Astrologija| Ekologija| Kućni ljubimci| Sex| Zdravlje

Wooly-Bully Evropica i bitnici u 7 dimenzija

Milan Novković RSS / 21.01.2024. u 13:38

Dok levo-desni, liberalno-autoritativni progresivni konzervativci i konzervativni progresivci evropice i kolektivnog zapadčića gledaju kako da nekreativnom kontrolom nad narativom povrate nemačku industriju, britansku vlast i američki mojo, pa Ukrajinu, Bliski Istok i ostala mora, sa pridruženom potrošačkom korpom pridruženih satelitića od vazalčića, svet ide dalje (uveo sam 3 dimenzije, ostale 4 dame i džentlmeni biraju)

Ko bi reko, a logično je bilo da sačekaju i ljube ruku višim duhovnicima evropske bašte, eliti endemskog evropskog pa sad zapadnog nacizma, sa IQ-ovima čak i par desetina iznad sobne temperature?! (ideju za deminutive i atributivno kvantno komešanje sam maznuo od Magičnog - s tom razlikom što je on talentovan - a šta drugo raditi ako već ne želimo da kleknemo i molimo se budalama za milost kad su nas saterali u ćošak, osim da poginemo boreći se dok im se cerimo u lice)



...

Meanwhile, nači dok su britanski konzervativci pred najvećim porazom u možda čak i 120 godina, pred ogromnim brojevima ljudi na ulicama, 80% Nemaca odobrava proteste poljoprivrednika, 40% želi da im se pridruži (bolji znalci kažu nečuveno za disciplinovane Nemce), veliki broj zapadnih većih država pred bankrotstvom u sledećih sad manje od 10 godina, ...

... Meta, the Facebook, odvaja £10.5 milijardi za H100 Nvidia kartice, gleda da stavi AI, AGI flavour u public domain (Napoleon od Francuza im na AI čelu je tipični polu-toksični, zajedljivi, cinični, zavidni Francuz, ali meni osveženje sada kako postajem gadljiv na ispolirane, slatke, ja-sam-ti-najbolji-pajtos lažno-iskreno nasmejane zapadne face koje lažu čim zinu.

Meta je za pratiti, pa Google, na AGI temu, IBM ko divlja baba uvek može da iskoči iz nekog žbuna.
Nice, stvarno nice, ali brod lakog štampanja love, sile, pa love i ostalog nezapadnjaka je polako napustio luku.

Šta-kako na temu na-istoku-sve-novo u komentarima. Je-bote, da li smo mi boomers i nešto bummers posle nas poslednje posrećene zapadne generacije?!



Komentari (669)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 17:32 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
@Milan



Gle umetnost najmlađe prdare. Podsetilo me malo na Docsove žvrlje.


pa da, OKO!

super je
angie01 angie01 17:40 21.01.2024

Re: Dubina krize

pa da, OKO


vidis da je Kiklop.


Znaš šta me zapravo najviše oduševljava na toj "instalaciji". Ne to što ima, nego šta nema. A nema viška delova.


meni deluje skladno, simetricki tacno, konstrukciski zanimljivo i raznovrsno, a koloritno harmonicno,...kakav dizajn, ja bih to uramila.
docsumann docsumann 17:46 21.01.2024

Re: Dubina krize

vidis da je Kiklop.


totem sa svevidećim okom
alselone alselone 17:50 21.01.2024

Re: Dubina krize

meni deluje skladno, simetricki tacno, konstrukciski zanimljivo i raznovrsno, a koloritno harmonicno,...kakav dizajn, ja bih to uramila.


Jedino što je to plaši. Kaže da je to neka strašnja kuća, a ono crveno je krv.
Tako da za sada nećemo uramiti ali je slikao da ostane zauvek.
angie01 angie01 17:52 21.01.2024

Re: Dubina krize

totem sa svevidećim okom


moze i tako...ili Fatimino oko, ja ima jedno iz Turske, sa nekim fronclama nadole.
angie01 angie01 17:54 21.01.2024

Re: Dubina krize

a ono crveno je krv.


to donje crveno, sam i ja tako videla u nekom trenutku:)...ono, Kiklop je jeo:)


sad sam se setila, da ima onaj neki crtani, gde postoji neka strana kuca, sa kojom se neka deca hrvu, mozda je imala i oko, ne znam vise...

edit, evo na ovaj sam mislila.KLIK...kuca ima onaj crveni tepih kojim usisava kroz vrata.
benedykt benedykt 18:07 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Aha, znači Amerika odnosno njen vojno-industrijski kompleks uz pomoć Big Techa i mainstream medija su koliko shvatam napali Rusiju uz pomoć Ukrajine kao izvođača radova.


Da. Eventualno ne bih koristio reč "napali", ali ako je to tvoj izbor - u redu.

Pa dobro, kako bi ti svojim rečima opisao ono što se desilo, mislim da potpuno zaboravimo političku pozadinu, Ameriku i njenu ulogu, odnosno ispravnost odluke Rusije da uradi to što je uradila…?! Bem mu miša, smejali ste se ljudi u januaru 2022, pa kao vidi Amerikance kako lažu kako ih nije samo sramota. Mislim, ma šta ja lično mislio o politici Zapada, neosporna je činjenica da im nije bilo baš do rata, odnosno da su se potrudili koliko god je to bilo u njihovoj moći da taj rat nekako spreče, ili smo zaboravili kako se išlo Putinu na noge i moljakalo da se mane ćorava posla, odnosno kako je to propaganda Kremlja sve predstavljala kao nekakve somnambulije (trulog) Zapada kome se priviđa da će Rusija napasti Ukrajinu.

By the way, nađi otvoreno pismo generala Leonida Ivašova sa početka februara 2022 pa vidi šta je napisao tada neko ko je bukvalno najtvrđa moguća antizapadna i nacionalna struja u Rusiji a pri tome bivši prvi čovek ruske vojske tj sve je samo ne nekakav prozapadni liberal i/ili NGO šarlatan…
alselone alselone 18:09 21.01.2024

Re: Dubina krize

Pa dobro, kako bi ti svojim rečima opisao ono što se desilo, mislim da potpuno zaboravimo političku pozadinu

Na sledeći način: početak rata se ne dešava i ne definiše isključivo kao u stipovima i crtaćima: jedna vojska pređe granicu, kompandant na konju ili na tenku kaže "juriiiiiiš" i onda se od tog momenta smatra da je rat počeo. Ratovi počinju na puno različitih načina i vode se na različite način.
benedykt benedykt 18:21 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Pa dobro, kako bi ti svojim rečima opisao ono što se desilo, mislim da potpuno zaboravimo političku pozadinu

Na sledeći način: početak rata se ne dešava i ne definiše isključivo kao u stipovima i crtaćima: jedna vojska pređe granicu, kompandant na konju ili na tenku kaže "juriiiiiiš" i onda se od tog momenta smatra da je rat počeo. Ratovi počinju na puno različitih načina i vode se na različite način.

Aha, a ti znaš kako je bio taj neki tihi i nevidljivi rat pre toga, kako izvinjavam se…?! Mislim, da nije tako što su ti Moskva odnosno njene medijske ispostave rekle kako tako stoje stvari. U prevodu, na jako sličan način kao što je npr prosečan stanovnik Zapada, sa naglaskom na US, mislio da je War on terror jedna sasvim ispravna stvar i da Amerika avaj mora da napadne Irak jer je Sadam imao WMD, tj Amerika se samo branila i odgovarala na taj neki rat koji se već uveliko vodio. Šta-će-kud-će morali da jure Osamu po Tora Bori gde je imao tvrđavu u planini, pa napali Avganistan, odnosno posle i Irak jer šta da je Sadam upotrebio WMD…?!! Pa morao je tim teroristima i diktatorima neko da stane nogom za vrat, tj njihov se zulum nije mogao više trpeti…
alselone alselone 18:29 21.01.2024

Re: Dubina krize

Aha, a ti znaš kako je bio taj neki tihi i nevidljivi rat pre toga, kako izvinjavam se…?! Mislim, da nije tako što su ti Moskva odnosno njene medijske ispostave rekle kako tako stoje stvari. U prevodu, na jako sličan način kao što je npr prosečan stanovnik Zapada, sa naglaskom na US, mislio da je War on terror jedna sasvim ispravna stvar i da Amerika avaj mora da napadne Irak jer je Sadam imao WMD, tj Amerika se samo branila i odgovarala na taj neki rat koji se već uveliko vodio. Šta-će-kud-će morali da jure Osamu po Tora Bori gde je imao tvrđavu u planini, pa napali Avganistan, odnosno posle i Irak jer šta da je Sadam upotrebio WMD…?!! Pa morao je tim teroristima i diktatorima neko da stane nogom za vrat, tj njihov se zulum nije mogao više trpeti…


Ne može baš da se poredi američki napad na Irak i Avganistan preko pola sveta, potpuno nepovezano sa njihovom državom, pa i remotely, sa ruskim napadom na susednu državu, pa još sa njihovim narodom i nasleđem.

Jedino im je zajedničko - i jedni i drugi su mnogo izgubili samom činjenicom da su ušli te ratove. Američki kredibilitet od tog momenta ne vredi ni pišljiva boba pa se u kasnijim ratovima nisu mnogo ni trudili da objasne i naprave "narativ i kontekst" nego prosto ratuju. Slično je i sa Rusima koji imaj veliki problem da objasne kako i zašto preoravaju susednu državu bratskog narova. A Amerima win, win, em ratuju Sloveni jedni protiv drugih, em ne ratuju oni direktno pa da imaju problem sa javnim mnjenjem nego samo snabdevaju oružjem pa je lobi srećan. Ne može biti bolji rat po njih. Zato i traje toiko dugo i toliko krvavo. A i hoće i nadalje. Do poslednjeg Ukrajinca.
zoja444 zoja444 18:44 21.01.2024

Re: Dubina krize

moje skromno zensko laicko misljenje je da su svi ti ratovi u korenu dogovor izmedju vojnih industrija da se potrosi staro oruzje. razlozi su efemerni.
benedykt benedykt 18:53 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone

Ne može baš da se poredi američki napad na Irak i Avganistan preko pola sveta, potpuno nepovezano sa njihovom državom, pa i remotely, sa ruskim napadom na susednu državu, pa još sa njihovim narodom i nasleđem.

Jedino im je zajedničko - i jedni i drugi su mnogo izgubili samom činjenicom da su ušli te ratove. Američki kredibilitet od tog momenta ne vredi ni pišljiva boba pa se u kasnijim ratovima nisu mnogo ni trudili da objasne i naprave "narativ i kontekst" nego prosto ratuju. Slično je i sa Rusima koji imaj veliki problem da objasne kako i zašto preoravaju susednu državu bratskog narova. A Amerima win, win, em ratuju Sloveni jedni protiv drugih, em ne ratuju oni direktno pa da imaju problem sa javnim mnjenjem nego samo snabdevaju oružjem pa je lobi srećan. Ne može biti bolji rat po njih. Zato i traje toiko dugo i toliko krvavo. A i hoće i nadalje. Do poslednjeg Ukrajinca.

Mogao je da bude i Zaliv svinja potpuno nebitno, kao što je isto tako mogao da bude i Avganistan kada je Rusija bila deo SSSR-a, Hitler i Poljska 1939, kao i Kraljevina Srbija i Austrougarska 1914, odnosno sve se uvek svodi na nekakvu silu, Imperiju, whatever, koja ide okolo i uzima ono što je zamislila da joj pripada po nekom već osnovu, uz naravno prateći set propagandnih opravdanja koja se svode na… Eto morali smo, napali su oni nas prvi, odnosno ne bi mi ALI…
alselone alselone 18:58 21.01.2024

Re: Dubina krize

Eto morali smo, napali su oni nas prvi, odnosno ne bi mi ALI…

Manje više da.

Mi smo deo zapadnog sveta. Naša ekonomija je deo zapadnog ekonomskog sistema. To što oni pare troše na trandže, Ukrajinu i ilegalce, pa što su sjebali energetiku pa poskupeli svoje industrije mene direktno pogađa a ne tamo šta Rus radi po Ukrajini ili Gruziji. I to što njih ne komentarišem ne znači da se slažem sa njihovim postpucima, daleko bilo, nego da "čistim svoje dvorište" i pričam o onome što direktno pogađa nas.
benedykt benedykt 19:05 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Eto morali smo, napali su oni nas prvi, odnosno ne bi mi ALI…

Manje više da.

Mi smo deo zapadnog sveta. Naša ekonomija je deo zapadnog ekonomskog sistema. To što oni pare troše na trandže, Ukrajinu i ilegalce, pa što su sjebali energetiku pa poskupeli svoje industrije mene direktno pogađa a ne tamo šta Rus radi po Ukrajini ili Gruziji. I to što njih ne komentarišem ne znači da se slažem sa njihovim postpucima, daleko bilo, nego da "čistim svoje dvorište" i pričam o onome što direktno pogađa nas.

Misliš da njima ta računica nije bila u glavi tamo negde na jesen-zimu 2021-2022 kada su provalili šta tačno Putin sprema…?! By the way, osnovni razlog zašto je Putin krenuo na Ukrajinu i pored svih tih silnih moljakanja i upozorenja koje su mu na noge doneli političari sa Zapada, je upravo to što je bio ubeđen da je njima novčanik bitniji od svega na svetu a kamoli od neke tamo Ukrajine koja niti je član NATO, niti bi bila da se ne lažemo, a u EU bi ”ušla” ali zajedno sa Srbijom i Turskom u istoj tranši.
Ne vidim zaista kome je ovaj rat potreban, odnosno pre bih rekao da bi sad svi da nekako to završe ali niko neće da popusti da se ne osramote posle onoliko busanja u grudi na svim stranama…
alselone alselone 19:08 21.01.2024

Re: Dubina krize

Ne vidim zaista kome je ovaj rat potreban

Amerikancima. Ovo im je jedan od najznačajnijih ratova u poslednjih par decenima. Mnogo su dobili njime. I izgubili, OK, ali i dobili.

-Ruse su sjebali da se ponovo bave sobom i to na najgori mogući način. Dok je Angela Merked uvlačila Ruse u ekonomsku saradnju, rata nije bilo. Jednom kad stane lova, rat je neminovan.
-Evropu su sjebali da praktično više ne postoji kao međunarodni politički faktor. "Fuck EU" smo najzad doživeli u svoj punoći rečenice.
- Oružje se prodaje ko na vašaru
- NATO se širi na istok (i dalje).

itd.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:13 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Slično je i sa Rusima koji imaj veliki problem da objasne kako i zašto preoravaju susednu državu bratskog narova.


Mislim da su oni taj problem imali pre dve godine, odnosno na samom početku.
Sad im se svečano jebe da objašnjavaju.
alselone alselone 19:41 21.01.2024

Re: Dubina krize

Benedikte, imam ja jedno pitanje za tebe. Ne slažemo se kako je rat počeo, i to je OK, ali reci ti meni zašto se održava? Zašto Amerikanci održavaju taj rat i posle dve godine?
shmoo shmoo 19:45 21.01.2024

А рат! Тако значи...

benedykt

Ne vidim zaista kome je ovaj rat potreban,


Тај рат је потребан свима.

И то зато што његово величанство Човек (како то само гордо звучи) још увек није смислио неки бољи од рата покретач економије (глобалне па самим тим и локалне) у застоју или у паду.

Или што би рекао Павле Вуисић у филму "Живот је леп" гледајући из своје кафане како гомила путника иде ка његовој кафани пошто је изашла из воза којег је машиновођа у штрајку зауставио на отвореној прузи:

"Ц, ц, ц, ала се намножило народа! Страхота!"








П.С. - Рекох још пре две године када је у Украјини и почело да ће највећи губитник (осим Украјине и Русије) после овог сукоба бити Европа, а нарочито Европска унија.

Док Амери (и Британци) и Кинези задовољно трљају руке.

Али ко јебе Европу, тако јој и треба када хоће да буде економски џин и војни патуљак истовремено.

michiganac michiganac 20:53 21.01.2024

Re: Dubina krize

docsumann

totem sa svevidećim okom


Meni djeluje kao talisman radi odbrane od uroka koje baca 'sAVronovo oko', pardon, tzv. 'kula BG', koja stoji tu da zasjeni svu prostotu i sveopšte urušavanje unaokolo.

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:20 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone


DeSantis Drops Out of Presidential Race and Endorses Trump




ovo će biti baš zanimljivo.
ja i dalje ne mogu da poverujem da će Trampu biti dozvoljeno da ponovo bude predsednik
michiganac michiganac 21:50 21.01.2024

Re: Dubina krize

Da, tehnologija napreduje.


Meni je vrlo simptomatican taj narativ da ce nas tehnologija kao kakav sv. gral izvuci iz govana u koja se zatrpavamo.

Eno prije mjesec dana okoncase onaj klimatski samit (pardon! - fijasko) u Dubaiu sa nejasnim zakljuckom da ce nas, eto, jos malo tehnoloskog napretka uz tranzicionu potporu nuklearki spasiti kataklizme koja se nadvija.

U centralnom izvjestaju naucnici i klimatolozi preklinju i vape za kategoricnijim odgovorom jerbo su ustanovili da ubrzano gazimo u "neistrazenu teritoriju" po pitanju kauzaliteta/domino-efekata u prirodi (otkako se homo sapiens uspravio na dvije), pucanja lanaca ishrane,.. a indirektno i lanaca snabdijevanja i kolapsa socio-ekonomskih sistema.


Mislim da ce nas majcica priroda (za ca. najdalje 10-ak godina) dobrano nasamarati i istresti iz poderanih evolutivnih gaca i time otkriti svu golotinju lazi, licemjerja, samoobmana i autizma (= svijesti nojevski zakopane u pijesku Gaze, bl. istoka i cernozemu Ukrajine).

...

Preporuka

alselone alselone 22:33 21.01.2024

Re: Dubina krize

Mislim da ce nas majcica priroda (za ca. najdalje 10-ak godina) dobrano nasamarati i istresti iz poderanih evolutivnih gaca


Isto se ovako formuliše već 40 godina.
alselone alselone 22:34 21.01.2024

Re: Dubina krize

ja i dalje ne mogu da poverujem da će Trampu biti dozvoljeno da ponovo bude predsednik

Prošli put su rutinski maznuli izbore, a i ovaj put se nameštju i to na isti način kao i Vučko - uvoze glasače, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.
bene_geserit bene_geserit 22:42 21.01.2024

Re: Dubina krize

Prošli put su rutinski maznuli izbore, a i ovaj put se nameštju i to na isti način kao i Vučko - uvoze glasače, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.

Na žalost svi mehanizmi kojima su prošli put maznuli izbore su ostali, ništa tu nije demontirano. Tako da ne vidim šta ih sprečava da maznu izbore opet na isti način.
michiganac michiganac 22:49 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Mislim da ce nas majcica priroda (za ca. najdalje 10-ak godina) dobrano nasamarati i istresti iz poderanih evolutivnih gaca


Isto se ovako formuliše već 40 godina.


Ne znam da li si prethodnih mjeseci/godina ista guglao o polarnom 'jet stream'-u i nj. ubrzanom kolabiranju kao posljedici sve ubrzanijeg topljenja arktika - takoreci kao "motoru" kome otkazuje jedan "klip" i kakve sve potencijalne, ali i nepredvidive posljedice na sjev. hemisferi donosi sa sobom? Nikad se polarni led ovom brzinom nije topio (bar ne otkad homo sapiens zemljom hodi).

Ovo nije problem u rangu kiselih kisa ili ostecenja ozonskog omotaca, neuporedivo je veci i tezi za ishendlovati - sto bi klinci danas rekli - zbog inercije i svega.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:53 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.


a da vojska izvrši državni udar?
gvozden1 gvozden1 23:15 21.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
ja i dalje ne mogu da poverujem da će Trampu biti dozvoljeno da ponovo bude predsednik

Prošli put su rutinski maznuli izbore, a i ovaj put se nameštju i to na isti način kao i Vučko - uvoze glasače, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.

Mojoj ćeri više odgovara da Bajden ostane na vlasti, stiče uslov da aplicira za državljanstvo, a Bajden to lakše i brže otaljava, Tramp bi to zategao.

I, priča mi, ubeđivala čoveka s kim živi da glasa Bajdena, a ovaj je otkačio izjavom - ne pada mi na pamet:)

Belac, Amer rođeni, Kalifornija.
solo solo 23:42 21.01.2024

Re: Dubina krize

Mojoj ćeri više odgovara da Bajden ostane na vlasti, stiče uslov da aplicira za državljanstvo, a Bajden to lakše i brže otaljava, Tramp bi to zategao.


Eto, sve je to život.

Zato je Vučić dobar onima kojima je dobar.

Njima lepo.
gvozden1 gvozden1 23:54 21.01.2024

Re: Dubina krize


Eto, sve je to život.

Zato je Vučić dobar onima kojima je dobar.

Njima lepo.

Ma ne, njima je lepo jer su glupi i krezubi:)

Ozbiljno pitanje, ima tu svega, od zavođenja propagandom do realnih razloga, ali bilo kako bilo, ta stranka ima većinu u Srbiji.




solo solo 00:05 22.01.2024

Re: Dubina krize

Ozbiljno pitanje, ima tu svega, od zavođenja propagandom do realnih razloga, ali bilo kako bilo, ta stranka ima većinu u Srbiji.


Gvozdene man' se zajebancije.

Zaleći se i u kvantni skok.

Pusti ti Anđine provokacije.

Ja bi joj storniro autorsku.
Milan Novković Milan Novković 01:00 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
CBDC.


Biće zaista zajebano ako ovo uvedu. Države koja su mlatile svoje građane i zatvarale im bankovne račune zbog verbalnog delikta neće stati samo na tome i prigrliće DC oberučke.

Ja mislim da su mnoge države već u pripremama, pa poodmaklim, i da su CBDC neminovne.

Neće se desiti preko noći, i neko vreme će ići paralelno sa lokalnom valutom.

Osnovna funkcija im je dvostruka:

1. Kontrola, koja će kako postanu sve više programibilne biti sve čvršća

2. Tiho, efektivno pljačkanje ušteđevina stanovnika, donekle neprimetno, a koje će se koristiti za konsolidaciju, donekle, dugova.

Pošto im ubrzano postaje skoro nemoguće servisiranje dugova štampanjem novih obveznica polako kreću i sa podlogom novih obveznica u nekom jačem kolateralu, a za opšte namene šta drugo nego ... zlato. Neće im se ostatak sveta više ni na to pecati, pošto efektivno neće imati nikakav garantovani pristup fizičkom zlatu, ali će se domaće stanovništo neko vreme pecati.

Sve je manje store-of-value instrumenata, teoretski su se sveli na bitcoin, o kom ne znamo dovoljno, i fizičko zlato - danas čak ni nekretnine nisu sigurne, prosto mogu da ti je lako otmu, policija te istera, a ako imaš i najmanju hipoteku, čak onu koju možeš otplatiti, onda imaš jednu za ne poverovati priču - duža malo, al ko ima vremena.

Zastrašujuća, dokumentary je težak za pratiti, ali moguć (posle Super Quants, Dark Pools i sličnog nije baš rocket science, iako je za profesionalce - može da se downloaduje i njegova knjiga):

The Great Taking - Documentary - David Webb exposes the system Central Bankers have in place to take everything from everyone.

Ovo je, možda, najstrašnija zapadna priča oko nas - kome je video pretežak može da proba knjigu, polako.

Pa onda, videćeš priče gde i ako nemaš nikakvu hipoteku ili pozajmicu povrh nekog aseta kao kolaterala i dalje mogu u mnogih situacijama da ti to uzmu, pošto je onaj ko ti je to prodao po nekim uvrnutim, tajnijim obrascima legalo koristio tvoj asset kao kolateral za pozajmicu, i taj neko onda pukne.

A "taj nekogovića" imaš takvih, pojedinačnih, koji sede i povrh planine derivata koji se rastežu sve i do jednogodišnjeg, SVETSKOG, GDP-ja ...

... kao što rekoh, za nepoverovati, 2008. je bila mala maca prema ovom sada, a sada su oterali ostatak sveta koji im je pomagao oko refinansiranja pozajmica.
alselone alselone 06:53 22.01.2024

Re: Dubina krize

ubrzanom kolabiranju kao posljedici sve ubrzanijeg topljenja arktika


Polovi se tope već najmanje 40 godina, zvanično po nauci ali do sada nismo videli ni začetak te apokalipse. "Voli me danas više nego juče, a manje od sutra i sve tako redom". Isto tako i polovi. Svaki dan nas vole sve jače i greju se. Ali, evo da pitamo primorce, vide li za svoj životni vek povećanje nivoa vode. Sigurno se sećaju kao klinci do kojih stena je bila voda. Prilično sam ubeđen da je do istih i danas. Ma ne moramo ni tako, možemo da uzmemo stare slike i pogledamo, isto je za 100 godina? Kako baš ništa da ne vidimo od nadolazeće apokalipse gde će nas sve potopiti?

alselone alselone 06:56 22.01.2024

Re: Dubina krize

Ograda - ja ne negiram klimatske promene - to bi bilo glupo i slepački. Ja se ne slažem sa zvaničnim narativom glede uzroka, posledica a ponajmanje rešenja. Tj svega osim činjenice da se nešto dešava.
alselone alselone 07:32 22.01.2024

Re: Dubina krize

Mojoj ćeri više odgovara da Bajden ostane na vlasti, stiče uslov da aplicira za državljanstvo, a Bajden to lakše i brže otaljava, Tramp bi to zategao.


To je tačno, kod Bajdena prolazi sve. Po pravilu što lošije po državu, to lakše prolazi (ne kažem da je loše to za tvoju ćerku jer je ona legalni useljenik a njima samo otežavaju).

Belac, Amer rođeni, Kalifornija.

U Kaliforniji već nekih cirka preko 30 godina ne moraš da pokažeš dokument kada glasaš. Dakle, dođeš na izbore i kažeš "ja došo" i daju ti papir da glasaš. Neverovatno, kao u Diznilendu. I onda izaberu ilegalci klovna za guvernera a zatim i predsednika. Onda on kaže da će pustiti još ilegalaca, pa ilegalci glasaju za njih, pa oni uvezu još, pa ovi glasaju, i tako u krug. Skroz promenili demografiju zbog izbora. Vučko samo gleda, malo on šta smišlja.
benedykt benedykt 07:42 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
ja i dalje ne mogu da poverujem da će Trampu biti dozvoljeno da ponovo bude predsednik

Prošli put su rutinski maznuli izbore, a i ovaj put se nameštju i to na isti način kao i Vučko - uvoze glasače, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.

Mmmdaaa a svi dokazi za rutinsko mažnjavanje se svode na zakleo se Tramp u majku da su ga pokrali. Mislim pobogu ljudi, hebeni Bill Barr tj Attorney General u to vreme i zakleti tvrda struja republikanac još u vreme kada se isti taj Tramp ortačio sa Hillary, kaže da je video sveukupno brojkama i slovima absolutely zero evidence bilo kakve krađe i da je cela ta priča najgori mogući BS.
Dakle, zna li neko bilo kakav primer ikada da je Tramp priznao neki poraz u životu, tj pričamo o čoveku, inače patološkom lažovu, koji je ceo svoj život za sve svoje brojne nesupehe i poraze uvek tvrdio da je sve bilo namešteno, pokradeno i slično…
benedykt benedykt 07:47 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
ubrzanom kolabiranju kao posljedici sve ubrzanijeg topljenja arktika


Polovi se tope već najmanje 40 godina, zvanično po nauci ali do sada nismo videli ni začetak te apokalipse. "Voli me danas više nego juče, a manje od sutra i sve tako redom". Isto tako i polovi. Svaki dan nas vole sve jače i greju se. Ali, evo da pitamo primorce, vide li za svoj životni vek povećanje nivoa vode. Sigurno se sećaju kao klinci do kojih stena je bila voda. Prilično sam ubeđen da je do istih i danas. Ma ne moramo ni tako, možemo da uzmemo stare slike i pogledamo, isto je za 100 godina? Kako baš ništa da ne vidimo od nadolazeće apokalipse gde će nas sve potopiti?


Da budemo precizni, polovi su se topili još više i ranije, ili neko možda misli da su Greenland eto slučajno tako iz čiste šale i zezanja nazvali. Gura se cela priča na sva zvona iz već nekog razloga, ali kao nebitno…
alselone alselone 08:14 22.01.2024

Re: Dubina krize

Mmmdaaa a svi dokazi za rutinsko mažnjavanje se svode na zakleo se Tramp u majku

maksa83 maksa83 08:21 22.01.2024

Re: Dubina krize

Da budemo precizni, polovi su se topili još više i ranije, ili neko možda misli da su Greenland eto slučajno tako iz čiste šale i zezanja nazvali. Gura se cela priča na sva zvona iz već nekog razloga, ali kao nebitno…

Nije on mogao da bude mnogo zeleniji pošto je 80% pokriveno ledom debljine takve da je zemlja ispod oko 2 mil. godina "daleko", a ako bih pokazivao prstom na neku atmosfersku anomaliju koja svakako nema veze ni sa beMzinom ni prđenjem krava to bi bilo ono mini ledeno doba u 2. milenijumu, za to vreme je npr. na Greenlandu skroz nestalo ljudi, prosto nije bilo opstanka.

gedza.73 gedza.73 09:50 22.01.2024

Re: Dubina krize

benedykt
dnosno ispravnost odluke Rusije da uradi to što je uradila…

Prođe dve decenije u iščekivanju bolje budućnosti a ono sve veća jad i beda. Jesu Česi i Slovaci zatvoreni ali ne toliko da ne bi videli kako onaj narod preko brda, uprkos priči o skoroj i neminovnoj propasti dekadentne buržoazije, živi bolje.

I reše oni 1968. da protestima tokom Praškog proleća promene svoj život. Al' oćeš đavola. Tako bi neprijatelj koji nikad ne spava ušao u meki trbuh sovjetske Rusije i normalno kao što red i običaji nalažu Moskva pošalje tenkove na naciste u Čehoslovačkoj. Trivija da su tada prvi put nemački tenkovi nakon II svetskog rata ušli u 'borbenom modu' neku drugu državu.

Suzbije Kremlj pobunu koju je organizovao truli Zapad i tako par generacija onog naroda nastavi da živi u istom jadu i nesreći.

Nakon još dve izgubljene decenije dušmani 1989. ponovo nagovore Čehe i Slovake da se ničim izazvani jopet pobune protiv majčice koja ih je suvim lebom ranila.

Nesreća u sreći da je majčica propala od posledica naftne krize sedamdesetih a i broj tenkova u Afganistanu im se nešto smanjio pa su zli vragovi uspeli u svom zlobnom naumu da prevare Čeho-Slovake.

Zamišljam današnje prosečne Srbe 1968. i 1989. kako navijaju da sovjetski tenkovi što ubedljivije poruše Čehoslovačku, borbenim tastaturama jurišaju na sve protivnike režima iz Kremlja, tvrde kako Zapad samo što nije propao a Čehe i Slovake ubeđuju da im je mnogo gore nego pre dvadeset, trideset ili pedeset godina. Ne samo njih nego i ostale narode istočne Evrope koji su se sa dva dolara mesečne plate opasno približili standardu 'onih' zapadnoevropljana (što bi na kraju krajeva Švaba išao tri puta na letovanje a Rumun jednom u pet generacija).

Što je najsmešnije mi, koji kukamo kako sve propade jer je rata kredita skočila par desetina eura, tvrdimo da oni koji imaju viši standard od nas ne znaju šta rade.





newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:19 22.01.2024

Re: Dubina krize

benedykt

Dakle, zna li neko bilo kakav primer ikada da je Tramp priznao neki poraz u životu, tj pričamo o čoveku, inače patološkom lažovu, koji je ceo svoj život za sve svoje brojne nesupehe i poraze uvek tvrdio da je sve bilo namešteno, pokradeno i slično…


ajd to..
ajd i to da demokratski predsjednik uvijek ima gomilu glasova više od republikanskog ali avaj ne brojimo ukupan broj glasova nego džerimanderišemo..
al to nije krađa nego smo se tako dogovorili još prije 150 godina..
al ono što je mindboggling što su ljudi zaboravili na šta je taj USA ličio u zadnjoj godini trampove vladavine..
jesus maria..
bukvalno samo što nisu zapalili sve i nek ide dođavola i sad kao pokrali ga, a nako je dobro bio upravljao..
e baš svašta
solo solo 11:52 22.01.2024

Re: Dubina krize



20??

michiganac michiganac 12:02 22.01.2024

Re: Dubina krize

Ograda - ja ne negiram klimatske promene - to bi bilo glupo i slepački. Ja se ne slažem sa zvaničnim narativom glede uzroka, posledica a ponajmanje rešenja. Tj svega osim činjenice da se nešto dešava


Narativ je proizvod svih renomiranih klimatologa i istrazivaca na aktuelnim studijama o posljedicama klim. promjena, nezavisno iz kog kutka globusa dolazili. Nema tu nikakve skrivene agende. Povecanje CO2 i dr. gasova koji amplifikuju efekat staklene baste u atmosferi vrse danas daleko veci impakt nego, primjera radi, oni apstraktni, visegodisnji suncevi ciklusi (sunce u aktuelnom trenutku djeluje vise kao "aktuator" koji sa svojim periodicnim gibanjem - posmatrano iz fiksnog koordin. sistema zemlje i nas kao posmatraca - sa sjev. hermisfere ka juznoj i obrnuto, tegli sa sobom i tu sve vecu masu teskih oblaka/akumulirane energije koja se potom prazni nad nama = ljetna "polovina" godine ce biti ektremnija, zimska (uslovno) blaza). O spornosti tzv. rjesenja bi se dalo polemisati.

Nista narocito ti ne govore onolike, sve ucestalije i razornije "stogodisnje" poplave*, pozari, (Australija, Brit. Kolumbija, Skandinavija, Sibir, prialpsko podrucje,..) sve upadljivije odsustvo snijega posljednjih decenija na ovim geo-sirinama ili npr. odsustvo same "tradicionalne" kosave zimi (pa je stoga i subjektivni osjecaj zagadjenja u samom BG veci, jerbo nema vjetra, kise, snijega da rasprsi smog i donese svjezinu)? U srednjevjekovnim hronikama nigdje neces da nadjes opise stanja visegodisnjeg/-decenijskog odsustva snijega.

Akcenat je gore na ubrzanju kao eksp. rastucoj funkciji. Sjeverni, polarni jet stream je mnogo "senzitivniji" na ubrzano topljenje leda (i tu nastupa prvi breakpoint), nego npr. porast nivoa okeana i potonje moguce kolabiranje golfske i inih morskih struja. Uostalom, antarktik jos uvijek odolijeva, pa tu jos imamo "lufta", dok se proces i dole ne zalaufa.


Prosle godine npr. u mom kraju je podbacio rod voca kao nikad ranije. Ugrijalo bjese u februaru na nekih 10-15 dana sa temp 10°-20°C (nikad topliji februar), vocke pustile cvat i onda opet na prelazu u martu nazad u minus.. Mraz odradio svoje. Ono sto je preteklo koliko-toliko ljetos omlatio grad.

Na prinosima voca (i, jelte, poskupljenju rakije nezavisno od inflacije) ce se najprije odraziti iducih godina.

Dugotrajnije suse ili pak vremenski duza olujna sljedovanja iznad odredjenih podrucja (uzmimo Evropu samo kao primjer), pa potonja nagla rokada su upravo posljedica tog meandriranja/kolabiranja/rasplinjavanja (tim redom) jet stream-a.

Gledao sam emisiju gdje su njem. istrazivaci utvrdili da usljed dugotrajne suse povrsinski sloj zemlje prakticno zapekne/impregnira, tako da uz iduci nalet kise, tj. ekstremnu provalu oblaka, dublji slojevi zemlje prosto ne mogu da upiju tu kolicinu koja se naglo izlije i bujice speru taj gornji sloj (sto je, jelte, kontraintuitivno) - nastupa erozija.


...


*i kad vec pomenu poplave, nesto mi podsvijest govori da cemo vec ove godine imati reprizu "Obrenovca iz 2014", jerbo vratija nam se Toma Grobar, uzurpator savskog nasipa - sto je vise nego bed omen za ubrzano sahranjivanje Srbije.
maksa83 maksa83 12:10 22.01.2024

Re: Dubina krize

U srednjevjekovnim hronikama nigdje neces da nadjes opise stanja visegodisnjeg/-decenijskog odsustva snijega.

Ali ćeš naći oscilacije kojima prisustvujemo danas baš u pominjanom mini ledenom dobu:

Historians agree that when colonists settled at Jamestown, it was one of the coldest periods in the last 1000 years. Drought was also a problem in North America during the Little Ice Age, and the settlers arrived in Roanoke during the largest drought of the past 800 years.Tree ring studies by the University of Arkansas discovered that many colonists arrived at the beginning of a seven-year drought. The droughts also decreased the Native American populations and led to conflict because of food scarcity. English colonists at Roanoke forced Native Americans of Ossomocomuck to share their depleted supplies with them. That led to warfare between the two groups, and Native American towns were destroyed. That cycle would repeat itself many times at Jamestown. The combination of fighting and cold weather also led to the spread of diseases. The colder weather helped the parasites brought by Europeans in mosquitoes to develop faster. That in turn led to many malaria deaths among Native Americans.[64]

In 1642, Thomas Gorges wrote that between 1637 and 1645, colonists in Maine (then part of Massachusetts) experienced horrendous weather conditions. In June 1637, temperatures were so high that numerous European settlers died; travelers were forced to travel at night to stay cool. Gorges also wrote that the winter of 1641–1642 was “piercingly Intolerable” and that no Englishman or Native American had ever seen anything like it. He also stated that the Massachusetts Bay had frozen as far as one could see, and that horse carriages now roamed where ships used to be. He stated that the summers of 1638 and 1639 were very short, cold, and wet, which compounded food scarcity for a few years. To make matters worse, creatures like caterpillars and pigeons fed on crops and devastated harvests. Every year about which Gorges wrote featured unusual weather patterns, including high precipitation, drought, and extreme cold or heat.[65]
alselone alselone 12:20 22.01.2024

Re: Dubina krize

Narativ je proizvod svih renomiranih klimatologa i istrazivaca na aktuelnim studijama o posljedicama klim. promjena, nezavisno iz kog kutka globusa dolazili.


Svi znamo kako se danas formiraju teme za istraživanje. Prvo gledaš koji su grantovi otvoreni pa pišeš propozal za njih formirajući tako temu da bi mogao da ga dobiješ. Kada su finansiranje istraživača i naučnika prebacili sa države na fondove i grantove, usmerili su rezultate istraživanja.

michiganac michiganac 12:40 22.01.2024

Re: Dubina krize

maksa83
Ali ćeš naći oscilacije kojima prisustvujemo danas baš u pominjanom mini ledenom dobu


To doba je prevashodno bila posljedica pojacane vulkanske aktivnosti. Uzgred, pandemija kuge pod Justinijanom se takodje podudarila sa erupcijom jednog od supervulkana (ili kako vec da se rangiraju po intenzitetu eksplozije i kolicinama izbacenog pepela), sto je doprinijelo ubrzanoj ekpanziji straha kod lokalnog zivlja od ubrzanog primicanja sudnjeg dana, kolapsu Justinijanove drzave, ali i potonjih nesmetanih upada Slovena preko Dunava.
michiganac michiganac 12:53 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Svi znamo kako se danas formiraju teme za istraživanje. Prvo gledaš koji su grantovi otvoreni pa pišeš propozal za njih formirajući tako temu da bi mogao da ga dobiješ. Kada su finansiranje istraživača i naučnika prebacili sa države na fondove i grantove, usmerili su rezultate istraživanja.



Shell je, recimo, vec krajem 70-ih/pocetkom 80-ih lazirao rezultate sopstvenih studija uticaja fosilnih goriva na promjenu klime.
angie01 angie01 12:59 22.01.2024

Re: Dubina krize

je l ste gledali fantasticnu seriju Fortitude?

izgleda da cemo imati, na zalost mogucnost da je prozivimo, jer sam negde procitala, kako se otapanjem lednika otvara mogucnost povratka nekih fosilnih virusa i bakterija, koji izazivaju bolesti kojih vec davno nema i da covecanstvo nije bas spremno za njih, jer su im nepoznanica.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:04 22.01.2024

Re: Dubina krize

michiganac
alselone
Svi znamo kako se danas formiraju teme za istraživanje. Prvo gledaš koji su grantovi otvoreni pa pišeš propozal za njih formirajući tako temu da bi mogao da ga dobiješ. Kada su finansiranje istraživača i naučnika prebacili sa države na fondove i grantove, usmerili su rezultate istraživanja.



Shell je, recimo, vec krajem 70-ih/pocetkom 80-ih lazirao rezultate sopstvenih studija uticaja fosilnih goriva na promjenu klime.


Ima te kokakolizacije nauke i kod drugih ne samo kod Shell-a. Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra. Bas zato je bitno da sponzor nauke sto je vise moguce ostane drzava.
alselone alselone 13:08 22.01.2024

Re: Dubina krize

na promjenu klime.

Ajde da definišemo prvo ovaj termin.

Tih godina koje pominješ, glavni termin je bio "zahlađenje" pa se čak pričalo i o mini ledenom dobu ako ne Poslušamo. Pošto to nije prošlo, novi termin od devedesetih je Globalno Otopljavanje. Svi ćemo se podaviti. Pošto ni to nije prošlo a i vidimo da nisu narasli nivoi vode, formiran je termin o kom ti govoriš "Promena Klime". Jee kad se već nismo smrzli a i podavili, onda kažeš "sve što se menja je loše, vidiš da smo bili u pravu". Bilo da je jedne godine otopljenje pa se vidi na voću ti kažem "eto vidite da smo u pravu" ili da je zahlađenje kao na primer ove godine na zapadu, pa ti opet kažeš "eto vidite".

Klima se menja, da, ali u odnosu na to kada smo bili klinci. Da li se menja u odnosu na 1763. ne znamo. U odnbosu na 1k Pre Hrista? To malo što mi merimo je sranje. Kosmički prcmoljak. 50, 60, 70 godina. I samo mi molim te nemoj izvući grafike koji kažu kako "naučnici" znaju kakava je temperatura bila u stepen tokom 12 meseci pomenute 1763. godine. Ili pre 20 hiljada godina. To mi je zaista smešno. Ono što mi nije smešno su, kako si formuilisao, famozne faze Sunca. Sunce ima cirka 15 miliona stepeni. I da 2 stepena bude toplije na zemlji a da nema veze sa tim? Famozne? Ajde molim te.

I ono što mi takođe nije smešno je objektivno užasno zagađenje fosilnim gorivima (fosilnim?) i (mikro)plastikom. Ponovo ti kažem, uzroci su diskutabilni, ali još više predlozi rešenja, nije diskutabilno da se rapidno zagađujemo i osiromašujemo floru i faunu i verovatno ćemo je sjebati kroz sjebavanje lanaca ishrane.

Da li ćemo rešiti tako što ćeš imati karbon kredite i električni auto?
alselone alselone 13:13 22.01.2024

Re: Dubina krize

Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra.

I lako je i nije lako. Manipuliše se time jako.
Ali to je samo prvi korak.

Pošto dobiješ rezultatre, postavlja se pitanje - gde ćeš to objaviti majčin sine? U mojoj oblasti ima tek par časopisa od reputacije. Verujem da je tako i u drugim oblastima. Tu će te dočekati sledeća stepenica. Ili objavi u nekom manje poznatom časopisu pa će te diskretovati samom tom činjenicom. I kao treća faza je ostala da to neko objavi u medijima.

Dakle - prvo da dobiješ pare da se baviš nekim nepopuilarnim istraživanje. Onda da to istraživanje negde objaviš i treće da neko izvesti o tome.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:27 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra.

I lako je i nije lako. Manipuliše se time jako.
Ali to je samo prvi korak.

Pošto dobiješ rezultatre, postavlja se pitanje - gde ćeš to objaviti majčin sine? U mojoj oblasti ima tek par časopisa od reputacije. Verujem da je tako i u drugim oblastima. Tu će te dočekati sledeća stepenica. Ili objavi u nekom manje poznatom časopisu pa će te diskretovati samom tom činjenicom. I kao treća faza je ostala da to neko objavi u medijima.

Dakle - prvo da dobiješ pare da se baviš nekim nepopuilarnim istraživanje. Onda da to istraživanje negde objaviš i treće da neko izvesti o tome.


Moguce da to zavisi od oblasti do oblasti. Do sada su meni bili poznati pre svega filteri u vidu razlicitih teoretskih/metodoloskih pozicija i trendova. Ali ako postoje tako snazni ideoloski filteri onda je to pogubno za jednu oblast.
jovilim_e jovilim_e 13:36 22.01.2024

Re: Dubina krize

Neues aus der Nachbarschaft
michiganac
alselone
Svi znamo kako se danas formiraju teme za istraživanje. Prvo gledaš koji su grantovi otvoreni pa pišeš propozal za njih formirajući tako temu da bi mogao da ga dobiješ. Kada su finansiranje istraživača i naučnika prebacili sa države na fondove i grantove, usmerili su rezultate istraživanja.



Shell je, recimo, vec krajem 70-ih/pocetkom 80-ih lazirao rezultate sopstvenih studija uticaja fosilnih goriva na promjenu klime.


Ima te kokakolizacije nauke i kod drugih ne samo kod Shell-a. Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra. Bas zato je bitno da sponzor nauke sto je vise moguce ostane drzava.

Ne bih se mnogo petljao u naučna objašnjenja.
Nego.
Bio sam mali kada je 1971. godine bila 'normalna' klima - u gradu zapadao sneg oko 29. novembra, kao i uvek, te se zadržavao do početka marta.
Povremeno samo dosipavao.
Sledeća godina bila muljava godina, slično sada, sa ponešto muljavog, vlažnog snega.
I otada slično svake godine.
Nema više zima da sneg zapada i zadržava se mesecima ovde gde je oduvek tako bilo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:56 22.01.2024

Re: Dubina krize

jovilim_e
Neues aus der Nachbarschaft
michiganac
alselone
Svi znamo kako se danas formiraju teme za istraživanje. Prvo gledaš koji su grantovi otvoreni pa pišeš propozal za njih formirajući tako temu da bi mogao da ga dobiješ. Kada su finansiranje istraživača i naučnika prebacili sa države na fondove i grantove, usmerili su rezultate istraživanja.



Shell je, recimo, vec krajem 70-ih/pocetkom 80-ih lazirao rezultate sopstvenih studija uticaja fosilnih goriva na promjenu klime.


Ima te kokakolizacije nauke i kod drugih ne samo kod Shell-a. Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra. Bas zato je bitno da sponzor nauke sto je vise moguce ostane drzava.

Ne bih se mnogo petljao u naučna objašnjenja.
Nego.
Bio sam mali kada je 1971. godine bila 'normalna' klima - u gradu zapadao sneg oko 29. novembra, kao i uvek, te se zadržavao do početka marta.
Povremeno samo dosipavao.
Sledeća godina bila muljava godina, slično sada, sa ponešto muljavog, vlažnog snega.
I otada slično svake godine.
Nema više zima da sneg zapada i zadržava se mesecima ovde gde je oduvek tako bilo.


Da, za takva licna opazanja mogu se u nekim slucajevima naci i naucne potvrde. Recimo od kada imamo savremena merenja u Alpima nije zabelezeno da se gleceri u ovom stepenu tope. Opet, ne znamo tacno kako je bilo pre 300 godina.

Meni licno se cini da bi se trebalo pre govoriti o environmental crisis posto climate crisis ne obuhvata sva ova uzasna zagadjenja.

1970ih je bilo osam mega gradova danas ih je valjda preko 40.

Iako se poslednjih godina procenat onih koji zive u slamovima smanjio u apsolutnim brojevima i dalje raste broj stanovnika koji zive tako - trenutno preko milijardu.

Onda tome dodaj masovni turizam, broj auta, luksuzni zivot megabogatasa i sl. kao dodatne izvore zagadjenja sto su teme koje se retko direktno dovode u vezu sa zagadjenjem.
alselone alselone 13:58 22.01.2024

Re: Dubina krize

Moguce da to zavisi od oblasti do oblasti.

Jeste. Mislim da nikome nije važno šta se izučava iz klasične filologije pa da tu nešto blokira, dok su farmacija, medicina, okoliš itsl. pod lupom.
michiganac michiganac 14:27 22.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Da li ćemo rešiti tako što ćeš imati karbon kredite i električni auto?


Ti dilovi (s figom iza ledja) koji se sklapaju na pomenutim klim. kongresima su prozeti dubokim licemjerjem i tu jeste problem. Evo na upravo zavrsenom 'COP28' osnovali su fond za pruzanje najugrozenijim drzavama i drustvima koje budu pogodjene ekstremnim nevremenom u nastupajucoj godini sa manje od pola milijarde US$.

'Kap u pustinji' sto bi rekao ovaj Selnhuber: link

Als, da skratimo, osjecam se dovoljno komforno da bih se vrlo rado kladio s tobom da cemo za 10-ak god. imati takvo sranje na planeti (najvecma upravo zbog tih spornih klim. promjena koje ce ubrzati odumiranje vrsta daleko vise od zagadjenja zbog recimo (mikro)plastike i sl.. Dokusurice nas i superponiranje pandemija) ili ajde da se ogranicimo samo na Evropu, o cemu nikakve zapise u proslim hronikama neces naci (izuzev biblijskih i inih drevnih legendi o potopu) - ne trebaju mi grafici za to. Klinci koji se danas radjaju skoro da nece upamtiti snijeg.

Jeste, klima se mijenjala u proslosti ali rijetko ovakvim tempom, ako izuzmemo najvece vulkanske erupcije ili udare meteora. Nikakve periodicne sunceve cikluse neces moci da stavis u direktnu korelaciju s drasticnim promjenama koje su ispred nas.

Aktuelni e-mobili, fotonaponske i vjetroelektrane su vise osmisljeni kao dio tranzicije, ne kao konacna rjesenja. Toga si, cijenim, i sam svjestan.
maksa83 maksa83 14:38 22.01.2024

Re: Dubina krize

Klinci koji se danas radjaju skoro da nece upamtiti snijeg.

Ulica koja seče moju je jedna od strmijih ulica u gradu, a domoroci kažu da je ranije (čak do osamdesetih) kad napada sneg zatvaran izlaz te ulice na Dimitrija Tucovića, što je to otvaralo sezonu sankanja. Ja to zatvaranje nisam video nikad, tj od 95 od kada pohađam ovaj kraj.
michiganac michiganac 14:42 22.01.2024

Re: Dubina krize

Neues aus der Nachbarschaft
Ima te kokakolizacije nauke i kod drugih ne samo kod Shell-a. Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra. Bas zato je bitno da sponzor nauke sto je vise moguce ostane drzava.


NadN, imam za tebe ovaj 2-epizodni serijal:





alselone alselone 14:43 22.01.2024

Re: Dubina krize

Als, da skratimo, osjecam se dovoljno komforno da bih se vrlo rado kladio s tobom da cemo za 10-ak god. imati takvo sranje na planeti (najvecma upravo zbog tih spornih klim. promjena koje ce ubrzati odumiranje vrsta daleko vise od zagadjenja zbog recimo (mikro)plastike i sl..

Mogao bih se bez problema saglasiti da će se to desiti, samo se razlikujemo u uzrocima. Izumiranje šuma, smanjenje površinskog organskog sloja zemlje, uništavanje staništa, zagađenje u svim formama (vazduh, voda, svetlo, zvuk) i tako dalje, uništava vrste i kaskano uništava dodatne. To se već dešava i dešavalo se u prošlom veku iako nismo imali klimatske promene.

Nikakve periodicne sunceve cikluse neces moci da stavis u direktnu korelaciju s drasticnim promjenama koje su ispred nas.

Ja ovo ne znam i ne mogu da budem siguran da je tako.

Aktuelni e-mobili, fotonaponske i vjetroelektrane su vise osmisljeni kao dio tranzicije, ne kao konacna rjesenja. Toga si, cijenim, i sam svjestan.

Niko normalan ne ulazi u revolucionalrnu tranziciju ako nije pripremio rešenje. Ne igra se sa energetskom bezbednošću zemalja tako što pripremiš neka privremena rešenja koja možda rade- možda i ne, ali u CAPEX-u ne zagađuju baš malo. Cela ta tranzicija je odlika epohe - fušerska i diletantska.
alselone alselone 14:45 22.01.2024

Re: Dubina krize

Dokusurice nas i superponiranje pandemija

I za ovo sam siguran da će se dogoditi i siguran sam da se nećemo saglasiti o uzrocima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:57 22.01.2024

Re: Dubina krize

michiganac
Neues aus der Nachbarschaft
Ima te kokakolizacije nauke i kod drugih ne samo kod Shell-a. Ali to ne znaci da je bas tako lako lazirati podatke u nauci odnosno da ce se dobiti lova za projekat samo ako se prati odredjena ideoloska mustra. Bas zato je bitno da sponzor nauke sto je vise moguce ostane drzava.


NadN, imam za tebe ovaj 2-epizodni serijal:







Hvala! Gledao sam to. Ranije sam imao abonirano New Internationalist (vise ne jer bih pao u depresiju) i oni su dosta dobro pokrivali te teme i otkrivali mehanizme koje koriste veliki koncerni.

Ubijanje Ken Saro-Wiwe je pokazalo kako ti koncerni uticu i na (ne)vladavinu prava u jednoj zemlji. Cile je vec odavno poznat slucaj.

I sad seici i politicari koje sponozorisu velike kompanije kao treba da donesu neke smislene odluke.


Milan Novković Milan Novković 11:47 23.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
Iako zlotvora ne manjka kroz istoriju, ovo danas na vlasti u zapadnom svetu je verovatno nešto najgore u moderno doba, od Drugog svetskog rata. Udruženi zločinački poduhvat političara, BigTech-a i mejstrim medija, a za račun vojno-industrijskog kompleksa, bukvalno prži države na pola. Ukrajinu bukvalno, a ostale figurativno.
...


freehand
Kanadska vlada, parlament, ukrajinski predsednik i diplomatski kor na čelu sa ambasadrokom Nemačke na čelu stojećki aplaudiraju rendom čilageru iz Ukrajine:
...

Suština je da se zna gde je sloboda a gde ropstvo, koja cenzura je dobra, ko sme a ko ne sme da misli i gde se u zatvor zbog izgovorene reči ide demokratski, i gde su predsednici i prinčevi pedofili usamljeni slučajevi među stotinama pripadnika decojebačke elite, i gde se ne iskače iz hora ne zato što ćeš dobiti po pičci - a hoćeš - nego zato što je tako demokratski.
A i gde se genocid pomaže i u njemu učestvuje zato što tako treba i da bi se sačuvao mir i životi civila, koji su sve življi što ih je više mrtvih.
...

Pa da ne zaboravimo vrh piramide, kojima su većina ovoga što navodimo uglavnom samo agencije - financijalizacije, bankari, centralni bankari i vlasnišptva nad centralnim bankama gde su, u stvari, zaseli vladari bar zapadnog sveta.

Ilustrativna je sad već ne od juče knjiga Michaela Hudsona:

KILLING THE HOST - How financial parasites and debt destroy the global economy.

"Professor Hudson continues the discussion on the financialization of capital and its global effects. KILLING THE HOST exposes how finance, insurance, and real estate (the FIRE sector) have gained control of the global economy at the expense of industrial capitalism and governments. The FIRE sector is responsible for today’s economic polarization (the 1% vs. the 99%) via favored tax status that inflates real estate prices while deflating the “real” economy of labor and production. The Great 2008 Bailout saved the banks but not the economy, and plunged the U.S., Irish, Latvian and Greek economies into debt deflation and austerity. This book describes how the phenomenon of debt deflation imposes austerity on the U.S. and European economies, siphoning wealth and income upward to the financial sector while impoverishing the middle class."

jovilim_e jovilim_e 13:30 23.01.2024

Re: Dubina krize

benedykt
alselone
Iako zlotvora ne manjka kroz istoriju, ovo danas na vlasti u zapadnom svetu je verovatno nešto najgore u moderno doba, od Drugog svetskog rata. Udruženi zločinački poduhvat političara, BigTech-a i mejstrim medija, a za račun vojno-industrijskog kompleksa, bukvalno prži države na pola. Ukrajinu bukvalno, a ostale figurativno
Kad se setim da sam se kladio kako će Amerikanci biti u ratu šest meseci pošto je Bajden izabran, i naravno bio u pravu, nisam ni slutio dubinu propasti.
Aha, znači Amerika odnosno njen vojno-industrijski kompleks uz pomoć Big Techa i mainstream medija su koliko shvatam napali Rusiju uz pomoć Ukrajine kao izvođača radova. Sačekaj, šta bi rekao onaj stari ti iz npr januara 2022 ovom današnjem, odnosno obratno...?! Mislim, se seća neko tadašnje šale i komike na američku priču da Rusija uskoro napada Ukrajinu, ili smo to sve zaboravili u međuvremenima...?!


Nije valjda da je tebi to još uvek sporno?
jovilim_e jovilim_e 13:46 23.01.2024

Re: Dubina krize

vrabac_onaj
alselone
, ali je podrška Trampu toliko velika da realno rizikuju građanski rat.


a da vojska izvrši državni udar?

A ne!
Ako dođe do toga naša sveta dužnost je da pozivamo na uzdržavanje od upotrebe sile od obe strane, te zalaganje za sveobuhvatno mirno rešenje.
docsumann docsumann 14:19 23.01.2024

Re: Dubina krize

Син ми је у Вашинготону, по невољи, до ког је стигао за 15-16 сати пута, уместо два или три месеца, као у претходним епохама, и за неке савим невелике новце.

Mani ti prethodne epohe, gledaj kako se živelo pre 20, 10, 5 ili danas. Gore je. Zvanično je gore.


ovo bo mogao biti efekat lokalne opadajuće krive koja u gobalu raste,

imao kod Taleba u Crnom Labudu taj momrenat, kada na osnovu malog isječka većeg fraktalnog dijagrama možež (tj. preuske slike - od drvera ne vidiš šumu) pogrešno zaključiš da kriva ide na dolje, kad je to zapravo samo lokalna fluktuacija, koja na široj skali ide uzbrdo

zašto fraktalni dijagram? pa zato što je on samosličan sebi na svim nivoima veličline, pa hoće da prevari, tj dezorjentiše u makroprsotoru.
misliš da gledaš u širu sliku, a ono je zašravo samo djelić, kojeg ako sinesrećno ubo, može skroz da te prevari



jovilim_e jovilim_e 14:22 23.01.2024

Re: Dubina krize

docsumann
Син ми је у Вашинготону, по невољи, до ког је стигао за 15-16 сати пута, уместо два или три месеца, као у претходним епохама, и за неке савим невелике новце.

Mani ti prethodne epohe, gledaj kako se živelo pre 20, 10, 5 ili danas. Gore je. Zvanično je gore.


ovo bo mogao biti efekat lokalne opadajuće krive koja u gobalu raste,

imao kod Taleba u Crnom Labudu taj momrenat, kada na osnovu malog isječka većeg fraktalnog dijagrama možež (tj. preuske slike - od drvera ne vidiš šumu) pogrešno zaključiš da kriva ide na dolje, kad je to zapravo samo lokalna fluktuacija, koja na široj skali ide uzbrdo

zašto fraktalni dijagram? pa zato što je on samosličan sebi na svim nivoima veličline, pa hoće da prevari, tj dezorjentiše u makroprsotoru.
misliš da gledaš u širu sliku, a ono je zašravo samo djelić, kojeg ako sinesrećno ubo, može skroz da te prevari




Da li bi bio ljubazan da ovo objasniš sa manje Taleba i fraktala?

'Samosličan sebi'?
Pa, jebote!
docsumann docsumann 14:37 23.01.2024

Re: Dubina krize

a da, zaboravih. ti ono bješe bukvalista po vokaciji.

ok, fraktal je geometrijska forma, čiji je svaki dio sličan cjelini. zadovoljan?





jovilim_e jovilim_e 14:51 23.01.2024

Re: Dubina krize

docsumann
a da, zaboravih. ti ono bješe bukvalista po vokaciji.

ok, fraktal je geometrijska forma, čiji je svaki dio sličan cjelini. zadovoljan?



Nisam zadovoljan i nisam bukvalista.
Samo sam te pitao da ono što si ispisao, pretpostavljam da je namenjeno drugima, jer ne bi ni pisao - objasniš suvislim rečima.
docsumann docsumann 15:27 23.01.2024

Re: Dubina krize

Nisam zadovoljan


ok, daj bolju (definiciju)

i nisi samopitao, o'jebosise. da si samopitao dobio bi i kulturniji odgovor.
docsumann docsumann 17:29 23.01.2024

Re: Dubina krize

michiganac
Da, tehnologija napreduje.


Meni je vrlo simptomatican taj narativ da ce nas tehnologija kao kakav sv. gral izvuci iz govana u koja se zatrpavamo.



kao ono kažu, i ateista se u susretu sa smrti, oči u oči, pomoli bogu.

meni pomenuto, polaganje ultimativnog povjerenja u tehnologiju, pomalo liči na to.
sami nismo u stanju da se spasemo.
mašina kapitala se toliko zalaufala, da ju je poput žiroskopa koji se rotira ogromnom brzinom, teško izbaciti iz postojećeg stanja.

očajnik će potraži nadu u svakoj rupi u koju može da zaviri.

a jedna od par preostalih rupa za naše izvlačenje se zove - AI.
sasvim jasno da je to kocka na sve ili ništa. što je ok. kad već imaš ništa, da uložiš.





alselone alselone 17:50 23.01.2024

Re: Dubina krize

mašina kapitala se toliko zalaufala, da ju je poput žiroskopa koji se rotira ogromnom brzinom, teško izbaciti iz postojećeg stanja.


Evo na primeru kako mašina kapitala vidi poljoprivredu i očuvanje životne sredine.



Najgore što možemo da uradimo svojoj deci je da budemo korisni idioti ovim likovima.
Pustimo ih li, sve će nam uzeti, bukvalno i figurativno.
freehand freehand 17:59 23.01.2024

Re: Dubina krize

alselone
mašina kapitala se toliko zalaufala, da ju je poput žiroskopa koji se rotira ogromnom brzinom, teško izbaciti iz postojećeg stanja.


Evo na primeru kako mašina kapitala vidi poljoprivredu i očuvanje životne sredine.



Najgore što možemo da uradimo svojoj deci je da budemo korisni idioti ovim likovima.
Pustimo ih li, sve će nam uzeti, bukvalno i figurativno.

Ti voliš Putina, nema drugog racionalnog objašnjenja.

P.S.


alselone alselone 18:18 23.01.2024

Re: Dubina krize

Ti voliš Putina, nema drugog racionalnog objašnjenja.


Putin izlečio Kovid, sad kad Tramp izleči CBDC a Milei pretnju zelenog terora nad poljoprivredom.


Sad bez zezanja, tačno sam znao da to dolazi, mogao sam se zakunuti ili staviti ruku na panj, ali nisam mogao da pogodim i jako me je zanimalo, šta će biti obrazloženje, zašto će zabraniti malu poljoprivredu.

OK, daleko je to još od zabrane, ali pravac probnih balona je veoma jasan.

P.S.

Video sam, lik je komedija.
nikvet pn nikvet pn 20:38 23.01.2024

Re: Dubina krize

Забрана мале пољопривреде... Врло вредно раде у том смеру, афричка свињска куга например. Директних доказа немам али посредних и превише. Не бих да мрачим ало ето и сјајног вирусолошког игралишта. За темељну припрему квалитетне сепаратне пандемије?
freehand freehand 21:20 23.01.2024

Re: Dubina krize

Video sam, lik je komedija.

Ali je tragedija da je on najozbiljniji od svih prisutnih.
Najozbiljniji u smislu dostojanstva. inače su ovi okolo smrt itself.
alselone alselone 22:05 23.01.2024

Re: Dubina krize

Snimak je fejk, zato i jeste komedija.
maksa83 maksa83 22:16 23.01.2024

Re: Dubina krize

Snimak je fejk, zato i jeste komedija.

Ima i meta-komedija - tim Nestorović ga plasira kao autentičnog.
alselone alselone 22:19 23.01.2024

Re: Dubina krize

Забрана мале пољопривреде... Врло вредно раде у том смеру, афричка свињска куга например. Директних доказа немам али посредних и превише. Не бих да мрачим ало ето и сјајног вирусолошког игралишта. За темељну припрему квалитетне сепаратне пандемије?


Plašim se da će nam narednih par decenija biti ispresecane "pandemijama".

Medicinski pasoši, CO2 pasoši, digitalne valute koje nestaju kao plate kamiondžijama u Kenjadi...
alselone alselone 22:23 23.01.2024

Re: Dubina krize

Ima i meta-komedija - tim Nestorović ga plasira kao autentičnog.


Da je sredio unibrow, možda bih i pomislio da je oriđinal, al sučim će onakav pred Švaba.
crossover crossover 03:22 24.01.2024

Re: Dubina krize

maksa83
Snimak je fejk, zato i jeste komedija.

Ima i meta-komedija - tim Nestorović ga plasira kao autentičnog.


Има и мета-мета-комедија - тим Несторовић и себе пласира као аутентичног.
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:30 24.01.2024

Re: Dubina krize

crossover
maksa83
Snimak je fejk, zato i jeste komedija.

Ima i meta-komedija - tim Nestorović ga plasira kao autentičnog.


Има и мета-мета-комедија - тим Несторовић и себе пласира као аутентичног.


Ima i ono što nije komedija nego tragedija.
Birači im jesu autentični.
milisav68 milisav68 08:39 24.01.2024

Re: Dubina krize

vrabac_onaj

Ima i ono što nije komedija nego tragedija.
Birači im jesu autentični.

Problem je što ne znamo broj.

Mogu da se kladim u dvaes marke da se nešto glasova SPS-a prelilo kod Nestorovića.

Ne njihovom voljom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:53 24.01.2024

Re: Dubina krize

milisav68


Mogu da se kladim u dvaes marke da se nešto glasova SPS-a prelilo kod Nestorovića.



Vidiš ja baš nešto i ne verujem u tu priču. Mislim da su im glasači autentični i da im je rezervoar čak i nešto veči.

Čak mislim da su i oni sami u velikoj meri autentična priča. Nerazumevanje toga i priča o "Vučićevom projektu" je, bojim se, zabijanje glave u pesak i potcenjivanje problema.
milisav68 milisav68 13:30 24.01.2024

Re: Dubina krize

vrabac_onaj
Čak mislim da su i oni sami u velikoj meri autentična priča. Nerazumevanje toga i priča o "Vučićevom projektu" je, bojim se, zabijanje glave u pesak i potcenjivanje problema.

Ne mislim ja da su oni nečiji projekat, ali kad su se našli tu daj da malo poguramo, odnosno da promešamo karte.
solo solo 16:20 21.01.2024

Milanče nisi upučen


Mi smo upravo u kvantnom skoku i zabole nas tuki za zapadnoistočne zajebancije.

Ovde nikad bolje, kenjaju ovi katastrofobičari na blogu i unose nervozu.

Nikad bolje!

Skačemo!

Milan Novković Milan Novković 16:37 21.01.2024

Re: Milanče nisi upučen

solo

Mi smo upravo u kvantnom skoku i zabole nas tuki za zapadnoistočne zajebancije.

Ovde nikad bolje, kenjaju ovi katastrofobičari na blogu i unose nervozu.

Nikad bolje!

Skačemo!


michiganac michiganac 21:56 21.01.2024

Re: Milanče nisi upučen

Lokal-mordor ce iza EXPO-a da procveta poput SFRJ nakon ZOI u Sarajevu, Grcke nakon Atine 2004, Treceg rajha nakon Berlina 1936..
alselone alselone 07:28 22.01.2024

Re: Milanče nisi upučen

Lokal-mordor ce iza EXPO-a da procveta poput SFRJ nakon ZOI u Sarajevu, Grcke nakon Atine 2004, Treceg rajha nakon Berlina 1936..

Sevilje nakon 1992. Iste godine kada su bile Olimpijske igre u Barsi, bio je Expo u Sevilji.
Bio sam u tom delu grada više puta - polu-avetinjski. Deo tih zgrada su zakupile firme ali je generalno veoma sablasno. Siguran sam da ni blizu uloženog nije vraćeno.

Ovde je druga stvar jer se ne radi prosto o poslovnom previdu. Expo je nagrada zapada za priznanje Kosova. Od pomenutih 12 milijardi svi će imati deo kolača, i vlast i opozicija, i niko se neće buniti kada bude donešeno "finalno rešenje".
mlatisa mlatisa 10:58 22.01.2024

Re: Milanče nisi upučen

Lokal-mordor ce iza EXPO-a da procveta poput SFRJ nakon ZOI u Sarajevu, Grcke nakon Atine 2004, Treceg rajha nakon Berlina 1936..

Невероватно да овај, чије име не желим да поменем, организује сајам и задужује државу, тј. нас, 18 милијарди долара и никоме то не смета и није чудно?
jovilim_e jovilim_e 16:59 21.01.2024

Eh, da!

Nema nam napred dok brat Amer ne nađe (novo) rešenje.
Živeo veliki američki narod!
I u to ime, jedna stara narodna!

Milan Novković Milan Novković 17:06 21.01.2024

Re: Eh, da!

jovilim_e
Nema nam napred dok brat Amer ne nađe (novo) rešenje.
Živeo veliki američki narod!
I u to ime, jedna stara narodna!


Živeo indeed, ja se sa njima odlično slažem i baš ih gotivim.

Ali oni se upravo sahranjuju - ipak, to ne znači da će se sahraniti, možda to obustave i covarnu se, a imaju i dosta vazala.


solo solo 17:31 21.01.2024

Re: Eh, da!

I u to ime, jedna stara narodna!


Mudro zboriš Mačak.

U to ime druga narodna.

gedza.73 gedza.73 20:32 21.01.2024

Re: Eh, da!

jovilim_e
I u to ime, jedna stara narodna!

Čarli, sećaš se onih tvojih pitanja kako mogu da slušam neke ljude po medijima i YT? Jel' da da ti je čitajući komentare malo manje čudno kako je premudri Nestor izgurao onoliko procenata? Doduše imao je više prostora da pojasni i iz više uglova osvetli ove teme.
zoja444 zoja444 17:16 21.01.2024

pitanje

koliko je realna vuciceva izjava da ce amerikanci i kinezi saradjivati na leku za rak u sledecih pet godina?
alselone alselone 17:18 21.01.2024

Re: pitanje

100%

Što ne bi sarađivali?
Već su imali jednu veoma uspešnu saradnju, Covid 19.
Milan Novković Milan Novković 17:23 21.01.2024

Re: pitanje

zoja444
koliko je realna vuciceva izjava da ce amerikanci i kinezi saradjivati na leku za rak u sledecih pet godina?

Rak je, u stvari, više boljki, ne jedna, koje imaju zajedničke karakteristike.

Imuno terapija poprilično obećava, već sad je efikasna na nekim onomad teškim slučajevima.

AI dosta pomaže, i nemam pojma u kom kontekstu je to Vučić spomenuo ali su AI Ameri (glasno) pa Kinezi (mbnogo tiše) daleko dogurali.

I britanci (al njihove genije često beznadežne pesudo-elitne budale nateraju da odu u US), pa Francuzi - o njima ne znam mnogo osim da su advanced u medicinama i sad jako dobri u AI, a Rusi su oduvek bili siva eminencija u raznim užim granama medicine, pa tako imuno-svašta
maksa83 maksa83 17:35 21.01.2024

Re: pitanje

Rusi su oduvek bili siva eminencija u raznim užim granama medicine, pa tako imuno-svašt

Istina, pre neku godinu mi se mače razbolelo od nekog leukoneštoneštovirusa, pošto je bio mali šansa da preživi bila prilično mala (za starije od 6 meseci šanse su 50-50). Tu ti mladi vet izvadi iz šešira neki Imunofan, ruski lek za bustovanje imuniteta tamo gde je ugrožen a kod nas se prodaje ispod tezge, i sa osam tih boca opravi on mačka, mirakolo, kaže da je time već spasao jedno leglo od 8 mačića i da je samo jedno pokleklo. Kaže i da se taj lek ne prodaje kod nas jer ga blokraju neki farmaceutski lobiji a reče i zašto ali sam zaboravio.
zoja444 zoja444 17:40 21.01.2024

Re: pitanje

meni je odavno ostala informacija da ti naucnici sto rade na leku, masovno i misteriozno nesrecno stradaju. ne znam da li se to promenilo?
solo solo 18:22 21.01.2024

Re: pitanje

koliko je realna vuciceva izjava da ce amerikanci i kinezi saradjivati na leku za rak u sledecih pet godina?


Kako možeš da sumjaš u predsednika.

Kad je nešto reko a da nije istina?

Nikad nismo imali ne boljeg ni lepšeg predsednika.

Tito je van konkurencije.
jovilim_e jovilim_e 18:43 21.01.2024

Re: pitanje

zoja444
koliko je realna vuciceva izjava da ce amerikanci i kinezi saradjivati na leku za rak u sledecih pet godina?

Ko zna ako on ne zna.
Videćeš za godinu, najduže dve.
gedza.73 gedza.73 20:37 21.01.2024

Re: pitanje

maksa83
ruski lek za bustovanje imuniteta

Ne poteži temu. Ako se krene na Tamnu stranu moš se sruši koncept.
Москва. 1 июля. INTERFAX.RU - Российская армия с 1 июля начала ревакцинацию от коронавируса, сообщили в Минобороны РФ в четверг.

Решение относится ко всем категориям военнослужащих, которые получили полный курс вакцинации до 1 января 2021 года, а также к членам их семей, федеральным государственным гражданским служащим, гражданскому персоналу и военным пенсионерам.

Према званичним подацима Министарства одбране Русије, закључно са 30. јуном, 34.282 особе у Оружаним снагама Русије заражене су вирусом корона. Шојгу је 22. јуна саопштио да је у руској војсци више од 900 хиљада људи вакцинисано против корона вируса.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana