Društvo| Ekonomija| Istorija| Obrazovanje| Politika

Čega je sve ime Draža Mihailović

Nebojša Milikić RSS / 19.10.2023. u 13:58

To je ime „tražim pomilovanje iako vam ga ne bih dao". To je ime sudije koji stanovnicima Vranića kaže da im ne može dozvoliti da prisustvuju procesu za rehabilitaciju „jer to nije parnični proces". To je ime bacanja zaklanih muslimanskih žena, dece i staraca u Drinu, Lim. To je ime osobe kojoj se preko kurira šalju hvalisanja o takvim delima. To je ime svih četničkih ugovora sklopljenih sa NDH, svih toplih pohvala u izveštajima nemačkih oficira, svog provijanta i naredbi uručenih od italijanskih fašista.

To je ime poslanik SPSa koji je samo skulptura poslanika SPSa. To je ime stambeno-neposlovnog centra koji je podignut na mestu fabrike u centru grada a koja je kupljena sa sve placem za 200 hiljada maraka a pri tom nekoliko stotina radnica i radnika izbačeno na ulicu. Na poslednjem spratu te bivše fabrike, u kojoj stanove mogu imati samo najokoreliji ratni profiteri i tranzicioni pljačkaši-bogataši, radnici bez ikakve osiguravajuće opreme po kiši popravljaju klizavi krov, to je ime te štednje na opremi. To je ime inspektora kom se to javi a on ode na teren i kaže: Pa tamo više nema nikoga.

To je ime smrznutog izbeglice koji stražari pored imenovog murala za 20 evra po noćnoj smeni. To su stotine procesa za rehabilitaciju u kojima nema mesta za bilo kakvu raspravu a sudije na brzinu, na pauzi između dve presude studiraju istoriju, iz udžbenika koji su napisani na globalnoj pauzi naučnih vrlina. To su urednici rubrike Među nama, koji revizionističkom tekstu daju tri puta više mesta (od maksimuma za rubriku) a onima koji odgovaraju na te laži skraćuju tekstove. To je sećanje tinejdžera SKOJevca, kako četnici silom skupljaju seljane i traže da žene dođu zabrađene, da im objasne „političku suštinu fašizma". Ta sila i to traženje su to ime. To je ime službenih prazničnih priredbi - falsifikata i prezime organizovane državne laži o dva antifašistička pokreta, za koje čuju i začude im se čak i revizionisti iz subimperijalne Rusije.

To je ime prvog ustanika u Evropi koji nikada nije ni zvao na ustanak nit se igde ikad izjasnio kao antifašista. To je ime za takvu mogućnost ustanka protiv istorije.

To je ime koje je bez razloga okrivila komunistička istoriografija a na osnovu podataka iz engleskih, američkih, ruskih, nemačkih, italijanskih, ustaških, nedićevskih i, gle, samih četničkih arhiva. To je ime sadejstva sa okupatorima: „Nismo sarađivali, mi smo sadejstvovali" - kaže to ime na suđenju - „A sa kim ste sadejstvovali?" - „Pa sa dejstvima". To je ime i te dovitljivosti. „Je li to izdaja?" - „Jeste, ali..." - to je ime tog ali.

To ime je podrška Evropskog parlamenta procesima rehabilitacije ratnih zločinaca i saradnika okupatora, restitucije imovina njihovih ratno-zločinačkih političkih i ekonomskih sponzora i mentora kao i današnje, klasno-ratne deložacije sirotinje i svakovrsne deprivacije „tranzicijskih gubitnika". To je ime buržoaskih eurobotizovanih aktivista koji na takvu podršku kažu „Ne želimo da protestvujemo protiv toga, ne želimo ni da ih kritikujemo, ne želimo da ih uznemiravamo jer mi sa njima treba da sarađujemo (sa evropskim poslušnicima kapitala). A to je ime baš tog kapitala u klasno-ratnom, vandalskom nasrtaju na tekovine socijalizma. To je ime predstavnika EU koji se hvališe kako je ta antikomunistička i antiradnička filijala Vašingterne ove godine dodelila toliko i toliko pomoći Srbiji, a na pitanje a koliko su EU preduzeća izvukla koristi, viška vrednosti iz Srbije kaže: „Pa ja ne znam, nemam veze sa tim, ono jeste da smo silom i ucenama uveli propise i procedure koje su potrebne našem kapitalu da bi se plodio ovde ali nećemo valjda da se mešamo u njihovo poslovanje" - pa šapatom: „Oni nam plaćaju kampanje uostalom" - to je ime tog suflera. To je ime domaćih političara u upravnim odborima stranih kompanija, pre i tokom onog, i sada, nakon ovog rata.

To je ime za 80% drvenih ralica u većini jugoslovenskih i balkanskih sela između dva svetska rata. To ime zapaža, onda kada komunisti izvlače te zemlje iz najbednije ekonomske pozicije i dovezu traktor u svaku zadrugu kao i u mnoga za poljoprivredu zainteresovana domaćinstva - „Upropastili su selo"! To je ime za poviku „Ali oteli su (nam) vile na Dedinju!", onda kada vrhunski američki ekonomski stručnjaci kažu da su stanovnici Istočne Evrope u ogromnoj prednosti jer imaju stanove pa i vikendice u vlasništvu a bez duga, bez kredita. To je ime za dečiji rad od jutra do sutra u srpskom Mančesteru pedeset godina pošto je taj rad zabranjen u engleskom Mančesteru. To je ime kralja i dvorske kamarile koja se besramno bogati dok više od polovine stanovništva živi ispod granice siromaštva a ratni invalidi čiste cipela ratnim liferantima opreme koja je svojim kvalitetima značajno doprinela tom invaliditetu.

To je ime za zajedničku bahatost a neukost srpske urbane i seoske buržoazije koja patriotizam i požrtvovanje narodnih masa prisvaja, unovčava i političarenjem pretvara u namet i teror nad drugačijim političkim, kulturnim, nacionalnim, istorijskim i ideološkim pogledima i htenjima. To je ime bogataša koji vojsci daje par volova, porez manji od mita koji je dao u regrutnom centru a veš mu pere samohrana majka koja je u rat poslala jedinca sina. To ime zvuči poznato. To je ime za otkriveni smisao života pod okupacijom: pritajiti se, zapucati malo na divljač, podmetnuti nogu ili potkazati pokušaj otpora, u stvari zatući svaku pomisao otpora jer ima tu negativnu dimenziju da ocrtava sopstveni kukavičluk, kolaboraciju, izdaju. Nema veze kaže ime, na kraju rata je plan postati neko i nešto, možda i ministar neki. To je ime tog i takvog plana.

To je ime za ideju banditskih upada na Kosovo za koje će ceh plaćati kosovski Srbi.

To je ime za burleskne likove koji rade u naučnim institutima, državnim komisijama, ime njihovih bezobalnih laži i manipulacija. To je i kodno ime kolegijalnosti drugih, neburlesknih naučnika koji sa prvima sede na naučnim većima, pišu u istim časopisima i kucaju se na institutskim i fakultetskim slavama. To je ime u takvim prilikama konstruisanog strukturnog slepila i moralnog imuniteta.

Gle, ti likovi su na istom poslu kao i ime. Ime je služilo kao haračlija pod nacistima, Skupljalo je harač tamo gde Nedić nije smeo ili mogao. Hranilo je nacističku mašineriju tolike godine, i da vidiš, nisu ih ostavili na cedilu; nacisti i njihovi posleratni mentori NATOisti, natisti, prigrlili su ih i spremali za povratak u službu, štampali im novine, podmetali mikrofone, kuražili i tetošili njihove najbizarnije, u zločine okorele vojvode, poglavnike, čauše i skutonoše, decenijama.

To je ime Operacije Halijard koje ćuti kad je pitaju, ako je to zaista četnička operacija, zašto nema neko četničko ime?

To je ime za američku hladnoratovsku medalju koja se dodeljuje, za apel na francuskom koji se upućuje, kanadskog ignorantskog spomenika koji se podiže, sve to ljubaznošću neokolonijalnih gospodstvenih ideja, a sve u ime povratka privremeno neposlušne periferije pod ekonomsku i političku kontrolu Zapadnih saveznika. Ime za nivo minimalnog dohotka negde tamo ispod potrošačke korpe, zakona o radu koji radnike zavijaju u crno a kojem aplaudiraju kapitalisti, i zakona o uvođenju drvenih ralica na mesto rastrgnutih i razvučenih industrijskih postrojenja. Ali te ralice nisu više u upotrebi, one su sada ukrasi u hacijendama četničkih apologeta, poslanika, eksperata, urbane i ruralne kompradorske buržoazije. To je ime te dekoracije koja dokazuje vezanost za tradiciju i naciju pod kontrolom stranog i domaćeg kapitala.

To ime kaže: „Ali nije bio pravedan proces" - pa kad mu se ponudi - „Ok, ajde da ponovimo celo suđenje, sa svim dokazima iz svih arhiva, evo, ne moraju naše „komunističke arhive", dovoljno su one gore nabrojane" - „E pa, ko će to sada sve da čita" -- kaže ime polupismenosti tranzicione pravde.

To ime kaže - „Vidi, korupcija, zapošljavali ste preko veze, živeli ste u vilama!" - Da, ali te vile nisu ostavljene deci i to se makar smatralo deformacijom a nije bilo pravilo i sistem kao kod vas. A to je ime za veštinu videti samo i jedino to a dok traje jedini ozbiljan pokušaj izvlačenja zemlje i naroda iz kandži imperijalizma. To je ime za to „E pa nećeš".

To je ime za dete političkih emigranata u rAzVijeNe zapadne zemlje, koje hoće da plati da se naslika u nekoj crkvi u istočnoj Bosni lik pretka koji je stradao u poslednjim četničkim izgubljenim bitkama. A kad mu kažu, pa nacrtaj onda tamo i Nemce, posveti i njih, zajedno su se borili i tu i tada, konkretno one iz E grupe armija, u bežaniji iz Grčke. A to dete je odraslo i vojni je stručnjak postalo u zapadnij razvijenoj zemlji. Ali ne zna za te nebitne detalje iz WW2. To je ime tog neznanja i tog crteža tj. neonacifreske.

To je ime pitanja zašto se ginulo na Sremskom frontu a ćutanja o tome kako su četnici pomagali i produžavali tu smrtonosnu agoniju nacističke soldateske svojom kolaboracijom do poslednjeg daha.
To je naravno i ime old-tajmer automobila koji drug iz škole koji se obogatio u ratu pokazuje drugu iz iste škole koji je izgubio nogu u ratu.

A Draža Mihailović je i ime leka kojim se to ime zaboravlja.

P.S. To je i ime liberalno-demokratskog dnevnika koji objavljuje specijalni dodatak-panegirik autoritarnom ali bogatom predsedniku daleke zemlje a široke ruke, a kada umetnik udene taj broj dnevnika sa tim dodatkom-panegirikom postavi tamo gde je i sama dospela - u ruku novoizgrađenog spomenika - liberalno-demokratski dnevnik prestane da izveštava o radu tog umetnika. To je ime tog uredničkog postupka padanja u šake kapitala.

To je i ime naučnog časopisa koji se zove Hereticus a svi tekstovi posvećeni pitanjima rehabilitacije nerehabilitativnog su u stvari propaganda i vladajuće ideologije i ideologije vladajućih, to je ime te svesti koja sebe shvata kao jeretika, naučnika-pobunjenika dok kolportira ideje i principe lojalne i ugodne vlastima.

To je ime misli koja misli da je protiv fašizma a divi se organizaciji proizvodnje, disciplinovanju radnika tako da postanu dodatak mašinama i budu presrećni da ne uzimaju više od četiri-pet dana odmora godišnje (iako im je zagarantovano čak 10 dana) a kao životni cilj i najveću moguću sreću smatraju doživotno zaposlenje kao mašinskih dodataka u Tojoti. 



Komentari (437)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apostata apostata 13:28 23.10.2023

Re: .

@tadejus

Nemoj ba da se sekiraš.

Uvijek treba da se sjetiš da kada diskutuješ sa benedyktom da ti diskutuješ sa inženjerom opšte prakse.

Npr. ono što ti je odgovorio u vezi sa Indijcima i njihovoj kosmonautici .., smijurija ba - prvi indijski kosmodrom Tumba opremili su Sovjeti i sa njega su u kosmos redovno letjele sovjetske meteorološke rakete; prvi indijski satelit 'Ariabhata' poslan u kosmos 1975, sa sovjetskog kosmodroma i na sovjetskoj raketi, a 1979. otišao je i drugi; takođe na sovjetskoj raketi Sojuz T-11 u kosmos je poletio i prvi indijski kosmonaut .., a sve to naravno samo zato što su i Indijci znali jednačin Ciolkovskog, pošto ti za let u kosmos (kao što je poznato) ništa drugo nije ni potrebno.

Slično je i sa atomskim elektranama, samo tamo su im pomagali prvo Amerikanci, a zatim Kanađani. Baba je napravio strateški plan razvoja, no kasnije je i on mjenjan.

A što se tiče Hanina, benedykt očito ne zna da je on ikona sovjetofila i neostaljinista. Hanin je prenapuhane cifre sveo na realne, a one su bez obzira na sve i dalje fenomenalne. Sam Hanin pedesete godine naziva 'sovjetskim ekonomskim čudom'.

A kako bi benedykt to i znao, kada on još uvijek mantra o GULAGU kao motoru sovjetske ekonomije, a eno njegov Hlevnjuk ((Бородкин Л.И., Грегори П., Хлевнюк О.В. ГУЛАГ: Экономика принудительного труда - М., 2008.), kao i pisac 'Crne knjige komunizma' Vert tvrde da se udio sistema GULAG kretala između 7 i 10% i da nikada nije prešla posljednju cifru i da je uvijek od sovjetskog rukovodstva smatran nerentabilnom.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:01 23.10.2023

Re: .

apostata
@tadejus

Nemoj ba da se sekiraš.

Uvijek treba da se sjetiš da kada diskutuješ sa benedyktom da ti diskutuješ sa inženjerom opšte prakse.

Npr. ono što ti je odgovorio u vezi sa Indijcima i njihovoj kosmonautici .., smijurija ba - prvi indijski kosmodrom Tumba opremili su Sovjeti i sa njega su u kosmos redovno letjele sovjetske meteorološke rakete; prvi indijski satelit 'Ariabhata' poslan u kosmos 1975, sa sovjetskog kosmodroma i na sovjetskoj raketi, a 1979. otišao je i drugi; takođe na sovjetskoj raketi Sojuz T-11 u kosmos je poletio i prvi indijski kosmonaut .., a sve to naravno samo zato što su i Indijci znali jednačin Ciolkovskog, pošto ti za let u kosmos (kao što je poznato) ništa drugo nije ni potrebno.

Slično je i sa atomskim elektranama, samo tamo su im pomagali prvo Amerikanci, a zatim Kanađani. Baba je napravio strateški plan razvoja, no kasnije je i on mjenjan.

A što se tiče Hanina, benedykt očito ne zna da je on ikona sovjetofila i neostaljinista. Hanin je prenapuhane cifre sveo na realne, a one su bez obzira na sve i dalje fenomenalne. Sam Hanin pedesete godine naziva 'sovjetskim ekonomskim čudom'.

A kako bi benedykt to i znao, kada on još uvijek mantra o GULAGU kao motoru sovjetske ekonomije, a eno njegov Hlevnjuk ((Бородкин Л.И., Грегори П., Хлевнюк О.В. ГУЛАГ: Экономика принудительного труда - М., 2008.), kao i pisac 'Crne knjige komunizma' Vert tvrde da se udio sistema GULAG kretala između 7 i 10% i da nikada nije prešla posljednju cifru i da je uvijek od sovjetskog rukovodstva smatran nerentabilnom.


a čuj, kad mogu ljudi mrtvi ladni da vjeruju da je zemlja ravna ploča što ne bi mogli da vjeruju i da je carska Rusija bila privredno čudo koje su sovjeti uništili..
u sve može da se povjeruje..
pa onda ne vidim da argumentacija tipa jedan Hamil je rekao tu šta mijenja..
blagorodni benedekit kanda još nije upoznao čari bard-a i lakoću sa kojom se takva trivija danas nakucava.. na engleskom ili srpskom..
pozivanje na autoritete, posebno opskurne, je totalno dvadeseti vijek..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:07 23.10.2023

Re: .

gedza.73
newimprovedtadejus
pa nije druga priča nego baš ista..

Koja su onda komunalna preduzeća po selima odvozila otpad za vreme komunizma?
(pre rata nije bilo plastičnih kesa, džakova i gajbica)
Gde su bili putevi po selima da komunalci dođu? Gde su odvozili đubre? kad se pogleda Beograd iz filmova sedamdesetih ono izgleda kao najprljavija turska mala a ne kao glavni grad.
ideja je dakle da učiniš nešto za dobro kolektiva

Priča meni čovek (domaćinska kuća, vredni i pošteni generacijama) kako su nakon rata upali predratni neradnici i lopovi da dele tuđe.
- Ne znaš ti ko je on ali ja ti kažem da nije nikome zlo učinio. Počeli su da mu dele njive. A nije baš sve otišlo u zadrugu nego su i sebi prisvajali. Niko im ništa nije smeo. Postali su vlast. Šljam bili a šljam i ostali.
Onda mi kaže ko su. I vidim da ne greši.
komunizam nije vozim mercedes vs juga..

U konačnici jeste. Ne bukvalno. Komunizam mora da kupi tries peticu i onda proizvodi fapa narednih sedam decenija dok je kapitalizam napravio mercedesa od 800 konja. A između je obrazovanje, tehnologije, napredak, zakoni, porezi, putevi, sudstvo, zdravstvo...

Kod nas su na vlasti bili hajduci koji su pljačkali i jataci koji su od toga živeli. Njihovu priču o 'jednakosti' i 'pravdi za sve' ipak solikavaju zločini, pljačka i rezultati višedecenijske vladavine.

Nama su državu uređivali i vodili ljudi poput Čaruge

Tu se sprijateljio sa razbojničkom grupom Kolo gorskih tića, pod vođstvom Bože Matijevića (zvanog Crveni Božo). Grupu su uglavnom činili dezerteri, a koji su se svi gnušali bogatih slavonskih seljaka i pljačkali ih bez milosti pod izgovorom borbe protiv kapitalizma, a takođe se nisu ustezali da ubijaju ljude.


Da je pretekao nakon rata bi bio visoki funkcioner i uvaženi Drug Građanin.



po meni mora da se razdvoji ideja komunizma u teoriji, kako je ideja sprovedena u praksi u Rusiji a kako kod nas..
mora da se uzme u obzir i da je bio rat, te i da nije bilo komunizma opet bi bilo otimačine, isplivavanja na vrh kojekavog bašibozuka..
to uopšte ne moramo da zamišljamo, i u Srbiji ste vidjeli šta je bilo devedesetih a mi tek u Bosni šta smo gledali.. bukvalno najgori, najpokvareniji, najnepošteniji, najnemoralniji su redom i listom isplivali u nove privredne velikane tokom rata..
srećom su bili mahom toliko divlji, nepismeni i nesposobni da su mahom i otišli kako i došli, nazad pod kamen al su ih i zamjenili neki ne mnogo manje pokvareni samo sposobniji..
tako da bi i bez komunizma 100% ako već nema smisla govoriti 300% imao ista takva upadanja u kuće, otimanja, ubijanja i sve redom samo bi obrazloženje bilo neko drugo..
to je jelda šta društvu učini rat na takvim prostorima kakav je i naš..
al jbg nama se i dalje čini da kao samo još ovaj pa ćemo onda..
e tj. ne govorimo uopšte o istim stvarima

gvozden1 gvozden1 16:06 23.10.2023

Re: .

što ne bi mogli da vjeruju i da je carska Rusija bila privredno čudo koje su sovjeti uništili..

Bila je među prvih pet ekonomija sveta.
Sovjeti su od nje napravili vojnu i svemirsku silu, nauštrb ostalih grana, nauštrb standarda građana, nauštrb svega ostalog.

To može da se izgugla, ali ti bolje znaš od Gugla, naravno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:54 23.10.2023

Re: .

gvozden1
što ne bi mogli da vjeruju i da je carska Rusija bila privredno čudo koje su sovjeti uništili..

Bila je među prvih pet ekonomija sveta.

Sovjeti su od nje napravili vojnu i svemirsku silu, nauštrb ostalih grana, nauštrb standarda građana, nauštrb svega ostalog.

To može da se izgugla, ali ti bolje znaš od Gugla, naravno.


de brate mani tih gluposti..
vi ne možete da provalite da je stigo jbt chatgpt (i njegov mnogo elegantniji rođak bard).. kakvo guglanje.. sve je dostupno na tri koraka (ko zna da korača).. ne moraš vala ni da kucaš, možeš i lijepo da ga pitaš (istina voice recognition mu nije baš najjača strana al ok)..
elem ipak nešto mora da se zna, ne može sve da se gugla.. pa to znanje onda omogući da ne pričaš kako je Srbija izvezla tri i po kile po glavi amera suvih šljiva i još ih naplatila ko da su zlatne poluge..

u ovom konkretnom slučaju.. jeste carska Rusija je svakako bila jedna od 10 najvećih ekonomija svijeta.. jer je bila ogromna i površinom i brojem stanovnika..
ogromna većina tih ljudi ipak je živjela u siromaštvu i beznađu a ni urbani centri nisu prolazili dramatično bolje (možemo o raznim pokazateljima zaostajanja za evropskim komšijama)..

komunjare su napravile da iz prvih 10 izađe u No. 2..
ja se potpuno slažem da je cijena toga bila sumanuta, da je sam cilj (utrkivnanja) bio sumanut ali ipak o tome znam dovoljno da mogu da stavim u kontekst..
pa vidim da je bio problem odsustvo ekonomskog motiva..
da je bio problem zatvaranje granica, ukidanje slobodne trgovine i konkurencije..
ali isto tako mogu da vidim da je ispravno ulagano u nauku i tehinku ali i kulturu..

ta kmbinacija zatvaranja granica (i sprečavanje trgovine i konkurencije) i ubijanja motiva je taj komunizam došla glave..
jedno bez drugog vrv nije ni moglo..
ako bi pustio slobodnu konkurenciju morao bi da pustiš i ljude a oni bi opet otišli na zelenije pašnjake..
no nije ni bitno..

ono što smori je ta vječna želja da se raspravlja ali da uopšte ne može da se bar okvirno koncentriše na osnovne činjenice..
vama je komunizam bukvalno otimanje vila..
e jbg..
i sad se ti tu o nečemu objasni..
gvozden1 gvozden1 18:04 23.10.2023

Re: .

jeste carska Rusija je svakako bila jedna od 10 najvećih ekonomija svijeta..

Od pet, od pet, ne od deset.
Sa najbržim rastom na svetu, sa ogromnim stranim ulaganjima, tako da su joj predviđali da bi tim rastom za tridesetak godina postala prva ekonomija sveta.

A onda došli boljševici, izašli iz rata, proglasili bankrot, poklonili Švabama ogromne teritorije, pobili i proterali umne i pismene, proglasili diktaturu proleterijata, carsku porodicu masakrirali, i to im je bio uvod u ekonomski napredak.


Čestitam.
gedza.73 gedza.73 18:06 23.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
po meni mora da se razdvoji ideja komunizma u teoriji, kako je ideja sprovedena u praksi u Rusiji a kako kod nas..

Ne može da se razdvoji. Teorija mora da radi u praksi. To je dobro objasnio Dragan Bjelogrlić. Kaže dam scenaristi da razradi ideju. On napiše i ispiše naveliko i naširoko. Dobro a kako ti misliš da mi snimimo ovo što si ti zamislio?
Osim toga ne postoji država na svetu u kojoj su bili komunisti a da je to na dobro izašlo.
mora da se uzme u obzir i da je bio rat, te i da nije bilo komunizma opet bi bilo otimačine, isplivavanja na vrh kojekavog bašibozuka.. imao ista takva upadanja u kuće, otimanja, ubijanja i sve redom samo bi obrazloženje bilo neko drugo.

I svetski rat je bio mnogo gori po Srbiju. Jeste bilo nakon rata svačega ali ni približno šta su radili komunisti. Čak je Srbija bila daleko više devastirana i uništena pa se opet povratila. Onda su došli komunisti i dokusurili je.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:08 23.10.2023

Re: .

gvozden1
jeste carska Rusija je svakako bila jedna od 10 najvećih ekonomija svijeta..

Od pet, od pet, ne od deset.
Sa najbržim rastom na svetu, sa ogromnim stranim ulaganjima, tako da su joj predviđali da bi tim rastom za tridesetak godina postala prva ekonomija sveta.

A onda došli boljševici, izašli iz rata, proglasili bankrot, poklonili Švabama ogromne teritorije, pobili i proterali umne i pismene, proglasili diktaturu proleterijata, carsku porodicu masakrirali, i to im je bio uvod u ekonomski napredak.
Čestitam.


Jah dakako


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:10 23.10.2023

Re: .

gedza.73
newimprovedtadejus
po meni mora da se razdvoji ideja komunizma u teoriji, kako je ideja sprovedena u praksi u Rusiji a kako kod nas..

Ne može da se razdvoji. Teorija mora da radi u praksi. To je dobro objasnio Dragan Bjelogrlić. Kaže dam scenaristi da razradi ideju. On napiše i ispiše naveliko i naširoko. Dobro a kako ti misliš da mi snimimo ovo što si ti zamislio?
Osim toga ne postoji država na svetu u kojoj su bili komunisti a da je to na dobro izašlo.
mora da se uzme u obzir i da je bio rat, te i da nije bilo komunizma opet bi bilo otimačine, isplivavanja na vrh kojekavog bašibozuka.. imao ista takva upadanja u kuće, otimanja, ubijanja i sve redom samo bi obrazloženje bilo neko drugo.

I svetski rat je bio mnogo gori po Srbiju. Jeste bilo nakon rata svačega ali ni približno šta su radili komunisti. Čak je Srbija bila daleko više devastirana i uništena pa se opet povratila. Onda su došli komunisti i dokusurili je.




Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?
gvozden1 gvozden1 18:16 23.10.2023

Re: .

Jah dakako

Šta ovo znači?

Opet neka nadmenost bez pokrića, tako izgleda, tj kao da ti je ideja da tako izgleda.

Imaš gore konkretne navode, rast i projekcija statusa, pa demantuj.


Boljševici dostigli da budu broj dva, ali ne u ukupnoj ekonomiji, nego u vojnoj sili i svemirskoj trci, a bez njih je Rusiji projektovan broj jedan u ukupnoj ekonomiji.

Pa jesu li boljševici usporili ili ubrzali razvoj?




milisav68 milisav68 18:18 23.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?

Daj BDP Srbije do 1914. pa od 1918. do 1941. pa onda to uporedi sa Srbijom od 1945. do 1990.

Baš me interesuje kako ćeš da ukrstiš podatke sa granicama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:23 23.10.2023

Re: .

milisav68
newimprovedtadejus
Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?

Daj BDP Srbije do 1914. pa od 1918. do 1941. pa onda to uporedi sa Srbijom od 1945. do 1990.

Baš me interesuje kako ćeš da ukrstiš podatke sa granicama.

Vec jesam, mozda SE neko sjeca ciji je bio blog..
Po glavi vrhunac SU bile kasne devedesete za Srbiji sa pokrajinama..
I to prodjes Beogradom pa vidis golim okom da sad ne moze da se okreci to Sto SE imalo prije 50 godina..
A Tek van beograda..
Nije naravno problem kapitalizam Ali ipak no da pricamo Kako je komunizam sve upropastio a inace smo super..
Ne ide
gvozden1 gvozden1 18:28 23.10.2023

Re: .

I to prodjes Beogradom pa vidis golim okom da sad ne moze da se okreci to Sto SE imalo prije 50 godina..

Pre pedeset godina je Jugoslavija bila u velikoj krizi, par nepar, bonovi za sve, kafa, ulje, gorivo....

Ne priliči tebi da se ovako frljaš podacima i frazama, ipak si ti neki vajni stručnjak.
milisav68 milisav68 18:30 23.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus

Vec jesam, mozda SE neko sjeca ciji je bio blog..
Po glavi vrhunac SU bile kasne devedesete za Srbiji sa pokrajinama..
I to prodjes Beogradom pa vidis golim okom da sad ne moze da se okreci to Sto SE imalo prije 50 godina..
A Tek van beograda..
Nije naravno problem kapitalizam Ali ipak no da pricamo Kako je komunizam sve upropastio a inace smo super..
Ne ide

Ma nismo super, nego me baš interesuje kako su ukrstili podatke sa granicama.

Pošto Srbije nije bilo od 1918. do 1941. a Srbija do 1914. i Srbija od 1945. do 1990. su sasvim različite teritorije.

Mislim, otpišeš siromašniju Makedoniju i dodaš bogatiju Vojvodinu i vojla. eto boljeg BDP-a.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:40 23.10.2023

Re: .

milisav68
newimprovedtadejus

Vec jesam, mozda SE neko sjeca ciji je bio blog..
Po glavi vrhunac SU bile kasne devedesete za Srbiji sa pokrajinama..
I to prodjes Beogradom pa vidis golim okom da sad ne moze da se okreci to Sto SE imalo prije 50 godina..
A Tek van beograda..
Nije naravno problem kapitalizam Ali ipak no da pricamo Kako je komunizam sve upropastio a inace smo super..
Ne ide

Ma nismo super, nego me baš interesuje kako su ukrstili podatke sa granicama.

Pošto Srbije nije bilo od 1918. do 1941. a Srbija do 1914. i Srbija od 1945. do 1990. su sasvim različite teritorije.

Mislim, otpišeš siromašniju Makedoniju i dodaš bogatiju Vojvodinu i vojla. eto boljeg BDP-a.


Mos da guglecnes Manhattan project pa vidis..
NEMA Tu trikova.. podaci za post 45 SU siroko dostupni I Tu vidis prosjeke uza Srbija, Vojvodina, Kosovo.. to SE iznivelise I ostaje ti cinjenica da je Srbija na vrhuncu bila mislim 1986.

Tako da od price komunjare zatrle NEMA nista..
Da Jesu ne bi uopste trebalo o time pricati I to I sami znate
gvozden1 gvozden1 18:49 23.10.2023

Re: .

Tako da od price komunjare zatrle NEMA nista..

Zatrle su je dve stvari, komunizam i Jugoslavija.

Ekonomski bum posle drugog rata je planetarna pojava, komunisti su samo bili srećni da u to vreme budu na vlasti, pa im se zalomio bum.


Da bi se njima išta pripisalo moralo bi se pretpostaviti šta bi se dešavalo bez njih, kako bi privredu vodili školovani umesto opančara i abadžija.

Velika verovatnoća da bi je vodili lošije.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:58 23.10.2023

Re: .

gvozden1
Tako da od price komunjare zatrle NEMA nista..

Zatrle su je dve stvari, komunizam i Jugoslavija.

Ekonomski bum posle drugog rata je planetarna pojava, komunisti su samo bili srećni da u to vreme budu na vlasti, pa im se zalomio bum.


Da bi se njima išta pripisalo moralo bi se pretpostaviti šta bi se dešavalo bez njih, kako bi privredu vodili školovani umesto opančara i abadžija.

Velika verovatnoća da bi je vodili lošije.


Nismo SE mi ubili od skolovanih vodja ni prije a a pogotovo ne poslije..
A bum je bio americki nikako planetarni, cak no evropski a pogotovo ne recimo kineski
gvozden1 gvozden1 19:10 23.10.2023

Re: .

Nismo SE mi ubili od skolovanih vodja ni prije a a pogotovo ne poslije..

Vođe nisu vodile privredu, nego vlasnici kapitala, i eventualno ministri.
A ministri u vremenu koje hvališeš su bili.... znaš već ko i od kakve fele.

Bum je možda pogrešan izraz, ali razvoj privrede, tehnološki pre svega, jeste odlika tog vremena u koje su komunisti ne svojom zaslugom upali pa im se posrećilo.
gedza.73 gedza.73 19:14 23.10.2023

Re: .

Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?

Možemo. Podaci na UN sajtu govore kako smo za vreme komunizma imali (nemoj da me držiš za reč) 16 godina gori BDP po glavi od Čehoslovačke. Početkom sedamdesetih godinu ili dve gori od Rumunije i Bugarske.
Per capita GDP at current prices - US dollars

Former Czechoslovakia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,849
Former Czechoslovakia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,690
Former Czechoslovakia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,587
Former Czechoslovakia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,352
Former Czechoslovakia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 1,185
Former Czechoslovakia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 1,138

Former Yugoslavia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,538
Former Yugoslavia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,386
Former Yugoslavia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Former Yugoslavia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 784
Former Yugoslavia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 758
Former Yugoslavia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 704

Romania 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,075
Romania 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Romania 1973 Gross Domestic Product (GDP) 978
Romania 1972 Gross Domestic Product (GDP) 850

Bulgaria 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,344
Bulgaria 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,532
Bulgaria 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,418
Bulgaria 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,196

A kao smo bili 'ekonomski tigar' od kog se plašila Evropa i drhtao Japan. Šta ti je mitomanija.

Former Czechoslovakia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,979
Former Czechoslovakia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 3,304
Former Czechoslovakia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 3,336
Former Czechoslovakia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,320
Former Czechoslovakia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,137

Former Yugoslavia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,963
Former Yugoslavia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 2,781
Former Yugoslavia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 2,732
Former Yugoslavia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,020
Former Yugoslavia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,089

Činjenice. Po UN data.

The Economic Statistics Branch of the United Nations Statistics Division (UNSD) maintains and annually updates the National Accounts Main Aggregates database. It consists of a complete and consistent set of time series, from 1970 onwards, of the main National Accounts aggregates of all UN Members States and other territories in the world for which National Accounts information is available.


bene_geserit bene_geserit 20:09 23.10.2023

Re: .

Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka,
Pyotr Stolypin, premijer i ministar unutrašnjih poslova od 1906-1911. je sproveo razne reforme, od kojih je najvažnija agrarna (kojom je dato pravo na posedovanje zemlje seljacima), koje su bile osnovni razlog tog velikog privrednog rasta.
Takođe su njegove reforme bile velika pretnja komunistima, jer je od seljaka i kulaka krenuo da pravi sloj malih poljoprivrednika.
Naravno komunisti su ga ubili 1911. i time su reforme stale.
Posle su komunisti pokušali da napišu njihovu lažnu istoriju kao i svuda, da ga navodno nisu ubili oni već konzervativni monarhisti koji su se plašili njegovih reformi. Dmitry Bogrov, Jevrej i komunista (član Socijalističke Revolucionarne Partije) ga je ubio. Komunisti su pokušali da mu prikače kako je navodno radio za Okhranu (tajnu službu), da bi skinuli svoju odgovornost sa atentata, pošto su njegove reforme bile jako popularne među seljacima.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:29 23.10.2023

Re: .

Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka...

У тој држави је реализован највећи инфраструктурни пројекат на прелазу векова, 10К километара пруге преко целих осам временских зона, изграђених за свега 20-ак година.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:35 24.10.2023

Re: .

gvozden1
Nismo SE mi ubili od skolovanih vodja ni prije a a pogotovo ne poslije..

Vođe nisu vodile privredu, nego vlasnici kapitala, i eventualno ministri.
A ministri u vremenu koje hvališeš su bili.... znaš već ko i od kakve fele.

Bum je možda pogrešan izraz, ali razvoj privrede, tehnološki pre svega, jeste odlika tog vremena u koje su komunisti ne svojom zaslugom upali pa im se posrećilo.


gvožđo ti bi srčku doživio da neko nešto ovakvo izvali ne neku od tema o kojima ti misliš da znaš (kažem mislim jer zanimljivo ti ne doživiš srčku kad neko lupa o kalemljenju šljive al zato na temu istorije srpske monarhije ihaaaaaa.. reko bi čovjek da si akademik istoričar, kad tamo..)..
nego ok..
tvoja voljena moarhija je upravo propustila i prvu i drugu industrijsku revoluciju i umjesto toga je sušila šljive, gajila svinje i bunila se kad je trebalo napraviti prugu..
komunjare se nisu bunile..
i to ti je tako..
ne govori toliko sjajno o komunjarama koliko loše o onom prije njih.. i da se razumijemo, ni to nije slučajno loše, svakako istorija nije pomogla.. ali baš pričati jedan dan kako je uvođenje pruge u Srbiji bilo zlo a sutra kako se komunjarama posrećila tehnološka revolucija..
e jbg..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:38 24.10.2023

Re: .

bene_geserit
Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka,
Pyotr Stolypin, premijer i ministar unutrašnjih poslova od 1906-1911. je sproveo razne reforme, od kojih je najvažnija agrarna (kojom je dato pravo na posedovanje zemlje seljacima), koje su bile osnovni razlog tog velikog privrednog rasta.
Takođe su njegove reforme bile velika pretnja komunistima, jer je od seljaka i kulaka krenuo da pravi sloj malih poljoprivrednika.
Naravno komunisti su ga ubili 1911. i time su reforme stale.
Posle su komunisti pokušali da napišu njihovu lažnu istoriju kao i svuda, da ga navodno nisu ubili oni već konzervativni monarhisti koji su se plašili njegovih reformi. Dmitry Bogrov, Jevrej i komunista (član Socijalističke Revolucionarne Partije) ga je ubio. Komunisti su pokušali da mu prikače kako je navodno radio za Okhranu (tajnu službu), da bi skinuli svoju odgovornost sa atentata, pošto su njegove reforme bile jako popularne među seljacima.


možda je bilo tako, možda je nilo drugačije.. nećemo nikad saznati..
ipak poricati da je carska Rusija bila nevjerovatno ekonomski zaostala zemlja u kojoj je ogromna većina stanovništva živjela na ivici gladi..
pa jel kapirate da to nisu poricali ni onda kad je strah od komunizma bio na vrhuncu i kad je interes maksimalan postojao da se prikaže da je carska Rusija zapravo bila prosperitetni raj a komunjare zlo..
nikad niko ozbiljno tako nešto zagovarao nije..
pa čak ni tadašnja ruska emigracija..
prosto je svima bilo jasno o kakvoj se bjedi radilo..
al jbg danas treba preispitivati i dal je zemlja ravna ploča pa što da ne preispitamo i dal je carska RUsija zapravo bila svjetski centar industrijkog progresa
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:42 24.10.2023

Re: .

principessa_etrusca
Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka...

У тој држави је реализован највећи инфраструктурни пројекат на прелазу векова, 10К километара пруге преко целих осам временских зона, изграђених за свега 20-ак година.


pa i država je bila najveća.. i danas je.. šta tačno dokazuje da ima i najdužu prugu?
ekonomski prosperitet carske Rusije?
promoter promoter 10:54 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka...

У тој држави је реализован највећи инфраструктурни пројекат на прелазу векова, 10К километара пруге преко целих осам временских зона, изграђених за свега 20-ак година.


pa i država je bila najveća.. i danas je.. šta tačno dokazuje da ima i najdužu prugu?
ekonomski prosperitet carske Rusije?


Ti nemaš pojma!
Osim što voliš da tvoja bude poslednja.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:02 24.10.2023

Re: .

gedza.73
Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?

Možemo. Podaci na UN sajtu govore kako smo za vreme komunizma imali (nemoj da me držiš za reč) 16 godina gori BDP po glavi od Čehoslovačke. Početkom sedamdesetih godinu ili dve gori od Rumunije i Bugarske.
Per capita GDP at current prices - US dollars

Former Czechoslovakia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,849
Former Czechoslovakia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,690
Former Czechoslovakia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,587
Former Czechoslovakia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,352
Former Czechoslovakia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 1,185
Former Czechoslovakia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 1,138

Former Yugoslavia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,538
Former Yugoslavia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,386
Former Yugoslavia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Former Yugoslavia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 784
Former Yugoslavia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 758
Former Yugoslavia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 704

Romania 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,075
Romania 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Romania 1973 Gross Domestic Product (GDP) 978
Romania 1972 Gross Domestic Product (GDP) 850

Bulgaria 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,344
Bulgaria 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,532
Bulgaria 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,418
Bulgaria 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,196

A kao smo bili 'ekonomski tigar' od kog se plašila Evropa i drhtao Japan. Šta ti je mitomanija.

Former Czechoslovakia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,979
Former Czechoslovakia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 3,304
Former Czechoslovakia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 3,336
Former Czechoslovakia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,320
Former Czechoslovakia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,137

Former Yugoslavia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,963
Former Yugoslavia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 2,781
Former Yugoslavia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 2,732
Former Yugoslavia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,020
Former Yugoslavia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,089

Činjenice. Po UN data.

The Economic Statistics Branch of the United Nations Statistics Division (UNSD) maintains and annually updates the National Accounts Main Aggregates database. It consists of a complete and consistent set of time series, from 1970 onwards, of the main National Accounts aggregates of all UN Members States and other territories in the world for which National Accounts information is available.




čekaj jbt pa upravo pokazuješ kako smo prestigli tada i RU i BG a ostali iza Čeha..
ja ne znam bio li si ti u toj Bohemiji i znaš li kakav je jaz trebalo preći da im se priđe blizu (i gdje su otkasali danas, kakav su Eldorado u svakom smislu za nas)..
mrzi me da sad idem i kačim opet one iste grafikone..
siže bi bio otprilike ovaj..
mi smo samo tih sedamdesetih i osamdesetih iskoračili naprijed i bili on par sa najrazvijenijm istočnim evropljanima.. zapadu se naravno nikad nismo primakli, to nam je jasno svima..
poslije smo zglajzali i danas tamo ležimo na dnu.. malo i ispod onog što nam istorijski otprilke spada pa umjesto da smo uz rame sa Bugarima i Rumunima mi smo uz rame sa Albanijom..
jbg..
a to sve jer su komunjare forsirale centralizovana ulaganja u infrastrukturu i tehniku dok smo se prije toga borili protiv lektrike i pruge..
danas se pak davimo u korupciji..
i jbg..
nek nam je dragi bog na pomoći u sledećoj podjeli karata jer ne djeluje da smo se posebno dobro namjestili..
promoter promoter 11:17 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
gedza.73
Gedzo sta SU dokusurili kad BDP po glavi nikad visi nije bio nego za vrijeme komunjara?
Nije ni danas?
Pa jel moze bar okvinro da se drzimo cinjenica?

Možemo. Podaci na UN sajtu govore kako smo za vreme komunizma imali (nemoj da me držiš za reč) 16 godina gori BDP po glavi od Čehoslovačke. Početkom sedamdesetih godinu ili dve gori od Rumunije i Bugarske.
Per capita GDP at current prices - US dollars

Former Czechoslovakia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,849
Former Czechoslovakia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,690
Former Czechoslovakia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,587
Former Czechoslovakia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,352
Former Czechoslovakia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 1,185
Former Czechoslovakia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 1,138

Former Yugoslavia 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,538
Former Yugoslavia 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,386
Former Yugoslavia 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Former Yugoslavia 1972 Gross Domestic Product (GDP) 784
Former Yugoslavia 1971 Gross Domestic Product (GDP) 758
Former Yugoslavia 1970 Gross Domestic Product (GDP) 704

Romania 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,075
Romania 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,011
Romania 1973 Gross Domestic Product (GDP) 978
Romania 1972 Gross Domestic Product (GDP) 850

Bulgaria 1975 Gross Domestic Product (GDP) 1,344
Bulgaria 1974 Gross Domestic Product (GDP) 1,532
Bulgaria 1973 Gross Domestic Product (GDP) 1,418
Bulgaria 1972 Gross Domestic Product (GDP) 1,196

A kao smo bili 'ekonomski tigar' od kog se plašila Evropa i drhtao Japan. Šta ti je mitomanija.

Former Czechoslovakia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,979
Former Czechoslovakia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 3,304
Former Czechoslovakia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 3,336
Former Czechoslovakia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,320
Former Czechoslovakia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,137

Former Yugoslavia 1984 Gross Domestic Product (GDP) 2,963
Former Yugoslavia 1983 Gross Domestic Product (GDP) 2,781
Former Yugoslavia 1982 Gross Domestic Product (GDP) 2,732
Former Yugoslavia 1981 Gross Domestic Product (GDP) 3,020
Former Yugoslavia 1980 Gross Domestic Product (GDP) 3,089

Činjenice. Po UN data.

The Economic Statistics Branch of the United Nations Statistics Division (UNSD) maintains and annually updates the National Accounts Main Aggregates database. It consists of a complete and consistent set of time series, from 1970 onwards, of the main National Accounts aggregates of all UN Members States and other territories in the world for which National Accounts information is available.




čekaj jbt pa upravo pokazuješ kako smo prestigli tada i RU i BG a ostali iza Čeha..
ja ne znam bio li si ti u toj Bohemiji i znaš li kakav je jaz trebalo preći da im se priđe blizu (i gdje su otkasali danas, kakav su Eldorado u svakom smislu za nas)..
mrzi me da sad idem i kačim opet one iste grafikone..
siže bi bio otprilike ovaj..
mi smo samo tih sedamdesetih i osamdesetih iskoračili naprijed i bili on par sa najrazvijenijm istočnim evropljanima.. zapadu se naravno nikad nismo primakli, to nam je jasno svima..
poslije smo zglajzali i danas tamo ležimo na dnu.. malo i ispod onog što nam istorijski otprilke spada pa umjesto da smo uz rame sa Bugarima i Rumunima mi smo uz rame sa Albanijom..
jbg..
a to sve jer su komunjare forsirale centralizovana ulaganja u infrastrukturu i tehniku dok smo se prije toga borili protiv lektrike i pruge..
danas se pak davimo u korupciji..
i jbg..
nek nam je dragi bog na pomoći u sledećoj podjeli karata jer ne djeluje da smo se posebno dobro namjestili..

Čekaj!
Da li ti nas, u stvari, zajebavaš braneći komunjarski sitem o kojemu pojma nemaš jer si bila tada u vrtiću - ako si i bila?
Ili se ti, u stvari, zajebavaš pošto ti je doisadno?
Jer ko može da brani onaj nakaradni sistem izuzev budala ili onih koji se zajebavaju?
gvozden1 gvozden1 11:18 24.10.2023

Re: .

nego ok..
tvoja voljena moarhija je upravo propustila i prvu i drugu industrijsku revoluciju i umjesto toga je sušila šljive, gajila svinje i

Gajila šljive, svinje, i još nečim se zabavljala, zaboravih šta ono bi.

Ah, da, terala Turke, pravila državu, sad se setih.
Iz dokolice, umesto da je, poput Engleske, uvodila parne mašine.


Tresneš i ostaneš živa.


Pruga.....
Vidi ovako, to sam i Gedži predlagao, zamisli da tebe neko uceni da kupiš penthaus na Menhetnu, jer njemu treba, on će ga koristiti, a tebi objašnjava da je to dobro i za tebe.
Ti se zadužiš preko svake mere, deca ti vraćaju dugove, ali je lepo imati veliki stan na Menhetnu.





predatortz predatortz 11:22 24.10.2023

Re: .

Pruga.....
Vidi ovako, to sam i Gedži predlagao, zamisli da tebe neko uceni da kupiš penthaus na Menhetnu, jer njemu treba, on će ga koristiti, a tebi objašnjava da je to dobro i za tebe.
Ti se zadužiš preko svake mere, deca ti vraćaju dugove, ali je lepo imati veliki stan na Menhetnu.


To se i danas događa. Pravimo Albancima i Šipštarima autoput, koji će Drač povezivati sa Evropom.

Da li to nama treba?
Ne, ali ko te pita!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:24 24.10.2023

Re: .

gvozden1
nego ok..
tvoja voljena moarhija je upravo propustila i prvu i drugu industrijsku revoluciju i umjesto toga je sušila šljive, gajila svinje i

Gajila šljive, svinje, i još nečim se zabavljala, zaboravih šta ono bi.

Ah, da, terala Turke, pravila državu, sad se setih.
Iz dokolice, umesto da je, poput Engleske, uvodila parne mašine.


Tresneš i ostaneš živa.


Pruga.....
Vidi ovako, to sam i Gedži predlagao, zamisli da tebe neko uceni da kupiš penthaus na Menhetnu, jer njemu treba, on će ga koristiti, a tebi objašnjava da je to dobro i za tebe.
Ti se zadužiš preko svake mere, deca ti vraćaju dugove, ali je lepo imati veliki stan na Menhetnu.


pa gvožđo neko pravio državu tako što je vjerovao da je pruga i lektrika zlo a neko je pravio tako što je svu lovu gurao baš u tu lektriku..
pa ispalo svakom kako je ispalo..
neki se i sto godina kasnije ubjeđuju kako je lektrika zlo..
taka sudba
gvozden1 gvozden1 11:28 24.10.2023

Re: .


pa gvožđo neko pravio državu tako što je vjerovao da je pruga i lektrika zlo

Nije tako bilo, pametnice.
Pruga o kojoj pričaš je pravljena tek pošto je država napravljena, a industrijske revolucije su se dešavale baš u toku ratovanja sa Turcima.

Hronologija te zajebava, pametno moje.

gvozden1 gvozden1 11:30 24.10.2023

Re: .

To se i danas događa. Pravimo Albancima i Šipštarima autoput, koji će Drač povezivati sa Evropom.

Da li to nama treba?
Ne, ali ko te pita!

Identična situacija.
I identično obrazloženje, dobro je imati puteve, kažu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:31 24.10.2023

Re: .

gvozden1

pa gvožđo neko pravio državu tako što je vjerovao da je pruga i lektrika zlo

Nije tako bilo, pametnice.
Pruga o kojoj pričaš je pravljena tek pošto je država napravljena, a industrijske revolucije su se dešavale baš u toku ratovanja sa Turcima.

Hronologija te zajebava, pametno moje.



gvožđo jbt pa jel moguće? šta veliš, ta industrija se već desila, šta smo mogli kad smo zakasnili nego da nastavimo sa sušenjem šljiva?
de lebati prestani evo ja neću više ni slova, mučno je čitati
predatortz predatortz 11:34 24.10.2023

Re: .

gvozden1
To se i danas događa. Pravimo Albancima i Šipštarima autoput, koji će Drač povezivati sa Evropom.

Da li to nama treba?
Ne, ali ko te pita!

Identična situacija.
I identično obrazloženje, dobro je imati puteve, kažu.


Jeste, ne sporim.
Lepo je imati dobre puteve i to uvek donosi progres.
Samo, glupo je dizati kredite za puteve koji manje trebaju tebi nego drugima.
A ako im baš toliko treba, može se i dogovoriti. Vama teba, vi finansirajte, mi ćemo da pravimo.
A mi da dižemo kredit za nešto što vama treba, to nije normalna ekonomska logika.
gvozden1 gvozden1 11:36 24.10.2023

Re: .

ta industrija se već desila

Ne industrija, industrijske revolucije, baš njih si pominjala da ih je Srbija propustila, kad se ispostavi da si lupila, evo tebe sad sa preformulisanom tezom o industriji.

I to mrtva ladna, ni luk jela ni luk mirisala.


E pa neće to tako ići, lepa moja.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:48 24.10.2023

Re: .

gvozden1
ta industrija se već desila

Ne industrija, industrijske revolucije, baš njih si pominjala da ih je Srbija propustila, kad se ispostavi da si lupila, evo tebe sad sa preformulisanom tezom o industriji.

I to mrtva ladna, ni luk jela ni luk mirisala.


E pa neće to tako ići, lepa moja.


jbt jel moguće??? da ne shvataš da industrijska revolucija nije nešto što se desilo jedne godine??? i da se u nekim zemljama dešava i danas?
mene je stvarno blam o ovakvim stvarima se objašnjavati pa ćeš dalje morati sam
gvozden1 gvozden1 12:01 24.10.2023

Re: .

jbt jel moguće??? da ne shvataš da industrijska revolucija nije nešto što se desilo jedne godine??? i da se u nekim zemljama dešava i danas?
mene je stvarno blam o ovakvim stvarima se objašnjavati pa ćeš dalje morati sam

Pojmovi prva i druga industtijska revolucija su vrlo konkretni, i odnose se na tačno određena dešavanja, prva za parne mašine, druga za naftu i struju.

Zeznula si se i baš tako napisala, sad se vadiš pričom o kontinuitetu.
Nema vađenja, progutaj sa si lupetala, da ne znaš o čemu pričaš, ili ućuti, što već drugi put nagoveštavaš.


Pa hajd ućuti konačno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:29 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
Kad već pričate o ekonomiji u carskoj Rusiji početkom 20. veka...

У тој држави је реализован највећи инфраструктурни пројекат на прелазу векова, 10К километара пруге преко целих осам временских зона, изграђених за свега 20-ак година.


pa i država je bila najveća.. i danas je.. šta tačno dokazuje da ima i najdužu prugu?
ekonomski prosperitet carske Rusije?

Транспортна мрежа и економски просперитет су у директној вези, а Русија је 1917. имала сасвим респектабилну железничку мрежу дужине преко 80К километара.

Иначе, сама Транссибирска железница не само да пролази кроз осам временских зона, већ великим делом кроз ретко насељена и климатски крајње неповољна пространства. Изградња те пруге је била један од инфраструктурних пројеката века.
gedza.73 gedza.73 12:39 24.10.2023

Re: .

čekaj jbt pa upravo pokazuješ kako smo prestigli tada i RU i BG a ostali iza Čeha..

Ja upravo pokazujem zvanične podatke o BDP-iju. SFRJ je bila iza sovjetske Čehoslovačke, u nekom trenutku jadno oko Bugarske i Rumunije i tu negde sa sovjetskom Mađarskom. A mitomanija je dovela kao da smo bili u rangu sa evropskim urešenim državama. Tek je beda u odnosu na njih.
mi smo samo tih sedamdesetih i osamdesetih iskoračili naprijed i bili on par sa najrazvijenijm istočnim evropljanima

Istočni Evropljani su bili pod Sovejtskim savezom. Koja je od tih država u vreme dok su bile komunističke kolonije bila 'razvijena'? Niti smo iskoračili u odnosu na Evropu niti u odnosu na Istočni blok. Podaci prilično jasno pokazuju na' nivo.
danas se pak davimo u korupciji..

Serija tekstova o mahinacijama sa izgradnjom vila u Grockoj i na Zlatiboru, a posebno dve napisane rečenice su mu zapečatile karijeru i život. Objavljene 3. marta 1972. godine na stranicama Ekspresa one su glasile: „Tako je za jednog vlasnika izgrađen put. Asfaltna traka ide od druma i završava se pred kapijom“. Na prvi pogled tu ništa nije bilo sporno, osim za vlasnika vikendice i puta Dragoslava Dražu Markovića, tadašnjeg predsednika Skupštine Srbije koji se sam prepoznao.

Kao reakcija usledile su pretnje i saslušanja u SUP. Tadašnji direktor Politike Mija Lazarević lansira priču kolektivu kako je moj otac navodno imao brata četnika koji je poginuo na Neretvi i da je ovo njegova osveta. Iako su svi znali da je jedinac, a proverom godina njegovog oca, može jasno da se izračuna da moj deda sve i da je hteo, biološki nije mogao da nekoga stvori i odgaji za bitku na Neretvi.

zapadu se naravno nikad nismo primakli, to nam je jasno svima..

Naravno. Zato što i dalje postoji određen broj ljudi koji širi pogrešnu sliku kako je SFRJ bila ekonomska i privredna sila u kojoj je svako živeo prema svojim potrebama.
Ono što je dobro u svemu lOšom da ima ljudi koji žive van tog sistema zahvaljujući pritisku EU koji je doveo do promena u unutrašnjem uređenju pa ti pojedinci stvaraju sebi život u skladu sa svojim znanjem i radom.


gedza.73 gedza.73 12:42 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
da ne shvataš da industrijska revolucija nije nešto što se desilo jedne godine???

Mi nismo imali industrijske revolucije nego ruske perestrojke. Nama se sindikati nisu borili za prava radničke klase nego za polutke i krompire. Nama Prvi maj nije bio dan za poboljšanje statusa radnika (ne birokratije i administracije) nego dan za prežderavanje i bekrijanje.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:58 24.10.2023

Re: .

gedza.73
čekaj jbt pa upravo pokazuješ kako smo prestigli tada i RU i BG a ostali iza Čeha..

Ja upravo pokazujem zvanične podatke o BDP-iju. SFRJ je bila iza sovjetske Čehoslovačke, u nekom trenutku jadno oko Bugarske i Rumunije i tu negde sa sovjetskom Mađarskom. A mitomanija je dovela kao da smo bili u rangu sa evropskim urešenim državama. Tek je beda u odnosu na njih.


dobro ja sad ne mogu da pogađam šta je ko na kojoj slavi rekao, pričamo mi ovde..
naravno da nikad nismo stigli zapad, teško mi je da povjerujem da to iko tvrdi..
sad što neki ne kapiraju ni da nismo stigli ni Češku jer ne kapiraju ni gdje je bila ta Češka a gdje mi prije komunizma i poslije to je druga stvar..
daleko bilo da ja ovde zagovaram kako treba valjda ponovo komunizam da uvedemo jer je baš bio super..
samo ne bi škodilo kad bismo bili u stanju da se složimo oko osnovnih činjenica koje normalni ljudi ne spore..
pa ne ide ni to..
ne kažem tebi nego onako generalno kuknjačim na porazno nizak nivo rasprave
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:04 24.10.2023

Re: .

gedza.73
newimprovedtadejus
da ne shvataš da industrijska revolucija nije nešto što se desilo jedne godine???

Mi nismo imali industrijske revolucije nego ruske perestrojke. Nama se sindikati nisu borili za prava radničke klase nego za polutke i krompire. Nama Prvi maj nije bio dan za poboljšanje statusa radnika (ne birokratije i administracije) nego dan za prežderavanje i bekrijanje.


e dobro sad ne možemo vala i da tumačimo šta je industrijska revolucija po vlastitom nahođenju.. mi smo ipak prošli sve IR po redu, dosta s kašnjenjem i ne uvijek ravnomjerno ali jesmo..

a sindikati u komunizmu ili socijalizmu, kako hoćeš ne mogu naravno imati istu ulogu kao u sistemu postoji privatno vlasništvo a nit su sindikati u kapitalizmu imuni na korupciju i zloupotrebu..

i ne prokomentarisah ti opasku za tvoju školu..
kapiram šta hoćeš reći ali kapiraj da je i bilo krajeva gdje škole nije bilo nikakve a i da su ti isti ljudi koji su odlučili da će biti partizani i komunisti isto tako mogli odlučiti da će biti vjerski fanatici pa bismo danas možda i dalje sjedile po Bosni nepismene..
a isto tako je moglo biti i kontinuiteta monarhije pa da se opet za 50 godina pokoljemo oko toga ko je zadnjom prilikom koga klao..
ja sam svakako zadnja koja će reći da je ispalo super ali sam sasvim svjesna da je s obzirom na polazne okolnosti moglo biti i znatno gore
gedza.73 gedza.73 14:32 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
sad što neki ne kapiraju ni da nismo stigli ni Češku jer ne kapiraju ni gdje je bila ta Češka a gdje mi prije komunizma i poslije to je druga stvar..

čehoslovačka (Slovačka nije bila industrijska sila pre rata) je posle '45. bila baš tamo gde se nalazila a to je u sovjetsko-ruskoj okupacionoj zoni kao što je Srbija bila... aj da ne bude pregrubo ali nije ni netačno okupirana od komunista koji su joj revolucionarno promenilo državno, privredno, kulturno i svako drugo uređenje.
pa bismo danas možda i dalje sjedile po Bosni nepismene..

Tu se delom slažemo. 15. majevička brigada, verovatno sastavljena od nepsimenih a ideologijom zadojenih, je streljala i pljačkala po Kragujevcu.
samo ne bi škodilo kad bismo bili u stanju da se složimo oko osnovnih činjenica koje normalni ljudi ne spore..

Zato sam i citirao podatke UN. Da ne bude ponovo kako je SFRJ bila neko privredno čudo.
e dobro sad ne možemo vala i da tumačimo šta je industrijska revolucija po vlastitom nahođenju

Nazvati posleratne perestrojske 'industrijskom revolucijom' je porazno za industrijske revolucije. To bi bilo kao kad bi Severnokorejci u doba interneta uvođenje fiksne telefonije nazivali privrednim čudom. Pričam o prostoru Srbije naravno.
ja sam svakako zadnja koja će reći da je ispalo super ali sam sasvim svjesna da je s obzirom na polazne okolnosti moglo biti i znatno gore

Srbija je nakon 1918. imala daleko gore osnove. Trećina stanovništva uništena, inteligencija pobijena, opljačkano i spaljeno pa za neke dve decenije stabilizovano društvo i država.
Da ne ne nabrajamo šta su sve nepismeni Srbi u drugoj polovini 19. veka napravili od ustanova u seljačkoj Srbiji nakon vekovne vladavine Turaka.

Da bi onda došle Čaruge i afežeovke koji su postali 'elita'. Što nisu napravili nešto u svojim vukojebinama nego otimali tuđu imovinu?
gvozden1 gvozden1 14:37 24.10.2023

Re: .

ti isti ljudi koji su odlučili da će biti partizani i komunisti isto tako mogli odlučiti da će biti vjerski fanatici

Mogli su oni da odluče da budu i jednorozi, od njih ništa nije zavisilo.

Da im Staljin nije obezbedio vlast u Beogradu, a zapad dao oružje, mogli su do sudnjeg dana da beže od Švaba i da ginu po vukojebinama.

Oni su bez podrške Staljina, a onda i Čerčila, bili šaka jada, zanemarljiva vojska koja niti je znala da ratuje, niti imala koga da je vodi.


A onda Staljin povuče ambasadore iz Londona i Vašingtona, ovi kažu, nemoj jebote bog, evo ti i Jugoslavije, nećemo mi živeti u njoj, Dražu ko jebe, njega ćemo izdati, a ti udri Hitlera, bez obzira na cenu.


I bi šta bi, komunisti pobediše.
I ti se školova, bez njih bi bila čobanica:)

gedza.73 gedza.73 14:40 24.10.2023

Re: .

A onda Staljin povuče ambasadore iz Londona i Vašingtona, ovi kažu, nemoj jebote bog, evo ti i Jugoslavije, nećemo mi živeti u njoj, Dražu ko jebe, njega ćemo izdati,

aj ne cmizdri više leba ti. Poljake su gore Britanci izdali pa ne ljube kremaljkse oligarhe u dupe. Šta da kažu Rumuni?
I to što im je Staljin obezbedio vlast su pokušavali ruski carevi pre njega a Putin posle. I uvek imaš ovde budala koji tako nešto proglašavaju za srpski interes. Ti si sa stavovima isti kao i oni komunistički politkomesari.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:56 24.10.2023

Re: .

gedza.73

Srbija je nakon 1918. imala daleko gore osnove. Trećina stanovništva uništena, inteligencija pobijena, opljačkano i spaljeno pa za neke dve decenije stabilizovano društvo i država.
Da ne ne nabrajamo šta su sve nepismeni Srbi u drugoj polovini 19. veka napravili od ustanova u seljačkoj Srbiji nakon vekovne vladavine Turaka.

Da bi onda došle Čaruge i afežeovke koji su postali 'elita'. Što nisu napravili nešto u svojim vukojebinama nego otimali tuđu imovinu?


ali ovde opet proklizaš u fantazme i bježiš od činjenica..
pa ti je činjenica da nije trećina nego 10% stanovništva..
a činjenica je i da srpska država prije IISR nije nipošto bila imuna ni na korupciju ni vladavinu bašibozuka ni javašluk svake vrste pa na kraju nije ni ostvarila nekakve vasionske stope rasta i razvoja nego taljigala po nekoj očekivanoj putanji baš kao i susjedi..
osamdesetih je uspjela da istrči nešto ispred susjeda a od devedesetih opet proklizala na samo dno..

pa moramo li sad stvarno opet postavljati anegdote o vojnom brašnu sa pijeskom..
i pričati bajke o vjanim super obrazovanim i prefinim činovnicima za vakta kralja i sve samim opančarima poslije njih..
komunjare su između ostalog bile pametne i utoliko što su kooptirale baš sve koji su bili voljni da ih kooptiraju iz stare elite.. a bila je voljna većina..
jeste kad pogledaš recimo ministre finansija i guvernere narodne banke iz stare države pa komunističke YU spaziš neki pattern odmaka prema narodskom (na kraju isti možeš da spaziš i sa smjenom DOSa i dolaskom ovih).. ali zabluda je misliti kako je kao go opančar uređivao..
jok..
pročešljaj pa ćeš vijeti da su sasvim zadržali predratnu administraciju gdje je i bila, samo napasovali na svoje ciljeve

gedza.73 gedza.73 15:24 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
ali ovde opet proklizaš u fantazme i bježiš od činjenica..
pa ti je činjenica da nije trećina nego 10% stanovništva..

Deca i invalidi? Šta oni da rade? kako dete da pritisne plug ili kako invalid da seće drva?
a činjenica je i da srpska država prije IISR nije nipošto bila imuna ni na korupciju ni vladavinu bašibozuka ni javašluk

'de nije. Korupcija na svim nivoima. Ono što je razlikuje od komunističke ere da je neka opozicija, neki novinari, neki ljudi mogli da pričajo o toj korupciji.
Ne može se očekivati od viktorijanske Engleske da preko noći postane država sa Indusima u parlamentu.

komunjare su između ostalog bile pametne i utoliko što su kooptirale baš sve koji su bili voljni da ih kooptiraju iz stare elite.. a bila je voljna većina..

mmm...hm. Ima interesantan detalj sa Medicinskog. Za vreme rata je neko potpisao otkaz profesoru koji je odbio da potpipe Apel. isti potpis stoji na dokumentu kojim se izbacuje drugi profesor sa fakulteta ali u vreme komunista.

Nama je predsednik Srbije bio komunista koji je tokom rata radio za Nemce kao prevodilac.
jeste kad pogledaš recimo ministre finansija i guvernere narodne banke iz stare države pa komunističke YU

To tek nema nikakve dodirne tačke. Nama je sistem uređivao
U celom posleratnom periodu, Kardelj je radio na izgradnji društveno-ekonomskog i političkog sistema socijalističke Jugoslavije.

U Sovjetskom Savezu, u kojem je boravio dve godine, bavio se, pre svega, političko-ekonomskim studijama, proučavao istoriju i filozofiju, i radio u sekciji KPJ u Kominterni. U Moskvi je pohađao „Međunarodnu lenjinsku školu

Porediti predratne intelektualce i posleratne komuniste je smešno.

Evo ti još jedan primer
Милан Кашанин... . Историју уметности, естетику, руски језик и књижевност и компаративну књижевност студирао је на Сорбони, а с краја 1920. године добија и стипендију. У то време, радио је као дописник Јединства из Париза. Дипломирао је 1923. године код професора Малеа, Баша и Шнајдера и враћа се у Београд... Постао је неподобан, означен као издајник због свог пријатељства и кумства с некадашњим регентом, те пензионисан...

Nije primljen u SANU jer se navodno vasko Popa usprotivio rečima da je saradnik okupatora. obučavao je lepu Perović koja je sa praktično kursom preuzela njegovo mesto
Godine 1932. je stupila u učiteljsku službu i prvo radno mesto dobila u selu Međuvođe, u Potkozarju. Iduće godine otišla je u Beograd na tromesečni kurs za fiskulturu i tamo se uključila u revolucionarni radnički pokret.


Veselin Čajkanović bio je srpski univerzitetski profesor, filolog, etnolog, prevodilac, istoričar religije, mitolog, oficir i dopisni član SKA...
obrazovanje je nastavio u Nemačkoj.[8] U Nemačkoj je bio najpre u Lajpcigu (1903–1905), gde je pohađao predavanja iz klasične filologije kod Brugmana (nem. Karl Brugmann), Hirta (nem. Hermann Hirt) i Imiša (nem. Otto Immisch), staroslovenski kod Leskina i hebrejski kod Kramera.[7] Zatim je prešao na Univerzitet Ludvig Maksimilijan u Minhenu, gde je imao priliku da sluša Hrista, Pelmana, Folmera, a posebno Kruziusa (nem. Otto Crusius) i Krumbahera (nem. Karl Krumbacher), velikog poznavaoca vizantijske kulture i srednjovekovne grčke literature
...
1922. redovni profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, na kojem je rukovodio katedrom za klasičnu filologiju i predavao starorimsku književnost i latinski jezik...
akon rata je bio jedan od prvih osuđenika Suda časti... Sud časti su činili ... Dušan Nedeljković... udaljio ga je sa fakulteta još aprila 1945...
Poslednja četiri meseca života je vodio dnevnik, u kome je zabeležio tužna i potresna lična dešavanja iz kojih se vidi da mu je najteže padalo to što su njegovi najbliži, žena i deca, morali da snose težinu greha koji je njemu pripisan i što su, da bi preživeli, bili prinuđeni da rasprodaju stvari iz domaćinstva, pa i knjige iz kućne biblioteke

Dušan Nedeljković...
Čistku Beogradskog univerziteta je započeo još 30. novembra 1944. godine, pre formiranja Suda časti, kada je izdao pismeni nalog za prva hapšenja svojih kolega. Na Filozofskom fakultetu od predratnih profesora nije ostao gotovo niko, tako da je celokupnu nastavu filozofije držao sam.


Sa kojim komunistom da se uporedi Slobodan Jovanović? Sa Milkom Planinc, nekim polaznikom političke škole 'Kumrovec' ili sa kursistom Prištinskog univerziteta?Amebe imale više integriteta od njih.

Koje 'zvučno' ime ima komunistička era u Srbiji? Deset intelektualaca bar evropskog ranga?
gvozden1 gvozden1 15:25 24.10.2023

Re: .


aj ne cmizdri više leba ti. Poljake su gore Britanci izdali pa ne ljube kremljanske oligarhe u dupe. Šta da kažu Rumuni?
I to što im je Staljin obezbedio vlast su pokušavali ruski carevi pre njega a Putin posle. I uvek imaš ovde budala koji tako nešto proglašavaju za srpski interes. Ti si sa stavovima isti kao i oni komunistički politkomesari.

E pa ako su Poljake i Rumune gore izdali, onda da im oprostimo izdaju Draže.

Više mi je stalo do njihove sreće nego do srpske.



A ruski carevi su često bili na srpskoj strani, doduše nisu bili veći Srbi od Srba, pa kad im njuhivi interesi nalože, oni bili na bugarskoj.

To im ne možemo oprostiti, naša braća a gledaju svoje interese, umesto srpskih, sram ih bilo.
Putin, i on neka veta ulagao, al to naplatio NISom, a za te pare bi i Amerika uložila veto da smo im ponudili.

Plus, Srbija bi bila na zapadu.

Gedžo, kako si prošao na slavi, jel bilo politike?:)




gedza.73 gedza.73 15:40 24.10.2023

Re: .

A ruski carevi su često bili na srpskoj strani

Jesu qrac. Češće bili na turskoj i austrijskoj.
gvozden1 gvozden1 15:54 24.10.2023

Re: .

Jesu qrac. Češće bili na turskoj i austrijskoj.

Da, npr na turskoj su bili ono na Plevni, kad su Turcima rekli, šaljite hatišerif Srbiji, dok ga Srbi ne dobiju, mi odavde ne idemo.

I sultan brže bolje, za dan dva naškraba dokument kojim Srbiji priznanje autonomiju, a Milošu dinastiju.

Prvi hatišerif u istoriji.
A hatišerif, to valjda znaš šta znači.

Ili bukureški mir, osma tačka, nešto poput rezolucije 1244 danas.

Gedžo, jel bilo da se popije šta na slavi?
milisav68 milisav68 15:56 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus

Mos da guglecnes Manhattan project pa vidis..
NEMA Tu trikova.. podaci za post 45 SU siroko dostupni I Tu vidis prosjeke uza Srbija, Vojvodina, Kosovo.. to SE iznivelise I ostaje ti cinjenica da je Srbija na vrhuncu bila mislim 1986.

Duhovito kao i uvek.

Nađi mi ovde Vojvodinu, užu Srbiju i Kosovo.

gedza.73 gedza.73 16:14 24.10.2023

Re: .

gvozden1
Da, npr na turskoj su bili ono na Plevni, kad su Turcima rekli, šaljite hatišerif Srbiji, dok ga Srbi ne dobiju, mi odavde ne idemo.

Ministarstvo inostranih poslova Rusije


Российский министр иностранных дел Адам Чарторыйский сербскую депутацию принял холодно и посоветовал посланцам Карагеоргия решать свои вопросы непосредственно с Турцией, хотя и обещал дипломатическую поддержку России.

дальнейшие события показали, что претворять в жизнь ожидания сербских повстанцев Александр I не собирался.

С другой – десятки тысяч сербов, убитых во время двенадцатидневной резни, произошедшей исключительно благодаря невниманию российского правительства к Сербии.

в 1853 году князь и правительство объявляют консулу Туманскому бойкот за его попытки (не увенчавшиеся успехом) противодействовать усиливающемуся влиянию Франции.

Ориентация правителя Сербии на Австрию, естественно, вызывала неприятие Александра III, именно к этому периоду относится его знаменитая фраза: «У России нет друзей, кроме Черногории» (из всех балканских стран только Черногория придерживалась последовательно русофильского курса

Zanimljivo da se i Rusi čude koliko su njihovi propagandisti imali uspeha po Srbiji u objašnjavanjima zašto su nešto uradili na štetu srpskih interesa. Isto k'o što danas objašnjavaju naši 'nije to ona Rusija, ovo je nova Rusija' ili kad su komunisti pričali 'nije ovo stara Rusija nego nova Rusija'.

Ujedno posredno objašnjavaju nametanje slavenoserpskog jezika kao kombinaciju srpskog, ruskog i crkvenoslovenskog kojim bi marginalizovali srpski narodni jezik. jebem ti Srbe kojima je ruski preči od srpskog.
Но вплоть до середины XIX века, когда получившая автономию от Турции Сербия начала пытаться выстраивать собственную международную политику, интересы России практически полностью перекликались с чаяньями сербского народа.

Dok si ruski vazal može. Čim počneš da vodiš svoju sopstvenu politiku više se ne poklapaš sa Rusijom. Pazi ovo je zvaničan stav ruske države. Da mi imamo zajedničke interese ako budemo njihova poslušna gubernija.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:08 24.10.2023

Re: .

milisav68
newimprovedtadejus

Mos da guglecnes Manhattan project pa vidis..
NEMA Tu trikova.. podaci za post 45 SU siroko dostupni I Tu vidis prosjeke uza Srbija, Vojvodina, Kosovo.. to SE iznivelise I ostaje ti cinjenica da je Srbija na vrhuncu bila mislim 1986.

Duhovito kao i uvek.

Nađi mi ovde Vojvodinu, užu Srbiju i Kosovo.



brate milisave pa kažem ti guglecni, nije taj manhattan project, nego mp koji se bavi računanjem uporednih BDP po glavi kroz istoriju.. pa imaju i neku metodologiju po pitanju promjene granica.. nisu se samo nama mijenjale..
ako te zanima idi pa vidi kako su računali..
nije da se niko do tebe nije dosjetio da Srbija 1914. i Austrija 1914. nisu isto što i 1946.
gedza.73 gedza.73 18:35 24.10.2023

Re: .

gvozden1
Mada, ne bih čitao ni na srpskom to što ti guglaš.

Rusija rekla. Nisam ja.
Министерство иностранных дел Российской Федерации (МИД России)
Ajd makar prevedi

Ukratko odnos Rusije i Srbije se svodi da te Rusija pomaže kada njoj odgovara i ostavlja na cedilu kada joj ide u prilog ali i kako joj ide odlično od ruke da te ubedi kako je to opravdano.
Najvažnija pouka je u delu kad ruska država objašnjava kako se ruski i srspki interesi poklapaju samo do onog trenutka u kome Srbija počinje da vodi samostalnu spoljnu politiku. I da se približava Evropi. Tada počinju sranja po Srbiji.
To isto kaže i Garašanin. I mnogi srpski političari. Tako nisu mislili Veljko Kadijević i Mirjana Marković.

Gvozdene, ovo sa uvredama ti je samo gubljenje vremena.

gvozden1 gvozden1 18:50 24.10.2023

Re: .


Najvažnija pouka je u delu kad ruska država objašnjava kako se ruski i srspki interesi poklapaju samo do onog trenutka u kome Srbija počinje da vodi samostalnu spoljnu politiku. I da se približava Evropi. Tada počinju sranja po Srbiji.
To isto kaže i Garašanin

Pa?

Poriče li to tvrdnju da je Rusija često bila na srpskoj strani, poriče li Jedrene i Bukurešt?
Poriče li Karađorđa, Miloša?

Jesu li oni bili glupi a ti pametan?

To što ti zoveš gubljenje vremena je samo konstatacija tvoje prirode, švapskog čankoliza.
gedza.73 gedza.73 18:57 24.10.2023

Re: .


Pa?

Samo sam citirao stav Rusije. Otud moja konstatacija da je za Rusiju jedina dobra Srbija kao azijatska, poslušna gubernija. Da li komunistička, da li BRICS-ova, da li za potkusurivanje ruske imperije samo ne samostalna sa uređenim institucijama.





gvozden1 gvozden1 19:04 24.10.2023

Re: .

Ništa ja nisam nazivao gubljenjem vremena.

Jesi, pročitaj ponovo svoj komentar.

Kad konstatujem da si rusofob i švapski čankoliz ti to smatraš uvredom, a nije, samo konstatacija tvoje prirode.

Zahvalan si Švabama na tome što su ti naciju pocepali i što su ti državu ucenili, i još tražiš da im i drugi kažu hvala, a mrziš narod koji ti je često pomagao i nikad ratovao protiv tvog.


Kako sa tim stoje tvoje Švabe, jesu li one nekad ubijale Srbe?
gedza.73 gedza.73 19:08 24.10.2023

Re: .

Jesi, pročitaj ponovo svoj komentar.
Kad konstatujem da si rusofob i švapski čankoliz ti to smatraš uvredom, a nije, samo konstatacija tvoje prirode.

A to. Ok.
Kad konstatujem da si rusofob i švapski čankoliz ti to smatraš uvredom, a nije, samo konstatacija tvoje prirode.

Zar ti Švabe nisu dale monarhiju a Rusi oduzeli?
mrziš narod koji ti je često pomagao i nikad ratovao protiv tvog

Sad kad ste se pomirili sa komunistima pa ti podigli spomenik Dragoljubu Mihailoviću ima logike tvoj komentar. Mis'im nema, zajebavam te.

promoter promoter 19:24 24.10.2023

Re: .

gedza.73
Jesi, pročitaj ponovo svoj komentar.
Kad konstatujem da si rusofob i švapski čankoliz ti to smatraš uvredom, a nije, samo konstatacija tvoje prirode.

A to. Ok.
Kad konstatujem da si rusofob i švapski čankoliz ti to smatraš uvredom, a nije, samo konstatacija tvoje prirode.

Zar ti Švabe nisu dale monarhiju a Rusi oduzeli?
mrziš narod koji ti je često pomagao i nikad ratovao protiv tvog

Sad kad ste se pomirili sa komunistima pa ti podigli spomenik Dragoljubu Mihailoviću ima logike tvoj komentar. Mis'im nema, zajebavam te.


Švabo je Švabo!
milisav68 milisav68 19:41 24.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
brate milisave pa kažem ti guglecni, nije taj manhattan project,

Pa guglecno sam posle prvog komentara, al mi izbacuje atomsku bombu i Ajnštajna.

Daj link za BDP Srbije 1931.
gvozden1 gvozden1 20:03 24.10.2023

Re: .

Zar ti Švabe nisu dale monarhiju a Rusi oduzeli?

Nisu meni Švabe dale ništa, niti su mi Rusi oduzeli.
Srbija je napravljena kao monarhija, a ukinuli su je komunisti.


Sad kad ste se pomirili sa komunistima pa ti podigli spomenik Dragoljubu Mihailoviću ima logike tvoj komentar. Mis'im nema, zajebavam te.

Nemaš ti kapaciteta da ikoga zajebavaš, a pomirenje sa komunistima je nemoguće i nepotrebno, ti se njima priklanjaš.
Pogledaj s kim deliš stavove, Endži i društvo.


Nego, ne reče mi, glup bio Karađorđe, pa nije primetio hladan doček, glup Miloš pa se Rusima ibraćao za pomoć, a ti pametan pa hvališeš Švabe, oni se od njih klonili.

Glup bio Aleksa Nenadović koji je o Švabama govorio to što je govorio.

Glupi i Ristić i Novaković, samo ti pametan.


Ti i tvoj sin.
gedza.73 gedza.73 20:14 24.10.2023

Re: .

Nego, ne reče mi, glup bio Karađorđe, pa nije primetio hladan doček, glup Miloš pa se Rusima ibraćao za pomoć
Nisam hteo da se nastavljam. A napisali ti Rusi gore. Znaš valjda kakav je odnos bio karađorđa sa ruskim izaslanikom. Znaš valjda šta je Miloš uradio kad su Rusi u dogovoru sa Turcima smanjili granice nahija. Znaš valjda ko je Rusima rekao kako mogu jug Srbije da oduzmu Srbima samo ako njegovu glavu uzidaju u Čele kulu. Znaš valjda šta se desilo kad su Rusi hteli da pomognu Turcima da 500 stopa od Kalemegdana zahvate Beograd.
ti pametan pa hvališeš Švabe

Uopšte ne hvalim Švabe. Pogledaj koji je jezik bio na srpskim novčanicama. Ruski ili frnacuski.
Nisu meni Švabe dale ništa, niti su mi Rusi oduzeli.

Jesu. Zalaganjem Švaba Srbija je postala monarhija, zalaganjem Rusa je monarhija srušena. To je istorijska činjenica.
pomirenje sa komunistima je nemoguće i nepotrebno, ti se njima priklanjaš

Nisam ja branio onogo spsovca nego ti. A posebno ne polažem nade u današnje komuniste poput Putina.
gvozden1 gvozden1 20:24 24.10.2023

Re: .

Znaš valjda kakav je odnos bio karađorđa sa ruskim izaslanikom. Znaš valjda šta je Miloš uradio kad su Rusi u dogovoru sa Turcima smanjili granice nahija. Znaš valjda ko je Rusima rekao kako mogu jug Srbije da oduzmu Srbima samo ako njegovu glavu uzidaju u Čele kulu. Znaš valjda šta se desilo kad su Rusi hteli da pomognu Turcima da 500 stopa od Kalemegdana zahvate Beograd.

Sve su to znali i Karađorđe i Miloš, pa jesu li se odrekli Rusije i okrenuli se Švabama?

Ne.
Zato što su bili glupi, verovatno.
Al imamo tebe pametnog.

Uopšte ne hvalim Švabe


Opet zaboravljaš svoj komentar.
Ajd pročitaj ga opet, ovaj poslednji.
Zalaganjem Švaba Srbija je postala monarhija,

Zalaganjem Švaba Srbija nije postala monarhija.
Monarhija je, glupi, i kneževina.
A to joj je Rusija omogućila.
Pročitaj ono o hatišerifu.
Nisam ja branio onogo spsovca nego ti.


Ja sam branio postavljanje spomenika, a ti si, glupi, pričao o Braunoviću.
Ti i ovi tvoji, Endži, Maksa i ostali.

Al razumem, deca ti liče na Maksu, pa ti zbog njih.
gedza.73 gedza.73 20:45 24.10.2023

Re: .


Ajd pročitaj ga opet, ovaj poslednji.

To je činjenica.
A to joj je Rusija omogućila.

Zapad omogućio nezavisnost. Pre nego što kreneš sa ubeđivanjem i Rusija kaže kako je Srbija 1878. dobila nezavisnost.
pričao o Braunoviću.

I ja se ubeđujem oko istorije sa čovekom koji je tvrdio da Braunović nije espeesovac iako on sam kaže da jeste.
gvozden1 gvozden1 20:55 24.10.2023

Re: .


To je činjenica

Da ih hvališeš, jeste.

Zapad omogućio nezavisnost

Pa otkud razočarenje u Srbiji povodom nezavisnosti?
Otkud da Srbi to nisu slavili nego tugovali?

Glupi Srbi?
I ja se ubeđujem oko istorije sa čovekom koji je tvrdio da Braunović nije espeesovac iako on sam kaže da jeste.


Braunović je nebitan, ti mu daješ na značaju, ti i Endži.

A o istoriji, šta bi sa monarhijom koji nam su Švabe poklonile?:)

Odustaješ kao što si svojevremeno odustao od kineskog veta u korist Rusije u generalnoj skupštini:)
milisav68 milisav68 21:04 24.10.2023

Re: .

gedza.73
Znaš valjda kakav je odnos bio karađorđa sa ruskim izaslanikom. Znaš valjda šta je Miloš uradio kad su Rusi u dogovoru sa Turcima smanjili granice nahija.

E, Gedžo, mani se Miloša, Karađorđa, Rusije, Turske i Austrije.

To vreme je bilo prilično komplikovano, a bilo je trvenja između vojvoda (ko će veće bogatstvo da stekne, pa su jedni gurali na jednu, a drugi na drugu stranu).

Gubili smo i granice i uticaj, i zbog jednih i zbog drugih.
gedza.73 gedza.73 21:08 24.10.2023

Re: .


To vreme je bilo prilično komplikovano, a bilo je trvenja između vojvoda (ko će veće bogatstvo da stekne, pa su jedni gurali na jednu, a drugi na drugu stranu).
Gubili smo i granice i uticaj, i zbog jednih i zbog drugih.

Nešto mi to mnogo poznato.

gedza.73 gedza.73 21:09 24.10.2023

Re: .

A o istoriji, šta bi sa monarhijom koji nam su Švabe poklonile?:)

Kraljevina je bolja monarhija od kneževine.
maksa83 maksa83 21:18 24.10.2023

Re: .

Al razumem, deca ti liče na Maksu, pa ti zbog njih.


Prvo, ja ti se nisam obratio pa ne vidim zašto me uvlačiš uovo, ali to je manje bitno.

Ovo je više bitno - otkud ti ideja da me stavljaš u kontekst sa tuđom decom?

Saberi se.
milisav68 milisav68 21:22 24.10.2023

Re: .

gedza.73
Nešto mi to mnogo poznato.

Ma nije, izvini na smetnji.
gvozden1 gvozden1 21:34 24.10.2023

Re: .

otkud ti ideja da me stavljaš u kontekst sa tuđom decom?

Ne sećaš se da se Gedža ovde hvalio sa mu sin liči na tebe?

Možda, ali on je to učinio javnim, ne ja, tako da, ako ti smeta, obrati se njemu.
gedza.73
A o istoriji, šta bi sa monarhijom koji nam su Švabe poklonile?:)

Kraljevina je bolja monarhija od kneževine.


Kraljevina je samo ukras, ne presudno važno, i nije Srbiji trebao niko da joj poklanja kraljevinu, to je mogla i sama da proglasi.


E, ali vidiš sad, taj nebitan detalj ističeš kako bi svojim idolima, Švabama, nešto mogao da pripišeš.


A u realnosti, čin proglašenja nezavisnosti u Srbiji doživljen kao srpska propast.
gedza.73 gedza.73 21:40 24.10.2023

Re: .

Ne sećaš se da se Gedža ovde hvalio sa mu sin liči na tebe?

Da imaju iste ili vrlo slične stavove oko nekih pitanja.
gvozden1 gvozden1 21:54 24.10.2023

Re: .

gedza.73
Ne sećaš se da se Gedža ovde hvalio sa mu sin liči na tebe?

Da imaju iste ili vrlo slične stavove oko nekih pitanja.

Tako nešto, liči na Maksu, ima slične stavove, nešto u tom smislu.

Nego, šta ćemo sa poklonjenom monarhijom?:)
emilia emilia 03:11 25.10.2023

Re: .

emilia emilia 03:14 25.10.2023

Re: .

gedza.73 gedza.73 09:42 25.10.2023

Re: .

gvozden1
Vidi ovako, to sam i Gedži predlagao, zamisli da tebe neko uceni da kupiš penthaus na Menhetnu, jer njemu treba, on će ga koristiti, a tebi objašnjava da je to dobro i za tebe.

Vidi ovako. Treba da se zapitaš koliko si glup od 0 do 10 da te neko ubedi kako će Srpkinje zbog železnice ostati nerotkinje i kako će lokomotiva uništiti pravoslavlje.
Time ne želim da ograničim slobodu govora ljudima koji oće da Srbija bude rupa. U tepihu Evrope.

Ne bi bilo loše da se vidi malo iz onog vremena.
... iz Srezojevca isporučuje se i po 300 metarskih centimza Beograd, gde se za 100 kg plaća 24 dinara, dok se na mestu proizvodnje ne može dobiti više od 20 dinara.
Uzrok ove znatne razlike je skup prevoz, pošto seljačka kola, sa po 20-25 metarskih centi, putuju do Beograda po nekoliko dana. Sporedne železničke pruge, koje se planiraju za zapadnu Srbiju, svakako će znatno doprineti povećanju izvoza šljiva

bure pekmeza... sipala u burad koju su bačvari odmah zatvarali, merači merili i obeležavali, a posle toga bi se roba slala na železničku stanicu u Kragujevac
...
jasno je da je znatna količina novca došla u ruke seljaka

Vagoni i šinski postroj ove sporedne pruge, koju je do 1888. koristila samo vojska dobro se održavaju... blagotvorni uticaj železnice bio je i ovde očigledan. Znatno više zemljišta je pod kulturama, što je naravno išlo na račun šume, seoske kuće i prostor oko njih uredniji, a i seljaci koji se viđaju na malim postajama deluju više svetski


Mnogo se očekuje od bočne železničke pruge prema Bosni čija je izgradnja počela 1882. Već danas se ovom prugom za Beograd i Budimpšečtu prevozi godišnje 600-800 vagona pekmeza od šljiva i 400-500 vagona svežeg voća, u vrednosti oko 3 miliona dinara. Izvoz pšenice nema toliki značaj jer parni mlinovi u gradu prerađuju sve viškove

kragujevac... Električno osvetljenje je uvela nirbnerška firma Šukert i kom. Celokupan tehnički uređaj za njegovih (mlin) šest spratova je od čuvene fabrike G. Lutera u Braunšvajgu


kao kad bi neko danas objašnjavao prevoznicima kako transport robe moraju obavljati drvenim kolima jer će u suprotnom nestati Srba i Srbije. Aj onda i da padneš na tupavu RT propagandu ali da danas, nakon više od veka, veruješ u takvu glupost....



gedza.73 gedza.73 09:48 25.10.2023

Re: .

Prvobitna ruta otvorena je 4. oktobra 1883. od Pariza do grada Đurđu (Rumunija), sa stanicama u Minhenu i Beču. U Đurđu putnici su prebacivani trajektom preko Dunava do grada Ruse u Bugarskoj. Tamo se put nastavljao drugim vozom koji je išao za Varnu gde su putnici opet morali da pređu na trajekt koji bi ih prebacio do Istanbula. Godine 1885. otvorena je slavna trasa preko Beča, Beograda, do Niša.

U to doba Orijent ekspres je saobraćao dnevno od Pariza do Budimpešte a tri puta nedeljno poslednja stanica mu je bila u Beogradu i Istanbulu. Za Bukurešt, Konstancu i Crno more vozio je jednom nedeljno.


gvozden1 gvozden1 10:13 25.10.2023

Re: .

da te neko ubedi kako će Srpkinje zbog železnice ostati nerotkinje i

A to je bio razlog, ne pare, para imalo kolko hoćeš, nego se zbog nerotkinja Srbija opirala?

Glup si Gegulo za desetku.
gedza.73 gedza.73 10:36 25.10.2023

Re: .

A to je bio razlog, ne pare, para imalo kolko hoćeš

Zato što je Rusija po običaju obećavala pomoć, ugurala nas u rat a mi smo malo pre toga na zahtev Crne Gore potpisali sporazum u Veneciji (nešto poput SCG kad su nas ponovo na fintu 'dva jednaka oka u glavi' izradili) da im damo tada pola srpskog budžeta kako bi i oni podigli ustanak. Njihov učinak je bio skoro ravan nuli a naš da smo ispraznili budžet.
nego se zbog nerotkinja Srbija opirala?

To su im ruski sputnjikovici i ruske sputnjikovice dali instrukcije. Zahvati najšire što možeš, neko će se upeca. isto k'o danas. Koji će nam krivak tržište EU, šta će nam usklaćena dokumenta, transport, privreda, oni će da nam zabrane pečenje rakije, prasića, uništiće čirilicu, pravoslavlje...

Oni su tvrdili kako će železnica upropastiti Srbiju, železnica je Srbiji donela napredak. Činjenica koju je vrlo lako sagledati sa ove vremenske distance.

A čak su i tada Srbi shvatili sve koristi železnice. Za razliku od tebe nakon skoro vek i po.


gvozden1 gvozden1 10:44 25.10.2023

Re: .


Zato što je Rusija po običaju obećavala pomoć,

Kad?
Kakvu pomoć, kome, Milanu i Čedomilju?
Oni su bre prihvatili tu ucenu, nema Rusija s tim ništa, budalo nepismena.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:45 25.10.2023

Re: .

gedza.73

kao kad bi neko danas objašnjavao prevoznicima kako transport robe moraju obavljati drvenim kolima jer će u suprotnom nestati Srba i Srbije. Aj onda i da padneš na tupavu RT propagandu ali da danas, nakon više od veka, veruješ u takvu glupost....


e pa to ti je komuljarsko obrazovanje.. a koje ga je naučilo da se istina pohasa sa izvora do zadnje kapi i nema da se tu sad nešto kritički osvrćemo..
onda se samo okrenulo sa tog izvora na drugi izvor al nastavilo da hasa đuture i bez osvrtanja..
pa ako na izvoru reklo bez kralja ne valja, pruga zlo i srbi izvezli pesto triliona kamiona šljiva suvijeh.. na izvoru tako reklo i tako ima da se misli..
i jbg..
nemoj ljutiš gvožđo dobar si čoek al to ti jeste komuljarski manir..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:48 25.10.2023

Re: .

gvozden1

Zato što je Rusija po običaju obećavala pomoć,

Kad?
Kakvu pomoć, kome, Milanu i Čedomilju?
Oni su bre prihvatili tu ucenu, nema Rusija s tim ništa, budalo nepismena.


dobro nemoj da pizdiš u rano jutro..
nego de mi radije kaži na šta da obratim pažnju ako sadim malo zimzeleno drvo al uz ogradu..
gledam neki ligustrum.. jer bi da raste brzo i da formira manje više okruglu krošnju..
svašta su mi ovde napričali šta bi i kako bi trebalo al jel imaš neki savjet na tu temu, akcenat na ugao plota. ograda, parcijalni hlad
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 10:59 25.10.2023

Re: .

aman Gedžo ne moraš da širiš neprijateljsku propagandu uvek sa istog mesta i istim otrcanim i okrpljenim frazama hladnoratovske ere, kao neko rashodovano strašilo koje neće da shvati da su ga usrale ptice, odmori malo...
gedza.73 gedza.73 11:03 25.10.2023

Re: .

newimprovedtadejus
e pa to ti je komuljarsko obrazovanje... jeste komuljarski manir..

To sam i ja relativno skoro shvatio.
Ostala mi navika da koristim 'komunisti-komunistički' ali taj način razmišljanja je izgleda duboko ukorenjen u jednom delu srpskog društva i uvek u kriznim situacijama izbije na površinu, preuzme vođstvo populističkim parolama... I uvek na štetu budućih generacija. Ali iznova i iznova isti likovi i uvek spotacinjanje na istim mestima.
gedza.73 gedza.73 11:05 25.10.2023

Re: .

Nebojša Milikić
aman Gedžo ne moraš da širiš neprijateljsku propagandu uvek sa istog mesta i istim otrcanim i okrpljenim frazama hladnoratovske ere, kao neko rashodovano strašilo koje neće da shvati da su ga usrale ptice, odmori malo...

Pazi, jesi 'lik' što se tiče stavova. Kao saopštenja na kongresima komunista dan, dva nakon Oktobarske. Jesi me par puta izbrisao (grešna mi duša ako nisi ti) ali priznajem da si na ovom blogu po pitanju mojih čaršafa pokazao ogromnu dozu trpeljivosti.
Što me priznajem iznenadilo.

Ovaj drugi deo komentara ti je bio bespotreban
gedza.73 gedza.73 11:12 25.10.2023

Re: .

gvozden1
Kakvu pomoć, kome, Milanu i Čedomilju?

Srpsko-turski ratovi koji su ispraznili srpsku kasu (iako se vojni vrh protivio tvrdeći da smo nespremni). Plus ogromna svota novca Crnoj Gori.
Nego ti sad da natovariš voće na krkače (nemoj slučajno da ti dođe neki ne daj bože švapski kamion) i polako peške drumom do otkupnog mesta. Ovi ostali će italijanskim voćarskim traktorima pa do prve hladnjače koja je skoro cela zapadna.

Nebojša Milikić Nebojša Milikić 11:12 25.10.2023

Re: .

magnus
Bre jel' neko brani vama komunistima da napravite komunističku fabriku? Da sami sebi organizujete život?
a ne on bi da se drugom otme ili da kapitalisti izvana daju pare za fabriku a ona da pravilno ulaže u kultru to jest njega jer on ko avangarda to sagledava šire i dublje .. plus je moralna vertikala i magistar nekog kurca ko i filip.
Apsurdnost svega ovoga da ljudi hoće na "Zapad" čuvajući tekovine revolucije i promovišuči kominterninog agenta , naspram podanika emigranske vlade u Londonu. koji "izmirenje" sa komšijama vide kroz neko unitarno "građansko" jugoslovenstvo kojeg su ovi iz dna duše prezirali u tragovima ... ko ovog lumena i njegov kulturni centar "kralj" plača, vlade buržoaskih zemalja, kim il sung , kastro, poreski obveznici u srbiji ili pljačkaju po kućama ...
a najveseliješto imaju je da su takvi lumeni bili "udarna pesnica" onog bloga i b92 kad se živjelo od para trulog kapitalizma a ne tržišta. sve europske zemlje su obavile lustraciju



Protiv umetnosti, protiv nauke, protiv socijalizma i internacionalizma, protiv borbe protiv okupatora, protiv aproprijacie aproprijatora, za lustraciju u interesu evropskog imperijalizma... ovo ni Ljotić ne bi ovako sročio, ali neki Milić iz rakijske bačve bi mogao da napravi neki kao Lunatic Mega Trip, neki kao kraljevi-panjevi lebde u nigdini, Evrope kao hoće da polete a Kimi i Kastri joj ne daju itd...
promoter promoter 12:01 25.10.2023

Re: .

Nebojša Milikić
magnus
Bre jel' neko brani vama komunistima da napravite komunističku fabriku? Da sami sebi organizujete život?
a ne on bi da se drugom otme ili da kapitalisti izvana daju pare za fabriku a ona da pravilno ulaže u kultru to jest njega jer on ko avangarda to sagledava šire i dublje .. plus je moralna vertikala i magistar nekog kurca ko i filip.
Apsurdnost svega ovoga da ljudi hoće na "Zapad" čuvajući tekovine revolucije i promovišuči kominterninog agenta , naspram podanika emigranske vlade u Londonu. koji "izmirenje" sa komšijama vide kroz neko unitarno "građansko" jugoslovenstvo kojeg su ovi iz dna duše prezirali u tragovima ... ko ovog lumena i njegov kulturni centar "kralj" plača, vlade buržoaskih zemalja, kim il sung , kastro, poreski obveznici u srbiji ili pljačkaju po kućama ...
a najveseliješto imaju je da su takvi lumeni bili "udarna pesnica" onog bloga i b92 kad se živjelo od para trulog kapitalizma a ne tržišta. sve europske zemlje su obavile lustraciju



Protiv umetnosti, protiv nauke, protiv socijalizma i internacionalizma, protiv borbe protiv okupatora, protiv aproprijacie aproprijatora, za lustraciju u interesu evropskog imperijalizma... ovo ni Ljotić ne bi ovako sročio, ali neki Milić iz rakijske bačve bi mogao da napravi neki kao Lunatic Mega Trip, neki kao kraljevi-panjevi lebde u nigdini, Evrope kao hoće da polete a Kimi i Kastri joj ne daju itd...

Ma nisi ti Magnusa najbolje razumeo.
Jebe se njemu za vas komuniste sve dok vi tu vašu avangardnu borbu za uzvišene ciljeve finansirate vlastitim parama.
angie01 angie01 12:12 25.10.2023

Re: .

bozemesacuvaj, koliko sumnjivih likova je ovde ostalo neemancipovano u nekom retrogradnom tripu drazinih, ljoticevih i nedicevih destrukcija od pre skoro jednog veka,...ljudi u medjuvermenu otisli na Mesec, izumeli laserske operacije, presadjivali organe, unapredili nauku i tehnologiju, a ove Srbende jos uvek zagovaraju mrak i vredjaju Srbe, koji bi da konacno stanu na traku napretka sa celim uredjenim svetom...kakav poraz razuma i normalnosti.
predatortz predatortz 12:14 25.10.2023

Re: .

bozemesacuvaj, koliko sumnjivih likova je ovde ostalo neemancipovano u nekom retrogradnom tripu drazinih, ljoticevih i nedicevih destrukcija od pre skoro jednog veka,

Ćuti sestro, taj broj je neznatan u odnosu na ljubitelje lika i dela komunističkog ubice, diktatora i pedofila koji je čak i sahranjen u opljačkanom!
angie01 angie01 12:28 25.10.2023

Re: .

Ćuti sestro, taj broj je neznatan u odnosu na ljubitelje lika i dela komunističkog ubice, diktatora i pedofila koji je čak i sahranjen u opljačkanom!


izvini, al ja nisam videla ni jednog, nisam videla da ga iko spominje, ma sta god mislo o njemu, sem vas,...da vi ne prozivate komuniste i Tita na apsolutno svaki tekst i komentar, na blogu ga ne bi ni bilo.
predatortz predatortz 12:35 25.10.2023

Re: .

angie01
Ćuti sestro, taj broj je neznatan u odnosu na ljubitelje lika i dela komunističkog ubice, diktatora i pedofila koji je čak i sahranjen u opljačkanom!


izvini, al ja nisam videla ni jednog, nisam videla da ga iko spominje, ma sta god mislo o njemu, sem vas,...da vi ne prozivate komuniste i Tita na apsolutno svaki tekst i komentar, na blogu ga ne bi ni bilo.


Pazi, direktno pominjanje uopšte nije neophodno da se provali ko je iz kog miljea.
angie01 angie01 12:47 25.10.2023

Re: .

Pazi, direktno pominjanje uopšte nije neophodno da se provali ko je iz kog miljea.


ma iz kog miljea, ucitavate ljudima komunizam, koji veze sa istim nemaju,...o Jugoslaviji pricate tako neobjektivno, da to nije normalno i onda kada neko dodje da kaze da to nije istina, onda ga gadjate gomilom izmiljenih diskvalifikacija....i jos velicate fasizam i najgore ideologije, koje su se ovde ikada pojavile,..pa kako da ti kazem, taj omrazeni komunizam je prema tome sto zagovarate, cist humanizam.

Jugoslavija je bila domovina bukvalno svima na ovom portalu- mrznja prema sopstvenoj zemlji, nakon ratova devedesetih, koju ispoljavaju oni, koji su u njenom kravavom kraju uzcestvovali, je cista bolestina, ja se jos nikada nisam susrela sa mrznjom prema svojoj zemlji, kao sto ovde neki ispoljavaju....ni oni koji su bili kinjeni u nekim svojim rezimima, nisu pokazivali mrznju prema zemlji u kojoj su rodjeni, a to se ovde desava od nekolicine vas.
predatortz predatortz 12:55 25.10.2023

Re: .

.pa kako da ti kazem, taj omrazeni komunizam je prema tome sto zagovarate, cist humanizam.


Super!
Onda mi dokumentuj cifru od 60.000 ljudi (na kojoj se stalo) a koju su bez suda ubili komunisti, da su toliko ubili četnici u Srbiji.

Pazi, četnici, ne SDK, ne SDS, ne Nemci...

Kada govorimo o zločinima, to je jako bitan podatak.

Nedavno sam čitao da je u malom mestu u Srbiji, u Blacu, za vreme okupacije ubijeno 12, slovima i brojem dvanaest osoba. Po dolasku komunista streljano je preko 400!
Sad, ti meni reci - ko je za te ljude iz Blaca bio zločinac, odnosno koja ideologija je bila zločinačka?

angie01 angie01 13:09 25.10.2023

Re: .

Onda mi dokumentuj cifru od 60.000 ljudi


dokumentuj ti, sto bih ja...ti iznosis taj podatak,...eno imas u dokumentarcu o Jasenovcu, koji stalno koristite kao kviska u mnogim raspravama, a da niko od vas nikda tamo nogom nije krocio, izjave nekolicine istoricara iz regiona i sveta, o Blajburgu, sta se tu desilo i ko su stradalnici i zasto- jer taj dogadjaj obicno poturate kao neki vrhunski dokaz o nezamtacno cemu.

aleksandar sekulovic, je osoba koja pokrece nedokumentovane price ovog tipa, kao i ti.

sto se mene licno tice, ja i moji nismo bili komunisti, ja nemam nikakvog razloga da ih branim i osudjujem svaki zlocin sa bilo koje strane,...znaci, dokumentovani zlocini treba da budu kaznjeni.

dok ti i ovi tvoji, nastuoate, ok drzini zlocini nisu sporni, akakve ima veze, evo partizani su bili mnogo gori- sto u istoriografiji izgleda sasvim drugacije, a zlocin jedne strane, ne moze da potre zlocin druge,...o tome se radi.

ja ne zagovaram komunizam, kao ti zetnistvo, nego uredjenu drzavu i vladavinu prava.


predatortz predatortz 13:13 25.10.2023

Re: .

dokumentuj ti, sto bih ja..


Šta?
Da su komunisti u Srbiji ubili preko 60.000 ljudi?
To je dokumentovano
Da su izvršili pljačku privatne imovine?
I to je, sad se radi restitucija.
Da su imali koncentracione logore i zatvore u koje su zatvarali sve koji njima nisu bili po volji?
I to je utvrđeno.

Sad, pošto ti tvrdiš da su četnici bili veći zloinci od komunista, bilo bi lepo da izađeš sa brojem ljudi koje su ubili, imovinom koju su opljačkali koo i o lokacijama konc logora i zatvora u kojima su držali nepodobne.

Mislim ako želiš ozbiljan razgovor.

promoter promoter 13:25 25.10.2023

Re: .

predatortz
bozemesacuvaj, koliko sumnjivih likova je ovde ostalo neemancipovano u nekom retrogradnom tripu drazinih, ljoticevih i nedicevih destrukcija od pre skoro jednog veka,

Ćuti sestro, taj broj je neznatan u odnosu na ljubitelje lika i dela komunističkog ubice, diktatora i pedofila koji je čak i sahranjen u opljačkanom!

Mudro zboriš ljudino!
A kako su govorili naši star, a ja negde pročitao - budalama se ne može puta nakopati.
Oni su voleli Titu više od svojih mame i tate.
Budaletine.
angie01 angie01 13:34 25.10.2023

Re: .

Šta?


pa to sto trazis od mene.


Da su komunisti u Srbiji ubili preko 60.000 ljudi?
To je dokumentovano


ako jeste, onda je to to,..al evo recimo,

Kritičari ističu sporne tvrdnje u Cvetkovićevim delima, kao što su činjenične greške, da relativizuje ulogu srpskih kolaboracionista u Drugom svetskom ratu (Milana Nedića, Velibora Jonića, Svetislava Stefanovića, Jovana Tanovića, Krste Cicvarića i drugih) izostavljajući kompromitujuće činjenice i da ih predstavlja kao žrtve komunističkog revolucionarnog terora.

Cvetkovic je na celu komisije koja utvrdjuje te zlocine.


Da su izvršili pljačku privatne imovine?


to nije sporno i moja porodica je mdju onima koji su bili osisani,...pri cemu su imaovinu delili, kako bi se smanjila uzasna ekonomska razlika koja je nasledjena od kraljevine, kako sama doktrina nalaze,...isto mi nije jasno, ako je dosla demokratksa vlast, zasto vec nije izvrsila tu restituciju,..i zasto niko ne spominje otimanje zajednicke imovine, koja traje evo poslednjih 30 godina?
Da su imali koncentracione logore i zatvore u koje su zatvarali sve koji njima nisu bili po volji?


logori jesi bili, ali ne koncetracioni- deo moje familije je okusila i taj deo oslobodjenja...bez da je bilo kakvu krivicu imala.


Sad, pošto ti tvrdiš da su četnici bili veći zloinci od komunista, bilo bi lepo da izađeš sa brojem ljudi koje su ubili, imovinom koju su opljačkali koo i o lokacijama konc logora i zatvora u kojima su držali nepodobne.


pa kako da ti kazem, taj fazon, gde ti interpretiras sta sam ja rekla- je bezveze,...a ono sto jesam i mislim, sama strana na kojoj su cetnici bili je zlovinacka, fasiticka i donela je neverovatnu kolicinu zla stanovnistvu Jugoslavije,...koliko su sami bili zlocinacki egzekutori, a koliko samo pridrzivaci i dodavaci, moze da tacno kaze neki istoricar, ja sada da guglam necu, jer nisam zeljna tih morbida, a onoliko smo se vec ispricali,..znaci nije sporno da su bili zlocinci i da su naudili sopstvenom narodu.


i da ponovim, ako me nisi razumeo,..znaci, ja ne zagovaram komunizam, daleko bilo, dok ti zagovaras cetnistvo, pa mi nije jasno zasto mi komuniste poturas u bilo kom kontekstu.
angie01 angie01 13:36 25.10.2023

Re: .

Budaletine.


budaletina spamuje sa jednim istim idiotskim komentarom, evo skoro 20 godina, na bilo kakav iskaz, koji cak i ne razume.
gedza.73 gedza.73 13:45 25.10.2023

Re: .

predatortz
Ćuti sestro, taj broj je neznatan u odnosu na ljubitelje lika i dela komunističkog ubice, diktatora i pedofila koji je čak i sahranjen u opljačkanom!

Al' ideja da se sahraniš u tuđoj bašti. Još onda nagrne ožalošćena, krezuba masa kroz tuđe dvorište sa karanfilima i pionirskim maramama.



Preko toga i švalerku sahraniš u tuđem.
A kao dan mladosti slaviš rođendan matorog diktatora koji juri klinke ili mu panduri nabacuju starlete poput Jovanke Budisavljević (ujedno poslednji prsten telohraniteljki).




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana