Društvo| Kultura| Moj grad| Život| Životni stil

KALDRMA

Dragan Jakovljević. RSS / 26.09.2023. u 21:02

Naša ulica nije oduvek bila ovakva, zarobljena u besprekornom asfaltu, sa urednim trotoarima i lišena romantike. Žao mi je naših mlađih komšija koji je nisu upamtili u drugačijem ruhu. Za tom, starom odeždom naše ulice, mi stariji danas često žalimo, dok se nalakćeni na kapije svojih ograda prisećamo nekih lepših i, sigurni smo, bezbrižnijih vremena.


Tu ulicu sam, u ranom detinjstvu, upamtio kao kaldrmisanu. Stara kaldrma, za koju su mi stariji govorili da potiče iz turskog doba, bila je i ostala dokaz da se živeti može i sporije, a da nam opet, ostane dovoljno vremena za sve što smo naumili. Kamenje po kome se hodalo i od kog su nadaleko odzvanjale potpetice prolaznika, bilo je sjajno i uglačano, pa je ulica pomao ličila na one u primorskim gradovima.


Mislim da smo takvu našu ulicu voleli svi… Osim, možda, moje majke. Žalila se kako joj kamenje “prosto pojede štikle”. Gledano iz njenog ugla, zaista je bilo tako, jer su potpetice njenih čizama, cipela i sandala redovno upadale u prostore između dva kamena i lomile se. To je značilo da je naš kućni budžet vrlo često bivao tanji za par novih ženskih cipela ili, u najboljem slučaju, za cenu popravke onih koje kaldrma nije potpuno “pojela”, već samo pokušala da to učini.


Naša ulica je nekada bila zaista divna i čudi me da kasnije, kada je sve postalo drugačije, za njom, uz moju majku, nisu žalile ni naše vremešne komšinice. One su, ne znam zašto, sebe smatrale odgovornim za održavanje čitave ulice. Da, kaldrmu je trebalo i održavati, pa su komšinice u prepodnevnim satima, kada je prolaznika bilo manje, iznosile hoklice iz svojih kuća i selile se zajedno sa njima, metar po metar, čisteći noževima travu koja je posle svake kiše prilično brzo izrastala među kamenjem. To nije bio lak posao, ali sam imao utisak da ga one iz nekog čudnog razloga vole, uprkos tome što to nikada nisu želele da priznaju.


Ali, čini mi se da su drugi voleli našu staru ulicu... Osim, možda, mog dede Dragiše. On je zaprežnim kolima, koje su zvali šinskim (točkovi su umesto gumama, bili obloženi čvrstim metalnim trakama – šinama), često u grad dovozio drva iz svoje šume, na prodaju, i pri tom redovno navraćao do nas. Sećam se njegovog mrgodnog pogleda usmerenog prema našoj nedužnoj kaldrmi i tvrdnji da je baš i ne voli, jer zbog nje prečesto mora da popravlja točkove svojih kola.


Da, sećam se da su postojali periodi godine kada smo tu ulicu voleli ipak nešto manje nego inače. Od rane jeseni do kasnog proleća, većim delom je bila raskopana i blatnjava, zbog večito bezuspešnog krpljenja natrulih vodovodnih cevi. Dešavalo se to nekako uvek u vreme školske godine, pa su tada ulicu prekrivale gomile zemlje iz iskopanih jama. U njih su, poput radoznalih istraživača, po čitav dan sa zabrinutošću zavirivali radnici gradskog Vodovoda, ne bi li pronašli “rupicu” zbog koje je naša ulica pretvorena u kaljugu.


“Rupica” je, međutim, bilo bezbroj, pa je ulica vazda bila veliko radilište. Tek što bi jedan otvor na vodovodnoj cevi zapušili i zatrpali jamu, već sutradan bi se javljala nova havarija i tom poslu nije bilo kraja.


Ali, voleli smo tu našu ulicu… Osim, možda, kada smo proklinjali i Vodovod, i mesnu zajednicu, i državu, pa čak i našu milu kaldrmu. Svako od nas je uz sebe, u kesi, imao još po jedan par obuće, koju smo, kročivši na suvo tle, obuvali krišom od ostalih prolaznika, a blatnjave cipele ostavljali kod komšija u susednoj ulici ili ih vukli sa sobom, vešto zapakovane kao navodne poklone imaginarnim prijateljima iz drugog dela grada.


Međutim, ljubav koju smo osećali prema našoj ulici zbog toga nije jenjavala… Osim, možda, u slučaju mog strica. Jednog kasnog popodneva, dok se vraćao s posla i u mislima još uvek bio među svojim kancelarijskim spisima, do grla je upao u jamu koju su radnici Vodovoda prethodno iskopali i tako je ostavili zbog završetka svog radnog vremena, sa namerom da ujutru nastave posao. Već ga je grlo izdavalo od dozivanja, kada smo najzad čuli da se nešto neobično dešava ispred našeg dvorišta i izukli ga iz jame.


Nama deci je ona ličila na klopku koju, kako smo to gledali na televiziji, stanovnici planinskih sela iskopavaju za opasne šumske zveri. Moja komšinica Slavica i ja bili smo sigurni da su radnici, sa kojima je stric bio na ratnoj nozi zbog njihove “sporosti i nestručnosti”, namerno ostavili jamu neobeleženu, jer su znali da se jedino stric s posla vraća u to vreme i da je pri tom obično duboko zamišljen. Naravno, tu našu pretpostavku smo sačuvali samo za sebe.


Ulica je tako, iz nedelje u nedelju dobijala barem po jednu novu jamu. Mislim da nije bilo kvadratnog metra na njenoj površini koji u nekom periodu godine nije bio raskopan, pa čak i zimi, kada bila okovana ledom i prekrivena snegom.


Jednom smo, vraćajući se iz škole, Slavica i ja na površini jame koju je toga dana uveliko prekrivao sneg, ugledali šešir komšije Mite.


- Pogledaj, čika Mitin šešir skače, kao da pokušava da poleti! Čarobno, napisaću priču o letećem šeširu u našoj ulici! – rekla je uzbuđeno Slavica.

 

A onda smo iz snežne dubine čuli najpre mumlanje, a zatim i čika Mitino tiho zapomaganje. I on je tada, znam to pouzdano, prestao da gaji nežna osećanja prema našoj sirotoj ulici.

 (Za nastavak priče kliknite OVDE )

 

Atačmenti



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 22:35 26.09.2023

.

Черевићан Черевићан 23:30 26.09.2023

ај'мо шором

или....Naša ulica

оно више од по века
џаде... асфалтирам,
ал' калдрмом ходећ'
...истински уживам
solo solo 23:37 26.09.2023

Re: ајмо шором

ал' калдрмом ходећ'
...истински уживам


Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 10:18 27.09.2023

Re: ај'мо шором

solo solo 09:21 27.09.2023

Jakovljeviću


Ne poznajem vas osim sa bloga niti znam više o vama osim što ste sami ostavili u ,,saznajte više o autoru,,
Nebitno.

Primećujem da vas ,,blogozajednica,, po komentarima vidno ignoriše mada vaše kratke pričice nisu ništa ni bolje ni gore od sličnih sadržaja koji se na blogu pojavljuju.

Samo primećujem i pitam se zašto.

To svakako ne govori o vama već o njima.

Interesantna blogopojava.

Ništa više.

Priče su vam sasvim solidne.
shmoo shmoo 09:47 27.09.2023

Могуће објашњење

solo

Primećujem da vas ,,blogozajednica,, po komentarima vidno ignoriše mada vaše kratke pričice nisu ništa ni bolje ni gore od sličnih sadržaja koji se na blogu pojavljuju.



Неки од нас су својевремно покушавали да комуницирају са домаћином овог блога,

(на пример, ја се сећам његових блогова о језику на којима сам остављао коментаре - ЛИНК)

али нас је домаћин видно игнорисао па смо одустали, барем ја сам одустао, од даљих покушаја комуникације са њим јер не видим смисао у једносмерној комуникацији на овој друштвеној мрежи, то јест да свако прича сам са собом.

Што, наравно не значи да не читам Јаковљевићеве блогове.

Али не коментаришем.

Ово сада само теби објашњавам зашто је можда то тако како си приметио.

solo solo 09:59 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

Ово сада само теби објашњавам зашто је можда то тако како си приметио.


Da,primetio sam da mu se blog razlikuje od ostalih. Nema ono gore desno od koje godine je autor i ostali podaci.

Možda je u pitanju AI?

Ok,čovek našao prostor za objavljivanje i to mu je dovoljno.

Opet, na sličnim blogovima se razviju priče i komentari na druge teme (trolovanje) da se iskoristi prostor, ovde čak ni to.

Čudno zar ne?
shmoo shmoo 10:26 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

solo

Da,primetio sam da mu se blog razlikuje od ostalih. Nema ono gore desno od koje godine je autor i ostali podaci.

Možda je u pitanju AI?

Opet, na sličnim blogovima se razviju priče i komentari na druge teme (trolovanje) da se iskoristi prostor, ovde čak ni to.

Čudno zar ne?




Јаковљевићу су на неко време били одузели ауторску опцију па су му је после вратили и од тада има овакве блогове.

(Тада је, колико се сећам био новинар, можда и уредник, неких наших новина на српском језику у Мађарској... Али не смем да тврдим, давно је то било.)

У првом ауторском цугу Јаковљевић је често закључавао своје блогове за коментарисање.

(Сетих се сада Наташе Тасић. )

Па се онда тада Кркар који је у то време још палацао језиком по Блогу Б92 био нешто просеравао како то Јаковљевићево закључавање није у реду и Јаковљевићу је убрзо после тога и одузета ауторска опција.

А после неког времена му је враћена.

(Као и Омеги, нпр.)

Ето сада све знаш.

Није AI у питању.

И није чудно.


Ok,čovek našao prostor za objavljivanje i to mu je dovoljno.



Поштујем и ја.

Има још блогера који Блог Б92 користе у ту сврху самопромоције, не само на књижевном пољу негои и што се тиче сликарских изложби, концерата итд.

Свако овај простор види на неки свој посебан начин и нека то тако и остане што се мене тиче.

promoter promoter 11:00 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

shmoo
solo

Da,primetio sam da mu se blog razlikuje od ostalih. Nema ono gore desno od koje godine je autor i ostali podaci.

Možda je u pitanju AI?

Opet, na sličnim blogovima se razviju priče i komentari na druge teme (trolovanje) da se iskoristi prostor, ovde čak ni to.

Čudno zar ne?




Јаковљевићу су на неко време били одузели ауторску опцију па су му је после вратили и од тада има овакве блогове.

(Тада је, колико се сећам био новинар, можда и уредник, неких наших новина на српском језику у Мађарској... Али не смем да тврдим, давно је то било.)

У првом ауторском цугу Јаковљевић је често закључавао своје блогове за коментарисање.

(Сетих се сада Наташе Тасић. )

Па се онда тада Кркар који је у то време још палацао језиком по Блогу Б92 био нешто просеравао како то Јаковљевићево закључавање није у реду и Јаковљевићу је убрзо после тога и одузета ауторска опција.

А после неког времена му је враћена.

(Као и Омеги, нпр.)

Ето сада све знаш.

Није AI у питању.

И није чудно.


Ok,čovek našao prostor za objavljivanje i to mu je dovoljno.



Поштујем и ја.

Има још блогера који Блог Б92 користе у ту сврху самопромоције, не само на књижевном пољу негои и што се тиче сликарских изложби, концерата итд.

Свако овај простор види на неки свој посебан начин и нека то тако и остане што се мене тиче.


Gde li je taj krkar (ili kako su ga neki zvali, krkan) sada?
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 11:03 27.09.2023

Re: Jakovljeviću

Dragi (draga?) Solo, iskren da budem, nisam primetio neki bojkot i ne vidim razloga da on eventualno postoji. U suštini i ne znam koliko bi tu komentara ili nekih ocena trabalo da bude... U svakom slučaju, što se (ne)reagovanja tiče, odavno sam prevazišao takva očekivanja ili bolje rečeno, "prezreo" sam za neka radovanja ili razočarenja tim povodom. Naravno da mi je drago ako neko pročita poneki od mojih osvrta (novele čuvam za knjiška izdanja). Međutim, razlozi zbog kojih pišem su sasvim druge prirode i o njima sam upravo ovih dana pisao za uvod u moju novu zbirku priča (15. knjiga po redu). Evo tog teksta:

ZAŠTO JE VAŽNO ISPRIČATI PRIČU

Znam da ima ljudi koji žive, istrajavaju i odlaze zajedno sa svojim neispričanim pričama i da svako od njih ima poneki razlog za takvu vrstu bekstva od sebe samog. Strah, odlaganje tog važnog zadatka za neko buduće vreme, viđenje sebe kao neveštog pripovedača ili kao osobe čija pripovest nikoga ne bi zanimala… Zbog ovakvih pogrešnih uverenja, mnogi od nas prožive život, a da ga nisu dovršili pričanjem svoje priče.
Kažu da nema većeg duševnog tereta od nošenja neispričane priče u sebi i ja im verujem. Istina je da je pisanje najusamljeniji posao na svetu i ta okolnost može, u očima onih koji bi radije da pobegnu od takve avanture, izgledati kao žrtva koju ne bi mogli da podnesu. Oni koji se ipak odvaže da pokušaju, vrlo brzo shvate da pisanje nije „neisplativ rad za druge”, kako se to obično misli. Ovom vrstom krađe komadića života od njegovog svakako izvesnog kraja, suštinski se posvećujemo sebi i mogućnosti da, hodajući tom stazom, proživimo još najmanje jedan novi život.
U prirodi je svakog mladog i (ili) neiskusnog pisca da teži što većem broju čitalaca svojih redova. Ne treba ih osuđivati zbog toga, jer je mnogima u tom periodu života ovakva težnja važan motiv za nastavak rada, bez kojeg nema ni ulaska u narednu, zreliju stvaralačku etapu. Takve težnje, međutim, s vremenom iščezavaju i ustupaju mesto unutrašnjim borbama autora za snagu napisanog. To se događa kada shvatimo pomalo surovo, ali svakako otrežnjujuće pravilo da je kvalitet svakog književnog dela obrnuto proporcionalan broju čitalaca.
Čudim se nekim ljudima koji su, kakve li zablude, uvereni da njihov poznanik, pisac, silno pati ako od njega ne zatraže knjigu koju je napisao, ako negiraju da su na internetu otvorili njegovu priču, ako mu “baš namerno” ne upute “lajk” ili neki drugi znak dopadanja ispod redova koje prethodno s pažnjom pročitaju. Verujem, međutim, da bi se silno iznenadili kada bi im pošlo za rukom da razumeju razloge zbog kojih većina pisaca piše i kada bi tako ustanovili da njih među tim motivima nema.
Svaka priča koju sam napisao, pomakla me je ka svetlijoj i boljoj strani univerzuma, ovoga sveta i moga bića. Tu stranu svako od nas ima, ali je put do njenog prepoznavanja nekada dug i teško prohodan. To naročito biva u vremenima poput našeg, kada su zli naumi, reči i dela ljudima češći družbenici od plemenitih činjenja.
Neke od ovih priča su mi, na tom putu, takođe darovale utehu kada mi je bila potrebna. Ona mi je potom život činila lakšim i vedrijim, vodeći me putem konačnog ozdravljenja. Svaka tačka na kraju rukopisa, isijavala je radost i taj dan mi bojila čudesnim bojama, od kojih se potom živelo. Da, tako je i danas.
I, da ne bude zabune, upravo je to jedini motiv zbog kojeg pišem. Još uvek ne vidim da bi išta moglo biti važnije od radosti koju nam daruje univerzum kroz avanturu stvaranja. I znam da bez ove strasti više ne bih mogao.

solo solo 11:04 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

Gde li je taj krkar (ili kako su ga neki zvali, krkan) sada?




Možda
solo solo 11:08 27.09.2023

Re: Jakovljeviću

I znam da bez ove strasti više ne bih mogao.


Pošteno.

Zahvaljujem.
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 11:21 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

O sebi sam još davno uneo nekolio osnovnih biografskih podataka. Verujem da se to može videti klikom na moje ime (meni se to otvara). Sa bloga sam godinama odsustvovao iz dva razloga: prvi je bio koordiniran napad nekakvih botova posle jednog mog teksta, dok je drugi vezan sa mojim čudnim osećajem koji prozvodi činjenica da komuniciram sa ljudima koji skrivaju svoj identitet. Znam, naravno, da je to ovde praksa, ali ja, iskreno, njome nikada nisam bio oduševljen. Zato sam i retko na blogu i navraćam jedino kada poželim da nešto postavim na svoj profil. Profesionalne obaveze i bavljenje književnim radom mi i ne ostavljaju više vremena za to. Pozdrav svima!
shmoo shmoo 11:30 27.09.2023

Re: Могуће објашњење


Поздрав!

promoter promoter 12:18 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

Dragan Jakovljević.
O sebi sam još davno uneo nekolio osnovnih biografskih podataka. Verujem da se to može videti klikom na moje ime (meni se to otvara). Sa bloga sam godinama odsustvovao iz dva razloga: prvi je bio koordiniran napad nekakvih botova posle jednog mog teksta, dok je drugi vezan sa mojim čudnim osećajem koji prozvodi činjenica da komuniciram sa ljudima koji skrivaju svoj identitet. Znam, naravno, da je to ovde praksa, ali ja, iskreno, njome nikada nisam bio oduševljen. Zato sam i retko na blogu i navraćam jedino kada poželim da nešto postavim na svoj profil. Profesionalne obaveze i bavljenje književnim radom mi i ne ostavljaju više vremena za to. Pozdrav svima!

U čemu se razlikuje komunikacija sa 'neidentifikovanim' blogerom ili sa identifikovanim.?
Štaviše, mislim da je, ubeđen sam, 'nonejm' bloger iskreniji od 'nejm' blogera.
solo solo 13:23 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

'nonejm' bloger iskreniji od 'nejm' blogera.


Realno
promoter promoter 14:27 27.09.2023

Re: Могуће објашњење

solo
'nonejm' bloger iskreniji od 'nejm' blogera.


Realno

Saglasan!
Spiridon Spiridon 15:09 27.09.2023

Re: Jakovljeviću

Primećujem da vas ,,blogozajednica,, po komentarima vidno ignoriše mada vaše kratke pričice nisu ništa ni bolje ni gore od sličnih sadržaja koji se na blogu pojavljuju.



solo solo 10:29 28.09.2023

Re: Jakovljeviću

Spiridon


zoja444 zoja444 09:20 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

lako je onima koji zive na stranim adresama da ne budu anonimni. ja se plasim za fizicku bezbednost jer srbija je ovo, bre. ko zeli da dodje do nekoga, doci ce trange-frange putevima, korupcijom, burazerskim vezama, zloupotrebom polozaja... dzaba posle pravo, pravda, istina... i meni masta radi svasta.
zoja444 zoja444 09:27 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

jednom sam dozivela teror na drustvenoj mrezi zbog virtuelne zaljubljenosti. bilo je previse zainteresovanih zena. cetiri godine nisam prisla racunaru. zaljubljenost virtuelna a bol i patnja stvarni.
solo solo 09:34 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

jednom sam dozivela teror na drustvenoj mrezi zbog virtuelne zaljubljenosti. bilo je previse zainteresovanih zena. cetiri godine nisam prisla racunaru. zaljubljenost virtuelna a bol i patnja stvarni.


Opet Maxa?

Obećo se Angie a ti navalila.

Greh je tuđe pa makar i virtuelno.

p.s.

Tu smo Čarli (uz njega ide ajvar),Tasa (knjiga kolko oćeš),Ja (ja sam više za na uvce) - mi smo slobodni - virtuelno.

Biraj Zorice!
zoja444 zoja444 09:47 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, gori si od svake torokuse i spletkasice. vidi se da je vise licnosti u tebi. ona zla dominira.
solo solo 09:57 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, gori si od svake torokuse i spletkasice. vidi se da je vise licnosti u tebi. ona zla dominira.


Oćeš da te tužim za virtuelnu klevetu?

Ako me čuje Anđin virtuelni advokat neka reaguje.

Virtuelno.
zoja444 zoja444 10:07 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

kakva kleveta? istina. vidi se da si zainteresovana strana. ne zna se jos samo za koga.
shmoo shmoo 10:13 29.09.2023

Tu smo...

ja sam više za na uvce



Исусе, как' је лијеп!


Tasa (knjiga kolko oćeš)



Исусе, как' је паметан!


Čarli (uz njega ide ajvar)



Исусе, как' је велики!





zoja444 zoja444 10:32 29.09.2023

Re: Tu smo...

eto, kad dva ortaka ubace nekog u masinu. i jos zenu. ma, srbija, brate bre. momci, u zenu sam prvi dan. mozda danas dodje vodoinstalater, a ubrzo i elektricar i zivot ce opet postati divan.
solo solo 11:00 29.09.2023

Re: Tu smo...

eto, kad dva ortaka ubace nekog u masinu.


Ajde bre Čarli pa tripl-dabl.

shmoo shmoo 13:09 29.09.2023

Re: Tu smo...

solo
eto, kad dva ortaka ubace nekog u masinu.


Ajde bre Čarli pa tripl-dabl.




Један је Јокара!

promoter promoter 16:50 29.09.2023

Re: Tu smo...

shmoo
solo
eto, kad dva ortaka ubace nekog u masinu.


Ajde bre Čarli pa tripl-dabl.




Један је Јокара!


Vaistinu i amin!
promoter promoter 16:54 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

zoja444
kakva kleveta? istina. vidi se da si zainteresovana strana. ne zna se jos samo za koga.

Meni deluje da je Solo čovek duševan.
I da, stoga, ne bi previše birao.
Jer - kako kaže stara narodna ... birač dobije otirač!
I ne samo da bi on profitirao, nego bi, možda, svojim trudom, ili žrtvom, načinio i dobro delo.
Nekome.
Ili tako nekako.
Šmuuuu bi to bolje znao.
solo solo 17:24 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

Meni deluje da je Solo čovek duševan.
I da, stoga, ne bi previše birao.


Čim su je jurili po bioskopu nije za bacanje.
zoja444 zoja444 18:38 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, mozda bi i tebe jurili da je bilo slobodno mesto. sto ja ne mogu kao sve druge zene nego moram da vidim sve varijetete ljudske vrste. to je sigurno zbog onog algola, jel tako solo?
solo solo 20:07 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, mozda bi i tebe jurili da je bilo slobodno mesto. sto ja ne mogu kao sve druge zene nego moram da vidim sve varijetete ljudske vrste. to je sigurno zbog onog algola, jel tako solo?


?

Daj ključne reči.
zoja444 zoja444 20:33 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, ja sam jedna obicna zena kojoj se desavaju neobicne stvari. ne mislim na paranormalne pojave.
shmoo shmoo 21:10 29.09.2023

Јесење лишће

zoja444
solo, ja sam jedna obicna zena kojoj se desavaju neobicne stvari. ne mislim na paranormalne pojave.



Немој да се љутиш за ово што ћу ти рећи, али ја сам стекао утисак да си ти једна необична жена којој се догађају обичне ствари.

Такође не мислим ни на шта паранормално.



zoja444 zoja444 21:34 29.09.2023

Re: Јесење лишће

taso, obicna stvar je da mi u bioskopu sednu pored masturbatori, nicim izazvani sem praznim sedistem. i obicna stvar je da solo zakljuci da sam zbog toga dobra riba a carli mi objasni da sam mogla da masturbiram zajedno sa nepoznatim muskarcem. i ja sam onda cudna. zasto sam taso cudna?
shmoo shmoo 21:39 29.09.2023

Re: Јесење лишће

zoja444

zasto sam taso cudna?


Не чудна жена.

Необична жена.

Којој се догађају обичне ствари.

zoja444 zoja444 22:16 29.09.2023

Re: Јесење лишће

hehe taso, meni su to sinonimi. reterirala sam. opet sam zen, nulti dan, beli pojas jer nista nije bilo od vodoinstalatera.
solo solo 23:34 29.09.2023

Re: Jakovljeviću

solo, ja sam jedna obicna zena kojoj se desavaju neobicne stvari.


Često si samo nerazumljiva,
shmoo shmoo 07:02 30.09.2023

Re: Јесење лишће

zoja444

beli pojas jer nista nije bilo od vodoinstalatera.



Боље и то него к'о они каратисти...

Црни појас, седми дан, ништа нисам јео.





promoter promoter 07:47 30.09.2023

Re: Јесење лишће

zoja444
hehe taso, meni su to sinonimi. reterirala sam. opet sam zen, nulti dan, beli pojas jer nista nije bilo od vodoinstalatera.

Možda je masturbirao pa zaboravio da tebi curi.
zoja444 zoja444 08:31 30.09.2023

Re: Јесење лишће

aman, carli. ne vrti se ceo zivot oko polnih organa.
solo solo 09:30 30.09.2023

Re: Јесење лишће

aman, carli. ne vrti se ceo zivot oko polnih organa.


O ovome bi se moglo diskutovati.
promoter promoter 11:14 30.09.2023

Re: Јесење лишће

zoja444
aman, carli. ne vrti se ceo zivot oko polnih organa.

Ma!
Što sam stariji, sve mi se više vrti.
U glavi.
Mada!
Ozbiljni ljudi koji poznaju ljudsku prirodu se ne bi, baš, složili sa tvojom konstatacijom.
Čak naprotiv!
Oni baš misle da se sve vrti oko onih stvari.
Osim zemlje koja se vrti oko sunca.
Dok se ne dokaže drugačije.
promoter promoter 11:15 30.09.2023

Re: Јесење лишће

solo
aman, carli. ne vrti se ceo zivot oko polnih organa.


O ovome bi se moglo diskutovati.

Iskusno!
solo solo 11:33 30.09.2023

Re: Јесење лишће

Iskusno!


Saglasan
zoja444 zoja444 15:40 30.09.2023

mikele

me je banovao i izbrisao komentar. ocekujem egzekuciju.
shmoo shmoo 16:09 30.09.2023

Re: mikele

zoja444
me je banovao i izbrisao komentar. ocekujem egzekuciju.



У знак солидарности са тобом, игноришем Микелеов блог.

zoja444 zoja444 16:31 30.09.2023

Re: mikele

hvala taso.
promoter promoter 21:00 30.09.2023

Re: mikele

zoja444
hvala taso.

Drži se!
solo solo 15:08 01.10.2023

Re: mikele

Drži se!


Drži se jako!
zoja444 zoja444 17:08 01.10.2023

Re: mikele

solo, to si i ti zakuvao sa onim preotimanjem maxe. samo si je razgoropadio. vise joj nije dovoljan samo njen blog za obracun.
solo solo 17:13 01.10.2023

Re: mikele

solo, to si i ti zakuvao sa onim preotimanjem maxe. samo si je razgoropadio. vise joj nije dovoljan samo njen blog za obracun.


Nisam ujke mi!

Znaš li ti Zoki ko je moj ujo?
zoja444 zoja444 18:58 01.10.2023

Re: mikele

jel to pitanje nesto kao reci osam?
solo solo 21:44 01.10.2023

Re: mikele

jel to pitanje nesto kao reci osam?




Pravda za Anđu i Mikelea!
zoja444 zoja444 22:38 01.10.2023

Re: mikele

pazi, konkurencija ti je ogromna. ali vredi borbe za svoj san.
promoter promoter 07:45 02.10.2023

Re: mikele

solo
Drži se!


Drži se jako!

Zoja ne vadi!
Ubiva!
zoja444 zoja444 09:09 02.10.2023

Re: mikele

carli, ne potpaljuj. ne dolivaj.
promoter promoter 12:08 02.10.2023

Re: mikele

zoja444
carli, ne potpaljuj. ne dolivaj.

Ma!
Kako da ne dolivam kada sam malopre pročitao kako njuTadejus kaže Milanu Novkoviću kako on nabaca gomilu nepovezanih činjenica, a onda mu ona u logički zaokruženim celinama pojašnjava i daje koncizno objašnjenje.
Tadejus i koncizan iskaz!
Strašno!
Pa, jebote, gde ide ovaj svet!
solo solo 13:53 02.10.2023

Re: mikele

Pa, jebote, gde ide ovaj svet!


Mora podloga Čarli. Muzička.

promoter promoter 14:00 02.10.2023

Re: mikele

solo
Pa, jebote, gde ide ovaj svet!


Mora podloga Čarli. Muzička.


A moglo bi najpre, pre podloge, nešto masno ili kašikom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana