Istorija| Zabava

Dinastija Spiridona Putina

jinks RSS / 04.12.2023. u 09:25

spi.jpg

U istoriji društva nasleđivanje pozicija je česta praksa. U mnogim kulturama, naslednici su automatski nasleđivali rođačke uloge, bilo da se radilo o pozicijama kralja, vođe plemena ili nekakvog bogatog zemljoposednika.

U savremenom svetu, nasleđivanje pozicija je i dalje prisutno, ali je izgleda ipak nešto manje zastupljeno nego u prošlosti. Opet, i dalje postoji mnogo primera u kojima naslednici imaju prednost u odnosu na druge kandidate za određene pozicije.

Jedan od takvih mogao bi delom da bude čak i Vladimir Putin, predsednik Rusije.

Naime, njegov deda, Spiridon Putin, bio je višedecenijski lični kuvar Lenjina i Staljina. I da li je ovo ikako moglo da utiče na Putinovu karijeru? Teško je definitivno reći da li bi Putin postigao iste uspehe bez ovakvog pretka, uprkos izuzetnoj inteligenciji i radnoj etici koju je pokazao tokom karijere. Međutim, nema sumnje da je njegov deda imao priliku da upozna dosta uticajnih ljudi, što je Vladimiru Vladimiroviču nedvosmisleno moglo biti od pomoći tokom karijere.

Takođe, Putin bi mogao da bude i dobar primer hijerarhijskog nasleđivanja koje ne podrazumeva isključivo nasleđivanje pozicije za poziciju u okviru sistema, već nasleđivanje pozicije u najširem smislu, na osnovu stečenog hijerarhijskog "pedigrea".

Jer, pitanje da li je hijerarhijsko nasleđivanje isključivo posledica stečenih poznastava ili se možda radi i o nekim dubljim razlozima. Naime, pored kontakata, potomci pripadnika hijerarhije često nasleđuju i određenu kulturu i vrednosti koje im mogu biti od pomoći prilikom napredovanja. Odrastanje u okruženju u kojem dominira hijerarhijska struktura i fokus na uspeh može uticati na formiranje njihovih vrednosti i ciljeva. Takođe, potomci pripadnika hijerarhije često imaju priliku da nauče nepisana pravila i dinamiku hijerarhije od najranijeg doba, što im može pružiti prednost u odnosu na one koji nemaju takvo iskustvo.

Opet, pored nasleđene kulture i vrednosti, potomci pripadnika hijerarhije ponekad nasleđuju i određene obrasce ponašanja koji im mogu pomoći u napredovanju. Na primer, mogli bi naslediti i harizmatičnost, komunikacijske veštine ili sposobnost odlučivanja koja su svojstvena roditeljima ili drugim članovima porodice. Takođe, mogli bi naslediti i radnu etiku, posvećenost ciljevima ili samopouzdanje koje su česti atributi onih koji uspevaju u hijerarhijskim sistemima.

Naravno, sve ovo ne znači da se navedene osobine ne mogu steći i u prvoj generaciji, kao ni to da podrazumevana naslednost sistemski poželjnih osobina nije često precenjena.

Ipak, da li se sve navedene "sistemske" osobine mogu svesti na jednu - osećaj za zajednički interes? I, ovo nas dovodi do jednog od ključnih istorijskih pitanja - da li se razumevanje zajedničkog interesa gradi i prenosi generacijama, ili ga je moguće steći za neko kraće vreme (za šta bi neki rekli da upravo i predstavlja jednu od ključnih razlika između desnog i levog pogleda na svet).

Drugim rečima, da li se bezbednosni, razvojni, kao i mnogi drugi aspekti neke zajednice mogu razlučiti posmatrano isključivo iz ugla više generacija, ili se mogu sagledati i nešto brže, na osnovu ličnih talenata i afiniteta, po nekakvim ubrzanim partijskim kursevima, ili kako već sve ne.

Na kraju, neki bi rekli da postoji i pitanje koje na određeni način objedinjuje prethodno pomenute levi i desni pogled na svet - a to je koliko je generacija potrebno da bi se stekao osećaj o tome kako drugi vide i doživljavaju zajednički interes. Ali, to je po svoj prilici neki sasvim drugačiji ugao gledanja, kao i neka drugačija vrsta priče.

 



Komentari (664)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 10:05 04.12.2023

1.




shmoo shmoo 10:16 04.12.2023

1a.




apacherosepeacock apacherosepeacock 21:58 10.12.2023

Putin

Jedan od takvih mogao bi delom da bude čak i Vladimir Putin, predsednik Rusije.

Naime, njegov deda, Spiridon Putin, bio je višedecenijski lični kuvar Lenjina i Staljina. I da li je ovo ikako moglo da utiče na Putinovu karijeru? Teško je definitivno reći da li bi Putin postigao iste uspehe bez ovakvog pretka, uprkos izuzetnoj inteligenciji i radnoj etici koju je pokazao tokom karijere. Međutim, nema sumnje da je njegov deda imao priliku da upozna dosta uticajnih ljudi, što je Vladimiru Vladimiroviču nedvosmisleno moglo biti od pomoći tokom karijere.

Takođe, Putin bi mogao da bude i dobar primer hijerarhijskog nasleđivanja koje ne podrazumeva isključivo nasleđivanje pozicije za poziciju u okviru sistema, već nasleđivanje pozicije u najširem smislu, na osnovu stečenog hijerarhijskog "pedigrea".




Pa ne bas tako.. pre je dosao na vlast sticajem okolnosti jer su ga izvukli iz sesira zbog nekih drugih stvari, takoreci vise je slucajno dospeo tu gde jeste. Jeljcin bolestan i odrtaveo vise nije mogao da obnasa duznost preCednika pa je sa svojim ljudima trebalo naci nekog poslusnika kako bi sa marionetom na vlasti i dalje drzali konce u Rusiji. Jeljcinu je bilo predlozeno 20 kandidata a Putin se nasao medju kandidatima jer je u proslosti nekim bizMismenima uspeo da uradi neke papire za privatni biznis jer je radio kao mastiljara u KGB (papire za biznis nije bilo moguce dobiti regularnim putem jer je Jeljcin svu drzavnu imovinu ukljucujuci onu profitabilnu kao sto su nafta/gas/zlato/dijamanti/drvena gradja/fertilatori itd. vec bio podelio svojim pulenima)
Pa se neko setio i njega, Putina, kao potencijalnog korisnog idiota za tu ulogu upravo zbog tih usluga i netalasanja sa pitanjima ko, sta, koliko..i od 20 kandidata izbor padne na njega, eto njemu srecne okolnosti.

Pa su onda upregli citavu masineriju PR i teretane, fotosopove, imidz mejkere, tekstopisce, ne bi li od maleckog rastom, fizicki neuglednog, mirnog, povucenog, nesigurnog u sebe lika koji ne prica mnogo i mislili su - obavljace zadat posao, napravili imidz na koji se vaskoliki Rusi pale - oca nacije, jahaca konja, medveda, tigrova, jebaca'* (*posteno jebe Ruse sto jes' jes'..) prve klase a za koga niko zivi pre toga cuo nije. Tojest za njega izvan uskog nekog kruga tih mesetara bizMismena niko i nije bio cuo.

I tako u znoju lica svoga nekako uspese da ga predstave kako su naumili na sledecim izborima, upali taktika i eto njega kao predsednika Rusije.
E sad, zajebali su se ocito u tom izboru od 20 kandidata jer je maleni Vlada imao druge namere kad ga ustolice pa je cutao i ostavio ih u uverenju da sve ide po planu. Pa je tako cim ga izabrase na izborima dosao i ovima Jeljcinu & co. rekao - vi sad svi radite za mene, ko pristaje bez roptanja moze da zadrzi privilegije, ko ne pristaje moze odmah da emigrira (I'm gonna make him an offer he can't refuse). Vecina pristade (ostali nadjose konjsku glavu u krevetu').

Bez ovakvih gore opisanih okolnosti Putin bi verovatno avanzovao u karijeri administracije KGB, ali do predsednika bez cele ove masinerije prethodnika - jok vala.
Dalje, da je iskoristio jako srecne okolnosti, jeste. Da ih je strucno zajebao (Jeljcina i ekipu), jeste. Da je pobio i na robiju poslao politicke neprijatelje, jeste.
Posto on sebi nece moci da priusti odlazak u peMziju kao sto je to mogao Jeljcin, njegov fizicki opstanak je vezan sa opstankom na vlasti. Jer, previse je zuljeva i suljeva nagazio da bi to sebi to mogao da priusti. Videcemo koliko ce da izdrzi jos (sanse pola-pola) pre nego sto mu/ako mu neko ko sebe vidi kao kalifa umesto kalifa ne smesti metak medju oci carne. Jer takav je redosled stvari u njegovoj situaciji, takvoj ekipi i takvoj drzavi.

P.S. E da, inace mislim (gledano po njegovom nastupu itd.) da uopste nije flipnuo nego da se malo' preracunao sto opet ne spada sve u njegov domen ipak on zavisi u proceni i od ljudi kojima je okruzen a kojima recimo nesto kao veruje.. zatim, neosporno ima ego kao 3 cepelina i eto maksimalno koristi prednosti svog polozaja, sto sve u svemu rade i mnogi drugi lideri drzava ali on (i njemu slicni sa svojim autokratijama) ima tu prednost da nije limitiran preprekama' kao sto su ustav, parlament, sud, opozicija i te trice i kucine' jer mu je drzava prakticno privatna prcija sto nekim drugim predsednicima nije na raspolaganju pa ipak moraju da pripaze.

P.P.S. Ima jedna anegdota koja govori nesto o njegovom karakteru, kad je pozeleo da se ozeni tadasnjoj devojci a posle supruzi (sad bivsoj) je podmetnuo nekog lika, krisom, da joj se udvara, kad on nije prisutan, da bi video kako ce ona na to da reaguje.

solo solo 10:17 04.12.2023

.

Naime, njegov deda, Spiridon Putin, bio je višedecenijski lični kuvar Lenjina i Staljina. I da li je ovo ikako moglo da utiče na Putinovu karijeru?


I Vladimir dobro kuha.

Šta je sporno?





p.s.

Debeli nemoj nikad da ideš u penziju.

Mnogo dosadno bre!
jinks jinks 10:24 04.12.2023

Re: .

Šta je sporno?


Ništa, naravno
shmoo shmoo 10:25 04.12.2023

Re: .

solo

p.s.

Debeli nemoj nikad da ideš u penziju.

Mnogo dosadno bre!



Жирафа у води до грла окупљеним животињама на обали:"Уђите, није дубоко!"

Меда у име свих осталих на обали:"Једи говна!"

solo solo 11:04 04.12.2023

Re: Tebraaaaa

Жирафа у води до грла окупљеним животињама на обали:"Уђите, није дубоко!"

Меда у име свих осталих на обали:"Једи говна!"




gedza.73 gedza.73 10:58 05.12.2023

Re: .

solo
I Vladimir dobro kuha.
Šta je sporno?

tragedija Kurska bio je najteži momenat u dotadašnjoj karijeri Vladimira Putina, koji je tada i prvi put javno izviždan.

Možda su mu koncert priredili jer nastavio letovanje. Tragedija mu bila na drugom mestu.


And to Putin: show no mercy,
But I want him to show hell.
...
With the Russian offensive against the Ukrainians,
The second major superpower was revived.
And Satan's missiles,
Extinguished in the sky
...
And if the North Koreans joined the war,
The reality will become so hard.
There shall be no Messenger, no WhatsApp,
We will return to the era of antennas.
...
May the world war burst into flame,
And bring back the memories.
...
Palestine Patriotic Song

promoter promoter 10:24 04.12.2023

Šta reći!

Nije mi jasno ovo o nasleđivanju.
solo solo 10:28 04.12.2023

Re: Šta reći!

Nije mi jasno ovo o nasleđivanju.



Da, spominje samo dedu.

A šta je sa bakom?

Zašto bake nisu bitne?

I zarad ravnoteže u vaseljeni - šta mu je bila baka?
Putinu naravno.

shmoo shmoo 11:42 04.12.2023

Иза сваког угла вреба Драган Којић Кеба

solo
Nije mi jasno ovo o nasleđivanju.



Da, spominje samo dedu.

A šta je sa bakom?

Zašto bake nisu bitne?

I zarad ravnoteže u vaseljeni - šta mu je bila baka?
Putinu naravno.




Да није бака била Јеврејка?

Па онда Путин аутоматски има сигурно и израелски пасош.

А то можда и није баш згодно помињати у овом тренутку.






niccolo niccolo 15:29 04.12.2023

Re: Иза сваког угла вреба Драган Којић Кеба

Taso, htedoh da ti pošaljem pp, da te nešto pitam. Ali mi reče softver, nema ništa od toga, isključio tu opciju...
Ribozom Ribozom 16:18 04.12.2023

Re: Šta reći!

promoter
Nije mi jasno ovo o nasleđivanju.

Da ti pojasnim
U Rusiji dete kuvara postane predsednik, a u Srbiji dete predsednika postane kuvar.
shmoo shmoo 20:44 04.12.2023

Re: Иза сваког угла вреба Драган Којић Кеба

niccolo
Taso, htedoh da ti pošaljem pp, da te nešto pitam. Ali mi reče softver, nema ništa od toga, isključio tu opciju...


'Ај сад пробај.

Черевићан Черевићан 11:17 04.12.2023

ј'б'га

или....aspekti neke zajednice mogu se razlučiti posmatrano isključivo iz ugla više generacija

као што се...English grass
гаји....................вековима,
генетика људска...сличне
поступке некада поприма

п.с.
има и што невесели по томе питању
Претке бирати.....још.....нисмо у стању
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:19 04.12.2023

lijevi i desni pogled na svijet

prvi put čujem da lijevi pogled na svijet potencira značaj fenotipa a desni značaj genotipa u formiranju ličnosti..
nije da mislim da nema smisla, samo prvi put čujem tako nešto..
koliko znam ne zasnivaju kraljevske porodice svoje pravo na superiornosti njehovog gena nego božijoj volji..
promoter promoter 12:24 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
prvi put čujem da lijevi pogled na svijet potencira značaj fenotipa a desni značaj genotipa u formiranju ličnosti..
nije da mislim da nema smisla, samo prvi put čujem tako nešto..
koliko znam ne zasnivaju kraljevske porodice svoje pravo na superiornosti njehovog gena nego božijoj volji..

Može li malo opširnije.
O tome ne znam ništa.
jinks jinks 12:30 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus

Nisam toliko daleko otišao u priči, tako da ne znam kako ni da počnem da odgovaram.

U tekstu je ideja bila da se desna priča zasniva na pristupu po kome je ipak nešto duže vremena potrebno da se sagleda zajednički interes (tipa više generacija, na primer), dok leva podrazumeva da to može da se sagleda i nešto brže. Bez ikakvih primisli na fenotipe i genotipe.

P.S.

Sećate se na primer prvih časova Makrsizma u školi. Osnovna potka čitave priče je da će sad drugovi M&E 15-godišnjacima za 20 minuta da objasne šta je to u stvari zajednički interes.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:37 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
newimprovedtadejus

Nisam toliko daleko otišao u priči, tako da ne znam kako ni da počnem da odgovaram.

U tekstu je ideja bila da se desna priča zasniva na pristupu po kome je ipak nešto duže vremena potrebno da se sagleda zajednički interes (tipa više generacija, na primer), dok leva podrazumeva da to može da se sagleda i nešto brže. Bez ikakvih primisli na fenotipe i genotipe.

P.S.

Sećate se na primer prvih časova Makrsizma u školi. Osnovna potka čitave priče je da će sad drugovi M&E 15-godišnjacima za 20 minuta da objasne šta je to u stvari zajednički interes.


i najduži put počinje jednim korakom..
tako da ne vidim i dalje smisao u tom tvrđenju da nema smisla djecu kroz obrazovanje učiti interesu zajednice nego da valjda to treba nekako nasljedno da usvoje..
jinks jinks 12:43 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

i najduži put počinje jednim korakom..
tako da ne vidim i dalje smisao u tom tvrđenju da nema smisla djecu kroz obrazovanje učiti interesu zajednice nego da valjda to treba nekako nasljedno da usvoje..


Niste me razumeli. Koncept zajedničkog interesa jedino i može da se nauči, da li u školi, ili u porodičnom i nekom drugom okruženju. Od najranijih dana do kraja priče.

Jedino što po priči u blogu levi (tipa pomenuti M&E, politički komesari po fabričkim i drugim kružocima, ...) tvrde da znanje o zajedničkom interesu mogu bilo kome da prenesu za 20 minuta, dok desna priča ipak kaže da je za tako nešto potrebno više vremena.
promoter promoter 12:46 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
i najduži put počinje jednim korakom..
tako da ne vidim i dalje smisao u tom tvrđenju da nema smisla djecu kroz obrazovanje učiti interesu zajednice nego da valjda to treba nekako nasljedno da usvoje..


Niste me razumeli. Koncept zajedničkog interesa jedino i može da se nauči, da li u školi, ili u porodičnom i nekom drugom okruženju. Od najranijih dana do kraja priče.
...

Ti nisi odavde?
Tadejus sve razume, ali, jedino ona zna kako je to sve ispravno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:50 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks

Jedino što po priči u blogu levi (tipa pomenuti M&E, politički komesari po fabričkim i drugim kružocima, ...) tvrde da znanje o zajedničkom interesu mogu bilo kome da prenesu za 20 minuta, dok desna priča ipak kaže da je za tako nešto potrebno više vremena.


meni nema smisla to stavljanje potpuno besmislenih tvrdnji u usta neki neimenovanim glupim ljudima pa onda rasrapava sa tim besmislom..
čemu to?
ako imaš nešto da kažeš što ne kažeš direktno bez tog budalesnja sa komesari tvrde da se zajednički interes uči u 20 minuta..
kakve su to gluposti?
jinks jinks 13:00 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

U redu, ne slažete sa stavom da levičari tvrde da ideju o zajedničkom interesu mogu bilo kome da prenesu relativno lako i brzo, nema problema.

I nisu to isključivo tvrdili neki anonimni politički komesari ili ko već, već je osnovna poruka M&E klasika i njihovih sledbenika to da se o zajedničkom interesu može naučiti iz nekoliko njihovih pamfleta.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:19 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
U redu, ne slažete sa stavom da levičari tvrde da ideju o zajedničkom interesu mogu bilo kome da prenesu relativno lako i brzo, nema problema.

I nisu to isključivo tvrdili neki anonimni politički komesari ili ko već, već je osnovna poruka M&E klasika i njihovih sledbenika to da se o zajedničkom interesu može naučiti iz nekoliko njihovih pamfleta.


jesu ti M&E Marks i Engels?
koji su napisali nekoliko pamfleta? i tvrdili da se zajedenički interes (što god to bilo) može iz njih naučiti?
bukvalno nema smisla to što pišeš..

jinks jinks 13:33 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

koji su napisali nekoliko pamfleta

Koliko je stranica imao "Manifest komunističke parije", vidim 23. I to bi moglo da se računa kao vrsta pamfleta, zar ne.

Osnovna poruka ovog, kao i mnogih drugih sličnih dokumenata kroz istoriju, jeste da je na tih 23 stranica tačno opisano šta je to u stvari zajednički interes (šta god to bilo, kako kažete).

Pazite, poenta bloga uopšte i nije u tome da se tvrdi da li su M&E ili njihovi oponenti u pravu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:51 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
koji su napisali nekoliko pamfleta

Koliko je stranica imao "Manifest komunističke parije", sad vidim 23. I to bi moglo da se računa kao vrsta pamfleta, zar ne.

I osnovna poruka ovog, kao i mnogih drugih sličnih dokumenata kroz istoriju, jeste da je na tih 23 stranica tačno opisano šta je to u stvari zajednički interes (šta god to bilo, kako kažete).


dobro sad je malo jasnije..
e dakle ne zajednički interest.. nego interes proleterijata..
ideja je bila da su gladni i jadni i da im je u interesu da svrgnu buržoaziju i sami urede svoju sudbinu..
ispostavilo se da to i nije tako lako..
pa si valjda htio reći da ideja nekako organski treba da nastane.. ne na nečiju sugestiju..
onda bi morao da provjeriš tu tvrdnju na ostalim idejama kroz istoriju (komunizam je dosta laka meta)..
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje.. a ostali od njih prepišu?
ako bi da kažeš da on možda i jeste samo stavio na papir (pardon, kamen) to što su oni zajednički vremenom usvojili..
pa i Marks je posmatrao, pa stavio na papir..
ajde možda je malo manje uvažavao ideje radnika..
ali onda bi opet valjda bolji zaključak bio da se kaže ne nasilnom otimanju prava?
ali kud onda sa recimo francuskom revolucijom?

kako bilo, mislim da ta vulgarizacija, zajednički interes u 20 mintua zaista nije od koristi..
jinks jinks 13:55 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

dobro sad je malo jasnije..
e dakle ne zajednički interest.. nego interes proleterijata..

Pa sad, malo menjate teze, ali nema veze.

kako bilo, mislim da ta vulgarizacija, zajednički interes u 20 mintua zaista nije od koristi..

Slažem se da je malo karikirano, ali što je najgore izgleda da toliko i nije. Nekad 23 stranice i mogu da se pročitaju za 20 minuta, ako se baš brzo čita :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:13 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
dobro sad je malo jasnije..
e dakle ne zajednički interest.. nego interes proleterijata..

Pa sad, malo menjate teze, ali nema veze.

kako bilo, mislim da ta vulgarizacija, zajednički interes u 20 mintua zaista nije od koristi..

Slažem se da je malo karikirano, ali što je najgore izgleda da toliko i nije. Nekad 23 stranice i mogu da se pročitaju za 20 minuta, ako se baš brzo čita :)


kakva zamjena teza?
ti kažeš oni su htjeli da objasne zajednički interes u 20 minuta.. pa nije zajednički nego interes proleterijata..
sinoć gledala novi doku bbc-a, mislim da se zove Berlin 1933, i skuplja dnevničke i filmske zapise između ostalog i komunističkih vođa u Berlinu 1933.
pa pokazuje i kako su ih ovi temeljno progonili (između ostalog ladno su privodili žene na 20 udaraca motkom po golom dupetu, dokumentovano)..
brate slatki..
muškarce su tukli i izgladnjivali do smrti..
pa komentarišemo kako je i zašto KP Njemačke bila tako nesposobna (12% na poslednjim izborima) dok je drugdje uspjevala..

inače UK porgram istorije za nižu srednju školu pokriva detaljno samo UK, US, hladni rat, Rusiju, nacističku Njemačku od Vajmarske republike i Afanistan..
oni su bukvalno odabrani da treba da znaš i razumiješ nacizam, komunizam, imperijalizam, bliski istok donekle i US..
to je to..
ne i Kinu..
možda će to da promjene ali mene više fascinira koliko je pristup drugačiji od našeg..
radi se daleko detaljnije sa mnogo više osvrta na političke i ekonomske motive ali se solidan dio istorije svijeta prosto preskače..
kad kažem nas mislim na nas 90ih ne na ono naše komi obrazovanje po kom je bitno da znaš malo grci, rimljani i kakve su lafčine bili partizani, ostalo manje više, koga i briga
promoter promoter 14:19 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
jinks
dobro sad je malo jasnije..
e dakle ne zajednički interest.. nego interes proleterijata..

Pa sad, malo menjate teze, ali nema veze.

kako bilo, mislim da ta vulgarizacija, zajednički interes u 20 mintua zaista nije od koristi..

Slažem se da je malo karikirano, ali što je najgore izgleda da toliko i nije. Nekad 23 stranice i mogu da se pročitaju za 20 minuta, ako se baš brzo čita :)


kakva zamjena teza?
ti kažeš oni su htjeli da objasne zajednički interes u 20 minuta.. pa nije zajednički nego interes proleterijata..
sinoć gledala novi doku bbc-a, mislim da se zove Berlin 1933, i skuplja dnevničke i filmske zapise između ostalog i komunističkih vođa u Berlinu 1933.
pa pokazuje i kako su ih ovi temeljno progonili (između ostalog ladno su privodili žene na 20 udaraca motkom po golom dupetu, dokumentovano)..
brate slatki..
muškarce su tukli i izgladnjivali do smrti..
pa komentarišemo kako je i zašto KP Njemačke bila tako nesposobna (12% na poslednjim izborima) dok je drugdje uspjevala..

inače UK porgram istorije za nižu srednju školu pokriva detaljno samo UK, US, hladni rat, Rusiju, nacističku Njemačku od Vajmarske republike i Afanistan..
oni su bukvalno odabrani da treba da znaš i razumiješ nacizam, komunizam, imperijalizam, bliski istok donekle i US..
to je to..
ne i Kinu..
možda će to da promjene ali mene više fascinira koliko je pristup drugačiji od našeg..
radi se daleko detaljnije sa mnogo više osvrta na političke i ekonomske motive ali se solidan dio istorije svijeta prosto preskače..
kad kažem nas mislim na nas 90ih ne na ono naše komi obrazovanje po kom je bitno da znaš malo grci, rimljani i kakve su lafčine bili partizani, ostalo manje više, koga i briga

Jebo komunizam!
Koga to zanima!?
jinks jinks 14:21 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

kakva zamjena teza?
ti kažeš oni su htjeli da objasne zajednički interes u 20 minuta.. pa nije zajednički nego interes proleterijata..


Opet se ogradjujem, tema uopšte nije da se tvrdi da li su levi ili desni u pravu.

Što se tiče zamene teza, mislim da jeste zato što komunistički pokret nije isključivo govorio o interesu proleterijata već o revoluciji koja će da ustoliči interes proleterijata kao globalni zajednički interes.

Tako da jesu govorili o zajedničkom interesu na način kako ga oni vide. I jesu sproveli tu revoluciju koja je decenijama upravo zajednički interes propagirala i posmatrala između ostalog i kroz ono što piše u "Manifestu".

p.s.

Interesantno bi bilo upravo na ovom primeru videti kako su upravo oni koji su vladali u tim revolucionarnim državama pribegli suštoj suprotnosti ideologije koju su propagirali, a to je hijerarhijsko nasleđivanje svojih pozicija u državi.

I koji bi onda zaključci iz toga sve mogli da se izvedu.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:27 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
kakva zamjena teza?
ti kažeš oni su htjeli da objasne zajednički interes u 20 minuta.. pa nije zajednički nego interes proleterijata..


Opet se ogradjujem, tema uopšte nije da se tvrdi da li su levi ili desni u pravu.

Mislim da je zamena teza zato što komunistički pokret nije isključivo govorio o interesu proleterijata već o revoluciji koja će da ustoliči interes proleterijata kao globalni zajednički interes.

Tako da jesu govorili o zajedničkom interesu na način kako ga oni vide. I jesu sproveli tu revoluciju koja je decenijama upravo zajednički interes propagirala i posmatrala kroz ono što piše u "Manifestu".

p.s.

Interesantno bi bilo upravo na ovom primeru videti kako su upravo oni koji su vladali u tim revolucionarnim državama pribegli suštoj suprotnosti ideologije koju su propagirali, a to je hijerarhijsko nasleđivanje svojih pozicija u državi.

I koji bi onda zaključci iz toga sve mogli da se izvedu.



ali koje dve teze su tu zamjenjene?
ponavljaš da je KP propagirala zajednički interes a ja ti evo ponavljam da je propagirala upravo suprotno - partikularni interes proleterijata sa otvorneim pozivanjem na svrgavanje dijela društva (buržoazija)..
tu nema nikakvog mjesta zabuni..
KP manifest jasno kaže:
- istorija je istorija klasnog sukoba
- klase su buržoazaija i proleterijat
- proleterijat će svrgnuti buržoaziju
- proleterijat će napraviti komunističko društvo kojim upravlja proleterijat...

nema nijednog zareda da se zubuniš..

that said..
a p.s. ne razumijem.. misliš kako je buržoazija ipak dozvolila merotokratiju e da bi učinila ustupke proleterijatu i tako spasila svoju kožu?
ne znam odakle teza da je u društvu pred same komunističke revolucije vjerovalo toliko u nasljeđivanje..
ta je ideja polako napuštana vijekovima..
sve u svemu slabo sam povatala šta si teo
jinks jinks 14:32 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

ali koje dve teze su tu zamjenjene?

Zato što su propagirali revoluciju u kojoj nije postojao drugi zajednički interes do interesa proleterijata, gde fizički ne postoji niko drugi sem proleterijata i njihovih predstavnika. I gde buržoazije fizički nema.

Tako da nisu isključivo pričali o interesu proleterijata, već o zajedničkom interesu, jedinom nakon revolucije.

a p.s. ne razumijem.. misliš kako je buržoazija ipak dozvolila merotokratiju e da bi učinila ustupke proleterijatu i tako spasila svoju kožu?

Nisam to mislio. Krivo mi je što niste razumeli, jer mislim da se odlično nadovezuje na temu bloga, ali dobro.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:41 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
ali koje dve teze su tu zamjenjene?

Zato što su propagirali revoluciju u kojoj nije postojao drugi zajednički interes do interesa proleterijata, gde fizički ne postoji niko drugi sem proleterijata i njihovih predstavnika. I gde buržoazije fizički nema.

Tako da nisu isključivo pričali o interesu proleterijata, već o zajedničkom interesu, jedinom nakon revolucije.


ali to onda nije nikakva zamjena teza..
ti kažeš manifest KP govori o zajedničkom interesu.. ja kažem ne, nego o partikularnom -svom..
pri tom je tako radikalan da ne dozvoljava ni postojanje onih koji ne djele taj interes..
sad to nazivati zajedničkim interesom.. ne znam baš.. ne vidim koje sam ja tu dve teze zamjenila..

p.s. sad tek ukapirah..
da, dobro, jednom kad su se ustoličili.. ali i tu nisam sigurna da je motiv od početka bio da se ponovo uspostavi nasljedna hijerarhija.. prije da prosto nisu nikome vjerovali.. jedan opšti problem nepovjerenja..
a i mora im a priznati da u samom vrhu mahom nisu gurali djecu u politiku uopšte.. od druga Stalje do Tita..
Staljo je čak izgleda pustio da mu ubiju sina bez da je pokušao da ga spasi..
mora se priznati da je po tom pitanju kanda bio dosta principijelan..
maksa83 maksa83 14:41 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

možda će to da promjene ali mene više fascinira koliko je pristup drugačiji od našeg..

Naš program istorije je kataklizma oduvek - nabiflaj imena mesta i datume i dobar si. Bukvalno besmisleno taksativno bubanje, a istorija je zapravo fascinantna ako se servira kao dizvinete narativ.
jinks jinks 14:44 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

ja kažem ne, nego o partikularnom -svom..
pri tom je tako radikalan da ne dozvoljava ni postojanje onih koji ne djele taj interes..
sad to nazivati zajedničkim interesom

Dobro, ali ako onih drugih fizički nema (buržoazije, kako kažete), onda to tog trenutka postaje zajednički interes.

a i mora im a priznati da u samom vrhu mahom nisu gurali djecu u politiku uopšte.. od druga Stalje do Tita..
Staljo je čak izgleda pustio da mu ubiju sina bez da je pokušao da ga spasi..
mora se priznati da je po tom pitanju kanda bio dosta principijelan..


Eh, izgleda da ste vi dosta davno otišli odavde. Gledajte šta se dešava od 80ih godina do današnjeg dana.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:58 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks

Eh, izgleda da ste vi dosta davno otišli odavde. Gledajte šta se dešava od 80ih godina do današnjeg dana.


nisam, gledala sam izbliza i ja..
ali se ipak ne slažem..
vlast su u post komunističkoj YU uglavnom preuzeli bivši disidenti? zar ne?
a onda njihova djeca uglavnom nisu bog zna koliko figurirala.. ajde Izetbegovićev izgleda i jeste..
ali oni su se jasno od prvog dana opredjelili kao protivnici komunizma..
a i ovi aktuelni u Srbiji.. pa recimo Vučić.. pa teško njega možemo nazvati komunistom.. devedeseth ili danas..
a otac mu je čovjek činovnik nekog nižeg ranga, u najboljem slučaju srednjeg.. majka takođe zar ne..
oni će ja bih rekla svaakko pokušati da djecu obezbjede za neku buduću vladavinu al to sa komunizmom zaista ne vidim da ima mnogo veze
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:03 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
možda će to da promjene ali mene više fascinira koliko je pristup drugačiji od našeg..

Naš program istorije je kataklizma oduvek - nabiflaj imena mesta i datume i dobar si. Bukvalno besmisleno taksativno bubanje, a istorija je zapravo fascinantna ako se servira kao dizvinete narativ.


e pričala sam ovde s tipom o tome.. reko mi smo se brate odirali od bubanja, jedino je dobro što smo razvili mišić zvan radna navika al brate uglavnom je sve bilo udri po bubačini..
čak i matiš jbt.. ja gledam njega kako njih uče recimo kvadratnoj formuli (ne uče ih, nego ih puste da izvedu i ukapiraju zašto, pokažu im 5 trikova kako da izračunaš nule bez formule itd a znaš kako smo mi)..
i elem..
kaže on pa kako to, ja sam mislio da je vaše obrazovanje bilo super..
reko pa vjerovatno tako što je trebalo preko noći otvoriti x100 škola u odnosu na kadar koji si imao da ih opremiš..
pa onda ni decenijama kasnije nisi uspio da osposobiš kadar da stvarno i može da prenese taj superzahtjevan program..
a onda u društvenim naukama pride problem da se masa toga morala prećutkivati jer kako da opravdaš partijske silne parole..
nikako..
bolje prećuti..
pa sad imamo šta imamo...
dobra strana je da je meni vrhunski zanimljivo da se sad uz njega po drugi put obrazujem.. često sam u čudu kad vidim kako je to moglo a kako smo mi radili
gvozden1 gvozden1 15:05 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

Otišao je da se javi bogu, ovaj mu izdiktirao zapovesti, vratio se i to preneo Jevrejima.

Sve i da je lagao, da je osmislio način da Jevrejima nametne svoju volju, pozvao se na autoritet koga su Jevreji poštovali, nije svoj autoritet nametao.

Dakle, potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.

A da li je za desno potrebno iskustvo, a za levo tek nekoliko sati propagande, govori i Čerčilova tvrdnja da je za levo potrebno srce, i da se to uglavnom vezuje za mladost, a za desno pamet, i to se vezuje za iskustvo.

Ko nije bio levo u mladosti taj nema srca, ko ostane levo u starosti nema mozga.


Ti to tumači kako ti odgovara.
angie01 angie01 15:10 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.



kaze neko, ko nije vernik:))))
jinks jinks 15:11 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

vlast su u post komunističkoj YU uglavnom preuzeli bivši disidenti? zar ne?

Ima raznih vrsta hijerarhija na ovom svetu koje proističu iz hijerarhije vlasti, Tako da "vlast", a i samu vlast, tako posmatrane nisu isključivo preuzeli bivši disidenti, daleko od toga. Ali dobro, verovatno je to tema za neku drugu priču.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:14 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

...potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


nema gvožđo ti si taj razvoj političke misli pocjepao načisto..
gvozden1 gvozden1 15:14 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

pa recimo Vučić.. pa teško njega možemo nazvati komunistom..

Da te pitam, pošto pratiš

Da li Vučić, ne mora on lično, utiče na program RTS?

Ako da, da li je propagiranje komunizma na toj televiziji posledica njegovog uticaja, ili je to Bujošević sam od sebe, i protiv volje većine, na svoju ruku uradio?

A mnogo je toga, od partizanskih filmova, preko serija o Rankoviću, preko serijala o Titi, o Jovanki....



Da li je to bilo zamislivo u vreme Đinđićeve vlasti?


Vučićev stav u 29. novembru kao državnom prazniku je poznat, on bi ga, da se pitao, zadržao.

Možemo li ga nazvati komunistom?
gvozden1 gvozden1 15:18 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.



kaze neko, ko nije vernik:))))

A samo vernici čitaju Bibliju? :)
Najčitanijižu knjigu na svetu.

Endžika srećo, jednom sam ti rekao da si pametnija kad ćutiš, ali si izgleda dovoljno glupa da ni to ne možda shvatiš.
gvozden1 gvozden1 15:19 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus
gvozden1
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

...potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


nema gvožđo ti si taj razvoj političke misli pocjepao načisto..


A nisam ni masno plaćen ekonomista:)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:22 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
pa recimo Vučić.. pa teško njega možemo nazvati komunistom..

Da te pitam, pošto pratiš

Da li Vučić, ne mora on lično, utiče na program RTS?

Ako da, da li je propagiranje komunizma na toj televiziji posledica njegovog uticaja, ili je to Bujošević sam od sebe, i protiv volje većine, na svoju ruku uradio?

A mnogo je toga, od partizanskih filmova, preko serija o Rankoviću, preko serijala o Titi, o Jovanki....



Da li je to bilo zamislivo u vreme Đinđićeve vlasti?


Vučićev stav u 29. novembru kao državnom prazniku je poznat, on bi ga, da se pitao, zadržao.

Možemo li ga nazvati komunistom?


gdje mene pitaš, ja rts vidim 5 minuta jutarnjeg programa kod roditelja tri puta u godini otprilike..
otkud znam a malo mi i teško da povjerujem u tu tvoju teoriju..
nigdje drugo ne vidim ni tragove njegovog identifikovanja sa ičim komunističkim.. možda nešto subliminalno.. to da.. ipak je odrastao gdje je odrastao
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:30 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
newimprovedtadejus
gvozden1
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

...potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


nema gvožđo ti si taj razvoj političke misli pocjepao načisto..


A nisam ni masno plaćen ekonomista:)


ne moraš da budeš masno plaćen ekonomista da vidiš da nema baš puno smisla govoriti Mojsiju je rekao bog a Marks se sam pravio da je pametan..
ako ne vidiš zašto nema šanse da ti objasnim..
angie01 angie01 15:48 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

A samo vernici čitaju Bibliju? :)
Najčitanijižu knjigu na svetu.

ne znam kako da ti kazem, ako podvlacis, da je nesto sam Bog rekao:)))...a onda se pozivas i da ateisti citaju Bibliju,..ako si je ti procitao,...sutra ce padati sekire.
gvozden1 gvozden1 16:03 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

ja rts vidim 5 minuta jutarnjeg programa kod roditelja tri puta u godini otprilike..
otkud znam a malo mi i teško da povjerujem u tu tvoju teoriju..

Nije moja teorija nego je program nacionalne televizije.
Evo, pre neki dan je završena serija "Drug Marko" od sutra kreće "Drugarica Jovanka" nedavno je prikazana serija o Titi, partizanski filmovi idu u kontinuitetu, sve je to proverivo, ne mora da se gleda.

Pa, šta kažeš, Bujošević to protiv volje Vučića, ili Vučić daje zeleno svetlo?



gvozden1 gvozden1 16:05 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
A samo vernici čitaju Bibliju? :)
Najčitanijižu knjigu na svetu.

ne znam kako da ti kazem, ako podvlacis, da je nesto sam Bog rekao:)))...a onda se pozivas i da ateisti citaju Bibliju,..ako si je ti procitao,...sutra ce padati sekire.

Dobro je Endži.

Nećeš da učutiš.
gvozden1 gvozden1 16:06 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


ne moraš da budeš masno plaćen ekonomista da vidiš da nema baš puno smisla govoriti Mojsiju je rekao bog a Marks se sam pravio da je pametan..
ako ne vidiš zašto nema šanse da ti objasnim..

Pokušaj, evo slušam.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:08 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
ja rts vidim 5 minuta jutarnjeg programa kod roditelja tri puta u godini otprilike..
otkud znam a malo mi i teško da povjerujem u tu tvoju teoriju..

Nije moja teorija nego je program nacionalne televizije.
Evo, pre neki dan je završena serija "Drug Marko" od sutra kreće "Drugarica Jovanka" nedavno je prikazana serija o Titi, partizanski filmovi idu u kontinuitetu, sve je to proverivo, ne mora da se gleda.

Pa, šta kažeš, Bujošević to protiv volje Vučića, ili Vučić daje zeleno svetlo?


vjerujem da idu serije nego ne vjerujem da si ti objektivno sagledao poruku?
bujošević je koliko se ja sjećam bio teški antikomunjara? i anglofil pride germanofil? to ste mu zamjerili? ali anglofilija ga nikako ne čini komijem, postoji prosto više od dve kategorije..

inače ništa sporno ne vidim u obrađivanju istorije pa i te post IISR.. naprotiv.. sve je u pristupu.. šta je konačan zaključak?
po meni baš to treba da se radi jer se moje obrazovanje o tom periodu svodi na bitke na Neretvi, Sutjesci i ostalim rijekama, herojski činovi po pećinama i avnoj zasjedanjima i slično..
a bilo bi korisno znati..
e sad dal je objektivan prikaz to je druga stvar..
loš prikaz vjerovatno pravi više štete nego koristi al ne znam da li je a ti mislim imaš previše pojednostavljeno viđenje svijeta..
kod tebe još postoje samo komunjare i četnici i niko treći.. a to slabo oće da objasni stvari
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:09 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1

ne moraš da budeš masno plaćen ekonomista da vidiš da nema baš puno smisla govoriti Mojsiju je rekao bog a Marks se sam pravio da je pametan..
ako ne vidiš zašto nema šanse da ti objasnim..

Pokušaj, evo slušam.


možda je Mojsije lagao za taj razgovor s bogom?
možda je i Marksu rekao bog a ovaj nije teo da prizna?
gvozden1 gvozden1 16:18 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


možda je Mojsije lagao za taj razgovor s bogom?
možda je i Marksu rekao bog a ovaj nije teo da prizna?

I tako zaključuje masno plaćen poznavalac geostrateških relacija?

Ovo ni prglupo dete ne bi napisalo.


Da je Mojsije lagao, tu opciju sam uzeo kao mogućnost, i napisao
Sve i da je lagao, da je osmislio način da Jevrejima nametne svoju volju, pozvao se na autoritet koga su Jevreji poštovali, nije svoj autoritet nametao


Marks, za razliku od njega, a ti si ga uvela u priču, se ne poziva ni na koji autoritet, on tvrdi da iz svoje glave piše.
gvozden1 gvozden1 16:25 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

vjerujem da idu serije nego ne vjerujem da si ti objektivno sagledao poruku?
bujošević je koliko se ja sjećam bio teški antikomunjara?

Ne radi se ovde o njegovom uverenju, nego o tome da li Vučić utiče na program.

A Bujošević, možda se prodao, možda nije ni bio to što ti pričaš, ono što je nesporno je prokomunistički program na nacionalnoj televiziji, a tu, složićemo se, ne mogu da se dešavaju stvari protiv volje čoveka koji se o baš svemu pita.


po meni baš to treba da se radi


Po tebi i po Vučiću.
Ti si prokomunista, a za Vučića reče da nije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:55 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1

možda je Mojsije lagao za taj razgovor s bogom?
možda je i Marksu rekao bog a ovaj nije teo da prizna?

I tako zaključuje masno plaćen poznavalac geostrateških relacija?

Ovo ni prglupo dete ne bi napisalo.


Da je Mojsije lagao, tu opciju sam uzeo kao mogućnost, i napisao
Sve i da je lagao, da je osmislio način da Jevrejima nametne svoju volju, pozvao se na autoritet koga su Jevreji poštovali, nije svoj autoritet nametao


Marks, za razliku od njega, a ti si ga uvela u priču, se ne poziva ni na koji autoritet, on tvrdi da iz svoje glave piše.


gvožđo kad kreneš od Mojsiju rekao bog a Marks se pravio pametan tu više ništa smisleno ne može da se doda
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:59 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
vjerujem da idu serije nego ne vjerujem da si ti objektivno sagledao poruku?
bujošević je koliko se ja sjećam bio teški antikomunjara?

Ne radi se ovde o njegovom uverenju, nego o tome da li Vučić utiče na program.

A Bujošević, možda se prodao, možda nije ni bio to što ti pričaš, ono što je nesporno je prokomunistički program na nacionalnoj televiziji, a tu, složićemo se, ne mogu da se dešavaju stvari protiv volje čoveka koji se o baš svemu pita.


po meni baš to treba da se radi


Po tebi i po Vučiću.
Ti si prokomunista, a za Vučića reče da nije.



bože al sve treba da se crta..
evo još jednom.. po laaaaaaaaaaaaaa ko..

to što vučić utiče ne program nije nipošto komunistički izum..
naprotiv..
uticanje na javno mnjenje kroz javna glasila (konkretno radio) su najefikasnije radili nacisti..
stvar je pak vjerovatno stara koliko i društvo..

dakle strahovlada nad medijima vučića ne čini komunistom.. naprotiv.. daleko ga više prokazuje kao fašistu..
e to kad smo savladali..
onda ostaje da se vidi dal je prikazivanje serija o jovanki dal bješe rankoviću propagiranje komunizma..
pa ponavljam..
zavisi od poruke programa..
dal ih prikazuje u pozitivnom, negativnom ili neutralnom svjetlu..
valjda ne treba objašnjavati da nismo nacisti ako prikazujemo dokumentarce o Hitleru?
il treba i to?
te da nismo nacisti ni ako neutralno i dokumentaristički prikažemo istoriju nacističke Njemačke?
nacistima bi nas jedino činilo veličanje nacizma..
pa je pitanje dal te serije veličaju rankovića ili ga pak prikazuju u realnom svjetlu..
nisam sklona da vjerujem da si ti to objektivno ocjenio..
gvozden1 gvozden1 17:00 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvožđo kad kreneš od Mojsiju rekao bog a Marks se pravio pametan tu više ništa smisleno ne može da se doda

Mojsije se pozvao na neki autoritet, Marks na svoju pamet.

Šta tu nije tačno?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:13 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
gvožđo kad kreneš od Mojsiju rekao bog a Marks se pravio pametan tu više ništa smisleno ne može da se doda

Mojsije se pozvao na neki autoritet, Marks na svoju pamet.

Šta tu nije tačno?


a pa jeste..
sad kad ovako kažeš ima mnogo više smisla..
mojsije se pozivao na autoritet a marks na svoju pamet.. to je problem..
jah
jinks jinks 17:17 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

mojsije se pozivao na autoritet a marks na svoju pamet.. to je problem..

Interesantno, da li je Marks i da je hteo mogao da se pozove na neki autoritet.
gvozden1 gvozden1 17:20 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

stvar je pak vjerovatno stara koliko i društvo..

Da.
dakle strhovlada nad medijima vučića ne čini komunistom..

Recimo.
onda ostaje da se vidi dal je prikazivanje serija o jovanki dal bješe rankoviću propagiranje komunizma..
pa ponavljam..
zavisi od poruke programa..
dal ih prikazuje u pozitivnom, negativnom ili neutralnom svjetlu..


U pozitivnom.

Evo ti dokaza.

Bulajićevi filmovi su, gledala si ih, čista komunistička propaganda.
Oni, pored serija, koje nećeš da gledaš da bi mogla da relativizuješ moj utisak, takođe idu na istoj televiziji.

Da li je spojiva komunistička propaganda i antikomunizam na jednoj televiziji?

Pa nije, sve je u istom duhu, u duhu propagiranja komunizma i partizanštine.

U tom duhu je i navodno " četnička" serija Ravna Gora.

Tu se falsifikuje istorija u korist Tite i komunista, Tita se prikazuje kao opasan zavodnik, gospodin koji u Beograd stiže po partijskom zadatku, a prava istina je da je iz Zagreba pobegao sa švalerkom ostavivši svoju ženu na porođaju.

Dalje, u prvoj epizodi četnici kolju, otimaju stoku od seljaka, siluju....

Komunisti su prikazani kao mladi lepi i pametni, seoski učitelj je komunista npr, i neke mlade i lepe devojke.

Draža je prikazan kao dobar čovek, i to seriju čini "četničkom"


Da li bi drugačije svetlo na komuniste bacila scena koja bi prikazala realnost u kojoj Tita ostavlja ženu na porođaju i beži sa švalerkom, umesto što je prikazano da se sa njom upoznao po dolasku u Beograd?



gvozden1 gvozden1 17:26 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


sad kad ovako kažeš ima mnogo više smisla..

Ali to piše i u prvom komentaru.
Isto to, pozivanje na autoritet.
Ali tvoja prepotentnsost, bez pokrića očigledno, te tera da omalovažavaš sagovornika.

I onda dođemo dovde, da ipak priznaš da neko još može da bude u pravu.

gvozden1 gvozden1 17:28 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
mojsije se pozivao na autoritet a marks na svoju pamet.. to je problem..

Interesantno, da li je Marks i da je hteo mogao da se pozove na neki autoritet.

Pa ne, verovatno.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:31 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1

sad kad ovako kažeš ima mnogo više smisla..

Ali to piše i u prvom komentaru.
Isto to, pozivanje na autoritet.
Ali tvoja prepotentnsost, bez pokrića očigledno, te tera da omalovažavaš sagovornika.

I onda dođemo dovde, da ipak priznaš da neko još može da bude u pravu.



gvožđo bre sakrastična sam.. kakav crni smisao..
toliko odsustvo smisla da riječi nemam..
pa se ti nalazi uvrjeđenim koliko hoćeš.. diskutovati o razvoju politikih teorija i uređenja uz argumentaciju Mojsiju je rekao bog a Marks se pravio pametan..
pa to je prosto tragikomična tvrdnja..
kako to ne vidiš ne znam..
ali ajde nek bude da sam ja slijepa kod očiju.. moguće sasvim.. ali onda da bar pokušaš da obrazložiš smisao te tvrdnje umjesto što isto samo ponavljaš..
baš besmisleno
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:36 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
stvar je pak vjerovatno stara koliko i društvo..

Da.
dakle strhovlada nad medijima vučića ne čini komunistom..

Recimo.
onda ostaje da se vidi dal je prikazivanje serija o jovanki dal bješe rankoviću propagiranje komunizma..
pa ponavljam..
zavisi od poruke programa..
dal ih prikazuje u pozitivnom, negativnom ili neutralnom svjetlu..


U pozitivnom.

Evo ti dokaza.

Bulajićevi filmovi su, gledala si ih, čista komunistička propaganda.
Oni, pored serija, koje nećeš da gledaš da bi mogla da relativizuješ moj utisak, takođe idu na istoj televiziji.

Da li je spojiva komunistička propaganda i antikomunizam na jednoj televiziji?

Pa nije, sve je u istom duhu, u duhu propagiranja komunizma i partizanštine.

U tom duhu je i navodno " četnička" serija Ravna Gora.

Tu se falsifikuje istorija u korist Tite i komunista, Tita se prikazuje kao opasan zavodnik, gospodin koji u Beograd stiže po partijskom zadatku, a prava istina je da je iz Zagreba pobegao sa švalerkom ostavivši svoju ženu na porođaju.

Dalje, u prvoj epizodi četnici kolju, otimaju stoku od seljaka, siluju....

Komunisti su prikazani kao mladi lepi i pametni, seoski učitelj je komunista npr, i neke mlade i lepe devojke.

Draža je prikazan kao dobar čovek, i to seriju čini "četničkom"


Da li bi drugačije svetlo na komuniste bacila scena koja bi prikazala realnost u kojoj Tita ostavlja ženu na porođaju i beži sa švalerkom, umesto što je prikazano da se sa njom upoznao po dolasku u Beograd?

nisam gledala ništa od pomenutog.. obično me boli mozak od te naše produkcije..
ovako kako kažeš..
ok..
ako je tako, da su svi patizani umiveni i fini a svi četnici stoka..
ali malo sumnjam..
komunizam u početku jeste realno bio progresivna ideja koja je privlačila progresivnu (a time i bolje obrazovanu) omladinu..
relano je bilo da su rani komunisti bili neki simpatični mladići, začešljani i u bijelim košuljicama..
to nije istorijska falsifikacija..

ovo za tita meni isto malo ne stoji..
i on je po svemu sudeći bio vrlo harizmatičan.. kako je realno prikazati ga kao nešto drugo..
ako je nesporno dokazano da je ostavio trudnu ženu.. ok.. moglo je da se prikaže.. ali ima li ikakvog dokumentarnog zapisao o tome.. kako ju je ostavio, dal je znao da je trudna, u kakvoj su vezi uopšte bili..
na koji način je to onda trebalo biti prikazano..
po tebi je valjda trebalo da se izmisli kako zna i umije da bi se on prikazao kao baraba..
pa moglo je al ne vidim da je to jedini ispravan način...
pa onda ostaje da kažeš..
kad neko mlad, ko ne zna o cijeloj priči skoro ništa, pogleda to danas..
dal pomisli u jeeeeeeee taj tito je baš bio faca, ima li te KP danas da se učlanim..
ako to ne pomisli onda sviraš uprazno..
ostvaljam prostora da nije tako jer gledala nisam a ni da hoću u ikakvo dogledno vrijeme je teško..
dotad ostajem pri stavu da je Vučić bliži fašizmu nego komunizmu al da je suštinski ipak opasna budala bez ideološkog opredjelenja
gvozden1 gvozden1 17:38 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvožđo bre sakrastična sam.. kakav crni smisao..

A opet se javlja prepotencija.

I šta si sad rekla osim da ja nisam u pravu?

Ništa, ili ja ne dobacujem do tvojih visina.
A to i tvoja plata potvrđuje.

Dakle, ajd meni, koji nisam debelo plaćen ekonomista, objasni na način da mogu da razumem.
gvozden1 gvozden1 17:43 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

kako ju je ostavio, dal je znao da je trudna, u kakvoj su vezi uopšte bili..
na koji način je to onda trebalo biti prikazano..

Aman, pa čitaš li ti išta?
Guglaj Herta Has, Miša Broz, Davorjanka Paunović....
komunizam u početku jeste realno bio progresivna ideja koja je privlačila progresivnu (a time i bolje obrazovanu) omladinu..

Kakav bre početak, 1941 godina je u pitanju

Tada su u komunistima bili Ranković, abadžija, Špiljak opančar, Krcun propali student....kakvo crno obrazovanje....
promoter promoter 17:49 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
newimprovedtadejus
gvozden1
dal je recimo Mojsije imao prava da ljudima nameće 10 zapovjesti? nisu li Jevreji to trebali nekako sami, vremenom da usvoje

Nije Mojsije ništa nametao, preneo je zapovesti boga, samog.

...potpuno različito od Marksa koji kaže, pojednostavljeno, ja sam pametan, mene ćete da slušate, a bog ne postoji.


nema gvožđo ti si taj razvoj političke misli pocjepao načisto..


A nisam ni masno plaćen ekonomista:)

Jebote!
Čitam šta ova Tadejus luparda i pitam se ko nju masno plaća?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:53 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

gvozden1
gvožđo bre sakrastična sam.. kakav crni smisao..

A opet se javlja prepotencija.

I šta si sad rekla osim da ja nisam u pravu?

Ništa, ili ja ne dobacujem do tvojih visina.
A to i tvoja plata potvrđuje.

Dakle, ajd meni, koji nisam debelo plaćen ekonomista, objasni na način da mogu da razumem.


ja da sam prepotentna ne bih s tobom razgovarala..
ogromna većina ljudi koji su bili dostojni sagovornici i jeste odavde pobjegla glavom bez obira baš zbog tog manira da se pišu nevjerovatne gluposti a onda kad se bude prozvan za gluposti uzvraća uvredama..
ne znam koga misliš da si zavarao time..
i čemu..
pa ne bih dužila a ti shvataj kako ti je drago
docsumann docsumann 17:56 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

prvi put čujem da lijevi pogled na svijet potencira značaj fenotipa a desni značaj genotipa u formiranju ličnosti..


tako formulisan- da, ali sasvim fino naleže na ono što smo već spominjali u vezi razlike između lijevog i desnog pogleda na čovjeka.

lijevičari smatraju da se ljudska priroda da izmjeniti na bolje dok desničari smatraju da je ona nepromjenljiva samo se da hendlovati društvenim konvencijama, moralom, tradicionalnim vrijednostima.

ovo dođe to isto samo iz drugog ugla
gvozden1 gvozden1 18:02 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


ja da sam prepotentna ne bih s tobom razgovarala..
ogromna većina ljudi koji su bili dostojni sagovornici i jeste odavde pobjegla glavom bez obira baš zbog tog manira da se pišu nevjerovatne gluposti a onda kad se bude prozvan za gluposti uzvraća uvredama..
ne znam koga misliš da si zavarao time..
i čemu..
pa ne bih dužila a ti shvataj kako ti je drago

Dobro, jesi li izgugla za Titu i Hertu Has, zvaničnu Tutinu ženu, za Mišin datum rođenja?
Koliko dana pre toga datuma Tita beži u Beograd?
Za Davorjanku, Titinu švalerku?
promoter promoter 18:31 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

docsumann
prvi put čujem da lijevi pogled na svijet potencira značaj fenotipa a desni značaj genotipa u formiranju ličnosti..


tako formulisan- da, ali sasvim fino naleže na ono što smo već spominjali u vezi razlike između lijevog i desnog pogleda na čovjeka.

lijevičari smatraju da se ljudska priroda da izmjeniti na bolje dok desničari smatraju da je ona nepromjenljiva samo se da hendlovati društvenim konvencijama, moralom, tradicionalnim vrijednostima.

ovo dođe to isto samo iz drugog ugla

Dobro!
I šta da radimo?
angie01 angie01 19:28 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Mojsije se pozvao na neki autoritet, Marks na svoju pamet.

Šta tu nije tačno?




...prestani, ako boga znas:)))
angie01 angie01 19:44 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Kakav bre početak, 1941 godina je u pitanju

Tada su u komunistima bili Ranković, abadžija, Špiljak opančar, Krcun propali student....kakvo crno obrazovanje....


pa nije pozetak komunizam u YU bio 41.....a drugo, kada odvrtis ta tri imena svaki put, kao da nije postojalo onoliko obrazovanog sveta u toj partiji i to od samog pocetka,...samo ispadas smesan.
gvozden1 gvozden1 19:44 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

angie01
Mojsije se pozvao na neki autoritet, Marks na svoju pamet.

Šta tu nije tačno?




...prestani, ako boga znas:)))

Ajd ti pametnice, šta nije tačno?
gvozden1 gvozden1 19:50 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

, kao da nije postojalo onoliko obrazovanog sveta u toj partiji

Daj nekoliko imena.
Al posle Titinog zasedanja na čelo partije, mani Gorkića.
Đilas, propali student, Kardelj učitelj, ko je ostao a da je bio u vrhu partije?
docsumann docsumann 19:50 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

promoter
docsumann
prvi put čujem da lijevi pogled na svijet potencira značaj fenotipa a desni značaj genotipa u formiranju ličnosti..


tako formulisan- da, ali sasvim fino naleže na ono što smo već spominjali u vezi razlike između lijevog i desnog pogleda na čovjeka.

lijevičari smatraju da se ljudska priroda da izmjeniti na bolje dok desničari smatraju da je ona nepromjenljiva samo se da hendlovati društvenim konvencijama, moralom, tradicionalnim vrijednostima.

ovo dođe to isto samo iz drugog ugla

Dobro!
I šta da radimo?


što i inače
angie01 angie01 19:59 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Al posle Titinog zasedanja na čelo partije, mani Gorkića.


pa od kada je to, od 37.

eto ti pa listaj imena od tada,....
gvozden1 gvozden1 20:05 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

pa od kada je to, od 37.

eto ti pa listaj imena od tada,....

Koliko li je on lično što pobio, što ocinkario, pa završili po gulazima.
Svoju ženu, majku svog sina je cinkario,pa mu sin završio na ulici i na robiji.


To je bio antiintelektualni pokret, sve pametno i obrazovano oni su smatrali reakcijom i neprijateljem, i tako ih i tretirali.

Tvoji komunisti.
angie01 angie01 20:20 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Koliko li je on lično što pobio, što ocinkario, pa završili po gulazima.


mislis na Satljinovu cistku?...koliko znam Broz je Stajina otkacio, cim je bio u orilici.


Tvoji komunisti.


ovo ti vec dosadno,..koliko o komunistima stalno pricas i bez one SRO, si ocigledni fan,...
gvozden1 gvozden1 20:42 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

koliko znam Broz je Stajina otkacio, cim je bio u orilici.

Ma samo rokaj, baš te briga za hronologiju, baš te briga za datume, za vremena, ne mora to redom:)

Biraš šta ti odgovara, nema veze što je pre toga bio najverniji Staljinov kerić, što mu je sopstvenu ženu cinkario:)

A lepo sam ti govorio...

angie01 angie01 20:52 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ma samo rokaj, baš te briga za hronologiju, baš te briga za datume, za vremena, ne mora to redom:)

ako cemo o hronologiji, onda spomeni i diktaturu svog krlja, hapsenje, mucenje i ubijanje komunista i njihovih simpatizera,..pa onda kreni dalje.

ti bi da podmeces neke svoje paskvile kao istorijske cinjenice, da izvrces i revidiras,..a, principijelnost-nula

posebno mi je zanimljivo tvoje intreseovanje za Brozov ljubavni zivot, u kome ti isto nalazis neznamkakve dokaze sa nestonesto,...pa ok, al onda taj "detalj" provuci i za druge- ako si vec tracerski nastrojen,...mozda bolje za cistke, kada ih vec pominjes,
a u istoriji monarhije, tu ima mnogo konktretnijih dogadjaja, sto se ubistava tice.
gvozden1 gvozden1 20:59 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

onda spomeni i diktaturu svog krlja, hapsenje, mucenje i ubijanje komunista i njihovih sipatizera,..

O toj diktaturi sam dosta puta pisao.
A pisao i Dučić, da je Jugoslavija nemoguća bez diktature, dokazano u praksi.


A zabrana rada komunistima, pa šta je trebalo da se uradi sa terorističkom organizacijom koja pokušava atentat na kralja i ubija ministra?

To, obznana i šesti januar, diktatura, veze jedno sa drugim nema.

Hronologija te keca:)

Aj nauči nešto, počni od biblijskih priča.

angie01 angie01 21:11 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

A pisao i Dučić, da je Jugoslavija nemoguća bez diktature, dokazano u praksi.


cetkaj, znaci diktatura krlja je bila potrebna i obavezna, a sve druge su stetne:)))

ako Staljin ubija pristalice oportunistickih frakcija-ne nuzno- onda su to ubistva, kada krlj ubija politicke protivnike, onda nista, nista, moralo je tako.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:27 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

jinks
mojsije se pozivao na autoritet a marks na svoju pamet.. to je problem..

Interesantno, da li je Marks i da je hteo mogao da se pozove na neki autoritet.


Ma Gvozden opet nesto izvalio pa sad pokusava da popravi stetu. Ovo je u rangu onoga kako Putin (ne Spiridon nego Vlad, ce Cepes nego Putin) ratuje protiv satanista.

Muhamedu Dzebrailo prenosio svako malo poruke od boga, Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo), vidiocima se ukazuje Gospa, samani opste sa duhovima predaka... i to bi sve trebalo da znaci da je njihov stav vredniji od recimo Dekartovog stava jer se ovaj pozivao samo na razum kao vrhovni autoritet.

Inace, naravno da se Marks pozivao na autoritete. Ono 'dijalekticko' u dijalektickom materijalizmu recimo ima neke veze sa time. Ucilo se valjda i na casovima marksizma. Kapital, Nemacka ideologija, Kritika politicke ekonomije puni toga necega.
vcucko vcucko 22:51 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

newimprovedtadejus

pa komentarišemo kako je i zašto KP Njemačke bila tako nesposobna (12% na poslednjim izborima) dok je drugdje uspjevala..

Bilo je i svetlih primera.

Priča o Horstu Veselu (Horst Wessel). O kome je ispevana najčuvenija (i realno najlepša, na stranu kontekst) nacistička pesma.

Horst Wessel je bio sitan krimos, prevarant i makro. I vođa nacista u centru Berlina (Alexanderplatz). Preteča, zatim i osnivač SA odreda. Živeo je sa ženom koju je preoteo od viđenog komuniste, nakon što je/su ubili istog. Interesantno društvance.

Elem, ta žena mu je i došla glave. Ispostavilo se da je bila s njim samo da bi dočekala trenutak osvete. Onako hladne glave, kako osveta najbolje i prija.

Horst je uvek otvarao vrata lično, sa pištoljem u ruci. Ali žena se dogovorila sa komunistima i u dogovoreno vreme, čim je čula zvonce, skočila na vrata, ach to je komšinica, drž ne daj. Uglavnom, komunisti su sa utokama na gotovs iznenadili nepripremljenog Horsta i napunili ga olovom. Pa su svi zajedno sa ženčetom pobegli u Berlinsku noć.

Sve to se desilo pre 33. i dolaska nacista na vlast. Nisu uhvaćeni. Neki kažu i da je Rem (Ernst Roehm) bio beznadežno zaljubljen u Horsta pa je zato izgurao legendu o njemu i pesmu (SA marschiert...).

Kako god, umeli su i nemački komunisti da udare u glavu. Nego je ovih drugih bilo više.
gvozden1 gvozden1 22:56 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet



cetkaj, znaci diktatura krlja je bila potrebna i obavezna, a sve druge su stetne:)))

Znaš li kako i zašto je ta diktatura, tj. ispravnije, lični režim, zaveden?

Naravno da nemaš pojma, prepričaču ti situaciju bez imalo nade da ćeš razumeti.

Uvedena je da bi se izbegla čisto srpska vlada, jer je samo ona bila moguća, pošto su Hrvati odbili da u bilo kom obliku učestvuju u vladi.

Aleksandru je ostalo dve mogućnosti, ili da formira čisto srpski kabinet, ili da proglasi lični režim.

Šta je bilo ispravnije, šta bi ti uradila?

Najispravnije je bilo da nikad nije ni pravio državu sa srpskim neprijateljima, Hrvatima, to je i on sam kasnije shvatio, i krenuo da stvar ispravlja, da crta liniju razgraničenja, ona Šešeljeva, ali su ga oni, Hrvati, ubili.


Komunistička diktatura?
Pa postoji li išta drugo osim diktature kad se o komunistima radi?
gvozden1 gvozden1 23:03 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Ma Gvozden opet nesto izvalio

Ajd ti se usudi pa mi objasni šta sam izvalio?

Šta je pogrešno rečeno?

Izvalila je Tadejus, pominjući Mojsija, ova glupača Endži, se privaljuje a da pojma nema ni o čemu, niti se usuđuje da išta o tome kaže, a sad evo i tebe.

Od tebe sam ipak očekivao da budeš makar malo iznad nivoa Endži, ali jebiga, tu si, s njom na istom nivou.

Osim u slučaju da se usudiš i obrazložiš.
angie01 angie01 23:20 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Uvedena je da bi se izbegla čisto srpska vlada, jer je samo ona bila moguća, pošto su Hrvati odbili da u bilo kom obliku učestvuju u vladi.


pa nece biti, nego je goruce pitanje seljaka i radnika bilo u zapecku, ....pa je seljacko-demokratska kolaicija zaostirla svoje odnose sa radikalskom strankom, sto je razultiralo ubistvima poslanika seljacke stranke, sto je krlj iskoristio i uveo diktaturu, kojoj su se jedino komunisti pruzali otpor.


sta kaze krlj, kakav parlament, stranke, niko ne moze da bude posrednik izmedju krlja i naroda:)))
angie01 angie01 23:22 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Izvalila je Tadejus, pominjući Mojsija, ova glupača Endži, se privaljuje a da pojma nema ni o čemu, niti se usuđuje da išta o tome kaže, a sad evo i tebe.

Od tebe sam ipak očekivao da budeš makar malo iznad nivoa Endži, ali jebiga, tu si, s njom na istom nivou.




kaze najveca blenta bloga,...koji je dovoljno bezobrazan, da se ne obazire na cinjenicno stanje svog slabasnog znanja i rasudjivanja.
maksa83 maksa83 23:24 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.
gvozden1 gvozden1 23:36 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

seljacke stranke, sto je krlj iskoristio i uveo diktaturu, kojoj su se jedino komunisti pruzali otpor.

Kakav bre otpor oni pružali?

Oni su u to vreme bili razjebani, kamen na kamenu od njih nije ostao, skupljali se u Drezdenu par meseci pre šestog januara, i tu osuđivali sve što je srpsko.
Pročitaj makar odluke tog kongresa.

Koji bre otpor jebote!
U čemu se taj otpor ogledao?

I ti ćeš nešto da pričaš.

Ćuti i pokrij se ušima.


angie01 angie01 23:42 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Pročitaj makar


ima dovoljno literature,

ili,

Ćuti i pokrij se ušima.


da barem samo benavis, nego nesto sto spocitavas jednoj strani, ucitavajuci i sta jeste i sta nije, drugoj pravdas i nalazis izgovore, prekrajas,...da ne pominjemo rupe onolike.

s tobom je bukavlno uvek isto,...lupetas, lupetas i onda vredjas,...nema druge.

neinspirativno, dosadno i glupo.
gvozden1 gvozden1 23:43 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet


sta kaze krlj, kakav parlament, stranke, niko ne moze da bude posrednik izmedju krlja i naroda:)))

Sad ovo pročitah.
Pa ti stvarno veze sa životom nemaš.

To nije rekao kralj nego Stjepan Radić, dok je ranjen ležao u bolnici gde ga je Aleksandar posetio, ovaj, Radić, mu, kralju, ljubio ruku i rekao mu baš to, "sad ostaju samo kralj i narod"
angie01 angie01 23:46 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Radić, mu, kralju, ljubio ruku i rekao mu baš to, "sad ostaju samo kralj i narod"


mozda, nisam tako nesto procitala, al recimo i da jeste,..krlj je imao izjavu kojom je pravdao gasenje parlamenta upravo time sto sam rekla- tako pise u istorijskoj literaturi....a ti mozes da benavis koliko hoces.
gvozden1 gvozden1 23:46 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

da barem samo benavis, nego nesto sto spocitavas jednoj strani, ucitavajuci i sta jeste i sta nije, drugoj pravdas i nalazis izgovore, prekrajas,...da ne pominjemo rupe onolike.

s tobom je bukavlno uvek isto,...lupetas, lupetas i onda vredjas,...nema druge.

neinspirativno, dosadno i glupo.


Čim se usudiš da bilo šta konkretno kažeš, odmah se vidi tvoje " znanje"

Ovako, paušalno pljuvanje, tu se kako tako snalaziš, drži se toga, nemoj više nikad išta o činjenicama, to stvarno ne znaš.
Kad već nećeš da ćutiš, pljuj paušalno.
gvozden1 gvozden1 23:47 04.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

nisam tako nesto procitala,

A ti kao čitaš nešto:)
angie01 angie01 01:13 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Čim se usudiš da bilo šta konkretno kažeš, odmah se vidi tvoje " znanje"

je l ti ovo neki samokriticki momenat, introspekcija!
crossover crossover 04:17 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

maksa83
Melei (novi argentinski predsednik) se poziva na duha svog preminulog psa (koji je za njega bozanstvo)

Iskr. ovo je još ubedljivo najmanje glupo.


Скроз се слажем, дијалектички материјализам је далеко глупљи. Има о томе код Булгакова у новели "Псеће срце".
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:13 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

kaže on pa kako to, ja sam mislio da je vaše obrazovanje bilo super..
reko pa vjerovatno tako što je trebalo preko noći otvoriti x100 škola u odnosu na kadar koji si imao da ih opremiš..
pa onda ni decenijama kasnije nisi uspio da osposobiš kadar da stvarno i može da prenese taj superzahtjevan program..

У УК је недостатак наставничког кадра огроман проблем, па се уопште не тражи диплома одрђених студија да би предавао одговарајући предмет.

Your degree can be in any subject to teach primary or secondary. For secondary courses, your provider will also want to make sure you have a good knowledge of the subject you’re applying to teach.

This could be through having a degree in the subject, or having:

- an A level in the subject
- a degree related to but nоt in the subject – for example, your degree is in - engineering but you’d like to teach physics
- an unrelated degree but relevant professional experience


Talk to your training provider to find out what you can train to teach.


Да не буде забуне, ово је са владиног сајта, са странице

Qualifications you need to teach
milisav68 milisav68 09:03 05.12.2023

Re: lijevi i desni pogled na svijet

Neues aus der Nachbarschaft
Ovo je u rangu onoga kako Putin (ne Spiridon nego Vlad, ce Cepes nego Putin) ratuje protiv satanista.

Pa kad je zauzet vokabular sa širenjem demokratije i ljuCkih prava.

Teroristi i Đenosajd su još uvek rastegljiv pojam.

Mož da bidne, al ne mora da znači.

Kako gde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana