Biz| Ekonomija

Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka visoko razvijena?

Goran Nikolić RSS / 26.09.2013. u 18:09

Da li Srbija može postati bogata ako počne da ponavlja iskustva a ne preporuke bogatih? U čuvenoj knjizi Erika Reinerta: Globalna ekonomija - Kako su bogati postali bogati i zašto siromašni postaju siromašniji, na dosta zanimljiv način se raksrinkavaju mnoge ekonomske dogme današnjice. Radi se o tezama (naučnim paradigmama) koja smo pounutrašnjili i kojima objašnjavamo svet oko nas a tiču se ekonomije. Stvar ne bi bila problematična da upravo na taj način ne pomažemo sebi da ostanemo zarobljeni u krugu siromaštva.

 
Nažalost, i precizna spoznaja naših problema kao i rad u skladu sa iskustvima bogatih zemalja možda nas neće izvući iz privrednog zaostajanja. Npr. ako aktivnije počnemo da štitimo pojedine delatnosti naše privrede, kao su to radile sve danas bogate zemlje, Srbija bi se verovatno našla pod tihim sankcijama (u skladu sa Volereštajnom na svetu ima mesta za samo jednu zlatnu milijardu, a nama je predviđeno mesto na poluperiferiji). Pored toga, mi nemamo mogućnost da koristimo resurse drugih, a svoje praktično nemamo (radna snaga nam nije tako kvalifikovana i inovativna kao što često mislimo). Srbija bi mogla biti prilično izolovana (i sa zapada i sa istoka), bez dotoka tehnologije i skupim kreditima (kao što je bio slučaj sa zajmovima koji su davani socijalističkim zemljama 70-ih i 80-ih, čiji je cilj u dobroj meri bio da se dovedu u dužničku zavisnost).


Dakle, alternativna ekonomska politika, koja bi se svodila na premisu ne radi šta zapadnjaci pričaju već radi šta zapadnjaci rade, vrlo je rizična solucija. Zato nije i čudno da je skoro nijedna zemlja nije uspešno primenila. Ima izuzetaka, to su države koje su tokom Hladnog rata bile strateški važni saveznici SAD (često, sa američkim vojnim arsenalima na njihovim teritorijama): Japan, Južna Koreja, Tajvan ili Zapadna Nemačka. Suština Maršalovog plana (koji je došao posle Mergentauovog, na agraru koncipiranog, neuspešnog pokušaja da se Nemačka osposobi za samostalan ekonomski život) je bila reindustrijalizacija zapadne Evrope. Npr. Koreja, koja je pre 60 godina bila na niovu razvoja afričkih zemalja, danas je jedna od najbogatijih država u svetu.


Šta je bio recept za uspeh ovih, pa i svih bogatih, zemalja? Industrija i samo industrija. Naravno, sa naprednim tehnologijama, čiji izvoz nije zabranjivan kao što je to radila Engleska u 17, 18. i 19 veku ili SAD u odnosu na zemlje Varšavskog pakta od kraja 40-ih do kraja 80-ih. Engleska, tokom čitavog jednog veka pošto je knjiga Adama Smita Bogatstvo nacija (1776) izašla, bila zabarikadirana iz uvoznih carina. Smit je tvrdio je da će američke kolonije napraviti veliku grešku ako pokušaju da štite svoju industriju. Aleksandar Hamilton, prvi ministar finansija SAD, izabrao da se američka privredna politka bazira na (još jedno, manje citiranom) Smitovom shvatanju (zasnovanom na iskustvu) ko pobeđuje u ratovima (oni koji imaju industriju), a ne na njegovim teorijskim stavovima o slobodnoj trgovini. Narednih vek i po SAD su štitile svoju industriju. Čikaška škola ekonomije, koja, grubo gledano, stoji iza teorijske osnove Svetske banke, govori celom svetu da se vlasti ne smeju mešati u ekonomiju. U stvarnosti, gradonačelnik Čikaga troši milione dolara da bi stvorio pogodno tlo za razvoj visokotehnoloških preduzeča. zapadne zemlje retoriku nameču drugima, dok sami rade nešto sasvim drugo i u njima teorije nemaju mnogo uticaja na praktičnu politiku. Prosto rečeno, bogate države imaju tendenciju da siromašnima nameću teorije koje oni same ne koriste, niti su ikada koristile.


Činjenica je da savremenoj ekonomskoj teoriji faktički nedostaju: ekonomija obima, tehnološke promene i sinergijski efekti (klasteri), koji su ponaosob i zajedno suštinski za objašnjenje ekonomskog rasta. Kako čuveni Tomas Kun ukazuje: naučna paradigma može izolovati društvo od bitnih društvenih problema koji se ne mogu redukovati na delove u naučnoj slagalici, jer se ne mogu izraziti kroz konceptualna i instrumentalna sredstva kojima paradigma raspolaže.


Kina je verovatno jedini izuzetak, ne računajuči egzotična ostrva čiji su stanovnici postali bogati zahvaljujući of šor zonama. Najmogoljudnija zemlja uspela je da privuče obilne strane investicije u poslednje tri decenije, da svojim tvrdim stavom usmerava te investicije uglavnom u industriju, da razvije jaku nauku okrenutu prema privredi. Kina je uspela da spreči lak ulazak stranaca u delatnosti koje ne mogu da pokrenu razvoj zemlje, a mogu da lako izvuku profit, kao što su maloprodaja, telekomunikacije ili finansije (samo 3% bankarskog sektora drže stranci; kako kažu Kinezi ''Mi i sami znamo da našim ljudima pozajmljujemo novac''). Ono što ima Kina a nemaju mnoge zemlje koja bi da ponove njen uspeh je ogromno tržište, i samim tim ekonomija obima, jaka država (odnosno nepokolebljiva elita i moćna oružana sila), i spremnost da se po svaku cenu dođe do napredne tehnologije (to je radio SSSR, kao i Francuska i Nemačka tokom 18 i 19.veka, a ekonomska špijunaža cveta širom sveta i danas). Pored toga, spremnost i sposobnost da se štedi preko dve petine nacionalnog dohotka, odnosno da se investira duplo više nego što je svetski prosek pokazuje neverovatnu mogućnost odricanja kineskog naroda zarad budućnosti (kineske projekcije su da će ta zemlja biti svetski hegemon 2049).


Najava nove ekonomske politike, odnosno okretanja od uslužnih delatnosti ka industriji je ohrabrujuća. Međutim, stvar otežava to što se stvari koje nisu jesu bitne, ali nisu suštinske za objašnjenje naših ekonomskih problema u (stručnoj) javnosti predimenzioniraju. Npr. potencira se da smo siromašni zbog korupcije, iako je ona u Srbiji prosečna u odnosu na nivo razvoja. Naglašava se da je ogroman problem neodstatak 'sistema', iako nema zemlje koja je prvo ustanovila efikasne institucije pa postala bogata. Treba se zamisliti nad činjenicom da šofer u Frankfurtu ima realnu platu 16 puta veću od plate podjednako efikasnog vozača autobusa u Nigeriji. Jednostavno, države koje proizvode samo sirovine nikada nisu postale bogate niti će, izuzimajući naravno zemlje bogatih arapskih šeika.

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 19:00 26.09.2013

Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

mnogo smo se branili a malo osvajali

"šalu" na stranu - preporuka za tekst
hajkula1 hajkula1 19:53 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

zemljanin
mnogo smo se branili a malo osvajali

"šalu" na stranu - preporuka za tekst




zapadne zemlje retoriku nameču drugima, dok sami rade nešto sasvim drugo



Mi kroz istoriju imamo tajkune, oni ne.
maksa83 maksa83 20:56 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

Mi kroz istoriju imamo tajkune, oni ne.

Dada, tajkun - stara srpska reč.
grmfrm grmfrm 21:01 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

Mi kroz istoriju imamo tajkune, oni ne.


Ovo ne da nije istina nego sta mislis ko pa drzi pare na zapadu?!
hajkula1 hajkula1 22:35 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

grmfrm
Mi kroz istoriju imamo tajkune, oni ne.


Ovo ne da nije istina nego sta mislis ko pa drzi pare na zapadu?!


Naši tajkuni su se obogatili preko naše grbače, (dvzdvzdvzvzvzvzvzvzvzzzzz) iznosili iz zemlje.
Sada bogate zemlje su slale krimose da pljačkaju druge i donose u zemlju opljačkano. GB je imala gusare, pa trgovce opijumom... Ko je osnovao Jejl?

Evo pravdoljubivi Francuzi kulirali dok se razbijala Libija. A što je Libija razbijana?
Što smo mi razbijeni? (Plus tajkuni)



iqiqiq iqiqiq 22:37 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

Naši tajkuni su se obogatili preko naše grbače,

to je osnovni problem, patriotski tajkuni pljačkaju tuđe države a našim tajkunima najlakše da nas pljačkaju, tuđe nećemo , svoje pljačkamo
buba_truba buba_truba 23:05 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

maksa83
Mi kroz istoriju imamo tajkune, oni ne.

Dada, tajkun - stara srpska reč.

Dada, nema toga u nas... opet nam podvaljuju.

loader loader 13:39 27.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

Tajkuni zlata vrede, mada, naravno, ne svim građanima... - vrede samo službama i inim državnim institucijama, bolje rečeno "strukturama" koje sa njima dele dobit...

Ali, nije stvar u tajkunima.
Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka visoko razvijena?
Pa zato što je u svom opakom antihegemonističkom planu brozovec svojevremeno sve vredne Srbe poslao u Nemačku da rade i razvijaju je, a one druge ostavio sebi, da mu služe u kujni, da mu budu posilni na Galebu, da mu aplaudiraju na sednicama CKSKJ, da budu sindikalisti, da u fabrikama budu partijski aktivisti... Tako Nemačka dobi jaku ekonomiju i Angelu Merkel, a mi ... **

** - biljka koja obiluje C vitaminom, prvo je ruža, a u kasnijoj fazi ...

hajkula1 hajkula1 18:11 27.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...


loader
Tajkuni zlata vrede, mada, naravno, ne svim građanima... - vrede samo službama i inim državnim institucijama, bolje rečeno "strukturama" koje sa njima dele dobit...

Ali, nije stvar u tajkunima.
Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka visoko razvijena?
Pa zato što je u svom opakom antihegemonističkom planu brozovec svojevremeno sve vredne Srbe poslao u Nemačku da rade i razvijaju je, a one druge ostavio sebi, da mu služe u kujni, da mu budu posilni na Galebu, da mu aplaudiraju na sednicama CKSKJ, da budu sindikalisti, da u fabrikama budu partijski aktivisti...



Nije baš tako. Preticali su bar neki pametni, sposobni, vredni. (Znam to.) Svakako mnogo više nego sada.
Tajkuni su štetočine, lopine, gangsteri, ekonomske ubice i loš primer.

Kad krene priča o negativnoj selekciji u SFRJ, iskačem iz cipela.

Alo, pogledaj ovo sada, pred očima je. Ranije su naši gradili u celom svetu, sada naši ne mogu da dobiju posao jer su postali nesposobni??? lenji??? glupi??? pa ovde rade Kinezi i hrvatske firme (da, ima preko 100 gradilišta na kojima su).

prosvetiteljstvo prosvetiteljstvo 23:31 27.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

zemljanin
mnogo smo se branili a malo osvajali

"šalu" na stranu - preporuka za tekst


Pa Nemci su ostvarili veliki napredak još u vreme kada su bili bez kolonija i medjusobnoi razjedinjeni. Ovo je o njima pisao Ljubomir Nenadović sredinom XIX veka:

„Za nekoliko kratkih vekova Nemci su cudesa učinili, pretvorili su u pravi raj svoju zemlju, o kojoj su Rimljani kao o nekom Sibiru govorili; podigli su industriju, reformisali rimsku veru, stvorili su skole, nauke, zakone, slobodu, i pravom prosvetom prosvetili su sredinu Evrope. - Svi njihovi susedni narodi mrze ih; zavide im. Svi priznaju da su oni mudri, vredni, i u svemu dobri. ... I sami Sloveni (koji oberučke primaju tvoju civilizaciju i prosvetu, pa strahujući za svoju narodnost, mrze te), imaju poslovicu koja veli: Nemac - svetac. ... Nijedan narod ne izoblicava sam svoje nedostatke i pogreske tako ostro kao Nemci." (Sabrana dela)

Izvor napretka Nemaca jeste u posledicama njihovog prosvetiteljstva pod uticajem protestantske reformacije. Oni su imali ideal komunizma, rad prema sposobnostima (motivisan ljubavlju prema radu, a ne novcu) a trošenje prema realnim potrebama, jer su užitak smatrali grehom (vidi i tome kod Maksa Vebera). Posledice tog duha su i danas ostale.

loader loader 10:35 28.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

Kad krene priča o negativnoj selekciji u SFRJ, iskačem iz cipela.

Pa gde vam dirnuh titu

Ali, makar još jednom iskočili iz cipela, moram da dodam - na truleži privremene tvorevine zvane sfrj nastali su vam ovi koji danas drže ekonomske poluge zemlje - sve deca marksističkih direktora (a kasnije velikih nacionalista i crkvenjaka), njihovih sekretarica, rođaka, ideoloških naslednika ... Ovo danas vam je ta ista sfrj, samo u skraćenom izdanju, koja se do poslednjeg bori za svoje vrednosti. Odbacila je usput sve što je činilo plašt, a ostala je njena suština - ekonomsko čerupanje i grčevita borba za održanje faktičke političke moći. Faktičke. Dakle, imate kontinuitet onoga što je u toj-ovoj državi uvek bilo najbitnije.
hajkula1 hajkula1 09:51 29.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka ...

loader
Kad krene priča o negativnoj selekciji u SFRJ, iskačem iz cipela.

Pa gde vam dirnuh titu

Ali, makar još jednom iskočili iz cipela, moram da dodam - na truleži privremene tvorevine zvane sfrj nastali su vam ovi koji danas drže ekonomske poluge zemlje - sve deca marksističkih direktora (a kasnije velikih nacionalista i crkvenjaka), njihovih sekretarica, rođaka, ideoloških naslednika ... Ovo danas vam je ta ista sfrj, samo u skraćenom izdanju, koja se do poslednjeg bori za svoje vrednosti. Odbacila je usput sve što je činilo plašt, a ostala je njena suština - ekonomsko čerupanje i grčevita borba za održanje faktičke političke moći. Faktičke. Dakle, imate kontinuitet onoga što je u toj-ovoj državi uvek bilo najbitnije.






Ne branim Tita, neodbranjiv je.

Nego me iritira ta tema jer je doživljavam kao bacanje prašine u oči, spin.
Puno ttoga je bilo loše, a ovo sada je još gore.

Tada je bar u ideji bila jednakost ljudi a sada je u ideji da velika riba jede malu ribu.

Goran Vučković Goran Vučković 19:15 26.09.2013

Ha-Joon Chang



grmfrm grmfrm 19:27 26.09.2013

Veni vidi vici?

Oket a kojim putem bi mozda mogli da idemo a da ne dobijemo te tihe sankcije?
Goran Nikolić Goran Nikolić 19:37 26.09.2013

Re: Veni vidi vici?

nisam uopšte siguran da postoji put :(
grmfrm grmfrm 20:47 26.09.2013

Re: Veni vidi vici?

nisam uopšte siguran da postoji put :(


Tako sam i shvatio tekst i zbog toga mislim da nije relevantno.

Uvek ima put problem je sto nema volje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:51 26.09.2013

Re: Veni vidi vici?

nisam uopšte siguran da postoji put :(

Ja mislim da ne postoji.

Uostalom, ne vidim zašto bi Srbija morala da želi da bude bogata?
To mi je kao da bi svaka devojka morala da sanja da se uda za bogatog čoveka.
(Ja znam neke cure kojima nije stalo do toga, ili - nisu iskrene).

Ono što smatram jeste da Srbija treba da ulaže više truda da postane normalna zemlja. Ili bar normalnija nego što jeste.
To se može.

A da svaka zemlja na kugli zemaljskog sanja o tome da jednog dana postane bogata je uzaludno.

Primer sa Kinom nije previše ilustrativan. Kinezi su drugo.
(nisam baba Vanga, ali i taj kineski balon će naići na špenadlu, kad-tad).
S druge strane, i azijski "mali tigrovi" (Koreja, Singapur i slično) su "nešto drugo".

Da se vratim Srbiji. Da bi postala normalnija treba poći od onog NAJOSNOVNIJEG - da se radi na promeni mentaliteta građana, odnosno na odnos prema - radu. Tu debelo škripe stvari. Ne moramo mi baš da dostignemo nemački nivo, ali bar da se uljudimo, jer većina ljudi ne voli da radi, hteli mi to da shvatimo ili ne.

Sve dok imamo krilaticu
„Radio ne radio svira ti radio“!




escherichije_colic escherichije_colic 22:05 26.09.2013

Re: Veni vidi vici?

vladimir petrovic
Da se vratim Srbiji. Da bi postala normalnija treba poći od onog NAJOSNOVNIJEG - da se radi na promeni mentaliteta građana, odnosno na odnos prema - radu. Tu debelo škripe stvari. Ne moramo mi baš da dostignemo nemački nivo, ali bar da se uljudimo, jer većina ljudi ne voli da radi, hteli mi to da shvatimo ili ne.

Sve dok imamo krilaticu
„Radio ne radio svira ti radio“!


Ja često to pomislim za sebe- da sam lenština koja ne voli da radi. A onda se zamislim i shvatim da ja zapravo volim da radim i volim svoj posao, samo mi je više dojadilo da svaki nikogović potcenjuje moje znanje i 6 godina visoke škole. Jbg lako je mom kolegi u Nemačkoj da sa entuzijazmom radi svoj posao, kad ga radi za 5-10 puta više para i sa ljudima koji su svesni koliko nečije obrazovanje i veština vrede. Ne vrednuju se kod nas na pravi način znanje i veština, sve se gleda kroz "obrt", a najveći "obrt" ovde prave lopovčine, pa su tako to ljudi najcenjeniji u društvu. Totalno izvrnut sistem vrednosti. Krade se i zabušava i u toj Nemačkoj, ne treba o tome imati iluzija, samo je to tolika jedna kesa bez dna da se teško primeti koliko god da ukradeš. Suštinska razlika je što se tamo cene obrazovanje, znanje, veština i inicijativa, a kod nas samo "snalažljivost". Društvo u kojem caruju lopovi i profesionalni članovi stranaka- a koje sistematski ubija svaku zdravu radnu inicijativu- ne može nikako biti produktivno.
iqiqiq iqiqiq 22:08 26.09.2013

Re: Veni vidi vici?

Da se vratim Srbiji. Da bi postala normalnija treba poći od onog NAJOSNOVNIJEG - da se radi na promeni mentaliteta građana, odnosno na odnos prema - radu. Tu debelo škripe stvari. Ne moramo mi baš da dostignemo nemački nivo, ali bar da se uljudimo, jer većina ljudi ne voli da radi, hteli mi to da shvatimo ili ne

dođem na šalter pošte da pošaljem preporučeno pismo, popunjavam tri papira, a pored službenice uključen kompjuter, pitam a što se ova praksa ne promeni, oni sležu ramenima, nije im funkcija da misle, čujem nedavno uvode bar kod koji se zalepi na kovertu i možeš on line da pratiš pošiljku (stigla struja i kod nas!!!haleluja!!!)

dođem u poštu da podignem preporučenu pošiljku, ona vadi neku svesku, pa redom desetak strana liniju po liniju pregleda, i tako svaki put, a kompjuter stoji pored, e sad ćutim mudro, ne pitam što ne koriste komp pa sa nekom funkcijom "traži" da pronađe u sekund moju pošiljku (stići će struja jednog dana)

Ovo su ti samo dve pričice o "nešto između" tranziciji gde smo ostavili stari sistem a samo malo ušminkali
grmfrm grmfrm 08:05 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

Da se vratim Srbiji. Da bi postala normalnija treba poći od onog NAJOSNOVNIJEG - da se radi na promeni mentaliteta građana, odnosno na odnos prema - radu. Tu debelo škripe stvari. Ne moramo mi baš da dostignemo nemački nivo, ali bar da se uljudimo, jer većina ljudi ne voli da radi, hteli mi to da shvatimo ili ne.


Da ovo stoji bilo Nemaca, SAD ili nekog vec spoljnog faktora koji vedri i oblaci ovde.

Ali citam ovaj blog sa prekidima vec dve godine mozda i vise i moram da kazem, ne nisam otkrio toplu vodu samim tim, ali bas predstavlja dobar presek drustva i stanja u njemu. I cesto mi je tesko od ovog bloga i komentara. Fali vise pozitivne energije razumevanja i tolerancije u nasem drustvu. To je ona promena mentaliteta na koju mislis ako sam dobro razumeo. A radne navike i ono sto smo imali je komunizam ubio. Nama sistem jos uvek nije dalje ni makao. I dalje stoji u tim kasnim 80-im i dalje je isti.
Nijedna vlast od 2000 do sada nije imala jajca da ukine rad za drzavu vec ih je samo gomilala. To je sve po nekom planu i nalogu. Dok ti vidis sta se valja iza brda prodju godine i onda je kasno.

Ali varas se ako mislis da u Srbiji nema ljudi koji vole i znaju da rade. Ima ih samo ova drzava im odma sedne na grbacu. Pri tom u Srbiji su sami troskovi rada veliki (sirovine i energija su skupe).

Resenje je, u redu, radu i disciplini, koji ako ne razvijemo e onda idemo u ambis istorije.

Pri tom se ne slazem da Srbija ne treba da nastoji da bude bogata. Mozda to nece postati ali uvek mora da tezi ka tome.
grmfrm grmfrm 08:07 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?


dođem na šalter pošte da pošaljem preporučeno pismo, popunjavam tri papira, a pored službenice uključen kompjuter, pitam a što se ova praksa ne promeni, oni sležu ramenima, nije im funkcija da misle, čujem nedavno uvode bar kod koji se zalepi na kovertu i možeš on line da pratiš pošiljku (stigla struja i kod nas!!!haleluja!!!)

dođem u poštu da podignem preporučenu pošiljku, ona vadi neku svesku, pa redom desetak strana liniju po liniju pregleda, i tako svaki put, a kompjuter stoji pored, e sad ćutim mudro, ne pitam što ne koriste komp pa sa nekom funkcijom "traži" da pronađe u sekund moju pošiljku (stići će struja jednog dana)

Ovo su ti samo dve pričice o "nešto između" tranziciji gde smo ostavili stari sistem a samo malo ušminkali



Sta nisi se valjda ponadao nekom intelektu iza saltera. To su meni sve zombiji.
grmfrm grmfrm 08:08 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?


Ja često to pomislim za sebe- da sam lenština koja ne voli da radi. A onda se zamislim i shvatim da ja zapravo volim da radim i volim svoj posao, samo mi je više dojadilo da svaki nikogović potcenjuje moje znanje i 6 godina visoke škole. Jbg lako je mom kolegi u Nemačkoj da sa entuzijazmom radi svoj posao, kad ga radi za 5-10 puta više para i sa ljudima koji su svesni koliko nečije obrazovanje i veština vrede. Ne vrednuju se kod nas na pravi način znanje i veština, sve se gleda kroz "obrt", a najveći "obrt" ovde prave lopovčine, pa su tako to ljudi najcenjeniji u društvu. Totalno izvrnut sistem vrednosti. Krade se i zabušava i u toj Nemačkoj, ne treba o tome imati iluzija, samo je to tolika jedna kesa bez dna da se teško primeti koliko god da ukradeš. Suštinska razlika je što se tamo cene obrazovanje, znanje, veština i inicijativa, a kod nas samo "snalažljivost". Društvo u kojem caruju lopovi i profesionalni članovi stranaka- a koje sistematski ubija svaku zdravu radnu inicijativu- ne može nikako biti produktivno.



E e ovo to ovo da uramimo!
Ovde je svaka zlatna!
Bonner Bonner 08:11 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

grmfrm

...
Ali varas se ako mislis da u Srbiji nema ljudi koji vole i znaju da rade. Ima ih samo ova drzava im odma sedne na grbacu.
...


Odatle pocinje, to je to uvek isto, trazenje krivca u nekome drugome, u strancima, komsiluku, drzavi, itd.
Nigde nije idealno. U Nemackoj je porez na najvece zarade 45 %, ako nemas decu, a npr. ljudi koji imaju jos neki dodatan posao placaju na tu drugu zaradu i do 75% poreza drzavi. Ali niko zbog toga ne sedi kuci, naprotiv!

iqiqiq iqiqiq 08:12 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

Društvo u kojem caruju lopovi i profesionalni članovi stranaka- a koje sistematski ubija svaku zdravu radnu inicijativu- ne može nikako biti produktivno.

totalno izgubljena motivacija zbog ponižavanja radnika na razne načine, od neplaćanja, kašnjenja plata, stalnih pretnji otkazima, mogli bi da nabrajamo...demotivacija na svim nivoima, nepoštovanje rada i znanja, antiheroji kao uzori, budi fudbaler ili pevaljka, hvalospevi o njima, a pljuvanja po lekarima, nastavnicima i drugim važnim zanimanjima za svakog od nas, jer nam život i perspektiva zavisi od njih...državni posao kao san svakom građaninu, a destimulacija otvaranju privatnog biznisa
grmfrm grmfrm 08:56 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?


Odatle pocinje, to je to uvek isto, trazenje krivca u nekome drugome, u strancima, komsiluku, drzavi, itd.
Nigde nije idealno. U Nemackoj je porez na najvece zarade 45 %, ako nemas decu, a npr. ljudi koji imaju jos neki dodatan posao placaju na tu drugu zaradu i do 75% poreza drzavi. Ali niko zbog toga ne sedi kuci, naprotiv!


Nismo se razumeli bas najbolje.

Mislim da cak i u Nemackoj postoji neki period kada pocinjes posao da ne placas sve poreze odmah nego postepeno kako se razvijas.

Od DOS-a pa na ovamo ja sam ocekivao samo jedno. Da naprave makar infrastrukturu i izmenu zakona o radu i porezima.
Dobili smo sve osim toga.
rade.radumilo rade.radumilo 09:04 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

Oket a kojim putem bi mozda mogli da idemo a da ne dobijemo te tihe sankcije?


Put je jednostavan:
- Da prestanemo da radimo kako smo do sada radili i da počnemo da radimo na drugi način.

Mi nikako da promenimo nešto. Uporno radimo na isti način, koji nas vuče u dubiozu. Na svaki pokušaj da se izmeni, uvek se nađe neko da blokira (kome ova naša dubioza odgovara) uz tupavi izgovor: "Kod nas je specifična situacija". Umesto da tog koji koči uzbrdo maknemo da ne smeta, mi se još primimo na to.
Vladajuća elita u Srbiji se sastoji od istripovanih likova i muljatora, koji koriste ove prve kako bi trpali sebi u džep. Istripovani likovi vide da se na Zapadu u 21-om veku nešto radi i krenu to da uvode u Srbiju, koja je preskočila skoro ceo 20-i vek.
Primer:
- guramo PayPal, elektronske vidove plaćanja itd. Pri tome nismo izmenili računovodstvene i carinske propise koji su još iz doba SFRJ. Mali preduzetnici koji pokušavaju da izvoze u inostranstvo, bivaju onemogućeni komunističkim carinskim propisima i nebuloznim računovodstvenim.
Moja prijateljica ima svoju firmu u Australiji. Želela je da otvori filijalu u Srbiji. Nakon što je analizirala propise i sračunala koliki joj rizik prave ti isti propisi, digla je ruke do daljnjeg...
iqiqiq iqiqiq 13:00 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?


Mislim da cak i u Nemackoj postoji neki period kada pocinjes posao da ne placas sve poreze odmah nego postepeno kako se razvijas.

naravno, do određene sume ne bi trebalo da se plaća ništa, jer se pretpostavlja da ne možeš odmah sklapati mega ugovore da sve poplaćaš, a ako hoćeš da počneš da ugovaraš poslove, moraš da registruješ firmu jel, dođe ti vrzino kolo, jer bez nekog ljutog kapitala ne smeš ni da kreneš u tu igranku

koliko primera imam, da pošten svet krene u posao pa pukne, jer ne može da poplaća sve što treba da poplaća a ne ume da mulja, potkupljuje inspektore itd, ali zato fantomske firme bez ijednog zaposlenog sklapaju megamilionske ugovore
hajkula1 hajkula1 18:22 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

vladimir petrovic


Da se vratim Srbiji. Da bi postala normalnija treba poći od onog NAJOSNOVNIJEG - da se radi na promeni mentaliteta građana, odnosno na odnos prema - radu. Tu debelo škripe stvari. Ne moramo mi baš da dostignemo nemački nivo, ali bar da se uljudimo, jer većina ljudi ne voli da radi, hteli mi to da shvatimo ili ne.

Sve dok imamo krilaticu
„Radio ne radio svira ti radio“!







Taj šalter što si nalepio, to je neka instituija (šalter u državnoj administraciji...), to su uhlebi, krvopije koje žive na teret privrede.

Mi radimo. Skoro bez godišnjeg odmora, sa malo slobodnih-neradnih dana. Najčešće i svaku subotu, svakodnevno prekovremeno - što se ne plaća. Ni redovnu platu ne primamo kako treba, em je minimalna em se ne zna kada će biti. A stižu uplate, koje gazda usmerava kako on hoće. U rekonstrukcju palate u Grčkoj, novi avion, novi brod... Na ovu firmu je stavio hipoteku i digao kredit, plust ova firma je jemac za kredit njegove druge firme (od tog kredita njegove druge firme je kupio palatu/tačnije kupio je nekretnine pa ih zamenio za palatu u Grčkoj...) Sve kredite mi vraćamo.
Znaš kada je i kako je zaradio prvi milion?

Kada mi neko pomene uspešne privrednike tačnije tajkune, za koje znam ko su i šta su i kako posluju, bolje da ne kažem šta bih uradila!

mariopan mariopan 18:27 27.09.2013

Re: Veni vidi vici?

hajkula1
Znaš kada je i kako je zaradio prvi milion?

Daj, pa to se ne pita...ali da si ti zaradila 500 evra na njegov način bila bi u buvari bar koju godinicu.
escherichije_colic escherichije_colic 20:24 26.09.2013

Zašto je Srbija nerazvijena

Zašto je Srbija nerazvijena a Nemačka visoko razvijena?

Zato što oni imaju mnogo para a mi nemamo.

A mrvicu i zbog što su opljačkali celu Evropu pa to posle oprali kroz američke banke u formi "Maršalovog plana".

A malčice ima i do toga što su zavrnuli ruku evropski poveriocima (Engleskoj i Francuskoj pre svih) da im otpišu nemale dugove.

...

A i zato što smo im mi otpisali ratnu odštetu da ne potražuju imovinu "dunavskih Švaba" ... za koju će nam naravno uredno ispostaviti račun pre učlanjenja u Uniju.

Niko nije bogat postao tako što je šakom i kapom delio.
grmfrm grmfrm 20:48 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena

pre učlanjenja u Uniju.


U ovo ovde niko vise ne veruje. Cak ni oni koji su se tome najvise i nadali.
escherichije_colic escherichije_colic 21:11 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena

grmfrm
pre učlanjenja u Uniju.


U ovo ovde niko vise ne veruje. Cak ni oni koji su se tome najvise i nadali.


O učlaniće nas tamo, sa sve crvenom mašnom koju će nam svezati Pi*kousti populista (ili već neki prigodan Službenik) u paketu sa svim što je Dinkić marljivo godinama rashodovao, a što će harvardski embrion verovatno dovršiti ... a za kraj će da nam serviraju i te "dunavske Švabe" kao "poslednju žabu koju treba progutati" na putu ka Nirvani. Da, učlaniće nas tamo za 10ak godina, kao trećerazrednu potrošačku koloniju i bogato nalazište nikla i naftnih škriljaca.

Treba bre svi da emigriramo na NZ- mediteranska klima, predivna priroda, ovčice pasu ... a Vučiću i Đilasu neka Krkobabićevo biračko telo pokreće državu- msm ipak su to iskusni ljudi u najboljim godinama. Pa neka se oni objašnjavaju sa Nemcima gde je to zapelo i zašto su kao neokoloniju dobili zemlju bez radne snage.
49 41 49 41 23:43 26.09.2013

Re: Zašto je Srbija nerazvijena


...

A i zato što smo im mi otpisali ratnu odštetu da ne potražuju imovinu "dunavskih Švaba" ... za koju će nam naravno uredno ispostaviti račun pre učlanjenja u Uniju.

Hteli su nemci i Prag da uzmu nazad, jer je pripadao Sudetskim Nemcima; al' g-dinu K.K. nije poslo za rukom.
Sve sto je poslo za rukom, njegovom prethodniku na Balkanu!


draft.dodger draft.dodger 20:42 26.09.2013

Zašto?

Zbog sira i vojne muzike!
iqiqiq iqiqiq 21:40 26.09.2013

Svetski lideri a skriveni šampioni

Nemačka ima oko 1.500 malih i srednjih preduzeća koja važe kao „svetski lideri“.


Jednostavno, države koje proizvode samo sirovine nikada nisu postale bogate niti će, izuzimajući naravno zemlje bogatih arapskih šeika.

te ne moramo ni mi da prodajemo rudno bogatstvo i ostavljamo devastirana područja
escherichije_colic escherichije_colic 21:55 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq
Nemačka ima oko 1.500 malih i srednjih preduzeća koja važe kao „svetski lideri“.


Jednostavno, države koje proizvode samo sirovine nikada nisu postale bogate niti će, izuzimajući naravno zemlje bogatih arapskih šeika.

te ne moramo ni mi da prodajemo rudno bogatstvo i ostavljamo devastirana područja


S tim što ostaje nejasno kako se to "proizvodi sirovina"? Sirovine se ne proizvode, nego eksploatišu ... najčešće od strane bogatih za koje rade bedni i bosi urođenici.

Drugim rečima, mi ne proizvodimo ništa. Sklapamo neka kola za Italijane (koji su isto u odnosu na te Nemce beda) i takoreći im plaćamo da to radimo. S druge strane, nedavno je naš čovek prodao relativno etabliran džins brend (wtf)- Hrvatima, koji će naravno da izmeste proizvodnju preko granice. Čovek je bukvalno bio primoran na to od strane ove banditske države, koja mu je sabotirala reklamu, reketirala devizne prihode iz inostranstva, otvarala pošiljke ... Jednostavno ti je zabranjeno da proizvodiš i radiš bilo šta. Zapravo nije ti zabranjeno, samo ti je zabranjeno da radiš profitabilno, jer zaboga treba nahraniti neproduktivnu glasačku mašineriju SNSa, DSa, SPSa, PUPSa i ostalih "S- ova".

Svaka dalja analiza je izlišna.
mariopan mariopan 22:06 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Nemačka ima oko 1.500 malih i srednjih preduzeća koja važe kao „svetski lideri“.

I još....ne samo Nemačka nego i većina evropskih zemalja ima znatan broj malih poljoprivrednih gazdinstava koja jako dobro posluju - a nas ubeđuju da je imati malo gazdinstvo neisplativo i da je jedino rešenje ukrupnjavanje poseda....a onda - i da dozvolimo njima da naše plodne oranice, što je moguće većih površina - za sitne pare od nas kupe?

Malo poljoprivredno gazdinstvo obezbeđuje bar toj porodici opstanak i malu (ili veću) zaradu koju ne mora da traži u gradu i u industriji, koja već kleca od navale nezaposlenih, i da radi za platu kod drugih gazda. Može sasvim lepo i skromno ili neskromno da živi i od malog poseda, na kome svašta može da proizvede i uzgaja, od stoke do useva, rasada, povrća, cveća......

Nas ucenjuju da moramo nešto što je za nas štetno, i što sami ne rade.
To je uputstvo kako sami sebi da vežemo konopac oko vrata.
Naravno - iz sopstvene koristi.
I zato su bogati, između ostalog.

iqiqiq iqiqiq 22:15 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Može sasvim lepo i skromno ili neskromno da živi i od malog poseda, na kome svašta može da proizvede i uzgaja, od stoke do useva, rasada, povrća, cveća......

hej ja kod nekih rođaka na selu videla mnogo njih suvi i gladni pored onoliko zemlje, ne vredi, sela su nam uništena, kvalitet života 19 vek, i nije trol, baš je tema, a pro po Nemačke, tamo se živi van gradova, ali železnica u svakom malom mestu, možeš da stigneš gde hoćeš

a mala mesta, te sela, to ti je jedno uređeno mesto lepše od grada, svuda baštice, sve uredno, tiho i mirno, milina...naša sela ne možeš da nađeš jer nema ni makadama malne, a u selu jeste tiho, jer nema nikoga, a pogotovo ne mladih

A samo da uporediš život žene od 30 godina na selu i u gradu u Srbiji, ovoj prvoj je misaona imenica da prošeta tržnim centrom Ušće, a ova druga se svakodnevno tamo raspada od kupovine. Ona od 30 godina sa sela nema ni jednom mesečno priliku da izađe i onda se pitamo što beže, svaka treba da pobegne dok joj ne stvore uslove da živi normalan život, onakav kakav imamo u 21.veku.
mariopan mariopan 22:23 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq
hej ja kod nekih rođaka na selu videla mnogo njih suvi i gladni pored onoliko zemlje, ne vredi, sela su nam uništena, kvalitet života 19 vek, i nije trol, baš je tema, a pro po Nemačke, tamo se živi van gradova, ali železnica u svakom malom mestu, možeš da stigneš gde hoćeš

Nije se ulagalo decenijama, ali sa malo ulaganja najbrže bi se vratilo.

Ja sam se oduševila kada sam sa 16 godina prvi put putovala u Nemačku, pa svako selo je imalo asvaltirane ulice i prelepe kuće sa prozorima punim cveća.....a znaš kada sam ja imala 16 godina? Pre više od pola veka.

E, kod nas ni danas toga nema.
Mi treba dugačak put da pređemo do toga.
Ima kod nas u Vojvodini tako vrednog naroda da bi i od malo zemlje čudo napravili - ali oni tu zemlju nemaju, niti imaju para da je kupe.

To što opisujem stvarano je celu jednu generaciju, nije to niko odjednom stvorio..ali od nečega mora da se počne.
iqiqiq iqiqiq 22:27 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Ja sam se oduševila kada sam sa 16 godina prvi put putovala u Nemačku

i ja! ako hoćemo da poredimo onda od toga treba početi, selo u Srbiji i selo u Nemačkoj, baš bi bila dobra emisija na TVu (sve sa poređenjem prevoza, škole, lekara, kulturni život) ej, pa kod njih su male industrije i locirane u selima, ali ima železnica i put i vodovod i kanalizacija, i struja koja ne nestaje kad zagrmi, i internet i satelitska, puna civilizacija, milina stvarno

i valjda bi slike sve objasnile, svaka čast ekonomistima i nauci, ali praksa kaže nekada više od reči
mariopan mariopan 22:28 26.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq
Ja sam se oduševila kada sam sa 16 godina prvi put putovala u Nemačku

i ja! ako hoćemo da poredimo onda od toga treba početi, selo u Srbiji i selo u Nemačkoj, baš bi bila dobra emisija na TVu (sve sa prevoz, školom, lekarima, kulturni život poređenje) ej, pa kod njih su male industrije i locirane u selima, ali ima železnica i put i vodovod i kanalizacija, i struja koja ne nestaje kad zagrmi, i internet i satelitska, puna civilizacija, milina stvarno

i valjda bi slike sve objasnile, svaka čast ekonomistima i nauci, ali praksa kaže nekada više od reči

dunja73 dunja73 07:42 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Ovo nije tacno,nekako salonski zvuci...prvo nema svako selo zeleznicu,autobusi su grozno organizovani,otprilike po selima 2-3 puta dnevno staju kod svake bandere, ni bolje ni losije nego po Srbiji....Eto ,dodji u Minhen, i izaberi neko selo u Bajernu , malo morgen ce se prevezes...iz Bg -a ja kad god sletim,imam na svki sat bus za Sumadiju npr....a, i taksi zovnem ,dodj mi iz Sumadije vozi za podnosljivu kintu ,u Nemackoj moz da places...nije , to tako , ko mujo i Haso kad se vrate u Bosnu pa pricaju......



Sela jesu ovde uredjena, da bi o selu diskutovali potrebno na je istorijsko-razvojno znanje u planirnju sela ,revitalizacijama u pojedinim periodima itd...babe i zabe ne mogu da se porede..za lepotu, sela , je jako bitan ljudski faktor,tako da je kod nas i ne bas ponajveci krivac drzava....Nemci da su cekali drzavu, i oni bi se u vrzinama saplitali....

nije mi jasno o cemu pisete, u Srbiji ima takvih kuca i dvorista, sto u Nem necete videti, punih voca , povrca , cveca, manje vise nasi ljudi imaju mnogo vece povrsine dvorista, imaju voce, imaju posla i posla....kod Nemaca nema toga, penzosi glade i zasuskavaju avlije, par kvadrata, nikakvo cudo sto je utegnuto i zategnuto,i u Nem ko im vece povrsine isto je kao u Srbiji osim ako nema mnogo clanova porodice ili nekog da pomogne....I u selima u Nem se retko ko bavi poljoprivredom , selo je za stanovnje da se ne bi po gradu gusio u guzvi , u stanu da te ucenjuju za parking i da ti dete ne upozna ni jednog Nemca u skoli, itd,to je selo u Schwabi, kod nas je drugi fazon ...lupetate bez veze
iqiqiq iqiqiq 07:58 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

.lupetate bez veze

Hvala što nas odmah počasti najlepšim komplimentom

Super onda što su naša sela lepša i naša hrana najlepša i sve je kod nas bolje, ne znam zašto smo onda nezadovoljni. Jadni Nemci u svojim ubogim selima, propade taj zapad, samo nisu svesni, moliće nas da ovde dođu i rade volonterski za nas.

Dakle kod nas je sve odlično i ja tu ne bi ništa dirao...

U koje selo u Šumadiji stižeš odmah, pošto sam ja u Šumadiji bila u mnogim selima koje nemaju ni asfalt, a posebno ne autobus i znam mlade sa decom koji muku muče da pošalju dete u školu jer nema prevoza
dunja73 dunja73 08:09 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Ja zaista ne znam za sela bez asfalta ,osim ako to nije fazon kuca dve na vrh brda,a brdo nekad dedino celo bilo pa nisu hteli ili nisu imali kintu da daju za put....u svako selo stizem u okolini Cacka, Milanovca ,Kragujevca,za isto kao iz Minhena negde u neko bavarsko selo......i to, bez auto -puta pazi.... kad ga naprave, jos brze...
iqiqiq iqiqiq 08:33 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

dunja73
Ja zaista ne znam za sela bez asfalta ,osim ako to nije fazon kuca dve na vrh brda,a brdo nekad dedino celo bilo pa nisu hteli ili nisu imali kintu da daju za put....u svako selo stizem u okolini Cacka, Milanovca ,Kragujevca,za isto kao iz Minhena negde u neko bavarsko selo......i to, bez auto -puta pazi.... kad ga naprave, jos brze...

a kako se Nemci ponašaju, jel vređaju jedni druge, nepoznate ljude,ono otvoreno što na umu to na drumu? Ne uvijaju "možda ne znate najbolje" "bojim se da niste u pravu" nego odmah "lupetate bre"
dunja73 dunja73 09:06 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Pa na blogu se grublji izraz upotrebljava od naseg'lupetanje ' kad se neko obre povrsinski i salonski na zadato......ne persira se na blogu....uvreda je , stvar senzibiliteta, za mene je od lupetanja veca uvreda izvlacenje svojim recima iz napisanog...npr..ja hranu nisam spomenula, nisam ni napisala da se stize Odmah ' kako je izvuceno iz kontekst nepazljivim citanjem ..

Interesantno pitanje, o ponasanju, doduse ja zivim sa Svabama ne sa Nemcima, ako poznajes Nemacku znaces o cemu se radi, oni su jako otvoreni, direktni i nazivaju stvari svojim imenom ...pravim imenom,, i to i jeste jedan izmedju ostalih, od tajni njihovog uspeha u odnosu na druge .

iqiqiq iqiqiq 09:13 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Interesantno pitanje, o ponasanju, doduse ja zivim sa Svabama ne sa Nemcima, ako poznajes Nemacku znaces o cemu se radi, oni su jako otvoreni, direktni i nazivaju stvari svojim imenom ...pravim imenom,, i to i jeste jedan izmedju ostalih, od tajni njihovog uspeha u odnosu na druge .

Znam Nemačku izuzetno dobro i to razne delove, jeste raznovrsno te nema generalizacije, tu ti priznajem da si u pravu. Ono što jeste kod njih prva i najvažnija stvar a to je konstruktivna kritika, reći će ti ono što im se ne dopada ali ne da bi te vređali nego da bi se promenila, bili oni u pravu oko toga ili ne, gledaće sledeći korak, a to je konkretno rešenje

Kod nas do besvesti u krug o problemima, retko pričamo o rešenjima, a najređe pokušavamo da primenimo ta rešenja

Kada sam shvatila razliku, pa na nekom projektu sam zakukala ono naše čuveno "šta bi bilo da smo onda uradili ovo ili ono" a Nemica me je pogledala tako da shvatiš da ne razume o čemu ti to " pa to je prošlo, što o tome pričamo, šta ćemo sad da uradimo". Ne znam da li sam uspela da objasnim

A što se tiče jakih izraza na blogu, ja bih predložila da malo podignemo nivo razumevanja i prihvatanja neslaganja jednih sa drugim. Ili sam ja možda previše osetljiva?
mariopan mariopan 09:18 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

dunja73
Sela jesu ovde uredjena, da bi o selu diskutovali potrebno na je istorijsko-razvojno znanje u planirnju sela ,revitalizacijama u pojedinim periodima itd...babe i zabe ne mogu da se porede..za lepotu, sela , je jako bitan ljudski faktor,tako da je kod nas i ne bas ponajveci krivac drzava....Nemci da su cekali drzavu, i oni bi se u vrzinama saplitali....


Ta nemačka sela su bila takva i pre 50 godina, kada su kod nas u neka sela tek uvodili struju - o tome pričam.
Dakle kod njih se i tada ulagalo u selo, a kod nas, skoro sve što vidiš da je lepo na selima uradili su seljani sami - lepe kuće, lepa dvorišta, mala lepa imanja - većinom vlasništvo gastarbajtera koji su to uradili parama koje su doneli, a ne zaradili ovde. I asvalt u selima su većinom sami plaćali, samodoprinosima i iz svog džepa.
nije mi jasno o cemu pisete, u Srbiji ima takvih kuca i dvorista, sto u Nem necete videti, punih voca , povrca , cveca, manje vise nasi ljudi imaju mnogo vece povrsine dvorista, imaju voce, imaju posla i posla....

Ima kuća i kod nas, jako lepih i na selima, sa okućnicom iz koje domaćini za sebe proizvedu sve što im treba, ali govorimo o većini koja to nema i na njih se ne može osloniti neki plan za rešavanje materijalnih problema stanovništva.
Ne može pedeset godina da se uništava selo, kao što se kod nas radilo, i ništa ne ulaže, a onda da se od tog sela očekuje da samo stane na noge i krene da se razvija.
Nema se od čega.

Ja govorim o malim imanjima od kojih ljudi žive, ljudi koji nemaju velike poljoprivredne površine.
Odeš malo do Trstenika pa vidiš jako lepe i kuće i dvorišta - a to su ljudi koji su sa malih površina zemlje zaradili dovoljno da ih imaju. Pitala sam šta su sadili - verovali ili ne mnogi su te kuće zaradili sadeći ruže, rasad povrća, male rasadnike za voće i slično...znači može se i bez ukrupnjavanja poseda?

Ukrupnjavanje poseda znači da se od malih vlasnika otkupe male poljoprivredne površine, ( i kasnije prodaju strancima?) a šta posle sa tim ljudima, od čega će oni da žive?
Svi u gradove u kojima nema posla ni hleba?
To nije rešenje.
hajkula1 hajkula1 09:53 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq

A samo da uporediš život žene od 30 godina na selu i u gradu u Srbiji, ovoj prvoj je misaona imenica da prošeta tržnim centrom Ušće, a ova druga se svakodnevno tamo raspada od kupovine. Ona od 30 godina sa sela nema ni jednom mesečno priliku da izađe i onda se pitamo što beže, svaka treba da pobegne dok joj ne stvore uslove da živi normalan život, onakav kakav imamo u 21.veku.


Stvarno, zar nisi mogla da nađeš neko relevantnije poređenje? Ebote, ako je smisao života šoping a vrh šopinga i zabave u Ušću, onda zaslužujemo da nestanemo. Veliki brat i rijalitiji... pa svaka treba da pobegne dok joj ne stvore uslove da živi normalan život, da se svakodnevno raspada od šopingovanja u TC Ušće

Šta ti bi?


Od tržnih centara, jedini podnošljiv po meni je TC ZIRA. Sve veće bih poravnala, (ozbiljno).
Retko kada odem bilo gde u kupovinu jer iako radim, nemam para za to. Većina sugrađana takođe.


iqiqiq iqiqiq 09:57 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Šta ti bi?


Od tržnih centara, jedini podnošljiv po meni je TC ZIRA. Sve veće bih poravnala, (ozbiljno).
Retko kada odem bilo gde u kupovinu jer iako radim, nemam para za to. Većina sugrađana takođe.

nisi me shvatila a super si odgovorila!

he he, samo kažem kako su naše žene u gradu pomahnitale da budu sve kao iz "Seks i grad" i CEcAkarleušić stil pa pomahnitalo jure po tržnim centrima dok njihove rođake na selu bre nemaju ni osnovne uslove 21.veka...kažem da je razlika, dok jedna od 20godina u gradu gladuje da bi naduvala silikone u usne, jer za više nema šansi da skupi novca, a radi u nekom butiku na crno, dotle njena vršnjakinja u selu nema ni pomadu, da se ne lažemo

nisu ni jedna ni druga krive, nego ta enormna razlika, nekih vasionskih građevina u Beogradu u najavi i sela koja nemaju ni asfalt

PS mora da sam prolupala ali se sita nasmejem kad čitam tvoje komentare, hajde da budeš gradonačelnik, sve bi ih doterala u red...
dunja73 dunja73 10:00 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

Samo sam pokusala da povucem paralelu o saobrcjnim vezama, ti si zeleznicu spomenula, i ako mi dokazes da su iz Minhena bolje veze za neko selo u Bajernu nego iz Beograda za neko selo u Sumadiji ,onda ok ...ne mislim na na Odmah stiznje, ali, na saobracajnu uvezanost bez koriscenja sopstvenog auta , uz koriscenje sopstvenih nogu

E, onda ti, spomenes hranu i dodas svoje reci ..a, nisi u pravu ..ja sam lupetanjem nazvala jer sam sigurna u ono o cemu pisem ..e, sad da ti ja moje misljenje kazem a propo' konstruktivnog razgovora .....to je ok....ali, ako neke stvari ne nazovemo pravim imenom , akcentujemo, provlace se neopazene ...i tako neko ko ovo cita , ce pomisli, jao ta Svabija tamo sam cak- cak dja 'vamo dja tamo, ne kao u ovoj truloj Srbiji ......i dalje sam na temi -selo i medju-seoski -gradski -prevoz...i dalje sam odusevljena jer iz Beogrda na sat vozi autobus na sve strane... Drugo, necu o ekologiji, autobus je zagdjivac, zeleznica je ok, ali je skupa i nema je svuda , i bez svoga auta mozes da places u Nemackoj, a, ko se prodaje kao razvijen, mor onome ko nema auto da omoguci pokretljivost ..Srbija je bar nerazvijena, i ako nekd leti ne vozi autobus po selendrama, nerazvijen si- i cuti....
iqiqiq iqiqiq 10:12 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

ma ok, ne želim da veličam Nemačku, ali evo radila sam u Erfurtu i to sam morala svakog jutra iz Erfurta da idem u predgrađe, imala je odlična veza voz-bus i uvek prema satnici
Radila sam u Berchingu kod Ninberga, zna se kada stiže bus, do koje železničke stanice, a odatle biraj vrstu voza i cenu , brže ili sporije stižeš gde hoćeš

Iz Lajpciga sam noćnim vozom stigla do ujutro u Lorach sa jednog kraja Nemačke na drugi, dakle veruj mi prošpartala sam dovoljno Nemačku da mogu da potvrdim da su im transportne veze daleko daleko bolje, a to jeste uslov razvoja manjih mesta

Ej htela sam da radim u Aranđelovcu, ali iz Beograda ne bih mogla da putujem, jer nema voza, a vozovi, pa skoro sam isprobala do Novog Sada, imala sam i sreće da je krenuo na vreme i da su uslovi koliko toliko dobri

Da koristiš bus da radiš recimo u nekom manjem mestu pa da dolaziš svaki dan u Beograd...ma nema veze, ne moramo da se ubeđujemo, ti si u pravu, a ja neću da pišem više primere
dunja73 dunja73 10:50 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

A, ima li autobus za Arandjelovac iz Bg ?



opet ne govoris o selu i medju seoskom saobracaju,grad-selo , mada u Nem su sela mnoga stadt teil-deo grada al' krsti kako hoces, selo je selo i treba stici i otici negde u iz njega , predgrdja su u Nemackoj uvezana , i po Srbiji bus lokalac ide cesce u predgradje nego u selo , ali vozi i u selo ja sam o selu i na temu selo pisala , zivim u fantasticnom selu u Bajernu, i nemam pojma kako ljudi koji nemjau auto fukcionisu....ili, se presele u grad, ili ih neko vozi...voze bidzu.....ono ima, nije da nema, dva puta dnevno za djake....ali, nije to -to kako bi trebalo, ali, razvijen kad si, onda si razvijen po svim delovima tela, ili ? Ovo jeste, neumesna usporedba nasa i sela u Nemackoj, kao i sam naslov od blogo-autora , ali, vec kad smo tu - razgovarajmo..Jesi li ti bila u selu nekom u Nemackoj uopste ?
mariopan mariopan 10:52 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

dunja73
ali, razvijen kad si, onda si razvijen po svim delovima tela, ili ?

iqiqiq iqiqiq 11:11 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

.ali, nije to -to kako bi trebalo, ali, razvijen kad si, onda si razvijen po svim delovima tela, ili ? Ovo jeste, neumesna usporedba nasa i sela u Nemackoj, kao i sam naslov od blogo-autora , ali, vec kad smo tu - razgovarajmo..Jesi li ti bila u selu nekom u Nemackoj uopste ?

nisam, i ovde u Srbiji je bolje i zato sam ovde, a ne u Nemačkoj

Srbija je bolja od Nemačke
dunja73 dunja73 11:13 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

@ mariopan to po Rumuniji laufa,pokazivali su na tv -u coveka,place jerr rasprodaju zemlju, tj prinudjen si da prodas,jer te klepa porezom tvojas drzava, i on ih je nazvao menadzeri iz Nem i 'bogastih zemalja 'kupuju i onda im cenu hrane diktiraju...samo, ne moras stranac da kupi, ako upotrebimo rec stranac i prodaja zemlje, vrlo ima intenzivan odjek, tudjin ti uzima 'leb..znas...i onda se prica fura u drugom smeru....ne, povratak u los kapitalizam je to, gde je iskljucivi krivac maticnas drzava i neuvezanost ,politicko neangaszovanje seljaka i sitnih seljaka,borba za svoja prava,pritisak na lokalne vlasti,otpis dugovanja....to ce biti mariopan, trnovit put...
mariopan mariopan 11:23 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

dunja73
Pa to po Rumuniji laufa,pokazivali su na tv -u coveka,place jerr rasprodaju zemlju, tj prinudjen si da prodas,jer te klepa porezom tvojas drzava, i on ih je nazvao menadzeri iz Nem i 'bogastih zemalja 'kupuju i onda im cenu hrane diktiraju...samo, ne moras stranac da kupi, ako upotrebimo rec stranac i prodaja zemlje, vrlo ima intenzivan odjek, tudjin ti uzima 'leb..znas...i onda se prica fura u drugom smeru....ne, povratak u los kapitalizam je to, gde nje iskljucivi krivac maticnas drzava i neuvezanost ,politicko neangaszovanje seljaka i sitnih seljaka,borba za svoja prava,pritisak na lokalne vlasti,otpis dugovanja....to ce biti mariopan, trnovit put...

Da, biće trnovit ali ga moramo izgurati na drugi način a ne tako kako oni od nas zahtevaju, naravno iz svojih interesa.
Srbija je tražila odlaganje tog zakona o prodaji zemlje strancima da bi se spasli bar još neko vreme.
Moćni i bogati diktiraju siromašnima zemljama načine kako da se upropaste, a oni postanu još bogatiji i moćniji, tako to ide odvajkada, nego mi moramo misliti o svojoj koristi i dobrobiti, oni to neće misliti za nas.
To je prirodan poredak ustvari.

hajkula1 hajkula1 18:39 27.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq
Nemačka ima oko 1.500 malih i srednjih preduzeća koja važe kao „svetski lideri“.


Jednostavno, države koje proizvode samo sirovine nikada nisu postale bogate niti će, izuzimajući naravno zemlje bogatih arapskih šeika.

te ne moramo ni mi da prodajemo rudno bogatstvo i ostavljamo devastirana područja



To je to slobodno tržište, gde je utvrđeno da TI / JA ne možemo da proizvodimo kugle za bateriju /za česmu nego samo jedna firma u Švajcarskoj. Mi možemo samo da izvezemo valjani lim, (nikl ) i neke sirovine. Smeju se petogodišnjem planu i dogovornoj ekonomiji a ne vide da je mnogo crnje na globalnom nivou.

Vlasnici većine svega na svetu ne daju da ti proizvodiš, gradiš šta hoćeš i umeš, nego samo šta oni misle da treba. (Libija)

nim_opet nim_opet 23:01 28.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

natan broj malih poljoprivrednih gazdinstava koja jako dobro posluju - a nas ubeđuju da je imati malo gazdinstvo neisplativo i da je jedino rešenje ukrupnjavanje poseda...


Ovo je barem lako proveriti: prosecna velicina poljoprivrednog poseda (kako Eurostat meri, tj. Utilized Agricultural Area) je 48 ha u Nemackoj u 2007. U Srbiji je 25ha (u proseku fragmentirana na 4 komada). Ali ne lezi vraze - prosek je iskrivljen, jer preko 75% gazdinstava ima posed manji od 5ha. Tako da to sto nas ubedjuju da su velika gazdinstva bolja, ubedjuju sa razlogom.
hajkula1 hajkula1 09:58 29.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

iqiqiq
Šta ti bi?


Od tržnih centara, jedini podnošljiv po meni je TC ZIRA. Sve veće bih poravnala, (ozbiljno).
Retko kada odem bilo gde u kupovinu jer iako radim, nemam para za to. Većina sugrađana takođe.

nisi me shvatila a super si odgovorila!

he he, samo kažem kako su naše žene u gradu pomahnitale da budu sve kao iz "Seks i grad" i CEcAkarleušić stil pa pomahnitalo jure po tržnim centrima dok njihove rođake na selu bre nemaju ni osnovne uslove 21.veka...



Samo kažem da rođake sa sela sanjaju to da pomahnitalo jure po tržnim centrima jer tako zamišljaju život u gradu a što je daleko od istine jer rođake u gradu nemaju ni za hleb.

mariopan mariopan 12:36 29.09.2013

Re: Svetski lideri a skriveni šampioni

nim_opet
natan broj malih poljoprivrednih gazdinstava koja jako dobro posluju - a nas ubeđuju da je imati malo gazdinstvo neisplativo i da je jedino rešenje ukrupnjavanje poseda...


Ovo je barem lako proveriti: prosecna velicina poljoprivrednog poseda (kako Eurostat meri, tj. Utilized Agricultural Area) je 48 ha u Nemackoj u 2007. U Srbiji je 25ha (u proseku fragmentirana na 4 komada). Ali ne lezi vraze - prosek je iskrivljen, jer preko 75% gazdinstava ima posed manji od 5ha. Tako da to sto nas ubedjuju da su velika gazdinstva bolja, ubedjuju sa razlogom.

Poljoprivreda u Srbiji i Evropi - Balkan magazin - citiram deo

Informatičko zamračenje u Srbiji je donelo pravu poplavu netačnih, čak bizarnih informacija. Tako se do pre par meseci u domaćoj štampi moglo pročitati da se Evropska komisija ne slaže sa srpskom politikom subvencionisanja poljoprivrednika po hektaru, jer se tako uništava njena konkurentnost – mada Evropska zajednica subvencioniše svoje farmere po hektaru, uz tri do četiri puta viši nivo subvencija (uz direktna plaćanja farmerima, oni dodatno subvencionišu izvoz kao i ruralni razvoj); da način subvencionisanja po hektaru postoji samo u Srbiji i drugim zemljama u razvoju – mada su ove subvencije prvo uvedene u razvijenim zemljama (1933. godine u SAD), i tamo su one najviše.

Ponovo se vrši pritisak za ukrupnjavanje zemljišnih poseda u Srbiji – navodno radi poboljšanja efikasnosti proizvodnje – mada je u Italiji naprimer, jednoj od najuspesnijih evropskih poljoprvreda, skoro 69% gazdinstava manje od pet hektara!


....

I sa 5 hektara se može živeti?
iqiqiq iqiqiq 09:28 01.10.2013

Zašto je Srbija nerazvijena

I sela su Srbija

U više od 4.600 sela nema osnovnih uslova za život - ambulanti, prodavnica, škola. Bez prodavnice je 400 naselja, pošte 2.000, a 500 nema ni odgovarajuću saobraćajnu vezu


Da je Srbiji preko potrebna obnova ruralne sredine, jer bez sela ne mogu da žive ni gradovi, smatra i Jovana Čikić, sociolog sela sa Univerziteta u Novom Sadu.

- Ambulanta, apoteka, obdanište, biblioteka ili frizerski salon gotovo su neostvariv cilj za više od trećine sela u Srbiji ...


Život na selu
disident79 disident79 21:55 26.09.2013

Tu sam di sam, al se manje jedim...

Naglašava se da je ogroman problem neodstatak 'sistema', iako nema zemlje koja je prvo ustanovila efikasne institucije pa postala bogata.


Sa ovom konstatacijom se nikako ne mogu složiti. Preporučujem Reversal of fortune (Acemoglu, Johnson, Robinson)
Filip2412 Filip2412 02:54 27.09.2013

Re: Tu sam di sam, al se manje jedim...

Naglašava se da je ogroman problem neodstatak 'sistema', iako nema zemlje koja je prvo ustanovila efikasne institucije pa postala bogata.
Sasvim suprotno. Nema zemlje koja je postala bogata bez da je prvo imala efikasne institucije. Pa pobogu kako ti mislis da stedis i da pravis novac ako nisi finansijski disciplinovan?!??! kako da napredujes u biznisu ako moras da podmicujes politicare na putu do uspeha a ti isti te sutra hapse? kako da imas uspesnu firmu ako ti budala duguje ogromne pare a sudstvo vodi proces 10 godina i na kraju ga oslobodi od krivicnog gonjenja?
hajkula1 hajkula1 10:03 27.09.2013

Re: Tu sam di sam, al se manje jedim...

Filip2412
kako da napredujes u biznisu ako moras da podmicujes politicare na putu do uspeha a ti isti te sutra hapse?


Taj koji podmićuje da bi uspeo, treba da ode u zatvor. Taj koji podmićuje da bi uspeo, bio je nelojalna konkurencija ljudima koji rade i poštuju propise da bi uspeli. Zbog tog koji podmićuje masa malih radnji je zatvorena.

Nego šta nego zaslužuje hapšenje, misli potplatio pa može da radi šta hoće? (ali ne i dokle hoće )


Filip2412 Filip2412 21:58 26.09.2013

...

A zasto takvo megalomansko pitanje u naslovu???

To je ko da pitas zasto avion leti a trotinet ne moze da leti.

Evo boljeg pitanja: Zašto je Srbija nerazvijena a Slovenija razvijena?
escherichije_colic escherichije_colic 22:11 26.09.2013

Re: ...

Filip2412
A zasto takvo megalomansko pitanje u naslovu???

To je ko da pitas zasto avion leti a trotinet ne moze da leti.

Evo boljeg pitanja: Zašto je Srbija nerazvijena a Slovenija razvijena?


Slovenija je samo jedan lep tranzit načičkan nemačkim proizvodnim halama. Oni se u tom sistemu bolje snalaze i udobnije plivaju, mada ne znam koliko je i njima udobno, ako pogledamo one socijalne nemire od zimus. Osim toga, skoro 4 puta ih je manje i žive na manjem prostoru, pa se nekako uvek rasporedi i prelije od vinjeta i ostalog. Nešto kao CG, koja je suštinski daleko bednija i nerazvijenija od Srbije, ali ima stanovnika kao opština NBG i sreću da izlazi na more, pa 9 meseci žive od onoga što navuku za 3 meseca turističke sezone.
gedza.73 gedza.73 22:20 26.09.2013

Re: ...

Filip2412
Evo boljeg pitanja: Zašto je Srbija nerazvijena a Slovenija razvijena?

Ja moram ovde stidljivo da se ubacim.
Tamo, nekih zlatnih godina, nisi mogao da registruješ kamion za obavljanje transporta u centralnoj Srbiji već si morao da ideš u Hrvatsku ili Sloveniju.
Zato što je bilo sramota imati svoju ideju i svoj porodični posao.
Zato što se kao jedini rad vrednovalo plandovanje u fabrici.

A onda su se iz tog sistema izrodili 'kapitalisti'.
Koji su 'ulagali' u džipove, švalerke a cevi sekli bonsekom.
Filip2412 Filip2412 22:21 26.09.2013

Re: ...

Osim toga, skoro 4 puta ih je manje i žive na manjem prostoru, pa se nekako uvek rasporedi i prelije od vinjeta i ostalog.
ekskjuzes ekskjuzes.... njima je lakse jer su manji a nemackoj je lakse jer je veca

a svakako im je bolje, mnogo bolje, pocev od toga da nisu imali devedesete pa nadalje, a uvek su bili disciplinovaniji u postovanju svoje zemlje i u radu

samo kazem, smehotresno je uporedjivati se sa nemackom treba uzeti nekoga iz komsiluka ko je pametniji

escherichije_colic escherichije_colic 22:55 26.09.2013

Re: ...

Filip2412
Osim toga, skoro 4 puta ih je manje i žive na manjem prostoru, pa se nekako uvek rasporedi i prelije od vinjeta i ostalog.
ekskjuzes ekskjuzes.... njima je lakse jer su manji a nemackoj je lakse jer je veca

a svakako im je bolje, mnogo bolje, pocev od toga da nisu imali devedesete pa nadalje, a uvek su bili disciplinovaniji u postovanju svoje zemlje i u radu

samo kazem, smehotresno je uporedjivati se sa nemackom treba uzeti nekoga iz komsiluka ko je pametniji



Pa lakše im je što su manji, jer i oni proizvode uglavnom neke trice i kučine sa kojima nisu nigde konkurentni, pa onda to malo ljudi namire od tranzita. Da su slepo crevo kroz koje niko ne mora da prolazi da bi stigao od tačke A do tačke B (kako smo npr mi) bez najznačajnijeg i najprofitabilnijeg turističkog potencijala (morska obala) verovatno bi bili beda ko i mi. S druge strane, da su zemlja od 80 miliona koja proizvodi trice i kučine (ili živi od izvoza sirovina) bili bi gora beda nego naši pasivni krajevi.

Besmisleno je diskutovati da li im je bolje nego nama sada ali idi napravi anketu da li im je bilo bolje dok su u SFRJ bili "surogat Zapad" za južnjačku bedu, dobićeš sigurno zanimljive rezultate. Uostalom, u SFRJ nikada nisu imali ulične nemire, nuff said.

Da su disciplinovaniji u radu i da više drže do reda, o tome takođe nema diskusije. Oni su jednostavno daleko kompatibilniji sa novim globalističkim poretkom koji se uspostavlja, te im je u takvom poretku namenjena uloga drugorazredne tranzit uslužne države. Nas primitivce zapalo je da budemo jeftin izvor sirovina i ljudskog potencijala- jer im ipak treba neko da se brine oko tih silinih 90godišnjaka kojih imaju sve više usled visokog kvaliteta života, zato naše medicinske tehničare dočekuju raširenih ruku. Za IT su naravno vrata uvek otvorena i pretpostavljam da uvek treba inžinjera isl. Ostali- više sreće u drugom životu. Razvijajte izuzetne sposobnosti koje će vam omogućiti iseljenje u obećanu zemlju ili radite u "Delezeu" za 120e dok vas se polako truje genetski modifikovanom hranom- jer ipak treba skraćivati životni vek i oslobađati prostor za nove produktivnije jedinke. Jednom rečju morbidno.
dunja73 dunja73 07:53 27.09.2013

Re: ...

Isto je tako u Nem, ali, Nem je sirok pojam, sto napisa Filip, kao pitanje avion i trotinet..Na Istoku nem posl kao na jugu i zapadu, drugaciji mentalitet, posledice, znamo cega ...mora vreme da prodje , da sve legne na svoje mesto...a, Svalerku ima, ko god moz'....... ....Srbija je mala pa se vidi sve, imaju i oni i dzipove i svalerke samo golemo ne moze paparazi da stignu da pronjuskaju, a, i zakon stiti privatni zivot .....dole ne stiti, ocigledno da vole ljudi da se 'vide'
hajkula1 hajkula1 10:10 27.09.2013

Re: ...

gedza.73
Filip2412
Evo boljeg pitanja: Zašto je Srbija nerazvijena a Slovenija razvijena?

Ja moram ovde stidljivo da se ubacim.
Tamo, nekih zlatnih godina, nisi mogao da registruješ kamion za obavljanje transporta u centralnoj Srbiji već si morao da ideš u Hrvatsku ili Sloveniju.



To je bila dogovorna ekonomija.

I ne samo kamion, nego i neke zanatske radnje, male proizvodnje, su mogle samo u Slavoniji ili Sloveniji da se registruju.

Kasnije je moglo kod nas (prevoznici) ali samo u Sopotu ...



StEtOc|nA StEtOc|nA 22:00 26.09.2013

Ja znam odgovor

Zato što u Nemačkoj živi veći procenat Nemaca nego Srba... Jel sam pogodio?
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:25 26.09.2013

nonsense

Smatram da je pitanje u naslovu besmisleno.

Samo nerazuman covek moze postaviti takvo pitanje i da ocekuje odgovor na manje od 2000 stranica, sa 400 reci po stranici.

Odgovor bi bi bio slican odgovoru na pitanje: zasto je svet ovakav kakav je.
G r o f G r o f 22:42 26.09.2013

pukla guma..

Treba se zamisliti nad činjenicom da šofer u Frankfurtu ima realnu platu 16 puta veću od plate podjednako efikasnog vozača autobusa u Nigeriji.


Generacije predaka šofera u Frankfurtu su radile da bi on imao dobru platu.
Danas u Frankfurtu svi rade i mogu kupiti skupu kartu za njegov autobus...

Generacije predaka vozača u Nigeriji branili su Kosovo, pevali junačke pesme i pili vino.
Danas u Nigeriji radi samo vozač autobusa, ostali kukaju kako ih vara EU i piju vino, za kartu, naravno, nemaju...ni do Prištine.
escherichije_colic escherichije_colic 23:04 26.09.2013

Re: pukla guma..

G r o f


Generacije predaka šofera u Frankfurtu su radile da bi on imao dobru platu.


Ne bih baš rekao da su pretci Hindusa/Turaka/raznih Balkanaca koji danas voze autobuse po Nemačkoj radile sa ciljem da im potomak bude dobro plaćen vozač javnog prevoza u inostranstvu.

Da probam ja: jedna konkretna generacija Nemaca je najpre opljačkala a zatim do temelja porušila celu Evropu, da bi njihovi potomci mogli da imaju WiFi u autobusima koje vozi uvezena radna snaga iz "trećeg Sveta". Što reče jedan pametan čovek, Hitler bi bio ponosan da vidi realizaciju svog idejnog čeda EU- formalno društva ravnopravnih razvijenih evropskih naroda, a zapravo sistema ekonomskih neokolonija pod hegemonijom moćne Nemačke.
Bonner Bonner 23:19 26.09.2013

Re: pukla guma..

escherichije_colic


... a zapravo sistema ekonomskih neokolonija pod hegemonijom moćne Nemačke.



A kako dodjose do tog hegemonistickog polozaja i uticaja kad su tako glupavi i lenji i samo bi da drugi robuju za njih (mislim na Nemce)???

Ko je nama branio da osvojimo celu Evropu?

Mi nismo bili sposobni ni da sacuvamo ono sto su nam dedovi i pradedovi krvavo stekli i odbranili i zivotima platili. Izgubili drzavu koju smo imali.

Filip2412 Filip2412 23:30 26.09.2013

Re: pukla guma..

escherichije_colic
Što reče jedan pametan čovek, Hitler bi bio ponosan da vidi realizaciju svog idejnog čeda EU- formalno društva ravnopravnih razvijenih evropskih naroda, a zapravo sistema ekonomskih neokolonija pod hegemonijom moćne Nemačke.
A Gavrilo Princip da je ziv skupljao bi papire da upise neki faks u Becu, da zivi ko sav normalan svet naravno, ovo je tacno i tuzno, ali kako da se covek ne smeje paradoksalno glupim istorijskim izborima koje smo pravili?

Sto se tice Hitlera - lupetas brate sta da ti kazem.... Nemacka nije zemlja Nemaca, Austriju su preplavili nasi Turbo Folk umjetnici, dakle ako je neka zemlja otvorena i tolerantna to je Nemacka - sasvim suprotno Hitlerovim idejama.

escherichije_colic escherichije_colic 00:13 27.09.2013

Re: pukla guma..

Filip2412

Sto se tice Hitlera - lupetas brate sta da ti kazem.... Nemacka nije zemlja Nemaca, Austriju su preplavili nasi Turbo Folk umjetnici, dakle ako je neka zemlja otvorena i tolerantna to je Nemacka - sasvim suprotno Hitlerovim idejama.



Pa šta sam ja drugo rekao: dobrodošli su vozači autobusa, čistači ulica, negovatelji u staračkim domovima, kao i majmuni koji ih zabavljaju u diskotekama da se spreme za novu radnu nedelju. Nemačka je otvorena i tolerantna onoliko koliko joj treba da se regeneriše, pa sad da li fali vozača autobusa ili IT stručnjaka, to se uveze po potrebi. Dalje, piše neko o vrednoj nemačkoj omladini koja volontira po javnim ustanovama, ne znam, ja sam za 4 meseca tamo video više klinaca koji bleje i bukvalno prose po ulici iz fazona, sve sito obučeno i može volu rep iščupati. Zašto bi oni radili kad suštinski ne moraju? Ti tamo treba da si baš baš žešći raspad i društveni parazit pa da izgubiš pravo na sve blagodeti socijale. Treća stvar- mit kako su vredni precizni i utegnuti je upravo to, samo mit. Ja sam tamo išao nekoliko puta na zakazane termine kod lekara raznih specijalnosti i svaki ali svaki jebeni put sam čekao pola sata da me prime, bez ikakvog izvinjenja ili objašnjenja, pa se setim koliko su se na mom bivšem radnom mestu u Srbiji svi zaposleni lomili da ispoštuju termine i da pacijent ne čeka. To ti se jednostavno podrazumevalo i ako probijaš termine, nisi dobar zaposleni i letiš, ćao. A meni u Nemačkoj med sestra objašnjava kako je najnormalnije da se čeka po pola sata. Nije najnormalnije. Ako može u gluvoj Srbiji da se postigne norma i da ti je neki derikoža isteruje bičem, može vala i u toj prebogatoj carefree Nemačkoj. I onda neko tupi kako smo mi šljam a oni ubermenš Mi smo ološ što se tiče nekih drugih stvari, a 100% sam siguran, da prosečnom našem čoveku daš standard, uslove i socijalnu bezbednost koju uživa razmaženi Nemac, pojeo bi taj posao sa duplo više žara i efikasnosti ... i pitao ima li još da se uradi. Takvo je moje iskustvo sa našim ljudima u Nemačkoj. Mislim na ove normalne obične ljude, ne na krimose koje je još UDBA slala da tamo ubijaju političku emigraciju (i usput pljačkaju) pa nam svima ukaljali ime.
Filip2412 Filip2412 02:39 27.09.2013

Re: pukla guma..

Jel mozes da zamislis u Nemackoj scenu kako vodja narko dilera i huligana na fudbalskoj utakmici silazi u teren i naredjuje fudbalerima da skinu dresove, sve prenosi televizija i drzava na to ne reaguje?

NE

E, zato je Nemacka razvijena a Srbija nije.
BigBadWolf BigBadWolf 06:20 27.09.2013

Re: pukla guma..

pa se setim koliko su se na mom bivšem radnom mestu u Srbiji svi zaposleni lomili da ispoštuju termine i da pacijent ne čeka. To ti se jednostavno podrazumevalo i ako probijaš termine, nisi dobar zaposleni i letiš, ćao


Zivota ti, gde si to radio?
G r o f G r o f 08:08 27.09.2013

Re: pukla guma..

Mi smo ološ što se tiče nekih drugih stvari, a 100% sam siguran, da prosečnom našem čoveku daš standard, uslove i socijalnu bezbednost koju uživa razmaženi Nemac, pojeo bi taj posao sa duplo više žara i efikasnosti ... i pitao ima li još da se uradi.


Eto ti rešenja zagonetke...
Standard, uslove i socijalnu bezbednost niko ne daje već ih sam stičeš.
Srbija čeka da joj ih neko da, a Nemačka ih sama stvara.
Uostalom u prilog tome govori i blog autora u kojem je tona baba i žaba, a rad se ne spominje.
escherichije_colic escherichije_colic 08:26 27.09.2013

Re: pukla guma..

G r o f
Mi smo ološ što se tiče nekih drugih stvari, a 100% sam siguran, da prosečnom našem čoveku daš standard, uslove i socijalnu bezbednost koju uživa razmaženi Nemac, pojeo bi taj posao sa duplo više žara i efikasnosti ... i pitao ima li još da se uradi.


Eto ti rešenja zagonetke...
Standard, uslove i socijalnu bezbednost niko ne daje već ih sam stičeš.
Srbija čeka da joj ih neko da, a Nemačka ih sama stvara.
Uostalom u prilog tome govori i blog autora u kojem je tona baba i žaba, a rad se ne spominje.



U pravu ste svi, Nemci su stvarno uibermenš a mi smo talog čovečanstva.

escherichije_colic escherichije_colic 08:28 27.09.2013

Re: pukla guma..

BigBadWolf
pa se setim koliko su se na mom bivšem radnom mestu u Srbiji svi zaposleni lomili da ispoštuju termine i da pacijent ne čeka. To ti se jednostavno podrazumevalo i ako probijaš termine, nisi dobar zaposleni i letiš, ćao


Zivota ti, gde si to radio?


U jednom privatnom domu zdravlja ... a i na drugim mestima na kojima sam radio je isto bilo- maksimalno 15 minuta sme pacijent da čeka, kao što se i pacijentu toleriše 15 min zakašnjenja.
Bonner Bonner 08:30 27.09.2013

Re: pukla guma..

escherichije_colic


U pravu ste svi, Nemci su stvarno uibermenš a mi smo talog čovečanstva.




Nemacka je vecna dok su joj deca vredna.

hajkula1 hajkula1 10:41 27.09.2013

Re: pukla guma..

I onda neko tupi kako smo mi šljam a oni ubermenš



Meni zlo kada čujem priču, tipa Srbi neradnici.
Problem je što nemamo samopoštovanja.

Razapnite me, ali ima veze i to što su Nemci nacionalno svesni i samodisciplinovani.

Evo, ja smorena da bih Filipu objašnjavala koliko valja nebuloze.




Goran Vučković Goran Vučković 10:54 27.09.2013

Re: pukla guma..

Razapnite me, ali ima veze i to što su Nemci nacionalno svesni i samodisciplinovani.

Društveno svesni. "Nacionalno" je nešto drugo.
Filip2412 Filip2412 14:50 27.09.2013

Re: pukla guma..

hajkula1
Meni zlo kada čujem priču, tipa Srbi neradnici.
Naravno da nisu svi neradnici. Pogledaj koliko ljudi je skupilo hrabrost i otislo u Nemacku i tamo vredno rade. Jel to zato sto su Nemci nacionalno svesni? A sto se tice drustvene svesti Srbi je poseduju, ali nazalost se sve vise takvih seli tamo gde se drustvena svest i ceni.

Kriminal cveta, sudstvo brani ubice i narko dilere, lopove koji kradu posteni svet. U tome je problem zato se Srbima ne radi u Srbiji i radije bi negde drugde gde se postenje ipak ceni malo vise.

Pa u Srbiji bre kriminalci javno na nacionalnoj televiziji pokazuju nadmoc nad drzavom.
hajkula1 hajkula1 18:45 27.09.2013

Re: pukla guma..

Filip2412
Jel mozes da zamislis u Nemackoj scenu kako vodja narko dilera i huligana na fudbalskoj utakmici silazi u teren i naredjuje fudbalerima da skinu dresove, sve prenosi televizija i drzava na to ne reaguje?

NE

E, zato je Nemacka razvijena a Srbija nije.




U GB je bilo i gorih scena, pa su bili i tada materijalno mnogo bogatiji od nas.
Onda kada je SYTI odlučio da je dosta, prekinuto je to ponašanje.

Mi nismo siromašni jer su navijači bahati, nego smo i mi siromašni i navijači bahati jer tajkunima i birokratiji na vlasti tako odgovara. Neko neguje strah od terorista, neko od bahatih navijača.
Filip2412 Filip2412 19:07 27.09.2013

Re: pukla guma..

U GB je bilo i gorih scena, pa su bili i tada materijalno mnogo bogatiji od nas.
pa znas kako, za svaku tvrdju moze se naci argument, ako cemo da vrtimo diskusiju u krug...

U svakom slucaju voleo bih da vidim dokaz za ovo sto kazes. Gde i kako su to Engleski navijaci vladali klubovima i postrojavali igrace. Ne verujem na rec.

Poenta je da UK cijoj se kraljici zaklinjes na vernost od Kanade do Australije i koja na neki nacin vlada polovinom zemaljske kugle opet nije adekvatan uzor za zemlju poput Srbije koja ne vlada dobro ni svojom teritorijom koju kolima predjes za 4-5 sati voznje.

Biznis i sigurnost u pravno sudsku vlast osnovni su preduslovi da ljudi od inicijative i ideje pocnu da razvijaju biznis i prave pare. Dok god toga nema dzaba ekonomski strucnjaci/pozeri od Djelica do ovoga sa Jejla.
milisav68 milisav68 20:13 27.09.2013

Re: pukla guma..

Filip2412
. Gde i kako su to Engleski navijaci vladali klubovima i postrojavali igrace.

Slažem se sa tvojom poentom, ali ovde imaš omašku.

U Srbiji "navijači" ne vladaju klubovima, već samo pojedinim igračima, tako što ih uvuku u "sladak život" pozajmljujući im pare, pa posle "otkupe" dug za procenat transfera.

Klubovima (i "navijačima" ) vladaju "jači igrači", ali i tu je sve manje novca, pa otud one scene sa skidanjem kapitenske trake i dresova.

I da, "navijači" su paravojska, koja služi za prljave poslove.

hajkula1 hajkula1 10:07 29.09.2013

Re: pukla guma..

Filip2412
hajkula1
Meni zlo kada čujem priču, tipa Srbi neradnici.
Naravno da nisu svi neradnici. Pogledaj koliko ljudi je skupilo hrabrost i otislo u Nemacku i tamo vredno rade. Jel to zato sto su Nemci nacionalno svesni? A sto se tice drustvene svesti Srbi je poseduju, ali nazalost se sve vise takvih seli tamo gde se drustvena svest i ceni.

Kriminal cveta, sudstvo brani ubice i narko dilere, lopove koji kradu posteni svet. U tome je problem zato se Srbima ne radi u Srbiji i radije bi negde drugde gde se postenje ipak ceni malo vise.

Pa u Srbiji bre kriminalci javno na nacionalnoj televiziji pokazuju nadmoc nad drzavom.



A nemački banksteri daju kredite Grčkoj, nama pa zaradu ulažu u Nemačkoj.
Mi ovde ne možemo da proizvodimo šta hoćemo, nego šta nam dozvole.
U Nemačkoj profesor, mesar, čistač ulica, ima mnogo veću platu nego ovde kod nas.
Tržište (globalno) nije slobodno, nego važe stroga pravila koja utvrđuju veliki kako njima odgovara. Nemačka je jedna od veliih.


Naši kriminalci uništaaju nas.
Šta je Merkel izjavila, propao multikulturalizam. Merkel maltretira Grke, nas, Hrvate, Italijane...
Bonner Bonner 22:55 26.09.2013

Zato sto ...

Evo zasto, samo nekoliko primera:

Zato sto prosecan Srbin misli da prosecan Nemac zaradjuje daleko vise (visestruko) nego on. Istina je malo drugacija.

Prosecan nemacki radnik je fleksibilan, zadovoljan sto uopste ima posao i prigrabi svaki ponudjeni jer ne zeli da sedi kuci iako je to ponekad isplativije. Ali i socijalni sistem je tako promenjen da to vise nije moguce, da se sedi i nista ne radi. Radnici na birou su obavezni da se skoluju, posecuju kurseve i konstantno salju molbe za posao i odlaze na prakse u preduzeca. To se redovno kontrolise.

Milioni Nemaca putuju svakodnevno stotine kilometara na posao i sa posla, ustaju u 4-5 ujutro a lezu kasno uvece. Po preduzecima se uvece sedi i ceka ko ce prvi da ustane i potegne nogu da ide kuci, niko nece da bude prvi koji ce da ode.

Zato sto u Nemackoj postoje ljudi koji rade za € 1 po satu tzv. € 1 jobber.

Zato sto u Nemackoj postoji FSJ (freiwilliges soziales Jahr) u kojoj mladi ljudi pre svega dobrovoljno uz malu ili nikakavu nadoknadu rade (pre svega po bolnicama, starackim domovima i ostalim socijalnim ustanovama). A njihovi roditelji ne kazu "zasto da ide tamo za dzaba, bolje neka sedi kuci!".

Itd., itd.
mariopan mariopan 23:02 26.09.2013

Re: Zato sto ...

Bonner


Znači da ne dolazim tamo kod vas da zaradim za sledeće letovanje?
dr.wagner dr.wagner 23:32 26.09.2013

Re: Zato sto ...

...jutro

Bonner
Prosecan nemacki radnik ....

.... Po preduzecima se uvece sedi i ceka ko ce prvi da ustane i potegne nogu da ide kuci, niko nece da bude prvi koji ce da ode.



-Teško bih se mogao sjetiti kako sam zalutao na ovaj blog prije koju godinu ...
... ali , baš sam imao sreće ...


Wagner


escherichije_colic escherichije_colic 08:32 27.09.2013

Re: Zato sto ...

Bonner
Po preduzecima se uvece sedi i ceka ko ce prvi da ustane i potegne nogu da ide kuci, niko nece da bude prvi koji ce da ode.



Ovo je apsolutna besmislica i bajka. U Nemačkoj te gazda TERA da ideš na pauzu i na vreme kući, bukvalno ti zatvori laptop. Zašto- da ne bi morao da ti plaća prekovremeno. Ovo je priča iz prve ruke.
Bonner Bonner 08:45 27.09.2013

Re: Zato sto ...

escherichije_colic



Ovo je apsolutna besmislica i bajka. U Nemačkoj te gazda TERA da ideš na pauzu i na vreme kući, bukvalno ti zatvori laptop. Zašto- da ne bi morao da ti plaća prekovremeno. Ovo je priča iz prve ruke.


E ako je iz prve ruke onda je ok. Na kog "gazdu" mislis, onog sa "baustelu"?

Zamisli postoje zanimanja gde se ne radi na satnicu.


escherichije_colic escherichije_colic 09:30 27.09.2013

Re: Zato sto ...

Bonner
escherichije_colic



Ovo je apsolutna besmislica i bajka. U Nemačkoj te gazda TERA da ideš na pauzu i na vreme kući, bukvalno ti zatvori laptop. Zašto- da ne bi morao da ti plaća prekovremeno. Ovo je priča iz prve ruke.


E ako je iz prve ruke onda je ok. Na kog "gazdu" mislis, onog sa "baustelu"?

Zamisli postoje zanimanja gde se ne radi na satnicu.




Aha, sigurno će Nemac da ostaje sat vremena duže na poslu i neće tražiti da mu se plati prekovremeno

Radio na baušteli ili na softveru, ti imaš svoje radno vreme a sve preko toga plaća se dodatno. Izuzetak su verovatno neki top tehnološki isl projekti za koje si (bezobrazno dobro) plaćen kad isporučiš, pa ti onda duže ostajanje na poslu nije nikakav faktor, jer imaš neki rok koji treba da postigneš. Realno na takvim projektima u Nemačkoj radi 5-9% ljudi u radnom odnosu, ostalo je usluga, bauštela, kancelarija.

Ljudi, previše idolizirate Nemce. I ja sam tako mislio dok nisam video svojim očima. Nemcima se mora priznati jedna stvar, imaju kulturu i vaspitanje. Tamo nikome neće pasti na pamet da uslugu, koju da bi pružio moraš da učiš visoku školu, stavi u rang sa nekom rutinskom vodoinstalaterskom ili automehaničarskom intervencijom- a to se kod nas dešava svakodnevno. Skoro mi priča drugar arhitekta kako ga je belo gledao "klijent" kad mu je ispostavio račun za projekat, u fazonu "šta, to malo što si žvrljao lenjirom po papiru treba TOLIKO da platim?!" ... S druge strane, svi smo puni divljenja prema raznim Kenetima, Koletima, silikon apgrejdovanim pevaljkama sa ibarske i polu/neobrazovanim sportistima. Eto onaj Šapić postade predsednik opštine NBG jbt, a drugi vaterpolista iz bazena pravo u ministarsku fotelju. Ne znam da li toga ima i u Liberiji ili Sijeri Leone, gde traje konstantni građanski rat, deca nose kalaše a zaraćene frakcije rutinski praktikuju kanibalizam. Meni je bre direktor bila osoba koja bukvalno ne ume da priča (i pored formalnog visokog obrazovanja) a jedini kvalitet joj je što dobro klima glavom, ne libi se prljavih poslova i ume lepo da se uvuče u rektum. Svaku zdravu inicijativu koja dolazi sa nižeg položaja u hijerarhiji, takve osobe doživljavaju kao pretnju i tu je kraj priče o napretku i razvoju. Profesori bre namerno biraju najgluplje i najposlušnije za asistente, da ne bi mogao slučajno neko da zaseni njihovu "veličinu" ... o rutinskom instaliranju švalerki na katedre da ne pričamo. To su ozbiljne stvari i ne mogu se dati na uređivanje i rukovođenje ljudima koji funkcionišu isključivo po principu "ja tebi, ti meni" i "koliko sam ja tu dobar?" ... Od toga polazi sve, pa tako danas imamo generacije visoko obrazovanih ljudi koji su intelektualna, moralna i profesionalna NULA. Dajte takvoj barabi člansku kartu stranke i dobićete recept otrova koji nas ubija. E toga nema u Nemačkoj, a ako i ima, sigurno se takvi ništa važno ne pitaju niti im kroje kapu.
Bonner Bonner 09:48 27.09.2013

Re: Zato sto ...

escherichije_colic

...
Ljudi, previše idolizirate Nemce. ...



Niko ovde ne idealizuje ili idolizuje Nemce kao pojedince nego nemacko drustvo kao celinu koja nesporno jako dobro funkcionise.

hajkula1 hajkula1 10:49 27.09.2013

Re: Zato sto ...

escherichije_colic
Bonner
escherichije_colic



Ovo je apsolutna besmislica i bajka. U Nemačkoj te gazda TERA da ideš na pauzu i na vreme kući, bukvalno ti zatvori laptop. Zašto- da ne bi morao da ti plaća prekovremeno. Ovo je priča iz prve ruke.


E ako je iz prve ruke onda je ok. Na kog "gazdu" mislis, onog sa "baustelu"?

Zamisli postoje zanimanja gde se ne radi na satnicu.




Aha, sigurno će Nemac da ostaje sat vremena duže na poslu i neće tražiti da mu se plati prekovremeno

Radio na baušteli ili na softveru, ti imaš svoje radno vreme a sve preko toga plaća se dodatno.

Ljudi, previše idolizirate Nemce.

... Profesori bre namerno biraju najgluplje i najposlušnije za asistente, da ne bi mogao slučajno neko da zaseni njihovu "veličinu" ...
... po principu "ja tebi, ti meni" i "koliko sam ja tu dobar?" ...
... imamo generacije koji su intelektualna, moralna i profesionalna NULA. Dajte takvoj barabi člansku kartu stranke i dobićete recept otrova koji nas ubija. E toga nema u Nemačkoj, a ako i ima, sigurno se takvi ništa važno ne pitaju niti im kroje kapu.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana