Društvo| Ljubav| Umetnost| Zabava

O ovom i onom

srdjan.pajic RSS / 04.06.2023. u 01:37

Evo ga blog-terenče koje nije zaključano, da kolege mogu da pišu o čemu god hoće, svi su dobrodošli, to se podrazumeva, sem Bobića. Dobro, zezam se, i on je dobrodošao.

AJFCJaV_5wPh2f7SlkMduEExQHfBW0yFxDJak1LK6tZiadi8hSGke_lmI56GH6EcYXB0h4TjYEBL-bR5Xei-EMpsJ5lrD-gEfVk4Pys842LPeQdg-9XYdJfkpizEyClXqxsugE86zRf2YNNSHQjKJUgOrKRtGg=w1625-h1219-s-no?authuser=0 

AJFCJaWYwT_fhnNBTmGTv-fOxOrwO1v_uTDjx3rLb_kj3mNux_BtxTMQBRnht76t23pi7tbZ77OXJslk4EdpZ0DR4dgm0i8p5sPYk0KsM3oxV7yxwChIUpi97li83tw5KCLd8oskUHxECwgCs1kHoFY6-5m2Ew=w914-h1219-s-no?authuser=0 

AJFCJaX-VVEYlwDZIGpIBAZ59tjwHMo_bIMFa-uUwR5bPx3LWRqJDkJDfxZDLCkB-7PHzKgmxgIWwpI530amBPK9F9FphNOanxscYETDWrh9M28LutiVCbQK8Sz_4n9yRqq-Oho7cGypc_cc0DnMGp6t8ibKug=w1625-h1219-s-no?authuser=0

AJFCJaVFHDMwNLGJ0R2cm17qffs708aLxLCsPfmzE7nbc_fdO9F-W3pBJ8JJCb2TaRwiGT8ylrdZ_AIMnTq7uJBxkUIInFsZayAqOwttHgSTw0EzPSCcctJJQkUj4JJFRTDrbMGHMqtwLRMV2PlsVxocdtcn6w=w914-h1219-s-no?authuser=0 

 (na slikama je godišnja izložba iz obdaništa moje manje klinke,  tema su bili Polok, O Kif, Mone i Mondrian. Ovo čisto da usmerim na vedrije teme, umesto da se odma krene sa klanjem. Ali smernicu nije obavezno slediti.)



Komentari (840)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tessa1 tessa1 22:03 04.06.2023

Re: Izložba

Ustaša.

Ustasa.

Hm, zamisli Bošanac.
gvozden1 gvozden1 22:03 04.06.2023

Re: Izložba

Ljudi siromašna duha, ali korumpirani. Profiteri i mutivode kojima je dozvoljavao da se bogate pod uslovom da služe njegovim interesima.

Ček Makso, ne reče li malo pre da slobodni izbori i narodna volja sve rešava?

Pa narodna volja je htela Pašića, to je van svake sumnje.
maksa83 maksa83 22:15 04.06.2023

Re: Izložba

Ček Makso, ne reče li malo pre da slobodni izbori i narodna volja sve rešava?

Pa narodna volja je htela Pašića, to je van svake sumnje.


--- seci ovde ---

Pogledajte šta se dešava kod vas i kako se sprovode izbori. Ili kandidati plaćaju piće, dele novac i obećavaju brda i doline kada postanu poslanici, ili pak policija silom, hapšenjem i svim drugim oblicima zlostavljanja nameće zvaničnog kandidata vladajuće stranke. I to se naziva „opštim pravom glasa"! Kakva sramota!

--- seci ovde ---

Ja ne znam zašto smo čoveka koji je ovoliko mrzeo Srbiju i srpski narod sa svim vojnim počastima sahranili na Topčiderskom groblju a srce mu po njegovoj želji u urni odneli na Kajmakčalan.
gvozden1 gvozden1 22:17 04.06.2023

Re: Izložba

Pogledajte šta se dešava kod vas i kako se sprovode izbori. Ili kandidati plaćaju piće, dele novac i obećavaju brda i doline kada postanu poslanici, ili pak policija silom, hapšenjem i svim drugim oblicima zlostavljanja nameće zvaničnog kandidata vladajuće stranke. I to se naziva „opštim pravom glasa"! Kakva sramota!

O kojoj državi pričaš?

Hajd prvo to da utvrdimo.
solo solo 22:18 04.06.2023

Re: Predatortz

potpomognut odnarođenim srpsim komunističkim volovima.


Zamisli,kolko ih je bilo.



Definitivno treba da se menja ,,narod,,
freehand freehand 22:19 04.06.2023

Re: Izložba

Ja ne znam zašto smo čoveka koji je ovoliko mrzeo Srbiju i srpski narod sa svim vojnim počastima sahranili na Topčiderskom groblju a srce mu po njegovoj želji u urni odneli na Kajmakčalan.

Da to nije isključivo pravo Šumadinaca u užem smislu sad bih ja ovde citirao nešto oko čuvenog crvenog barjačeta i komunističke napasti koja je napala demokratiju u Kragujevcu, al ne smem.

maksa83 maksa83 22:20 04.06.2023

Re: Izložba

O kojoj državi pričaš?

Hajd prvo to da utvrdimo.


Ja ne pričam ništa, kopipejstujem Arčibalda Rajsa.
gvozden1 gvozden1 22:23 04.06.2023

Re: Izložba

maksa83
O kojoj državi pričaš?

Hajd prvo to da utvrdimo.


Ja ne pričam ništa, kopipejstujem Arčibalda Rajsa.

A on priča o prilikama u?

Proveri datum.
freehand freehand 22:26 04.06.2023

Re: Izložba

maksa83
O kojoj državi pričaš?

Hajd prvo to da utvrdimo.


Ja ne pričam ništa, kopipejstujem Arčibalda Rajsa.

To je ustaša što je pisao Juhahahu iono srpska deco postanite babe?
maksa83 maksa83 22:27 04.06.2023

Re: Izložba

A on priča o prilikama u?

Proveri datum.


maksa83 maksa83 22:29 04.06.2023

Re: Izložba

To je ustaša što je pisao Juhahahu iono srpska deco postanite babe?

Kakvu smo guju u nedrima gajili zabezeknut sam. Previše smo dobri, to je najš najveći problem.

(Mada jes taj Rajs kažu bio jevrejskog porekla, nije onaj rejdž agenst d vodovod Nikolaj bio blesav)
gvozden1 gvozden1 22:30 04.06.2023

Re: Izložba

maksa83
A on priča o prilikama u?

Proveri datum.



I ovo od Arčibalda Rajsa, ili malo kombinuješ?

O čemu hoćeš da pričamo zapravo, odluči šta je tema?
freehand freehand 22:32 04.06.2023

Re: Izložba

maksa83
To je ustaša što je pisao Juhahahu iono srpska deco postanite babe?

Kakvu smo guju u nedrima gajili zabezeknut sam. Previše smo dobri, to je najš najveći problem.

(Mada jes taj Rajs kažu bio jevrejskog porekla, nije onaj rejdž agenst d vodovod Nikolaj bio blesav)

Nije taj bio sam, ta je guja imala sto glava. Taman joj 90 odseku a ono 200 nikne i samo sikću i pevaju Internacionalu. Za inat poštenom domaćinu i monarhisti.
gvozden1 gvozden1 22:33 04.06.2023

Re: Izložba

Kakvu smo guju u nedrima gajili zabezeknut sam. Previše smo dobri, to je najš najveći problem.

Toga što je pisao o srpskoj deci i babama biste zvali patriJotom.

Znate li šta je on zapravo politički zastupao?
Ne verujem.
maksa83 maksa83 22:33 04.06.2023

Re: Izložba

I ovo od Arčibalda Rajsa, ili malo kombinuješ?

O čemu hoćeš da pričamo zapravo, odluči šta je tema?

Tema je vaša erotićna fantAzija da je ovo bila opštecenjena uzorna parlamentarna demokratija u procvatu zato što je bila Monarhija. To sad moraš da raspraviš sa pok. Arčibaldom.
milisav68 milisav68 22:34 04.06.2023

Re: Izložba

freehand
Ja ne znam zašto smo čoveka koji je ovoliko mrzeo Srbiju i srpski narod sa svim vojnim počastima sahranili na Topčiderskom groblju a srce mu po njegovoj želji u urni odneli na Kajmakčalan.

Da to nije isključivo pravo Šumadinaca u užem smislu sad bih ja ovde citirao nešto oko čuvenog crvenog barjačeta i komunističke napasti koja je napala demokratiju u Kragujevcu, al ne smem.


Ma smeš, daj malo i operaciju Gladio da se ponovo napravi bućkuriš od razgovora.
maksa83 maksa83 22:35 04.06.2023

Re: Izložba

Toga što je pisao o srpskoj bebi i babama biste zvali patroJotom.

Sva je prilika da bih ga ja branio od vas koji biste nepogrešivo prepoznali mrzitelja Srba i Ustašu.

freehand freehand 22:36 04.06.2023

Re: Izložba

milisav68
freehand
Ja ne znam zašto smo čoveka koji je ovoliko mrzeo Srbiju i srpski narod sa svim vojnim počastima sahranili na Topčiderskom groblju a srce mu po njegovoj želji u urni odneli na Kajmakčalan.

Da to nije isključivo pravo Šumadinaca u užem smislu sad bih ja ovde citirao nešto oko čuvenog crvenog barjačeta i komunističke napasti koja je napala demokratiju u Kragujevcu, al ne smem.


Ma smeš, daj malo i operaciju Gladio da se ponovo napravi bućkuriš od razgovora.

Sad kad si se i ti uključio ovako kreativno i fokusirano ne treba Gladio.
gvozden1 gvozden1 22:38 04.06.2023

Re: Izložba


Tema je vaša erotićna fantazija da je ovo bila opštecenjena uzorna parlamentarna demokratija u procvatu zato što je bila Monarhija. To sad moraš da raspraviš sa pok. Arčibaldom.

Arčibald, Hajd da kažemo glasno, je pričao o Jugoslaviji.


Slažemo li se makar u tome?

A demokratija u Srbiji, pa hajd reci ti, da li ju je više bilo u republici ili u monarhiji.

Kažem više, jer se samo tako i može posmatrati, ima li je više ili manje, jer apsolutna nigde ne postoji.

A ako je tebi samo apsolutna dovoljno dobra, ja se izvinjavam što te vređam.

Valjda si na tu apsolutnu svikao u republici pa ti sve ispod toga malo.
tessa1 tessa1 22:40 04.06.2023

Re: Izložba

Toga što je pisao o srpskoj deci i babama biste zvali patriJotom.

Hehe, dobra.


I ja baš nešto razmišljam da je pogrdnije biti Bosanac barem ovde na blogu danas nego ustaša,

ustaša je postalo šik, i mudžahedin, pogledamo li u svoje srce?
gvozden1 gvozden1 22:40 04.06.2023

Re: Izložba

maksa83
Toga što je pisao o srpskoj bebi i babama biste zvali patroJotom.

Sva je prilika da bih ga ja branio od vas koji biste nepogrešivo prepoznali mrzitelja Srba i Ustašu.


Branio bi ga i onda kad je sa Vojom Tankosićem upisivao dobrovoljce za rat u Bosni?

Pre verujem da bi ga ti zvao Šešeljevcem.
milisav68 milisav68 22:41 04.06.2023

Re: Izložba

freehand
Sad kad si se i ti uključio ovako kreativno i fokusirano ne treba Gladio.

Ma jok, daj to Crveno Barjače da popijemo, pa da spavamo.
tessa1 tessa1 22:42 04.06.2023

Re: Izložba

Šešeljevcem.

Bošancem? :)
gvozden1 gvozden1 22:43 04.06.2023

Re: Izložba

tessa1
Toga što je pisao o srpskoj deci i babama biste zvali patriJotom.

Hehe, dobra.


I ja baš nešto razmišljam da je pogrdnije biti Bosanac barem ovde na blogu danas nego ustaša,

ustaša je postalo šik, i mudžahedin, pogledamo li u svoje srce?

Ma bre pričamo o Nušiću, izuzetnom srpskom nacionalisti.

Pa i ta pesma je u tom duhu, kritikuje zanemarivanje srpskog vojnika.
freehand freehand 22:44 04.06.2023

Re: Izložba

milisav68
freehand
Sad kad si se i ti uključio ovako kreativno i fokusirano ne treba Gladio.

Ma jok, daj to Crveno Barjače da popijemo, pa da spavamo.

Samo drži fokus, da se ne izmakne iz bućkuriša
tessa1 tessa1 22:45 04.06.2023

Re: Izložba

Ma bre pričamo o Nušiću, izuzetnom srpskom nacionalisti.

Pa i ta pesma je u tom duhu, kritikuje zanemarivanje srpskog vojnika.

Ja sam ozbiljna :)


Ustaša je postao sinonim za nepravedno optuženog i dobronamjernog čovjeka?
tessa1 tessa1 22:47 04.06.2023

Re: Izložba

sinonim

Mudžahedini, divni radikalizovani ljudi?
maksa83 maksa83 22:47 04.06.2023

Re: Izložba

Arčibald, Hajd da kažemo glasno, je pričao o Jugoslaviji.
Slažemo li se makar u tome?

Pa sad, naslov knjige je "Čujte, Srbi: čuvajte se sebe".

A demokratija u Srbiji, pa hajd reci ti, da li ju je više bilo u republici ili u monarhiji.

Rekao bih da je bilo otpr. isto, ako izuzmemo komunističku jednopartijsku diktaturu koja je bila republika na papiru, kao što je i Severna Koreja republika u kojoj se vlast prenosi s kolena na koleno.

Demokratije je svakako bilo više u periodu 2000-2012. nego pre i posle toga. Ko god tvrdi suprotno je jednostavno budala.
gvozden1 gvozden1 22:48 04.06.2023

Re: Izložba

milisav68
freehand
Sad kad si se i ti uključio ovako kreativno i fokusirano ne treba Gladio.

Ma jok, daj to Crveno Barjače da popijemo, pa da spavamo.

A crveno barjače, par desetina ljudi.
Nervozni Milan zbog nevesinjske puške reaguje prekomerno, i na par desetina ljudi pošalje vojsku, uplašio se "pariske komune" u Srbiji.

A onda komunisti to dignu na stoti stepen, i sad kao bila revolucija.
gvozden1 gvozden1 23:00 04.06.2023

Re: Izložba


Pa sad, naslov knjige je "Čujte, Srbi: čuvajte se sebe".

E to nisam znao jebote:)

Kad je došao u Srbiju, koji period hvali, koji kritikuje?

Zbog kog perioda je zavoleo Srbe, onog iz vremena Srbije ili Jugoslavije?

Mislim, Makso jebiga, ajmo malo realno.
Rekao bih da je bilo otpr. isto, ako izuzmemo komunističku jednopartijsku diktaturu koja je bila republika na papiru,


Da sabiramo?
Ali da utvrdimo kriterijum.
Mislim da je postojnje opozicije, slobodnih glasila, učešće opozicionih stranaka u skupštini i njihova snaga, rezultati, dobar kriterijum.

I sad možemo o radikalima, o izborima, o Milanovom " od korica do korica" za predlog ustava opozicije, o Aleksandru i ustavobraniteljima, o Mihailu i Garašaninu, Blaznavcu i Milanu, Aleksandru Obrenović i crkvi.....o svemu što pod Vučićem, Slobom i Titom nije moguće ni zamisliti.


A ono što ti radiš, nađeš negde neki primer da je bilo potkupljivanja, da je bilo nečeg sličnog, pa kao, evo dokaza, to je neozbiljno.

Ni čuvena američka demokratija nije bez toga ni danas, a ti vidiš takve primere od pre sto godina da kao nešto dokažeš.

I naravno, izuzmi Titu:)
Najbolje:)
maksa83 maksa83 23:11 04.06.2023

Re: Izložba

I sad možemo o radikalima, o izborima, o Milanovom " od korica do korica" za predlog ustava opozicije, o Aleksandru i ustavobraniteljima, o Mihailu i Garašaninu, Blaznavcu i Milanu, Aleksandru Obrenović i crkvi.....o svemu što pod Vučićem, Slobom i Titom nije moguće ni zamisliti.

Ustavobranitelji su bili svetla tačka srpske političke istorije, najsvetlija posle zlosretnog Sretenjskog Ustava. To što se to dešavalo u Monarhiji je bio duh tog vremena, bukv. koincidencija - manje više SVE oko tebe su u tom trenutku bile Monarhije, minus Francuska. Tvojom to-je-zbog-monarhije metodom možemo parnu mašinu da pripišemo kao zaslugu Monarhiji a vakcinu Republici.

A ono što ti radiš, nađeš negde neki primer da je bilo potkupljivanja, da je bilo nečeg sličnog, pa kao, evo dokaza, to je neozbiljno.

Arčibald Rajs neozbiljan. Ok.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:54 05.06.2023

Re: Izložba

Hajmo i o tome, pa zaključi sam.

Ta diktatura je uvedena posle atentata u skupštini, a zašto?


Pa dobro pitao si kad je to bila diktatura za vreme monarhije, pa sam te podsetio. Uvek može da se uvede diktatura, huči, a razlog će uvek zgodan da se nađe. Ali važno je da smo se složili da monarhija nije operisana od uvođenja diktature, šta više to joj je u samoj definiciji - da se jedan baja pita za sve, tako da ti to kao prednost monarhije ne stoji. Ta monarhija o kojoj ti maštaš je zajebancija, služi samo za ukras, e, sad ako ti insistiraš na tome da Srbija treba postane ukrasna monarhija, onda ne znam šta bih ti na to rekao, niti bih te u tome dalje sprečavao, uživaj.




srdjan.pajic srdjan.pajic 00:57 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83
To je ustaša što je pisao Juhahahu iono srpska deco postanite babe?

Kakvu smo guju u nedrima gajili zabezeknut sam. Previše smo dobri, to je najš najveći problem.

(Mada jes taj Rajs kažu bio jevrejskog porekla, nije onaj rejdž agenst d vodovod Nikolaj bio blesav)


Prijavio sam te kod mod.. beneta, on je ovde zadužen za jevrejska pitanja!
freehand freehand 02:17 05.06.2023

Re: Izložba


Pa dobro pitao si kad je to bila diktatura za vreme monarhije

Zar nije bilo lakše reći da je, u stvari, Srbija mahom imala diktaturu, proglašenu ili neproglašenu, kad je bila monarhija?
crossover crossover 02:51 05.06.2023

Re: Izložba

freehand

Pa dobro pitao si kad je to bila diktatura za vreme monarhije

Zar nije bilo lakše reći da je, u stvari, Srbija mahom imala diktaturu, proglašenu ili neproglašenu, kad je bila monarhija?


То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена. Кад је била република, Србија је имала уставом загарантовану диктатуру. Знао се неки ред, а не краљ и влада да раде шта хоће.
freehand freehand 02:58 05.06.2023

Re: Izložba

То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена.

Majok, to je zato što tako kažu istorijske činjenice.
apacherosepeacock apacherosepeacock 06:40 05.06.2023

Re: Izložba

monarhija.



Kad ste vec (opet) kod monarhije.. eno vidim na slikama setaju na protestima i prestolonaslednik prestolonaslednika, Filip i Danica. (pozitivno dastanje za njih u svakom slucaju)
tessa1 tessa1 06:55 05.06.2023

Re: Izložba

Algoritam se ponaša kao zla tetka, kao Solo.

Hehe, Emilija.

Na YouTube dva dječaka u Sarajevu razvili zastavu BiH kraj ceste, piše: reakcija auta na zastavu BiH (reakcije su slabe, ako ćemo pravo)

Razmišljam dalje o modi,

možda mi je algoritam predložio snimak da bih ja prokletnik tj prokletnica pogledala komentare, što inače ne radim, ali naslov o autima koji pozdravljaju zastavu BiH sluti da od nas kreator videa očekuje više u 2023?



solo solo 07:22 05.06.2023

Re:Tess

Algoritam se ponaša kao zla tetka, kao Solo,možda mi je algoritam predložio snimak da bih ja prokletnik tj prokletnica pogledala komentare, što inače ne radim


Algoritam moj mi predlaže da ti reknem da možeš slobodno da me jamiš za kvadratni koren ovog mog tetkinog.


I drž se dobro da ne sklizneš.

promoter promoter 07:45 05.06.2023

Re: Izložba

srdjan.pajic
Nema tu nikakvih žaba ni konja, Srbija tu gleda samu sebe, i treba da se ugleda na svoje najslavnije vreme, a to je vreme monarhije.


Ima, ima, zapravo je to sve, inače ne postoji nikakv racionalni razlog za povratak na takvo uređenje. Neko je postao žrtva pogrešnog verovanja da bi to Srbiji vratilo poljuljani ugled u svetu. E pa ne bi. Ali kanalizaciona cev u Krnjači Ovči Borči, bi, ili možda ne bi, ali bi ljudi tamo sigurno živeli bolje da imaju tu cev nego monarhiju. U ovo možeš biti 100% siguran. Tako da se ne bih time zamajavao, republika je sasvim ok opcija, kad je uređena i ljudi joj ne žive u nehigijenskim uslovima.

Ali kao što rekoh, to je samo moj glas, ako većina odluči da oćemokralja, na nekim poštenim izborima-referendumu, super, nega bude kralj. Ili još bolje kraljica.



Misliš da su se Španci zajebali što su vratili kraljevinu?
gvozden1 gvozden1 07:54 05.06.2023

Re: Izložba

Ustavobranitelji su bili svetla tačka srpske političke istorije, najsvetlija posle zlosretnog Sretenjskog Ustava.

Moglo bi se i sa druge strane na njih pogledati.
Imaju lepo ime, ali imaju i ne tako lepe strane.
Ime demagogija bi im bolje pristajalo, ali nisu sad tema, sad se priča o snazi opozicije u Srbiji republici i Srbiji monarhiji.

Arčibald Rajs neozbiljan. Ok.


Ja o Srbiji, ti o Rajsu.
Ne poklapa se to, al valjda ti tako odgovara.

gvozden1 gvozden1 07:57 05.06.2023

Re: Izložba

Uvek može da se uvede diktatura, huči, a razlog će uvek zgodan da se nađe

Jedva ga dočekao, smatraš?

Ne reče mi, šta je bilo ispravnije u situaciji koju sam ti opisao, da napravi srpsku vladu ili ni jednu?
tessa1 tessa1 08:02 05.06.2023

Re: Re:Tess

Algoritam moj mi predlaže da ti reknem da možeš slobodno da me jamiš za kvadratni koren ovog mog tetkinog.



Ajde, ajde, ti iz Tuzle pa ne znaš za šegu.


Šta smo zapazili u ovoj prepisci gore?

Prle se štrecnu kad mu reče Lazukić, svi smo mi muslimani i spomenu Kosovo,

ohoho, koči bra-te, ja sam pravoslavac, i mirotvorac?

Javi se i Belkisa Suljetović, ok, nije klepetala nanulama :)

kaže Prletu: tako se počinje, ispunjavaš uslov, pravoslavac i mirotvorac, ti si naš a ne kao tamo neki ruralni koji se otimaju? Prle je moderan.
promoter promoter 08:07 05.06.2023

Re: Izložba

tessa1
Ma bre pričamo o Nušiću, izuzetnom srpskom nacionalisti.

Pa i ta pesma je u tom duhu, kritikuje zanemarivanje srpskog vojnika.

Ja sam ozbiljna :)


Ustaša je postao sinonim za nepravedno optuženog i dobronamjernog čovjeka?

Otkada to?
promoter promoter 08:16 05.06.2023

Re: Izložba

crossover
freehand

Pa dobro pitao si kad je to bila diktatura za vreme monarhije

Zar nije bilo lakše reći da je, u stvari, Srbija mahom imala diktaturu, proglašenu ili neproglašenu, kad je bila monarhija?


То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена. Кад је била република, Србија је имала уставом загарантовану диктатуру. Знао се неки ред, а не краљ и влада да раде шта хоће.

I narod je bio oslobođen besmislenih izbora.
Drugovi iz Komiteta su rešavali sve za delegate i radne ljude i poštene građane.
Jer je bilo i nepoštenih.
I moglo je da se ide u barake radničkih odmarališta sa paštetom i paradajzom u rancu, te, pre svega, spavati na klupi u parku.
Malo li je!?
Meni iz tog faraonskog perioda jedino nije jasno kako to da je dragi (im) drug Tito dobio samo 3 ordena narodnog heroja?
A ne barem 6 koliko je bilo republika, te 2 mala ordena narodnog heroja, za dve pokrajine.
promoter promoter 08:21 05.06.2023

Re: Izložba

freehand
То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена.

Majok, to je zato što tako kažu istorijske činjenice.

Da li si te činjenice preneo državnim organima - Engleske, Danske, Norveške, Švedske, Španije, Belgije ... i, naravno, Lihtenštajna?
freehand freehand 08:28 05.06.2023

Re: Izložba

promoter
freehand
То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена.

Majok, to je zato što tako kažu istorijske činjenice.

Da li si te činjenice preneo državnim organima - Engleske, Danske, Norveške, Švedske, Španije, Belgije ... i, naravno, Lihtenštajna?
Nisam, mada verujem da su njihovi državni organi bili odlično upoznati sa tim činjenicama. Jer državni organi nekih od tih država ozbiljno su uticali na događaje u Srbiji tada kao i sada, a neki od državnih organa nekih od tih država povremeno su uz gnušanje prekidali međudržavne odnose sa ovdašnjom monarhijom.
maksa83 maksa83 08:32 05.06.2023

Re: Izložba

Ja o Srbiji, ti o Rajsu.

Ne, nego Rajs o toj Srbiji tada odande, a ti o toj Srbiji tada odavde.

Kako god, moja poenta je da ti je "politička elita", pogotovo ona koja se uzvere na vlast, hronično poprilično štrokava a demokratija ne baš razvijena, i da je sve to skroz ortonogalno na Monarhiju.
Po pričama iz tih vremena reklo bi se da je čak i Miloševićeva Srbija bila demokratskija i manje drpačka od Pašićeve, ali je Vučić sve to doveo na svoje mesto. Radikali, jebiga...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:43 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83
Zašto to radiš?

Treba svi da znaju kakav je taj tip bio Ustaša.




Bila u tom zlatnom dobu i ona epizoda sa oficirima koji su hteli da se umanji uticaj vojske i zaverenika iz 1903e i da se politicki zivot malo demokratizuje pa su su isti zatvoreni i ubijeni u zatvoru iako je zvanicna vlast putem stampe naravno pricala neku drugu pricu. Ima jedan fin izvor za opste obavestavanje o politickom zivotu u Kraljevini: https://digitalna.nb.rs/ Ukratko: latino sapunica sa primesama vesterna.


Klijentilisticke grupe, formalno postovanje procedura, 'drzava to sam ja' i 'mi smo tu da mislimo umesto vas' nisu dosli sa komunizmom. Taj sistem nam je izgleda jedna od ponajduzih politickih tradicija koja je opstala uprkos promenama par drustvenih sistema.

bene_geserit bene_geserit 09:14 05.06.2023

Re: Izložba

Po pričama iz tih vremena reklo bi se da je čak i Miloševićeva Srbija bila demokratskija i manje drpačka od Pašićeve, ali je Vučić sve to doveo na svoje mesto.

Jes ti znaš, pričao ti deda.
Nego
Ireland Mulls Over Plan To Kill 200,000 Cows To Fight Climate Change

bene_geserit bene_geserit 09:23 05.06.2023

Re: Izložba

Which Countries Export & Import Plastic Waste?

Ne vidim Srbiju na listi, ali pošto su EU zemlje prestale da izvoze platsični otpad po belom svetu i koncentrisale se na siromašnu rodbinu sa istoka (najveći uvoznici Turci, Česi, Bugari i sl.), nešto mi deluje da je to samo zbog toga što se ne objavljuje statistika.
Kažu u pitanju je lucrative business. Jel ima neki lucrative business da Vučku nije zapao sa oko?
maksa83 maksa83 09:34 05.06.2023

Re: Izložba

Jes ti znaš, pričao ti deda.

Deda igrao fudbal pre rata i pričao mi je samo grčku mitologiju i kako su ga profi kockarke po banjama naučile da pakuje karte pri mešanju i deljenju (ovo mi je i pokazao, umem to da reprodukujem samo 20x sporije), i kako je naučio da pliva u Ibru i zahvaljujući tome preživeo sremski front kad su ih Nemci kosili mitraljezima dok su u čamcima prelazili Dunav kod Batine skele. Plivanje u virovitom Ibru leti u gaćama je bilo kao plivanje u nevirovitom Dunavu u šinjelu u novembru. Jednom me je odveo u Kraljevo kao maalog da upoznam njegovog brata i sećam se kako me je stegao za ruku dok smo prelazili neki pešački drveni most preko Ibra, kukao sam na sav glas al' nije pušćao.

freehand freehand 09:40 05.06.2023

Re: Izložba

Plivanje u virovitom Ibru u gaćama je bilo kao plivanje u nevirovitom Dunavu u šinjelu. Jednom me je odveo u Kraljevo kao maalog da upoznam njegovog brata i sećam se kako me je stegao za ruku dok smo prelazili neki pešački drveni most preko Ibra, kukao sam na sav glas al' nije pušćao.

Najveće batine u životu dobio sam u okviru grupnog makljanja kad su matorci saznali da smo se nas šestorica niz Ibar spuštali na tri gume od FAP-a, od Ušća do pred Buk.
Imali smo od 4 do 6 godina, nijedan nije znao da pliva.

Inače, ovo dole je Buk, mesto na kome se od huka vode ništa ne čuje ppedeset metara okolo, gde se dotle lenji Ibar sabija među stene i podivlja načisto. Tu su se, nekad, vozila i EP u kajaku na divljim vodama.



maksa83 maksa83 09:46 05.06.2023

Re: Izložba

nače, ovo dole je Buk, mesto na kome se od huka vode ništa ne čuje ppedeset metara okolo, gde se dotle lenji Ibar sabija među stene i podivlja načisto.

Ibar je verovatno reka sa najviše davljenja godišnje, čak i u naizgled neturbulentnim delovima. Virovi i stene i razna sranja.
tessa1 tessa1 09:58 05.06.2023

Re: Izložba

Otkada to?

Jel to nešto dobro ili loše? :)
gedza.73 gedza.73 09:58 05.06.2023

Re: Izložba

jbmga ne znam ku'ću s ovim Danom mrmota pa da se ne baci.
Veliki broj, 90 procenata studenata je poštena omladina o kojoj mi nismo vodili dovoljno računa, u kojoj smo videli samo učenike, samo đake u školama, za koje još nije vreme da se uključuju u društveni život naše socijalističke zajednice. To je bilo pogrešno. Mi smo njih ostavili same. Tu svoju grešku mi sagledavamo……Mi, drugovi, smo niz puta govorili o tome da treba voditi brigu o čoveku. A ja mislim da su toliko zasenile te razne investicije u očima i u mislima ljudi, da su oni zaboravili čoveka… Neki kažu ovo je odraz onoga što se događa u Francuskoj, u Nemačkoj, u Češkoj…
J. B. Tito

“I oni na istoku i ovi na zapadu treba da budu na čisto sa time da mi ne skrećemo sa toga puta u svojoj spoljnoj politici koga smo sebi prokrčili, to jest da imamo svoj sopstveni put, da smjelo kažemo uvijek šta je pravilno na ovoj strani, a šta nije i šta je pravilno na onoj strani, šta nije. Treba da bude jasno svakome da mi ne možemo biti niti privjesak za ničiju politiku, da imamo mi svoje gledište, da znamo ocijeniti šta je pravilno ili šta nije pravilno
J. B. Tito

Mnogi se ljudi pitaju kako je moglo doći do toga da se takve stvari događaju. Jedni okrivljuju za to spoljne uticaje, uticaje sa Zapada. Drugi opet smatraju da je tome kriva preširoka demokratija, itd.
J. B. Tito

Šta ti je genetika. I unuci se naučili na isto.



tessa1 tessa1 09:59 05.06.2023

Re: Izložba

Jel ima neki lucrative business da Vučku nije zapao sa oko?

Kad amateru daš državu u ruke.

I to komplexnu državu.
tessa1 tessa1 10:42 05.06.2023

Re: Izložba

Zaboravim već neko vrijeme,

Potpredsednici Vlade i Ministri u RS


Alen Šeranić - Potpredsednik Vlade i Ministar Zdravlja (Bošnjak)

Miloš Bukejlović - Potpredsednik Vlade i Ministar pravde (Hrvat)

Denis Šulić - bio je prošli potpredsednik Vlade i sad je Ministar trgovine i turizma (Bošnjak)

Željka Stojičić - Ministar prosvjete i kulture (Hrvatica)

Selma Čabrić - Ministar porodice (Bošnjakinja)

Bojan Vipotnik - Ministarstvo prostornog uređenja (Hrvat)

Zlatan Klokić - Ministar za Evropske integracije (Hrvat)

Senka Jujić - Ministar uprave (Bošnjakinja)


Ministarstvo je 16 ministara, 8 Srba, 8 Hrvata i Bošnjaka, po 4, i njihova nacionalnost piše u biografiji, nije to sramota, niti im prepreka za politički život u RS.

Mali novi ugao, zar ne? :)
gvozden1 gvozden1 11:49 05.06.2023

Re: Izložba

Ne, nego Rajs o toj Srbiji tada odande, a ti o toj Srbiji tada odavde.

Makso, haj makar oko kalendara da se usaglasimo.
Knjiga koju citiraš je nastala 1928. godine, deset godina nakon nestanka Srbije.
A ja pričam o Srbiji monarhiji, nečem što nije postojalo u vremenu o kom knjiga piše.
Možemo li oko toga da se složimo?

Ti, obzirom da se pozivaš na naslov, sugerišeš da je srpska nacija, ne srpska država falična, ne znam kako drugačije da protumačim tvoje insistiranje.

Ja pričam o državnim uređenjima, sa jedne strane o Srbiji kao monarhiji, koja je postojala, i o kojoj Rajs pohvalno piše.

O Srbima naročito pohvalno.

I kad već pričamo o Rajsu, na tvoje insistiranje, zapitaj se, ako si ga čitao, da li si ti taj ko na njega može da se poziva, tj koliko su tvoji stavovi bliski njegovim.

Da li i ti, kao on, smatraš potrebnim dati život za državu, da li i ti, poput njega, crkvu vidiš kao važnu instituciju, zameraš li Srbima što retko odlaze u crkvu i što se boga sete samo kad je teško?

Smatraš li i ti srpski narod istinski demokratskim kao on što ga je smatrao?

Itd, itd...

Citat koji si naveo je, sva je prilika, kao takav, kao citat, pokupljen negde sa interneta, što je prava šteta.
Drugačije bi gledao i na Rajsa i na Srbe kada ni umesto citata razmislio o ukupnoj knjizi.

Tada bismo se nas dvojica ili složili, ili razišli tako da ja zastupam Rajsove stavove, a ti suprotne.


To o Rajsu, a o srpskoj monarhiji, koja je postojala, hajd recimo devedeset godina, u njoj je makar osamdeset vlast strepela od opozicije, a u republici, od sto godina iščačkao si desetak za koje se može reći da su bile demokratske.

To su brojke koje se argumentima mogu podržavati, a mogu se osporavati onako kako si ti uradio, nekim isečkom iz devetstodesete, kakvih se, isečaka, može naći ama baš za svaki period svake države.
predatortz predatortz 11:53 05.06.2023

Re: Predatortz

Definitivno treba da se menja ,,narod,,


Ovde nije bilo ni čoveka, ni Srbina.
Srbin ne bi otišao na sahranu Titove podguzne muve, pičke koja je Srbe trebila gde je stigla, bestijalno i zločinački, a onda ćutala kao pičkica kada ga je ustaša šutnuo.
Titov kosti ne treba izmestiti iz Srbije. Neka ih da opominju šta imbecili mogu da urade kada skrenu pogrešno.
Rankovićeve kosti ne zaslužuju srpsku zemlju iznad sebe.


predatortz predatortz 12:06 05.06.2023

Re: Izložba


Mali novi ugao, zar ne? :)


Evo još jedan. Za sve one koji misle da Vučić dovodi buljuke preko Drine, mišljenje jednog takvog, člana SDS-a.


nikvet pn nikvet pn 12:11 05.06.2023

Re: Izložba

crossover
Кад је била република, Србија је имала уставом загарантовану диктатуру. Знао се неки ред, а не краљ и влада да раде шта хоће.




Него, радикалу Пашићу све време над главом стајао је краљ као чувар државности и сметња алавости. Док овим модерним радикалцима само небо је граница.
crossover crossover 12:47 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83
Jednom me je odveo u Kraljevo kao maalog da upoznam njegovog brata i sećam se kako me je stegao za ruku dok smo prelazili neki pešački drveni most preko Ibra, kukao sam na sav glas al' nije pušćao.


Такав мост на Ибру има само у Матарушкој бањи, а као што сви знамо Матарушка бања је место где Краљевчани иду да играју покер, јер шта би друго радио у бањи која смрди на покварена јаја.
tessa1 tessa1 12:53 05.06.2023

Re: Izložba

Evo još jedan.


Srbi mogu napraviti zemlju sigurnu za sve,

mi smo za tri koplja iznad Federacije,

i ne samo radi blizine Srbije (koja nam jeste samo prednost), imaju i oni i Hrvatsku u EU i mnogo bogatiju Saudijsku Arabiju.

Evo samo ovi primjeri organizacije bez patetike tenisa, bajkera, pozorišta,

bolnice, putevi, za vrijeme pandemije odgovornost,

pa i ovo što nam zdravstvo, pravdu, prosvjetu i porodicu ministarstva vode Hrvati i Bošnjaci

dok u Sarajevu razvijaju zastavu BiH da vide reakcije?

Dokaz kako Allah voli zastave?,

napraviti experiment sa našom zastavom, svi bi pozdravljali, ono reflexno svirneš. :)
maksa83 maksa83 13:01 05.06.2023

Re: Izložba

To su brojke koje se argumentima mogu podržavati, a mogu se osporavati onako kako si ti uradio, nekim isečkom iz devetstodesete, kakvih se, isečaka, može naći ama baš za svaki period svake države.


--- seci ovde ---

Od rata do danas (1928.), video sam najmanje pedesetak ministara i, s retkim izuzecima, svi ti ministri su se obogatili. Kao što sam već rekao, svojevremeno se pričalo kako je bugarski kralj Ferdinand, da bi ga pridobio, jednog značajnog političara postavio za ministra na šest meseci, što je pomenutom političaru bilo dovoljno da kupi lepu vilu u jednoj od najlepših sofijskih ulica. Kod vas je, međutim, dragi moji srpski prijatelji, sada još gore. Pogledajte kakvo je pravo kraljevsko imanje vaš ministar Ninčić stekao. Pogledajte mu kuće u gradu! Zar zaista verujete da je sve to plaćeno štednjom od imetka koji je Ninčić imao pre rata i od ministarske plate? A basloslovno bogatstvo Stojadinovića, bivšeg ministra finansija, sina čestitog čoveka bez ikakvog bogatstva? A Boža Maksimović, pre rata samo sitni siromašni nameštenik koji je bez završenih studija? Da li je onu lepu kuću vrednu nekoliko miliona i onaj nakit i druge beskorisne stvarčice koje je njegova žena nakupovala u Parizu platio svojim novcem kad tog novca nije ni bilo? Pašić, kome je bavljenje politikom već bilo mnogo donelo, posle rata je postao jedan od najbogatijih ljudi u Kraljevini.
Ne, ti političari su iskoristili svoj položaj da bi se lično obogatili, ponekad i nimalo poštenim sredstvima. Time su pokazali da je njima politika samo sredstvo za brzo sticanje velikog novca.
Ne koriste, međutim, samo političari - ministri politiku da bi se obogatili, već i obični političari poslanici slede njihov primer. Među njima besni najsramnija korupcija, a odatle je zahvatila funkcionere koji zavise od političara. Mogao bih navesti desetine meni poznatih slučajeva podkupljivanja poslanika, ministara i visokih funkcionera mitom čiji iznos prevazilazi milion. Često bi mi se to zgadilo i žalio sam vaš narod što mu je sudbina u takvim rukama.
Ponekad bi se javno mnjenje ipak uznemirilo videvši neke slučajeve najočiglednije korupcije. Tada bi vaši političari strančari osnovali skupštinske anketne komisije, koje nikada nisu dale veliki rezultat zato što vukovi ne jedu jedni druge. Razne političke stranke su se silno međusobno vređale radi vlastite reklame, ali su se dobro čuvale da ne zabrazde duboko pošto su dobro znale da korupcija nije apanaža jedne stranke nego svih. Vaši političari strančari su, dakle, mirno mogli i dalje da se bogate na račun pojedinaca i države. I grabili su obema rukama. Zar je čudno što je taj loš primer i nekažnjavanje podmićivača i podmićenih snažno delovao na službenike svih nivoa? Ja tako ne mislim i sada mi je sasvim prirodno što industrijalac ili trgovac koji želi da vagon sa njegovom robom krene, mora da da pozamašno mito šefu stanice, što parničar koji želi da ubrza postupak mora da podmaže pisara i što onaj koji misli da dobije pasoš za putovanje u inostranstvo, ili stranac koji bi da dobije boravišnu dozvolu, mora da uvuče nekoliko novčanica među dokumenta koja predaje policiji. Jasno je da nimalo ne služi na čast vašoj zemlji, ali ti potčinjeni službenici samo slede primer koji dobijaju odozgo. I tim ljudima bi se moglo još mnogo lakše oprostiti nego vašim političarima i drugima. Opravdanje im je mala plata, jer vi vrlo slabo plaćate potčinjene službenike, čak i one više. Nasuprot tome, poslanici vam imaju veoma dobre plate, a često primaju i penzije kao „bivši ministri". Oni nemaju opravdanja.

Tako su političari iskrvarili zemlju. Svuda su mi vaši stariji ljudi pričali kako je u njihovo vreme poveriocu bila dovoljna samo reč onoga koji uzima novac u zajam i da čak nije tražio ni priznanicu jer je znao da datu reč svi poštuju. Danas često ni najpropisnije izdata priznanica danas nije dovoljna. Dužnik će ponekad pokušati da se izvuče i najnečasnijim sredstvima. Običaji profesionalnih političara prvo iskorenjuju vrline srpskog tla. A, na nesreću, političari su vam svemoćni. Politika se meša u sve i svuda upravlja. Ukaže li se neko mesto u vlasti bilo ono važno ili osrednje, svejedno, o izboru ne odlučuju zasluge kandidata, već političke veze. Može on biti i najveći neznalica, najnečasniji čovek, ako je „štićenik" političara-strančara stranke na vlasti, pobediće i čoveka najkvalifikovanijeg i u stručnom i u moralnom pogledu. Kada se neki kandidat prijavi na konkurs za neko mesto u ministarstvu, ne pitaju ga: „Šta znaš? Šta si radio dosad? Šta si radio kada je otadžbina bila u opasnosti?" Nego, pitaju ga: „U kojoj si stranci? Koji poslanik te preporučuje?". Posledice ovakvog načina rada su pogubne za zemlju. Funkcioneri su vam, po pravilu, najgoreg kvaliteta. Često nisu ni sposobni da obavljaju posao koji se traži od mesta koje zauzimaju. Onaj koji me je zamenio na položaju koji sam ja stvorio i za koji se traži najozbiljnije znanje i iskustvo bio je čovek sa samo dva ili tri razreda gimnazije i podoficirskom školom. Kao mlad učenik, pokušao je da pohađa trgovačku školu, ali je izbačen posle mesec dana zbog potpune nesposobnosti. Ni dan-danas on pojma nema ni o najosnovnijim stvarima. Vaši političari-strančari su se, ipak, usudili da postave tog čoveka na to veoma odgovorno mesto pošto je bio kum jednog tadašnjeg moćnika i pošto je u novčaniku imao članske karte dveju političkih stranaka: radikalne i demokratske. Kao što nije ni moglo biti drukčije, stalno je činio pravosudne greške, osuđivao nevine, a oslobađao krive.

Naravno, vaši političari-strančari žele da među činovnicima imaju samo ljude iz svoje stranke. Činovnik mora da bude njihov birač, i zahvaljujući uticaju i moći kojom raspolaže, mora mu doneti i glasove potčinjenih. Njegovo znanje, poštenje i prošlost nemaju nikakvu ulogu ako političar - poslanik ili ministar smatra da mu može biti od koristi. Posebno dobro poznajem vašu policiju jer sam, na svoju nesreću, neko vreme sarađivao s njom. U policiju su vam političari postavili ljude kažnjene zbog krađe i drugih zlodela. Vaši policajci su, posebno u južnoj Srbiji, krali od naroda i otimali novac. Prijavio sam to vašim vlastima, ali ti policajci - zločinci, koji su istovremeno bili i strančari, nisu kažnjeni, a mene su toliko izvređali da sam bio prinuđen da podnesem ostavku. Istina je da među vašim policajcima ima i čestitih ljudi, vrlo čestitih i kvalifikovanih, i od njih bi se mogla stvoriti veoma dobra i veoma poštena policija. Ti dobri policajci, međutim, nemaju nikakvog uticaja u vašem Ministarstvu unutrašnjih dela. Tamo gazduju partijci, često vrlo nepošteni. To je loše, i to vam unazađuje narod, koji, kao, uostalom i svuda, sledi primer onih gore.

--- seci ovde ---
solo solo 13:05 05.06.2023

Re: Predatortz

Rankovićeve kosti ne zaslužuju srpsku zemlju iznad sebe.


Lekine,Rajsove,Miloševićeve..... -'ebo te sve sahranjeni neki koji nisu dostojni i duđšmani.

Ovi što ih sahranjuju imaju neki problem očigledno.

No tu je blog b92 koji će to da raskrinka i ispravi historijske zajebancije.

promoter promoter 13:12 05.06.2023

Re: Predatortz

solo
Rankovićeve kosti ne zaslužuju srpsku zemlju iznad sebe.


Lekine,Rajsove,Miloševićeve..... -'ebo te sve sahranjeni neki koji nisu dostojni i duđšmani.

Ovi što ih sahranjuju imaju neki problem očigledno.

No tu je blog b92 koji će to da raskrinka i ispravi historijske zajebancije.


Čekaj!
Da li ti, kada kažeš historijske, u stvari, misliš na istorijske?

A kupus je još uvek samo takav, nije mastan.
A rasol bistar.
angie01 angie01 13:44 05.06.2023

Re: Izložba


Jovan Jovanović Zmaj
1833-1904

Jututunska juhahaha

U kraljevstvu Jutututu
kralj trinesti Balakaha
obećao svom narodu
da će dati juhahaha (ustav).

Samo neka budu verni,
nek vojuju o svom kruhu,
neka ćute i nek žmure,
nek plaćaju juhuhuhu (porez).

Poslušni su Jututunci,
plaćali su juhuhuhu,
ćutali su, žmurili su,
vojevali o svom kruhu.

A prolećem svakog goda
popne s' na breg Balakaha,
pa poviče gromoglasno:
Dobićete juhahaha!

U kralja su jake prsi,
grlat li je Balakaha,
Kad poviče, brda s' ore -
Juhahaha, haha, haha!

Svi se grotom smejat stanu,
sve se trese brat do brata,
a od smeha, teška smeha,
za trbuh se i kralj hvata.

A šta im je tako smešno?
Il' je smešan Balakaha?
Il' su smešni Jututunci?
Il' je smešno "juhahaha"?

Sve troje je dosta smešno,
ponajviše Balakaha,
kad ozbiljno, milostivo
progovori: Juhahaha!

Srećni su ti Jututunci,
srećan li je Balakaha,
kad ih tako razveseli
prazna rečca: Juhahaha!

(1864)

angie01 angie01 13:46 05.06.2023

Re: Izložba


Владислав Петковић Дис – Наши дани

Развило се црно време опадања,
Набујао шљам и разврат и пороци,
Подиг’о се трули задах пропадања,
Умрли су сви хероји и пророци.
Развило се црно време опадања.

Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали
Постали су данас наши суверени.
Прогледале све јазбине и канали.

Покрадени сви храмови и ћивоти,
Исмејане све врлине и поштење,
Понижени сви гробови и животи,
Упрљано и опело и крштење.
Покрадени сви храмови и ћивоти.

Закована петвековна звона буне,
Побегао дух јединства и бог рата;
Обесисмо све празнике и трибуне,
Гојимо се од грехова и од блата.
Закована петвековна звона буне.

Од пандура створили смо великаше,
Достојанства поделише идиоти,
Лопови нам израђују богаташе
Мрачне душе назваше се патриоти.
Од пандура створили смо великаше.

Своју мудрост расточисмо на изборе,
Своју храброст на подвале и обеде,
Будућности затровасмо све изворе,
А поразе прогласисмо за победе.
Своју мудрост расточисмо на изборе.

Место светле историје и гробова
Васкрсли смо све пигмеје и репове;
Од несрећне браће наше, од робова,
Затворисмо своје очи и џепове.
Место светле историје и гробова

Остала нам још прашина на хартији
K’o једина успомена на џинове;
Сад сву славу пронађосмо у партији,
Пир поруге дохватио све синове.
Остала нам још прашина на хартији.

Под срамотом живи наше поколење,
He чују се ни протести ни јауци;
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји, који сишу к’о пауци.
Под срамотом живи наше поколење.

Помрчина притиснула наше дане,
He види се јадна наша земља худа;
Ал’ кад пожар подухвати на све стране,
Куда ћемо од светлости и од суда!
Помрчина притиснула наше дане.

1910.
gedza.73 gedza.73 14:22 05.06.2023

Re: Izložba

Jovan Jovanović Zmaj

Владислав Петковић Дис

Za koga li su ovi ljudi pisali kad je opšte poznato kako je narod na ovim prostorima bio nepismen? Ni one silne novine koje su štampane nije imao ko da čita a kamoli poeziju.
I kako je taj isti narod preko noći toliko zaglupeo i zatupeo da nakon '45. ne postoji niko u rangu jednog Nušića, Domanovića ili Disa koji bi napisao bar jedno jedino delo kojim se kritikuje diktatorska vlast koja je neprekidno trajala četiri i po decenije. Ili besmrtni Vođa.
bata_nimbus bata_nimbus 15:23 05.06.2023

Re: Ре: Изложба

freehand
То је зато што је монархија по дефиницији заостала, назадна и превазиђена.

Мајок, то је зато што тако кажу историјске чињенице.

Какве везе имаш ти са историјским чињеницама?
Ево ти историјска чињеница: Не могу комунисти да окрече што је Милан Стојадиновић саградио.

Корупција је достигла недостижне, астрономске размере у СФРЈ, али молићемо, није политички коректно тако нешто помињати.

Но, овај пут, за лектиру нешто што овде ником није познато, а морало би бити.
Елем, у исто време када је Арчибалд Рајс објавио књигу "Чујте Срби", очито не познајући довољно прилике у новоформираној држави, особито менталитет и навике Пречана, изашла је књига Рихарда Левинзон-Моруса "Новац у политици", која се бави истим проблемима са којима и Рајс, у исто време, али на европском нивоу. Што се корупције тиче, Срби су подсавез за најразвијеније европске државе. На шта су све били спремни, показаћемо невероватном причом о мађарском државном пројекту штампања фалсификованих француских франака.
https://nimbusovpodrum.blogspot.com/2017/08/2015_13.html
tessa1 tessa1 15:50 05.06.2023

Re: Izložba

Za koga li su ovi ljudi pisali kad je opšte poznato kako je narod na ovim prostorima bio nepismen? Ni one silne novine koje su štampane nije imao ko da čita a kamoli poeziju.
I kako je taj isti narod preko noći toliko zaglupeo i zatupeo da nakon '45. ne postoji niko u rangu jednog Nušića, Domanovića ili Disa koji bi napisao bar jedno jedino delo kojim se kritikuje diktatorska vlast koja je neprekidno trajala četiri i po decenije. Ili besmrtni Vođa.

Gedžo, neoborivo. :)
tessa1 tessa1 15:50 05.06.2023

Re: Izložba



gvozden1 gvozden1 15:51 05.06.2023

Re: Izložba

seci ovde


Recimo ovaj citat, ili bilo koji drugi....
Posledice ovakvog načina rada su pogubne za zemlju. Funkcioneri su vam, po pravilu, najgoreg kvaliteta


E sad, sam reče da je u periodu od 2000 do 2012 bilo doba demokratije, prosperiteta.

Nije teško naći "Ninčiće" i "Maksimoviće" u bilo kom segmentu tog perioda, ali hajde da se ograničimo na onaj od 2000-2003, pošto verujem da ti je in posebno drag.

Pa te pitam, Dragan Milovanović, ministar u toj vladi, kojim kriterijumima je ušao u nju, ličnim kvalitetima, obrazovanjem, ili je bio čovek " sa samo dva ili tri razreda gimnazije" ali je pripadao određenoj stranci?

Žarko Korać u parlamentu, zbog podrške u narodu ili bliskosti sa onim ko odlučuje?

I ovako može za svaku vladu.

Pa, kako to da jednima zameraš isto ono što drugima odobravaš?


I to nije jedini slučaj, kad Rajs kaže da treba ginuti za Srbiju, ti Rajsa ističeš kao pametnog, kad Ković kaže to isto "pogini pa šta" ne verujem da se slažeš.

Šta ti je princip, u vladu po stručnosti, ili po političkoj podobnosti, treba li ginuti za Srbiju ili ne treba, pošto u različitim situacijama sasvim suprotne stvari zastupaš.


Od tih pitanja se najlakše beži citatima, nađeš neki koji ti odgovara i nalepiš ga, staro internet pravio, ali malo je izanđao način, jer za ama baš sve na svetu se može naći citat da ga podrži.

maksa83 maksa83 16:31 05.06.2023

Re: Izložba

E sad, sam reče da je u periodu od 2000 do 2012 bilo doba demokratije, prosperiteta.

Ne, ne piše to. Piše da je taj period bio demokratičniji od prethodnih i potonjih.

Od tih pitanja se najlakše beži citatima, nađeš neki koji ti odgovara i nalepiš ga, staro internet pravio, ali malo je izanđao način, jer za ama baš sve na svetu se može naći citat da ga podrži.

Je l' problem to što piše Arčibald Rajs ili što ja to kačim?

Čovek je slikajući politički pejzaž post-ww1 Srbije istovremeno naslikao pejzaž Srbije 2023. Čak se pominju i Nemci kojima smo dali da ovde otvaraju firme i ubiraju profit (videti pod Klett) uprkos tome koliko su nam zla naneli u ratu (i Arčibald čak dalekovido predviđa da će se to desiti opet, kao što se i desilo). Sveže - evo neki SNS majmuni se raduju što podrška AfD-u u Nemačkoj raste zato što se oni deklarišu protiv priznavanja Kosova.

Dakle jesam problem ja ili ono što tamo piše? Da je Srbija u peridu između 2 rata bila politička mijazma, iako je imala Kralja (što je zapravo poenta mog kopipejstivanja da imanje i nemanje Kralja tu ne menja bog zna šta).

Pošto ako sam problem ja, to bar lako rešivo. Evo ja ćutim i ništa ne kopipejstujem i sve će automatski magično da se reši.
solo solo 18:11 05.06.2023

Re: Re:Tess

Ajde, ajde, ti iz Tuzle pa ne znaš za šegu.


Pa,šegamo se.
nikvet pn nikvet pn 18:57 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83

Dakle jesam problem ja ili ono što tamo piše? Da je Srbija u peridu između 2 rata bila politička mijazma, iako je imala Kralja (što je zapravo poenta mog kopipejstivanja da imanje i nemanje Kralja tu ne menja bog zna šta)


Максо, искрено ме чуди твоја пристрасност. За имања краља имало се политичких слобода, привредних слобода, сигурности приватне имовине итд итд свега што је за немања краља уставом укинуто а имовина разбојнички преотета. Са таквим велемајсторима ти поредиш какане Нинчиће-Стојадиновиће?! У односу на ЦК КПЈ то су трамвајски џепароши. Разлика је за пар редова величина.

Нешто тако мегагнусно поштованом г.Рајсу ни у сну није могло да падне не памет. Шта ли би тек онда о Србима комунистима написао? И боље што није доживео да види.

А узгред за имања краља постојали су и неки Теокаревићи, Николићи...гле чуда - излистани на Лондонској берзи?! Преко које су пословали, набављали машине и сировине па продавали робу широм света. Што значи да су једноставно морали бити кореспондентни са тим светом, прихватили светска правила пословања и понашања.

За разлику од немања краља. Није важно шта каже Берза, једино је важно шта каже Вођа. Свет оде друмом а ми шумом.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:59 05.06.2023

Re: Izložba

freehand
Plivanje u virovitom Ibru u gaćama je bilo kao plivanje u nevirovitom Dunavu u šinjelu. Jednom me je odveo u Kraljevo kao maalog da upoznam njegovog brata i sećam se kako me je stegao za ruku dok smo prelazili neki pešački drveni most preko Ibra, kukao sam na sav glas al' nije pušćao.

Najveće batine u životu dobio sam u okviru grupnog makljanja kad su matorci saznali da smo se nas šestorica niz Ibar spuštali na tri gume od FAP-a, od Ušća do pred Buk.
Imali smo od 4 do 6 godina, nijedan nije znao da pliva.

Inače, ovo dole je Buk, mesto na kome se od huka vode ništa ne čuje ppedeset metara okolo, gde se dotle lenji Ibar sabija među stene i podivlja načisto. Tu su se, nekad, vozila i EP u kajaku na divljim vodama.





Ja samo pamtim ono neko mesto,ogromnu livadu, gde je valjda kamp tih splavara, isuse, ko deponija u Vinči. Tačno se videlo da ih sve kolektivno bili đoka i za taj Ibar i za prirodne lepote (to jako lep deo Srbije) i za sve, došli malo da se nasisaju adrenalina.

Tako je dugo izgledala posle prvomajskog uranka i Beljanica, koja je meni posebno draga jer sam tamo naučio da pećinarim, mada sam čuo davno od kolega da se to tamo malo popravilo u tom smislu, valjda. Ali sam čuo, valjda od albicile, da su i tamo provukli neku cev u smislu minielektrane i sjebali tok Resavice, ili kako se već beše zvala tamo ona neka rečica.





gvozden1 gvozden1 19:01 05.06.2023

Re: Izložba


Je l' problem to što piše Arčibald Rajs ili što ja to kačim?

Problem se zove izvlačenje iz konteksta.

Pozivaš se na pamet i ugled Rajsovu, ali samo za ono što ti izvučeš, a ostalo, što čini većinu teksta, preskočiš jer ti se ne uklapa.

Ako je Rajs bio pametan, pa poslušaj ga, reci da je poginuti za Srbiju časno, slavno i potrebno.

Ili se nemoj na njega pozivati.
tessa1 tessa1 19:01 05.06.2023

Re: Izložba

Uh, nešto sam umorna. Odoh spavati. :)


Dogodilo se na današnji dan.

maksa83 maksa83 19:22 05.06.2023

Re: Izložba

Максо, искрено ме чуди твоја пристрасност. За имања краља имало се политичких слобода, привредних слобода, сигурности приватне имовине итд итд свега што је за немања краља уставом укинуто а имовина разбојнички преотета. Са таквим велемајсторима ти поредиш какане Нинчиће-Стојадиновиће?! У односу на ЦК КПЈ то су трамвајски џепароши. Разлика је за пар редова величина.

Ne, ja poredim imanje Kralja onda i nemanje Kralja sada. Ne poredim nemanje Kralja i imanje Tita.

Ako imaš dva stanja i ona su po svim atributima takoreći ista (a po Rajsovom opisu srpska politička scena tada je upadljiv klon sadašnje) i jedan parametar koji u jednoj situaciji ima vrednost A (ima kralja) a u drugoj B (nema kralja) onda možeš slobodno da zaključiš da taj parametar ne utiče na to stanje, ta stvar nije funkcija tog parametra. Ne znam kako ovo plastičnije da objasnim.

Нешто тако мегагнусно поштованом г.Рајсу ни у сну није могло да падне не памет. Шта ли би тек онда о Србима комунистима написао? И боље што није доживео да види.

Rajs je mislio da je srpski parlamentarizam duboko polomljen i nepopravljiv i da Srbima treba neka druga formula. Šta je on tu tačno zamislio je predugo za prepričavanje, recimo neko "veće staraca" od najumnijih rodoljuba i država organizovana kao korporacija.
gvozden1 gvozden1 19:26 05.06.2023

Re: Izložba

(a po Rajsovom opisu srpska politička scena tada je upadljiv klon sadašnje

Uporno izostavljaš sa to nije bila srpska, nego jugoslovenska politička scena.

Al šta da se radi, tako ti odgovara.
maksa83 maksa83 19:26 05.06.2023

Re: Izložba

Problem se zove izvlačenje iz konteksta.

To je upravo ono što ti radiš. Ne sviđa ti se šta Rajs kaže o A pa bi da pričaš o tome šta Rajs kaže o B, i kako se ja odnosim prema tome. Vrljava varka telom.

Ti bi da MENJAŠ kontekst i konverzaciju jer ti se ne sviđaju informacije. Pretpostavljam da nema svrhe da ti objašnjavam koliko je to glupo, u ravni sa onim "navijate za Jokića a ne navijate za Đokovića zato što ste loši Srbi" onomad.

Ili se nemoj na njega pozivati.

Bojim se da ćeš to mora ti da trpiš.
maksa83 maksa83 19:29 05.06.2023

Re: Izložba

Uporno izostavljaš sa to nije bila srpska, nego jugoslovenska politička scena.

Al šta da se radi, tako ti odgovara.

Ovo je netačno. Rajs sve vreme priča o Radikalima i Demokratama i Pašiću i srpskoj političkoj sceni. Takoreći ne pominje nikog osim Makedonaca koje smo po njemu odbili od sebe tako što smo umesto da ih učinimoj "našima" (čak kaže "Srbima ili kako se to sada kaže Jugoslovenima" mislim ... jesi živ?) nego poslali dole najgore debile i probali da ih uvučemo u naše političke igre i tako ih gurnuli u zagrljaj Bugarima.
gvozden1 gvozden1 19:35 05.06.2023

Re: Izložba

. Ne sviđa ti se šta Rajs kaže o A pa bi da pričaš o tome šta Rajs kaže o B

Zato što samo A+B daje pravu sliku Rajsovog pogleda na Srbe.

Ako uzimaš samo A jer ti se ne dopada B, zaključi sam šta je u pitanju.

I ja ne izvlačim samo B, nego tebi govorim da postoji i to B, koje ti, evo već u desetom komentaru jednostavno - ignorišeš.

Bojim se da ćeš to mora ti da trpiš.

Bez veze se bojiš, ne trpim ništa.
Opusti se.
gvozden1 gvozden1 19:37 05.06.2023

Re: Izložba

Ovo je netačno. Rajs sve vreme priča o Radikalima i Demokratama i Pašiću i srpskoj političkoj sceni

Ako smatraš da je činjenica da Srbija nije postojala, i da je to bez ikakvog uticaja na političku scenu, onda dobro.

A što ne nađeš nešto tako u srpskoj državi?
maksa83 maksa83 19:44 05.06.2023

Re: Izložba

Ako smatraš da je činjenica da Srbija nije postojala, i da je to bez ikakvog uticaja na političku scenu, onda dobro.

A što ne nađeš nešto tako u srpskoj državi?

To moraš da raspraviš sa pokojnim Arčibaldom. Njegov prst pokazuje na Nikolu Pašića koji je kao politička pojava stariji od Jugoslavije.
gvozden1 gvozden1 19:50 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83
Ako smatraš da je činjenica da Srbija nije postojala, i da je to bez ikakvog uticaja na političku scenu, onda dobro.

A što ne nađeš nešto tako u srpskoj državi?

To moraš da raspraviš sa pokojnim Arčibaldom. Njegov prst pokazuje na Nikolu Pašića koji je kao politička pojava stariji od Jugoslavije.


A o kome je Arčibald pisao uz doba Jugoslavije.

Ili je pisao nešto o Timočkoj buni, o radikalskom ustavu, o samoupravi, a sve je to Pašić.
Nisam taj deo čitao.

Ili to nije Pašić jer o tome ne piše Rajs?
freehand freehand 21:17 05.06.2023

Re: Ре: Изложба

Ево ти историјска чињеница: Не могу комунисти да окрече што је Милан Стојадиновић саградио.

A šđta bni drugo čovek očekivao od falsifikatora i muljatora nego da potegne Boga korupcije kao argument?
Nego, kad pominješ činjenice - jesi li onaj buđavi falsifikat sa onim Helsinškim odborom sam pravio ili ti je pomogao neko ko zna latinicu?
freehand freehand 21:21 05.06.2023

Re: Izložba

maksa83
Ako smatraš da je činjenica da Srbija nije postojala, i da je to bez ikakvog uticaja na političku scenu, onda dobro.

A što ne nađeš nešto tako u srpskoj državi?

To moraš da raspraviš sa pokojnim Arčibaldom. Njegov prst pokazuje na Nikolu Pašića koji je kao politička pojava stariji od Jugoslavije.

Ali ne samo na pašića. Kompletna ta politička scena Srbije od samih početaka parlamentarizma je vazda ista.
Pošteno sagledavanje i neutralni stav u obzir uzima istorijski kontekst i vreme potrebno da se demokratija i normalan politički život razvije, ali to apsolutno ne znači da neviđenu količinu korupcije, sile što vidljive što ne vidljive, periode diktature dvostruko češće i duže od slobodnog političkog života treba prikazivati u nekakvom ružičastom svetlu za potrebe produciranja sopstvenih političkih viđenja na mestu kao što je blog.
Al teško eć ti ta priča ići sa balvanima ovdašnjim.
freehand freehand 21:23 05.06.2023

Re: Izložba

tessa1
Za koga li su ovi ljudi pisali kad je opšte poznato kako je narod na ovim prostorima bio nepismen? Ni one silne novine koje su štampane nije imao ko da čita a kamoli poeziju.
I kako je taj isti narod preko noći toliko zaglupeo i zatupeo da nakon '45. ne postoji niko u rangu jednog Nušića, Domanovića ili Disa koji bi napisao bar jedno jedino delo kojim se kritikuje diktatorska vlast koja je neprekidno trajala četiri i po decenije. Ili besmrtni Vođa.

Gedžo, neoborivo. :)

Dabre. Zamisli tek stare Sumere i Egipćane...
gedza.73 gedza.73 10:14 06.06.2023

Re: Izložba

tessa1
Gedžo, neoborivo. :)

iskreno i mene iznenadilo koliko je imalo novina, dnevnika, magazina i stručnih časopisa. Samo u Beogradu je izlazilo 12 novina svaki dan. Na sedamdesetak hiljada stanovnika koliko je tada bilo. Jedan pismen valjda čita svima ostalima kojima papir od novina služio samo za fiš end čips.

Čak je neko od tih izdavača iz Amerike uvezao mašine za štampanje pa je njegova štamparija bila jedna od najsavremenijih na Balkanu. odličan biznis plan koji ima logiku. Uložiš novac i izdaješ novine u zemlji gde su svi nepismeni.



Ovaj Mali žurnal je početkom XX veka finansirao put oko sveta Miloradu Rajčeviću rodom iz okoline Leskovca (negde se pominje Prokuplje). Njegove putopise je objavljivao Žurnal od 1910. do 1930. Za nepismen narod su vlasnici Žurnala snimili film koji nije imao gde da se prikazuje pošto su Srbi bili zaostalo pleme sve do 1945. Rajčević je ujedno možda čovek sa najviše autograma. U svakoj od 70 država koje je posetio potpisivali su mu se najviši državni funkcioneri.


U Sijamu dobija od kralja motorni bicikl kako bi mu olakšao putovanje dok su mu u Indiji na vest da stiže priredili doček.




Šteta samo što je to ostalo nepoznato pošto niko nije znao da čita putopise srpskog Fileasa Foga

Da ne pominjem monarhističko-američku biblioteku u Beogradu, možda najveću na Balkanu koja ne da nije okrečena nego su joj i ime nametnuli. Ona je bila popunjena knjigama, čak i nekih nepismenih srpskih pisaca, čisto onako da skupljaju prašinu kao po Simpo regalima 'knjige na metar'. Šta je tad u Srbiji ko od srpskih Indijanaca znao da čita i piše? Pravi intelektualci su se pojavili tek nakon II svetskog rata.

tessa1 tessa1 11:55 06.06.2023

Re: Izložba

Gedžo, mnogo dobar komentar.



čak i nekih nepismenih srpskih pisaca,

:))
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:02 06.06.2023

Re: Izložba

maksa83

Rajs je mislio da je srpski parlamentarizam duboko polomljen i nepopravljiv i da Srbima treba neka druga formula. Šta je on tu tačno zamislio je predugo za prepričavanje, recimo neko "veće staraca" od najumnijih rodoljuba i država organizovana kao korporacija.


Meni ovo malo vuče na fašizam.

Nego, Rajs je došao u Srbiju 1914. na poziv vlade. Pa onda imamo 4 godine rata.
Pašića je Aleksandar uklonio iz politike 1923. i konačno umire 1926.
Rajs ovo piše 1928.

Sve u svemu, Rajs nije lično svedočio najbitnijem delu Pašićeve političke karijere (otprilike 1880-1914) i po svoj prilici su mu te stvari bile prepričavane.

Dodatno, postoje sumnje da je to "Čujte Srbi" kasnije falsifikovano i dorađivano kako kome treba baš kao i "Kremansko proročanstvo" (za ovo potonje se to pouzdano zna).
solo solo 07:52 05.06.2023

Prošo wikend.


Prošo još jedan.

Nešto smo i saznali. Nije bilo džaba.

Potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić odgovorila je na pitanje gledalaca, koji su se uključili u "Utisak nedelje", i kazala da protest "Srbija protiv nasilja" finansiraju opozicione političke stranke, a svoj doprinos su dali i glumci.


Prošo wikend, prošlo,,spontano okupljanje građana,, i jednih i drugih, Pančevac se vratio na Twiter da serucka malo tamo,Docs uzjaho ritam mašinu, yo, Milanče izbacuje šut iz ćoškova, Filip se sprema za novi blog, Spiridon još sanja,kasno je lego, Als suši patike,jedva skino blato sa njiha,Maxa skuplja nove dokaze u raskrinkavanju Arčibalda,Zoja čeka Maxu,Tess luduje po austrougarskoj,Čarli vari,kupus bijo malo masniji,Tasa radi i na raspustu,Tasa uvek najebe ni kriv ni dužan...... i da olakšam ostatku bloga

Ja odo u tri lepe pičke matere.

Ne skroz.

Do novog proseravanja na blogu.

p.s.

za istočno tržište/ћирилица 'ебо те!



ISUK

shmoo shmoo 09:03 05.06.2023

Re: Prošo wikend... све чекајући Годоа

solo

Prošo još jedan.

Nešto smo i saznali. Nije bilo džaba.

Potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić odgovorila je na pitanje gledalaca, koji su se uključili u "Utisak nedelje", i kazala da protest "Srbija protiv nasilja" finansiraju opozicione političke stranke, a svoj doprinos su dali i glumci.


Prošo wikend, prošlo,,spontano okupljanje građana,, i jednih i drugih, Pančevac se vratio na Twiter da serucka malo tamo,Docs uzjaho ritam mašinu, yo, Milanče izbacuje šut iz ćoškova, Filip se sprema za novi blog, Spiridon još sanja,kasno je lego, Als suši patike,jedva skino blato sa njiha,Maxa skuplja nove dokaze u raskrinkavanju Arčibalda,Zoja čeka Maxu,Tess luduje po austrougarskoj,Čarli vari,kupus bijo malo masniji,Tasa radi i na raspustu,Tasa uvek najebe ni kriv ni dužan...... i da olakšam ostatku bloga

Ja odo u tri lepe pičke matere.

Ne skroz.

Do novog proseravanja na blogu.

p.s.

za istočno tržište/ћирилица 'ебо те!



ISUK










Све је исто као и увек, само Њега нема.









Milan Novković Milan Novković 09:27 05.06.2023

Re: Prošo wikend.

solo

Prošo još jedan.

Nešto smo i saznali. Nije bilo džaba.

Potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić odgovorila je na pitanje gledalaca, koji su se uključili u "Utisak nedelje", i kazala da protest "Srbija protiv nasilja" finansiraju opozicione političke stranke, a svoj doprinos su dali i glumci.


Prošo wikend, prošlo,,spontano okupljanje građana,, i jednih i drugih, Pančevac se vratio na Twiter da serucka malo tamo,Docs uzjaho ritam mašinu, yo, Milanče izbacuje šut iz ćoškova, Filip se sprema za novi blog, Spiridon još sanja,kasno je lego, Als suši patike,jedva skino blato sa njiha,Maxa skuplja nove dokaze u raskrinkavanju Arčibalda,Zoja čeka Maxu,Tess luduje po austrougarskoj,Čarli vari,kupus bijo malo masniji,Tasa radi i na raspustu,Tasa uvek najebe ni kriv ni dužan...... i da olakšam ostatku bloga

Ja odo u tri lepe pičke matere.

Ne skroz.

Do novog proseravanja na blogu.

p.s.

za istočno tržište/ћирилица 'ебо те!



ISUK


Nači simples, u as-time-goes-by tipu svetala koja ne vidimo, iz reflektora koje ne vidimo, da se potsetimo Šopenhauerovih 14 pravila kako biti srećan:

#1 Avoid being jealous
This rule begins with a beautiful quote.
“No man will ever be happy if tortured by the greater happiness of another.” -Seneca
The more jealous you are of other people the deeper you’ll fall into the endless void of unfulfillment.

#2 Think before you act
Schopenhauer thinks that this is the best way to counter overthinking.

The more we think before we act, the more at ease we should feel with the consequences of our actions.
Why?
Because we acted the best way possible at that moment in time.
If something doesn’t go the way we intended to go, we should feel at ease because we can always be unlucky.

#3 Keep your circle small
Here Schopenhauer refers to friendships and relationships.

He thinks that having a small circle limits the external influence of misfortunes from our environment.

#4 Don’t chase after pleasure
For this rule, Schopenhauer quotes Aristotle:

“The aim for the wise is not to secure pleasure, but to avoid pain” -Aristotle

Schopenhauer claims that we’re all delusional. We come to life thinking that we’re meant to chase after pleasure and that we deserve everything good to happen to us, but in reality, we shouldn’t.
He compares happiness, and pleasure to Chimera — a mythical creature — that’s an illusion, whereas pain and agony are the only two feelings that we can truly feel.

#5 Always embrace unhappiness
For Schopenhauer unhappiness is an unlimited source of happiness.

Why you may ask?
Because he believes that nothing good comes from happiness.
Happiness is temporary.
Think of the last time you were truly happy. Did you get the job you’ve always wanted? Did you finally achieve that much-anticipated challenge you’ve set your mind to?
Now think of how much time you felt truly happy.
Unhappiness is the only positive source in your life because pain and agony last for a lifetime.
Without long-term moments of unhappiness you’ll never appreciate happiness, so learn to embrace it.

#6 Never make material possessions your main goal in life
He gives a great analogy for chasing after material possessions.

“Chasing after material things is like drinking water from a sea, the more you drink, the thirstier you’ll be.”

We shouldn’t chase after possessions because it’s a never-ending toxic cycle, filled with nothing but emptiness.

#7 Always focus on your health
Schopenhauer claims that the key to being happy 9/10 times is being healthy.

He says that the healthier you are, the better your mood will be, and hence the happier you’ll feel.
He gives a great analogy.
“Whenever we’re healthy everything makes us happy, that’s why a healthy beggar will always be happier than a king that’s sick.”

For this reason, we shouldn’t act dumb and give up on our good health for material possessions, achieving a goal, or even being famous and accepted.

#8 Listen more than you speak
There are two parts of this rule that surprised me.

To begin with, Schopenhauer claims that talking less creates an environment of authority which leads to other people feeling safer about confiding their secrets.
He claims that this creates a feeling similar to intoxication and love which makes you happy.
Secondly, he thinks that the less you speak, the safer you’ll be from being misunderstood and slandered by others.

#9 Never think twice about your happiness
This is probably one of the most important rules in my opinion.

Have you noticed how we sabotage ourselves when we’re happy, by asking this self-destructive question:
“Why am I happy?”
This leads to another question:
“Is this a good reason to be happy?”
And another one:
“Do I deserve to be happy at this moment?”
For Schopenhauer, the less you think about the reason you’re happy the happier you’ll be.
He claims that whenever we see someone in a great mood, there’s always a good reason for it, and we should embrace this the same way we embrace a nice sunny day.
We should open our windows, and our doors to welcome this amazing feeling without asking any questions.
The more open we are to happiness the easier it’ll reach us.

#10 Avoid daydreaming
Our imagination is like a wild horse, the more you chase it, the faster it’ll run away, and if you end up catching it, you’ll get kicked to the ground.

For this reason, we should tame our imagination and avoid daydreaming.
Daydreaming situations that you want to happen are a lot like building a sandcastle next to a restless sea.
No matter what you do, it’ll get flooded.
So; it’s pointless to daydream.

#11 Learn to appreciate what you have
I know you’ve read this a million times, and you’re tired of reading this everywhere.

But the reality of the situation is that we learn to appreciate the things we have once we lose them.
We tend to overlook what we have and focus on what other people own.
We keep asking ourselves this extremely toxic question:
“What would happen if I had what he has?”

This question triggers our imagination to run wild making us envy what others have.
For Schopenhauer, we should ask ourselves the following question every day to learn how to appreciate what — and who — we have:
“What would happen if I’d lose this?”

#12 Don’t overthink your misfortunes
Schopenhauer supports that once something bad happens you should never start thinking that things could have been done differently.
This won’t make you happy.
Whatever happened, happened. It’s in the past and you’re in the present, that’s what matters the most.

#13 Always act like a kid
What does a kid love to do, besides annoying everyone?

A kid loves to be active, learn new things, and always look for answers.
Never stop acting like a kid.
One of the greatest mistakes humans tend to make once they get older is to stay stagnant.
Schopenhauer says that every human wants to channel his energy into actions in order for him to achieve something he truly wants.
The greatest satisfaction a human can get is overcoming an obstacle and achieving his goal.
Be like a stubborn kid and get what you truly want; you’ll be happy.

#14 Never look at yourself through the lenses of others
This is one of the greatest mistakes and it’s guaranteed it’ll make you feel unworthy.

People will never truly understand who we are, and what we’re capable of.
That’s because we’ll always be inferior to other people’s eyes in some way or another.
Looking at yourself through the lenses of others is not going to make you happy.

E sad, ja sam puko na broju 2 i broju 10, ali sam zato crni pojas 13. dan na broju 13. a srećko srećković na nekoliko dodatnih komada, npr po pravilu broj "#8 Listen more than you speak" pošto sada slušam 18x7, od kada je mlađa ćerka otišla, a pre sam slušao 24x7.

Pa sam, valjda, ok.

Nači simples je i ostatak komentara, i kad se već često prisećam Dragoljuba evo kako bi mogla izgledati one-off operativa kako biti srećan, ako čovek ne mora da razmišlja o osnovnim stvarimza za preživljavanje:

1. Prvo uzjašemo nekog vranca i pobijemo sve Bugare, da ne moramo više o njima razmišljati - moji "Bugari" su krupnije đubre ovde na lokaciji i evo, moram da se pohvalim, poslednji skip (oni otvoreni kontejenri za đubre), kubika 10, se odnosti sutra i ja se polako uzdižem na višu ravan

2. Pa se skoncentrišemo na rad gde smo ko ljukavo-ljisic smandrljali mudrovanje, umetnos i fizikalisanje. Moramo da imamo neko fizikalisanje da nam trgnu i tjelesni sokovi, pošto, jelte, ovaj batica između ušiju ume i da nam prolupa ako mu damo previše slobode - ja ću danas početi da stavljam pod u summer-house ako ne želim da mi ovaj projekat bude dvogodišnji winter-house - ostalo mi dovoljno parketa od kuće pa će da gi uklapam samo tako od popodne.

A vidi ovo dole, faza tri, DIY projekat - stolica - za absolutne početnike:

1. Mudrovanje - statika. Ako trokiramo kod statike konsultujemo neku mašinku, Emsijevu ženu ili Zilikaku, ili nekog mašinka, npr Docsa

2. Umetnos - improvizacija nekim platnom ove sredine koja ovakva nije za DIY. Mže i juta od džakova, bleached pa onda u nekim pastelnim, da ne kažem "washed" bojicama. Kako to nakačiti na stolicu vidi pod 1, mudrovanje.

3. Fizikalisanje - simples, neke stare daske, testerica... Ko nema stare daske pri ruci može da razbuca neki stari šifonjer koji je ionako bio za zamenu, trošan do te mere da nemoš na njega na vrh više da staviš ni dunje da se suše kad sazore, a kamoli tegle sa kompotima raznim

4. I voila, ko nije lenčario u ovakvim stolicama ne zna šta je bolje od starorimskih prilegnite-za-onaj-sto otomana

A ovde već par nedelja bajno vreme, posle baš ratobornih prvih 4.5 meseci.


solo solo 13:12 05.06.2023

Re: Prošo wikend.

ali sam zato crni pojas 13. dan na broju 13


Ovde fali 15. HU KERZ!

Tu sam položio za zeleni pojas.
promoter promoter 13:16 05.06.2023

Re: Prošo wikend.

Milan Novković
solo

Prošo još jedan.

Nešto smo i saznali. Nije bilo džaba.

Potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić odgovorila je na pitanje gledalaca, koji su se uključili u "Utisak nedelje", i kazala da protest "Srbija protiv nasilja" finansiraju opozicione političke stranke, a svoj doprinos su dali i glumci.


Prošo wikend, prošlo,,spontano okupljanje građana,, i jednih i drugih, Pančevac se vratio na Twiter da serucka malo tamo,Docs uzjaho ritam mašinu, yo, Milanče izbacuje šut iz ćoškova, Filip se sprema za novi blog, Spiridon još sanja,kasno je lego, Als suši patike,jedva skino blato sa njiha,Maxa skuplja nove dokaze u raskrinkavanju Arčibalda,Zoja čeka Maxu,Tess luduje po austrougarskoj,Čarli vari,kupus bijo malo masniji,Tasa radi i na raspustu,Tasa uvek najebe ni kriv ni dužan...... i da olakšam ostatku bloga

Ja odo u tri lepe pičke matere.

Ne skroz.

Do novog proseravanja na blogu.

p.s.

za istočno tržište/ћирилица 'ебо те!



ISUK


Nači simples, u as-time-goes-by tipu svetala koja ne vidimo, iz reflektora koje ne vidimo, da se potsetimo Šopenhauerovih 14 pravila kako biti srećan:

#1 Avoid being jealous
This rule begins with a beautiful quote.
“No man will ever be happy if tortured by the greater happiness of another.” -Seneca
The more jealous you are of other people the deeper you’ll fall into the endless void of unfulfillment.

#2 Think before you act
Schopenhauer thinks that this is the best way to counter overthinking.

The more we think before we act, the more at ease we should feel with the consequences of our actions.
Why?
Because we acted the best way possible at that moment in time.
If something doesn’t go the way we intended to go, we should feel at ease because we can always be unlucky.

#3 Keep your circle small
Here Schopenhauer refers to friendships and relationships.

He thinks that having a small circle limits the external influence of misfortunes from our environment.

#4 Don’t chase after pleasure
For this rule, Schopenhauer quotes Aristotle:

“The aim for the wise is not to secure pleasure, but to avoid pain” -Aristotle

Schopenhauer claims that we’re all delusional. We come to life thinking that we’re meant to chase after pleasure and that we deserve everything good to happen to us, but in reality, we shouldn’t.
He compares happiness, and pleasure to Chimera — a mythical creature — that’s an illusion, whereas pain and agony are the only two feelings that we can truly feel.

#5 Always embrace unhappiness
For Schopenhauer unhappiness is an unlimited source of happiness.

Why you may ask?
Because he believes that nothing good comes from happiness.
Happiness is temporary.
Think of the last time you were truly happy. Did you get the job you’ve always wanted? Did you finally achieve that much-anticipated challenge you’ve set your mind to?
Now think of how much time you felt truly happy.
Unhappiness is the only positive source in your life because pain and agony last for a lifetime.
Without long-term moments of unhappiness you’ll never appreciate happiness, so learn to embrace it.

#6 Never make material possessions your main goal in life
He gives a great analogy for chasing after material possessions.

“Chasing after material things is like drinking water from a sea, the more you drink, the thirstier you’ll be.”

We shouldn’t chase after possessions because it’s a never-ending toxic cycle, filled with nothing but emptiness.

#7 Always focus on your health
Schopenhauer claims that the key to being happy 9/10 times is being healthy.

He says that the healthier you are, the better your mood will be, and hence the happier you’ll feel.
He gives a great analogy.
“Whenever we’re healthy everything makes us happy, that’s why a healthy beggar will always be happier than a king that’s sick.”

For this reason, we shouldn’t act dumb and give up on our good health for material possessions, achieving a goal, or even being famous and accepted.

#8 Listen more than you speak
There are two parts of this rule that surprised me.

To begin with, Schopenhauer claims that talking less creates an environment of authority which leads to other people feeling safer about confiding their secrets.
He claims that this creates a feeling similar to intoxication and love which makes you happy.
Secondly, he thinks that the less you speak, the safer you’ll be from being misunderstood and slandered by others.

#9 Never think twice about your happiness
This is probably one of the most important rules in my opinion.

Have you noticed how we sabotage ourselves when we’re happy, by asking this self-destructive question:
“Why am I happy?”
This leads to another question:
“Is this a good reason to be happy?”
And another one:
“Do I deserve to be happy at this moment?”
For Schopenhauer, the less you think about the reason you’re happy the happier you’ll be.
He claims that whenever we see someone in a great mood, there’s always a good reason for it, and we should embrace this the same way we embrace a nice sunny day.
We should open our windows, and our doors to welcome this amazing feeling without asking any questions.
The more open we are to happiness the easier it’ll reach us.

#10 Avoid daydreaming
Our imagination is like a wild horse, the more you chase it, the faster it’ll run away, and if you end up catching it, you’ll get kicked to the ground.

For this reason, we should tame our imagination and avoid daydreaming.
Daydreaming situations that you want to happen are a lot like building a sandcastle next to a restless sea.
No matter what you do, it’ll get flooded.
So; it’s pointless to daydream.

#11 Learn to appreciate what you have
I know you’ve read this a million times, and you’re tired of reading this everywhere.

But the reality of the situation is that we learn to appreciate the things we have once we lose them.
We tend to overlook what we have and focus on what other people own.
We keep asking ourselves this extremely toxic question:
“What would happen if I had what he has?”

This question triggers our imagination to run wild making us envy what others have.
For Schopenhauer, we should ask ourselves the following question every day to learn how to appreciate what — and who — we have:
“What would happen if I’d lose this?”

#12 Don’t overthink your misfortunes
Schopenhauer supports that once something bad happens you should never start thinking that things could have been done differently.
This won’t make you happy.
Whatever happened, happened. It’s in the past and you’re in the present, that’s what matters the most.

#13 Always act like a kid
What does a kid love to do, besides annoying everyone?

A kid loves to be active, learn new things, and always look for answers.
Never stop acting like a kid.
One of the greatest mistakes humans tend to make once they get older is to stay stagnant.
Schopenhauer says that every human wants to channel his energy into actions in order for him to achieve something he truly wants.
The greatest satisfaction a human can get is overcoming an obstacle and achieving his goal.
Be like a stubborn kid and get what you truly want; you’ll be happy.

#14 Never look at yourself through the lenses of others
This is one of the greatest mistakes and it’s guaranteed it’ll make you feel unworthy.

People will never truly understand who we are, and what we’re capable of.
That’s because we’ll always be inferior to other people’s eyes in some way or another.
Looking at yourself through the lenses of others is not going to make you happy.

E sad, ja sam puko na broju 2 i broju 10, ali sam zato crni pojas 13. dan na broju 13. a srećko srećković na nekoliko dodatnih komada, npr po pravilu broj "#8 Listen more than you speak" pošto sada slušam 18x7, od kada je mlađa ćerka otišla, a pre sam slušao 24x7.

Pa sam, valjda, ok.

Nači simples je i ostatak komentara, i kad se već često prisećam Dragoljuba evo kako bi mogla izgledati one-off operativa kako biti srećan, ako čovek ne mora da razmišlja o osnovnim stvarimza za preživljavanje:

1. Prvo uzjašemo nekog vranca i pobijemo sve Bugare, da ne moramo više o njima razmišljati - moji "Bugari" su krupnije đubre ovde na lokaciji i evo, moram da se pohvalim, poslednji skip (oni otvoreni kontejenri za đubre), kubika 10, se odnosti sutra i ja se polako uzdižem na višu ravan

2. Pa se skoncentrišemo na rad gde smo ko ljukavo-ljisic smandrljali mudrovanje, umetnos i fizikalisanje. Moramo da imamo neko fizikalisanje da nam trgnu i tjelesni sokovi, pošto, jelte, ovaj batica između ušiju ume i da nam prolupa ako mu damo previše slobode - ja ću danas početi da stavljam pod u summer-house ako ne želim da mi ovaj projekat bude dvogodišnji winter-house - ostalo mi dovoljno parketa od kuće pa će da gi uklapam samo tako od popodne.

A vidi ovo dole, faza tri, DIY projekat - stolica - za absolutne početnike:

1. Mudrovanje - statika. Ako trokiramo kod statike konsultujemo neku mašinku, Emsijevu ženu ili Zilikaku, ili nekog mašinka, npr Docsa

2. Umetnos - improvizacija nekim platnom ove sredine koja ovakva nije za DIY. Mže i juta od džakova, bleached pa onda u nekim pastelnim, da ne kažem "washed" bojicama. Kako to nakačiti na stolicu vidi pod 1, mudrovanje.

3. Fizikalisanje - simples, neke stare daske, testerica... Ko nema stare daske pri ruci može da razbuca neki stari šifonjer koji je ionako bio za zamenu, trošan do te mere da nemoš na njega na vrh više da staviš ni dunje da se suše kad sazore, a kamoli tegle sa kompotima raznim

4. I voila, ko nije lenčario u ovakvim stolicama ne zna šta je bolje od starorimskih prilegnite-za-onaj-sto otomana

A ovde već par nedelja bajno vreme, posle baš ratobornih prvih 4.5 meseci.



Dokon pop i jariće krsti!
A mogao si jednostavno da se izvališ i ležiš.
Milan Novković Milan Novković 14:29 05.06.2023

Re: Prošo wikend.

promoter
Milan Novković
solo

....

4. I voila, ko nije lenčario u ovakvim stolicama ne zna šta je bolje od starorimskih prilegnite-za-onaj-sto otomana

A ovde već par nedelja bajno vreme, posle baš ratobornih prvih 4.5 meseci.



Dokon pop i jariće krsti!
A mogao si jednostavno da se izvališ i ležiš.

Ma ne krstim ništa nego volim ovo da radim

Projektići, kreativnost, ... promovišem DIY.

Ali imam ja i dosta izležavajućih aktivnosti, pa kako misliš, da sam odgledao neke serije i po 2-3 puta, a imaju preko 10 sezona. A serija sam odgledao na desetine sad

Nego mi se, taka mi karma, zalomilo dosta budnih sati - 18 dnevno, i štaću, kuću - već smo imali 4 roštilja od kad je granulo sunce, poslednje 2 nedelje, od toga 2 u žurkama sa proširenom familijom.

A isto tako meni nekad nije jasno kako ostali "odleže" tolike sate ako nisu ko ja, a ne vise na Internetu i žena im ne zada više od 4 sata domaćeg dnevno, čak i ako imaju stalni posao ... pa još ako su im deca porasla

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana