš navozao. Kupio ga od veterinara. Gdje god vidio kravu sam se zaustavio. Valjda zbog toga što je išao često u oplodnju. Žena dugo vozila običnog C4, štedljiviji od Škota. Xantia je najudobniji auto u kojem sam se vozio i koji sam imao. Pravio sam ponekad i 1000 km da se ne zaustavljam.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:12 16.08.2023

Re: Relativizacija

freehand
Razmisli - nema viceva o BMW-u, Mercedesu, čak ni o Golfu, a pogotovo nema o Citroenu ili Renou ali zato...

Švabe su imale nebrojeno viceva koji su za temu i metu imali vozače Opel Mante, i "Manta Fahrer" je bio pojam za sebe, otprilike kao red neck tamo preko.
A: "Zašto Manta farer pravi šira vrata od garaže?!
B: "Da ne mora da uvlači lakat izbačen kroz prozor kad ulazi u garažu."

Manta kupe je bila zvijer, za to doba. Imao drug, sin radnika na platformi. Nije bio nekakav vozač pa me često častio da ja vozim.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:14 16.08.2023

Re: Relativizacija

maksa83
"Golf je najgori auto na svetu", citat završen.

Vidi se da se brat razumije u auta.
gedza.73 gedza.73 09:29 16.08.2023

Re: Relativizacija

Q: Zašto se vlasnici Alfa Romea ne pozdravljaju kad se negde sretnu?
A: Već su se videli ujutru u servisu.

Jedan od boljih
- Šta radi vlasnik Alfe kad se napije na slavi?
- Zove bivše automehaničare.

p.s.
jedva ga pronađo'. Od 0:42 do 2:12


Inače golf je dizajnirao Italijan.





newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:47 16.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
Koje objasnjenje bi bilo odgovarajuce po tebi? Zasto ti kategorija Hispano, Latino ili Black kao objasnjenje nije problematicna a kategorija roda jeste?

Pa nije problem kategorija pola, nije sporno da ogromnom većinom mukarci ubijaju žene a ne obrnuto.
Problem je povezivanje toga sa "tradicionalnim rodnim ulogama".
Po meni je najveći deo objašnjenja u biologiji.


da je biologija onda bi danas zemljom hodili smo dva metra visoki, 120 kila teški apoloni...
kad gle.. ne hodaju..
e to jest, ponavljam se, ti isti muškarci koji umlaćuju žene na dnevnoj bazi sasvim se kontrolišu pred komšijama, komšinicama, djecom, šefovima, you name it.. svima..
dakle očigledno nije biologija..


e a to kad kažem..
pročitah upravo Portrait of a merriage, knjigu fikcije o stvarnom događaju smrti
Lukrecije Mediči od Ferare..
i elem, nju i njenu sestru i njihovu rođaku muževi (vojvode i slični) su udavili..
jer jelda razvod nije bio dzvoljen..
nju konkretno u 16 godini nakon godine braka..
milina..
tako da je danas naravno odlično kako je bilo ali tragovi te politike po kojoj prebogati i preuticajni otac i majka daju kćer da je ovaj udavi ako mu dosadi su sasvim još tu..
naše majke su trpile batine redovno..
mi malo manje al i dalje trpimo...
a dobro bi bilo da naše kćeri i unuke ne moraju..
jer je to jednostavno glupa politika koja rađa još jednu generaciju frustriranih nesrećnika i odlično bi bilo što prije je se rješiti baš kao što smo se rješili i te zabrane razvoda, naslježivanja primogeniturom i ostalih praksi koje prosto nisu u skladu sa modernim društvom ako su ikad bile prednost ikome (pa i tom paćeniku prvorođenom i nesrećnoj mu ženi)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:59 16.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
pa sta su po tebi tradicionalne vrednosti?

Know your duty, and do your duty.


ajde ovo dalje, manje više hrišćanska doktrina i for that matter i muslimanska..
ali duty..
a ko određuje duty?
kako možeš da popaseš ovakvu količinu bullshita i još se kao kuneš..
mislim ajde kapiram lijen um, da ja ne mislim niočemu, da šablona, lakih odgovora, kapiram.. al šta ćeš onda tačno da learn all your life kad ti ovaj veselnik ispisao več u prvom redu.. ima duty, ti da je znaš, da je ispuniš..
pa ako je reklo da daviš ženu..
a ti brate prijatelju privati se kaiša (ovu Mediči rođaku junoša je zadavio psećim povocem, krasan svijet bio)..
angie01 angie01 11:36 16.08.2023

Re: Relativizacija

Svašta... Generalno vrednosti se dele na etiku i estetiku. I ne možeš da kažeš da jedno ne podrazumeva drugu, ako je rasprava načelna.


u sta spada pranje muzevljevih nogu?

ili ono iz Lepote poroka, Zivka Nikolica, gde muz zenu udara cekicem u glavu preko pogace?
gedza.73 gedza.73 12:55 16.08.2023

Re: Relativizacija

u sta spada pranje muzevljevih nogu?

I Virdžina. Da ne bude kako su 'dženderi' došli sa Zapada nego je to ukorenjeno u patrijahalnoj i plemenskoj tradiciji naših prostora.

Prema ovom običaju, u obiteljima, koje su ostale bez „muške glave” jedno žensko dijete, na zahtjev roditelja ili šire zajednice, preuzima ulogu muškarca

Takve žene nazivali su virdžinama, one su bile žrtve spasavanja časti porodice, odijevale su se isključivo u mušku odjeću, bile su kratko ošišane, obrađivale su zemlju, a čak im je bilo dopušteno da piju i puše, dok je njihovu riječ porodica morala poštovati, jer su bile ravnopravne sa muškarcima.

I kad se priča o promeni pola da se zna kako je to bila tradicija ovde daleko pre nego što se došlo na ideju o organozovanju Prajda
С друге стране, ове девојке су се најчешће саживљавале са својом улогом мушкараца и биле на њу поносне, у толикој мери да су неке од њих чак изгубиле и менструацију већ после неколико месеци.







freehand freehand 15:14 16.08.2023

Re: Relativizacija

angie01
Svašta... Generalno vrednosti se dele na etiku i estetiku. I ne možeš da kažeš da jedno ne podrazumeva drugu, ako je rasprava načelna.


u sta spada pranje muzevljevih nogu?

ili ono iz Lepote poroka, Zivka Nikolica, gde muz zenu udara cekicem u glavu preko pogace?

U tradicionalne vrednosti zemalja članica NATO?

Šalim se, ali na pitanje o vrednostima dao sam ti načelan odgovor iz osnova filozofije. Ti si se, naravno, dohvatila efemernih stvari koje, opet, nisi našla u brdima Montafona ili sicilijanskim selima nego eto baš kod Crnogoraca.
Ne znam zašto mrziš Crnogorce, ali lepo bi, na primer, bilo da si ti ako već niko drugi nije u onom tekstu koji dijagnoza citira o preporukama ženama iz pedesetih primetila da se pominju i šminka i kućni aparati. Meni to deluje nekako baš moderno dve decenije pre nego što su žene u Švajcarskoj dobile pravo glasa..
gedza.73 gedza.73 15:54 16.08.2023

Re: Relativizacija

Meni to deluje nekako baš moderno dve decenije pre nego što su žene u Švajcarskoj dobile pravo glasa..

Još samo da navedeš koliko je žena u Švajcarskoj robijalo u logoru za uvredu lika i dela doživotnog predsednika. Posebno obrati pažnju na 'doživotni predsednik' u republici i 'logor'.

Ili kad je narodna milicija po naređenju Partije šutirala studentkinje u stomak uz reči
- Takve kurve kao što ste vi nam ne trebaju.
Pročizaj pažljivo. Upravnica ženskih logora u SFRJ
Marija Zelić Popović
podjednako da dam život za Rusiju koliko i za Jugoslaviju, za Staljina koliko i za Tita

Šta reči o takvom mentalnom sklopu. Fanatici i ludaci bili, fanatici i ludaci ostali.
Mermer… vidite vi to, mi smo taj Goli otok zvali Mermer, jer je to bilo preduzeće za kopanje mermera.

Marija Zelić Popović: Ja sam slušala Jovanku Lebl, a juče sam pročitala, zbog nje sam uzela TV novosti. Jovanka Lebl tvrdi da se u Ramskom ritu radilo od zvezde do zvezde, znači čitav avgustovski dan, na onom suncu. Na Ramskom ritu se radilo 8 sati. U Zabeli se radilo takođe 8 sati. Na Svetom Grguru se radilo takođe 8 sati. Čujte, to su bili poljoprivredni poslovi. Znate šta je rit? Peščara jedna. Šta su one tu radile? Kopale nešto, radile oko kanala, zalivale vodom. Nemam pojma. Nemam pojma. Radile su nešto, nešto oko poljoprivrede su čeprkale. U svakom slučaju, to nisu bili teški fizički poslovi. To su bili poslovi fizički primereni ženskoj kondiciji. U Ramskom ritu, ja ne znam o kakvim se torturama radi. U Ramskom ritu ja nikakvih tortura… ni za kakve torture ja na Ramskom ritu ne znam.

Upravnica logora koja je samo radila svoj posao, nikakvog nasilja o kome pričaju žene zatvorenice nije bilo, one su tu nešto čeprkale... kako to poznato zvuči. Isto tako se podsmevao upravnik logora u Bugarskoj svojim žrtvama koje su ga optuživale, istosu tako upravnice nacističkih logora za prevaspitavanje nepodobnih Nemaca pričale i isto ih tako optuživala u svom dnevniku o SFRJ logorima optuživala doktorka Ružica Bojić. Ili ćerka sveštenika Božića iz Badnjevca koga su streljali Nemci a nju ubili komunisti. Pogledaj blog Jelice Greganović.
Svetlana Lukić: Ona je tvrdila da ste ih vi lično vezivali žicom. Ako se ne varam, to je rečeno u toj emisiji.

Marija Zelić Popović: Nikakvo vezivanje, nemam ja… ma čujte, odakle meni žica?

Marija Zelić Popović: E, sad se moramo vratiti u 1948. godinu. Danas taj vic ne znači ništa, taj vic je naivan. Međutim, 1948. vic „Odgojili smo ljubičicu belu od 100 kila“, za mene bi on odražavao odnos prema Titu. Nije Tito tada bio ličnost za viceve. Nije on bio podesna ličnost za viceve.

E sad, bili su različiti kriterijumi pri hapšenju. Recimo, ja sam imala slučaj jedne devojčice od 14 godina, Bosanka je bila
Pa, rekoh, tražila diktaturu… Jesam. Pa, reko, jel ti voliš diktaturu? Volim. E, pa, reko, sad imaš diktaturu proletarijata. Pa jel ti lepo ovde sad? Pa nije. Pa šta misliš, kako bi ti tek bilo u pravoj diktaturi proletarijata? Pa zar nije lepše biti slobodan nego biti pod diktaturom? Pa jeste. Pa šta si još ovo pričala? Pričala si da se drugovi voze kolima? Pa jesam, oni se voze kolima. Pa, reko, šta bi trebalo, na magarcima, šta si htela, na magarcima da jašu?

Nemam pojma šta je dalje s njom bilo. Eto, to su neke ovako, smešne stvari.

MI komunisti zlatnom viljuškom 'boc' a Švajcarac s masni prsti usta ga jebem.

freehand freehand 16:27 16.08.2023

Re: Relativizacija

usta ga jebem.

Samo za dijagnozu

gedza.73 gedza.73 16:47 16.08.2023

Re: Relativizacija

freehand
Samo za dijagnozu

Počeo si priču o položaju žena u komunizmu. Devojčice od 14 godina i žene zbog vica. U logoru.
Jedan od primera je Marija Zelić, upravnica ženskog logora, koja je bila najveći zlikovac i uništila porod i budućnost stotine mladih žena, ona je uživala sve povlastice u starosti a sahranjena je u Aleji velikana u Beogradu.

to nije bio ni Gulag ni fašistički koncentracioni logor, ni Jasenovac, on je bio sve pomalo. I ono najgore, nisu tamo toliko ubijani ljudi koliko su uništavani, ubijane su im duše.
Vuksan Knežević

Nastavi sa pohvalama totalitarnom društvu i relativizacijama nasilja i zločina.



freehand freehand 16:51 16.08.2023

Re: Relativizacija

Počeo si priču o položaju žena u komunizmu.

U nekom momentu kad ti se na kratko razbistri malo i na kratko možda shvatiš da si tu priču počeo ti.
Pre oko deset godina.
gedza.73 gedza.73 17:08 16.08.2023

Re: Relativizacija

tu priču počeo ti.

Poređenje i kako je ženama u Švajcarskoj bilo mnogo loše, dok je nama bilo odlično a tek da se ne pominju demokratski standardi u Rusiji, Kini i Iranu?
Pre oko deset godina.

O mentalitetu? Naravno da jesam. Mada se nisam nadao da ima toliko dilkica informbirovaca kojima su na srcu totalitarni sistemi gde su zakoni podređeni hiru doživotnog vođe.
angie01 angie01 18:21 16.08.2023

Re: Relativizacija

ali na pitanje o vrednostima dao sam ti načelan odgovor iz osnova filozofije


pricamo sta je tradicija,..a ja dala neke upecatljive primere, kako bi se lakse shvatilo, sad da l su Cernogorci, potpuno nebitno.


na primer, bilo da si ti ako već niko drugi nije u onom tekstu koji dijagnoza citira o preporukama ženama iz pedesetih primetila da se pominju i šminka i kućni aparati. Meni to deluje nekako baš moderno dve decenije pre nego što su žene u Švajcarskoj dobile pravo glasa..


vidi, prvi put kada si pomenuo glasanje zena u Svajarskoj, bilo je suptilno i sa stilom i tu sam ti dala preporuku, a ovo kada ponavljas sa crtanjem u nekoj cudnoj konstrukciji, nije vise zanimljivo i vise deluje da nisi zadovoljn odzivom i prepoznavanjem tvoje crtice prvi put,...isto si ponovio neprimeren fazon sa femicidom.
freehand freehand 19:52 16.08.2023

Re: Relativizacija


pricamo sta je tradicija,..a ja dala neke upecatljive primere, kako bi se lakse shvatilo, sad da l su Cernogorci, potpuno nebitno.

To što vi nešto pričate ne znači da ja ne moguu da delić pažnje usmerim na osnove. Inače, ni meni nije bitno da li su Crnogorci, nego eto, samo da nismo usamljeni.



vidi, prvi put kada si pomenuo glasanje zena u Svajarskoj, bilo je suptilno i sa stilom i tu sam ti dala preporuku, a ovo kada ponavljas sa crtanjem u nekoj cudnoj konstrukciji, nije vise zanimljivo i vise deluje da nisi zadovoljn odzivom i prepoznavanjem tvoje crtice prvi put,...isto si ponovio neprimeren fazon sa femicidom.

Prvi put je bilo za jednu publiku, drugi put za drugu.
angie01 angie01 20:29 16.08.2023

Re: Relativizacija

nego eto, samo da nismo usamljeni.


:)))


Prvi put je bilo za jednu publiku, drugi put za drugu.


dobro.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:27 17.08.2023

Re: Relativizacija

maksa83
Žena je dva puta draga. Kad je u kuću dovedu i kad je na groblje odnesu

Ovo je ukradena fora za Alfa Romao.

Vlasnik Alfa Romea se najviše raduje dva puta u životu - prvi put kad ga kupi i drugi put kad ga proda.


Isto kažu i za vlasnike glisera i jedrilica... (jeBrilica kako je to jednom nazvao drug Unf).
bene_geserit bene_geserit 06:09 17.08.2023

Re: Relativizacija

naše majke su trpile batine redovno..
mi malo manje al i dalje trpimo...
a dobro bi bilo da naše kćeri i unuke ne moraju

A to "mi" se odnosi na tebe i tvoje mačke? Ili ti je neko izdao ćagu da pričaš u ime svih žena?

Lukrecija Mediči od Ferare, umrla 1561. Čudo nisi otišla do pećinskog čoveka.
Nego, naše bake i prabake jesu teško živele. Zbog čega misliš da je tebi to žalije nego meni, jel si možda više volela svoju baku nego ja svoju?
Moja majka nije trpela batine, ako tvoja jeste obrati se onom ko je tukao.
Moja žena svakako ne trpi batine, a i zna mi slabe tačke uz sve one poluge što su učili na martial arts, samo ja mogu da dobijem batine u toj vezi.
Moja ćerka uz buduću ekonomsku samostalnost, 3. dan martial arts, i zajeban karakter teško da će ikad da bude u opasnosti od redovnog lemanja, za nju se jedino plašim da ne postane old cats and dogs lady.

Meni niko nije izdao ćagu pa mogu samo o mojoj porodici.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:06 17.08.2023

Re: Relativizacija

bene_geserit
naše majke su trpile batine redovno..
mi malo manje al i dalje trpimo...
a dobro bi bilo da naše kćeri i unuke ne moraju

A to "mi" se odnosi na tebe i tvoje mačke? Ili ti je neko izdao ćagu da pričaš u ime svih žena?

Lukrecija Mediči od Ferare, umrla 1561. Čudo nisi otišla do pećinskog čoveka.
Nego, naše bake i prabake jesu teško živele. Zbog čega misliš da je tebi to žalije nego meni, jel si možda više volela svoju baku nego ja svoju?
Moja majka nije trpela batine, ako tvoja jeste obrati se onom ko je tukao.
Moja žena svakako ne trpi batine, a i zna mi slabe tačke uz sve one poluge što su učili na martial arts, samo ja mogu da dobijem batine u toj vezi.
Moja ćerka uz buduću ekonomsku samostalnost, 3. dan martial arts, i zajeban karakter teško da će ikad da bude u opasnosti od redovnog lemanja, za nju se jedino plašim da ne postane old cats and dogs lady.

Meni niko nije izdao ćagu pa mogu samo o mojoj porodici.


pa dobro bene poznaješ li nekog van svoje uže porodice?
jel pokušavaš da nam kažeš da kod tebe u kući nema lamanja pa prema tome tema te ne interesuje?
to mi je ok..
ali zašto onda insistiraš da o tome stalno govoriš?
u mojoj porodici leamnja je bilo..
muž mi je izrazito blagog karaktera i ne umije ni da se posvađa a kamoli da podivlja da bi tukao ali sam u životu srela par budala koji bi me sasvim sigurno tukli..
nije tako jednostavno to da ti kažem pa da znaš i za kćerku.. šokira na prvu i teško je momentalno ukapirati o čemu se radi i otići..
plus ih ima koji onda hoće i da stalkuju..
sad bi mi bilo lako ali tada sa 17 pa 21 nije bilo lako..
prosječan kilavko i dalje je jači od solidno fit žene i sad ti možeš da tamburaš kako tvoja žena martial arts al znate i ti i ona da bi ubio boga u njoj samo da hoćeš..
ditoo u kćerki..
a mnogi i dalje hoće..
bilo bi dobro da društvo jednom zasvagda usvoji da mlatiti žene nije ok.. za sve je korisno..
zašto se neki tako uporno opirete mogu možda da razumijem u smislu da si naučen da misliš da žena treba da je princeza, pa ako je i odlučila da se bavi martial arts ok ali onda treba da je tiha, skromna, ponosno nosi svoj art al ga ne ispoljava.. itd. itd. pa ova koja je još i lajava ide na živce, udara mi na obrasce..
sve je to ljudski i ja se slažem da bi bilo korisnije tu poruku da je društvo u kom su žene građani drugog reda bezveze društvo.. e dakle tu poruku prenosti mirnije, staloženije, tiše ali upornije..
opet..
ako si u životu ipak i nešto knjiga pročitao morao bi tu poruku bespogovorno da prihvatiš bez da relativizuješ, bez da se ne daj bože protivš..
pa ne ide
bene_geserit bene_geserit 18:28 17.08.2023

Re: Relativizacija

sve je to ljudski i ja se slažem da bi bilo korisnije tu poruku da je društvo u kom su žene građani drugog reda bezveze društvo.. e dakle tu poruku prenosti mirnije, staloženije, tiše ali upornije..

Vidiš da možeš i normalno da komuniciraš kad hoćeš.

Poruka nije sporna ni na koji način. Čak za mene nije sporno posebno zaštititi žene u odnosu na muškarce jer za održanje društva muškarci su mnogo manje bitni (tj. ima razloga zbog čega su uvek samo muškarci išli u rat) - ali samo one žene koje imaju ili će da imaju decu, ove što gaje mačke ili nedotibog one "žene" što su nekad imale kitu nikako.

Ono što je sporno je što vadiš neke primere iz istorije kao da se to danas dešava. Društvo se jako puno promenilo samo od WW2 na ovamo u Srbiji, kakve veze sad ima neka talijanka iz 16. veka. Žene danas nisu građani drugog reda.
A najsporniji deo je što lek tražiš u nekakvom suzbijanju tradicionalnih vrednosti.
Otprilike zbog malog procenta psihopata koji tuku žene svi muškarci treba da skupe noge kad sede jer manspreading.
predatortz predatortz 08:32 18.08.2023

Re: Relativizacija

, i njemu je srpska fascinacija Golfom oduvek bila velika misterija, on kaže citiram "Golf je najgori auto na svetu", citat završen.


Slažem se!
Golf ne voziš, s golfom se rveš!

Govno od kola!
mlatisa mlatisa 17:57 15.08.2023

А има и овога

Бранила се од силовања и кажњена 50 евра.

Резиме вести: Турчин напао (спопао?) кикбоксерку у Црној Гори. Остатак замислите сами!

Уосталом, Асанжа треба ослободити!
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:37 15.08.2023

Re: А има и овога

mlatisa
Бранила се од силовања и кажњена 50 евра.

Резиме вести: Турчин напао (спопао?) кикбоксерку у Црној Гори. Остатак замислите сами!

Уосталом, Асанжа треба ослободити!

Čitao juče.
A Beograd šuti. Borkinje za ženska prava šute, a sudija Beganović kažnjava djevojku što se branila . Još joj odredio da plati sudske troškove.
Ne zna da li vama nešto zveči u činjenici da je napadač bio Turčin a da se sudija zove Beganović.
U evropskoj Crnoj Gori, multi-kulti, kako i priliči članici NATO pakta.
Link na vijest
kick68 kick68 21:36 15.08.2023

Suština

problema od 17. do 28. minuta:


angie01 angie01 21:48 15.08.2023

Re: Suština

problema od 17. do 28. minuta:


upravo.

evo emisija na temu u kojoj ucestvuju dvoje bivsih blogera,


freehand freehand 22:00 15.08.2023

Femicid

... ta čudna strana reč. A meni Niko neće da objasni šta je u pitanju.
Probao sam sa insekticidom i sredstvom za ćuvanje krompira al sam omašio izgleda.
ako bih sad tumačio po analogiji onda je neki udar na žene ali masovno i sa ciljem da budu proterane i/ili uništene, samo zato što su žene. Ako je to to - gde to postoji?
A inače, ako bismo o relativizacijama ja bih skrenuo pažnju na kolegu Pajića ko9d koga nema boljeg od SAD, ali i ako ima neke mrljice u pitanju su Teksas, Tramp i Bene Geserit.
Nema drugog objašnjenja ni za masovne ratne zločine, kamoli za drogu što se prosipa hodnicima bele kuće istim tragom kojim i desetine i stotine miliona dolara što iz Ukrajine, što iz Kine i rusije.
Ali nije problem da se sere o relativizacijama, naravno.
angie01 angie01 22:08 15.08.2023

Re: Femicid

free- bas ti je nekorektan ovaj komentar u svakom smislu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:26 15.08.2023

Re: Femicid

udar na žene ali masovno i sa ciljem da budu proterane i/ili uništene, samo zato što su žene


Onda bi suicid bio masovno ubistvo samog sebe sa ciljem da samog sebe proteras i unistis. Pomesao si etimologiju. Ono masovno u genocid ima veze sa 'geno' a ne sa '-cid' sto znaci akt ubistva a ne masovno ubijanje. Ima jos drugih cida .
freehand freehand 22:38 15.08.2023

Re: Femicid

Neues aus der Nachbarschaft
udar na žene ali masovno i sa ciljem da budu proterane i/ili uništene, samo zato što su žene


Onda bi suicid bio masovno ubistvo samog sebe sa ciljem da samog sebe proteras i unistis. Pomesao si etimologiju. Ono masovno u genocid ima veze sa 'geno' a ne sa '-cid' sto znaci akt ubistva a ne masovno ubijanje. Ima jos drugih cida .

Ti baš voliš da budalesaš praveći se pametan. Kao što si mi pripisao da sam Austriju svrstao u NATo, pa posle kao baš i nije tako.
Elem, čovek sa minimumom inteligencije i logike ne može da dovede u ravan pojmoveu "suicid" (samoubistvo) i "femicid"! (ženoubistvo) ni smisleno ni etimološki. Bez obzira koliko voli da se pravi pametan.
Elem, možeš li ti da objasniš šta je to femicid kao pojava i zašto uopšte postoji taj izraz?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:58 15.08.2023

Re: Femicid

freehand
Neues aus der Nachbarschaft
udar na žene ali masovno i sa ciljem da budu proterane i/ili uništene, samo zato što su žene


Onda bi suicid bio masovno ubistvo samog sebe sa ciljem da samog sebe proteras i unistis. Pomesao si etimologiju. Ono masovno u genocid ima veze sa 'geno' a ne sa '-cid' sto znaci akt ubistva a ne masovno ubijanje. Ima jos drugih cida .

Ti baš voliš da budalesaš praveći se pametan. Kao što si mi pripisao da sam Austriju svrstao u NATo, pa posle kao baš i nije tako.
Elem, čovek sa minimumom inteligencije i logike ne može da dovede u ravan pojmoveu "suicid" (samoubistvo) i "femicid"! (ženoubistvo) ni smisleno ni etimološki. Bez obzira koliko voli da se pravi pametan.
Elem, možeš li ti da objasniš šta je to femicid kao pojava i zašto uopšte postoji taj izraz?



Tvrdio si da femicid ima veze sa masovnim ubijanjem zena sa ciljem da se proteraju i ja napisah da ovo masovno i proterivanje nisu implicirani nazivom femicid ili kao sto si sam primetio nazivom zenoubistvo. Otkud tebi da jesu?

Inace, sve sto ima u sebi -cid (u znacenju ubistva) je smisleno i morfoloski povezano.

A ono za Standard i Prese i NATO zemlje o RS kao genocidnoj tvorevini jos stoji tamo.
freehand freehand 23:08 15.08.2023

Re: Femicid


Tvrdio si da femicid ima veze sa masovnim ubijanjem zena sa ciljem da se proteraju i ja napisah da ovo masovno i proterivanje nisu implicirani nazivom femicid ili kao sto si sam primetio nazivom zenoubistvo.

Lažeš sa lakoćom, ide ti to. Ništa nisam tvrdio. Prvo sam pitao a onda pokušavao da sam dođem do smisla. Naravno, nisi ti jedini koji ume u pretraživač da ukuca pojam, ali si specifično bezobrazan u svojoj ni na čemu zasnovanoj nadmenosti.

A ono za Standard i Prese i NATO zemlje o RS kao genocidnoj tvorevini jos stoji tamo.

tako je. Pretpostavljam da stoji i to gde sam ja Austriju svrstao u NATO zemlje, samo ti to nećeš da citiraš.
freehand freehand 23:11 15.08.2023

Re: Femicid

angie01
free- bas ti je nekorektan ovaj komentar u svakom smislu.

Šta je problem sa mojim komentarom? Ovo sa fimicidom kao poijmom kojim se maše kao toljagom, ovo sa Pajićem kao seratorom i relativizatorom ili ovo sa SAD kao uzorom i svetionikom slobode i pravde dok im se u centru centra moće mešaju droga i korupcionaške pare a dok je u toku zakonocid i pravdocid jer su im sve institucije u kurcu s oprpoštenjem?
angie01 angie01 23:28 15.08.2023

Re: Femicid

Šta je problem sa mojim komentarom?


bukvalno sve, a pre svega podsmesljivost prema pojmu, koji oznacava ubistvo zena,..koji je logicno ustanovljen,...i ko mase pojmom, kada govorimo na tu temu, da li bi ti bilo draze, da se svaki put kaze, ubistva zena, ili sta...

Pajke bas i nije serator- nisam pratila vase koskanje, al se on uglavnom brani od vas Ameromrzitelja, verujem da nekada namerno preteruje, al vecinu onoga sto sam procitala je vise nego korektno pisao,...meni je cudnija rusofilija, narocito od kada je Riusija izvrsila agresiju na Ukrainu,..sa istim opravdanjem, kao kada je Nemacka usla u Poljsku,...no posto ja nisam fan Amerike, a i izbegavam ovdasnje rasprave o trenutnom ratu o kome se ovde prica na nivo, bas me briga sto stradaju ljudi i gradovi, ako mi imamo neke koristi od toga- mada nikako da ukapiram koja je to korost,... jos sa takvom postavkom, stvar je vise nego nemoralna,...necu da se u taj deo previse petljam.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:28 15.08.2023

Re: Femicid

Lažeš sa lakoćom, ide ti to. Ništa nisam tvrdio. Prvo sam pitao a onda pokušavao da sam dođem do smisla. Naravno, nisi ti jedini koji ume u pretraživač da ukuca pojam, ali si specifično bezobrazan u svojoj ni na čemu zasnovanoj nadmenosti.


Ok, izvlacio si zakljucke po analogiji i zakljucak jeste vrsta tvrdnje ali ajde. Ma pokusao si da budes kao duhovit a ja sam na kraju ispao bezobrazan i nadmen posto sam se usudio da ti kazem kako ti zakljucak ne radi. Vazi.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:38 15.08.2023

Re: Femicid

angie01

on uglavnom brani od vas Ameromrzitelja,


Šta je Ameromrziteljstvo?
Iznošenje istine o US koji neki ne vole da vide?
angie01 angie01 23:46 15.08.2023

Re: Femicid

Šta je Ameromrziteljstvo?
Iznošenje istine o US koji neki ne vole da vide?


nije iznosenje istine, nego onaj manir, da kada se prica o bilo cemu, uvek je i za sve kriva Amerika, sve nam je lose stiglo sa zapada i proklete Amerike, mi nismo nista krivi nikada i nista nije zbog nas, a sa druge strane, ona Rusija, sa sve slicnim losostima na svoj nacin- e to je nije to, to je nesto drugo, braca nasa,...sve im se pravda i sve im je oprosteno i za sve postoje dobri razlozi.

a hebiotebog, svi sa nekim zapadnim pasosima, neki i sa americkim, niko nije u Rusiju otisao, verovatno nikada ni bio.
docsumann docsumann 04:54 16.08.2023

Re: Femicid




benedykt benedykt 06:02 16.08.2023

Re: Femicid

freehand
ovo sa SAD kao uzorom i svetionikom slobode i pravde dok im se u centru centra moće mešaju droga i korupcionaške pare a dok je u toku zakonocid i pravdocid jer su im sve institucije u kurcu s oprpoštenjem?

Pazi kad sam mogao da stavim na keca 100 evrića da ću baš ovo kao najnovije YouĆubete da nađem na omiljenom ti Duran kanalu za kvalitetno ispiranje mozga jeftinom propagandom…



Jbt šta oni kažu danas ti ćeš sve ali bukvalno od A do Š da ponavljaš sutra, odnosno prekosutra da ne-d’o-Bog-pu-pu-pu ukinu ovaj YouĆube kanal, ti bi onda bukvalno potpuno izgubljen išao okolo i govorio… Šta sad da mislim, šta sad da mislim, šta sad da mislim…
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:27 16.08.2023

Re: Femicid

angie01
Šta je Ameromrziteljstvo?
Iznošenje istine o US koji neki ne vole da vide?


nije iznosenje istine, nego onaj manir, da kada se prica o bilo cemu, uvek je i za sve kriva Amerika, sve nam je lose stiglo sa zapada i proklete Amerike, mi nismo nista krivi nikada i nista nije zbog nas, a sa druge strane, ona Rusija, sa sve slicnim losostima na svoj nacin- e to je nije to, to je nesto drugo, braca nasa,...sve im se pravda i sve im je oprosteno i za sve psotoji dobri razlozi.

a hebiotebog, svi sa nekim zapadnim pasosima, neki i sa americkim, niko nije u Rusiju otisao, verovatno nikada ni bio.

Teško mi je da objašnjavam zašto, ali već dosta vremena osjećanja su mi prilično otupljena. Ostalla, uglavnom, osjećanja radosti i tuge. Sve mi se svodi na hladni račun i jednačine sa što više činjenica koje nisu zagađene mržnjom ili ljubavi.
Kad o nečemu razgovaram ja pokušavam da mišljenje obrazložim i priložim činjenice. Sagovornika ne ucjenjujem njegovim mjestom boravka ili pasošem. Ne provlačim mu kroz razgovor mogućnost krivice i stida što misli to što misli ili što iznosi činjenice za koje mislli da su zanačajne za nastajanje tog mišljenja.
Ne pljujem po ljudima da bih poslije toga mogao po njima lijepiti etikete.
Prije par dana sam postavio video u kojem se poslanica iz Irske obraća EU skupštini. Imaš li i za nju poruku da treba da je sramota što tako priča o EU i da treba da se seli iz EU?

Ako ne govoriš francuski, traži od Gugla da ti prevede pa mi reci da li i Reno treba da se seli iz Francuske i čijim doktorima treba da se javi kad mu treba liječenje.


freehand freehand 07:58 16.08.2023

Re: Femicid

Pazi kad sam mogao da stavim na keca 100 evrića da ću baš ovo kao najnovije YouĆubete da nađem na omiljenom ti Duran kanalu za kvalitetno ispiranje mozga jeftinom propagandom…

Pazi kad nisam gledao ni jedan od ova dva klipa.
Ali mogu da stavim 200 evrića na to da će nadobudni moron da se baci na prettpostavljeni izvor ali se neće zamarati osporavanjem činjenica.
Šta sad da mislim, šta sad da mislim, šta sad da mislim…

Kupiću i ja jednom tu tastaturu što zna i hebrejski, i arapski i mandarinski...
U međuvremenu vidim da i ti pratiš Duran i to vrlo pomno. Problem je što ništa ne učiš.
freehand freehand 08:06 16.08.2023

Re: Femicid

jos sa takvom postavkom, stvar je vise nego nemoralna,...necu da se u taj deo previse petljam.

Tako je, tako postavljena stvar je krajnje nemoralna, ali imaj u vidu da je postavka tvoja.
A inače voliš tako da nećeš da se petljaš nego samo bubneš svoj stav pa onda kao nema veze.
Realno, i nema.



tessa1 tessa1 08:20 16.08.2023

Re: Femicid

Da nema emancipacije ne bi bilo femicida? Otprilike,

ali interesanto da vi emancipaciju ostavljate samo za više slojeve, intelktualne ili one koji imaju para?, mislim, i to je zabluda, žena je podređena ovom muškom svijetu, sa diplomom je manje plaćena i doživi ako ne na poslu na ulici neprijatnosti, zatim, i one koje imaju više novca i nezavisnost novcem, troše ga na sebe da bi pristajale kome?,

dočim Žika presudi Živki jer Živka je nepismena,

oće ona žensko pravo, kad sam je dovatio, glava joj se okrenla ko kravi u kupus..

I itd
tessa1 tessa1 08:24 16.08.2023

Re: Femicid

Nemam vremena, pročitala sam ova dva-tri komentara, Free izvodi, vidim gore da me Bane pita da li samu stanju nešto naučiti? :)

Šta je emancipacija?, pa ćemo otkriti da postoji i femicid.
freehand freehand 08:26 16.08.2023

Re: Femicid

Ok, izvlacio si zakljucke po analogiji i zakljucak jeste vrsta tvrdnje ali ajde.

O čemu govoriš? O femicidu?
Dobro, verovatno postoji ozbiljan razlog zašto postoji homicid kao opšti pšojam za ubistvo ljudskog bića, a ond ai femicid kao izvedenica za ubistvo žene, ali ne postoji ni pojam za ubistvo muškarca ni deteta. Ili akjo postoji niko ga nikad nije video u javnoj upotrebi.
a ja sam na kraju ispao bezobrazan i nadmen posto sam se usudio da ti kazem kako ti zakljucak ne radi. Vazi.

Problem je što ti ništa nisi ispao.
A to da li moj zaključak radi za nekog važi a za nekog ne važi, ali ti svakako nisi merodavan da se tvoj stav uzima kao meritoran.
freehand freehand 08:32 16.08.2023

Re: Femicid

tessa1
Nemam vremena, pročitala sam ova dva-tri komentara, Free izvodi, vidim gore da me Bane pita da li samu stanju nešto naučiti? :)

Šta je emancipacija?, pa ćemo otkriti da postoji i femicid.

Znam da nemaš vremena, to je ovih dana baš česta pojava kod ljudi koji pišu najviše najdužih komentara.
Inače, ja sam čovek emancipacije, i u svakoj mogućoj situaciji za pozitivnu diskriminaciju i odbranu prava manjina u svakom obliku. dok se to ne sukobi sa zdravim razumom i dok trener kanadskih sportistkinja ne odluči da se izjasni kao žena i onda bez po muke sledećeg dana obori svetski rekord u dizanju tegova za žene.
Šta ti misliš, ako bi mu se sutra nešto, ne daj Bože, desilo da li bi i on(a) bio žrtva femicida?
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:33 16.08.2023

Re: Femicid

freehand

Dobro, verovatno postoji ozbiljan razlog zašto postoji homicid kao opšti pšojam za ubistvo ljudskog bića, a ond ai femicid kao izvedenica za ubistvo žene, ali ne postoji ni pojam za ubistvo muškarca ni deteta. Ili akjo postoji niko ga nikad nije video u javnoj upotrebi.


I ja čekam odgovor na ovu tvoju, ispravnu, primjedbu.
tessa1 tessa1 08:48 16.08.2023

Re: Femicid

Znam da nemaš vremena, to je ovih dana baš česta pojava kod ljudi koji pišu najviše najdužih komentara.

Štaš, jedno nauštrb drugog, ne čitam vaše komentare da bih imala vremena pisati moje duge, stotinu mojih.

Prvo to, drugo, davno priznah da ne čitam sve blogove i komentare i ne zato što vas mrzim, ali uvijek primjetim kad me neko spomene i to ima veze sa mojim nadnaravnim moćima. :)

Ko su ovi ljudi što dolaze čitati? Par puta godišnje shvatim da mi nismo ovde sami, i opet se vratim u hibernaciju socijalne mreže, u zaludnost. :)

Inače, ja sam čovek emancipacije, i u svakoj mogućoj situaciji za pozitivnu diskriminaciju i odbranu prava manjina u svakom obliku.


Zato i ne rzaumijem šta izvodiš.

dok se to ne sukobi sa zdravim razumom i dok trener kanadskih sportistkinja ne odluči da se izjasni kao žena i onda bez po muke sledećeg dana obori svetski rekord u dizanju tegova za žene.
Šta ti misliš, ako bi mu se sutra nešto, ne daj Bože, desilo da li bi i on(a) bio žrtva femicida?

Martina Navratilova je lezbejka koja ima izvjesnih problema trenutno radi muškaraca u koži žene na terenu.. Nisi ti jedini koji primjeti disbalans u svijetu oko nas, (J.K.Rowling prolazi odijum miliona ljudi jer joj se nešto ne sviđa),

ali to nije borba protiv Satane. Barbika sa bradom je kriva što je Rusija izvela invaziju na Ukrajinu? I Rusi će nas u RS posebno spasiti od invazije Barbika sa bradom? Sačuvaće Putin moju ćaćevinu?
tessa1 tessa1 08:49 16.08.2023

Re: Femicid

Šta ti misliš, ako bi mu se sutra nešto, ne daj Bože, desilo da li bi i on(a) bio žrtva femicida?

Da, bile bi, ako ih partner prihvati kao ženu i ubije, jednostavno,


nije Petar ubio Žiku nego Živku.
freehand freehand 08:52 16.08.2023

Re: Femicid

ali to nije borba protiv Satane. Barbika sa bradom je kriva što je Rusija izvela invaziju na Ukrajinu? I Rusi će nas u RS posebno spasiti od invazije Barbika sa bradom? Sačuvaće Putin moju ćaćevinu?

Interesantan je način na koji mešaš Barbike sa bradom i ruise, ali ne sekiraj se za ćaćevinu. Za to su, po tradiciji, zaduženi Germani a sad su i amerikanci to proglasili svojom zonom. ako se nekom ne sviđa malo po tamburi i onda svi uživaju. Eto vidiš kako je Japancima i vijetnamcima lepo.

P.S. A da je Petra ubila Živku, da li bi i to bio femicid?
NBaročito ako bi joj, ne daj Bože, odsekla penis pa pustila da iksrvari, na primer?
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:00 16.08.2023

Re: Femicid

tessa1
Šta ti misliš, ako bi mu se sutra nešto, ne daj Bože, desilo da li bi i on(a) bio žrtva femicida?

Da, bile bi, ako ih partner prihvati kao ženu i ubije, jednostavno,

nije Petar ubio Žiku nego Živku.

Пре неколико недеља је убијен транс клинац из НС, тинејџер/ка, кад је дошла код дечка кримоса у Бг. То убиство је сврстано у фемицид.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana