Nostalgija| Planeta| Putovanja

Zasto je more magicno?..

jednarecfonmoi RSS / 17.09.2023. u 00:16
znate francusku pesmu "la mer"?
 
postojalo je mesto na  moru, dugo, pre nego sto sam i cula da postoji. sakriveno nepristupacnim strmim putem i malo da manje ne  moze biti. 

soba je bila blizu talasa, i  mogao si svako vece i jutro da osecas njihovu snagu.

ljudi koji izaberu ovakav mir postanu slicni mestanima za to vreme dok su tu. postar se pojavljuje oonekad i po sopstvenom priznanju gubi pisma ali i racune. covek koji cisti djubre koga u stvari ima iznenadjujuce malo biva ravnopravan clan ove neobicne skupine i ucestvuje u prolazu u razgovorima. postaji nekoliko lokalnih pasa koji su dosli tu ko zna kad i ko zna kako. u pocetku budu nepoverljivi orema pridoslicama ali posle nekoliko upornih pozdravljanja, trce u susret i cekaju ostatke vecere.

ovaj mir biva na trenutke prekinut stranim jezicima, bukom i brodicima. ali za koji sat opet se sve vraca na staro. 

svaki dan u sumrak odlazi  kruzer drugaciji nego jucerasnji daleko talasima.
ne znam dal je pracen.
ljudi odande veruju moru, plivaju daleko i bez zaustavljanja. 

Tagovi



Komentari (516)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

promoter promoter 11:54 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
I sada bi još trebalo da se dodatno povinujemo latiničarima germanskog usmerenja.


Povinovali smo se! I ti, i Gvozden, i Gedža, i ja...
Dokaz se sam nameće!

A da li si primetio kako su se antiSrbi uspljuvali da nam objasne kamo smo primitivni i zaostali zbog insistiranja da kao sav normalan svet imamo jedno pismo?
I ovih nekoliko naših koji nastoje da svoju kulnost i dojajnost dokazuju tako što im se dodvoravaju.
Što kaže stara narodna - nema goreg antiSrbina od Srbina!
Milan Novković Milan Novković 12:05 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

maksa83
Није тачно да наведене медије конзумирају нижи социо-економски слојеви који су углавном нижег образовања, или није тачно да ти медији користе латиницу?

Bukvalno svaki ovdašnji sajt za mentole tipa srbin.info i derivati je na ćirilici. Jasno te sajtove obilazi i na njima se napaja sve go naučnik.


Cenim da će plakanje po kućama postati standardni deo rasporeda časova odraslih kako se posustane pred nepresušnim izborom tema za koškanje na blogu
Al pošto to radite samo u pauzama DIYjovanja, ili obrnuto, i znam da si u raljama rustičnih stolica evo ti jedne rustične, već sam je stavljao, koju ću ja napraviti prvom prilikom - ufatila me pod svoje i ne mogu da je izbacim iz glave

Plus je letnje-morska, jelte, iako može da prođe i kao kišno-engleska za nekišnih dana


nikvet pn nikvet pn 12:15 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Своје ћириличарење чувам за себе. Неће Шиптари да ми га чувају. Никоме га не намећем нити коме трљам нос наоколо, то је ствар личне културе и слободног избора. Допада ми се законски мајоритет, али допуштам да је мало претеран. Могло је то суптилније; овако дође мало силеџијски, као и сви напредњачки акти. Ако се неко се љути баш ме брига - зашто?

Зато што је једна (дотле) фина и културна блогерка онако узгред с висине опљунула србоћириличаре на челу са Шешељом. Ако је њој и сличнима све то исти кош (каца?) па ни не примете да су некога тиме можда увредили - ни ја не видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.
Colin_bgd Colin_bgd 12:17 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ни ја видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.

Osim samoj cirilici, perhaps. Ne zato sto se njome sluzis, vec sto njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...
promoter promoter 12:23 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Milan Novković
maksa83
Није тачно да наведене медије конзумирају нижи социо-економски слојеви који су углавном нижег образовања, или није тачно да ти медији користе латиницу?

Bukvalno svaki ovdašnji sajt za mentole tipa srbin.info i derivati je na ćirilici. Jasno te sajtove obilazi i na njima se napaja sve go naučnik.


Cenim da će plakanje po kućama postati standardni deo rasporeda časova odraslih kako se posustane pred nepresušnim izborom tema za koškanje na blogu
Al pošto to radite samo u pauzama DIYjovanja, ili obrnuto, i znam da si u raljama rustičnih stolica evo ti jedne rustične, već sam je stavljao, koju ću ja napraviti prvom prilikom - ufatila me pod svoje i ne mogu da je izbacim iz glave

Plus je letnje-morska, jelte, iako može da prođe i kao kišno-engleska za nekišnih dana




Kakav je ovo krš Milane?
Enivej, da prijavim net rezultat za protekli vikend.
55 kila papriiiiiike, 12 i po kila patlidžana, 36 teglica ajvara.
Sledeći vikend nešto manja količina samo peĉene paprike za nas i prijatelje koji je obožavaju, a nama nije teško da ispeĉemo i za njih.
Ja ih, usput, provociram da im vera ne dozvoljava da to urade sami.
A oni, njaaaooooo, pa mi to ne umemo, pa ne možemo u stanu i bla bla.
Ali, ne morate u stanu, kao što sada sedite u dvorištu kod nas, tako možete i da pečete papriku .... eno ti pećica, eno ti suve grančice polomljene i svezane u snopiće da se lako ubace u peć, eno ti dvorišna česma, eno ti ogromni sto na donjoj terasi, hladovina ... milina.
Ali oni se ne daju, stari su to gotovani.
Jer znaju da ćemo im mi doneti punu lončinu, njima samo ostaje da ih zapakuju u one kesice za zamrzivaĉ.
Mada ću ženi reći da im mi popakujemo u kesice da se oni ne deranžiraju.
promoter promoter 12:26 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Colin_bgd
ни ја видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.

Osim samoj cirilici, perhaps. Ne zato sto se njome sluzis, vec sto njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...

Čime se vi budaletine opšte prakse napajate?
Zalaganje za svoje pismo proglašavate nacionalističkim bulažnjenjem?
Čudi me da nisi napisao nacističkim?
gvozden1 gvozden1 12:32 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Ne, nego ti ne znas sta je okupacija...

U Beogradu je uvek vecina svega (natpisa, imena ulica, stampe, knjiga, lektira, itd, itd, itd) bilo na cirilici, tako da to sto se tebi cini da nesto jeste ili nije, na osnovu toga sto se uspnes na prste, pa bacis pogled preko plota do sledece njive, ne

Ćirilica je bila zabranjena za vakta švapske okupacije.
1916.je doneta uredba o zabrani ćirilice u školama, Pavelić je ćirilicu zabranio zakonom, i to samo 15 dana po proglašenju NDH.



Dakle, magarče, ti si taj koji ne znaš, ne pomaže ti tu ni London.

Magarac u London, magarac iz Londona.
nikvet pn nikvet pn 12:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Colin_bgd
njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...


Добри аргументи и контрааргументи чине ми се увек вреднији од свакога писма. Ако тога нема онда креће риалити нарашћивање. Тиме се не бих бавио; pardonez-moi.
Milan Novković Milan Novković 12:47 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
Milan Novković
maksa83
Није тачно да наведене медије конзумирају нижи социо-економски слојеви који су углавном нижег образовања, или није тачно да ти медији користе латиницу?

Bukvalno svaki ovdašnji sajt za mentole tipa srbin.info i derivati je na ćirilici. Jasno te sajtove obilazi i na njima se napaja sve go naučnik.


Cenim da će plakanje po kućama postati standardni deo rasporeda časova odraslih kako se posustane pred nepresušnim izborom tema za koškanje na blogu
Al pošto to radite samo u pauzama DIYjovanja, ili obrnuto, i znam da si u raljama rustičnih stolica evo ti jedne rustične, već sam je stavljao, koju ću ja napraviti prvom prilikom - ufatila me pod svoje i ne mogu da je izbacim iz glave

Plus je letnje-morska, jelte, iako može da prođe i kao kišno-engleska za nekišnih dana




Kakav je ovo krš Milane?
Enivej, da prijavim net rezultat za protekli vikend.
55 kila papriiiiiike, 12 i po kila patlidžana, 36 teglica ajvara.
Sledeći vikend nešto manja količina samo peĉene paprike za nas i prijatelje koji je obožavaju, a nama nije teško da ispeĉemo i za njih.
Ja ih, usput, provociram da im vera ne dozvoljava da to urade sami.
A oni, njaaaooooo, pa mi to ne umemo, pa ne možemo u stanu i bla bla.
Ali, ne morate u stanu, kao što sada sedite u dvorištu kod nas, tako možete i da pečete papriku .... eno ti pećica, eno ti suve grančice polomljene i svezane u snopiće da se lako ubace u peć, eno ti dvorišna česma, eno ti ogromni sto na donjoj terasi, hladovina ... milina.
Ali oni se ne daju, stari su to gotovani.
Jer znaju da ćemo im mi doneti punu lončinu, njima samo ostaje da ih zapakuju u one kesice za zamrzivaĉ.
Mada ću ženi reći da im mi popakujemo u kesice da se oni ne deranžiraju.

Pazi, obrati pažnju, ti si još uvek spring-chicken iako me polako pristižeš sa godinama.

Ni sam ne kapiram šta su ovoj stolici (nisam je video uživo) one daske ispod naslona za podlaktice, pa nagađam da su neke "tacne" što možeš da zarotiraš pa staviš ispred sebe, i tu ti onda žena servira kačamak poplašen slannnicom, morsku prasetinu, morsku jagnjetinu, ... itd.

Kao takva bi bila ozbiljan konkurent za zlato onim rimskim prilegnite-za-onaj-sto otomanima, kako ti kukovi polako odlaze u 60tim
Colin_bgd Colin_bgd 12:47 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1

Ne, nego ti ne znas sta je okupacija...

U Beogradu je uvek vecina svega (natpisa, imena ulica, stampe, knjiga, lektira, itd, itd, itd) bilo na cirilici, tako da to sto se tebi cini da nesto jeste ili nije, na osnovu toga sto se uspnes na prste, pa bacis pogled preko plota do sledece njive, ne

Ćirilica je bila zabranjena za vakta švapske okupacije.
1916.je doneta uredba o zabrani ćirilice u školama, Pavelić je ćirilicu zabranio zakonom, i to samo 15 dana po proglašenju NDH.



Dakle, magarče, ti si taj koji ne znaš, ne pomaže ti tu ni London.

Magarac u London, magarac iz Londona.

Kako preživa Šarulja?
maksa83 maksa83 12:57 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ni sam ne kapiram šta su ovoj stolici (nisam je video uživo) one daske ispod naslona za podlaktice, pa nagađam da su neke "tacne" što možeš da zarotiraš pa staviš ispred sebe, i tu ti onda žena servira kačamak poplašen slannnicom, morsku prasetinu, morsku jagnjetinu, ... itd.




Ovo se samo natakari na klupu ili fotelju pošto je interfejs kompatibilno sa gredama preseka 12x10 cm. Posle ovog slikanja je ošmirglano, oborene ivice, ofarbano, ovi tiplovi koji ojačavaju spoj otfikareni...
gvozden1 gvozden1 12:59 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Kako preživa Šarulja
Nemam krave jbg.
Nego, završi li ti ikakve škole pre nego što si otišao u pečalbu?
Sa jesi naučio bi nešto, ne bi se baš ovoliko blamirao.
gedza.73 gedza.73 12:59 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
U svoju odbranu mogu da kažem sledeće:
1. Oduvek se potpisujem ćirilicom

Isto. Pisana ćirilica. I svaki ćirilični formular popunjavam štampanom ćirilicom. Bez da bilo kome šta dokazujem, jednostavno mi tako 'leži'.
Na blogu, priznajem kako je iz lenjosti, mi uvek zvrcka u glavi što na ćirilični komentar odgovaram latiničnimm. Ne da bi' se prilagodio nego što mi tako pisan odgovor 'odskače'.
maksa83 maksa83 13:02 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Na blogu, priznajem kako je iz lenjosti

Lenjost je ono što ubija ćirilicu. Da bi je doinstalirao i koristio to traži dodatne korake, obaška što u 99% slučajeva ne postoji oslikana na tastaturi.
Milan Novković Milan Novković 13:15 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

maksa83
Ni sam ne kapiram šta su ovoj stolici (nisam je video uživo) one daske ispod naslona za podlaktice, pa nagađam da su neke "tacne" što možeš da zarotiraš pa staviš ispred sebe, i tu ti onda žena servira kačamak poplašen slannnicom, morsku prasetinu, morsku jagnjetinu, ... itd.




Ovo se samo natakari na klupu ili fotelju pošto je interfejs kompatibilno sa gredama preseka 12x10 cm. Posle ovog slikanja je ošmirglano, oborene ivice, ofarbano, ovi tiplovi koji ojačavaju spoj otfikareni...

Super je fora! Finta na koju možda nisi obratio pažnju a daje ti još bolji strukturalni integritet:

- Jurio ja pre mesec dana bed frame za jednu osobu da popunim jednu sobicu. I nikako da se odlučim dal ću mehanizam ispod dušeka da bude fiksan ili adjustable.

- Pa u tom traženju naiđem na firmu sa poetskim imenom: Get Laid Beds.

Vidi fotku, oni to isto koriste za ovu dasku sa strane, ali, rade kao ti samo unutrašnji deo, a spoljni popreko (ne vidi se ovde ali mislim da kad bi računao imaš bolju statiku - jedna ti je daska za podršku teže pomerljiva u jednoj dimenziji, druga u drugoj.

Imaš još jednu dimenziju za razmišljanje na temu dizajna, estetike. Ok, postaje sve slabije rešenje kako ti je ovaj "stolić" sa strane sve veći.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:19 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
Vojislav Stojković
zar nije i latinica pismo srpskog jezika, ili sam ja nešto pobrkao?



Realno, nije!
Više je nametnuto pismo.
Sad, što je ja češće koristim, to je moja sramota...

Mene uopšte nije sramota što koristim latinicu, a Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige, za ranije ne znam.

Tu, međutim, imamo jedan stari problem: problem podela među Srbima.
Pa, zar se nismo dovoljno delili na Srbe prečane, one preko Save i Dunava, Moravce, Šumadince, Kosovare, Srbe starosedioce, došljake i dođoše, Srbe emigrante...

Ako se sada delimo na Srbe ćiriličare i Srbe latiničare, onda je Mesić imao pravo kada je izjavio (možda ne on, ali neko jeste): Mi nećemo Srbe na vrbe, već Srbe na Srbe.

Džaba smo potrošili onolike čizme i šlemove po ratištima devedesetih, ako smo došli i do ove podele.
promoter promoter 13:21 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Milan Novković
maksa83
Ni sam ne kapiram šta su ovoj stolici (nisam je video uživo) one daske ispod naslona za podlaktice, pa nagađam da su neke "tacne" što možeš da zarotiraš pa staviš ispred sebe, i tu ti onda žena servira kačamak poplašen slannnicom, morsku prasetinu, morsku jagnjetinu, ... itd.




Ovo se samo natakari na klupu ili fotelju pošto je interfejs kompatibilno sa gredama preseka 12x10 cm. Posle ovog slikanja je ošmirglano, oborene ivice, ofarbano, ovi tiplovi koji ojačavaju spoj otfikareni...

Super je fora! Finta na koju možda nisi obratio pažnju a daje ti još bolji strukturalni integritet:

- Jurio ja pre mesec dana bed frame za jednu osobu da popunim jednu sobicu. I nikako da se odlučim dal ću mehanizam ispod dušeka da bude fiksan ili adjustable.

- Pa u tom traženju naiđem na firmu sa poetskim imenom: Get Laid Beds.

Vidi fotku, oni to isto koriste za ovu dasku sa strane, ali, rade kao ti samo unutrašnji deo, a spoljni popreko (ne vidi se ovde ali mislim da kad bi računao imaš bolju statiku - jedna ti je daska za podršku teže pomerljiva u jednoj dimenziji, druga u drugoj.

Imaš još jednu dimenziju za razmišljanje na temu dizajna, estetike. Ok, postaje sve slabije rešenje kako ti je ovaj "stolić" sa strane sve veći.



Milane, da li ova debela daska sa strane služi da se na nju stavi lavor da ne mora da se ustaje kada te pritera da povraćaš?
promoter promoter 13:26 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković
predatortz
Vojislav Stojković
zar nije i latinica pismo srpskog jezika, ili sam ja nešto pobrkao?



Realno, nije!
Više je nametnuto pismo.
Sad, što je ja češće koristim, to je moja sramota...

Mene uopšte nije sramota što koristim latinicu, a Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige, za ranije ne znam.

Tu, međutim, imamo jedan stari problem: problem podela među Srbima.
Pa, zar se nismo dovoljno delili na Srbe prečane, one preko Save i Dunava, Moravce, Šumadince, Kosovare, Srbe Starosedioce, došljake i dođoše...

Ako se sada delimo na Srbe ćiriličare i latiničare, onda je Mesić imao pravo kada je izjavio (možda ne on, ali neko jeste): Mi nećemo Srbe na vrbe, već Srbe na Srbe.

Džaba smo potrošili onolike čizme i šlemove po ratištima devedesetih, ako smo došli i do ove podele.

Ko kaže da treba da te je sramota?
Ti si Srbin i možeš da koristiš hijeroglife ako hoćeš.
Nije to poenta.
Poenta je što se razna govna upljuvaše da dokažu da su oni koji koriste, te posebno oni koji insistiraju na upotrebi, ćirilicu zadrigli glupani i srbočetnički nacionalisti.
Jebote, Pavelić bi na njih bio ponosan.
Milan Novković Milan Novković 13:32 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
Milan Novković
maksa83
Ni sam ne kapiram šta su ovoj stolici (nisam je video uživo) one daske ispod naslona za podlaktice, pa nagađam da su neke "tacne" što možeš da zarotiraš pa staviš ispred sebe, i tu ti onda žena servira kačamak poplašen slannnicom, morsku prasetinu, morsku jagnjetinu, ... itd.




Ovo se samo natakari na klupu ili fotelju pošto je interfejs kompatibilno sa gredama preseka 12x10 cm. Posle ovog slikanja je ošmirglano, oborene ivice, ofarbano, ovi tiplovi koji ojačavaju spoj otfikareni...

Super je fora! Finta na koju možda nisi obratio pažnju a daje ti još bolji strukturalni integritet:

- Jurio ja pre mesec dana bed frame za jednu osobu da popunim jednu sobicu. I nikako da se odlučim dal ću mehanizam ispod dušeka da bude fiksan ili adjustable.

- Pa u tom traženju naiđem na firmu sa poetskim imenom: Get Laid Beds.

Vidi fotku, oni to isto koriste za ovu dasku sa strane, ali, rade kao ti samo unutrašnji deo, a spoljni popreko (ne vidi se ovde ali mislim da kad bi računao imaš bolju statiku - jedna ti je daska za podršku teže pomerljiva u jednoj dimenziji, druga u drugoj.

Imaš još jednu dimenziju za razmišljanje na temu dizajna, estetike. Ok, postaje sve slabije rešenje kako ti je ovaj "stolić" sa strane sve veći.



Milane, da li ova debela daska sa strane služi da se na nju stavi lavor da ne mora da se ustaje kada te pritera da povraćaš?

ЊЕТ!

Prvo i prvo, alpha-males ne povraćaju, beta-males isto tako, ili bar ne priznaju.

Damski aspekt - možda, engleske laddetes očekuju takvu vrstu podrške ponekad.

Ovo je više za: mobilni, naočare, fitness-tracker, 1..n daljinskih, piće, gricke, ...

... dok si u raljama bindge-watchinga.

Ili, kod mene se radi o 120cm krevetu - dosta komotan za jednu osobu, al mogu i dve, pa ako su sastavljeni malim prsima ruku ili nogu, i rastave se u sred noći, da ne padnu na pod (video sam negde Zojine i Solove simpa komentare
angie01 angie01 13:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Зато што је једна (дотле) фина и културна блогерка онако узгред с висине опљунула србоћириличаре на челу са Шешељом. Ако је њој и сличнима све то исти кош (каца?) па ни не примете да су некога тиме можда увредили - ни ја не видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.


ovo je potpuno nejasno, ni kome je upuceno, abogami ni sta tacno znaci,..al ajd za svaki slucaj da kazem,

ja tebe svakako gotivim i postujem, iako me svakomalo iznenadis nekim izjavama, koje ti po mom skromnom misljenju- ne stoje lepo,...sto ne treba da te sprecava da ih i dalje iznosis-znaci, dobronamerna opaska, nista vise od toga.

druga stvar, ta cirilica je i moja i mnogo mi se svidja- vec sam sve rekla o tome, da se ne ponavljam,..al brate, nije normalno da pametni ljudi prave od tog pisma ono sto nije i jos da porglasavaju ono drugo neprijateljskim, isto onako, kako je nekada proglasavana Vukova cirilicna azbuka.

znaci gospodo, procitajte malo istorije o nasim pismima- ja vam dala kroki,...sve ostalo je politizacija.
angie01 angie01 13:40 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Lenjost je ono što ubija ćirilicu. Da bi je doinstalirao i koristio to traži dodatne korake, obaška što u 99% slučajeva ne postoji oslikana na tastaturi.


eto vidis.
gvozden1 gvozden1 13:41 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

- ja vam dala kroki

Jbt, koliko je ovo prepotentno.
Teši to što autor nije toga svestan.
angie01 angie01 13:52 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Jbt, koliko je ovo prepotentno.
Teši to što autor nije toga svestan.


pa to moze da kaze samo neko neobrazovan kao ti- sta je prepotentno u cinjenici da su pisma dao moje profesije, da celog zivota radim s njima i da sam morala da proucavam tipografiju i da je polazem,....to sto je tebi cirilica "iNdentitet", samo znaci da pojma nemas i nista drugo,...ja sam se bas potrudila da vrlo skraceno i jasno objasnim o cemu se radi, al tebi bez par puta crtanja nema pomoci ni da zapocnes kapiranje- al ja jednostavnije ne umem da kazem.

znaci- cirilica NIJE nase autohtono pismo, nego je to glagoljica, cirilica
NIJE nastala u Srpskom jeziku-preuzeta je,...cirilica je jednako, kao i latinica nastala od grckog alfabeta,...znaci, oba pisma smo preuzeli i modifikovali za nase potrebe-jednostavnije od ovoga ne umem.
gvozden1 gvozden1 16:08 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ti- sta je prepotentno u cinjenici da su pisma dao moje profesije, da celog zivota radim s njima i da sam morala da proucavam tipografiju i da je polazem,..

I šta si naučila?
Da su oba pisma istovremeno ušla u srpski jezik?

Neće biti lepa moja, jedno od njih je starije, drugo nametnuto kasnije.
shmoo shmoo 16:37 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

principessa_etrusca
Е, а када смо већ код педантног бројања и пребројавања, интересантно је ово што је урадио мој колега из школе, сада у пензији, професор историје:

Немам сада коефицијенте при руци, али важи да је енглески економичнији од француског, а мислила сам такође и латиница од ћирилице, пре свега због слова f, i,j, l и t (док су ћирилична ф, и, ј, л и т).



Ето видиш, код српске ћирилице и српске латинице то није случај.

Економичнија је ћирилица. Огромна уштеда папира на великим тиражима који се штампају.

Бројао човек.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:40 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
Ti si Srbin i možeš da koristiš hijeroglife ako hoćeš.


Naravno i ne samo to, već čak šta više imam pravo da volim i
Dunavske valove i Moravska predvećerja, a mogu da uživam i u divnoj splitskoj noći:






angie01 angie01 17:22 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

jedno od njih je starije, drugo nametnuto kasnije.


fora je u tome, ako je nametnuto prvo, nemtnutno je i drugo, ni jedno nije nase autohtono...o tome ti pricam, al ne vredi.

a zabrane kroz istoriju raznih ideoloskih grupacija, koji se upravo tom gluposcu o navodnom identitetu sluze kao lozenjem da bi podvukli neke "specijalne razlike" govore samo za sebe, jer kao sto rekoh, koriscenje dva pisam moze biti samo benefit a ne neka losost.
predatortz predatortz 17:36 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Mene uopšte nije sramota što koristim latinicu, a Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige, za ranije ne znam


Kažu knjige da je manastir Morača izgrađen na zemlji onih čije prezime nosim i da je prvih nekoliko igumana nosilo to prezime.
Kao što vidiš, ovde češće pišem latinicom.
Kada vidiš moj ćirilični komentar, to znači da sam pre njega pisao neku službenu prepisku, pa nastavio bez menjanja pisma.

Nikakvih pretenzija nemam da tražim od bilo koga da se srami zbog nečega što i sam radim.
Mene nekad bude sramota zbog nesrazmera u upotrebi ćirilice i latinice.

Vadi me, rekoh, to što u formalnoj prepisci pišem ćirilicom. Da, i beleške pišem ćirilicom.
U ovoj neformalnoj dominira latinica.

Ovde, čitam, seru o tome da je ćirilica nama nametnuta.
Jeste, kao što je i hrišćanstvo, a i mnoge druge stvari.
Samo, ćirilica i pravoslavlje su vekovima bili neodvojiv segment našeg identiteta, tako da su postali default podešavanje Srbina.
Latinica i neke druge stvari su ipak novotarije u odnosu na to, ali se svesrdno radilo na tome da potisnu one dve stvari koje pomenuh.
Rekao bih čak da se to jako uspešno radi.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:00 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
Latinica i neke druge stvari su ipak novotarije u odnosu na to, ali se svesrdno radilo na tome da potisnu one dve stvari koje pomenuh.
Rekao bih čak da se to jako uspešno radi.

Novotarija je bila i naizmenična struja, ali nju je izmislio Srbin, pa se oko toga ne sporimo.

Kažu da je uvođenje železnice u Srbiju bio problem.
Da je Džžems Vat kojim slučajem bio Srbin, možda bi to išlo lakše.

Nije li i internet novotarija? Da li i njegova upotreba treba da nas deli?

A engleski jezik, koji je umesto esperanta, postao globalni jezik.
Treba li da se delimo na Srbe koji govore engleski i na Srbe koji ne govore engleski?
Pri tom bi, verovatno, Srbi koji ne govore engleski bili Srbende, a oni koji govore izdajnici srpstva.

Mislim, dokle sve to ide.
predatortz predatortz 18:05 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković
predatortz
Latinica i neke druge stvari su ipak novotarije u odnosu na to, ali se svesrdno radilo na tome da potisnu one dve stvari koje pomenuh.
Rekao bih čak da se to jako uspešno radi.

Novotarija je bila i naizmenična struja, ali nju je izmislio Srbin, pa se oko toga ne sporimo.

Kažu da je uvođenje železnice u Srbiju bio problem.
Da je Džžems Vat kojim slučajem bio Srbin, možda bi to išlo lakše.

Nije li i internet novotarija? Da li i njegova upotreba treba da nas deli?

A engleski jezik, koji je umesto esperanta, postao globalni jezik.
Treba li da se delimo na Srbe koji govore engleski i na Srbe koji ne govore engleski?
Pri tom bi, verovatno, Srbi koji ne govore engleski bili Srbende, a oni koji govore izdajnici srpstva.

Mislim, dokle sve to ide.


Ti uporno meni podmećeš neke podele, a ja sam samo rekao da je ćirilica daleko duže neodvojiv deo našeg identiteta, te da je latinica novotarija u odnosu na nju.


Edit:

Kada bi mi neko dao zadatak da nabrojim šta me asocira na Srbina, latinica svakako ne bi bila među glavnim odrednicama. Ako bi je uopšte i bilo.
angie01 angie01 18:15 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ovde, čitam, seru o tome da je ćirilica nama nametnuta.


koliko citam, ovde vi serete da je latinica nametnuta, a istorografija srpskog pisma potvrdjuje da su oba pisma preuzeta, Matica srpska, cija je to nadleznost kaze, da su oba pisma ravnopravna i tu se svaka spekulacija zavrsava,...sem ako ne postoji neki drugi cilj, pa se namerno insistira sa glupostima.


Samo, ćirilica i pravoslavlje su vekovima bili neodvojiv segment našeg identiteta, tako da su postali default podešavanje Srbina.




znaci Srbin, koji nije pravoslavac ili nije vernik i ne pise cirilicom, nije dobro podesen:)))

Latinica i neke druge stvari su ipak novotarije u odnosu na to, ali se svesrdno radilo na tome da potisnu one dve stvari koje pomenuh.


o kakvom potiskivanju pircas?...ko je potisnuo sta tacno?

druga stvar, pa upotreba latinice je vise nego logicna, mi se nalazimo na teritoriji izmedju kultura istoka i zapada, pa je normalno da smo preuzeli i od jednih i od drugih, kojima je jos slicno korenje,...danas bukvalno CEO SVET mora da pise latinicom, a ti jos imas svoju verziju...ako to nije kultrolosko bogatstvo, evo, ne znam sta bi bilo.

a gluposti tipa, sta je bilo pre, a sta posle,..pa pre je bila volovska zaprega, a posle se pojavila parna masina, pre se jahalo na konju, a posle su se vozila kola, sada imas elektricni auto, pre si palio petrolejsku lampu, sada ti svetli sijalica,...nekada je konjanik nosio poruke, a posle su se slale telegrafom, pa si posle imao postu, a sada saljes mailove,...da ne pocnem sa nasom tradicijom, dovikivanja preko brda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:16 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
Kažu knjige da je manastir Morača izgrađen na zemlji onih čije prezime nosim i da je prvih nekoliko igumana nosilo to prezime.


A ja samo kažem da je novotarija i naizmenična struja i internet.

Uostalom (citiram): Kažu knjige da je manastir Morača izgrađen na zemlji onih čije prezime nosim i da je prvih nekoliko igumana nosilo to prezime.
Znači, ti i nisi Srbin, već Crnogorac, zato nemoj ovde po blogu da mi srbuješ.
predatortz predatortz 18:21 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković
A ja samo kažem da je novotarija i naizmenična struja i internet.

Uostalom (citiram): Kažu knjige da je manastir Morača izgrađen na zemlji onih čije prezime nosim i da je prvih nekoliko igumana nosilo to prezime.
Znači, ti i nisi Srbin, već Crnogorac, zato nemoj ovde po blogu da mi srbuješ.


Ekstremna glupost! A i uvreda!
Donja Morača je pripadala Nemanjićima, docnije Hercegovačkom sandžaku, ali mojih prezimenjaka tada već nije bilo u Morači.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
A i uvreda!

Izvini, negde mi se izgubio .

Naravno, bila je to zahebancija.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:27 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Какав је то аргумент? У Израелу скоро сви осим хебрејског алгабета знају и енглески (а богами многи и руску ћирилицу), па се хебрејски ипак не пише енглеским словима.


eee al ja sam bogami pisao ruski (i pritom ubedio ruse da rade isto) - makso pajz' sad - osisanom latinicom!


dragosevacsutra dragosevacsutra 18:29 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

a pri tome englasku stampu citas na kom jeziku?


francuskom?


dragosevacsutra dragosevacsutra 18:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ali tebi, i ostalim cirilicarima to smeta, pa ili ja nisam Srbin, ili sam za to placen, a najbolje da pokupim svoje prnje i odem da ne zagadjujem cistu vodu pravosrpskog vrela sa kojeg samo odabrani i apsolutno poslusni imaju pravo da se napajaju...

Sto sam na kraju i uradio,


mislis, na pocetku? pa nisi uspeo da zavrsis fakultet?


gvozden1 gvozden1 19:05 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


fora je u tome, ako je nametnuto prvo, nemtnutno je i drugo

Jeste, i jedno i drugo je nametnuto, ali jedno je nametnuto zato što je prethodno nestalo, umrlo, iskorenjeno, a drugo nametnuto pored živog prvog.

Tu skoro, pre manje od sto godina, a to je za jezik - juče.

dragosevacsutra dragosevacsutra 19:05 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Colin_bgd

Ajd' idi polaži kravama, nemoj da se blamiras ovde...



ti bese ono sviras gajde?



dragosevacsutra dragosevacsutra 19:08 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Notorna laz.

Ali, sta te briga. Ti si svoju guzicu izvukla na sigurno, pa sad mozes komotno i bez mnogo briga da lajes i na usta i na onu supljinu odozada...


notorna istina. na pmfu je svojevremeno bilo stotinjak pisacih masina od toga jedna cirilica. provereno.

a ti tvoju guzicu nisi?


dragosevacsutra dragosevacsutra 19:09 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dok vriste kako je nevin


nevin nije sigurno


zilikaka zilikaka 19:19 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Da bi je doinstalirao i koristio to traži dodatne korake, obaška što u 99% slučajeva ne postoji oslikana na tastaturi.

Ja je jednostavno i nemam na telefonu. Garant postoji neka opcija da se učita al to teaži i vremena i truda.
Inače, i ja se naravno ćirilicom potpisujem al to više niko ne zna. U jednom periodu sam morala da radim bukvalno po 50-100 puta u cugu i naravno iskvarila potpis do neprepoznatljivosti. Više mu dođe ko EKG.
Kad hoću nešto lepo da napišem, obavezno ćirilicom al beleške su latinicom, brža je.
Na tastaturi na poslu vazda šaltam i gunđam jer nema goreg nego kad žuriš a u pogrešnom si pismu, pa još kreneš ćirilicom mejl adresu.
angie01 angie01 19:31 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Jeste, i jedno i drugo je nametnuto, ali jedno je nametnuto zato što je prethodno nestalo, umrlo, iskorenjeno, a drugo nametnuto pored živog prvog.




ako ne razumes prirodu i potrebe jezika, hebiga,..ti nemoj da koristis latinicu i mirna backa...a vidim, koristis je.

bojim se i da te pitam zasto mislis da je usvojena i latinica,...to bi tek bio pakao.

...a sad ono podvuceno, sva ta stara pisma, pa i glagoljica su delili mnogi narodi, kako su se menjale potrebe jezika, jer se i on menjao, pojavile su se i potrebe za reformom pisma, staroslovensko pismo, je opet nastalo van Srbije i delili su ga mnogi narodi, a reformu danasnje cirilice je, kao sto svi znamo napravio Vuk, i iako je bila vise nego idealo skockana, za svaki glas slovo-pisi kao sto govoris, citaj kako je napisano- postojao je otpor da se ona usvoji, isto se mrsomudilo kao i sada,...a vidi vraga, najednom je ta azbuka postala identitet:))),...ono latinica je nametnuta, a cirilica nije,....ne prvo je cirilica, pa zato je identitet i slicne hucikucine.

kulturoloski si usvajao razne prednosti iz drugih naroda, modifikaovao za svoje potrebe, to su normalni procesi,...ako pogledsa nasu "nacionalnu" kuhinju, pa skoro nista nije autenticno nase,..a jeste, tu smo ziveli, usvajali od drugih koji su tada bili tu,...dok su putovanja bila privilegija istrazivaca i moreplovaca, razmena novotarija je bila retkost i vrlo eksluzivna,...zacini, kafa, svila,...mogu do prekosutra su danas svaciji i tako treba da bude,...sada, kada se na dnevnom nivou prelazi sa jednog kontinenta na drugi, sa jednog kraja sveta na drugi, i gde najvice deo sveta koristi latinicu za sporazumevanje, prosto je destruktivno odricati se latinice i to jos modifikovane za tvoj jezik-to je bogami veliki benefit, u odnosu na druge narode, koji imaju neka specificna pisma.
angie01 angie01 19:36 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

al beleške su latinicom, brža je.


meni brze ide cirilica-ko EKG, kako si slikovito opisala, ruka samo klizi:)...a za latinicu imam prekide.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ja da se pitam ja bi tu lektriku ukinula


vidi se da si je sebi odavno ukinula


gvozden1 gvozden1 19:42 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

, kako su se menjale potrebe jezika, jer se i on menjao, pojavile su se i potrebe za reformom pisma,

Kako Bugari ne prihvatiše latinicu, nisu imali potrebe?

Srpski jezik, da nije bilo grešaka sa Jugoslavijom, bi, najverovatnije, ostao ćirilični jezik, jezik koji se piše ćirilicom.

Latinica je prihvaćena zbog Hrvata, zbog Jugoslavije, jugoslovenstva.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:50 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

u njenom odelenju ima najvise zaposleh u sektoru koji prati nove reci i izraze,


koliko li ih je tek u odeljenju?


zilikaka zilikaka 20:08 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

meni brze ide cirilica-ko EKG,

Jeste, al kad tako kreneš, treba posle pročitati
angie01 angie01 20:27 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Latinica je prihvaćena zbog Hrvata, zbog Jugoslavije, jugoslovenstva.


latinica je bila prisutna i pre Jugoslavije, bila je i arapsko pismo,...je l ti ne kapiras sta si dobio kao svoje- kao i ceirilicu uostalom- ili si ipak glup, pa ces da nastavis da tupis.

latinica nije Hrvatska i njima je nametnuta,...mi i latinicu i cirilicu delimo sa mnogim narodima. s tim, sto se oba pisma zovu-srpskim, srpska cirilica,..jer postoje i druge- srpska latinica, pa sta ces vise, tvoje je, a usvojio si od drugih.

stalno ste nesto ugozeni, stvarno strasno i nepravda.
angie01 angie01 20:29 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

zilikaka
meni brze ide cirilica-ko EKG,

Jeste, al kad tako kreneš, treba posle pročitati


moram da kazem, da sam bas uvezbana i lep mi je rukopis,..u gimnaziji me razredna uvek zvala da ispisujem ocene u svedocanstva,...alo, cirilicom:)))
angie01 angie01 20:36 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dragosevacsutra
u njenom odelenju ima najvise zaposleh u sektoru koji prati nove reci i izraze,


koliko li ih je tek u odeljenju?




miki, bolje pazi koliko si popio, malo je blam sto stalno cirke dolazis i davis ovde sa glupostima, ko da si u Osnovnoj skoli, al u nekom bas zaostalom predgradju.
shmoo shmoo 20:48 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73

Na blogu, priznajem kako je iz lenjosti, mi uvek zvrcka u glavi što na ćirilični komentar odgovaram latiničnimm.


Аууу, па извиниииии, Геџоооо!!!

Нисам ово знао!

Ја српски језик куцкам ћирилицом (и пишем руком), када читам прелазим на српску латиницу а да то скоро никада и не приметим, pišem srpskom latinicom ako mi se tako ćefne, користим латинична писма других језика и никада нисам до сада размишљао како то и зашто...

А ти се баш наврз'о да се качиш на моје ћириличне коментаре к'о да ти је то у оквиру радног времена и иде ти у стаж за пензију.

Да сам знао да ти то проузрокује толики душевни бол због гриже (српске) савести, ја бих ти изашао у сусрет и све своје коментаре о Русији и Путину куцкао само латиницом да ми се ти не једиш толико.

Evo, da mi se ti ne bi i ubuduće toliko sekirao zbog svoje srpske griže savesti, obećavam ti svečano pred svima da ću od sada sve svoje komentare o Putinu i Rusiji kuckati srpskom latinicom.

Ali!

Samo nemoj da me teras da kuckam osisanom latinicom, molim te!

Толики пријатељи бас и нисмо, то вец не могу да ти уциним.


П.С. - Е, Геџо, на једном од оних Голубичиних блогова о ћирилици и латиници од пре 10 година које сам овде линковао испричао сам како сам као студент а и после дипломирања, учествовао у истраживачком раду неуролингвистичке лабораторије основане на Филозофском факултету у Београду у другој половини осамдесетих.

Лабораторију је основао Саша Костић, професор са катедре за психологију на Филозофском факсу и потоњи декан Филозофског, а истраживачки рад су финансирали Американци јер им је била занимљива та појава, са неуролингвистичке тачке гледано, како су се то Срби тада, пре 30 и више година, тако лако, често и не примећујући, пребацивали са ћирилице на латиницу и обратно и док читају и док пишу.

Читање и писање су и иначе врло сложене операције које наш мозак обавља и током тих истраживања покушавали смо да откријемо шта то заправо људски мозак ради поготово код наших људи који су користили тако наизменично ћирилицу и латиницу а да и не уоче на ком то писму читају или пишу.

Квантни српски мозак, како је то имала обичај тада да каже моја сестра којој сам препричавао та наша истраживања из неуролингвистичке лабораторије Саше Костића.



Е, а онда су дошле санкције, Американци укинули финансирање тог истраживања и лабораторија је престала да постоји јер више није било новца за скупе справе које смо користили у истраживању.

(А замисли како је тек данас та технологија узнапредовала и шта бисмо све могли данас да видимо у мозговима истражујући ту појаву код Срба.)

Ову моју причу може да потврди и наша блогоколегиница Касиопеја, она нам је била један од студената испитаника у истраживањима па смо се она и ја годинама касније на Голубичиним блоговима присећали те неуролингвистичке лабораторије Саше Костића.





shmoo shmoo 20:57 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ма само да ми знамо свих 30 слова, сад да ли је ћирилица или латиница, јебем ли га.

И да разумемо шта смо то прочитали (према последњим истраживањима у Србији је 65% становништва функционално неписмено, то јест зна сва слова, али када нешто прочита, нема појма шта је прочитао).

А лако ћемо се договорити за српску ћирилицу и српску латиницу.





gedza.73 gedza.73 21:05 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


shmoo
Да сам знао да ти то проузрокује толики душевни бол због гриже (српске) савести,

Sve si pogrešno razumeo. Već sam rek'o da mi je ćirilica lepša i moja je krivica što je ne koristim. Sa te neke 'estetske' strane.
са неуролингвистичке тачке гледано, како су се то Срби тада, пре 30 и више година, тако лако, често и не примећујући, пребацивали са ћирилице на латиницу и обратно и док читају и док пишу.

Vrteo se na netu tekst u kome su izmešana čirilična i latinična slova sa ponekim izostavljenim pa 'mozak' automatski sam ispravlja greške i povezuje reči stvarajući sliku tačnog teksta.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:10 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige, za ranije ne znam.


i ekerte si zajebao


dragosevacsutra dragosevacsutra 21:14 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

cinjenici da su pisma dao moje profesije







shmoo shmoo 21:27 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73

Sve si pogrešno razumeo.



Па рекао си да ти зврцка у глави када на ћирилични коментар одговараш латиничним коментаром.

Ја сам ту појаву код тебе протумачио као оне од савјести трубе (ниси опр'о зубе) Рамба Амадеуса.

Па рекох, да ти се извиним што ћирилицом куцкам моје коментаре на које ти обожаваш да се качиш.

Е, а види ову еротску руску ћирилицу Сергеја Меркурова из доба Стаљина:



Советская эротическая азбука 1931 года (ЛИНК)














Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!

И што ми Срби да немамо овако нешто за нашу азбуку?










gvozden1 gvozden1 21:30 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

latinica nije Hrvatska i njima je nametnuta
stalno ste nesto ugozeni

Šta njihovo trpi zbog latinice?

U srpskom jeziku trpi ćirilica, jer mora da deli prostor sa latinicom.


Latinica potiskuje ćirilicu, i sama ta činjenica govori o ugroženosti ćiriličnog pisma, da nje, latinice, nema ćirilica bi bila jedino pismo na kome se piše srpski jezik.

Identitet se promenio, sad je srpski identitet to da pišu i čitaju dva pisma, što može da se predstavi kao prednost, ali bez ciljane, aktivne, uloge države i nacionalnih institucija, ćirilica bi umrla u latiničnom okruženju.
Nestalo bi je.

gedza.73 gedza.73 21:43 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Па рекао си да ти зврцка у глави када на ћирилични коментар одговараш латиничним коментаром.

Da. Ali to ne znači kako ti treba da se prilagođavaš meni.
Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!

Misliš što je plagirao antičke Grke?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:50 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

shmoo
gedza.73

Sve si pogrešno razumeo.



Па рекао си да ти зврцка у глави када на ћирилични коментар одговараш латиничним коментаром.

Ја сам ту појаву код тебе протумачио као оне од савјести трубе (ниси опр'о зубе) Рамба Амадеуса.

Па рекох, да ти се извиним што ћирилицом куцкам моје коментаре на које ти обожаваш да се качиш.

Е, а види ову еротску руску ћирилицу Сергеја Меркурова из доба Стаљина:



Советская эротическая азбука 1931 года (ЛИНК)














Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!

И што ми Срби да немамо овако нешто за нашу азбуку?













ala se nesto posramih. gde ovo nadje? htela da posaljem u grupu na viberu iz osnovne ali ne smem dok ne pitam prvo. iako nas je tu samo par odanranih. al me uvati blamcuga
shmoo shmoo 21:55 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73
Па рекао си да ти зврцка у глави када на ћирилични коментар одговараш латиничним коментаром.

Da. Ali to ne znači kako ti treba da se prilagođavaš meni.




Па другар си ми, јебига.


Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!

Misliš što je plagirao antičke Grke?



И уклопио у руску азбуку.

Кад смо већ код те речи азбука...

Знаш одакле нам је она?

Од назива првих слова још из старословенског, из доба Ћирила и Методија.

Аз = ја

Буки = књигу

Вједи = знам

Глагољ = говорити

То јест како би ми то данас рекли:

Знам да читам.

Занимљиво, је л' да?

Ова два филма пуштам осмацима баш сада у септембру док учимо историју српског књижевног језика.







gedza.73 gedza.73 22:06 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ова два филма пуштам осмацима баш сада у септембру док учимо историју српског књижевног језика.

Nemoj da me držiš za reč ali mi se čini kako su 'Ćirilo i Metodije' državni praznik u Češkoj.
Znaš za on Radovićevo 'mogu vam dati ništa, a da vi meni poklonite nešto'?
Kad su nam vratili stranicu iz Miroslavljevog jevanđelja koju su iscepali i ukrali a mi im zazvrat dali slike koje smo dobili od samog slikara?
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:08 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

miki, bolje pazi koliko si popio, malo je blam sto stalno cirke dolazis i davis ovde sa glupostima, ko da si u Osnovnoj skoli, al u nekom bas zaostalom predgradju.


osnovnoj skoli


solo solo 22:09 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!


Kako se kaže na Engleskom : Daj mi ključ dva?

Pokvaren i taj engleski narod bre!
shmoo shmoo 22:12 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

maksa83
Na blogu, priznajem kako je iz lenjosti

Lenjost je ono što ubija ćirilicu. Da bi je doinstalirao i koristio to traži dodatne korake, obaška što u 99% slučajeva ne postoji oslikana na tastaturi.



Богами, Максо, има је сада.

Ја је немам (тастатуру са ћириличним словима), али сваки пут у последњих 5-6 година када сам куповао тастатуру (а трошим их к'о гузиц папир у великим количинама), сваки пут су ми нудили и тастатуру са ћириличним словима.

angie01 angie01 22:19 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

U srpskom jeziku trpi ćirilica, jer mora da deli prostor sa latinicom.



Latinica potiskuje ćirilicu, i sama ta činjenica govori o ugroženosti ćiriličnog pisma, da nje, latinice, nema ćirilica bi bila jedino pismo na kome se piše srpski jezik.



Identitet se promenio, sad je srpski identitet to da pišu i čitaju dva pisma, što može da se predstavi kao prednost, ali bez ciljane, aktivne, uloge države i nacionalnih institucija, ćirilica bi umrla u latiničnom okruženju.
Nestalo bi je.



gvozden1 gvozden1 22:22 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
U srpskom jeziku trpi ćirilica, jer mora da deli prostor sa latinicom.



Latinica potiskuje ćirilicu, i sama ta činjenica govori o ugroženosti ćiriličnog pisma, da nje, latinice, nema ćirilica bi bila jedino pismo na kome se piše srpski jezik.



Identitet se promenio, sad je srpski identitet to da pišu i čitaju dva pisma, što može da se predstavi kao prednost, ali bez ciljane, aktivne, uloge države i nacionalnih institucija, ćirilica bi umrla u latiničnom okruženju.
Nestalo bi je.





E sad si samu sebe prevazišla.

A da te pitam, moraš da odgovoriš pa makar i ovako?


shmoo shmoo 22:24 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73
Ова два филма пуштам осмацима баш сада у септембру док учимо историју српског књижевног језика.

Nemoj da me držiš za reč ali mi se čini da su 'Ćirilo i Metodije' državni praznik i Češkoj.



Католичка црква на Бановом брду је посвећена Ћирилу и Методију.

Али не ради се ту само о црквама него о значају за културу свих словенских народа, ђа католика, ђа нас православних.

А логично је да су почеци словенске писмености били у уској вези са вером и црквом. У то време другачије није ни могло да буде. Нити је било другачије код свих осталих европских несловенских народа.

Код нас 24. мај није нерадни дан али се обележава и на државном нивоу као Дан словенске писмености. Искони бејаше слово = У почетку беше реч (ЛИНК)

Kad su nam vratili stranicu iz Miroslavljevog jevanđelja koju su iscepali i ukrali a mi im zazvrat dali slike koje smo dobili od samog slikara?


Изгубио сам осећај за проток времена.

Мислим да је то било пре короне.

Дакле, пре 2020. године, али које године тачно, не знам...

angie01 angie01 22:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

A da te pitam, moraš da odgovoriš pa makar i ovako?


pa ne moram, samo je jako smesno to tvoje lupetanje.

btw, po istrazivanjima neka vecina pise latinicom, ali ne velika, mrzi me sada da trazi, al otprilike 53 prema 47 posto, tako nekako,...verovatno zbog posla,...ali se u skoli- sto znaci apsolutno svi- uce oba pisma, sa prednoscu cirilice, znaci, Bukvar je na cirilici, tvoje bazicno opismenjavanje je na cirilici,...trenutno imas s jedne strane taj suludi pritisak i insistiranje na cirilici, a sa druge strane deca vise koriste latinicu- jer je IT industrija na latinici,...deca sve manje pisu rukom, a sve vise kuckaju, sto pre nije bilo tako, retko ko je na nekom radnom mestu kuckao, to su radile sekretarice, daktilografkinje, inokorespondenti i slicni profili, danas kuckaju i lekari i apotekari i profesori,...svi imaju neku administraciju- da bi bila u sistemu- koju su im srucili u poslovne obaveze....znaci, tehmoloski napredak uslovljava to koriscenje latinice, danas se mnogo vise sve odvija u sveostoj umrezenosti i to nema veze sa nekom namerom nekih "neprijatelja" da nas lise identiteta, to je naprosto posledica promene tehnologije.
shmoo shmoo 22:38 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73


Узгред, само да напоменем када већ одосмо у историју... (Знам да је волиш, ту учитељицу живота.)

Латиница је на нашим просторима почела да се шири и користи више тек од 15. века, пре свега захваљујући бенедиктинцима и њиховом деловању на Балкану.

Дотле су на нашим просторима користили још увек глагољицу (Хрвати) и ћирилицу (и Хрвати и Срби) која је код Срба много пре тога потиснула скоро у потпуности глагољицу.

Узгред, занимљив је био покушај Ватикана и језуита у 18. веку да штампајући књиге на глагољици покушају да одвоје тадашње становништво Украјине од руске ћирилице у намери да их преведу у католицизам и потчине папи у Риму.

Није им тада успело то вештачко оживљавање изумрле глагољице у верско-политичке сврхе.

Пропала им работа.

Али су те тада штампане књиге на глагољици остале као занимљиво наслеђе за данашња бављења словенским писмима.

shmoo shmoo 22:39 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

solo
Покварен, бре, тај руски народ, мајку им јебем!


Kako se kaže na Engleskom : Daj mi ključ dva?

Pokvaren i taj engleski narod bre!



И погурај мој ауто, такође на енглеском.

Ма пусти!

Зато ми Срби и морамо сада само овако... Памет у главу и дупе уза зид.

gvozden1 gvozden1 22:46 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

samo je jako smesno to tvoje lupetanje.

A da pokušaš da osporiš išta?

Pa ne možeš, smajlići su uvek rešenje, ne znače ništa, ali se nadaš da će ih neko nekako protumačiti.

Ovaj tvoj komentar u kom nešto kao pričaš, pokazuje da na moj prethodni nisi imala nikakav smislen odgovor, pa si se vadila smajlijima.
Glupo to je to, nemoj to više da radiš i pored toga što si i ti glupa.
gedza.73 gedza.73 22:53 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


занимљив је био покушај Ватикана и језуита у 18. веку да штампајући књиге на глагољици покушају да одвоје тадашње становништво Украјине од руске ћирилице

Za Ruse su Ukrajinci bili 'zapadni domoroci'
Trivija da je u Ukrajini sredinom 19. veka postojalo bratstvo Ćirila i Metodija. uzak krug ukrajinskih intelektualaca koji su se zalagali za slobodno, demokratsko, hrišćansko društvo i za stvaranje sedam slobodnih država od kojih je jedna bila, da ne veruješ, Srbija.
Caristička Rusija je na takve pokušaje gledala kao na ugrožavanje interesa imperijalne Rusije, akteri su pohapšeni a knjige zabranjene.

'zapadnim domorocima da se nametne ruski jezik i ruska kultura' kako su tada pričali.

Interesantan je spoj Ukrajinaca i nas preko Đuzepa Macinija.
Va ricordato come Mazzini fosse in contatto diretto con il gruppo dei liberali serbi, e come in Vojvodina e in Serbia gli ideali mazziniani avessero trovato fertile terreno all’interno della società segreta Gioventù Serba Unita.

a iste slobodarske, liberalne ideje preko italijanskih mornara su došli i u Ukrajinu.


Protiv širenja austrijskog i ruskog imperijalizma a za oslobođenje slovenskih naroda i njihovo uključivanje u evropske tokove. Meni deluje kako je plan jednog od osnivača moderne Italije bio odličan gledajući šta su nam Švabe (nacizam) i Rusi (komunizam) napravili tokom XX veka.


shmoo shmoo 23:02 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

jednarecfonmoi

Советская эротическая азбука 1931 года (ЛИНК)


ala se nesto posramih. gde ovo nadje? htela da posaljem u grupu na viberu iz osnovne ali ne smem dok ne pitam prvo. iako nas je tu samo par odanranih. al me uvati blamcuga






Открио ми је то одавно Шарски.

Ма слободно им окачи. То је бре висока уметност, излаже се у озбиљним галеријама.

Није прнић, ерот'ка болан!

( "Како разликовати порно филмове од еротских филмова? У порно филмовима се обавезно виде сва три елемента радње филма, ерекција, пенетрација и ејакулација. У еротском филму обавезно недостаје један од та три елемента радње филма." - Богдан Тирнанић)

Не зезам се, озбиљно.

Ова руска еротска ћирилица из доба Стаљина није ништа мање уметност од Ван Гога.

Не буди конзерва.








angie01 angie01 23:03 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ovaj tvoj komentar u kom nešto kao pričaš, pokazuje da na moj prethodni nisi imala nikakav smislen odgovor, pa si se vadila smajlijima.
Glupo to je to, nemoj to više da radiš i pored toga što si i ti glupa.



gvozden1 gvozden1 23:12 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
Ovaj tvoj komentar u kom nešto kao pričaš, pokazuje da na moj prethodni nisi imala nikakav smislen odgovor, pa si se vadila smajlijima.
Glupo to je to, nemoj to više da radiš i pored toga što si i ti glupa.




Opet?
Dobro, sad je već očekivano.
shmoo shmoo 23:20 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73

Za Ruse su Ukrajinci bili 'zapadni domoroci'



А за Ватикан су били источни шизматици које ваља превести у послушност папи.

Звучи ти то познато из историје Срба диљем нашег лијепог Балкана?

Логично је да је Мацини био популаран међ' Сербљима преко Уједињене омладине српске.

"Последњег цара обесићемо цревима последњег папе." (Гарибалди)






angie01 angie01 23:25 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Opet?
Dobro, sad je već očekivano.


pa cekaj, ti opet lupetas, to je opet,...pri tome kazes da nemam nikakav smislen odgovor, a ja ti dala puno objasnjenje,...i da ocekivano je da se ponasas kao da ti nista nije receno, ima vas nekoliko ovde, koji furate svoju pricu nevezano za odgovore, linkove sa jasnima opservacijama neke teme, ovim/onim,...ono nema veze sto vec nekoliko puta ponovljena sustina ti/vi i dalje picitie svoj inicijalni komentar- ja to nisam videla nigde, sem na blogu,....jao da, tako pricaju i ovi u skupstini, bakarec & co.
gedza.73 gedza.73 23:44 18.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

shmoo
Звучи ти то познато из историје Срба

Tvoj kolega (sveslovenski kongres) Ipokrat (Vladan) Đorđević je pisao o događajima od pre nekih 150 godina
дотле његови професори отворено говоре: да је Вук у служби Аустрије и католичке пропаганде, да својим правописом хоће да одвоји Српски народ од велике словенске целине, а нарочито од православне Русије. Такву оптужбу изговарали су тадашњи „професори" пред својим ћацима са тако исто великом лакомисленошћу и несавесношћу, као што после 50 година политички борци за сваког свог политичког противника тврде да је аустријски агент и непријатељ Српства.

Kaži kakav Dan mrmota.
Još jedna trivija za mene bitna. Vladan Đorđević je osnivač srpskog Crvenog krsta a meni je rezervni položaj baš tu negde gde je Crveni krst nastao. Kad trčim skoro da dođem do zidina. U stvari kad sam bio mlađi onda sam mogao. Sad se staze skratile.
solo solo 00:21 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

"Како разликовати порно филмове од еротских филмова?


Pornići nisu titlovani a u erotskim se najčešće uzmu na kraju.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:36 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dragosevacsutra
Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige, za ranije ne znam.


i ekerte si zajebao




Naravno, moj Stojko je stariji od Otomara Ekerta, koji je u Vukovar doplpvio dereglijama tek 1738.g.
bene_geserit bene_geserit 05:15 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Naravno, moj Stojko je stariji od Otomara Ekerta, koji je u Vukovar doplpvio dereglijama tek 1738.g

Slabo bi ja verovao tim crkvenim knjigama.
Uvek neke bajkice ti smisle, ko god da se raspituje.
Nama su ispričali pričicu kako su neke dve sestre sa decom pobegle iz Crne Gore, neobjašnjeno od čega Turaka ili krvne osvete, i naselile se tu negde po Goliji, i po jednoj od njih potiče moje prezime.
Vrlo sumnjiva priča, al ajde.
Jel i tebi lokalni popa nešto kopao po crkvenim knjigama pa ti pričao bajkice ili si video svojim očima te knjige i video šta piše unutra?
zaharaga zaharaga 07:02 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković


Srbin sam, prema porodičnom stablu od 1676.g. kada je moj daleki predak Stojko upisan u crkvene knjige,...



latinicom.
maksa83 maksa83 07:13 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Nama su ispričali pričicu kako su neke dve sestre sa decom pobegle iz Crne Gore, neobjašnjeno od čega Turaka ili krvne osvete, i naselile se tu negde po Goliji, i po jednoj od njih potiče moje prezime.

"U korenu svakog Srbina leži jedan mrtav Turčin."

Priča za mog dedu iz Kraljeva je da su zbog krvne osvete iz Crnu Goru pobegla dva brata - Pavle i Manojle, Pavle se zaustavio u Kraljevu i od njega su Pavlovići, a Manojle je produžio do Mačve i odande su neki Manojlovići. Šta je istina boktepita.
zaharaga zaharaga 07:17 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Colin_bgd
ни ја видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.

Osim samoj cirilici, perhaps. Ne zato sto se njome sluzis, vec sto njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...


Ne, nego je tebi krivo sto je vas plan unistavanja srpskog naroda na sve nacine, pa i nametanjem latinice, otkriven.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:57 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

zaharaga
Colin_bgd
ни ја видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.

Osim samoj cirilici, perhaps. Ne zato sto se njome sluzis, vec sto njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...


Ne, nego je tebi krivo sto je vas plan unistavanja srpskog naroda na sve nacine, pa i nametanjem latinice, otkriven.




Srbenda odmah sve svecke zavere provali, nemos' ga zajebati.. al zato trpi, guta i veruje domacim tirjanima ko tuta-muta pa jos (i) repete trazi..
promoter promoter 08:24 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73
shmoo
Звучи ти то познато из историје Срба

Tvoj kolega (sveslovenski kongres) Ipokrat (Vladan) Đorđević je pisao o događajima od pre nekih 150 godina
дотле његови професори отворено говоре: да је Вук у служби Аустрије и католичке пропаганде, да својим правописом хоће да одвоји Српски народ од велике словенске целине, а нарочито од православне Русије. Такву оптужбу изговарали су тадашњи „професори" пред својим ћацима са тако исто великом лакомисленошћу и несавесношћу, као што после 50 година политички борци за сваког свог политичког противника тврде да је аустријски агент и непријатељ Српства.

Kaži kakav Dan mrmota.
Još jedna trivija za mene bitna. Vladan Đorđević je osnivač srpskog Crvenog krsta a meni je rezervni položaj baš tu negde gde je Crveni krst nastao. Kad trčim skoro da dođem do zidina. U stvari kad sam bio mlađi onda sam mogao. Sad se staze skratile.

Ja i sada mislim slično kao pomenuti tadašnji profesori.
Popriličan greh je dirati u narodni jezik i pismo.
Nešto što predstavlja so naroda.
Čudi me da se blogoudarnici i blogoudarnikinje ne zalažu da muslimani i hrvati koriste ćirilicu.
Jer kakav je to život bez dva pisma.
Ili makar Italijani i Madžari.

predatortz predatortz 08:31 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

"U korenu svakog Srbina leži jedan mrtav Turčin."


Jok! Mi smo, po predanju, pomlatili neke Jaćimoviće. Onda su oni, opet po predanju, okupili ekipu i raspizdili nas iz Donje Morače. Onda smo se pomerali ka Hercegovini.
Znači, klasičan bratoubilački rat kako i dolikuje!

Inače, u Bosni smo, kažu knjige tek oko 200 godina. Tu bar ima pisanih tragova u našem parohijskom domu.

I svi su pisani ćirilicom!
Colin_bgd Colin_bgd 08:36 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dragosevacsutra
Ali tebi, i ostalim cirilicarima to smeta, pa ili ja nisam Srbin, ili sam za to placen, a najbolje da pokupim svoje prnje i odem da ne zagadjujem cistu vodu pravosrpskog vrela sa kojeg samo odabrani i apsolutno poslusni imaju pravo da se napajaju...

Sto sam na kraju i uradio,


mislis, na pocetku? pa nisi uspeo da zavrsis fakultet?



Hahahahahahahahahahahaha

Jao, bre, covece, pa vidis da se ljudi ovde sazale na tebe, pa ti upute koji komentar ili repliku, da nisi bas toliko usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi, ma koliko se trudio da ih "impresioniras"...
Colin_bgd Colin_bgd 08:38 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

zaharaga
Colin_bgd
ни ја видим потребу да се због своје ћирилице било коме извињавам.

Osim samoj cirilici, perhaps. Ne zato sto se njome sluzis, vec sto njenu upotrebu zloupotrebljavas u dnevnopoliticko nacionalisticko bulaznjenje...


Ne, nego je tebi krivo sto je vas plan unistavanja srpskog naroda na sve nacine, pa i nametanjem latinice, otkriven.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...

Jebote, zacenih se od smeha od ranog jutra, a ni prvi pacijent nije jos dosao na red...

Stvarno, u danasnjem digitalnom svetu, ne zna covek odakle sve opasnost vreba...

Hahahahahahahahahaha...
predatortz predatortz 08:40 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Jao, bre, covece, pa vidis da se ljudi ovde sazale na tebe, pa ti upute koji komentar ili repliku, da nisi bas toliko usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi, ma koliko se trudio da ih "impresioniras"...


Zašto ga pratiš na tviteru i vodiš analitiku njegovog naloga, ako je tako kako kažeš?
Pitam za druga, jer nemam nalog na X, a generalno ne znam ko je od blogera ko na društvenim mrežama. Osim onih koje sam lično upoznao, ili su oni mene pronašli i uputili mi zahtev na FB, gde me još uvek ima mada ne znam koji će mi to krasni.
Colin_bgd Colin_bgd 09:23 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
Jao, bre, covece, pa vidis da se ljudi ovde sazale na tebe, pa ti upute koji komentar ili repliku, da nisi bas toliko usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi, ma koliko se trudio da ih "impresioniras"...


Zašto ga pratiš na tviteru i vodiš analitiku njegovog naloga, ako je tako kako kažeš?
Pitam za druga, jer nemam nalog na X, a generalno ne znam ko je od blogera ko na društvenim mrežama. Osim onih koje sam lično upoznao, ili su oni mene pronašli i uputili mi zahtev na FB, gde me još uvek ima mada ne znam koji će mi to krasni.

Jedan, ocigledno neprijatelj, mi poslao link da vidim sta drug Miki radi u slobodno vreme...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:32 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz
Jao, bre, covece, pa vidis da se ljudi ovde sazale na tebe, pa ti upute koji komentar ili repliku, da nisi bas toliko usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi, ma koliko se trudio da ih "impresioniras"...


Zašto ga pratiš na tviteru i vodiš analitiku njegovog naloga, ako je tako kako kažeš?
Pitam za druga, jer nemam nalog na X, a generalno ne znam ko je od blogera ko na društvenim mrežama. Osim onih koje sam lično upoznao, ili su oni mene pronašli i uputili mi zahtev na FB, gde me još uvek ima mada ne znam koji će mi to krasni.


to ti se zove rubbernecking..
to jest ona neodoljiva potreba da se okreneš i pogledaš saobraćajnu nesreću iako slutiš da će ti se gaditi to što tamo vidiš..
predatortz predatortz 09:37 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Jedan, ocigledno neprijatelj, mi poslao link da vidim sta drug Miki radi u slobodno vreme..


jasno!
meni su neki odavde, preko naše blogokoleginice koja mi je draga, tražili podatke za firmu u kojoj sam suvlasnik.
i ja razmišljam, kako neko može biti toliko ljigav i džiberski radoznao, a da ga nije sramota da javno kaže da hoće da zabada nos u tuđa posla i bavi se tuđim životom.

i dam im PIB, kad su takvi crvići neka gledaju!

ne valja vam ta rabota!
što sa vama imam ovde, imam ovde!
neću vas tražiti po pib registru, preko komšinice u poreskoj, preko drugara u policiji, ni na tviterima, ni na fb...
ispod časti mi takvo ponašanje.
a anonimnosti, to je bar svima jasno, danas nema. imaju moralne kočnice. mislim, neko ih ima, neko ne.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:54 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković


Naravno i ne samo to, već čak šta više imam pravo da volim i
Dunavske valove:


О укусима се не расправља, али бих волела да ово нисам прочитала пошто уберпопуларни Андре Риу за мене представља ушећерену пензионерску mitteleuropäische треш културу.

(Наравно, ништа немам против Штрауса и бечких валцера.)
angie01 angie01 09:58 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

hebote, sad ste razvili pricu u nekom nepostojecem pravcu, kao Kolin je radoznao za tudje privatne stvari- sto nije, a jos je i voajer za saobracajne nesrece i voli da gleda gadne stvari- sto isto nije,...e bozemesacuvaj,...sta, video je mikija na tvidzi, znaci javnoj drustvenoj mrezi,...ili mu neko poslao i video sta pacenik radi tamo- jaka stvar, pa isto sto i ovde.

nekada kada pogledam tviter, a volim da citam komentare nekih profiljer su duhoviti, inteligentni i pogadjaju metu, naidjem i na neke koje poznajem a nije mi bila namera da pratim,...pa to tamo je i postavljeno da neko vidi, ne razumem sada dramo oko toga.
gedza.73 gedza.73 10:00 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
Ja i sada mislim slično kao pomenuti tadašnji profesori.

Ne možeš uopšte da misliš slično jer si ti 'sadašnji' po merilima tadašnjih profesora 'neprijatelj Srpstva' pošto koristiš pokatoličeno Vukovo pismo.
Bukvalno ste na suprotnim stranama.
Popriličan greh je dirati u narodni jezik i pismo.

Oni su tada smatrali da je srpski narodni jezik po Vukovoj reformi izdaja Rusije da bi se danas odbrana Vukove ćirilice smatralo za odbranu Rusije.
Основне карактеристике Рускословенског језика су биле:
Његова велика удаљеност у народу од српскословенског.

Оснивањем школе и пре­штампавањем руских буквара означен је почетак русификације најпре црквеног и просветног, а потом и других области друштвеног живота.

Ti profesori su bili za ruskoslovenski (славяносербскій da se srpska 'paščad' ne doseti) a protiv srpskog narodnog. Mogli bi ih nazvati 'drugorusijancima'. Jel' bi voleo da danas ti i ja razgovaramo na ruskoslovenkom umesto na lepom srpskom narodnom jeziku?

promoter promoter 10:15 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

predatortz

Jedan, ocigledno neprijatelj, mi poslao link da vidim sta drug Miki radi u slobodno vreme..


jasno!
meni su neki odavde, preko naše blogokoleginice koja mi je draga, tražili podatke za firmu u kojoj sam suvlasnik.
i ja razmišljam, kako neko može biti toliko ljigav i džiberski radoznao, a da ga nije sramota da javno kaže da hoće da zabada nos u tuđa posla i bavi se tuđim životom.

i dam im PIB, kad su takvi crvići neka gledaju!

ne valja vam ta rabota!
što sa vama imam ovde, imam ovde!
neću vas tražiti po pib registru, preko komšinice u poreskoj, preko drugara u policiji, ni na tviterima, ni na fb...
ispod časti mi takvo ponašanje.
a anonimnosti, to je bar svima jasno, danas nema. imaju moralne kočnice. mislim, neko ih ima, neko ne.

Ih!
Imaš takvih govana koliko hoćeš.
Na blogu.
Nije ovaj jedini.

zaharaga zaharaga 10:15 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter


Ja bih zabranio upotrebu latinice na srpskom.




Po meni, pogresno je zabranjivati jezicke stvari, i to moze dovesti do jako losih posledica.

Eto, ovaj sada rat u Ukrajini, upravo je posledica:

prvo, zabrane stampanja knjiga na rusinskom tj. ukrajinskom u 18. i 19. veku od strane vlasti u Petrogradu, i uvodjenja obavezne ruske stampe,

a zatim, zabrane ruskog jezika u zapadnoj Ukrajini od strane ukrajinskih (citiram) "nacionalistickih seratora", zatim zabrane ruskog u Ukrajini od strane Lenjina i ostale judejsko boljsevicke bulumente, zatim zabrane ruskog od strane nacista tj. "nacionalistickih seratora" za vreme 2. sv. rata, uz prigodno klanje i spaljivanje ruskih sto knjiga sto ljudi, ovo sve u 20. veku, a zatim zabrane ruskog jezika od strane tih istih nacista i ukrajinskih seratora u 21. veku...

Jezik ne treba dirati.

Drugo, latinicu ne treba zabranjivati, latinica je sredstvo za komunikaciju, i kao takva ima neku svoju vrednost.

Na kraju, Srbija prvo treba da se oslobodi komunisticko euroatlansko jezuitske okupacije, jer bez toga nema Srbije. Onda treba objasniti narodu, a narocito deci, da je latinica nametnuto okupatorsko pismo, od strane onih koji su cinili i cine do danas genocid i zlocine, i koji su neprijatelji Srbije.

Pri tom deca treba da uce i latinicu u skoli, jer ima puno korisne literature latinicom, a i uopste, deca treba da uce razne stvari, znanja nikad dosta. Ali treba i da znaju koje je srpsko pismo, a koje je prisilno uvedeno okupaciono pismo.

Znaci, skole, braco, znanje, to ce pomoci opstanku cirilice, a ne zabrana latinice, makar i da ova jeste drugosrbijansko komunjarsko proseravanje.
promoter promoter 10:19 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73
promoter
Ja i sada mislim slično kao pomenuti tadašnji profesori.

Ne možeš uopšte da misliš slično jer si ti 'sadašnji' po merilima tadašnjih profesora 'neprijatelj Srpstva' pošto koristiš pokatoličeno Vukovo pismo.
Bukvalno ste na suprotnim stranama.
Popriličan greh je dirati u narodni jezik i pismo.

Oni su tada smatrali da je srpski narodni jezik po Vukovoj reformi izdaja Rusije da bi se danas odbrana Vukove ćirilice smatralo za odbranu Rusije.
Основне карактеристике Рускословенског језика су биле:
Његова велика удаљеност у народу од српскословенског.

Оснивањем школе и пре­штампавањем руских буквара означен је почетак русификације најпре црквеног и просветног, а потом и других области друштвеног живота.

Ti profesori su bili za ruskoslovenski (славяносербскій da se srpska paščad ne doseti) a protiv srpskog narodnog. Mogli bi ih nazvati 'drugorusijancima'. Jel' bi ti voleo da danas ti i ja razgovaramo na ruskoslovenkom umesto na srpskom narodnom jeziku?


Što kaže jedan moj prijatelj iz Niš - nisi ti mene dobro razumeeeeeo.
Pa da ponovim - da smatram preveliko mešanje u jezik i pismo nekog naroda za nemerljivu štetu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana