Društvo| Gost autor

This is a Man's world, don't you now?

angie01 RSS / 14.08.2023. u 13:58

 

 

Istraživanje Organizacije za bezbednost i saradnju, koje je rađeno 2018. godine, na reprezatitavnom uzorku žena starosne dobi od 18 do 74 godine, koje žive u Srbiji, sprovedeno je putem intervijua licem u lice (ukupno 2023 intervijua).

Najzastupljeniji oblik nasilja od strane intimnog partnera je psihičko nasilje.

Dve od pet ispitanih žena su navele da su doživele seksualno uznemiravanje u nekom trenutku od svoje 15. godine pa nadalje, a 18% je navelo da je doživelo takvo iskustvo u poslednjih 12 meseci.

Dvadesetdva procenta ispitanih žena izjavilo je da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane partnera ili nepartnera nakon svoje 15. godine, a 18% koje su nekad bile u partnerskoj zajednici otkrile su da su doživele jedan ili više oblika takvog nasilja od strane bivšeg partnera.

Deset posto žena koje trenutno imaju partnera je izjavilo da su iskusile fizičko ili seksualno nasilje od strane sadašnjeg partnera, a 9% ispitanih žena je izjavilo da su imale takva iskustva od strane nepartnera. Proganjanju je bila izložena svaka deseta žena.

Nasilje nad ženama pogađa žene svih uzrasta i žene iz svih delova zemlje, dok kod žena čiji su se partneri borili u oružanom sukobu postoji veća verovatnoća da su iskusile različite oblike fizičkog ili seksualnog nasilja od strane tog partnera.

Istraživanje pokazuje da je tri od 10 žena doživelo neki oblik fizičkog nasilja od strane odrasle osobe pre nego što su napunile 15 godina, a kod ovih žena postojala je veća verovatnoća da

dožive dalje nasilje u odraslom dobu.

Takođe, 35% žena koje su imale partnera su doživele kontrolišuće ponašanje, a 29% nasilno ponašanje, dok je 12% izjavilo da su iskusile ekonomsko nasilje, 8% žena koje su imale partnera i koje imaju decu izjavilo je da su bile izložene ucenama u vezi sa decom ili da su im deca zlostavljana.

Tri najraširenija pojedinačna oblika psihičkog nasilja počinjena od strane sadašnjih partnera su: omalovažavanje ili ponižavanje nasamo, ljutnja kada žena komunicira sa drugim muškarcem i insistiranje partnera da zna u svakom trenutku gde je i kuda ide partnerka na način koji nadilazi opštu zabrinutost.

Ovo su i najčešći oblici nasilja bivših partnera, pored izražavanja sumnje da je žena neverna i pokušaja da je spreči da viđa prijatelje.

Žene u sprovedenom istraživanju navele su da smatraju da žene koje doživljavaju psihičko nasilje i oni koji su svedoci takvog nasilja ne mogu lako da prepoznaju to nasilje. Kada je nasilje počinjeno od strane partnera, kontrola koju primenjuje počinilac se povremeno tumači kao briga i ljubav.

Društvene norme podstiču žene da prihvate kontrolišuće ponašanje muškaraca i, po njima, muškarci imaju pravo da znaju gde im se partnerka nalazi. Ispoljavanje ljubomornog ponašanja, poput ljutnje na partnerku zbog razgovora s drugim muškarcem i izražavanja sumnje u njenu vernost, romantično se tumače kao dokazi strasti i ljubavi.

Nasilje uzrukuje osim fizičke i psihičku patnju. Dve od pet žena koje su preživele nasilje imaju osećanje straha, besa, ljutnje ili šoka. Osim toga četvrtina ispitanih žena pati od anksioznosti, depresije ili poteškoća sa spavanjem. Iz ovoga proizilazi da je uticaj nasilja ozbiljan i dugotrajan.

Mnoge žene smatraju da nisu dovoljno informisane u vezi sa tim šta treba da rade u slučaju da dožive nasilje.

Istraživanje upućuje na sledeće zaključke:

  1. Kulturne norme i stavovi doprinose rodnoj nejednakosti i nasilju nad ženama. Tri od deset žena veruje da je porodično nasilje nad ženama privatna stvar, a skoro četvrtina smatra žrtvu odgovornom ili veruju da one preuveličavaju tvrdnje o zlostavljanju ili Intervijuisane žene su rekle da su muškarci nasilni prema partnerkama, usled upotrebe alkohola, zbog ljubomore, nezaposlenosti ili finansijskih briga i niskog samopoštovanja.

    Ova uverenja doprinose rodnoj nejednakosti i stvaraju okruženje u kojem se toleriše nasilje nad ženama. Najvažniji oblik prevencije je suprostavljanje stavovima o rodinim ulogama koji održavaju nejednakost između muškaraca i žena.
  1. Nasilje nad ženama se ne prijavljuje. Vrlo malo žena koje su doživele nasilje to su prijavile Sramota, ekonomska zavisnost, strah od osvete od strane počinioca i nepoverenje u službe predstavljaju glavne prepreke za prijavljivanje.
  1. Potrebno je poboljšati rad službi za pružanje pomoći, kao i međusektorsku saradnju. Nedovoljno je dostupnih službi za pružanje pomoći ženama i potrebno je poboljšati njihovu konzistentnost i kvalitet rada. Postoji potreba za pružanjem usluga ne samo od strane javnih ustanova, već i od specijalizovanih udruženja i ženskih organizacija.
  1. Postoje nedostaci u primeni zakona i prikupljanju podataka. Identifikovan je nedostatak u prikupljanju podataka i istaknut značaj planiranog razvoja i primene jedinstvene baze dobro zaštićenih
  1. Žrtve nisu dovoljno zaštićene tokom sudskih postupaka i postoji potreba za usavršavanjem profesionalne obuke zaposlenih.


© 2006 - 2023 Autonomni ženski centar


Komentari (649)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

benedykt benedykt 19:54 17.08.2023

Re: Femicid

freehand

Eto Benedykt je pominjao nekakvo pušenje , nekakvih kuraca. ne znam da li si to mimoišla slučajno ili namerno, ali Promoter je ovde skoro pa polunevin. Sem ako tebi pojmovi "kitonijus" i "kurac" u javnom prostoru ne proizvode različite senzacijel, valjda u zavisnosti kome su upućeni.

Benedykt je predstavljajući način na koji ti komuniciraš samo citirao jedan od tvojih omiljenih prostakluka u raspravama. Znači sa ovim tako providnim poturanjem si definitivno dotakao svako moguće dno…
benedykt benedykt 20:00 17.08.2023

Re: Femicid

angie01

Eto Benedykt je pominjao nekakvo pušenje , nekakvih kuraca. ne znam da li si to mimoišla


nisam videla

Pogledaj slobodno. Sa pominjanjem tog prostakluka sam jedino oponašao način na koji upravo taj isti Freehand prostački vređa svoje sagovornike kada god ostane bez argumenata, odnosno ironično u tom komentaru predstavio po fazama njegov način komunikacije u raspravama…
Čisto da ne bude nesporazuma, ovo je taj moj komentar…

benedykt
freehand
Avaj, ja sam jedino razumeo

Znmaš špta bi ti drug stariji vodnik sad rekao, šta si ti razumeo?
Ajd sad mrš.

Prva faza: Nadobudna priča koja veze sa mozgom nema.

Druga faza: Kvazi-argumenti kao odgovor oponentu.

Treća faza: Prostačke uvrede sagovorniku, sistemom što više to bolje.

Četvrta i poslednja faza: Ajde mrš/ beži moronu/ puši kurac

Imam neki utisak da smo završili ovu našu malu raspravu, odnosno da si rekao sve što si znao/umeo da kažeš…
freehand freehand 20:20 17.08.2023

Re: Femicid

Benedykt je predstavljajući način na koji ti komuniciraš samo citirao jedan od tvojih omiljenih prostakluka u raspravama. Znači sa ovim tako providnim poturanjem si definitivno dotakao svako moguće dno…

Moron je pokušavajući da predstavi nešto umetnuoo sopstveni dodatak koji rpedstavlja njegov način i nivo. Taman da bukvalno predstavi razliku.
To je, otprilike, kao razlika između pominjanja njegove (jadne i nesrećne) majke i izvesnih baba ovde.
freehand freehand 20:25 17.08.2023

Re: Femicid

mozda ti imas neku bolecivost prema carliju, a mozda i ne kapiras sta on u stvari radi, a mozda imas neko razumevanje u nekom medjuprostoru, koji je meni nedostupan mentalno,..al, kako da ti kazem, ja nemam i odavno mi je jasno, pa utomsmislu i reakcija.

Ja istu bolećivost imam prema svima i u hiljadu i jednom slučaju na svakom novom blogu sa svima otvaram novu stranu. I

kraj tvog komentara, valjda ne moram da objasnjavam-to sto insunurias- valjda je jasno iz ovoga sto sam napisala.

Moram da ponovim da ti iz nekog čudnog razloga imaš utisak da bilo kome treba da bilo šta objašnjavaš. Ne treba.
freehand freehand 20:28 17.08.2023

Re: Femicid

a i vrijeme bi gledala da trošim više na pecanje a manje na saslušavanje emotivnih kako kažeš govora al dobro..

Da probaš sa heklanjem? Em ćeš i tu biti najbolja na svetu a neće te nervirati oniš to znaju manje od tebe, dakle svi?
angie01 angie01 20:39 17.08.2023

Re: Femicid

I


pa nisi rekao nista,...ovaj konkretan lik se ovde izivljava-tacnija bi bila jedna druga rec, al necu da je koristim,...ako ti to ne vidis-tvoja stvar,...eto, gledaj i prihvati, slozi se,..ja necu i ne vidim sto bi to tebi smetalo, pa me prozivas.


Moram da ponovim da ti iz nekog čudnog razloga imaš utisak da bilo kome treba da bilo šta objašnjavaš. Ne treba.


ma njao,...ako me nesto pitas, valjda ocekujes odgovor...ono, ti jesi tu da nekom nesto objasnjavas, ti pametan, al ja glupa nisam, pa jos tebi pametnom:)))
angie01 angie01 20:43 17.08.2023

Re: Femicid

Pogledaj slobodno.


felikse, mene mrzi da se smaram s tobom,..al eto, imam dve stvari da kazem na ovo sto si mi dao na uvid,

ti se isto tako ponasas,

nikada nisam videla da je free nekom rekao da pusi rac....mozda sam propustila i nije mi zao i trebalo je.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:57 17.08.2023

Re: Femicid

newimprovedtadejus

joj brate kamilo ti se ljutiš ako ti se kaže da lupaš al imaš arguemntaciju bukvalno malog djeteta..



Ne ljutim se ja. Nemam razloga.
Ti imaš pravo da misliš da su žene Avganistana manje vrijedne. Možda ti smeta što je ova poslanica EU parlamenta uprla prstom i označila krivce za sudbinu avganistanskih žena.
Da te podsjetim.
Ovo su žene Avganistana bile nekad

Onda su oni, u koje se ti kuneš sa svojih orlovskih visina, odlučili da uređuju Avganistan uz pomoć finih čika i žene Avganistana su postale ovo.

Ronite suze, i treba, nad dva šamara ili podignutog glasa, na evropsku ženu ali ste spremni zapljunuti nekoga ko pokaže prstom na ove jadnice i njihove kćerke u Avganistanu, Jemenu, Nigeru...
Ne volite kad vam neko kvari idiličnu sliku o vama.
freehand freehand 23:24 17.08.2023

Re: Femicid

Ronite suze, i treba, nad dva šamara ili podignutog glasa, na evropsku ženu ali ste spremni zapljunuti nekoga ko pokaže prstom na ove jadnice i njihove kćerke u Avganistanu, Jemenu, Nigeru...

Prvo u Iranu. Mislim da je juče bila godišnjica katastrofe te zemlje, kad su MI6 i CIA svrgle Muhameda Mosadeka, legalno izabranog na demokratskim izborima predsednika vlade te države.
Ali tu je Srđan Pajhić da objasni sve o nekad i sad, i blagotvornom uticaju demokratije koja ne služi interesima imperiji. A i tome da objasni zašto je vojna hunta dobra u Grčkoj, Čileu, Panami, a bogami i drugim državama ali nije u Nigeru.
angie01 angie01 23:24 17.08.2023

Re: Femicid

Onda su oni, u koje se ti kuneš sa svojih orlovskih visina, odlučili da uređuju Avganistan uz pomoć finih čika i žene Avganistana su postale ovo.


ovo nisam razumela, ko su ti u koje se tadejus kune, a koji su uticali da se zene u avganistanu obuku u burke?


Ronite suze, i treba, nad dva šamara ili podignutog glasa, na evropsku ženu ali ste spremni zapljunuti nekoga ko pokaže prstom na ove jadnice i njihove kćerke u Avganistanu, Jemenu, Nigeru...
Ne volite kad vam neko kvari idiličnu sliku o vama.


kome se obracas i sta hoces da kazes?
bene_geserit bene_geserit 00:12 18.08.2023

Re: Femicid

njeni vojnici su prvi umarsirali u oslobodjeni Beograd

Ček, ček... Čiji vojnici su prvi umarširali u oslobođeni Beograd?

Dal je moguće, opet ono: dobri Ukrajinci su oslobodili Beograd a zli Rusi su silovali po Vojvodini i doneli nam komunizam.
freehand freehand 00:17 18.08.2023

Re: Femicid

bene_geserit
njeni vojnici su prvi umarsirali u oslobodjeni Beograd

Ček, ček... Čiji vojnici su prvi umarširali u oslobođeni Beograd?

Dal je moguće, opet ono: dobri Ukrajinci su oslobodili Beograd a zli Rusi su silovali po Vojvodini i doneli nam komunizam.

Još gore. Tupamarosi i tikitaneri misle da "!Ukrajinski front" znači da su u pitanju bili Ukrajinci, isti oni koji Staljinu zameraju zatiranje nacija i nacionalnosti.
neznanje na turbo. I to u 2023. sa svim tim internetom
bene_geserit bene_geserit 02:21 18.08.2023

Re: Femicid

Tupamarosi i tikitaneri misle da "!Ukrajinski front" znači da su u pitanju bili Ukrajinci

Pa dobro, nije lako naći koji procenat Trećeg Ukrajinskog Fronta su činili Ukrajinci, ali koliko sam video preko 50%.
benedykt benedykt 02:39 18.08.2023

Re: Femicid

angie01
Pogledaj slobodno.


felikse, mene mrzi da se smaram s tobom,..al eto, imam dve stvari da kazem na ovo sto si mi dao na uvid,

ti se isto tako ponasas,

nikada nisam videla da je free nekom rekao da pusi rac....mozda sam propustila i nije mi zao i trebalo je.

Nisam nikakav Feliks po hiljadu i prvi put.
Pod dva za razliku od njega nikada ne bežim u prostakluke, pod tri meni je to za pušenje, u raspravama rekao najmanje deset puta, uz naravno njegovu neizbežnu koju sam u tom komentaru slučajno izostavio a to je jedi g….. Takođe, barem je na tu temu njegovog verbalnog primitivizma i dripačkih prostakluka napisano ko zna koliko komentara sa moje strane, što on inače jako dobro zna a sada mi tu bez ikakvog blama bezobrazno podmeće.
Čak je i inicijalno na taj moj komentar reagovao sa odobravanjem u smislu jeste baš to bih ti sledeće rekao, tj napisao ovo…


Znači ovo poturanje je bukvalno dno svakog dna…
benedykt benedykt 02:43 18.08.2023

Re: Femicid

freehand
Benedykt je predstavljajući način na koji ti komuniciraš samo citirao jedan od tvojih omiljenih prostakluka u raspravama. Znači sa ovim tako providnim poturanjem si definitivno dotakao svako moguće dno…

Moron je pokušavajući da predstavi nešto umetnuoo sopstveni dodatak koji rpedstavlja njegov način i nivo. Taman da bukvalno predstavi razliku.
To je, otprilike, kao razlika između pominjanja njegove (jadne i nesrećne) majke i izvesnih baba ovde.

U mom komentaru su bilo jedino tvoji uobičajeni prostakluci, na koje ti je barem sa moje strane ukazano ko zna koliko puta. Pusti već jednom moju majku u bilo kom obliku ako nije problem, jer nikakave veze sa bilo kojom temom rasprave nema, sem da se pojavila tu da samo da bi je ti pridodao na još jednu od svojih debil/moron/kreten primitivnih uvreda upućenih meni. Last but not least, prestani da poturaš jer u toj raspravi već bio moj deda, pa su se pojavile i babe ali samo zato da bi se reklo nešto na temu da onaj kome su babe/dede bez greha, nek prvi na mog dedu slobodno baci kamen. Toliko…
freehand freehand 07:49 18.08.2023

Re: Femicid

bene_geserit
Tupamarosi i tikitaneri misle da "!Ukrajinski front" znači da su u pitanju bili Ukrajinci

Pa diobro, samo čisto sumnjam da je tako lako naći podatak koliko je bilo Rusa među tim Ukrajincima.
freehand freehand 07:58 18.08.2023

Re: Femicid

pa su se pojavile i babe ali samo zato
... da bi se poentiralo na jeziku/nacionalnosti babe ergo da bi se sagovornik po tom osnovu kaštigovao.
A inače, lažeš kao pas, po običaju, karakteristično za bitange.

meni je to za pušenje, u raspravama rekao najmanje deset puta,

Ja taj IZRAZ nikad ne upotrebljavam ni u RL, kamoli na internetu.

A što se tiče onog "jedi govna" zaista bi ispravnije bilo "nastavi da jedeš govna". Zaista, i taj izraz upotrebljavam ekstremno retko, na blogu nikad dok se ti nisi (ponovo) pojavio sa svojim neprekidnim i nesmiljenim naprđivanjem i bulažnjenjem ex katedra.
I to će se nastaviti, jer ti ne razgovaraš niti očekuješ i prihvataš bilo kakav odgovor, tako da nema razloga da taj odgovor bude pristojan.
Elem, lažovčino, nađi i citiraj bar jedno od tih deset obraćanja sa pušenjem a da nije ovo kad citiram besprizornog lažova i - naravno - morona.
gedza.73 gedza.73 09:24 18.08.2023

Re: Femicid

freehand
isti oni koji Staljinu

Drugu Staljinu. Nikad samo 'Staljin'
Eno malopre poznati analitičar, DorČolac, objašnjava kako je komunistička Rusija bila pravoslavna, navodi primer ateističke Francuske šezdesetih, kako je tokom komunizma u beogradskaj crkvi na Uskrs bilo dosta komunista, da je Drug (šta ti je podsvest jednog komunjare) Staljin dozvoljavao (diktator li je, komunista li je, patrijarh li je... 'da li je to ptica? da li je to avion? neeee, to je SuperStaljin') ruskim pilotima da se krste, kako su ruski komunistički oficiri silazili u katakombe, presvlačili se u pravoslavne sveštenike a onda držali liturgije jer su u stvari bili iskreni pravoslavci.

Kao šlag na tortu 'nezavisni' analitičar doslovce kaže 'Sloba (ne Slobodan) Milošević je emancipovao Srbiju'.

To je ta ekipa koja prosipa stranu propagandu koja je kontradiktorna ali slaboumni je prihvataju kao nepobitnu istinu. Navukli se na tu drozu kao i svi narkomani
Staljinu zameraju zatiranje nacija i nacionalnosti

Zar nije Staljin sam izjavio da je Rus? Čisto da mu blogeri ne nameću nacionalnost i ne izvrću njegove reči (pošto su stalno navodili kako je Gruzin)
Я не грузин — я русский грузинского происхождения!“ — Иосиф Виссарионович Сталин.


gedza.73 gedza.73 09:39 18.08.2023

Re: Femicid

kamilo_emericki
Ovo su žene Avganistana bile nekad

Ovo su bile žene Afganistana nekad kada je monarh, francuski đak, bio na vlasti i koji je društvo pokušao da uredi na evropskim standardima.
Džez klubovi, američke prodavnice, obrazovanje za žene, modne revije, hipi rute su tekovine tog načina razmišljanja.

Negde u to doba na Baltiku, pod ruskom kolonijalnom čizmom, se dosta stidljivo pojavili začeci hipi pokreta. Ruski komunizam im dopusti proteste protiv američkog rata u Vijetnamu ali svakog pojedinca uredno popiše (što je jel'te tekovina komunizma). Nakon nekog vremena pohapsi većinu. Neki nikad nisu izašli na slobodu. Pored ljubavi, bratstva, jednakosti i pacifizma geslo im je bilo i 'rob u SSSR'


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:43 18.08.2023

Re: Femicid

gedza.73
kamilo_emericki
Ovo su žene Avganistana bile nekad

Ovo su bile žene Afganistana nekad kada je monarh, francuski đak, bio na vlasti i koji je društvo pokušao da uredi na evropskim standardima.
Džez klubovi, američke prodavnice, obrazovanje za žene, modne revije, hipi rute su tekovine tog načina razmišljanja.

Negde u to doba na Baltiku, pod ruskom kolonijalnom čizmom, se dosta stidljivo pojavili začeci hipi pokreta. Ruski komunizam im dopusti proteste protiv američkog rata u Vijetnamu ali svakog pojedinca uredno popiše (što je jel'te tekovina komunizma). Nakon nekog vremena pohapsi većinu. Neki nikad nisu izašli na slobodu. Pored ljubavi, bratstva, jednakosti i pacifizma geslo im je bilo i 'rob u SSSR'


Dzaba trud.
angie01 angie01 10:51 18.08.2023

Re: Femicid

Ronite suze, i treba, nad dva šamara ili podignutog glasa, na evropsku ženu ali ste spremni zapljunuti nekoga ko pokaže prstom na ove jadnice i njihove kćerke u Avganistanu, Jemenu, Nigeru...
Ne volite kad vam neko kvari idiličnu sliku o vama.


a ovo cu da ponovim i molim da mi odgovoris, sta bi ovo trebalo da znaci?

pazi molim te, dva samara i podignut glas na evropsku zenu...
gedza.73 gedza.73 11:37 18.08.2023

Re: Femicid

apacherosepeacock
Dzaba trud.

Sevap je. Bilo je ovde po blogu i odbrane suvereniteta talibana da uređuju svoju državu i žene kako oni misle da treba. Kao i podrška Iranu. U kome je ubijena tinejdžerka koja je samo htela da živi slobodno poput nekih njenih vršnjakina.
promoter promoter 12:21 18.08.2023

Re: Femicid

gedza.73
apacherosepeacock
Dzaba trud.

Sevap je. Bilo je ovde po blogu i odbrane suvereniteta talibana da uređuju svoju državu i žene kako oni misle da treba. Kao i podrška Iranu. U kome je ubijena tinejdžerka koja je samo htela da živi slobodno poput nekih njenih vršnjakina.

Poserem se na suverenitete i državne granice!
U kojima govna kinje ljude.
freehand freehand 15:54 18.08.2023

Re: Femicid

promoter
gedza.73
apacherosepeacock
Dzaba trud.

Sevap je. Bilo je ovde po blogu i odbrane suvereniteta talibana da uređuju svoju državu i žene kako oni misle da treba. Kao i podrška Iranu. U kome je ubijena tinejdžerka koja je samo htela da živi slobodno poput nekih njenih vršnjakina.

Poserem se na suverenitete i državne granice!
U kojima govna kinje ljude.




Otprilike je to parola kad u Grčkoj, AVganistanu, Iranu, Iraku, Nikaragvi,
Gvatemali, Čileu, Siriji, Libiji, Turskoj, Španiji, Italiji, Vijetnamu, Ukrajini, Jugoslaviji treba postaviti poslušnu vazalnu vlast. Inače, Pol Pot i Lon Nol su francuski đaci.
A bogami i Konstantin Popović.
I oko svih ti čudnih promena od mini suknji ka čadorima - jesi li ispratio šta se to u stvari dešavalo?
Znam da to nije bitno, al daj da vidimo šta Pajićeva predsednica, sem da je srećna zbog ubijanja Gadafija, kaže o nastanku talibana:



P. S. Interesantna je stvar da su ti suvereniteti nekad potpuno nebuitni - kad su u ptianju gore već pobrojene i desetine drugih država, ali strašno bitno kad su u pitanju, na primer, izmišljene drđave poput Kosova ili vazali poput federacije BiH i Ukrajine.
Najveća tragikomedija je sa građanima Srbije koji se sprdaju sa suverenitetom sopstvene države a izgiboše oko granica Kosova i Ukrajine i jedinstva BiH.
gedza.73 gedza.73 16:43 18.08.2023

Re: Femicid

freehand
Otprilike je to parola kad u Grčkoj, AVganistanu, Iranu, Iraku, Nikaragvi,
Gvatemali, Čileu, Siriji, Libiji, Turskoj, Španiji, Italiji, Vijetnamu, Ukrajini, Jugoslaviji treba postaviti poslušnu vazalnu vlast.

Poljsku, Čehoslovačku, Bugarsku, Rumuniju, osvojene od Moskve republike...
Pol Pot i Lon Nol su francuski đaci.
A bogami i Konstantin Popović.

I Kim Džong je švajcarski.
promoter promoter 18:53 18.08.2023

Re: Femicid

freehand
promoter
gedza.73
apacherosepeacock
Dzaba trud.

Sevap je. Bilo je ovde po blogu i odbrane suvereniteta talibana da uređuju svoju državu i žene kako oni misle da treba. Kao i podrška Iranu. U kome je ubijena tinejdžerka koja je samo htela da živi slobodno poput nekih njenih vršnjakina.

Poserem se na suverenitete i državne granice!
U kojima govna kinje ljude.




Otprilike je to parola kad u Grčkoj, AVganistanu, Iranu, Iraku, Nikaragvi,
Gvatemali, Čileu, Siriji, Libiji, Turskoj, Španiji, Italiji, Vijetnamu, Ukrajini, Jugoslaviji treba postaviti poslušnu vazalnu vlast. Inače, Pol Pot i Lon Nol su francuski đaci.
A bogami i Konstantin Popović.
I oko svih ti čudnih promena od mini suknji ka čadorima - jesi li ispratio šta se to u stvari dešavalo?
Znam da to nije bitno, al daj da vidimo šta Pajićeva predsednica, sem da je srećna zbog ubijanja Gadafija, kaže o nastanku talibana:



P. S. Interesantna je stvar da su ti suvereniteti nekad potpuno nebuitni - kad su u ptianju gore već pobrojene i desetine drugih država, ali strašno bitno kad su u pitanju, na primer, izmišljene drđave poput Kosova ili vazali poput federacije BiH i Ukrajine.
Najveća tragikomedija je sa građanima Srbije koji se sprdaju sa suverenitetom sopstvene države a izgiboše oko granica Kosova i Ukrajine i jedinstva BiH.

Mislim, podrazumeva se da braću Amere (i slične njima) nabijem na onu stvar kada zloupotrebljavaju nesreću nekih ljudi da ih još više unesreće, nemilosrdno ih ubijajući, te trud ubijanja naplaćuju nemilosrdnom pljačkom.
Dakle, jebeš suverenitet i granice u kojima barabe i kabadahije kinje svoj narod, te jebeš one koji 'demokratiju i ljudska prava' koriste kao smokvin list za ubijanje drugih i njihovu pljačku.
bene_geserit bene_geserit 20:31 18.08.2023

Re: Femicid

Poljsku, Čehoslovačku, Bugarsku, Rumuniju, osvojene od Moskve republike

A ne, osvojene od komunjara, koji su uspostavili vlast zahvaljujući Jevrejima, koje su na slovenske teritorije doveli Poljaci kada su ovi bili proterani iz manje više svih država zapadne Evrope. Sve u svemu Poljaci su sami sebi zapržili čorbu, tako da ne znam šta se bune.
gedza.73 gedza.73 21:18 18.08.2023

Re: Femicid

osvojene od komunjara, koji su uspostavili vlast zahvaljujući Jevrejima

Kažeš kako su par Jevreja držali milione Rusa u komunističkom ropstvu čitavih sedam decenija čak i u vreme Staljinovog progona tih istih Jevreja? I da su se Rusi oslobodili komunizma tako što preko 80 % glasaju za komunističkog udbaša koji je prošao strogu NKVD selekciju a koji oće da vrati SSSR granice jer mu je najveća tragedija upravo raspad tog komunističkog bloka?

Zanimljiva ti je teorija posebno ako se ima u vidu da ruska vojska danas maše komunističkim zastavama, nosi komunistička obeležja, vraća komsomolce, podiže spomenike Lenjinu i naziva elitne jedinice po komunističkim zločincima.

Sve u svemu Poljaci su sami sebi zapržili čorbu, tako da ne znam šta se bune.

Tako isto bilo i sa nama. Sami smo zapržili čorbu i stvarno ne znam što se bunimo.
bene_geserit bene_geserit 21:21 18.08.2023

Re: Femicid

Kažeš kako su par Jevreja držali milione Rusa u komunističkom ropstvu čitavih sedam decenija čak i u vreme Staljinovog progona tih istih Jevreja?

Gedžo ne lupaj. Rekao sam uspostavili vlast - izveli i izfinansirali revoluciju. Staljin ih je dobrim delom očistio iz vlasti desetak godina kasnije. Ali kad komunjare jednom zajašu, to ti je to, znaš ne možeš baš da ih smeniš izborima.
gedza.73 gedza.73 21:41 18.08.2023

Re: Femicid

Ali kad komunjare jednom zajašu, to ti je to, znaš ne možeš baš da ih smeniš izborima.

Moram da priznam kako te nisam razumeo. Rusima su Jevreji nametnuli komunizam pre sto godina pa je na izborima danas druga po snazi, ako se ne varam, Komunistička partija RF dok je najjača Jedinstvena Rusija u kojoj je alfa i omega komunistički udbaš koga Rusi u ogromnoj većini podržavaju a koji hvali komunističke zločince, održava komunistički narativ i koji je odabrao kao himnu RF komunističku melodiju?

Zamisli samo da je nama himna na melodiju hej Sloveni, da nam rodovi u vojsci imaju komunističke petokrake, vraćamo spomenike komunističkim zločincima... dobro, to imamo... svi glasamo za preobučene komuniste... majku mu i to smo imali a neki Pavel tvrdi kako nam je sve nametnuto. Nema baš logike.


freehand freehand 22:11 18.08.2023

Re: Femicid

bene_geserit
Kažeš kako su par Jevreja držali milione Rusa u komunističkom ropstvu čitavih sedam decenija čak i u vreme Staljinovog progona tih istih Jevreja?

Gedžo ne lupaj. Rekao sam uspostavili vlast - izveli i izfinansirali revoluciju. Staljin ih je dobrim delom očistio iz vlasti desetak godina kasnije. Ali kad komunjare jednom zajašu, to ti je to, znaš ne možeš baš da ih smeniš izborima.

Da se ne mešam baš u sudar titana, al ne znam da li je ovde ikad pominjano - znaš li ko je i kad smislio proterivanje Nemaca iz evropskih zemalja u kojima su bili manjina?
Pazi - nije STaljin, nije Tito, nisu komunisti!
bene_geserit bene_geserit 22:19 18.08.2023

Re: Femicid

znaš li ko je i kad smislio proterivanje Nemaca iz evropskih zemalja u kojima su bili manjina?

Znam ...
... da me zabole ona stvar za bilo koju istorijsku situaciju gde su Švabe najebale.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:21 19.08.2023

Re: Femicid

freehand
srdjan.pajic
kamilo_emericki
angie01

on uglavnom brani od vas Ameromrzitelja,


Šta je Ameromrziteljstvo?
Iznošenje istine o US koji neki ne vole da vide?


Nije kad se kamiondžije nasisaju znojavih dedekanja na youtube, pa misle da su došle do Spoznaje te požure da je podele sa nama ljudima, a tako se i malo izdignu u sopstvenim očima.

To "nama ljudima" je tako karakteristično za stormfrontovske suprematističke neonaciste, mada takvi obično, bar pritajeno i u sebi svršavaju na te znojave kamiondžije.


Mislim, serononjo, da li te je bar malo sramota zbbog tog "kamiondžije" kad ostaneš nasamo u sobi pred posterima Medlin Olbrajt i Hilari Klinton uz bludne misli o smrti sve one iračke dece?


Kad ne možeš da obraniš talibane, isisovce, oligarhe i wagnerovce, daj onda bar polupismene kamiondžije, što sisaju jutjub kanale redom od Merkurca do onog tvog pedofila, da zaštitiš nekako.

Ogledalo u šake i gledaj bolje, možeš i kad si sam u klozetu.



freehand freehand 08:05 19.08.2023

Re: Femicid

daj onda bar polupismene kamiondžije

Dosta jadno, na svakoj skali. Priznajem da ovakve stvari od tebe nisam očekivao.
Što se talibana tiče moraćeš gospođu Klinton da pitaš. Moj stav je da u svakoj državi narod treba da sebe bira vlast kakva mu odgovara. Avganistanu ste talibane doveli - vi.

promoter promoter 08:16 19.08.2023

Re: Femicid

freehand
daj onda bar polupismene kamiondžije

Dosta jadno, na svakoj skali. Priznajem da ovakve stvari od tebe nisam očekivao.
Što se talibana tiče moraćeš gospođu Klinton da pitaš. Moj stav je da u svakoj državi narod treba da sebe bira vlast kakva mu odgovara. Avganistanu ste talibane doveli - vi.


A šta si očekivao?
gedza.73 gedza.73 08:29 19.08.2023

Re: Femicid

freehand
Moj stav je da u svakoj državi narod treba da sebe bira vlast kakva mu odgovara.

Osuđuješ komunističke talibane i ruske vazale koji su u Jajcu mimo volje srpskog naroda nametnuli Srbiji sovjetsko-rusko uređenje i svojetsko-rusku vlast koju Srbija nije birala?

freehand freehand 08:33 19.08.2023

Re: Femicid

promoter
freehand
daj onda bar polupismene kamiondžije

Dosta jadno, na svakoj skali. Priznajem da ovakve stvari od tebe nisam očekivao.
Što se talibana tiče moraćeš gospođu Klinton da pitaš. Moj stav je da u svakoj državi narod treba da sebe bira vlast kakva mu odgovara. Avganistanu ste talibane doveli - vi.


A šta si očekivao?

Postoji ta pećina iznad čijeg je ulaza uklesan natpis: ONI KOJI OVDE ULAZE NEKA SAMOPOŠTOVANJE OSTAVE ISPRED.
Od Pajića sam svakako očekivao da lupeta o politici i da u tome bude uporan i dosledan, ali nikako da (pokušava) da se sprda sa tuđim zanimanjem i privatnim životom.
angie01 angie01 10:58 19.08.2023

Re: Femicid

Avganistanu ste talibane doveli - vi.


koji vi?...Ameri?

zar se nisu oni-talibani- pojavili na severu Pakistana, kada su se Ruje povukle iz Avganistana, pocetkom devedesetih?...zar njih nije finansirala Saudijska Arabija po verskim skolama-ono, pastunski pokret- studenti?

a komplikovana siuacija u Avganistanu im je pogodovala, i jos su u pocetku bili borci protiv korupcije, obecavali mir, bezbedan zivot,...pa su svrgli mudzahedine, koji su se borili protiv okupacije Ruja?...pa su sami Avganistanci bili odusevljeni u pocetku, jer im je bilo dosta terora i mudzhedina i okupatora,...


freehand freehand 19:00 19.08.2023

Re: Femicid

angie01
Avganistanu ste talibane doveli - vi.


koji vi?...Ameri?

zar se nisu oni-talibani- pojavili na severu Pakistana, kada su se Ruje povukle iz Avganistana, pocetkom devedesetih?...zar njih nije finansirala Saudijska Arabija po verskim skolama-ono, pastunski pokret- studenti?

a komplikovana siuacija u Avganistanu im je pogodovala, i jos su u pocetku bili borci protiv korupcije, obecavali mir, bezbedan zivot,...pa su svrgli mudzahedine, koji su se borili protiv okupacije Ruja?...pa su sami Avganistanci bili odusevljeni u pocetku, jer im je bilo dosta terora i mudzhedina i okupatora,...



nemanje pojma je loše po sebi. Ali mahanje nemanjem pojma naokolo kao barjakom je težak krindž.
Da ne kačim ponovo, imaš u nekom od mojih komentara izjavu Hilari Klinton, tadašnje sekretarke State Department-a na tu temu, začuđujuće iskrenu.
Inače, "Ruje" (u stvari Sovjeti) Edamdestih u AVganistanu nisu bili okupatori. Vojska SSSR u Avganistan je ušla na poziv legalne vlade te države, i izašla iz nje sa zastvom i kako dolikuje. Za razliku od pravih okupatora kojima su civili, kao i u Sajgonu onomad, ispadali iz aviona dok su njihova siročad, talibani, prebrojavali po hangarima šta su im sve ostavili od najnovijeg naoružanja i opreme.
angie01 angie01 19:38 19.08.2023

Re: Femicid

nemanje pojma je loše po sebi. Ali mahanje nemanjem pojma naokolo kao barjakom je težak krindž.


da sam ekspert na temu nisam, rekoh i u nekom drugom komentaru, da je ceo taj prostor, kulturno istorijski vrlo komplikovan, da bi se objasnjavale stavri tako jednostavno, kao sto se to ovde cini, a da niko tamo bio nije, ne poznaje materiju van onoga sto mu se servira.

ovo sto sam napisala sam i ja procitala negde- ne u jednom tekstu, nego bi to bio kratak kroki iz vise izvora,...ono sto je tacno, a ja sam pogresila, da bili su Sovjeti, ne Ruje- ne znam zasto je meni to uvek isto:)

imama i neke info iz price profe Saida iz Tornota, koji je objasnjavao te sukobe plemena i razlicite promene koje su se desavale promenama vlasti i uticajem stranih faktora- ja sam shvatila da su one Sovjete dozivljavali kao okupatore,...sto me u odnosu na sve ono sto vec znamo o zemljama Varsavskog pakta- ne cudi,...uglavnom, objasnjeno je u nekim tekstovima, a i od Saida, da su talibani bili pokret otpora
. koji se pojavio u Pakistanu, a koji je podrzala SA...

znam da je jednom Krkar pokuao da objasni te njihove podele plemena i odnose,...

sta je u tom tvom klipu- nemam pojma,...da postoje razne kombinacije iz koristi- sigurno...iz onoga sto znam- rekoh kako- ispada da tvoj iskaz nije bas ispravan.

sad cu da nadjem Hilari, da vidim sta je rekla,..mada ja njoj nista ne verujem.
angie01 angie01 19:52 19.08.2023

Re: Femicid

evo, videla- ona kaze da su organizovali/pomagali mudzahedine,...verovatno i naoruzavali,...

mudzhedini su sluzili da se oslobode Sovjetske invazije- kako nazivaju to njihovo prisustvo....

a talibani su dosli kasnije, koliko sam razumela, oni su se borili protiv mudzahedina.

evo sta kaze viki,

Talibani (طالبان) su deobandijsko-paštunski pokret koji je vladao većinom Afganistana od 1996. do 2001. godine. Talibani su nastali u Pakistanu u izbjegličkim logorima u kojima su boravile afganistanske izbjeglice a presudan utjecaj na njihovo učenje imale su vjerske škole koje su bile financirane od strane naftom bogatih arapskih država.
freehand freehand 19:57 19.08.2023

Re: Femicid

verovatno i naoruzavali,

Da, znam da nije trebalo da e opterećujem.
Tooliko su ih "verovatno" naoružavali da još traže stingere.
a to da su Saudijci napravili talibane bez narudžbe, znanja i odobrenja Amerikanaca to u nekom paralelnom univerzumu. Inače, i u nemačkoj i u Japanu Amerikance neki ljudi doživljavaju kao okupatore. I?
Ja, na primer, smatram potpuno normalnim da se Amerikanci i u Srbiji sa vojnom bazom kao rezultatom oružane agresije na njenoj teritoriji smatraju okupatorom. I?

P.S. Pažljivo preslušaj zlo od Hilari Klinton. Ona sve kaže vrlo jasno i nedvosmisleno. O STVARANJU mudžahedina, naoružavanju svim što im treba. A to što ona sovjetske trupe u avganistanu zove okupacionim a sopstvene u Libiji, Siriji, a i u Jugoslaviji pre toga zove oslobodilačkim ili pomoćnim - to možete zajedno mačku o rep. Sovjete je, da ponovim, u Avganistan a i u Siriju zvala zvanična vlada. Amerikance nikad niko.
promoter promoter 20:04 19.08.2023

Re: Femicid

freehand
verovatno i naoruzavali,

Da, znam da nije trebalo da e opterećujem.
Tooliko su ih "verovatno" naoružavali da još traže stingere.
a to da su Saudijci napravili talibane bez narudžbe, znanja i odobrenja Amerikanaca to u nekom paralelnom univerzumu. Inače, i u nemačkoj i u Japanu Amerikance neki ljudi doživljavaju kao okupatore. I?
Ja, na primer, smatram potpuno normalnim da se Amerikanci i u Srbiji sa vojnom bazom kao rezultatom oružane agresije na njenoj teritoriji smatraju okupatorom. I?

Što se mene tiče, ja ih takođe smatram okupatorom u Nemačkoj i Japanu.
I nemam ništa protiv da tako i ostane.
Eeeejjj, Švabo je to?
Šta misliš koliko godina bi Švabi bilo potrebno da pravi ponovno sranje, posle drugog svetskog rata, da tamo nema braće Amera.
Prema tome, neka njih tamo još.
I Švaba je miran kao bela lala.
freehand freehand 20:07 19.08.2023

Re: Femicid

I Švaba je miran kao bela lala.

Pa i nije baš. Eto, pre 24 godine učestovao je prvi put posle Drugog svetskog ratau agresorskom ratu.
Protiv Jugoslavije, zajedno sa SAD.
promoter promoter 20:11 19.08.2023

Re: Femicid

freehand
I Švaba je miran kao bela lala.

Pa i nije baš. Eto, pre 24 godine učestovao je prvi put posle Drugog svetskog ratau agresorskom ratu.
Protiv Jugoslavije, zajedno sa SAD.

Dobro je dok je Švaba pod kontrolom.
Šta misliš kako bi izgledalo da nas je bombardovao sam?
Znaš istoriju bolje od mene, pa proceni.
angie01 angie01 20:11 19.08.2023

Re: Femicid

Da, znam da nije trebalo da e opterećujem.


jujuju...

znaci, mogu samo da ponovim, mozda je tebi to sve kristalno jasno, meni nije, sem sto pravim recimo razliku izmedju mudzhedina i talibana, za razliku od tebe- oni prvi su borci fanatici, ovi drugi, verski fanatici-spasavajmeboze i jednih i drugih i jadni oni ljudi tamo,...i Sovjeti i Ameri su hteli kontrolu nad tim delom sveta, pre svega zbog nafte.

za mudzhedine se svuda pojavljuje da su pomagani od Amerike- i ne samo,...

za talibane- nigde...sad, mozda ti imas neka druga saznanja.

da su Ameri bed gajs u raznim svojim mesanjima i oslobadjanjima-slazem se i ja,...al su brate i Ruje, al ti za njih imas drugi metar.
angie01 angie01 20:20 19.08.2023

Re: Femicid

Pažljivo preslušaj zlo od Hilari Klinton


slazem se da je zlo.


Ona sve kaže vrlo jasno i nedvosmisleno. O STVARANJU mudžahedina, naoružavanju svim što im treba.


to sam razumela, sva podrska, trening...


A to što ona sovjetske trupe u avganistanu zove okupacionim


zovu i Avganistanci....to sto je vlada tada bila komunisticka, ne znaci da je bila podrzana od vecinskog stanovnistva, koji su zvali- pobunjenicima.
freehand freehand 20:21 19.08.2023

Re: Femicid

mozda je tebi to sve kristalno jasno, meni nije, sem sto pravim recimo razliku izmedju mudzhedina i talibana, za razliku od tebe- oni prvi su borci fanatici, ovi drugi, verski fanatici,...i

Brzo guglanje je keva pogrešnih zaključaka. Al dobro, ti nisi sigurna al možeš da održiš kratko predavanje jer je rekao Said.

Inače, što se mudžahedina tiče valjda je prvo trebalo konsultovati Vikipediju:

Mujahideen, or Mujahidin (Arabic: مُجَاهِدِين, romanized: mujāhidīn), is the plural form of mujahid (Arabic: مجاهد, romanized: mujāhid, lit. 'strugglers or strivers, doers of jihād'), an Arabic term that broadly refers to people who engage in jihad (lit. 'struggle or striving [for justice, right conduct, Godly rule, etc.]'), interpreted in a jurisprudence of Islam as the fight on behalf of God, religion or the community (ummah).[1][2][3]



freehand freehand 20:24 19.08.2023

Re: Femicid

to sam razumela, sva podrska, trening...

brilliant idea to create ne znači "podrška i trening.
freehand freehand 20:25 19.08.2023

Re: Femicid

promoter
freehand
I Švaba je miran kao bela lala.

Pa i nije baš. Eto, pre 24 godine učestovao je prvi put posle Drugog svetskog ratau agresorskom ratu.
Protiv Jugoslavije, zajedno sa SAD.

Dobro je dok je Švaba pod kontrolom.
Šta misliš kako bi izgledalo da nas je bombardovao sam?
Znaš istoriju bolje od mene, pa proceni.

Da, sad već zvučiš kao dijagnoza: dobro, tukli su nas Ameri a zamisli tek da su nas tukli Rusi?!
Ili jesu Ameri bacili dve atomske bombe, ali zamisli da ih je bacio Stlajin?!
angie01 angie01 20:31 19.08.2023

Re: Femicid

Brzo guglanje je keva pogrešnih zaključaka.


moje brzo guglanje?...za sta?...koji pogresni zakljuci?

mudzhedini u Avganistanu su bili trenirani borci fanatici.

kasnije se pojam mudzhedin vezuje za dzihad, sveti rat- za one grupacije u cijem je fokusu islamisticka ideologija.
angie01 angie01 20:32 19.08.2023

Re: Femicid

brilliant idea to create ne znači "podrška i trening.


pa ne moras ti da mi prevodis engleski- nego ima i drugih izvora gde je to receno, kao i da nisu samo Ameri ucestvovali u tome.
freehand freehand 20:39 19.08.2023

Re: Femicid

kasnije se pojam mudzhedin vezuje za dzihad, sveti rat- za one grupacije u cijem je fokusu islamisticka ideologija.

Zar nije lakše da sad iskuliraš i na spavanje odeš srećna zato što si naučila nešto novo umesto da se batrgaš i blamiraš?


kasnije se pojam mudzhedin vezuje za dzihad, sveti rat- za one grupacije u cijem je fokusu islamisticka ideologija.

Interesantno tumačenje. Kad i koliko kasnije? Kad je reč mudžahedin koja ima reč džihad u korenu dobila to novo značenje?

pa ne moras ti da mi prevodis engleski- nego ima i drugih izvora gde je to receno, kao i da nisu samo Ameri ucestvovali u tome.

Tako je, ima raznih izvora i raznih spinova i raznih muljanja a mongo je bilo iznenađenih i u samom američkom establišmentu kad je Hilari Klinton, državna sekretarka, u javnost izašla sa ovako iskrenim tvrdnjama.
angie01 angie01 20:49 19.08.2023

Re: Femicid

Zar nije lakše da sad iskuliraš i na spavanje odeš srećna zato što si naučila nešto novo umesto da se batrgaš i blamiraš?


pazi, sad se ja blamiram, a poceli smo od toga, da su tebi talibani- mudzhedini...sto ti nisam niti zamerila, niti te podhebavala.


Interesantno tumačenje. Kad i koliko kasnije? Kad je reč mudžahedin koja ima reč džihad u korenu dobila to novo značenje?


znaci, tebi su ti talibani-mudzahedini, o kojoma govori hilari, oni koji su sprovodili ideologiju dzihada, a brate bili trenirani i organizovani od strane SAD, da oteraju Sovjete iz zemlje, ili sta?

a tumecanje nije moje- imas ih koliko god hoces, ko je tu koja frakcija i sta i sta sledi, ko moze da raspetlja ispravno do zadnjeg zareza, a kao posmatrac iz daljine- svaka cast.


Tako je, ima raznih izvora i raznih spinova i raznih muljanja a mongo je bilo iznenađenih i u samom američkom establišmentu kad je Hilari Klinton, državna sekretarka, u javnost izašla sa ovako iskrenim tvrdnjama.


a pise skoro svuda,...
freehand freehand 20:51 19.08.2023

Re: Femicid

skoro svuda,

A ti baš tarabu izabrala...
Loše.
angie01 angie01 20:53 19.08.2023

Re: Femicid

evo, recimo,

Mudžahedin (arap. مجاهدين) jest množina imenice mudžahid (arap. مجاهد), što doslovno znači „borac“, neko ko se angažovao u džihadu, ili „borbi“, ali se često prevodi kao „sveti ratnik“. U kasnom dvadesetom veku, izraz „mudžahedin“ je postao popularan u medijima za opisivanje raznih naoružanih boraca koji podržavaju islamističke ideologije.
angie01 angie01 20:54 19.08.2023

Re: Femicid

A ti baš tarabu izabrala...
Loše.


there, there,...
maksa83 maksa83 07:27 20.08.2023

Re: Femicid

Sovjete je, da ponovim, u Avganistan a i u Siriju zvala zvanična vlada.

A jesu možda u nekom momentu malo i upali u neku palatu i roknuli nekog zvaničnog Predsednika?
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:35 20.08.2023

Re: Femicid

Kaplar Vazdušno-desantnih snaga Sergej Bojarkin
(317 RAP, Kabul, 1979-81)

Za sve vreme službe u Avganistanu od decembra 1979 su naši padobranci samo tako ubijali civilno stanovništvo, da se jednostavno ne mogu prebrojati, a nikada nisu naši vojnici spasili jednog od Avganistanaca - među vojnicima bi se takav čin smatrao pomaganje neprijateljima.

Čak i tokom decembarskog puča u Kabulu, koji je trajao celu noć 27. decembra 1979. godine, neki padobranci su pucali na nenaoružane ljude koji su viđeni na ulicama - tada su se, bez senke žaljenja, toga veselo prisećali kao nekih smešnih slučajeva.

Dva meseca nakon uvođenja trupa - 29.02.1980. - Prva vojna operacija počela je u provinciji Kunar. Glavnu udarnu snagu činili su padobranci našeg puka - 300 vojnika koji su padobranom skočili iz helikoptera na visokoplaninsku visoravan i sišli da zavedu red. Poredak je vođen na sledeći način: uništene su zalihe hrane u selima, sva stoka je ubijena; obično su prije ulaska u kuću tu bacili granatu, pa su gađali lepezom na sve strane - tek nakon toga pogledali ko je tamo; svi muškarci, pa čak i tinejdžeri, odmah su streljani na licu mesta. Operacija je trajala skoro dve sedmice, niko nije brojao koliko je ljudi tada ubijeno.

Ono što su naši padobranci radili prve dve godine u udaljenim područjima Avganistana bila je potpuna samovolja. Od leta 1980 3. bataljon našeg puka upućen je u provinciju Kandahar da patrolira teritorijom. Ne bojeći se nikoga, mirno su putovali putevima i pustinjom Kandahar i mogli su, bez ikakvog objašnjenja, da ubiju svakoga koga sretnu na putu.

Leto 1981 provinciji Kandahar. Fotografija - mrtvi Avganistanac i njegov magarac leže na zemlji. Avganistanac je otišao svojim putem i poveo magarca. Od oružja, Avganistanac je imao samo štap, kojim je terao magarca. Tim putem je vozila kolona naših padobranaca. Ubijen je tek tako, rafalom iz mitraljeza.

Kolona je stala. Jedan padobranac je prišao i odsekao uši poginulom Avganistancu - u znak sećanja na njegove vojne podvige. Tada je postavljena mina ispod leša Avganistanca kako bi se ubio bilo ko drugi koji bi pronašao telo. Samo što ovaj put ideja nije uspela – kada je kolona krenula, neko nije mogao da odoli i na kraju je iz mitraljeza ispalio rafal na leš – eksplodirala je mina i rastrgla telo Avganistanca u komade.

Karavani koje smo sreli bili su pretreseni, a ako su našli oružje, onda su pobili sve ljude koji su bili u karavanu, pa čak i životinje. A kada putnici nisu imali nikakvo oružje, onda su, ponekad, koristili isproban trik - tokom pretresa su iz džepa izvlačili patronu i, pretvarajući se da je ova patrona pronađena u džepu Avganistanca, predočili su Avganistancu kao dokaz njegove krivice.

Ove fotografije su snimci mrtvih Avganistanaca. Poginuli su jer se njihov karavan susreo sa kolonom naših padobranaca.

Kandaharsko leto 1981.

Sada se moglo i rugati: nakon što su saslušali osobu koja se srčano opravdavala, uveravajući da patrona nije njegova, počeli su ga tući, zatim su ga gledali kako na kolenima moli za milost, ali je ponovo pretučen, a zatim ubijen. Zatim su pobili ostale ljude koji su bili u karavanu.
Osim što su patrolirali teritorijom, padobranci su često napadali Avganistance u zasedama na putevima i stazama. Ti "lovci na karavane" nikada ništa nisu pronašli - čak ni prisustvo oružja među putnicima - jednostavno su odjednom iz zaklona pucali na svakoga ko je prolazio tim mestom, ne štedeći nikoga, čak ni žene i decu.

Sećam se jednog padobranca, učesnika neprijateljstava, divio se:

Nikad ne bih pomislio da je to moguće! Ubijamo sve redom - a za to nas samo hvale i daju nagrade!

Evo dokumentarnih dokaza. Zidne novine sa podacima o vojnim operacijama 3. bataljona, izvedenim u leto 1981. godine. u provinciji Kandahar.

Ovde se može videti da je broj evidentiranih poginulih Avganistanaca tri puta veći od broja zarobljenog oružja: oduzeta su 2 mitraljeza, 2 bacača granata i 43 puške, a ubijena je 137 osoba.

Sovjetski tenk gleda u uništeno selo u blizini prolaza Salang. Kad se selo smatralo "buntovnim" - moglo se izbrisati sa lica zemlje zajedno sa svima koji su bili unutra.



Avganistanske izbeglice. Ukupno tokom avganistanskog rata ubijeno je najmanje milion civila, a najveće žrtve su se dogodile kao rezultat bombardovanja ili artiljerijskih napada na sela.


Zamenik komandant 357. puka major Vitalij Zababurin (u sredini).
Avganistan, Kabul, 1980

A onda se dogodilo nešto što je potreslo ceo grad. Saznavši za smrt svog saborca, grupa oficira i zastavnika 357 vazdusno-desantnog puka, predvođena zamenikom komandanta puka, majorom Vitalijem Zababurinom, ušla je u oklopne transportere i izašla na lice mesta kako bi se obračunala sa lokalnim stanovništvom. Ali, stigavši ​​na lice mesta, nisu se trudili da traže krivca, već su užarene glave odlučili da jednostavno kazne sve koji su tamo bili. Krećući se ulicom, počeli su da razbijaju i drobe sve što im se našlo na putu: bacali su granate na kuće, pucali iz mitraljeza i mitraljeza na oklopne transportere.

Masakr je završen, ali se vest o krvavom pogromu brzo proširila gradom. Ulice Kabula počele su da preplavljuju hiljade ogorčenih građana, počeli su neredi. U to vreme sam bio na teritoriji rezidencije vlade, iza visokog kamenog zida Palate naroda. Nikada neću zaboraviti taj divlji urlik gomile, izazivajući strah, od kojeg se ledila krv. Osećaj je bio najgori...

Pobuna je ugušena za dva dana. Na stotine stanovnika Kabula je ubijeno. Međutim, pravi pokretači tih nereda, koji su masakrirali nevine ljude, ostali su u senci.

Tri hiljade civila u jednoj kaznenoj operaciji.

Osim toga, ovu informaciju je potvrdio i Viktor Maročkin, koji je služio kao vozač u 70. brigadi stacioniranoj u blizini Kandahara (tu je bio uključen 3. bataljon našeg 317. vazdušno-desantnog puka). On je rekao da je u toj borbenoj akciji u punom sastavu učestvovala cela 70. brigada. Operacija je tekla na sledeći način.

U drugoj polovini decembra 1980. veliko naselje (Tarinkot) bilo je okruženo polukrugom. Tako je ostalo oko tri dana. Do tada je podignuta artiljerija i višecevni bacači raketa Grad.

20. decembra je počela operacija: udarom "Grada" i artiljerije na naselje. Nakon prvih rafa, kišlak je upao u neprekidan oblak prašine. Granatiranje naselja nastavljeno je gotovo neprekidno. Stanovnici su, da bi pobegli od eksplozija granata, trčali iz sela u polje. Ali tamo su počeli pucati iz mitraljeza, BMD topova, četiri "šilke" (samohodne jedinice sa četiri kombinovana teška mitraljeza) pucale su bez prestanka, gotovo svi vojnici su pucali iz svojih mitraljeza, ubijajući sve: uključujući žene i decu.

Nakon granatiranja, brigada je ušla u selo i tamo ubila ostale stanovnike. Kada se vojna operacija završila, cela zemlja okolo je bila posuta leševima ljudi. Izbrojali su oko 3000 (tri hiljade) leševa.

Borbena akcija u selu, izvedena uz učešće 3. bataljona našeg puka.
Kandahar, leto 1981

"...u selu je jedan od vodnika, ne skrivajući emocije, primetio da su "mladi dobri".
Reči narednika, kao iskra, zapalile su sve ostale, a onda je, zbacivši kaput, krenuo ka jednoj od žena:
- Veslajte, momci!
Naši su se pred starcima i decom rugali ženama do mile volje. Silovanje je trajalo dva sata. Deca, stisnuta u ćošak, vrištala su i cvilila, pokušavajući nekako da pomognu svojim majkama. Starci su se, drhteći, molili tražeći od Boga milost i spasenje.
Tada je narednik komandovao: "Pali!" - i prvi pucao na ženu koju je upravo silovao. Brzo su dokrajčili sve ostale. Zatim su, po naređenju K., sipali gorivo iz rezervoara za gas, njime polivali leševe, bacali odeću i krpe koje su padale ispod ruke, korišćen je i oskudan drveni nameštaj - i palili. Plamen se razbuktao unutar samanke..."


„...naredite: otrujte bunare koje nađemo. Neka umru!
A kako otrovati? Uzmimo, na primer, živog psa. I bacite ga tamo. Kadaverni otrov će tada obaviti svoje..."

„...odakle ova devojka u ovčijem kaputu sa par-tri ovce?
Ljoha, videći kretanje ispred sebe i shvativši da je grupa otkrivena, završio je svoj borbeni zadatak - nišanio je i pucao.
Pamuk. Dobro pucao - metak kalibra 7,62 uleteo je u devojčinu glavu, unakazujući ovu božansku kreaciju do neprepoznatljivosti. Zastavnik je hladno gurnuo telo nogom da proveri ruke leša. U njima nema ničega osim grančice.
Samo sam krajičkom oka vidio kako se mala, nekako nezgrapna noga još uvijek trza...

“... vezali smo Avganistanca konopcem za oklopni transporter i vukli ga po ceo dan kao vreću, usput gađali iz mitraljeza, a kada su mu ostala samo jedna noga i pola tela, presekli smo konopac..."

"... prisećajući se zapaljenih sela i vriske civila koji pokušavaju pobeći od metaka i eksplozija. Pred očima su mi bile strašne slike: leševi dece staraca i žena, zveket gusenica tenkova koji su vijugali, krckanje ljudskih kostiju pod naletom višetonskog kolosa, a oko krvi, vatre i pucnjave...

"...jedan od bataljona je uzeo zarobljenike, ukrcao ih u MI-8 i poslao u bazu. Prenoseći preko radija da su upućeni u brigadu. Stariji oficir brigade koji je dobio radiogram pitao je:
- Na x .... trebaju mi ​​ovde?
Kontaktirali smo pratioca koji je letio u kabini helikoptera. Ni sam nije znao šta da radi sa zarobljenicima i odlučio je da ih pusti. Sa visine od 2000 metara..."

"... jedini manje-više značajan razlog koji je prisilio specijalce da ubijaju i miroljubive Avganistance bio je "mere predostrožnosti".

„...u toku leta po našoj zoni odgovornosti, avganistanski autobus nije stao nakon trećeg rafala upozorenja. Pa „natopili“ su ga NURS-ovima i mitraljezima, a bilo je i staraca, žena i dece. Samo četrdeset tri leša. Tada smo izbrojali. Jedan vozač je preživeo...

"...naša grupa je po naređenju poručnika otvorila vatru na karavan. Čuo sam vrisak žena. Nakon pregleda leševa, postalo je jasno da je karavan miran..."

"... Stariji poručnik Volodja Molčanov, upoznao ga je Heroja iz našeg bataljona 1980. godine - mrzeo je muslimane. Bacao je Avganistance u klisuru, stavljajući im granate u džepove, nisu ni stigli do zemlje..."

"... kamp, ​​zgrada. Zamkombat gura govor:
- Letimo u opijumska sela, svi pucaju - žene, deca. Civili.
Shvatili su tim - raditi na uništenju.
Skakanje, pucnjava, prašina, vriska, leševi pod nogama, krv na zidovima. U optici, žene u maramama, deca. Bez zabune, povucite obarač. Čišćeno ceo dan...

"...sutradan bataljoni su se s planine spustili u selo. Kroz njega je vodio put do opreme koja je čekala u dolini. Život se nakon naše posete selu potpuno zaledio. Krave, konji, magarci su ležali svuda. Ovo su padobranci istresli na njima nagomilani bes. Nakon što smo izašli iz naselja dimili su se i goreli krovovi kuća i šupa u dvorištima.
Sranje! Ne možete ni spaliti ove naseobine. Samo glina i kamenje. Glineni pod, glineni zidovi, glinene stepenice. Gori samo strunjača na podu, i to one pletene od vinove loze. Jad i siromaštvo svuda okolo.

„...iz vazduha nije bilo moguće proceniti uspehe predstavljene u izveštajima, ali trupe koje su nastavile put ka prevoju ispratile su stotine leševa mrtvih civila iznetih na drum, kako bismo mogli da uživamo u razmišljanju o tome šta smo uradili..."

"... njih troje su išli kolicima do reke. Grabe kantama. Proces je dug. Na drugoj strani se pojavljuje devojka. Silovali su, ubili - nju i njenog starog dedu koji je pokušao da spreči.


Vrhovni sovjet SSSR-a je proglasio amnestiju za sve zločine koje je počinila sovjetska vojska u Avganistanu.

„...onda su nam kod kuće uručene medalje „Od zahvalnog avganistanskog naroda“. Crni humor!
Na prezentaciji u okružnoj upravi (bilo je stotine naših ljudi) tražio sam da govorim i pitao:
- Ko je od prisutnih video ove zahvalne Avganistance?
Vojni komesar je odmah zatvorio ovu temu.


freehand freehand 08:28 20.08.2023

Re: Femicid

maksa83
Sovjete je, da ponovim, u Avganistan a i u Siriju zvala zvanična vlada.

A jesu možda u nekom momentu malo i upali u neku palatu i roknuli nekog zvaničnog Predsednika?

Ko?
gedza.73 gedza.73 09:10 20.08.2023

Re: Femicid

freehand
maksa83
Sovjete je, da ponovim, u Avganistan a i u Siriju zvala zvanična vlada.

A jesu možda u nekom momentu malo i upali u neku palatu i roknuli nekog zvaničnog Predsednika?

Ko?

Moskva. Pa onda postavili 'legitimnu' vladu koja je 'pozvala' SSSR u pomoć. Isto kao sa Čehoslovačkom 1968. na primer.

Inače, ne znam dal' sam o tome pisao, u sovjetsko - ruskoj agresiji (deo čeških i slovačkih patriota su apostrofirale Rusiju kao agresora) na Čehoslovačku Moskva je prvi put nakon II svetskog rata angažovala nemačku vojsku odnosno nemačke tenkove van nemačke teriotrije.




gedza.73 gedza.73 09:30 20.08.2023

Re: Femicid

freehand
koji se sprdaju sa suverenitetom

Evo šta kaže Šešeljko Medvedev o suverenitetu
„Због тога је једини начин потпуно одстрањивање државне машинерије непријатељске земље и апсолутне гаранције лојалности за будућност”, нагласио је Медведев, преноси Танјуг.

Dakle cilj Rusije je bio okupacija Ukrajine i postavljanje marionetske, poslušne vlade.
p.s.
Šta kažu tvoje dedice nakon što je Suvorov stavio na sebe Plašt nevidljivosti o ruskim generalima koje ovih dana kosi neki nepoznat virus (nezvanični naziv Velika Čistka v.2.0.). Izgleda da je stopa smrtnosti vrlo visoka.


doriamassachusets doriamassachusets 10:46 16.08.2023

Welcome

Accentuate your style with a textured pompadour that exudes confidence and charisma. Barbers here masterfully create volume and dimension, resulting in an eye-catching hairstyle.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:16 19.08.2023

Re: Welcome

doriamassachusets
Accentuate your style with a textured pompadour that exudes confidence and charisma. Barbers here masterfully create volume and dimension, resulting in an eye-catching hairstyle.



Doria, izađi iz Frihenda!
angie01 angie01 12:31 16.08.2023

bozemesacuvaj pravde...

- Je l vi znate da u spisu nije bio izvod iz kaznene evidencije? Mora postojati izvod iz kaznene evidencije, da bi se dokazalo, da bi se sudiji stavilo do znanja o kakvoj se osobi radi. U spisima toga nema - kaže predsednica suda S.K.

- Uopšte ne bih komentarisala kolege advokate jer će oni komentarisati kako oni hoće. Podigneš optužnicu, imaš dokaze, oni kažu da nije kriv. Nije potrebno imati samo osnove sumnje, zašto sud onda postoji? To što je napisano u zahtevu nema dokaza da je to tako bilo. Sudac ne treba da zna da li je neko nasilnik - kazala je ona.

- Da vam kažem nešto, to što je javnost uznemirena, to je opravdano. Ja sad kad o ovome govorim, nemojte mislite da sam ja sazvala konferenciju radi ovih papira, jer sam sazvala zbog žrtava. Ne posmatram to tako, niti želim da komentarišem to. Ja bih volela da odete sa utiskom da bih sazvala konferenciju radi papira. Ja sam uznemirena. Ja sam sudila tom čoveku. Ja njega znam. Određivala sam mu pritvor. To što je uradio, on je mogao u sudnici da ubije sve ljude. On je takav čovek.

Da vam kažem nešto, saradnja suda, policije, tužilaštva, da kažem dobra. Nemate vi tu priči. Sud postupa samo po službenoj dužnosti. Sud mora postupiti po svakom zahtevu policijske uprave i tužilaštva. Vi ne možete sad reći mi sa njima ne sarađujemo dobro i nećemo postupiti. Postoji protokol. Postoji zakon i zna se šta je čija uloga - kaže ona.

Ona dodaje da dokaze za sud prikuplja policija i tužilaštvo.

- Sud ne prikuplja dokaze. Mogli su se saslušati policajci, to je trebalo policija da uradi. Sudija ne saslušava ni nasilnika ni žrtvu, već donosi odluku po tome šta je policijska stanica dostavila. Sudu se dokazi dostavljaju. To se radi u krivičnom postupku, kada sud traži neki dokaz, sud traži da se izvede veštačenje. Sud potvrđuje optužnicu prema dokazima koje dostavi tužilaštvo. Sud ne prikuplja dokaze po službenoj dužnosti. Sudija nije prihvatila policijsku zabelešku kao dokaz jer se to ne može tako ceniti - rekla je ona.
angie01 angie01 19:44 16.08.2023

moram ovo, kao pauzu,

apacherosepeacock apacherosepeacock 06:48 17.08.2023

Re: moram ovo, kao pauzu,

angie01
https://twitter.com/i/status/1470226980108914693 KLIK,...ton obavezan.


U pauzi ko melem na temu..

Bas lepa slika, malena devojcica prica konjicu a on je slusa, ne pomera se i ne trepce.

Nije zaboravila da povremeno pomazi i ponija koji se muva pored.

apacherosepeacock apacherosepeacock 08:07 17.08.2023

Re: moram ovo

Da se vratim na temu..


Iz stampe kod mene


Kako prepoznati femicid?

Femicid prepoznaje, uključuje, oblik nasilja koji nazivamo intimnim terorom. Intimni teror karakteriše obrazac kontrole i prinude. Na primer, progonom, ponižavanjem, zastrašivanjem partnera, pretnje smrcu.

Odnosi se na žene koje je ubio njihov partner ili bivši supruznik, ali Evropski institut za rodnu ravnopravnost (EIGE) koristi širu definiciju. Takođe govori o femicidu u drugim slučajevima, na primer kada je žena ubijena iz časti, ili zato sto je homoseksualna, ili zato što želi da pobegne iz krugova gde se nekada dobrovoljno ili prinudno bavila prostitucijom.


Femicid je takođe problem i u Holandiji. Najnoviji podaci pokazuju da su u Holandiji poslednjih godina u proseku ubijene 43 žene a od tog broja 6 od 10 ubijenih zena - 26* se moze kategorisati kao femicid, jer su ubijene od svojih partnera ili bivsih.

U slučaju ubistva muškaraca gde je izvršilac partner ili bivši partner u nešto više od 4 odsto slučajeva, u isto vreme je više od polovine takvih slučajeva kod žena. Velika većina slučajeva kod ubistva zena uključuje muškarce koji ne prihvataju razvod.



Šta Holandija mora da preduzme protiv femicida?

Holandija se potpisivanjem Konvencije o ljudskim pravima Saveta Evrope obavezala na sprečavanje i borbu protiv nasilja nad ženama i nasilja u porodici i mora je sprovoditi. „Obratite više pažnje na obrazovanju, ali i u policijskoj i pravosudnoj obuci. 29.01.2023.

Termin femicid mora biti prepoznat kako bi jasno stavio do znanja da su žene izložene specifičnom riziku da budu ubijene od strane partnera, supruznika, bivseg partnera ili bivseg supruznika. Društvo i policija taj problem još uvek nedovoljno prepoznaje.



*U Srbiji zivi 2,7 puta manje ljudi od Holandije.


angie01 angie01 09:54 17.08.2023

Re: moram ovo, kao pauzu,

Bas lepa slika, malena devojcica prica konjicu a on je slusa, ne pomera se i ne trepce.


ako poslusas malo bolje, ona njima peva-We Are The World:))),...pa u refernu mazi i ponija, pokazuje da su svi inculuded:)...a to kako konj zmuri i ne mrda se,...ono utopio se u njenu slatkocu i mazenje...bozanstveno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:42 17.08.2023

Re: moram ovo, kao pauzu,

angie01
Bas lepa slika, malena devojcica prica konjicu a on je slusa, ne pomera se i ne trepce.


ako poslusas malo bolje, ona njima peva-We Are The World:))),...pa u refernu mazi i ponija, pokazuje da su svi inculuded:)...a to kako konj zmuri i ne mrda se,...ono utopio se u njenu slatkocu i mazenje...bozanstveno.



E, zaboravila sam da mi je ton na videu na minimumu, odvrnula na makini ali jedva cujem pa sam mislila da mu prica.

Sad sam cula da im peva hehe medena je..
angie01 angie01 10:58 17.08.2023

Re: moram ovo, kao pauzu,

ali jedva cujem pa sam mislila da mu prica.


ukapirala sam da im peva-i prepoznala sta- tek posle petog puta i to kod momenta, kada se namontira da peva refren,...ono uozbilji situaciju:).
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:24 17.08.2023

Marta Tikkanen

Ko nije čitao mogao bi pročitati. Meni je drago što sam je pročitao a pročitano ostavilo traga u meni. Pročitaću ponovo kad je "pokupim" iz kuće u Prijedoru.
angie01 angie01 10:26 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

evo ti on line verzija

muskarci-se-ne-mogu-silovati-od-marta-tikanen

jedino me zanima, sta si hteo ovom ponudom za citanje da kazes?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:58 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

kamilo_emericki
Ko nije čitao mogao bi pročitati. Meni je drago što sam je pročitao a pročitano ostavilo traga u meni. Pročitaću ponovo kad je "pokupim" iz kuće u Prijedoru.


isuse kako je samo naziv jezivo glup.. živ bio ispričaj nam kad ponovo pročitaš
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:59 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

Na protestima protiv femicida u Turskoj hapse i policija ih rasteruje suzavcima.

Turska hoce da zabrani organizacije zenskog pokreta protiv femicida jer je kako kazu - protiv tradicionalnih vrednosti'. Vele, treba se boriti al na drugi nacin (sic).

Samo u martu mesecu su 24 Turkinje bile zrtve femicida.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:10 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

apacherosepeacock
Na protestima protiv femicida u Turskoj hapse i policija ih rasteruje suzavcima.

Turska hoce da zabrani organizacije zenskog pokreta protiv femicida jer je kako kazu - protiv tradicionalnih vrednosti'. Vele, treba se boriti al na drugi nacin (sic).

Samo u martu mesecu su 24 Turkinje bile zrtve femicida.


pa to ti je taman negdje kao kod nas, njih je taman 12 puta više pa koliko kod nas u godini toliko kod njih u mjesecu..
ali da..
to bi bilo otprilike to..
samo kod njih još to i zvanična vlast podržava a naša bar ćuti..
dokad će ne znamo
angie01 angie01 11:10 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

Turska hoce da zabrani organizacije zenskog pokreta protiv femicida jer je kako kazu - protiv tradicionalnih vrednosti'


uvek isti idotski izgovori,...samo da se nista ne bi menjalo, a pre svega kontorla i nadmoc nad zenama...kako tradicija nalaze...ma nosite se vise...covek otisao u svemir, setao po Mesecu, izmisljena je vestacka inteligencija, savladane mnoge neizlecive bolesti- samo se odnos prema zeni silom ne menja...pa, ako nista drugo, bez zene, ne bi ni jedan od tih muskaraca postojao.
angie01 angie01 11:14 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

samo kod njih još to i zvanična vlast podržava a naša bar ćuti..


svako ima svoje metode, nasa vlast ima odlicno iskustvo sa tim cutanjem.

NGO sektor je marginalozovan, ne ucestvuje realno ni u cemu kao civilno drustvo, nego je pusten da malo laprda po medijima i tu se sve zavrsava-kud ces bolje,...i ovce i novce.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:29 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

newimprovedtadejus
živ bio ispričaj nam kad ponovo pročitaš

Ne vjerujem da neko, ko ima intelektualnu visinu kao ti, to može razumjeti.
Za one koga zanima o čemu je roman može se obavjestiti u izdavačkom opisu djela.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:37 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

angie01


jedino me zanima, sta si hteo ovom ponudom za citanje da kazes?

Prijedlog za čitanje, naročito muškarcima. Možda neko i razmisli poslije čitanja.
Bez emancipovanog i slobodnog* muškarca nema ni ravnopravnosti među polovima.

* Sloboda nije smjeti udariti, uvrijediti, maltretirati. Sloboda je i nadrasti sredinu, slomiti klišee koji te okružuju i još puno toga.
Pljuvačka, uvreda, psovka, to su maniri koji su na suprotnom kraju od slobode.
angie01 angie01 14:05 17.08.2023

Re: Marta Tikkanen

Bez emancipovanog i slobodnog* muškarca nema ni ravnopravnosti među polovima.


pa jeste, al ta emancipacija nesto tesko ide-upravo jer muskarci to ne zele, pa nisu valjada od pamtiveka sve organizovali po svojim potrebama, da bi sada sve otislo dovraga....otuda i pozivanje na neku tradiciju, koja maltene u svim aspektima oznacava nesto retrogradno.


Pljuvačka, uvreda, psovka, to su maniri koji su na suprotnom kraju od slobode.


pa to je, sem prostakluka- nemoc.


apacherosepeacock apacherosepeacock 01:07 18.08.2023

Re: Marta Tikkanen

newimprovedtadejus
apacherosepeacock
Na protestima protiv femicida u Turskoj hapse i policija ih rasteruje suzavcima.

Turska hoce da zabrani organizacije zenskog pokreta protiv femicida jer je kako kazu - protiv tradicionalnih vrednosti'. Vele, treba se boriti al na drugi nacin (sic).

Samo u martu mesecu su 24 Turkinje bile zrtve femicida.


pa to ti je taman negdje kao kod nas, njih je taman 12 puta više pa koliko kod nas u godini toliko kod njih u mjesecu..
ali da..
to bi bilo otprilike to..
samo kod njih još to i zvanična vlast podržava a naša bar ćuti..
dokad će ne znamo



Da, to je i bila poenta vesti.

Srpska vlast kao cuti jer ima trbuhozborca(e) koji ce da obavi posao.

Endzi

uvek isti idotski izgovori,...samo da se nista ne bi menjalo, a pre svega kontorla i nadmoc nad zenama...kako tradicija nalaze...ma nosite se vise...covek otisao u svemir, setao po Mesecu, izmisljena je vestacka inteligencija, savladane mnoge neizlecive bolesti- samo se odnos prema zeni silom ne menja...pa, ako nista drugo, bez zene, ne bi ni jedan od tih muskaraca postojao.



E nemoj tako, na kakav Mesec, kakve bolesti savladane kad farmakomafija, britanomafija, ameromafija hoce zlatnu milijardu (ako i toliko) bez tradicionalnih vrednosti?
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:03 17.08.2023

Pokajem se

svaki put kad prekršim Marfijev zakon o raspravi a koji glasi: "Nikad ne raspravljaj sa budalom jer ljudi sa strane neće znati ko je ko".
angie01 angie01 23:56 17.08.2023

Re: Pokajem se

ovo si, da prostis, ostavio ovde kao kukavicije jaje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:40 18.08.2023

Re: Pokajem se

angie01
ovo si, da prostis, ostavio ovde kao kukavicije jaje.

Nisam postavio kao odgovor na nečiji komentar iz prostog razloga.
Ne otvara mi se novi krug budalaština i uvreda. A imam osjećaj da sam bio isti ili vrlo sličan nekima sa kojima sam razgovarao.
angie01 angie01 10:47 18.08.2023

Re: Pokajem se

Nisam postavio kao odgovor na nečiji komentar iz prostog razloga.
Ne otvara mi se novi krug budalaština i uvreda.


evo, pokazi mi gde te je neko uvredio, ja nisam sigurno, a nisam primetila ni drugi.

...ono o budalastinama mi je, veruj mi nejasno u kom smislu mislis, s obzirom da si kao replike, barem meni upucene, skretao sa teme necim sasvim drugim,.. a i ovo sa avganistanskim zenama, nije bas odgovor na ono o cemu se prica.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:38 18.08.2023

Re: Pokajem se

angie01
Nisam postavio kao odgovor na nečiji komentar iz prostog razloga.
Ne otvara mi se novi krug budalaština i uvreda.


evo, pokazi mi gde te je neko uvredio, ja nisam sigurno, a nisam primetila ni drugi.

...ono o budalastinama mi je, veruj mi nejasno u kom smislu mislis, s obzirom da si kao replike, barem meni upucene, skretao sa teme necim sasvim drugim,.. a i ovo sa avganistanskim zenama, nije bas odgovor na ono o cemu se prica.

Prvo da ti odgovorim na ovo:
a ovo cu da ponovim i molim da mi odgovoris, sta bi ovo trebalo da znaci?

pazi molim te, dva samara i podignut glas na evropsku zenu...

Upotrijebljeno kao maetafora. Onako kako si ti, nomadne, objasnila nekome nešto što mu se nije svidjelo ili nije razumio (nemoj me tjerati da tražim).

Sad o ovom što je prvo citirano.
Jedana od scena
Bila si na blogu kad sm Maksi odgovorio što sam došao u Francusku i kad. Bila si na blogu kad je pričano o kućama i kad sm opisao svoj životni put. Siguran sam da da znaš da ja nisam pobjegao od rata u BiH i da nisam došao u Francusku da koristim materijalna dobra koje neko stvara za mene, kako je prepotentni i ništa znajući bloger, dijelom jasno napisao a dijelom hinjski ubacivao između redova. Nisi nišata rekla na to. Podigla si obrvu na moj prijedlog za čitanje romana koji je i u Skandivaniji, kad je izašao, podigao priličnu prašinu.
Ne treba meni odbrana. Ja sam dovoljno veliki dječak i mogu se sam braniti. Kako u stvarnom životu tako i na internetskim stranputicama. U pitanju su mrvice časti i morala.
Ne moga.
Ako avganistanske žene i naročito djevojčice ne upadaju u temu ovog bloga kako se pojaviše turske, oličenje nezavisnosti i slobode za Avganistanke? Možda zbog toga što je današnjem položaju Avganistanki najviše doprinjela najdemokratskija i najslobodnija država svijeta koristeći razne protuve za svoje mračne ciljeve.
Angi, imaš dovoljno kandidata da se sa njima raspravljaš i ubjeđuješ. Nisam ti ja potreban za to.
Haug




angie01 angie01 14:35 18.08.2023

Re: Pokajem se

Upotrijebljeno kao maetafora. Onako kako si ti, nomadne, objasnila nekome nešto što mu se nije svidjelo ili nije razumio (nemoj me tjerati da tražim).


evo, ne znam na sta mislis- sta sam je nekome onomad rekla i u kom smislu.

metafora mi je delovala surovo, a nastavak sa optuzujucom intonacijojm, ne znam kome i zasto.

a za nastavak,...ja nisam otpratila tvoj zivotni put i sta god da si rekao-tvoja je stvar i pravo i u tome ne bih trazila nista sto bi me se ticalo, niti bih zloupotrebljavala u bilo kakvoj raspravi-kao sto to rade neki i to jos izvrcuci cinjenice....znaci, ja nisam taj lik,....ako mislis na ispade benedikta, sles, felikas, ja njegove komentare ne citam, mene previse smajaju njegova tupljenja, pa jos sa samonafuranom idejom, da je on jedi maste znanja-sto je dodatno tragikomicno,...no, glavni razlog je, sto je inkarnacija, a ne zeli da se predstavi ko je bio- kao sto su svi drugi uradili- sto je to manipulacija nama ostalima.

nisam podigla obrvu, jos sam postavila link na e verziju, nego sam te pitala, sta si time zeleo da porucis, jer nisam razaznala, jer sve vreme vozis neki slalom, na konkretne izjave, ti odgovaras nekom drugom temom, koju cudno pakujes,...evo meni si potpuno progresno odgovarao na vrlo jasnu izrecenu tvrdnju, kako desnicari sa svojim mantrama o Rusiji- sto je svojevrsan nonsens, s obzirom na mrznju istih prema komunizmu- svo to obozavanje i pljuvanje po zapadu, to rade upravo sa tog zapada, a da majcicu Rusiju ni posetili nisu- i to je cinjenica.

i najvazniji deo, ko je ovde spocitavao i nije uzimao u obzir tragican status zena u islamskom svetu, kako ti tvrdis da se desilo- ko je tako nesto izjavio?...meni se cini da do toga ozbiljno nismo ni stigli, jer je to teska i vrlo komplikovana tema, kompilovana i zapetljana i oko krivice, koju ti lagano prebacujes iskljucivo na jednu stranu, a brate i majcica Rusija je ucestvovala- samo se treba setiti, kako su zivele zemlje koje su bile pod patronatstvom tzv Varsavskog pakta, bozemesacuvaj demokratije i prava- U Avganistanu, Iranu, Iraku,...su tako komplikovane kulturno istorijske prilike sa raznim pretenzijama, da jedva mogu da otpratim ko je tu bio ko- jednom je Krkar nesto objasnio o vreskim razlikama i razlicitim narodima koji tamo obitavaju i svacijim pretenzijama,...nesto sam citala, imam prijatelja Iranca, koji zivi u BGDu i imala sam prijateljicu Avgranistanku, doktorku u Torontu - jednom smo bili na nekoj njihovoj proslavi-i nista mi nije jasno tako kristalno kao tebi, recimo, zasto neko ko je obrazovan, pametan i zivi u civilizovanom svetu i dalje insistira da ide zabrazdjen,...pa tu sigurno nije kriva Amerika...koja jeste kriva za razne "spasilacke akcije" sirom sveta,...al je brate i Rusija.


Angi, imaš dovoljno kandidata da se sa njima raspravljaš i ubjeđuješ. Nisam ti ja potreban za to.
Haug


ispada , da te ja primoravam da ispisujes komentare, da mi repliciras nekim konstrukcijama, koje nisu odgovor na ono sta sam izrekla, nego neka relativizacija i slicno, pa kada ti ponovim sta je smisao mog komentara, ili pitam sta si nekim svojim recima hteo da kazes- ti reagujes, kao da si ugrozen, napadnut od mene,...znaci, tvoje rekacije su normalno iznosenje misljenja, a moje su nasilno insistiranje da te u nesto ubedjujem,...pa gde ja ubedjujem bilo koga- misli sta hoces, ja ti kazem sta ja mislim.

...a jos si u fazonu, sta kmecite za dva samarama i malo dranja na evropkse zene, a vidi ove u avganistanu,...pa bozemesacuvaj relativizacije sa takvom metaforom.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:02 18.08.2023

Pomoć prijatelja

Šta može biti problem pa je nemoguće sa Imgur prebaciti fotografiju na blog.
Čak ni fotografije koje sam već postavljao na blogu ne prolaze.
docsumann docsumann 17:32 18.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

kako nemoguće?

meni uspjeva stalno. ponekad moram ponoviti pejstovanje, jer izgeneriše i zalijepi neki fejk link, al iz druge uvijek upali...
promoter promoter 18:50 18.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

kamilo_emericki
Šta može biti problem pa je nemoguće sa Imgur prebaciti fotografiju na blog.
Čak ni fotografije koje sam već postavljao na blogu ne prolaze.

Pa zašto to radiš sa imgurom.
Desni klik na sliku - i open with nečim drugim.
I izedituješ sa tim nečim (neki gugl ili majkrosoft akaunt) i desni klik na sliku ... ili ćeš imati negde već 'kopi šer link' ... onda sam pejstuješ u ovaj drkavi editor komentara bez da moraš da klikćeš na onu sličicu u ovom drkavom editoru ... uglavnom kada tamo negde edituješ, za širinu uzmi 600 piksela, a visina slike će ti se, potom, dati sama.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:05 19.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

@ doks, @ promotor.
Hvala na pažnji za problem.
Sada sve radi kako treba. Sin me zeza da je računar mlad, tek mu 10 godina, pa ima svoje mušice. Nije mu prvi put da nešto neće da uradi pa se poslije predomisli.
Evo fotke koju sam htio okačiti.
angie01 angie01 23:28 19.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

ja ovo ne razumem.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:29 20.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

angie01
ja ovo ne razumem.

U tekstu iznad crteža piše da je dobra stvar znati čitati ali da je razumjevanje pročitanog od kapitalne važnosti.
Crtež prikazuje javnu vešarnicu u kojoj na zidu ima plakat, koji upozorava korisnike da pokupe i odnesu sav svoj veš.
Upotrebljen je glagol "onlve" (enlever"
Riječnik laruse (Larousse) daje opis 13 (trinaest) definicija za taj glagol, a francuski jezik ima nekoliko čarobnih riječi u objašnjavanju pravila.
Jedno od njih je konekst (contexte).
Riječ ili nešto izrečeno može imati različita značenja u zavisnosti od toga kad je, gdje je, od koga je, kojim redosledom, u kakvoj rečenici ili u kojem je razgovoru nešto rečeno.
Doktor ti kaže da "onlve" svoju košulju, kad ulazimo pod tuš mi "onlve" odjeću, kad završi posao kod mušterije majstor je dužan da "onlve" stare dijelove i smeće koje je nastalo prilikom radova, kad završimo pranje veša mi "onlve" oprani veš, benzinom "onlev" masne fleke sa odjeće...
angie01 angie01 15:16 20.08.2023

Re: Pomoć prijatelja

hvala za prevod.
selica_nena selica_nena 12:41 18.08.2023

Nemoć pred nasiljem

Dobro je što si otvorila ovu temu, treba je stalno i držati otvorenom jer je dogorelo do nokata. I ne samo o nasilju nad ženama, nego o nasilju uopšte.
Gde god se okreneš neko nekog muči i kinji, preti i vređa i to u svim sredinama, u svim uzrastima, socijalnim, kulturnim, obrazovnim i kakvim god hoćeš miljeima. Odavno smo postali zverinjak u kojem je bitno samo dominirati nad drugima, pa ako ničim drugim, onda golom silom i pretnjom. Neko će reći da je toga bilo uvek, samo se nije objavljivalo jer su žene ćutale. Meni se čini da su, ipak, vladali neki drugi aršini i da se, bar u manjim sredinama, dobro znalo ko je sklon nasilju, pa su takvi izbegavani za bilo kakvu prisniju vezu.
Kako ovu pošast zaustaviti, nisam pametna, ali da je prvo i osnovno prestati sa romantizovanjem ubistava nema sumnje. O zakonima i njihovoj primeni više nema smisla ni govoriti.
promoter promoter 12:46 18.08.2023

Re: Nemoć pred nasiljem

selica_nena

...
Kako ovu pošast zaustaviti, nisam pametna, ali da je prvo i osnovno prestati sa romantizovanjem ubistava nema sumnje. O zakonima i njihovoj primeni više nema smisla ni govoriti.

Jednostavno!
Ne oko za oko, zub za zub.
Nego oko za zub, a glavu za oko.
Uopšte mi nisu jasne te dileme?
Jer nasilnici razumeju jedino jezik sile.
Dakle, još jedan lagani primer - nasilnik koji ošamari ženu, odseći mu ruku.
Nema tu nikakve 'filozofije'.
angie01 angie01 12:57 18.08.2023

Re: Nemoć pred nasiljem

Neko će reći da je toga bilo uvek, samo se nije objavljivalo jer su žene ćutale. Meni se čini da su, ipak, vladali neki drugi aršini i da se, bar u manjim sredinama, dobro znalo ko je sklon nasilju, pa su takvi izbegavani za bilo kakvu prisniju vezu.


pa sada su svi arsini ukinuti, institucije sistema ne funkcionisu, pa ti se snalazi sam.


Odavno smo postali zverinjak u kojem je bitno samo dominirati nad drugima, pa ako ničim drugim, onda golom silom i pretnjom.


o tome se radi- ko je jaci,...hebemusve, pa tako je bilo i kod pecinskog coveka.

...a sada civilizovani muskarci cine sve da relativizuju temu...
bene_geserit bene_geserit 20:49 18.08.2023

Hilari

Evo sprema se da nas spiči neki uragan ovde u južnoj Kaliforniji, prvi put u poslednjih stotinak godina, a ime mu je Hilari.
Nego zbog čega uraganima daju ženska imena?
I kakve to veze ima sa spaljivanjem veštica?
bene_geserit bene_geserit 21:41 18.08.2023

Re: Hilari

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana