Ekonomija| Istorija| Ljudska prava| Obrazovanje| Politika

Panafrički pokret protivi se vojnim intervencijama ali...

Nebojša Milikić RSS / 22.08.2023. u 10:39

Panafrički pokret protivi se vojnim intervencijama ali ne meša uzroke i posledice

Prepričan intervju profesora Horacija Kembela (Horace Kempbell) sa Sirakuza Univerziteta na Democracy Now, poznatoj američkoj nezavisnoj novinarskoj Internet platformi. Da bi objasnio aktuelnu situaciju u Nigeru, Sahelu i celoj Zapadnoj Africi široj publici, profesor mora „da nacrta" elementarne ekonomske-istorijske procese i odnose kolonijalizma, neokolonijalizma i militarizma u Zapadnoj ali i celoj Africi, koji su obično slabo poznati, relativizovani a najčešće ignorisani u američkoj ali i globalnoj buržoaskoj javnosti. Od značaja je činjenica da čak i od američke vojske tretirani i trenirani oficiri u ovim zemljama, shvataju da imperijalistička dominacija SAD, Francuske i EU, jednostavno funkcioniše na status-quo odnosu centar-periferija, pod kojim nema mesta za bilo kakav adekvatan razvoj afričkih zemalja, dok se pljačkanjem prirodnih i ljudskih resursa periferije održava razvijenost i nadmoćnost kapitalističkog centra, to jest, u ovom slučaju suprematističkog kolonijalnog Zapada. Teoretičar Andre Gunder Frank je ovaj odnos definisao kao "razvoj nerazvijenosti" a intervju profesora Kembela je adekvatna ilustracija otpora aktuelnom devastirajućem funkcionisanju tog odnosa u Zapadnoj Africi.

Militaristički teror „ratom protiv terora"

Globalni Panafrički pokret u Americi protivi se svakoj vojnoj intervenciji (uključujući i pučeve) ali ne može se protiviti vojnoj intervenciji a ne protiviti se Francuskoj i SAD i njihovoj militarizaciji regiona. Destrukcija civilne vlasti u Nigeru od strane vojske, je jedna od devet sekvenci - niza događaja koji su se razvili nakon početka „rata protiv terora", kao što su:

1. Fabrikacija terora
2. Intervencije SAD i Francuske u regionu
3. Posledice destrukcije Libije
4. Finansiranje militarističkih grupa u regionu od strane Francuske
5. Militarizacija društva u vreme kada ono zahteva socijalnu i ekonomsku rekonstrukciju.

Vojna intervencija u Nigeru (to jest puč, profesor namerno izjednačava terminologiju dovodeći u vezu sve vojne intervencije a ne samo one koje se nekom čine neopravdane) je posledica militarizacije društva umesto socijalne i ekonomske podrške. SAD su investirale više od milijardu dolara u militarističku infrastrukturu i programe militarizacije i militarističkih elemenata u regionu. Samo u Nigeru SAD su utrošile pola milijarde dolara za izgradnju baze dronova da bi podržale eksploataciju rudnih sirovina i ljudskih resursa Nigera od strane Francuske.

Ne možemo diskutovati događaje u Nigeru bez diskusije zahteva naroda Afrike za izbacivanje Francuske iz Zapadne Afrike. Ministar inostranih poslova Malija pozvao je Ujedinjene nacije da istraže delovanje Francuske u regionu, bivši predsednik vlade Italije pozvao je na uvođenje sankcija Francuskoj, a upravo desničarske konzervativne snage u SAD podržavaju Francusku do te mere da sada vidimo kako konzervativno krilo Bajdenove administracije koje vode Viktorija Nuland i Antoni Blinken predvode diskusiju o Africi.

Zašto je Viktorija Nuland išla u Niger i Južnu Afriku? Bajdenova administracija ima eksperta za Afriku, Džoni Karsona (Johnnie Carson), on je bio na poslednjem samitu SAD-Afrika ali oni šalju ratobornu (hawk) Viktoriju Nuland, koja želi da militarizuje planetu, koja je besomučna militaristkinja a sada leti u Nigeriju, Niger i Južnu Afriku da sprovodi politiku SAD. Zadatak levih i progresivnih snaga u SAD je da traže povlačenje američkog komandnog centra iz Afrike, zatvaranje američkih baza u Nigeru i pruže podršku narodu Nigera u zahtevima da se Francuska ukloni iz Nigera, kao što su to uradili narodi Burkine Faso i Malija. Trebali bi da podržimo i predlog za federaciju Malija, Nigera i Burkine Faso.

Niger, francuski kolonijalizam i ćutnja progresivnih snaga u SAD

Niger je jedna od zemalja koja strada od francuskog vojnog intervenisanja i razaranja u regionu. Francuska je drastično zavisna od eksploatacije i pljačkanja Afrike, oni imaju vojno osoblje u Nigeru; kada su izbačeni iz Malija i Burkine Faso samo su dovedeni u Niger a usput su kamenovani (jedan od protesta protiv prisustva francuskih trupa u Nigeru, uprkos odluci skupštine Nigera da ih pozove u zemlju radi borbe protiv terorizma).
Francuska eksploatiše mineralne i druge resurse u Nigeru a što se uranijama tiče, ne samo da ga eksploatiše već zatvara rudnike i ostavlja po lokalnu populaciju štetne i opasne radioaktivne materijale. Cela Zapadna Afrika poziva na ukidanje CFP franka i na prestanak dominacije Francuske, za odlazak 240.000 raznog francuskog personala u regionu.

U slučaju Nigera, Francuska se protivi bilo kakvim planovima za rekonstrukciju zemlje. Uzmimo za primer jedan takav veliki regionalni plan, ponovno punjenje Čadskog jezera. Veliki požari kao što je ovaj na Havajima, haraju širom Zapadne Afrike zbog globalnog zagrevanja. Globalno zagrevanje dovelo je do isušivanja Čadskog jezera, koje je izgubilo 95% vode. Postoji plan vlasti u Čadskom basenu da se obnove vode jezera. Ko je protiv ovoga? Francuska. Ko je protiv investiranja u obnovu Zapadne Afrike? Francuska. Ko je, kako se tvrdi, podržavao terorističke grupe u Zapadnoj Africi kada su SAD pozivale na istragu delovanja Boko Harama? U nigerijskim novinama je ukazano da Francuska podržava Boko Haram u Nigeriji. Francuska stvara terorističke grupe i onda dolazi da se bori protiv terorističkih grupa u Africi. Ovom dvoličnom ponašanju Francuske, koja podstiče teror i razaranja, suprostavlja se narod Zapadne Afrike. U svakoj zemlji Zapadne Afrike poziva se na ukidanje francuske finansijske, ekonomske i vojne dominacije. Tako da mi u SAD moramo pozivati naše predstavnike i ovdašnje progresivne političke snage da to podrže (na primer AOC, koja je tokom studija bila je u Nigeru), zašto oni ne podižu svoj glas protiv prisustva američke vojske i militarizacije Zapadne Afrike od strane SAD zašto ne zovu za investicije u zdravlje, obnovu, snabdevanje vodom i sigurnost naroda Zapadne Afrike?

Dvoličnost u odupiranju militarizmu

SAD i Francuska su se naoštrile da preokrenu vojni puč u Nigeru, a šta je sa vojnim pučem u Sudanu, koji je bio podržan od SAD, Saudi Arabije i Ujedinjenih Arapskih Emirata? Šta je sa tamanjenjem naroda Sudana koji traži obnovu demokratije - od strane vojske? Ne možemo da budemo selektivni u odupiranju militarizmu, moramo se odupreti svakoj vrsti militarizma u Africi, ali prioritet u ovom momentu je uklanjanje Francuske i poziv Ujedinjenim nacijama da uvedu sankcije Francuskoj za uništavanje i militarizaciju Afrike.

SAD su se angažovale u „Ratu protiv terora" koji je po rečima Džeri Mekinona (Gary MC Kinnon) bio fabrikovan u Zapadnoj Africi. Ljudi koje nazivaju teroristima su u mnogo slučajeva bili podržani od strane Francuske. U slučaju uništenja Libije, SAD i Francuska su uklonile Gadafija a sada se SAD i Francuska bore na obe strane rata u Libiji. Nakon uništenja Libije Tuarezi su otišli iz Libije u Mali, Burkinu Faso i Niger. Francuska je podržavala grupe za koje se pretpostavljalo da su terorističke i SAD su onda ustanovile Trans-saharsku protivterorističku inicijativu i potrošile na nju pola milijarde dolara. Onda su došle u Niger da naprave vojnu bazu i bazu za dronove. Sve je to netransparentno, čak ni Pentagon se ne smatra nadležnim za ono što se dešava, kongresmeni kažu da ne znaju šta se događa u Nigeru. Pet godina je prošlo od kada su četiri američka marinca ubijena 2017. u Tongo-Tongo-u u Nigeru, koji je na tromeđi Malija, Nigera i Burkine Faso, a ni do danas Pentagon ne može da utvrdi šta im se desilo. Dokumentarni film televizije ABC „3212 un-redacted" govori o sumnjivom delovanju obaveštajnih službi i tajnim operacijama Pentagona u Nigeru.

SAD treba da povuku svoje vojne snage iz Afrike, da podrže mir, snage koje vode borbu za društvenu pravdu i obnovu tog dela sveta, a SAD su sada destruktivna snaga uperena protiv naroda Afrike.

Rast političke svesti naroda Afrike

U vezi odnosa prema pučevima u poslednje vreme i vlastima Burkine Faso, Malija i Nigera, bitno je istaći rast političke svesti naroda Afrike koja se razvila usled više faktora (globalna finansijska kriza, investicije koje pogoduju samo bogatašima, klimatska kriza, COVID 19) i opšteg osiromašenja. U redovima vojske Burkine Faso, živi duh i svest Tomasa Sankare, koji jeste bio vođa puča ali iako osuđujemo militarizam, ne reagujemo po automatizmu na sve pučeve. Sankara je organizovao narod radi sigurnosti, bezbednosti, zdravlja i mira, i pripremao se da mobiliše narod Zapadne Afrike protiv francuskog imperijaizma. Ubijen je mahinacijama Francuske i Obale Slonovače. Ono što je Ibrahim Traore rekao u Moskvi sada odjekuje po celoj Africi, otpor imperijalističkim politikama raste u Senegalu, a u Sudanu je trenutno najjači, tamo se organizuju komiteti otpora za zbacivanje vojske. Burkina Faso, Mali, Niger i Sudan su zemlje u kojima je veoma jak prostor za razvoj političke svesti naroda i jačanje antiimperijalističkog bloka.

Poslušajte antiimperijalistički Malemin govor (Julius Malema) na nedavno održanoj desetogodišnjici južnoafričke Partije boraca za ekonomsku slobodu (Economic Freedom Fighters), i shvatićete antiimperijalističko raspoloženje širom Afrike, potrebu za ujedinjenjem, upotrebom resursa Afrike i odbijanje da se Afrika uvlači u nove ratove.

Ono što smo videli u Nigeriji je da tamošnja vlada koju mnogi Nigerijci smatraju nelegalnom, teži za intervencijom u Nigeru, Burkini Faso i Maliju, kako da bi učinila uslugu SAD-u i zauzvrat ojačala vlast. Ali narod u Nigeriji je protiv ove intervencije, Senat Nigerije je izjavio da ne treba intervenisati, da se treba okrenuti dijalogu, tako da je ono što je predsednik Burkine Faso, Ibrahim Traore, rekao na Samitu Rusije i Afrike, realni osećaj naroda Afrike o zapadnim vojnim intervencijama.

Uloga SADa, Francuske, EU, Rusije i Kine u (de)militarizaciji i (de)stabilizaciji Afrike

Zanimlivo je da su lideri svih 11 pučeva koji su se desili poslednjih godina u Africi obučavani od strane SADa. I to od novca koji je trebao da se troši u ratu protiv terora. I zato nam je potrebna istraga o delovanju SAD u Nigeru, Burkini Faso, Maliju i Gvineji, potrebno je zatvoriti Afrički komandni centar SAD a razvijati odnose civilnog društva Afrike i SAD. Komandni centar treba da se ukloni jer je odgovoran za neke od sekvenci militarizacije u Africi.

Što se tiče kompeticije SAD, Kine i Rusije u Africi, važno je istaći da se narodi Afrike bore za samoopredeljenje i ujedinjenje Afrike. Bore se takođe za afričku valutu, da ne bi slali milijarde dolara zemljama Zapadne Evrope. Afričke zemlje žele slobodu kretanja, formiranje Afričke zajednice slobodne trgovine. SAD, Francuska i Evropska unija, sve velike sile su protiv toga da Afrika izgradi puteve, pruge i luke za afričke narode. Zbacivanje Gadafija u Libiji je direktno vezano za planove Afričke unije za ustanovljenje afričke valute. Afrička valuta koja bi sprečavala oticanje resursa iz Afrike je pretnja za Francusku, za Evropsku uniju i SAD.Zbog toga SAD prave strašilo od Kine i intenziviraju militarizaciju.

Rat u Ukrajini je strašan rat protiv naroda Ukrajine i regiona, ali on je novi korak u militarizaciji planete, SAD podržavaju fašističke elemente u Ukrajini. Stav Afrikanaca je da nisu navijači u tom sukobu, žele mir u Ukrajini. SAD prete Afrikancima da će se boriti protiv štetnog ruskog uticaja u Africi, doneli su zakon u Kongresu da prisile Afriku da podrže SAD i NATOv rat u Ukrajini dok Afrika traži da NATO snosi odgovornost za uništenje Libije.

U Južnoj Africi, gde će biti samit BRICSa, koji prekida dominaciju SAD u svetskoj ekonomiji, SAD prete južnoafričkoj vladi; nije slučajno Viktorija Nuland putovala iz Zapadne Afrike u Južnu Afriku, pretili su južnoafričkoj vladi i tvrdnjama da Južna Afrika prodaje oružje Rusiji. To su izmišljotine. Sada SAD računaju da će Kenija poslati vojnike na Haiti i zahtevaju da potpiše ugovor o strateškoj trgovini i investicijama koji će sprečiti planove za povećanje postojeće saradnje u Istočnoj Africi. SAD izbezumljeno jure po Africi da bi se suprotstavili Kini. Afričkim narodima nisu potrebne SAD da im naređuju da se suprotstave Kini, njima je potrebno da uzgajaju hranu i spreče glad, hoće poslove, puteve, zdravstvenu negu i adekvatna sredstva za borbu protiv klimatskih promena, kao najvažnije globalne krize.

Mi u SAD treba da podržavamo afričke narode koji se zalažu za mir i obnovu, za punjenje Čadskog jezera, a ne da podržavamo Francusku i SAD u uništenju Afrike.

///

Na sledećim linkovima su tipične (blamantne) izjave zapadnoafričkih (ne bitno različitih od istočnoevropskih) kompradorskih liberala i konzervativaca sa samita ECOWASa sa kojeg se upućuju predlozi i pretnje za vojnu intervenciju u Nigeru:

https://www.youtube.com/watch?v=VdI26qqPxCo&t=1512s

https://www.youtube.com/watch?v=kdixx5dyYR8

https://www.youtube.com/watch?v=nDnYNU4lpcE



Komentari (428)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 17:45 26.08.2023

Re: Пропагандни рат и НАТО демократија

gedza.73
shmoo
Јесу. Сви листом су се супротставили.
И о одлагању конгреса је одлучено гласањем демократском процедуром.

Onda duboko poštovanje za esnafsku solidarnost.


Хвала, Геџо. У име свих њих, хвала.

Јесте, сви су се показали као људи од интегритета.

И свака им част на томе.

Чак и они слависти из земаља Запада (Западне Европе, Аустралије, Канаде и САД) иако су вероватно били под одређеном врстом притиска коју наши слависти из Србије ипак нису имали док су одлучивали о томе својом вољом.

Али кажем, ипак су то, као што видиш, све људи који имају лични интегритет и понос и не ударају то на сва звона.


gedza.73 gedza.73 17:58 26.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Како год, примило се.

Smatram kao poraz Šumadije. Od Turaka smo se nekako i oslobodili, od ruskog uticaja nikako.
Можда због онога што написах у свом првом коментару овде о Коџи Милошу и слободном српском сељаку, једином у Европи који је обрађивао земљу која је у његовом власништву

Sa takvim startom i potencijalima mi hoćemo da se ugledamo na Rusiju koja u tih 200 godina ni u jednom trenutku nije bila zemlja u kojoj je običan čovek živeo normalno.
Što kažu srpske tarabe čak i pod Osmanlijama su starije od Rusije (imperije-carstva).
Зато и рекох да би вредело то истраживати

Krajem 19. veka mi smo imali dosta veza sa italijanskim organizacijama.
Јесте, сви су се показали као људи од интегритета.
И свака им част на томе.

Saglasan.
maliperica maliperica 21:48 26.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Smatram kao poraz Šumadije. Od Turaka smo se nekako i oslobodili, od ruskog uticaja nikako



Neke treba ....ebati da se razmnožavaju.
Da bi smo mi bili još izuzetniji.
shmoo shmoo 01:16 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

gedza.73

shmoo
Како год, примило се.


Smatram kao poraz Šumadije. Od Turaka smo se nekako i oslobodili, od ruskog uticaja nikako.


Што рече Радован Трећи, стварно крајње време дошло ако је и Шумадија пала под руски утицај.

То је одувек било резервисано за ове наше из прека што је и логично јербо су први учитељи са све букварима и књигама стигли тамо из Русије још у 18. веку на позив српске цркве еда би се некако Срби одбранили од покатоличавања које је баш некако тада била започела Марија Терезија међу Сербљима под Хабзбурзима.

Па смо захваљујући тој помоћи из Русије тада међу Србима добили и прве писмене људе који нису у манастирима него су били припадници оног тада танког грађанског слоја међу Србима на почетку модерног доба. Српска Атина, је л' те...

У исто то време међу Србима под Турцима писмених је било на прсте да их избројиш, чак и у манастирима.

И био је руски утицај резервисан увек и за Црногорце који су били у једном моменту чак и гарда руског цара (видети под лажни цар Шћепан мали). Српска Спарта, је л' те...

Али сад си ме изненадио са овим да је и Шумадија под руским утицајем.

Нешто нисам баш стекао тај утисак.

benedykt benedykt 02:40 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo


Јбт, Матори, а зашто се комунизам примио тако добро и тако дубоко међу православним Словенима?

Има ту нешто...

Вредело би то истраживати...

Кад-тад, о том потом.

Имаћемо времена и за то.


Mmmdaaa, a još bolje i deset puta dublje se primio međ’ Kinezima, odnosno Korejancima ali samo onima sa severa Koreje, kao i naravno na Kubi. Sve to nam verovatno, a sve sledeći tu uvrnutu logiku, govori da su pravoslavni Sloveni na neki misteriozan način povezani sa svima njima…!? Vredelo bi tek to istražiti u svakom slučaju. Mislim, možda i neki Nobel padne za taj ”naučni” podvig a posebno ako bi dato istraživanje obuhvatilo kako je Srbija ne do Tokija već do Pjongjanga, kao i zašto samo sever Koreje a ne i jug…
gedza.73 gedza.73 09:47 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Али сад си ме изненадио са овим да је и Шумадија под руским утицајем.
Нешто нисам баш стекао тај утисак

Meni se čini da danas po kvadratnom metru u Šumadiji ima više ruskih komunjara nego na Dedinju i Vračaru kad im Tito pedesetih poklanjao tuđe kuće i stanove.
Па смо захваљујући тој помоћи из Русије тада међу Србима добили и прве писмене људе... У исто то време међу Србима под Турцима писмених је било на прсте да их избројиш, чак и у манастирима.

Da ne zaboravimo Vuka Karadžića i Beč, odnosno švapski uticaj. Mi bi i danas pisali ruski da nije bilo njega.
Nisam znao za
Citat „piši kao što govoriš, a čitaj kao što je napisano“ u našim krajevima, obično se pripisuje Vuku Stefanoviću Karadžiću, međutim citat je zapravo ortografski princip koji je izmislio upravo Johan Kristof Adelung. Karadžić je iskoristio taj princip kako bi sproveo reformu svog jezika.

a ni za
Узимање слова ј из латинице су му његови противници из црквених кругова приписивали као најтежи грех, уз оптужбе да ради на покатоличавању српског народа.

'nači katolik kaže 'jebaj ga' a pravi SrBin pravoslavac 'eba ga'?

A i za fudbal, nama najvažniju stvar na svetu, ima da zahvalimo Švabama. I Jevrejima.



shmoo shmoo 10:27 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

gedza.73

Meni se čini da danas po kvadratnom metru u Šumadiji ima više ruskih komunjara nego na Dedinju i Vračaru kad im Tito pedesetih poklanjao tuđe kuće i stanove.



'Ај кад ти кажеш. Ипак си на изворишту сваки дан, а ја само повремено.





Da ne zaboravimo Vuka Karadžića...


Градиво 7. и 8. разреда основне школе. С тим што ја деци не дам да забораве ни на Доситеја Обрадовића, а богами морају да знају и ко је био Јернеј Копитар да не би фасовали абера.

Тако да кад заврше основну школу сви знају напамет реченицу свог наставника српског језика и књижевности:

"Култура Срба почива на три стуба темељца - Свети Сава, Вук и Доситеј. Све остало се само додавало, надзиђивало, на то шта су урадила ова тројица."

Иначе, нема ништа од сведочанства о завршеној основној школи ако то не знају да кажу.

(Дедер, Соло очи моје, дај бомбу!

То јест, дај овде онај клип са Урошем Ђурићем у којем он објашњава да је култура Срба много шира од простора на којем данас живе Срби и како је то све стварано чак и онда када нисмо имали државу и у којем поручује онима који долазе после нас да воде рачуна шта раде, те да за разлику од предака државу барем имају...)

Узимање слова ј из латинице су му његови противници из црквених кругова приписивали као најтежи грех,


Ма није, то је жвака за данашњу срБску рају по опскурним часописима типа Треће јаје и слично.

Највећи грех, по мишљењу црквених кругова тада, било је што је Вук у свој Рјечник убацио и брезобразне речи: курац, пичка, јебати итд. па их још толковао (тумачио) на латинском и немачком. Срамота, бре, пред странцима. Чак је и реч прељуба позајмио из руског језика јер Срби нису пре тога ни имали реч за то када жена вара мужа или када муж вара жену. Нису Срби пре Вука ни знали за прељубу, били невини, брате, сви као француске собарице. (Тако мени данас моја жена каже када је убеђујем да сам невин ступио у брак.) И све нас и данас, брате,. доноси рода или се рађамо у купусу, као што видиш.


Јбг, и те брезобразне речи су саставни део речника српског језика иако то попови не могу ни данас да прихвате као чињеницу. (ЛИНК)


Ово линковано ми је саставни део наставног материјала за часове српског језика. Не зезам се, озбиљно.

А понеки пут слушамо на часовима и музику... Када учимо о Вуку Караџићу.





gedza.73 gedza.73 12:59 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Највећи грех, по мишљењу црквених кругова тада, било је што је Вук у свој Рјечник убацио и брезобразне речи

A koje je slovo zamenilo 'j'? Odnosno koje je izbacio? I kojim je jezikom govorio običan naroda? Da li je taj jezik trebao da bude srpski ili neki drugi 'nobles' kojim je govorila elita?
А понеки пут слушамо на часовима и музику... Када учимо о Вуку Караџићу.

Ovo piše za nekog Rusa Platona Kulakovskog
Потому ему доплачивал российский МИД, считавший распространение русского культурного влияния важнейшей задачей, а использование русского языка есть «новое духовное звено» между Россией и Сербией.

njegovo je bilo da špijunira i pod psedonimom u srpskim novinama piše tekstove kako Zapad propada.
По его мнению, реформа В. Караджича привела к отрыву сербского языка и литературы от русской культуры, «ею предоставлена своим силам литература малого сербского народа, которая вследствие своей слабости легко может стать лишь отголоском направлений, совершенно чуждых сербскому народу». Да и сама идея повышения статуса сербского языка, видимо, претила Кулаковскому. Он считал ошибкой В. Караджича то, что он «живой язык народа, правда, мягкий и звучный, но далеко не богатый, возвел в степень языка и науки».

Da li bi ova nastojanja Rusije i da nije bilo Karadžićeve 'austrofilske' reforme dovele do toga da danas ja, seljak, govorim srpskim jezikom a ti, profesor, ruskim?
Istovremeno sa zalaganjem da ruski jezik bude zvanično srpski trudio se da hrvatski jezik bude ozvaničen. za nas je rekao kako srpski narodni jezik unižava našu književnost a pisao je studiju o hrvatskoj književnosti u doba renesanse. Čudna bre ova ljubav.
„Цела историја Словена,“ тврдио је он, „од почетка њеног препорода сведочи да су интереси и користи Русије и руског народа у исто време и интереси и корист целокупних Словена, а све што је штетно Русији, то умањује њену снагу и вређа њено достојанство, штетно је и погубно за Словене.


shmoo shmoo 14:01 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

gedza.73

A koje je slovo zamenilo 'j'? Odnosno koje je izbacio?


Добро је, исправио си се. Већ сам хтео да ти кажем да треба обрнуто, тако како си написао у другој реченици.

Заменило је то Ј много тога чиме дођосмо до онога један глас-једно слово што умногоме олакшава описмењавање.

Ево ОВДЕ имаш о томе подробно па можеш да упоређујеш.

Жао ми је што не могу да ти окачим овде неку презентацију у пауер поинту коју мени као домаћи задатак о животу и делу Вука Караџића раде моји ученици 8. разреда.

Знаш како клинци умеју то добро визуелно да ураде, одушевљавам се сваке године са сваком новом генерацијом.

Иначе, да будемо праведни и да кажемо истину до краја, Вук Караџић је по питању азбуке имао претечу на чији се рад ослањао. Био је то Сава Мркаљ и његова књижица из 1810. године под називом "Сало дебелога јера либо азбукопротрес".

Дебело јер је тврди полуглас.




А либо = или

Остатак наслова можеш и сам да преведеш.

Танко јер (без ове попречне црте горе) Сави је било потребно за нацрт слова Љ, Њ, Ћ, Ђ.

(Вук је то после само прилепио једно уз друго. Односно, за слово Ђ Вук је нацрт добио од свештеног лица српске цркве Лукијана Мушицког... Као што видиш, нису ни сви српски свештеници исти као што нису ни сви Руси "комуњаре", бољшевици и стаљинисти, што каже Соло.)

Сава Мркаљ је због те своје књижице жестоко испаштао, склонио се од напада црквених кругова и замонашио се у манастиру Гомирје али није помогло па је напустио манастир, црква га је прогонила, није могао да добије посао ни у једној српској средини од Будима до Трста и Беча и то не само као учитељ... Било какав посао. Умро је у крајњој беди и сиромаштву 23 године касније и пред крај живота се одрекао те своје књижице.

Вук, Херцеговац и Дробњак, чак и онако кљакав био је ипак много жилавији и издржљивији од Саве Мркаља који је рођен у оном делу српског народа који је тада био поданик Хабзбурга, а не Османлија.

(Ооооо, Турци!!!)


Ако си заинтересован, ево имаш у овој књижици из 2010. (Српско културно друштво "Просвјета", Загреб) поводом 200 година од објављивања књиге Саве Мркаља последња најновија виђења и разумевања рада Саве Мркаља наших савремених језичара.







Ovo piše za nekog Rusa Platona Kulakovskog



А је л' ти знаш да је Србија одбила захтев Русије да објави рат Османлијама на самом почетку Кримског рата 1853. године?

Знаш зашто?

Зато што је Србија већ имала таква искуства са Русијом која би се, као и свака империја која искористи неки бројчано мали народ да обрише своју буљу пошто се исере, опет као и после Букурешког мира 1812. по склапању, још једног у низу, мира после рата са Турском и њеним савезницима (каквог год мира, небитно, сваки рат се заврши миром) и Срби су знали да би их Османлије у случају да им објаве рат прегазиле и било би упропашћено све оно што је стрпљиво, мало по мало, подмичивањима, преговорима, уценама итд. добијано од Турака од 1804. до Кримског рата. док би Русија због управо склопљеног мира са Турском надигла своје дупенце и отперјала са Балкана на неко време.

(Не знам зашто, паде ми у овом тренутку на памет пијани Јељцин.)

Тако да, Геџо...

Мислио сам да сада причамо о Вуку Караџићу и српској култури итд, а не о Русима.

Када са неким причам ос Србима и њиховој култури, онда ме боли уво за Русе исто колико ме боли уво и за Американце, Британце и све остале странце.

Извини, брате Србине Геџо, али већ сам ти то рекао и мислио сам да смо се разумели.


shmoo shmoo 14:51 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Е да, Геџо!

Да искористим прилику да ти препоручим још једну недавно преведену и објављену (2020. година) књигу код нас.







Наиме, ради се о томе да Вук Караџић на својим путовањима по земљама где су живели Срби тог доба није стигао и није могао да посети Косово и Метохију и да тамо запише народне песме, обичаје итд. народа који је тада тамо живео па је уместо тога нешто касније то урадио Иван Јастребов, руски конзул у Призрену седамдесетих година 19. века.

Вредна књига коју треба да има свака српска кућа исто као и збирке свих народних умотворина Вука Стефановића Караџића које је он записивао међу Србима који су живели тада у Србији, Хабзбуршкој монархији или Османском царству.

И као што видиш, нису сви руси исти као што нису ни сви Срби исти.

'Ај, брате Србине Геџо, догодине у Призрену!




kamilo_emericki kamilo_emericki 15:04 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo





Јбт, Матори, а зашто се комунизам примио тако добро и тако дубоко међу православним Словенима?




Od kada ja ovo govorim.
Kad sam počeo blogovati napiash da je za komunizam u Srbiji zaslužniji Rastko nego Josip.
I bih dobro naružen, ali ni danas ne odustajem od tog mišljenja
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:40 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Сава Мркаљ је због те своје књижице жестоко испаштао, склонио се од напада црквених кругова и замонашио се у манастиру Гомирје али није помогло па је напустио манастир, црква га је прогонила, није могао да добије посао ни у једној српској средини од Будима до Трста и Беча и то не само као учитељ... Било какав посао. Умро је у крајњој беди и сиромаштву 23 године касније и пред крај живота се одрекао те своје књижице.


Sava Mrkalj je ostao do smrti u kontaktu sa Vukom. Ziveli su u Becu odvojeni par ulica jedan od drugog. Posle je Mrkalj bio prebacen u ludnicu, i navodno je umro od upale pluca.




freehand freehand 21:21 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Neues aus der Nachbarschaft
Сава Мркаљ је због те своје књижице жестоко испаштао, склонио се од напада црквених кругова и замонашио се у манастиру Гомирје али није помогло па је напустио манастир, црква га је прогонила, није могао да добије посао ни у једној српској средини од Будима до Трста и Беча и то не само као учитељ... Било какав посао. Умро је у крајњој беди и сиромаштву 23 године касније и пред крај живота се одрекао те своје књижице.


Sava Mrkalj je ostao do smrti u kontaktu sa Vukom. Ziveli su u Becu odvojeni par ulica jedan od drugog. Posle je Mrkalj bio prebacen u ludnicu, i navodno je umro od upale pluca.





Znači komuljara?! ili je vuk bio agent Kominterne a Miloš bio generalni sekretar, ne znam šta bi još tu moglo da bude.
gedza.73 gedza.73 21:22 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

kamilo_emericki
Od kada ja ovo govorim.
Kad sam počeo blogovati napiash da je za komunizam u Srbiji zaslužniji Rastko nego Josip.
I bih dobro naružen, ali ni danas ne odustajem od tog mišljenja

Greška u startu. Srbi su za socijaldemokratiju. Naš sunovrat počinje komunističkim preuzimanjem a onda gušenjem sodijaldemokratske ideje.
Komunizam je totalitarna, jednopartijska diktatura koja je po direktivi iz Moskve socijaldemokratiju proglasila za neprijatelja.

Полазећи од таквог става реформисти су иступили против револуционарних концепција у политици Партије, против свих акција које воде заоштравању класне борбе и револуционарним сукобима, против приступања Партије Комунистичкој интернационали и против подршке Совјетској Русији.
За реформистичка схватања залагали су се највећим делом предратни синдикални и партијски кадрови формирани на владајућим социјалдемократским схватањима Друге интернационале.

Kao i većina evropskih stranaka leve orijentacije.
Комунисти су бранили револуционарну оријентацију Партије са позиција Марксизма, користећи се искуством Октобарске револуције и Лењиновим учењем о империјализму као умирућем стадијуму капитализма.


Posle su počele podele, sukobi, pobedili su oni koji su više 'voleli' Moskvu i
koji su kasnije, ironijom sudbine, bili pogubljeni u toj istoj Moskvi odstrane svojih partijskih drugova.


gedza.73 gedza.73 21:29 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Мислио сам да сада причамо о Вуку Караџићу и српској култури итд, а не о Русима.

Baš se zgodno namestilo. K'o da sad gledam. Narodni, srpski jezik je po Rusima govedarski i neprimeren 'eliti', još je na to Vuk karadžić pod uticajem Beća i trulog Zapada.
Onda se uključili 'intelektualci' koji su tvrdili kako je izdaja Srbije što ne govorimo ruski. Na svu sreću Srbi i srpski jezik pobedili dok su ovi što su bili u tadašnjim Aktuelnostima izgubili.
Inače bi danas ti i ja pisali na ruskom. A Srbi. Zamisli šizofreniju.
freehand freehand 21:33 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Srbi su za socijaldemokratiju. Naš sunovrat počinje komunističkim preuzimanjem a onda gušenjem sodijaldemokratske ideje.

Duboki su koreni palninarskih zilota...
Црвено барјаче или Црвени барјак назив је за немире коју су се десили у Крагујевцу 27. фебруара 1876. након неуспешне изборне преваре и победе следбеника Светозара Марковића на локалним изборима.
...
У Кнежевини Србији, ни седам година од усвајања Намесничког устава којим је уведено право гласа за све мушкарце, још увек није било организованих политичких странака. За власт су се борили либерали окупљени око Јована Ристића и конзерватици окупљени око Јована Мариновића. Српска омладина се још увек школовала по европским универзитетима где је долазила у контакт са европским социјалистима. Међу српском омладином велику популарност су стекле социјалистичке идеје Светозара Марковића. Тако су се поред либерала и младоконзервативаца у Народној скупштини појавили социјалисти Адам Богосављевић и Ранко Тајсић.[1]
A onda ide žurka.
Preporuka lekara i apotekara - ne preporučuje se osobama sa dijagnozom, pre konzumacije obavezno uzeti sredstvo za smirenje.

KLIK



gedza.73 gedza.73 21:53 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Црвено барјаче или Црвени барјак назив је за немире коју су се десили у Крагујевцу 27. фебруара 1876. након неуспешне изборне преваре и победе следбеника Светозара Марковића на локалним изборима.

Ti oćeš da kažeš kako su Srbi za jednopartijsku, totalitarnu diktaturu sa jednim doživotnim Vođom i tajnom policijom koja ih šalje u logore ako ne ispune kvotu za pšenicu? Verujem da ima takvih ludaka ali isto tako verujem da je ipak većina Srba normalna.
Osim toga promaklo ti
Српска омладина се још увек школовала по европским универзитетима где је долазила у контакт са европским социјалистима

kad je komunizam (odnosno kad ih je Moskva stvorila i poslala na Balkan da šire revoluciju zarad ruskih interesa) stupio na scenu naši komunisti su bespogovorno prihvatili direktive Kominterne
Kominterna uspila okupiti one partije, nastale iz radničkog pokreta, koje su prihvatile lenjinističku teoriju i boljševističku taktiku, nasuprot tzv. revizionistima iz Druge internacionale koji su se odrekli oružane borbe kao revoluciolarne metode i pihvatili borbu za radnička prava putem sindikata, slobode štampe i slobodnih izbora unutar institucija parlamentarne demokracije.

Nasuprot revizionista, koji su većinom zadržali naziv socijaldemokrati koji su mnoge radničke partije prihvatile prije Prvog svjetskog rata, pripadnici revolucionarne struje su, po uzoru na rusku partiju, usvojili za sebe ime komunisti, pa odatle i Komunistička internacionala.

Pristupajući trećoj Komunističkoj internacionali leva krila i radnićki pokreti u celini stavili su se u službu te organizacije, koja će odlučujuće
uticati na njihovu političku orijentaciju i borbu, pre svega preko svojih komunističkih sekcija-komunističkih partija. Kominterna se mešala i u kadrovsku politiku svojih sekcija što je dovodilo do sukoba unutar pojedinih partija

evropske leve stranke nisu prihvatile da budu instrument Moskve, 'naši' jesu i ostalo je istorija. po nas tužna sa decenijama propadanja kako institucija tako i države.


freehand freehand 22:00 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Ti oćeš da kažeš

Neću, to ti komšije šapuću. Planinarski ziloti. Godina je 1876. u pitanju su socijalisti a ne socijaldemokrati, i nema nigde nikakvih Rusa. Izbore su krali i topovima napali izborne pobednike genuine srpski domnaćini.
gedza.73 gedza.73 22:22 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Godina je 1876. u pitanju su socijalisti a ne socijaldemokrati, i nema nigde nikakvih Rusa.

Pričam o ideji. Ideja socijaldemokratije je imanentna Srbiji. Komunizam nije socijaldemokratija.
Izbore su krali i topovima napali izborne pobednike genuine srpski domnaćini.

Jesu. I narod se organizovan u razne stranke bunio. Nakon sedamdeset godina na istom mestu komunisti su izbore krali ćoravim kutijama, stranke zabranjivali dok su srpske domaćine ubijali i gurali u jame koje su zatrpavali pa ti tvrdiš kako je to napredak za tupave, nepismene i maloumne Srbe.
Za malo usporene 'vi-še-stra-načje' i 'so-ci-jaldemokratija'. Neje isto što i komunizam rođače.

p.s.
aaa tek sam sad ukapirao otkud nesporazum. Ti u stvari ono Miloševićevo pretvaranje komunista u socijaliste preko noći prenosiš u 1876. pa sledstveno svi oni koji su se tada pobunili su socijalisti ergo komunisti. Moram da te razočaram ali ne ide to tako.
freehand freehand 22:29 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

aaa tek sam sad ukapirao

Ma nisi, a i nećeš. Ali za više saveta lekar ili apotekar.
shmoo shmoo 23:08 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

Neues aus der Nachbarschaft
Сава Мркаљ је због те своје књижице жестоко испаштао, склонио се од напада црквених кругова и замонашио се у манастиру Гомирје али није помогло па је напустио манастир, црква га је прогонила, није могао да добије посао ни у једној српској средини од Будима до Трста и Беча и то не само као учитељ... Било какав посао. Умро је у крајњој беди и сиромаштву 23 године касније и пред крај живота се одрекао те своје књижице.


Sava Mrkalj je ostao do smrti u kontaktu sa Vukom. Ziveli su u Becu odvojeni par ulica jedan od drugog. Posle je Mrkalj bio prebacen u ludnicu, i navodno je umro od upale pluca.


Јесте.

Какав је њихов приватни однос био не знамо, али знамо да је Вук Караџић осуђивао Саву Мркаља када је овај 1817. објавио у Давидовићевим Новинама сербским текст "Палинодија либо обрана дебелога јера" у којем се одрекао своје књижице из 1810. године.

То је оно што знамо.

А о њиховом приватном међусобном односу не знамо ништа јер нема неких писаних трагова о томе.

Можда и постоје неки записи о томе, али је не знам за њих.

shmoo shmoo 23:30 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

gedza.73
shmoo
Мислио сам да сада причамо о Вуку Караџићу и српској култури итд, а не о Русима.

Baš se zgodno namestilo. K'o da sad gledam. Narodni, srpski jezik je po Rusima govedarski i neprimeren 'eliti', još je na to Vuk karadžić pod uticajem Beća i trulog Zapada.
Onda se uključili 'intelektualci' koji su tvrdili kako je izdaja Srbije što ne govorimo ruski. Na svu sreću Srbi i srpski jezik pobedili dok su ovi što su bili u tadašnjim Aktuelnostima izgubili.
Inače bi danas ti i ja pisali na ruskom. A Srbi. Zamisli šizofreniju.



Геџо, а да ли ти стално размишљаш о Русима?

Немаш неку другу тему којом би забавио своје мисли?


shmoo shmoo 23:58 27.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

freehand

Српска омладина се још увек школовала по европским универзитетима где је долазила у контакт са европским социјалистима. Међу српском омладином велику популарност су стекле социјалистичке идеје Светозара Марковића.


Јесте.

Џабе сам Геџи причао већ неколико пута... Не чује он. Слуша само себе.

Мој деда, овај по мајци, са некадашње радничке црвене Чукарице, био је марковићевац (социјалисти) и касније лапчевићевац (социјалдемократе). Био је секретар синдиката графичких радника између два светска рата и иако је радио у ковници новца (маркарници) у Топчидеру, за сваки раднички штрајк у фабрици шећера или бродоградилишту на Чукарици, жандармерија је обавезно мог деду (оца шесторо деце) одводила и трпала у мардељ док штрајк не прође да не би случајно повео у штрајк и раднике ковнице новца.

(Кључна реч синдикалне борбе јесте солидарност. Како онда, тако и данас. Само што то данас не капирају ни вођства ни чланство наших синдиката у Србији, него свако води неку своју посебну синдикалну борбу и има неке своје посебне односе са државом и послодавцима. Због тога су нам данашњи синдикати само тек украс у друштву, тек да се каже да их имамо, а не вреде ништа и не значе никоме ништа. Чак ни своме чланству.)

После ослобођења од Немаца 1945. посвађао се деда и престао да говори са своја три преостала сина (један ујак погинуо на Сремском фронту, имао 18 година) зато што су постали чланови прво СКОЈ-а па Партије.

(Са двема ћеркама се није због тога свађао. Татине принцезе.)

Ја то не памтим (деда умро два месеца пре него сам се ја родио), али моја старија браћа и сестре у фамилији памте мог деду у његовим позним и пензионерским годинама како педесетих година прошлог века после ручка на дворишту чита Политику и како на свакој страници виче:

"Мајку вам јебем комунистичку!!!"

(Мислио је на ове Титове.)

Док баба кроз прозор кухиње добацује:

"Ћути, Бранко, ухапсиће те!"

Нису га дирали. Био је већ матор, а и отац палог борца.

И све сам то Геџи већ испричао и џабе...

За њега су све то комуњаре и бољшевици.

Чак и мој деда марковићевац и лапћевићевац и предратни синдикалиста.

И мислим се нешто, да је мој деда жив, јебао би Геџи све по списку зато што га трпа у исти кош са овим Титовима.

У Геџином свету све је црно-бело. Само мртав Рус је добар Рус. Сви попови су као митрополит Стратимировић. Сви левичари, па и они истински прави левичари, а не ови данас већински лажни левичари пластиканери са својим медијским ријалити старлетама типа Бернар-Анри Леви или Жижек, за Геџу су комуњаре...

Не знам вреди ли му уопште више и говорити.

Као да је неспособан да појми да свет око нас, данас и у прошлости, уопште није црно-бели свет како га он перципира.


Кад је Лапчевић ушао и сео, зачули су се поздрави и добацивања. Потом је настао жагор, који се постепено претворио у галаму. Док Лапчевић није подигао руку. Тада је у тишини, Жарко први проговорио.
— Морамо оно што је судборносно одмах да рашчистимо. У овом часу, од Балтика до Црног мора и преко Сибира до Далеког истока, свуда је огромна битка против совјетске Русије. То је битка за социјализам у светским размерама. Русија бије ту битку за цео свет, па и за нас. А зашто су неки од нас по страни? — упитао је, гледајући у Лапчевића.
— Нисмо по страни. Изјаснили смо се — казао је Лапчевић.
— Јесте. У новинама и на речима. А на делу?
— У каквој смо ситуацији? Сви чекају неки разлог да насрну. Румунија тражи део Баната до Вршца и Панчева. Аустрија Корушку и Штајерску. Италијани траже Далмацију. Бугари би хтели Македонију. Албанци се побунили, хоће Косово и Метохију. А у земљи су француске и енглеске трупе. Земља је опустошена. Саобраћај уништен. Превозе само француски и енглески камиони.
— Баш зато! — био је Жарко упоран. — Док се буржоазија није средила и ојачала. Да не дозволимо интервенцију против Русије и Мађарске. Јер шта вуку француски и енглески камиони? Материјал и трупе против револуције у Русији и Мађарској. Тако гуше и нашу револуцију. А овде је, понављам, буржоазија сада слаба.
— Они једва чекају да пренаглимо и чак нас подстичу. Шпијуни хушкају против Партијског већа. Хушкају да се залетимо. Свуда имају своје људе. И са Конгреса су имали детаљне извештаје сваког дана, одмах су знали све одлуке.
— Зато што се боје. Револуција се диже кад смо ми најјачи, а они најслабији.
— Да ли су заиста тако слаби? Зашто су баш они ширили гласине да ће Првог маја избити револуција? Да би нас сачекали топовима и митраљезима.
— Па да ли су се радници уплашили? Двеста хиљада је напустило посао. Да ли си видео поворку? Како су певали по оном пљуску!
— Потпуно по закључцима Партијског већа. А зашто је оно одлучило да се сукоби избегавају и да прослава буде мирна? Зато што је наш први задатак да организујемо Партију и синдикат и да их учврстимо. Дакле, да стварамо пролетаријат, а не да га изгубимо неком и то прераном револуцијом.
- То су слатке обланде Друге интернационале а унутра је горка социјалдемократска пилула. Унутра је издаја! — повикао је Жарко. — То су проповедали Роза Луксембург у Немачкој и бауеровци у Аустрији. Да ли верујеш да ће буржоазија сама предати власт? Кажи нам јасно: јеси ли још увек против бољшевика?
— Никад нисам крио своје уверење — одговорио је Лапчевић. — Кад си већ поменуо Розу Луксембург, коју су убили зато што је била велика вођа социјалиста, сматрам да је имала потпуно право кад је тврдила да су бољшевици завели диктатуру и укинули сваку демократију, уместо да грађанску демократију превазиђу пролетерском демократијом. Роза Луксембург је изричито казала, а ја се и са тим слажем: „Слобода само за присталице власти, само за чланове једне партије — могу они бити још колико бројни — није никаква слобода. Слобода је увек само слобода за онога који друкчије мисли.”

Бука је одједном заглушила Лапчевићеве речи.
— Ти си највећи противник револуције! — пробио се Жарков глас. — А то значи да си највећи противник пролетаријата и совјетске Русије!
— Зар у сељачкој земљи пролетерска револуција! Сиромашне и неуке земље нису зреле за социјализам. Зато покушавају да га силом уведу — рекао је Лапчевић. — А ја сам против прескакања природног развоја. Против проливања крви и сваког другог насилништва. Прави метод класне борбе сада су масовни штрајкови.
Скочили су и заглушујуће викали, изобличених лица.
— Ви сте издајници! Радници ће без вас и против вас! — све је надјачао Жарков глас.
— А ви сте дервиши револуције! — одговорио му је други глас.
— Треба вас све побити! — најзад је неко узвикнуо.



(одломци из романа "Аписова ружа", Душан Анђелковић (1910 – 1997), СКЗ, Београд, 1992.)


ЛИНК

benedykt benedykt 00:27 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

kamilo_emericki
shmoo





Јбт, Матори, а зашто се комунизам примио тако добро и тако дубоко међу православним Словенима?




Od kada ja ovo govorim.
Kad sam počeo blogovati napiash da je za komunizam u Srbiji zaslužniji Rastko nego Josip.
I bih dobro naružen, ali ni danas ne odustajem od tog mišljenja

Što-no-se kaže budale nikada ne treba tražiti, jer eto njih samih da se jave i svima pokaže svoju ”pamet”. Eseji na temu: Pravoslavlje kao kamen temeljac jednoumnog totalitarizma ateističke provinijencije…
shmoo shmoo 01:09 28.08.2023

пенис бенедиктус вулгарис

А видим по овоме изнад да нам ни самозадовољних сујетних кретенчина глупих као курац али зато обавезно са превисоким мишљењем о себи самима такође не недостаје овде.

benedykt benedykt 01:21 28.08.2023

Re: пенис бенедиктус вулгарис

shmoo
А видим по овоме изнад да нам ни самозадовољних сујетних кретенчина глупих као курац али зато обавезно са превисоким мишљењем о себи самима такође не недостаје овде.


Ah, znači već dođosmo do faze poznatije i kao: Primitivizam i prostakluci kao poslednje utočište nižnjih duhom.
Elem, ne bih da se spuštam u to vaše prostačko blato, nego bih samo imao da dodam na temu te kao povezanosti pravoslavlja sa staljinizmom/titoizmom da mi se nekako čini da su predstavnici takve škole ”razmišljanja” tu neku ”povezanost” prvo videli kod samih sebe. U prevodu, imam sve neki utisak da se tu prošlo razvojnim putem Bore Šnajdera, odnosno da se od SFRJ & drug maršal u mladosti samo lagano prešaltalo na srpstvo i pravoslavlje, te da se sebi onda reklo… Je l’ vidiš ti kako je sve to povezano…
freehand freehand 08:22 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis


Џабе сам Геџи причао већ неколико пута... Не чује он. Слуша само себе.

Možda ima veze sa ovim? (naslovna strana Politike iz maja 1927.)


gedza.73 gedza.73 08:49 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Џабе сам Геџи причао већ неколико пута... Не чује он. Слуша само себе.

Ništa ti nisi shvatio.
Геџо, а да ли ти стално размишљаш о Русима?

U stvari sam fasciniran Srbima. Rusi su tu samo alat. Burgije takoreći.

Prosečan Srbin godinama tvrdi kako samo i jedino Moskva ima svemirsku, Teslinu tehnologiju kojom upravlja vremenskim prilikama i da je zato 9. maja za Paradu tenkića uvek lepo vreme.

Par dana kasnije isti taj Srbin tvrdi kako nas Zapad uništava Harpom i superćelijskim olujama. Taj stepen gluposti dok se oko nas tinejdžeri vaspitani istočnim vrednostima i antievropski nastrojeni (sami to izjavljuju) tamane mačetama, palicama i vatrenim oružjem je meni neobjašnjiv.

shmoo shmoo 12:13 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

freehand

Џабе сам Геџи причао већ неколико пута... Не чује он. Слуша само себе.

Možda ima veze sa ovim? (naslovna strana Politike iz maja 1927.)





Вероватно има везе са тим.


Лепо то рече Црњански:

Да ли да кличем великим патриотама што говоре само о сељаку што не сме мирисат на балегу него на месечину млаку?

док

отац ми је себар што на точку цвили.

shmoo shmoo 12:17 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

gedza.73
shmoo
Џабе сам Геџи причао већ неколико пута... Не чује он. Слуша само себе.

Ništa ti nisi shvatio.



Могуће.

Нека онда и остане на томе.

Prosečan Srbin godinama tvrdi kako samo i jedino Moskva ima



Ево га опет!



Мислим, стварно...

gedza.73 gedza.73 13:42 28.08.2023

Re: Gedžijus 73 functionalis

shmoo
Ево га опет!
Мислим, стварно...

Na osnovu podataka.

Od svetskih lidera, najbolje mišljenje ispitanici imaju o Vladimiru Putinu (45 odsto), Si Đinpingu (12 odsto)
demostat

Kao što rekoh prosečan Srbin podržava autokratiju i diktatore.
polovina ispitanika, 51 odsto, bi, kada bi sutra bio referendum o ulasku Srbije u EU, glasala protiv.
demostat

I opet. Prosečan Srbin želi da živi gore nego njegovi Srbi koji upravo zbog uređenog sistema i postojanja institucija odabrali EU kao trajno prebivalište.



solo solo 14:28 26.08.2023

A ovom ,,anđelu pakla,,



Mamicu mu 'ebem baš!
gedza.73 gedza.73 15:51 26.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

Preporučujem kao kontrast jednog uspešnog vizionara kod nas malo poznatog. Što je prava šteta.
Kako da se borimo sa tim? Vidim samo jedan put: da izgradimo najmoćniju državu na svetu – Imperiju, što mi istorijski jesmo. I tada će postati jasno koga treba podržati u drugim zemljama. A potrebno je podržati one kojima je ideja Imperije u glavi.

U pravom Trećem Rimu, u Imperiji, ne može biti autoriteta izvan njega. A ako mi ovde imamo autoritet, onda se mi ne bavimo misionarstvom, već drugi sami streme ka nama, jer je ovde takva država u kojoj bi svi želeli da žive. Mi smo samodovoljna velika civilizacija. I mi treba da se razvijamo sami: kod nas treba da rastu blagostanje i blagočešće naših ljudi, natalitet, visoka kultura, nauka. Mi moramo konačno postati istinski ruski ljudi. I onda ćemo biti privlačni drugima.

A ta pobeda u ovom ratu je stvar svakoga ko sebe naziva Rusom i sanja na ruskom jeziku. I da je ovo rat Rusije sa sopstvenim izdajnicima. Ne samo sa onima koji opsedaju granične prelaze, pokušavajući da se sakriju od mobilizacije i izmišljaju hiljade razloga za to, već sa izdajnicima mnogo opasnijim od kukavičkih hipstera na električnim skuterima – sa onima koji su izloženi u vlasti ili ulaze u njene kuloare i bivaju uvek spremni da dopune svoj novčanik sa još tridesetak srebrnjaka.

benedykt benedykt 02:56 27.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

gedza.73
Preporučujem kao kontrast jednog uspešnog vizionara kod nas malo poznatog. Što je prava šteta.
Kako da se borimo sa tim? Vidim samo jedan put: da izgradimo najmoćniju državu na svetu – Imperiju, što mi istorijski jesmo. I tada će postati jasno koga treba podržati u drugim zemljama. A potrebno je podržati one kojima je ideja Imperije u glavi.

U pravom Trećem Rimu, u Imperiji, ne može biti autoriteta izvan njega. A ako mi ovde imamo autoritet, onda se mi ne bavimo misionarstvom, već drugi sami streme ka nama, jer je ovde takva država u kojoj bi svi želeli da žive. Mi smo samodovoljna velika civilizacija. I mi treba da se razvijamo sami: kod nas treba da rastu blagostanje i blagočešće naših ljudi, natalitet, visoka kultura, nauka. Mi moramo konačno postati istinski ruski ljudi. I onda ćemo biti privlačni drugima.

A ta pobeda u ovom ratu je stvar svakoga ko sebe naziva Rusom i sanja na ruskom jeziku. I da je ovo rat Rusije sa sopstvenim izdajnicima. Ne samo sa onima koji opsedaju granične prelaze, pokušavajući da se sakriju od mobilizacije i izmišljaju hiljade razloga za to, već sa izdajnicima mnogo opasnijim od kukavičkih hipstera na električnim skuterima – sa onima koji su izloženi u vlasti ili ulaze u njene kuloare i bivaju uvek spremni da dopune svoj novčanik sa još tridesetak srebrnjaka.


Tipičan predstavnik nacional-boljševizma tj pravoslavnog staljinizma u Putinovoj Rusiji, ali sve te baljezgarije kao dete šećerlemu gutaju lokalne putriJote. Nažalost je onih sedamdeset godina komunizma u Rusiji, odnosno pedeset u Srbiji, dovelo i jedne i druge na neke jako slične grane. Inače, za razliku od tih hipstera na električnim skuterima, odnosno svih tih izdajnike Rusije, pravi ruski čovek, tj pisac tih baljezgarija, vozi upravo ovakav pravi ”ruski” automobil…

solo solo 07:14 27.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

Nažalost je onih sedamdeset godina komunizma u Rusiji, odnosno pedeset u Srbiji, dovelo i jedne i druge na neke jako slične grane. Inače, za razliku od tih hipstera na električnim skuterima, odnosno svih tih izdajnike Rusije, pravi ruski čovek, tj pisac tih baljezgarija, vozi upravo ovakav pravi ”ruski” automobil


Baš si površan.

Ako hoćeš da ti se veruje bar se potrudi pa nađi sliku sa ruskim tablicama.



ž

Rusi voze žešće mečke.

Ova tvoja je za srpsko tržište.

shmoo shmoo 10:42 27.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

solo

Baš si površan.

Ako hoćeš da ti se veruje bar se potrudi pa nađi sliku sa ruskim tablicama.



Не дирај ми у Бенедикта, што каже Чарли.

То нам је свима осетљиво место на телу.

Један је Бенедикт!

solo solo 12:55 27.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

Не дирај ми у Бенедикта, што каже Чарли.


Čista memetika u bezuspehu.

Nego momci jesmo li za hrkljuš?

Wikend je 'ebo vas patak.

benedykt benedykt 00:09 28.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

solo
Nažalost je onih sedamdeset godina komunizma u Rusiji, odnosno pedeset u Srbiji, dovelo i jedne i druge na neke jako slične grane. Inače, za razliku od tih hipstera na električnim skuterima, odnosno svih tih izdajnike Rusije, pravi ruski čovek, tj pisac tih baljezgarija, vozi upravo ovakav pravi ”ruski” automobil


Baš si površan.

Ako hoćeš da ti se veruje bar se potrudi pa nađi sliku sa ruskim tablicama.



ž

Rusi voze žešće mečke.

Ova tvoja je za srpsko tržište.


Površan si ti lepi moj i to na granici gluposti pošto očigledno nisi shvatio da ja pričam o konkretnom čoveku koji je napisao one baljezgarije iz Gedžinog komentara, pa si gledao u tablice umesto u tekst. Njegovo ime je inače Konstantin Malofejev i ta slika je bila tu jedino da dočara kakav model Mercedesa on konkretno vozi, a ti se veselnik tu primio pa počeo da mi guslaš sve u šesnaes’ kako izgledaju ruske tablice.
Sedi dole jedan, i sledeći put prvo pročitaj sa razumevanjem pa onda dva prstića u vazduh…
benedykt benedykt 00:12 28.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

shmoo
solo

Baš si površan.

Ako hoćeš da ti se veruje bar se potrudi pa nađi sliku sa ruskim tablicama.



Не дирај ми у Бенедикта, што каже Чарли.

То нам је свима осетљиво место на телу.

Један је Бенедикт!


Ovo vidim počelo dobrovoljno upisivanje za one koji su bili dovoljno glupi da ne shvate napisano. Nije trebalo zaista gosn Shmoo, jer vaša ”pamet” je i ovako i onako opšte mesto na blogu…
shmoo shmoo 01:03 28.08.2023

пенис бенедиктус вулгарис

solo
Не дирај ми у Бенедикта, што каже Чарли.


Čista memetika u bezuspehu.

Nego momci jesmo li za hrkljuš?



Ево, пријавио ти се Бенедикт за ту игру.

Изгледа да му је коначно досадило да са Геџом заједно поваздан шпенадлама прибада на Блог Б92 своје поуздане и релевантне информације о Русима из проверених и угледних извора на интернету као да им је ово овде неки инсектаријум, боже ме се прости.

Па би сада да мења мало своје активности и да се за промену бави мало и неким интелектуалним радом.






solo solo 07:49 28.08.2023

Re: A ovom ,,anđelu pakla,,

Površan si ti lepi moj i to na granici gluposti pošto očigledno nisi shvatio da ja pričam o konkretnom čoveku koji je napisao one baljezgarije iz Gedžinog komentara, pa si gledao u tablice umesto u tekst.


Što da gledam u tekst kad u tvoje tekstove malo ko gleda.

Ostrašćena propaganda. Koga to interesuje.

Sedi dole jedan, i sledeći put prvo pročitaj sa razumevanjem pa onda dva prstića u vazduh…


U mojim godinama možeš da dobiješ ta dva prstića samo u bulju.
I budi dobar ako oćeš prvo da ih umočim u vazelin.
Može i na suvo.
solo solo 08:00 28.08.2023

Draga deco


Poslednji wikend raspusta se završio.

Pripremite se za novu školsku godinu.



p.s.

Što bi ja volo da imam ovakvu ministarku.
shmoo shmoo 12:24 28.08.2023

Re: Draga deco

solo

Što bi ja volo da imam ovakvu ministarku.



Па води је онда, брате, својој кући.

Што си је мени утрапио на бригу и старање и месечну алиментацију, сачувај ме боже АВ-АВА и Брнабе на геј паради?



Nebojša Milikić Nebojša Milikić 09:09 28.08.2023

preporučeno editovanje komentara

pozdrav svima, izvinjavam se što ne učestvujem u komentarisanju, imam neke probleme sa internetom... u svakom slučaju molim da se svi komentari koji sadrže uvrede, psovke i slično urede/preprave inače ću ih obrisati...
freehand freehand 09:13 28.08.2023

Re: preporučeno editovanje komentara

Nebojša Milikić
pozdrav svima, izvinjavam se što ne učestvuje u komentarisanju, imam neke probleme sa internetom... u svakom slučaju molim da se svi komentari koji sadrže uvrede, psovke i slično urede/preprave inače ću ih obrisati...

A ova tri što ostanu?
freehand freehand 11:54 28.08.2023

Petar Kočić

... i Jazavac pred bečkim Tribunalom:

gedza.73 gedza.73 12:27 28.08.2023

Re: Petar Kočić

... i Jazavac pred bečkim Tribunalom:

gde se bre Pero ne čuje pesma? U Beču ima i srpska pesma i srpski prasići i srpsko kolce.



Ostvarile se proročke reči


Nezvanično, ako se uzme u obzir i broj Srba sa austrijskim državljanstvom, u ovoj zemlji živi oko 300.000 ljudi srpskog porekla.

Najviše njih je u glavnom gradu, Beču, oko 200.000.

Prema procjenama Zavoda za statistiku RS, Banjaluka je sredinom 2021.godine imala 185.000 stanovnika, a možemo pretpostaviti da je ta brojka slična i ovom momentu.

Banjaluka će se neizbježno do 2040. godine suočiti sa daljim padom broja stanovnika

gedza.73 gedza.73 12:49 28.08.2023

Re: Petar Kočić


- Mahom naši ljudi misle kad odu u penziju da se vraćaju nazad dole kućama. Kakav je vaš plan?
- Moj plan je da se ne vratim...
Imamo prvu (generaciju), druga, ovde je već treća i četvrta...
Vidim da su razočarani, pošto tamo (u Srbiju) ni oni (penzioneri) više ne idu.

- Kakvi su ti planovi? Ostaješ ovde?
- Ostajem. Šta ću dole? Šta da radim dole?
shmoo shmoo 13:31 28.08.2023

Част свакоме, вересија никоме

Гастарабајтерска је туга преголема.

Али ја бих ипак да приметим ако ми се дозвољава да није Беч главни град Србије.

Главни град Србије је Београд.

А кога нема у Србији, без њега се може кад се већ мора.

То ти је исто као и са нашом кошаркашком репрезентацијом.

promoter promoter 13:37 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

shmoo
Гастарабајтерска је туга преголема.

Али ја бих ипак да приметим ако ми се дозвољава да није Беч главни град Србије.

Главни град Србије је Београд.

А кога нема у Србији, без њега се може кад се већ мора.

То ти је исто као и са нашом кошаркашком репрезентацијом.


Srbin je mio, gde god da bio!
freehand freehand 13:46 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Гастарабајтерска је туга преголема.

Sindrom kuma Žorža

gedza.73 gedza.73 13:49 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

shmoo
А кога нема у Србији, без њега се може кад се већ мора.

zar ne misliš kako je za Srbiju gubitak što na primer Aleks Kavčić živi, radi i predaje u SAD? Ili ti je dobitak što smo imali Danila Ž. Markovića?
То ти је исто као и са нашом кошаркашком репрезентацијом.

Nije. Eto mene zanima koliko je tvoje dece tvojim zalaganjem u tvojoj struci (ili generalno iz društvenih nauka a da si ti posredno bio uključen u formiranje njihove ličnosti) osvojilo medalje na međunarodnom takmičenju i koliko njih je nakon ponuda iz inistranstva ostalo u Srbiji?
gedza.73 gedza.73 13:52 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

freehand
Гастарабајтерска је туга преголема.

Sindrom kuma Žorža


Ne. To je isto sindrom komuniste Mike koji je ceo život mislio kako prva generacija gastarbajtera pere klozete da bi danas njegovi unuci molili, kumili, preklinjali iste te gastarbajtere da im pomognu kako bi otišli u Nemačku i radili u domovima za stare.


freehand freehand 13:53 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

zar ne misliš kako je za Srbiju gubitak što na primer Aleks Kavčić živi, radi i predaje u SAD?

Живи на релацији Остин—Београд
freehand freehand 13:57 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Ne

Kukm Žoržo ima pasoš kao dokaz sopstvene pameti i uzvišenosti i celo selo mu zavidi kad uveče krene da prošeta bele čarapice u smeđim sandalama..
gedza.73 gedza.73 14:03 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Живи на релацији Остин—Београд

Тренутно је професор електротехнике на Универзитету Карнеги Мелон у Питсбургу и на Универзитету Хаваји

Da predaje na Beogradskom univerzitetu a povremeno ide u SAD onda bi tvoja konstatacija bila tačna.
Један је од водећих информатичара на свету. Творац је осам патената из информационих технологија које је направио на Универзитетима Харвард и Карнеги Мелон. На том универзитету, четири катедре носе његово име.

Zapad mrzi Srbe? Zato na naučna 'elita' drži predavanja o Teslinom tajnom oružju i kemtrejlsima.


freehand freehand 14:05 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме


Da predaje na Beogradskom univerzitetu a povremeno ide u SAD onda bi tvoja konstatacija bila tačna.

To nije moja konstatacija. To je citat sa Vikipedije.


gedza.73 gedza.73 14:06 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

freehand
Kukm Žoržo ima pasoš kao dokaz sopstvene pameti

Naravno. Što te žulja moja pamet?
prošeta bele čarapice u smeđim sandalama

aaaa, ne to je Švaba i poneki Viking. Italija je sinonim za modu i stil.
freehand freehand 14:11 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Naravno. Što te žulja moja pamet?

Nema pameti tamo gde je pasoš argument.
E sad, opet - ono o lekaru i apotekaru. Da ne izlazim van svojih kompetencija.
gedza.73 gedza.73 14:17 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Nema pameti tamo gde je pasoš argument.

Kažeš da je neko glup pošto je uzeo pasoš kako bi imao veće mogućnosti kretanja a da je pametan onaj ko to nije iskoristio? Zanimljivo.
freehand freehand 14:23 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73
Nema pameti tamo gde je pasoš argument.

Kažeš da je neko glup pošto je uzeo pasoš kako bi imao veće mogućnosti kretanja a da je pametan onaj ko to nije iskoristio? Zanimljivo.


Ne. Kažem da je priprosta budaletina, tupavi malograđanin i pokondirena bundeva onaj koji se pasošem hvali, bez obzira kako je do njega došao.
Al to ide uz pajaca koji je u stanju da svaku rečenicu izvrne i slaže dok trepne.
gedza.73 gedza.73 14:35 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Ne. Kažem da je priprosta budaletina, tupavi malograđanin i pokondirena bundeva onaj koji se pasošem hvali, bez obzira kako je do njega došao.

To je bila reakcija na izjavu jedne Beograđanke kojom je ona sebe uzdigla u elitu a provincijalce rangirala u drugu klasu. Pa sam ja onda upitao koja je ona klasa u odnosu na mene s' pasoš.
Dakle ne samohvalisanje nego ponižavanje Pokondirene tikve koja je pristalica Bgcentričnog sistema.
freehand freehand 14:38 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

nego ponižavanje Pokondirene tikve

Udario junak na junaka... Baš si je ponizio, jebo si joj kevu.
slika 200 evra bi isto bilaok da pojača utisak.
shmoo shmoo 14:40 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

promoter
shmoo
Гастарабајтерска је туга преголема.

Али ја бих ипак да приметим ако ми се дозвољава да није Беч главни град Србије.

Главни град Србије је Београд.

А кога нема у Србији, без њега се може кад се већ мора.

То ти је исто као и са нашом кошаркашком репрезентацијом.


Srbin je mio, gde god da bio!



То никада није било спорно.

Нико од нас није отишао из Србије или остао у Србији вољом других људи него је код свакога од нас то била лична одлука коју треба поштовати и не треба ни расправљати о томе.

Барем је тако последњих 80 година.

(Морам то да нагласим због оних који су отишли 1945. године из Србије туђом вољом.)

gedza.73 gedza.73 14:42 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

slika 200 evra bi isto bilaok da pojača utisak.

ažuriraj se leba ti.

freehand freehand 14:44 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73
slika 200 evra bi isto bilaok da pojača utisak.

ažuriraj se leba ti.


To volim, te fore iz Zanzi bara. Al ne ide uz sliku onog pasoša.
Ajd sad, dosta je bilo.
shmoo shmoo 15:03 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73
shmoo
А кога нема у Србији, без њега се може кад се већ мора.

zar ne misliš kako je za Srbiju gubitak što na primer Aleks Kavčić živi, radi i predaje u SAD? Ili ti je dobitak što smo imali Danila Ž. Markovića?



Ево, објаснио ти Фрихенд за Кавчића.

Али и да није тако са Kавчићем, да он живи у Остину и не долази у Србију нити помишља на Србију (попут оног мог буразера који већ 25 година живи у Мемфису и Њаксвилу, Тенеси) опет је то његова лична ствар а не твоја и моја.

А лепо ти рекох, кога нема без њега се може ако се већ мора.

Јбг... Дача Ж. Марковић је у том тренутку био оно што смо имали. Бољег од њега нисмо имали у том моменту, а право да ти кажем ни после њега јер сви ови министри просвете после Данила Ж. Марковића су били само још гори од њега. И сваки следећи је био још гори од свог претходника.

И тако већ 30 година.

То ти је исто као и са нашом кошаркашком репрезентацијом.


Nije. Eto mene zanima koliko je tvoje dece tvojim zalaganjem u tvojoj struci (ili generalno iz društvenih nauka a da si ti posredno bio uključen u formiranje njihove ličnosti) osvojilo medalje na međunarodnom takmičenju i koliko njih je nakon ponuda iz inistranstva ostalo u Srbiji?



Мојим залагањем нико није освојио медаљу на међународним такмичењима јер не можеш да правиш међународна такмичења из српског језика и књижевности.

Бесмислено је.

Онда би само Срби на тим међународним такмичењима могли да учествују па самим тим такмичење не би ни било међународно.

Највиши ниво такмичења на којем учествују деца којој ја предајем јесте државно такмичење из српког језика и језичке културње као и Књижевна олимпијада (дакле два школска такмичења) на нивоу Србије.

(Сваке године у мају у Тршићу и у Сремским Карловцима.)

На овакво твоје питање би пре могли да одговоре наставници математике, физике, физичког (спорт), музичког, ликовног,... Па чак и хемије и биологије итд.

Али ја као наставник српског једноставно нисам у могућности да ти уопште и одговорим на то твоје питање.

Самим тим нисам никада ни био заинтересован да пратим ту статистику када су у питању предмети за које постоје међународна такмичења и немам појма колико је њих који су освајали медаље на, рецимо, математичким олимпијадама, одлазили у иностранство и остајали тамо.

А рекох ти зашто...

То је лична одлука свакога од нас и о томе нема шта заједница да расправља и да некоме држи проповеди зашто је отишао или зашто је остао у Србији.

А ако те занимају моја деца којој сам предавао српски језик и књижевност, а која су отишла у иностранство и тамо се баве научним лингвистичким радом или предају по иностранству...

Имам једно моје дете у Хајделбергу, једно на универзитету у Токију, једно у Вашингтону, једно у Санкт Петерсбургу, двоје у Лодону, једно у Мадриду, троје у Паризу,... Не могу свих ни да се сетим... Ипак сам ја наставник српског преко 30 година... Много их је прошло кроз моју учионицу.

Али за ту децу која су негде у иностранству и постигла неку успешну академску каријеру што се тича језика нисам сасвим сигурно заслужан само ја него и други њихови наставници и разредне старешине, још већу заслугу имају њихови родитељи, а највећу заслугу за то свакако имају сама та деца.

У контакту сам са многима од њих још увек.

(Јбт, Геџо, моја прва генерација којој сам био наставник у школи је 1978. годиште. Много сам матор, брате.)


П.С. - Сад си ми дао идеју!

Могли бисмо међународна такмичења из предмета који ја предајем да организујемо између Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине и Црне Горе.

Па да то буде као оно прво фудбалско првенство у тек ослобођеној Југославији које нису играли клубови него репрезенатције бивших СФРЈ.

Играло се за пехар Маршала Тита исто као и после у Купу Југославије (СФРЈ).

Можемо тако исто да назовемо и такмичење из језика ове 4 бивше СФРЈ републике и да и пехар за победника носи исто име.

Бојим се само да би дошло до великих сукоба професора матерњих језика из свих тих бивших СФРЈ република који би можда стигли онда опет и до оружаних сукоба јер бисмо се спорили око многа тога.

Замисли онда да тебе у Србији опет мобилишу (или први пут можда ако ниси учествопвао у грађанском рату током распада Југославије) у војску и пошаљу у рат зато што су Хрватска и Србија објавиле рат једна другој јер нису могли преговорима да дођу до компромиса и мирног решења у спору око тога да ли се каже:

1) Треба нешто и да радимо.

или

2) Требамо нешто и радити.


Ипак повлачим ту моју идеју, није она добра.

Коме је уопште до рата, а поготово до рата због таквих повода.






gedza.73 gedza.73 15:26 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме


Ево, објаснио ти Фрихенд за Кавчића.

nisam hteo da se natežem ali neko ko predaje na USA fakultetu a povremeno odlazi na drugih par mesta nije isto što i 'radi, živi, predaje u Bg-u'
опет је то његова лична ствар а не твоја и моја.

Nije tačno. Tvoja i moja stvar je da mi za takve ljude stvorimo normalno, uređeno okruženje.
Мојим залагањем нико није освојио медаљу на међународним такмичењима јер не можеш да правиш међународна такмичења из српског језика и књижевности.

U tvojoj školi postoji kolektiv? Kako birate direktora? Kako vršite kontrolu kvaliteta rada nastavnika? Da li vaš način rada kao kolektiva pozitivno utiče na učenike i njihov uspeh na međunarodnim takmičenjima? Na koji način podržavate talentovanu decu?
Pošto ako sam dobro shvatio niko nije stao iza Jokića kad je počeo da trenira ali sad nastavnik srpskog koji nema, kako kaže dodirnih tačaka sa predmetom 'fizičko', procenjuje njegovu odluku da li treba ili ne da igra zareprezentaciju
То је лична одлука свакога од нас и о томе нема шта заједница да расправља и да некоме држи проповеди зашто је отишао или зашто је остао у Србији.



право да ти кажем ни после њега јер сви ови министри просвете после Данила Ж. Марковића су били само још гори од њега.

E ako nam je reper obrazovanja ministar prosvete Danilo Ž. Marković...




shmoo shmoo 15:49 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Него реци ти мени, Геџо, нешто друго...

Приметио сам да се сваки пут, и то не само на Блогу Б92, када се потегне питање наше дијаспоре свугде по белом свету о тим људима обавезно и искључиво говори само из два емоционална угла.

У једном углу је неко свеопште сажаљевање над судбином тих наших људи па се о њима и са њима говори пажљиво, бираним речима и са много емпатије као да су у питању неки тешки болесници којима је потребна посебна нега и посебна пажња државе Србије што ми је потпуно бесмислено јер нити су ти људи у таквој ситуацији да би им била потребна таква пажња и такав однос из матице и мајчице Србије нити они то траже.

Ништа, брате, њима не фали тамо па да им се обраћамо и да причамо о њима као да су деца у школи која раде по оним ИОП-има. Да им нешто тамо фали, вратили би се они одавно, зар не?

А други емоционални угао је да се у самој Србији о тим људима из наше дијаспоре обавезно говори као о неком ко је незаменљив, без кога ће и овај народ и ова држава пропасти.

Нико није незаменљив, Геџо.

Никада у историји и нигде није било незаменљивих нити их сада има нити ће их бити у будућности.

И то важи и за Србију и Србе.

Што бисмо ми били изузетак?

Ено ти, качио сам тамо код NNN састав становништва Сједињених Америчких Држава по етничкој припадности од почетка 19. века до данас.

Па је л' Италија пропала без 20 милиона Италијана?

Не мора Италија... 'Ајмо Ирска и Ирци... Они су ти бројчано сличнији нама данас...

У Републици Ирској их има нешто преко 5 милиона. У Северној Ирској мало преко 600 хиљада.

А у САД данас Американаца али у ствари Ираца по етничком пореклу имаш 36 милиона.

Па је л' Ирска пропала и је л' су Ирци пропали као народ без оних 2 милиона Ираца који су емигрирали у САД половином 19. века због велике глади изазване најездом кромпирове златице у читавој Европи?

И да поновим, Геџо, јер је то најважније у овој причи.

Одлазак из Србије је ионако била лична одлука свакога од тих који су отишли као што је и моја лична одлука да останем у Србији и не дозвољавам да ми било ко шта каже или пребацује по том питању.

Шта има ко да ми се меша у моје приватне ствари.

Дијапазон разлога зашто је неко отишао или остао је толико широк и разнолик да је ова медијска мантра која нам се потура свакодневно да су "ти људи отишли из Србије јер у Србији не вреди живети" једноставно не пије воду и служи само за нека дневно-политикантска просеравања у медијима.

П.С. - Пример као илустрација.

Онај мој буразер што живи у Тенесију и изгледа као чланови ЗЗ Топ отишао је пре 25 година у САД само зато јер му смучило и постало му монотоно да возика свог Харли Дејвидсона сваког викенда од Београда до Опленца.

Овако сад тамо лепо узјаше своју макину и сваког викенда вози по 500 миља тур ретур.

И много му је ближа Дејтона Бич коју је посећивао још док је живео у Београду.

Капираш?

Свако иде за оним што му треба и што га занима у животу.

Да се у Сибиру говори и учи у школама српски језик, ја бих исто тако већ одавно живео у некој сибирској запиздини јер ме такав живот на таквим местима привлачи.

Али пошто од та посла нема ништа, остаје ми само да одлазим у Церовац на путу од Паланке ка Тополи јер се ту ипак говори и учи у школама српски језик.

Схваташ?





shmoo shmoo 15:58 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73

Ево, објаснио ти Фрихенд за Кавчића.

nisam hteo da se natežem ali neko ko predaje na USA fakultetu a povremeno odlazi na drugih par mesta nije isto što i 'radi, živi, predaje u Bg-u'




Вратиће се и он као и Лазар Џамић и онај Шарскијев другар филмаџија и многи други после толико година у иностранству.

И још ће више онда вредети Србији и у Србији са тим искуством које доносе онда овде.


опет је то његова лична ствар а не твоја и моја.


Nije tačno. Tvoja i moja stvar je da mi za takve ljude stvorimo normalno, uređeno okruženje.



Заболе ме баш курац да ја некоме овде у Србији стварам окружење за живот.

Нека га створи сам као што сам и ја сам себи стварао своје окружење за живот и као што свако нормалан (а не нека размажена будалетина) ради свугде у свету па тако треба да се ради и у Србији.

E ako nam je reper obrazovanja ministar prosvete Danilo Ž. Marković...



Али тако је.

Откако ја радим по српским школама, сваки следећи министар просвете био је само још гори од својих претходника.

Испаде Дача по том питању још и најбољи.

Барем је познавао систем којем је био министар.

Ови после њега ни то нису познавали.

Pošto ako sam dobro shvatio niko nije stao iza Jokića kad je počeo da trenira ali sad nastavnik srpskog koji nema, kako kaže dodirnih tačaka sa predmetom 'fizičko', procenjuje njegovu odluku da li treba ili ne da igra zareprezentaciju



Ћути, брате, да не урекнеш!

Пу, пу, пу,...

Видиш да нам много боље иде без њега, великог Србина и патриЈоте и његове љубави за мајчицу Србију и срБски народ.

Боже, молим те, само да га не позивајуи више никада у репрезентацију Србије у кошарци па да коначно нешто и освојимо.

freehand freehand 16:09 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Вратиће се и он као и Лазар Џамић и онај Шарскијев другар филамџија и многи други после толико година у иностранству.

Ma ne pecaj se. Vratiće se ko hoće i neće ko neće. Na Vikipediji piše da kavčić živi na toj relaciji, postavljen je citat sa linkom, pusti pdometača i pilićarskog mutivodu. Inače, i naš Šarski je živeo ovde, za borac protiv planinarskih zilota koji tebe pita za tvoj doprinos bez da si se ti time hvalio i dao povod za to - valjda prvo treba sopstvenu kvalifikaciju da priloži da bi došao u situaciju da ne bude samo svirač okarine za pijačne obožavaoce.
gedza.73 gedza.73 16:10 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Да се у Сибиру говори и учи у школама српски језик, ја бих исто тако већ одавно живео у некој сибирској запиздини јер ме талав живот на таквим местима привлачи.

Vidim. Eno pun Pešter zimi, ne može da se prođe od naroda.
А други емоционални угао је да се у самој Србији о тим људима из наше дијаспоре обавезно говори као о неком ко је незаменљив, без кога ће и овај народ и ова држава пропасти.

Samo da vidim da li sam razumeo. Tebi je važnija teritorija nego narod? Sledeće godine bi bio u Prizrenu ali nije bitno što nemaš sa kime?
Spao si na šest i po miliona (od toga dupe u Beograd nabilo 1,7) a oćeš Kosovo, Republiku Srpsku, Crnu Goru i SAO Krajinu sa Dalmacijom dok ti okolina Leskovca pusta a uzor ponašanja rijaliti zvezde i estetika 'Pablo Eskobar'?
Церовац на путу од Паланке ка Тополи јер се ту ипак говори и учи у школама српски језик.

Da. Takva izolacija omladini ima mnogo da pomogne u širenju vidika i drugačijoj perpsketivi. Da ne spominjem koliko je lakše manipulisati tako ograničenim ljudima koji su sami sebe ubedili da su nebeski narod.

Opet ona statistika kaže kako je prosečan gastarbajter za malo mlađi od prosečnog Srbina

gedza.73 gedza.73 16:13 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

shmoo
Али тако је.

Откако ја радим по српским школама, сваки следећи министар просвете био је само још гори од својих претходника.

Hvala ti što si potvrdio moju tezu o izolovanosti.

Platon opisuje ljude koji, počevši od detinjstva, provode život u pećini, sa okovima oko vrata i oko bedara, zbog čega su u potpunosti onemogućeni da se pokrenu sa mesta za koja su okovani, a i horizont, odnosno vidokrug im je iz istog razloga sasvim sužen jer oni na taj način mogu da vide samo ono što se nalazi ispred njih, a nikako i ono što je iza ili čak pored njih, upravo zbog toga što ih okovi oko vrata sputavaju u tome da okreću glave.

gedza.73 gedza.73 16:18 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

freehand
valjda prvo treba sopstvenu kvalifikaciju da priloži da bi došao u situaciju da ne bude samo svirač okarine za pijačne obožavaoce

shmoo shmoo 16:25 28.08.2023

П.С.

А ти, Геџо, ако сматраш да ти треба да правиш деци окружење за њихов живот, онда правиш велику педагошку грешку.

На тај начинн се добијају само емоционално незрели одрасли људи неспособни за самостални живот којима је вазда потребан неки тата да их за руку води кроз живот.

(Што се у крајњој консеквенци одражава и на политику јер су Срби због таквог гледања на васпитавање млађих генерација и дан-данас поесле толико деценија и 2 века модерне Србије политички инфантилан народ који вазда вапи за неким Вођом заштитником као неким великим татом.)

Свака генерација/поколење треба сама себи да ствара сопствено окружење за живот.

Тако се расте.

freehand freehand 16:26 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Čisto radi poređenja sam napisao.

Nisam ni sumnjao da je to samo radi poređenja eda bi se ukazalo na sopstvenu veličinu.
ali ti ne reazumeš - u okeanu sopstvenog nerazumevanja - da mene zabole baš šta je tebi za jednokratnu a šta za višekratnu upotrebu. to je tvoja privatna stvar, mada ti niko ne brani da kao i svaki drugi kompleksaš sopstvenu veličinu ističeš primedbama "samo poređenja radi".
Ono što sam rekao jeste da - da bi došao u poziciju da proziva bilo koga pa i Shmooa za njegove profesionalne domete kojima se on nije hvalio - normalan, častan čovek sa dostojanstvom prvo bi morao da kaže "evo,ovo, ovo i ovo sam ja uradio, ovo su moji rezultati i moj doprinos uspehu evropske kosmičke tehnologije). Pa tek onda da Shmooa pita, uz traženje dopuštenja za to, šta je on, Shmoo uradio na ovom i onom polju.
al opet, nisi ti u stanju to ni da pojmiš, kamoli da se tako ponašaš. Bitno je da imaš veći, za višekratnu upotrebu i da svekomšije i ceo pijac to znaju kad se dođe s mečku i s roze kravatu na žute tufne.

P.S. vidi, pa ja u stvari odgovaram na smajlija?! Nestade komentar u kome sve što ja imam dijagnozi služi samo za jednokratnu upotrebu?!
gedza.73 gedza.73 16:28 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

al opet, nisi ti u stanju to ni da pojmiš, kamoli da se tako ponašaš.

editovao sam prethodni komentar. Osim toga pitao sam Tasu šta je on uradio za promociju Srbije pošto je Jokić loš jer ne igra za reprezentaciju
gedza.73 gedza.73 16:34 28.08.2023

Re: П.С.

А ти, Геџо, ако сматраш да ти треба да правиш деци окружење за њихов живот, онда правиш велику предагошку грешку.

Stvorili smo odlično okruženje (mislim na društvo) i sreća da niko kod nas nije napravio 'pedagošku grešku'
На тај начинн се добијају само емоционално незрели одрасли људи неспособни за самостални живот којима је вазда потребан неки тата да их за руку води кроз живот

Opet te nisam razumeo. Zar ti nisi pohvalio Danila Ž. Markovića i naš 'srpski' jezik a obrazovanje nam počiva na papagajskom ponavljanju napamet naučenih informacija bez ikakve razmene mišljenja jer se svaki kritički stav (pa bio on i pogrešan) smatra udarom na profesorski ego i rezultira manjom ocenom?
Свака генерација/поколење треба сама себи да ствара сопствено окружење за живот.

Тако се расте.

Da. Vidim po rezultatima kako smo 'odrasli'
shmoo shmoo 16:35 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73
shmoo
Али тако је.

Откако ја радим по српским школама, сваки следећи министар просвете био је само још гори од својих претходника.

Hvala ti što si potvrdio moju tezu o izolovanosti.

Platon opisuje ljude koji, počevši od detinjstva, provode život u pećini, sa okovima oko vrata i oko bedara, zbog čega su u potpunosti onemogućeni da se pokrenu sa mesta za koja su okovani, a i horizont, odnosno vidokrug im je iz istog razloga sasvim sužen jer oni na taj način mogu da vide samo ono što se nalazi ispred njih, a nikako i ono što je iza ili čak pored njih, upravo zbog toga što ih okovi oko vrata sputavaju u tome da okreću glave.





И ти који овде на Блогу Б92 бесомучно качиш неке непроверене информације из бог те пита каквих извора и понављаш као папагај неке мантре које чујеш на медијима мени качиш Платонову пећину?



О боже, свашта...

Лепо се насмејах.

gedza.73 gedza.73 16:39 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

И ти који овде бесомучно качиш неке непроверене информације

Kao intelektualac i nastavnik bi trebao da kažeš šta su i koje su neproverene informacije.
мени качиш Платонову пећину?

Naravno. Tebi koji je pre pedeset godina bio u inostranstvu, kome je ceo svet ograničen na Beograd i Palanku i koji je prošle godine prenosio informacije kako se na Zapadu umire od gladi i kako će dobar deo njih prošle zime da se smrzne.

shmoo shmoo 16:43 28.08.2023

Re: П.С.

gedza.73
А ти, Геџо, ако сматраш да ти треба да правиш деци окружење за њихов живот, онда правиш велику предагошку грешку.

Stvorili smo odlično okruženje (mislim na društvo) i sreća da niko kod nas nije napravio 'pedagošku grešku'




Јеси ти луд или си глуп?

Рекао сам да свако сам себи треба да прави сопствено животно окружење.

Некоме ће то боље ићи, некоме лошије.

Али је суштина у томе да свако сам то ради.

А ти настави како си започео са том својом педагогијом само немој после да кукаш када деца телесно одрасту, а у глави остану незреле пубертетлије.


Zar ti nisi pohvalio Danila Ž. Markovića



Да ли вреди, има ли смисла, са тобом водити овакав дијалог када ти читаш како теби одговара а не како је написано?


Vidim po rezultatima kako smo 'odrasli'



Па слушај, ја сам задовољан својим животом како је до сада протекао и не бих имао ништа да наведем због чега се кајем или жалим када бих сад, овог тренутка, склопио очи заувек.

Умро бих задовољан јер могу да кажем да сам водио један испуњен људски живот достојан човека.

А ти види шта ћеш са тим својим незадовољством док још увек имаш времена.

Желим ти у наставку твог живота имаш много успеха у свему што намериш да урадиш и да ти тај живот траје што дуже.
shmoo shmoo 16:53 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

gedza.73
И ти који овде бесомучно качиш неке непроверене информације

Kao intelektualac i nastavnik bi trebao da kažeš šta su i koje su neproverene informacije.



Сва ова НАТО пропаганда коју качиш по Блогу Б92.

То нису ни информације него најобичније ђубре.

Жали боже речи потрошених на то.


Naravno. Tebi koji je pre pedeset godina bio u inostranstvu,


Прошле године последњи пут.

(Иностранство није само Запад, да се разумемо.)

Када си ти био у неом иностранству последњи пут?


kome je ceo svet ograničen na Beograd i Palanku



Не, то су само места која волим. Волим да боравим у Београду и у Церовцу (не Паланци, Церовцу).

Додуше, ако ти мислиш да човеку читав свет треба да буду само места која много воли, онда то за мене и јесте читав свет.


koji je prošle godine prenosio informacije kako se na Zapadu umire od gladi i kako će dobar deo njih prošle zime da se smrzne.



Те моје информације су биле из британских медија, а не из руске пропагандне машине како ти мислиш.

Уосталом, питај Новковића за то. Он тамо живи.

Знам само да моје колеге Енглези које познајем и који раде у неким паблик скулс у Британији скупљају паре од своје плате да би многим девојчицама куповали улошке за менструацију јер клинке, живећи у породицама на ивици сиромаштва где се нема ни за више од једног оброка дневно, уместо уложака стављају старе новине.

(Катастрофа, право да ти кажем. И ја сам се прикључио и шаљем неке паре за то.)

Ето, то ти је информација из прве руке од мојих колега у Енглеској.

Није из новина.

shmoo shmoo 16:59 28.08.2023

Задатак за Геџу за додатну наставу

gedza.73

Kao intelektualac... bi trebao da kažeš



Појасни, што каже Чарли, појам "интелектуалац" у Србији данас.

shmoo shmoo 17:05 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

freehand
Вратиће се и он као и Лазар Џамић и онај Шарскијев другар филамџија и многи други после толико година у иностранству.

Ma ne pecaj se. Vratiće se ko hoće i neće ko neće.



Управо тако.

Али не можеш то Геџи доказати.


promoter promoter 18:19 28.08.2023

Re: Задатак за Геџу за додатну наставу

shmoo
gedza.73

Kao intelektualac... bi trebao da kažeš



Појасни, што каже Чарли, појам "интелектуалац" у Србији данас.


... bi trebalo ...
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:32 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

izjavu jedne Beograđanke kojom je ona sebe uzdigla u elitu a provincijalce rangirala u drugu klasu.


nije valjda angie


dragosevacsutra dragosevacsutra 18:34 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

Нико од нас није отишао из Србије или остао у Србији вољом других људи него је код свакога од нас то била лична одлука коју треба поштовати и не треба ни расправљати о томе.


kako nije? a kolin?

bene_geserit bene_geserit 20:06 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

kako nije? a kolin?

bene_geserit bene_geserit 20:10 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

celo selo mu zavidi kad uveče krene da prošeta bele čarapice u smeđim sandalama

Dokle više su te bele čarape simbol neukusa,
pa ta moda se ionako ciklično menja, nije da pratim, ali
20 ili 30 godina kasnije bele čarapice na kakve već sandale bi trebalo da su modni hit.
solo solo 20:14 28.08.2023

Re: Задатак за Геџу за додатну наставу

Појасни, што каже Чарли, појам "интелектуалац" у Србији данас.


Može li slika? Pojma.

Vrhunski intelektualac vrlo solventan.

Pronalazač,inovator.

Muzičar nadasve 'ebo te.

Hommo universalis

gedza.73 gedza.73 20:16 28.08.2023

Re: П.С.

shmoo
Јеси ти луд или си глуп?
Рекао сам да свако сам себи треба да прави сопствено животно окружење.
Некоме ће то боље ићи, некоме лошије.

Probaću ovako. Pre nekih desetak godina ocu nešto nije bilo dobro i telefonom ga ubedim da pozove Hitnu. Hitna odma' dođe, u putu provere šta treba. Pošto nije bilo ništa ozbiljno sačeka red, odrade analize, daju infuziju, pitaju ga da li može da se vrati...
Kad je pozvao Hitnu odmah su se javili. Nisu rekli da ga neko doveze.
mesto dešavanja Slovenija. 'Bečki konjušari'

Kako to izgleda kod nas? Mogu da se jave a i ne moraju. Kad se jave pokušavaju da izvrdaju, traže da te neko doveze. Uglavnom drski ili napadno 'familijarni'.

Porodilišta i ponašanje babica i doktora da ne pominjem. Ili redovne kontrole i pregledi. Uporedno i iz iskustva mogu da ti kažem da je blagi užas. Ako tebi tako odgovara onda trpite.

Neko te ljude školuje, neki nastavnici prave okvir ponašanja.
Čini mi se da je Bocvena imala blog na sličnu temu(bolnice i administracija) i strašne probleme kroz koje je prošla.
ali kao što ti reče svako se snalazi kako može pa oni što nemaju pare nagrabuse a sa parama će se već snaći.
Ili kako mi odgovori jedan prijatelj na pitanje kako je zajednički poznanik.
- sreća što se vratio u Nemačku pa je tamo odradio operaciju. Da je ostao ovde bio bi mrtav.

Када си ти био у неом иностранству последњи пут?

Svake godine po par meseci. Tamo mi je stan.
Знам само да моје колеге Енглези које познајем и који раде у неким паблик скулс

a šta taj Engelz kaže posle nekog vremena rada u tvojoj školi. Taso, živim da kažeš pola-pola i mogu da uporedim. najkraće rečeno nemaš pojma niti možeš da uporediš pa da kažeš šta radi bolje a šta gore.


solo solo 20:17 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

20 ili 30 godina kasnije bele čarapice na kakve već sandale bi trebalo da su modni hit.


solo solo 20:26 28.08.2023

Re: П.С.

Kako to izgleda kod nas? Mogu da se jave a i ne moraju. Kad se jave pokušavaju da izvrdaju, traže da te neko doveze. Uglavnom drski ili napadno 'familijarni'.

Porodilišta i ponašanje babica i doktora da ne pominjem. Ili redovne kontrole i pregledi. Uporedno i iz iskustva mogu da ti kažem da je blagi užas. ali ako tebi tako odgovara onda trpite.


Jedino vatrogasci u ovoj zemlji rade korektno i požrtvovano.

Svaka čast za vatrogasce!

gedza.73 gedza.73 20:28 28.08.2023

Re: П.С.

Jedino vatrogasci u ovoj zemlji rade korektno i požrtvovano.

Za ovo mogu da se saglasim. Imam drugare i znam da (vatrogasci) kad zatreba znaju da zaginu
solo solo 20:32 28.08.2023

Re: П.С.

Za ovo mogu da se saglasim. Imam drugare i znam da (vatrogasci) kad zatreba znaju da zaginu


Eto konačno sloge među Srbljem.

Onaj Docs truje na blogu sa onom bolesnom muzikom nije ni čudo što su svi agresivni i nadrkani.

Opet nas Crnogorci zajebavaju a baš su lepo otišli kad ono kur moj.



shmoo shmoo 20:33 28.08.2023

Re: Задатак за Геџу за додатну наставу

promoter
shmoo
gedza.73

Kao intelektualac... bi trebao da kažeš



Појасни, што каже Чарли, појам "интелектуалац" у Србији данас.


... bi trebalo ...



Чарли, ти си одувек имао све петице па и из српског.

Премести се зато од Геџе, нека он седи мало сам у клупи и нека самостално решава задатке без шапутања другова и другарица из одељења.

shmoo shmoo 20:36 28.08.2023

Re: Част свакоме, вересија никоме

dragosevacsutra
izjavu jedne Beograđanke kojom je ona sebe uzdigla u elitu a provincijalce rangirala u drugu klasu.


nije valjda angie





Нико од нас није отишао из Србије или остао у Србији вољом других људи него је код свакога од нас то била лична одлука коју треба поштовати и не треба ни расправљати о томе.



kako nije? a kolin?




maksa83 maksa83 20:51 28.08.2023

Re: П.С.

Kako to izgleda kod nas? Mogu da se jave a i ne moraju. Kad se jave pokušavaju da izvrdaju, traže da te neko doveze. Uglavnom drski ili napadno 'familijarni'.

Mom mlađem detetu su majstori izgubili zdravstveni karton negde u transferu. Tamo su svi podaci od čega je bolovao, šta je primio od vakcina, itd. Sestra koja je poslednja u tom lancu se ponaša kao da smo mi nešto zajebali, samo nas oduvala kao da smo uneli sladoled koji nam je onda tu kod nje ispao na pod - "ko vas jebe" (ne tim rečima ali to je poruka, boli nas kurac, i ne pada nam na pamet da pogledamo gde je mogao da se zaturi).

Da je biješ, ne ide (a i ne rešava problem), bukvalno ne možeš apsolutno ništa da uradiš zato što 2023. majmuni u kamenom dobu sve podatke drže u jednom svežnju papira koji isti takvi majmuni prenose okolo pa ponekad neki negde nestane i - ko te jebe. Moj utisak je da su u svim državnim sistemima ostali da rade samo imbecili.
solo solo 20:53 28.08.2023

Re: П.С.

Mom mlađem detetu su majstori izgubili zdravstveni karton negde u transferu.


Pa kad si detetu otvorio karton kod majstora.

Trebao si da otvoriš kod doktora.

Majstore.

Obožavam ove blanko nadrkane tipove što barataju sa poluinformacijama i onda autoritativno napušavaju sve oko sebe misleći da su uvatili Boga za jajca.

Da te naučim nešto majstore.

U zdravstvu se vodi dupla evidencija na papirnim kartonima i kompjuterski. Skupština i vlade (množina sve vlade do sada) srbije još nisu izglasale zakon po kome je elektronski (kompjuterski) karton zakonski priznat kao sudski dokument.Zato ti mučenici umesto da rade samo svoj medicinski posao rade duplu administraciju.
Misliš da su sretni zbog toga? Misliš da im nije više pun kurac svega kao i tebi?

To je sada posao gđe premijerke i to ti je prava adresa gde ćeš da postavljaš pitanja.

Majstore.

Dok u ovoj zemlji za tebe i tebi slične zdravstveni radnici budu ,,majstori,, ni ti nisi bolji od eksera.



gedza.73 gedza.73 21:02 28.08.2023

Re: П.С.

"ko vas jebe" (ne tim rečima ali to je poruka, boli nas kurac, i ne pada nam na pamet da pogledamo gde je mogao da se zaturi).

Moj utisak je da su u svim državnim sistemima ostali da rade samo imbecili.

To je to. Onda je NATO propaganda kad kažeš kako može (i treba) drugačije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana